Apple Special Event 9 september 2009

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 13.949 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:57
Net als vorig jaar organiseert Apple op 9 september aanstaande een special event. Het zal plaatsvinden om 10:00 (lokale tijd) en dat zal hier dus om 19:00 zijn.

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2009/08/31/122143-apple_media_event_500.jpg

De timing en de uitnodiging laten niets aan de verbeelding over. Het event zal gaan over de iPods. Het blijft bij Apple altijd afwachten wat we kunnen verwachten. Maar de meeste geruchten wijzen op iTunes 9, die integratie zal bieden met allerlei sociale netwerksites. Daarnaast zal Apple de verschillende iPod-modellen waarschijnlijk gaan voorzien van een 3 MP camera. Tot slot zal Steve Jobs waarschijnlijk ook weer terugkeren in het openbaar. We zullen zien.

Afgaande op voorgaande events zullen er alleen textfeeds (en heel misschien een audiofeed) zijn om het event live te volgen. De video zal later te zien zijn op de website van Apple en via de Apple Keynotes podcast.

Het event is te volgen via:
Tweakers eigen Twitter
Arstechnica
Engadget
Gizmodo

[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 09-09-2009 19:10 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Ik hoop dat ze met de -waarschijnlijk- upgrade naar de 3e generatie Ipod Touch ook meer batterij-tijd eruit weten te slepen. Ook een matte versie van het scherm op de 13 inch MacBook Pro zou zeer welkom zijn.

Fijn in ieder geval dat je het topic hebt aangemaakt, ik was al op zoek ;)

[ Voor 28% gewijzigd door deeltje op 01-09-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
En we zullen natuurlijk weten of de veelbesproken 'Apple Tablet' daadwerkelijk zal gaan uitkomen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nieuwe cinema displays :) Volgens mij is dat ook bijzonder welkom zijn maar ik denk dat het nog eventjes op zich laat wachten :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-05 14:50

aerofreak

Steve Jobs

Touchdomex schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:39:
Nieuwe cinema displays :) Volgens mij is dat ook bijzonder welkom zijn maar ik denk dat het nog eventjes op zich laat wachten :P
Dat denk ik ook aangezien het een media event is. ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

aerofreak schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:22:
[...]

Dat denk ik ook aangezien het een media event is. ;)
Maakt niet uit :P Het kon zijn >:)

Maar eventjes een grote vraag zou er ooit een iPod komen voor echte muziekliefhebbers? Dingen als uitgebreide instellingen voor geluid(naast EQ), grote opslag, handzaam formaat en een goeie EQ? Aangezien ik nu steeds meer Apple dingen begin te kopen en wel benieuwd of er ook nog een Mediaspeler komt die aan mijn eisen kan voldoen :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:38
Emile schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:37:
En we zullen natuurlijk weten of de veelbesproken 'Apple Tablet' daadwerkelijk zal gaan uitkomen :) .
Ik denk dat wanneer deze komt, niet hier zal worden besproken maar op een later event. Denk dat dit gewoon om updates voor iTunes en iPods gaat (evt camera e.d)

De slogan is dan ook 'Its only rock en roll, but we like it' wat mij lijkt te impliceren dat er maar wat kleine wijzigingen zijn, maar ze daar toch tevreden over zijn, of iets in die trend.

Van mij mag er wel een Apple TV update komen, en een melding dat ze films gaan verhuren in NL.

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 01-09-2009 23:58 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Nieuwe iPods lijkt me vrij logisch. Ik zie wel een vernieuwde iPod nano (zelfde ontwerp) maar met cameratje voor me, ook nieuwe iPod touch (zelfde ontwerp) met camera, iPod classic krijgt misschien ook wel weer eens een update.

iTunes 9 zit er denk ik ook wel in: het is alweer een poosje stil rondom iTunes. iPhone 3.1 software om eventuele nieuwe functies te ondersteunen.

Apple TV update zou ook wel kunnen ja, na een hele poos radiostilte. MacRumors ziet daar ook wel iets in ;)

Denk in ieder geval dat het een goed advies is in de komende week geen iPods te kopen (op de shuffle na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316627

Iemand een idee hoe lang het doorgaans (na het event) duurt voordat de oudere modellen in de winkel zijn afgeprijsd?

