Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja......volgens mij hebben we zelfs een keer gespeeld in een van de eerdere tournooien. Sakura en daarna Guile.

Naam kwam me bekend voor, en nu weet ik weer waarom. (of niet :P )

Anyways, mooi dat je mee doet. Nu alleen kijken of Roq en of Oguz willen dan kunnen we van start gaan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 15:42

Roq

Ik doe wel mee hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
Sagat schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:40:
Woooooo Hakan is klaar! Ben nu bijna op 1/3 van shining C. Zou het dat toch gaan lukken voordat AE naar de consoles komt?

@Emersion, is er een trucje om scarlet terror te krijgen wanneer je die wil en niet als je een barcelona attack wil doen? Die krengen gaan echt veel door de war bij mij (helemaal 4x vega gespeeld ofzo nu :P )

@iedereen:
Kerstvakantie is aanstaande, is er nog interesse in een on line tourney? Met misschien als kerst kadotje dat onze nr 1 en 2 van de laatste tournooien misschien niet hun main nemen om anderen een kans te geven? ;)

Geen idee of mensen kunnen en willen, als iedereen weg is probeer ik het in de 2e week van januari nog een keer.
Het verschil tussen "barcalona naar tegenstander <> scarlet terror" is "upforward <> forward" aan het eind.
Het kan soms misgaan, dit is dezelfde reden dat veel bisons teleporten ipv ultra 1, omdat ze aan het eind downforward doen ipv forward.

met de barcalona kun je echter idd 2 truukjes doen wanneer het echt veel misgaat.

1. Door gewoon up te gebruiken om de barcalona te activeren en daarna METEEN de forward richting aangeeft. (je hebt hier maar weinig tijd voor, standaard gaat de move backward)
2. Barcalona activeren vanaf down of downforward positie:
scarlet terror is een downback charge, door eerst naar down of downforward te shiften voordat je barcalona wil, cancel je de downback charge en kan er dus geen scarlet terror komen.

Het beste is gewoon echter je executie strak genoeg krijgen met forward, upforward en downforward :P

@toernooi

Hmmm ik heb rose laten vallen, omdat ik hoor dat ze kut word in AE, sinds vega al niet de beste is, ga ik niet sadomachosistisch (leuk scrabble woord?) optreden met 2 middelmatige characters :P

Ik ga met guile of chun spelen , ik laat het wel weten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
Ik ga maar eens oefenen.. ben er 2 maanden uitgeweest :P

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand in voor een psn toernooitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Hmmm ik heb rose laten vallen, omdat ik hoor dat ze kut word in AE, sinds vega al niet de beste is, ga ik niet sadomachosistisch (leuk scrabble woord?) optreden met 2 middelmatige characters :P
Is dat een nieuwe kruising tussen een sadist, macho en een sissy? :o
Ik speel nooit scrabble, maar volgens mij mag je zelf geen nieuwe woorden introduceren tijdens dat spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
firlian schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:41:
[...]

Is dat een nieuwe kruising tussen een sadist, macho en een sissy? :o
Ik speel nooit scrabble, maar volgens mij mag je zelf geen nieuwe woorden introduceren tijdens dat spel :P
sadomasochistisch dan :P

een s en ch omgedraaid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:41:
Dus we hebben nu:

1 Pkunk
2 Kneok
3 Firlian met Guy
4 Roq
5 Freakjam
6 Emersion met chun/guile
7 (surprise guest speler) of Oguz
8 S4g4NL
Ok alleen even kijken wat Oguz doet en dan starten maar!

[ Voor 15% gewijzigd door Sagat op 28-12-2010 20:34 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:11

KneoK

Not in a million lightyears

Emersion schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:47:
[...]
@toernooi

Ik ga met guile of chun spelen , ik laat het wel weten :P.
Ik denk dat de meeste hier wel weten wat jij met een 'middelmatig' karakter allemaal uitspookt dus niet zeuren jij :P Wel verrassend dat je met een charge karakter gaat spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Gister na 2 maanden me joystick uit de kast gehaald. Hele stoflaag erop ghehe.
Eerste 2 potjes won ik meteen, en eerste potje eindige ik met een ultra, dus ben het niet helemaal verleerd.
Ben wel het gevoel met alle buttons kwijt, dus ik moet nog flink oefenen!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@KSl Wanneer weer eens paar potjes? Je bent niet meer zoveel op psn.
Ben de laatste tijd niet zo vaak thuis :). Ik had gisteravond wel een paar potjes kunne spelen. Ik heb opzich wel zin in een PS3 toernooitje :D. Iemand zin om dit te gaan hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey moh speel je nog wel is op psn zie je haast nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
360 nick - got naam

1 Pkunk
2 Kneok
3 Firlian met Guy
4 Roq
5 Freakjam
7 Oguz
8 S4g4NL

Ok ik gaat dit even invullen (volgens mij heb ik iedereen idd in mijn friends list) en dan loten& bracket maken. Ik wil eigenlijk maandag starten (ivm met onze telling der aarde rotaties om de zon ofzo) en in deze 'ronde sequence'
ma di wo een ronde
do vrij zat zon een ronde
Indien iedereen eerder klaar is dan beginnen we uiteraard al met de volgende ronde. Op deze wijze zijn we volgens mij na 3-4 weken al klaar

Volgens mij zijn we allemaal ervaren GoT tournooi gangers maar ik zal de regels etc allemaal nog online zetten na mijn loting.
Met een belangrijke wijziging, Emersion en Firlian zijn dus zo sportief geweest om hun mains te softbannen ik denk dat het daarom ook eerlijk is dat wij als overige spelers ook een vast char nemen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ps3-ers
Ik wil liever niet hosten, maar mocht ik voor jullie moeten loten en of een bracket maken dan hoor ik het graag.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gg moh
je inzicht is beter jij hebt gewonnen :)
alleen volgende keer geen taunt graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:52:
gg moh
je inzicht is beter jij hebt gewonnen :)
alleen volgende keer geen taunt graag.
Op zich leuke potjes, alleen t werd btje irri saai omdat je naar mijn mening teveel grabed. Het was te voorspelbaar, het heeft ook geen echt nut meer als je grabs voorspelbaar zijn, doe dan iig kara throws, dan kan het nog een verrassing zijn. Volgens mij per pot hadden we meer dan 20x techthrows, dus dat zegt genoeg :P Bv nadat ik een fout maak en jij mij kan afstraffen grab je ipv dat je een max damage combo doet, dat is zonde. Het is feedback wat ik je geef je kan doen wat j ewilt ermee, het is geen aanval naar jouw toe, dus je moet vooral niet beledigd voelen of dergelijke, want ik denk dat je dat wel was...vooral na je bericht dat je aangaf dat ik geen respect toon omdat ik taunt 8)7 Geen taunt...??? Het is een onderdeel van de game man >:) stel je voor Vega zonder taunts!! Emersion wordt kwaad :( Ik taunte eigenlijk vanwege de bovengenoemde ;)

