Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik ben ook aan de stick...

Afbeeldingslocatie: http://guztech.nl/images/my_images/stick-klein.jpg

die ik meteen ga modden :X

De knoppen zijn nog redelijk maar de stick is echt slecht. Diagonalen pakt hij niet al te goed (naar voren springen = naar voren lopen) maar voor 25 euro ga ik niet moeilijk doen :P Dat wordt dus Sanwa onderdelen bestellen binnenkort.

Verder is het natuurlijk erg wennen, maar ik ben niet helemaal hopeloos. De BnB combo's van Akuma lukken redelijk, maar natuurlijk lang niet zo goed als met de pad (die nu ook hopeloos slechte d-pad heeft, dus compenseert weer :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

3 jaar na release :D

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firlian schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:31:
Deze is ook wel grappig :+

[video]

Hoe zit het eigenlijk met het SUPER Street Fighter IV topic? Daar wordt voor mijn gevoel al een maand of 4 hard aan gewerkt, dus ben wel benieuwd naar het resultaat eigenlijk :o
Om deze moest ik ook best hard lachen;

http://www.newgrounds.com/portal/view/546022

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daigo died of cancer. Justin Wong wins by default!

OMG :'( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oguz286 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:42:
Nou ik ben ook aan de stick...
*snip*
Mooie stick dude, komt me erg bekend voor ;)
Hou me/ons op de hoogte van het modden want dat is voor mij wsl dus ook interresant. Ik heb trouwens nog niet genoeg met de stick gespeeld om te kunnen beamen wat je zei, ga denk ik proberen met stick Ryu naar C ranking te krijgen, mijn ervaringen zal ik hier nog wel posten dan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:51
www.jwlam.nl heb ik 2 x arcade onderdelen bestelt.. het is ook de moeite om een battop uit te proberen:) speel ik nu mee.... ik ben niet goed in streetfighter maar de battop heeft mij iig wel geholpen beter te kunnen spelen.

leverancier is in NL dus snelle levering en ik geloof even duur al dan niet goedkoper dan arcadeshop.de
het betalen is er wel een beetje omslachtig

(btw post jwlam niet uit eigen belang maar iets wat ik ben tegengekomen en tevreden over ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Verkocht

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 18:27 ]

Vanwege een regenachtige dag en vakantie presenteer ik:
Diary of a stick n00b part 1.

Vandaag maar is een serieuze poging gewaagd, nadat ik gister me geërgerd heb aan de ps3 fightpad en een 360 fightpad van iemand anders (dit omdat ik te lui was om mijn eigen padje uit mijn tas te halen). Als ik gewoon stick zou spelen heb je met meets veel minder 'problemen' omdat bijna iedereen dit doet.

Gespeeld:
2x met Ruy op hardest
1x met Balrog op hardest
1x live match (met Ryu)

Bevindingen:
Het is zoooooooo verleidelijk om te zeggen, f this ik pak mijn pad weer. De succes rate van mijn motion liggen redelijk hoog (af en toe een ex firball als ik een ultra wil, maar dat had ik toen ik net mijn pad had ook), alleen lijken ze er sluggisch uit te komen, en moet ik ze echt plannen lijkt het haast.

Gelukkig geen vage problemen met jumps als ik loop zoals Oguz (wat ik trouwens wel met mij DC stick had).
Misschien heb ik geluk gehad of hij pech, hoewel je stick modden met pro parts altijd beter is in de long run natuurlijk.

Anyways, de stick an sich lijkt me ok, mijn aanpassen eraan zeker nog niet (kan ook niet)
Waar ik wel blij mee ben is dat ik wel mijn worpen en focus attacks nu redelijk correct kan doen, en dat mijn vingers minder vaak verdwalen. Nog een proging dan maar ;)

10 second ninja DONE

Ik heb zojuist tegen Cinneq gespeeld met stick en dat ging niet al te best :P Ik heb alleen met Akuma geoefened en in training mode kan ik ongeveer 60-65% van wat ik kan met m'n pad maar ik moet wel op mijn execution letten. Dat hoef ik niet met de pad omdat alle moves gewoon in mijn vingers zitten.

Verder heb ik gekeken naar onderdelen en het grootste probleem wordt de hoogte van de stick. Omdat deze zo laag is kan er zonder te modden niet zomaar even een andere stick in gezet worden. De beste optie is om er een Seitmitsu LS-33 erin te plaatsen en dat is wat ik waarschijnlijk ga doen (als er niet binnenkort iemand z'n TE stick voor een schappelijke prijs wil verkopen zoals Walter1982 laatst :P).

Ggs Cinneq :)

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik ben normaal geen trashtalker en zal mensen geen berichten sturen (behalve dan een "GGs" of iets in die trant), maar het volgende vond ik een beetje jammer.

In Endless Battle op PSN kwam ik A_K_A_Goodfella tegen, die hier volgens mij ook post (kan zo gauw niet op de naam komen). Nooit eerder tegen hem gespeeld, dus dan kijk ik de eerste ronde meestal de kat uit de boom. Eerste matches waren tegen Juri, daarna tegen Sagat. Al gauw had de speelstijl door: het kwam neer op random (EX) wheel kicks mashen om block strings te onderbreken, idem met Sagat (Tiger Uppercut mash, afgewisseld met Tiger Knee > throw). Natuurlijk ga ik dan niet rushen, maar speel dan liever op safe.

Na hem verslagen te hebben met 4 verschillende characters (Honda, Bison, Chun, Balrog), kreeg ik het volgende bericht:

Afbeeldingslocatie: http://img826.imageshack.us/img826/1689/89921943.jpg

Hahahahaha. Daarna nog een match gespeeld, Rufus vs Juri. Uiteraard had ik mijn speelstijl niet aangepast. Na afloop werd ik gekickt en ontving ik:

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/9602/98283045.jpg

Zonde hoor.

Is dat echter niet waar dit spel om draait? Je match-ups kennen, de tegenstander ontcijferen, en je eigen spel daarop aanpassen? Beetje jammer van het gejank, maar verschillende mensen hanteren verschillende speelstijlen, en als je daar niet tegen kan en niet met verlies kan omgaan, dan moet je niet zo gefrustreerd reageren op de tegenstander. Verder was 'ie best oke. Alleen mijn advies: niet zeuren, wees minder random, pas je aan.

EDIT:
Ik zie nu dat het "Destantio" betreft. Deze is voor jou. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Aryawn op 02-09-2010 18:35 ]

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 10:49
Aryawn schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:07:
Ik ben normaal geen trashtalker en zal mensen geen berichten sturen (behalve dan een "GGs" of iets in die trant), maar het volgende vond ik een beetje jammer.

