als een dhalsim echt goed is om je pogingen om binnen te komen met jumps of specials dwars te zitten....,
moet je net als bij guile gewoon forward inchen.
1 tip die daar gigantisch bij helpt is: zie yoga fire's blocken niet als een doodzonde.
Ook al block je er 20, als je dichtbij komt maak je het dhalsim automatisch redelijk moeilijk.
Spring dus niet standaard over elke yoga fire heen, want daar heeft dhalsim dus voldoende tools voor.
Waar je dan nog op moet letten is zijn teleport achter je. laat hem daarmee geen ruimte creeren of je punishen voor onoplettendheid.
Zie voor referentie materiaal over zijn teleport , die match van cineq en mij, vaak als hij het probeert sta ik gewoon op en doe een jab of medium..... dat werkt voor veel characters gewoon als goede stop.
ik hoefde niet naar voren te inchen tegen cinneq, omdat hij zoals hij zelf al zei iets aanvallender speelt dan een standaard sim (dat overrompelde mij nogal de 2e match)
Juri specifiek (ik oefen stiekem met haar af en toe

) heeft verder ook wel redelijke tools tegen dhalsim om dichtbij te komen..... dive kick wanneer hij yoga fire doet..... denk je wel aan haar taunt? dhalsims pokes kun je met een EX-taunt of voorwaatse taunt soms gewoon afstraffen met een leuke combo. Een forward fierce kan juri zelfs met een upward taunt gelijk divekicken geloof ik.
Verder zou je met stored fireballs ook gewoon een goede effort kunnen doen om pokes en yoga fires af te slaan op pad naar hem toe.