Mechwarrior Online: Flapdrol
Er is best wel het een en ander veranderd de laatste paar patches.DieterVDW schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:00:
Hmm dacht van vanavond sinds lang nog eens MW te spelen, maar het lijkt alsof ik de hele avond aan het patchen zal zijn ...
16 patches? Het is toch echt maar 2 maand max geleden dat ik nog eens gespeeld heb ...?
Vooral de vorige was groot met een nieuwe map enzo
Maar 16 patches is meestal zo binnen geharkt hoor, half uurtje max?
Want a cookie?!
de hele game is hier compleet binnen een een kleine 3 kwartier.Renquin schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:08:
[...]
Er is best wel het een en ander veranderd de laatste paar patches.
Vooral de vorige was groot met een nieuwe map enzo
Maar 16 patches is meestal zo binnen geharkt hoor, half uurtje max?
en dat is installatie vanaf 0, dus misschien zijn de servers k*t
Verwijderd
en dat er nog steeds geen knock down is.
vind het maar suf dat ik met een 100 ton Atlas, niet een Raven kan platstampen (plus uit angst voor knockdown moeten de lights een iets groter rondje rennen en kan ik ze wel lekker de benen er af knallen)
Hier wordt redelijk wat verteld. Op hoog niveau welliswaar, maar het bevatte voor mij toch wat nieuwe feiten...Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 04:56:
beetje jammer dat er nog altijd niets is uitgelegt over community warfare
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Moet eerlijk zeggen dat ik die roze Highlander echt zo slecht vind, datie bijna(!!!) mooi wordt
Want a cookie?!
hmm nog niet veel van die speaker boxen gemerkt bij andere spelers. Heb het idee dat je het nauwelijks hoord als je er niet in de buurt van bent. (tbenne toch externe speakers hé? ;0 )
Overigens is het spel wel erg wennen na de therm/NV patch.
Merk echt dat ik op elke map nog zit te zoeken welke view wanneer het handigste is.
Ze zijn er in elk geval wel in geslaagd om me meer naar de normale view te drukken.
Steam/XBL: Avioto
[ Voor 7% gewijzigd door HMeijer op 05-04-2013 11:16 ]
K2 is ook een leuke kandidaat om eventueel een XL motor op te zetten.
De K2 kun je balistics op zetten, de stalkers niet.
Nadeel aan deze is echter dat iedereen op je torso/cockpit mikt, dus je zult misschien moeten wennen om je torso twist onder controle te houden. (schade met je armen/schouders opvangen door te draaien.)
De stalker is duurder, maar die dingen zijn enorm leuke laser bootjes.
Speel zelf vooral met een Catapult K2, uitgerust met 2x AC10 en 3x med laser en 400 armor.HMeijer schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:09:
Iemand nog een aanrader voor een start setup? De heavy en assault mechs spelen voor mij het leukste, maar de 4SP wordt ook vaak aangeraden. Ik zoek eigenlijk met name high alpha op middellange afstand, ac/5, gauss en heavy lasers doen het erg goed vooralsnog, misschien een Stalker of een Jagermech?
Al met al een heerlijke mech die op de middellange afstand, t/m close combat brawling het zeer goed doet.
En met m'n XL300 engine en Speed Tweak ga ik nu 82,4kp/h, dus ik ben happy.
Want a cookie?!
ik heb ongeveer hetzelfde idee maar een iets andere setup.Renquin schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:03:
[...]
Speel zelf vooral met een Catapult K2, uitgerust met 2x AC10 en 3x med laser en 400 armor.
Al met al een heerlijke mech die op de middellange afstand, t/m close combat brawling het zeer goed doet.
En met m'n XL300 engine en Speed Tweak ga ik nu 82,4kp/h, dus ik ben happy.
2x uac 5 en 2x erLLas
ook met xl300 en alle upgrades (DHS en Endo)
speelt inderdaad erg lekker, al gebruik ik hem vooral op zon 600m.
Heb ook een tijdje met 2x uac5's rondgelopen, maar ze jamden toch net ff te vaak voor mijn gevoel.Denniz0229 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:10:
[...]
ik heb ongeveer hetzelfde idee maar een iets andere setup.
2x uac 5 en 2x erLLas
ook met xl300 en alle upgrades (DHS en Endo)
speelt inderdaad erg lekker, al gebruik ik hem vooral op zon 600m.
