• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vanx schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:59:
[...]

AAAAAAAAAAAAAH!

De iPod touch 8GB "3G" is EXACT hetzelfde als de 2G. Apple wil om de een of andere reden een 8GB erin houden, voor snellere/betere hardware moet je de 32GB of de 64GB kopen.
Op de 8 GB iPod touch 2G staat geen firmware 3.1.1, waar je dan weer een paar euro extra voor zou moeten betalen. Het kan ook gratis, maar da's illegaal.

Ik had overigens verwacht dat het 8 GB model eruit ging en dat het 16 GB model gewoon bleef bestaan, maar nee! Nu heb ik het 32 GB model, anders had ik het 16 GB model gekocht en 8 GB is voor mij te weinig. Eigenlijk is dat ook gewoon een oud model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken iemand een paar echt foto`s posten van voor en achterkant van de ipod touch 3g. is nergens te vinden op google alleen van het prototype met camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Hij ziet er niet anders uit dan de 2G, en daar zijn vast wel foto's van te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil graag het verschil van de antenne zien enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:23:
wil graag het verschil van de antenne zien enzo
Als je graag álles wil zien: de iFixit teardown reportage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik heb maar 3 euro gedoneerd aan het team dat bezig is met de jailbreak voor de Ipod Touch 3G. Ze hebben ondertussen al zo'n 400 euro verzameld zodat ze wat ipods kunnen kopen om te testen. Hopelijk binnenkort een release dus :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
/me Wiethoofd wijst geerttttt nogmaals op [iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2 :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Oh, je eerste verwijzing gemist :P

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Vanmiddag heb ik geprobeerd mijn iPod als volwaardig navigatiesysteem te gebruiken. Gewoon met Google Maps, geen andere apps ofzo. Van tevoren eerst thuis de route ingeladen, daarna op weggegaan. Het werkt wat mij betreft echt fantastisch. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik in Amerika woon, dus dat maakt wel een redelijk groot verschil. Ik plaats dit hier toch, om even aan te geven hoe zoiets hier werkt en dat als er dus weer eens commentaar komt op dat bepaalde functies niet lekker werken, dat kan komen doordat die functies wellicht niet gemaakt zijn voor in Nederland.

Een lijst met instructies (drive 5.8 miles, then keep right at the fork) was in principe genoeg, maar soms was het handig om ook even te kijken hoe de weg liep met behulp van het kaartje (niet de satelliet, maar echt het kaartje). Hij begeleidde me precies naar de juiste locatie (in mijn geval de universiteit), en in ongeveer de tijd die hij inschatte.

Het mooiste kwam echter nog. Ik maakte een kleine detour om wat te eten te halen, maar uiteindelijk bleek dat klein niet zo klein te zijn en ik was redelijk goed verdwaald. Oplossing: even een netwerkje opzoeken dat opstaat, huidige locatie opvragen (en dat werkt echt perfect met al die netwerken hier), en de nieuwe routebeschrijving opstellen.

Het mooiste was nog wel, dat als ik location services aan liet staan, hij het tijdens het rijden meteen aangaf waar ik zat. Het is natuurlijk niet zoals op de iPhone, dat het balletje meebeweegt (immers, hij baseert de locatie op de netwerken in de buurt), maar als ik eens ergens stil stond voor het stoplicht, of zelfs als ik wat langzamer reed (50 km/h) kreeg ik soms een fix waardoor ik meteen kon zien of ik nog op de goede weg zat. Dit werkt uiteraard niet op de snelweg, daar zul je niet snel netwerken vinden :P

Zoals het vandaag ging ben ik er echt heel enthousiast over. Het is uiteraard geen TomTom op een iPhone die al rijdend laat weten wat je moet doen en vanaf elke locatie kan laten weten hoe je moet rijden, maar voor een 'gratis' oplossing is dit echt vele malen beter. Ik heb nog overwogen TomTom of een andere navigatieapp te kopen, maar nu ik dit heb ervaren houd ik die centen lekker in m'n zak!

Niet dat jullie hier nu veel aan hebben, maar ik moest mijn enthousiasme toch even kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dergelijke ervaring gehad op de fiets in Utrecht, waar die location services via wifi netwerken redelijk goed werkt. 'T staat of valt wel met de aanwezigheid van open netwerken en succesvolle navigatie acties op de iPod zijn dus meer uitzondering dan regel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,
Ik heb een ipod touch 3g gekocht , alleen zit ik met een probleem.
Ik zou graag 1 albumart per album zien op mijn ipod.
Nu zie ik 10x onder elkaar hetzelfde album. Is dit in te stellen of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
In iTunes de boel als 'deel van verzameling' aanvinken zou de oplossing kunnen zijn.

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:11:
Ik heb een dergelijke ervaring gehad op de fiets in Utrecht, waar die location services via wifi netwerken redelijk goed werkt. 'T staat of valt wel met de aanwezigheid van open netwerken en succesvolle navigatie acties op de iPod zijn dus meer uitzondering dan regel...
Open netwerken zijn dus niet eens nodig. Hij hoeft maar even van een paar netwerken een signaal op te pikken en hij weet genoeg (als die netwerken in de database staan van skyhook of hoe dat bedrijf dan ook heet). Eén open netwerk om je route te plannen, daarna heb je geen open netwerken meer nodig :)

Verwijderd

Scott schreef op woensdag 30 september 2009 @ 00:48:
[...] Eén open netwerk om je route te plannen, daarna heb je geen open netwerken meer nodig :)
Oh werkt dat zo?
Wordt de kaart van de route opgeslagen op elk zoom-niveau? En met hoeveel gebied eromheen?

