Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

CLB schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:52:
Hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar gaat wel over m'n iPod Touch 2G.
Vandeweek gekocht in Maastricht, omdat we daar langskwamen (zelf woon ik in Den Haag) op de vakantie heenweg.
Nu ben ik op vakantie dus m'n bon kwijtgeraakt en zou ik graag willen weten hoe nu een nieuw aankoopsbewijs te bemachtigen.. Heb contant betaald dus het staat niet op m'n (internet)rekeningen vermeld en dergelijke.

Ik kan moeilijk terug naar de winkel, heb geen enkel bewijs dat ik 'm daar heb aangeschaft, maar ik wil wel graag weten dat ik garantie kan claimen mocht het nodig zijn... Iemand die weet hoe of wat ik dat alsnog kan regelen?
Naar mijn weten kan Apple zien wanneer je product is aangeschaft en bij welke winkel. Je garantie gaat in op de dag dat je het product aanschaft.

Je zou Apple kunnen vragen om hier een uitdraai van te maken zodat je met die uitdraai naar de desbetreffende zaak kan gaan om daar een nieuwe kassa-bon te laten maken. Maar dat is denk ik alleen interessant als je een aparte garantie-regeling hebt lopen via die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
jmk schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:25:
Ik heb de iPod Touch G2. Dat weet ik zeker omdat ik volumeknoppen heb.

Nu zag ik in de TS dat opladen 4 uur duurt. Toch geeft mijn iPod na 45 minuten aan dat hij op 100% is(als je dat icoontje moet vertrouwen. Best vreemd. Ben begonnen op niveau 18% ofzo.

De batterijduur is niet heel lang op dit moment. Als ik bejuweld 2 speel, 3 uur per dag (ik weet het verslaafd) is de batterij op 20%(waarschuwingsniveau)

-Ik denk dat dat icoon op mijn iPod (helemaal groen gevuld) niet klopt. Kan ik daar vanuit gaan?
-Ik hoop dat de batterijduur iets beter wordt, of is dat wishful thinking?
Eventjes een battery app downloaden voor niks in de app store, geeft wat meer duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
deeltje schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:56:
[...]
Naar mijn weten kan Apple zien wanneer je product is aangeschaft en bij welke winkel.
Je garantie gaat in op de dag dat je het product aanschaft.

Je zou Apple kunnen vragen om hier een uitdraai van te maken zodat je met die uitdraai naar de desbetreffende zaak kan gaan om daar een nieuwe kassa-bon te laten maken. Maar dat is denk ik alleen interessant als je een aparte garantie-regeling hebt lopen via die winkel.
Ik ga Apple eens even mailen! Zou toch wel leuk zijn die eventuele garantie te kunnen claimen :)
En even heen en weer naar Maastricht om een bonnetje te halen is ook erg erg k*t, mja eerst mailen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

jmk schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:25:
Ik heb de iPod Touch G2. Dat weet ik zeker omdat ik volumeknoppen heb.

Nu zag ik in de TS dat opladen 4 uur duurt. Toch geeft mijn iPod na 45 minuten aan dat hij op 100% is(als je dat icoontje moet vertrouwen. Best vreemd. Ben begonnen op niveau 18% ofzo.

De batterijduur is niet heel lang op dit moment. Als ik bejuweld 2 speel, 3 uur per dag (ik weet het verslaafd) is de batterij op 20%(waarschuwingsniveau)

-Ik denk dat dat icoon op mijn iPod (helemaal groen gevuld) niet klopt. Kan ik daar vanuit gaan?
-Ik hoop dat de batterijduur iets beter wordt, of is dat wishful thinking?
Vergeet niet dat games/internetten etc. best veel stroom vreten. Het is ook afhankelijk van welke functies je op je ipod hebt aanstaan en hoe hoog de brightness staat van je ipod etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

CLB schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:58:
[...]

Ik ga Apple eens even mailen! Zou toch wel leuk zijn die eventuele garantie te kunnen claimen :)
En even heen en weer naar Maastricht om een bonnetje te halen is ook erg erg k*t, mja eerst mailen!
Het zal je verbazen hoeveel ze van je weten zodra je zo'n apparaat koopt ;) Helemaal als je er een iTunes account aan koppelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 06:58

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
CLB schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:58:
[...]

Ik had echt een dag of twee voordat m'n aankoop een jaar oud was mijn garantie nog geclaimd zonder bon. Die had ik geloof ik net een paar dagen eerder weggegooid omdat ik dacht dat ik die toch niet meer nodig zou hebben :+

De APR deed niet moeilijk want ze konden aan het serienummer zien wanneer hij gekocht was, kostte me alleen tien euro servicekosten omdat ik hem online had gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Scott op 07-08-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
deeltje schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:00:
Het zal je verbazen hoeveel ze van je weten zodra je zo'n apparaat koopt ;)
Helemaal als je er een iTunes account aan koppelt ;)
Tsjaa iTunes :'( Gebruik 't echt alleen om te syncen, koop er niks!
Maar heb via de site van Apple https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do gevonden.
Zodoende kan ik straks even m'n serienummer invoeren en kijken hoelang ik nog garantie heb!

Ook dit gevonden: http://www.apple.com/nl/support/service/help/warrantycheck/

Hoe ik die garantie dan moet claimen zonder bon is me nog een raadsel, maar daar stuur ik even 'n mailtje over

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 07-08-2009 15:08 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-05 19:05
syltheboy schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:17:
Nou, hopen voor je dat je een nieuwe krijgt. ;)
/me Wiethoofd belde vanochtend om te vragen hoe het er voor stond met de garantieafhandeling en zei dat hij me net zou bellen om te zeggen dat ik een nieuwe op kon komen halen. Ik ben naar de winkel gegaan en kreeg keurig een eerste generatie Touch terug voor m'n eigen ingeleverde eerste generatie Touch. Dit is de 4e Touch die ik nu heb na 3 ingeleverd te hebben voor garantie....

