Google Chrome OS Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 34.842 views

Onderwerpen

• Justhim
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-07 08:25
itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:08:
Mooie reactie op engadget, What happens when I have no internet connection?
Is het niet zo dat de google apps ook een offline mogelijkheid hebben? mogelijk hebben ze dat ook wel ingebouwd.

Vind het een leuk en goed idee, helaas heb ik er ook niet veel aan. Wel leuk om een oud laptopje te voorzien van een ssd (via sd-kaartjes ofzo) en dan chromeOS draaien. "leuk voor thuis" :)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Ik begin me nu wel een beetje te irriteren aan de journalisten die de manier van denken achter chrome os maar niet willen snappen en blijven drammen over android apps.

Chrome os ziet er leuk uit, maar persoonlijk lijkt het me iets te beperkt voorlopig, al zie ik wel hoe google hoopt dat het internet zich gaat ontwikkelen.

toch maar even builden en testen in virtualbox :)

[ Voor 7% gewijzigd door d33n op 19-11-2009 20:34 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:08:
Mooie reactie op engadget, What happens when I have no internet connection?
Ik had daar een soort Google Gears-iets voor verwacht.

Edit:
Maar dat is niet voor Chrome te krijgen :+
System requirements

* Firefox 1.5+ and Internet Explorer 6.0+

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 19-11-2009 20:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TheZeroorez schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:17:
[...]

Je zou zo tussen die journalisten kunnen gaan zitten, die stellen ook van die achterlijke vragen :X

Je moet gewoon zorgen voor een internetverbinding. Maar wanneer je geen internet hebt kun je inderdaad niet bij e GMail/google/Flickr/etc. Maar dat kun je nu ook niet ;)

Het wordt inderdaad niets dat je met Chrome nu ook niet kunt. Het maakt het alleen wel een stuk goedkoper, simpeler en sneller voor de eindgebruiker.
Maar je kunt in dit geval ook niet bij je bestanden, je oude emails, een email maken die straks wordt verzonden, een spelletje mijnenveger doen, een stukje typen voor later. De calculator starten etc
Ze hebben t wel over een usrecache, maar er staat expliciet bij alleen als cache en continu werken in de cloud.

Als moderator mocht je zelf wel even verder kijken dan je neus lang is ipv usertjes gaan beledigen.

[ Voor 6% gewijzigd door itsme op 19-11-2009 20:21 ]

Nothing to see here

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
HTML5 offline storage :)

edit:

- http://blog.chromium.org/...developers-would-you.html
- http://googleblog.blogspo...omium-os-open-source.html

Het lijkt mij wel wat voor erbij, een simpele netbook waarmee ik overal snel kan internetten. Ik hoop wel dat er een manier is om dvd's te kijken...

[ Voor 77% gewijzigd door user109731 op 19-11-2009 20:30 ]

Verwijderd

Maar er zit toch Gears in Chrome?

Edit: woops topic gaat snel hier. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 20:24 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:20:
[...]

Maar je kunt in dit geval ook niet bij je bestanden, je oude emails, een email maken die straks wordt verzonden, een spelletje mijnenveger doen, een stukje typen voor later. De calculator starten etc
Ze hebben t wel over een usrecache, maar er staat expliciet bij alleen als cache en continu werken in de cloud.
Heb je de webcast wel gekeken? Daar is prima antwoord gegeven. In het kort komt het erop neer dat dit een browser is, en browsers zijn nutteloos zonder internet. Je kunt inderdaad niet bij je bestanden, maar hoe vaak gebeurt het nu dat je écht zonder internet zit (mij nooit eigenlijk), en hoeveel minder vaak gaat dat in de toekomst gebeuren?

Je notepad synct trouwens met Google docs, zonder internet zou je dan nog prima je notepad moeten kunnen gebruiken? Je kunt het alleen niet opslaan. Mails kun je in ieder geval gewoons schrijven in die paar uur per jaar dat je geen mogelijkheid hebt om op internet te raken.
Als moderator mocht je zelf wel even verder kijken dan je neus lang is ipv usertjes gaan beledigen.
Mijn stukje over de journalisten en jouw vraag was dan misschien niet zo netjes, maar dit is een beetje een pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. "verder kijken dan je neus lang is en geen usertjes beledigen"...

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 19-11-2009 20:27 ]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TheZeroorez schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:25:
[...]

Heb je de webcast wel gekeken? Daar is prima antwoord gegeven. In het kort komt het erop neer dat dit een browser is, en browsers zijn nutteloos zonder internet. Je kunt inderdaad niet bij je bestanden, maar hoe vaak gebeurt het nu dat je écht zonder internet zit (mij nooit eigenlijk), en hoeveel minder vaak gaat dat in de toekomst gebeuren?
Op vakantie bijvoorbeeld bijna de gehele tijd.
Als vodafone zo door gaat als dit jaar eigenlijk regelmatig ;)

pot ketel, je hebt gelijk, echter moet jij modderaten dus mag ik verwachten dat jij niet begint met potten en ketelen.

[ Voor 9% gewijzigd door itsme op 19-11-2009 20:29 ]

Nothing to see here

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar mails (of headers) worden niet lokaal opgeslagen of hoe zit dat?