Je kan enkel beter worden door feedback, dat geld met school, werk en zelfs met games ;)

GG till next time

@ KSL Vandaar, naja maybe binnenkort weer tegen je Akuma spelen 8)

[ Voor 32% gewijzigd door M0otje op 30-12-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Sagat schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:43:
360 nick - got naam

1 Pkunk
2 Kneok
3 Firlian met Guy
4 Roq
5 Freakjam
7 Oguz
8 S4g4NL

Ok ik gaat dit even invullen (volgens mij heb ik iedereen idd in mijn friends list) en dan loten& bracket maken. Ik wil eigenlijk maandag starten (ivm met onze telling der aarde rotaties om de zon ofzo) en in deze 'ronde sequence'
ma di wo een ronde
do vrij zat zon een ronde
Indien iedereen eerder klaar is dan beginnen we uiteraard al met de volgende ronde. Op deze wijze zijn we volgens mij na 3-4 weken al klaar

Volgens mij zijn we allemaal ervaren GoT tournooi gangers maar ik zal de regels etc allemaal nog online zetten na mijn loting.
Met een belangrijke wijziging, Emersion en Firlian zijn dus zo sportief geweest om hun mains te softbannen ik denk dat het daarom ook eerlijk is dat wij als overige spelers ook een vast char nemen.
Cool. Ik ga zoals gezegd met Cammy spelen, met een beetje geluk kom ik eens verder dan de eerste ronde :D

• firlian
@Mootje: als je een grab verwacht kun je toch backdashen en punishen? (Tenzij je in de corner zit natuurlijk...)
Of gewoon counteren met shoryu moves of ultra als het echt obvious is.

[ Voor 45% gewijzigd door firlian op 30-12-2010 07:46 ]

Verwijderd

M0otje schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:59:
[...]
@ KSL Vandaar, naja maybe binnenkort weer tegen je Akuma spelen 8)
Ik denk dat ik morgenmiddag rond 5 uur nog wel ff een paar potjes ga spelen. Ik check wel of je dan online bent :).

Hmm, denk niet dat er genoeg animo is voor een PS3 toernooi :). Ik ben iig down. Als er nog meer peeps down zijn graag hier melden! Met min 8 spelers kunnen we wel een toernooitje beginnen.

• M0otje
firlian schreef op donderdag 30 december 2010 @ 07:44:
@Mootje: als je een grab verwacht kun je toch backdashen en punishen? (Tenzij je in de corner zit natuurlijk...)
Of gewoon counteren met shoryu moves of ultra als het echt obvious is.
True, deed ik ook, maar hij koos ook adon, dan moet je uitkijken voor zijn j. tooths. Maar ik vind graben op zich niet erg in een Ranked, maar in casual en dat meer dan 30 matches van 5 rounds, wordt t wel teveel :P In casual wil ik meestal mijn combos, en bepaalde tactieken uitproberen. Blackninja heeft zijn hele game veranderd, hij was voorheen van de combos en nu meer jab> jab> grab of ernaartoe lopen grab of ik spring neutral naar m toe, waarbij hij mij eigenlijk makkelijk kan anti-airen gaat ie graben en dat zie ik offcourse aankomen dus wordt t een techthrow of een move ertegenaan. Ik had t gewoon niet verw8 dat het een worstelmatches zouden worden :+ Maar t is genoeg, ik heb me mind uitgesproken, en thats it, next time zal je me niet horen over dit, want ik wil natuurlijk niet zeikerig overkomen :9

Thnx voor je tip :)

Ik vind t echt jammer boys dat ik niet echt tegen jullie kan spelen, heb helaas geen xdoos, ik zou er wel eentje willen hebben vooral als je d eprijzen bekijkt, maar dan moet ik ook gelijk weer een Xbox TE tick gaan kopen en die zijn al amper te verkrijgen en daarnaast ook best duur nu. Ik vind t jammer dat Madcatz niet hier in NL verkoopt, in US is er al een tijdje actie aan de gang 2 TE sticks voor 100 dollar geloof ik :9~

[ Voor 5% gewijzigd door M0otje op 30-12-2010 10:08 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:02:

. Als er nog meer peeps down zijn graag hier melden! Met min 8 spelers kunnen we wel een toernooitje beginnen.
Ik ben er ook wel voor in mocht het haalbaar zijn.

@mootje, ik heb mijn xbox verkocht om een PS3 te halen, reden FINAL FANTASY XIII en nog steeds geen spijt van, alleen jammer dat de SF community zich bevindt onder de xboxers hier ;) Qua netwerk prestaties van PSN heb ik niets meer te klagen.

[ Voor 30% gewijzigd door Greatsword op 30-12-2010 14:12 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Emersion
ik doe ook wel mee met ps3 toernooitje dan als er 1 komt, eens mijn ps3 stick afstoffen :D

• FREAKJAM

iemand nog tips voor me? ik heb nog niet echt een goede feeling met mijn stick merk ik..
ik heb 2 maanden niet gespeeld, en pas 2 weken in totaal gespeeld met zo een ding.
Ik vond me ultra wel erg netjes lukken moet ik zeggen.

is everything cool?

• KneoK

KneoK

FREAKJAM schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:34:
[video]
iemand nog tips voor me? ik heb nog niet echt een goede feeling met mijn stick merk ik..
ik heb 2 maanden niet gespeeld, en pas 2 weken in totaal gespeeld met zo een ding.
Ik vond me ultra wel erg netjes lukken moet ik zeggen.
Wennen aan je stick is denk ik het belangrijkste. Daarna aan je executie gaan werken. Je spamt nu nog veel normals en specials waardoor je weinig damage doet als je kan afstraffen en je zelf vaak open staat voor counters. Na de focus crumple bijvoorbeeld doe je 'alleen' zo'n whirlwind geval, voor meer damage had je bijvoorbeeld al HP>Whirlwind dinges kunnen doen. Als je dat consistent doet dan had je deze match waarschijnlijk wel kunnen winnen. Sowieso aan het begin van de ronde niet direct een special doen maar gewoon even afwachten wat de eerste move van je tegenstander is. Backdash desnoods even om wat ruimte te creeren.