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

CLB schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:04:
[...]

Tsjaa iTunes :'( Gebruik 't echt alleen om te syncen, koop er niks!
Maar heb via de site van Apple https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do gevonden.
Zodoende kan ik straks even m'n serienummer invoeren en kijken hoelang ik nog garantie heb!

Ook dit gevonden: http://www.apple.com/nl/support/service/help/warrantycheck/

Hoe ik die garantie dan moet claimen zonder bon is me nog een raadsel, maar daar stuur ik even 'n mailtje over
Naar mijn weten heb je een iTunes account (met gekoppelde CreditCard) nodig om de gratis apps te downloaden. Lijkt me toch een enorm gemis als je geen gebruik maakt van de talloze gratis apps die te verkrijgen zijn via de appstore.

P.S.: Thnx voor die link, staat nu bij mijn favs, heel handig! :) (zie nu dat ik hem al weer op 27 nov. 2008 heb gekocht... en nog steeds probleemloos werken en even snel als altijd. Ook de batterij-tijd is niet schrikbarend achteruit gegaan terwijl ik dat ding toch echt dagelijks gebruik)

[ Voor 20% gewijzigd door deeltje op 07-08-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
deeltje schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:46:Naar mijn weten heb je een iTunes account (met gekoppelde CreditCard) nodig om de gratis apps te downloaden. Lijkt me toch een enorm gemis als je geen gebruik maakt van de talloze gratis apps die te verkrijgen zijn via de appstore.
iPod is gejailbreaked dus alles is al gratis :)
P.S.: Thnx voor die link, staat nu bij mijn favs, heel handig! :) (zie nu dat ik hem al weer op 27 nov. 2008 heb gekocht... en nog steeds probleemloos werken en even snel als altijd. Ook de batterij-tijd is niet schrikbarend achteruit gegaan terwijl ik dat ding toch echt dagelijks gebruik)
Your Welcome =) Klinkt goed, maar ik wil gewoon een nieuwe bon mocht ik eventueel garantie willen claimen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:27:
[...]

/me Wiethoofd belde vanochtend om te vragen hoe het er voor stond met de garantieafhandeling en zei dat hij me net zou bellen om te zeggen dat ik een nieuwe op kon komen halen. Ik ben naar de winkel gegaan en kreeg keurig een eerste generatie Touch terug voor m'n eigen ingeleverde eerste generatie Touch. Dit is de 4e Touch die ik nu heb na 3 ingeleverd te hebben voor garantie....
Jammer voor je dat je er geen tweede generatie voor terugkreeg. Ga je hem verkopen, of houdt je hem gewoon? Ik bedoel, volgende maand komt de derde generatie iPod touch uit en dan heb je best een oud model. Of maakt je dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 08:29

jmk

deeltje schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:46:
[...]
Naar mijn weten heb je een iTunes account (met gekoppelde CreditCard) nodig om de gratis apps te downloaden. Lijkt me toch een enorm gemis als je geen gebruik maakt van de talloze gratis apps die te verkrijgen zijn via de appstore.
Ik heb het zo gedaan: Ik heb een ClickandBuy account aangemaakt via iTunesStore. Het is niet anoniem, je moet alles over jezelf invullen. Maar je hebt geen creditcard nodig. Je moet via iDeal 1 eurocent overmaken naar ClickAndBuy, en je krijgt dan die eurocent ook weer terug. Dan is alles gevalideerd.

Om iets te kopen bij Apple kan je een tegoed op je ClickAndBuy account zetten, of je machtigt ClickAndBuy om iets af te schrijven. Wel belangrijk je iTunes account gegevens geheim te houden...

Er is ook een andere manier om het zonder CreditCard te doen, maar dit werkt in ieder geval heel goed.

edit: heul veul typos

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 07:35
Iemand een idee of de hardware van een 3GS binnenkort in een ipod touch te vinden zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

aval0ne schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:14:
Iemand een idee of de hardware van een 3GS binnenkort in een ipod touch te vinden zal zijn?
Als je de hardware van een Iphone 3Gs in een touch stopt, dan heb je toch weer een 3GS, of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 14:58
Blindfold schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:21:
[...]

Als je de hardware van een Iphone 3Gs in een touch stopt, dan heb je toch weer een 3GS, of ben ik nou gek?
Wat minder autistisch lezen mag ook wel, hij bedoelt natuurlijk dat de snelle cpu in een touch komt te zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Blindfold schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:21:
[...]

Haha.

Ik zou er wel op gokken dat de iPod touch in september wordt ge-upgrade naar de processor en RAM van de 3GS, ja - en hopelijk naar 64GB max.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Zpottr schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:45:
[...]

Haha.

Ik zou er wel op gokken dat de iPod touch in september wordt ge-upgrade naar de processor en RAM van de 3GS, ja - en hopelijk naar 64GB max.
En misschien dat die kompas-functie in combinatie met bijv. een nike+ sensor kan zorgen voor een degelijk offline navigatie-systeem voor mensen te voet? :) *hint hint Apple! :)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 22:05
Ik heb de Ipod touch mee genomen op vakantie. Ik heb hem net voor de vakantie gekocht.

Maar wat is de batterij een ramp zeg als je video bekijkt of internet is je batterij zo leeg. Alleen bij muziek houd die het lang vol.
Je mag toch verwachten van zo ding dat de batterij het lang mee doet. Elke dag heeft de wel in de usb lager gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Evertt schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:30:
Ik heb de Ipod touch mee genomen op vakantie. Ik heb hem net voor de vakantie gekocht.

Maar wat is de batterij een ramp zeg als je video bekijkt of internet is je batterij zo leeg. Alleen bij muziek houd die het lang vol.
Je mag toch verwachten van zo ding dat de batterij het lang mee doet. Elke dag heeft de wel in de usb lager gehangen.
Kijk, op de site van Apple staat dat de tweede generatie iPod touch tot 6 uur meegaat bij het bekijken van video's en meestal gaat hij in de praktijk minder lang mee dan dat er aangegeven is.