Altijd op de momenten dat ik het niet kon hebben
Verder nog geen build met 2x erllas geprobeerd, misschien een leuke om te doen.
Want a cookie?!
Gebruik zelf deze;
http://mwo.smurfy-net.de/...9879a7b689edc119fa87311cb
2x large L
2x med L
2x Ac5
Beetje een mixje van alles met een leuke alpha.
Edit: Ts'je een update gegeven tot en met de multiplayer sectie. Is nu wat duidelijker in omgang en heeft wat meer recente info. Met dank aan Aviato voor het gdc interview, zag hem zelf later pas op reddit. En jah, credits sectie moet ik er nog bij maken, komt nog wel ghehe.
Maandje premium gekocht in de sale.
Ben nu bezig om mijn garage meer naar light mechs uit te breiden, net een leuke commando 2D gekocht en geupgrade. Nou nog hopen dat er niemand op me stapt...
[ Voor 44% gewijzigd door Remagine op 07-04-2013 21:06 ]
Dacht ik "hehe paar dagen geleden MW volledig gepatched (heeft uur geduurd of zo) en nu heb ik een halfuurtje, laat ik eens lekker gamen." Moet dat f*** k** h**** spel weer 2 patches installeren AARGH...
En om de een of andere reden duurt dat godsamme lang op mijn systeem ...
Dat balkje gaat precies niet vooruit... Patch is gedownload, waarom moet dat apply'en dan zo tergend lang duren ... i7 met 8 gig ram. WTF!
*duimen draaien* *frustratie*
Meest recente patches waren niet groot. 50mb/700kb ofzo.DieterVDW schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:56:
Godverdenonde!!!
Dacht ik "hehe paar dagen geleden MW volledig gepatched (heeft uur geduurd of zo) en nu heb ik een halfuurtje, laat ik eens lekker gamen." Moet dat f*** k** h**** spel weer 2 patches installeren AARGH...
En om de een of andere reden duurt dat godsamme lang op mijn systeem ...
Dat balkje gaat precies niet vooruit... Patch is gedownload, waarom moet dat apply'en dan zo tergend lang duren ... i7 met 8 gig ram. WTF!
*duimen draaien* *frustratie*
Bij apply'e moettie waarschijnlijk een groot .pkg bestand uitpakken/inpakken.
Bij mij is dat binnen 30 seconden gedaan. Zal iets met je doorvoersnelheid te maken hebben...
Ik verdenk die integrated RAID contorller in mijn systeem ...Remagine schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:29:
[...]
Meest recente patches waren niet groot. 50mb/700kb ofzo.
Bij apply'e moettie waarschijnlijk een groot .pkg bestand uitpakken/inpakken.
Bij mij is dat binnen 30 seconden gedaan. Zal iets met je doorvoersnelheid te maken hebben...
Ga die RAID-1 eens gewoon afzetten ...
HD IO is echt bedroeven op die computer...
[ Voor 8% gewijzigd door DieterVDW op 08-04-2013 16:07 ]
Heb ze beiden uit RAID gehaald en systeem op nieuwste schijf laten staan, en alles lijkt nu stuk vlotter te lopen ...
De andere schijf maar als onbetrouwbaar gemarkeerd ...
Verwijderd
"drank maakt meer kapot dan je lief is"
Om de een of andere reden lijkt het wel dat bij iedere bug fix, er 2 nieuwe bugs ontstaan.
Overigens heb ik nu een Raven 3L gekocht, mijn eerste light.
Dat ding is echt heel erg cheezy.
Komt geen skill bij kijken in ieder geval (maar moest het zelf even proberen voordat ik het natuurlijk echt kon bevestigen)
Verwijderd
Eerder "niet meer overpowered"
Hoe dan ook lasers zijn nog altijd de beste "bang voor buck".
Gelukkig werd balistic iets beter toen ze die splash damage naar andere onderdelen implementeerden
Rond die tijd zal het spel ook van zijn beta label af zijn en een beter lobby systeem hanteren.
Op dit moment zijn het Inner Sphere mechs met een optie om in 4 of 8 man groepen mee te doen.
Snipen valt op dit moment wel mee, je hebt af en toe een slug match op grotere mappen zoals alpine. (waar je tegenstander dan ook echt soms 2000m verder op staat.)
