Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 06:35
Voor het probleem met de + is volgens mij iets gevonden op het xda-delvelopers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:40:
[...]

ja, mij! ik heb idd 2x gehad dat de sms niet aangekomen is.. na het lezen van je bericht ben ik net ff gaan kijken, en inderdaad mist er gewoon het +je!! je bent dus niet de enige maar lastig is het zeker.

Ik heb btw dezelfde toolbar, nooit problemen.
Nog 2 probleempjes
- als ik een softreset heb gedaan dan zijn de ingevoegde woorden in T9 weg..irritant dus.
- tijdens het mailen werk ik altijd met aline's. als ik later de mail op de pc bekijk bij verzonden berichten dan staan alle tekst achter elkaar..ook bij de ontvangers dus..dit is niet altijd zo, soms gaat het ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen vrijdag de TP2.. Ben er erg tevreden over.

Helaas ben ik echter in het tomtom / bluetooth probleem gestonken.. en heb gelukkig alles weten te herstellen.

Ik kan nu alleen niet echt achterhalen welke versie van TomTom probleemloos werkt.

Ik had versie 7.4xx.xxx geinstalleerd, en heb nu versie 7.915.916 .. Zou deze wel probleemloos werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bmhvanbenthum schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:56:
Voor het probleem met de + is volgens mij iets gevonden op het xda-delvelopers forum.
Link??

tevens heb ik mijn tp2 nu enkele dagen. ik ben er zeer tevreden over. alleen ik vind de accu zeer snel leeg.
hiervoor had ik een omnia die zoon 4dgn meeging en dan dee ik hier redelijk veel mee smse, beetje internetten, e-mailen en beetje belle.
mijn tp2 haal in vergelijking tot mijn omnia nog geen 2 dgn.

heb 1% battery indicator samen met Spike's_ MicNeo_TaskBar_Varient_3_v2 geinstallerd van xda forum.
wanneer ik een nachtje slaap, dan gaat er misschien 10% vanaf (acceptabel), maar wanneer ik maar een klein beetje loop te smse, belle internetten dan vliegen de procentjes eraf :S

hoe ervaren jullie het batterijverbruik?

tevens heb ik aantal programmaatjes geinstalleerd waaronder:
iTouch_azharsunny (gevoeliger scherm bij aantaken).
VGA MusicID_1.3.16 (muziek herkennings programma van shazam)
fm radio (radio)
g-alarm (wekker)
coreplayer (voor afspelen van divx)
Extra Camera Modes (unlocken van 4 extra camera modes)

ik neem aan dat geen van deze bovengenoemde programma's batterij slurpers zijn??

dan nog 1 vraagje..bij mijn omnia kon ik boven in mijn taskbalk mijn internet verbinding handmatig verbreken nadat ik op internet had gezeten. en dit bespaarde naar mijn mening wel wat energieverbruik. dit kan ik met mijn tp2 niet handmatig uitschakelen??

ik ben volgens mij een keer iets tegengekomen over een cab bestandje / scriptje, dat wanneer je 2sec je beeïndegings toets ingedrukt houd, deze de telefoon vergrendeld en dat deze dan ook gelijk je internetverbinding verbreekt

iemand hier ervaring mee/oplossing voor?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 06:35
bmhvanbenthum schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:56:
de link:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=4269572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:41:
Configuratie -> Meer, dan Persoonlijk -> Geluiden en Meldingen -> Meldingen voor details van geluiden inclusief die voor nieuw tekstbericht. WinMob trilt normaal in het ritme van wat anders de beltoon is.

Hier kom ik niet uit, wat bedoel je precies??
Via het genoemde (windows mobile) instellingenmenu kun je de ringtone voor een nieuw bericht apart instellen. Het trilritme is (was bij mijn vorige WinMo5 zo iig) meestal in hetzelfde ritme als de ringtone die hij zou laten horen als ie niet op de trilstand stond. Dus een ring....ring ringtone geeft tril.....tril, een ringringring ringtone geeft triltriltril, etc. Experimenteer er eens mee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Denk dat dit meer heeft te maken met de lengte van de ringtone.
Een ringring toon duurt 2 secs en gaat in een loop dus ook de ringtone.

Ik heb zelf een stukje jazz als ringtone en duurt even voor deze in loop gaat en de dat trillen blijft ook doorgaan. Vervelende is dat bijv. een SMS ook blijft trillen en heb vaak de sms al gelezen voor hij keer stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 13:18
[1] opgelost: na een hard-reset werkt mn gps wel gewoon en heb ik na enkele sec. een fix (met gps tweaks)
[2] opgelost: ik heb een custom 'notification screen' geinstalleerd, en zie nu dus ook de batterij status.
[7] opgelost: dat icoontje was na de hard-reset natuurlijk ook weer terug.

Hier zou ik nog graag antwoord op willen O-)

[3] In opera moet ik soms meerdere malen op links of thumbnails klikken voordat hij de link volgt. Ook is het soms lastig om een formulier in te vullen omdat je meerdere malen moet drukken voordat ik een veld ik kan vullen. Daarnaast is het ook niet mogelijk tekst te selecteren op een website?

[4] Ik wil bij mijn sms of email inbox, met het touchscreen meerdere emails/smsjes selecteren, hoe maak ik dat mogelijk? want nu scrolled hij namelijk en moet je bij menu -> berichten selecteren zijn..

[5] de tp2 heeft een vette facebook integratie, maar is/wordt dit mogelijk met hyves? Dat zou super zijn aangezien je dan gelijk alle profiel foto's hebt van je contactpersonen.

[6] de TP2 slaat contactpersonenfoto's op in een groter formaat als outlook dat doet. Wanneer je met je TP2 dus een foto instelt komt deze wel in high-reso in outlook, maar omgekeerd cropped outlook hem altijd naar 72x72px, hierdoor is hij op de TP2 onscherp bij het contactpersonen scherm, aangezien daar foto's staan van 250x250px ofzo

[8] Waar is 'audio manager' heen? Hij draait altijd op de achtergrond heb ik het idee, terwijl ik het op mijn oude touch fijn vond om deze met een hardware button op te roepen. Ook ideaal wanneer je ergens 'ver weg' op je telefoon zat, in 1 of ander menu, en je een andere track aan wilde zetten. Is het mogelijk om dit weer als aparte applicatie op te roepen?

[9] En de laatste vraag: die licht-sensor, welke het scherm dimt wanneer je de telefoon tijdens het bellen aan je hoor houdt, is het mogelijk om dit altijd te activeren? Lijkt me makkelijk voor wanneer de telefoon in je broekzak stopt en dergelijke.

