HTC Hero Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 157.733 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
Is het altijd precies 1 uur en 2 minuten, of precies de tijd dat je in die andere app bezig bent geweest? Want in een review viel het me op dat die klokwidget pas weer geüpdate wordt wanneer ie in beeld komt, dus dan zie je eerst een seconde de oude tijd en daarna wordt pas weer de goede tijd getoond.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Heb ik ook, hij zet dan gewoon de tijd weer goed +1 uur (Amsterdamse tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87922

RunaR schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:26:
[...]

Ook leuk: als je muziek luistert via een koptelefoon en je trek de stekker er uit, dan stopt de playback op je telefoon. Een makkelijkere stopknop heb ik nog nooit gehad.
Gaaf, die wou ik nog een keer uitproberen. De iphone en mijn oude ipod touch kennen dat truukje ook.
Ik had het alleen nog niet uitgeprobeerd, omdat ik er altijd pas aan denk in een volle trein. :o

Wat mij wel opvalt aan deze telefoon is, dat als er iets niet goed werkt dit na een reboot meestal opgelost is. Dit geeft me hoop, dat er bij een volgende firmware update nog flink wat verbeterd kan worden. Ik heb alleens gehad dat de trackball alleen nog maar rechts ging. En één keer dat ik even helemaal geen netwerk verbinding meer kon krijgen.

Heb zelf ook de witte Hero. Maar nog geen last van verkleuringen of krasjes. Zelfs nadat ik hem met vieze handen in de werkplaats bediend heb. Erg tevreden over de kwaliteit van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
Mute schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:35:
Is het altijd precies 1 uur en 2 minuten, of precies de tijd dat je in die andere app bezig bent geweest? Want in een review viel het me op dat die klokwidget pas weer geüpdate wordt wanneer ie in beeld komt, dus dan zie je eerst een seconde de oude tijd en daarna wordt pas weer de goede tijd getoond.
Elke keer een uur en 2 minuten :D

Trouwens net de klok widget weggegooid, teruggezet, zelfde probleem..
als ik de lock erop heb en die eraf schuif en dan halverwege stop, dan zie ik mijn klok een uur en 2 minuten achterstaan op het klokje bovenin.. echt belachelijk dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:25
Argh.. ik wordt helemaal gek. Ik krijg al een paar dagen gewoon niet de pop mailbox aan de gang.. dit terwijl G-Mail en Exchange vlekkeloos werken. Hebben jullie hier ook last van? Had het al één keer eerder in dit topic gezien.

offtopic:
Weten jullie wellicht een goede (gratis) mailapp uit de market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
om een of andere reden heb ik het alleen in klok widget 3 (waar ook het weer in staat). Maar die vind ik nou net het fijnste, lekker grote cijfers en gelijk het weer erbij

heb nu een kleinere klok widget er naast gezet, en die geeft dan wel de goede tijd aan terwijl klok 3 een uur en 2 minuten achterloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:25
dbm_ schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:43:
om een of andere reden heb ik het alleen in klok widget 3 (waar ook het weer in staat). Maar die vind ik nou net het fijnste, lekker grote cijfers en gelijk het weer erbij

heb nu een kleinere klok widget er naast gezet, en die geeft dan wel de goede tijd aan terwijl klok 3 een uur en 2 minuten achterloopt
Ik heb trouwens precies hetzelfde, maar ik dacht dat het een feature was ipv een bug. Omdat dan het klokje altijd zo mooi heen en weer klappert naar de goede tijd. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
dbm_ schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:34:
ik heb een rare bug in mijn klok widget.. als ik uit een app kom en terug ga naar mijn homescreen, dan loopt mijn klok 1 uur en 2 minuten achter (het kleine klokje bovenin niet, alleen de widget). Een seconde later springt ie dan naar de goede tijd. Maar inmiddels heb ik de telefoon al 2 keer uitgeschakeld/ingeschakeld en zelfs de accu er al uit gehad en hij blijft dit doen.. Iemand dit al meegemaakt en mogelijk een fix ervoor?

Niet echt dringend ofzo maar het irriteert me gewoon :D
Is geen bug, hoort bij de animatie. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
dbm_ schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:34:
ik heb een rare bug in mijn klok widget.. als ik uit een app kom en terug ga naar mijn homescreen, dan loopt mijn klok 1 uur en 2 minuten achter (het kleine klokje bovenin niet, alleen de widget). Een seconde later springt ie dan naar de goede tijd. Maar inmiddels heb ik de telefoon al 2 keer uitgeschakeld/ingeschakeld en zelfs de accu er al uit gehad en hij blijft dit doen.. Iemand dit al meegemaakt en mogelijk een fix ervoor?