Ben zelf sinds een aantal dagen weer wat dieper in de engine aan het graven na wat filmpjes te hebben gezien. Probeer wat meer te plinken en wat meer gebruik van de buffering te maken alleen jammer dat je daar met Cammy niet zo vreselijk veel mee kan. Ben ook een beetje met Ibuki aan het klooien in training mode, gewoon voor de lol. Ben niet van plan om echt met haar te gaan spelen maar het is gewoon heel tof om haar target combo te supercancellen naar haar ultra.

Verwijderd

M0otje schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:06:
[...]

True, deed ik ook, maar hij koos ook adon, dan moet je uitkijken voor zijn j. tooths. Maar ik vind graben op zich niet erg in een Ranked, maar in casual en dat meer dan 30 matches van 5 rounds, wordt t wel teveel :P In casual wil ik meestal mijn combos, en bepaalde tactieken uitproberen. Blackninja heeft zijn hele game veranderd, hij was voorheen van de combos en nu meer jab> jab> grab of ernaartoe lopen grab of ik spring neutral naar m toe, waarbij hij mij eigenlijk makkelijk kan anti-airen gaat ie graben en dat zie ik offcourse aankomen dus wordt t een techthrow of een move ertegenaan. Ik had t gewoon niet verw8 dat het een worstelmatches zouden worden :+ Maar t is genoeg, ik heb me mind uitgesproken, en thats it, next time zal je me niet horen over dit, want ik wil natuurlijk niet zeikerig overkomen :9

Thnx voor je tip :)

Ik vind t echt jammer boys dat ik niet echt tegen jullie kan spelen, heb helaas geen xdoos, ik zou er wel eentje willen hebben vooral als je d eprijzen bekijkt, maar dan moet ik ook gelijk weer een Xbox TE tick gaan kopen en die zijn al amper te verkrijgen en daarnaast ook best duur nu. Ik vind t jammer dat Madcatz niet hier in NL verkoopt, in US is er al een tijdje actie aan de gang 2 TE sticks voor 100 dollar geloof ik :9~
achja waar ik me aan ergerde was niet focus attack elke keer als ik vanuit een combo wou uitvoeren.
maar dat grabben heeft een waarden als je aan het verdedigen bent kijk maar bij vesper arcade ;) als je het correct uitvoert dan kan jij je ook niet bijvoorbeeld jab jab en dan grab uitvoeren. Maarja gg heb me nieuwer SSF4 te stick voor ps3 :) en ja ik moet me inzicht verbeteren ik kan moeilijk tegen die stress situaties van bison bijvoorbeeld zwaar irritant kan moeilijk met druk omgaan. Ook een reden dat ik veel grab is dat is voel dat ik iets meer controle over de match krijg door na die grab te kijken hoe ik me tegenstander aanval bijvoorbeeld cross up fake cross up noem maar op

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 19:52 ]

• Emersion
KneoK schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:37:
[...]

Wennen aan je stick is denk ik het belangrijkste. Daarna aan je executie gaan werken. Je spamt nu nog veel normals en specials waardoor je weinig damage doet als je kan afstraffen en je zelf vaak open staat voor counters. Na de focus crumple bijvoorbeeld doe je 'alleen' zo'n whirlwind geval, voor meer damage had je bijvoorbeeld al HP>Whirlwind dinges kunnen doen. Als je dat consistent doet dan had je deze match waarschijnlijk wel kunnen winnen. Sowieso aan het begin van de ronde niet direct een special doen maar gewoon even afwachten wat de eerste move van je tegenstander is. Backdash desnoods even om wat ruimte te creeren.

Ben zelf sinds een aantal dagen weer wat dieper in de engine aan het graven na wat filmpjes te hebben gezien. Probeer wat meer te plinken en wat meer gebruik van de buffering te maken alleen jammer dat je daar met Cammy niet zo vreselijk veel mee kan. Ben ook een beetje met Ibuki aan het klooien in training mode, gewoon voor de lol. Ben niet van plan om echt met haar te gaan spelen maar het is gewoon heel tof om haar target combo te supercancellen naar haar ultra.
niet om het een of het ander kneok, maar hij is geloof ik deejay, niet cody :P

• FREAKJAM
KneoK schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:37:
[...]

Ik speelde wel met Dee Jay, niet met Cody inderdaad. Dus als je nog wat tips hebt :+

is everything cool?

• KneoK

KneoK

FREAKJAM schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:57:
[...]

Ik speelde wel met Dee Jay, niet met Cody inderdaad. Dus als je nog wat tips hebt :+
:D Ik dacht dat je met die mooie ultra die lucky hit van Cody bedoelde die door je EX move heen ging. Geef mijn tips dan ff door aan die bluebeast :P Voor Dee Jay heb ik geen tips, irritant karakter om tegen te spelen, irritant karakter om mee te spelen. Het enige wat ik zie online is fireball, backdash, fireball, slide, air kick bij jump in, back dash, fireball, slide, rinse, repeat. Een beetje Guile tactics zeg maar, veel afstandswerk. Irritant voor Cammy, zeker als je geen EX meter hebt. Ik moet dan echt dichterbij kruipen en hopen op een fout of uitgelokte miss.

• Emersion
FREAKJAM schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:57:
[...]

Ik vind dat je te laf speelt als deejay, zelfs ik val meer aan terwijl vega eigenlijk meer van het wegblijven is dan deejay :D

Het heeft ook neveneffecten zoals jezelf corneren in de eerste ronde loop je jezelf gewoon zonder enkele reden zomaar in de hoek (niet veel druk van cody), nou heb je dan geluk dat deze cody niet weet hoe hij daar mee om moet gaan, maar in een match met een goede tegenstander betekend dit gewoon vaak dat je verloren hebt, tenzij je een keer een lucky guess doet.

tevens maak je niet gebruik van deejay's erg goede ambigious cross up op wake up bijvoorbeeld, waarmee je goed combo kansen kunt creeren voor goede damage.
Je maakt sowieso erg weinig gebruik van deejay's moveset, ik zie je weinig poken en die voorwaartse kick special is toch je focus breaker? waarom straf je niet elke focus attempt van hem af met die move? heb je weer ruimte voor je fireball game.
Je hebt de tegenstander dood gekregen door 10 slides , fireballs en 1 ultra die je hard nodig had, verder weinig anders!.... is wel ok als het werkt , maar het zal niet tegen iedereen werken :D
Deejay heeft niet de erg goede defense tools die guile heeft, dus speel hem ietsje minder als guile, want mensen die guile ervaring hebben zullen je opeten :D

• FREAKJAM
Het probleem is dat ik nog heel erg moet wennen aan mijn stick. Ik wil heel vaak een sobat doen, en dan doe ik een slide. Ik hou de knuppel zelf niet goed vast denk ik. Nog meer oefenen i guess. Heb ook nog erg veel moeite met de grip. Ik hou hem nu vast tussen me wijs en middelvinger in.