[10] Hoe map je alle hardware buttons? zoals de mute knop achterop en het 'return' pijltje voorop de telefoon (naast 'ophangen' )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een raar probleem(pje):

Als ik ga naar -start- -album- , dan krijg ik thumbnails te zien van de afbeeldingen die eronder hangen.
Alleen deze kloppen niet met de daadwekelijk afbeelding die het zou moeten zijn.
Sterker nog, de thumbnail is van een foto die op m'n geheugenkaart staat (in folder Gemmenich) en de afbeeldingen zijn de voorbeeldafbeeldingen.

Ditzelfde geld voor de filmpjes. De thumbnail komt niet overeen met het echte filmpje.

Wie o wie heeft hier een oplossing of verklaring voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:11
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:32:
Ik zit met een raar probleem(pje):

Als ik ga naar -start- -album- , dan krijg ik thumbnails te zien van de afbeeldingen die eronder hangen.
Alleen deze kloppen niet met de daadwekelijk afbeelding die het zou moeten zijn.
Sterker nog, de thumbnail is van een foto die op m'n geheugenkaart staat (in folder Gemmenich) en de afbeeldingen zijn de voorbeeldafbeeldingen.

Ditzelfde geld voor de filmpjes. De thumbnail komt niet overeen met het echte filmpje.

Wie o wie heeft hier een oplossing of verklaring voor?
Ik heb hetzelfde probleem! Heel apart, maar ik ga er toch winmob 6.5 opzetten, dan is het vast wel opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:58:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de TP2.. Ben er erg tevreden over.

Helaas ben ik echter in het tomtom / bluetooth probleem gestonken.. en heb gelukkig alles weten te herstellen.

Ik kan nu alleen niet echt achterhalen welke versie van TomTom probleemloos werkt.

Ik had versie 7.4xx.xxx geinstalleerd, en heb nu versie 7.915.916 .. Zou deze wel probleemloos werken ?
Die 7.450 is inderdaad niet goed voordeze foon omdat je bluetooth stack beschadigd. Ik heb zelf een custom cab gemaakt die deze bestanden intact laat, zodat je hem veilig kan installeren, maar deze versie geeft geen gps status, ook al werkt het wel.

Ik gebruik nu versie 7.915.9196 als ik het goed heb en die is 100% OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:47:
[...]

tevens heb ik mijn tp2 nu enkele dagen. ik ben er zeer tevreden over. alleen ik vind de accu zeer snel leeg.
hiervoor had ik een omnia die zoon 4dgn meeging en dan dee ik hier redelijk veel mee smse, beetje internetten, e-mailen en beetje belle.
mijn tp2 haal in vergelijking tot mijn omnia nog geen 2 dgn.

heb 1% battery indicator samen met Spike's_ MicNeo_TaskBar_Varient_3_v2 geinstallerd van xda forum.
wanneer ik een nachtje slaap, dan gaat er misschien 10% vanaf (acceptabel), maar wanneer ik maar een klein beetje loop te smse, belle internetten dan vliegen de procentjes eraf :S

hoe ervaren jullie het batterijverbruik?
Hier exact hetzelfde, 28 uur is de max wat ik heb gehaald met TF3D uit en iedere keer m'n 3G verbinding verbreken (gebruik internet gemiddeld een paar minuten per uur, bellen eigenlijk bijna niet)

Heb 'm inmiddels 2 keer ter reparatie teruggestuurd, 1e keer hebben ze de accu vervangen, nog exact hetzelfde probleem en de 2e keer was het bericht dat er geen fouten waren gevonden.

Heb overigens ook bij beide accu's de 3x helemaal leeg laten lopen en compleet opladen truc geprobeerd maar ook dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:40:
[...]

ja, mij! ik heb idd 2x gehad dat de sms niet aangekomen is.. na het lezen van je bericht ben ik net ff gaan kijken, en inderdaad mist er gewoon het +je!! je bent dus niet de enige maar lastig is het zeker.

Ik heb btw dezelfde toolbar, nooit problemen.
Daarom heeft HTC dan ook deze patch uitgebracht
http://www.htc.com/nl/sup...x?p_id=250&act=sd&cat=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:49
Omdat mijn toestel constant aangaf dat er niet genoeg geheugen was voor het gebruik van ActiveSync wil ik het toestel hard resetten.
Maar het wil niet.

Ik heb gelezen dat het zou kunnen door:
* VOL-UP + VOL-DOWN + powerknop of
* START-Call + END-CAll + powerknop

Maar in beide gevallen werkt het niet. Toestel start gewoon op met het Touchpro 2 logo. Ik heb hiervoor een TyTN II gehad en die is ik weet niet hoe vaak gereset. Ook gewoon met start/end knoppen en de powerknop, dus ik weet hoe het moet :) maar ik krijg het nu gewoon niet voor elkaar op een of andere manier.

Waar kan dat aan liggen. Is ie beveiligd tegen een hardreset. Het is een normaal unbranded toestel.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Films spelen bij mij ineens niet meer af via de standaard player. Ik krijg wel het eerste beeld te zien, maar de grote ronde play button kan ik indrukken wat ik wil... hij speelt gewoon niet meer. :'( Balen, want ik ben bezig om er wat films voor op vakantie op te gooien.

Ik kan ook geen goede versie van tcpmp vinden. Iemand een idee waar ie te krijgen is? De versies die ik vind, doen het geen van allen.

EDIT: Heb een werkende versie (1.32) gevonden, moet alleen wel zeggen dat het beeld minder vloeiend is als de default player. Beetje haperend nu, maar redelijk te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door jagermeister op 18-08-2009 23:07 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Master FX schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:19:
Omdat mijn toestel constant aangaf dat er niet genoeg geheugen was voor het gebruik van ActiveSync wil ik het toestel hard resetten.
Maar het wil niet.

Ik heb gelezen dat het zou kunnen door:
* VOL-UP + VOL-DOWN + powerknop of
* START-Call + END-CAll + powerknop

Maar in beide gevallen werkt het niet. Toestel start gewoon op met het Touchpro 2 logo. Ik heb hiervoor een TyTN II gehad en die is ik weet niet hoe vaak gereset. Ook gewoon met start/end knoppen en de powerknop, dus ik weet hoe het moet :) maar ik krijg het nu gewoon niet voor elkaar op een of andere manier.

