Dat is jammer. Weer een weekje langer wachten dus.
Ik zit nog steeds te twifjelen, vind het wel erg veel geld voor zoiets
Ik zit nog steeds te twifjelen, vind het wel erg veel geld voor zoiets
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Opstart snelheid / accuduur (vergeleken met een normale laptop)houthakker schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:11:
Ik snap eigenlijk niet waarom je een 'chrome' notebook zou kopen i.p.v. een gewone notebook en daar evt. chrome op draaien
Als je een netbook met dezelfde specs koopt en daar chromeos op installeert zal deze toch (bijna) net zo snel starten?TripleQ schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:31:
[...]
Opstart snelheid / accuduur (vergeleken met een normale laptop)
Support? Met Google Apps richten ze zich ook op bedrijven die geen of een beperkte eigen ICT hebben.houthakker schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:11:
Ik snap eigenlijk niet waarom je een 'chrome' notebook zou kopen i.p.v. een gewone notebook en daar evt. chrome op draaien
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Dat is maar net wat je definitie van een netbook/laptop precies is...DukeN schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:12:
Ik heb het idee dat de meeste tweakers niet precies weten wat de Chromebook is. Het is geen laptop en Chrome OS is niet zoals de bootable usb geek Chromium OS.
[ Voor 7% gewijzigd door Sagaris op 01-07-2011 09:38 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Aangezien je niets lokaal kan opslaan en je niets aan het systeem kan wijzigen zit je aan Chrome OS vast. Waarom je er een ander OS op zou willen zetten weet ik niet, Chrome OS is de main selling point van de laptop (of netbook?). Wil je met OS'en experimenteren kun je net zo goed een goedkopere Windows laptop/netbook kopen en daar een Linux OS, of zelfs Chromium OS opzetten.deepbass909 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:48:
Ik zag de eerste Samsung Chromebooks voorbij komen en ze zien er leuk uit. Maar wat ik mij direct afvraag, hoe vast zit je aan Chrome? Online werken is leuk, maar ik zou zelf een meer compleet OS (Ubuntu of vergelijkbaar) erop zetten.
Met Android zit je vast aan Android en kan je geen ander OS installeren, ondanks zijn Linux basis. Geldt dit ook voor Google Chrome? Of is dit wel een volwaardige Linux die alleen toevallig sterk op online werken gericht is?
Er zit een switch onder de batterij, als je die omzet kan je 'dieper in het systeem' en ook een ander OS installeren. Uiteraard bied Google geen support voor dit.Sagaris schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:36:
[...]
Aangezien je niets lokaal kan opslaan en je niets aan het systeem kan wijzigen zit je aan Chrome OS vast. Waarom je er een ander OS op zou willen zetten weet ik niet, Chrome OS is de main selling point van de laptop (of netbook?). Wil je met OS'en experimenteren kun je net zo goed een goedkopere Windows laptop/netbook kopen en daar een Linux OS, of zelfs Chromium OS opzetten.
Wat er onder de hood van Chrome OS zit kan ik niet zeggen, maar qua uiterlijk heb je alleen je browser en de internet diensten die browser levert. (Ok, en een eenvoudige file manager en video player.)
[ Voor 7% gewijzigd door TripleQ op 01-07-2011 13:09 ]
Ik zie net dat ze het weer hebben gewijzigd naar 6 juli, in plaats van 13 juli in je mail. Er is nog hoop.DukeN schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:52:
He... kak weer vertraging
*lange mail over order vertraging*
Oh, I was not aware of that fact! Ik neem wel aan het dat het spelen met die switch en het behouden van de garantie niet samengaan? Je moet immers de laptop open maken om er bij te komen.TripleQ schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:09:
[...]
Er zit een switch onder de batterij, als je die omzet kan je 'dieper in het systeem' en ook een ander OS installeren. Uiteraard bied Google geen support voor dit.