Over het algemeen zijn het gros van de gevechten echter op minder dan 5-300m afstand.
Vergis je niet in goede light/medium piloten hoor, die kunnen prima een heavy/assault aan.FallenAngel666 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:05:
Ik heb 't spel een beetje gespeeld, maar de light en medium mechs zijn toch wel vrij zinloos gebleken tot nu toe. Er wordt minimaal gecaptured en het is vooral een heavy / assault shoot 'em up feestje.
Het is alleen je speelstijl aanpassen en niet head-first je dood in rennen
Want a cookie?!
Mediums is op dit moment een discussie gaande dat ze inderdaad eigenlijk wat sneller zouden moeten zijn. (standaard 100 kph ofzo) Toch zijn ook die goed bruikbaar als flankers.
Vergeet niet dat je voor het matchmaking systeem in de newbie bracket begint hé, zolang je cadet bonus niet op is hoef je geen verschrikkelijk hoge tegenstand te verwachten. Kill genoeg lui en je komt vanzelf mensen met een hogere elo/matchmaking ratio tegen. En die cappen echt wel, ben zelf namelijk zo'n vervelend commando mannetje.
Wat ook meespeelt is dat het vanavond patchdag is. We verwachten een nieuwe assault, dus logischerwijs zullen de meeste dan in een assault rond rijden de komende paar dagen.
Ik ben bijna geen lights tegen gekomen in de matches die ik heb gespeeld, omdat de meeste spelers het blijkbaar leuker vinden om een chassis vol te proppen met wapens, wapens en nog eens wapens. In de matches die ik al light heb gespeeld werd ik zelfs voor light-bitch uitgemaakt, omdat ik voornamelijk met spotten en capture points bezig was, i.p.v. mechs opblazen.
Mwah zou ik niet teveel aan trekken, de een ziet meer heavies, de ander ziet hele 4-mans met lights voorbij komen. Kiek over een weekje maar of je dat nog zo vind.
Heb inderdaad af en toe ook wel van die knakkers gehad die hun mening heilig vinden en absoluut iedereeen die ook maar een cap punt aanraakt de grond in wil boren. Dat ze cappen vervelend vinden ok, hun mening. Maar dat mogen ze dan lekker voor zich houden.
persoonlijk vind ik cappen ook wel een beetje klote, het is op het moment gewoon zeer slecht uitgewerkt.Remagine schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:01:
Dan was het woordje 'gebleken' niet helemaal van toepassing, maar ok.
Mwah zou ik niet teveel aan trekken, de een ziet meer heavies, de ander ziet hele 4-mans met lights voorbij komen. Kiek over een weekje maar of je dat nog zo vind.
Heb inderdaad af en toe ook wel van die knakkers gehad die hun mening heilig vinden en absoluut iedereeen die ook maar een cap punt aanraakt de grond in wil boren. Dat ze cappen vervelend vinden ok, hun mening. Maar dat mogen ze dan lekker voor zich houden.
als je 4 lights ofzo hebt dan ben je al gewoon kansloos als ze alleen maar gaan cappen, IMO moet dit veel langzamer gaan zodat je de tijd hebt om er op te reageren.
Is dat niet zo dan is het een elo fail en imo een zeldzaamheid.
Ze zijn wel van plan bij de nieuwe mappen de cappunten aan te passen. Zodat je op grote mappen als Alpine langer de tijd hebt om van A naar B te gaan.
ja maar als de lights/mediums uit je eigen team het idee hebben om wel mee te vechten dan heb je er weinig aan he, dan kan ik me heavy wel die kant op gaan wandelen, maar voor ik er ben zijn de lights alweer verdwenen.Remagine schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:27:
Als jij 4 lights hebt dan heeft de tegenstander ook lights of mediums die redelijk snel zijn.
Ze zijn wel van plan bij de nieuwe mappen de cappunten aan te passen. Zodat je op grote mappen als Alpine langer de tijd hebt om van A naar B te gaan.
Das een falen van je team, niet van het spel persé.Denniz0229 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:33:
[...]
ja maar als de lights/mediums uit je eigen team het idee hebben om wel mee te vechten dan heb je er weinig aan he, dan kan ik me heavy wel die kant op gaan wandelen, maar voor ik er ben zijn de lights alweer verdwenen.
