Google Chrome OS Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 34.842 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

smokalot schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:43:
[...]

Ik kan mijn content die bij google staat doorzoeken via hun zoekmachine, waarvoor ik online moet zijn, maar ik kan het niet relateren aan andere dingen die ik op mijn eigen machine heb staan. Ook zit ik dan wel erg vast aan Google, en een van de voordelen van webbased is juist dat je minder lock-in hebt.

Webbased kan best mooie dingen opleveren, maar ik moest gewoon reageren op de opmerking van lenny_z dat iedereen die webbased niet ziet zitten kortzichtig is. ik hoop dat ik lenny_z en anderen op deze manier verder laat denken over hoe de toekomst van computing er het best uit kan zien :)
Het heeft ook zeker wel nadelen, maar ik zie het ook meer als add-on dan als complete vervanging. Al gebruik ik het tegenwoordig wel het meeste.

Ik zit me nu ook te irriteren omdat ik een mailtje niet geopend krijg in de Gmail omgeving. Ik heb het nu maar gewoon met Outlook binnengehaald zodat ik verder kan. Maar dit komt eigenlijk heel weinig voor, over het algemeen ben ik er heel tevreden over.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

smokalot schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:43:
Ook zit ik dan wel erg vast aan Google, en een van de voordelen van webbased is juist dat je minder lock-in hebt.
Volgens mij hangt dat er maar van af wat je lock-in noemt. In vrijwel alle gevallen ervaar ik met web-apps minstens even veel lock-in als met de rich-client alternatieven. Als ik bijv. mijn gmail zut exporteer via IMAP ben ik de helft van de structuur kwijt; de mix van chats die overgaan in emails en vice versa, etc etc....

Ik denk juist dat de netwerk-effecten van veel web-apps voor sterkere lock-in zorgen; als ik morgen geen Google Reader meer gebruik, dan moet ik mijn vriendjes met wie ik slow-chat onder "shared items" dus gaan overhalen om ook iets anders te gebruiken....

Dat Chrome OS wordt dus weliswaar hardstikke open, en die Google Apps waar het aan koppelt zijn straks vast allemaal DataPortability-compliant, maar dat betekent niet dat er geen lock-in effecten zijn...

* John_Glenn denkt dat Yahoo de boot mist als ze niet snel een YahoOS op de planning gooien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

John_Glenn schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:15:
[...]
* John_Glenn denkt dat Yahoo de boot mist als ze niet snel een YahoOS op de planning gooien....
Ik weet het niet, in andere delen van de Wereld zijn ze best populair en sommige dingen doen ze beter als Google.

Ze doen toch wel aardig mee.
- Ze kopen ook social networking sites op
- Ze bieden ook mail aan (zonder quota)
- Ze hebben ook een messenger (en deze gekoppeld aan de messenger van Microsoft)
- Ze werken ook samen met telefoonfabrikanten om de boot op telefoons niet te missen

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Volgens mij zijn de heilige ingrediënten gewoon voor een simpel netbook OS:
- Een zo snel mogelijke browser met een simpele interface.
- Een simpele text editor, een soort Word maar dan met véél minder functies.
- Een goede media player om filmp(pje)s te kunnen kijken.
Ik neem hier als voorbeeld mijn moeder, die ook een netbook heeft en alleen maar internet en documenten maakt en bewerkt.
Zelf heb ik een schijthekel aan netbooks en ik snap het nut er niet goed van :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kees Kluskens schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:30:
Volgens mij zijn de heilige ingrediënten gewoon voor een simpel netbook OS:
- Een zo snel mogelijke browser met een simpele interface.
- Een simpele text editor, een soort Word maar dan met véél minder functies.
- Een goede media player om filmp(pje)s te kunnen kijken.
Ik neem hier als voorbeeld mijn moeder, die ook een netbook heeft en alleen maar internet en documenten maakt en bewerkt.
Zelf heb ik een schijthekel aan netbooks en ik snap het nut er niet goed van :P.
In het geval van Google zijn ze al een heel eind als ze de Linux desktop (KDE/Gnome) vervangen met Google Chrome.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Marzman schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:28:
[...]

Ik weet het niet, in andere delen van de Wereld zijn ze best populair en sommige dingen doen ze beter als Google.
Helemaal mee eens, ze zijn op veel gebieden groter dan google (webmail bijvoorbeeld). Ik bedoel alleen dat als er straks 200-euro-laptopjes bij de MediaMarkt liggen die helemaal geintegreerd zijn met Google's diensten, dat het dan toch een klus wordt om daarmee te concurreren.

Mijn idee:

Yahoo bedient nog steeds meer dan twee keer zoveel email-gebruikers als de nummer twee in de markt. Dus een el-cheapo laptop met een grote sticker "tightly integrated with Yahoo mail" erop zou het goed moeten doen in de supermarkt. Dat daar dan een browser op staat die standaard naar Yahoo Search gaat ipv Google is dan een mooie bonus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

John_Glenn schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:02:
Yahoo bedient nog steeds meer dan twee keer zoveel email-gebruikers als de nummer twee in de markt. Dus een el-cheapo laptop met een grote sticker "tightly integrated with Yahoo mail" erop zou het goed moeten doen in de supermarkt. Dat daar dan een browser op staat die standaard naar Yahoo Search gaat ipv Google is dan een mooie bonus....
Ja Hotmail op 2. Dat is al een paar jaar zo volgens mij. Er wordt wel steeds meer marktaandeel weggepakt. Persoonlijk vind ik de webmail van Google beter, maar dat komt meer door de technische mogelijkheden dan door de interface. De interface hebben zowel Microsoft als Yahoo beter voor elkaar voor de gemiddelde gebruiker die een el-cheapo laptop in de supermarkt koopt (de Tweakers houden wel van alle opties in Gmail).

Ik zie Yahoo ook nog wel zulke stickers gaan leveren. Ook leveren ze veel op de achtergrond. Google gebruikt bijvoorbeeld het spamfilter algoritme van Yahoo en ook hun Google-allert (dan krijg je een waarschuwing als bepaalde zoekresultaten in de Google search worden toegevoegd) gebruikt techniek van Yahoo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:39
Hardfreak schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:46:
[...]

ze hebben mijn e-mail adres ook nu :) .
Lijkt me ideaal als extra OS op mijn laptop om snel ff online iets te doen :)
Ik heb vandaag de uitnodiging gehad (om in hun termen te spreken: ik ben joliclouded :+) om Jolicloud te mogen downloaden. Morgen maar eens uitproberen op mijn oude laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
Na aanvankelijk erg veel positief nieuws zie je nu hier en daar wat kritische opiniestukken opduiken over ChromeOS. Persoonlijk blijf ik erg benieuwd wat de ontwikkeling gaat worden.
Met Linux, Unix en andere varianten heeft microsoft nooit serieus gereageerd, maar bij Chrome OS vonden zowel Ballmer als Gates het nodig om met de nodige modder te gooien.