Maar waarom zou een chromebook kopen, om er vervolgens weer een ander OS op te installeren. Koop dan een goedkoper netbook.
[edit]
Als je die switch omzet, is het ook mogelijk om een eigen gecompileerde versie van chromeOS te installeren. Daarvoor lijkt het me dan wel weer handig
[ Voor 21% gewijzigd door TripleQ op 01-07-2011 15:17 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Sagaris op 12-07-2011 14:39 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Sagaris op 13-07-2011 12:14 ]
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
Het printen van documenten gaat via Google Cloud Print. Je hebt daar of een printer nodig die dat zelf ondersteunt, maar dat zijn er nog niet veel en vergt dus een extra investering of het kan via een printer die op een PC/Mac/whatever is aangesloten met de Chrome browser erop en Google Cloud Print ingeschakeld. Deze PC moet dan wel aan staan om te kunnen printen.Ossebol schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:44:
De Chromebook maakt een goede indruk. Ik zou hem graag willen kopen, maar ik twijfel tussen de mini-laptop en een tablet. Waarom? Ik wil hem vooral op de bank gebruiken. Daarnaast ben ik benieuwd naar het afspelen van video en het printen van documenten. Werkt dat naar behoren? Kan het OS een film van stick afspelen?
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
[ Voor 22% gewijzigd door mngm op 14-07-2011 14:52 ]
Super handige tip! Dank daarvoor!Sagaris schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:35:
Nog een tip voor Chrome OS users. Als je Ctrl + Alt + ? indrukt krijg je een overlay op je scherm waarbij je alle shortcuts ziet op een toetsenbord. Retehandig. Zo ben ik er achter gekomen dat Ctrl + Backspace Delete is.
Zo ziet de overlay eruit:
[afbeelding]
Nope, nu op het netwerk van mijn ouders....Elk Google account die ik kan verzinnen kan erop inloggen, behalve mijn eigen...Blijft de melding geven dat ik eerst als Guest moet inloggen, om het netwerk te configureren..Sagaris schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:51:
Raar, en als je het probeert op een ander netwerk?
Als dat niet lukt, moet je hier even zoeken en/of een nieuw topic maken: https://groups.google.com/forum/#!forum/chromebook-central
Raar. Daar moet iets niet goed zitten.TripleQ schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:43:
[...]
Nope, nu op het netwerk van mijn ouders....Elk Google account die ik kan verzinnen kan erop inloggen, behalve mijn eigen...Blijft de melding geven dat ik eerst als Guest moet inloggen, om het netwerk te configureren..
Zal vanavond eens wat beter onderzoek doen op je link.
Het lullige is ook overigens, dat de 'owner' van je chromebook alle rechten heeft, en de owner is het google account wat als eerste is ingelogd. En zo snel te vinden op Google is dit ook niet achteraf te wijzigen.
Misschien moet ik maar eens een fabrieksreset geven, misschien is het andere probleem dan ook opgelost
Zorg dat je keyboard layout op INTL staat. Volgens mij switch je tussen keyboard layouts met Alt + Shift.RielN schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:32:
Over knieën gesproken: iemand een idee hoe ik een ë maak? " en dan e werkt niet meer, maar heeft het wel gedaan!
PSN: DutchTrickle PVoutput
Nice! Altijd welkom. Ik ben aan het twijfelen om over te stappen op de dev releases, maar de procedure om terug te gaan naar stable releases houdt me een beetje tegen. Decisions, decisions...Maverick schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:36:
De laatste beta versie (13.0.782.99) zorgt voor een significante snelheidsboost bij zware websites
Waar lees of test je dat? In de praktijk nog niet heel erg geznienMaverick schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:36:
De laatste beta versie (13.0.782.99) zorgt voor een significante snelheidsboost bij zware websites
Ik merk het vooral op grooveshark. Ging met de vorige versie allemaal vrij moeizaam, nu is het goed bruikbaar.RielN schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:43:
[...]
