Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Een stick is heel persoonlijk, wat jij fijn vind kan ik verschikkelijk vinden. Er is (mede daarom) ook een eigen topic voor. Wellicht kan je daar nog wat tips vinden (zie de OP voor de link).Pheno79 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:42:
True. Maar niemand ervaring met andere pads of een betaalbare stick?
Verder is de tekken bundel (spel, artboek en stick voor +- 100 eur) er dacht ik ook voor ps3.
Alleen dezelfde stick los is 137 euro

Een van de jongens die met me meereed heeft de bundel gekocht en is er tevreden over. (en die speelt viper, wat een char is waarbij je het echt heel snel merkt als je stick niet 100% doet wat je verwacht).
2 maar-en:
1. Hou je niet van tekken, dan is het al een heel stuk minder spannend. Maar je kan wellicht de overige spullen verkopen of iemand kado doen ofzo.
2. De stick is wireless. Zoals je zelf al aangaf heb je liever bedraad. Geld ook voor mij. Op een tournooi is wireless helemaal lastig. Maar als je stick spelen gewend bent en fijn vind, en ook nog tournooien wilt spelen kan je altijd nog een stick erbij kopen, en de wireless weer verkopen.....
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ik zou graag ook nog meedoen met het toernooi, Walter1982
Blijf ik echter de negende man, dan zou ik zeggen schrap me weer en hou het bij 8, stuk makkelijker.

Dan is het volgende keer beter.
edit:
Ik laat het vanavond wel ff weten. Ik zal is kijken wat de bracket maker doet met 9 personen ipv 8. Er zijn ongetwijfeld trucjes voor want we zijn vast niet het eerste tournooi met een oneven aantal spelers.
[ Voor 29% gewijzigd door Sagat op 11-01-2010 16:09 ]
10 second ninja DONE
Oh, en ik vind het sinds het toernooi weer ineens erg leuk om met Bison te spelen
[ Voor 16% gewijzigd door firlian op 11-01-2010 16:11 ]
Verwijderd
Hij speelt dacht ik enkel op pc en shitboxMr.Nash schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:13:
Ik heb het gehoord; dat er een brute Bison speler aanwezig was op het tourney. Doe je goed @ firlian. Heb je nog filmpjes staan ergens online, heb namelijk nog nooit het eer gehad jou te zien spelen.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Filmpjes moeten nog verwerkt worden. Hoop dat ze binnen enkele dagen online staan.Mr.Nash schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:13:
Ik heb het gehoord; dat er een brute Bison speler aanwezig was op het tourney. Doe je goed @ firlian. Heb je nog filmpjes staan ergens online, heb namelijk nog nooit het eer gehad jou te zien spelen.
Waren trouwens veel meer Bison spelers en nindo kwam net iets verder dan mij
Als er al filmpjes van mijn matches online komen moet je de eerste 2 rondes even skippen, ik speelde de eerste paar rondes vaak als een mongool

Dat was meer als flauwiteitfirlian schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:55:
[...]
Daarnet wou je nog een arcade kast kopen van 10.000+ euri en nu wil je een goedkope stick?![]()
Als je de madcatz SE betaalbaar vind is die wel goed. Mocht je er later problemen mee krijgen omdat de knoppen/stick zijn versleten kun je die los kopen. Ik had met de standaard geen problemen, maar toch vrijwel direct sanwa erbij gekocht.
Mja, ik vind de wireless geen optie, of heeft deze wel draad? De tekken "actie" is ook wel aardig, heb ik meteen een tweede fighter voor de PS3
Ik ben nu maar wat trials aan het doen, ik haat Gen en zijn Gekiro, ik krijg dat ding echt niet hoger dan 5 hits, en dan is het nog niet compleet, hoeveel moet je er hebben voor een simpele #2 trail?
We hebben al een mrVegeta, dus jij mag dan mr Goku (sp?) worden.....firlian schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:22:
[...]
ik speelde de eerste paar rondes vaak als een mongool
(voor de niet dbz fans/kenners, het ras waar zowel vegeta als goku toe behoren worden sterker als ze eerst helemaal aan puin geslagen worden) Dat was echt het scenario van afgelopen zaterdag.
Oguz verliest, stand 0-1. Firlian kom achter, maar wint, stand 1-1. Firlian mag daarna vs de tegenstander van Oguz, komt achter tot matchpoint maar schakelt dan om en schopt kont tot de victory.....

Iedere keer dacht ik, nu is de tegenstander op het moment even beter en dan kwam ie gewoon terug, zelfs Miza had je moeten pakken.....jaja die speelt eigenlijk geen sf4 meer, maar dan is ie nog steeds een top 10 akuma van nl denk ik (ik schat het even voorzichtig in, misschien wel top 5...).
10 second ninja DONE
Huh? BB = BlazBlue? Ik zie het verband tussen tekken een BB nietSagat schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:39:
Tis jammer dat ik geen tekken fan ben, zo'n set met die sticks en artbook voor BB zou ik zeker halen. Zit er nog half over te denken om de set zonder stick eventueel door te verkopen. Misschien ook een idee voor jou Oguz?
Ik ga zelf m'n madcatz fightpad gebruiken om een homemade stick te maken
firlian schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:11:
Ik dacht dat ze bij Dutchnoobz de winner van het vorige toernooi dan vrijstelling geven, maar zoiets zei ik tijdje terug ook al. Maar van mij mag Oguz ook wel vrijstelling hebben, kan hij ieder geval niet laatste worden. ^_^
Waarom moeten jullie altijd mij hebben?
Maakt mij geen donder uit, ik was toch niet van plan laatste te worden
Ik heb gisteren tegen een Ken gevochten met 35000+ punten en ik heb werkelijk waar die kerel geraped (no homo). Ik heb nog nooit zo goed gespeeld
www.livecodes.nlMrVegeta schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:19:
Hoe duur is xlive eigenlijk? Heeft iemand een linkje waar ik zou een key goedkoop kan scoren?
1 maand = 9 euro
3 maanden = 17 euro
1 jaar = 39 euro
[ Voor 11% gewijzigd door Oguz286 op 11-01-2010 16:54 ]
Speelde toen de eerste 2 rondes echt weer als een aap in de loosers...