Ook ben ik wel benieuwd in hoeverre het compleet genoeg is om een tegenhanger te zijn voor een microsoft OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

jmderonde schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:17:
zie je nu hier en daar wat kritische opiniestukken opduiken over ChromeOS.
Ik moet de eerste nog tegenkomen; dus heb je een paar linkjes? :)
* r0b is wel op zoek naar interessant leesvoer hierover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jmderonde schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:17:
Na aanvankelijk erg veel positief nieuws zie je nu hier en daar wat kritische opiniestukken opduiken over ChromeOS. Persoonlijk blijf ik erg benieuwd wat de ontwikkeling gaat worden.
Met Linux, Unix en andere varianten heeft microsoft nooit serieus gereageerd, maar bij Chrome OS vonden zowel Ballmer als Gates het nodig om met de nodige modder te gooien.

Ook ben ik wel benieuwd in hoeverre het compleet genoeg is om een tegenhanger te zijn voor een microsoft OS.
Logisch. Het is een minimalistisch OS en druist in tegen alles waar Microsoft mee bezig is met haar OS. Met MacOS heb ik nooit gewerkt, maar volgens mij is dat ook een zo compleet mogelijk OS net als Windows.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
r0b schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:25:
[...]

Ik moet de eerste nog tegenkomen; dus heb je een paar linkjes? :)
* jmderonde is wel op zoek naar interessant leesvoer hierover :)
neus bijvoorbeeld eens in: 10 redenen waarom je niet over zou stappen op Chrome OS:
ChromeNieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Marzman schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:27:
[...]

Logisch. Het is een minimalistisch OS en druist in tegen alles waar Microsoft mee bezig is met haar OS. Met MacOS heb ik nooit gewerkt, maar volgens mij is dat ook een zo compleet mogelijk OS net als Windows.
Mac is idd een compleet os, waardig windows tegenhanger, ik begin steeds meer bang te worden dat google in dat opzicht geen concurrent hiervan gaat worden, maar echt iets webbased gaat bieden, en het hardware ondersteunings gedeelte bijzaak word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jmderonde schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:30:
[...]

Mac is idd een compleet os, waardig windows tegenhanger, ik begin steeds meer bang te worden dat google in dat opzicht geen concurrent hiervan gaat worden, maar echt iets webbased gaat bieden, en het hardware ondersteunings gedeelte bijzaak word!
De hardwareondersteuning daar hoeven ze niet al te veel voor te doen. De kernel is gewoon Linux en Linuxdrivers zijn er ook genoeg.

De slechtste hardwareondersteuning zal altijd gewonnen worden door MacOS simpelweg omdat het niet los verkocht wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 10-08-2009 11:34 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Marzman schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:33:
[...]

De hardwareondersteuning daar hoeven ze niet al te veel voor te doen. De kernel is gewoon Linux en Linuxdrivers zijn er ook genoeg.

De slechtste hardwareondersteuning zal altijd gewonnen worden door MacOS simpelweg omdat het niet los verkocht wordt.
True! Voordeel hiervan is natuurlijk ook dat het altijd werkt op MAC hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jmderonde schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:29:
neus bijvoorbeeld eens in: 10 redenen waarom je niet over zou stappen op Chrome OS:
ChromeNieuws
Oppervlakkige meningen worden nog niet boeiend als je het in een top10 propt. Er zitten wel een paar redelijke punten in, maar ook een hoop geblaat zeg. Als de nieuwe manier van werken niet bevalt dan niet. :z

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
Waar heeft Google gezegd dat er alleen functionaliteit mogelijk is in de browser :?
Alle 'GoogleOS zuigt' sites zeggen allemaal hetzelfde. Volgens mij laat Google alleen de mogelijkheden zien die mainstream zijn en dus voor het grote publiek. Er zal heus wel meer mogelijk zijn hoor dan alleen in je browser wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jmderonde schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:29:
[...]

ChromeNieuws
Ik heb het doorgelezen en vind het maar drogredenen eigenlijk. Het lijkt er gewoon op dat de auteur 10 redenen bedacht heeft om 10 redenen te hebben. Staat leuk in een artikel, sommige dingen worden zelfs dubbel genoemd, zoals het offline werken.

1. Opslaan van bestanden zoals u dat 'vroeger' deed
Elk OS werkt anders. In Google Apps kan je trouwens ook gewoon mappen aanmaken waar je dingen onder hangt. Voor Offline werken hebben ze Google Gears dus dat moet ook gewoon werken. Op dit moment kun je geen nieuwe documenten aanmaken offline in Google Apps, maar dat is ook wel op te lossen.

2. Het uitvoeren van standaard desktop applicaties
Op MacOS draaien ook geen Windows Applicaties. Je zult alternatieven moeten zoeken in de cloud. Of die goed genoeg zullen zijn dat moet nog blijken.
Hierbij is eigenlijk een hoofdprobleem dat telkens komt bovendrijven: als je voor elke stukje software een andere online webapp hebt, hoe krijg je dan dezelfde uniformiteit die je in Windows gewend bent? Voor elke ding dat je wilt doen krijg je weer een ander beeld en een andere aanpak.
Ik zie bedrijven ook nog niet zo snel overstappen, volgens mij is dat ook niet de doelgroep waar Google zich eerst op richt.

3. Het uitvoeren van CPU-vretende applicaties
Verwacht niet dat je op je PC onder Google Chrome OS even Final Cut Pro, Maya, Pro Tools of andere processortijd vretende applicaties kunt draaien.
Volgens mij vergeet hier iemand dat we het over een OS voor netbookjes hebben.
Binnenkort niet althans. Bepaalde taken zullen ook nooit door de browser of door webapplicaties kunnen worden uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan enorme filmbestanden of grote afbeeldingen. Natuurlijk zegt google wel dat je netbook's niet bedoeld zijn voor dit soort taken, maar laten we wel wezen: het uitbrengen van het Chrome OS naar de netbooks is nog maar het begin. Google zegt zelf in zijn blog dat het OS de stap naar de desktop mogelijk nog wel eens gaat maken, en op je desktop doe je meer dan internetten.
Wat een onzin, HD 1080p films editten en monteren gaat ook niet goed op je netbook met cloudsoftware :P

4. Frag
Er is maar een OS dat geaccepteerd is onder fanatieke gamers, dat zal ook nog wel even zo blijven om logistieke redenen.