Waar kan dat aan liggen. Is ie beveiligd tegen een hardreset. Het is een normaal unbranded toestel.
Zet je foon uit, hou de groene en rode-hoorn knop vast, en hou ook tegelijk de powerknop vast totdat je de melding "this operation wil... " krijgt. druk dan volume UP om te bevestigen
jagermeister schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:46:
Ik kan ook geen goede versie van tcpmp vinden. Iemand een idee waar ie te krijgen is? De versies die ik vind, doen het geen van allen.
Ik gebruik CorePlayer 1.3 en draai moeiteloos xvidjes van 1gb grootte (640x272px) , aanrader _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door brentnl op 18-08-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
@deding: zoals je had kunnen lezen werkt dat dus niet

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

deding schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:08:
[...]

Ik gebruik CorePlayer 1.3 en draai moeiteloos xvidjes van 1gb grootte (640x272px) , aanrader _/-\o_
Dus je draait niet 1.32?

Mijn mp4's zijn 800x480, en zo'n 400 MB. Deze draaiden echter moeiteloos op de default player, alleen nu ineens niet meer. Ook niet na een soft reset.

[ Voor 23% gewijzigd door jagermeister op 18-08-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb en groot probleem.

Wanneer ik een SMS ontvang en hier op klik, krijg ik een "Berichten" scherm te zien.
In dit Berichten scherm kan ik het SMS verkeer tussen de zender en mij helemaal zien.

Wanneer ik dan een SMS terug stuur, krijg ik dat bericht ook in dit zelfde scherm te zien.
-Tot zo ver normaal.

Wanneer ik echter 2 berichten terug stuur, komt er ALLEEN maar het eerste bericht aan.
Het 2e bericht komt nooit aan.

-WAAROM?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Master FX schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:20:
@deding: zoals je had kunnen lezen werkt dat dus niet
sorry,
Raar dat het niet werkt bij je, heb je wel een nederlandse rom, misschien dat dat het verschil zou kunnen maken? Ik heb het net nog getest op mijn telefoon, en die toetsencombo werkt hier wel...

En gewoon softwarematig bij instellingen -> systeem -> opslag wissen -> 1,2,3,4 intypen...
Is hetzelfde als een hard-reset.
jagermeister schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:48:
[...]
Dus je draait niet 1.32?

Mijn mp4's zijn 800x480, en zo'n 400 MB. Deze draaiden echter moeiteloos op de default player, alleen nu ineens niet meer. Ook niet na een soft reset.
Correctie, wel 1.32.... "build 6909 for ARM"
't waren avi's met ac3 geluid, geconvert naar mp3 geluid, misschien scheelt dat? Verder heb ik ook nog een grafische driver geinstalleerd, maar weet niet of dat van toepassing is op het kijken van film. Het gaat om deze driver: klikkerdeklik

[ Voor 70% gewijzigd door brentnl op 19-08-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn pro2:

Gister is mijn abbo over gegaan van Orange naar T-mobile. Sindsdien krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om mail te verzenden.
Ik gebruikte altijd smtp.orange.nl en vanaf gisteren smtp.gprs.t-mobile.nl, maar krijg nu dus telkens de melding dat er geen mail kan worden verzonden en de instellingen/netwerkdekking gecontroleerd moet worden.

Zijn er hier T-mobile abbonees die wel mail verzonden krijgen op hun pro 2 via smtp.gprs.t-mobile.nl ?

Ik heb de WM6.1 reg aanpassing mbt smtp server ook al gedaan en via smtp.gmail.com met de instellingen zoals je ze her en der op het net tegen komt wil ook niet lukken. (ssl foutmelding gevolgd door eerder genoemde foutmelding)....

Iemand succesvol met de t-mobile smtp server en de pro2? Of iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT: Ik kan opeens weer mail verzenden. Vanmorgen was m'n postvak-uit ineens leeg en de mail verzonden, gewoon via smtp.gprs.t-mobile.nl met de standaard instellingen en sindsdien werkt het. Misschien moest er nog iets geactiveerd worden bij het t-mobile abbo?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
deding schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:33:
[...]

sorry,
Raar dat het niet werkt bij je, heb je wel een nederlandse rom, misschien dat dat het verschil zou kunnen maken? Ik heb het net nog getest op mijn telefoon, en die toetsencombo werkt hier wel...

En gewoon softwarematig bij instellingen -> systeem -> opslag wissen -> 1,2,3,4 intypen...
Is hetzelfde als een hard-reset.
@deding: Je instructies waren toch wel correct - sorry. Ik moest alledrie de toetsen blijven vast houden. Ik had de powerknop ingedrukt en meteen weer losgelaten.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Master FX schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:06:
[...]

@deding: Je instructies waren toch wel correct - sorry. Ik moest alledrie de toetsen blijven vast houden. Ik had de powerknop ingedrukt en meteen weer losgelaten.
vandaar :) Succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tankforce
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:40
Trouwens vind ik het vreemd dat de gps ontvanger ten op zichte van de touch hd langer duurt om signaal te krijgen en dat de accu ook minder lang mee gaat dan de touch hd,, je zou toch zeggen dat die langer mee zou gaan 8)7 Trouwens de Touch Pro 2 heeft meer geheugen in gebruik standaard dan de Touch HD :(

[ Voor 24% gewijzigd door tankforce op 19-08-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een hard-reset doen... Hoe kan ik het beste alles in 1 keer backuppen?? (contacten, favorieten bij internet, gewoon alles...?)

En als je een nieuwe HTC update uitvoer.. wordt er dan automatisch een hard-reset uitgevoerd, of blijft alles dan gewoon zoals het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Hard-reset is dan nodig, ik zou 't niet doen voor die paar nutteloze fixes (zoek in dit topic maar eens op hotfix).

Als ze nou eens wat zouden doen aan de performance en bugs zoals TouchFlo... We wait.

[ Voor 43% gewijzigd door TommyGun op 19-08-2009 19:20 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Hulp bij illegaal verkregen meuk doen we niet aan. Daarom zijn een aantal replies getrashed.

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:11
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:44:
Ik wil binnenkort een hard-reset doen... Hoe kan ik het beste alles in 1 keer backuppen?? (contacten, favorieten bij internet, gewoon alles...?)
Ik heb sprite backup,die werkt prima.
En als je een nieuwe HTC update uitvoer.. wordt er dan automatisch een hard-reset uitgevoerd, of blijft alles dan gewoon zoals het was?
Ja, dan wordt je htc hard gereset

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Hard-SPL for GSM Rhodium - Released! check xda

Verwijderd

trobbelsjoeter schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:50:
Ik heb en groot probleem.

