Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 15:42

Roq

Leuk om te lezen emersion :)
Tof dat je zo ver gekomen ben en zoals ze op de stream al zeiden, het was zelfs al moeilijk om uit de pools te komen met zoveel goede spelers.
Sagat schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 07:40:
* Sagat gaat naar het tournooi in Utrecht eind aug, das ook leuk, maar toch anders ;)
Ik ben er ook weer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had ik idd gezien! Toch is kijken of we face to face kunnen ontmoeten deze keer. Evo superstar Emersion komt ook. Kijken of we Firlian, Oguz(het is nu vakantie, school is geen excuus! >:) ) en MegamanX ook nog mee kunnen krijgen.
* Sagat gaat zijn best er voor doen :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Heeft iemand een linkje naar dat toernooi in utrecht? Heb namelijk geen idee waar jullie het over hebben, volg het dan ook niet zo de laatste tijd. Er gaan weken voorbij dat ik de xbox niet eens aanraak...
Heb wel weer zin in een toernooi trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:25:
Had ik idd gezien! Toch is kijken of we face to face kunnen ontmoeten deze keer. Evo superstar Emersion komt ook. Kijken of we Firlian, Oguz(het is nu vakantie, school is geen excuus! >:) ) en MegamanX ook nog mee kunnen krijgen.
Ik werk fulltime in de zomervakantie ;)

@Emersion: Leuk om te lezen dat je best ver bent gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Firlian: op ds bij tournaments&meetings 28 aug, kan niet missen.

@Oguz: aaargh. En dan ook op zaterdag natuurlijk :( . Kijken of je 'broertje' wel kan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ik heb me ook maar aangemeld voor dat toernooitje in Utrecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
Ben ik weer , laatste keer dat ik internet gebruik in las vegas, morgen een korte dag omdat ik zaterdag vroeg naar huis vlieg om zondagochtend weer thuis te zijn.

Ja het ging wel goed. Evo was gewoon erg leuk, jammer dat het niet mogelijk was om videos van mijn matches te maken omdat iedereen druk bij zijn eigen poule is. Als je niet aanwezig bent bij het roepen van je naam heb je kans op diskwalificatie, dus altijd een beetje opletten.

Het is ook superdruk om de poolstations, omdat niemand zijn naam wil missen haha.

Het grote nadeel is dat er soms erg veel tijd zit tussen je matches, dus qua je begint bijna nooit "warm" aan een match.

Voor mij zat er nog een nadeel aan het toernooi en dat is het feit dat ik al een anderhalve week niet gespeeld had door mijn vakantie en dat merkte ik ook wel , gelukkig had een kamergenoot een ps3 mee voor casuals.
Maar die kwam pas 12 uur snachts aan en het toernooi begon voor ons al om 9 uur sochtends in de ochtendpools. Dus zoveel tijd voor opwarmen was er ook weer niet.

De snelheid van het toernooi is ook supersnel. in de pools vrijdag heb je nog een paar duizend spelers en semi finals zaterdag is dan nog maar 64 spelers.
Waarna er 8 overblijven voor finale zondag.

Maar ik ben inderdaad ook op het toernooi in augustus, hopelijk kan ik daar mijn nieuwe truukjes laten zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Godsgarden Match is bezig,

Hier de stream http://www.eventhubs.com/

Rules: First wins 10 Matches

YHC Mochi VS Gameinn (Daigo)

Dhalsim VS Ryu

Tussenstand 5 - 0 !!!!

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 16-07-2010 15:37 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Destianto schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:24:
Godsgarden Match is bezig,

Hier de stream http://www.eventhubs.com/

Rules: First wins 10 Matches

YHC Mochi VS Gameinn (Daigo)

Dhalsim VS Ryu

Tussenstand 5 - 0 !!!!
Cool :) Daigo was even aan het terug komen, maar Dhalsim past zich goed aan.

Engels "commentaar" dus hier: http://www.ustream.tv/channel/teamspooky

Maar niet echt aan te raden.. Wat een eppo's.

[ Voor 8% gewijzigd door Pkunk op 16-07-2010 15:43 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat een ongelooflijke matches, ik zit hier met spanning ( op het werk) te kijken ;)

Hoeveel fireballs zouden er zijn gegooid 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 16-07-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
lol wat een einde zeg. 10-8 voor Mochi en een double ko in de laatste ronde :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ongelooflijke comeback ook, helaas niet goed genoeg. Daigo nog last van een Jet Lag? hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmmm...

Afbeeldingslocatie: http://scrawlfx.com/wp-content/uploads/2010/07/NvC-Championship-Poster.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Yoshinori Ono, stated that he will announce his newest project on Saturday, July 24th, at Comic-Con

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Marvel vs Capcom 3 leek wel een aardige afleiding van SSF4, maar echt serieus nemen zal ik het nooit.
Enige reden dat ik het zou willen spelen is Dante, want Dante owned..... Geen Vega in die game though :P
Namco vs Capcom zou als het bestaat wel ongeveer hetzelfde worden lijkt me.

Hopelijk wordt de nieuwe mortal kombat leuk voor een wat serieuzere afleiding, het is immers ook 2d van wat ik gezien heb, ik had nooit wat met de 3d mortal kombats, maar 2d versies waren erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Was weer eventjes leuk in je endless room Emersion *mompelt iets van comback king* :P
Is nog niet echt te zien geloof ik, dat ik nauwelijks meer speel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Ik heb moeite met bisons, omdat de match up voor bison zo makkelijk lijkt..... je moet mij eens zien tegen punisher's bison , die slacht me echt helemaal af.

heb moeite met zijn specials te punishen en kan zelf weinig specials doen zonder hard gestraft te worden.
Beide van mijn ultras zijn ook waardeloos tegen een goede bison, kan er alleen mee uit de hoek komen.
En mijn wake up shennigans worden door ex psycho en ex headstomp in de grond gedrukt.