[ Voor 12% gewijzigd door firlian op 11-01-2010 16:58 ]
http://www.youtube.com/watch?v=vTJ5srcjWiAfirlian schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:55:
Ik had Miza al 1x verslagen in de winners bracket, toen mocht ik tegen de sagat van zijn broertje. Ik moet gewoon iets safer spelen. Ik moest vooral erg wennen aan die hurricane crossup van hem, ik heb dan een reflex om een bepaalde move te doen, en dat werkte niet
http://www.youtube.com/watch?v=wBVVdBu4iEE

Jeetje zeg, na zo'n offline toernooi te hebben gespeeld merk je echt heel duidelijk lag online
[ Voor 12% gewijzigd door Oguz286 op 11-01-2010 18:50 ]
oguz tegen een rufus en firlian tegen een andere dictator, is firlian de blauwe? geen idee meer, geloof het wel?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Fm8we1GQWLI]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hTYQKGRK3BY]
Een voormalige collega van me heeft het getest en is niet opgelicht, maar your mileage may vary, geen garantie, mijn naam is haas, etc etc
Maar toch ga ik het niet doen, ik wil eerst even kijken of ik het ga missen. Zul je zien dat nu opeens wel mijn 3 kennissen tegelijk online zijn en worms willen spelen bvb.
@tourney
Ik heb trouwens nog geen reply gehad van switcherd met zijn xbox live gamertag nadat hij eerder vandaag wel heel snel reageerde op mijn eerste pm, mocht hij dit niet op korte termijn doorgeven dan koop ik zelf wil weer live en val ik in voor hem.
* Sagat gaat zo de bracketmaker is uittesten en wil keep u guys posted........
@Oguz
Ik bedoelde te zeggen, als er een bundle zou bestaan/gaan uitkomen van BB (BlazBlue idd naar ik wil altijd bazblue schrijven dus kort ik het voor de zekerheid standaard maar af
Maar ik heb tekken 3 en 5 geprobeerd, it just dont feel right. Dus ik wil die set niet. Maar ik denk dat het spel en boekie verkopen niet zo moeilijk is. Maarja, die luiheid he.......

10 second ninja DONE
LeeeeeiiiiipEmersion schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:00:
met wat zoekwerk vind je wat.
oguz tegen een rufus en firlian tegen een andere dictator, is firlian de blauwe? geen idee meer, geloof het wel?
[video]
[video]
Ik deed het niet eens zo heel slecht tegen thomson (rufus speler), gezien mijn niveau
We beginnen morgen, dinsdag 12 januari. Uiterlijk maandag avond moet iedereen zijn eerste pot gespeeld hebben. Eerder = beter.
Ik verwacht eigenlijk wel dat de meeste spelers elkaar in de friends list hebben staan, maar hieronder nog even de xbox live nicks en (got namen):
- Firlian (Firlian)
- Timmie kun (Pkunk)
- MegamanXLanZero (MegamanXZero)
- KneoK (KneoK)
- Oguz286 (Oguz286)
- Cinneq (Roq)
- Emersion (Emersion)
- Walter1982 (Walter1982)
Character pick is vrij, vrijwel iedereen heeft toch zijn eigen main of patst door in de winnaar ronde met zijn alt te spelen. Volgens mij heeft er in tourney 1 niemand gecounter picked (voor zover dat nut heeft) je bent vrij om het te doen, maar je zal eeuwige hoon ermee risceren
Elke ronde duurt 5 werkdagen en zal dus altijd een weekend bevatten. Probeer af te spreken via dit forum (voorkeur want dan is er bewijs) dm of xbox live msg's. Als je al deze berichten mist heb je verloren. Mocht beide spelers aangetoond hebben te willen afspreken maar is het toch niet gelukt dan zal ik loten wie er doorgaat. Mocht een ronde binnen 5 werkdagen klaar zijn dan gaan we gelijk door naar de volgende ronde.
Hou dus dit (mooie en toch al erg gezellige
Mocht je vragen/opmerkingen/verbeterpunten hebben, let me know!
Your friendly neighborhood tournament host.
ps: Switcherd, je hebt tot en met donderdag om met een live nick te komen. Anders ga ik een vervanger zoeken of zijn.
10 second ninja DONE
Veel succes en vooral veel plezier weer allemaal.
Ik hoop dat Switcherd snel met een nick komt en ben ook wel benieuwd tegen welk character ik het op moet gaan nemen de eerste ronde.
Ben in ieder geval weer even van pc naar 360 overgestapt om weer een beetje te wennen aan die grote stick op m'n schoot
[ Voor 20% gewijzigd door KneoK op 11-01-2010 22:23 ]
Goed werk sagat. Is het trouwens single of double elim?
Oguz, als je me online zie invite me maar voor match
[ Voor 7% gewijzigd door Roq op 11-01-2010 23:28 ]
Zal ik doenRoq schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:27:
[...]
Goed werk sagat. Is het trouwens single of double elim?
Oguz, als je me online zie invite me maar voor match(edit, vanaf morgen, vanavond ben ik er niet meer)
Ik vind eigenlijk dat we best of 5 moeten doen en dan double elimination. 2 ronden winnen (of verliezen) vind ik te snel eigenlijk, maargoed.

Doen we overigens best of 5? Ben ik wel voor.
Snel nog even oefenen op de internets..
[ Voor 22% gewijzigd door Pkunk op 11-01-2010 23:58 ]
Hallo met Tim
Verwijderd
Emersion, ik kan alleen vanavond niet spelen, voor de rest van de week ben ik elke avond beschikbaar.
Ik hoor wel wanneer jou het beste uit komt.
Overigens zal ik voor dit toernooi ff (mijn onervaren)Akuma aan de kant zetten en met Bison spelen
dan weet je in ieder geval tegen welk karakter je speelt
Het kan meevallen, ik zal namelijk met Akuma spelen in de winners bracket. En mijn akuma is technisch slechter dan die van OguzPkunk schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:53:
Noumoe, meteen tegen Firlian. Hopen dat het niet te snel is afgelopen![]()
Doen we overigens best of 5? Ben ik wel voor.
Snel nog even oefenen op de internets..