Lijkt me dat Chrome OS met niet al teveel moeite genoeg lokaal op kan slaan om de meeste functionaliteit van hun apps te waarborgen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Om even terug te komen op de discussie van X en window managers.
Zie http://www.chromium.org/c...ocs/software-architecture voor een architectuur overzicht. Zoals je kan zien gebruiken ze dus gewoon X met een window manager. Of dit nu een eigen WM is of een bestaande is bij nog niet duidelijk. (update) Ok, het is dus hun eigen window manager: http://src.chromium.org/c...rm/window_manager;hb=HEAD

Het lijkt mij in ieder geval een erg interessant project. Voor veel mensen zal dit OS voldoende zijn. Wil je meer met je PC dan zal je nog wel een uitgebreider OS nodig hebben. Maar zoals ze zelf al aangeven: de meeste tijd dat je PC aanstaat staat ook je browser open. Kan me wel vinden in die filosofie.

[ Voor 10% gewijzigd door drZymo op 20-11-2009 09:29 ]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 09:27
gdgt.com heeft een VMWare image met Google Chrome OS uitgegeven. Hiermee zou je vrij simpel het nieuwe OS kunnen testen. Inloggen doe je met je Google Account. Helaas zit ik hier achter een Proxy server, ben er nog niet achter hoe ik dat kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
DeRRudi schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:50:
gdgt.com heeft een VMWare image met Google Chrome OS uitgegeven. Hiermee zou je vrij simpel het nieuwe OS kunnen testen. Inloggen doe je met je Google Account. Helaas zit ik hier achter een Proxy server, ben er nog niet achter hoe ik dat kan instellen.
ik zou er mee oppassen: http://www.techradar.com/...t-google-s-product-645315

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 09:27
De image van gdgt.com is een andere dan genoemd in dat artikel. Die door gdgt.com geleverde versie is een echte van Google Chrome OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de een of andere manier moet je een @Google.com adres hebben om verder te kunnen werken. Inloggen kan wel gewoon met je @gmail.com adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Laatst online: 04-09 07:58
Ik heb ook al een vmware image liggen. Gisteravond even de src gebuild. Naar een USB stick gekopieerd en geboot op mijn Toshiba R500. je kan gewoon inloggen en met ctrl-alt-f2 naar tty2 waar je gewoon kunt inloggen in een karmic console.
Ik kreeg mijn internet (zowel wifi als bedraad) niet aan de gang. via de console inloggen werkte niet. Ik weet niet hoe dit nu komt, maar daar hebben we dit weekend misschien weer tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:49
m3nno schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:56:
Ik heb het zogenoemde Chrome OS gedownload van http://getchrome.eu/download.php

Heb het een paar keer op verschillende machines geprobeerd, echter zonder resultaat. Na de keuze van Chrome OS blijft de computer hangen.

So far, no luck here...

Naja, toch fake, as i read...
Zelfs in de Metro van vandaag staat die link. Die Ruben kan er ook niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zidane007nl schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:05:
[...]

Zelfs in de Metro van vandaag staat die link. Die Ruben kan er ook niks van.
:| ... |:( ...

Wie zit er eigenlijk achter deze fake-link? Want nu gaan al die argeloze wannabee-ICT-ers-die-het-niet-zijn hun homePC opleuken met dit OS. En als er een virus in dit OS zit (weet ik niet, maar zou kunnen) dan wordt dit virus door dit fake OS op heel veel PC's geinstalleerd

* Eusebius verwacht een toestrom op GOT met topics als Help! ChromeOS geinstalleerd en is Windows weg

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:36
Try Out Chrome OS In a Virtual Machine
http://tech.slashdot.org/...e-OS-In-a-Virtual-Machine
Torrent and Info: http://pastie.org/706872

It's about 702 MB. Virtualbox can use it as a disk with ubuntu to boot it up.
Test user info: "Jackolas" for the user and nothing in the password field just hit enter.
Sudo password: "paranoiduser"

(mirror: http://kokkers.gotdns.com/randomfiles/ide.vmdk.torrent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Voor de mensen die geen zin hebben om de boel binnen te halen via torrents en vage downloadsites, vond ik nog een leuke ftp mirror voor de vmdk en de vdi. (bron)

Heb het gedownload, getest met een tweede gmailaccount en denk nu dat deze mirror wel te vertrouwen is.

[ Voor 9% gewijzigd door freyk op 21-11-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Nou, met al die fake Chrome OSsen weet ik het niet meer hoor .. wat kun je nou wel en wat nou niet vertrouwen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is wel iets wat Google had kunnen verwachten. Beter was als ze zelf een VMware image en een image voor een paar populaire notebooks hadden gereleased en gehost.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 19-09 22:44
Volgens mij is dit wel een 'echte' Chrome OS release (@ TBP) een image voor Vmware ala 200MB. Systeem ziet er vrijwel hetzelfde uit als de eerder getoonde screenshots in dit topic.

Ook moet je inloggen met een gmail adres.

Zelf vind ik het na een kort onderzoek nou niet 'bepaald een OS', bij alles wat je doet merk je dat je gewoon in een browser zit te werken. Het is dan ook gebasseerd op een browser, maar je zou verwachten dat ze dat wel iets zouden maskeren oid.

Onder VMware Fusion werkt het geheel nogal traag, mja. Mocht je niet in kunnen loggen en geeft hij aan dat je niet verbonden bent met het internet moet je je NIC in vmware veranderen van NAT naar Bridged, althans dat was hier de oplossing.