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik weet niet goed precies hoe dat zit, ben ik vergeten te testen. Ik heb die route geladen, zoomde (nog in bereik van hetzelfde netwerk) wat in, en ging op weg. Vervolgens kreeg ik op de gehele route op dat niveau de straten te zien. Soms was het wel grijs though, ik weet niet of dat kwam doordat hij die data niet ingeladen had of dat dat door iets anders kwam, maar de route ging wel door dat grijze gebied, en mijn blauwe locatieindicator ook.

In de meeste gevallen waren de straten op dat zoomniveau gewoon zichtbaar, inclusief het omliggende gebied. Mijn zoomniveau was zeg maar gelijk aan twee of drie keer dubbelklikken in de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetHooft
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-09 21:25
Ik ben aan het wachten op me iPod Touch 32 GB 3G, had in den beginnen namelijk een Touch 8GB 1G, die ging laatst kapot en kreeg ik een 2G, maar die ging na 6 dagen al kapot :+ . En nu kan ik voor 100 euro meer de Touch 3G 32 GB krijgen :D . Duurt alleen wat lang bij Dixons. Iemand enig idee wanneer ie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MaartenBrok schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:38:
Ik ben aan het wachten op me iPod Touch 32 GB 3G, had in den beginnen namelijk een Touch 8GB 1G, die ging laatst kapot en kreeg ik een 2G, maar die ging na 6 dagen al kapot :+ . En nu kan ik voor 100 euro meer de Touch 3G 32 GB krijgen :D . Duurt alleen wat lang bij Dixons. Iemand enig idee wanneer ie komt?
MediaMarkt had al bakken vol. Hij is in iedergeval leverbaar.
De 64GB is niet/nauwelijks te krijgen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetHooft
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-09 21:25
Icelus schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:27:
[...]
MediaMarkt had al bakken vol. Hij is in iedergeval leverbaar.
De 64GB is niet/nauwelijks te krijgen.
Dat is wel vaag, had van me zus in ieder geval net gehoord dat het misschien kwam door die nieuwe geluidslimitering van 80 dB. Maar weet niet of het ook zo is :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
MaartenBrok schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:23:
[...]

Dat is wel vaag, had van me zus in ieder geval net gehoord dat het misschien kwam door die nieuwe geluidslimitering van 80 dB. Maar weet niet of het ook zo is :( .
Dat zou inderdaad wel jammer zijn, want het geluid van iPods gaat eigenlijk al niet zo hard. Alhoewel, ik heb hem meestal op de helft staan (soms iets daarboven) als ik oordopjes gebruik. M'n nano zet ik meestal harder, omdat het geluid daarvan voor m'n gevoel minder hard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik had in het begin ook moeite om een Touch 32 GB te vinden. Had me al ingeschreven bij de Apple Store in Almere. Als ze binnen zouden komen zou ik een van de eersten zijn.

Uiteindelijk heb ik hem bij de BCC gevonden (ook in Almere). En afgelopen zaterdag zag ik dat ze er genoeg hadden bij de Mediamarkt in Almere.

Ik vermeld dit gewoon maar even, ik weet niet hoe de stand van zaken nu is (of ze nog steeds zo lastig te verkrijgen zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik zit erg te twijfelen tussen een 8/32 g3 ipod touch. Vooral voor games, gaat open gl 2.0 een heel groot verschil maken of gaan veel developers ook nog de wat oudere modellen ondersteunen waarschijnlijk? En kan je je ipod touch ook op een manier overclocken of wordt dat inmiddels door een firmware update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dixons.nl/De_o....aspx#extendeddescription

dit is de nieuwe Ipod Touch 3de generatie toch? Die pas uit is?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Passen de hoesjes van de 2g ook om de 3g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ipod Touch 3de generatie? dit is neem ik aan ook de nieuwe ipod 3g?

En weten jullie of ik een van deze laders kan gebruiken voor de Ipod touch 3g?

Oplader voor de Ipod Touch 3de generatie 32gb?

Oplader voor de Ipod Touch 3de generatie 32gb?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:03:
Passen de hoesjes van de 2g ook om de 3g?
De afmetingen zijn hetzelfde gebleven, ja dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Scott op 07-10-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Tja, die opladers weet ik niet.

Ik heb met een oude shuffle het niet werkend gekregen. Maar je krijgt toch gewoon een oplader erbij?

Apple store zegt gewoon dockadapter: http://store.apple.com/nl...pod_touch?mco=MTAyNTQwMTQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dockadapter is alleen dat je via de computer oplaad, usb kabel dus:P

via een stopcontact moet je toch echt een aparte oplader kopen, vaak gebeurt dit dmv van de usb kabel.