In Endless Battle op PSN kwam ik A_K_A_Goodfella tegen, die hier volgens mij ook post
Lol ik heb ook geen idee wie hij is maar ik heb hem in me vriendelijst op PSN lol

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
.....
hehe heb ook weleens tegen hem gespeeld geen idee of hij nou goed was of niet..maareh ome pee wil ook tegen jou weer eens potjes doen :-)

Nog even om op je post in te gaan.. je hebt helemaal gelijk btw..als ik op die manier verlies doe ik blijkbaar wat verkeerd en zal anders te werk moeten gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door djerror op 02-09-2010 16:53 ]

Verwijderd

@arwyn: Ik heb precies dezelfde berichtjes van m gekregen. Hij heeft daarnaast crappy psn verbinding, waar je dus bijna geen lange combo kunt doen. Voor de rest is ie ok. Grappige is dat ie met Sagat eigenlijk alleen blijft stan spammen en op je zit te wachten, op zich niets mis mee, je mag spelen zoals je wilt imo, maar klagen over iets wat je zelf doet is grappig.

Grappig eis, sinds SSF4 de mogelijkheid geeft om tegen mensen van je eigen land te spelen, dat ik enorm veel berichtjes krijg, btw niet allemaal hatemails.

Btw djeerror Je ryu is weer als vanouds ;)

• Aryawn
Ik wil overigens geen haat zaaien of iets dergelijks, ik geef alleen wat onderbouwde kritiek. :P
djerror schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:51:
hehe heb ook weleens tegen hem gespeeld geen idee of hij nou goed was of niet..maareh ome pee wil ook tegen jou weer eens potjes doen :-)
Hehe, is goed.
Ben sinds maandag weer terug van een lange vakantie, dus ik moet weer een beetje warmdraaien. Ik merk dat de 3-4 characters waarmee ik gebruikelijk speel me beginnen te vervelen, dus ik ben op zoek naar een nieuw character. Misschien moet ik de nieuwe Super cast toch maar een kans geven... tot nu toe heb ik geen enkele moeite gedaan om een van de nieuwe characters te leren, terwijl ik voor de release toch echt zweerde met Dudley te gaan spelen haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
whinemail is altijd ververlend. Als je wat gefrustreert bent (wat iederen wel eens overkomt) hou dat gewoon voor jezelf en man up!

nuja als Blanka speler ben ik echt wel ervaringsdeskundige als het op whine messages aankomt. Nuja sinds kort iets meer met Bison beginnen spelen, speelstijl ligt mij wel.

Heb jou trouwens ook toegevoegd Aryawn op psn (Omepee) Wil wel eens een paar matches tegen jou spelen. Het enigste probleem is dat ik met dezelfde chars speel of jou :p

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke matches Mojo. Kben trots op mn eerste online drawgame :). Die Lawshadow is trouwens absurd goed met boxer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46

KneoK

Not in a million lightyears

Elbaceever schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:22:
whinemail is altijd ververlend. Als je wat gefrustreert bent (wat iederen wel eens overkomt) hou dat gewoon voor jezelf en man up!

nuja als Blanka speler ben ik echt wel ervaringsdeskundige als het op whine messages aankomt. Nuja sinds kort iets meer met Bison beginnen spelen, speelstijl ligt mij wel.

Heb jou trouwens ook toegevoegd Aryawn op psn (Omepee) Wil wel eens een paar matches tegen jou spelen. Het enigste probleem is dat ik met dezelfde chars speel of jou :p
Ik had net een Brit die bij hoog en laag bleef volhouden dat ik een "Fucking cheater" was en maar terug moest komen als ik skill had :X Toegegeven, ik ben niet zo vreselijk goed, ik wil vaak te mooi spelen, maar als je verliest beschuldig een ander dan niet van cheaten en ga eens bij jezelf te raden wat je fout hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:37:
Leuke matches Mojo. Kben trots op mn eerste online drawgame :). Die Lawshadow is trouwens absurd goed met boxer.
Lawshadow zijn Boxer is idd goed! Vooral zijn combo's zijn iedere keer spot on. (Genoeg Upper loops tegen m'n tanden gekregen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:37:
Dat heb ik ook pas meegemaakt tegen een chun-li speler hahah..Heb ook vaak genoeg die loop combo's van Lawshadow gegeten..hij is echt een rushdown speler je moet heel alert zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 07:43:
[...]
Misschien ter compensatie nog maar een on line GoT tournooitje doen dan? Starten we gewoon week 2 van september, dan zullen de meesten vast weer terug zijn van vakantie. Als er tenminste nog anderen zijn die er zijn in hebben.
Heh zag toevallig wat nieuwe posts en toen moest ik hier aan denken. Nog mensen die hier zin in hebben? Bij voldoende deelnemers kunnen we dan woensdag ofzo wel starten.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Sagat schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:27:
[...]

Heh zag toevallig wat nieuwe posts en toen moest ik hier aan denken. Nog mensen die hier zin in hebben? Bij voldoende deelnemers kunnen we dan woensdag ofzo wel starten.
Altijd, ik wilde mijn Ken eens in de strijd gaan gooien.

Kleine noot, ik ben van komende vrijdag tot de vrijdag daarop op een kleine vakantie, als we woensdag beginnen en mijn eventuele tegenstander kan die woensdag of donderdag de eerste pot al spelen dan kan ik als ik terugkom van vakantie in dat weekend gewoon de tweede wedstrijd spelen zonder het speelschema in de war te gooien. Op die voorwaarde wil ik graag weer meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emersion had al aangegeven interesse te hebben, en jij dus, verder is het nog stil. Eerst maar is kijken hoeveel deelnemers we hebben aanstaande woensdag.
Mochten we tot 7 komen en jij bent nr 8 dan begin je dus gewoon in de verliezersronde later. Oftewel je aanbod is zeer acceptabel :P.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
ik zou wel meedoen voor ps3 :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Sagat schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:31:
Emersion had al aangegeven interesse te hebben, en jij dus, verder is het nog stil. Eerst maar is kijken hoeveel deelnemers we hebben aanstaande woensdag.
Mochten we tot 7 komen en jij bent nr 8 dan begin je dus gewoon in de verliezersronde later. Oftewel je aanbod is zeer acceptabel :P.
[russian_accent]Your offer is... Acceptable... We agree to these terms.[/russian_accent] :+

@Elbaceever >>> Scheer je weg, stomme PS3'er :P

On a more serious note, ik weet niet of Sagat uberhaupt weer bereid is om het toernooitje te organiseren maar misschien is het een idee om net zoals de vorige keer weer een aparte organisator voor de PS3 mensen aan te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
@tourney
Ik weet nog niet of ik wel durf... :o

Laatste maand weinig SF gespeeld. Mijn verbinding was ook weer telkens heel erg onstabiel (ping).
Heb ergens gelezen dat het kan helpen de max snelheid van je modem handmatig wat lager te zetten, dat moet ik nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 15:42

Roq

Oops, laatste tijd helemaal vergeten dit topic in de gate te houden.