5. Offline werken
Hier had hij het in punt 1 al over.

6. Al je hardware probleemloos werkend hebben
Het is gebaseerd op Linux, dus drivers zijn meestal wel beschikbaar. Ook gebruiken bijna alle netbooks dezelfde hardware.

7. Multitasken zoals je gewend was
Dan open je twee "browserschermen"

8. Technische en functionele ondersteuning
Er zijn ook betaalde abonnement bij Google Apps inclusief SLA's.

9. 'In control zijn' over je eigen privacy
Dat is het eerste valide punt, wat ook veel organisaties tegen zal houden over te stappen (afgezien van de technische redenen dus)

10. Zet je huidige PC niet bij het grof vuil!
???

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
RedHat schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:41:
Waar heeft Google gezegd dat er alleen functionaliteit mogelijk is in de browser :?
Alle 'GoogleOS zuigt' sites zeggen allemaal hetzelfde. Volgens mij laat Google alleen de mogelijkheden zien die mainstream zijn en dus voor het grote publiek. Er zal heus wel meer mogelijk zijn hoor dan alleen in je browser wat doen.
Hoho, ik ben absoluut geen tegenstander of boe roeper. laat maar komen die nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen. Ben alleen bang dat we misschien te hooggespannen verwachtingen hebben. Hoe beter alternatief het is voor windows, hoe meer de concurrentie aanwakkerd, hoe meer wij ervan profiteren! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jmderonde schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:56:
[...]

Hoho, ik ben absoluut geen tegenstander of boe roeper. laat maar komen die nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen. Ben alleen bang dat we misschien te hooggespannen verwachtingen hebben. Hoe beter alternatief het is voor windows, hoe meer de concurrentie aanwakkerd, hoe meer wij ervan profiteren! 8)
Ik denk niet dat het een alternatief voor Windows is. Maar voor bijvoorbeeld een Linpus (maar dan met betere marketing omdat alles wat Google doet gevolgd wordt). Google weet dat al lang, net zo goed als dat Microsoft al lang weet dat Bing niet een alternatief is voor de Google zoekmachine. Het zijn gewoon markten waar ze allebei wat van mee willen snoepen omdat er veel geld omgaat in online advertising en allebei weten ze wel dat ze voorlopig niet de marktleider van de troon zullen stoten.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 10-08-2009 12:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Het zou ook zomaar kunnen dat google dit in het diepste geheim al jaren heeft voorbereid. Ik heb ergens gelezen dat de 1e planning al in 2006 op de agenda is gezet. dit zou betekenen dat google misschien wel erg veel voorbereidingen heeft getroffen in het samenwerken met leveranciers, hardwareontwikkelaars e.d.

'k Kan niet wachten om een beta te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jmderonde schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:08:
Het zou ook zomaar kunnen dat google dit in het diepste geheim al jaren heeft voorbereid. Ik heb ergens gelezen dat de 1e planning al in 2006 op de agenda is gezet. dit zou betekenen dat google misschien wel erg veel voorbereidingen heeft getroffen in het samenwerken met leveranciers, hardwareontwikkelaars e.d.

'k Kan niet wachten om een beta te testen!
Ze kopen ook personeel bij elkaar weg. Google kan dat nooit 3 jaar geheim houden.

Maar ik wil het ook wel graag gaan testen, alleen de messenger van Google is nog wat beperkt (het zou veel schelen als die met Yahoo en de Live Messenger kon communiceren). Voor de rest denk ik dat het prima zou voldoen voor mij.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Marzman schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:11:
[...]

Ze kopen ook personeel bij elkaar weg. Google kan dat nooit 3 jaar geheim houden.

Maar ik wil het ook wel graag gaan testen, alleen de messenger van Google is nog wat beperkt (het zou veel schelen als die met Yahoo en de Live Messenger kon communiceren). Voor de rest denk ik dat het prima zou voldoen voor mij.
* zet alu hoedje op:
Ik denk dat ze bij de vorige Bilderberg Conferentie afgesproken hebben om het geheim te houden

Maar een dergelijk groot project 3jr geheim houden is denk ik onmogelijk. Dus moeten we het doen met de gegevens die we hebben, dat betekend dat google nog niet erg lang bezig is met de ontwikkeling in een voor hun compleet nieuwe markt, en dat tegelijkertijd met de ontwikkeling van Android, is toch een pittige klus denk'k!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jmderonde schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:32:
[...]

* zet alu hoedje op:
Ik denk dat ze bij de vorige Bilderberg Conferentie afgesproken hebben om het geheim te houden

Maar een dergelijk groot project 3jr geheim houden is denk ik onmogelijk. Dus moeten we het doen met de gegevens die we hebben, dat betekend dat google nog niet erg lang bezig is met de ontwikkeling in een voor hun compleet nieuwe markt, en dat tegelijkertijd met de ontwikkeling van Android, is toch een pittige klus denk'k!
En een klein ontwikkelteam, corebusiness is voor hun nog steeds de zoekmachine.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Marzman schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:34:
[...]

En een klein ontwikkelteam, corebusiness is voor hun nog steeds de zoekmachine.
Sure. Maar tot nu toe is alles wat google aanraakte in goud veranderd, mocht chrome OS mislukken vanwege te hoge verwachtingen of gewoon slecht zijn, dan is dat een flinke klap voor Google. Misschien zelfs microsoft hier profijt van heeft omdat mensen nu inzien dat het niet heel simpel is om een alle-hardware-ondersteunend OS te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jmderonde schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:15:
[...]

Sure. Maar tot nu toe is alles wat google aanraakte in goud veranderd, mocht chrome OS mislukken vanwege te hoge verwachtingen of gewoon slecht zijn, dan is dat een flinke klap voor Google. Misschien zelfs microsoft hier profijt van heeft omdat mensen nu inzien dat het niet heel simpel is om een alle-hardware-ondersteunend OS te maken!
Ff prikken: mijn ubuntu installatie draait meer out-of-the-box dan mijn windows Vista (zelfde laptop, dualboot) :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jmderonde schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:15:
[...]

