Na anderhalf dag met de Hero gespeeld te hebben kan ik melden dat dit mijn beste telefoon ooit is.
Hiervoor had ik een Nokia N82. Enige dat daar beter aan is, is de camera..
Ik was één van de HTCtje.nl winnaars dus kan mooi mijn sim-only + internet van KPN gebruiken.
Lag??
Ik heb 6 schermen vol zitten met widgets maar heb totaal geen last van lag. Enige is dat als ik uit standby kom en ik wil snel naar mijn laatste scherm dan wil het wel eens ietwat laggen, niet storend echter en komt lang niet altijd voor. Heb het idee dat dit alleen gebeurt als er net weer een nieuwe update van het weer komt.
Exchange
werkt erg lekker (mail + agenda). Syncroniseren gaat vlot terwijl dit bij mijn Nokia altijd erg lang duurde. Ook webpagina's gaat lekker snel. En ik altijd maar denken dat dit op de N82 aan die trage verbinding van KPN lag.
Typen
Waar ik vooral bang voor was is het typen op een touchscreen. Na een dag spelen gaat erg lekker. Typen in portraid mode is niet aan mij besteed dus heb deze snel op T9 gezet, in landscape gaat het prima. (QWERTY is trouwens ook niet handig als je aan het rijden bent heb ik gemerkt)
Scherm
Wat helder! ik vond de schermen van de iPhone altijd super maar deze ziet er nog scherper en helderder uit.
Dat laagje dat over het scherm zou zitten tegen vingerafdrukken werkt prima. Vingerafdrukken hou je wel maar één keer met een doek erover en het is weer schoon. Ik heb er echter wel een screenprotector (van HTC zelf, niet bijgeleverd trouwens) opgeplakt, ik ben namelijk toch bang voor krassen. Ik merk niks geen verschil qua gevoeligheid dus daar hoef je het niet voor te laten.
Android Market
Hier had ik eerlijk gezegd meer van verwacht. Er staan genoeg apps in maar 90% is naar mijn mening fun om één keer te gebruiken maar meer ook niet. Daarnaast vind ik het zoeken naar apps niet ideaal.
Voorbeeld: ik wilde graag de buienradar app downloaden. Als ik zocht op "buien" kon de market niks vinden, als ik zocht op "buienradar" weer wel. Zelfde geldt voor Shazam. Toen ik zocht op Shaz werd er niks gevonden.
Muziek
Werkt prima. Geluid is via de speaker prima en met goede oordopjes vind ik het goed om aan te horen.
Bellen
Ik merk geen verschil met de Nokia. Ik weet nog niet hoe goed anderen mij horen.
Camera
Voor mij het minst belangrijk. Voor snapshots is dit prima. Gemis voor velen is denk ik wel een flitsers.
Internet
Zoals gezegd vind ik het snel genoeg, vooral mobiele websites openen uiteraard snel.
Multitouch werkt super voor zoomen. Tekst is altijd goed leesbaar door het fijne scherm.
Accu duur
Ik heb er iets meer dan een dag mee gedaan, denk tussen de 30 en 35 uur.
In die tijd heb ik veel met maps gespeeld, muziek geluisterd, youtube gekeken, homescreens aanpassen totdat het helemaal klopt, mail verstuurd, internet hele dag aan. Het weer 12 keer bekeken, NU.nl app veel gebruikt, veel gebladerd door de market, en veel mee gesmst.
Ik ben er blij mee, ik denk dat ik er met normaal gebruik (voor mij) een dag of 2 mee doe.
iPhone VS. HTC Hero
Scherm van de HTC vind ik beter, Widgets van de HTC spreekt voor zich.
Snelheid is naar mijn mening hetzelfde (vergeleken met 3G. 3GS weet ik niet)
Als ik moet kiezen ga ik voor de Hero, vooral vanwege het feit dat je al je homescreens kan indelen zoals je zelf wil.
één ding kom ik niet uit. Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik gebruik normaal gesproken ook POP mail van Ziggo (met @home mailadres). Ik krijg echter met geen mogelijkheid mijn mail binnen. Als ik mijn nokia helemaal opnieuw instel komt alles weer binnen maar bij de Hero heb ik dat mailaccount al een keer of 5 ingesteld.. heeft iemand anders dit probleem ook?