Laatste maand vakantie gehad, en ben nu semi in de weer met mijn verhuizing, dus het nieuwe topic zal misschien nog even moeten wachten. De layout die ik gemaakt heb mag natuurlijk wel gebruikt worden als jullie het sneller willen afronden :)

Ik wil me ook wel aanmelden voor het toernooi, een match of twee kan ik savonds nog wel spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:51
kan wel met aka goodfella inkomen.... charge characters die afwachten spelen zijn voor bijvoorbeeld mijn sakura een ramp om tegen te spelen en begint op je zenuwen te werken. ik haat al dat geturtel wat overheerst in SF! Helaas ben ik nog niet goed genoeg om met hier tegen te spelen waarbij rushdown spelen beloont word. Als ik me teveel irriteer laat ik het even rechts liggen en speel een andere game... maar nooit hatemail sturen... veel spelers doen het er gewoon om om de tegenstander te kutten al dan niet continu te tauten:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

P-Nut schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:48:
kan wel met aka goodfella inkomen.... charge characters die afwachten spelen zijn voor bijvoorbeeld mijn sakura een ramp om tegen te spelen en begint op je zenuwen te werken. ik haat al dat geturtel wat overheerst in SF! Helaas ben ik nog niet goed genoeg om met hier tegen te spelen waarbij rushdown spelen beloont word. Als ik me teveel irriteer laat ik het even rechts liggen en speel een andere game... maar nooit hatemail sturen... veel spelers doen het er gewoon om om de tegenstander te kutten al dan niet continu te tauten:P
Sakura is dan ook een heel fragiel dametje, d'r dragonpunch heeft een aantal startup frames waardoor die niet echt als punish gebruik kan worden, zeker niet on wakeup. D'r hadouken is niet fullscreen dus daar heb je weinig aan tegen turtles. Ze moet het inderdaad echt van d'r rushdown mixup en EX-moves hebben.
Tegen turtles gebruik ik veel forward+MK, die moet hoog geblokt worden. Daarna een cMK, hadouken omdat ze dan meestal even opstaan. Jumpins uitlokken met een hadouken en afstraffen met LP dragon punch gevolgd door MP dragonpunch. En je moet uit elke combo die je kunt maken echt het uiterste halen, ze heeft gigantisch veel opties om je tegenstander in de war te maken (cLK, cLP, cHP, EX tatsu, lp reset, dash onder je tegenstander door, cLK, cLP, cHP, EX tatsu, lp reset, dash, throw is bijvoorbeeld een heerlijke string die tegen veel tegenstanders werkt. Als ze de resets doorhebben dan dash je iets later zodat je niet achter je tegenstander terecht komt maar ervoor of je eindigt na de EX tatsu met een HK shunpu).
En iets waar ik vaak het geduld gewoon niet voor heb, zodra je lifelead hebt, terug turtlen, return the favor. Mensen die alleen maar kunnen turtlen rekenen er vaak op dat je aanvalt en hebben hun hele spel daarop aangepast, als je daar dan mee stopt dan krijg je vaak leuke situaties. Gefrustreerde random moves, taunts, noem het maar op. Niets leuker dan subtiel laten merken dat je niet van plan bent continu het initiatief te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
P-Nut schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:48:
In principe speel ik ook gewoon rushdown, Rufus en M. Pimpson zijn bijvoorbeeld gewoon gemaakt om druk te zetten. Als ik echter door heb dat de tegenstander wake up DPs doet of block strings onderbreekt door DP te mashen, schakel ik om en neem ik weinig risico's. Dan doe ik eigenlijk meer damage met mijn punishes, dan dat ik zelf openingen vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Aryawn schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:07:

Ik zie nu dat het "Destantio" betreft. Deze is voor jou. ;)
Ik dacht ik kijk weer eens even of er iets nieuws / leuks in het forum te lezen staat, en zie hier gewoon iets ter attentie van mij. Daar zal ik dan ook maar even op reageren.

Dat je de kat even uit de boom wilt kijken omdat je mij of de matchup nog niet helemaal kent kan ik goed begrijpen, en neem ik je ook helemaal niet kwalijk. Wat ik alleen erg vervelend vindt is dat iemand de flow uit de game haalt. Dus hele tijd afwachten totdat ik iets doe, en waar jij een hitbox ziet aanvallen.

Ik beschouw me zelf al helemaal niet als een masher, het is toch logisch dat wanneer jij een combo doet, en ik kan hem onderbreken met bijv ex pinwheel, dat ik dat dan ook doe? Ik begrijp niet wat daar het probleem in is. Juri is een zoning charachter en is daarom voortdurend in beweging, en helaas eindingen bijna al haar langere / goede combo's in pinwheel.

De reden waarom ik overschakelde naar sagat, is om jou maar eens een keer te pushen om iets te gaan doen, in plaats van de hele tijd op mij wachten. Het is niet zo dat ik je voor niets kickte, ik heb je de gelegenheid gegeven om er een leuke match van te maken, maar je weigerde door simpelweg te blijven turtelen, dan kan je me niet kwalijk nemen dat ik er geen zin meer in heb.

Ik ken de matchups van je characthers redelijk goed, dan wel niet als het ook een beetje aanvallende charachters zijn, dan zit er nog een leuk ritme in, en waard om de reply nog een keer te zien. Ik erken een goede beatdown, en vind het leuk om daarvan te leren. Maar de charachters waar je mee speelde, komaan, heavyweights a 1200 vs Juri 950 en dan ook nog een afwachtend spelen. Voor elke hit die jij doet, moet ik een 4-5 combo hit raken om te evenaren.

Al met al, een win is een win, ik win echter liever met wat meer flair.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakura een fragiel dametje?! Heh ok eigenlijk is ze gewoon een lightweight, doet weinig dmg, en heeft relatief weinig leven. Maar als jullie willen regel ik vraag ik een Sakura waar de meesten hier het flink moeilijk tegen gaan hebben.

Ze heeft speed. And a powerful ally it is ;)

@Turtle verhaal.
Tsja, je speelt voor de lol. En dan kan je vragen of mensen meer willen spelen wat voor jou leuk is.
Als ze dat dan niet doen heb je het recht ze te kicken in de zoektoch naar leukere spelers.

Maarrrrrrrrrr play to win. Als iemand in jou ogen niet leuk speelt dan moet je daar imho toch mee omgaan en proberen te winnen.
Simpel voorbeeld, als iemand alleen maar jump ins gebruikt, ik hoef alleen te aa-en om de ronde te winnen.......waarom zou ik dan nog meer moeite moeten gaan doen? (buiten tijd winst, ik geef gelijk toe dat het niet de meest fascinerende potten zijn tegen zulke spelers)
ik geef minder graag toe dat mijn niveau niet veel verschilt.....but hey, als ik 3x ge anti aired word stop ik met ff-ing jump ins...iig eventjes 8)7

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X360 Tourney tussentijds deelnemer overzicht.