Ga 16 september langdurig op reis en hoop wat voordeel mee te pakken :) (of een nieuw model natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:07

alienfruit

the alien you never expected

Doe mij maar een nieuwe iPod Touch met camera en GPS zodat je de weg niet meer kan kwijt raken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

oei, ook dit zal ik helaas weer online moeten volgen :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
iTunes X :). Ik zou het wel waarderen dat ze iTunes ook naar Cocoa wordt geport, kunnen ze mooi gebruik maken van Quicktime X. Met een leuke muziek bibliotheek en het beheren van een iPhone kan het echt ontzettend traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Possstema schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:29:
iTunes X :). Ik zou het wel waarderen dat ze iTunes ook naar Cocoa wordt geport, kunnen ze mooi gebruik maken van Quicktime X. Met een leuke muziek bibliotheek en het beheren van een iPhone kan het echt ontzettend traag zijn.
Ik heb toevallig vandeweek en zojuist nog een kritische bericht over iTunes naar Apple gestuurd. iTunes is echt een brak stuk software, dus in plaats van nieuwe features zit ik meer te wachten op een goeie implementatie van de huidige iTunes.

Grootste ergenissen:
- Bij veel MP3's die overal goed op afspelen vindt iTunes het toch nodig om de hele file te scannen voordat ie begint te spelen. Heel leuk als je je collectie op een NAS of Time Machine hebt staan... Kun je eerst 10 to 30 seconden naar een beachball gaan zitten kijken.

- Gapless Playback Information Determination :r Apple vindt het nodig dat je hele collectie gescanned wordt, ook al wil je helemaal niet gapless afspelen. Je kunt dit NIET uitzetten dus elke keer dat je iTunes start begint het kreng weer te scannen en hangt je halve computer op. Pas na een minuut krijg je 's de kans op het kruisje te clicken om het te laten stoppen. Het scannen laten voltooien kost je met een grote collectie al snel een nacht, een volle dag of 2 dagen.

Als ik geen AppleTV en iPod Touch had zou ik weer terug naar versie 6 gaan die wel goed en snel werkt :{

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 05-09-2009 13:41 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik hoop dat ze de iPod Classic een opknapbeurt hebben gegeven. Verder zou een prijsdaling mooi uitkomen. Stiekem hoop ik ook nog op een speedbump van de Macbook (Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53
Ik voorspel:

-Nieuwe iMacs o.a. met SSD
-Cinema display met meer aansluitmogelijkheden
-Update Apple TV nieuwe software
-Nieuwe iPod Touch
-Apple Tablett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 20:31
Hoezo nieuwe iMacs op een media event ?:o
Zou kunnen imho omdat ik er verder geen weet van heb, maar het lijkt me niet heel logisch eerlijk gezegd :o

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Laatst online: 12-05 12:06
cocoa 64 bit itunes 9 met blu ray ondersteuning. Misschien wordt itunes dan iets sneller met grote mp3 collecties.

nieuwe apple TV

paar nieuwe ipods

Meer zal er wel niet inzitten

Die nieuwe imacs en (apple tv schermen (dat zou mooi zijn) ) andere hardware zal wel op andere tijdstip zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dat lijkt me ook niet, denk ook niet dat ze een tablet gaan presenteren, evt een upgrade van de Apple TV en ipods, dat zal het wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53
Ik ben de update van de MacBook Air nog vergeten.
Scherm zoals bij de MacBook Pro.

Ik verwacht dat Steve de keynote zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 23:38
De slogan lijkt te impliceren dat event alleen of vrijwel alleen over muziek gaat. Dus het meest voor de hand liggende: nieuwe iPods en iTunes. Er wordt hier en daar ook gespeculeerd over de Beatles op iTunes. 9 september kom namelijk de gehele Beatles discografie geremastered uit, plus Beatles Rock Band. De slogan lijkt natuurlijk sterk op het Stones nummer It's Only Rock 'n' Roll, maar dat kan zijn om mensen op het verkeerde been te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RonXP schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:07:
Ik ben de update van de MacBook Air nog vergeten.
Scherm zoals bij de MacBook Pro.
En flink zeiken natuurlijk als het allemaal niet zo blijkt te zijn, want "is dit alles?". Het blijft vermakelijk hoe de fantasie van mensen op hol slaat als er weer eens een keynote aankomt :')

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:15:
[...]