Als je internet dan gaat de batterij over het algemeen een stuk langer mee dan als je video's bekijkt. Met m'n 16 GB iPod touch 1G had ik dit trouwens ook dat ik hem vrijwel elke dag moest opladen, als ik er continu mee aan het prutsen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

Als je nu bij Apple Webstore een nieuwe 2g Touch koopt; is dat dan automagisch met OS 3.0? Zoniet; is dit dan wel kosteloos te upgraden? Want het is natuurlijk wel fijn om een nieuw apparaat kosteloos met het nieuwste OS te krijgen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Doen we dat: Vandeweek een iPod Touch 2G 32GB opgehaald via MP.
Nog gloednieuw, nog ingepakt en nog gesealed en dat voor slechts 230,-

Gurlie is er helemaal blij mee, is gejailbreaked en werkt allemaal als 'n speer! Echt hele mooie apparatuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Waarom wachtte je niet nog iets langer, tot de 3G uitkomt ? Kan niet heel lang meer duren, en je ziet vanzelf tientallen iPods in prijs omlaag gaan op Marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271850

230 :o. Dat is wel een chille prijs. Maar je bedoelt de 2G zekers xD.

Wordt hij veel trager van jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Scott schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:09:
Waarom wachtte je niet nog iets langer, tot de 3G uitkomt ? Kan niet heel lang meer duren, en je ziet vanzelf tientallen iPods in prijs omlaag gaan op Marktplaats :)
Ik ben ook aan het wachten tot de 3G uitkomt, maar weet niet hoe duur de 32 GB dan wordt. Kijk ik kan ook voor de 2G gaan, maar de 3G schijnt weer veel beter te worden.
Anoniem: 271850 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:09:

Haha, inderdaad! :P

Maar hij wordt er meestal niet veel trager door. ;) Bij de 8 GB iPod touch 1G van een vriend van me was dit wel het geval, maar bij m'n eigen 16 GB iPod touch 1G was dit niet het geval. :) Hij mag dan wel iets trager zijn, maar je hebt meer voordelen dan nadelen als je hem jailbreakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Scott schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:09:
Waarom wachtte je niet nog iets langer, tot de 3G uitkomt ?
Achja, deze was gloednieuw en nog gesealed en dat zie je niet vaak
Kan niet heel lang meer duren, en je ziet vanzelf tientallen iPods in prijs omlaag gaan op Marktplaats :)
Waarschijnlijk tientallen 2e handsjes.. Ansich ook niet erg, maar als 't nieuw kan, why not!
Anoniem: 271850 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:09:
2G ja :+
Van wat ik gemerkt heb niet :) Hij is van m'n vriendinnetje, maar heb er al genoeg mee gespeeld.
syltheboy schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:31:
Ik ben ook aan het wachten tot de 3G uitkomt, maar weet niet hoe duur de 32 GB dan wordt.
Duur, heel duur |:( Kun je beter 'n 32GB Zune kopen voor $290,-
(zelf heb ik 'n iPhone 3GS 32GB besteld voor 425,- dat is 't beste van 2 werelden)
Kijk ik kan ook voor de 2G gaan, maar de 3G schijnt weer veel beter te worden.
Tsjaa wat is 'beter'? Sneller? Een camera? Een gele? Heb je dat allemaal nodig of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:40
De berichten over de, eh, "gratis" firmware zijn naar de prullenbak verplaatst. De manier waarop maakt immers niet uit, het is gewoon niet toegestaan op GoT om het daarover te hebben. Ik had liever wel wat minder posts erover in het topic gezien en wat meer topicreports :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

CLB schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:36:
[...]
(zelf heb ik 'n iPhone 3GS 32GB besteld voor 425,- dat is 't beste van 2 werelden)

[...]
Het is off-topic, maar heb je die via via, onderling, onderhands, op naam van je bedrijfje etc. etc. besteld of zou (bijvoorbeeld ;)) ik daar ook gebruik van kunnen maken? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ramquin op 12-08-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313879

Ik wil misschien een ipod touch 2G gaan kopen. Vind 199 geen geld voor de 8gb, maar ik las hier dat er een ipod touch 3g uitkomt. Kan ik daar beter op wachten ? En wat is er beter aan de 3G, en hoe duur word de 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177221

Ik ben op zoek naar de orginele firmware van mijn ipod zoals ik hem kreeg ik heb er nu os 3.0 (gejailbreakt) opstaan maar ik wil weer terug naar 2.0 of 2.1 of 2.2 en niet gejailbreakt omdat de ipod voor service naar apple moet. Nu heb ik in de appstore gekeken maar daar kan ik helemaal niks vinden ook al even gegoogled maar daar werd ik ook niet echt wijs van. Dus waar kan ik de orginele firmware van mijn ipod vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je kan je iPod toch gewoon herstellen in iTunes? 3.0 is gewoon 'n officiële firmware hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:01:
Je kan je iPod toch gewoon herstellen in iTunes? 3.0 is gewoon 'n officiële firmware hoor.
Hij heeft het gejailbreakt he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dus? Daar zie je niks meer van na herstel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:36:
[...]

Tsjaa wat is 'beter'? Sneller? Een camera? Een gele? Heb je dat allemaal nodig of niet?
Hij wordt waarschijnlijk even snel als de iPhone 3GS en hij krijgt een camera. En de ingebouwde speakers gaan misschien ook ietsje harder. ;)
Ramquin schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:11:
[...]