1 Kneok (stroomt eventueel later in)
2 Emersion
3 Roq
4
5
6
7 Firlian (? maar kom op, zelf rusty heb je kans, en anders doe je gewoon Guy, heb je een smoes als je verliest :P )
8 Sagat

@Eelca
Ik wil best voor de ps3-ers ook een tournooi schema opzetten en bijhouden, maar omdat ik een geen ps3 heb (lastig voor nicks, en weinig tijd) heb ik idd liever dat een ps3ert dit beheert.

[ Voor 28% gewijzigd door Sagat op 06-09-2010 21:07 . Reden: stukkie voor ps3 toegevoegd ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Sagat schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:01:
7 Firlian (? maar kom op, zelf rusty heb je kans, en anders doe je gewoon Guy, heb je een smoes als je verliest :P )
Verliezen vind ik niet erg. Mensen opzadelen met een laggy match vind ik wel vervelend. Daarnaast is er nog een kleine kans dat ik het toernooi niet af kan maken i.v.m. druk zijn en verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
toch redelijk wat mensen in m'n lijst staan voor eventueel ps3 tournooi (moest ik kunnen ik speel op x360 maar redelijk wat van mijn sf vrienden spelen op ps3, dus moest ik wel volgen :/ )

Emersion (heeft ook ps3 :p, laatst enkele leuke matchen tegen gespeeld trouwens)
KSL1808
OmePee
Mootje
Lawshadow :p
....

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Sagat schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:01:

2 Emersion
3 Roq
4
5
6
8 Sagat
Noteer me ook maar. Zal niet al te ver geraken (speel te weinig de laatste tijd), maar lijkt me wel eens leuk om te doen. Ik speel met Sakura trouwens, de sterkere shoto's zijn juist degenen die me het minst problemen geven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 07-09-2010 00:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat mij maar niet een PS3 tourney hosten. Dat ging de afgelopen keer niet zo goed..Maar wil natuurlijk wel meedoen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elbaceever schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:56:
(moest ik kunnen ik speel op x360 maar redelijk wat van mijn sf vrienden spelen op ps3, dus moest ik wel volgen :/ )
Nee, joh, je moest je vrienden overtuigen naar de 360 te gaan :P

Maar wat let je om zelf het op te zetten? Je kan de regels van mij jatten, en het tournooi schema maken stelt niks voor.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]Sagat schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:01:

2 Emersion
3 Roq
4 Boe2
5 Oguz (Moet misschien stoppen tijdens tournooi)
6
7 Firlian (?)
8 Sagat

1 spot open en 1 vraag teken, anders nog iemand een idee voor deelnemers?
afvallers: MegamanX (niet in NL) Onze favo mexicaanse kok Allucardu (geen ssf4).
Pending: Rastafariman!

@Firlian
Lag is irri, maar als je het van te voren weet, en vooral als je weet dat er geen idioot met een lag switch aan de gang is maar dat je tegenstander er gewoon niks aan kan doen, dan heb ik er geen problemen mee. Met jouw geschiedenis als multiple winnaar heb ik je er graag bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 08-09-2010 18:17 ]

10 second ninja DONE

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Om hoe laat doen we nu eigenlijk die tourney vanavond?

*edit* geen idee of het vanavond was eigenlijk, weet zelf niet meer waarom ik met donderdag in men hoofd zat :p

[ Voor 51% gewijzigd door boe2 op 09-09-2010 12:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• djerror
Leuke potjes gisteren KSL en OmePee..spannend en close behalve die bijna ene perfect van ksl op mij. Damn those Akuma tricks. Was zelf af en toe wel iets te random bezig in het begin vond ik zelf.

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:11:
2 maanden terug in de Japanse arcades de game gespeeld. Moet zeggen dat dat een stuk leuker is, ook doordat de kasten via netwerk verbonden zijn en spelers dus andere spelers kunnen onderbreken tijdens arcade mode.

• Roq

Roq

Boeboe schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:11:
Is het vanavond? Dan ben ik ook wel benieuwd naar het tijdstip :p

• firlian
/me is in de war
Hebben jullie het nu over een ander toernooi?
Dat toernooi waar sagat het over had heeft toch dezelfde opzet als vorige GoT toernooien?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb nog nooit een GoT toernooi gedaan eigenlijk :p

• Roq

Roq

We kunnen de tournament mode gebruiken als we allemaal tegelijk online kunnen zijn, scheelt een hoop tijd of niet?
Enige nadeel is dat we dan geen loser bracket hebben.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Is dat niet het opzet dan? Zou het inderdaad wel leuk vinden om de hele boel te kunnen spectaten.

• firlian
Het was de opzet om het gewoon op de oude manier te doen lijkt mij.
Lijkt me vrijwel onmogelijk om iedereen tegelijk online te krijgen. Soms is het al een heel karwei om een match tussen 2 spelers gespeeld te krijgen...

On a sidenote... Ik ben nogsteeds (nu weer wat actiever omdat ik tijd over heb) bezig met het bouwen van een website/platform voor het houden van online toernooien (ook geschikt voor andere fighting games). Het is de bedoeling dat het volgende maand live gaat (tegen die tijd ga ik ervan uit weer een baan te hebben naast mijn studie). Wat het uniek maakt is dat het player centered is. Je kunt je als speler dus inschrijven voor toernooien op de site, of andere spelers uitnodigen voor je toernooi. Daarnaast kun je via mail op de hoogte worden gehouden over nieuwe matches die voor je beschikbaar zijn.

De grote vraag is natuurlijk: zitten hier mensen op te wachten?

[ Voor 62% gewijzigd door firlian op 09-09-2010 19:21 ]

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik wil ook wel meedoen met het toernooitje :) Wel even kijken of m'n xbox het nog doet :p
firlian schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:37:
De grote vraag is natuurlijk: zitten hier mensen op te wachten?
If you build it they will come ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Pkunk op 09-09-2010 15:26 ]

Hallo met Tim

Verwijderd

djerror schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:46:
Leuke potjes gisteren KSL en OmePee..spannend en close behalve die bijna ene perfect van ksl op mij. Damn those Akuma tricks. Was zelf af en toe wel iets te random bezig in het begin vond ik zelf.
De laatse paar potjes werd ik wel ingemaakt hoor.. Je blockstrings zijn dodelijk man. Vooral down lp lp down fp tatsu. Jammer dat omepee opeens niet meer kon joinen.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:34
Ik speel lately weer vrij veel SSF4 en kan het beste uit te voeten met Dee Jay (jup een non-standard character).
Helaas heb ik last van een zogenaamde lagspike in mijn router die ik niet opgelost krijg :(

Helaas kan ik dus niet mee doen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
YouTube: Tutorial Ryu Metsu Hadouken Setups - SF4/SSF4#!