Niet echt dringend ofzo maar het irriteert me gewoon :D
Leuke he, die grappige effecten die HTC er in gestopt heeft. net als de ruitenwisser en druppels in de weerwidget als het regent. Je scherm is dan niet echt nat ;)

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
yorroy schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:39:
Argh.. ik wordt helemaal gek. Ik krijg al een paar dagen gewoon niet de pop mailbox aan de gang.. dit terwijl G-Mail en Exchange vlekkeloos werken. Hebben jullie hier ook last van? Had het al één keer eerder in dit topic gezien.

offtopic:
Weten jullie wellicht een goede (gratis) mailapp uit de market?
Jip, nog steeds niet werkend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
RunaR schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:50:
[...]

Leuke he, die grappige effecten die HTC er in gestopt heeft. net als de ruitenwisser en druppels in de weerwidget als het regent. Je scherm is dan niet echt nat ;)
Leuk grapje man... maar die animatie hadden ze ook kunnen laten zien zonder de klok de verkeerde tijd te laten aangeven, dus wat mij betreft nog steeds een bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ococ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik heb in de linkerbovenhoek een ballon met een oogje erin en een uitroepteken ernaast weet iemand wat dat betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor als mensen ook hun contacten graag gesynced willen hebben tussen Outlook / Gmail / HTC Hero, ik heb nu de volgende oplossing in gebruik:

Ik gebruik enkel nog de Google contacts op de telefoon, niet meer de contacts on phone. Deze contacten worden daarom automatisch gesynced met de contacten in Gmail. Voor de sync tussen Gmail en Outlook gebruik ik de gratis tool 'GO ContactSync'. Dit kan je eenzijdig en tweezijdig instellen, automatisch of op commando (http://www.webgear.co.nz/Products/GOContactSync.aspx).

Voordelen:
- geen kabel sync meer nodig
- alle contactvelden in je telefoon, zijn daadwerkelijk zichtbaar in Gmail en Outlook
(dit was bij mij niet altijd het geval als ik HTC Sync gebruikte)
- goede backup: altijd direct de laatste contactinformatie online

Opmerkingen:
- Ik krijg bij de contacten die de text string bevatten in het veld 'notes' (vanwege de Facebook koppeling in de HTC Hero) wel wat errors popups met de tool, maar die lijken geen problemen te veroorzaken wat betreft het syncen.
- In een eerdere post sprak ik over Soocial. Hoewel veelbelovend, doet die de sync tussen Gmail en Outlook op dit moment nog niet goed (mist informatie etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
ococ schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:55:
Ik heb in de linkerbovenhoek een ballon met een oogje erin en een uitroepteken ernaast weet iemand wat dat betekent?
Even je notifications bekijken: vanaf de bovenrand van het scherm naar beneden swipen.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11-2015
Bleh... mijn Hero moet ik terugsturen: mobiel dataverkeer is stuk! Waarschijnlijk 4 weken kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
dbm_ schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:55:
[...]

Leuk grapje man... maar die animatie hadden ze ook kunnen laten zien zonder de klok de verkeerde tijd te laten aangeven, dus wat mij betreft nog steeds een bug
Ook de andere varianten van de klok updaten bij mij pas als hij zichtbaar is (wel sneller omdat het geen animatie betreft). Hetzelfde geld voor de weer app, die update ook pas als hij zichtbaar is. Het lijkt me logisch dat dit is om te voorkomen dat alle apps op de niet-zichtbare pagina's zich continu nutteloos blijven updaten.

[ Voor 5% gewijzigd door vanardenne op 03-08-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik zie dat ik mijn eigen contact-info kan invullen, maar ik heb mezelf al staan in de Gmail-contactlijst. Hoe kan ik die twee samenvoegen?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
vanardenne schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:04:
[...]

Ook de andere varianten van de klok updaten bij mij pas als hij zichtbaar is (wel sneller omdat het geen animatie betreft). Hetzelfde geld voor de weer app, die update ook pas als hij zichtbaar is. Het lijkt me logisch dat dit is om te voorkomen dat alle apps op de niet-zichtbare pagina's zich continu nutteloos blijven updaten.
Hij update wel.. de klok loopt namelijk gewoon elke keer 1 uur en 2 min achter.

Maar ik geloof inmiddels ook wel dat het een "feature" is (of iig een slechte uitvoering ervan). Aangezien hij om 17:01 op 16:59 stond. Das namelijk maar 2 minuten, maar dan heb je alsnog de klapper animatie bij zowel de uren als de minuten.