Ik denk niet dat Google veel tijd kwijt is aan de hardwareondersteuning. Ten eerste omdat ze zich eerst vooral op netbooks richten die bijna allemaal hetzelfde zijn op de plastic behuizing na, en ten tweede omdat ze Linux gebruiken en hier al drivers voor zijn.

Ook weten ze al lang dat het geen Windows killer is. Daarom richten ze zich ook vooral op netbooks. Als het groter wordt als Ubuntu Netbook Remix (dus niet Ubuntu) of Linpus denk ik dat Google daar al heel blij mee is. Net zoals dat Microsoft blij is met elk stukje marktaandeel dat ze met Bing krijgen.

Hoe groot is het marktaandeel van de browser Chrome eigenlijk op niet technisch gerelateerde websites nu de hype voorbij is?
Eusebius schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:44:
[...]

Ff prikken: mijn ubuntu installatie draait meer out-of-the-box dan mijn windows Vista (zelfde laptop, dualboot) :)
Ubuntu is heerlijk, maar ik heb toch wel een paar keer gehad dat bij een upgrade (als er weer een nieuwe versie uit was) bepaalde hardware opeens niet meer werkte. Nu is dat misschien niet helemaal eerlijk omdat je dat ook hebt als je van XP naar Vista, maar dat zijn upgrades die er 6 jaar over gedaan hebben die meestal samengaan met een nieuwe computer.

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 11-08-2009 11:59 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:54:
[...]

Ubuntu is heerlijk, maar ik heb toch wel een paar keer gehad dat bij een upgrade (als er weer een nieuwe versie uit was) bepaalde hardware opeens niet meer werkte. Nu is dat misschien niet helemaal eerlijk omdat je dat ook hebt als je van XP naar Vista, maar dat zijn upgrades die er 6 jaar over gedaan hebben die meestal samengaan met een nieuwe computer.
Vertel mij wat. Ik het een triple screen opstelling en een "ik wil de nieuwste versie draaien" fetish ... dat gaat niet goed samen.

Toch merk ik de afgelopen 2 jaar een goede vooruitgang in ondersteuning en werkwijze. Of komt het omdat ik Linux beter leer kennen :P

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Eusebius schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:44:
[...]

Nice. Ik heb zelf geen ervaring met linux achtige varianten, maar dat is alvast een goede uitgangspositie voor chrome OS.

Heb hier trouwens de nieuwste beta van Chrome Browser draaien, erg tevreden. maar dat is een ander topic :)

[ Voor 4% gewijzigd door jmderonde op 11-08-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit allerlei nieuws items maak ik op dat het een netbook OS is, gaat er ook nog een desktop versie komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 02:11:
Uit allerlei nieuws items maak ik op dat het een netbook OS is, gaat er ook nog een desktop versie komen?
'k denk dat het zelfde OS ook gewoon op Windows kan draaien.. 'k zal niet weten waarom niet? Heeft een netbook soms zo erg verschillende hardware dan een desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:50:
[...]

'k denk dat het zelfde OS ook gewoon op Windows kan draaien.. 'k zal niet weten waarom niet? Heeft een netbook soms zo erg verschillende hardware dan een desktop?
OS is standalone, 'op windows draaien' is dus niet echt correct.
Netbooks hebben op zich geen speciale hardware, maar de varieteit in hardware is vrij beperkt en het lijkt me vrij logisch dat Google geen modules gaat voorzien voor hardware die toch nooit in een netbook te vinden zal zijn.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardfreak schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:04:
[...]

OS is standalone, 'op windows draaien' is dus niet echt correct.
Netbooks hebben op zich geen speciale hardware, maar de varieteit in hardware is vrij beperkt en het lijkt me vrij logisch dat Google geen modules gaat voorzien voor hardware die toch nooit in een netbook te vinden zal zijn.
Sorry.. foutje... :/ Bedoelde uiteraard desktop.

Maar ik denk dat de standaard zaken zowel in een desktop als netbook aanwezig zijn. Het zal denk ik wel op een desktop draaien, maar dan misschien niet alles ondersteunen van wat er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
jaja, de eerste beta is uitgelekt!

chromenieuws heeft screenshots:
http://www.chromenieuws.n...ots-Google-Chrome-OS.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat is wel heel erg nep geloof ik...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
ik twijfel.
Ook dit artikel toont geloofwaardige screenshots:

http://webwereld.nl/nieuw...ege-versie-chrome-os.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:58:
De interface hebben zowel Microsoft als Yahoo beter voor elkaar voor de gemiddelde gebruiker die een el-cheapo laptop in de supermarkt koopt (de Tweakers houden wel van alle opties in Gmail).
Zo geweldig vind ik de de user interface van Gmail anders niet. Zelfs iets simpels als mapjes aanmaken - zodat je je mail een beetje overzichtelijk kan indelen - kan gewoon niet. En de manier waarop mail-threads georganiseerd worden is eerder 'noobish' dan 'tweakers' te noemen. Dat is zwaar irritant gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
warp schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:32:
[...]

Zo geweldig vind ik de de user interface van Gmail anders niet. Zelfs iets simpels als mapjes aanmaken - zodat je je mail een beetje overzichtelijk kan indelen - kan gewoon niet. En de manier waarop mail-threads georganiseerd worden is eerder 'noobish' dan 'tweakers' te noemen. Dat is zwaar irritant gewoon.
Jij kan geen mapjes aanmaken in gmail? Oke, ik zou even m'n oogkleppen afdoen... :/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treggats
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01-2024

Treggats

Koe'tje

De mapjes die warp noemt heten in feite gewoon labels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
warp schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:32:
En de manier waarop mail-threads georganiseerd worden is eerder 'noobish' dan 'tweakers' te noemen. Dat is zwaar irritant gewoon.
Dat vind ik juist een van de voordelen van Gmail. Sowieso heb ik het idee dat Gmail juist door tweakers veel gebruikt wordt, dus afdoen als 'noobish' lijkt me onzin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:56:
[...]

Dat is wel heel erg nep geloof ik...
Misschien niet.
Je ziet een OS en Chrome browser integratie.
Dat is wat ik verwacht had.