Weet iemand als ik bij bijvoorbeeld wehkamp koop, ook naar de apple winkel in de stad kan gaan voor de garantie? Of moet ik dan echt via apple bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:46:
Weet iemand als ik bij bijvoorbeeld wehkamp koop, ook naar de apple winkel in de stad kan gaan voor de garantie? Of moet ik dan echt via apple bestellen?
Alleen de winkel waar je iets koopt geeft garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Je kunt op DealExtreme vaak van die adapters vinden waar je via Apple zelf of bijvoorbeeld MediaMarkt dertig euro voor betaalt, terwijl DE misschien een tientje is. Het duurt even voor je het in huis hebt, maar je bespaart jezelf er wel weer 30 euro mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje allemaal:D

http://www.wehkamp.nl/bee...32-gb/C12_N0B_N0A_714070/

voor de zekerheid dit is dus de 3de generatie?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Scott schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:54:
Je kunt op DealExtreme vaak van die adapters vinden waar je via Apple zelf of bijvoorbeeld MediaMarkt dertig euro voor betaalt, terwijl DE misschien een tientje is. Het duurt even voor je het in huis hebt, maar je bespaart jezelf er wel weer 30 euro mee.
Ik heb mijn (3) DX laders in de vuilnisbak geflikkerd nadat er één begon te roken en te vonken. USB kabeltjes en zo is leuk hoor, maar dit soort troep met een nep CE keurmerk heeft echt wel de potentie om je huis in de hens te zetten.

Koop liever een goedkope lader in Nederland.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:46:
dockadapter is alleen dat je via de computer oplaad, usb kabel dus:P
Dat dacht ik ook, maar
"
# Pod touch
# Koptelefoon met afstandsbediening en microfoon
# USB 2.0-kabel
# Dockadapter
# Beknopte handleiding
"
Wat is dan een USB2.0 kabel :+ ?

Ik was in de veronderstelling dat je er net als bij de iPhone gewoon een opladertje bij krijgt, kennelijk niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Dockadapter:
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1380/HT1380_1a.gif

De USB 2.0-kabel:
Afbeeldingslocatie: http://store.iphoneworld.ca/images/apple-ipod-iphone-usb-cable-white.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 09:00
Hoe kan je eigenlijk het verschil zien tussen een iPod Touch 2G 32GB en iPod Touch 3G 32GB?
Ik heb namelijk een 3G besteld, maar zijn er nog echt verschillen in het uiterlijk of zitten alle aanpassingen in de software en de processor en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
@Luckyluuk12:
Uiterlijk is precies hetzelfde, alleen aanpassingen in software en de processor... En bij de 3G krijg je er oortjes mét microfoon bij (alleen bij de 32- en 64GB versie), bij de 2G niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyluuk12 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:08:
Hoe kan je eigenlijk het verschil zien tussen een iPod Touch 2G 32GB en iPod Touch 3G 32GB?
Ik heb namelijk een 3G besteld, maar zijn er nog echt verschillen in het uiterlijk of zitten alle aanpassingen in de software en de processor en zo?
http://support.apple.com/kb/HT1353#iPod_touch_2nd_generation

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
@Bram205: Daar heb je niet zoveel aan als je wilt vergelijken tussen de 2nd en 3rd generation, want er staat geen 3rd generation tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Als ze nog in de verpakking zitten kun je letten op het Voice Memo-icoontje. Die is er alleen bij de iPod touch 3G. Uit de verpakking wordt dat wat lastiger, aangezien Voice Memo geloof ik ook beschikbaar is voor de 2G als je naar 3.1 updatet. Je kunt het vast wel aan het serienummer zien, maar ik zou niet weten hoe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
De enige 2G die standaard met de 3.1 firmware Out of the Box komt is de 8GB, wat dan als 3G gelabeld mag worden. Een 64GB is altijd 3G en de 32GB zou je bij Instellingen > Algemeen > Info moeten kijken wat er bij Model staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Dat is heel duidelijk, dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Weet het niet zeker: op de verpakking van de 3G staat dat iTunes9 vereist is. Bij de 2G zou dit een lagere versie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
Oké allemaal bedankt voor de reacties. :D
Gisteren zou eigenlijk m'n iPod Touch omgeruild worden want degene die ik gekregen had, had een productiefout, maar dat is dus niet gebeurd. Nu komen ze dinsdag. Hopelijk komen ze dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 08:26

TDB

Aan een vakantie begonnen en de Ipod Touch meegenomen voor de bekende zaken (mail, internet, notities etc). Maar opeens vroeg de Touch bij het opstarten om Itunes. Groot probleem want ik zit in Azie ergens op een berghelling. Gelukkig na een paar dagen iemand gevonden met een computer en Itunes erop maar bij het aankoppelen geeft Itunes aan dat er een wachtwoord op de Touch zit (klopt) en dat ik die op de Touch moet intikken. Maar dat kan dus niet, want het enige wat wij zien is dat de Touch aangeeft dat er een connectie moet komen met Itunes. Ook al middels lang inhouden van Sleep/Wake een reset gedaan, maar niets helpt.

Weet iemand een oplossing voor dit irritante probleem?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
TDB schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:26:

Weet iemand een oplossing voor dit irritante probleem?
Normaal zou ik zeggen even restoren, al dan niet met DFU mode. Maar ik neem ook aan dat je inet connectie daar in azië niet toereikend is voor ~250MB firmware file?