Wanneer ik een SMS ontvang en hier op klik, krijg ik een "Berichten" scherm te zien.
In dit Berichten scherm kan ik het SMS verkeer tussen de zender en mij helemaal zien.

Wanneer ik dan een SMS terug stuur, krijg ik dat bericht ook in dit zelfde scherm te zien.
-Tot zo ver normaal.

Wanneer ik echter 2 berichten terug stuur, komt er ALLEEN maar het eerste bericht aan.
Het 2e bericht komt nooit aan.

-WAAROM?!?!
Dat heeft te maken met het + voor de nummers...probleem en oplossing staan op pagina 17, net wat boven jouw post.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Die patch is gewoon te downloaden op de site van HTC, dus je hoeft er niet eens voor naar XDA.

edit: duh boven zijn post staat de link naar HTC |:(

[ Voor 23% gewijzigd door AndereKoekoek op 20-08-2009 15:29 ]

• Tommaay
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 19:36
Kan iemand me aub zeggen hoe ik mijn contacten vanop de pc naar mijn touch pro 2 kan zetten?
Ik vond al dat het enkel via outlook kan, maar ik heb geen idee hoe ik het dan moet doen..

In mijn map User/Contacts (vista) heb ik contacts onder de vorm van .vcf, .csv en .contact, maar het mobile center wil geen contacts geven..

Wat moet ik hiervoor in godsnaam doen? Vind het best een kutsysteem zo. Is er geen soort van contact manager?

Groetjes,

Tom

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

al iemand geprobeerd de tp2 te flashen? ik ben nu de hardspl aan't downen.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

kraats

Ik rol

Tommaay schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:50:
Kan iemand me aub zeggen hoe ik mijn contacten vanop de pc naar mijn touch pro 2 kan zetten?
Wat is hier moeilijk aan? Gewoon je Outlook met alle contacts via activesync laten synchroniseren met je telefoon. Lijkt me behoorlijk rechttoe-rechtaan.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Tommaay
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 19:36
Outlook staat er wel op, maar ik heb er geen account op. Nu heb ik een paar contacts in mijn map gezet, C/:Users/Tom/Contacts en hij wil maar niet syncen.
Of moet er echt een outlook e-mail actief zijn eer het werkt? De contacten zelf zijn in alle vormen en nooit kan ik ze overbrengen..

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 16:41

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Tommaay schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:35:
Outlook staat er wel op, maar ik heb er geen account op. Nu heb ik een paar contacts in mijn map gezet, C/:Users/Tom/Contacts en hij wil maar niet syncen.
Of moet er echt een outlook e-mail actief zijn eer het werkt? De contacten zelf zijn in alle vormen en nooit kan ik ze overbrengen..
De lol van die "Contacts"-folder in Vista is mij ook nog een raadsel. Je synct alle contacts in het Outlookprogramma, wat los blijkt te staan van die folder dus. Zo kun je ook je mail, je taken en je agenda syncen met Outlook.

Outlook hoeft echter niet open te staan; Activesync handelt dat af.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Master FX
Voor contacten en afspraken kun je ook een google account aanmaken. Vervolgens voeg een m.google.com als exchange server toe en je synct moeiteloos contacten (gmail contacten) en afspraken (google calendar). Ik vind het een ideale manier.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Dat is een prima ontwikkeling dan :) Blijven categorieën inmiddels intact bij agendaitems na heen- en terugsyncen met Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

ind0mi schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:01:
al iemand geprobeerd de tp2 te flashen? ik ben nu de hardspl aan't downen.
Wat is die hardspl precies? Is het gewoon een verbeterde versie van de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Het is een lanceerplatform als het ware om een andere ROM op je telefoon te kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-08 16:35
jagermeister schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:17:
[...]

Wat is die hardspl precies? Is het gewoon een verbeterde versie van de ROM?
SPL (Second Program Loader) is zeg maar de bootloader voor een device. Nu zijn er 2 soorten SPL's: Hard en Soft.
HardSPL is geflasht in je device memory en wordt automatisch geladen bij elke boot van je device.
SoftSPL is een standalone applicatie dir vanuit Windows Mobile zelf gedraaid kan worden en tijdelijk in je RAM verblijft.

In HTC's geval zorgt de (Hard)SPL ook ervoor dat er geen unsigned ROMs kunnen worden geflasht op je device, een soort van beveiliging dus zeg maar. Bij XDA-Developers zit een aantal mensen die wél graag eigen ROMs willen bakken (sneller, minder onnodige applicaties/bestanden, andere versies van software, eyecandy, nieuwe versie van Windows Mobile, etc), en daar is het dus voor nodig dat dit standaard SPL wordt omzeild... En daarvoor hebben we OliNex's HardSPL.
(overigens verzorgt SPL wel meer dan slechts het bootloader-gedeelte, maar daar kun je via Google wel meer over vinden)

OliNex (een team van ik dacht twee mensen: Olipro en Cmonex) werken aan custom HardSPL's voor verschillende devices. Deze week hebben ze de versie voor de Touch Pro 2 gereleased, en begint het 'cooken' van de custom ROMs. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Via een registry toevoeging is het mogelijk om de waarschuwing dat je aan het roamen bent uit te schakelen. Handig als je met Telfort belt en zo nu en dan ook op het KPN netwerk zit.
code:
1
HKCU\Software\Microsoft\Inbox\Settings\ShowRoamWarning DWORD:0

Maar is er een vergelijkbare toevoeging die je kunt doen om niet elke keer bij het Active-syncen deze melding te krijgen?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Blackbird-ce schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:50:
[...]

SPL (Second Program Loader) is zeg maar de bootloader voor een device. Nu zijn er 2 soorten SPL's: Hard en Soft.
HardSPL is geflasht in je device memory en wordt automatisch geladen bij elke boot van je device.
SoftSPL is een standalone applicatie dir vanuit Windows Mobile zelf gedraaid kan worden en tijdelijk in je RAM verblijft.

In HTC's geval zorgt de (Hard)SPL ook ervoor dat er geen unsigned ROMs kunnen worden geflasht op je device, een soort van beveiliging dus zeg maar. Bij XDA-Developers zit een aantal mensen die wél graag eigen ROMs willen bakken (sneller, minder onnodige applicaties/bestanden, andere versies van software, eyecandy, nieuwe versie van Windows Mobile, etc), en daar is het dus voor nodig dat dit standaard SPL wordt omzeild... En daarvoor hebben we OliNex's HardSPL.
(overigens verzorgt SPL wel meer dan slechts het bootloader-gedeelte, maar daar kun je via Google wel meer over vinden)

OliNex (een team van ik dacht twee mensen: Olipro en Cmonex) werken aan custom HardSPL's voor verschillende devices. Deze week hebben ze de versie voor de Touch Pro 2 gereleased, en begint het 'cooken' van de custom ROMs. :-)
Bedankt voor de heldere uitleg! Binnenkort maar eens aan de flash dan maar... de default ROM ben ik niet zo over te spreken.