Chrome OS zal echt niet "yet another Linux distro" worden.
Het slimme zit hem in de aard van de applicaties voor Chrome OS.

Google ziet web-based applicaties als de toekomst, en ik denk dat ze gelijk hebben.
We denken nu nog in kaders van "browsers" en lokale applicaties, maar die kaders zullen steeds meer vervagen, Chrome OS is een fusie van die twee. Uiteraard kan je op dit moment niet alles met een web-based applicatie als dat je met een lokale applicatie kan, maar ook daar is Google mee bezig: http://gears.google.com/

Voor mensen die bekend zijn met SBC, denk richting "thin clients", maar dan een web applicatie.
De thin client is de machine met Chrome OS en Gears: De rijke applicaties draaien bij Google.
Dat ze nu netbooks als doel hebben past precies in het straatje: low-budget, low performance systemen. Daarop moet Chrome-OS kunnen draaien, want de applicaties....die moeten bij Google draaien.

Ik kan niet anders zeggen dat deze strategie van Google wederom briljant is.
Dit is de manier waarop je Microsoft kan overtroeven: inovatiever zijn.
Dit kan nog wel eens heel groot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik had ook het idee dat ze zoiets gingen doen inderdaad. De browser als desktop.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Ligt het aan mij of zijn die screenshots gewoon ubuntu met Google Chrome erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
Icyzer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:04:
Als je het bericht op webwereld (link staat paar berichten hierboven) gelezen had weet je dat het gaat om een uitgelekte .deb file die je natuurlijk bijvoorbeeld onder Ubuntu kan installeren. In feite is er dus niks van een Chrome OS uitgelekt, maar puur een aangepaste browser die dienst zou kunnen doen als de centrale applicatie in het uiteindelijke Chrome OS.

Ik denk dat Google net als bij Android een speciale Linux kernel versie maakt, zonder X maar met SDL ofzo, een OS bouwt met minimale standaard libraries, geen windowmanager, maar alleen de Chrome 'browser' als applicatie. Boottijden van een paar seconden ofzo. :)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:52:
[...]

Dit (webbased etc) kan nog wel eens heel groot worden.
Zou dat? Ieder heeft wel een 'specialiteit' waarvoor hij zijn of haar PC gebruikt. De ene is fotobewerking, de andere devven (De meeste hier doen beide ;) ). Dat zijn toch applicaties waarbij je 100% toegang tot de instellingen en mappen wilt hebben. Ik zit heel vaak in de instellingen van Gimp / jEdit te rotzooien.

Ook al gebruik 90% van de tijd maar 10% van mijn PC, 10% van de tijd heb ik toch echt 90% power en toegang nodig!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 22:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Icyzer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:04:
Je hebt gelijk. Het gaat helemaal niet om Chrome OS maar alleen de browser ervan:

http://blogs.computerworl..._not_the_google_chrome_os

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Eusebius schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:34:
[...]

Zou dat? Ieder heeft wel een 'specialiteit' waarvoor hij zijn of haar PC gebruikt. De ene is fotobewerking, de andere devven (De meeste hier doen beide ;) ). Dat zijn toch applicaties waarbij je 100% toegang tot de instellingen en mappen wilt hebben. Ik zit heel vaak in de instellingen van Gimp / jEdit te rotzooien.

Ook al gebruik 90% van de tijd maar 10% van mijn PC, 10% van de tijd heb ik toch echt 90% power en toegang nodig!
Pak je dan een netbook als je die power nodig hebt?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 13:33
Volgens mij is er een beta te downloaden.
http://sites.google.com/site/chromeoslinux/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/chromeoslinux/screenshots/chromeos3.png

Het is dus niet zoals Android dat het iets helemaal nieuws is. Wat ik er nu van zie is dat het GTK, Gnome en X11 gebaseerd is.

[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 20-10-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Wat ze zelf op hun site al zeggen:
[q=http://sites.google.com/site/chromeoslinux/home] * GNOME 2.24 desktop environment
* Google Chrome 4.0.220 web browser
* OpenOffice.org 3.0 office suite
* GIMP 2.6 image editor
* Flash Player 10.0 plugin
* and much more!
[/q]
Wat een domper :(

Ben toch maar even de VM aan het downloaden, hier op 't werk maar eens uitproberen :)

OMG... met open ogen noemen ze dat :+

[ Voor 17% gewijzigd door rb338 op 20-10-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 13:33
Ik zie het ook, ik vind het een beetje naar openSUSE smaken.

[ Voor 8% gewijzigd door zkiwi op 20-10-2009 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:03
rb338 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:48:
Wat ze zelf op hun site al zeggen:

[...]

Wat een domper :(

Ben toch maar even de VM aan het downloaden, hier op 't werk maar eens uitproberen :)
Ik zou nog niet zo hard willen oordelen. Het kan best zijn dat google nog heel wat veranderingen zal doorvoeren.
Een goed voorbeeld is ook de evolutie van moblin 1.0, deze was op XFCE gebasseerd en versie 2.0 op een geheel eigen geschreven DE.

Update:
Dikke kans dat dit fake is, zie deze link. De overéénkomsten met opensuse en de googlesite komen aardig overéén met in het artikel aangehaalde versie.

[ Voor 19% gewijzigd door Miki op 20-10-2009 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Jullie hebben mij versteld doen staan door serieus te geloven dat die link naar de "beta" echt was........ Dit soort sites zijn van die snel in elkaar geflanste dingen met "another service by google" , genaamd google sites....... Daar kan elke debiel een site aanmaken. site.google.com/site/nasa is toch ook niet van nasa .......

Mijn excuses, maar normaal gesproken zijn tweakers altijd heel scherp en skeptisch, maar het is over-obvious dat dit nep is (url, hoe die site gewoon in elkaar zit (vergelijk met chrome site, zélfs toen hij nog in beta was), bijkomende packages ...... (alsof chromeOS openoffice zou meeleveren....... ) en nog een aantal dingen) .