Bij een groep die een klein beetje weet wat ze doen zie je op zo'n moment in teamchat meestal wel een waarschuwing van 'lights aub terug naar basis'
Netjeshaarbal schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:42:
Ik ga altijd wel voor een cap als ik kan maar het is belangrijker om je team in de gaten te houden zodat je snel bij ze bent als het gevecht uitbreekt.
gisteren trouwens een "personal best" in de spider.
Die Spider blijft inderdaad een leuk bakkie ^^, heb ook geregeld nog plezier van mijn eigen 5D.
[ Voor 27% gewijzigd door Remagine op 16-04-2013 12:44 ]
ja maar als je dus iets meer tijd hebt kunnen heavies er ook nog op reageren.Remagine schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:42:
[...]
Das een falen van je team, niet van het spel persé.
Bij een groep die een klein beetje weet wat ze doen zie je op zo'n moment in teamchat meestal wel een waarschuwing van 'lights aub terug naar basis'
en pugs die luisteren naar tips gebeurd eigenlijk praktisch nooit, vaak gaan ze nog bijdehand doen dat ze zelf wel bepalen wat ze doen.
Als de rest van je team plat is zal het niet anders zijn, conquest zorgt er juist specifiek voor dat lights en snelle mediums ook ergens in uitblinken.
Persoonlijk vind ik dan ook de algemene pug houding wel mee vallen, gezien de gemiddeld oudere userbase maar jah daar verschillen we dan van mening.
[ Voor 21% gewijzigd door Remagine op 16-04-2013 15:03 ]
Dat was zo en dat wordt weer zo, maar volgens mij geldt dat nu niet.Remagine schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:27:
Als jij 4 lights hebt dan heeft de tegenstander ook lights of mediums die redelijk snel zijn.
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Na elo zit dat er nog in, maar is het ondergeschoven aan ELO en matchmaking v3 zelf.
Hetzelfde component zit er nog wel degelijk in, maar telt minder zover ik op de dev blogs kon nalezen.
In de toekomst breiden ze dat uit mogelijk uit met parameters als weight ratio, waardoor hetzelfde effect waarschijnlijk word behaald. Daar hadden ze het inderdaad in een dev post over.
Daarnaast zal je altijd wel matchmaking fails houden waarbij je af en toe een vage combinatie krijgt.
En dan denk ik aan spider 5K tegenover een raven-3L, premade van 4 ravens vs een premade van een zooi heavies bijvoorbeeld.
Doet me denken aan WoT waarbij je met je tier 1 tankie lekker bij tier 8/9 kon als je maar in dezelfde groep zat.
Met de patch van gisteren heb je volgens mij pas dat weight class over beide kanten verdeeld wordt. Althans zo goed als mogelijk en als er geen match gevonden wordt binnen x seconden dan breiden ze de parameters verder uit, etc.
Niet persé 2-2-2-2 inderdaad, maar je begrijpt waar ik op doelde.Sapstengel schreef op woensdag 17 april 2013 @ 07:21:
Grappig, heb de dev blogs ook gelezen (althans het leeuwendeel), en volgens mij was het voorheen op basis van weight class (aantal lights, meds, heavies, assaults aan beide kanten gelijk (niet perse 2-2-2-2)), maar bij introductie ELO enkel op ELO zonder weight class. Elke speler had wel een ELO per weight class, maar je kon met een hele zut lights en mediums prima tegenover een team vol heavies en assaults worden ingedeeld.
Na elo werd deze van toepassing; http://mwomercs.com/forums/topic/100056-match-making-update/
Reden dat je het toen nog vaak zag was dat het volgens pgi een aantal weken(lees maanden
Maar goed, hopen dat dat ze nu inderdaad makkelijker met die waarden kunnen spelen. Dat gaan we dan de komende tijd merken.
Gister nog niet kunnen spelen, vanmiddag mijn atlas verkopen en ff grinden voor zo'n highlander.
Die 733 lijkt me wel wat.
Verwijderd
Ik merk dat ik nog maar iets van 3 potjes per dag doe, en dan daarna weer iets anders ga doen.
Het forum staat ook vol met QQ wat het sfeertje niet leuker maakt.
Ben ik de enige die het langzaam aan minder vind worden?