Best of 5 rounds vind ik goed. Verder gewoon weer 2 games winnen lijkt mij (best of 3).
- 5 round games
- Best of 3 games
Iedereen die tegen is graag nu laten weten, anders lijkt me dat we deze moeten aanhouden
Meh, jij weet slechts een paar dingen minder dan mij denk ik, maar jouw execution is veel consistenter dan die van mijfirlian schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:57:
[...]
Het kan meevallen, ik zal namelijk met Akuma spelen in de winners bracket. En mijn akuma is technisch slechter dan die van Oguz![]()
Best of 5 rounds vind ik goed. Verder gewoon weer 2 games winnen lijkt mij (best of 3).
Helemaal mee eenschRoq schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:19:
Volgens mij heeft de meerderheid al ingestemd met;
- 5 round games
- Best of 3 games
Iedereen die tegen is graag nu laten weten, anders lijkt me dat we deze moeten aanhouden
10 second ninja DONE
Allereerst wil ik vertellen dat ik hier constant mee zit te lurken.
Gratz to Firlian en Oguz voor hun 5e plaats in het toernooi!
Sagat tof van je om dit topic levendig te houden!
Nu mijn vraag:
Ik speel StreetFighter 4 nu al sinds de release en zit met 15100 punten in G1, heb er denk ik ongeveer 4000 potjes op zitten en kwa speeltijd denk ik 400 uur. Dus kwa tijd steek ik er heel veel in.
Maar ik heb het idee dat ik nog steeds niet erg goed ben. ( mijn main is btw Ryu )
Ik doe bijvoorbeeld heel weinig combo's, ze komen er gewoon niet erg lekker uit bij mij.
Ook weet ik niet wanneer ik precies iemand kan raken, ik win meestal omdat ik de foutjes van mijn tegenstander afstraf met een shoryuken, tatsu of met een shoryuken into Ultra de basic dingen dus.
Ik kan wel een beetje de wedstrijd lezen, maar echt zelf met een opening komen lukt bij mij niet echt.
Sommige mensen weten precies, wat ze wel en niet kunnen doen nadat een tegenstander move X heeft gedaan. Ik heb daar nog steeds geen flauw benul van.
Ook de FADC lukt mij niet, als ik een shoryuken doe en wil FADC doen lukt mij dat wel, maar ik ben te traag om 2 keer naar voren te duwen zodat ik uit mijn FA kom.
Ik kan dus basic StreetFighter 4 spelen, maar zodra het te ingewikkeld wordt krijg ik het niet uit mijn handen.
Ik speel met Stick btw.
Hopenlijk hebben jullie wat tips voor me.
Als het nog meer oefenen is, dan denk ik dat ik aan mijn limiet zit wat er uit mijn handen kan komen.
Ik kan namelijk ook nog steeds niet alle trials halen.
Zou wel jammer zijn want ik vind het een heerlijke game.
Ik heb verder ook niemand irl om mee te oefenen, dat is ook al heel wat minder.
Nou ik hoor het wel!
Alvast dank!!
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
XBL= Oguz286
Don't train hard, train smart
Vond ik wel leuk leesvoer, meer een algemeen iets i.p.v. hoe je echt beter wordt, maar wel nuttig.
En over matches lezen, kan ik eigelijk gewoon andere fighters aanraden, zijn er genoeg om te proberen.
third strike, alpha series, dark stalkers (my fav), en nog te veel om op te noemen.
Het geeft je een ander perspectief dan alleen van sf4, iets wat je kan opvatten als algemene fighting game kennis.
Verder gewoon oefenen natuurlijk
Voeg mij ook maar toe (cinneq) als je tegen een Sim wil oefenen
Ga jullie vanavond toevoegen!
Ik heb btw ook oude StreetFighters gespeeld behalve 3s.
Maar nooit zoveel als SF4 en nooit met een stick.
Thanks voor de link, ga ik ook doorlezen!
Die kan wel in de TS imho.. vond in dat verhaal ook nog deze link:
http://streetfighterdojo.com/sf4/
Heel handig. Kan je per karakter zoeken wat goede spelers ermee zijn en je kan zelf char vs char video's uitzoeken. Zo heb ik bijvoorbeeld moeite met Cammy en Blanka en kan ik heel handig Akuma vs Cammy of Akuma vs Blanka videos vinden. Erg nice
Hallo met Tim
Ik had namelijk hetzelfde probleem toen ik met Ken dp naar ultra moest doen.... ik liet te snel de focus knoppen los en dat gaat hij niet uit de focus.
Emersion is mijn gamertag.... uitnodigen is altijd welkom voor iedereen , zelfs als ik in andere games zit.... ik stuur wel berichtje als ik niet kan
@Walter , ik neem geen Vega in de winners bracket, ik ben nog aan het denken wie ik zal kiezen
Ik zal trouwens niet vergeten mijn matches te filmen zoals vorig toernooi, iedereen is gewaarschuwd! Maak me maar goed in!
Gewoon eerst alleen dragon punch -> FADC oefenen in training mode, en gewoon rustig de input doen. En dus vooral veel aandacht geven aan het moment waarop je de FADC los laat.
Damn it! Had ik ook nog ergens kunnen komen met mijn Fuerte! Jou Vega is te dodelijk tegen mijn FuerteEmersion schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:09:
@Walter , ik neem geen Vega in de winners bracket, ik ben nog aan het denken wie ik zal kiezen
Ik zal trouwens niet vergeten mijn matches te filmen zoals vorig toernooi, iedereen is gewaarschuwd! Maak me maar goed in!
Ik probeer die altijd zeer gehaast en laat idd de knoppen los omdat ik de ultra er al wil uitgooien.
Ga dat dalijk gelijk in trainings-mode proberen!
Thanks!
En mijn Gamertag is btw Rastafariman voor degene die ik dalijk ga toevoegen.
Don't train hard, train smart Zeker leuk leesvoer, zijn ook precies de dingen waar ik tegen aan loop of juist niet train/weet.
[ Voor 27% gewijzigd door henkyyyyyyy op 12-01-2010 15:47 ]
Jullie hadden idd gelijk, ik liet de focus buttons te snel los, heb net een half uurtje zitten oefenen en het is mij nu al 3 keer gelukt! FADC into Ultra
Nu nog in het heetst van de strijd
Lijkt me goed, sinds ik van 2 andere dictators verloren heb op dat toernooi (ook al waren het redelijk close matches) Lijkt me oefening tegen die gast zeker niet slecht.firlian schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:06:
@Emersion, wij moeten online ook wat vaker spelen. Kun jij ervaring opdoen tegen Bison en ik tegen VegaWas op het toernooi wel beetje verast
Heb gisteren weer tegen mijn kameraad gespeeld, en al heeft hij mij met blanka nog steeds alle hoeken van het level laten zien en me verslagen met 10-0 , ben ik zowaar een paar keer heel dicht in de buurt geweest van zijn blanka..
Volgens mij bestaat er geen oneerlijkere partij dan blanka vs vega in dit spel
Ik kan niet op hem injumpen, behalve de rol geen special moves gebruiken, geen overhead, geen cross up. Vreselijk.
Ik kwam er ook achter dat mijn jumping MK zijn EX blanka ball beat wanneer je hem goed plaatst, heel apart.
Was best een goede speler trouwens. Heel vreemd maar kwam ineens alleen maar nederlanders tegen en ze waren bijna allemaal best goed.
[ Voor 23% gewijzigd door firlian op 12-01-2010 17:05 ]
Oh ja, ik ben er tegen Sagat uitgevlogen in een vrij spannende potEmersion schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:38:
Ik kan me herinneren dat ik tegen je heb gespeeld met Akuma en jij won Mrvegetadaarna ben ik in de loser round met vega naar de finale geklommen om daar van firlian te verliezen, ik geloof dat ik je daar verder niet ben tegengekomen
ggs[b]henkyyyyyyy schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:30:[/b
En mijn Gamertag is btw Rastafariman voor degene die ik dalijk ga toevoegen.
Als ik je een tip mag geven, probeer iets geduldiger te spelen, je rushdown is echt onwijs hard (
ik was voornamelijk bezig met proberen weg te komen had ik het idee
Soms denk ik wel eens dat ik een andere main moet nemen, Ryu's priorities zijn echt nasty haha
Ja ggsRoq schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:21:
[...]
ggs
Als ik je een tip mag geven, probeer iets geduldiger te spelen, je rushdown is echt onwijs hard (
ik was voornamelijk bezig met proberen weg te komen had ik het idee), maar af en toe ook unsafe. Ik denk dat je daar vooral je voordeel kan halen.
Soms denk ik wel eens dat ik een andere main moet nemen, Ryu's priorities zijn echt nasty haha
Nice Sim!! Vooral die Ultra icm die Super is tof!
Klopt ja, ik wil zo snel mogelijk bij de tegenstander in de buurt zijn.
Ik zal proberen om wat geduldiger te gaan spelen.
Maar zoals je ziet doe ik weinig combo's, zal daar ook aan moeten werken.
Ik kan echt met niemand anders spelen als met Ryu, heb niet echt een 2de main, vandaar dat ik geen andere char koos!
Zie hem in pricewatch voor 35euro+
[ Voor 7% gewijzigd door firlian op 12-01-2010 21:12 ]
Ja dat was een aanbieding op steam voor 9,49 euro. Nu kost het 38 euro op steamfirlian schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:11:
Oguz, jij had SFIV voor de PC voor 10 euro gekocht toch? Dat was zeker tijdelijk? Mijn broertje gaat nu ineens ook weer SFIV spelen op de PC en het blijkt dat je 'm legaal moet hebben om uberhaubt al characters te kunnen unlocken/saven omdat je daarvoor moet zijn ingelogd?
Zie hem in pricewatch voor 35euro+
Volgens mij niet hoor, je kan gewoon een offline profile aanmaken en daar ook op saven.firlian schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:11:
het blijkt dat je 'm legaal moet hebben om uberhaubt al characters te kunnen unlocken/saven omdat je daarvoor moet zijn ingelogd?
GGS!!Oguz286 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:20:
[...]
Ja dat was een aanbieding op steam voor 9,49 euro. Nu kost het 38 euro op steam
Eerste ronde kreeg ik gelijk een perfect voor mijn kiezen
Nice Akuma heb je!!
Mooie combo's.
Daar moet ik echt aan werken, want zoals je ziet zijn het maar een stuk of 3 klappen en dan houdt het op bij mij of een lucky Dragon Punch!
Daarna kun je werken aan combo's. Kijk eens naar wat videos van high level spelers, die combo'en ook niet aan een stuk door, juist die etterige pokes snoepen ongemerkt leven van een ander af