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 30-12-2010 21:17 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ben nieuw hier :)

Ik heb tegen sommige van jullie gespeeld op PSN
Maar wil zeker nog tegen anderen spelen op PSN waar kan ik jullie PSN nicks vinden?
Mn main is Boxer: rushdown, aggressive, en soms Berserk mode ;)

Ik speel ook op Xbox overigens. (maar is een klein drama, lang verhaal.... :'( )

PSN: LawShadow
Xbox: LawShadow

Voeg me gerust toe voor potjes, Peace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
Destianto schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:09:
[...]

Ik ben er ook wel voor in mocht het haalbaar zijn.

@mootje, ik heb mijn xbox verkocht om een PS3 te halen, reden FINAL FANTASY XIII en nog steeds geen spijt van, alleen jammer dat de SF community zich bevindt onder de xboxers hier ;) Qua netwerk prestaties van PSN heb ik niets meer te klagen.
hehe true. Qua rpgs en adventures ben ik tevreden met mijn ps3. De enige reden voor mij om een xbox te halen is puur om de community. Qua lag merk ik niets, maar ik denk dat t wel gevoeliger is voor lag, en daarbij spelen veel mensen met een slechte connectie of draadloos waardoor er lag ontstaat. Je moet echt goed zoeken soms om iemand te vinden met volledige groene bars en soms geeft dat zelfs geen zekerheid voor lagloos match.

@ blackninja: ik vond leuk om tegen je te spelen, het was zeker niet als aanval bedoeld maar meer als feedback. Heb je nu twee TE sticks?

Ik ben ook in voor een ps3 toernooi 8) PSn= Moootje

Ik kan jullie al waarschuwen Lawshadow een van de betere Rogs die ik ben tegengekomen op psn. Hij rushed als een dolle stier :P

[ Voor 5% gewijzigd door M0otje op 31-12-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee voeg maar toe op psn Blackninja14
ik speel met 6 char waaronder gen ryu akuma guile fei long cody :)
van alles wat alleen moet me inzicht zeker wel verbeteren iets minder grappen en meer combos maken
iedereen mag me toevoegen ben laatste tijd wel flink aan het oefenen
Owja moh grappig dat je zei dat ik voorheen voor combos was en nu grab klopt als een bus maar me combos zijn zwaar verbeterd alleen heb ik de neiging om de grappen voor fake of normaal crossups te doen en om lekker wat druk uit te oefenen op die gene. ja heb twee te sticks nu ssf4 en vanilla te stick

Let maar niet op spelling het is lekker beroerd

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik zou ook best mee willen doen aan een PS3 toernooitje. Stond al in de finale van het laatste Vanilla toernooi, maar dat is nooit afgemaakt. :P

Wat zijn ook alweer de regels betreffende character keuze? Ik heb tegenwoordig namelijk niet echt een main, ik speel altijd Endless met 8-9 verschillende characters, en als ik het even niet meer weet kies ik gewoon het vraagteken hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:57:

Owja moh grappig dat je zei dat ik voorheen voor combos was en nu grab klopt als een bus maar me combos zijn zwaar verbeterd alleen heb ik de neiging om de grappen voor fake of normaal crossups te doen en om lekker wat druk uit te oefenen op die gene. ja heb twee te sticks nu ssf4 en vanilla te stick
OK, maybe moet je nog een goed balans vinden in je game tussen combos, kara throws.

Ik heb nu de Vanilla stick voor de ps3. Ik zoek op zich eentje voor een xbox, maar de prijzen voor die sticks zijn nu absurd, omdat ze bijna nergens te verkrijgen zijn in NL. Wat vind je fijner spelen? Ik vond die nieuwe btje te klein, ik mistte die uitloop aan de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:02:
[...]

Hmm, denk niet dat er genoeg animo is voor een PS3 toernooi :). Ik ben iig down. Als er nog meer peeps down zijn graag hier melden! Met min 8 spelers kunnen we wel een toernooitje beginnen.
Ziet er naar uit dat we er zijn:

Nusty001 ?
KSL1808
Mootje
Emersion

LawShadow
BlackNinja14
Aryawn
Destianto tag: A_K_A_Goodfella

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 31-12-2010 21:12 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nusty001 ?
KSL1808
Mootje
Emersion

BlackNinja14
Aryawn
Destianto

Dit zijn dus PSN tags neem ik aan? van Mootje en BlackNinja14 en KSL1808 weet ik al dat ze op PSN zitten.

Als er meer mensen zijn op psn plaats je tag hier thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Mijn nick is Submersion op psn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste wensen iedereen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is wat kleiner maar ook wat scherper aan de zijkantjes waar aan je je kunt snijden
maar voor de rest speelt hij prima
iedereen ook beste wensen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 10:00
Mijn ps3 tag is: Qtz

Speel vanalles en nog wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoT xbox360 sf4 Tourney 5

deelnermer nr - 360 nick - got naam - speelt met

1 Timmie kun - Pkunk - Akuma (?)
2 KneoK - Kneok - Cammy
3 Firlian - Firlian - Guy
4 Cinneq - Roq - Sim
5 FOAMO - Freakjam - Deejay
6 Emersion - Emersion - Chun
7 Oguz286 - Oguz - Akuma
8 S4g4NL - Sagat - Sagat

Rules:
- Alle chars mogen (muv van onze kampioenen) maar een vast char voor het hele tournooi.
- Default ronden&tijd, best of 3 matches
- Speel ronden zijn maandag tot en met woensdag en donderdag tot en met zondag (mocht je niet kunnen spelen geeft het door, bij twijfel loting door tourney host).
- spreek je partijen bij voorkeur hier af. En check dit topic ook dagelijks om te weten tegen wie je moet.