Als dat wel zo is. Touch UIT-->homeknop IN-->USB kabel aansluiten(terwijl de home knop INGEDRUKT IS)--> volhouden totdat er een itunes icoontje op je scherm komt met een usb kabeltje eronder. Dan even restoren naar 3.1.2, maar je bent dan ook al je gegevens kwijt (geen backup op die computer neem ik aan...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Ik heb nog een vraagje. Ik wil misschien ook de Ipod Touch aanschaffen (3g). Nu gaat een vriend van mij binnenkort een week naar Amerika toe. Nu ben ik erover aan het nadenken om mijn vriend die Ipod mee te laten nemen omdat de Dollar koers erg voordelig is op dit moment. (Omgerekend € 180,- euro voor 32GB). Nu vraag ik mij af of ik tegen problemen aan kan lopen als ik een amerikaanse versie heb??? Ik heb al op het internet rond gekeken maar kan geen direct antwoord vinden! Als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik het erg graag.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
Volgens mij is er geen enkel probleem (netadapter wordt sowieso toch niet meegeleverd), alleen garantie zou ik even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:40:Nu ben ik erover aan het nadenken om mijn vriend die Ipod mee te laten nemen omdat de Dollar koers erg voordelig is op dit moment. (Omgerekend € 180,- euro voor 32GB).
Volgens mij is dat omgerekend ongeveer 200 euro en geen 180 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik heb omgerekend €218 betaald, dit kan verschillen per staat en zelfs binnen een staat nog wel. Ik denk dat jij vergeet dat er nog tax overheen komt ;) Desalniettemin is het absoluut geen slechte deal, ik weet alleen niet goed hoe het met garantie zit. Ik geloof dat die wereldwijd is, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nou, ik heb hem gewoon bij een APR hier in NL gehaald. :) Ik wilde namelijk gewoon zekerheid met de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
Scott schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:45:
ik weet alleen niet goed hoe het met garantie zit. Ik geloof dat die wereldwijd is, maar dat weet ik niet zeker.
Ik vind in de garantievoorwaarden voor de iPods alleen dit:
Indien u garantieservice vraagt in een land waar het product niet is
gekocht, draagt u zorg voor alle toepasselijke exportwetten en regels and bent u
verantwoordelijke voor alle accijnzen, BTW en overige belastingen en toeslagen. In geval van
internationale service kan Apple de reparaties uitvoeren met vergelijkbare onderdelen die
voldoen aan de lokale standaarden. In overeenstemming met toepasselijk recht kan Apple van u
verlangen dat u een aankoopbewijs overhandigt en / of voldoet aan registratievereisten voordat
de garantieservice wordt verleend.
Of zie hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuwor op 10-10-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 08:26

TDB

Vanx schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:49:
[...]

Normaal zou ik zeggen even restoren, al dan niet met DFU mode. Maar ik neem ook aan dat je inet connectie daar in azië niet toereikend is voor ~250MB firmware file?

Als dat wel zo is. Touch UIT-->homeknop IN-->USB kabel aansluiten(terwijl de home knop INGEDRUKT IS)--> volhouden totdat er een itunes icoontje op je scherm komt met een usb kabeltje eronder. Dan even restoren naar 3.1.2, maar je bent dan ook al je gegevens kwijt (geen backup op die computer neem ik aan...).
250 MB firmware file is geen optie hier (zit momenteel in Nepal in de bergen) en ik wil idd niet al mijn gegevens kwijkraken.....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
TDB schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 08:28:
[...]

250 MB firmware file is geen optie hier (zit momenteel in Nepal in de bergen) en ik wil idd niet al mijn gegevens kwijkraken.....
Tja, dan weet ik het niet... Ik zou het dan maar laten en volop genieten van je vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Ik zoek eigenlijk voor mijn ipod touch G2 een extra accu. Nu heb ik al een beetje rondgekeken maar nog niet veel kunnen vinden. Zijn allemaal rond de €80. Nu vroeg ik me af of iemand misschien ervaring hiermee heeft en welke er voor een leuk bedrag beschikbaar zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sinds dat Software 3.1 uit is, irriteer ik me mateloos aan mijn iPod Touch V2.

Waarom?
Alle liedjes op één album worden gezien als losse albums.
Dus stel je hebt een album van Hed Kandi.
Op dit album staan 22 nummers.
Op mijn iPod Touch heb ik nu 22 albums.. In plaats van 1 album met 22 nummers.
Iemand die hier een oplossing voor weet?
Ik heb echt alles al gecontroleerd, zowel op de iPod als in iTunes v9. De album naam is exact hetzelfde, alles is hetzelfde behalve ofcourse de titel en de artiest, deze verschillen, aangezien het een CD is met meerdere artiesten. Bij software 3.0 en lager heb ik dit probleem nog nooit gehad.
3.2 is ook geïnstalleerd en het probleem is er nog steeds.
Ook heb ik hem al meerdere keren hersteld, maar dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vraaag Bij elke nummer Album artist veranderen in Various Artists. Of gewoon allemaal selecteren en dat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
@ Vraaag, je kunt het ook als 'deel van verzameling' aanvinken in iTunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
@Royal_Noob3

Oke gedaan en het werkt. Bedankt hoor.
Vind het wel een beetje onzin dat het eerst wel gewoon altijd goed ging en ik dan nu zelf alles moet gaan aanpassen.

@Wiethoofd
Dat zie ik niet staan, kijk er waarschijnlijk overheen, ik selecteer het betreffende album en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je moet het individuele nummer selecteren en dan een vinkje neerzetten dat het deel uitmaakt van een verzameling, of het over een grotere selectie werkt weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Hallo.

sinds al behoorlijke lange tijd heb ik gezeur met synchroniseren in itunes.

Iedere keer krijg ik de melding dat die niet kan schijven naar ipod vanwege een fout -1401.

Ik kan gewoon geen muziek erop krijgen :'(

Iemand hier ervaring mee?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of dit de juiste plek is maar kom:

Is een Universal Dock de moeite waard? Ik kan er namelijk eentje kopen voor 20 EUR (zonder remote weliswaar, maar dit zou ik waarschijnlijk toch zelden gebruiken).