Handige "how to" voor srk fadc ultra on stick (met vertraging).
Kan maybe helpen voor sommigen (waaronder mezelf die veel te weinig met shoto's speelt :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
djerror schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:46:
Ja ggs. Inderdaad irritant dat ik van PSN werd "gekickt" en daarna niet meer kon joinen om een of andere reden. Maar online in SSFIV is sowieso instabiel, ik kreeg namelijk de foutmelding dat de verbinding met PSN was verbroken, terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet zo was. Ik kon nog gewoon berichten uitwisselen met KSL. Met andere woorden: ik was nog gewoon aangemeld. Vervolgens kreeg ik bij elke poging om de lobby weer te joinen de vervloekte "Unable to join session" melding. Dat haat ik echt heel erg in dit spel. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aryawn schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:14:
[...]

Ja ggs. Inderdaad irritant dat ik van PSN werd "gekickt" en daarna niet meer kon joinen om een of andere reden. Maar online in SSFIV is sowieso instabiel, ik kreeg namelijk de foutmelding dat de verbinding met PSN was verbroken, terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet zo was. Ik kon nog gewoon berichten uitwisselen met KSL. Met andere woorden: ik was nog gewoon aangemeld. Vervolgens kreeg ik bij elke poging om de lobby weer te joinen de vervloekte "Unable to join session" melding. Dat haat ik echt heel erg in dit spel. -_-
Moet je niet iets aanpassen aan je inetinstellingen? Want ik kreeg die meldingen altijd met Vanilla en toen dns aangepast en sindsdien nooit problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:29:
[...]

Moet je niet iets aanpassen aan je inetinstellingen? Want ik kreeg die meldingen altijd met Vanilla en toen dns aangepast en sindsdien nooit problems.
Wil je zeggen dat jij dit nooit hebt dan? Kan je elke match joinen die je in de lobbies ziet? Ik heb het ook voortdurend. Ben daarom definief overgegaan naar het Hosten van een match in plaats van je joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:38:
[...]

Wil je zeggen dat jij dit nooit hebt dan? Kan je elke match joinen die je in de lobbies ziet? Ik heb het ook voortdurend. Ben daarom definief overgegaan naar het Hosten van een match in plaats van je joinen.
ik kan inderdaad elke match joinen zonder problemen well lagg maar nooit kick of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:17:
[quote]Sagat schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:01:

GEPLANDE START DATUM: Maandag 13 sept.

xbox live nick / forum nick
1 Kneok / Kneok (stroomt eventueel later in)
2 Emersion / Emersion
3 Cinneq / Roq
4 Boe2 / Boeboe
5 Oguz286 / Oguz (Moet misschien stoppen tijdens tournooi)
6 Timmie kun / Pkunk
7 Firlian / Firlian (?)
8 S4g4tNL / Sagat
Nou Firlian, als je nog mee wilt doen zijn we met 8.

En ja, Firlian had wat mij betreft gelijk. Het was mijn bedoeling om een bracket te maken en de matches te spelen gedurende een paar weken. Iets van 4 werkdagen per speelronde. Maar als iedereen klaar is kunnen de rondes natuurlijk ook sneller voorbij. Helaas is het mijn ervaring dat dit niet vaak het geval is.

Da Rulez
- Char select is vrij (alternatief, keuze voor ander char bij verlies partij.)
- standaard xbox live match regels, first two rounds, 99 seconds. En first to two matches wint.
- we spelen met een losers bracket, dus je mag een keer verliezen, bij de 2e keer ben je uitgeschakeld.
- het tournooi schema zal deze keer worden gemaakt via www.bracketmaker.com

Omdat niemand verder commentaar had op de regels geld naast de oorsprongkelijke regels het volgende.
Character pick is vrij, vrijwel iedereen heeft toch zijn eigen main of patst door in de winnaar ronde met zijn alt te spelen. Volgens mij heeft er in tourney 1 niemand gecounter picked (voor zover dat nut heeft) je bent vrij om het te doen, maar je zal eeuwige hoon ermee risceren :P
Elke ronde duurt 4 werkdagen. Probeer af te spreken via dit forum (voorkeur want dan is er bewijs) dm of xbox live msg's. Als je al deze berichten mist heb je verloren. Mocht beide spelers aangetoond hebben te willen afspreken maar is het toch niet gelukt dan zal ik loten wie er doorgaat. Mocht een ronde binnen 4 werkdagen klaar zijn dan gaan we gelijk door naar de volgende ronde.
Hou dus dit (mooie en toch al erg gezellige :> ) forum in de gaten terwijl het tournooi loopt. Het liefst minimaal 1x per dag.

Mocht je vragen/opmerkingen/verbeterpunten hebben, let me know!

Your friendly neighborhood tournament host.

[ Voor 49% gewijzigd door Sagat op 11-09-2010 10:13 ]

10 second ninja DONE

• firlian
Ik wil wel meedoen hoor :)
Dan presenteer ik u met gepaste trots:

GoT sf4 X360 tournament 4

We starten officieel maandag maar eerder spelen mag ook natuurlijk. Kneok is momenteel op vakantie en zoals besproken verliest hij daardoor zijn eerste ronde, dus Oguz is de mazzelkont van de dag (wel yin en yang dat hij misschien weg moet als hij verder iedereen ownt en in de finale staat.

Firlian vind je het goed als ik jou als nog even disqualificeer vanwege lag? :+
* Sagat heeft weer flashbacks van een gruwelijk beat down met.........Dan?! :'(

10 second ninja DONE

• Pkunk
Retsepc! Tnx again voor het organiseren :)

@Kneok: ik heb morgen wel tijd. In princiepe de hele dag, maar dan moet ik het wel ff enigzins van tevoren weten ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Pkunk op 11-09-2010 11:13 ]

Hallo met Tim

• firlian
Sagat schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:20:
Firlian vind je het goed als ik jou als nog even disqualificeer vanwege lag? :+
* Sagat heeft weer flashbacks van een gruwelijk beat down met.........Dan?! :'(
Ja, dat krijg je dan met je grote mond :+
* Oguz286 is mazzelbips! :+

Vandaag nog een paar leuke matches gehad, waarbij ik het niet opgaf en daardoor toch heb gewonnen :D

• KneoK

KneoK

Oguz286 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:24:
* Oguz286 is mazzelbips! :+

Vandaag nog een paar leuke matches gehad, waarbij ik het niet opgaf en daardoor toch heb gewonnen :D
Poe, was een zware match he ? :D Gefeliciteerd met je overwinning.

@Pkunk >> ik wil best tegen je spelen als ik vrijdag weer terug ben maar ik denk dat Boeboe dan jaloers wordt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 11-09-2010 22:36 ]

• Pkunk
KneoK schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:35:
[...]