Ik moet puur met mijn normals de veldslag winnen en dat is erg lastig tegen iemand met zoveel voorwaartse moves en ook nog redelijke normals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
ja punisher is goed met die lowkick, scissorkick pressure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
eindelijk m'n xbox live gold geactiveerd zodat ik ssf4 online kan spelen :)

Maar het lijkt wel alsof de multiplayer helemaal dood is. Ik krijg bijna geen matches bij ranked match. Tournament mode is een faal want ik hoef helemaal geen andere potjes te zien voordat ik mijn eigen potje kan spelen. Zelfde geld voor het stomme gewacht van endless battle. What happen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zeker dat je Super Street Fighter 4 speelt en niet de "oude" SF4? Het is momenteel razend druk op SSF4 in xbox live.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Boeboe schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:43:
Zeker dat je Super Street Fighter 4 speelt en niet de "oude" SF4? Het is momenteel razend druk op SSF4 in xbox live.
Ja valt nu wel mee idd met ranked matches. Misschien omdat ik 0 punten had ofzo..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion

gameplay van een afstand , ziet er gewoon sf4 achtig uit en niet slecht eigenlijk.
Ik haat tekken , maar de characters zijn wel cool, dus ik ben redelijk positief.

namco komt dan trouwens met Tekken x street fighter... een game in tekken engine ipv street fighter engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Zelfde video maar dan van dichtbij :)

Ik weet nog niet wat ik er van moet denken... Duurt ieder geval nog heel lang voordat ie uit komt (geen release date bekend)

[ Voor 28% gewijzigd door firlian op 25-07-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Meh, heb een hekel aan tekken en vrees ook dat de gameplay meer richting die van Tekken (buttonmashing galore) gaat schuiven. Deze ga ik toch voor passen :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen 2 versies. Eén in de Tekken Stijl (Tekken vs SF) en één in de SF stijl ;)
Zie ook het nieuwsbericht: nieuws: Capcom en Namco Bandai kondigen Streetfighter X Tekken aan

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd zoals sander zegt, ik kijk uit naar de capcom versie want die wordt op de sf4 engine gebouwd, dus dat zit goed, de namco versie moet ik nog bekijken, maar die komt sowieso veel later uit. Ik vind t dope dat deze mix komt, eindelijk. En daarnaast 3rd strike online is ook erg dope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emersion schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:54:
[video]

gameplay van een afstand , ziet er gewoon sf4 achtig uit en niet slecht eigenlijk.
Ik haat tekken , maar de characters zijn wel cool, dus ik ben redelijk positief.

namco komt dan trouwens met Tekken x street fighter... een game in tekken engine ipv street fighter engine.
Ik vind de characters van Tekken wel interessant maar de gameplay ligt mij totaal niet, dus dit is wel een leuke compromis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig dat er weinig Tekken love is onder de streetfighters (gebaseerd op 4 mensen ofzo die gepost hebben, lijkt me deze uitspraak volkomen representatief :P ).

Ben zelf ook geen tekken fan, ik had 3 die ik via emu op dc en pc kon spelen en 5 voor ps2. Maar beiden nooit echt serieus gespeeld. Misschien wordt het anders met 6, die heb ik sinds zaterdag, zat bij mijn stick 8)

Die bundel lag nu voor 40 euro bij de FRS, dan moet ik het toch maar is gaan proberen, als het echt goed bevalt koop ik misschien nog wel is een echte stick, hoewel ik wel problemen heb met die 150 eur (of meer als ik hem pre modded naar dual system wil.... :X )

Wat betreft die vs game, ik dacht eigenlijk dat het MvsC style zou worden en die game is te snel en hectisch voor me, maar dit lijkt idd gewoon sf4 engine te worden dus moet lukken.

SF3 online lijkt me ook tof, dat is toch echt een spel wat ik toch ook een beetje wil leren.

Vind het erg leuk dat sf4 (hoewel er genoeg die hards zijn die 3 of ST beter vinden) single handedly het genre niet alleen weer leven heeft ingeblazen maar zelfs ook richting mainstream trekt. (kjik ook weer naar kof, bb nieuwe mk)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Ja onvoorstelbaar vind ik het, na sf4 was opeens alles weer in bloei en nu kun je kiezen uit een dozijn RECENTE GOEDE vechtspellen. Dat is echt bizar.

daarvoor moest je het doen met domme anime vechters (wel een guilty pleasure voor mij) en slechte 3d vechters (zoals alle 3d mortal kombats)..... enige titels met een beetje kwaliteit waren tekken en virtua fighter...., maar dat is allebei helemaal niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 18:58
even een korte vraag.
ik heb van mn leven nog nooit streetfighter gespeeld. Nu heb ik super street fighter IV gekocht omdat het me toch bleef aantrekken. Nou heb ik het een paar uurtjes gespeel en ik bak er werkelijk waar he-le-maal niets van. Terwijl ik over het algemeen vaak de smaak snel te pakken heb met games. Ook online is er geen beginnen aan omdat ik elke keer ko ga binnen enkele minuten aangezien iedereen combo's kan en doet.

Wie waar wat hoe enz kan ik als beginner te leren spelen? Er is idd een trainingsmode maar dat schiet ook niet echt op... nu is het alleen maar knoppen bashen en kijken of er iets moois uit komt.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:45

KneoK

Not in a million lightyears

Je kunt de trials doen van het karakter waar je mee wilt spelen, googlen op guides, youtube filmpjes zoeken en dat soort dingen. Lees dit topic ook even rustig door, hier staan ook veel tips en links naar guides.

Zeker als je geen ervaring met street fighter hebt is dit geen spel dat je zo even onder de knie hebt. Begin rustig offline en zorg dat je de basis onder de knie krijgt. Ik weet niet voor welk systeem je het spel hebt gekocht, als het voor de 360 is dan mag je me wel toevoegen om te oefenen. Gamertag is KneoK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even wat tips naast wat Kneok zegt. Verkijk je inderdaad niet op hoe moeilijk het spel is, veel mensen maken een grote fout met de gedachte dat fighting games alleen maar button mashen is. Terwijl het een mix is van erg goed zijn in je uitvoering(dat wil zeggen dat wanneer je een vuurbal invoert die altijd komt, maar ook bijvoorbeeld Guile's ultra 1, en de complexere combo's met strakke timing/input), en strategy. Hoe speelt mijn tegenstander, wat zijn ze zwakke punten, hoe benut ik mijn sterke punten optimaal tegen zijn speelstijl, daarna is er zeer veel theorie die je kan leren.

Trials is inderdaad een goed start punt, maar hoe er rekening mee dat de hogere trials ook best pittig zijn. Ik adviseer je om voor de basis eerst de single player wat te spelen. Oefen hier vooral wat special moves en misschien wat 2 hit combo's, en kijk hoe je je ultra kan gebruiken.

Als je het spel nog nooit gedaan hebt is Ryu misschien wel het beste start char. Enige nadeel is dat online iedereen weet wat je kan.
Verder is Rufus nu populair omdat hij hoog in de tier lijst staat. Voordeel van hem is dat hij veel health heeft (je mag dus veel klappen krijgen) en dat zijn ultra makkelijk in te combo-en is.

Laatste tip, leer goed te blocken. SF4 is 'turtle friendly' en als je een goede defense hebt ben je moeilijker te verslaan dan wanneer je als een kip zonder kop aanvalt.