Even een screenshotje online gegooit.

Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/d8c97f/chromiumatosx.png

[ Voor 22% gewijzigd door ZpAz op 21-11-2009 11:37 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Ik ben er wel erg in geïnteresseerd. Ik heb boven nog ergens een oud pc'tje staan dat ooit win2k runde, maar toen ik er 13 virussen op had zitten heb ik hem naar win xp geüpgrade, maar dat loopt gewoon niet lekker. Aangezien dit volledig draait op internet, maakt de hardware niet zo heel veel uit. LANG LEVE GOOGLE!!!

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
thijsje66 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:42:
Ik ben er wel erg in geïnteresseerd. Ik heb boven nog ergens een oud pc'tje staan dat ooit win2k runde, maar toen ik er 13 virussen op had zitten heb ik hem naar win xp geüpgrade, maar dat loopt gewoon niet lekker. Aangezien dit volledig draait op internet, maakt de hardware niet zo heel veel uit. LANG LEVE GOOGLE!!!
Je zult wel een SSD en nog wat andere dingen aan hardware moeten hebben (er komt immers een custom firmware in als vervanger van je BIOS, etc.). Ik denk niet dat het zo handig is om op een fatsoenlijke standalone Chrome OS te wachten... Een simpele Linux distro met een browser en het minimale aan overige dingen lijkt me handiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

[slightly off topic]Chrome-related dingetje, ik heb ooit via een repository chromium (de browser) geinstalleerd en nu installeerde ik via chromium.org een deb-file en dat is dan weer een Chrome-versie, die is dus anders dan de Chromium browser op mijn andere compu... ik snap het verschil niet meer!

snapt iemand het nog?
[/]

* letatcest is in de war van al die chrome/chromium dingen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OEWo3Wxr6prUBRT05sOSaqet/thumb.png

[ Voor 15% gewijzigd door letatcest op 21-11-2009 15:08 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 22:02

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Is er nog een mogelijkheid om de resolutie omhoog te gooien naar 1920x1080? Draai hem nu in Virtualbox.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

TheZeroorez schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:55:
[...]er komt immers een custom firmware in als vervanger van je BIOS[...].
Heeft iemand enig idee wat hun plan daarmee is? Gaan ze coreboot gebruiken? Of een eigen, compacte BIOS schrijven? Of hebben ze een deal met hardwarefabrikanten?

Ik kon er niet zoveel over vinden namelijk, en dit is toch wel een van de meest revolutionaire vernieuwingen van Chrome OS imho.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

letatcest schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:55:
...dat is dan weer een Chrome-versie, die is dus anders dan de Chromium browser op mijn andere compu... ik snap het verschil niet meer!
U bent bekend met Google?

http://code.google.com/chromium/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

ja, lol :+ maar eh, het is ook niet zo boeiend, hooguit verwarrend.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Ik heb er gisteren mee gespeeld, maar ik vraag me echt af of hier een grote doelgroep voor is. Mijns inziens is het reduceren van een pc/netbook tot een browser net iets te beperkend.

Ik vraag me ook af wat de meerwaarde gaat zijn t.o.v. bijvoorbeeld Easy Peasy, op het sneller booten na. Krijg ik met Chrome OS uiteindelijk functionaliteit wat ik met Chrome onder een ander OS niet heb?

Zelf vind ik netbookjes wel ideaal voor vliegtuigreizen, beetje de stukken doorlezen en wat (offline) filmpjes kijken of muziek luisteren. Vraag me af wat ik uberhaupt nog kan met Chrome OS zonder internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Krijg ik met Chrome OS uiteindelijk functionaliteit wat ik met Chrome onder een ander OS niet heb?
Zeer belangrijke zaken zijn naar mijn mening:

- Veiligheid
- Cloud computing
- Snelle opstarttijd
- Toekomst gericht met web apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
Da's erg relatief. Als je alles synct met een cloud (met een enkel accountje)... zijn er toch wat meer risico's dan wanneer je data alleen op je laptop lokaal beschikbaar is.
Waar staat dat je dat niet kan gebruiken zonder Chrome OS? Je kan toch ook van de cloud; Google Apps, Wave e.d. zonder Googles' OS gebruiken?
Tja, dat bereik je ook met iets als Damn Small Linux of een getweakte andere distro.
Nogmaals: de web apps zijn er niet uitsluitend voor Chrome OS.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Laatst online: 29-09-2024
Er zijn hier mensen die denken/hopen dat dit een general-purpose-OS wordt. Dat wordt het dus NIET. Dit is bedoeld voor een "nieuwe" categorie (goedkope) apparaten die maar 1 ding kunnen: webbrowsen. En dat met een hele korte boottijd. Dit is voor veel mensen gedurende de meeste tijd genoeg. Als je meer nodig hebt, heb je altijd nog je desktop/laptop/whatever. Maar die zijn een stuk groter, zwaarder, hebben kortere batterijduur, en zijn aanzienlijk duurder.
De hardware-eisen voor deze machines zijn laag, windows-compatability is niet noodzakelijk, en het OS kan voor dat specifieke model getuned worden. Dat betekent dat ze bijv. dingen kunnen doen als het bios vervangen voor coreboot (scheelt aanzienlijk in boottijd), flash-drives gebruiken zonder FTL (Flash Translation Layer, laag die de flash-drive als block-device laat werken) (is goedkoper, en werkt beter), ARM gebruiken, etc.
OS is zelf read-only en klein, dus een 20MB/s sd-kaart met belabberde schrijf-snelheid is waarschijnlijk al wel voldoende...