@Pkunk >> ik wil best tegen je spelen als ik vrijdag weer terug ben maar ik denk dat Boeboe dan jaloers wordt ;)
Oh eh.. ja.. dinges.. common typo he :p

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Capcom is lui, twee van de nieuwe characters in de arcade versie van Super worden Yun en Yang. :/

http://www.eventhubs.com/...-street-fighter-4-arcade/

Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden. Eén van ze was misschien wel geinig geweest, maar allebei is een beetje te veel van het goede. Nu heb je eigenlijk 3 Rufuses. :s

Er staan overigens ook een paar character tweaks die mogelijk worden doorgevoerd... Met heel veel van die veranderingen ben ik het totaal niet eens. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Aryawn op 12-09-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:35:
[...]

Ja man, zware battle :+

Ik heb me vandaag echt helemaal kapot gelachen :D Voor het eerst heb ik Dan gebruikt in ranked matches en gek genoeg heb ik er redelijk wat gewonnen. Het mooiste is dat mensen gewoon niet in mijn buurt komen :D Iedereen zat te turtelen tegen mij, dus dan ga ik op reactie spelen. Bovendien helpt het dat Dan's Ultra 1 GODLIKE is :D

Ik zal binnenkort een paar vids uploaden voor jullie kijkplezier :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Wanneer wil je onze match spelen sagat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de changes ook gezien
WTH.
en die nieuwe char kunnen leuk worden ^^ moet je ze het wel gratis maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Gaan ze deze Arcade updates ook doorvoeren voor de Console versies?
Guy krijgt ieder geval flink wat boosts zo te zien. Alleen zijn flip grab krijgt een enorme nerf... (dmg van 200 naar 120 en minder range op hard en medium versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bah Dictator's ultra2 is nu een chargemove, waarom hebben ze dat nou weer gedaan? Vind hem al aardig balanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok zoals beloofd zijn hier 2 videos:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=F8myNLwHSY0]

en bij deze lachte ik me echt helemaal kapot aan het eind :D

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=N4Vm9whU1yM]

Dan is echt geniaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

Dan is echt lastig soms. Die rare hopjes die hij in de lucht kan maken verstoren heel mijn anti-air game :p

Emersion heb je binnenkort een keer tijd? Ik kan 's avonds tussen 7 en 10 aanwezig zijn deze week, maar ben ook aan het klussen voor mijn verhuizing.
Vanavond ben ik er sowieso wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Er staan overigens ook een paar character tweaks die mogelijk worden doorgevoerd... Met heel veel van die veranderingen ben ik het totaal niet eens. :P
Changes zijn niet in jouw voordeel inderdaad :-P..ben benieuwd hoe dat zit met die air hurricane kicks changes van ryu en akuma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Laatst online: 06-02 11:12
ik ben er vanavond wel , zeker rond een uur of 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

2-1 voor emersion, ggs :)
Heb je ze opgenomen btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firlian: Misschien morgen avond een uurtje of 22.00? Anders woensdag kan ook wel, wsl vanaf 21.00 (dan slaapt jr )

Vandaag moest ik ook even tegen een Dan en dan bekruipt mij altijd een naar gevoel dat alleen mensen die zichzelf goed vinden Dan nemen. Maar dit geval niet dus, ik voelde me echt ongelovelijk op mijn gemak, kon alles doen wat ik wilde en ik won simpel, daarna kwam ik dezelfde gozer tegen en koos hij Ryu maar stopte hij voor de pot begon. Gaf me nog meer vertrouwen........en daarna dezelfde gozer weer maar na hoogmoed komt de val |:( echt gewoon zo makkelijk verliezen. Enige excuus is dat ik toch weer met pad begonnen ben. En hoewel bijna alles better ging, gingen juist de ultra motions niet goed.

Wel weer lol gehad. Het blijft een mooi spel als je spannende potten hebt, win or lose maakt me dan niet eens veel uit.

[ Voor 76% gewijzigd door Sagat op 13-09-2010 23:02 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Denk dat 2200 te laat wordt... Doe maar woensdag 21:00 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Laatst online: 06-02 11:12
Waren leuke matches Cinneq, je hebt leuke dhalsim tricks opgepikt, stond 2 ronde even versteld hehe.

Ook leuke matches erna gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou dat wordt nog leuk tegen Emersion :P Misschien moet ik Dan gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ah crap, moet ik weer tegen die superyoga :D Tijd om wat te gaan experimenteren want met alle chars waar ik tot nu toe mee heb gespeeld verlies ik vrijwel altijd tegen Roq. Ik heb nu een paar dagen met Juri liggen stoeien (I wish...) dus ik ga haar in de strijd gooien. Mooie matches om naar te kijken tegen Emersion trouwens.

@Roq >> vanaf vrijdagmiddag ben ik weer thuis, ik kan vanaf dan vrijwel altijd vanaf de namiddag. Laat maar even weten wat jou uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

KneoK schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 01:31:
@Roq >> vanaf vrijdagmiddag ben ik weer thuis, ik kan vanaf dan vrijwel altijd vanaf de namiddag. Laat maar even weten wat jou uitkomt.
Ik ben juist vanaf vrijdag tot zondagavond weg :p
Even kijken tot wanneer we de tijd hebben anders misschien zondagavond of de maandag erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

KneoK schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 01:31:
Ik heb nu een paar dagen met Juri liggen stoeien, dus ik ga haar in de strijd gooien.
Succes, Juri is echt een coole charachter om mee te spelen. Ga je voor Ultra 1 of 2 ?

Jammer dat er vele Xboxers hier zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 14-09-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik heb me Xbox Live lag gefixxed.
Mensen die tegen me willen gamen, zie eerste post voor mijn gamertag ;)
Ik heb nog een hoop te leren en speel sinds kort met een fightpad van MadCatz.

Ik speel voornamelijk met Dee Jay en T. Hawk. Echter als het meestal niet lukt, wordt ik frusty en switch ik naar een andere character ;) Ik ben bijna elke avond wel online.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

FREAKJAM schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:54:
Ik heb me Xbox Live lag gefixxed.
Mensen die tegen me willen gamen, zie eerste post voor mijn gamertag ;)
Heb je toegevoegd (cinneq) als je tegen een sim wil geef je maar een gil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Roq schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:12:
[...]

Heb je toegevoegd (cinneq) als je tegen een sim wil geef je maar een gil :p
Cool, ik ben benieuwd! Met de normale controller was ik op me best met Dan, en heb daarmee soms wel eens 15 potjes op een rij gewonnen. Nu ben ik meer een Guile/Dee-Jay fan. Ik moet echter nog flink oefenen ^^

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FREAKJAM: Ik heb je ook even toegevoegd, kunnen we lekker Dan vs Dan (Akuma vs Guile/Dee-Jay) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Destianto schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:06:
[...]

Succes, Juri is echt een coole charachter om mee te spelen. Ga je voor Ultra 1 of 2 ?