Eigenlijk wilde ik vandaag al van start maar ik was afgeleid (stomme nieuwe ps3 8)7 8) ) Dus maar zsm beginnen en kijken of we die ene dag nog kunnen inhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 05-01-2011 22:02 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Sagat schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:19:
GoT xbox360 sf4 Tourney 5

deelnermer nr - 360 nick - got naam

1 Timmie kun Pkunk
2 KneoK Kneok
3 Firlian Firlian (met Guy)
4 Cinneq Roq
5 FOAMO Freakjam
6 Emersion Emersion (met chun/guile)
7 Oguz286 Oguz
8 S4g4NL Sagat

Rules:
- Alle chars mogen (muv van onze kampioenen) maar een vast char voor het hele tournooi.
- Default ronden&tijd, best of 3 matches
- Speel ronden zijn maandag tot en met woensdag en donderdag tot en met zondag (mocht je niet kunnen spelen geeft het door, bij twijfel loting door tourney host).
- spreek je partijen bij voorkeur hier af. En check dit topic ook dagelijks om te weten tegen wie je moet.

Eigenlijk wilde ik vandaag al van start maar ik was afgeleid (stomme nieuwe ps3 8)7 8) ) Dus maar zsm beginnen en kijken of we die ene dag nog kunnen inhalen.
Hartstikke bedankt weer mijnheer Sagat!!

Freakyjam, wanneer heb je tijd? Ik kan over het algemeen na een uur of 8 's avonds spelen behalve morgenavond. Misschien dat ik morgenavond zo rond half 11 nog wel kan spelen, maar eerder waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Jeuj, ik mag weer gelijk tegen sagat! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
KneoK;
Ik kan elke avond wel na een uurtje of 8 ook. Ik zal je vanavond toevoegen!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

Pkunk, ik ben savonds ook tussen 8 en 10 wel online.
Heb jij nog voorkeur voor een specifieke tijd/datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
neuh, ik ben niet altijd online op die tijden, maar ik kan in princiepe wel altijd. Geef maar een gil als je tijd hebt. Vanavond meteen doen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

is goed, ik ben er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

FREAKJAM schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:55:
KneoK;
Ik kan elke avond wel na een uurtje of 8 ook. Ik zal je vanavond toevoegen!
Top. Ik red het vanavond denk ik niet, maar zal als ik toch tijd heb straks nog even kijken of je toevallig online bent. Anders morgenavond rond half negen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
KneoK schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:23:
[...]
Top. Ik red het vanavond denk ik niet, maar zal als ik toch tijd heb straks nog even kijken of je toevallig online bent. Anders morgenavond rond half negen ofzo?
Check! Vanavond kon ik toch niet..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

haha, je moest tegen mij Pkunk :p
Maar morgen half 9 is prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
KneoK schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:23:
[...]

Moet wel lukken denk ik. Ik moet ook nog even zien wie ik ga gebruiken dit toernooitje.
Tevens heb ik troubles met me stick, want de bal op de top van de stick draait steeds los :(

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

De bal moet je aan de onderkant van je stick vast schroeven he, even stick open maken en zo gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

FREAKJAM schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:50:
[...]

Moet wel lukken denk ik. Ik moet ook nog even zien wie ik ga gebruiken dit toernooitje.
Tevens heb ik troubles met me stick, want de bal op de top van de stick draait steeds los :(
Heb ik ook gehad. Twee opties, je stick uit elkaar halen, er zit aan de onderkant van de stick een schroef die je met een platte schroevendraaier tegen kunt houden en dan aan de andere kant de bal vaster kunt draaien. Of een combinatietang gebruiken om de stick vast te houden en de bal vast draaien. Wel even een doekje om de stick doen, anders beschadig je het chroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik zal vanmiddag eens kijken. Als ik lekker fanatiek speel, zit die bal binnen no-time weer los. Vrij annoying haha.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, dit begint gelijk goed, nietwaar? :P

* Oguz286 moet tegen Emersion :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
ik speel met chun, moet toch kunnen lukken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Klein probleempje als ik SSF4 speel. Op het moment als ik op de xboxknop druk zeg maar, om het live-menu van X360 aan te roepen, kan ik mijn knuppel niet meer gebruiken om te navigeren. Ik kan dus geen friends toevoegen of fight requests accepteren. Cinneq; je daagde me niet uit, maar ik kan je dus niet accepteren.

Ik moet de game ook opstarten met 2 controllers:
Xbox aanzetten, met normale controller 1x naar boven drukken om de game op te starten. Normale controller uit, stick aan. Very annoying :(

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

FREAKJAM schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:30:
Klein probleempje als ik SSF4 speel. Op het moment als ik op de xboxknop druk zeg maar, om het live-menu van X360 aan te roepen, kan ik mijn knuppel niet meer gebruiken om te navigeren. Ik kan dus geen friends toevoegen of fight requests accepteren. Cinneq; je daagde me niet uit, maar ik kan je dus niet accepteren.

Ik moet de game ook opstarten met 2 controllers:
Xbox aanzetten, met normale controller 1x naar boven drukken om de game op te starten. Normale controller uit, stick aan. Very annoying :(
Even controleren of dat schuifje naast je xbox guide knop wel goed staat. Misschien hangt 'ie tussen twee standen in. Sowieso doet de stick het niet als dat schuifje helemaal naar rechts staat, in het midden is de beste stand voor SSF4, dan staat 'ie op d-pad stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
KneoK schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:42:
[...]

Even controleren of dat schuifje naast je xbox guide knop wel goed staat. Misschien hangt 'ie tussen twee standen in. Sowieso doet de stick het niet als dat schuifje helemaal naar rechts staat, in het midden is de beste stand voor SSF4, dan staat 'ie op d-pad stand.
Ik heb geen schuifje langs me xbox guide knop volgens mij. Custom stick :X

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

FREAKJAM schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:43:
[...]

Ik heb geen schuifje langs me xbox guide knop volgens mij. Custom stick :X
Hmm, crap. Misschien een los contactje dan? Of kortsluiting? Ik heb met een originele TE stick gehad dat wanneer ik een van de normale knoppen indrukte de stick ook een paar seconde niet werkte. Die heb ik toen teruggebracht en een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Pkunk - Roq : 0 - 2
ggs dude.. ik voel me altijd zo kansloos tegen jou. Leuke potjes daarna nog met Oguz erbij :) Ik vind het leuk om met veel verschillende chars te spelen. Ik doe het alleen niet vaak genoeg :p

//edit: @hieronder: ik speel met Akuma :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pkunk op 05-01-2011 22:02 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En Sagat - Firlian 0 - 2, geloof me ik weet hoe kansloos voelt :P

Ik heb nog getracht wat warm te spelen met Sagat, maar dat bestond uit gisteren 2x vs een lame akuma (met alle respect, ik ben niet goed, maar die gast was net een niveau boven de jump back fire ball akuma's rinse repeat). Na 2 victories switche ik naar Dictator om het spannend te maken, neemt hij Sagat. En zijn Sagat was maar een tikkeltje beter dan zijn Akuma, maar toch verloor ik er nipt van met 2-1, met een zwaar voorspelbare last resort wake up ultra :'(
Zoals ze met voetbal vaak zeggen, het was niet goed, maar wel spannend.

En vandaag even tegen de Shoryuken Ken(TM).......echt alleen maar srk mashen, je denkt iedere keer weer, hij doet dat echt niet nog een keer maar WEL. Gewoon nog een ronde van verliezen ook :$

Als je dan tegen iemand speelt die het spel wel snapt, rustig blijft. Wat poked en rustig zijn combotjes maakt ga je gewoon hard ten onder. Beste ronde was dat ik Firlian naar 40% remaining kreeg ofzo |:(
En hij gebruikte amper die nasty airthrow waar ik ook compleet niet weet wat ik er tegen moet doen.

Maar as always ggs.

[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 05-01-2011 21:58 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog even in een los staande post. We spelen allemaal met een vast char. Laat nog even weten wie dat is. (hoewel ik denk dat ik het aardig zal kunnen inschatten.)

nr xbox nick - got nick - speelt met
1 Timmie kun - Pkunk - Akuma (?)
2 KneoK - Kneok - Cammy
3 Firlian - Firlian - Guy
4 Cinneq - Roq - Sim
5 FOAMO - Freakjam - Deejay
6 Emersion - Emersion - Chun
7 Oguz286 - Oguz - Akuma
8 S4g4NL - Sagat - Sagat

Morgen komt nog bij de eerste speel ronde, maar iedereen moet morgen zijn wedstrijden gespeeld (score posten mag dus tot 23.59, datum 6-1-11) hebben anders gaan ik loten.

Speel ronde twee wil ik proberen onze verloren dag in te halen, dus vrijdag tm zondag spelen.

[ Voor 65% gewijzigd door Sagat op 05-01-2011 22:08 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik probeer morgen tegen je te spelen KneoK, anders moet ik proberen in het endless battle menu zien te komen met een normale joypad en daarna switchen naar me custom stick.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist tegen Cinneq en Pkunk gespeeld en dan ook gewoon lekker random characters kiezen :P Wat speelde ik klote tegen Pkunk, ik had 16 potjes tegen Cinneq gespeeld (en maar 2 van gewonnen :'( ) dus ik zat helemaal in 'vs Sim'-mode en hij speelt Akuma... oops :P

Wij zijn daarna nog met random chars doorgegaan totdat Cinneq opeens Akuma koos... en dan ook nog eens MIJN kleur :o Ja, hallo, dat gaat zomaar niet he :P Dus ik koos Dhalsim en we hebben elkaar flink in elkaar getrapt. Ik heb een heel apart gevoel tegenover Dhalsim, soms vind ik het zielig voor hem (Cinneq in de hoek = veel dmg voor mij >:) ), maar ook voor Akuma (frametraps en maar gokken wanneer hij gaat teleporten om z'n super te gebruiken = veel dmg voor hem :'( ).

Dat gevoel werd alleen maar versterkt toen wij met elkaars mains gingen spelen. Want hoewel ik in het begin rushdown speelde (met Sim 8)7 ) pokete ik je bijna altijd wel terug toen ik wat meer zoals jij ging spelen, dus ik dacht "aaah, das knap lullig voor Akuma :$ ", maar dat laat hij niet op zich zitten :D Toen je eenmaal mij op de grond had was het echt "aaah, help mij :X ".

Te geniaal gewoon :P Ggs aan beide heren :D

EDIT: oh ja, ik kwam pas achter hoe de SimTooster (super) werkte toen jij Ultra gebruikte, precies op het juiste moment geleerd dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door Oguz286 op 05-01-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

@pkunk ggs man :)

@oguz, Ik heb echt hard zitten lachen toen we elkaars main namen. Het zag er echt niet uit, maar wel brilliant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Sagat schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:55:
En Sagat - Firlian 0 - 2, geloof me ik weet hoe kansloos voelt :P

Als je dan tegen iemand speelt die het spel wel snapt, rustig blijft. Wat poked en rustig zijn combotjes maakt ga je gewoon hard ten onder. Beste ronde was dat ik Firlian naar 40% remaining kreeg ofzo |:(
En hij gebruikte amper die nasty airthrow waar ik ook compleet niet weet wat ik er tegen moet doen.

Maar as always ggs.
Mjah, ggs- het was leuk zo lang het duurde, ik deed expres geen rush-down om je zoveel mogelijk te laten lijden :+ Die airthrow die jij bedoeld kun je counteren met tiger uppercut als het goed is (moet je 'm wel op tijd inzetten). Dat geldt in ieder geval voor de full distance throw (FP), van dichtbij werkt het misschien niet (ex proberen?) .

Als ik zelf tegen een andere Guy moet spelen word ik ook te vaak te grazen genomen door die throw, je ziet 'm soms ook gewoon niet aankomen tot het te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die airthrow kan je zelf normaal punishen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:15:
die airthrow kan je zelf normaal punishen
Bushin Izuna Otoshi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehm, vandaag moeten we hebben gespeeld toch?

* Oguz286 zoekt Emersion op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Hmm, niks meer van FREAKJAM gehoord en hij heeft mijn friends request ook nog steeds niet geaccepteerd dus ik denk dat dat niets meer wordt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Er kwam iets tussen voor me werk helaas :( Ik kan morgenavond nog een poging wagen. Mocht mijn stick niet mee willen werken, dan wordt het een walk-over vrees ik.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

FREAKJAM schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:26:
Er kwam iets tussen voor me werk helaas :( Ik kan morgenavond nog een poging wagen. Mocht mijn stick niet mee willen werken, dan wordt het een walk-over vrees ik.
Ik kan morgenavond wel een half uurtje zo rond achten. Moeten we onze friendly tourneyhost wel even lief aankijken om ons nog een dagje te gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Emersion vs oguz 2-0

Ggs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ggs Emersion en Kneok.

Je Chun-Li vind ik erger dan je Vega, zij leidt teveel af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
KneoK schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:01:
[...]

Ik kan morgenavond wel een half uurtje zo rond achten. Moeten we onze friendly tourneyhost wel even lief aankijken om ons nog een dagje te gunnen.
Ik ga om 8 uur klaar zitten. Hopefully wil het allemaal lukken :(

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:01:
[...]
Ok vooruit, jullie krijgen vanaaf erbij, de rest kan al beginnen met de 2e speelronde, zoals gezegd wilde ik proberen deze speelronde weer terug op schema te komen en dat betekent dus dat we voor ronde 2 vandaag morgen en zondag hebben.

@Oguz
Ik vanavnond misschien na 22.30........ morgen ook wel rond die tijd. En zondag het liefst 's ochtends of anders ook 's avonds. Laat maar weten wat je uitkomt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan ook wel na 22.30 vanavond. Ik zal rond die tijd wel online zijn en als je me ziet moet je mij maar inviten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik krijg het echt niet voor elkaar met me stick om door het xbox-menu te browsen :(
Dit wordt een walk-over voor KneoK vrees ik :(
Ik snap het niet want in-game kan ik gewoon door het menu van de game zelf navigeren.

Op het moment dat ik door me xbox zelf browse gaat het mis.
Ik ga een totale reset doen van me xbox..

edit:
ik ben al me saved data kwijt van SSF4, maar ik heb een manier gevonden om te kunnen spelen.
ik heb ook nog een madkatz fightpad, en als ik die combineer met me arcade stick kan in invites accepteren ;)

oftewel, met madkatz stick accepteren, stick uitschakelen en switchen naar me arcade stick!

[ Voor 74% gewijzigd door FREAKJAM op 07-01-2011 18:35 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Je hebt toch geen save data nodig om te kunnen spelen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
FOAMO - Kneok 0-2

Hij heeft me alle hoeken laten zien, en niet alleen met Cammy.
Ik moet nog veel leren en ik merk dat ik nog heel veel moeite heb met een fightstick.
Toen KneoK van me won met zelfs Dee Jay, was het eventjes minder leuk haha!

Ben toen geswitched naar me oude madkatz fightpad en toen ging het al heel wat beter.
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen!

ggs man!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

Het zijn ook iedere keer dezelfde, mag ik weer tegen kneok :)

Geef maar een tijdstip, ik ben het hele weekend redelijk beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oguz - S4g4t 2-0 En ik lig eruit jullie doen de rest van het tourney zelf maar :P
Nah just kidding, Het is exact gegaan zoals verwacht aan mijn kant, misschien dat ik het volgende tourney zelf niet eens mee doe maar dan wil ik wel wat filmpjes online zien!

GGS Oguz, had nu wel wat oefening, misschien wel te veel. Vanaf een uur of 17.00 heel veel potjes vs masterpasje gespeeld, maar apart spelconcept ieder kiest 5 chars, en dan race to 3. De verliezer mag dan 3 man 'wegstrepen' bij de winnaar en zo doorgaan tot er bijna niets meer over is. Maar dus niet veel met Sags gespeeld. Wel op het einde (speciaal hem gevraagd naar Akuma, die is ook best ok) maar toen waren we beide al gaar.

Hmmz wil binnenkort wel is aan zo'n char switch party doen, vond het wel geinig om is met akuma te spelen :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ggs Sagat :)

Toen ik Sagat pakte wist ik gelijk weer waarom ik nooit met hem speel... hij voelt zo verschrikkelijk log aan :P De enige character die ik sneller vond aanvoelen was Vega (gisteren tegen Emersion wisselden we mains om), maar met hem kan ik ook niks, dus jah :P En ik ken dat gevoel van gaarheid, ik kan niet al te lang spelen met volle concentratie. Al snel raakt mijn energie op en kan ik gewoon niet meer fatsoenlijk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Heb je dit weekend tijd freakjam? Ik kan in principe het hele weekend wel als ik het enigzins op tijd weet tenminste :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

FREAKJAM schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:38:
FOAMO - Kneok 0-2

Hij heeft me alle hoeken laten zien, en niet alleen met Cammy.
Ik moet nog veel leren en ik merk dat ik nog heel veel moeite heb met een fightstick.
Toen KneoK van me won met zelfs Dee Jay, was het eventjes minder leuk haha!

Ben toen geswitched naar me oude madkatz fightpad en toen ging het al heel wat beter.
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen!

ggs man!
Jij ook ggs!! Toen je inderdaad overschakelde naar je pad en met Guile ging spelen had ik meer moeite je te pakken. Waren toffe potjes.

Den video:

Je zei zelf al tegen me dat je sowieso nog heel erg moet wennen aan je stick. Wat me ook opvalt is dat je nog wat onbezonnen tekeer gaat. Veel jumps, lowkicks en andere normals. Aan de andere kant zorgt dat gespring er wel voor dat ik niet het spelletje heb kunnen spelen dat ik graag speel met Cammy, ik heb heel weinig cross-ups of blockstrings kunnen doen.
Vooral bij wakeup zet je nog vrijwel geen druk. Dit deed je eigenlijk met alle chars die je speelde, op het moment dat ik op de grond lag had je de neiging naar achter te lopen of springen. Juist op die punten moet je gaan proberen voorzichtig druk te zetten of wat dingen proberen uit te lokken. Als ik lig en je doet vlak voor me neus een focus attack en dasht daarna naar achter dan heb je kans dat ik bij de derde keer denk, nou zet 'ie 'm door dus nu gooi ik er een cannon spike uit. Als jij vervolgens voor de derde keer gewoon weer naar achter dasht dan heb je me op de plek waar je me wil hebben en kun je me flink afstraffen. Of blijf gewoon heel brutaal net buiten throwrange zitten, dat beperkt mijn opties als ik opsta. Mix dat met zo nu en dan een voorzichtige jump-in of cross-up en je wordt al veel gevaarlijker.
Daarnaast doe je wat ik heel veel mensen zie doen, de drie keer clk als je een opening hebt maar geen follow up. Met Deejay kun je de derde clk linken aan een cmk om me weer te vloeren bijvoorbeeld.
En vergeet vooral niet te throwen! Hoe goedkoop ik het zelf ook vind, het werkt.