- Mijn beltonen zijn op de een of andere manier beschadigd en werken niet meer.
- Bereik is af en toe klote tov andere telefoons
- Video's kunnen niet meer via de default player worden afgespeeld
- TouchFlo vreet imho teveel geheugen
- Gebruikt geheugen wordt amper vrijgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik weet niet meer hoe ik het automatisch scherm draaien uitzet.
Ik heb dat ergens bij instellingen gedaan, maar weet het niet meer te vinden.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

trobbelsjoeter schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:38:
Ik weet niet meer hoe ik het automatisch scherm draaien uitzet.
Ik heb dat ergens bij instellingen gedaan, maar weet het niet meer te vinden.

Iemand?
Gewoon in TouchFlo naar instellingen en dan onderaan de optie G-sensor.

Zojuist zonder problemen de HardSPL op mijn toestel geflashed. Nu nog een leuke ROM zien te vinden. Iemand een idee? Zou WM6.5 weleens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-12-2022
jagermeister schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:15:
[...]

Zojuist zonder problemen de HardSPL op mijn toestel geflashed. Nu nog een leuke ROM zien te vinden. Iemand een idee? Zou WM6.5 weleens willen proberen.
Ikzelf ben van plan de Energyrom erop te zetten. Maar het wordt toch vooral proberen, proberen, proberen denk ik!

Ik zit ook met smart te wachten op de Rhodium Elite Project's team Release! Daar werken de echte grote namen aan mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50
jagermeister schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:15:
[...]

Ik zou in afwachting van Rhodium Elite Project's team Release energyROM erop knallen. Energy is wel redelijk oke, andere radio enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Tha_T schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:17:
[...]

Ik zou in afwachting van Rhodium Elite Project's team Release energyROM erop knallen. Energy is wel redelijk oke, andere radio enzo
Jij doelt dan waarschijnlijk op deze? -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=547794

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar er mag hier niet gelinkt worden naar custom ROM's. :P

1) Net terug van vakantie en liep tegen 't feit aan dat wanneer m'n TP2 aan de autolader hing (12V universele USB lader) het ledje na een tijdje oranje/geel ging knipperen en er niet meer opgeladen werd. Dit deed zich alleen voor toen het heet was in en buiten de auto. Wellicht is hier een verband?
Vandaag op de terugweg geen last gehad van dit probleem.

2) Op vakantie 2 of 3x meegemaakt dat m'n ringtone ineens veranderd was. Het MP3'tje dat ik hiervoor gebruikte kon ik echter nog wel gewoon afspelen met CorePlayer.

3) Gaat bij jullie ook het scherm nogal een tijdje aan voordat je ziet dat er 'n SMS'je binnenkomt?

4) McGuider crasht wanneer ik de rit naar Frankrijk opnieuw laat berekenen zonder tolwegen. Wanneer ik dit in Frankrijk bij een korte rit probeer, gaat 't wel goed. Overigens, McGuider doet er heel erg veel langer over om een route te berekenen. Voor mijn gevoel wel 10x zolang als TT (route naar Frankrijk).

5) TT in landscapemode met toetsenbord geeft nogal wat gekke tekens wanneer ik letters indruk. Voornamelijk gekke a met kringeltjes.

[ Voor 25% gewijzigd door JBS op 21-08-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
JBS schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:53:
[...]
Dat dus :P
3) Gaat bij jullie ook het scherm nogal een tijdje aan voordat je ziet dat er 'n SMS'je binnenkomt?
Jup. Ik kan het alleen met geen mogelijkheid irritant vinden ;)
5) TT in landscapemode met toetsenbord geeft nogal wat gekke tekens wanneer ik letters indruk. Voornamelijk gekke a met kringeltjes.
Jup dat is hier ook bekend. Maar had dat niet ook te maken met die 2 bestanden die je eruit moest mikken?

offtopic:
Dit even vlug vanuit een Greyhound-bus in de states met WiFi op de TP2:+ O+

[ Voor 7% gewijzigd door Tha_T op 22-08-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

ik heb trouwens ook iets raars ontdekt..
Elke keer als de nieuwe dag begint (00.00 's nachts) dan knippert mijn scherm heel vaak even.
Volgens mij update hij dan de agenda en gaat even snel aan ofzo?

heel vaag als je op bed ligt met je scherm omhoog en na de bliksem komt geen donder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Floris-K schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:09:
Elke keer als de nieuwe dag begint (00.00 's nachts) dan knippert mijn scherm heel vaak even.

heel vaag als je op bed ligt met je scherm omhoog en na de bliksem komt geen donder
jup.. hier ook... ook met de touch pro 1.. om 0:00 gaat het scherm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-08 16:35
Floris-K schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:09:

Is normaal gedrag. Geloof dat het iets met Windows Mobile 6.1 te maken had die om 12 uur 's nachts een job uitvoert (zie ook XDA-developers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:35
Ik ben sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een Touch Pro 2.
Spijtig genoeg kan ik de GPS functie niet werkend krijgen. Als ik een bluetooth gps ontvanger verbind met de gsm dan kan google maps mijn locatie prima weergeven. Maar de interne gps ontvanger wilt niet werken. Ik heb ook geprobeert om het programma GPSed te laten zoeken naar een GPS, maar ook die kon niks vinden. Met QuickGPS heb ik de sattelietgegevens gedownload.
De GSM is voorzien van de laatste ROM (14/08/2009)

Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!

Heb ook eens gecheckt of de ingebouwde GPS toevallig niet aan een of andere COM poort zou hangen: dus een voor een elke com poort afgegaan met PuTTY, maar ofwel kreeg ik een lege terminal ofwel een verbindingsfout.

Nog wat meer programma's geprobeert: CoPilot, BasicGPS. Allen vinden geen GPS. 8)7

Zou het misschien kunnen dat de instellingen voor "Externe GPS" fout staan? Programmapoort, hardwarepoort... en die dingen?