Terug ontopic dan maar:

Tja, wat kan ik zeggen wat nog niet gezegd is. Ik heb gemixte gevoelens bij ChromeOS . Ik ben positief, omdat ik denk dat het een boost zal geven aan de linux kernel en OSS in het algemeen, mensen zullen niet alleen meer windows kennen. Negatieve is echter dat het google is...... Ik hoor bij dat vreemde groepje mensen dat van mening is dat google teveel "macht" heeft verworven met hun honderden services......... Maar daar is uiteraard wel ergens hier op GoT een discussie over. En ik vind het jammer dat het webbased word, aangezien ik als tweaker gewoon nog lekker lokaal wil tweaken, máár, ik begrijp dat het voor netbooks is en dat netbooks natuurlijk een totaal ander doel hebben dan desktop pc's (of m'n 17" laptop). Tevens vind ik de looks van chrome was te simpllistisch en "kiddy", maar dat is persoonlijke smaak. Daarom houd ik het opa :)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroaS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Er zijn de laatste tijd wel veel geruchten geweest over een release van in ieder geval een Beta. Maar nu zou Google's CEO Eric Schmidt himself bevestigd hebben dat a.s. donderdag er een beta gaat komen van Chrome OS.

http://www.chromenieuws.n...donderdag-Chrome-OS-.html

W00t, ik ben benieuwd. Zou hij in Chrome draaien? Zou die alleen op netbooks draaien? Is het echt een besturingsysteem dat softwarematig een substituut is van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroaS schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:58:
Er zijn de laatste tijd wel veel geruchten geweest over een release van in ieder geval een Beta. Maar nu zou Google's CEO Eric Schmidt himself bevestigd hebben dat a.s. donderdag er een beta gaat komen van Chrome OS.

http://www.chromenieuws.n...donderdag-Chrome-OS-.html

W00t, ik ben benieuwd. Zou hij in Chrome draaien? Zou die alleen op netbooks draaien? Is het echt een besturingsysteem dat softwarematig een substituut is van Windows?
Ben benieuwd Troas, zou heel goed kunnen allemaal! Sowieso ga ik het hoe dan ook testen als het uitkomt! Google kennende, zit het vast goed in elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik ben met name benieuwd wat ze met X gaan doen. Komen ze met een eigen window manager en driver model of liften ze op de huidige technology en geven ze nieuwe code terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Erhnam schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:25:
Ik ben met name benieuwd wat ze met X gaan doen. Komen ze met een eigen window manager en driver model of liften ze op de huidige technology en geven ze nieuwe code terug.
Ik ook. Als de doelgroep met name netbooks zijn lijkt het mij waarschijnlijk dat er een alternatief voor X wordt gebruikt. De allerlichtste WM zal al wel volstaan als toch alles in de browser wordt gedaan en qua drivermodel zou het mij juist verstandig lijken om dat gewoon voort te bouwen op de brede support in de Linux kernel (als Linux wordt gebruikt).

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Erhnam schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:25:
The software architecture is simple — Google Chrome running within a new windowing system on top of a Linux kernel. For application developers, the web is the platform.
Geen X dus, zoals het hier staat. Zoals ze zelf zeggen wordt het allemaal heel licht en is het razendsnel opgestart...

Ik ben zelf erg benieuwd naar wat ze gaan doen met de native client. Bevat het OS slechts de basis tools en draait de rest online? Zijn OpenOffice.org en Firefox eenvoudig te installeren of werkt standaard alleen Google Docs en Chrome? Gebruiken ze userland tools van *BSD/Debian? Misschien weten we morgen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

JanDM schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:40:
[...]

[...]

Geen X dus, zoals het hier staat. Zoals ze zelf zeggen wordt het allemaal heel licht en is het razendsnel opgestart...

Ik ben zelf erg benieuwd naar wat ze gaan doen met de native client.
Waar lees jij dat ze geen X gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Erhnam schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:23:
[...]
Waar lees jij dat ze geen X gebruiken?
X is een windowing system. In de blogpost die ik noemde hebben ze het over een "new windowing system". Dat moet dan iets anders zijn dan X? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
JanDM schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:33:
[...]

X is een windowing system. In de blogpost die ik noemde hebben ze het over een "new windowing system". Dat moet dan iets anders zijn dan X? :)
Maar misschien krijgt de DE die erop komt wel een bekende window manager zoals gemodificeerde metacity?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Als ze geen X gebruiken is er heel weinig code in metacity die ze kunnen gebruiken lijkt me.

Ik vind het moeilijk te geloven dat ze geen X gebruiken eigenlijk, X is snel, er zijn goede toolkits voor, en heeft enorme driverondersteuning. Op zich is dat niet zo hard nodig bij netbooks, aangezien ze bijna allemaal intel graphics chips hebben, en hier en daar een nVidia ION.

Zou wel gaaf zijn als ze wayland zouden gebruiken, als dat zo is doen ze waarschijnlijk hun best om ook KMS aan de praat te krijgen met nvidia chips!

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

vandaag is het zover, google os alpha is uit.

WAAR KAN IK HEM DOWNLOADEN!?

Edit: http://www.wuala.com/chro...rome_OS.i686-0.4.223.iso/

deze link kreeg ik via: https://sites.google.com/site/chromeoslinux/download

in cached mode kon ik de oudere versies krijgen.

let op: deze versie is dus NIET de meest up-to-date versie die VANDAAG gereleased moest worden

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 09:24 ]

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:49:
vandaag is het zover, google os alpha is uit.

WAAR KAN IK HEM DOWNLOADEN!?

Edit: http://www.wuala.com/chro...rome_OS.i686-0.4.223.iso/

deze link kreeg ik via: https://sites.google.com/site/chromeoslinux/download

in cached mode kon ik de oudere versies krijgen.

let op: deze versie is dus NIET de meest up-to-date versie die VANDAAG gereleased moest worden
Vreemd dat https://sites.google.com/site/chromeoslinux/download uitgeschakeld is ... Een site van Google zelf nogwel! Vreemd dat geen nieuwssite er nog melding van maakt. Vreemd dat GoogleOS niet via google.com/os het OS lanceert.

Gaat er dan niet ergens een lampje bij je branden dat dit nep is of wil je gewoon het eerste met het nieuws zijn?

==
hoi

Verwijderd

Eusebius schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:31:
[...]

Vreemd dat https://sites.google.com/site/chromeoslinux/download uitgeschakeld is ... Een site van Google zelf nogwel! Vreemd dat geen nieuwssite er nog melding van maakt. Vreemd dat GoogleOS niet via google.com/os het OS lanceert.

Gaat er dan niet ergens een lampje bij je branden dat dit nep is of wil je gewoon het eerste met het nieuws zijn?
Website zal wel live gaan om 12 uur amerikaanse tijd dan.
Wil jij je slim voordoen of wil je gewoon bijdehand zijn?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:38

houthakker

Poehé

Ik heb hem net gedownload; gemaakt in suse studio?
volgens mij een dikke fake met wat chrome wallpapers/icons er in.

