Merk wel dat de achterkant een magneetje is voor stof :-)
What does pending mean?;JudgeTreve schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:49:
[...]
In de handleiding staat dat deze LED nog een functie heeft...dat hij knippert bij een gemist gesprek of sms...
"Flashing green You have a pending notification"
A current message is available for immediate consumption by consumers, whereas a pending message is unavailable
bron; http://www.answerbag.com/q_view/815343
Bepaalde apps zoals ebuddy blijven uiteraard draaien op de achtergrond. Dan moet je met je vinger dat menu aan de bovenkant opentrekken.. daar zie je alle actieve apps (heb je dus geen taskiller voor nodigbrabbelaar schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:53:
Is er een manier om te zien welke applicaties ik open heb/ om ze af te sluiten?
Bijvoorbeeld: als ik de browser eenmaal heb opgestart lijkt die open te blijven, evenals pdf reader. Waar zit de alt-f4?
Zijn er meer mensen die nu ineens mappen bij gmail hebben met [Imap] ervoor? En kan je deze verwijderen of niet?
[ Voor 9% gewijzigd door Gersomvg op 30-07-2009 19:47 ]
Same here, heb ook het idee dat het allemaal niet lekker werkt anders.. Zal wellicht wel een app voor komen of in de nieuwe firmware een fix, t is te hopen!voodooless schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:50:
Heeft iemand inig idee hoe je BT altijd discoverable kan zetten i.p.v slechts 120 seconden? Zonder discovery werkt mijn carkit helaas niet goed, en om iedere keer bij het in de auto stappen te moeten aanzetten... dat is niet handig
Ook ik heb er vandaag al mee mogen spelen. De eerste indruk is positief. Scherm is goed, telefoon voelt érg lekker aan, stevig, degelijk! Verwacht niet te veel van het anti vingerafdrukken laagje, ik zie nog meer dan genoeg vingerafdrukken, dus poetsen blijf je toch. Er is al veel gezegd over de snelheid, wellicht mede hierdoor valt het mij 100% mee. Alles verloopt vloeiend genoeg voor mij en zeker beter dan mijn vorige toestellen. Hiervoor had ik een HTC S710 (WM 6.1) en HTC Touch Pro (WM 6.5).
Syncen met HTCSync en Outlook verliep trouwens vlekkeloos.
Doe je dit met SSL? Ik heb problemen met het syncen naar onze Kerio mailserver (ondersteund activesync, werkte wel met WinMo). In eerste instantie las ik op internet dat Android self-signed SSL certificaten niet ondersteund. Later zag ik in de log van Kerio dat Kerio geen support biedt voor de HTC Hero in versie 6.7.0 (laatste patches). Is er toevallig nog iemand hier die de Hero probeert te syncen met Kerio?JudgeTreve schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:20:
Ik heb een eigen Exchange 2003 server en de synchronisatie werkt wel maar niet automatisch.
Maakt niet uit welke instelling ik kies, 5 minuten, 10 minuten..etc...
Handmatig werkt het goed, dan wordt de synchronisatie goed uitgevoerd.
Wat als je geen GMail account hebt? Ik zie veel mensen syncen met GMail, maar mijn primaire emailadres is een Yahoo adres. Kan ik die e-mail er ook mee uitlezen?
Ticking away the moments that make up the dull day
Ik gebruik ook gewoon een email adres van eigen domein, via POP3, dit werkt ook gewoon. Je kunt ook IMAP instellen. Ga naar mail -> nieuw account -> kies overig (pop3/imap).Radagast2005 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:20:
Wat als je geen GMail account hebt? Ik zie veel mensen syncen met GMail, maar mijn primaire emailadres is een Yahoo adres. Kan ik die e-mail er ook mee uitlezen?
De aps die je installeert vanuit de Android Market. Worden deze opgeslagen op je SD kaart of in het intern geheugen van de telefoon?
Ik heb al lopen zoeken, maar zie nergens een optie om te kiezen.
Ik zet het liefst zo veel mogelijk op mijn SD kaartje.
Anoniem: 111759
je kunt natuurlijk ook je contacten van outlook naar gmail kopieren maar weet niet of dat is wat je wil. Via CSV-bestand is dat makkelijk te doenvanardenne schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:17:
Ik heb de Hero ook sinds vandaag in bezit. Maar ik kom niet helemaal uit het volgende:
- Ik heb m'n contacten in Outlook
- Deze sync ik met HTC Sync naar de HTC Hero
- nu wil ik dat deze contacten via de HTC Hero gesynced worden met Google Contacts
Maar het lijkt erop dat dit niet kan. Tot nu toe laat hij alleen de contacten van Google Contacts _zien_ in de HTC Hero en _synced_ hij 't niet met de contacten in de telefoon. Hopelijk heb ik het mis?
Dat is inderdaad niet helemaal wat ik wil. Ik wil dat al mijn contacten overal gelijk zijn (outlook, phone, gmail) en dacht dat ik de HTC Hero wel als synctool kon gebruiken. dus:Anoniem: 111759 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:29:
[...]
je kunt natuurlijk ook je contacten van outlook naar gmail kopieren maar weet niet of dat is wat je wil. Via CSV-bestand is dat makkelijk te doen
Outlook <-> HTC Hero <-> Gmail
Maar ik krijg het vermoeden dat ik toch iets als soocial.com moet gaan gebruiken die als overall synctool dient.
Ja jammer dat Google zelf niet een goede tool heeft. Gebruik nu google calender sync om mijn calender overal gelijk te hebben. Maar die doet geen contacten. Had eigenlijk wel verwacht dat google met iets als mobileme zou komen. Gewoon een simpel tooltje die je calender en contacts binnenhaalt als je ook je mail bnnenhaalt.
Soocial ziet er dan wel ok uit. Maar dat werkt weer niet onder windows 7. Dus kan dat niet testen.
Misschien moet ik maar even op zoek naar een andere sync tool als ik de Hero bestel.
Soocial ziet er dan wel ok uit. Maar dat werkt weer niet onder windows 7. Dus kan dat niet testen.
Misschien moet ik maar even op zoek naar een andere sync tool als ik de Hero bestel.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het ging om het afsluiten van draaiende apps, niet zien welke er draaien...Gersompie schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:43:
Bepaalde apps zoals ebuddy blijven uiteraard draaien op de achtergrond. Dan moet je met je vinger dat menu aan de bovenkant opentrekken.. daar zie je alle actieve apps (heb je dus geen taskiller voor nodig)
Nickname does not reflect reality
Ehh.....volgens mij heeft Google dat toch? Mijn Calender, Contacts en Mail wordt gewoon gesynct met de 'standaard' Google tools die al aanwezig zijn.DarkSide schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:10:
Ja jammer dat Google zelf niet een goede tool heeft. Gebruik nu google calender sync om mijn calender overal gelijk te hebben. Maar die doet geen contacten. Had eigenlijk wel verwacht dat google met iets als mobileme zou komen. Gewoon een simpel tooltje die je calender en contacts binnenhaalt als je ook je mail bnnenhaalt.
Nou, hoe ik het nu ervaar, is dat De telefoon verschillende bronnen heeft van z'n contacten. Die haalt uit bv van (a) je sim (b) de telefoon zelf (c) google, maar hij maakt daar niet 1 grote contact list van, die hij vervolgens ook weer op google zet. Het draait parallel, het synced niet.TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:16:
[...]
Ehh.....volgens mij heeft Google dat toch? Mijn Calender, Contacts en Mail wordt gewoon gesynct met de 'standaard' Google tools die al aanwezig zijn.
nu een paar uur in gebruik, en 1: snel! niet sneller dan mn E75 maar het is van een heel ander niveau.
ben benieuwd met de carkit in mn auto (renault carminat DVD). dat is toch wel een must, morgen ga ik dat testen.
de menu structuur is erg wennen, heb veel WM gehad en symbian, maar het valt niet tegen, gewoon ff zoeken.