Het is off-topic, maar heb je die via via, onderling, onderhands, op naam van je bedrijfje etc. etc. besteld of zou (bijvoorbeeld ;)) ik daar ook gebruik van kunnen maken? :P
Ik zou daar ook wel gebruik van willen maken, als dat zou kunnen. ;)
Anoniem: 313879 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:21:
Ik wil misschien een ipod touch 2G gaan kopen. Vind 199 geen geld voor de 8gb, maar ik las hier dat er een ipod touch 3g uitkomt. Kan ik daar beter op wachten ? En wat is er beter aan de 3G, en hoe duur word de 3G?
Ja daar kun je inderdaad beter op wachten, want misschien wordt die ook wel rond de 200 euro. Een 8 GB iPod touch 2G voor 199 euro is toch nog wel duur als je bekijkt dat hij bijna een jaar geleden maar 20 euro meer kostte.

[ Voor 58% gewijzigd door syltheboy op 12-08-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
syltheboy schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:41:
Ik zou daar ook wel gebruik van willen maken, als dat zou kunnen. ;)
Dat wil iedereen wel.. Eerst is bekijken of dit lukt!
Een 8 GB iPod touch 2G voor 199 euro is toch nog wel duur
als je bekijkt dat hij bijna een jaar geleden maar 20 euro meer kostte.
Dat is gewoon de policy van Apple zelf, weinig op aan te merken, wordt toch wel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ok. Maar opzich hoeft een camera etc niet echt, want als ik fotos wil maken pak ik mijn hd camcorder wel of voor de snelle fotos mijn gsm. Ik ga er nog even over denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 177221 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:42:
Ik ben op zoek naar de orginele firmware van mijn ipod zoals ik hem kreeg ik heb er nu os 3.0 (gejailbreakt) opstaan maar ik wil weer terug naar 2.0 of 2.1 of 2.2 en niet gejailbreakt omdat de ipod voor service naar apple moet. Nu heb ik in de appstore gekeken maar daar kan ik helemaal niks vinden ook al even gegoogled maar daar werd ik ook niet echt wijs van. Dus waar kan ik de orginele firmware van mijn ipod vinden?
Bij mij staan de vorige versies in ~/Library/iTunes/iPod Software Updates.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 313879 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:29:
Hmm ok. Maar opzich hoeft een camera etc niet echt, want als ik fotos wil maken pak ik mijn hd camcorder wel of voor de snelle fotos mijn gsm. Ik ga er nog even over denken :)
De derde generatie wordt trouwens (waarschijnlijk) ook sneller, wat dan weer beter is voor apps en games. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:55

sjaool

Every life should have 9 cats

syltheboy schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:41:

Ja daar kun je inderdaad beter op wachten, want misschien wordt die ook wel rond de 200 euro. Een 8 GB iPod touch 2G voor 199 euro is toch nog wel duur als je bekijkt dat hij bijna een jaar geleden maar 20 euro meer kostte.
Ik wacht wel op de 6G want die heeft vast meer functies en is sneller.
Het schijnt dat die ook mijn koffiezetapparaat en m'n plasma-tv kan besturen.

Zij hij die al een heel tijdje zeer tevreden is met zijn 2G (32GB). :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Tja, op een gegeven moment is het wachten het wel waard. De 6G komt over drie jaar, dus als jij tot die tijd kunt wachten, prima... :P Maar als er een nieuwe iPod over een maand komt, dan ga ik nu niet een wat oudere kopen ;)

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 21:20
Inderdaad, meestal is wachten nutteloos omdat je het dan wel steeds kan blijven uitstellen, maar 1 maandje wachten om meteen de nieuwste te hebben i.p.v. het zo snel mogelijk kopen om na 1 maand al "de oudere versie" te hebben is ook niet echt super :P.

Bambu Lab P1S Combo

• CLB
  • Niet online
Niemand weet nog wat de nieuwe voor specs herbergt.. En oud is niet altijd slechter imho. Zo vind ik de Zune 2e generatie tig keer mooier dan de Zune 3e generatie, wat ook wel erg meetelt. Bij de iPod Touch 3G zal er waarschijnlijk een hardware-upgrade mee gepaard gaan, maar dat vind ik dus niet als zwaarste wegen. Net of iedereen gelijk de nieuwe Clio koopt, omdat die er toch is.. Neemt niet weg dat het nieuwste van het nieuwste natuurlijk beter in de oren klinkt dan: 'Ik heb de vorige versie'.

• Hoedje
Toch zou ik ook altijd wachten. Het oude model kun je altijd nog wel vinden tegen een gereduceerde prijs, als de nieuwe is geïntroduceerd. Daarnaast kun je de lijn van de iPhone ook doortrekken naar de iPod touch. Het is niet voor niets dat de geruchten/leaks van een 8GB iPhone 3GS maar blijven opduiken. De iPod touch zal zeer waarschijnlijk ook de snellere processor krijgen, meer geheugen etc. En ja, dat verschil merk je enorm goed in het dagelijks gebruik. Daarbij zit het er dik in (kijkende naar het verleden) dat je meer opslagcapaciteit zult krijgen voor dezelfde prijs. Als je dus nog (max) een maandje of twee kan wachten, dan zou ik dat altijd doen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• syltheboy
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:42:
Daarbij zit het er dik in (kijkende naar het verleden) dat je meer opslagcapaciteit zult krijgen voor dezelfde prijs. Als je dus nog (max) een maandje of twee kan wachten, dan zou ik dat altijd doen :)
Meer opslagcapaciteit voor dezelfde prijs is natuurlijk altijd mooi, maar ik heb aan 16 GB eigenlijk wel genoeg. ;) Maar ja, die komt qua prijs misschien wel in de buurt van wat nu 8 GB kost. :P

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 12:16
Over de verschijningsdatum van de touch 3G is natuurlijk nog niks bekend, maar ik neem aan dat het in ieder geval na 8 september is (het einde van de back-to-school actie)? Gebruik maken van de back-to-school actie lijkt me eigenlijk een no-brainer, toch? Vraag is dan alleen nog ff welk model: 8GB of 16GB. Vreten applicaties veel geheugen?