Ik weet niet wat ze allemaal gaan doen, maar het geeft interessante mogelijkheden, en kan de prijs lekker laag houden. En gaat hopelijk voor andere (hardware/software-)ontwikkelingen zorgen waar de gewone linux-gebruiker ook wat aan heeft.

En als je enkel een webbrowser niks vindt, dan kan je vast wel Chrome OS aan je eigen wensen aanpassen en er wat extra progsels instoppen. Niet zo makkelijk als bij een standaard linux, en je moet Chrome waarschijnlijk rebuilden ervoor(en het resultaat up-to-date houden), maar het kan wel. Ik denk dat we een hoop "forks" kunnen verwachten.
En (voorlopig) draait het nog gewoon X, dus je kunt ook naar een andere linux/unix-bak connecten (X is netwerk-transparant) en een volledige desktop tot je beschikking hebben. Is standaard X niet snel genoeg, hebben we ook nog NX. NoMachine heeft daar trouwens ook een java-client voor, zodat je ook vanuit enkel een browser naar je desktop kan (mits Chrome OS een java-applet-plugin krijgt...)

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Ik denk dat je deze OS in the-big-picture moet zien. De clue zit hem in de keuze voor het gebruik van een SSD drive in combinatie met geen lokale opslag en afhankelijkheid van het internet. Ze willen een hardware systeem zonder bewegende onderdelen of grote opslag van bestanden. Verder gebruiken ze een superlicht systeem dat weinig resources vraagt en ze hebben dikke connecties met hardware fabrikanten. Tenslotte komt het pas over een jaar uit.

Dit systeem is niet bedoelt voor de huidige netbooks zoals we ze kennen (juiste benaming daarvoor is meer mini laptops). Het is bedoelt voor een gehele nieuwe generatie netbooks van een ander caliber.
Denk aan superdunne netbooks met kleine (onboard) ssd schijfjes (16/32 GB) een beetje ram (1 tot 2 GB) een lowpower CPU met onboard GPU. Accu's die 12 tot 20 uur meegaan. En ze zijn goedkoop 150 tot 300 euro.

Oftewel een plankje dat je altijd bij kunt hebben, eventjes overal kunt gebruiken. Je kunt ze lenen van vrienden en je eigen ding erop doen. Gestolen? Geen probleem, gewoon een andere pakken en je bent weer waar je was gebleven. Een totaal nieuw concept dat echt de naam netbook mag dragen.

Ik denk niet dat je dit als een vervanger kunt zien van je dikke bak met de grote OS'en, maar als een apparaatje ernaast voor je online dingetjes. Een soort tweede mobieltje.

UPDATE:
Het lijkt erop dat de eerste netbooks/smartbook al op de markt komen:
nieuws: Pegatron toont smartbook-ontwerp met Ubuntu

[ Voor 8% gewijzigd door vormstreber op 22-11-2009 15:25 ]

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-AH
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05 00:58
ZpAz schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:34:
Volgens mij is dit wel een 'echte' Chrome OS release (@ TBP) een image voor Vmware ala 200MB. Systeem ziet er vrijwel hetzelfde uit als de eerder getoonde screenshots in dit topic.

Ook moet je inloggen met een gmail adres.

Zelf vind ik het na een kort onderzoek nou niet 'bepaald een OS', bij alles wat je doet merk je dat je gewoon in een browser zit te werken. Het is dan ook gebasseerd op een browser, maar je zou verwachten dat ze dat wel iets zouden maskeren oid.

Onder VMware Fusion werkt het geheel nogal traag, mja. Mocht je niet in kunnen loggen en geeft hij aan dat je niet verbonden bent met het internet moet je je NIC in vmware veranderen van NAT naar Bridged, althans dat was hier de oplossing.
Dus heeft Google goed werk geleverd, als je de ontwikkelingen gevolg zou hebben zou je weten dat dit ook werkelijk het doel was van Google. Het lijkt mij heerlijk om mee te werken, alleen zouden er meer netbooks moeten zijn met native 3G ondesteuning ipv zo'n huge ass dongle uit je netbook laten bungelen.

En moeten uiteraard de tarieven omlaag. Anders zou Chrome OS nooit doorbreken. Ik ben nieuwsgierig of dit de markt zou verschuiven of dat fabrikanten en mobile web providers onder hun steen blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zou het zo veel data verbruiken dan? Ik denk dat het wel meevalt met wat Gmail en Google Docs. Heel de dag Youtbube filmpjes kijken kan wel oplopen, maar dat is ook op een Windowssysteem zo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
vormstreber schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:18:

Ik denk niet dat je dit als een vervanger kunt zien van je dikke bak met de grote OS'en, maar als een apparaatje ernaast voor je online dingetjes. Een soort tweede mobieltje.
Inderdaad, niet een (r)evolutie maar een nieuwe tak in sport. Natuurlijk houd ik mijn desktop met alle zware programma's erop. Maar in de trein wil ik niet sjouwen met een laptop (paar kg) en lang wachten om te booten. Sowieso, wat ik in de trein doe is mogelijk met alle functies van bv Google Docs.