Je mag ook mij adden als je wilt (S4g4tNL), ben alleen niet zo vaak online te vinden. (en ik ben te lui om combo's te leren :X )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paulmp schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:40:
even een korte vraag.
ik heb van mn leven nog nooit streetfighter gespeeld. Nu heb ik super street fighter IV gekocht omdat het me toch bleef aantrekken. Nou heb ik het een paar uurtjes gespeel en ik bak er werkelijk waar he-le-maal niets van. Terwijl ik over het algemeen vaak de smaak snel te pakken heb met games. Ook online is er geen beginnen aan omdat ik elke keer ko ga binnen enkele minuten aangezien iedereen combo's kan en doet.

Wie waar wat hoe enz kan ik als beginner te leren spelen? Er is idd een trainingsmode maar dat schiet ook niet echt op... nu is het alleen maar knoppen bashen en kijken of er iets moois uit komt.

iemand een idee?
SF is zeker geen buttonmash spel, als je dat doet kan je nooit winnen. Tekken is een voorbeeld van een spel waarbij het achter elkaar invoeren van bepaalde knoppen leidt tot combo's terwijl in SF je bepaalde handelingen moet invoeren om combo's te doen. Ik heb een paar posts over de timing en hoe je combo's invoert en verder kan je wat info vinden in dit topic.

Doe ook vooral de trials en probeer de moves consistent eruit te krijgen, dus niet tevreden als je een hadouken op de tien lukt :P Wanneer je moves eruit krijgt wanneer je dat wil, dan kan tegen anderen vechten en kijken hoe zij spelen en hoe je daarop zou moeten reageren. En als je op de 360 speelt voeg mij dan maar toe: Oguz286

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Als je dan toch aan het toevoegen bent: "Timmie kun" :) Want volgens mij is tegen anderen spelen de beste manier om het te leren.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:25:
Omdat ik zelf dus een halve GoT meet wilde houden tjdens dit tournooi moet ik het ook maar hier posten.....ik kan zelf niet :'( .
Ik heb de laatste week van aug vrij en precies in het laatste weekend ga ik dus 'zum ostnachbarn' aka Duitsland.
Succes gewenst aan iedereen die wel gaat!

Misschien ter compensatie nog maar een on line GoT tournooitje doen dan? Starten we gewoon week 2 van september, dan zullen de meesten vast weer terug zijn van vakantie. Als er tenminste nog anderen zijn die er zijn in hebben.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Ben ik altijd wel voor in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oguz286 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 02:10:
[...]

Ze kan NOG iets erachteraan gooien, check deze maar :*)

[video]

Morgen upload ik nog een :P

Vanavond hebben MegamanXZero, Kneok, ik en Emersion lekker endless battle gedaan. Toen Emersion erbij kwam was ik blij dat hij aan mijn kant stond D: En daarna moest ik tegen hem -_- Die ene match was wel ontzettend close, dus of jij deed het rustig aan of ik ben toch beter dan ik denk :P

In het begin speelde ik echt super slecht en ineens won ik van alle vier de tegenstanders 8)7 Ik ben lekker consistent met spelen. Trouwens die ene Vega was wel bruut en toen hij van je won de eerste ronde begon ik hem toch te knijpen :X Maar je kwam wel hard terug en won zelfs. Was een hele gave match totdat ik me besefte dat IK weer tegen je moest :X Ik wilde eigenlijk Makoto pakken als je Juri zou nemen, maar ik hoorde niet dat je een ander character had gekozen, dus pakte ik maar Akuma :+

Ggs allen :)
Hoi, ik ben net nieuw op dit forum. Ik ben wel aardig verrast dat er zoveel street fighter fans zijn :P. Ik main ook makoto en het lijkt me heel leuk als we een keer op xbox live kunnen sparren 8) . Is het goed als ik jullie toevoeg? Ik heb al eens tegen KneoK gevochten weet ik nog, maar nog niet tegen de rest :D . Het is ook zo moeilijk om een goede connectie/tegenstander te vinden, dus dit komt wel goed uit :)

Groetjes,

-NeoZai (ook mijn xboxlive gamertag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Je mag mij ook wel toevoegen, kom te weinig makoto's tegen om de match-up goed te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firlian schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:57:
Je mag mij ook wel toevoegen, kom te weinig makoto's tegen om de match-up goed te leren
Oh ok leuk :) zal ik doen.

Overigens, voor alle makoto fans, dit is waarschijnlijk de beste makoto die ik tot nu toe ooit heb gezien;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:32:
[...]

Hoi, ik ben net nieuw op dit forum. Ik ben wel aardig verrast dat er zoveel street fighter fans zijn :P. Ik main ook makoto en het lijkt me heel leuk als we een keer op xbox live kunnen sparren 8) . Is het goed als ik jullie toevoeg? Ik heb al eens tegen KneoK gevochten weet ik nog, maar nog niet tegen de rest :D . Het is ook zo moeilijk om een goede connectie/tegenstander te vinden, dus dit komt wel goed uit :)

Groetjes,

-NeoZai (ook mijn xboxlive gamertag)
Wij raakten nogal in de war van elkaars karakter geloof ik :D Voeg mij maar toe, vond het erg tof om tegen je Makoto te vechten.

Ik main nu sinds een paar weken Sakura en merk echt dat het gros van de mensen totaal niet weten wat ze moeten verwachten van Sakje. Ze heeft een hele gemene mix van moves en resets, echt ontzettend tof om je tegenstander totaal te overdonderen. Ik speel de eerste ronde meestal wat terughoudend, beetje proberen in te schatten waar de tegenstander op reageert. Het is me al meer dan eens gelukt om vervolgens een perfect of zelfs double perfect te scoren >:)

Edit: zoiets dus :)

/me ff klikken voor 720p op Youtube

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 30-07-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:27:
[...]

Wij raakten nogal in de war van elkaars karakter geloof ik :D Voeg mij maar toe, vond het erg tof om tegen je Makoto te vechten.

