Oguz286 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:28:
[...]
Huh? Jij doet de kara ultra? Waarom?

Kara cancel naar super is heel makkelijk, ik snap niet dat mensen daar last van hebben (tenzij je echt de super gaan mashen tijdens de overhead, want dat is niet te doen

). Het kan op 2 manieren (op de 360 pad):
1. fwd+LP+MP, LP+MP, fwd+3xP+3xK
2. fwd+LP+MP, fwd+LP+MP, fwd+down+3xP+3xK (oftewel je houd naar fwd ingedrukt tijdens de eerste 2 inputs en de derde buk je naar voren).
Komt er bij mij 95% uit

Niet te moeilijk doen he
Ja die variable framerate kan ik wel aanzetten, maar dan is m'n timing weer off

M'n ultrameter is altijd een stuk sneller vol dan m'n supermeter

En de kara ultra is heel makkelijk uit te lokken (hetzelfde natuurlijk als de super), vooral tegen fireball spammers. Twee keer een vuurbal van je tegenstander focussen naar voren en dan fMP om even door de blok te slaan (want de meeste Ryu's vinden het fijn om op de knietjes te zitten). De tweede keer krijg je 9 van de 10 keer wel een sweep of iets als ze weer dezelfde beweging zien.
Of een forward jump met LP air fireball, nog een keer hetzelfde, laten blokken en dan komt er 9 van de 10 keer wel een sweep of MK als ze mijn handje omhoog zien gaan.
Of als ze op de grond liggen neutral jump mP air fireball die achter ze landt, ook een bijna gegarandeerde sweep als je ze de eerste keer uitlokt met een gewone forward MP (en een klein beetje afstand houden als ze liggen zodat ze geen wakeup shoryuken doen).
Of gewoon heel stoer op ze aflopen vanaf de rand van het scherm en vlak voor ze de kara eruit gooien, geeft prachtige reacties. Of prachtige counter ultra's

Of lekker arrogant een kara super vanuit hK van ver en dan direct een ultra eruit (die setup lukt meestal wel goed, de meesten springen over je super heen), maar dat doe ik meestal als ik genoeg hp over heb (lang leve de focus, die heb ik nu echt gevonden om m'n ultra op te laden) en ik zeker weet dat de ultra, als 'ie connect, een gegarandeerde ko is.
Of of of of...
De kara super doe ik ook zo, alleen doe ik niet 3xP en 3xK maar gewoon forward+LP+MP, forward+LP+MP, downforward+LK+HP (is wat makkelijker op een stick te doen, dan hoef ik niet m'n hele hand te bewegen maar kan ik m'n wijsvinger omlaag naar de LK doen en m'n pink naar de HP).
Kara ultra hetzelfde alleen dan back+LK+HP.
Net ook nog maar weer eens m'n sHK - sLP string getrained, dat blijf ik een moeilijke combo vinden. Vooral de hitconfirm is nog lastig als ik geen stats op het scherm heb staan en ik vind het nog lastig inschatten wanneer ik 'm af moet maken met bijvoorbeeld sLP, LK tatsu, HP shoryuken. Nog lang niet betrouwbaar genoeg om er zo even in een match uit te gooien.
En ik was toch in training mode dus ook nog maar wat aan m'n cLP, cLP, cMP, focus cancel gedaan, ik suck echt nog met combo's waarin ik een fireball moet cancellen.