Het scheelt al een hoop als het geen lucky dragon punch meer is maar dat je doorkrijgt wanneer je 'm veilig kunt doen. En werk aan kleine combo's met in ieder geval een special move erin, een hadouken bijvoorbeeld (cmk, hadouken of cmp, hadouken), die special chipt in ieder geval wat leven van je tegenstander af.henkyyyyyyy schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:31:
[...]
GGS!!
Eerste ronde kreeg ik gelijk een perfect voor mijn kiezen
Nice Akuma heb je!!
Mooie combo's.
Daar moet ik echt aan werken, want zoals je ziet zijn het maar een stuk of 3 klappen en dan houdt het op bij mij of een lucky Dragon Punch!
Voeg mij overigens ook maar toe als je tegen een inconsistente Akuma wilt spelen
[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 12-01-2010 23:01 ]
Sterker nog, ik heb het net geprobeerd om na onze matches online wat wedstrijden te spelen: ik ben van 14889 punten naar 15025 gegaan
Paar opmerkingen: gebruik minder tatsu's. Kijk om mijn hadoukens te counteren is het prima, maar als ik niks doe en je doet hem van fullscreen, dan is dat vragen om problemen
Ik denk dat als je wat beter kan inschatten wat je moet doen in bepaalde situaties dat Ryu echt een hele goede char voor je is. Als je wat safer zou spelen zou ik je zelfs Akuma aanraden, want je bent echt constant met offensief bezig en dat is wat voor Akuma. Met Ryu kan je heel goed zonen, maar dat doe jij niet
Over combos: je poket veel met cMK, maar doe er altijd een hadouken erachter aan. Dan kan ik niet FA'en en kan je minimaal wat chipdmg doen. Als je raakt met een jHK doe dan niet gelijk een sweep maar bijv. jHK->HP->HK tatsu. Dan doe je meer dmg voor iets meer moeite
Al met al, gebruik tatsu's niet te vaak en let op de momenten waarop je shoryu's moet gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door Oguz286 op 13-01-2010 00:13 ]
En zo te zien is er nog niet veel voor het tournooi gespeeld (iets wat me me juist nu zou afleiden
@henkyyy
MegamanX heeft trouwens ook een zeer goede Ryu, daar kun je denk ik ook heel veel van leren. Verder kan je naast de al genoemde sites ook terecht op srk.com en drakenslag. Op srk, is het veel informatie te vinden en ze hebben ook per character eigen forums, met combo's, speelstijl en specifieke tips voor character match ups.
Drakenslag is de grootste nl street fighter community, daar kan je ook altijd terecht met je vragen en je kan er ook veel goede spelers vinden om tegen te oefenen.
10 second ninja DONE
Nu nog eeen stick, want met die sony pad is het echt huilen zo af en toe
Iemand ervaring met de stick die ik in het sticktopic genoemd heb? Het waren allemaal Sanwa onderdelen, dus ik zou bijna zeggen dat het wel snor zit. Ik zat nog even te denken om er zelf 1 in elkaar te zetten, maar dat schuif ik even op de lange baan
Verwijderd
Wat je natuurlijk ook kan doen is wacht op de nieuwe TE-stick die gelijk uit komt met
SSFIV. ;-)
Hoewel die (met uitzondering van de art) waarschijnlijk hetzelfde is als de huidige TE-stick :-)
Overigens zitten (ik weet eigenlijk niet of dat nogsteeds zo is) er ook stick bouwers op drakenslag.
Ja idd en dat is wat ik heel graag nog wil leren, dat je weet wanneer move X zeker landt.KneoK schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:00:
[...]
Het scheelt al een hoop als het geen lucky dragon punch meer is maar dat je doorkrijgt wanneer je 'm veilig kunt doen. En werk aan kleine combo's met in ieder geval een special move erin, een hadouken bijvoorbeeld (cmk, hadouken of cmp, hadouken), die special chipt in ieder geval wat leven van je tegenstander af.
Voeg mij overigens ook maar toe als je tegen een inconsistente Akuma wilt spelenKneoK is ook mijn gamertag. Kan zijn dat ik op de pc zit te spelen, stuur dan gewoon maar een bericht of invite, dan verhuis ik naar m'n 360.
Ik ga ook proberen om wat kleine combo's er bij te leren.
cMK hadouken doe ik nog wel eens af en toe.
Dank jeOguz286 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:06:
Ggs man. Vat het niet verkeerd op maar je speelt behoorlijk unsafe, alleen omdat je zoveel druk zet en maar blijft komen en Ryu gebruikt (hoge prio) krijg je het voor elkaar je tegenstander het moeilijk te maken.Je hebt een aparte Ryu moet ik zeggen.
Maar idd ik speel heel erg unsafe, ik probeer door zoveel mogelijk druk te zetten de tegenstander klem te zetten waardoor ik hoop dat hij steken laat vallen en ik zo kan aanvallen. Dit is een "tactiek" die ik mijzelf heb aangeleerd en zo 15100 punten bij elkaar heb gesprokkeld, maar kwa skill ben ik echt een Noob. Dat zie ik nu vooral terug in G1.
Tatsus gebruik ik heel erg veel, om zo snel dichtbij de tegenstander te komen, gewoon weer om de druk er op zetten. Wat weer heel erg unsafe is. Afleren zal best moeilijk worden.Sterker nog, ik heb het net geprobeerd om na onze matches online wat wedstrijden te spelen: ik ben van 14889 punten naar 15025 gegaanGewoon hartstikke aggressief spelen, constant blockstrings, vaak throwen, wat super demon mixups en gaan met die banaan
Ik heb zo spelers van 45000+ punten verslagen die gewoon niks meer konden doen omdat ik constant op ze zat (en daar is Akuma het beste in).
Paar opmerkingen: gebruik minder tatsu's. Kijk om mijn hadoukens te counteren is het prima, maar als ik niks doe en je doet hem van fullscreen, dan is dat vragen om problemenJe doet ook heel veel shoryu's bij wakeup en ik je heb je heel vaak daardoor gesweeped, dus doe het alleen als je ziet dat ik op je spring ofzo. Als ik elke keer een BnB combo had gedaan ipv de sweep dan was je een stuk sneller dood, maar dat deed ik zodat je weet dat het gewoon niet safe is
Ook deed je bij je wakeup vaak throws en dat hoor je niet te doen als mijn ultra of super bar vol zit want dan eet je een demon.
Ik kreeg het idd door dat je me telkens sweepte na een shoryu, maar net zoals de tatsu's is dat er ook echt ingeslepen.
Mijn wakeups zijn 9 van de 10 keer shoryu's wat zou een betere suggestie zijn om te doen?
Ga ik aan werken.Ik denk dat als je wat beter kan inschatten wat je moet doen in bepaalde situaties dat Ryu echt een hele goede char voor je is. Als je wat safer zou spelen zou ik je zelfs Akuma aanraden, want je bent echt constant met offensief bezig en dat is wat voor Akuma. Met Ryu kan je heel goed zonen, maar dat doe jij nietToch zou ik Akuma nu niet aanraden want als je tegen een pro moet spelen die je beter kan afstraffen dan ik dan ben je wel sneller dood. En over dat afstraffen: dat deed ik bijna niet bij je, ik heb nauwelijks combo's tegen je gebruikt. Voor mij ging het erom te zien wat jij in bepaalde situaties doet. Veel druk zetten is heel goed en je hebt vast gemerkt dat het een stuk makkelijker voor je was als ik steeds uit je buurt probeerde blijven. Zodra IK druk begon te zetten greep je vaker naar de shoryu en dat is niet altijd handig (sweep) en in de hoek had ik je helemaal klem. Zo zie je dus dat je altijd druk op je vijand moet zetten, maar wel weten wat je doet. Als ik gewoon op je zou jumpen in de hoek dan is het srk -> FADC -> Ultra (heb je een paar keer gedaan), maar dan moet je wel weten dat het gaat landen
Over combos: je poket veel met cMK, maar doe er altijd een hadouken erachter aan. Dan kan ik niet FA'en en kan je minimaal wat chipdmg doen. Als je raakt met een jHK doe dan niet gelijk een sweep maar bijv. jHK->HP->HK tatsu. Dan doe je meer dmg voor iets meer moeite
Die jHK en Sweep zit er eigenlijk al vanaf Streetfighter 2 in. Had weinig vrienden die vechtspellen interessant vonden en zo eigenlijk weinig nodig had om een tegenstander te verslaan.
Waren leuke matches idd!Al met al, gebruik tatsu's niet te vaak en let op de momenten waarop je shoryu's moet gebruikenVerder waren het leuke matches
Ben blij dat ik nu wat mensen heb waarbij ik ook eens feedback krijg over wat ik niet en wel goed doe. Thanks!
Dank je, dan ga ik hem ook eens toevoegen!Sagat schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 07:36:
Damn....net nu ik mijn live aan de wilgen heb gehangen komt er een nieuwe speler waar ikzelf dan eigenlijk ook wel tegen wil spelen! En ook tegen Foamo heb ik nog steeds niet gespeeld. Haha tis altijd zo bij mij, als ik iets niet meer heb wil ik het opeens weer (misschien iets met human nature).
En zo te zien is er nog niet veel voor het tournooi gespeeld (iets wat me me juist nu zou afleiden![]()
)
@henkyyy
MegamanX heeft trouwens ook een zeer goede Ryu, daar kun je denk ik ook heel veel van leren. Verder kan je naast de al genoemde sites ook terecht op srk.com en drakenslag. Op srk, is het veel informatie te vinden en ze hebben ook per character eigen forums, met combo's, speelstijl en specifieke tips voor character match ups.
Drakenslag is de grootste nl street fighter community, daar kan je ook altijd terecht met je vragen en je kan er ook veel goede spelers vinden om tegen te oefenen.
Ook op SRK en Drakenslag lurk ik heel erg veel. Hetzelfde met Youtube filmpjes bekijken van grote spelers.
Dacht alleen van mezelf dat ik toch niet beter zou worden, omdat ik bepaalde moves er toch niet uit kreeg zoals een FADC, maar gelukkig is die na de tips die ik hier gekregen heb er al een paar uitgekomen.(in de training mode
Thanks voor de tips allemaal!!
http://www.hori.jp/us/products/ps3/ps3_rap_3sa/index.html
Ik vind het er erg strak uitzien.
Switcherd wil nog even oefenen voordat hij 'voor het echie' mee gaat doen. Hij speelt wel op de 360. Als vervanger gaat megamanX meedoen. Ik zal kijken of ik dit kan aanpassen in het schema.
10 second ninja DONE
10 second ninja DONE
Was dacht ik nog niet gepost hier. Niets is final natuurlijk...
Akuma NERF