Het tikken is vele makkelijker dan bijvoorbeeld op mn X1 (scherm dan).
ben benieuwd met de carkit in mn auto (renault carminat DVD). dat is toch wel een must, morgen ga ik dat testen.
de menu structuur is erg wennen, heb veel WM gehad en symbian, maar het valt niet tegen, gewoon ff zoeken.
Het tikken is vele makkelijker dan bijvoorbeeld op mn X1 (scherm dan).
Bears and Bulls
Voor sommige mensen logisch en makkelijk, voor anderen dan weer niet.vanardenne schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:28:
[...]
Nou, hoe ik het nu ervaar, is dat De telefoon verschillende bronnen heeft van z'n contacten. Die haalt uit bv van (a) je sim (b) de telefoon zelf (c) google, maar hij maakt daar niet 1 grote contact list van, die hij vervolgens ook weer op google zet. Het draait parallel, het synced niet.
M'n "Exchange" / Outlook (Zarafa eigenlijk) gebruik ik voor m'n werk. Die gegevens wil ik niet tussen m'n privé dingen van Gmail hebben zitten.
Exchange en Outlook worden vaak toch als zakelijk beschouwd. Dus daarom dat het apart gehouden wordt (net als de mails, die komen, neem ik aan, ook niet allemaal in 1 grote Inbox terecht).
Zelf zou ik het dus perfect vinden. Nu heb ik sommige nummers van m'n werk (die ik buiten m'n werkuren al eens gebruik) tussen m'n privé nummers zitten, vrij irritant soms.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Het valt mij op dat bepaalde zaken in de androidmarket niet te vinden zijn met de Hero maar met de G1 wel.
Zoals Pac-Man en een Borat Soundboard om maar een stom voorbeeld te geven.
-edit- Zelfs Copilot is niet te vinden, ook niet via de barcode: http://www.alk.eu.com/copilot/android/
Kunnen jullie dit eens testen, ik heb het gedaan via een Wifi verbinding in Belgie, kan er anders ook wel een keer een Nederlandse t-mobile sim indoen mocht het dan ineens wel gaan?
-edit- Zelfs Copilot is niet te vinden, ook niet via de barcode: http://www.alk.eu.com/copilot/android/
Kunnen jullie dit eens testen, ik heb het gedaan via een Wifi verbinding in Belgie, kan er anders ook wel een keer een Nederlandse t-mobile sim indoen mocht het dan ineens wel gaan?
[ Voor 44% gewijzigd door Ptoeneigh op 30-07-2009 22:50 ]
Is er al iemand achter hoe je gmail contactpersonen kan scheiden van telefooncontactpersonenen of is dit echt niet mogelijk?
Anoniem: 195305
Weet iemand toevallig of er een programma is waar je bijv op bepaalde tijden het geluid automatisch op trillen kan laten gaan of het vollume wat zachter zet. Ik geloof dat voor de WMobile er een programma PhoneWeaver is.
Er zit op de Hero ook 'Scenes' waarmee je kunt switchen tussen layouts. Deze werd in de review besproken (4e paragraaf) reviews: HTC Hero: Android voor de massaDinX schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:00:
[...]
Exchange en Outlook worden vaak toch als zakelijk beschouwd. Dus daarom dat het apart gehouden wordt (net als de mails, die komen, neem ik aan, ook niet allemaal in 1 grote Inbox terecht).
Zelf zou ik het dus perfect vinden. Nu heb ik sommige nummers van m'n werk (die ik buiten m'n werkuren al eens gebruik) tussen m'n privé nummers zitten, vrij irritant soms.
Wellicht ben je een van de weinigen die binnen de doelgroep voor deze functie hoort.
Dit topic is niet bedoeld voor dit soort zaken.
[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 30-07-2009 22:51 ]
Ik gebruik geen SSL...al mijn WM phones werken perfect...de HERO doet het ook wel maar alleen als ik handmatig op synchroniseer nu druk. Dus niet automatisch om de zoveel tijd...of op het moment dat het item gearriveerd is...Cavalera125 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:10:
Ook ik heb er vandaag al mee mogen spelen. De eerste indruk is positief. Scherm is goed, telefoon voelt érg lekker aan, stevig, degelijk! Verwacht niet te veel van het anti vingerafdrukken laagje, ik zie nog meer dan genoeg vingerafdrukken, dus poetsen blijf je toch. Er is al veel gezegd over de snelheid, wellicht mede hierdoor valt het mij 100% mee. Alles verloopt vloeiend genoeg voor mij en zeker beter dan mijn vorige toestellen. Hiervoor had ik een HTC S710 (WM 6.1) en HTC Touch Pro (WM 6.5).
[...]
Doe je dit met SSL? Ik heb problemen met het syncen naar onze Kerio mailserver (ondersteund activesync, werkte wel met WinMo). In eerste instantie las ik op internet dat Android self-signed SSL certificaten niet ondersteund. Later zag ik in de log van Kerio dat Kerio geen support biedt voor de HTC Hero in versie 6.7.0 (laatste patches). Is er toevallig nog iemand hier die de Hero probeert te syncen met Kerio?
Mja, die Scenes zouden voor mij perfect zijn ja (ik wacht nog tot augustus tot de koop van de Hero). Mooi een privé en werk gedeelte. Ik heb wel een werk-telefoon, maar die heb ik in m'n vrije tijd niet bij me. Maar soms is het dan toch handig aan die dingen te kunnenRvanlaak schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:26:
[...]
Er zit op de Hero ook 'Scenes' waarmee je kunt switchen tussen layouts. Deze werd in de review besproken (4e paragraaf) reviews: HTC Hero: Android voor de massa
Wellicht ben je een van de weinigen die binnen de doelgroep voor deze functie hoort.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Vandaag is ook mijn (bruine) Hero binnen gekomen
De telefoon is wat groter dan m'n vorige (SE k770i) maar zit prima in m'n broekzak. Het toestel voelt stevig aan, maar ik heb wel het idee dat de cameralens over een poosje stuk gaat, aangezien die niets als bescherming heeft. Anroid/sense ziet er erg mooi uit en alles werkt meestal erg snel. af en toe wil de boel nog wel even haperen. nog wat dingen die me opvallen
• 7 desktops zijn te veel om handig te zijn. De standaard 3 zouden voor mij wel genoeg zijn.
• Volgens mij kan je geen nummers van je simkaart naar je telefoon kopiëren
• Soms werkt het toetsenbord wel in lnadscape mode, soms niet.
• Apps die standaard op de telefoon staan kunnen niet verwijderd worden,
• Android market is leuk.
• De beltoon en andere geluiden kunnen niet veranderd worden als de telefoon het geluid uit staat (wtf?)
Al met al (nog) heel erg tevreden met de Hero
@ Mj2sL
Helemaal niet aan gedacht om op Menu te drukken. Dank je.
• 7 desktops zijn te veel om handig te zijn. De standaard 3 zouden voor mij wel genoeg zijn.
• De beltoon en andere geluiden kunnen niet veranderd worden als de telefoon het geluid uit staat (wtf?)
@ Mj2sL
Helemaal niet aan gedacht om op Menu te drukken. Dank je.