Waar lees of test je dat? In de praktijk nog niet heel erg geznien
Ja.TripleQ schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:17:
Ik draai ondertussen de dev-channel
Werkt prima, heb geen nadelen kunnen ontdekken.
Op deze site kan je trouwens prima de voor/nadelen/ervaringen met de verschillende versies terug lezen.
Zo kwam ik er daar achter dat je met ctrl-n gewoon een nieuw venster kan openen, en met alt-tab hiermee kan wisselen. Handig om een msn venster hier open te hebben staan. Kon dat met de stable/beta ook al?
He das handig, zal vanavond eens testen of het wat is.RielN schreef op maandag 25 juli 2011 @ 02:58:
[...]
Ja.
Maar download de Panelize extentie eens voor je MSN
Nog 5pagina's aan infoex87 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:41:
Zo, ik heb net 16 pagina's gelezenen ga hem eind volgende week ook maar bestellen denk ik. Klinkt allemaal zeer goed!
Verwijderd
rtlgemist werkt idd niet. Silverlight nodig...Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:20:
Ik ga ervan uit dat ik hier een vraag mag stellen aan de ervaringsdeskundigen:
Kun je op een Chromebook uitzendinggemist kijken?
En RTL-gemist?
Niet dat dat voor mij heel belangrijk is, maar met (l)ubuntu gaat RTL-gemist totaal niet, en uitzendinggemist alleen op flash...
Ben dus benieuwd!
Nou, dus via de cpanel mijn wachtwoord veranderd naar iets anders, en daarmee kan ik inloggen!Hi Joost,
Thanks for your response.
I consulted with the Enterprise Team, and they advised me of the following:
When your GA+ account was created, the password assigned to it was a temporary password. The temporary password will not allow you to log into your system.
The admin must change your password from the CPanel.
1. Log into the control panel.
2. From the main toolbar, select the 'Organization & users' tab
3. From the user's list, select the account
4. Within the 'User information' tab for the account, select the 'change password' blue link
5. Update the password and ensure it is at least eight characters long. Ensure that this password is different from your normal password.
If you continue to have issues, please let me know.
Hope this helps!
Warm Regards,
RebeccaF
The Chromebook Ninja Team
Nee, die is echt voor de Chromebook!TripleQ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:31:
[...]
He das handig, zal vanavond eens testen of het wat is.
Hier op me werk onder de normale Chrome lijkt het niet veel te doen?
Moet je eens Ctrl + Alt + ? gebruiken, hiermee krijg je een overlay op je Chromebook scherm waarmee je alle hotkeys kunt zien. Erg handig.TripleQ schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:17:
Ik draai ondertussen de dev-channel
Werkt prima, heb geen nadelen kunnen ontdekken.
Op deze site kan je trouwens prima de voor/nadelen/ervaringen met de verschillende versies terug lezen.
Zo kwam ik er daar achter dat je met ctrl-n gewoon een nieuw venster kan openen, en met alt-tab hiermee kan wisselen. Handig om een msn venster hier open te hebben staan. Kon dat met de stable/beta ook al?
[ Voor 58% gewijzigd door TripleQ op 26-07-2011 09:46 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Sagaris op 26-07-2011 10:02 ]
Ok, dan heb ik niets gezegd.RielN schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:15:
Hmm, volgens mij had mijn stable versie gewoon een terminalvenster?
Raar, dat had ik al eens geprobeerd. =/ Achja, nu werkt het wel. Veel dank!
Transmission werkt hier als een speer als extension. alleen een centrale server thuis nodigTripleQ schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:19:
Hoop trouwens wel dat er een keer een slimbo is die een torrent client kan programmeren.
Even snel een filmpje downloaden moet makkelijk kunnen met iets minder dan 16gb aan opslag.