Zodra je wat leuke mechjes hebt gemaakt en zo, is er niet echt meer een doel lijkt me...
En daarom -> motivatie weg.
Inmiddels bij de Skye Rangers (skye-rangers.net) aangesloten en moet zeggen dat de sfeer daar ervoor zorgt dat ik nog speel.
Zodra Community Warfare live gaat, weet ik zeker dat ik weer intensiever ga spelen, omdat je dan een gezamenlijk doel hebt. Trainingen en dergelijke zullen dan ook pas interessant worden. Nu zit je voornamelijk met flavour of the month en dat ben ik redelijk zat aan het worden.
Verwijderd
Ik zit ook een beetje met het feit dat er maar weinig balans is.
er lopen nu veel PPC boats rond, maar ik geloof dat ze die dingen weer een nerf gaan geven
(ze kregen een buff omdat de hitregistry nogal slecht was, dat is inmiddels verholpen) en dan komt hopelijk de diversiteit weer een beetje terug.
Ik loop nog altijd met mijn zelfde Atlas DDC rond als in het begin (2LL, 3SRM6, GAUS) en merk dat ik het ook eigenlijk de enige echt leuke mech vind.
Maar met het huidige "adapt or die" effect dempt het de pret behoorlijk.
Wellicht dat ik ook een clan moet opzoeken om in team verband te spelen, mischien dat het de sfeer weer wat hersteld
Zelf heb ik eerst bij The lone Wolfs gezeten, maar omdat wij in een andere tijdzone zitten dan de meeste spelers, ben ik op zoek gegaan naar een iets grotere clan met een Europees regiment.
Kijk anders eens op www.skye-rangers.net
850+ members en een actieve Europese bezetting van +/- 60 man. Altijd iemand online.
De ppc's storen me niet maar er mist op het moment simpelweg iets om mee verder te gaan zoals Dieter aangeeft. Meest belangrijke pilot skills al bij mekaar gegrind, mun highlander al zo opgetuigd als ik hem wil hebben. Voor de lol ook maar eens aan een centurion begonnen.
Maar krijgt toch het idee dat het een beetje een pre-expansion dip is. Net of je bij WoW op de nieuwe raids zit te wachten, zo zitten we nou te wachten op community warfare en 12v12.
PS: Lone wolf was toch niet echt een clan maar meer een community website?
Maar idd, waarschijnlijk met een clan op dit moment leuker.
het is gewoon een 3D phract jumper met meer armor en heatsinks, dus hoge dps op elke afstand en valt weer naar beneden de cover in.
het grootste probleem is eigenlijk dat ie op korte afstand nog steeds die enorme dps heeft, alle mechs die een stuk sneller zijn richten op korte afstand niet significant meer schade aan, maar hebben wel veel minder armor, waardoor ze ook daar het gevecht verliezen.
Klopt. Dat is compleet casual. In de tijd dat 4-men-drops OP waren, was het leuk om altijd met een volle 4-men samen te droppen. Dat voordeel is nu wel weg. Sommigen denken zelfs dat 4-men-drops tegen hogere ELO's worden ingedeeld.Remagine schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:04:
PS: Lone wolf was toch niet echt een clan maar meer een community website?
Maar idd, waarschijnlijk met een clan op dit moment leuker.
Maar idd, het duurt gewoon te lang voordat het "echte spel" begint. Veel mensen verliezen hun interesse, wat ik erg spijtig vind. Hopelijk vindt PGI haar momentum snel terug....
Verwijderd
Het wachten op community warfare en collsions begint gewoon te irriteren.
De drive is er gewoon niet meer

Want a cookie?!
Paintable hero mechs en een nieuwe map. Toch redelijk snel gemaakt dan, die canyon map.
Voor de rest wat wapen balanceringen. Meeste interessante daarvan is de aanpassing aan BAP als counter ECM. Ziet er nog wel aardig uit, 7e maar weer eens kijken.
[ Voor 18% gewijzigd door haarbal op 06-05-2013 12:49 ]
Ik ben dus geen regelmatige gamer. Paar dagen geleden dacht ik weer even Mechwarrior te spelen.
Helaas waren er weer enkele patches beschikbaar, dus mijn PC isweer de hele avond, uren aan een stuk, aan het updaten geweest... *zucht 1*
(Blijkbaar known issue dat het downloaden en patchen aan gletsjersnelheid gaat, zie forums...)