- Far Standing Hard Kick (Double Kicks) have more start up time.
- Standing Light Punch can no longer Link into far Standing Hard Kick.
- Fireball, FADC, far Standing Hard Kick only works on large hitbox characters now.
+ New Ultra: Demon Armageddon. Up, Up + 3x Kick command. Doesn't seem to have many ways to combo into it, can't be used as anti-air. Also will miss crouching opponents.
[ Voor 55% gewijzigd door firlian op 14-01-2010 11:55 ]
Als dit zo blijft dan ga ik Juri mainen (hot as hell and ook een high risk-high reward char) of koop ik SSFIV niet. Akuma was perfect gebalanceerd en nu hebben ze een van z'n beste pressure tools (sHK) vernuecktfirlian schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:53:
SSFIV Change list: http://www.eventhubs.com/...et-fighter-4-vegas-build/
Was dacht ik nog niet gepost hier. Niets is final natuurlijk...
Akuma NERF![]()
[...]

Die ultra is idd wel lame ja
10 second ninja DONE
Op zich verandert er aan de Ultra's vrij weinig, gezien je nog steeds de SF4 Ultra kunt gebruiken. Check dit filmpje maar, tijdens char select kun je je Ultra kiezen.Oguz286 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:14:
[...]
Als dit zo blijft dan ga ik Juri mainen (hot as hell and ook een high risk-high reward char) of koop ik SSFIV niet. Akuma was perfect gebalanceerd en nu hebben ze een van z'n beste pressure tools (sHK) vernuecktOm maar niet te spreken over z'n Tazmanian Demon...
Maar buiten dat is Akuma wel erg geknepen in tegenstelling tot Gen, wtf 4 Ultra's?