Net zoals fotografie schilderen niet heeft vervangen, zal Chrome OS de gewone Desktop OS niet vervangen. Het is een andere manier van werken die in sommige situaties beter is. Bijvoorbeeld: je maakt een Afrika reis en wilt je weblog bijhouden. Dan heb je wel Gears nodig om offline te kunnen werken in de Bush Bush. De keuze tussen een laptop en een mini-laptop met Chrome OS is dan denk ik snel gemaakt.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

TheZeroorez schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:17:
[...]

Je zou zo tussen die journalisten kunnen gaan zitten, die stellen ook van die achterlijke vragen :X

Je moet gewoon zorgen voor een internetverbinding. Maar wanneer je geen internet hebt kun je inderdaad niet bij e GMail/google/Flickr/etc. Maar dat kun je nu ook niet ;)

Het wordt inderdaad niets dat je met Chrome nu ook niet kunt. Het maakt het alleen wel een stuk goedkoper, simpeler en sneller voor de eindgebruiker.
Ik gebruik op dit moment een Dell Mini 9 met Snow Leopard en Gmail, Calendar, Docs etc van Google als Fluid-Apps. Dat werkt dankzij Gears ook offline prima, met automatische sync als je weer internet hebt. Ik gebruik hem nu regelmatig voor m'n studie en dat bevalt uitstekend. :)

Los daarvan is er nu een project met Wifi in de binnenstad van Groningen (www.draadloosgroningen.nl) dat ik ook in mijn woonkamer kan ontvangen. Daarnaast beschikt mijn Mini 9 over een ingebouwd modem, waarmee ik dankzij een prepaid-kaartje van Vodafone overal online kan. Kom maar op met de toekomst! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:47

arie_papa

Running on Ubuntu

Zou je hierop ook VMWare kunnen draaien?
Zou natuurlijk helemaal ideaal zijn. Snelle opstarttijd waarmee je beperkte functionaliteit hebt, en dan VMWare starten voor eventueel uitgebreidere OS'en.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

StefSOFT schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:54:
Is er nog een mogelijkheid om de resolutie omhoog te gooien naar 1920x1080? Draai hem nu in Virtualbox.
code:
1
Ctrl+Alt+T » xrandr -s 1920x1080

Zou het mogelijk zijn om automatisch de nieuwste versie vanuit de chromium source te laten downloaden/compilen en in een vmware image te laten zetten oid?
De versie van gdgt.com is al enigszins verouderd.
Of nog leuker: updaten/compilen vanuit chrome OS zelf?

Tis dat ik niet zo handig ben met compilen etc, anders had ik wel wat willen knutselen aan een scriptje :P

[ Voor 41% gewijzigd door StarLite op 23-11-2009 14:52 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
skinlee78 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:50:
Zou je hierop ook VMWare kunnen draaien?
Zou natuurlijk helemaal ideaal zijn. Snelle opstarttijd waarmee je beperkte functionaliteit hebt, en dan VMWare starten voor eventueel uitgebreidere OS'en.
Natuurlijk niet, het is puur op internet gebaseerd, hij heeft niet voor niets een snelle opstarttijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 22:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

StarLite schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:45:
[...]

code:
1

Zou het mogelijk zijn om automatisch de nieuwste versie vanuit de chromium source te laten downloaden/compilen en in een vmware image te laten zetten oid?
De versie van gdgt.com is al enigszins verouderd.
Of nog leuker: updaten/compilen vanuit chrome OS zelf?

Tis dat ik niet zo handig ben met compilen etc, anders had ik wel wat willen knutselen aan een scriptje :P
Ja dat kan. Staat hier allemaal stap voor stap beschreven: http://sites.google.com/a...ium-os/build-instructions

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 22:02

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

StarLite schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:45:
[...]

code:
1
Mmm bij mij geeft ie aan dat 800x600 de max is. Heb via virtualbox 64 mb videogeheugen opgegeven inclusief 3d, moet ik nog ergens een .conf bestandje aanpassen?

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

StefSOFT schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:40:
[...]

Mmm bij mij geeft ie aan dat 800x600 de max is. Heb via virtualbox 64 mb videogeheugen opgegeven inclusief 3d, moet ik nog ergens een .conf bestandje aanpassen?
Hmzz, ik gebruikte VMWare Player (ook gratis!) en daarin was het geen probleem.
Ik heb alleen helaas niet de luxe van een uitgebreide linux omgeving waarin ik dit kan doen.
Ik had gehoopt dat iemand een automatische nightly build online zou zetten oid ;)

[ Voor 38% gewijzigd door StarLite op 23-11-2009 23:22 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiamondKoos
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04 09:10
Vanmorgen nog even een artikeltje gemaakt over de Browser login voor Google Chrome OS
Google heeft een verandering aangebracht in de broncode van Chrome OS waardoor er in plaats van op het systeem pas in de browser wordt ingelogd. TechCrunch denkt alvast dat Google Friend Connect zal worden gebruikt voor deze inlogprocedure.