[ Voor 9% gewijzigd door Vihaio op 30-07-2009 23:45 ]
Nummers kopieren kan wel. Je steekt je oude simkaart erin, gaat naar contacten en drukt op 'menu'. Vervolgens staat daar een icoontje van een simkaart met de tekst 'importeren'. Werkt prima. Ik dacht eerst dat het niet werkte, maar het bleek dat mijn vorige telefoon niks op de simkaart had opgeslagen.Vihaio schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:10:
Vandaag is ook mijn (bruine) Hero binnen gekomenDe telefoon is wat groter dan m'n vorige (SE k770i) maar zit prima in m'n broekzak. Het toestel voelt stevig aan, maar ik heb wel het idee dat de cameralens over een poosje stuk gaat, aangezien die niets als bescherming heeft. Anroid/sense ziet er erg mooi uit en alles werkt meestal erg snel. af en toe wil de boel nog wel even haperen. nog wat dingen die me opvallen
Anoniem: 69767
Kan er mee te maken hebben dat je misschien het filter hebt staan op alleen gratis apps? Copiloy is bv betaald dus dan laat ie die niet zien. Kun je instellen via de menuknop vanuit market wanneer de lijst met all applications voor je hebt onder change view met de menuknop. Check dat eerst ff.Ptoeneigh schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:01:
Het valt mij op dat bepaalde zaken in de androidmarket niet te vinden zijn met de Hero maar met de G1 wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 30-07-2009 23:51 ]
Ik kan de optie die je beschrijft niet vinden? Iemand anders met een hero dit al getest.Anoniem: 69767 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:45:
[...]
Kan er mee te maken hebben dat je misschien het filter hebt staan op alleen gratis apps? Copiloy is bv betaald dus dan laat ie die niet zien. Kun je instellen via de menuknop vanuit market wanneer de lijst met all applications voor je hebt onder change view met de menuknop. Check dat eerst ff.
En nog iets bizars! Als je de app Keyring installeert en daarna er uit gaat kom je in het kale android menu zoals de G1 heeft, dus zonder sense. Bizar probeer het maar eens.
Misschien is hier wat basisinfo te vinden: Andere HTC Magic Rom installeren.FuZZy04 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:20:
Hoe moet dit precies? Kon zo niks vinden @ Google.
Beste kwaliteit dat teflonlaagje danMj2sL schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:16:
Mijn witte Hero begint heel licht te verkleuren, ik vermoed dat het iets met het hoesje te maken heeft
(ook officieel HTC). Ga morgen even bellen. Pas in ieder geval op met hoesjes of iets dergelijks.
Standaard op interne geheugen.. Kan via 'rooten' ook geplaatst worden op de SD-kaartbosaap22 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:26:
De aps die je installeert vanuit de Android Market. Worden deze opgeslagen op je SD kaart of in het intern geheugen van de telefoon?
Android Software & DiscussieAnoniem: 195305 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:21:
Weet iemand toevallig of er een programma is waar je bijv op bepaalde tijden het geluid automatisch op trillen kan laten gaan of het vollume wat zachter zet. Ik geloof dat voor de WMobile er een programma PhoneWeaver is.
Ik ga morgen voor een weekje weg.. Kan dan geen deel 2 starten!
Ik houd altijd van 1 deel per 1000 berichten, maar dat gaat denk helaas niet op deze keer
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Locale kan een heleboel. Zelfs op basis, zoals de naam al doet vermoeden, van waar je je bevindtAnoniem: 195305 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:21:
[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 31-07-2009 00:59 ]
Top, ga hem zo gelijk even uitproberenBrad Pitt schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 00:58:
[...]
Locale kan een heleboel. Zelfs op basis, zoals de naam al doet vermoeden, van waar je je bevindt
Ik tik deze post op mn hero, omdat het kan.. Ik vind de flash ondersteuning tegenvallen. YouTube is een mobile versie (ook in de browser), dumpert filmpjes spelen niet en nederland.fm radio werkt ook niet. Opzich kan je dat verwachten van een telefoon maar ze hebben er zo een ophef over gemaakt dat ik meer had verwacht. Vind verder het scherm goed zowel het beeld als de bediening. Market is ook gaaf! Heb meteen wat spelletjes binnengehaald. Morgen verder spelen
Aanvulling suggesties werkt ook lekker trouwens.
Ja syncen tussen telefoon en de google webapps ben ik ook niet bang voor. Maar ik heb ook nog een pc waarop mijn agenda draait en waar ik ook graag mijn nieuw aangemaakte contacten op de telefoon OTA wil syncen.TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:16:
[...]
Ehh.....volgens mij heeft Google dat toch? Mijn Calender, Contacts en Mail wordt gewoon gesynct met de 'standaard' Google tools die al aanwezig zijn.
Google heeft een tool voor de PC. Google Calender Sync. En zoals de naam doet vermoeden synct hij alleen de calender. Deze tool werkt prima. Gebruik ik nu ook i.c.m. mijn iPod Touch. Een agenda wijziging op mijn pc word gesynct met de web versie van google calender welke hem OTA synct met mijn Touch. Echter dus geen contacten.
Vind het erg 2005 om nog met een kabel te moeten syncen voor dit soort zaken. Zeker als Google voor Android ook updates OTA kan doorgeven moet zoiets als contacten ook makkelijk kunnen.
Wel denk ik dat ik maar beter mijn googlge contacts helemaal goed in orde moet hebben voordat ik ga syncen met de Hero.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
aiai ik heb iets ontdekt wat toch echt niet goed is hoor, maar dit is voor elke android telefoon.
Robodefense! dat is veel te verslavend!
Die Market werkt ook snel trouwens (vodafone conn)
Robodefense! dat is veel te verslavend!
Die Market werkt ook snel trouwens (vodafone conn)
Bears and Bulls
Zijn er trouwens meer mensen die niet alle contacten van de sim naar de telefoon krijgen? Ongeveer de helft van m'n contacten doet dit gewoon niet..
Verder wel echt een toppertje deze telefoon
Werkt echt superfijn..!
Verder wel echt een toppertje deze telefoon
Verplicht om even te testen zijn ook:
- Labyrinth Lite (maakt gebruik van de accelometer)
en
- Cestos (= een online multiplayer game en je kan chatten met elkaar tijdens het spelen)
Maar ik vind eigenlijk dat Market-software besproken moet worden in: Android Software & Discussie
Want dan heeft iedereen met een ander toetsel met Android er ook wat aan...En zijn vragen over bv. Locale makkelijker terug te vinden, want dat is allemaal niet toestel specifiek.
- Labyrinth Lite (maakt gebruik van de accelometer)
en
- Cestos (= een online multiplayer game en je kan chatten met elkaar tijdens het spelen)
Maar ik vind eigenlijk dat Market-software besproken moet worden in: Android Software & Discussie
Want dan heeft iedereen met een ander toetsel met Android er ook wat aan...En zijn vragen over bv. Locale makkelijker terug te vinden, want dat is allemaal niet toestel specifiek.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 31-07-2009 08:57 ]
Tsjaa ik zou 't graag doen, maar dan betaal ik me rot aan buitenlandse datakosten
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Geweldige telefoon. Syncen van contacten tussen Gmail en de telefoon werkt prima. bij het over zetten van mijn contactlijst van samsung naar gmail waren alle +-en en 0-en verdwenen. Dan doen je telefoon nummers het niet zo goed. Alles bij gewerkt in gmail en alles werd automagisch geupdate naar mijn hero.
2 zorgen puntjes.
-Ik gebruik http://musicbrowser.sourceforge.net/ op mijn nas. Zo heb ik overal mijn muziek beschikbaar. De flash player doet het helaas niet op de hero. Dus geen streaming muziek in de auto.....
-Af en toe heb ik ruzie met het keyboard. In connectbot (rss verbinding) wordt een long-press niet goed verwerkt. Als je een / wilt tikken krijg je een l en een /. Bij een - krijg je een n- te zien. Dit maakt het eigenlijk onbruikbaar. Ook in Nav4All heb ik dit gemerkt bij het invoeren van mijn mailadres.
2 zorgen puntjes.
-Ik gebruik http://musicbrowser.sourceforge.net/ op mijn nas. Zo heb ik overal mijn muziek beschikbaar. De flash player doet het helaas niet op de hero. Dus geen streaming muziek in de auto.....