Dan start ik vandaag het spel op (gelukkig geen nieuwe updates), en ziet het spel eruit alsof ik LSD genomen heb.

Drivers uiteraard reeds geupdated ... WTF?
Ik denk dat ik maar eens een Xbox koop of zoiets, echt geen zin om telkens met deze shit te moeten omgaan. Fuck this zeg...
[ Voor 9% gewijzigd door DieterVDW op 19-05-2013 23:56 ]
Verwijderd
wat nodige tweaks omtrent cooldown van PPC, missles kleine buff en ook de Ac5 heeft wat liefde gekregen
ECM zit nu ook op een vaste plek, dus mijn eerste rondjes was ik "naakt" in mijn D-DC
Dus niet vergeten je ECM weer eventjes te plaatsten na de patch
Zal vanavond "even" de updates binnen halen en weeris proberen
Want a cookie?!
Inderdaad! Gelijk een account aangemaakt!L1nt schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:00:
1 antwoord volstaat hiervoor: F**k YEAH!!
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Nieuwe map vind ik geweldig. Wel ff jumpjets meenemen ;-)
Je kan met vrij weinig moeite dikke alphaboats er mee maken.
Armor wat bijna zo dun is als cicada, maar je loopt dan wel rond met de vuurkracht van een stalker.
Verwijderd
Hallo met Tim
Als je voor cbills gaat spelen: pak een large laser en raak elke tegenstander minimaal 1 keer (swipen is voldoende).
Bij een win zit je dan vaak al op 140k cbills als je verder weinig presteert met uitschieters richting 200k bij een goede pot.
Haalt de heele game onderuit.
Komt uiteindelijk ook wel weer goed.
Verwijderd
bleef toch de hele middag spelen... heb een beetje haat liefde ontwikkeld met de game.
Mechs

maar die cheezy dingen als poptarting

PPC boats (of welke andere variant van boating dan ook)

ik ga weer een beetje intensiever spelen. Er komt weer een veel belovende patch aan, deze zou cockpit shake introduceren bij JJ en mischien zelfs penalties bij overvethitten
Als ik het over 2 weken nog steeds vet vind (zoals in het begin) dan maar eens een mailtje naar die skye rangers sturen voor een try out of zo
Yup, slaat de spijker op de kop.Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:38:
bleef toch de hele middag spelen... heb een beetje haat liefde ontwikkeld met de game.
Hoop wel dat ze eind deze maand die testserver aan hebben geslingerd. Vooral omdat 12v12 begin juli nou toch echt wel tijd word.
Met meer mechs zou het met een beetje geluk riskanter zijn om steeds op shutdown alpha's te leven.
Hoop dat dat dingen als die 6 ppc stalker een beetje tegengaat. Gozer die ik daarmee zag had nog 5 kills ook.
Nu weer in de PPC stalker
Verwijderd
60 damage alpha... gelukkig hebben ze die recycle iets langer gemaakt.Remagine schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:20:
[...]
Yup, slaat de spijker op de kop.
Hoop wel dat ze eind deze maand die testserver aan hebben geslingerd. Vooral omdat 12v12 begin juli nou toch echt wel tijd word.
Met meer mechs zou het met een beetje geluk riskanter zijn om steeds op shutdown alpha's te leven.
Hoop dat dat dingen als die 6 ppc stalker een beetje tegengaat. Gozer die ik daarmee zag had nog 5 kills ook.
maar toch, in mijn ogen moeten ze meer hitte genereren (vooral erppc)
en dan heb je mensen die klagen over 2x ac20 builds... 6 PPC is toch echt wel erger...
(ik zit nog altijd in mijn DDC 2LL 1GAUS 3SSRM/SRM6 afhankelijk van de dag)
Je gemiddelde rondescore is dan wel iets hoger dan in andere heavies, maar mikken om een kill te krijgen blijft met die lompe kogels best wel een kunst.
Speelde weer prima
Doe nog steeds te weinig dmg naar mijn mening, maar dat komt wel een keer goed (hoop ik).
Want a cookie?!
Zo kun je nightvision nu ook gebruiken om door rook heen te zien etc.
Geeft het wat meer nut dan enkel die ene nacht map. Gebruikt het nu best vaak op (vreemd genoeg) Caustic.