@Roq >>> Je begrijpt natuurlijk wel dat na al die keren dat je me het toernooi uit hebt geschopt met die Sim van je mijn motivatie om je te verslaan nooit groter is geweest dan nu he :P Afgaande op onze laatste matches kan dat nog weleens spannend gaan worden (waar het de laatste paar toernooien voor mij gewoon kansloos was :D ).
Ik heb het hele weekend de tijd, na achten 's avonds heeft mijn voorkeur maar als het vroeger moet, laat maar ff weten.

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 08-01-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
--begin geklaag

Ik weet niet wat het is, maar sinds ssfiv heb ik zo'n ontzettende last van lag als ik online speel. Alleen bij mensen uit nederland heb ik er niet altijd last van. En de pest is dat ik alleen een beetje vlot potje achter elkaar kan spelen in ranked games, maar daar zitten haast nooit nederlanders.. Het verneukt echt m'n hele spel zo erg dat ik het gewoon niet leuk meer vind te spelen. Bah.

Wat ik ook niet begrijp is dat ze de oude tournament mode eruit hebben gegooid. Dat was de perfect manier om lekker snel achter elkaar matches te spelen. Dat is nu niet meer mogelijk lijkt het.. Bij Endless battle zit je continu te wachten te de andere spelers klaar zijn en tournament mode is nooit iemand te bekennen. En ranked matches laggen dus. Meh

Bottom line: ik kan alleen maar ranked matches doen waarbij ik voornamelijk tegen mensen speel waarbij ik teveel last heb van lag..

-- einde geklaag

[ Voor 56% gewijzigd door Pkunk op 08-01-2011 13:14 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
KneoK schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 01:30:
[...]

En vergeet vooral niet te throwen! Hoe goedkoop ik het zelf ook vind, het werkt.
Throwen goedkoop? Het is een fundamenteel deel van de game, zowel standaard als strategisch met zn zwakheden, openingen en nadelen. Het maakt t voor mij zelfs interessanter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Glopes schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:51:
[...]

Throwen goedkoop? Het is een fundamenteel deel van de game, zowel standaard als strategisch met zn zwakheden, openingen en nadelen. Het maakt t voor mij zelfs interessanter :)
Misschien verkeerd verwoordt maar throwen kan ik soms echt niet waarderen. In een match waar beide partijen een klein beetje kennis van het spel hebben is het een hele mooie aanvulling, in de meeste online ranked matches is het gewoon waardeloos hoe vaak er op die twee knopjes geramd wordt. Er zijn teveel matches waar je per ronde minstens 10 throws moet techen, dat maakt het enorm saai. Vaak is het hele spel van dat soort spelers gebaseerd op throwmashen, na een focus crumple een throw, bij een stun een throw, bij een jump-in een throw, na een gemiste special een throw. Er komt ook totaal geen techniek bij kijken meestal, het voordeel van een throw is dat je een gegarandeerde lange knockdown hebt, perfect om een nieuwe aanval te plannen maar die nieuwe aanval komt dan niet. Naar achter springen, wachten tot je weer dichtbij bent en dan weer rammen op die twee knopjes. Ik verlies liever 10 perfect rondes van iemand die me alle hoeken van het speelveld laat zien dan dat ik win van iemand die alleen maar op lp+lk loopt te rammen, vier, vijf keer achter elkaar want stel je voor dat je de eerste keer mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ik throw best veel, en ik doe ook regelmatig lp+lk rammen geloof ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

Kneok, vandaag gaat me niet lukken, morgen ben ik wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Roq schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:10:
Kneok, vandaag gaat me niet lukken, morgen ben ik wel beschikbaar.
Prima joh, vechten we het morgen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Rooooq, kom je buitenspelen? Zit al een poosje op de stoep te wachten maar heb je nog niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Firlian en ik hebben elkaar ook gemist dit weekend :D

laat maar weten wanneer je wil spelen firlian, dan kom ik rond die tijd online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

Sorry Kneok, ik had een storing van werk waardoor ik de hele avond/nacht bezig was. Stond niet helemaal op de planning.
Kunnen we morgen onze game spelen of lopen we dan te veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
KneoK schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:23:
[...]

Misschien verkeerd verwoordt maar throwen kan ik soms echt niet waarderen. In een match waar beide partijen een klein beetje kennis van het spel hebben is het een hele mooie aanvulling, in de meeste online ranked matches is het gewoon waardeloos hoe vaak er op die twee knopjes geramd wordt. Er zijn teveel matches waar je per ronde minstens 10 throws moet techen, dat maakt het enorm saai. Vaak is het hele spel van dat soort spelers gebaseerd op throwmashen, na een focus crumple een throw, bij een stun een throw, bij een jump-in een throw, na een gemiste special een throw. Er komt ook totaal geen techniek bij kijken meestal, het voordeel van een throw is dat je een gegarandeerde lange knockdown hebt, perfect om een nieuwe aanval te plannen maar die nieuwe aanval komt dan niet. Naar achter springen, wachten tot je weer dichtbij bent en dan weer rammen op die twee knopjes. Ik verlies liever 10 perfect rondes van iemand die me alle hoeken van het speelveld laat zien dan dat ik win van iemand die alleen maar op lp+lk loopt te rammen, vier, vijf keer achter elkaar want stel je voor dat je de eerste keer mist.
Ik snap wel wat je bedoelt idd :) Maar bij mensen die veel throwen ga je toch gewoon throws baiten en frametraps bedenken? Dan is het vaak zo gebeurd met het throwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@throwen
Ik denk dat het gewoon gaat om niveau, het is gewoon niet leuk om tegen iemand te spelen die simpeler dan jezelf speelt. Ik throw zelf ook veel te veel (vaak als ik zelfs met een ultra had kunnen punishen). Maar het is een fout aangeleerd automatisme.

@tournooi/uitlopen
Tsja, gaan we voor een strak tournooi of gaan we voor de lol? Ik denk zelf het laatste. Maar ik zeg de meerderheid beslist :D

@pkunk/froamo
Ik wil ook nog wel is tegen jullie spelen, even inschatten waar ik tegenwoordig sta in de sf voedsel keten :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Sagat schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:45:

@tournooi/uitlopen
Tsja, gaan we voor een strak tournooi of gaan we voor de lol? Ik denk zelf het laatste. Maar ik zeg de meerderheid beslist :D
Ik stem voor lol. Als iedereen daar in mee gaat dan vechten Roq en ik het morgen uit, anders mag er wat mij betreft ook geloot worden.
Pagina: 1 ... 38 ... 62 Laatste