De functie kwam al naar voren op 13 oktober via code.google.com waar melding werd gemaakt van een aanpassing van de code. De log meldde: Het afhandelen van de inlogprocedure door Chrome (browser) heeft verschillende potentiële voordelen. Onderzoek deze en besluit wat we doen met de login manager. De code werd geïmplementeerd op 14 december maar, zo blijkt uit onderstaand citaat, is nog niet geschikt voor dagelijks gebruik en er moet nog behoorlijk aan gesleuteld worden.

An early version of this change is finally in. It’s not ready for daily use yet, and we haven’t gotten the network picker on there or anything yet, but at least we’ve got a baseline in there. I’m filing issues for the follow-on work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Google Chrome OS-based netbook tech specs are out

London - Believe it or not - the tech specs of the rumoured Google Chrome OS-based netbook are already out and by the sound of it, the netbook looks to me like a high performance machine.

Even as rumours grow that Google has tapped several hardware manufacturers about making its netbook as per its specifications and design and has sent out RFPs (request for proposal), tech bloggers have already begun speculating about the netbook's specs.

The Google netbook, it is reported, will run on Chrome OS (what else?) and will boast of a chipset from Nvidia's Tegra line and it will be powered by an ARM CPU (which reportedly performs better than Intel Atom and consumes less power).

It is also rumoured that the netbook will sport a 10.1-inch TFT HD-ready multi-touch display, and would come with 64GB SSD (mind you, not HDD), 2GB RAM and other bells and whistles such as WiFi, 3G, Bluetooth, Ethernet port, USB ports, webcam, 3.5mm audio jack, multi-card reader, etc.

The netbook, which is expected to launch in the holiday season of 2010, will reportedly also come with preinstalled Google apps such as Google Map, Gmail, Google Docs, Google Calender and Google Search by Voice.

According to market rumours, the Google netbook will be subsidised (the device will reportedly sport a sub-$300 price tag) and sold directly to consumers by Google. However, in some countries like the US, Google will tie up with one or more network operators and sell it as part of a bundled 3G plan, making it a potential rival of Nokia Booklet 3G.

Now if all of these are true, it's like getting a Ferrari for the price of a Mini Cooper. What do you say, folks? Leave your comments below.

Afbeeldingslocatie: http://www.ibtimes.co.uk/data/articleimgs/16718-google-chrome-os-based-netbook.jpg

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Een deel van die specs stond toch al op de FP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Hd-ready mutlitouch, een 64GB ssd en 3G module en minder dan 300$??? Voor 1000€ meer heb je een sony/windows 7 equivalent toch?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
thijsje66 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:03:
Een deel van die specs stond toch al op de FP?
Waar bedoel je? Ik zie niks.
Volgens mij wordt er tussen de 300 en 350 dollar bedoelt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Krijg je dan op een secundair schermpje google ads te zien die relevant zijn voor wat je aan het typen bent, om de kosten eruit te halen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
64GB SSD, terwijl het hele idee achter Chrome OS is dat je (bijna) niets op slaat op je nettopje? Lijkt me stug... Ook had ik gehoopt wel iets over de schermresolutie te lezen, dat zou ook behoorlijk onderscheidend moeten zijn.

Wat een flut plaatje erbij trouwens :X

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Hij zal dit artikel bedoelen :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
TheZeroorez schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:13:
64GB SSD, terwijl het hele idee achter Chrome OS is dat je (bijna) niets op slaat op je nettopje? Lijkt me stug... Ook had ik gehoopt wel iets over de schermresolutie te lezen, dat zou ook behoorlijk onderscheidend moeten zijn.
Voor muziek, video's e.d. is het wel degelijk de bedoeling in Chrome OS dat je die lokaal opslaat, hoor.
Schermresolutie staat er toch in? HD-Ready, dat meestal staat voor 1366x768, of iig 720 beeldlijnen verticaal heeft.
TheZeroorez schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:13:
Wat een flut plaatje erbij trouwens :X
Daarom vertrouw ik de hele bron van het bericht niet.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• thijsje66
Hier:
nieuws: 'Google-netbook met Chrome OS krijgt Tegra-chip, ssd en multitouch' - update

Het is al een tijdje geleden hoor ;)
Voor muziek enzo lijkt het me toch wel handig. Het idee achter Chrome OS is volgens mij dat je geen programma's op je computer hoeft op te slaan.

Hier staat Chrome OS volgens de google blog
http://googleblog.blogspo...ing-google-chrome-os.html

Er staat niets vermeld over muziek of harde schijven ofzo, alleen maar dat hij een snelle boottijd krijgt en vooral browser-based is. Aangezien je dus bijna geen schijfruimte kwijtraakt aan programma's, kan je dat gebruiken voor filmpjes en muziek (geen office bestanden, daar heb je Google Docs voor.)

[ Voor 50% gewijzigd door thijsje66 op 31-12-2009 12:10 ]

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Ik vraag me dan wel of hoe je muziek moet afspelen in je browser (dus wat voor een app ze daar voor verzonnen hebben).