Go or no-go? :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:56:
Geen idee of dit de juiste plek is maar kom:

Is een Universal Dock de moeite waard? Ik kan er namelijk eentje kopen voor 20 EUR (zonder remote weliswaar, maar dit zou ik waarschijnlijk toch zelden gebruiken).

Go or no-go? :-)
Ik heb zelf vorig jaar een origineel Apple Universal Dock + Remote (versie die momenteel voor 45 euro is te vinden in de Apple Store) voor 20 euro gekocht en geloof me, het is echt de moeite waard. Zonder Remote is die 20 euro aardig duur. 10/15 euro is zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:57:
[...]

Ik heb zelf vorig jaar een origineel Apple Universal Dock + Remote (versie die momenteel voor 45 euro is te vinden in de Apple Store) voor 20 euro gekocht en geloof me, het is echt de moeite waard. Zonder Remote is die 20 euro aardig duur. 10/15 euro is zat.
45 EUR wil ik sowieso niet betalen. Natuurlijk zullen er goedkopere tweedehands-aanbiedingen zijn dan deze van 20 EUR. Het moet nu natuurlijk wel lukken dat de persoon die dit aanbiedt net in hetzelfde dorp als ik woont. Ik kan dus ook zeer gemakkelijk eens langsgaan en kijken of alles wel werkt. En de goedkopere aanbiedingen zijn meestal tamelijk ver mij, ofwel komt er nog verzending bij.

20 EUR is nog altijd goedkoper dan de nieuwprijs (45 EUR - 20 EUR <apple remote>). En het universal dock is precies nergens afzonderlijk verkrijgbaar. Ik denk dat het er maar zal op wagen met mijn 20 EUR.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 12:43
Ik heb een vraagje over de ingebouwde luidsprekers. Is er ook een optie om dingen in te stellen voor de ingebouwde luidsprekers? Ik kwam laatst iets tegen dat je de bass kon veranderen, maar kan het nergens terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ga eens op zoek naar de 'Equalizer' in je Instellingen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Wiethoofd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:00:
Ga eens op zoek naar de 'Equalizer' in je Instellingen :Y)
Ja oke ! Meer opties dan dat zijn er niet neem ik aan? Heb sinds vanmiddag de touch 3, 32GB binnen, wat een leuk speeltje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Rudyyy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:04:
[...]

Ja oke ! Meer opties dan dat zijn er niet neem ik aan? Heb sinds vanmiddag de touch 3, 32GB binnen, wat een leuk speeltje! :)
Nee, meer opties zijn er dus blijkbaar niet en het is inderdaad een leuk speeltje. Ik heb hem nu zo'n maand in het bezit en ben er erg tevreden over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Prima dan :)

nieuws: 'Apple komt met fm radio-applicatie voor iPhones en iPods'

Zou mooi zijn dat Apple dit bevestig, moet ook bijna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Weet iemand mischien nu bluetooth beschikbaar is op de Ipod Touch of je daarmee ook een bluetooth Gps-muis eraan kan koppelen?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Bluetooth wordt op het moment alleen gebruikt voor de interactie met Nike+. Er zit dus een bluetoothchip in de iPod, maar hier heb je als gebruiker niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Scott schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:01:
Bluetooth wordt op het moment alleen gebruikt voor de interactie met Nike+. Er zit dus een bluetoothchip in de iPod, maar hier heb je als gebruiker niet zoveel aan.
Toch hoop ik dat Apple inziet dat Bluetooth openstellen veel moois kan toegeven aan de iPod Touch. Als ik ehm als handsfree kit kan gebruiken, ben ik helemaal happy. Een halve iPhone dus (maar dan zonder duur abbo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ik heb zelf ook eff wat info opgezocht op internet en wat ik wil kan gelukkig al, zie: http://www.roqy-bluetooth.net/roqyGPS.html :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Ik wil voor in het vliegtuig een aantal series op mijn ipod touch zetten. Aangezien ik "maar" de 8gb versie heb wil ik de video's zo klein mogelijk qua bestandsgrootte hebben. Welk programma met welke instellingen kan ik dan het beste gebruiken ? Het zijn nu hd divx files van 700mb voor 30min. ofzo kwaliteit mag dus flink omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
clonedonkey schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:47:
Ik wil voor in het vliegtuig een aantal series op mijn ipod touch zetten. Aangezien ik "maar" de 8gb versie heb wil ik de video's zo klein mogelijk qua bestandsgrootte hebben. Welk programma met welke instellingen kan ik dan het beste gebruiken ? Het zijn nu hd divx files van 700mb voor 30min. ofzo kwaliteit mag dus flink omlaag.
Ik gebruik daarvoor Super, heeft een speciale iphone instelling. Ik krijg daar vaak 350mb per 30 min. Je kan van alles en nog wat instellen, zonder dat het ingewikkeld wordt.

Ik kan alleen nooit makkelijk de downloadlink vinden op hun website :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Vanx schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:51:
Ik gebruik daarvoor Super, heeft een speciale iphone instelling. Ik krijg daar vaak 350mb per 30 min. Je kan van alles en nog wat instellen, zonder dat het ingewikkeld wordt.
Dit staat inderdaad ook in de 3i FAQ onder Hoe en waarmee kan je het beste videobestanden omzetten voor de iPod, iPhone?
Ik kan alleen nooit makkelijk de downloadlink vinden op hun website :+
Via FileHippo is makkelijker: http://www.filehippo.com/download_super/ (en sneller :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
DeX schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:13:
[...]

Toch hoop ik dat Apple inziet dat Bluetooth openstellen veel moois kan toegeven aan de iPod Touch. Als ik ehm als handsfree kit kan gebruiken, ben ik helemaal happy. Een halve iPhone dus (maar dan zonder duur abbo).
Hoe wil je bellen dan? Het kan via Skype (wat overigens erg goed werkt!), maar je zult altijd wifi nodig hebben toch? En in de auto heb je dat in principe nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
clonedonkey schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:47:
Je kunt Handbrake proberen. Heeft een groot aantal opties qua kwaliteitsinstellingen en grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 13:09
vraagje; vandaag dan een ipodtouch 32gb V3 gehaald, itunes laatste versie geinstalleerd op vista pc,niet gesynchroniseerd, account aangemaakt,alles ok.
ipod van pc afgehaald, effe gespeeld, ipod weer aangesloten, itunes start op, herkent ipod,krijg melding;
nieuwe software versie 3.1.1, deze erop gezet, gevolg ipod reageert niet meer?
kan niet herstellen want ik had nog niet een backup gemaakt.
via de applehelpdesk op internet kom ik er niet uit, iemand tips??
groeten .

keten is net zo sterk als zwakste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Herstellen is gewoon mogelijk, maar inderdaad niet zonder dataverlies.

Als het goed is moet in de Apple Application Data map de firmwarefile (een .ipsw) te vinden zijn zodat je handmatig door met Shift ingedrukt op Herstellen te klikken een herstel kunt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
bedankt voor de reactie.
inderdaad de file ipod3,1_3.1.2_7D11_restore.ipsw gevonden en deze met shift/herstellen kunnen selecteren, helaas na uitvoering daarvan blijft itunes komen met de melding ;heb een ipod gevonden waarvan de herstelmodus actief is,u moet deze ipod herstellen voordat u itunes kunt gebruiken
ook een updaterlog gevonden, daar stond oa dit in
2009-10-31 22:24:46.026 iTunes.exe[4648:1178]: iBoot build-version = iBoot-636.66
2009-10-31 22:24:46.028 iTunes.exe[4648:1178]: iBoot build-style = RELEASE
2009-10-31 22:24:46.028 iTunes.exe[4648:1178]: <Recovery Mode Device 078AD578>: operation 44 progress -1
2009-10-31 22:24:46.032 iTunes.exe[4648:1178]: AMDeviceIoControl: GetOverlappedResult failed
2009-10-31 22:24:46.032 iTunes.exe[4648:1178]: AMDeviceIoControl: failed, error 31, usbd status c0000004
2009-10-31 22:24:46.532 iTunes.exe[4648:1178]: AMDeviceIoControl: GetOverlappedResult failed
2009-10-31 22:24:46.532 iTunes.exe[4648:1178]: AMDeviceIoControl: failed, error 31, usbd status c0000004
2009-10-31 22:24:47.032 iTunes.exe[4648:1178]: AMDeviceIoControl: GetOverlappedResult failed
2009-10-31 22:24:47.032 iTunes.exe[4648:1178]: AMDeviceIoControl: failed, error 31, usbd status c0000004
2009-10-31 22:24:47.532 iTunes.exe[4648:1178]: USBControlTransfer: error 0, usbd status c0000004
2009-10-31 22:24:47.534 iTunes.exe[4648:1178]: unable to open device_map.txt: No such file or directory
2009-10-31 22:24:47.535 iTunes.exe[4648:1178]: <Recovery Mode Device 078AD578>: production fused device
2009-10-31 22:24:47.537 iTunes.exe[4648:1178]: <Recovery Mode Device 078AD578>: operation 4 progress -1

ga maar eens een andere usb-poort proberen, of aan een oudere softwareversie voor de ipod zien te komen.

bedankt voor het meedenken, groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
oudere iTunes versies zijn de vinden op FileHippo.com, te weten hier: http://www.filehippo.com/download_itunes_32/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
mijn probleem is opgelost!
het probleem was ontstaan tydens gebruik met een laptop met vista home premium-sp2,nadat ik de update gedaan had viel de ipod in herstelmodus en niet meer goed te krijgen

na heel veel lezen op amerikaanse applesupportsite volgende oplossing
zelfde versie itunes 9.02.25 op een gewone pc met winxp-prof-sp3 gezet
vervolgens de update 3.1.2 gedownload en geinstalleerd, en de ipod doet het weer.
wat mij opviel is dat ik tydens het installeren wel diverse meldingen kreeg van nieuw apparaat gevonden en usb-driver geinstalleerd.
er doet zich kennelijk een confict voor.
hoop dat iemand hier ook wat mee kan.
groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraaag schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:50:
@Royal_Noob3

Oke gedaan en het werkt. Bedankt hoor.
Vind het wel een beetje onzin dat het eerst wel gewoon altijd goed ging en ik dan nu zelf alles moet gaan aanpassen.

@Wiethoofd
Dat zie ik niet staan, kijk er waarschijnlijk overheen, ik selecteer het betreffende album en dan?
ik had dit irritante ook. ben er met jullie hulp uit gekomen. je connect je ipod aan itunes.
je selecteert alle nummers van 1 cd.(wel bij de muziek die op je ipod staat. in de gewone bibliotheek zalhet ook wel werken maar staat het niet gelijk op je ipod) je klikt met de rechtermuisknop en dan selecteer je info.
vervolgens tik je bij artiesten-album naam in wat je vind dat daar moet staan en voila. even laten verwerken en je hebt voortaan 1 plaatje een plaats van 22. echt heel irritant,weet iemand waarom dat nu wel zo is. bij m,n touch 1gen had ik dat niet bij m,n nieuwe 64gb wel. raar.

en dan nog 1 vraagje waar ik zelf niet uitkwam. als ik m,n ipod opstart. dan springt die gelijk op de lock modus(je weet wel dat je moet schuiven voordat je aan de gang kan) wat is dat irritant zeg.ik zet dat apparaat toch aan om er gelijk gebruik van te maken. vind het zo vervelend, heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Hallo,

Ik ben van plan om een iPod touch te halen omdat ik muziek luisteren op mijn mobiel niet fijn vind werken. Nu zat ik te twijfelen tussen alleen een iPod Touch, of een iPhone. Heb nu een Nokia N79 die amper 8 maanden oud is en het perfect doet.

Is een iPhone echt zo geweldig dat deze het kopen waard is, of kan ik beter gaan voor een iPod?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yrck schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:58:
Is een iPhone echt zo geweldig dat deze het kopen waard is, of kan ik beter gaan voor een iPod?
Interessant onderwerp. Is het echt altijd fijn om alle functies in 1 apparaat te hebbben?
Is een zeer persoonlijke vraag denk ik.

De enige niet-emotionle reden waarom het ik gescheiden wil houden (Touch + Nokia 3110) is de batterij-duur: Ik heb nu een telefoon en een muziek speler en met beide doe ik zonder opladen bijna een week. En als ik een keer teveel gespeeld heb met muziek en applicaties (games)op de iPod, dan is die leeg maar ik heb dan niet meteen het probleem dat ik niet meer kan bellen of gebeld kan worden.

Verder vind ik het gewoon "fijn". iPhone vind ik te groot als telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

[b][message=32865025,noline]
Het is ideaal om een all-in-one apparaat te hebben en ik zou dus zeker voor de iPhone gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:11:
[...]

Interessant onderwerp. Is het echt altijd fijn om alle functies in 1 apparaat te hebbben?
Is een zeer persoonlijke vraag denk ik.

De enige niet-emotionle reden waarom het ik gescheiden wil houden (Touch + Nokia 3110) is de batterij-duur: Ik heb nu een telefoon en een muziek speler en met beide doe ik zonder opladen bijna een week. En als ik een keer teveel gespeeld heb met muziek en applicaties (games)op de iPod, dan is die leeg maar ik heb dan niet meteen het probleem dat ik niet meer kan bellen of gebeld kan worden.

Verder vind ik het gewoon "fijn". iPhone vind ik te groot als telefoon....
Nja opzich gebruik ik mijn mobieltje om te smsen en te bellen. Internetten op school via WiFi ook maar dat kan dan mooi op de iPod. Verder vind ik de grootte geen ramp, kan em zo in tas of jaszak doen..
Mag schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:50:
[...]

Het is ideaal om een all-in-one apparaat te hebben en ik zou dus zeker voor de iPhone gaan.
Is ook wel zo, alleen wat heeft de iPhone extra wat de iPod niet heeft? Bellen kan ik nu ook, en een camera heb ik zelf ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Laatst online: 14-09 05:32
Tjah ligt eigenlijk helemaal aan jezelf.

Foto's maken doe je toch met fototoestel (zeker binnen). Ik had zelf een goede telefoon en verbuik maar eits van 8 euro beltegoed per maand. En om dan opeens een abbo te nemen van 30 euro is natuurlijk een beetje overdreven. Verder heb ik wifi op school, op het werk en thuis en ga elke dag op de fiets er naar toe. Dus 3G is voor mij niet echt een voordeel.

Jij hebt zelf al een N79. Dus als je echt vaak in de trein ofzo zit dan kan het handig zijn voor het internet. Verder zou ik niet voor de Iphone gaan.

Maar: Het blijft natuurlijk je eigen keuze O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:19
Moeilijke keuze,
De iphone heeft als extra (tov ipod) gps, fototoestel en je kan er mee bellen.
Maar ja, het kost je minimaal 30 euro per maand (2 jaar lang) en eventueel bij betalen voor het toestel.
Verder kan je met de ipod touch ook heel veel. Zeker als je wifi tot je beschikking hebt. Je mist dan alleen de foto mogelijkheid en de gps.
Ben je een echte ov gebruiker dan zou je het kunnen overwegen, je hebt dan de beschikking over internet op je iphone, en dat kan leuk zijn om te tijd door te komen.
Kortom, zijn de extra's van de iphone het waard om er (veel) meer geld aan uit tegeven tov een touch?
Dat wordt echt je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Flexicon schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:50:
Tjah ligt eigenlijk helemaal aan jezelf.

Foto's maken doe je toch met fototoestel (zeker binnen). Ik had zelf een goede telefoon en verbuik maar eits van 8 euro beltegoed per maand. En om dan opeens een abbo te nemen van 30 euro is natuurlijk een beetje overdreven. Verder heb ik wifi op school, op het werk en thuis en ga elke dag op de fiets er naar toe. Dus 3G is voor mij niet echt een voordeel.

Jij hebt zelf al een N79. Dus als je echt vaak in de trein ofzo zit dan kan het handig zijn voor het internet. Verder zou ik niet voor de Iphone gaan.

Maar: Het blijft natuurlijk je eigen keuze O-)
Het is inderdaad een persoonlijke keuze maar zit nog te twijfelen dus wellicht dat jullie kunnen helpen! :P
Ga zelf altijd met de fiets naar school / stage etc en dan gebruik ik alleen de muziek speler. Verder heb ik thuis ook WiFi en op school ook.

Denk dat de keuze dan wel makkelijk word als je het zo bekijkt; heb nu T-Mobile flex en heb iets van 60 euro opgespaard tegoed dus kan altijd even internetten als het echt nodig is. GPS werkt ook prima en de camera van 5 mega pixel mét flits is ook goed te doen.

Bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Is ook wel zo, alleen wat heeft de iPhone extra wat de iPod niet heeft? Bellen kan ik nu ook, en een camera heb ik zelf ook..
Bellen, internet, camera. Scheelt weer ruimte in je zakken als er een extra telefoon ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Camera ben ik met je eens, die ontbreekt op de iPod. Bellen kan via Skype, alleen daar heb je internet voor nodig. Internet is echter met puur en alleen wifi natuurlijk maar beperkt, echter als ik de verhalen mag geloven over de 3G-dekking, dan is dat met de iPhone ook niet altijd even best. Je kunt met de iPhone uiteraard wel gewoon bellen in de auto, trein, of waar dan ook, met de iPod moet je op zoek naar een wifi-netwerk. Het werkt met de iPhone net even iets beter allemaal. Daarnaast heeft de iPhone GPS (ook al schijnt dat dan weer niet geweldig te zijn), wat bij een iPod weer op te vangen is met externe apparatuur.

De iPhone heeft gewoon duidelijk voordelen boven de iPod touch: "altijd/overal" kunnen bellen/sms'en, "altijd/overal" internet, een camera, GPS, en nog wat kleine dingen. Hij heeft echter ook een groot nadeel: het prijskaartje. Iedereen moet voor zich bepalen of hij/zij het geld (over) heeft voor een iPhone. Zoniet, dan is wat mij betreft de iPod touch een geweldig alternatief die overigens met wat omwegen zo hier en daar de iPhone evenaart. Voor minder dan €50 heb je bijvoorbeeld al een fatsoenlijk werkende GPS-oplossing (bij de 2G/3G), bellen kan via Skype, er zijn ook sms-mogelijkheden in de App Store te vinden. Goed, het werkt niet zo makkelijk als op de iPhone, maar als ik daarmee enkele honderden euro's bespaar doe ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Super snelle reacties, bedankt allemaal.

GPS heb ik nu ook op mijn mobiele telefoon en werkt wel perfect ( in combinatie met McGuider) en wil eigenlijk niet van mijn toestel af al mag ik over 2 maanden verlengen.. Bellen doe ik amper en sms'en aardig veel. Zit nu ook regelmatig op Hyves en op mijn Hotmail account op mijn mobiel, maar dat werkt gewoon niet fijn op zo klein schermpje!

Ik ben er nu wel zo beetje uit, kijken of ze de iPod op voorraad hebben bij de mediamarkt of apple center in Arnhem!

Nogmaals bedankt voor jullie hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bremermark
  • Laatst online: 21-12-2021
Als het goed is krijg ik de V3 8GB iTouch morgen binnen ! ben echt heel erg benieuwd, als ik dit zo lees dan moet het zeker het geld waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scott schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:01:
Tegenwoordig ook voor P2P games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Heb nog even een vraag: de iPod Touch V3 32GB kost vrijwel overal 279 euro. Toch staan er in de pricewatch paar winkels tussen die de 32GB versie aanbieden voor 249 euro, 255 en 259. Is het slim om de iPod bij een van deze winkels te kopen of gewoon bij Apple zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
Yrck schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:04:
Heb nog even een vraag: de iPod Touch V3 32GB kost vrijwel overal 279 euro. Toch staan er in de pricewatch paar winkels tussen die de 32GB versie aanbieden voor 249 euro, 255 en 259. Is het slim om de iPod bij een van deze winkels te kopen of gewoon bij Apple zelf?
Ik heb hem bij Modern gekocht voor €255 incl verzendkosten.
Ik kreeg eerst eentje die een productiefout had, dus toen heb ik gebeld en ze kwamen hem een paar dagen later omruilen voor een nieuwe. Prima service dus.
Ze hebben ook standaard 2 jaar garantie op alle producten, dus ik zou hem zeker daar kopen.
Ik heb voor de rest geen idee hoe dat bij de andere winkels zit, maar bij Apple krijg je sowieso maar 1 jaar garantie en daar is die €280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
luckyluuk12 schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:48:
[...]

Ik heb hem bij Modern gekocht voor €255 incl verzendkosten.
Ik kreeg eerst eentje die een productiefout had, dus toen heb ik gebeld en ze kwamen hem een paar dagen later omruilen voor een nieuwe. Prima service dus.
Ze hebben ook standaard 2 jaar garantie op alle producten, dus ik zou hem zeker daar kopen.
Ik heb voor de rest geen idee hoe dat bij de andere winkels zit, maar bij Apple krijg je sowieso maar 1 jaar garantie en daar is die €280.
Bedankt voor de tip. Ga hem hier dan maar bestellen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
Een vriend van me is in Amerika en door de érg gunstige dollarkoers wil ik graag een Touch 3G 32 GB kopen. Hoe zit dat juist als er iets aan kapot gaat? Stel nu dat hij de iPod in een Apple Store koopt in de VS, kan ik dan garantie opeisen hier in een Apple Store in België?
Ook, omgerekend is $299 nu iets minder dan 200 EUR. Komt daar nog BTW bij of is die prijs al incl BTW?

Bedankt.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook iPods, iPhones & iTunes Beleid.