Jammer dat er vele Xboxers hier zijn.
Thanks. Juri is inderdaad enorm leuk om mee te spelen maar je moet wel elastieken vingers hebben (lk en mk senpu charge, jhk, cmp, lk senpu, cmp, mk senpu, cmp, pinwheel, super is zo'n kick als je die hit). Ik denk dat ik voor ultra 2 ga omdat Sim moeilijk in een combo met ultra 1 te lokken is, maar ik heb nog een paar dagen om wat tricks uit te vogelen.
Roq schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:00:
[...]

Ik ben juist vanaf vrijdag tot zondagavond weg :p
Even kijken tot wanneer we de tijd hebben anders misschien zondagavond of de maandag erop?
:D Zondagavond of maandag is wat mij betreft ook prima als we dan nog binnen het schema zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

KneoK schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:38:
[...]
Thanks. Juri is inderdaad enorm leuk om mee te spelen maar je moet wel elastieken vingers hebben (lk en mk senpu charge, jhk, cmp, lk senpu, cmp, mk senpu, cmp, pinwheel, super is zo'n kick als je die hit). Ik denk dat ik voor ultra 2 ga omdat Sim moeilijk in een combo met ultra 1 te lokken is, maar ik heb nog een paar dagen om wat tricks uit te vogelen.
[...]
Senpusha is de wheelkick, Fuhajin is de Fireball (charge)

Ik ben weer terug bij pad, dus 2 charges is echt onpraktisch, bijna alleen maar mogelijk na een stun en heeft echt srikte timing.

All time favoriet i.c.m Ultra 2

JMK, CMP, Release Low Fuhajin , FADC , U2

Of Punisher na een gemiste Uppercut :)

CLK, Relaese low Fuahjin, FADC, U2

Geavanceerde optie:

Instant Dive Kick, U2 ( dichtbij, voorkeur in de hoek)

Als je met Sim dhalsim bedoelt, moet ik zeggen dat ik bijna nog nooit U2 op hem hem kunnen lanceren, Deze matchup heeft FSE echt als voorkeur.

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 14-09-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Destianto schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:08:
[...]

Senpusha is de wheelkick, Fuhajin is de Fireball (charge)

Ik ben weer terug bij pad, dus 2 charges is echt onpraktisch, bijna alleen maar mogelijk na een stun en heeft echt srikte timing.

All time favoriet i.c.m Ultra 2

JMK, CMP, Release Low Fuhajin , FADC , U2

Of Punisher na een gemiste Uppercut :)

CLK, Relaese low Fuahjin, FADC, U2

Geavanceerde optie:

Instant Dive Kick, U2 ( dichtbij, voorkeur in de hoek)

Als je met Sim dhalsim bedoelt, moet ik zeggen dat ik bijna nog nooit U2 op hem hem kunnen lanceren, Deze matchup heeft FSE echt als voorkeur.
Haha, al die namen van die moves ook.

Ik ben nu die divekick u2 aan het oefenen, het lukt het beste als ik jmp, lk dive, u2 doe. Instant divekick naar u2 lukt ook redelijk goed. Ben er ook achter dat als ik jhk, cmp, release lk fuha doe ipv cmk, fuha dat je dan ook midscreen verder kunt comboen met cmk, pinwheel (dus jhk, cmp, fuha, cmk, pinwheel).

Wat betreft FSE, als jij zegt dat die de voorkeur heeft in deze match dan ga ik maar eens wat strings oefenen. Het jammere van u1 vind ik dat de meeste tegenstanders dan helemaal defensief gaan spelen waardoor ik meestal geen klap raak voordat de ultra is afgelopen. Logisch natuurlijk, maar wel zonde van je ultra meter.

Al met al is ze veel toffer dan ik verwacht had, zeker ook omdat je online vrijwel alleen maar random EX pinwheels, divekicks en vuurballen te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-03-2021
Hey mensen,

na lang lurken in dit topic toch ook maar eens SSFIV + Tournament Edition Fightstick (PS3) aangeschaft om eens er echt goed voor te gaan zitten.

Ik moet zeggen dat ik na een dag of 3/4 oefenen en how-to's op youtube langzaam maar zeker de leuke truukjes begin te ontdekken. Challenge blijft wel erg lastig moet ik zeggen, zelfs de hele simpele nr7 van Ryu: low MP, low MP, low HK wil gewoonweg niet lukken! F*cking Dan blockt de zooi :D (hier dus ook maar snel een how-to over gaan bekijken) Maar ondanks dat heeft het SF virus mij nu ook gegrepen (alleen jammer dat mijn all-time favorite char Fei-Long niet meer echt aansluit op mijn speelstijl).

Hoop dat ik snel "echt" mee kan gaan doen in online battles.

Any quick pointers van jullie die-hards die nog niet hier vermeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmor schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:03:
Hey mensen,

na lang lurken in dit topic toch ook maar eens SSFIV + Tournament Edition Fightstick (PS3) aangeschaft om eens er echt goed voor te gaan zitten.

Ik moet zeggen dat ik na een dag of 3/4 oefenen en how-to's op youtube langzaam maar zeker de leuke truukjes begin te ontdekken. Challenge blijft wel erg lastig moet ik zeggen, zelfs de hele simpele nr7 van Ryu: low MP, low MP, low HK wil gewoonweg niet lukken! F*cking Dan blockt de zooi :D (hier dus ook maar snel een how-to over gaan bekijken) Maar ondanks dat heeft het SF virus mij nu ook gegrepen (alleen jammer dat mijn all-time favorite char Fei-Long niet meer echt aansluit op mijn speelstijl).

Hoop dat ik snel "echt" mee kan gaan doen in online battles.

Any quick pointers van jullie die-hards die nog niet hier vermeld zijn?
Welkom!

Dan blockt omdat je timing niet goed is. Sowieso is SF eigenlijk een stukje wiskunde (frames tellen enz.), dus als je van game mechanics houd, dan is dit een leuke link. Als je frame data kan lezen dan weet je waarom bepaalde links heel moeilijk zijn en waarom bepaalde dingen niet linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

KneoK schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:41:
[...]
(dus jhk, cmp, fuha, cmk, pinwheel).

Het jammere van u1 vind ik dat de meeste tegenstanders dan helemaal defensief gaan spelen waardoor ik meestal geen klap raak voordat de ultra is afgelopen.
Een variant van je combo, JHK of JMK, CMK, Rel Low Fuhajin, CMK, Ex Sen ( 10 hit combo )
Corner variant (High stun) , JHK,CHP,Rel Low Fuhajin,CMK,Sweep of (ex) Sen

Fse is voornamelijk goed na een knockdown en ultiem in de corner, Cross up combo, wanneer 1 hit je raakt, heb je gelijk minimaal 10 hits te pakken a 40 % health. Simpele Setup, Cross up JLK, LK/LP/MK/MP/HK/ EX SEN

Voor crouching Charachters, CLK,CLP,CMK,CMP,SWEEP (knockdown) daarna crossup Combo.