Ik main nu sinds een paar weken Sakura en merk echt dat het gros van de mensen totaal niet weten wat ze moeten verwachten van Sakje. Ze heeft een hele gemene mix van moves en resets, echt ontzettend tof om je tegenstander totaal te overdonderen. Ik speel de eerste ronde meestal wat terughoudend, beetje proberen in te schatten waar de tegenstander op reageert. Het is me al meer dan eens gelukt om vervolgens een perfect of zelfs double perfect te scoren >:)
;) Ik weet nog heel goed hoe hard ik verslagen werd door jou :P; daarom weet ik hoe gevaarlijk sak kan zijn. Ik moest het vooral hebben van gimmicks en dergelijke, maar jij speelde heel geduldig en slim; eigenschappen waar ik nog veel aan moet werken. Het probleem is gewoon dat ik met makoto agressief wil spelen, maar daardoor vaak (door slimme spelers) gecounterd wordt >_<. Maar het wordt wel steeds beter :)

p.s. ik heb helaas nog niet zo vaak een perfect gescoord XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

Ik heb je ook toegevoegd NeoZai, (ik ben cinneq).
Als je tegen een dhalsim wil spelen, stuur maar invite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roq schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:04:
Ah te gek :). Een goede dhalsim is zo moeilijk te verslaan, dus ik kan veel van je leren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

Mwah zo goed ben ik niet, kan natuurlijk wel altijd tips geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Roq schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:37:
Mwah zo goed ben ik niet, kan natuurlijk wel altijd tips geven :)
Niet zo bescheiden joh, ik vind je Sim zeker wel goed. Een stuk spectaculairder dan het gros van de Sims die ik tegenkom. Ik heb Emersion z'n Vega nadat jij wegging namens ons beiden trouwens twee keer in elkaar gebeukt (en hij mij 30 keer ofzo) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

KneoK schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 04:04:
[...]
Niet zo bescheiden joh, ik vind je Sim zeker wel goed. Een stuk spectaculairder dan het gros van de Sims die ik tegenkom.
Dankje, maar er zijn nog zoveel punten die mijn spel kunnen verbeteren, daarom ben ik vrij kritisch voor mezelf. Maar inderdaad, dat betekend niet dat ik het nu slecht speel. :p
Ik heb Emersion z'n Vega nadat jij wegging namens ons beiden trouwens twee keer in elkaar gebeukt (en hij mij 30 keer ofzo) :+
Hehe, ik kwam net terug van vrienden met iets te veel biertjes op, wilde eigelijk limbo gaan spelen :)

Binnenkort eens zin in wat potjes? Kan wel wat sakura matches gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Roq schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 07:38:
[...]

Dankje, maar er zijn nog zoveel punten die mijn spel kunnen verbeteren, daarom ben ik vrij kritisch voor mezelf. Maar inderdaad, dat betekend niet dat ik het nu slecht speel. :p

[...]

Hehe, ik kwam net terug van vrienden met iets te veel biertjes op, wilde eigelijk limbo gaan spelen :)

Binnenkort eens zin in wat potjes? Kan wel wat sakura matches gebruiken :)
Ik ben altijd wel in voor een paar potjes. Ik ben nog niet geweldig met Sakura hoor. Emersion merkte ook al op dat het vooral defensief nog niet zo heel veel voorstelt. Offensief gaat het prima. Da's leuk voor random online matches omdat het gros van de spelers online hetzelfde speelt, maar tegen een redelijk goede Sim heeft rushen meestal geen goede gevolgen. Maar zoals ik al zei kom ik ze maar weinig tegen dus ik kan ook wel wat Sim madness gebruiken :)

Als je me ziet spelen en je hebt zin, stuur me dan gerust een berichtje of invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Zijn jullie allemaal op de xbox360? Hopelijk zijn er ook nog een aantal die ssfiv op de ps3 spelen.
Paar dagen geleden deze update aangeschaft, en het zou nu wel leuk zijn tegen een paar tweakers te sparren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 08:59
ik ben bezig zoiets te bouwen( maar iets andere knoppen layout en lowboy formaat):

Afbeeldingslocatie: http://www.vogtschmidtoutdoorcenter.nl/akira/cpg130/albums/userpics/10007/IMG_2035~0.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

DCFreak schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:12:
Zijn jullie allemaal op de xbox360? Hopelijk zijn er ook nog een aantal die ssfiv op de ps3 spelen.
Paar dagen geleden deze update aangeschaft, en het zou nu wel leuk zijn tegen een paar tweakers te sparren :)
"watbenjedan" is mijn psn tag. Mijn main is Juri, maar switch meestal tussen een paar characters. Ik speel trouwens met een gamepad, en gebruik zelfs de d-pad ipv stick. Ik ben nl een speler uit de oertijd (megadrive, snes, ps1, gameboy), en heb sindsdien nooit gegamed met een stick pad. :P
Het lijpe is vooral dat ik nu pas (sinds vorig jaar sf4 meegerekend) fadc naar ultra kan (ryu, ken, sagat), maargoed, ik hou niet echt van shoto characters (ik kies ze wel af en toe, maar dan nog meestal Gouken).

Ok, na een paar potjes tegen DCFreak te hebben gespeeld ( en een paar anderen die te goed waren :P ), is het volgende opgevallen ^_^
Je doet vaak hetzelfde patroon: jump mp, crouching mp, crouching mp, sweep. Daarnaast probeer je te snel te counteren met Ryu ultra 1. Dat kan af en toe werken, maar is te voorspelbaar. Probeer te oefenen met jump mp en dan juggle into ultra (zowel 1 als 2 kan). Als je laat vallen, spring over em heen met mk (cross-up), daarna kan je een throw (een frame tussenlaten anders whiff je), of kan je een combo naar keuze doen na crossup.

[ Voor 49% gewijzigd door Blisterin_Bull op 01-08-2010 14:51 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Blisterin_Bull schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:46:
[...]

"watbenjedan" is mijn psn tag. Mijn main is Juri, maar switch meestal tussen een paar characters. Ik speel trouwens met een gamepad, en gebruik zelfs de d-pad ipv stick. Ik ben nl een speler uit de oertijd (megadrive, snes, ps1, gameboy), en heb sindsdien nooit gegamed met een stick pad. :P
Het lijpe is vooral dat ik nu pas (sinds vorig jaar sf4 meegerekend) fadc naar ultra kan (ryu, ken, sagat), maargoed, ik hou niet echt van shoto characters (ik kies ze wel af en toe, maar dan nog meestal Gouken).

Ok, na een paar potjes tegen DCFreak te hebben gespeeld ( en een paar anderen die te goed waren :P ), is het volgende opgevallen ^_^
Je doet vaak hetzelfde patroon: jump mp, crouching mp, crouching mp, sweep. Daarnaast probeer je te snel te counteren met Ryu ultra 1. Dat kan af en toe werken, maar is te voorspelbaar. Probeer te oefenen met jump mp en dan juggle into ultra (zowel 1 als 2 kan). Als je laat vallen, spring over em heen met mk (cross-up), daarna kan je een throw (een frame tussenlaten anders whiff je), of kan je een combo naar keuze doen na crossup.
Oke, duidelijk dat ik even ben afgemaakt door watbenjedan :'( Om even eea te verklaren, ik ga meestal na een paar potjes op de automatische piloot vechten vanwege lamme handen. Speel m'n hele leven ook al met pads, maar blijkbaar beginnen de jaren te tellen (geen excuus natuurlijk). Zit er al een tijdje aan te denken om een stick te halen, maar dan ben ik weer een half jaar bezig om enigzins controle te krijgen (denk ik).