Op mijn werk kan ik het fimplje niet zien, maar ik mag aannemen dat je beide ultras gewoonweg kan mixxen in een game? Toch geen voorselectie bij het keizen van je char?Digitizers schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:38:
[...]
Op zich verandert er aan de Ultra's vrij weinig, gezien je nog steeds de SF4 Ultra kunt gebruiken. Check dit filmpje maar, tijdens char select kun je je Ultra kiezen.
Maar buiten dat is Akuma wel erg geknepen in tegenstelling tot Gen, wtf 4 Ultra's?
Gen had altijd al twee ultras, ligt aan zijn Mantis of Crane stand.
[ Voor 3% gewijzigd door Pheno79 op 14-01-2010 12:41 ]
Dit is niet 'iets' tweaken, dit heeft heel wat meer impact dan men denkt. Kijk dat ze de loop eruit willen halen kan ik me voorstellen (alhoewel je bijna een perfecte executie moet hebben en zelfs pro's het moeilijk vinden maargoed), maar dat hadden ze anders kunnen oplossen want alleen door die tweak zakt hij heel wat in de tier lijst.Sagat schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:34:
Correct me if i am wrong, maar was akuma niet ook vrij hoog in de tier lijst? (top 5 ofzo?). Kan niet zeggen dat ik het heel erg vind dat ie dan iets getweaked wordt.
Die ultra is idd wel lame ja
Ja dat weet ik, maar feit is dat z'n 2e ultra gewoon totaal niet bij Akuma past. Als ik moet lachen om de meest serieuze char dan is er iets niet goedDigitizers schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:38:
[...]
Op zich verandert er aan de Ultra's vrij weinig, gezien je nog steeds de SF4 Ultra kunt gebruiken. Check dit filmpje maar, tijdens char select kun je je Ultra kiezen.
Het lijkt erop dat je één Ultra moet uitkiezen bij char select, dus mixen tijdens n game zit er niet in.Pheno79 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:40:
[...]
Op mijn werk kan ik het fimplje niet zien, maar ik mag aannemen dat je beide ultras gewoonweg kan mixxen in een game? Toch geen voorselectie bij het keizen van je char?
Gen had altijd al twee ultras, ligt aan zijn Mantis of Crane stand.
Ah, er komt dus na SSF4 nog een SSF4 Turbo editie waar dit wel kan.Digitizers schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:44:
[...]
Het lijkt erop dat je één Ultra moet uitkiezen bij char select, dus mixen tijdens n game zit er niet in.
Ik weet niet hoe erg ze startup hebben afgesloomd natuurlijk , maar voor de rest blijft het toch dezelfde move in snelheid en priority? lijkt me nou niet de grootste ramp in de wereld, vooral omdat de startup vaak veraf van de tegenstander is.Oguz286 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:44:
[...]
Dit is niet 'iets' tweaken, dit heeft heel wat meer impact dan men denkt. Kijk dat ze de loop eruit willen halen kan ik me voorstellen (alhoewel je bijna een perfecte executie moet hebben en zelfs pro's het moeilijk vinden maargoed), maar dat hadden ze anders kunnen oplossen want alleen door die tweak zakt hij heel wat in de tier lijst.Bij Sagat kunnen ze gewoon de dmg wat minder doen en dan zijn ze in feite klaar, want er is verder niks mis met hem (vind ik).
[...]
Ja dat weet ik, maar feit is dat z'n 2e ultra gewoon totaal niet bij Akuma past. Als ik moet lachen om de meest serieuze char dan is er iets niet goedHet is ook normaal dat Gen 4 Ultra's heeft want hij heeft in SFIV al 2 voor zijn 2 stances.
Far s.rh is een leuke tool maar voor iemand die de loop niet kent, lijkt me het nou niet akuma's belanrijkste tool, de combo's die niet onder de loop vallen zullen nog werken (met low kicks geloof ik?)
Met een ongewijzigde demonflip, fireballs, warp, super, ultra (ultra 1 blijft beschikbaar , jij hoeft niet de tazmanian te gebruiken
EDIT: Ik ga in het tweakers toernooi in de winnaars ronde spelen met Abel..... verwacht niks groots, ik speel amper met hem en ik verwacht niet ver te komen , maar heb in de training mode met hem gezeten en hij lijkt me wel grappig.
Daarna is uiteraard de beurt aan Vega om mezelf en mijn tegenstanders niet te bedriegen
[ Voor 9% gewijzigd door Emersion op 14-01-2010 14:48 ]
+ New Ultra: El Fuerte Ultra Spark.
What thats is?
Je Abel zal ik maar snel vergeten... maar die Vega
Het lijkt wel alsof al jouw pokes > mijn pokes. En poken is een belangrijk onderdeel van mijn spel.
Alleen van ver weg poken is redelijk safe voor mij, en daar moet ik aan wennen.
Anyway, ik merk dat ik SFIV alweer zat begin te worden omdat ik het teveel speel de laatste 2 weken. Even wat minder online dus voor mij.
Je moet begrijpen dat mijn Abel ervaring reikt tot de challenges gisteren gedaan te hebben
Ja het ging redelijk goed met vega.... al zaten er rondes tussen waarin je mij ook flink kapot maakte , ging het qua matches wel goed voor mij. Soms was het ook wel close, die ultra op je psycho crusher was wel wonderschoon
Poken is inderdaad iets waar vega goed in is. Eigenlijk draait hij er zon beetje totaal om en dan is elke combo die ik raken kan mooi meegenomen.
Mijn vega word de laatste tijd ook iets beter, omdat ik uitgezonderd de beginperiode ook opeens iets meer sf4 speel dan ooit eigenlijk... waarschijnlijk hype van SSF4.
Ik heb vandaag nog wel een zwak punt van mijn vega ontdekt en dat is balrog.... op zich gaat het gevecht wel goed .... tot hij die headbutt naar ultra een keer raakt en ik in de hoek kom...... dat lijkt voor mij wel gewoon DOOD te betekenen de hoek in tegen balrog.
Net als goede rufusses , maar balrog schijnt nog minder moeite te hebben mij in de hoek te houden, omdat hij zelf ook super pokes heeft en verder veel special move opties en een korte (voor vega lastig te counteren) jump.
Oguz heb jij trouwens zin om vanavond wat sf3 te spelen? Dan stof ik mijn oude dreamcast stick af en hang ik em aan mijn pc-tje, kijken of ik het joystick spelen nog ga waarderen of dat ik gillend terug ga naar mijn pad.
Maareuh, gaan er nog mensen spelen voor het tournooi ofzo? Ik kan me ook wel voorstellen dat iedereen wil wachten tot het weekend, maar bedenk dat maandag al de laatste speeldag is he, Zou een beetje jammer zijn als ik iedereen moet disqualificeren vanwegen te laat spelen