En flink zeiken natuurlijk als het allemaal niet zo blijkt te zijn, want "is dit alles?". Het blijft vermakelijk hoe de fantasie van mensen op hol slaat als er weer eens een keynote aankomt :')
Tja. Niks mis met fantaseren toch? ;) Ik bedoel; anders zouden er elke maand ook niet zo veel mensen met de Staatsloterij mee doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 13:54
Sowieso geen nieuwe mac computers aankomende woensdag. Het is een media event en sowieso geheel ongebruikelijk om rond deze tijd nieuwe mac's te introduceren. iTunes zit er dik in, en iPod's al helemaal. De vraag is alleen welke er ge-update worden. Ik denk zelf aan een software update voor o.a. iPod Touch (3.1, en dus ook voor iPhone). De classic gaat nu ook wel weer eens geupdate worden, het huidige design is wat saai, en er zullen misschien ook wel wat nieuwe kleurtjes komen. Camera in de Nano, lijkt mij raar, maar je weet maar nooit. GPS in de iTouch komt er soweiso niet, je hebt internet nodig om de kaarten te laden, en dan kom je uit op de iPhone.

My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb in mijn glazen iBall gekeken en zag daar:

+ een nieuwe iPod nano
+ een nieuwe iPod touch
+ iPod classic gaat eruit, de iPod touch krijgt een flinke memoryboost

+ iTunes 9 wordt aangekondigd, zeer snel te downloaden
+ The Beatles Remastered binnenkort beschikbaar

+ Apple TV-updates

Nog even een klein dingetje: ;)

+ iPhone OS 3.1 binnenkort te downloaden

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Volgens Macrumors zijn er wat problemen met de cameras van de iPod Touches.
THE_BASE schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:01:
Ik heb in mijn glazen iBall gekeken en zag daar:

+ een nieuwe iPod nano
+ een nieuwe iPod touch
+ iPod classic gaat eruit, de iPod touch krijgt een flinke memoryboost

+ iTunes 9 wordt aangekondigd, zeer snel te downloaden
+ The Beatles Remastered binnenkort beschikbaar

+ Apple TV-updates

Nog even een klein dingetje: ;)

+ iPhone OS 3.1 binnenkort te downloaden
Ik denk ook zoiets, al denk ik niet dat de Classic er ooit uit zal gaan. Er zal wellicht wel ooit een SSD Classic komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Laatst online: 29-04 07:35
En meteen daarna komt een update van Snow Leopard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fishlip schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 01:23:
En meteen daarna komt een update van Snow Leopard!
Kan goed, maar daar zullen ze het bij zulke evenementen niet over hebben. Die komen toch regelmatig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 193933 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 01:03:
Volgens Macrumors zijn er wat problemen met de cameras van de iPod Touches.

[...]

Ik denk ook zoiets, al denk ik niet dat de Classic er ooit uit zal gaan. Er zal wellicht wel ooit een SSD Classic komen.
Waarom niet? Het is verouderde lompe techniek waar nauwelijks nog echt ontwikkeling inzit. De enige manier waarop je het systeem zou kunnen redden is om er zoals jij al aangeeft SSD's in te doen. Anders kunnen ze beter de prijs van de Touch wat omlaag doen en de grootste variant weer updaten naar een 128GB. Aangezien de gemiddelde consument niets heeft aan 120GB muziek meenemen volgens mij :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 16:32
9/9/2009
iTunes 9

Toeval? I don't think so. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchdomex schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:18:
[...]

Waarom niet? Het is verouderde lompe techniek waar nauwelijks nog echt ontwikkeling inzit. De enige manier waarop je het systeem zou kunnen redden is om er zoals jij al aangeeft SSD's in te doen. Anders kunnen ze beter de prijs van de Touch wat omlaag doen en de grootste variant weer updaten naar een 128GB. Aangezien de gemiddelde consument niets heeft aan 120GB muziek meenemen volgens mij :$
Omdat deze nog steeds goed verkoopt. Het is de enige iPod waar een behoorlijke library op kan en dat maakt hem nog steeds interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Touchdomex schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:18:
Gewoon dit, gewoon dat. Volgens mij moet je nog iets leren over kosten, marges en marketing :) Apple heeft al jaren bewezen dat ze goed weten hoe ze geld moeten verdienen. De Touch naar 128GB brengen is momenteel een veel te dure aangelegenheid waardoor ze het ding volledig buiten de markt moeten prijzen. Blijkbaar verkoopt de classic nog goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 193933 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:01:
[...]