Gebruiken jullie die UAV nog? Moet zeggen dat ik hem op een light oversla, maar voor bijvoorbeeld de cicada lijkt het wel aardig te werken.
Verwijderd
denk aan de stalkers
zijn toch wel de DPS monsters, dus die maar eens 3 aanschaffen
Verwijderd
http://mwomercs.com/news/...knights-dragons-hero-sale
moet eerlijk zeggen, dat is best wel een degelijke mech.
dus wellicht een goede kans om een Hero aan te schaffen (naar mijn mening de enige echte goede hero mech tot nu toe)
Fijne van de Ilya is dat je niet persé een XL engine er op hoeft te zetten. Hij kan prima mee met een std 250. Levert een redelijke mate van flexibiliteit op.
De andere Fang en Flame in de sale hebben toch al gauw een XL nodig om hoge snelheid en een redelijke mate van vuurkracht te behouden. (Een trage flame wil je echt niet met zo'n grote hangbuik.)
Flame is ook wel een leuke om te spelen, maar moeilijker om effectief te gebruiken.
Verwijderd
1 UAC5 in iedere arm, ER PPC in ene schouder en een LL in de andere.
lekker hitte efficient, dakkadakka en als de ammo op is de LL als backup
http://mwo.smurfy-net.de/...578c9fdee0d1aae01d1ce3d22
Op korte afstanden (<300m) erg effectief. Tegen de tijd dat een vijand in de buurt komt, heb je met de LPL & AC/10 de meeste armor gestript om vervolgens met de MG veel crit hits te scoren.
Gaussomets en 3xUAC/5 (incl macro) uitvoerig geprobeerd na veel lof van andere spelers, maar ik kon er niet aan wennen en die setups werken enkel in bepaalde ideale situaties.
Verwijderd
http://mwo.smurfy-net.de/...438bee83cdda7d2a96e98346b
dus due 2 Uac voor de midden lange afstand,
de PPC voor lange werk.
de LL of LPL (voor lpl offer je een heatsink en 1 ton ammo)
gebruik je voor lights waar je geen ammo op wil verspillen of als back up wanneer je droog staat.
behoorlijk efficiente mech.
Ik geloof ook niet zo in machine guns, zie echt het nut van die dingen niet, een small lazer is beter in mijn ogen
1 of 2 mg's hoef je niet te proberen nee.
Nu een beetje aan het rondstruinen in een raven 4x met ac20 en xl170.
Gaattie toch 97kph en ik krijg me toch een lading kills ermee. Bizar voor zo'n traag ding.
Remagine schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:11:
Nu een beetje aan het rondstruinen in een raven 4x met ac20 en xl170.
Gaattie toch 97kph en ik krijg me toch een lading kills ermee. Bizar voor zo'n traag ding.
Ook wel eens gedaan, maar dan met xl195, verrassend effectief.
Deze lijkt mij meer geschikt voor lange afstanden.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:40:
Ilya voor mij;
http://mwo.smurfy-net.de/...438bee83cdda7d2a96e98346b
...
Ik geloof ook niet zo in machine guns, zie echt het nut van die dingen niet, een small lazer is beter in mijn ogen
MG's moest ik ook altijd om lachen, maar daar ben ik wel op terug gekomen.
Het verschil in max sust. DPS op korte afstand incl. crit hits merk je echt wel.
Wel terrain gebruiken, zodat je niet eerder dan 300m beschoten wordt.
Door het verschil in ping kun je niet echt lekker testen of mg's nou wel of niet werken. (trouwens bij elk wapen.) Zodra je ingame zit en een kleine 30 seconden op een stalker aan het plinken bent met je mg's lijkt het tegen te vallen. Armor wat niet eens van geel naar oranje gaat door mg hits. Dit terwijl als je hetzelfde doet in de testing grounds de stalker bijna gelijk door zo'n armor heen is.
Verwijderd
Dat was de eerste geloof ikSapstengel schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:11:
Volgens mij had ik ergens gelezen dat de state rewind van ballistics ook geimplementeerd is.....of komt dat nog bij een volgende patch?
daarna kwam lazer en nu de laatste was missles
sta nu 2-2 voor die challenge... (10 assault + 10 conquest overwinningen)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2013 10:18 ]
Is er iets van een Nederlandse clan / groep waar een casual noob zoals ik eens wat drops mee zou kunnen doen? Lijkt me leuk om eens wat meer georganiseerd te spelen dan bij de gemiddelde pugdrop.