Het vreemde is ook dat ik wisselende resultaten heb met verschillende pads, ik heb hier 1 volledig ingespeelde pad en een gloednieuwe. Zodra de prestaties met een van beide achteruit gaan, wissel ik en gaat het weer een stuk beter 8)7

Overigens... ik heb jou met Ryu bijna geen enkele keer een hurricane zien doen, speciale reden om die te vermijden?

@terracide
Foto's van het bouwproject aub :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik doe wel meer niet, zoals crouching mk, alhoewel dat best een shoto basic is. Simpelweg omdat ik de mk button niet assigned heb. Ben te lui om voor een ultra 3 knoppen te gebruiken dus ik heb alleen lp,mp.3xpunch,hk,3xkick,focus,throw.
Gevolg is dat ik heel veel combo's niet kan doen omdat ik buttons niet assigned heb. Om terug te komen op je hurricane vraag; niet nodig :D
Ik doe alleen af en toe air hurricane

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 10:44

buggienuk

lekker buggie

Ik ben zelf ook op zoek naar wat mensen om even mee te 'sparren'. Sommige van jullie ben ik al eens online tegengekomen of staan al in m'n friendlist, maar meer is beter :P. Zowel m'n PSN als gamertag is 'buggienuk', dus ik kan met iedereen hier gaan spelen. Ik ben waarsschijnlijk wel iets beter op de x360, maar er zal niet heel veel verschil tussen zitten.

Ik speel in ieder geval (rushdown) met cammy en juri, daarnaast ben ik redelijk ok met de rest van de cast. Op Gen en Guy na, daar kan ik echt niks mee. Ik zoek nog naar Sakura-, Bison-, Balrog-, Dhalsim en Cammyspelers om tegen te spelen, die matchups blijven me nekken.

Ik zal in ieder geval wat van jullie toevoegen als ik weer thuis ben :*)

Ook bekend op XBL als buggienuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Blisterin_Bull schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:28:
Ik doe wel meer niet, zoals crouching mk, alhoewel dat best een shoto basic is. Simpelweg omdat ik de mk button niet assigned heb. Ben te lui om voor een ultra 3 knoppen te gebruiken dus ik heb alleen lp,mp.3xpunch,hk,3xkick,focus,throw.
Gevolg is dat ik heel veel combo's niet kan doen omdat ik buttons niet assigned heb. Om terug te komen op je hurricane vraag; niet nodig :D
Ik doe alleen af en toe air hurricane
Misschien begrijp ik iets niet, maar voor een ultra gebruik je toch de x3 button? Dus nu ben je lk en mk kwijt omdat je geen 2 buttons wil drukken voor focus en throw?

Oh.. ik zou niet kunnen leven zonder hurricane :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat klopt. Ik heb geen lk en mk functie. Trouwens, als je in de lucht focus knop gebruikt, is dat ook mk, dus ik kan wel crossup doen. Zeker gek he, aangezien mijn main Yuri is( Juri is een typo vind ik, aangezien ze Koreaans moet zijn :P ).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik ben weer eens met de challenges begonnen, welke toch moeilijk zijn.
De trials van iedere char probeer ik nu zo ver mogelijk te halen.
Kom meestal niet verder dan ronde 2.
De trials van ronde 3, het cancellen van moves en overgaan in andere moves dat lukt me nog niet.
Erg lastig!
En ik vind de beschrijving af en toe niet makkelijk van wat je nou moet doen.
Bij Viper bv moet je op een gegeven moment een Burning Kick in de lucht maken, en dat doe ik ook, maar hij telt ´m niet.
Net als de flying tortilla van El Fuerte, die doe ik ook goed denk ik maar hij rekent ´m niet goed.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NeoZai

Waren leuke matches. Nice Makoto, ik ben nog niet heel veel goede Makoto's tegen gekomen.
E.Honda is ook niet makkelijk voor Makoto ;)

Als ik je één bescheiden tip mag geven;

Let iets meer op je Ultra meter. Je had me regelmatig met die grab waar je Ultra 1 achteraan kan gooien.
Maar jij gaat dan heel vaak voor de combo ipv de Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Laatst online: 27-04-2024
DCFreak schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:12:
Ik speel ook op de PS3, maar volgens mij heb ik je al in m'n lijst staan (ik ben OmePee).
En ik vind de beschrijving af en toe niet makkelijk van wat je nou moet doen.
Bij Viper bv moet je op een gegeven moment een Burning Kick in de lucht maken, en dat doe ik ook, maar hij telt ´m niet.
Net als de flying tortilla van El Fuerte, die doe ik ook goed denk ik maar hij rekent ´m niet goed.
Het is volgens mij wel de bedoeling dat je Dan raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 07:18:
@NeoZai

Waren leuke matches. Nice Makoto, ik ben nog niet heel veel goede Makoto's tegen gekomen.
E.Honda is ook niet makkelijk voor Makoto ;)

Als ik je één bescheiden tip mag geven;

Let iets meer op je Ultra meter. Je had me regelmatig met die grab waar je Ultra 1 achteraan kan gooien.
Maar jij gaat dan heel vaak voor de combo ipv de Ultra.
Ja, ik zal er aan denken; alle tips zijn uiteraard van harte welkom :)

Je E.Honda is heel goed en het was echt moeilijk om druk op te bouwen, ik kon heel moeilijk vooruit komen. Ik kon ook geen focus attacks - dash gebruiken om dichtbij te komen omdat je dan sumo headbutt kon gebruiken >_<. Ik heb nog steeds niet een goede en makkelijke counter kunnen vinden voor die sumo headbutt.. Maar in ieder geval was het heel leuk en het was ook fijn om een keer tegen iemand te spelen die tactisch te werk ging i.p.v. willekeurige shoryukens en dergelijke :/

Ik verheug me om weer een keer tegen je te spelen ;) Hopelijk ben ik dan al een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Blisterin_Bull schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:46:
[...]

"watbenjedan" is mijn psn tag. Mijn main is Juri
Hi, is het oke als ik je toevoeg? Vroeg me af of je ook een paar bad match up charachters hebt?