10 second ninja DONE
Sagat schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:14:
Maareuh, gaan er nog mensen spelen voor het tournooi ofzo? Ik kan me ook wel voorstellen dat iedereen wil wachten tot het weekend, maar bedenk dat maandag al de laatste speeldag is he, Zou een beetje jammer zijn als ik iedereen moet disqualificeren vanwegen te laat spelen![]()
Ik heb oguz niet gezien afgelopen dagen. Wellicht morgen afspreken indien mogelijk? Of geef maar een tijd aan, ben wel beschikbaar in het algemeen.
Gisteren tegen een erg goeie vega gespeeld, eerste potjes werd ik hard ingemaakt. Toen ben ik maar zeer aggresief gaan spelen en heb ik weer wat potjes teruggepakt.
Daarna kreeg ik een berichtje van "That's not how you're suppose to play dhalsim!" met een knipoog erbij.
Toen ik later tegen een sagat speelde moest ik weer ff terugschakelen, unsafe rushdown tegen sagat werkt toch iets minder goed
Zoals gezegd ben ik gister met hem begonnen en ik neem het niet echt serieus
Ken en Akuma had ik een tijdje serieuzer geprobeerd, maar beide characters lagen me niet , waardoor ik besloten heb dat Shoto's gewoon niet mijn ding is , ook al vind ik de dragon punch een erg leuke move
Ik ga denk ik dit weekend een stick bestellen, voor mij geen wireless meer. Ik ga denk ik toch voor die Hori stick, via amazon. Geen NL winkel die het heeft, wat ik op zich wel vreemd vind
Verwijderd
Ik heb een opdracht die ik vandaag af moet hebben en het hangt af van m'n collega of hij het afkrijgt. Als dat lukt dan kan ik vanavond wel spelenSagat schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:14:
Oguz heb jij trouwens zin om vanavond wat sf3 te spelen? Dan stof ik mijn oude dreamcast stick af en hang ik em aan mijn pc-tje, kijken of ik het joystick spelen nog ga waarderen of dat ik gillend terug ga naar mijn pad.
Ik ben juist de afgelopen paar dagen online geweest, maar ik heb jou steeds net gemist denk ik. Zoals ik al zei, vandaag wordt het krap, dus dan moet het morgen. Hoe laat maakt me niet echt uit, ik kan na 12 uurRoq schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:51:
[...]
![]()
Ik heb oguz niet gezien afgelopen dagen. Wellicht morgen afspreken indien mogelijk? Of geef maar een tijd aan, ben wel beschikbaar in het algemeen.
Ik denk dat ik Dan en Ken ga spelen in de winners bracketEmersion schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:59:
Firlian versloeg me goed met Dan...
Dan om mee te beginnen, en daarna Ken wanneer ik verlies. Of als ik echt dik ben ingemaakt met Dan kies ik wel Ryu of zo.
Mijn character skill/rate list:
A: Bison
B: Ryu/Akuma
C: Ken
D: Dan
Dan op niveau spelen is best lastig trouwens. Hij heeft enorm aparte en goede ultra setups, maar die zijn dan ook erg lastig. Nadeel is dat 1 van die setups alleen in de corner werkt en die ander alleen met een full super bar
[ Voor 22% gewijzigd door firlian op 15-01-2010 11:10 ]
Walter en anderen ik kies niet anderen om je te "dissen" hoor, Vega kiezen in zowel winners als loser round en firlian bison heb ik zo'n idee dat het veel zekerder is dat wij aan het eind tegen elkaar opkomen, nu ik maar 1 kans heb met vega is dat misschien niet zo.
Ga je die matches wel opnemen dan?
En CPU op random laten kiezen is nep en zo
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment teveel MW2 speel en daardoor niet aan SF4 komSagat schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 07:36:
Damn....net nu ik mijn live aan de wilgen heb gehangen komt er een nieuwe speler waar ikzelf dan eigenlijk ook wel tegen wil spelen! En ook tegen Foamo heb ik nog steeds niet gespeeld. Haha tis altijd zo bij mij, als ik iets niet meer heb wil ik het opeens weer (misschien iets met human nature).
En zo te zien is er nog niet veel voor het tournooi gespeeld (iets wat me me juist nu zou afleiden![]()
)