Verwijderd
maar niet echt 100% nederlands, niet dat ik weet
denk ook niet dat er zo veel mensen het spel spelen en het ook lastig is om een volledig nederlandse groep te vinden.
Verder gister weer wat potjes gedaan, heb toch het gevoel dat ze het e.e.a. aan het verkrijgen van cash gesleuteld hebben.
Verder lijk ik ook lang niet meer zoveel dmg te doen als een week of 6 geleden, met dezelfde set-up en voor mijn gevoel evenveel hits.
Beetje gek allemaal...
Want a cookie?!
Gisterenavond (19:30 - 23:00) 8-men-drop-training gedaan....we hebben 4-5 keer gehad dat er te weinig 8-men-teams waren om te matchen en we hebben zeker drie verschillende teams 2 keer of vaker als tegenstander gehad.Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 07:10:
...
denk ook niet dat er zo veel mensen het spel spelen en het ook lastig is om een volledig nederlandse groep te vinden.
In mijn beleving is de spelersbasis veeeeeel te klein om Europese servers te starten of rekening te houden met Europese community warfare time slots. Hetgeen ik erg spijtig vind.
Een nederlandse clan lijkt me momenteel niet levensvatbaar....
@sapstengel, jij zit bij de skyerangers toch? Zijn ze daar een beetje vergevingsgezind tegenover noobs?
Ben zelf een noob. Dus, ja hoor.anu schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:56:
....
@sapstengel, jij zit bij de skyerangers toch? Zijn ze daar een beetje vergevingsgezind tegenover noobs?
Binnen de Skye Rangers zijn er meerdere regimenten. Momenteel 12 regimenten en in totaal +/-880 spelers. De meeste regimenten zijn casual, maar er zijn ook enkele hardcore regimenten(momenteel 3 stuks). Zelf zit ik in een "EU-Regiment", genaamd 25th Regiment. Omdat de 25th in de EU tijdzone zit EN er toch een aantal hardcore spelers op EU prime time willen trainen/droppen, is er als uitzondering binnen de 25th een speciale unit genaamd "Spec Ops".
In de praktijk log je in op TS-server en zoek je een channel waar twee/drie man in zit en drop je met wie dan ook, ongeacht regimentaanduiding. Als nieuwkomer en je kent nog niemand, misschien raar, maar het wordt altijd erg gewaardeerd als je een channel "compleet" maakt. Het komt ook geregeld voor dat mensen channel-hop-recruiten en zo twee 8 mens "organiseren" om tegen elkaar te sync-droppen. Op trainingsavonden hebben ze liever dat je met je eigen regiment/lance traint, maar als jij lekker casual wil droppen op een trainingsavond kijkt niemand je raar aan, noch zal iemand je daarop aanspreken. Enkel als je in een hardcore regiment zit zal men even informeren waarom je de training niet volgt.
Gewoon apply-en en uitproberen; bevalt het niet, meld je je weer af. Geen verplichtingen.
/recruitment praatje
Volgens PGI zijn er elke keer 'tienduizenden' spelers bij elk event.
We zullen zien...
Zelf express nooit aan 8-mans gedaan, dan heb ik nog wat om naar uit te kijken mocht CW tegenvallen.
De queue voor first en 3rd person view is gescheiden, dus langere wachttijden voor beide groepen.
Was net sinds een paar weken weer gaan spelen (en vermaak me nog redelijk) maar hun communicatie en relatie met de forums en hardcore spelers (en founders) word er niet beter op
^^ dit. Moet er niet aan denken zeg...
Mechwarrior moet je 1st person spelen!
Want a cookie?!
Grootste zorg op het moment is of ze rond launch een spel hebben wat genoeg bied om genoeg mensen aan te trekken. Willen ze 3rd pv en europese servers ooit een beetje kans geven dan hebben ze dat hard nodig. Heck, laten we eerst maar eens zien wat 12v12 met de 12v12 drops gaat doen.
Dat 3rd pv eraan komt is nu wel zeker, de vraag is enkel in welke vorm en wanneer.
Wat mij betreft pas in de verre toekomst..
Dit topic is gesloten.