M'n Macbook is aan vervanging toe :*)

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
De nieuwe iPod zal denk ik niet kunnen worden gebruikt in combinatie met de back2school-actie. Wat die actie precies inhoudt weet ik niet, maar een gloednieuwe iPod gaan ze niet de eerste dagen al meteen met huge discounts geven. Overigens denk ik dat er een Apple Event komt op 7, 8, 14 of 15 september. Als ik het me goed herinner, en Apple zet de trend door, dan hielden ze die events op maandag of dinsdag.

8 of 16 is echt helemaal aan jou. Ik vind 16 nog te weinig, maar als je niet zoveel muziek hebt, dan is 8 misschien wel genoeg. Als je van plan bent veel apps te installeren, dan is 16 misschien weer handig omdat sommige behoorlijk wat opslagruimte vragen.

[ Voor 24% gewijzigd door Scott op 13-08-2009 22:55 ]

• syltheboy
  • Niet online
Scott schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:53:Ik vind 16 nog te weinig, maar als je niet zoveel muziek hebt, dan is 8 misschien wel genoeg. Als je van plan bent veel apps te installeren, dan is 16 misschien weer handig omdat sommige behoorlijk wat opslagruimte vragen
Ik vind 16 GB eigenlijk wel genoeg, maar ik zou ook wel 32 GB willen hebben. ;) M'n muziekcollectie wordt namelijk steeds groter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Apps varieren erg in grootte hoor! Ik post de laatste tijd namelijk vrij veel iPhone / iPod Touch muk (FTD), maar dat varieert echt van 200kb voor 'n simpele notifier tot zo'n 500MB voor 'n spel (dat was Myst) Al reken je op 25MB per applicatie zit je wel op de goede weg en kun je lekker simpel rekenen.. 40 apps / games per GB. 8 volstaat denk voor niemand.. 2GB applicaties, 2 films en dan heb je nog 4GB over voor muziek.. Erg weinig en je betaald erg veel voor die paar GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 12:16
Bedankt voor de reacties, het wordt een 2g met 16G ram. Voor wie de back-to-school actie (nog) niet kent: als je studeert of in het onderwijs werkt en je een touch koopt in combinatie met een computer dan krijg je 185 euro retour. Actie loopt tot 8 september. Voor de 16GB touch betaal ik dus per saldo minder dan 100 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
pyotr schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:14:
Bedankt voor de reacties, het wordt een 2g met 16G ram. Voor wie de back-to-school actie (nog) niet kent: als je studeert of in het onderwijs werkt en je een touch koopt in combinatie met een computer dan krijg je 185 euro retour. Actie loopt tot 8 september. Voor de 16GB touch betaal ik dus per saldo minder dan 100 euro :)
Ik heb vorige maand helaas al een computer gekocht, dus ik wacht op de derde generatie. ;) Maar ja, voor minder dan 100 euro kun je hem natuurlijk niet laten liggen. :P Desnoods verkoop je hem met 75 euro winst, ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Hm ik zit ook met het dilemma; nu een ipod kopen of toch even wachten.
Ik zie nu de 16gb voor 225.. wat best wel een scherpe prijs is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Can2 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:25:
Ja maar tegen die tijd dat de derde generatie er is, dan is de 16 GB daarvan ook voor ongeveer die prijs te krijgen. Ten minste, ik denk dat een 16 GB iPod touch 3G 250 euro gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Can2 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:25:
Tsjaa vind ik niet echt... is 4 tientjes: pricewatch: Apple iPod Touch V2 16GB Zwart

(ik heb vorige maand een 32GB'er gekocht voor 230,- dat was scherp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
syltheboy schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:36:
[...]

Ja maar tegen die tijd dat de derde generatie er is, dan is de 16 GB daarvan ook voor ongeveer die prijs te krijgen. Ten minste, ik denk dat een 16 GB iPod touch 3G 250 euro gaat kosten.
Denk idd dat ik nog maar even rustig wacht op de release van een derde generatie.. misschien dat die dan heel vet wordt of dat de tweede generatie voor n leuke prijs te kopen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Can2 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:04:
[...]

Denk idd dat ik nog maar even rustig wacht op de release van een derde generatie.. misschien dat die dan heel vet wordt of dat de tweede generatie voor n leuke prijs te kopen is :)
Ja, inderdaad! ;) Misschien heb je dan voor 175 of 200 euro een tweede generatie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

232 euro voor een 16GB, http://www.aanbiedingsknaller.nl is een mooie prijs. Is een soort iBood site, maar er staat wel 3e generatie iPod, zijn dus niet zo nauwkeurig.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 16-08-2009 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

Mijn iPod touch werkt perfect met opladen over de USB poort van mijn iMac. buitenom het starten van iTunes begint het laden ok automagisch,

Op een TomTom USB lader:

Afbeeldingslocatie: http://i00.twenga.com/p/73/82/427382vb.png

Geeft ie geen sjoegen; en ook niet op de USB poort van een DVD recorder in de woonkamer. Normaliter staat er meer dan voldoende stroom op die poorten om andere dingen op te laden. Of is de iPod Touch gewoon weer hartstikke kieskeurig?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 87302 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 08:40:
232 euro voor een 16GB, http://www.aanbiedingsknaller.nl is een mooie prijs. Is een soort iBood site, maar er staat wel 3e generatie iPod, zijn dus niet zo nauwkeurig.
Helaas geldt deze aanbieding niet meer, want nu hebben ze weer een andere aanbieding. ;) Ik heb me in ieder geval ingeschreven, dus ik krijg elke dag een andere aanbieding in m'n mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 11:55
Als tevreden gebruiker maar de stap genomen en mijn touch 16GB geupdate naar 3.0 via itunes.
Nou dat was dus zonde van het geld! wat is het allemaal langzaam geworden, ongeloofelijk. Voor de update werkte alles als een zonnetje. Als echt windows gebruiker was ik zelf op een punt aangekomen dat ik dacht is apple dan echt zo goed. Maar na deze update ben ik hevig teleurgesteld. Opstarten duurt veel langer, net als het uitzetten. Naar een volgende nummer gaat stukke langzamer en cover flow houdt het niet bij. Al met al zonde van het geld. Hopelijk komt er snel een oplossing voor of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:35
Ik heb vooral last van slechte verbindingen na 3.0 via wifi, maar volgens mij is hier een speciaal topic voor?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Richard schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:58:
Mijn iPod touch werkt perfect met opladen over de USB poort van mijn iMac. buitenom het starten van iTunes begint het laden ok automagisch,

Op een TomTom USB lader:

[afbeelding]

Geeft ie geen sjoegen; en ook niet op de USB poort van een DVD recorder in de woonkamer. Normaliter staat er meer dan voldoende stroom op die poorten om andere dingen op te laden. Of is de iPod Touch gewoon weer hartstikke kieskeurig?
Het gaat niet direct om de stroom die dat ding kan leveren, maar om of die de conventie volgt die tegenwoordig wordt gebruikt om aan het op te laden apparaat door te geven dat de max laastroom > 500mA is (wat een mooie zin). Oftewel, of er een paar volt op de datapennen wordt gezet. Blijkbaar doet die TT lader dat niet.

Zoef

• Papa Hotel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 09:24
Het schijnt dat er op 9 september een media event wordt georganiseerd door Apple in San Francisco. Wel toevallig dat de back-to-school actie tot 8 september geldig is, of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net een 2e hands Touch via MP gekocht. Nog 6 maanden in garantie. Werkt prima. (€ 120,00).
Voor op reis. Nou ben ik aan het kloten met iTunes (dat vind ik toch wel een minpuntje hoor, dat je niet gewoon kan slepen naar de iPod).

Ik heb een serie opgezet van een paar seizoenen. Maar kan je in de iPod de video's ook op een andere manier weergeven? De naam is te lang namelijk. Of moet ik toch maar de naam aanpassen voor ik een film op de iPod zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Nee, je moet in iTunes de weergavenamen correct instellen, het is een bult werk, maar het waard. En je bent niet de enige die klaagt over het niet ondersteunen van drag 'n' drop door iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ok, thx. Dan blijf ik niet voor niks zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Papa Hotel schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:41:
Het schijnt dat er op 9 september een media event wordt georganiseerd door Apple in San Francisco. Wel toevallig dat de back-to-school actie tot 8 september geldig is, of niet? :)
Mwoah, het zal wel weer een paar weken duren voordat hij dan in de winkels ligt/geshipt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Scott schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:16:
Mwoah, het zal wel weer een paar weken duren voordat hij dan in de winkels ligt/geshipt wordt.
Je kent Apples beleid zeker niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabasco
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-03 09:05
Wiethoofd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:53:
Nee, je moet in iTunes de weergavenamen correct instellen, het is een bult werk, maar het waard. En je bent niet de enige die klaagt over het niet ondersteunen van drag 'n' drop door iTunes.
Bij het tabblad samenvatting van je iPod in iTunes Beheer muziek en video's handmatig aanvinken en je kan je video's en muziek gewoon naar je iPod slepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
tabasco schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:54:
Bij het tabblad samenvatting van je iPod in iTunes Beheer muziek en video's handmatig aanvinken en je kan je video's en muziek gewoon naar je iPod slepen..
Dat heb ik, maar dat is niet helemaal drag'n'drop omdat het een eeuwigheid duurt om door iTunes over te laten zetten omdat deze alle tags weer langs moet lopen en ze worden automatisch opgenomen in je bibliotheek :X

Met de gewoonlijke drag'n'drop is het via Deze Computer en zonder tussenkomst van andere progsels die nog aan de ID3Tags gaan zitten frotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
CLB schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:53:
[...]

Je kent Apples beleid zeker niet?
Ik weet niet goed waar je op doelt, maar bij de eerste generatie iPod touch verschenen pas een maand na aankondiging de eerste iPods, bij de iPhone 3G duurde het ook ongeveer zo lang, de iPod touch 2G iets minder lang, maar nog steeds niet direct (als ik me het goed herinner), de iPhone 3GS is ook nog steeds niet echt lekker leverbaar, dus ik verwacht niet teveel van de levertijd van de iPod touch 3G. Jij wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik wel ja :) iPod nano werd gepresenteerd, dag later bestelde ik 'm, 2 dagen later vanuit de USA op de deurmat.

Denk dat ze in de loop der tijden wel wat geleerd hebben, nu weer met de belachelijke iPhone 3GS levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik weet niet of ik het hier moet vragen, maar een iPod Touch accesoires topic vind ik nergens...
M'n vriendinnetje heeft vandaag de Apple iPod APPLE MB125G/A Universal Dock besteld via internet...

Leuk en aardig allemaal, maar op die site van Apple vind ik geen plaatjes van de achterkant...
Hoe kan ik audio aansluiten op der stereotorentje? Gewoon met een 3,5mm naar dubbele tulp stekker?
En video naar der tv'tje? Ik neem aan dat er wel andere alternatieven zijn dan het Apple component-AV-kabel pakket van 45,- wat Apple aanbiedt... Iemand een aanradertje qua 'kabelsetje' icm dit dockingstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je zou op DealExtreme kunnen kijken, daar worden deze docks ook aangeboden en heb je wel betere productfoto's van voor/boven/achter etc. De nodige kabel zijn ook een stuk goedkoper aan te schaffen en werken meestal net zo goed voor een velen male lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
De dock wil ze echt van Apple.. op eBay stonden er ook genoeg voor 1/3 van de prijs maarja 'merkengek'
Kabeltjes maakt niks uit en zal ik even checken op DE! Heb eigenlijk alleen kabel nodig voor televisie...
3,5mm --> tulp liggen overal door het huis verspreid.. Hoppa $4,51 will do the trick!! _/-\o_ :D

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 25-08-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer komt de ipod touch 3g uit? Want ik wil graag een ipod touch, maar als er binnenkort een nieuwere versie komt dan wil ik die natuurlijk graag hebben :) Heeft iemand een idee wanneer hij uit zal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 313879 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:49:
Wanneer komt de ipod touch 3g uit? Want ik wil graag een ipod touch, maar als er binnenkort een nieuwere versie komt dan wil ik die natuurlijk graag hebben :) Heeft iemand een idee wanneer hij uit zal komen?
Dat weet niemand zeker. Maar het zit er dik in, dat de nieuwe iPod touch tijdens Apple Special Event 9 september 2009 zal worden aangekondigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:28:
[...]