Binnenkort weer eens spelen misschien
Andere vraag;
Tegen de wat betere spelers op xbox live valt me op dat deze een bepaalde manier van focus attack (focus/dash cancel ofzo?) gebruiken om bijv hadoken's snel te blocken en daarna op je in te rennen;
hoe voer ik deze focus-attack uit want dat snap ik nog steeds niet
Moet wel zeggen dat ik een aangepaste setup gebruik op mijn controller;
X = MP
Y = HP
A = MK
B = HK
Ik gebruik dus X + A om een normale focus-attack uit te voeren.
Dan nog een vraag wat mij bezighoudt;
welke controller gebruiken de XBOX users om je figure te bewegen? Gebruik je het knuppeltje of gebruik je de pijltjestoetsen? Ik speel zelf heel erg omslachtig. Met Guile krijg ik alleen de ultra voor elkaar als ik de pijltjes gebruik, maar met characters als ken, ryu, dan lukt de ultra mij weer alleen als ik het knuppeltje gebruik.
Ik heb het gevoel dat ik het mezelf daardoor heel erg lastig maak
edit;
Of ik moet gewoon een madcatz gamepad kopen
[ Voor 26% gewijzigd door FREAKJAM op 15-01-2010 14:56 ]
is everything cool?
Ik gebruik een Arcade Stick op de xbox.
Geruime tijd niet gespeeld maar ja..wat wil je..
Geen inet momenteel...gezellig old skool telefoon aan pc gehangen en voila...ouderwetse 3,6 Mbit verbinding..
En daarnaast...tv ook nog kaput...dus ja..
Oh en aantal rekeningen afhandelen..
Aaah gezelligheid als het allemaal in 1x op je afkomt..haha
Ah, ingedrukt houden dusfirlian schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:58:
FADC = Focus attack ingedrukt houden -> 2x back of forward dash.
Ik gebruik een Arcade Stick op de xbox.
Ik liet los en deed dan 2x back of forward
thnx!
is everything cool?
Ahaha, dat is waarom ik voor Switcherd plek Megaman ' geregeld' heb ipv zelf meedoen. Een kick ass Ryu en Sagat (heck ik weet niet eens welke van die 2 zijn main is, maar mijn ass whooped ie met beiden). Ik denk dat zowel jij als Firlian goed aan de bak zullen moeten tegen hem.Emersion schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:37:
Vega kiezen in zowel winners als loser round en firlian bison heb ik zo'n idee dat het veel zekerder is dat wij aan het eind tegen elkaar opkomen, nu ik maar 1 kans heb met vega is dat misschien niet zo.
Emersion: Ik zou lekker Abel nemen of een van je afgekeurde shoto's. hoewel het me ook niet zo verbazen als je met iemands als EF ook nog harstikke gevaarlijk bent. Volgens mij heb je tegen mij ook wel is question mark gedaan en had ik het toen ook nog moeilijk zat.
Als alles volgens de planning gaat ben ik om een uurtje of 9 a 10 vanavond wel online en ga ik verder met mijn storied reputation achievement (of misschien wel 'versla gouken op hardest' ofzo), mocht je nog willen spelen stuur me maar een berichtje via live (kan alleen niet zo snel antwoorden omdat ik via de controller moet replyen, doe ik normaliter via xbox.com, maar dat kan niet als je silver hebt.....Oguz286 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:42:
[...]
Ik heb een opdracht die ik vandaag af moet hebben en het hangt af van m'n collega of hij het afkrijgt. Als dat lukt dan kan ik vanavond wel spelen
[ Voor 30% gewijzigd door Sagat op 15-01-2010 15:27 ]
10 second ninja DONE
M-m-maar je zei sf3?Sagat schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:20:
Als alles volgens de planning gaat ben ik om een uurtje of 9 a 10 vanavond wel online en ga ik verder met mijn storied reputation achievement (of misschien wel 'versla gouken op hardest' ofzo), mocht je nog willen spelen stuur me maar een berichtje via live (kan alleen niet zo snel antwoorden omdat ik via de controller moet replyen, doe ik normaliter via xbox.com, maar dat kan niet als je silver hebt....., hmmm nu ik er over nadenk, stuur je msn/yahoo maar, dat praat wat makkelijker )
Nee is goed hoor, m'n msn staat onder mijn avatar
@firlian: Hij is net terug uit japan en ik vond em nog erger spelen dan eerst (en dat was al erg).
Erg als in... goed
Hoofdreden is eigenlijk dat ik geen sf4 kan spelen atm en dat ik mijn oude dc stick nog een kans wil geven (al hoewel ik me afvraag of ie wel 100% is, anders kan het ook gelijk een 'leer een stick modden' project worden)
Secundair is dat ik sf3 al langer een kans wil geven.....en dit is nu een mooi moment.
offtopic:
Maar ik ben nu aan het kijken hoe mijn iphone werkt.....as in, in heb een filmpje die ik van mijn iphone naar mijn pc wil krijgen, maar hij is te groot om te mailen, en ik kan em ook niet uppen naar dropbox. Het zou zo fijn zijn als er dan een programma was waar je dan mee in je iphone kon kijken en kon sleuren en pleuren.....Itunes kan het wellicht, maar ik weet nog niet hoe.
[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 15-01-2010 21:13 ]
10 second ninja DONE
Je hebt me niet toegevoegd op msn, dus wordt het een beetje moeilijk om te spelenSagat schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:58:
Sf3 ja. Want sf4 tegen jou gaat me al zo goed af, dat ik nu wil kijken of ik een spel waar ik niets van bak en dan ook nog is met stick tegen je kan doen zonder een mental break down te krijgen
Hoofdreden is eigenlijk dat ik geen sf4 kan spelen atm en dat ik mijn oude dc stick nog een kans wil geven (al hoewel ik me afvraag of ie wel 100% is, anders kan het ook gelijk een 'leer een stick modden' project worden)
Secundair is dat ik sf3 al langer een kans wil geven.....en dit is nu een mooi moment.
Kon wel merken dat we allebei beetje brak waren hehe
Verder leuke games, ik moet echt eens uit gaan kijken voor suprise demons, zeker met sim's backdash is dat niet veilig.
Denk dat je ook kon merken dat ik bijna geen ervaring heb met de rest van de cast
Ik bak ook niks met de rest hoor (Cammy hotness ftwRoq schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:44:
Ggs oguz,
Kon wel merken dat we allebei beetje brak waren hehe
Verder leuke games, ik moet echt eens uit gaan kijken voor suprise demons, zeker met sim's backdash is dat niet veilig.
Denk dat je ook kon merken dat ik bijna geen ervaring heb met de rest van de castdenk dat ik die maar links moet laten liggen hehe
Die demons waren anders niet erg surprising, omdat je een paar gewoontes hebt waar ik misbruik van maak

[ Voor 12% gewijzigd door Oguz286 op 15-01-2010 23:28 ]

Ok bij deze toegevoegd, alleen het brak gevoel ken ik maar al te goed, dus vannacht word het niet meer.
Heb ik iig tijd om na te denken wie ik moet spelen in 3
(reden 1 dat ik het spel nooit veel gespeeld heb, waar is the king?)
10 second ninja DONE
Hoezo? Akuma zit er toch in?Sagat schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:03:
LOL ik zacht echt zo van 'niet toegevoegd? Hij heb helemaal niks doorgeven?! Of toch in een eerdere post? AARGH![]()
.
Ok bij deze toegevoegd, alleen het brak gevoel ken ik maar al te goed, dus vannacht word het niet meer.
Heb ik iig tijd om na te denken wie ik moet spelen in 3
(reden 1 dat ik het spel nooit veel gespeeld heb, waar is the king?)
Ik gok dat je die TP bedoeld waarbij Sim ineens achter je staat? Meestal doen Sim spelers dat vanuit de lucht. Die kun je gewoon punishen met standing HP -> BnB. Kan zijn dat je heel vroeg HP moet doen, maar bij mij werkt het altijd. En als je eenmaal bij Sim in de buurt komt is hij de sjaakOguz286 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:39:
Ik weet niet hoe ik de teleport moet counteren want het lijkt wel of het een hele snelle recovery heeft. Wordt leuk morgen
Ik kan je zeggen dat heeft heel veel frustatie gebracht!
In Training mode gaat het allemaal wel, maar zodra ik een Xbox live match speel lijken de regels ineens anders. Ik krijg bijna geen combo uit mijn handen.
Het lijkt wel of dat mijn hoofd het niet kan overbrengen naar mijn handen.
Ik weet precies wat ik moet doen, maar ik doe het niet. Ik lijk wel versteend.
Behalve het poken met cMK + Hadouken, is er van de training nog weinig in een real match tevoorschijn te komen.
Zal wel komen doordat ik bijna 4000 matches op een bepaalde manier van spelen ben gewend en nu ineens heel erg moet omschakelen.
Ik kijk btw deze video's voor tips:
Ryu Video 1
Ryu Video 2
Ryu Video 3
Heb btw wel van een Sagat gewonnen met 52000 punten