Ik heb ook de luxe dat we overal Google Apps gebruiken. Dus ik denk dat het prima gaat werkenRielN schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:00:
Ik gebruik hem ook voor mijn werk. We installeren Google Apps dus dit machientje werkt daar wel redelijk goed mee
Ook copy/paste functionaliteit aanwezig in de filemanager.Run this command in the crosh, if you want to unzip zip files and play around with NTFS formatted drives.
experimental_storage enable
[ Voor 37% gewijzigd door TripleQ op 04-08-2011 10:10 ]
Die ziet er inderdaad mooi uit. Vooral als je hem fullscreen draait valt het amper op dat het in chrome draaitRielN schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:58:
Als je gaat coden probeer Shiftedit eens, in de webstore.
Die had ik inderdaad gevonden, wat een top ding.RielN schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:58:
Als je gaat coden probeer Shiftedit eens, in de webstore.
Snap ik, maar je moet toch ooit de Wordpress installatie files uploadenRielN schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:09:
Ik gebruik m ook om wat wordpress sites te beheren en het is eigenlijk online edit. Servers worden onthouden, behoorlijk goede editor, mooi vormgegeven. Ik vind het handiger dan offline
Tja dan moet je wel shell toegang hebben tot de remote server. Genoeg klanten die gewoon hosting hebben met alleen ftp, maar dat is ook nog wel op te lossenRielN schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:56:
wget via SSH?
[ Voor 10% gewijzigd door ex87 op 06-08-2011 21:39 ]
Gewoon de laatste 13, heb hem net wel op "beta" gezet. Je blijft gewoon gelijk lopen met updates. Ik begrijp dat auto updates alleen uit gaan als je het root fs op r/w zet ipv. read only, maar dit hoeft niet.TripleQ schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:16:
Welke versie van chromeos draai je nu dan?
Blijf je gewoon in hetzelfde update-schema van de officiele lopen?
En moet je nu elke keer als je hem aanzet ctrl-D indrukken? Lijkt me vrij irritant? Nog wel snelle boottijden dan?
Meer info misschien wel handig.Maverick schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:24:
Ik wil chrome OS (of iig chrome in chrome os) opstarten met een command line switch. iemand enig idee hoe ik dat doe? Krijg het niet voor elkaar.
[ Voor 9% gewijzigd door ex87 op 13-08-2011 15:16 ]
alt-backspace kan je hiervoor gebruiken...H92! schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:58:
Afgelopen week mijn zwart/zilveren Chromebook ontvangenWerkt perfect, lekker langere accuduur. Het enige dat ik mis is toch de delete-knop.
BedanktTripleQ schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:25:
[...]
alt-backspace kan je hiervoor gebruiken...
Ik kreeg de App 1x opgestart, en toen liep die vast.RielN schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:28:
http://gmailblog.blogspot...dar-and-docs-without.html
Mooie app trouwens die gmailapp.
Verwijderd
Helemaal mee eens... ik (eigelijk wij van Chromenieuws.nl) hebben de CR-48. Heel leuk apparaatje, maar het DEV-channel is niet altijd helemaal stabiel. Aan de andere kant erg leuk om mee te werken en Google blijft deze netbook ondersteunen.TripleQ schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:31:
Maar je bent een tweaker of je bent het niet
Verwijderd
Kun je niet gewoon terug via het 'about' scherm naar het beta channel? Kijken of het dan wel werkt...TripleQ schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:16:
Ik heb er eigenlijk pas sinds een weekje last van, dat in de dev-channel regelmatig de boel vastloopt.
Misschien ligt het ook wel aan een extensie, dat weet ik niet. Begint erg irritant te worden.
Misschien maar eens een reset geven, en op de beta blijven hangen
[ Voor 74% gewijzigd door TheZeroorez op 08-09-2011 16:12 ]
[ Voor 27% gewijzigd door JoetjeF op 28-10-2011 11:42 ]
[ Voor 12% gewijzigd door AvWijk op 12-12-2011 02:48 ]
Verwijderd
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq