Je hebt wel OS 3.1 geïnstalleerd ?
Uiteraard. Maar het werkt intussen, nog eens geforceerd Genius updaten en het was opgelost
Zeg, snel vraagje - als ik zo na m'n werk naar de Apple Store in Amsterdam rijdt, hebben ze de nieuwe iPod Touch daar dan al? Of duurt dat een paar dagen?
Is mogelijk, maar ik zou ze (als je er heel erg voor om moet rijden) even bellen om het zeker te weten.
Nouja, heel erg omrijden niet, maar het kost me wel geld voor een treinkaartje
. Ik bel straks wel even, bedankt.
Ik heb dus gisteren een 32 GB iPod touch 3G gereserveerd, maar past deze ook in de Griffin Reveal die eigenlijk voor de 2G bedoeld is?
Bij overeenkomende specs even align=center toevoegen aan de nodige [td]'s, dan is de tabel wat duidelijker te overzien
Voor de mensen die nog een nieuwe 16gb zoeken, voor zover ik weet het goedkoopst bij de Media Markt.. 222 euro.
Jij weet ook altijd wel wat te vinden heWiethoofd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 07:51:
[...]
Bij overeenkomende specs even align=center toevoegen aan de nodige [td]'s, dan is de tabel wat duidelijker te overzien
Meteen in 1x goed doen had geen gezeur opgeleverd
Plaatje is goed volgens mij hoor...Anyway, aangepast en heb ook nog een stuk over Voice Control toegevoegd. Ik weet dat dat plaatje nu niet mooi is, maar ik heb op het moment even geen image editor waarmee ik hem transparant kan maken.
Verder heb ik nog even geknutseld aan een 'alternatieve' inhoudsopgave
|
Anoniem: 294497
hallo,
ik heb een iPod Touch 8GB van de 2e generatie en als ik mijn ipod aan de computer hang en als ik dan apps wil synchroniseren geeft ie aan dat mijn computer niet is gemachtigd een komt er een venster waarin ik moet inloggen als ik dit doe komt daarnaa nog een keer hetzelfde scherm. als ik op niet machtigen klik worden de apps niet gesynchroniseerd. weet iemand hoe dit kan??
ik heb een iPod Touch 8GB van de 2e generatie en als ik mijn ipod aan de computer hang en als ik dan apps wil synchroniseren geeft ie aan dat mijn computer niet is gemachtigd een komt er een venster waarin ik moet inloggen als ik dit doe komt daarnaa nog een keer hetzelfde scherm. als ik op niet machtigen klik worden de apps niet gesynchroniseerd. weet iemand hoe dit kan??
Probeer eens onder 'store' te kiezen voor deauthorise (of de Nederlandse equivalent) en kijk of het daarna wel werkt. Anders dan is het een raar probleem, dan moeten er denk ik wat rigoreuzere maatregelen getroffen worden (denk aan een herinstallatie van iTunes, of contact opnemen met Apple)
Oke, ik heb ongeveer net twee uur geleden bij MacHouse een hoesje besteld. Het is toch de Griffin Reflect geworden in plaats van de Griffin Reveal. De verzendkosten zijn wel belachelijk duur (9 euro). Overigens wordt hij onder rembours verzonden. Hij kost me zo'n 34 euro.
Ik ben van plan om de 8GB versie van de touch te kopen (3g) maar ik wil wel dat de 3.0 of 3.1 software er al opstaat zodat ik niet extra moet betalen. Is dit te zien aan de verpakking van welke generatie de ipod touch is?
En zijn de ipod touch's van 16gb in de media markt bijvoorbeeld ook versie 3.0? Of zijn deze nog versie 2.x. Is er een goede reden om geen 16GB 2G te kopen?
Alvast bedankt.
En zijn de ipod touch's van 16gb in de media markt bijvoorbeeld ook versie 3.0? Of zijn deze nog versie 2.x. Is er een goede reden om geen 16GB 2G te kopen?
Alvast bedankt.
Tegelijk met de 3G is de 3.1 firmware geïntroduceerd, met de 2G werd de 2.0 firmware geïntroduceerd 
Aan de verpakking is alleen bij de 1G en de 2G het verschil echt duidelijk, van de 2G en 3G is het nog niet echt bekend.
Een reden om de 2G niet te kopen zou zijn: je hebt geld over en wilt alleen het nieuwste van het nieuwste
Aan de verpakking is alleen bij de 1G en de 2G het verschil echt duidelijk, van de 2G en 3G is het nog niet echt bekend.
Een reden om de 2G niet te kopen zou zijn: je hebt geld over en wilt alleen het nieuwste van het nieuwste
Hm schrap dat van geld over maar 
En hoe kan ik dan weten of ik een 8GB 2g of 3g koop in de winkel?
Hopen dat je de serie-/typenummers op de achterkant goed kunt bekijken, qua uiterlijk is er niets veranderd. Ook hopen op een grote sticker met 'Nieuwe iPod touch 3G' kan helpenPap3rclip schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:30:
Oké zal ik doen :d ik ga dan wel naar de apple winkel hier.
En als ik een 16gb 2g koop, dan moet ik 4$ betalen om de nieuwste software te hebben?
En als ik een 16gb 2g koop, dan moet ik 4$ betalen om de nieuwste software te hebben?
Pap3rclip schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:38:
offtopic:
Creatief googlen kan je dat uitsparen
Maar of de 3.x firmware nou zo'n vooruitgang is, met de 2.0 heb je ook de App Store die je dan weer in de 1.1.x niet hebt, maar de 1.1.x firmware is weer zoveel sneller.Creatief googlen kan je dat uitsparen
Bottomline: 3.x is weer sneller dan 2.x maar niet dan 1.1.x en het levert je weer de App Store op.
Anoniem: 211941
Als je kijkt in de Apple Store dan staat erbij "VERNIEUWD" , helaas geen info over 2e of 3e gen.....Pap3rclip schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:30:
Hm schrap dat van geld over maar
ik neem aan dat je dan de laatste versie hebt???
Ja dat ligt er maar net aan welke ze nog in de winkel hebben liggen en de verpakking is identiek dus.
Maar ik kom er wel uit, morgen eens rondkijken in de winkel
.
Maar ik kom er wel uit, morgen eens rondkijken in de winkel
De 16GB ipod touch in de MM is gewoon nog 2.xPap3rclip schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:18:
Ik ben van plan om de 8GB versie van de touch te kopen (3g) maar ik wil wel dat de 3.0 of 3.1 software er al opstaat zodat ik niet extra moet betalen. Is dit te zien aan de verpakking van welke generatie de ipod touch is?
Alvast bedankt.
Maar voor 4 euro extra kun je er de nieuwe versie op zetten, dus dat hoeft niet veel uit te maken.
Ik zou een 16GB 2G kiezen boven een 8GB. de 16 is nu scherp geprijst, richting de oude prijs van de 8GB.. en je hebt toch net even wat meer mogelijkheden met 16GB, teminste, ik dan.
Er is geen 16GB 3rd gen (alleen 8GB, 32GB, 64GBPap3rclip schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:18:
Alvast bedankt.
Zoef
Ja weet ik maar ik heb het over de software versie die er op staat
Ooow, OKPap3rclip schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:09:
Ja weet ik maar ik heb het over de software versie die er op staat
Zoef
Vrijdag was 'ie nog niet bij de Apple Store verkrijgbaar (A'dam), maar ze zeiden dat 'ie er waarschijnlijk deze week binnenkomt. Wanneer precies konden ze niet zeggen. De nieuwe Nano en Shuffle hadden ze al wel binnen.
Dus dat wordt deze week via A'dam centraal naar huis, xD. Ze zien me alweer aanlopen denk ik.
Dus dat wordt deze week via A'dam centraal naar huis, xD. Ze zien me alweer aanlopen denk ik.
Anoniem: 211941
Vandaag in Apple R'dam geweest en de 32gb en 64gb ging zeker nog wel een ruime week duren, voordat deze in voorraad zou zijn. Dit bevestigde de telefoniste idd ook, achter het 0800 nummer!YopY schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:14:
Vrijdag was 'ie nog niet bij de Apple Store verkrijgbaar (A'dam), maar ze zeiden dat 'ie er waarschijnlijk deze week binnenkomt. Wanneer precies konden ze niet zeggen. De nieuwe Nano en Shuffle hadden ze al wel binnen.
Gr YiL
Ik heb die van mij (32 GB) nij Amac Amersfoort gereserveerd en heb ze net even gebeld om te vragen of hij al binnen was. Ze wisten zeker dat ze hem deze week binnen kregen en waarschijnlijk is dat morgen al. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze hem vandaag al binnen hadden gekregen, maar goed. Geen enkele winkel heeft hem nog.
Ah oké, dan zal ik denk ik later van de week eens kijken dan. Sowieso komt hij eerst bij de apple stores, en later pas bij de andere electronicazaken - heb ik ook van een vriendelijke verkoper vernomen.
Dat wordt nog even rente trekken dus.
Dat wordt nog even rente trekken dus.
Oh, maar bij Dynabyte en Dixons staat er dat hij vanaf morgen leverbaar is en bij Amac Amersfoort hebben ze hem ook waarschijnlijk morgen pas.
Edit: Oh, m'n vader heeft ook gebeld op z'n werk en diegene die hij aan de lijn had wist niet te vertellen wanneer ze binnen kwamen. Waarschijnlijk gaat het dus nog wel een poosje duren en waarschijnlijk heb ik hem morgen nog niet.
Edit: Oh, m'n vader heeft ook gebeld op z'n werk en diegene die hij aan de lijn had wist niet te vertellen wanneer ze binnen kwamen. Waarschijnlijk gaat het dus nog wel een poosje duren en waarschijnlijk heb ik hem morgen nog niet.

[ Voor 45% gewijzigd door syltheboy op 14-09-2009 17:00 ]
Anoniem: 299404
Fout er is alleen een 32 GB en 64 GB versie voor de 3G beschikbaar en de 8 GB versie is gewoon 2GZpottr schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:49:
[...]
Er is geen 16GB 3rd gen (alleen 8GB, 32GB, 64GB).
Nee hoor, volgens mij niet. Dat de 8GB versie niet of nauwelijks veranderd is doet niets af aan het feit dat er wel degelijk een 3rd gen 8GB is, compleet met nieuw model nummer (MC086NF/A)Anoniem: 299404 schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:12:
[...]
Fout er is alleen een 32 GB en 64 GB versie voor de 3G beschikbaar en de 8 GB versie is gewoon 2G
En in dat licht moet je mijn opmerking zien: als je een 16GB ziet dan weet je zeker dat het geen 3rd gen is. Met dus mogelijk een andere softwareversie e.d.
Zoef
Ik ben een paar dagen terug automatisch geüpgraded naar iTunes 9 en mijn iPod Touch 2G heeft OS 3.1 gekregen. Sindsdien zie ik in de "verticale" albumview op mij iPod sommige albumcovers niet meer. In de gewone coverflow zie ik ze wel en als ik een nummer afspeel ook. Heeft iemand anders hier ook last van? Ik weet dus niet zeker of het door OS 3.1 of door iTunes 9 komt.
@Zpottr, de "3G" 8GB is een 2G Touch die standaard met 3.1 geleverd wordt, er zijn alleen een echte 3G 32 en 64GB.
De 3G had gewoon een camera, n-wifi en een FM-radio kunnen hebben
De 3G had gewoon een camera, n-wifi en een FM-radio kunnen hebben

• Apple must have been ready to add the camera as part of the 3G release of the iPod Touch as there is space for it, but for some reason Apple elected not to include it in the new version.
• The Broadcom BCM4325 that supplies the Wi-Fi support in the latest iPod Touch supports the 802.11n standard (although not activated).
• One of the other features of the Broadcom chip that Apple selected is its ability to transmit and receive FM signals. Apple might add FM tuner support at some point in the future
Snelheidstest 2G/3G:
iPod Touch Speed Tests Confirm Apple's Claims of 'Up to 50% Faster Performance'
At Apple's "It's Only Rock and Roll" media event last week, the company introduced new iPod touch models with 32 GB and 64 GB capacities, advertising the devices as offering "up to 50 percent faster performance". Macworld has performed speed tests comparing the new iPod touch to the previous-generation model, and found that on a number of tasks the new model does meet or exceed Apple's performance claims.
iPod Touch Speed Tests Confirm Apple's Claims of 'Up to 50% Faster Performance'
At Apple's "It's Only Rock and Roll" media event last week, the company introduced new iPod touch models with 32 GB and 64 GB capacities, advertising the devices as offering "up to 50 percent faster performance". Macworld has performed speed tests comparing the new iPod touch to the previous-generation model, and found that on a number of tasks the new model does meet or exceed Apple's performance claims.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Ik heb dus een 32 GB iPod touch 3G gereserveerd bij Amac Amersfoort, maar in oktober gaat iemand van m'n vader's werk naar Amerika en die zou er ook wel eentje voor me mee willen nemen.
Dat bespaard me dus 80 euro, want 300 dollar is omgerekend ongeveer 200 euro en in Nederland is hij 280 euro. Het 'probleem' is alleen dat ik hem dan pas eind oktober heb.
Maar hoe zit het dan eigenlijk met de garantie? Apple geeft toch wereldwijde garantie?
Dat bespaard me dus 80 euro, want 300 dollar is omgerekend ongeveer 200 euro en in Nederland is hij 280 euro. Het 'probleem' is alleen dat ik hem dan pas eind oktober heb.
Maar hoe zit het dan eigenlijk met de garantie? Apple geeft toch wereldwijde garantie?
Op iPods wel, met iPhones is het een ander verhaal.syltheboy schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:00:
Anoniem: 78415
... als hij de douane ongecontroleerd voorbij is....Dat bespaard me dus 80 euro, want 300 dollar is omgerekend ongeveer 200 euro en in Nederland is hij 280 euro.
Never mind, ik lees net dat je maximaal €430 aan goederen mee mag nemen sinds 1 december 2008.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 78415 op 19-09-2009 13:13 ]
Oke, dus ik zou gewoon naar de dichtstbijzijnde APR kunnen gaan voor garantie?Wiethoofd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:02:
[...]
Op iPods wel, met iPhones is het een ander verhaal.
Je mag toch voor een bepaald bedrag aan spullen meenemen?Anoniem: 78415 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:07:
[...]
... als hij de douane ongecontroleerd voorbij is....
[ Voor 31% gewijzigd door syltheboy op 19-09-2009 13:09 ]
kwestie van uit de verpakking halen en in je handbagage doenAnoniem: 78415 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:07:
... als hij de douane ongecontroleerd voorbij is....
Zorg wel dat je een bon heb, mochten ze moeilijk gaan doen na je 1 jaar garantie.syltheboy schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:08:
Oke, dus ik zou gewoon naar de dichtstbijzijnde APR kunnen gaan voor garantie?
Maar je mocht toch voor een bepaald bedrag aan spullen meenemen?Wiethoofd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:09:
[...]
kwestie van uit de verpakking halen en in je handbagage doen
Anoniem: 78415
Ja, €430 dus. :-)syltheboy schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:11:
[...]
Maar je mocht toch voor een bepaald bedrag aan spullen meenemen?
Dus dan moet het geen probleem zijn? Hij neemt voor zichzelf volgens mij geen spullen mee.
Die bon gaat je dan ook niet meer echt helpenWiethoofd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:09:
[...]
kwestie van uit de verpakking halen en in je handbagage doen
[...]
Zorg wel dat je een bon heb, mochten ze moeilijk gaan doen na je 1 jaar garantie.
Zoef
Let op dat er nog wel sales tax over die $300 heengaat. Hoeveel dit is hangt af van de staat en county waar de iPod gekocht wordt. Als ik uitga van 8% (wat niet ongebruikelijk is), dan scheelt het je totaal je zestig euro. Of je daarvoor nog een maand wil wachten laat ik aan jou, maar houd er wel rekening mee.syltheboy schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:00:
Ik heb dus een 32 GB iPod touch 3G gereserveerd bij Amac Amersfoort, maar in oktober gaat iemand van m'n vader's werk naar Amerika en die zou er ook wel eentje voor me mee willen nemen.
Ik heb gisteren een ipod touch 3g 8GB gekocht, en wat apps geinstalleerd. Maar als ik vandaag de apps open gaan ze meteen weer weg, als ik erop klik sluiten ze meteen af. Moet ik ze opnieuw downloaden of hoe zit dat? Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Oh, als ik zestig euro bespaar dan is dat ook mooi meegenomen. Ik verwacht dat m'n gereserveerde iPod touch bij Amac Amersfoort maandag wel binnen is, dus dan hoef ik geen maand te wachten.Scott schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:45:
[...]
Let op dat er nog wel sales tax over die $300 heengaat. Hoeveel dit is hangt af van de staat en county waar de iPod gekocht wordt. Als ik uitga van 8% (wat niet ongebruikelijk is), dan scheelt het je totaal je zestig euro. Of je daarvoor nog een maand wil wachten laat ik aan jou, maar houd er wel rekening mee.
Edit: Ik heb toch maar besloten om hem gewoon in Nederland te halen, dus dan heb ik hem waarschijnlijk ergens volgende week.
[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 20-09-2009 14:16 ]
Ik heb dit ook gehad. Dit komt (volgens mij)) doordat je, je ipod te snel los koppelt van je computer. Je moet goed opletten in itunes, pas als itunes aangeeft 'synchronisatie voltooid, u mag nu afkloppelen' mag je je ipod los maken. Dan zul je zien dat het allemaal wel gewoon weer werkt.sir7soldier schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:21:
Ik heb gisteren een ipod touch 3g 8GB gekocht, en wat apps geinstalleerd. Maar als ik vandaag de apps open gaan ze meteen weer weg, als ik erop klik sluiten ze meteen af. Moet ik ze opnieuw downloaden of hoe zit dat? Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Met m'n 16 GB iPod touch 1G heb ik dit eigenlijk nog nooit gehad. Misschien omdat ik hem niet te snel loskoppelde? 
M'n 32 GB iPod touch 3G kan ik hopelijk ergens volgende week ophalen. Ik denk het haast wel, want hier is de verzenddatum 2 werkdagen: http://store.apple.com/nl/
M'n 32 GB iPod touch 3G kan ik hopelijk ergens volgende week ophalen. Ik denk het haast wel, want hier is de verzenddatum 2 werkdagen: http://store.apple.com/nl/
[ Voor 42% gewijzigd door syltheboy op 20-09-2009 19:34 ]
Anoniem: 289527
hoop het ook ;o heb de mijne vrijdag besteld en heb vandaag gemerkt dat de verzenddatum met 3 dagen gezakt is na de apple store update van vandaag.syltheboy schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:30:
Met m'n 16 GB iPod touch 1G heb ik dit eigenlijk nog nooit gehad. Misschien omdat ik hem niet te snel loskoppelde?
hope dat ie snel arriveert
Ik hoop het ook!
Hopelijk kan m'n vader hem morgen al als hij uit z'n werk is, op komen halen. Ik kan hem alleen niet vergelijken, aangezien ik m'n 16 GB iPod touch 1G al enkele maanden geleden verkocht heb via marktplaats.
[ Voor 39% gewijzigd door syltheboy op 20-09-2009 19:59 ]
Hm, zou het ook uit kunnen om een iPod bij de Amerikaanse apple store te bestellen? Of moet je dan importbelasting en dergelijke betalen? En als je het via een kennis daar bestelt?
Ik zit echt in dubio, of de Ipod touch of de Sony walkman x serie. Qua prijsverhouding is de touch goedkoper. maar de kwaliteit van het geluid zit hem meer in de Sony.
Hoe zit het met de equalizer? Kom net bij de apple store weg, en kon alleen een voorkeuze selecteren bijvoorbeeld 'dance' , is het niet mogelijk het na je eigen wens aan te passen? bass bijvoorbeeld, of de helderheid etc etc. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Hoe zit het met de equalizer? Kom net bij de apple store weg, en kon alleen een voorkeuze selecteren bijvoorbeeld 'dance' , is het niet mogelijk het na je eigen wens aan te passen? bass bijvoorbeeld, of de helderheid etc etc. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Beperkt - geen grafische eq. Dus je kunt treble en bas afzonderlijk boosten of onderdrukken, maar daar houdt het mee op. Maar wil je echt meer op een mobiel apparaat?Rudyyy schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:51:
Ik zit echt in dubio, of de Ipod touch of de Sony walkman x serie. Qua prijsverhouding is de touch goedkoper. maar de kwaliteit van het geluid zit hem meer in de Sony.
Het grote voordeel van de Sony zit 'm kwa geluidskwaliteit in de meegeleverde doppen, die moet je bij de iPod zeker vervangen (en bij de Sony misschien). Maar in de basis is het een veel herhaalde mythe dat een iPod slechte geluidskwaliteit zou bieden - de weergavekarakteristiek is mooi vlak wat een nadeel is als je veel bas wilt horen. Maar dat is in wezen niet slecht natuurlijk.
Zoef
Bedankt voor je snelle en informatieve reactie Zpottr.
Toch wel een beetje jammer dat er geen grafische equalizer in zit, al doen dus oordoppen veel goeds. Zal er nog over nadenken
Toch wel een beetje jammer dat er geen grafische equalizer in zit, al doen dus oordoppen veel goeds. Zal er nog over nadenken
Ik heb net weer even Amac Amersfoort gebeld of ze m'n gereserveerde iPod touch al binnen hadden gekregen, maar nee weer niet!
Het is ten slotte al bijna 2 weken geleden dat ik de iPod gereserveerd heb (10 dagen). Ik verwacht (hoop) dat hij deze week wel binnen is.
offtopic:
Hier hetzelfde verhaal. Ik heb de nieuwe 32GB versie gekocht via de Store op 13 september met verwachte verzenddatum: 5 werkdagen. Nu, 5-7 werkdagen verder (ik weet niet of zaterdag ook een werkdag voor hen is en ik moet rekeninghouden met de tijd in Californië).
Leverdatum is echter 28 of 29 september.
Hier hetzelfde verhaal. Ik heb de nieuwe 32GB versie gekocht via de Store op 13 september met verwachte verzenddatum: 5 werkdagen. Nu, 5-7 werkdagen verder (ik weet niet of zaterdag ook een werkdag voor hen is en ik moet rekeninghouden met de tijd in Californië).
Leverdatum is echter 28 of 29 september.
Hopelijk gaan ze de FM feature en n-wifi snel activeren
Zou ik wel zonde vinden. Een mooi product beperken.
Zo, ik heb 'em
Na een dikke twee maanden iPodloos te zijn geweest heb ik een 32GB 3G gehaald vanmiddag
De oordopjes die in de verpakking zaten hebben een microfoon en die werkt best goed, krijg er best redelijke resultaten mee. Hij is ook echt merkbaar sneller dan mijn 1G, coverflow heeft hij zo gevonden en ook Spotlight doet hij instantly in plaats van met een vertraging.
Niet geheel onbelangrijk, waar heb je hem gehaald?
Ik woon in Amerika, heb hem hier bij Wal Mart gehaald. $295 + wat tax ~= €200
Overigens is de beschikbaarheid hier ook niet al te groot, ik had één van de twee die er lagen. Bij de Best Buy waar ik eerder al had gekeken waren er ook maar vier.
Reken je niet te rijk hè, de Dollar is gezakt maar niet zo ver. Weet niet precies waar je woont maar sales + local is vaak rond 10%, dan zit je aan de €230,-. Nog altijd een prima prijs hoorScott schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 07:32:
Ik woon in Amerika, heb hem hier bij Wal Mart gehaald. $295 + wat tax ~= €200
FM moet maar net fysiek aangesloten zitten.mastadizzy schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:00:
Hopelijk gaan ze de FM feature en n-wifi snel activeren
Zou ik wel zonde vinden. Een mooi product beperken.
Wireless N verbruikt meer batterij en dat ding kan data nu toch al sneller binnen halen dan die het kan renderen - dit soort beslissingen worden niet genomen om jou te pesten hè
Zoef
Gemiddeld is dat (denk ik) zo'n 8%. Ik dacht eigenlijk dat er in Amerika nauwelijks problemen waren met de beschikbaarheid, maar blijkbaar is dit wel het geval. Ik zit nog steeds te wachten op het telefoontje met de mededeling dat m'n gereserveerde iPod touch klaarligt.Zpottr schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 07:51:
[...]
Reken je niet te rijk hè, de Dollar is gezakt maar niet zo ver. Weet niet precies waar je woont maar sales + local is vaak rond 10%, dan zit je aan de €230,-. Nog altijd een prima prijs hoor
Hier is die tax 6%, maakt hem $312 totaal en volgens Google is dat €211. Ok, iets meer dan €200, but sillZpottr schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 07:51:
[...]
Reken je niet te rijk hè, de Dollar is gezakt maar niet zo ver. Weet niet precies waar je woont maar sales + local is vaak rond 10%, dan zit je aan de €230,-. Nog altijd een prima prijs hoor
Om toch nog een soort van on topic te blijven: VoiceOver en VoiceMemo's werken perfect, alleen als je via VoiceOver genius inschakelt voor het huidige nummer, gaat hij niet verder met dit nummer, maar met het volgende nummer in die genius-lijst..
[ Voor 22% gewijzigd door Scott op 22-09-2009 16:24 ]
Ik heb een 8gb ipod touch 3G gekocht, maar ik wil graag hem gejailbreaked hebben (en indien mogelijk ook terug naar versie 2.2.1).
Ik kan nergens duidelijk vinden of dit wel of niet mogelijk is. En bovendien, opzich is de 3g versie toch een gerebrande 2g versie aangezien er qua hardware volgensmij niks veranderd is? iemand tips?
Ik kan nergens duidelijk vinden of dit wel of niet mogelijk is. En bovendien, opzich is de 3g versie toch een gerebrande 2g versie aangezien er qua hardware volgensmij niks veranderd is? iemand tips?
Oost west, 127.0.0.1 best!
Waarom zou je nu eigenlijk terug willen gaan naar versie 2.2.1? (Bijna) alle applicaties uit de Appstore kun je dan niet meer installeren, omdat er minimaal versie 3.0 nodig is.geerttttt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:23:
Ik heb een 8gb ipod touch 3G gekocht, maar ik wil graag hem gejailbreaked hebben (en indien mogelijk ook terug naar versie 2.2.1).
Een kijkje in de topic start van dit topic had je [iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2 opgeleverd en in die topic start (en het topic zelf) had je kunnen lezen dat er nog geen jailbreak is voor de 3G touchgeerttttt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:23:
Volgens AppleInsider is het juist zuiniger.Zpottr schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 07:51:
Wireless N verbruikt meer batterij en dat ding kan data nu toch al sneller binnen halen dan die het kan renderen - dit soort beslissingen worden niet genomen om jou te pesten hè
En ook wel handig als 802.11n zou worden ondersteund, ik ken wel een paar netwerken hier die alleen N apparaten toestaan. Dus dan kan ik niet met mijn iPod Touch of iPhone via dat netwerk. Voor mij zou Wireless N meer dan welkom zijn!
Low-power 802.11n is zuiniger dan andere 802.11n modes, niet zuiniger dan g/b/a. Volgens mijFuwor schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:14:
[...]
Volgens AppleInsider is het juist zuiniger.
Dat is wel een heel goede reden. Maar voorlopig ook een zeer zeldzame vermoed ik...En ook wel handig als 802.11n zou worden ondersteund, ik ken wel een paar netwerken hier die alleen N apparaten toestaan. Dus dan kan ik niet met mijn iPod Touch of iPhone via dat netwerk. Voor mij zou Wireless N meer dan welkom zijn!
Zoef
dat is een beetje overdreven, maar ik wil terug naar versie 2.2.1 omdat ik voor die versie iphone software ontwikkel a.t.m.. Een upgrade naar 3.1.1 is waarschijnlijk wel mogelijk, maar dat kost me tijd en een hele nieuwe hackingtosh installatie (updaten op een hackingtosh is niet zo'n goed plan namelijk.), en voor de nieuwe iphone sdk heb je nieuwere leopard build nodig..syltheboy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:26:
[...]
Waarom zou je nu eigenlijk terug willen gaan naar versie 2.2.1? (Bijna) alle applicaties uit de Appstore kun je dan niet meer installeren, omdat er minimaal versie 3.0 nodig is.
Affijn, jailbreak heeft top prio iig. Als ik dat wist vantevoren had ik een nieuwe 2g geprobeerd te scoren ipv de 3g...
Oost west, 127.0.0.1 best!
Vanmiddag ook de 3G 32GB opgepikt bij A Mac in Eindhoven.
Nog niet echt veel mee gespeeld, maar de snelheidswinst is nu al wel duidelijk merkbaar tov de 2G. Bladeren door de coverflow gaat iig heerlijk soepel en snel!
Nog niet echt veel mee gespeeld, maar de snelheidswinst is nu al wel duidelijk merkbaar tov de 2G. Bladeren door de coverflow gaat iig heerlijk soepel en snel!
Accuduur 2G - 2e poging 
Hallo forum,
Vorige week (na de prijsverlaging...) de "nieuwe" 8GB Touch gekocht. FW 3.1
Allereerst moet ik zeggen dat ik het een geweldig apparaat vind. Vooral de wifi functionaliteit is erg handig; even uizending gemist kijken, email checken, etc. werkt allemaal perfekt.
Alleen de accu-duur vind ik erg kort. Na een paar uren gedurende 1 dag flink ermee werken, vooral veel internet dus wifi aan, is de accu leeg.
Ik heb het de schermverlichting op ca. 1/4 staan; email-push staat uit (staat op volledig handmatig nu), Bluetooth is uit etc.
Wat kan ik nog meer doen om de accu-duur te maximaliseren; of is een "paar uur" normaal?
Thx, FF
Hallo forum,
Vorige week (na de prijsverlaging...) de "nieuwe" 8GB Touch gekocht. FW 3.1
Allereerst moet ik zeggen dat ik het een geweldig apparaat vind. Vooral de wifi functionaliteit is erg handig; even uizending gemist kijken, email checken, etc. werkt allemaal perfekt.
Alleen de accu-duur vind ik erg kort. Na een paar uren gedurende 1 dag flink ermee werken, vooral veel internet dus wifi aan, is de accu leeg.
Ik heb het de schermverlichting op ca. 1/4 staan; email-push staat uit (staat op volledig handmatig nu), Bluetooth is uit etc.
Wat kan ik nog meer doen om de accu-duur te maximaliseren; of is een "paar uur" normaal?
Thx, FF
Als je druk van wifi gebruik gaat zitten maken en ook streaming video van de uitzendinggemist app gaat kijken klopt het dat je batterijduur niet erg lang is, als je in de TS kijkt zie je daar ook de maximale batterijduur die je met volledig video bekijken haalt, tel daar nog bij op dat je de video's via wifi kijkt en voila.
Zijn alle spellen die op de iPhone 3GS speelbaar zijn ook te spelen op de iPod Touch 3G?
Graag wil ik een compacte mp3speler. Wil hem eigenlijk overal mee heen nemen in mijn broekzak.
Als ik hem in mijn jaszak doe heb ik tijdens wassen enzo geen muziek
Kan ik niet beter voor een iPod Nano gaan dan?
Graag wil ik een compacte mp3speler. Wil hem eigenlijk overal mee heen nemen in mijn broekzak.
In principe kunnen alle spelletjes op de iPod gespeeld worden. Soms met iets minder functionaliteit, vanwege het ontbreken van een aantal functies, maar in 90% van de gevallen is het goed te doen.
Overigens vind ik het zwaar irritant dat als je geen muziek afspeelt en je dubbelklikt op de homebutton, dat hij dan naar de music app gaat in plaats van met dat popupje komt. Dat schijnt iets van 3.0 te zijn ofzo...
Overigens vind ik het zwaar irritant dat als je geen muziek afspeelt en je dubbelklikt op de homebutton, dat hij dan naar de music app gaat in plaats van met dat popupje komt. Dat schijnt iets van 3.0 te zijn ofzo...
Klinkt als dat je muziek belangrijker vindt, dan functies: iPod Nano. Alle SPELLEN zijn speelbaar op de iPod Touch (misschien die paar mafia-spellen niet), normale apps vereisen heel vaak internet. Met je iTouch ben je dan afhankelijk van je WiFi.Roodey schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:26:
Zijn alle spellen die op de iPhone 3GS speelbaar zijn ook te spelen op de iPod Touch 3G?
@Scott Je kan instellen waar je heen gaat als je dubbelklikt op je homeknop. Maar als er nog geen muziek speelt, start je iPhone altijd de hele music app op. Als je ipod hebt geselecteert als snelkoppeling achter dubbelklik, natuurlijk
Ik krijg inmiddels Kirkikae bij dubbelklik
[ Voor 4% gewijzigd door Vanx op 23-09-2009 21:25 ]
Anoniem: 271850
Ben ik het ook mee eens. Zit je bijv. in ebuddy of een game. Even dubbelklik op home en hij start de muziek app op .. Dat is niet echt handig.[b]Scott schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:47:
Echt heel irritant inderdaad. Het pop-upje komt alleen tevoorschijn als je al muziek op hebt staan. Dus het werkt nog wel maar het is niet meer funcitoneel als het was.Scott schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:47:
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
De hardware is identiek. De 3G heeft nieuwere software.Anoniem: 319392 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:39:
Wat is er nu beter??
Ipod Touch 8GB _ 2G
OF
Ipod Touch 8GB _ 3G
MVG
Deze is ook los te koop voor een paar euro zodat je van een 2G een 3G 8GB kunt maken.
Mja, ik gebruikte dat juist altijd om even snel muziek op te starten. Het gebeurde bij mij redelijk vaak dat ik die even uit moest zetten omdat iemand iets tegen me zei. Dan kon ik hem met het popupje snel weer aanzetten, maar nu gaat hij eerst weer naar de app omdat er geen muziek afspeelt (want die heb ik net op pauze gezet...).Mick1990 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:43:
[...]
Echt heel irritant inderdaad. Het pop-upje komt alleen tevoorschijn als je al muziek op hebt staan. Dus het werkt nog wel maar het is niet meer funcitoneel als het was.
Je zult nooit kunnen downgraden naar 2.2.1. Die versie is er simpelweg niet voor de 3G (heeft de nieuwe S5L8922 SoC). Jailbreak zul je nog even op moeten wachten (en daar gaat het andere topic over).geerttttt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:11:
[...]
dat is een beetje overdreven, maar ik wil terug naar versie 2.2.1 omdat ik voor die versie iphone software ontwikkel a.t.m.. Een upgrade naar 3.1.1 is waarschijnlijk wel mogelijk, maar dat kost me tijd en een hele nieuwe hackingtosh installatie (updaten op een hackingtosh is niet zo'n goed plan namelijk.), en voor de nieuwe iphone sdk heb je nieuwere leopard build nodig..
Affijn, jailbreak heeft top prio iig. Als ik dat wist vantevoren had ik een nieuwe 2g geprobeerd te scoren ipv de 3g...
Ik heb gistermiddag eindelijk m'n gereserveerde 32 GB iPod touch 3G na bijna 2 weken te moeten wachten opgehaald bij Amac Amersfoort. En hij is echt een stuk sneller dan m'n vorige (16 GB iPod touch 1G).
Hij is ook een stuk sneller dan de 8 GB iPhone 2G van m'n vader. Ik zette er gisteren bijvoorbeeld 1100 nummers aan muziek op en dat ging echt als een speer. Ook het aan- en uitzetten is zo gepiept en alles draait gewoon een stuk sneller.
Verder is de speaker die niet in m'n vorige iPod touch zat erg handig voor bijvoorbeeld YouTube-filmpjes, maar ook voor applicaties (spelletjes). Ik heb hem meteen in een hoesje gestopt (Griffin Reflect), omdat er met name op de achterkant erg snel krasjes op komen.
Hij is ook een stuk sneller dan de 8 GB iPhone 2G van m'n vader. Ik zette er gisteren bijvoorbeeld 1100 nummers aan muziek op en dat ging echt als een speer. Ook het aan- en uitzetten is zo gepiept en alles draait gewoon een stuk sneller.
Verder is de speaker die niet in m'n vorige iPod touch zat erg handig voor bijvoorbeeld YouTube-filmpjes, maar ook voor applicaties (spelletjes). Ik heb hem meteen in een hoesje gestopt (Griffin Reflect), omdat er met name op de achterkant erg snel krasjes op komen.
Anoniem: 296131
Ik heb de 64 GB Touch vandaag gehaald. Wat een super apparaat(je), staat nu te syncen.
Vanaf nu volop leverbaar, de Media Markt Den Haag had de rekken vanmiddag echt vol hangen met alle types.
Vanaf nu volop leverbaar, de Media Markt Den Haag had de rekken vanmiddag echt vol hangen met alle types.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 24-09-2009 19:26 ]
Anoniem: 319392
Maar heeft deIcelus schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:55:
[...]
De hardware is identiek. De 3G heeft nieuwere software.
Deze is ook los te koop voor een paar euro zodat je van een 2G een 3G 8GB kunt maken.
Ipod Touch 8GB_2G
een betere batterij dan de
Ipod Tpoch 8GB_3G
???
Zoals Icelus al stelt, voor zover mij bekend zijn ze hardwarematig identiek. Dus ook da accucapaciteit..Anoniem: 319392 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:31:
[...]
Maar heeft de
Ipod Touch 8GB_2G
een betere batterij dan de
Ipod Tpoch 8GB_3G
???
Tot 36 uur wanneerThralas schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:12:
[...]
Zoals Icelus al stelt, voor zover mij bekend zijn ze hardwarematig identiek. Dus ook da accucapaciteit..
volledig opgeladen 2G
Tot 30 uur wanneer
volledig opgeladen 3G
Heb ik gelezen
Bron? Verslechterde accu, lijkt me niet logisch. Gokje dat je naar de 32GB en de 64GB heb gekeken, die hebben zwaardere CPU, en gaat daarom waarschijnlijk wat korter mee, mocht dit al waar zijn.Anoniem: 319392 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:18:
[...]
Tot 36 uur wanneer
volledig opgeladen 2G
Tot 30 uur wanneer
volledig opgeladen 3G
Heb ik gelezen
Net voor het eerst m'n derde iPod touch in m'n Apple Universal Dock gestopt, maar hij gaf aan dat opladen niet ondersteund wordt. Ik heb hem gewoon aangesloten via de USB-lader van Apple. Heeft iemand dit probleem ook ontdekt en weet iemand er een oplossing voor?
Ik heb sinds versie 3.0 last van verneukte layout. Het heeft te maken met scherm die locked / liggende iPod en dan terug recht houden. Eens op de home button klikken en terug muziek lost het op. Zo ziet het er iig uit:

[ Voor 11% gewijzigd door Dupje op 24-09-2009 21:34 ]
Had ik ook gisteren. Even kantelen en terugkantelen werkte ook voor mij, maar je bent dus niet de enige
Dat klopt, maar er is geen 3G 8GB (als je alleen naar de hardware kijkt).Anoniem: 319392 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:18:
[...]
Tot 36 uur wanneer
volledig opgeladen 2G
Tot 30 uur wanneer
volledig opgeladen 3G
Heb ik gelezen
De 3G bij de 8GB verwijst alleen naar de nieuwere software.
De iPod Touch-modellen-tabel van Wikipedia geeft een overzicht. De 8GB is niet te vinden als 3G (geen nieuwe hardware) en er staat ‘Sold concurrently with second-generation 8GB model’.
De 8GB 2G en 3G hebben dus een zelfde batterijduur (36 uur) omdat ze dezelfde hardware hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Icelus op 24-09-2009 22:30 ]
Gisteren stopte ik m'n recent gekochte 32 GB iPod touch 3G in m'n Apple Universal Dock, maar nou kwam ik tot de ontdekking dat deze hier niet in oplaadt en da's natuurlijk best wel jammer. Met m'n 8 GB iPod nano 4G heb ik dit probleem niet. Ik heb het dock gewoon via een USB-adapter aangesloten. Alleen de USB-kabel heb ik verlengt d.m.v. een verlengkabel.
Oke!syltheboy schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:35:
Gisteren stopte ik m'n recent gekochte 32 GB iPod touch 3G in m'n Apple Universal Dock, maar nou kwam ik tot de ontdekking dat deze hier niet in oplaadt en da's natuurlijk best wel jammer. Met m'n 8 GB iPod nano 4G heb ik dit probleem niet. Ik heb het dock gewoon via een USB-adapter aangesloten. Alleen de USB-kabel heb ik verlengt d.m.v. een verlengkabel.
.. of wil je een oplossing?
Ja, graag!
Edit: Weet je wat raar is? Terwijl hij in m'n dock zit en ik de USB-kabel eruit en erin doe, dan laadt hij wel op. Als de USB-kabel er al inzit dan laadt hij niet op.
2e edit: Door de verlengkabel ertussenuit te halen is het probleem opgelost!
[ Voor 41% gewijzigd door syltheboy op 25-09-2009 18:10 ]
Dus als ik een Ipod Touch 8GB wil kopen.
Moet ik een 3G kopen.
Nieuwste = Beste
Kan je dan games downloaden ervoor???
(En schuin houden om te spelen.)
www.MP3shop.be
www.MP3shop.nl
Daar kan je een 3G kopen.
PS: Heb daar al iets gekocht.
Moet ik een 3G kopen.
Nieuwste = Beste
Kan je dan games downloaden ervoor???
(En schuin houden om te spelen.)
www.MP3shop.be
www.MP3shop.nl
Daar kan je een 3G kopen.
PS: Heb daar al iets gekocht.
AAAAAAAAAAAAAH!Anoniem: 319392 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:44:
Dus als ik een Ipod Touch 8GB wil kopen.
Moet ik een 3G kopen.
Nieuwste = Beste
De iPod touch 8GB "3G" is EXACT hetzelfde als de 2G. Apple wil om de een of andere reden een 8GB erin houden, voor snellere/betere hardware moet je de 32GB of de 64GB kopen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook iPods, iPhones & iTunes Beleid.