Ik heb trouwens inmiddels gewoon een kleinere weer widget en kleinere digi klok widget in de plaats gezet.. heb ik ook gelijk plek voor wat extra widgets in mn homescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Nielsepiels schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:01:
Bleh... mijn Hero moet ik terugsturen: mobiel dataverkeer is stuk! Waarschijnlijk 4 weken kwijt :(
Lijkt me dat het niet zo snel stuk mag gaan. Kan je niet gewoon een nieuwe opgestuurd krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

dbm_ schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:55:
[...]

Wat heb je nou eigenlijk voor probleem daarmee? Dat je niet meteen ziet hoe laat het is? De tijd zie je sowieso altijd al als je de Hero van de schermblokkering haalt dus dat lijkt me geen probleem, en als je al voorbij de schermblokkering bent weet je hoogstwaarschijnlijk al hoe laat het is.

[ Voor 8% gewijzigd door gday op 03-08-2009 17:33 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
Naja het is niet alleen bij de schermblokkering. Ook bij andere apps wanneer je daarna terugkeert naar het homescreen. Maar met de schermblokkering is het het makkelijkst te repliceren. En het is niet per se een probleem, meer iets dat me gewoon stoort. En het is ook klaar nu want ik heb de widget vervangen, dus "probleem" opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

erreen schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:52:
[...]

Jip, nog steeds niet werkend :(
Vodafone toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:08
Ik heb de telefoon nu een paar dagen.
Werkt super.., alleen wil hij vaak de audio via bluetooth niet automatisch pakken.
Als hij dit heeft moet ik de verbinding van de autoradio op de Hero
verbreken en weer opnieuw aanmelden.
Met de normale spraakverbinding heeft hij geen problemen.

Verder heb ik het probleem dat wanneer ik hem in de telefoon houder zet
(met 2 van die armen die je naar elkaar toe klikt) ,
dat het touchscreen slecht werkt.
Hebben meerderen dit?.
Ben toch bang dat ik het touchscreen sloop.
Kan zijn dat die armpjes teveel druk uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

waarom zien we het Hero-draadje niet meer in het hoofdmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het Hero-topic is gewoon te zien in Themaforum: Android. Wellicht begrijp ik je niet goed. Stuur me dan even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Je APN wel goed staan?

KPN

* APN: internet
* Account Name: KPN
* Password: gprs

KPN (als bovenstaande niet werkt)

* APN: portalmmm.nl
* Account Name: [leeg laten]
* Password: [leeg laten]

Of via 1200 service menu de instellingen ophalen?

[ Voor 6% gewijzigd door 210667 op 03-08-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:13:
Het Hero-topic is gewoon te zien in Themaforum: Android. Wellicht begrijp ik je niet goed. Stuur me dan even een DM.
ok ff gemist. Nu opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
210667 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:26:
[...]

Je APN wel goed staan?

KPN

Het gaat om de instellingen van de uitgaande server., hij geeft aan dat de uitgaande server geen authenticatie ondersteundt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
  • Laatst online: 02-05-2023
Weet iemand hoe ik file uploads in de browser aan kan zetten? Ik moet natuurlijk wel kunnen vlotten vanafmijn telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
210667 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:26:
[...]

Je APN wel goed staan?

KPN

Net KPN gebeld, daar hadden ze (nog) geen instellingen voor de Hero ?
en werd doorverwezen naar Hetnet.
Hetnet gebeld en daar konden ze mij ook niet helpen, die zei dat ik bij KPN moest
zijn voor instellingen van de uitgaande server.
Inkomende server werkt goed, nu de rest nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
erreen schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:20:
[...]

Net KPN gebeld, daar hadden ze (nog) geen instellingen voor de Hero ?
en werd doorverwezen naar Hetnet.
Hetnet gebeld en daar konden ze mij ook niet helpen, die zei dat ik bij KPN moest
zijn voor instellingen van de uitgaande server.
Inkomende server werkt goed, nu de rest nog.
Misschien dat deze pagina nog wat hulp biedt?

http://www.androidworld.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Bedankt voor de reactie, maar het gaat om de SMTP server wat daar ingevuld dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
  • Laatst online: 26-11-2015
DarkFly schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:25:
[...]

Lijkt me dat het niet zo snel stuk mag gaan. Kan je niet gewoon een nieuwe opgestuurd krijgen?
Nee, ik moest hem opsturen en dan wordt-ie gerepareerd, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurieus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-04 11:27
De Hero is nu een aantal dagen in gebruik en bevalt prima. CoPilot is duidelijk en goed te gebruiken, is alleen wel vaak de GPS fix "even" kwijt. Dit "even" varieert van enkele seconden tot minuten. Vreemd.