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

De browser krijgt een, of althans, heeft momenteel in sommige implementaties al een filesystem-API in JS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net chromium os op een usb stick gezet en alles werkt alleen gaat het heel sloom. De snelheid van de stick is ongeveer 15MB/s. Weet iemand hoe je het sneller kan maken of het laden in je ram bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

thijsje66 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:06:
Voor muziek enzo lijkt het me toch wel handig. Het idee achter Chrome OS is volgens mij dat je geen programma's op je computer hoeft op te slaan.
Als ze iets als Spotify er op installeren hoef je ook geen muziek lokaal op te slaan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiamondKoos
Marvell Armada 510 chipset draait pre-release Chrome OS. ARMdevices.net heeft een video gepost waarop te zien is dat een prototype van Marvell met de Armada 510 chipset Chrome OS draait. Check 't laatste nieuws @ http://www.chromenieuws.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiamondKoos
Recent kondigde Apple de iPad aan, een handzaam apparaat geoptimaliseerd voor internetten. Ruim een half jaar geleden kondigde Google Chrome OS aan, een besturingssysteem dat in combinatie met een netbook voor een optimale internetervaring moet zorgen. Een botsing tussen beide partijen lijkt niet ver weg?

Check: http://www.chromenieuws.n...hrome-OS-op-ramkoers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DiamondKoos schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:49:
Recent kondigde Apple de iPad aan, een handzaam apparaat geoptimaliseerd voor internetten. Ruim een half jaar geleden kondigde Google Chrome OS aan, een besturingssysteem dat in combinatie met een netbook voor een optimale internetervaring moet zorgen. Een botsing tussen beide partijen lijkt niet ver weg?

Check: http://www.chromenieuws.n...hrome-OS-op-ramkoers.html
Het lijken mij twee hele verschillende concepten,

Een iPad is een tablet, een informatiereader waarop je vooral internetpagina's, ebooksl, kranten en e-mail leest. Makkelijk vanuit de bank en geen opstarttijd omdat hij net als een pda aan zal staan. Chrome OS is een OS voor netbooks waarbij je een normale manier van tekstinvoer hebt en je data online staat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Laatst online: 29-09-2024
Enige echte verschil in hardware is dat laptops een toetsenbord+touchpad hebben, en een tablet een touchscreen.
Het lijkt me niet zo heel moeilijk om Chrome OS goed werkend op een tablet te krijgen...

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'Google Netbook' zal (neem ik aan) wèl Flash ondersteunen en heeft een normaal toetsenbord. Dat lijkt me toch een veel betere 'internet experience' dan de iPad levert. Ook het feit dat je een netbook niet per se vast hoeft te houden om er mee te werken (iPad op je schoot leggen lijkt me nou niet bepaald ergonomisch) zorgt ervoor dat de netbook van google op dit vlak wint (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiamondKoos
Marzman schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 02:30:
[...]

Het lijken mij twee hele verschillende concepten,

Een iPad is een tablet, een informatiereader waarop je vooral internetpagina's, ebooksl, kranten en e-mail leest. Makkelijk vanuit de bank en geen opstarttijd omdat hij net als een pda aan zal staan. Chrome OS is een OS voor netbooks waarbij je een normale manier van tekstinvoer hebt en je data online staat.
Misschien toch niet zo verschillend als gedacht? Chrome OS op een tablet?
Check: http://www.chromenieuws.n...deo-Chrome-OS-tablet.html

Afbeeldingslocatie: http://www.chromenieuws.nl/files/images/chrome_os_tablet_3.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DiamondKoos op 04-02-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
DiamondKoos schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:23:
[...]

[afbeelding]
Die vinger-houdingen doen me denken aan MBP's...

edit:
http://www.chromenieuws.n...et-Chrome-OS-netbook.html
Of was dit al bekend?

[ Voor 11% gewijzigd door thijsje66 op 04-02-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiamondKoos
Interessant, ik ben benieuwd met welke specificaties die netbook zal worden uitgerust..

Hier het eerste deel van een uit het Engels vertaald diepteinterview met Matthew Papakipos, engineering director van het Chrome OS project, en Eitan Bencuya, van Google's PR afdeling. Interessant om te lezen ook hoe ze op het idee kwamen van Chrome OS e.d.

http://www.chromenieuws.n...-en-Bencuya--deel-1-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DiamondKoos schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:23:
[...]

[afbeelding]
Cool ding, dat komt inderdaad een stuk dichterbij dan ik verwachte (mij leek Android dan weer meer geschikt voor tablets eigenlijk). Ik hoop alleen dat Google het beter aanpakt als met de Nexus One want die is commercieel gezien niet heel succesvol als iPhone tegenhanger.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 06-02-2010 23:33 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Zijn hier trouwens gebruikers die chromeos draaien van http://chromeos.hexxeh.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Erhnam schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:34:
Zijn hier trouwens gebruikers die chromeos draaien van http://chromeos.hexxeh.net/
Ziet er mooi uit, zal het eens uitproberen.
Werkt het een beetje?

[ Voor 4% gewijzigd door thijsje66 op 15-02-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Erhnam schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:34:
Ziet er leuk uit, ga ik eens proberen. Wat vind je er zelf van?

[edit]Getest :) Erg mooie interface, werkt ook veel sneller dan de virtual machine image die ik een hele tijd geleden geprobeerd heb. Waar ik alleen een beetje een rotgevoel bij krijg is dat je wachtwoorden enzo intyped en dat dit alleen werkt met een internet verbinding. Nu is dat op zich logisch met Cloudsoftware, maar dit is niet gemaakt door Google maar door een 17 jarige. Ik vind dat toch een beetje tricky en zou willen dat Google zich daar wat meer mee bemoeide omdat er met zo'n cloud toch best veel data aan dat wachtwoord hangt.