Omdat deze nog steeds goed verkoopt. Het is de enige iPod waar een behoorlijke library op kan en dat maakt hem nog steeds interessant.
Dat valt heel erg tegen :) . Het is niet voor niets dat alle concurrenten zo'n beetje zijn gestopt met HDD-based MP3-spelers. Zelfs Microsoft brengt alleen nog maar een Zune met flash-geheugen. Ik had ergens gelezen dat de iPod classic verkopen nog geen tiende uitmaken van het totaal (helaas kan ik zo snel de bron niet vinden, alleen dit). In absolute nummers is dat misschien nog steeds veel, maar Apple kijkt meestal vooruit... Dus als het niet dit jaar is, dan zal er volgend jaar geen iPod classic meer zijn. Ik denk iig niet meer met een harde schijf.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Hoedje schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:10:
[...]

Dat valt heel erg tegen :) . Het is niet voor niets dat alle concurrenten zo'n beetje zijn gestopt met HDD-based MP3-spelers. Zelfs Microsoft brengt alleen nog maar een Zune met flash-geheugen. Ik had ergens gelezen dat de iPod classic verkopen nog geen tiende uitmaken van het totaal (helaas kan ik zo snel de bron niet vinden, alleen dit). In absolute nummers is dat misschien nog steeds veel, maar Apple kijkt meestal vooruit... Dus als het niet dit jaar is, dan zal er volgend jaar geen iPod classic meer zijn. Ik denk iig niet meer met een harde schijf.
Ik denk inderdaad dat de classic er uit zal gaan. De iPod Touch was zo een grote verbetering dat eigenlijk iedereen die ik ken en een iPod heeft een iPod Touch heeft. Op een enkele nano na.

Ze gaan zeker door op de Touch. Mede omdat de Appstore ook het nodige in het laatje brengt. Ze mogen wel de firmware updates gratis gaan maken! Zoveel voegt het vaak niet toe aan een Touch. (Of in ieder geval niet aan de mijne, die nu 2 jaar oud is)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:41

iMars

Full time prutser

Sparta schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:30:
9/9/2009
iTunes 9

Toeval? I don't think so. :)
Als het niet zo is, is het in ieder geval wel erg goed gevonden!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

DarkSide

theres no place like ::1

Van mij mag de classic blijven hoor. Opel bv heeft een mooi navigatie systeem in de insignia. En die kan overweg met ipods. Met de classic van 120 GB kan ik al mijn CD's mooi meenemen en hoef ik nooit na te denken welke CDs ik bij me heb en welke niet.
Zolang de Touch niet in 128GB (en betaal baar is) is dit een mooie oplossing.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002

The_DoubleU

Tweaker in München

Mmmm, jammer dat mij post weg gehaald is.
Komt dit door de link die ik er in zette? En waarom kan je de tekst niet laten staan en alleen de URL verwijderen?
Het is toch best interessant voor de mensen hier om te weten dat Tweakers aanwezig zal zijn in London vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Alle beatles songs worden opnieuw uitgebracht met betere kwaliteit en op nieuwe cd's:

http://www.rollingstone.c...ums-due-september-9-2009/

Het is goed mogelijk dat Apple dit aangrijpt om een event te starten. Mijn verwachtingen daarom:

- Beatles songs op iTunes
- Nieuwe iTunes
- Nieuwe ipods met camera's

That's it!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
The_DoubleU schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:43:
Mmmm, jammer dat mij post weg gehaald is.
Komt dit door de link die ik er in zette? En waarom kan je de tekst niet laten staan en alleen de URL verwijderen?
Het is toch best interessant voor de mensen hier om te weten dat Tweakers aanwezig zal zijn in London vandaag?
Eh, voorzover ik kan zien, heeft niemand een post van je verwijderd? Misschien is er iets mis gegaan bij het posten. Wat mij betreft mag je het gewoon posten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 09-09-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Ben ik nu gek?
Ik heb gisteren een post gemaakt rond 20.20 (21.20) NL tijd.
In de history kan ik ook niks zien.