Dat weet niemand zeker. Maar het zit er dik in, dat de nieuwe iPod touch tijdens Apple Special Event 9 september 2009 zal worden aangekondigd :)
Ok bedankt! Ik had in een winkel een mooie 8gb gezien voor een lage prijs + met 2 jaar garantie. Dus zit nog even te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 05-05 08:45
Iemand toevallig de Lonely Planet al geinstalleerd op z'n Touch? Zou die applicatie meerwaarde hebben ondanks het ontbreken van GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Hij werkt idd ook perfect op de Touch, S-F krijg je er gratis bij maar ga denk NYC ook aanschaffen voor de aankomende trip! Echt een super app :)

[ Voor 82% gewijzigd door Katseviool op 02-09-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Anoniem: 313879 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:31:
[...]

Ok bedankt! Ik had in een winkel een mooie 8gb gezien voor een lage prijs + met 2 jaar garantie. Dus zit nog even te twijfelen.
Je kan ook wachten tot de nieuwe iPod Touch uit is en dan 1 van de vele 2e hands iPods kopen. Ik ga bijvoorbeeld op dag 1 de nieuwe iPod Touch halen en ik weet zeker dat ik niet de enige zal zijn. Mijn oude gaat dan na ontvangst en overzetten/checken gegevens gelijk in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 09:00
Ik zit er aan te denken een Ipod touch te kopen, de 2G versie.
Staat voor 188 euro op pixmania.

Maar nu las ik hier dit over een release die niet al te lang meer gaat duren van de ipod touch 3G.

Hoeveel gaat de prijs dan ongeveer van de oude 2G versie zakken? Is het slim om te wachten? Of zal het niet zo veel uitmaken?

Ik begrijp dat er dan iig veel 2G's op marktplaats zullen verschijnen, maar daar zijn ze nu ook al rond de 100 euro. Ik heb dit soort veel gebruikte gevoelige electronica toch liever nieuw, ook ivm garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat is op voorhand niet te zeggen.. Denk dat de prijzen nagenoeg niet omlaag zullen gaan, zodat langzaam
aan de 3G in de (web)winkels komen te liggen en je alleen via 2e hands sites nog leuk aan 'n 2G kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
CLB schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:27:
Dat is op voorhand niet te zeggen.. Denk dat de prijzen nagenoeg niet omlaag zullen gaan, zodat langzaam
aan de 3G in de (web)winkels komen te liggen en je alleen via 2e hands sites nog leuk aan 'n 2G kunt komen.
Nou, nadat de iPod touch 2G uitkwam werd de iPod touch 1G toch een behoorlijk stuk goedkoper. Sowieso wordt de iPod touch 2G tegen die tijd goedkoper als een iPod touch 3G, dus je bent dan altijd goedkoper uit. ;)

Edit: Op de home pagina van Dynabyte staat dat de nieuwe iPod-lijn vanaf aanstaande donderdag is te bestellen: https://www.dynabyte.nl/?tc=googleaw&gclid=CPad1cWN2pcCFUog3godBlntCw

[ Voor 19% gewijzigd door syltheboy op 09-09-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Ook voor de Ipod is er dus de software update 3.1 uit echter vragen ze hier weer geld voor :s ($5)

Het is wel echt belachelijk dat 3.0 ook al geld kostte en alles behalve een verbetering gaf, met name de snelheid is gewoon achteruit gegaan en dan verwacht je nu eindelijk een fix en dan willen ze wederom geld zien |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Katseviool schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:04:
Ook voor de Ipod is er dus de software update 3.1 uit echter vragen ze hier weer geld voor :s ($5)

Het is wel echt belachelijk dat 3.0 ook al geld kostte en alles behalve een verbetering gaf, met name de snelheid is gewoon achteruit gegaan en dan verwacht je nu eindelijk een fix en dan willen ze wederom geld zien |:(
Niet waar. Als je 3.0 al had, is deze update gratis. Had je 3.0 nog niet, dan kost het nu eenmalig $5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Katseviool schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:04:

De software update 3.1 is toch gratis, of ben ik nou gek? Ach ja als ik die 32 GB iPod touch 3G koop dan zit hij er waarschijnlijk toch standaard al op. :) Ik heb hem wel al besteld, maar denk dat ik er toch maar van afzie en hem gewoon in de winkel ga halen. In 30 dagen wordt de bestelling toch weer geannuleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 09-09-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:26

jelle.

Product Owner
Scott schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:39:
[...]

Niet waar. Als je 3.0 al had, is deze update gratis. Had je 3.0 nog niet, dan kost het nu eenmalig $5.
Dus in feite is v3 in prijs verlaagd, want ik heb een tijdje geleden 8 euro voor 3.0 betaald. Lekker is dat |:(

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

jelle. schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:49:
[...]

Dus in feite is v3 in prijs verlaagd, want ik heb een tijdje geleden 8 euro voor 3.0 betaald. Lekker is dat |:(
Het geklaag is weer niet van de lucht :') de een klaagt voor even fatsoenlijk te lezen en de ander gaat met z'n hoofd tegen de muur slaan voor een prijsverlaging van 3 euro. In combi met een apparaat van een paar honderd €. Grappig.