Specs

Verwijderd

houthakker schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:57:
Ik heb hem net gedownload; gemaakt in suse studio?
volgens mij een dikke fake met wat chrome wallpapers/icons er in.
Idd, ik heb hetzelfde,
ik kom niet eens verder dan het bootmenu :P

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:53:
[...]

This site has been disabled for violations of our Terms of Service. If you feel this disabling was in error, please visit our contact page to let us know. Contact Us
Ik denk niet dat hij om 12 uur US tijd er weer is. Dikke fake site geweest, imho.

Discogs

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Lees even een tiental posts hierboven, gaarne. Was een hoax / slechte imitatie.

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:53:
[...]

De sites waar je naar verwijst zijn hartstikke fake. Met wat gezonde achterdocht en speurwerk had je dat zo uit kunne vinden. Alleen al googlen op "https://sites.google.com/site/chromeoslinux/download" geeft een paar meldingen over de achtergrond.

- edit wat YopY hierboven zegt.
- edit 2: zelfs al in dit topic als fake bestempeld zkiwi in "Google Chrome OS"

Van tweakers verwacht je toch wel iets meer kennis :) Iets met UTFS enzo ..

[ Voor 17% gewijzigd door Eusebius op 19-11-2009 10:13 ]

==
hoi

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lol google sites. Dat is net zoiets als zeggen dat http://home.hetnet.nl/~pietje een officiele site is van HetNet zelf.

/▌

Verwijderd

jammer, was wel benieuwd

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:07:
Lol google sites. Dat is net zoiets als zeggen dat http://home.hetnet.nl/~pietje een officiele site is van HetNet zelf.
Toegegeven, de URL lijkt iets 'echter' dan die HetNet dingen, als je even vergeet wat sites.google.com is ;)

In Californië is het nu ook al donderdag, maar nog geen release te vinden? De beta zal wel op een wat normaler tijdstip vrij komen denk ik :P

edit: Aha, dus niet alleen die link van gisteren, maar het hele verhaal dat er vandaag een beta zou komen was fake? Right, ik dacht dat die beta wel gewoon zou komen ;(

[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 19-11-2009 10:47 ]

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb het zogenoemde Chrome OS gedownload van http://getchrome.eu/download.php

Heb het een paar keer op verschillende machines geprobeerd, echter zonder resultaat. Na de keuze van Chrome OS blijft de computer hangen.

So far, no luck here...

Naja, toch fake, as i read...

[ Voor 6% gewijzigd door m3nno op 19-11-2009 11:04 ]

• Maverick
  • Laatst online: 19:42
m3nno schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:56:

Heb het een paar keer op verschillende machines geprobeerd, echter zonder resultaat. Na de keuze van Chrome OS blijft de computer hangen.

So far, no luck here...

Dit is dan ook net zo fake als de hierboven genoemde site

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Eusebius
  • Niet online

So far, no luck here...

Enne iemand neemt de moeite om een distro te maken plus een site. Die site die je aangeeft gaat verder dan een grapje. Waarom stopt hier iemand energie in?

Heb je toevallig je PC al op rootkits gecheckt?

==
hoi

• gertvdijk

So far, no luck here...

Wel goed lezen voordat je download:
Chrome OS is not related to Google. Service provided by SUSE Studio. See the license.

Verwijderd

inmiddels al iets officieels van google gehoord ? iemand?

• m3nno
Eusebius schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:22:
[...]

Enne iemand neemt de moeite om een distro te maken plus een site. Die site die je aangeeft gaat verder dan een grapje. Waarom stopt hier iemand energie in?

Heb je toevallig je PC al op rootkits gecheckt?
Nee, is ook niet nodig, het zijn allemaal standaard (image) pc's hier.
gertvdijk schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:54:
[...]

Wel goed lezen voordat je download:

[...]
Daar heb ik moeite mee, maar bedankt voor de tip :+

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 22:02

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Vanavond om 19.00 NL tijd Google Chrome OS webcast:linkje. Of hij dan ook voor download beschikbaar komt is nog maar de vraag, maar denk wel dat we dan al een goed beeld kunnen krijgen van de look-and-feel :P

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Verwijderd

laten we dat hopen dan :-)
hopelijk MET iphone suppordt

• gertvdijk
Chrome OS op je iPhone?
En wat is support met dt? de tweede persoon vervoeging van supporten? :P

Verwijderd

jeweetzelluf, er staat geen ik of je voor :P
gewoon zin om wat meer te typen ;)

Verwijderd

trouwens, Chrome OS MET mijn iphone, jeweetwel, muziek kunnen overzetten enzo :)

• gertvdijk
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:51:
trouwens, Chrome OS MET mijn iphone, jeweetwel, muziek kunnen overzetten enzo :)
Sinds wanneer moet een OS ineens ondersteuning bieden voor de (malle) Apple manier van muziek op een apparaat zetten (iTunes only - geen MTP/USB mass storage)? :X Lijkt mij eerder dat je dat daarom bij Apple mag neerleggen.

Verwijderd

ik zeg niet dat het moet, maar ik zou het fijn vinden als...
anders ben ik bang dat ik de overstap niet ga maken.
in een OS wil ik:
-huiswerk kunnen typen en mailen
-internetten
-webdesignen
-muziek luisteren
-ipod syncen
-databases editten
-liefst maar niet noodzakelijk Packet Tracer kunnen gebruiken.
-FTP'en

tot nu toe voldoet windhoos, maar het mag allemaal wat soepeler.

• user109731
  • Niet online
Computable denkt het ook gevonden te hebben 8)7 :')
Google is zo verstandig geweest niet het wiel opnieuw uit te vinden en heeft als OS gekozen voor Linux-variant Suse. Dit is tijdens het opstarten al te zien aan het 'build with Suse Studio'-logo.
Je zou toch iets meer kennis verwachten daar :/

• gertvdijk
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:58:
ik zeg niet dat het moet, maar ik zou het fijn vinden als...
anders ben ik bang dat ik de overstap niet ga maken.
in een OS wil ik:
-huiswerk kunnen typen en mailen
-internetten
-webdesignen
-muziek luisteren
-ipod syncen
-databases editten
-liefst maar niet noodzakelijk Packet Tracer kunnen gebruiken.
-FTP'en

tot nu toe voldoet windhoos, maar het mag allemaal wat soepeler.
Ik denk dat er zat alternatieven zijn die prima werken, reeds uit zijn en meerdere jaren uit beta. Daarvoor hebben we op GoT ook een apart topic: Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 die zelfs bovenaan de topiclijst staat in dit subforum (sticky).
:') :X 8)7 |:( 7(8)7
smileys spreken boekdelen
Blunder voor Arjen Verhiel "Expert van Computable voor het topic Netwerken". Ik bedoel, moet toch een belletje gaan rinkelen als nog geen enkele andere nieuwssite erover bericht?