Anyway.
Deze link kwam ik tegen in de RSS Feed
http://tweakers.net/redac...d-event-live-verslag.html
Werkt nog niet!!
Woensdag vindt Apples jaarlijkse iPod-event plaats in het Yerba Buena Center for the Arts in San Francisco. Voor de Europese pers heeft het bedrijf een bijeenkomst in Londen georganiseerd alwaar de presentatie via een satellietverbinding te zien zal zijn. Tweakers.net is in de zaal aanwezig en zal via updates van deze blogpagina en via onze Twitterfeed live verslag doen.Hoewel er nog niets offic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
In de Amerikaanse online store zijn de prijzen van de verschillende iPod modellen alvast flink verlaagd. Vooral de iPod touch 32GB is een stuk goedkoper geworden, van 399 voor 279 dollar. Zie voor meer details: http://www.engadget.com/2...ces-dramatically-slashed/.
We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

feed werkt nu wel

De prijzen zijn nog niet veranderd in de Ierse shop. :(
Ik hoop, maar denk het niet, dat er een 128GB Touch komt. Mijn 80GB begint nu vol te raken en wil toch wel graag mijn hele verzameling op een iPod hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 06:50

geerttttt

Manisch positief

Ok, nieuwe ipod touch is wel 99% zeker lijkt me.
Ik denk alleen dat dit tot het eind uitgesteld gaat worden waarna je de stem van steve jobs hoort zeggen "One.. more...thing!" en dat steve jobs dan ineens het podium oploopt en het publiek uit zijn dak gaat en hij de ipod touch v3 presenteert ;)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 19:28
Hopelijk met gps dat zou pas echt handig zijn en niet erg duur om in te bouwen zo'n sirf3 chip (de beste die er bestaan).

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

ErikRo schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:41:
Hopelijk met gps dat zou pas echt handig zijn en niet erg duur om in te bouwen zo'n sirf3 chip (de beste die er bestaan).
Ik houd mijn CC in de aanslag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04:26

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Mja, en dan ? Thuis alvast alle kaarten inladen die je mogelijk gaat gebruiken onderweg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ja, dan hoeft er enkel nog maar een gsm chip in, en dan is ie helemaal compleet, of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
Scott schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:50:
[...]

Mja, en dan ? Thuis alvast alle kaarten inladen die je mogelijk gaat gebruiken onderweg ?
Met TomTom staan gewoon alle kaarten op je iPod/iPhone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Eswip schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:27:
[...]

Met TomTom staan gewoon alle kaarten op je iPod/iPhone..
Daar heb je een punt inderdaad. Ik ben voor *O* Ik verwacht echter niet dat ze een GPS-chip in een iPod gaan stoppen, terwijl er misschien maar enkele apps zijn waarbij je er echt 100% wat aan hebt. Al die kleine apps waarbij je een dichtstbijzijnde benzinepomp ofzo kunt zoeken zijn leuk, maar daar kun je met alleen wifi-locatiebepalingen ook nog wel ver mee komen. We zullen zien.

Overigens hoop ik zelf op een camera - die is al wel redelijk zeker - en een ingebouwde microfoon. Die laatste dénk ik niet, maar met het oog op Skype en andere applicaties waarbij een microfoon nodig is lijkt het me wel heel handig.

[ Voor 55% gewijzigd door Scott op 09-09-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Graag een verbeterd minder lomp iTunes (als het even kan een Cocoa versie). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

THE_BASE schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:01:
de iPod touch krijgt een flinke memoryboost
Mm, weet ik zo net nog niet. Tot nu toe gaat geen enkel apparaat met flashgeheugen verder dan 32GB. Gaat in chips van 8GB, dus dan zou er een 48GB iPod touch komen logischerwijs, ik zie het niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Muthas schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:30:
[...]

Mm, weet ik zo net nog niet. Tot nu toe gaat geen enkel apparaat met flashgeheugen verder dan 32GB. Gaat in chips van 8GB, dus dan zou er een 48GB iPod touch komen logischerwijs, ik zie het niet gebeuren.
Capaciteit van de chips kan wel verdubbelen. Dat is een veel logischer aantal dan. Dan volgt het mekaar op ;) Namelijk 8-16-32-64?-128? Zie je ook terugkomen in bijna alle flashchips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Net even gekeken, er zitten dus twee 16GB chips in de iPhone 3GS 32GB. Daar zou nog een derde bij moeten dan om een 48GB iPod touch voor elkaar te krijgen. Ze nemen sowieso een aardig gedeelte van het logicboard in, dus er moet wel ruimte voor zijn.