Edit: Ik probeerde net nog eens met PuTTY op COM4 met 9600 Baud en ik krijg NMEA data. Ik heb de GSM 40 minuten op de vensterbank laten liggen, en nog steeds krijg ik een $GPRMC,,V,... --> Geen fix... :(

[ Voor 36% gewijzigd door NjitsSs op 22-08-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 11-09 17:25
Vreemd, ik heb binnen enkele seconden gem 10 satelieten, iets wat ik van mijn TyTn2 niet kon zeggen.
Ik gebruik wel de TomTom navigator 7.915.916, Weet niet of dit iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:58
Is er toevallig iemand die de engelse touch pro 2 heeft? Ik zag op smartphoneshop 2 versies staan, de nederlandse en de engelse. Weet iemand toevallig of er op die engelse een engels toetsenbord (met bijv de " achter shift +2) zit of een gewone normale (US international)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen met het geven van het cab bestand van gyrator want ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer een mailtje verstuurd en weer staan alle zinnen achter elkaar terwijl ik gewoon enters heb gebruikt...
De hele opmaak veranderd dus..ziet er gewoon niet uit.

Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draquilla
  • Laatst online: 06-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:55:
kan iemand mij helpen met het geven van het cab bestand van gyrator want ik kan het niet vinden.
http://www.google.nl/#hl=...&aq=f&fp=9a67849a3a440fae

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds HardSPL uit is begint het cooken van custom ROM's aardig op gang te komen. Is er een mogelijkheid om, om wat voor reden dan ook (bijvoorbeeld omdat je toch liever een NL interface hebt), terug te keren naar de stock ROM nadat je naar een custom ROM geflashed hebt? Dit heb ik nog niet kunnen vinden...

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 23-08-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt Draqullia ik heb het het nu gevonden maar ik dacht dat het een programma was zolas je hen bij nokia, samsung het geval was dat het scherm automatisch draaide zonder een programma te openmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:29
JBS schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:13:
Sinds HardSPL uit is begint het cooken van custom ROM's aardig op gang te komen. Is er een mogelijkheid om, om wat voor reden dan ook (bijvoorbeeld omdat je toch liever een NL interface hebt), terug te keren naar de stock ROM nadat je naar een custom ROM geflashed hebt? Dit heb ik nog niet kunnen vinden...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=544538

Hier staan de orginele ROM's van alle verschillende talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren door dat topic zitten bladeren maar het kwartje is niet gevallen dat dat stock ROM's waren. 8)7
Dan staat nu weinig meer in de weg om eens 'n custom ROM te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
JBS schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:07:
[...]
Ik heb gisteren door dat topic zitten bladeren maar het kwartje is niet gevallen dat dat stock ROM's waren. 8)7
Dan staat nu weinig meer in de weg om eens 'n custom ROM te gaan proberen.
Mocht je bang zijn voor je garantie. Zet dan ook de SPL even terug naar het orginele anders gaan ze je daar ook nog op pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen een stock ROM's en de de orginele roms van htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:26:
misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen een stock ROM's en de de orginele roms van htc.
Die zijn hetzelfde.

Ik heb vanavond succesvol de EnergyROM op m'n TP2 gezet en m'n eerste indrukken zijn goed. Wel wat wennen dat WM6.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal, ik heb weer ff wat hulp nodig...

Ik wil mijn HTC hard-resetten want het e.e.a. is niet goed. Ik zorg ervoor dat ik alles backup. Dit moet ik - na de hard-reset - allemaal weer opnieuw installeren hè..

Klopt het dat, als je tóch een hardreset wilt doen, je er gelijk een andere Rom op kan zetten?? (dit is gewoon een soort "zelfgemaakt besturingssysteem"?? Zoals de EnergyRom, waar JBS het over heeft?)

En wat betekenen dingen als: "de HardSPL op mijn toestel geflashed". Waar is dit goed voor, en hoe moet ik te werk gaan?

Van deze thermen begrijp ik echt weinig, ik zou ook niet weten waar ik hier info over zou kunnen vinden.
Moet ik éérst een hardreset doen, (hoe?), en dan een nieuwe Rom erop zetten?
Met andere woorden:

Ik wil mijn HTC hardresetten en hierop gelijk de mooiste/laatste versie voor de HTC TP2 erop, zodat ik het voorlopig niet meer hoef te doen. (als jullie begrijpen wat ik bedoel...) Wie kan mij het e.e.a. uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Erik 39 je vragen zijn behoorlijk basic. Lees je eerst eens in in de materie voordat je hier vragen komt stellen. Google is je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK wat anders dan, is dit de goede volghorde?
Backuppen - hardreset - HardSPL installeren - CustomROM installeren - evt. HotFix van HTC - bestanden terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:01:
OK wat anders dan, is dit de goede volghorde?
Backuppen - hardreset - HardSPL installeren - CustomROM installeren - evt. HotFix van HTC - bestanden terugzetten?
Hardreset is niet nodig voordat je HardSPL installeert. Na het installeren van een custom ROM volgt wel een hardreset. Hotfix(es) van HTC na een custom ROM zijn volgens mij niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

RuntimeError schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:33:
Is er toevallig iemand die de engelse touch pro 2 heeft? Ik zag op smartphoneshop 2 versies staan, de nederlandse en de engelse. Weet iemand toevallig of er op die engelse een engels toetsenbord (met bijv de " achter shift +2) zit of een gewone normale (US international)?
Ik heb de engelse en de " zit bij mij onder de L die moet je met FN oproepen. Onder de 2 zit de @, maar dat is op een normaal engels toetsenbord ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

JBS schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:53:
[...]

1) Net terug van vakantie en liep tegen 't feit aan dat wanneer m'n TP2 aan de autolader hing (12V universele USB lader) het ledje na een tijdje oranje/geel ging knipperen en er niet meer opgeladen werd. Dit deed zich alleen voor toen het heet was in en buiten de auto. Wellicht is hier een verband?
Vandaag op de terugweg geen last gehad van dit probleem.
Ik heb dit ook, maar alleen als TomTom aanstaat, mijn telefoon word dan verschrikkelijk heet! De lader stopt dan ook met opladen (batterijbeveiliging) en je ziet dan ook dat de accu langzaam leegloopt als je uit de auto komt.

Ik gebruik overigens een originele HTC 12V > USB plug (die met blauw verlicht HTC logo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fairy schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:52:
[...]Ik heb dit ook, maar alleen als TomTom aanstaat, mijn telefoon word dan verschrikkelijk heet! De lader stopt dan ook met opladen (batterijbeveiliging) en je ziet dan ook dat de accu langzaam leegloopt als je uit de auto komt.

Ik gebruik overigens een originele HTC 12V > USB plug (die met blauw verlicht HTC logo).
Ik heb in die hitte alleen TomTom aan gehad dus ik kan niet zeggen of het anders ook gebeurde. Mijn toestel werd ook ontzettend heet en stopte ook met laden. Gelukkig maar, anders hadden we nu een gesmolte TP2.

Het ligt in ieder geval niet aan m'n universie 12V USB lader als het ook gebeurt met de originele HTC lader.

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 24-08-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS hoe heb je dat gedaan.
Ik heb ook het het bestand EnergyROM gedownload en uitgepakt maar kan het niet instaleren op mijn telefoon, ik krijg de foutmelding update eror 262.
ik heb mijn TP wel geupgrad naar de versie 1.19.404.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:20:
JBS hoe heb je dat gedaan.
Ik heb ook het het bestand EnergyROM gedownload en uitgepakt maar kan het niet instaleren op mijn telefoon, ik krijg de foutmelding update eror 262.
ik heb mijn TP wel geupgrad naar de versie 1.19.404.1
Je moet eerst HardSPL installeren. Ik haal niet uit je post dat je dat al gedaan hebt? Zie het bekende gele forum ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 24-08-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik heb dat inderdaad niet gedaan en kan je helpen hoe ik dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:44:
Ik weet niet of ik direct naar die uitleg mag linken maar google even op "Flashing your First Rhodium Rom".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:44:
Met alle respect maar als je het mij vraagt is de uitleg op het gele forum toch vrij goed te volgen. Dus investeer eens wat tijd en probeer het eens. Ja het is eng maar dat is het ook als je het niet probeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:54:
[...]
Ik heb in die hitte alleen TomTom aan gehad dus ik kan niet zeggen of het anders ook gebeurde. Mijn toestel werd ook ontzettend heet en stopte ook met laden. Gelukkig maar, anders hadden we nu een gesmolte TP2.

Het ligt in ieder geval niet aan m'n universie 12V USB lader als het ook gebeurt met de originele HTC lader.
Heb dit probleem ook met de TP1 gehad, met diverse laders van verschillende makelij. Heeft inderdaad te maken met oververhitting, want het probleem deed zich alleen voor met hoge buitentemperaturen en het device met zuignap direct achter de voorruit. Oplossing is wellicht een andere plaats in de auto, b.v. met Brodit-houder aan het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 14:56
Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om op msn (mobiel) de camera op de voorkant te activeren.
Het is niet echt nodig, maar wel leuk als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS ik ben sinds gisteren bezig om het bestand hard spl op mijn TP te krijgen maar ik kan het niet voor me kaar krijgen.
als je graag uitleg wil geven waar en hoe je het op tp kan krijgen zal ik blij zijn want ik heb alleen dat bestand nodig om andere rom er op te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:15:
[...]

Heb dit probleem ook met de TP1 gehad, met diverse laders van verschillende makelij. Heeft inderdaad te maken met oververhitting, want het probleem deed zich alleen voor met hoge buitentemperaturen en het device met zuignap direct achter de voorruit. Oplossing is wellicht een andere plaats in de auto, b.v. met Brodit-houder aan het dashboard.
Ik heb geen enkel probleem gehad met mijn tp2. Heb een HR Richter Houder voor op t voorruit en de originele htc autolader (met dat blauw verlichte logo). Niks dan lof voor de tp2. Deze heeft het prima gedaan naar Portugal en terug, terwijl er toch buitentemperaturen waren van een kleine 42 graden en ik ook bang was voor oververhitting. Onderweg gevoeld maar geen extreme hitte waargenomen. Misschien hebben sommige modellen last van oververhitting? Misschien heb ik sowieso mazzel met mijn touch pro 2:). Alles werkt tot nu toe naar behoren, de gps, e-mail, tomtom, geen sms problemen, etc etc.

Heb trouwens ook nog wat leuke/nuttige tips trouwens voor de geïnteresseerden: Microsoft Voice Command. Werkt prima op de TP2 en heb het zelfs met de standaard bijgeleverde headset werkend gekregen! Let wel op, hij is niet in het nederlands verkrijgbaar, maar dat kan ook wel weer grappige situaties opleveren:)
Microsoft Recite
Programma voor maken van opnames. Een functie in dit programma is dat deze passages uit de opname herkent. Handig als je iets terug wilt luisteren. Vb. Ik neem colleges op maar wanneer ik thuis de stof aan het leren ben en het me nog niet duidelijk is, hoef ik in Recite's zoekfunctie alleen maar het onderwerp te noemen waarna Recite opzoek gaat naar het college dat over dat onderwerp ging.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:09:
JBS ik ben sinds gisteren bezig om het bestand hard spl op mijn TP te krijgen maar ik kan het niet voor me kaar krijgen.
als je graag uitleg wil geven waar en hoe je het op tp kan krijgen zal ik blij zijn want ik heb alleen dat bestand nodig om andere rom er op te instaleren.
Nogmaals, op het bekende gele forum staat het stap voor stap heel eenvoudig uitgelegd. Zie paar post hierboven waar je de info kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik ken die gele forum maar wat kan ik er aan doen als ik er toch niet uit kom.
het is niet uit lui heid dat ik hulp vraag.
het is me eindelijk gelukt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
tja voice command is leuk voor even
maar om nederlandse namen te bellen is een verdriet
call willeke moet je uitspreken als call wieliekiee
en daar zit je dan op een verjaardag met je nieuwe tp2 te showen dat je je vrouw kan bellen :( met voice command ( call wieliekiee opnieuw call wielieke opnieuw call wieliekieeee etc etc )
play anything, genre, artist etc etc werkt wel goed
what time is it, whats my battery level

[ Voor 9% gewijzigd door the boiler op 26-08-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik heb het gratis proggie Nodata van Modaco net geïnstalleerd omdat ik vanaf vrijdag 2 weken in het buitenland zal vertoeven. Wanneer ik echter de dataverbindingen op disabled zet via Nodata, dan kan ik toch nog internetten en mijn mail ophalen. Ik dacht juist dat dat geforceerd uitgezet zou worden, of begrijp ik het gewoon niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draquilla
  • Laatst online: 06-11-2024
jagermeister schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:51:
Ik heb het gratis proggie Nodata van Modaco net geïnstalleerd omdat ik vanaf vrijdag 2 weken in het buitenland zal vertoeven. Wanneer ik echter de dataverbindingen op disabled zet via Nodata, dan kan ik toch nog internetten en mijn mail ophalen. Ik dacht juist dat dat geforceerd uitgezet zou worden, of begrijp ik het gewoon niet goed?
De actieve dataverbinding moet je wel zelf, handmatig dus, eerst beëindigen. Of je doet eventueel een soft-reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Draquilla schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:26:
[...]

De actieve dataverbinding moet je wel zelf, handmatig dus, eerst beëindigen. Of je doet eventueel een soft-reset.
Aha... dat was het inderdaad. Ik moest even een soft-reset doen. De grote 'H' blijft overigens wel in beeld, maar verbinden lukt nu iig niet meer. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowblow
  • Laatst online: 02-04-2023
Sinds kort heb ik ook de touch pro 2 en ben hier erg tevreden mee. Ik ben alleen nog op zoek hoe ik de weeknummers zichtbaar krijg in de agenda.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:52

RayNbow

Kirika <3

jowblow schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:58:
Sinds kort heb ik ook de touch pro 2 en ben hier erg tevreden mee. Ik ben alleen nog op zoek hoe ik de weeknummers zichtbaar krijg in de agenda.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
Dit is voor zover ik weet helaas niet mogelijk in TouchFlo. Je kan nog wel de oude WinMo agenda gebruiken door:

[list=1]
• Klik op Start
• Klik op Alles (links onderin)
• Klik op Agenda
• Klik op Dag (links onderin)
• Klik op Week (links onderin)

Het is te hopen dat bij de volgende ROM versie van TP2 we TouchFlo 2.6 krijgen, al zag ik daarin nog geen weeknummers:

Edit:
Nog een filmpje met de evolutie van de agenda tab:

[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 26-08-2009 14:12 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn al "very very very" beta Custom ROM's met versies van Manila 2.6. Deze zijn uitsluitend voor testdoeleinden maar wellicht leuk om te proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 26-08-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Iedereen hier weet natuurlijk al lang dat er een ROM-upgrade beschikbaar is op de HTC-site

HTC Touch Pro2 ROM Upgrade (EU)
- Dutch- ROM version 1.19.404.1.

Ik zag het pas net ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:15:
[...]

Dit probleem doet zich vaak voor wanneer bij mooi weer de zon op je apparaat schijnt. Dan gaat inderdaad de beveiliging in en je pda wordt niet meer geladen. Had het bij de TytnII en nu ook bij de TP2.

Ik heb de oplossing inderdaad gevonden door een Brodit-houder te installeren, deze kun je vaak voor je luchtrooster monteren waardoor de airco je pda koelt tijdens het rijden op warme dagen.
Tevens zit je pda een stuk stabieler en steviger gemonteerd en je kunt de houder draaien zodat je ook je keyboard kunt gebruiken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the boiler schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:39:
tja voice command is leuk voor even
maar om nederlandse namen te bellen is een verdriet
call willeke moet je uitspreken als call wieliekiee
en daar zit je dan op een verjaardag met je nieuwe tp2 te showen dat je je vrouw kan bellen :( met voice command ( call wieliekiee opnieuw call wielieke opnieuw call wieliekieeee etc etc )
play anything, genre, artist etc etc werkt wel goed
what time is it, whats my battery level
Geen problemen mee. Loop gewoon in het Nederlands de namen op te noemen en op de een of andere manier pikt ie er de goeie uit:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowblow
  • Laatst online: 02-04-2023
Thanks voor de info! Jammer dat het niet mogelijk is in TouchFlo. Dit leek mij wel de mooiste en het handigst. Ik zal het zo maar moeten doen totdat er wat beter is.
RayNbow schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:06:
[...]

Dit is voor zover ik weet helaas niet mogelijk in TouchFlo. Je kan nog wel de oude WinMo agenda gebruiken door:

[list=1]
• Klik op Start
• Klik op Alles (links onderin)
• Klik op Agenda
• Klik op Dag (links onderin)
• Klik op Week (links onderin)

Het is te hopen dat bij de volgende ROM versie van TP2 we TouchFlo 2.6 krijgen, al zag ik daarin nog geen weeknummers:

[video]

Edit:
Nog een filmpje met de evolutie van de agenda tab:

[video]

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Ik kon deze vraag niet vinden in beide delen van de HTC Touch Pro 2 dus bij deze:

Is het mogelijk de kleur van de tekst op de hoofdscherm aan te passen? Het is nu wit maar ik wil graag zwart hebben ivm mijn bijna witte achtergrond. Bij mijn Samsung Omnia is dit makkelijk aan te passen maar ik kan het niet vinden op mijn HTC? Iemand een idee?
Wat mij overigens opvalt is dat als ik een foto aan een favoriete contact toevoeg de foto erg korrelig is hoewel de resolutie toch echt een stuk hoger is dan het hele scherm uberhaupt aan zou kunnen. Zelfs een 6MP foto is ontzettend niet-scherp.

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 27-08-2009 12:29 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
JBS schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:27:
Wat mij overigens opvalt is dat als ik een foto aan een favoriete contact toevoeg de foto erg korrelig is hoewel de resolutie toch echt een stuk hoger is dan het hele scherm uberhaupt aan zou kunnen. Zelfs een 6MP foto is ontzettend niet-scherp.
Zal vast gedaan zijn om het menu nog enigsinds te ontlasten.
AvanCade schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:36:
[...]

Zal vast gedaan zijn om het menu nog enigsinds te ontlasten.
Dat is een mogelijkheid, maar 't ziet er echt erg slecht uit. Kan me haast niet voorstellen dat de kwaliteit dusdanig teruggeschroefd moet worden om het menu enigszins fatsoenlijk te laten functioneren.

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
JBS schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:41:
[...]
Dat is een mogelijkheid, maar 't ziet er echt erg slecht uit. Kan me haast niet voorstellen dat de kwaliteit dusdanig teruggeschroefd moet worden om het menu enigszins fatsoenlijk te laten functioneren.
Ik zou juist niet een 6 megapixel foto gebruiken! Je foto wordt dan geresized naar ongeveer 275 x 275px en dat levert onscherpte op. Ik zou aanraden om de foto's eerst te verkleinen naar de echte grootte (dus 275 x 275) en dan toevoegen (eigenlijk is verkleinen dus niet goed en kan je beter croppen...) Als je de foto's op dit formaat invoegt dan ziet het er gewoon prima uit en kost je tevens bijna geen ruimte/snelheid.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Accessoires mogen hier besproken worden. Hier worden reacties over accessoires verwijderd!
Levertijden en abonnementen mogen hier besproken worden.