Zoef

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
jelle. schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:49:
[...]

Je hebt toen ook veel meer voor je iPod betaald dan wat je er nu voor zou betalen, ga je daar dan ook over klagen ? ;)

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 08:29

jmk

Ik dacht hier gelezen te hebben dat de performance van OS 3.0 een stuk slechter was dan OS 2.x, zeker ivm jailbreak. Dan heb ik het over de iPod Touch G2.

Hoe is dat nu met OS 3.1? Jailbreak zeker nog niet mogelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door jmk op 10-09-2009 09:03 ]

Yippie kayak, other buckets!

• lasharor
  • Laatst online: 10:55

lasharor

7 december 2004

jmk schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:02:
Ik dacht hier gelezen te hebben dat de performance van OS 3.0 een stuk slechter was dan OS 2.x, zeker ivm jailbreak. Dan heb ik het over de iPod Touch G2.

Hoe is dat nu met OS 3.1? Jailbreak zeker nog niet mogelijk?
Geen jailbreak maar ik merk wel een enorme snelheidswinst.

Vooral het exiten van apps gaat veel sneller. Ook hebben ze het scannen naar wifi netwerken aanmerkelijk versneld.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb zitten zoeken maar het is me niet duidelijk.
In de TS staat de 8GB ook in de 3G-kolom. Klopt het dat de 8GB niet gewijzigd is (een 2G is) en alleen de 32 en 64GB 3G zijn (met OpenGL 2)?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• CLB
  • Niet online
Icelus schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:43:
Klopt het dat de 8GB niet gewijzigd is (een 2G is) en alleen de 32 en 64GB 3G zijn (met OpenGL 2)?
De 8GB is inderdaad niet veranderd en blijft een 2G inderdaad.
De 32GB 3G en de 64GB 3G hebben voor dat Open GL ES 2.0 ook 'n CPU upgrade gekregen:

http://www.hardware.info/...ces_3G_iPod_touch_lineup/

With Microsoft's Tegra-powered Zune HD set to arrive next week, Apple has also updated its iPod touch family which, until now has managed to sell over 20 million units. The third generation touch and go portable player looks pretty much like its predecessor - shiny, with a 3.5-inch touchscreen, Wi-Fi, Bluetooth, but packs more power as it features the same processor found within the iPhone 3GS, an ARM Cortex-A8. The hardware update also makes the new iPod touch support Open GL ES 2.0 (courtesy of the PowerVR SGX graphics core) while, fortunately, keeping the battery life at 30 hours for audio playback and 6 hours for video viewing.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:51:
[...]

De 8GB is inderdaad niet veranderd en blijft een 2G inderdaad.
De 32GB 3G en de 64GB 3G hebben voor dat Open GL ES 2.0 ook 'n CPU upgrade gekregen:
Ok, bedankt.
Op Apples website staat bij de 8GB 'vernieuwd'. Dat zal dan wel naar het nieuwe OS verwijzen...

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• chippie777
  • Laatst online: 11:55
Na mijn update naar 3.0 was ik hevig teleurgesteld in apple. Alles werd langzaam en zelfs het aan en uit zetten was niet meer van deze tijd. Nu met 3.1 loopt alles weer als een zonnetje. Nu blijven mijn album plaatjes niet meer achter als ik naar een volgend nummer ga en ook start hij gevoelsmatig sneller op. Al met al een prima bugfix.

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb net telefonisch een 32 GB iPod touch 3G gereserveerd bij Amac Amersfoort en morgen is hij misschien al binnen. Anders wordt het aanstaande maandag. Ik hoop morgen al, want dan kan ik er in het weekend mee lopen spelen.

• Katseviool
Net even de update gedraaid, ging btw lekker soepeltjes met een gratis restore punt naar 3.0, Itunes accepteerde het gewoon en deed daarna automatisch de update naar 3.1.1 :)

De eerste indruk is dat hij inderdaad wat sneller is geworden na de 3.0 update. Ik merkte het zelf voornamelijk bij het kantelen en de snelheid waarmee hij de cover meedraaide, dit duurde namelijk met de 3.0 software soms wel bijna 10 seconden, nu vloeit hij binnen een 2 seconden mee :)

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Iemand enig idee waar ik onderstaande kan vinden op m'n iPod?

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ipodtouch/images/softwareupdate_geniusmixes20090909.jpg

Genius Mixes

Whenever you sync to iTunes, the Genius feature studies your library and finds songs that go great together, then automatically creates 12 new Genius Mixes.

[ Voor 3% gewijzigd door Dupje op 10-09-2009 22:03 ]

• Hoedje
Onder de iPod, eerste knopje linksonderin :). Je moet wel misschien eerst Genius bijwerken via iTunes (staat onder Store) en dan syncen met de iPod.

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik heb nog even geen iPod, dus het wordt een gokje, maar probeer dit eens:

Update eerst Genius in iTunes zodat je zeker bent dat die mixen ook in iTunes staan. Sync dan je iPod en ga in het muziek-menu naar 'More' of 'Meer' (afhankelijk van de ingestelde taal ;)). Daar staat denk ik Genius bij, en als je die selecteert denk ik dat je het plaatje krijgt zoals in de iPod hierboven.

edit: ;(

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Hm, ik zal nog paar dagen moeten wachten denk ik, Genius is upgedate in iTunes, iPod gesyncht, maar bij muziek (ook niet bij more...) zie ik geen Genius staan. Zal vanzelf wel komen dus :). Toch bedankt!

Edit: nog eens genius updaten heeft het opgelost! Direct na het synchen met iPod stonden ze erbij.

[ Voor 20% gewijzigd door Dupje op 10-09-2009 22:15 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook iPods, iPhones & iTunes Beleid.