Voor Defending Charachters, F+MK ( overhead ) CLK,CLP,SMP,SHP,EX SEN
Variant, F+Mk, CLK,CMP, nog een x (reset) F+MK,CLK,CMP,CMK,SHK,EX SEN

Omdat je F+MK af en toe wel ziet aan komen, kan je voorafgaan JHK,CLK doen om even een gaatje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Destianto schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:43:
[...]

Een variant van je combo, JHK of JMK, CMK, Rel Low Fuhajin, CMK, Ex Sen ( 10 hit combo )
Corner variant (High stun) , JHK,CHP,Rel Low Fuhajin,CMK,Sweep of (ex) Sen

Fse is voornamelijk goed na een knockdown en ultiem in de corner, Cross up combo, wanneer 1 hit je raakt, heb je gelijk minimaal 10 hits te pakken a 40 % health. Simpele Setup, Cross up JLK, LK/LP/MK/MP/HK/ EX SEN

Voor crouching Charachters, CLK,CLP,CMK,CMP,SWEEP (knockdown) daarna crossup Combo.

Voor Defending Charachters, F+MK ( overhead ) CLK,CLP,SMP,SHP,EX SEN
Variant, F+Mk, CLK,CMP, nog een x (reset) F+MK,CLK,CMP,CMK,SHK,EX SEN

Omdat je F+MK af en toe wel ziet aan komen, kan je voorafgaan JHK,CLK doen om even een gaatje te vinden.
Bedankt voor alle tips man, ik heb weer aardig wat materiaal om mee te werken. Vooral die resets in de FSE combo's zijn erg interessant, met een beetje skill ram je er meer damage uit dan u2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Zojuist asskicked door cinneq, damn :P
Over zieke combo's gesproken tjek deze gast ^^
en zieke (joy)sticks tjek deze site ^^

[ Voor 79% gewijzigd door FREAKJAM op 14-09-2010 20:58 ]

is everything cool?

Kleine tourney update
Pkunk en Boe, wanneer gaan jullie spelen? Morgen is de laatste dag van ronde 1. Als jullie daarna niet gespeeld hebben ga ik loten.

Over ronde 2: Die begint vrijdag en duurt 4 werkdagen, dat betekent dat volgende week woensdag de laatste dag van ronde 2 is.

@Firlian, ik ga proberen 21.00 online te zijn, maar ik ben afhankelijk van wanneer jr in slaap is, dus hang me niet op aan 5 minuten :P

10 second ninja DONE

• FREAKJAM
Ik heb stiekem de neiging om een stick aan te schaffen, omdat ik daar denk ik veel beter mee uit de voeten kan.
Helaas lossen die krengen veel geld, vooral de customs.
Zijn de madcatz veel minder qua kwaliteit? (En dan praat ik voornamelijk over de joystick/knuppel)

Heb hem 2de hands gevonden voor 40 euri, twijfel twijfel ^^ (2nd round edition)

[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 15-09-2010 09:36 ]

is everything cool?

• Elbaceever
de customs kosten gewoon meer geld omdat ze ... euh custom zijn :p (en eventueel gedualmod)
Die custom sticks hebben identiek dezelfde buttons / sticks / layout als de Madcatz TE editions.
Het enigste verschil is dat sommige customs builders Seimitsu buttons gebruiken. Die zien er iets beter uit maar zijn niet zo gevoellig als Sanwa's (TE sticks).

Dus om op jou vraag te antwoorden: Madcatz is zeker dezelfde qualiteit (de TE edition toch)
Als je nog nooit fighters met stick hebt gespeeld zal je int begin eerder slechter spelen dan beter..

• Roq

Roq

FREAKJAM schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:18:
Zojuist asskicked door cinneq, damn :P
Hehe :) waren leuke potjes, ik ken de Deejay matchup eigelijk ook nog niet merkte ik wel.
[b]
Heb hem 2de hands gevonden voor 40 euri, twijfel twijfel ^^ (2nd round edition)
En de madcatz (TE) sticks zijn zeker goed.
Als je met Round 2 die zwarte bedoeld is het een koopje

[ Voor 27% gewijzigd door Roq op 15-09-2010 10:12 ]

• Timmor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-03-2021
Oguz286 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:12:
[...]

Welkom!

Dan blockt omdat je timing niet goed is. Sowieso is SF eigenlijk een stukje wiskunde (frames tellen enz.), dus als je van game mechanics houd, dan is dit een leuke link. Als je frame data kan lezen dan weet je waarom bepaalde links heel moeilijk zijn en waarom bepaalde dingen niet linken.
Thanks voor de info link! Merk dat ik idd aan m'n timing moet werken ;)
Elbaceever schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:41:

...

Dus om op jou vraag te antwoorden: Madcatz is zeker dezelfde qualiteit (de TE edition toch)
Als je nog nooit fighters met stick hebt gespeeld zal je int begin eerder slechter spelen dan beter..
Persoonlijk speel ik wel een stuk beter met een stick dan met de controller (PS3), voelt gewoon natuurlijker aan imo. Ben nu een beetje aan het spelen met wat voor mij de beste manier is om de stick vast te houden, zit nu vooral met de stick tussen pink en ringvinger te klemmen. Daarmee lijk ik tot nu toe het meest accuraat de specials eruit te kunnen gooien.

Zoals alle n00bs eerst Ryu binnenstebuiten leren kennen en dat begint aardig te lukken. Alle specials komen er nu zonder problemen uit en er komen zowaar wat gelinkte combo's uit. Zoning gaat ook steeds beter maar blijft listig.

• FREAKJAM
Roq schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:11:
[...]

Hehe :) waren leuke potjes, ik ken de Deejay matchup eigelijk ook nog niet merkte ik wel.
Ja, ik had je één keer flink te pakken toen ik met Dee Jay speelde en jij met Seth geloof ik.
Toen zette ik een ultra in nadat je super mislukte.
En de madcatz (TE) sticks zijn zeker goed.
Als je met Round 2 die zwarte bedoeld is het een koopje
Het betreft de volgende; (Niet de Round 2 dus :9 )
Enige verschil met Round 1 is toch enkel de prints cq artwork?
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/270819.jpg

Wat voor zithouding nemen jullie aan bij het gebruik van deze sticks?
Recht voor de tv met de stick op je schoot, of stick op een tafeltje?

[ Voor 39% gewijzigd door FREAKJAM op 15-09-2010 12:53 ]

is everything cool?

• Roq

Roq

Die zijn ok om mee te beginnen, maar zou ik wel de stick en knoppen vervangen met sanwa (zitten nu Hori onderdelen in). Maar dan kan je eventueel gelijk een TE halen, ben je gelijk klaar ook :)
Pagina: 1 ... 34 ... 62 Laatste