[ Voor 23% gewijzigd door gertvdijk op 19-11-2009 16:54 ]

• Cheesy
  • Niet online
Die fake-link staat zelfs 2e in de zoek-resultaten op Google ;)

Ik wilde chrome os ook wel eens testen, dan maar een oude versie vandaag proberen.

• gertvdijk
Cheesy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:02:
Die fake-link staat zelfs 2e in de zoek-resultaten op Google ;)
Met welke query? Ik krijg hem niet te zien.
Trouwens het foute Computable artikel staat helemaal bovenaan als ik zoek op "chrome os".

• Cheesy
  • Niet online
gertvdijk schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:04:
[...]

Met welke query? Ik krijg hem niet te zien.
Trouwens het foute Computable artikel staat helemaal bovenaan als ik zoek op "chrome os".
Deze ;)

http://www.google.nl/sear...TF-8&q=download+chrome+os

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
De source code van Chrome OS is inmiddels al vrijgegeven.

Plus het inlogscherm
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_ZaGO7GjCqAI/SwV7giVt8aI/AAAAAAAARlw/0yCCGAGPLOw/s640/cros-login.png

Plus 1 van de wallpapers
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_ZaGO7GjCqAI/SwV9c-xqFsI/AAAAAAAARl4/GHoBzOiaMRc/s640/cros-wallpaper.jpg

bron Google System Blog

[ Voor 35% gewijzigd door mmedia op 19-11-2009 18:26 ]

• user109731
  • Niet online
Nice, had niet verwacht dat ze de code al zouden vrijgeven. Zo te zien gebruiken ze Linux 2.6.30 en X, maar met een eigen window manager (dat bedoelden ze misschien met "new windowing system"...).

De webcast begint over een paar minuten (de Windows Media stream werkt iig in VLC :p). Daarna eens kijken of ik ergens build instructies kan vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door user109731 op 19-11-2009 19:03 ]

• m3nno
Nou er komt dus echt geen beta uit, :( Dat is weer een beetje jammer..

Chrome OS gaat dus helemaal online werken, het OS bevat linkjes naar google corp. dingen waarmee je je mail / agenda / foto's e.d. beheerd. De boot time is 7 sec. wel snel :)

Het hele OS werkt vanuit de browser, Chrome. Alle data die je invoert op de machine voer je in online. Dus maak je een tekst documentje, dan maak je dat in google docs`.

Het ziet er tot dusver wel grappig uit, maar het is meer een verzameling van Google linkjes in een OS.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
m3nno schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:26:
Nou er komt dus echt geen beta uit, :( Dat is weer een beetje jammer..

Chrome OS gaat dus helemaal online werken, het OS bevat linkjes naar google corp. dingen waarmee je je mail / agenda / foto's e.d. beheerd. De boot time is 7 sec. wel snel :)

Het hele OS werkt vanuit de browser, Chrome. Alle data die je invoert op de machine voer je in online. Dus maak je een tekst documentje, dan maak je dat in google docs`.

Het ziet er tot dusver wel grappig uit, maar het is meer een verzameling van Google linkjes in een OS.
Dat is toch juist de hele opzet? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Maverick
  • Laatst online: 19:42
jammer dat de webcast er telkens uitklapt :(

PSN: DutchTrickle PVoutput

• TheZeroorez
  • Niet online
Maverick schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:30:
jammer dat de webcast er telkens uitklapt :(
Real gaf twee keer problemen, Windows Media dinges gaat gewoon goed :)

Op de paar minuten bewegende UI na heb ik nog weinig nieuws gezien tbh.

Ik vraag me wel af wat de PeaceKeeper-topscore gaat zijn wanneer het mensen gelukt is om ChromeOS te builden :P
Zoals ik eigenlijk al dacht is dit het perfecte OS voor m'n moeder, en Google die zich bemoeit met netbooks (fatsoenlijke keyboards, touchpads en resoluties) is ook wel mooi voor netbooks/laptops.

Maar thuis zie ik mezelf niet snel Chrome OS gebruiken. Dat werkt alleen als je gamed op een Playstation, films kijkt op een mediabox, etc.

[ Voor 57% gewijzigd door TheZeroorez op 19-11-2009 19:45 ]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ik op engadget zo lees brengen ze gewoon een smartphone uit.

10:42AM "It is important to understand how we're gonna go to market." Going with partners to specify at hardware level. Only support solid state drives, only certain WiFi cards.

10:38AM Boot-partition is read-only.

10:37AM Chrome OS is nothing but web application. "It can't change files on your hard disk."

10:33AM "We're looking on a system called verified boot." Discussing malware. "The essence of the process is we double check to make sure you're running what you're running."

10:32AM "We've cut out all the boot steps we can" with Chrome OS. "As Sendar mentioned, we don't run conventional applicatins, so we don't need to start up background services for them. And we also autostart the browser." All tabs from last session come, too.

10:31AM All based on solid storage. "That's part of why we can boot so quickly."

T is gewoon een flash rom op een apparaat met een custom OS.

Mooie reactie op engadget, What happens when I have no internet connection?

[ Voor 4% gewijzigd door itsme op 19-11-2009 20:11 ]

Nothing to see here

• TheZeroorez
  • Niet online
itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:08:
Mooie reactie op engadget, What happens when I have no internet connection?
Je zou zo tussen die journalisten kunnen gaan zitten, die stellen ook van die achterlijke vragen :X

Je moet gewoon zorgen voor een internetverbinding. Maar wanneer je geen internet hebt kun je inderdaad niet bij e GMail/google/Flickr/etc. Maar dat kun je nu ook niet ;)

Het wordt inderdaad niets dat je met Chrome nu ook niet kunt. Het maakt het alleen wel een stuk goedkoper, simpeler en sneller voor de eindgebruiker.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.