Ik heb voornamelijk moeite met guile / blanka / zangief en adon. En hoe goed ben je? hoeveel punten heb je? en heb je alle juri trials voor elkaar kunnen krijgen met een pad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Alle stage 2 trial challenges heb ik nu gedaan, behalve die van Zangief want die Atomic Buster krijg ik er niet uit.
Met Guile, Blanka en Balrog heb ik zelfs al de stage 3 (learn which moves by which characters can be cancelled) voltooid. Die waren dan weer verrassend makkelijk voor mijn idee.
Maar de meeste krijg ik niet voor elkaar. Bv bij Ryu/ken om de crouch medium (of heavy) punch op te volgen met een Shoryuken..... hoe snel moet dat wel niet?
Zelfde als bij Chun-li: een kick en dan de snelle kicks, en E. Honda met z'n hand slap na een punch.
Lastige challenges, maar ik blijf ze een beetje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
dvdkiwi schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:20:

Maar de meeste krijg ik niet voor elkaar. Bv bij Ryu/ken om de crouch medium (of heavy) punch op te volgen met een Shoryuken..... hoe snel moet dat wel niet?
Dat hoeft helemaal niet snel je moet de move bufferen tijdens de animatie van de eerste punch..je kan het op deze manier doen. punch dan 2 keer schuin beneden en weer punch. (2 keer schuin beneden is makkelijker dan naar links, onder, schuin beneden dat is makkelijker gemaakt in SF4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die moeite hebben met overstap pad > stick? Speel nu ruim 2 maanden met een TE stick, en ik wen er nog steeds niet aan :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:38:
Zijn er nog mensen die moeite hebben met overstap pad > stick? Speel nu ruim 2 maanden met een TE stick, en ik wen er nog steeds niet aan :)..
Uhh Ja, pad begonnen ( van jongs af aan ) fadc was/is voor mij onmogelijk te doen. Mooie aanbieding gevonden voor een stick, gekocht, geprobeerd. ( waarschijnlijk niet lang genoeg geoefend c.a 2 weken wel enkele uren per dag.) maar het was niet mijn ding. En maar verkocht, zal dus nooit een top speler worden, maar versla nog menig tegenstander. zit nu op 3000 points, maar verder kom ik ook niet.

By the way, heb je Infiltration's Akuma gezien?

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 03-08-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:01:
[...]

Uhh Ja, pad begonnen ( van jongs af aan ) fadc was/is voor mij onmogelijk te doen. Mooie aanbieding gevonden voor een stick, gekocht, geprobeerd. ( waarschijnlijk niet lang genoeg geoefend c.a 2 weken wel enkele uren per dag.) maar het was niet mijn ding. En maar verkocht, zal dus nooit een top speler worden, maar versla nog menig tegenstander. zit nu op 3000 points, maar verder kom ik ook niet.

By the way, heb je Infiltration's Akuma gezien?
Je speelt aardig goed met een pad. Tegenwoordig zijn er toch wel aardig wat padspelers die stickspelers ownen. Die vangief speler bv, die J.Wong uit Evo had geschopt :).

Ik heb een paar wedstrijden van Infiltration gezien met Evo. Ooit wil ik net zo goed als hem worden :). Over 100 jaar mischien hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
djerror schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:35:
[...]

Dat hoeft helemaal niet snel je moet de move bufferen tijdens de animatie van de eerste punch..je kan het op deze manier doen. punch dan 2 keer schuin beneden en weer punch. (2 keer schuin beneden is makkelijker dan naar links, onder, schuin beneden dat is makkelijker gemaakt in SF4)
Ik ga het proberen.
Snap niet precies wat je bedoelt maar ik doe gewoon wat je net neergezet hebt ;)
Mss ook eens kijken voor een arcade-pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinden jullie een arcade stick fijner dan een fightpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buggienuk

buggienuk

lekker buggie

Het hangt een beetje van de pad en de stick af. Op een ps3-controller kan ik bijvoorbeeld echt niet spelen, terwijl veel van mijn vrienden het superfijn vinden.Op de x360 analog stick kan ik verassend genoeg wel goed spelen, met de x360 d-pad dan weer niet.

Met sticks heb ik er pas 2 geprobeerd, de TE-stick (die ik echt heel fijn vind spelen) en de Hori Fight Stick, die ik niet fijn vind spelen. Het verschil hierin zijn vooral de knoppen en de stick zelf, de TE is veel gevoeliger en lichter.

Je moet eigenlijk gewoon allebei eerst proberen, iedereen heeft een andere smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Het voordeel van die sticks is natuurlijk ook dat ze relatief makkelijk aan te passen zijn aan je eigen smaak. Als de TE te licht reageert dan kun je bijvoorbeeld de veer in de stick iets uitrekken, er een extra ringetje tussen zetten of zelfs onderdelen kopen die de boel stroever maken. Je kunt zelfs de stick en knoppen vervangen mochten ze helemaal niet naar je smaak zijn. Dit zal met die Hori niet anders zijn denk ik.

Ik vind een stick echt veel fijner. Dat ik met de standaard 360 controller niets kon was me al vrij snel duidelijk. Toen een fightpad gekocht wat al veel beter speelde maar toen ik uiteindelijk een SE stick tegenkwam kon ik de verleiding niet weerstaan. Die beviel me zo goed dat ik 'm uiteindelijk heb vervangen door een TE stick.

Veel moeilijke focus cancels komen er makkelijker uit, kara moves lukken veel beter (kara throw of de geweldige kara taunt bijvoorbeeld) en met het tappen op de knoppen kan ik veel makkelijker m'n timing voor combo's bepalen. Het blijft wel een beetje persoonlijke voorkeur, ik moest heel erg wennen aan de stick maar had wel meteen het idee dat ik daar verder mee kon komen dan met een pad (al voel ik me nog steeds de eeuwige noob :D ). Ook zijn er mensen die op topniveau met een pad spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is puur een gereedschap, het is aan jezelf om te kijken wat je fijner vind.
Dat gezegd hebbende spelen de meeste mensen die serieus fg´s spelen met stick. Dus dan ga je ervanuit dat dit ook normaliter de beste optie voor de type spellen is. (beetje hetzelfde als muis en keyboard vs joypad bij FPS, sommige mensen zullen ontzettend goed zijn met een joypad, maar bij gelijke skill heeft de keyboard speler het voordeel, alleen is het verschil tussen een joypad en een stick lang niet zo groot).

Tot zover de theorie according to lil old me. Ik heb dus recentelijk een stick gekocht om nogmaals een poging te doen om het te leren (voor de dc ook een stick gehad, maar toen kon ik alleen maar vs ai spelen en dat motiveerde te weinig).
Maar ik heb de laatste tijd zelfs voor mijn doen weinig gespeeld. Het probleem wat ik nu ervaar is dat mijn vingers af en toe niet weten waar ze zijn :X . Mijn default positie is vingers op de bovenste rij knoppen, en dan mijn wijsvinger op lp. Maar als die vinger verschuift naar mp en ik probeer te focussen dan sta ik dus vrolijk te taunten terwijl ik een fireball wegkop :o .
Wellicht dit weekend nog een beetje oefenen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noujah het zit zo ik wil SSFIV gaan halen maar weet niet of ik een fightpad of arcade stick zal halen.
waarmee is het leren makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:11:
noujah het zit zo ik wil SSFIV gaan halen maar weet niet of ik een fightpad of arcade stick zal halen.
waarmee is het leren makkelijker?
Heb je al eerder Street fighter gespeeld of wordt dit je eerste, als je het nog nooit hebt gedaan en je bent van plan echt goed te worden, dan zou ik je adviseren om het ook gelijk goed te leren met een stick. Dat lijkt me beter dan iets af / opnieuw leren.

Zoals meerdere mensen al aangeven, het is voor iedereen anders. Ik speel nog steeds met de ps3 controller, heb de poging gedaan om over te stappen naar de Madcatz Fightpad, dat was voor mij helemaal niet te doen, vondt de configuratie en button layout echt niet praktisch. Miste vooral de 2 triggers, L2 en R2.

Madcatz TE stick, bleek ook niet mijn ding te zijn. Kreeg normale dingen al niet voor elkaar laat staan geavanceerde combo's.

Uiteindelijk blijf ik dus trouw aan me ps3 controller. Als je gewoon voor de gezelligheid een potje wil spelen en aardig wat trained kan je hier ook zeer goed mee worden. Ook is het van belang met welke charachter je graag wilt spelen, niet iedere charachter heeft grote voordelen met een stick, al hoewel de charge/buffer characthers er wel degelijk voordeel uit halen.

En als je toch de gamepad wilt proberen kan je hem bijvoorbeeld via bol.com aankopen en mag je binnen 14 dagen kosteloos retourneren ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Greatsword op 04-08-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
het grootste probleem is volgens mij dat de meeste mensen zodanig "gewoon" zijn aan hun ps3 pad / xbox pad dat in 1ste instantie alles er veel vlotter uitkomt. Als je nog nooit hebt gespeeld met een stick dan ga je zowiezo sneller leren met een pad spelen. Met een stick moet je gewoon meer geduld hebben. Daarna merk je wel dat er veel zaken véééél vlotter lukken met stick. oa timing van combo's (zoals al is aangegeven) vind ik een groot pluspunt. En laat dit nu juist 1 van de moeilijkste zaken zijn in SSF4. (1 frame links -> the horror)

Ik zou persoonlijk voor pad gaan als je gewoon voor de fun wilt spelen en geen intentie hebt om écht goed te leren spelen. Idd er zijn pro pad spelers maar dit is echt wel de minderheid. Op een stick leren spelen doe je niet op 1 dag of 1 maand. Ik ben ondertussen meer of een jaar bezig op stick en heb nog steeds problemen met bepaalde zaken. (oa 2x QCF aan de linkerzijde)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog een toevoeging, je wilt (s)sf4 gaan leren. Wat is je ervaring? Een ex collega van me had vroeger sf2 gespeeld (vond hij ook leuk) en hoorde mij veel praten over sf4. Hij heeft zelf ook DoA en dat vind ie ook leuk. Dus hij kocht sf4, en begon te klagen dat hij het moeilijk vond. Dus ik een keertje online spelen met hem, en hij had werkelijk geen enkele basis. Kon geen fireballs, blokken deed hij niet. Etc.

Uiteindelijk heeft ie gewoon de handoek in de ring geworpen en sf4 verkocht. Als je nu een beetje (online) shopt vind je ssf4 voor +- twee tientjes. Dat lijkt me wel een acceptabel risico. Maar als je gelijk een joystick van 150 euro erbij neemt.........ouch.

Als je echt van 0 komt zou ik eerst proberen de basis te leren met een default pad. En daarna kijken of je een keer een meeting van iemand kan bijwonen om wat sticks en pads te proberen.

Aan de andere kant, wireless stick die ik heb was 40 (inc Tekken6) en een fightpad is dacht ik ook rond dat bedrag, dat valt ook wel weer mee..........

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roq schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:04:
Hoi Cinneq.

Te gekke matches; je hebt echt de meest brute dhalsim die ik tot nu toe ben tegengekomen >_<.
Sorry dat ik zo ineens wegging; om 20:30 moest ik van de xbox af omdat er film kwam die mijn gezin MOEST kijken (ook nog zo'n blije romantische komedie *zucht*).

In ieder geval wil ik graag weer eens tegen je spelen. Ik heb vrij weinig kunnen uithalen met mijn mak in onze matches, maar ik hoop dat het met oefening wat beter wordt en aangezien jij zo goed bent met sim ben ik nog best trots dat ik een paar rondes had gewonnen :p

In ieder geval, tot de volgende keer en bedankt voor de leuke matches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Heb even getest of m'n iphone deftig movies kon cappen. Gewoon wat online ranked battles. Tijdens 2de game had ik wel m'n vinger op de mic. :p

InSomniaC_r33 VS VBJN
InSomniaC_r33 VS WONDER-BOUL
InSomniaC_r33 VS ImRott

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Haha, hoe sommige mensen aan hun punten komen :D 7000 punten door naar achter te springen...

De eerste ronde was ik te verbaasd om iets uit te halen. In ronde twee en drie kon ik mijn lach gewoon niet meer inhouden, zo erg dat ik gewoon de meest rare fouten maakte (ik kreeg m'n Frankensteiner er niet eens uit :D ).

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 05-08-2010 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

Ja waren leuke matches. Ik moet de matchup ook nog een beetje leren, kom weinig Makotos tegen online.
Ik kan helaas geen tips geven want ik ken makoto totaal niet :p maar ik vond dat je goed speelde, best spannende rondes af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 02:38:
Haha, hoe sommige mensen aan hun punten komen :D 7000 punten door naar achter te springen...

[video]

De eerste ronde was ik te verbaasd om iets uit te halen. In ronde twee en drie kon ik mijn lach gewoon niet meer inhouden, zo erg dat ik gewoon de meest rare fouten maakte (ik kreeg m'n Frankensteiner er niet eens uit :D ).
Dit is echt te triest voor woorden :') Je had in ronde 2 en 3 toen je een life lead had gewoon zelf weg moeten springen :D Ik win echt nooit van dit soort apen want ik heb er gewoon geen geduld voor om tegen een shoryuspammende Ken-aap te spelen :X
Roq schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:38:
[...]
Ja waren leuke matches. Ik moet de matchup ook nog een beetje leren, kom weinig Makotos tegen online.
Ik kan helaas geen tips geven want ik ken makoto totaal niet :p maar ik vond dat je goed speelde, best spannende rondes af en toe.
Tegen mijn n00b Makoto spelen? :P

EDIT: YES! Heb eindelijk de laatste challenge van Makoto gehaald! Die Hayate-cancel -> cLP is behoorlijk klote om te doen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Oguz286 op 05-08-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq

Roq

Is goed hoor :)
EDIT: YES! Heb eindelijk de laatste challenge van Makoto gehaald! Die Hayate-cancel -> cLP is behoorlijk klote om te doen :P
Grats! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buggienuk

buggienuk

lekker buggie

[video]

Dat is een hele normale speelstijl online :/ . Wat ik er meestal tegen doe is eerst shoryu's uitlokken met instant cannonstrikes, zodra ze daar eenmaal in trappen dan kan je ze makkelijk punishen met wat je wilt. Als ze constant downback ingedrukt houden na 3x dat doen kan je heerlijk grabben. Als dat niet lukt, cannon spike abusen, spike FADC spike als je raakt, spike FADC grab als hij blokt, spike FADC block als hij shoryu's spammed. Het hangt er een beetje vanaf hoe graag hij zijn buttons mashed.