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 15-02-2010 21:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Waar kun je naast hexxes nog meer een ChromeOs (variant) downloaden? Als ik Google, kom ik wel eea tegen, maar volgens mij ztten daar ook besmette builds tussen

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Engadget heeft trouwens wat gepost over de voortgang van dit project:

http://www.engadget.com/2...ss-latest-bits-of-polish/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Erhnam schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:15:
Engadget heeft trouwens wat gepost over de voortgang van dit project:

http://www.engadget.com/2...ss-latest-bits-of-polish/
Zeg het dan goed. TechCrunch heeft wat gepost over Chrome: http://techcrunch.com/2010/06/23/chrome-os-polish/
Dat staat zelfs in het bericht van engadget met een linkje er naar toe.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, verkeerde topic...

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.yugatech.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/google-chrome-os.jpg

Het wachten is bijna voorbij! Google Chrome OS Netbook wordt wsl. 7 december officieel aangekondigd door Google, althans volgens Engadget.`

http://www.engadget.com/2...o-launch-on-december-7th/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Live presentatie ook van Chrome OS? Let's wait & see

YouTube: Kanaal van googlechrome

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Ik ben benieuwd of het ook te installeren valt op bestaande systemen. Ik heb een 9 inch EEE laptop waar ik het wel op zou willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
wel een geile notebook. Jammer dat ze alleen binnen US shippen ;(

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:58:
wel een geile notebook. Jammer dat ze alleen binnen US shippen ;(
Ja ik zit er ook al een uur op te geilen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Had het form al helemaal ingevuld toen ik zag dat ze niet buiten de VS shipten :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--> nieuws: Chrome OS krijgt testprogramma; eerste netbooks medio 2011

Wie gaat ff de topicstart bijwerken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
ik lees allemaal berichten op het internet die elkaar tegenspreken..

is Chrome OS nou wel of niet te downloaden?
Is Chrome OS bruikbaar zonder internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
AlphaWierie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:55:
ik lees allemaal berichten op het internet die elkaar tegenspreken..

is Chrome OS nou wel of niet te downloaden?
nieuws: Chrome OS krijgt testprogramma; eerste netbooks medio 2011
Is Chrome OS bruikbaar zonder internet?
Ja er is een offline-modus beschikbaar. Je bent dan wel beperkter, maar dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 08 december 2010 @ 01:04:
[...]

nieuws: Chrome OS krijgt testprogramma; eerste netbooks medio 2011

[...]

Ja er is een offline-modus beschikbaar. Je bent dan wel beperkter, maar dat spreekt voor zich.
Wat bedoel je met offline-modus?

De 'test notebookjes' die ze gaan versturen zijn toch gewoon online te gebruiken?
En verder is er toch niks uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
TripleQ schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:34:
[...]

Wat bedoel je met offline-modus?

De 'test notebookjes' die ze gaan versturen zijn toch gewoon online te gebruiken?
En verder is er toch niks uitgekomen?
Op plekken waar je geen internet hebt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:41:
[...]

Op plekken waar je geen internet hebt.
Ow wacht je hebt gelijk, ik las de post van RoD verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Ben ik nou heel gek als m'n gedachten heel even afdwaalden naar een merge van Android en ChromeOS . Ze overlappen elkaar op het 10" terrein bijna, en de ChromeOS filosofie is tot op zekere hoogte op smartphones van toepassing (internet everywhere).... :?

edit: Ok, native applicaties ontwikkelen is nog wel best een struikelblok :+ Maar de onderliggende code is niet eens zo heel gek. En Tim Berners Lee had al een uitgesproken negatieve mening over websites die niet een mobiele versie van de site ontwikkelen maar een applicatie, dus in dat opzicht zou het een goed ding zijn :)

[ Voor 39% gewijzigd door afraca op 08-12-2010 11:33 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Laatst online: 29-08 22:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Leauwie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:55:
[...]

Dit is een 'zelf' gemaakte of officiële?
De source-code is toch nog helemaal niet openbaar gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Laatst online: 29-08 22:50
TripleQ schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:14:
[...]

De source-code is toch nog helemaal niet openbaar gemaakt?
Daarom mijn vraag wat dit voor een versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 20-09 08:58

EraZor

Don't mention the war

Iemand bovenstaand iso al geprobeerd? ben ook wel benieuwd nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
EraZor schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:13:
Iemand bovenstaand iso al geprobeerd? ben ook wel benieuwd nl :)
Downloading :-) Host is alleen mega traag!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 10:58

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ja idd hier duurt het minimaal 2 uur op een gbit aansluiting :')

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
http://getchrome.eu/

Dat lijkt de bron te zijn waar het bestand vandaan kom...

Geen idee wat ik ervan kan verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft niks met Google Chrome OS te maken. Staat ook onderaan de pagina van getchrome.eu: "Chrome OS is not related to Google". Wat jij nu aan het downloaden bent is gewoon een homemade Linux distro met het accent op de chrome-browser/webservices. Heeft niks, maar dan ook niks met Google Chrome OS (!) te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:23:
[...]

Dit heeft niks met Google Chrome OS te maken. Staat ook onderaan de pagina van getchrome.eu: "Chrome OS is not related to Google". Wat jij nu aan het downloaden bent is gewoon een homemade Linux distro met het accent op de chrome-browser/webservices.
*Stopt download* :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.