Een 32GB flashchip bestaat wel maar daar zitten gewoon twee 16GB units in. 64GB is dus niet noodzakelijk de volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276013

the store wordt op dit moment geupdate... nieuwe touch? nieuw tablet? .. ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
het gaat er wel anders aan toe dan bij andere apple events...
eerst de prijsdaling van de ipod's vanmorgen, en nu de store die al 3 uur voor het event offline gaat!
wat normaal gesproken hoogstens een uurtje voor het begint gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

edgarf28 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:18:
het gaat er wel anders aan toe dan bij andere apple events...
eerst de prijsdaling van de ipod's vanmorgen, en nu de store die al 3 uur voor het event offline gaat!
wat normaal gesproken hoogstens een uurtje voor het begint gebeurt...
Straks gaan ze nog het nieuws brengen dat Apple failliet is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Laatst online: 06-05 13:54
Mag ik nog even snel een 8gb 3GS voorbij schoppen? Klinkt onlogisch, maar het kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Alleen een nieuwe ipod touch met gps en camera.. Dat zou de moeite voor een event niet waard zijn lijkt me. Er moet dus meer komen. Wellicht worden de extra functies voornamelijk aangevuld met software (iPhone OS 3.1?) en nieuwe software (iTunes 9)? Dit incombinatie met een de Beatles die nu ook te koop zijn? Het zou wel erg weinig zijn als het hier bij bleef.. Ik hoop dat Jobs meer in petto heeft :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
t1mmy schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:42:
Mag ik nog even snel een 8gb 3GS voorbij schoppen? Klinkt onlogisch, maar het kan..
Hoop het ook. Dan wordt het interessant om te kijken wat er met de prijzen in Engeland gaat gebeuren. Misschien de 3G in de uitverkoop. Zou een leuke upgrade zijn van mijn 2G. Ik ga er echter vanuit dat er geen iPhone aangekondigd gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Erhnam schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:50:
Alleen een nieuwe ipod touch met gps en camera.. Dat zou de moeite voor een event niet waard zijn lijkt me. Er moet dus meer komen. Wellicht worden de extra functies voornamelijk aangevuld met software (iPhone OS 3.1?) en nieuwe software (iTunes 9)? Dit incombinatie met een de Beatles die nu ook te koop zijn? Het zou wel erg weinig zijn als het hier bij bleef.. Ik hoop dat Jobs meer in petto heeft :)
Een Beatles iPod? :9 Gevuld met alle muziek :9 :9 :9 Zoals destijds het idee ook was van de U2 iPod. Zou wel echt cool zijn! Een knalgele iPod Touch met een onderzeër achterop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:49
De Apple Online Store's zijn nu offline voor updates.
Afbeeldingslocatie: http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=24346

En prijsverlagingen in de huidige iPods (behalve Shuffle) in de Amerikaanse Store.
Afbeeldingslocatie: http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=24646

(via One More Thing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Misschien dat ze met de Stones een paar van die GarageBand workshops hebben gemaakt :) of zo.

Ik verwacht iig geen Paul op het podium van een event met een Stones-titel.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zozo $120,- eraf voor 'n iPod Touch 32GB is niet verkeerd zeg...
Ben benieuwd wat de prijzen van de 2G's hier in NL worden.. Misschien ga ik er dan toch voor..

Zelf denk ik dat de 3G's worden gepresenteerd, met dezelfde hardware als de iPhones.
Zodoende kan Apple zich nog meer focussen op de 'gaming-markt' en de strijd aangaan met Sony / Nintendo..

We wachten 't af..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Volgens Macrumors is er al een lijstje bekend met nieuwe modellen, maar geen Touch te vinden.
http://www.macrumors.com/...del-number-list-revealed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Wordt deze keynote alleen geblogt of is er ook een live-video-feed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
Hmm toch is het dan haast wel 100% zeker dat er een nieuwe touch komt.
Als ze nu al zulke dikke kortingen weggeven, is dat volgens mij gewoon de laatste voorraad er doorheen jagen :o

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Scott schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:29:
[...]

Daar heb je een punt inderdaad. Ik ben voor *O* Ik verwacht echter niet dat ze een GPS-chip in een iPod gaan stoppen, terwijl er misschien maar enkele apps zijn waarbij je er echt 100% wat aan hebt. Al die kleine apps waarbij je een dichtstbijzijnde benzinepomp ofzo kunt zoeken zijn leuk, maar daar kun je met alleen wifi-locatiebepalingen ook nog wel ver mee komen. We zullen zien.

Overigens hoop ik zelf op een camera - die is al wel redelijk zeker - en een ingebouwde microfoon. Die laatste dénk ik niet, maar met het oog op Skype en andere applicaties waarbij een microfoon nodig is lijkt het me wel heel handig.
Nou, ik denk het eigenlijk wel. Aangezien programma's als tomtom aardig wat kosten en apple een procentaandeel krijgt is de omzet daarbij veel hoger voor hun.