Maar ik verlies ook vaak van hun. Ik kwam zelfs iemand tegen die met alle characters alleen maar naar achter liep, ja dan wacht ik ook lekker op je hoor :') . Ik heb er geen probleem mee als je probeert te zonen, een dhalsim of seth zie je ook niet vaak heel rushdown spelen. Maar continu wegrennen is iets anders.

@ iedereen die me toegevoegd heeft: ik zal jullie binnenkort met invites voor endless battles lastig gaan vallen :P . Xbox mensen moeten nog even wachten tot ik gold heb, maar ik heb zeker zin om tegen jullie te spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Laatst online: 27-04-2024

Hahaha, ik heb zo'n hekel aan zulke mensen, maar daar is helaas weinig aan te doen. Met Honda is het eindelijk best lastig om daartegen te spelen, door het gebrek aan een betrouwbare anti-air (Splash moet eerst gecharged worden). Enige air-to-air normal die ik dan gebruik, is (neutral) jump HP, maar dan moet je timing wel goed zijn, anders word je geraakt door zijn jump HK. Ik raak zulke spelers meestal een paar keer, daarna ga ik zelf in een hoekje zitten turtlen. Vaak zijn ze dan te dom om naar je toe te komen en gooien ze fireballs vanaf fullscreen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aryawn op 06-08-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Goodmorning Mister Masters, echt hilarisch.

Heb me met de volgende ook aardig vermaakt, zeker aan te raden als je even wilt opwarmen.

[ Voor 41% gewijzigd door Greatsword op 06-08-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Om het compleet te maken ook maar even die van Gief erbij dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Destianto schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:57:
[...]

Hi, is het oke als ik je toevoeg? Vroeg me af of je ook een paar bad match up charachters hebt?

Ik heb voornamelijk moeite met guile / blanka / zangief en adon. En hoe goed ben je? hoeveel punten heb je? en heb je alle juri trials voor elkaar kunnen krijgen met een pad?
Tuurlijk kan je me toevoegen. Enige bad match up character voor jou waar iets mee kan is Gief. Erg goed ben ik niet hoor, onder druk ga ik voorspellend spelen. Ik heb maar 1600 punten. Alle Juri trials lukt me gewoon niet met de pad, aangezien ik sommige functies disabled heb (lk, mk, lp). Ben te lui om voor throws en focus, 2 knoppen te moeten gebruiken dus heb voor mk en lk voor throw en focus verwisseld. In de lucht is focus toch hetzelfde als mk, dus kan nog wel crossup gebruiken, alleen combo's en crouch pokes waarbij mk belangrijk is, lukt me dus niet.
Kom niet verder als Juri trials 22. Ben ook genadeloos ingemaakt door aryawn (omePee).
Wie is hier trouwens A_K_A Goodfella? Hij heeft ook een goeie Juri. Ik kan alleen van hem winnen door counter picks;
Mijn Vega tegen zijn Juri of mijn Gouken vs zijn Sagat. XD

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Wow... SF is een stuk dieper dan ik had gedacht duidelijk... Wat een praat in dit topic :O Is net alsof ik weer voor 't eerst een WoW forum probeer te lezen =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Deze is ook wel grappig :+

Hoe zit het eigenlijk met het SUPER Street Fighter IV topic? Daar wordt voor mijn gevoel al een maand of 4 hard aan gewerkt, dus ben wel benieuwd naar het resultaat eigenlijk :o

[ Voor 50% gewijzigd door firlian op 07-08-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehm, ik denk dat 'we' (boe, cinneq en ikzelf) wat betreft het SSF4 topic allemaal op elkaar zitten te wachten. Maar Cinneq had een redelijk mooie lay out gemaakt die eigenlijk alleen nog maar hoeft te worden ingevuld.

* Sagat gaat dm-en.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Blisterin_Bull schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 10:17:
[...]

Wie is hier trouwens A_K_A Goodfella? Hij heeft ook een goeie Juri. Ik kan alleen van hem winnen door counter picks;
Mijn Vega tegen zijn Juri of mijn Gouken vs zijn Sagat. XD
THAT WOULD BE ME HAHAHAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Oh, dan heb je mij al in je lijst, whaha... XD

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer van die heerlijke opmerkingen: "Lucky, very lucky"

Natuurlijk, daarom counterde ik elke move van je... maar verder had ik natuurlijk verdomd veel geluk. Oh kom je het trouwens bewijzen. Hier heb je een invite...

...

...

:')

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Oguz286 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:26:
Weer van die heerlijke opmerkingen: "Lucky, very lucky"
:')
Heerlijk is dat. Heb ik altijd een leuke quote voor:

" sometimes understanding why you lost is more important than winning "

Akuma speler psn?

Destianto schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:55:
[...]
Heerlijk is dat. Heb ik altijd een leuke quote voor:

" sometimes understanding why you lost is more important than winning "

Akuma speler psn?
Nope, Akuma speler xbl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zo.. ik heb nu ook een Madcatz Tournament edition stick voor de ps3 gekocht _/-\o_ Wel erg wennen zeg! Blaz blue/Mvsc2 spelen erg fijn.. maar bij ssf4 is het gewoon erg wennen. Misschien komt het wel omdat ik de moves op de normale controller meer gewend ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trancentral schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:08:
Zo.. ik heb nu ook een Madcatz Tournament edition stick voor de ps3 gekocht _/-\o_ Wel erg wennen zeg! Blaz blue/Mvsc2 spelen erg fijn.. maar bij ssf4 is het gewoon erg wennen. Misschien komt het wel omdat ik de moves op de normale controller meer gewend ben :P
Dat is heel normaal, zelfs na 1 jaar gaan sommige moves makkelijker op een ds3 (bij mij dan) :P gelukkig lukken ook veel moves/combo's die ik met een ds3 "nooit" zou kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Haha gelukkig :D Zelfs simpele dingen als vuurballen en de specials van bijv. Ryu gaan opeens moeizaam :F
Pagina: 1 ... 33 ... 62 Laatste