-Af en toe heb ik ruzie met het keyboard. In connectbot (rss verbinding) wordt een long-press niet goed verwerkt. Als je een / wilt tikken krijg je een l en een /. Bij een - krijg je een n- te zien. Dit maakt het eigenlijk onbruikbaar. Ook in Nav4All heb ik dit gemerkt bij het invoeren van mijn mailadres.
Is het mogelijk om contacten te mergen? Hij heeft spontaan alle "contacten" van gmail in de contactenlijst erbij gezet maar veel daarvan stonden ook al als telefoon contact in de lijst en nu dus dubbel... alleen de ene met een telefoonnummer en de andere met een emailadres.
Weet iemand al hoe ik de geschiedenis van mijn zoek-opdrachten (vooral in Market) kan verwijderen?
[ Voor 24% gewijzigd door rickiii op 31-07-2009 10:56 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Anoniem: 184013
Heb sinds gisteren ook m'n toestel in handen en ben totzover best tevreden over dit toestel.
Keyboard in portret modus is wennen ( nooit een touch keyboard gebruikt) maar zal met de tijd wel beter gaan.
Contacten overzetten en syncen is geen probleem geweest.
Calenders worden netjes gesynced en alles loopt vlotjes.
In reviews zie je het traag wisselen van portret naar landscape en dit is inderdaad zo. Dit is de enige moment zover dat er een lag-vertraging is in de interface.
Het is m'n eerste android toestel en ben wel tevreden.
het in en uitzoomen in html mails werkt prima. Het instaleren van de market place werkt vlotjes, hopelijk snel meer nuttige apps. Zit te wachten op een goede kalender van pocket informant voor android.
Keyboard in portret modus is wennen ( nooit een touch keyboard gebruikt) maar zal met de tijd wel beter gaan.
Contacten overzetten en syncen is geen probleem geweest.
Calenders worden netjes gesynced en alles loopt vlotjes.
In reviews zie je het traag wisselen van portret naar landscape en dit is inderdaad zo. Dit is de enige moment zover dat er een lag-vertraging is in de interface.
Het is m'n eerste android toestel en ben wel tevreden.
het in en uitzoomen in html mails werkt prima. Het instaleren van de market place werkt vlotjes, hopelijk snel meer nuttige apps. Zit te wachten op een goede kalender van pocket informant voor android.
Ik denk dat het het makkelijkste is om in Gmail overal netjes het telefoonnummer bij te zetten, en dan de phone contacts te wissen.sds schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:45:
Is het mogelijk om contacten te mergen? Hij heeft spontaan alle "contacten" van gmail in de contactenlijst erbij gezet maar veel daarvan stonden ook al als telefoon contact in de lijst en nu dus dubbel... alleen de ene met een telefoonnummer en de andere met een emailadres.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ik heb wel een *tip* voor gebruik van het toetsenbord, waar ik echt aan moet wennen. Als je de juiste taal hebt ingesteld, typ gewoon lekker snel en wees niet bang dat je het woord compleet verkeerd spelt. Het juiste woord komt er in bijna alle gevallen gewoon uit.
bijvoorbeeld: "Nikm jopfd faar pmtpkoffeb" wordt netjes vertaald. Je hoeft meestal niet eens de woorden af te typen en kunt gewoon op spatie te drukken.
bijvoorbeeld: "Nikm jopfd faar pmtpkoffeb" wordt netjes vertaald. Je hoeft meestal niet eens de woorden af te typen en kunt gewoon op spatie te drukken.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
En wat staat er eigenlijk?rickiii schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:17:
Hebben mensen al traagheid ervaren? Ik heb gelukkig al diverse berichten gelezen dat de traagheid lang niet zo erg is als op sommige reviewsites werd beweerd maar heeft iemand al geprobeerd om deze traagheid te reproduceren? Is het bekend waardoor het kwam/komt?
[ Voor 1% gewijzigd door The_Worst op 31-07-2009 11:50 . Reden: typo ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Anoniem: 276663
Naast de traagheid ben ik ook erg benieuwd wat de accu doet als je lekker 3G't/en email pushed gedurende de dag.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 276663 op 31-07-2009 11:42 . Reden: andere formulering ]
Ik heb hier 24/7 mijn mail aanstaan op de Hero.Anoniem: 276663 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:41:
Naast de traagheid ben ik ook erg benieuwd wat de accu doet als je lekker 3G't/en email pushed gedurende de dag.
Constant verbinding, en hij trekt ook elke 30 minuten het weer, een rss feed en twitter binnen.
Eind van de dag is hij pas half leeg
Oja : Daarbij staat m'n GPS ook nog aan
Owner of DBIT Consultancy
Ik heb het zelf nu juist andersom gedaan. Ik ben nog niet tevreden over Google Contacts, het beheer van contacten in Outlook vind ik wel prettiger. Mocht je alleen telefooncontacten hebben en niets in Outlook, dan zou ik wel alles in Google zetten.voodooless schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:58:
[...]
Ik denk dat het het makkelijkste is om in Gmail overal netjes het telefoonnummer bij te zetten, en dan de phone contacts te wissen.
Volgens de specs zou de Hero autofocus moeten hebben, maar ik merk er niets van. Het is bijvoorbeeld onmogelijk om de barcode scanner te gebruiken omdat de focus veels te ver ligt.
Hebben anderen hier ook last van?
Coïtus ergo sum
AutoFocus is iets anders dan MacroModus natuurlijk =) Ik ben pleite! Tot deeltje 2!!
Heb de standaard homescreens open staan, 4 of 5 . Een 5 tal apps geinstalleerd en heb nauwelijks tot geen lag tot op heden.Anoniem: 276663 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:41:
Gebruik ook een task killer voor apps die onnodig moeten openstaan.
gisteren voor eerste maal ongeveer volledig opgeladen, 3G aan , sync aan en mail checken elke 15 min. GPS uit alsook bluetooth uit en voor de rest geen services uitgeschakeld. batterij was om gisterenavond ( 23.00u) op ongeveer 70%.
Ik denk dat de reviews tegenwoordig met een aardige korrel zout mogen genomen worden met enkel een apple phone in hun gedachte.
Weet iemand ook of het mogelijk is om .gif jes in de browser te bekijken? Dit voor bijvoorbeeld de buien radar want ik krijg geen animatie te zien, wat ik ook probeer...
Ja, dit bericht ook met de hero getypt :-)
Ja, dit bericht ook met de hero getypt :-)
ook mijn ervaring, heb zelfs de hele dag gps aan en 's avonds nog 50% over met ook continue sync op 2 mailboxen (exchange en gmail), anderhalf uur bellen en redelijk wat sms. Valt zeker niet tegen dusAnoniem: 184013 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:57:
[...]
Heb de standaard homescreens open staan, 4 of 5 . Een 5 tal apps geinstalleerd en heb nauwelijks tot geen lag tot op heden.
Gebruik ook een task killer voor apps die onnodig moeten openstaan.
gisteren voor eerste maal ongeveer volledig opgeladen, 3G aan , sync aan en mail checken elke 15 min. GPS uit alsook bluetooth uit en voor de rest geen services uitgeschakeld. batterij was om gisterenavond ( 23.00u) op ongeveer 70%.
Ik denk dat de reviews tegenwoordig met een aardige korrel zout mogen genomen worden met enkel een apple phone in hun gedachte.
Dat vind ik eigenlijk wel best netjes ja...DennusB schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:42:
[...]
Ik heb hier 24/7 mijn mail aanstaan op de Hero.
Constant verbinding, en hij trekt ook elke 30 minuten het weer, een rss feed en twitter binnen.
Eind van de dag is hij pas half leegValt me dus erg mee.
Laat je 'm 's nachts dan ook aan?
Ik weet dat het te veel gevraagd is, maar ik zou graag willen dat m'n smartphone zo'n 3 a 4 dagen mee zou kunnen gaan bij redelijk gebruik...
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Je kunt hem snachts ook op airplane-mode zetten, dan blijven je wekker e.d. actief - maar gebruikt hij geen dataverkeer (=aanslag op je accuduur).Boy schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:00:
[...]
Dat vind ik eigenlijk wel best netjes ja...
Ik weet dat het te veel gevraagd is, maar ik zou graag willen dat m'n smartphone zo'n 3 a 4 dagen mee zou kunnen gaan bij redelijk gebruik...
Ik laat hem s'nachts altijd aan inderdaad. Maar dan ligt hij aan de oplader.Boy schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:00:
[...]
Dat vind ik eigenlijk wel best netjes ja...
Ik heb hem tot nu toe 1 nacht zonder oplader gebruikt(z'n eerste), en na de nacht was er 2% van m'n accu afgegaan.
Bizar weinig dus, maar wel beter
Ik was benieuwd wat de Google Mail gebruikers onder ons als mail applicatie gebruiken. De HTC Mail app of de Gmail app?
Batterij is zeker niet mis. Gisteren heb ik veel filmpjes gemaakt, mail stond ook continu aan, buienrader eens in de zoveel tijd bekijken (wanneer stopt de regen nou!), en muziek geluisterd. En gisterenavond nog in bed veel liggen internetten, ook de market afgestruind, half amerika bekeken met google maps, en de batterij is nu nog niet eens op drie kwart. GPS heb ik trouwens wel uit staan, dat scheelt ook wel veel.
Al met al vind ik het wel een mooi toestel, maar ik vind het nog een beetje kaal. Ik krijg bijvoorbeeld de 7 homescreens bij lange na niet ingericht. Ik heb nog 3 lege schermen, alles wat ik nodig heb zit al in de andere 4 verwerkt.
Op de market zijn ook wel leuke apps te vinden, maar nog niet echt apps waarvan ik denk dat ik ze echt moet hebben. Het zijn meer hebbedingetjes zoals een kompas, google skymap, rekenmachientje, spelletje, etc.
De agenda vind ik wel tegenvallen. Via de Hero gaat het heel erg traag met slecht overzicht vind ik. Dat is dan ook de enige 'app' waar ik wel last heb van lag, en dat terwijl de agenda nog gewoon leeg is
Ohja, en ik vergeet bijna één belangrijk punt. De 'terug' knop zit echt op de verkeerde plaats! Als je het toestel in je hand hebt kan je er niet eens bij met je duim, tenzij je reuma wilt. Echt super onhandig, het had beter aan de andere kant van het toestel kunnen zitten. Nu is het toestel wel handig als je linkshandig bent, maar als rechtshandige vind ik die knop zo enorm slecht..
Al met al vind ik het wel een mooi toestel, maar ik vind het nog een beetje kaal. Ik krijg bijvoorbeeld de 7 homescreens bij lange na niet ingericht. Ik heb nog 3 lege schermen, alles wat ik nodig heb zit al in de andere 4 verwerkt.
Op de market zijn ook wel leuke apps te vinden, maar nog niet echt apps waarvan ik denk dat ik ze echt moet hebben. Het zijn meer hebbedingetjes zoals een kompas, google skymap, rekenmachientje, spelletje, etc.
De agenda vind ik wel tegenvallen. Via de Hero gaat het heel erg traag met slecht overzicht vind ik. Dat is dan ook de enige 'app' waar ik wel last heb van lag, en dat terwijl de agenda nog gewoon leeg is
Probeer eens de buienradar app te downloaden, die werkt perfect bij mij, en full screen met 1 druk op de knop vanaf je één van je homescreens.Dit voor bijvoorbeeld de buien radar want ik krijg geen animatie te zien, wat ik ook probeer...
Ohja, en ik vergeet bijna één belangrijk punt. De 'terug' knop zit echt op de verkeerde plaats! Als je het toestel in je hand hebt kan je er niet eens bij met je duim, tenzij je reuma wilt. Echt super onhandig, het had beter aan de andere kant van het toestel kunnen zitten. Nu is het toestel wel handig als je linkshandig bent, maar als rechtshandige vind ik die knop zo enorm slecht..
[ Voor 33% gewijzigd door Divak op 31-07-2009 12:12 ]
Anoniem: 276663
Thanks allemaal voor de antwoorden.
Zie dat er eigenlijk geen reden is om dit toestel niet te willen :-)
Sense ziet er flitsend uit, lag valt heel erg mee, accuduur is goed.
Ik ga hem in de winkel nog even bestuderen. De 'kin' moet ik echt eens in het echt bekijken.
Verder lijkt het me de logische opvolger voor mijn N95.
Begrijp dat de camera niet helemaal je-van-het is, maar ik schiet niet zo heel veel kiekjes.
Ik ga hem in de winkel nog even bestuderen. De 'kin' moet ik echt eens in het echt bekijken.
Begrijp dat de camera niet helemaal je-van-het is, maar ik schiet niet zo heel veel kiekjes.
Hmm ik vindt de camera echt meevallenAnoniem: 276663 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:09:
Thanks allemaal voor de antwoorden.
Als je ziet dat hij zulke plaatjes eruit gooit : http://twitpic.com/c2884 vindt ik dat echt niet tegenvallen
De apps die ik nuttig vond en ook gebruik zijn: een taskkiller, een data teller ( is wel nodig als belg met data limieten) , een note app , filemanger ( om m'n sd kaartje te benaderen), wefi ( wifi finder) en IM app.
Wat betreft de mail applicatie, gebruik ze beide en tot op heden geen keuze kunnen maken. Beide ( htc mail and googlemail) werken beide goed, geven beide html mooi weer. Bij nieuwe mail geeft de ene een melding via de groene led , de andere via oplichten van trackball.
Wat betreft de mail applicatie, gebruik ze beide en tot op heden geen keuze kunnen maken. Beide ( htc mail and googlemail) werken beide goed, geven beide html mooi weer. Bij nieuwe mail geeft de ene een melding via de groene led , de andere via oplichten van trackball.
ik deed m'n gsm voor dit jaar nog uit 's nachts, maar sinds m'n moeder 's nachts een hersenvliesontsteking had gekregen en ze me gelukkig konden bereiken op de foon van m'n vriendin, laat ik 'm toch liever aan.Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:03:
[...]
Je kunt hem snachts ook op airplane-mode zetten, dan blijven je wekker e.d. actief - maar gebruikt hij geen dataverkeer (=aanslag op je accuduur).
offtopic:
Had vroeger zoiets van 'als ik slaap, hoef ik niet bereikbaar te zijn'...maar daar ben ik dus van teruggekomen
Had vroeger zoiets van 'als ik slaap, hoef ik niet bereikbaar te zijn'...maar daar ben ik dus van teruggekomen
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ik denk dat het geen lag/hardware probleem is maar gewoon een setting in de software, ik heb namelijk een Nokia N95, daarop kun je een app installeren die dan ook het scherm roteert, daarin kun je dan instellen hoe snel het toestel reageert, beter gezegd, hoe vaak die chip bewegingen checkt.Anoniem: 184013 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:57:
HTC zal ervoor gekozen hebben dit bijvoorbeeld iedere 0,5sec te doen. Dit heeft alles te maken met de batterijduur die anders heel slecht gaat zijn.
Kijk bijvoorbeeld naar die spelles, daar reageert alles vlot, ik denk dus dat dit echt een softwarematige instelling is. Wie weet in een volgende updte in Android / HTC sense een optie om die reactiesnelheid te verhogen mits je batterijduur inlevert..
Bedankt voor de tip RichardvdD, dat werkt idd mooi. Ik ben helemaal blij.Probeer eens de buienradar app te downloaden, die werkt perfect bij mij, en full screen met 1 druk op de knop vanaf je één van je homescreens.
Nou is er eigenlijk nog 1 ding waar ik nog wat tegenaan loop (verder zeer tevreden met de Hero):
Met mijn oude SE K850i stuurde ik altijd van alles van pc naar telefoon via bluetooth, maar dat lijkt niet echt ondersteund te worden op de Hero. Ja, wel het versturen (middels een app), maar weet iemand een goeie app die het versturen zowel als ontvangen van bestanden via bluetooth mogelijk maakt? Ik kon zelf niks vinden.
Of is er een andere manier om een mp3 bestand van m'n pc even snel draadloos naar de Hero sturen, zonder allerlei sync toestanden?
Ik heb Barcodescanner en Keyring en de Pricewatch app goed werkend er op staan. Hij heeft vaak wel wat moeite met de barcode scannen maar dat is gewoon even wennen en voelen hoe ver je de telefoon er vanaf houdt, probeer m met goede verlichting er recht boven te houden, iets dichterbij of verderaf, dan merk je vanzelf de ideale afstand e.d. Focus is bij mij prima ook met de fotos dus.Chilly_Willy schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:51:
Volgens de specs zou de Hero autofocus moeten hebben, maar ik merk er niets van. Het is bijvoorbeeld onmogelijk om de barcode scanner te gebruiken omdat de focus veels te ver ligt.
Zelfde hier, goede verlichting en zorgen voor niet al teveel reflectie. Ik hoor trouwens wel vrij goed de auto-focus, zeker tijdens barcode scanning, dan is hij nogal actief. Valt dit geluid jullie ook op?Ptoeneigh schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:56:
[...]
Ik heb Barcodescanner en Keyring en de Pricewatch app goed werkend er op staan. Hij heeft vaak wel wat moeite met de barcode scannen maar dat is gewoon even wennen en voelen hoe ver je de telefoon er vanaf houdt, probeer m met goede verlichting er recht boven te houden, iets dichterbij of verderaf, dan merk je vanzelf de ideale afstand e.d. Focus is bij mij prima ook met de fotos dus.
Welke RSS reader geruik je? Ik gebruik zelf Greed, erg tevreden over...Constant verbinding, en hij trekt ook elke 30 minuten het weer, een rss feed en twitter binnen.
Ik heb de Hero nog niet in mijn handen gehad maar ik moet zeggen dat de bruine versie IRL er een stuk beter uit ziet datn op de fotos.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Ik gebruik DroidSSNielsepiels schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:39:
[...]
Welke RSS reader geruik je? Ik gebruik zelf Greed, erg tevreden over...
Bij mij gaat het toch wat sneller dan dat.. gisteravond heb ik hem helemaal volgeladen, en nu is ie al meer dan 50% leeg. Met tot vanmorgen wifi aan, zonder GPS, en iedere 5 minuten mail. Op zich valt het nog wel mee. Ik moet in ieder geval even zorgen dat ik nog zo'n laadkabel ergens vandaag krijg (waarom is dat niet gewoon mini USBDennusB schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:42:
Ik heb hier 24/7 mijn mail aanstaan op de Hero.
Eind van de dag is hij pas half leegValt me dus erg mee.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Volgens mij deed een willekeurige mini-usb kabel het bij mij gewoon ?voodooless schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:54:
[...]
Bij mij gaat het toch wat sneller dan dat.. gisteravond heb ik hem helemaal volgeladen, en nu is ie al meer dan 50% leeg. Met tot vanmorgen wifi aan, zonder GPS, en iedere 5 minuten mail. Op zich valt het nog wel mee. Ik moet in ieder geval even zorgen dat ik nog zo'n laadkabel ergens vandaag krijg (waarom is dat niet gewoon mini USB).
Ja ik dacht dat de ExtUSB van HTC 100% compatible was met mini USB. Dus dat je elke stekker kunt gebruiken....Zal wel jammer zijn als je een 'speciale' HTC kabel moet kopen die natuurlijk weer duurder is. Beetje Apple praktijken.
Volgens mij is het compatible in de zin dat het hetzelfde protocol is en dezelfde verbindingen. Gewoon een andere connector.
Ah. Ik dacht zelfde aansluiting maar met wat meer mogelijkheden.Mj2sL schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:06:
Volgens mij is het compatible in de zin dat het hetzelfde protocol is en dezelfde verbindingen. Gewoon een andere connector.
Is dus ook zo kijk maar
[ Voor 16% gewijzigd door DarkSide op 31-07-2009 14:12 ]
Samen met m'n toestel een autolader gekocht van HTC en de miniUSB aan die lader is een standaard plug.voodooless schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:54:
[...]
Bij mij gaat het toch wat sneller dan dat.. gisteravond heb ik hem helemaal volgeladen, en nu is ie al meer dan 50% leeg. Met tot vanmorgen wifi aan, zonder GPS, en iedere 5 minuten mail. Op zich valt het nog wel mee. Ik moet in ieder geval even zorgen dat ik nog zo'n laadkabel ergens vandaag krijg (waarom is dat niet gewoon mini USB).
Dus hoef je je geen zorgen te maken dat een standaard autolader met miniUSB niet zou werken.
Enkel er op letten dat de lader genoeg mAh kan leveren, de meegeleverde thuislader is 1A output.
Ik mis deze dingen idd standaard op de Hero, Luminus zou je kunnen zeggen welke apps je daarvoor gebruikt, ik zit ook in Belgie en zoek nog een goede datateller + filemanager.Anoniem: 184013 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:17:
De apps die ik nuttig vond en ook gebruik zijn: een taskkiller, een data teller ( is wel nodig als belg met data limieten) , een note app , filemanger ( om m'n sd kaartje te benaderen), wefi ( wifi finder) en IM app.
Ik vind zelf het online Google Reader perfect, dat is ideaal om soms op je telefoon en soms op een gewone computer (werk/thuis/vakantie) steeds je feeds te volgen. Het werkt op de Hero heel snel, veel beter dan op de Nokia N95Nielsepiels schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:39:
[...]
Welke RSS reader geruik je? Ik gebruik zelf Greed, erg tevreden over...
Mijn bevindingen genoteerd waarbij ik het toestel vergelijk met mijn SE X1 en de Nokia E75
Zakelijk:
Mail met exchange en afspraken werken niet slechter dan met mijn Xperia of mijn Nokia E75.
Zoeken op de exchange server kan niet (althans niet dat ik heb kunnen ontdekken) dat kan met windows mobile dan weer wel en kan on the road of bij je klant een groot gemis zijn als je geen owa in de buurt hebt.
Het syncen van mijn contacten ging uitstekend, ze staan ook netjes aangegeven in de contact list als exchange contact.
Bellen:
Het geluid tijdens het bellen is goed te noemen, het geluid valt me zeker niet tegen, stukken beter dan de X1, minder dan de e75.
Wederom heb je met deze touch phone weer het euvel dat je keypad uit beeld verdwijnt als je beld, je moet dan een knopje indrukken voor beeld en later voor het keypad onscreen. dat is misschien gedaan om te voorkomen dat je nummers indrukt met je oor of dat je ophangt maar met afluisteren van mn voice mail en de opties die daarbij horen zijn er toch wat ergenissen.
Internet:
Dit is gewoon snel te noemen, pagina's laden snel en navigeren is goed te noemen, hier verslaat de Hero i.c.m. android de X1 en de E75 ruim, ook als je er opera mobile opknalt. het inzoomen werkt hetzelfde als met de iphone en dat vind ik een fijne manier.
Ringtones:
Het is even checken hoe je ringtones, en alarms toevoegd aan android (plaats gelijknamige folders op je geheugen kaartje in de root) maar het geluid is goed te noemen, nokia blijft koning maar de Hero verslaat hier weer de X1 ruimschoots!
Spelletjes:
Tsjah iets wat ik veel gebruik als ik moet wachten of op het toilet zit oid
die zijn er voor de android nu al ruimschoots en ik raad Robo Defense FR toch aan!
Multimedia:
Muziek en filmpjes gebruik ik mijn toestel niet echt voor, maar de ondersteuning is prima, mijn nokia heeft echter wel een beter geluid qua mp3 afspelen maar qua filmpjes afspelen is de Hero weer veel beter (Veideo Player from the Market) wederom blijft de X1 in het niets bij deze.
Standby:
De standby is goed te noemen, ik mail constant, haal constant nieuws en weer binnen en heb denk ik 2 uur nonstop robo Defense gespeeld, youtube laten zien en video'tje gekeken. de Accu is nu voor 2/3 leeg (14:15 opgeladen om 20:00 gister)
Mijn X1 laat het daar afweten, die is na 6 uur drained op deze manier en de Nokia, tsja daar zijn ze bij nokia goed in. De batterij is kleiner dan bij veel andere nokia's maar deze houdt het toch wel langer uit.
Maar zeker geen slechte score van de Hero!
Conslusie:
Ik had het toestel gewonnen met de Hero actie, ik speelde met de gedachte op hem aan mijn vriendin te geven omdat het waarschijnlijk weer een brakke HTC zou zijn. Maar ik moet echter concluderen dat het toch een erg fijn toestel is dat gewoon erg snel werkt, Android heeft wel de toekomst het bied me nu al de functionaliteiten die ik met vele WM flashes niet haalde.
1 nadeel wat ik wel wil noemen is dat de usb aansluiting op de telefoon niet hetzelfde is als mijn vorige HTC's, nu kan ik mijn huidige HTC auto lader niet gebruiken.
Reference qua last phones:
Nokia N93.Nokia E75,SE Xperia,HTC TytnII,Tytn,Blue Angel,Hurrican en Tornado.
Zakelijk:
Mail met exchange en afspraken werken niet slechter dan met mijn Xperia of mijn Nokia E75.
Zoeken op de exchange server kan niet (althans niet dat ik heb kunnen ontdekken) dat kan met windows mobile dan weer wel en kan on the road of bij je klant een groot gemis zijn als je geen owa in de buurt hebt.
Het syncen van mijn contacten ging uitstekend, ze staan ook netjes aangegeven in de contact list als exchange contact.
Bellen:
Het geluid tijdens het bellen is goed te noemen, het geluid valt me zeker niet tegen, stukken beter dan de X1, minder dan de e75.
Wederom heb je met deze touch phone weer het euvel dat je keypad uit beeld verdwijnt als je beld, je moet dan een knopje indrukken voor beeld en later voor het keypad onscreen. dat is misschien gedaan om te voorkomen dat je nummers indrukt met je oor of dat je ophangt maar met afluisteren van mn voice mail en de opties die daarbij horen zijn er toch wat ergenissen.
Internet:
Dit is gewoon snel te noemen, pagina's laden snel en navigeren is goed te noemen, hier verslaat de Hero i.c.m. android de X1 en de E75 ruim, ook als je er opera mobile opknalt. het inzoomen werkt hetzelfde als met de iphone en dat vind ik een fijne manier.
Ringtones:
Het is even checken hoe je ringtones, en alarms toevoegd aan android (plaats gelijknamige folders op je geheugen kaartje in de root) maar het geluid is goed te noemen, nokia blijft koning maar de Hero verslaat hier weer de X1 ruimschoots!
Spelletjes:
Tsjah iets wat ik veel gebruik als ik moet wachten of op het toilet zit oid
Multimedia:
Muziek en filmpjes gebruik ik mijn toestel niet echt voor, maar de ondersteuning is prima, mijn nokia heeft echter wel een beter geluid qua mp3 afspelen maar qua filmpjes afspelen is de Hero weer veel beter (Veideo Player from the Market) wederom blijft de X1 in het niets bij deze.
Standby:
De standby is goed te noemen, ik mail constant, haal constant nieuws en weer binnen en heb denk ik 2 uur nonstop robo Defense gespeeld, youtube laten zien en video'tje gekeken. de Accu is nu voor 2/3 leeg (14:15 opgeladen om 20:00 gister)
Mijn X1 laat het daar afweten, die is na 6 uur drained op deze manier en de Nokia, tsja daar zijn ze bij nokia goed in. De batterij is kleiner dan bij veel andere nokia's maar deze houdt het toch wel langer uit.
Maar zeker geen slechte score van de Hero!
Conslusie:
Ik had het toestel gewonnen met de Hero actie, ik speelde met de gedachte op hem aan mijn vriendin te geven omdat het waarschijnlijk weer een brakke HTC zou zijn. Maar ik moet echter concluderen dat het toch een erg fijn toestel is dat gewoon erg snel werkt, Android heeft wel de toekomst het bied me nu al de functionaliteiten die ik met vele WM flashes niet haalde.
1 nadeel wat ik wel wil noemen is dat de usb aansluiting op de telefoon niet hetzelfde is als mijn vorige HTC's, nu kan ik mijn huidige HTC auto lader niet gebruiken.
Bears and Bulls
Je hebt het over je exchange contacten. Zijn dat je persoonlijke contacten of krijg je de Global Adress list binnen? Of kan je dat kiezen.
Gebruik als datateller: 3G watchdog, je kan je limiet instellen en datum wanneer je terug gereset wordt + andere opties.Ptoeneigh schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:17:
[...]
Ik mis deze dingen idd standaard op de Hero, Luminus zou je kunnen zeggen welke apps je daarvoor gebruikt, ik zit ook in Belgie en zoek nog een goede datateller + filemanager.
Als filemanager : advanced task manager
Weer een brakke HTC, daar delen wij de mening dus niet: HTC maakt over het algemeen goede mobiels. De X1 (van SE, gemaakt door HTC) is volgens mij een misprodukt vanwege het beperkte budget wat SE heeft gegeven voor de hardware. Wat betreft de USB: ik gebruik gewoon mijn autolader van de touch pro2 en dat werkt primamindcre8r schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:29:
........
hoe werkt ATM als verkenner? Hoe om je dan op de geheugenkaart?Anoniem: 184013 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:39:
[...]
Gebruik als datateller: 3G watchdog, je kan je limiet instellen en datum wanneer je terug gereset wordt + andere opties.
Als filemanager : advanced task manager
Astro is ook wel een héél fijne verkenner... Al best vaak gebruikt en voldeet elke keer prima.
Dit zijn mensen in je addresbook.DarkSide schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:36:
Je hebt het over je exchange contacten. Zijn dat je persoonlijke contacten of krijg je de Global Adress list binnen? Of kan je dat kiezen.
een GAL wil je niet eens syncen
ik ontdek nu dat ik ook geen mensen kan zoeken in een GAL, dat is wel kak
Bears and Bulls
De usb kabel die in een TyTN II past, past ook in de Hero. En volgens mij dus in alle HTC telefoons.mindcre8r schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:29:
...
...
Nee hoor. Ze verschuiven de datum gewoon elke keer naar de datum van vandaag. Ik weet niet of er al mensen zijn die hem via hi.nl hebben besteld en thuis hebben ontvangen, maar bij de HI-winkel hebben ze hem in ieder geval ook vandaag nog niet.
Dus je vraag over de functionaliteit van de HTC in samenwerking met die HI-diensten kan hier nog even niet beantwoord worden
Bij mij op de zaak hebben ze denk ik 80% van de Kaiser (Tytn II) weer terug kunnen sturen binnen een jaar. dat noem ik geen kwaliteit. mijn Tornado en Hurricane zijn beide ook binnen een jaar stukgegaan.Anoniem: 111759 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:43:
[...]
Weer een brakke HTC, daar delen wij de mening dus niet: HTC maakt over het algemeen goede mobiels. De X1 (van SE, gemaakt door HTC) is volgens mij een misprodukt vanwege het beperkte budget wat SE heeft gegeven voor de hardware. Wat betreft de USB: ik gebruik gewoon mijn autolader van de touch pro2 en dat werkt prima
De mini usb kant is anders dan die van bijv de TYTN en de X1.
omg... hij past wel, hij ziet er gewoon veel smaller uit.. my bad.
[ Voor 4% gewijzigd door mindcre8r op 31-07-2009 14:53 ]
Bears and Bulls
Nee daarom was ik al bang. Wel jammer dat je dan weer niet kunt zoeken in de GAL.mindcre8r schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:50:
[...]
Dit zijn mensen in je addresbook.
een GAL wil je niet eens syncenheb je straks lekker 1000 mensen in je lijst staan
ik ontdek nu dat ik ook geen mensen kan zoeken in een GAL, dat is wel kak
Het ziet er iig uit dat het een hele mooi telefoon is. Misschien moet ik de knoop toch maar eens doorhakken.
oeps, verkeerde topic. mijn excuus.
[ Voor 90% gewijzigd door tiguan op 31-07-2009 14:57 ]
Met een iPhone had je die functionaliteit ook niet toch? (zie je avatar)DarkSide schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:53:
[...]
Nee daarom was ik al bang. Wel jammer dat je dan weer niet kunt zoeken in de GAL.
Het ziet er iig uit dat het een hele mooi telefoon is. Misschien moet ik de knoop toch maar eens doorhakken.
balen dat ik hier nu achterkom.
ik weet ook niet of dit geprogrammeerd kan worden voor android of dat MS hie rhet al1 recht op heeft.
Bears and Bulls
Het portrait toetsenbord werkt prima. Kan er bijna sneller op tikken dat landscape. in Landscape gebruik ik mijn duimen en in portrait 1 wijsvinger. Ik heb wel het toetsenbord gekalibreerd in het toetsenbord-config scherm.
ATM gebruik ik enkel als task manager, om apps af te sluiten en te zien welk apps er draaien. Dit op app ,system en processen niveau ( verschillende tabs bij elke categorie). Is dus geen filebrowser om je SD kaartje te benaderen. Daar gebruik Astro file manager voor, die kan je gebruiken om door je telefoon geheugen te bladeren en alsook je Sd kaartje. Heeft vele opties tot backuppen van je apps en gegevens naar de Sd kaart.Anoniem: 111759 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:45:
[...]
hoe werkt ATM als verkenner? Hoe om je dan op de geheugenkaart?
Poeh goed nadenken. Hij waarschuwt bij het inschakelen dat mijn huidige contantenlijst leeg gemaakt word als hij synct met exchange. Ik heb dat nooit gebruikt. Wil gewoon contacten via Gmail laten lopen. Alleen de mail liet ik daarom binnenkomen. Je kan dacht ik wel door de GAL zoeken. Zou ik een keertje moeten proberen. Overigens is het een ipod Touch. Bijna hetzelfde alleen dus geen mail on the go (of ik moet kunnen connecten met een WiFi netwerk).mindcre8r schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:55:
[...]
Met een iPhone had je die functionaliteit ook niet toch? (zie je avatar)
balen dat ik hier nu achterkom.
ik weet ook niet of dit geprogrammeerd kan worden voor android of dat MS hie rhet al1 recht op heeft.
Voor de Android newbies: Iemand Shazam en Layar al geprobeerd? Leuk man...
Discussie over software mag in Android Software & Discussie
Discussie over software mag in Android Software & Discussie
[ Voor 39% gewijzigd door RoD op 31-07-2009 15:17 ]
Met de iPhone kun je wel in de GAL zoeken. Idiaal !DarkSide schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:04:
[...]
Poeh goed nadenken. Hij waarschuwt bij het inschakelen dat mijn huidige contantenlijst leeg gemaakt word als hij synct met exchange. Ik heb dat nooit gebruikt. Wil gewoon contacten via Gmail laten lopen. Alleen de mail liet ik daarom binnenkomen. Je kan dacht ik wel door de GAL zoeken. Zou ik een keertje moeten proberen. Overigens is het een ipod Touch. Bijna hetzelfde alleen dus geen mail on the go (of ik moet kunnen connecten met een WiFi netwerk).
Mijn witte Hero is aan het verkleuren 
Het gedeelte waar hij op ligt (z'n rug) is smoezelig geworden.....
Ik snap er helemaal niets meer van! Ik heb gewoon mijn mail, agenda en contactpersonen in gmail staan. Als ik straks de Hero heb hoef ik dan toch alleen mijn gmail / wachtwoord op te geven en klaar?DarkSide schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:04:
[...]
Poeh goed nadenken. Hij waarschuwt bij het inschakelen dat mijn huidige contantenlijst leeg gemaakt word als hij synct met exchange. Ik heb dat nooit gebruikt. Wil gewoon contacten via Gmail laten lopen. Alleen de mail liet ik daarom binnenkomen. Je kan dacht ik wel door de GAL zoeken. Zou ik een keertje moeten proberen. Overigens is het een ipod Touch. Bijna hetzelfde alleen dus geen mail on the go (of ik moet kunnen connecten met een WiFi netwerk).
Iemand trouwens al met excel-documenten op google docs gewerkt (ik begrijp dat je ze niet kan editen)?
Was misschien niet helemaal duidelijk. Maar bovengenoemde ging over mijn ipod touch (iphone als je wilt). En over het syncen van contacten met een exchange omgeving en het doorzoeken van de GAL van die exchange omgeving.jandehoop schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:28:
[...]
Ik snap er helemaal niets meer van! Ik heb gewoon mijn mail, agenda en contactpersonen in gmail staan. Als ik straks de Hero heb hoef ik dan toch alleen mijn gmail / wachtwoord op te geven en klaar?
Iemand trouwens al met excel-documenten op google docs gewerkt (ik begrijp dat je ze niet kan editen)?
Als jij alles met gmail doet (calender, contacten, mail) dan zal alles gewoon goed en makkelijk syncen als je je gmail account gegevens intypt. Voor de duidelijkheid ik heb (nog) geen Hero.
Maar zelfs dat werkt gewoon op een iphone/touch. Dus dat moet zeker werken op een google device (al is de hero dat dan weer niet
Ik heb een vraagje voor jullie allen.
Ik wil dit toestel gaan kopen over een week of 3 (abbo verlenging) en ga hierbij voor het eerst ook een internet abbo nemen.
Ik heb een oude SIMkaart (medio 2003 dachtik). Deze is nog nooit voor UMTS gebruikt, in die tijd was GPRS al nieuw. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat je SIMkaart ook nieuwe snelheden moet ondersteunen.
Mijn vraag dus, kan ik met mijn oude SIMkaart HSDPA gebruiken en ook fatsoenlijke snelheden hiermee halen (ja okej dit hangt ook veel samen met de foon en antenne etc).
Het gaat me dus vooral om of het mogelijk is... Wie kan me hier wat over uitleggen, het zou toch jammer zijn als ik dit toetstel koop en door mijn oude SIMkaart doet ie niet alles....
Ik wil dit toestel gaan kopen over een week of 3 (abbo verlenging) en ga hierbij voor het eerst ook een internet abbo nemen.
Ik heb een oude SIMkaart (medio 2003 dachtik). Deze is nog nooit voor UMTS gebruikt, in die tijd was GPRS al nieuw. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat je SIMkaart ook nieuwe snelheden moet ondersteunen.
Mijn vraag dus, kan ik met mijn oude SIMkaart HSDPA gebruiken en ook fatsoenlijke snelheden hiermee halen (ja okej dit hangt ook veel samen met de foon en antenne etc).
Het gaat me dus vooral om of het mogelijk is... Wie kan me hier wat over uitleggen, het zou toch jammer zijn als ik dit toetstel koop en door mijn oude SIMkaart doet ie niet alles....
Wèh zedde gij??
afwassenAnoniem: 195305 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:23:
Mijn witte Hero is aan het verkleuren
Dit topic is gesloten.
Let op:
Accessoires worden hier besproken, niet in dit topic.
Accessoires worden hier besproken, niet in dit topic.