Wat me meer stoort is dat ik Exchange sync nog steeds niet aan de gang heb. Inmiddels via root-access het self signed certificate aan de keystore toegevoegd (/etc/security/cacerts.bks) maar het baat niet. Hij blijft de nietszeggende melding "Sync-protocolfout" geven. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fleurieus schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:37:
De Hero is nu een aantal dagen in gebruik en bevalt prima. CoPilot is duidelijk en goed te gebruiken, is alleen wel vaak de GPS fix "even" kwijt. Dit "even" varieert van enkele seconden tot minuten. Vreemd.

Wat me meer stoort is dat ik Exchange sync nog steeds niet aan de gang heb. Inmiddels via root-access het self signed certificate aan de keystore toegevoegd (/etc/security/cacerts.bks) maar het baat niet. Hij blijft de nietszeggende melding "Sync-protocolfout" geven. Iemand een idee?
misschien overbodige vraag maar ssl toch wel aangevinkt in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247377

SLECHT BEREIK / ONTVANGST?

Heb een T-mobile abbo en kaart(2 jaar oud), maar met de Hero is het ontvangst niet al te goed. Geeft vaak maar 1 streepje aan(centrum Amsterdam), en switcht af en toe naar 3/4 streepjes.

Bij een paar van mijn contacten is het geluid heel nasaal en niet zuiver.

Hiervoor heb ik een Nokia gehad, en het bereik (idem geluid) was altijd top.

Herkent iemand dit..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Anoniem: 247377 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:47:
SLECHT BEREIK / ONTVANGST?

Heb een T-mobile abbo en kaart(2 jaar oud), maar met de Hero is het ontvangst niet al te goed. Geeft vaak maar 1 streepje aan(centrum Amsterdam), en switcht af en toe naar 3/4 streepjes.

Bij een paar van mijn contacten is het geluid heel nasaal en niet zuiver.

Hiervoor heb ik een Nokia gehad, en het bereik (idem geluid) was altijd top.

Herkent iemand dit..?
Bij mij staan er ook maar 1 of 2 streepjes. Zolang ik een goede connectivity heb boeien mij die streepjes niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

erreen schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:57:
[...]

Bij mij staan er ook maar 1 of 2 streepjes. Zolang ik een goede connectivity heb boeien mij die streepjes niet :+
het wordt alleen vervelend wanneer je ook in gebouwen komt en in gebieden waar er maar net bereik is

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05 00:05
Ik snap niet dat het sommige mensen niet opvalt dat de interface van de Hero gewoon traag werkt. Je ziet duidelijk dat bijv bij het inzoomen met de browser, of alles wat een vloeiend schuivend beeld vereist vaak gepaard gaat met haperingen. Ook het kantelen naar landscape wil soms niet opschieten.

Een vloeiende interface en snelle reactie van zo'n toestel is voor mij erg belangrijk. Bijna nog belangrijker dan alle features die je zelf kunt aanpassen. Nu heb ik nog een Windows Mobile toestel, maar tegen Oktober wil ik een ander. Ik had eerst mijn zinnen gezet op een Android telefoon, maar hoe meer filmpjes ik zie, des te huiveriger ik word. Het gaat gewoonweg niet vloeiend. De iPhone doet dit echt vele malen beter, helaas.

Dat wordt weer wachten op een telefoon die de iPhone echt gaat verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Op m'n g1 heb ik vrij weinig last van. Ligt meer aan het toestel dan aan Android denk ik. Overigens zijn veel websites ook niet geoptimaliseerd voor mobiele devices. Denk aan GoT. Dat zijn grote pagina's met veel plaatjes en javascript. Daar kun je natuurlijk niet dezelfde performance verwachten als op een dualcore pc. Ook op mn netbook heb ik soms hickups onder windows of bij bepaalde handelingen (msn). Ik vind het allang knap dat de meeste telefoons nu in staat zijn websites volledig weer te geven, want ze zijn meestal gemaakt voor de van nature krachtigere pcs. En android is relatief nieuw dus ik denk dat het nog wel een halfjaar duurt voordat er een goeie afstemming met de hardware wordt gevonden.

Op een gemiddelde laptop start Outlook ook niet instant op, maar zit je vaak een paar seconden te wachten. Ook het startmenu van Windows heeft soms hickups op laptops. Dus waarom verwacht je dat van een smartphone dan wel?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 04-08-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paar daagjes weggeweest, 1250 berichten verder en dus tijd voor HTC Hero [part deux]!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Daar dus verder.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Accessoires worden hier besproken, niet in dit topic.