Als men daarmee direct voor zo'n 270 euro (gerekend, ipod voor 190 en dan tomtom software) een volwaardig navigatiesysteem kan aanschaffen dan is dat in de lijn van de losse tomtoms en zullen er zeker wel genoeg mensen zijn die daardoor overslaan om een ipod touch te kopen.

Het nut voor een gps chip is iig wel veel sterker aanwezig dan voorheen, dus het is zeker mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 12-05 12:52
deeltje schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:21:
Wordt deze keynote alleen geblogt of is er ook een live-video-feed?
alleen text-feeds helaas. Video-feed volgt na afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Echt waar, ik eet mijn schoen op als er niet vlak op het eind komt "Wait!, ONE MORE THING" waarna steve jobs opkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurkaN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33
Ik vind het toch raar dat ze de prijzen hebben verlaagd van de huidige generaties Nano en Touch.
Meestal brengen ze nl. een nieuw product uit die goedkoper is dan het oude model. M.a.w. dan zijn de oude meteen niet meer verkrijgbaar in de ONLINE store. Natuurlijk nog wel in de APR's, maar dat heeft met oude voorraden te maken.

Dus prijsverlaging voor de Nano en Touch betekend misschien dat er "slechts" een Software-update aan zit te komen en het merendeel van de Keynote over iTunes 9, Films, Blu-Ray etc. gaat. Tenminste daar ben ik een beetje bang voor...

Achja we zien het allemaal wel....

Het gaat in ieder geval tegenvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://a248.e.akamai.net/7/248/51/20080903/swdlp.apple.com/images/en_US/iTunes_enUS_Dwdl_09092009.gif

https://a248.e.akamai.net...es_enUS_Dwdl_09092009.gif

Gevonden door iemand op MacRumors

[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 09-09-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Muthas schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:46:
Net even gekeken, er zitten dus twee 16GB chips in de iPhone 3GS 32GB. Daar zou nog een derde bij moeten dan om een 48GB iPod touch voor elkaar te krijgen. Ze nemen sowieso een aardig gedeelte van het logicboard in, dus er moet wel ruimte voor zijn.

Een 32GB flashchip bestaat wel maar daar zitten gewoon twee 16GB units in. 64GB is dus niet noodzakelijk de volgende stap.
Even nog hierop inspelen, in de iPod Touch zit geen chip voor belverkeer dus daar zit een extra chipplaats waar geheugen geplaatst kan worden. Hierdoor was er ook eerder een 16GB iPod Touch i.t.t. een iPhone voor zover ik me kan herinneren.

Het moet dus theoretisch mogelijk zijn om een 64GB iPod Touch aan te bieden omdat de iPhone gebruik maakt van enkele Flashchips en die ook in 32GB te verkrijgen is.

Weet het allemaal niet zeker, maar dat van die belchip in de iPhone weet ik wel zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

JottemJ schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:28:
[...]

alleen text-feeds helaas. Video-feed volgt na afloop.
Na afloop... bedoelen we dan ook echt 10 minuten nadat het complete verhaal gehouden is zou je het terug kunnen zien op apple.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

deeltje schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:43:
[...]

Na afloop... bedoelen we dan ook echt 10 minuten nadat het complete verhaal gehouden is zou je het terug kunnen zien op apple.com ?
Nee, dat komt meestal een dag of wat later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dan Nosowitz:
I guess they’re doing different decades with the music, since Hendrix is playing now.
Super boring stuff though. If Steve wants to borrow my Zune I can show him some good tunes.
_O-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
De link naar Download iTunes 9 werkt alleen nog niet helaas... (die direct je naar 8.2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grappig, er staat download iTunes 9 nu alleen de link gaat nog (nogwel ;)) naar iTunes 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De link heeft gewerkt volgens iemand op Mac Rumors maar dat is snel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Steve'je Jobs is still alive! Met z'n lever van 'n 20 jarige overleden jongen..
Afgelopen 2 jaar meer dan 30 miljoen iPhones verkocht en 1,8 biljoen apps gedownloadet.

iTunes 9 is 'n feit.. met onder andere ringtones a $1,29

[ Voor 64% gewijzigd door CLB op 09-09-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-05 13:52

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica