Inderdaad, gisteren en vandaag weer melding gehad dat ik telefonisch niet bereikbaar was rond 19:30.
Verwijderd
Wij hier in Hilversum-Zuid hebben UPC en onze ervaring is heel erg slecht, nu al zeker 2 weken geen telefoon verder vanaf oktober2008 slecht internet, weinig snelheid en veel uitval, in juni 2009 kwam er eindelijk een monteur 2x achter elkaar eerst werd er gezegd dat het in huis zou zitten, na het kapot knippen van alle kabels in bijzijn van de monteur gingen ze twijfelen toen werd er ondekt dat er een versterker in het kastje naast ons huis kapot was.
Wij hebben er genoeg van UPC is een ramp, vanaf 14 oktober wordt het glas bij ons aangesloten is in juni al aangelegd, wij verheugen ons (op een betere verbinding).
mvg
Wij hebben er genoeg van UPC is een ramp, vanaf 14 oktober wordt het glas bij ons aangesloten is in juni al aangelegd, wij verheugen ons (op een betere verbinding).
mvg
WAAR in wijchen zijn ze al begonnen? weet iemand dat. ik woon op de ververt.
en zit al lang te wachten tot ze eindenlijk beginnen ! en ik hoorde iemand zeggen dat ze in wijchen bezig waren met tuin boringen ofz ?
en zit al lang te wachten tot ze eindenlijk beginnen ! en ik hoorde iemand zeggen dat ze in wijchen bezig waren met tuin boringen ofz ?
Ik heb sinds juni 2005 glasvezel van XMS en de laatste tijd heb ik geen problemen ervaren bij telefonie, internet, televisie analoog, digitaal en HD. Dus als je kunt kiezen voor XMS zou ik het zeker doen!Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:02:
Ik ben ook van plan om een abonnement te nemen van XMS. Ik heb al een de sleutels van mn nieuwe woning waar ook het glasvezel beschikbaar is. Alleen zit ik nog te twijfelen tussen ziggo waar ik altijd internet van heb gehad en het nog onbekende XMS. Bij ziggo betaal je dan €65 euro voor een alles in een pakket (50mb - volgend jaar 80mb) waar ik perse een tv abo bij moet nemen. Omdat ik alleen Internet en Telefonie nodig heb wil ik eigenlijk niet extra betalen voor een TV abonnement.
In principe zou ik voor XMS moeten kiezen. Maar toch zit het me niet lekker omdat glasvezel beginnende is en XMS toch nog een onbekende provider is. Het heeft wel zijn voordelen: bijv: snelle levertijd. 44.95 euro is voor internet+telefonie toch een redelijke prijs.
Graag wil wat advies van XMS gebruikers
UPC en Ziggo staan regelmatig in de klachten top 3 van oa Kassa en daar heb ik XMS nog nooit langs zien komen. Naast een kostenbesparing heb je dus ook een stabiele aansluiting.
Maar als er op een of andere backbone een storing is zal XMS daar ook last van hebben.
NB ik woon in Soest.
weer een aantal "in gesprek"?
gaat allemaal om inkomend verkeer begrijp ik?
i'm on it! (althans morgen ochtend dus)
Het internet bij XMS is prima in orde, maar digitale TV zou ik niet afnemen bij XMS. Het zenderaanbod blijft achter op de concurrentie zonder dat er zicht op verbetering is. Sinds de introductie van digitale TV bij XMS, wat alweer anderhalf jaar geleden is, zijn er geen zenders toegevoegd aan het zenderpakket. Ook zijn, ondanks toezeggingen, niet alle zenders uit het analoge pakket digitaal beschikbaar gemaakt. Tel daarbij op dat de decoder voor HDTV niet naar behoren werkt en dat ook daar geen zicht op verbetering is.Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:02:
In principe zou ik voor XMS moeten kiezen. Maar toch zit het me niet lekker omdat glasvezel beginnende is en XMS toch nog een onbekende provider is. Het heeft wel zijn voordelen: bijv: snelle levertijd. 44.95 euro is voor internet+telefonie toch een redelijke prijs.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Nieuwste probleem: van alles wat ik bekijk in Uitzendinggemist loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Voor de reguliere zenders lopen beeld en geluid wel gelijk. Komt dit mogelijk door de recente software update? Ik gebruik Uitzendinggemist niet zo vaak maar heb nog nooit gezien dat er echt een volle seconde verschil tussen beeld en geluid zit.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Inkomend en uitgaand bij mij !Yogoi schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:05:
weer een aantal "in gesprek"?
(is het toeval dat alle klagers hier uit Leiden komen ? )
[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 08-10-2009 08:30 ]
Ja dat is toeval. Ik heb nu ook een aantal meldingen uit Amersfoort en Utrecht.Nick39 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:14:
[...]
Inkomend en uitgaand bij mij !
(is het toeval dat alle klagers hier uit Leiden komen ? )
He.. dacht ik dat ik een patroon herkende.. probeerde alleen mee te denken.Yogoi schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:39:
[...]
Ja dat is toeval. Ik heb nu ook een aantal meldingen uit Amersfoort en Utrecht.
Wel klooie, ik verwacht een pakket uit duitsland via UPS, uiteindelijk heb ik ze daarnet met mijn mobiel gebeld,via vaste lijn lukte niet,bleek dat ze me gisteren diverse keren hebben gebeld en ik voor Jan met de korte achternaam zat te wachten.
Hoop wel dat dat Telio eindelijk de afspraken eens gaat nakomen.
Het vreemde is dat de capaciteit voor inkomend 170% is van wat het 3-4 weken terug was. En toch lijkt het probleem weer te spelen.
Je kon net niet via de vastelijn uitbellen?
Wat voor een melding kreeg je?
(als het een ingespreks toon was , was deze toevallig sneller dan een normale?)
Voor internet zou ik in iedere geval bij XMS gaan heb het nu 1.5 jaar en eerlijk gezegd wil ik nooit meer terug naar kabel of ADSL, over telefonie kan ik niet mee praten want heb dat nooit gebruikt, en voor televisie zou ik het doen als ze gelijk kunnen concurren met Ziggo maar jammer genoeg kunnen ze dat nu nog niet, hopelijk in de toekomst wel.Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:02:
Ik ben ook van plan om een abonnement te nemen van XMS. Ik heb al een de sleutels van mn nieuwe woning waar ook het glasvezel beschikbaar is. Alleen zit ik nog te twijfelen tussen ziggo waar ik altijd internet van heb gehad en het nog onbekende XMS. Bij ziggo betaal je dan €65 euro voor een alles in een pakket (50mb - volgend jaar 80mb) waar ik perse een tv abo bij moet nemen. Omdat ik alleen Internet en Telefonie nodig heb wil ik eigenlijk niet extra betalen voor een TV abonnement.
Nee, niet de congestie toon,gewoon in gesprek.Yogoi schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:53:
Het vreemde is dat de capaciteit voor inkomend 170% is van wat het 3-4 weken terug was. En toch lijkt het probleem weer te spelen.
Ik herken het verschil tussen de congestie toon en de in gesprek toon,bij de eerste pak ik al gelijk mijn mobiel.
Omdat het ook echt als in gesprek klonk ging ik er ook van uit dat het nummer dat ik belde in gesprek was.
Tot ik sms-jes van 3 verschillende personen kreeg dat ik in gesprek was.
Toen bleek dat ik die 3 ook niet kon bellen.
Rond half 11 kwam ik er opeens weer door,maar vanochtend was het weer raak.
Volgens mij is er een probleem op het platform van Uitzendinggemist (de bron bij de nederlandse omroep, niet XMS). Daar zijn ze al mee bezig.ari3 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 02:49:
Nieuwste probleem: van alles wat ik bekijk in Uitzendinggemist loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Voor de reguliere zenders lopen beeld en geluid wel gelijk. Komt dit mogelijk door de recente software update? Ik gebruik Uitzendinggemist niet zo vaak maar heb nog nooit gezien dat er echt een volle seconde verschil tussen beeld en geluid zit.
Verwijderd
dus:
- (digitale) tv en radio van xms: nee
- internet van xms: ja
- telefonie van xms: wanneer ik betrouwbaarheid wil, nee.
eigenlijk is alleen internet goed bij xms? en daar is ook nooit geklooi mee? ik download namelijk erg veel via newsgroepen maar zijn hier nooit problemen mee?
eigenlijk is alleen internet goed bij xms? en daar is ook nooit geklooi mee? ik download namelijk erg veel via newsgroepen maar zijn hier nooit problemen mee?
Analoge TV kan best hoor, ok het is misschien niet super qua kwaliteit maar als je daar niet echt op let of wilt wachten op verbeterde Digitale TV is dan valt het best mee (en dat zegt iemand die al sinds 2 jaar niet meer zijn hand omdraait voor minder dan 720p).Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:26:
dus:
Internet heb ik tot nu toe nog nooit problemen mee ondervonden en Usenet werkt prima al kunnen er soms wat probleempjes mee zijn als er aan XSnews kant het een en ander wordt veranderd
Moet er wel bij zeggen dat ik Usenet nog niet zo lang heb (~4 weken).
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Beetje te kort door de bocht.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:26:
dus:
Internet is fantastisch,maar neem geen usenet abonnement bij XMS,neem die bij een losse provider,goedkoper en betrouwbaar.
Dit heeft niets met xms te maken maar de dienst die er achter zit, xsnews,die geeft regelmatig fouten.
Analoge tv: in een woord bagger kwaliteit bij oudere ontvangststations zoals in Leiden,er zijn plaatsen waar het wel goed is,al kan ik die niet noemen.
Digitale tv: Beeldkwaliteit is prima alleen het pakket is (te) beperkt,is daarentegen ook nog gratis.
Zo goed als geen aanbod van HD zenders.
Telefonie: onbetrouwbaar,niet door de gebruikte apparatuur maar door serviceprovider Telio.
kost daarentegen ook bijna niets.
Ik neem usenet af bij newsxs, 8,95 per maand (kan goedkoper per jaar) en haal altijd de volle 50 mbits.
Internet heeft er 1 of 2 keer uitgelegen toen ze ergens extern een kabeltje los hadden getrokken.
Het zijn meer de providers waar xms een kontrakt mee heeft die niet voldoende betrouwbaar blijken te zijn.
Heb nu bijna 2 jaar internet,en dat heeft er dus maximaal een half uur uit gelegen in die tijd.
als je gewoon je eigen payed account hebt niet. ik zit zelf bij XSnews niet via XMS en ik heb bijna nooit problemen gehad.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:26:
dus:
Dit kan nogal verschillen per wijk.Analoge tv: in een woord bagger kwaliteit bij oudere ontvangststations zoals in Leiden,er zijn plaatsen waar het wel goed is,al kan ik die niet noemen.
Glazenkamp en Zeewolde schijnen bijvoorbeeld hele goede kwaliteit te krijgen. (let op dit zijn meldingen die ik van andere klanten te horen krijg)
- Digitale TV = zeer tevreden over. Zender aanbod is ronduit slecht en zit geen schot in (gegronde klacht, ik niet alleen) echter de kwaliteit van wat er aangeboden word is het beste wat ik tot nu toe gezien heb. HDTV, ik heb het, is een afradertje. Dit omdat er geen zicht is op wat en hoe; het ziet er naar uit dat het op een dag zomaar door gedrukt is zonder zender aanbod. Kwalijke zaak en "we zijn er mee bezig" word ook ongeloofwaardig na een tijdje. Het product is werkend te zien en is ook zeer goed, echter zonder zenders is het vooralsnog een lachertje...! Beschamende afloop van iets wat vannuit de pilot zeer belovend leek.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:26:
dus:
- Internet is snel, stabiel en ik heb pas een storing (geplanned onderhoud notabene) meegemaakt die aan XMS zelf te wijten was. Aanrader, wat er geadverteerd word word geleverd.
- Telefonie: ik ben een afnemer, maar gezien al het gepruts maak ik er maar geen gebruik van. Voor mij is bereikbaarheid en gebruik kunnen maken van dit product cruciaal. Gezien het hoge gepruts gevoel gehalte maar geen gebruik van gemaakt. Jammer, maar zeker nog niet professioneel; een storing moet kunnen, echter hier lijken de didactische stappen nog gezet te moeten worden om een betrouwbaar diagnostisch pad te kunnen betreden. Het geen inzicht hebben in de aard van de klachten is kwalijk.
Dit zijn echter persoonlijke ervaringen en meningen. Het zal verschillen van klant tot klant. Over het algemeen zou ik zeer zeker aanraden om gebruik te maken iig van 2 diensten, maar wel met de boven geschreven kanttekeningen.
Die zullen de nieuwe digitale headends hebben waar wij nog van dromenYogoi schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:41:
[...]
Dit kan nogal verschillen per wijk.
Glazenkamp en Zeewolde schijnen bijvoorbeeld hele goede kwaliteit te krijgen. (let op dit zijn meldingen die ik van andere klanten te horen krijg)
Maar analoog is dus slecht op de meeste plaatsen behalve Glazenkamp en Zeewolde,dit komt niet door de slechte kwaliteit van de vezel maar door de goedkopere apparatuur die is gebruikt en helaas nog niet is vervangen.
Voordat er een discussie gaat uitbreken dat er nog geen HD content zou zijn wat ik wel eens zie,ik quote jou even omdat je het HD pakket dezelfde classificatie geeft als ik, Caiway heeft bv 20 HD Zenders.DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:57:
[...]
- Digitale TV = zeer tevreden over. Zender aanbod is ronduit slecht en zit geen schot in (gegronde klacht, ik niet alleen) echter de kwaliteit van wat er aangeboden word is het beste wat ik tot nu toe gezien heb. HDTV, ik heb het, is een afradertje. Dit omdat er geen zicht is op wat en hoe; het ziet er naar uit dat het op een dag zomaar door gedrukt is zonder zender aanbod. Kwalijke zaak en "we zijn er mee bezig" word ook ongeloofwaardig na een tijdje. Het product is werkend te zien en is ook zeer goed, echter zonder zenders is het vooralsnog een lachertje...! Beschamende afloop van iets wat vannuit de pilot zeer belovend leek.
Fashion tv HD, Discovery HD,Nat-Geo HD,Ned 1,2 en 3 HD, Historychannel HD,Animal planet HD,Film1 HD,Brava HD,MTV HD,Sundance HD,MGM HD,Rush HD,Sport 1 HD,HD3,Eurosport HD.
Aanbod is er zeker.
Nope, dat zijn gewoon de analoge headends. Exact dezelfde hardware als in Leiden.Nick39 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:20:
[...]
Die zullen de nieuwe digitale headends hebben waar wij nog van dromen
Zenden die 20 zenders ook echt allemaal 24/7 echte HDTV uit? (Is een serieus bedoelde vraag!)Nick39 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:33:
[...]
Voordat er een discussie gaat uitbreken dat er nog geen HD content zou zijn wat ik wel eens zie,ik quote jou even omdat je het HD pakket dezelfde classificatie geeft als ik, Caiway heeft bv 20 HD Zenders.
Fashion tv HD, Discovery HD,Nat-Geo HD,Ned 1,2 en 3 HD, Historychannel HD,Animal planet HD,Film1 HD,Brava HD,MTV HD,Sundance HD,MGM HD,Rush HD,Sport 1 HD,HD3,Eurosport HD.
Aanbod is er zeker.
Ik ga pas HDTV afnemen als ook de RTL en SBS zenders tussen 18:00 en 24:00 echte HDTV uitzenden.
- Internet is super. News gebruik ik niet, maar een extern account lijkt mij flexibeler en beter.
- Analoog en Digi tv is goed genoeg voor mij. Bij Digi tv is bijvoorbeeld die programma info bij het zappen echt ideaal. Helaas nog niet bij alle zenders en niet altijd up-to-date bijgewerkt.
- Telefoon gebruik ik niet genoeg om echt te kunnen beoordelen. Wil je absolute zekerheid dan kun je beter analoog bij KPN houden, zolang als dat nog bestaat.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Om even misverstanden te voorkomen (Nick heeft helemaal gelijk, maar het staat een beetje onhandig); voor zo ver ik kan zien en weet heeft XMS de volgende 4 HD zenders:Nick39 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:33:
[...]
Voordat er een discussie gaat uitbreken dat er nog geen HD content zou zijn wat ik wel eens zie,ik quote jou even omdat je het HD pakket dezelfde classificatie geeft als ik, Caiway heeft bv 20 HD Zenders.
Aanbod is er zeker.
Ned1
Ned2
Ned3
Brava
Brava lijkt mij content waar niet betaald voor hoeft te worden vannuit de provider gezien (zeer beperkte niet varierende inhoud) en Ned1, 2 & 3 zijn standaard, en dan nog niet altijd HD.
Als er daadwerkelijk nog wat aan HD zenders onderhandeld word, zou het leuk zijn om wat meer details te weten.
Vooralsnog download ik alles maar omdat de meeste content wel beschikbaar is in HD, echter niet geleverd kan worden. Ik snap best dat we de early adapters price betalen, echter geen nieuws is slecht nieuws; ik heb nu een onderbuik gevoel dat een teveel betaald iemand de hele zwik heeft doorgedrukt voor zijn target bonus om het vervolgens als een baksteen te laten vallen. Ik neem ook aan dat bij andere mensen met een 130 dit gevoel (hetzij in een ander jasje) ook wel zal heersen.
Nee. Film1 HD & Ned 1,2,3 HD hebben maar een zeer beperkt HD pakket. De meeste uitzendingen zijn in SD.Fiber schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:00:
[...]
Zenden die 20 zenders ook echt allemaal 24/7 echte HDTV uit? (Is een serieus bedoelde vraag!)
Een aantal zenders ken ik alleen van horen zeggen,want ik heb geen caiway.Fiber schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:00:
[...]
Zenden die 20 zenders ook echt allemaal 24/7 echte HDTV uit? (Is een serieus bedoelde vraag!)
Ik ga pas HDTV afnemen als ook de RTL en SBS zenders tussen 18:00 en 24:00 echte HDTV uitzenden.Al die geadverteerde diensten als huisartsen, lokale sport, kerkdiensten, wijkvergaderingen, amateurtoneel, etc. online bestaan volgens mij alleen in de folder....
- Internet is super. News gebruik ik niet, maar een extern account lijkt mij flexibeler en beter.
- Analoog en Digi tv is goed genoeg voor mij. Bij Digi tv is bijvoorbeeld die programma info bij het zappen echt ideaal. Helaas nog niet bij alle zenders en niet altijd up-to-date bijgewerkt.
- Telefoon gebruik ik niet genoeg om echt te kunnen beoordelen. Wil je absolute zekerheid dan kun je beter analoog bij KPN houden, zolang als dat nog bestaat.
Ned 1,2 en 3 is lang niet allemaal HD,maar er komen langzaam wel programma's bij.
Fashion HD is echt HD,Discovery en National Geographic en animal is ook echt HD.
Film 1 HD is ook HD alleen niet elke film die op de gewone Film 1 kanalen ook is, is al in HD beschikbaar,dus dan zendt de zender niets uit.
Rush is ook HD,Eurosport in elk geval Live wel, zoals nu met Tennis.
MTVHD is ook echt HD.
Dan heb je nog Arte HD,die is ook volledig HD,Railway HD is ook echt HD maar of iedereen nu zit te wachten op plaatjes vanuit een rijdende trein is de vraag.
Je kan natuurlijk wel gaan zeggen,maar wat is dan allemaal wel HD,maar dan kun je ook zeggen,waarom zenden de andere zenders dan in breedbeeld uit terwijl er vaak 4:3 programma's tussen zitten.
Ziggo zou wat meer HD zenders gaan inpassen maar helaas hebben diverse programma raden aan de bel getrokken omdat voor HD 2 analoge zenders weg moesten (die ook digitaal er op zitten) die nu weer terug moeten.
Caiway gaat 10-10-2010 (whats in a date) volledig digitaal en stopt dan nog eens 100 extra zenders in het pakket.
Jammerdenan schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:41:
[...]
Nope, dat zijn gewoon de analoge headends. Exact dezelfde hardware als in Leiden.
[ Voor 7% gewijzigd door The Wizard op 08-10-2009 17:28 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Hier in Amersfoort vanavond niet mogelijk uitgaand te bellen.
Meer mensen op dit moment deze problemen?
<edit> ben even verders aan het testen gegaan.
Maar dit probleem ligt NIET aan XMS!
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 21:13 ]
No problemo hier, telefoon werkt prima, ook Amersfoort...Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:58:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En wat heb je precies gedaan?Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:58:
wat was er en wat lag er neit aan xms?
Stekker er in gestoptYogoi schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:33:
[...]
En wat heb je precies gedaan?
Maar waarom is het in Leiden dan zo beroerd,heb daarnet nog even gekeken maar het is echt droevig.denan schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:41:
[...]
Nope, dat zijn gewoon de analoge headends. Exact dezelfde hardware als in Leiden.
Overigens,wat uitzending gemist betreft, ook bij Ziggo is daar momenteel de kwaliteit bedroevend,beeld en geluid lopen bijna een seconde uit sync.
Dit ligt duidelijk niet aan XMS.
Staat ook op uitzendigngemist.nl... Technicolor is het aan het uitzoeken hoe het komt... Ze zijn nu stapsgewijs de repairs aan het uitvoeren van de laatste 3 dagen op de over capaciteit.Nick39 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:05:
[...]
Maar waarom is het in Leiden dan zo beroerd,heb daarnet nog even gekeken maar het is echt droevig.
Overigens,wat uitzending gemist betreft, ook bij Ziggo is daar momenteel de kwaliteit bedroevend,beeld en geluid lopen bijna een seconde uit sync.
Verwijderd
Ik probeerde iemand te bellen, en vervolgens een dodo lijn.Yogoi schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:33:
[...]
En wat heb je precies gedaan?
Daarna nog iemand gebeld, en je raad het al... weer een dodo lijn.
Ow... dodo = dode
Speciaal voor Nick (dit grapje
Daarna had ik dus die melding op tweakers gezet,
maar helemaal eerst niet bij stilgestaan dat beide nummers bij Ziggo zijn aangesloten.
Daarna heb ik vervolgens naar iemand gebeld met een Tele2 lijn,
en daarbij geen problemen.
Dus mijn probleem van gisterenavond lag bij Ziggo.
Verwijderd
Woon zelf in het Glazenkamp-gebied, maar vind analoog toch echt stukken slechter dan digitaal, kan me eigenlijk ook alleen maar voorstellen dat degen die het analoge beeld goed vinden, een heel klein tv-tje hebben of nog nooit gezien hebben hoe het ook kan zijn.Nick39 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:05:
[...]
Maar waarom is het in Leiden dan zo beroerd,heb daarnet nog even gekeken maar het is echt droevig.
Verwijderd
Maar wanneer gaan jullie dan eens iets doen aan dat slechte analoge signaal zodat het tenminste in de buurt komt van het digitale signaal? Omdat het analoge signaal optisch via de glasvezel loopt en pas thuis wordt omgezet in een elektrisch signaal is dat prima mogelijk! Ik snap XMS gewoon niet dat ze hier maar niks aan doen. Ga die apparatuur voor de signaal-omzetting eens upgraden naar hoogwaardige apparatuur zodat het beeld gewoon strak wordt zonder overlopende kleuren, blur en korrels. En gebruik dezelfde bronnen als bij Digitale TV (NOB) in plaats van die zwaar gecomprimeerde troep van 3.5mbit die van de satelliet komt. Op die manier krijg je een analoog signaal waar je U tegen zegt. De bronnen heb je al. Enkel nieuwe hoogwaardige omzettingsapparatuur is nodig.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 21:50 ]
Denk je nou echt dat er nog serieus in analoge tv geïnvesteerd gaat worden.....Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:30:
......... Ga die apparatuur voor de signaal-omzetting eens upgraden naar hoogwaardige apparatuur.......

Verwijderd
Dan kunnen ze beter NU stoppen want de kwaliteit die er nu geboden wordt is gewoon afzetterij. Idem dito voor ONE/OBN/ONN.
No offence alexander.. maar kun je niet beter in je eigen forum blijven? Je blijft hier maar dingen roepen over zaken waar je geen eigen ervaring mee hebt. Hoe kun je een mening verkondigen over een dienst die je zelf niet hebt? Jullie zitten in brabant op een ander headend en met een andere dienstenleverancier.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:52:
Dan kunnen ze beter NU stoppen want de kwaliteit die er nu geboden wordt is gewoon afzetterij. Idem dito voor ONE/OBN/ONN.
[ Voor 7% gewijzigd door denan op 10-10-2009 10:02 ]
Verwijderd
Ja, maar roep dan niet vanuit XMS dat in het Glazenkamp gebied het analoge signaal (bijna) net zo goed is als het digitale.Yogoi schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:37:
Het digitale signaal hoort dan een stuk beter te zijn dan het analoge signaal.
Verwijderd
Bedankt voor alle info. Ik denk toch dat ik maandag internet+telefonie ga bestellen van XMS. Als het goed is heb ik binnen 4 uur signaal, volgens een medewerker van XMS. Dat is wel een hele snelle levertijd.Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:02:
Nou nogmaals bedankt voor alle info en jullie horen wel als ik problemen heb..
Verwijderd
Had digitale TV van XMS, perfect beeld, analoog zeer slecht. Ben nu bij Ziggo digitaal, betaal er meer voor, heb deze stap uitsluitend genomen omdat na een paar jaar wachten er nog steeds geen extra Discovery channels bij kwamen, en komen.
Internet: SUPER!!!!!
Telefoon: niet boeiend voor me, heb een paar cent gesprekskosten
Soms geen verbinding, niet belangrijk.
XMS wel aan te raden.
Internet: SUPER!!!!!
Telefoon: niet boeiend voor me, heb een paar cent gesprekskosten
XMS wel aan te raden.
ik heb anders nog steeds problemen met mijn internet, XMS laat me gewoon in de steek, 2,5 week geleden laatste mail verstuurd, geen reactie, week geleden gebeld over het uitblijven van de reactie, en nu gewoon nog steeds niks gehoord. klantenservice is gewoon echt SLECHT
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ik heb alle opties zo'n beetje afgewogen, maar zit nog een beetje met de nieuwsgroepen, wil iemand mij daarmee helpen? Of misschien nog andere tips? Voor de volledigheid heb ik de alternatieven ook genoemd.
Oude situatie (24/1mbps) Totaal 49 euro:
TweakDsl + TweakNews + Voip telefonie (20.83 euro) + KPN budget (10.95 euro) + Ziggo TV/Radio digitaal (16.95 euro).
Nieuwe situatie (50/50mbps) Totaal 69 euro:
XMS Internet + telefonie (44.95 euro) + News (6.95 euro) + Ziggo TV/Radio digitaal (16.95 euro).
Alternatief 1 (50/5mbps) Totaal 71 euro:
Ziggo alles in 1 extra (64.95 euro) + Tweaknews (5.83 euro).
Alternatief 2 (50/50mbps) Totaal 62 euro:
XMS Internet + telefonie + TV/Radio digitaal (54.95 euro) + News (6.95 euro).
Internet.
Internet van Ziggo staat bij mij niet zo goed bekend, afgezien van de trage upload, is de stabiliteit ook niet geweldig, en het is ook nog eens duurder, snap niet dat er mensen zijn die "Alternatief 1" overwegen.
TV/Radio.
Ik heb bewust geen TV/radio bij XMS gekozen, omdat ik op 3 plekken in mijn huis digitale TV kijk, op de overige plekken kijk ik analoog. Ik heb geen trek om overal extra ethernet kabels extra te gaan aanleggen. Bij Ziggo loopt analoog en digitaal gewoon door dezelfde coax. Tevens dien ik dan alle 3 de digitale ontvangers te vervangen.
Nieuwsgroepen.
Als ik het goed begrijp moet je bij XMS 6.95 euro extra betalen voor de nieuwsgroepen? Haal je dan wel de volledige 50mbps, up en download? Als je TweakNews 20mbps afneemt betaal je 5.83 euro (70 euro per jaar). Een sneller abbo van 60mbps kost 10.83 euro. Iemand nog andere opties of tips? Zijn er nog goedkopere nieuwsservers die 50mbps upload aankunnen?
TweakDsl + TweakNews + Voip telefonie (20.83 euro) + KPN budget (10.95 euro) + Ziggo TV/Radio digitaal (16.95 euro).
XMS Internet + telefonie (44.95 euro) + News (6.95 euro) + Ziggo TV/Radio digitaal (16.95 euro).
Internet.
Internet van Ziggo staat bij mij niet zo goed bekend, afgezien van de trage upload, is de stabiliteit ook niet geweldig, en het is ook nog eens duurder, snap niet dat er mensen zijn die "Alternatief 1" overwegen.
TV/Radio.
Ik heb bewust geen TV/radio bij XMS gekozen, omdat ik op 3 plekken in mijn huis digitale TV kijk, op de overige plekken kijk ik analoog. Ik heb geen trek om overal extra ethernet kabels extra te gaan aanleggen. Bij Ziggo loopt analoog en digitaal gewoon door dezelfde coax. Tevens dien ik dan alle 3 de digitale ontvangers te vervangen.
Nieuwsgroepen.
Als ik het goed begrijp moet je bij XMS 6.95 euro extra betalen voor de nieuwsgroepen? Haal je dan wel de volledige 50mbps, up en download? Als je TweakNews 20mbps afneemt betaal je 5.83 euro (70 euro per jaar). Een sneller abbo van 60mbps kost 10.83 euro. Iemand nog andere opties of tips? Zijn er nog goedkopere nieuwsservers die 50mbps upload aankunnen?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Lees aub posts volledig voordat je er een antwoord op geeft. in mijn post over glazenkamp en zeewolde analoog staat duidelijk hetvolgende:Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:31:
[...]
Ja, maar roep dan niet vanuit XMS dat in het Glazenkamp gebied het analoge signaal (bijna) net zo goed is als het digitale.
(let op dit zijn meldingen die ik van andere klanten te horen krijg)
De mening van de klant hoeft niet overeen te komen met het standpunt van XMS. Tevens verkondig ik ook niet het standpunt van XMS. Ik probeer op dit forum vragen en problemen te behandelen ter info van de posters hier.
Dat klopt aardig mits de aansluiting in je woning helemaal gereed is. Er worde in de "nieuwe" gebieden ook passieve gedaan. Dan word er een "dummy" modem op de kabel gezet. Deze moet dan alsnog door een aannemer geactiveerd worden.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:44:
[...]
Als het goed is heb ik binnen 4 uur signaal, volgens een medewerker van XMS. Dat is wel een hele snelle levertijd.
(de servicedesk kan in het CRM voor je checken of er een active of passive aansluiting is in je woning)
Ziggo heeft zelf ook nieuwsgroepen. En het ligt aan het abboenement hoe snel het is.cjdijk schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:43:
Ik heb alle opties zo'n beetje afgewogen, maar zit nog een beetje met de nieuwsgroepen, wil iemand mij daarmee helpen? Of misschien nog andere tips? Voor de volledigheid heb ik de alternatieven ook genoemd.
Internet.
TV/Radio.
Nieuwsgroepen.
Ik kan bevestigen dat het analoge beeld van zeer goede kwaliteit is, ik had bij UPC nog een versterker ertussen (5 aansluitingen in huis), nu zonder versterker aangesloten op het Genexis kastje en het beeld is ruisvrij en strak.Yogoi schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:41:
[...]
Dit kan nogal verschillen per wijk.
Waar zit het verschil nou in tussen bijv. Amersfoort/Leiden en Zeewolde? Als het dezelfde analoge head ends zijn? Wordt in Zeewolde het signaal digitaal aangeleverd aan de head end?
Ik had hiervoor trouwens Fiber 60, en dus nu 50/50, maar het verschil in snelheidsbeleving is erg groot! XMS voelt veel sneller aan.
[ Voor 8% gewijzigd door The Wizard op 10-10-2009 15:23 ]
De Ziggo newsserver heeft een datalimiet, die is in ieder geval 10GB bij het goedkoopste (3mbps) abonnement. Da's dus niet veel soeps, ik weet niet of dit bij andere abonnementen anders is. De nieuwsgroepen van XMS zijn 6,95 voor 25 mbps en 9,95 voor 100 mbps. Voor alternatieven zie: Newsservers met binaries [deel 9]
Ik heb zelf Eweka, 7,50 per maand voor 40 mbps.
Verwijderd
Wij krijgen precies hetzelfde slechte beeld binnen als jullie, dus ik heb er wel degelijk ervaring mee. Tevens hebben(hadden) we wel dezelfde dienstleverancier voor analoge tv (Hertzinger).denan schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:01:
[...]
No offence alexander.. maar kun je niet beter in je eigen forum blijven? Je blijft hier maar dingen roepen over zaken waar je geen eigen ervaring mee hebt. Hoe kun je een mening verkondigen over een dienst die je zelf niet hebt? Jullie zitten in brabant op een ander headend en met een andere dienstenleverancier.
Ook de apparatuur die in het headend bij ons gebruikt wordt is dezelfde als die bij jullie gebruikt wordt. Dat heb je immers zelf gezegd:
Dus ik weet wel degelijk waar ik over praat. Namelijk over een dof korrelig blurry beeld met kleur-verschuivingen/uitwazingen/uitzakkingen waar een zweem overheen zit.denan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:24:
[...]
Nee, maar jullie gebruiken dezelfde hardware en hebben dezelfde bron (satelliet). Het is niet zo dat XMS en al die andere leveranciers op hetzelfde headend zitten. Doordat jullie dezelfde hardware hebben (en ook in beheer door Hertzinger volgens mij) zie je bij jullie dezelfde foutjes als bij ons.
En wat beloven jullie:
Dus wel degelijk afzetterij.XMS biedt u een analoog Radio- en Televisiepakket van 30 glasheldere radiozenders en 40 haarscherpe televisiezenders
En dan dit nog:
topprioriteit? Ik heb de afgelopen periode helemaal NIKS meer gezien in dit topic wat erop duid dat men die oude apparatuur heeft geupgrade naar hoogwaardige apparatuur. En als ik de reacties van mensen hier mag geloven komt de analoge kwaliteit in Glazenkamp helemaal niet in de buurt in van digitaal.denan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:33:
[...]
De kwaliteit van het analoge signaal in de oude gebieden heeft absolute topprioriteit in de ogen van XMS. In nieuwe gebieden zul je dit niet tegenkomen, daar werkt men vaak met andere hardware en is het netwerk anders opgezet. In Nijmegen-Glazenkamp (zelfde netwerktype als Wijchen) is de analoge beeldkwaliteit uitstekend en voor de "leek" niet te onderscheiden van digitaal.
Hier is het beeld wel scherp, dus waarmee ze adverteren klopt wel degelijk.
Verwijderd
Dan zal dat in Zeewolde zijn maar niet in Glazenkamp:
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:55:
[...]
Woon zelf in het Glazenkamp-gebied, maar vind analoog toch echt stukken slechter dan digitaal, kan me eigenlijk ook alleen maar voorstellen dat degen die het analoge beeld goed vinden, een heel klein tv-tje hebben of nog nooit gezien hebben hoe het ook kan zijn.
Wellicht dat Zeewolde de enige plek is met hoogwaardige apparatuur want het overgrote deel van de mensen hier krijgt die trieste analoge 1980 beeldkwaliteit binnen. Slechts enkele zeggen een scherp en strak beeld te hebben. Dus dan is het voor het overgrote deel nog steeds afzetterij.Yogoi schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:37:
Het digitale signaal hoort dan een stuk beter te zijn dan het analoge signaal.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 15:50 ]
De hardware is gelijk, op het dvb-c stuk na, maar de configuratie is compleet anders. Kijk maar eens naar het zenderpakket. 52 analoge zenders t.o.v. 35-41 bij XMS. De verdeling in het spectrum is dus compleet anders en met mijn leken-ervaring zou ik zeggen dat jullie netwerk "te vol" zit.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:33:
Wij krijgen precies hetzelfde slechte beeld binnen als jullie, dus ik heb er wel degelijk ervaring mee. Tevens hebben(hadden) we wel dezelfde dienstleverancier voor analoge tv (Hertzinger).
Ook de apparatuur die in het headend bij ons gebruikt wordt is dezelfde als die bij jullie gebruikt wordt. Dat heb je immers zelf gezegd:
Maar nogmaals: klaag daarover bij je eigen ISP... in het XMS forum klagen heeft geen zin aangezien je geen XMS klant bent. Ik ga toch ook niet in het xs4all forum lopen klagen over de DSL diensten van XS4all terwijl ik een alice lijntje heb? Het is alletwee DSL dus als ik jouw redenatie zou volgen zou dat mogen
"jullie"? ik werk niet voor XMS en volgens mij staat dat een aantal keer duidelijk vermeld in dit forum. Verder wil het niet veel zeggen als de symptomen gelijk zijn, de oorzaak kan altijd nog iets anders zijn. Zolang je niet weet waar je het over hebt en geen diensten afneemt van XMS lijkt het me redelijk onzinnig om hier je gal te komen spuien over de diensten die je wel afneemt bij een andere partij.Dus ik weet wel degelijk waar ik over praat. Namelijk over een dof korrelig blurry beeld met kleur-verschuivingen/uitwazingen/uitzakkingen waar een zweem overheen zit.
En wat beloven jullie:
Dus wel degelijk afzetterij.
En dan dit nog:
De hardware HOEFT niet geupgrade te worden naar andere apparatuur, in de glazenkamp is het analoog beeld namelijk van uitstekende kwaliteit en daar maakt men gebruik van hetzelfde headend.topprioriteit? Ik heb de afgelopen periode helemaal NIKS meer gezien in dit topic wat erop duid dat men die oude apparatuur heeft geupgrade naar hoogwaardige apparatuur. En als ik de reacties van mensen hier mag geloven komt de analoge kwaliteit in Glazenkamp helemaal niet in de buurt in van digitaal.
Verder: nogal logisch dat de ANALOGE kwaliteit in de glazenkamp niet in de buurt komt van de DIGITALE kwaliteit *doh*. In de glazenkamp ligt de analoge kwaliteit boven de analoge kwaliteit van UPC.. prima beeld dus (de paar klanten met klachten waren lokale configuratieproblemen met splitters/versterkers). Ook wil het weinig zeggen dat jij hier niets leest over werkzaamheden die de netwerkeigenaar (niet XMS) uitvoert om de kwaliteit te verbeteren. Aangezien het niet in de hardware van het headend zit is het waarschijnlijk een probleem in de configuratie of de transportmethode van het signaal. Om dat op te lossen kun je maar één ding doen: Meten.. meten.. meten .. en nog eens meten. En daar is men nu mee bezig.
Als je je tijd en energie zou steken in het klagen bij je eigen serviceprovider ipv in het forum van een andere partij waar je niets mee te maken hebt kun je daar wellicht bereiken dat men hetzelfde gaat doen. Een goede start daar zou in ieder geval zijn het zenderaanbod op het analoge vlak terug te brengen naar 40-42 zenders.
*disclaimer: ik klink wellicht geïrriteerd maar volgens mij hebben we deze discussie (klok en klepel) al vaker gehad.. dan maar iets duidelijker :)*
Verwijderd
Ik klaag al heel lang en heel veel bij Hertzinger en ONE (vanaf november 2008). Heb op 16 september weer een mail terug gehad dat ze ermee bezig zijn en of ik m'n TV model + bouwjaar wou geven (ja daar ligt het vast aan). Maar ik zie maar geen vooruitgang.
Maar ik wou gewoon even reageren hier omdat ik weer mensen zag klagen over de analoge kwaliteit bij XMS en wij hier precies hetzelfde hebben waar ook maar geen vooruitgang in zit. Het glasvezel netwerk is hetzelfde, de dienstleverancier van analoge tv is hetzelfde en de hardware is hetzelfde. Enkel de zenderindeling is anders. Dus die vergelijking van XS4All met Alice vind ik nogal raar.
En btw, in Glazenkamp is de hardware toch anders hoor dan in andere XMS gebieden, dat zeg je hier zelf:
Maar ik wou gewoon even reageren hier omdat ik weer mensen zag klagen over de analoge kwaliteit bij XMS en wij hier precies hetzelfde hebben waar ook maar geen vooruitgang in zit. Het glasvezel netwerk is hetzelfde, de dienstleverancier van analoge tv is hetzelfde en de hardware is hetzelfde. Enkel de zenderindeling is anders. Dus die vergelijking van XS4All met Alice vind ik nogal raar.
En btw, in Glazenkamp is de hardware toch anders hoor dan in andere XMS gebieden, dat zeg je hier zelf:
denan schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:45:
[...]
Ook is de gebruikte hardware in de glazenkamp anders (genexis) en door het verschil in ingangssterkte slecht te vergelijken met de rest van Nijmegen. Daarnaast het koppelstation nieuw en zijn de EDFA's vanaf de start goed ingeregeld, ik sluit dan ook niet uit dat door de opgedane ervaring van de afgelopen jaren de beeldkwaliteit hierdoor beter is.
Ik vind het wel logisch dat de Analoge kwaliteit in de buurt komt van het Digitale bij Glasvezel. Het optische signaal heeft geen kwaliteitsverlies en wordt pas omgezet in een elektrisch signaal bij de mensen thuis. Dus hoezo kan het niet in de buurt komen van het Digitale signaal? Als dezelfde bronnen worden gebruikt en de omzetting in het headend goed is dan kan dat wel. En dat zou ook moeten. Analoge TV is juist zo'n dienst waar je bij Glasvezel ontzettend veel voordeel mee kan halen in kwaliteit.nogal logisch dat de ANALOGE kwaliteit in de glazenkamp niet in de buurt komt van de DIGITALE kwaliteit *doh*.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 17:17 ]
toen ik hier van UPC afstapte naar XMS net had ging het TV beeld met enorme stappen vooruit. Toen was het analoge XMS beeld ongeveer met het standaard digitale UPC beeld (vergeleken met de buurman)
onlangs een nieuwe moderne TV aangeschaft en ook daarop is het beeld van de analoge XMS TV vergelijkbaar in kwalioteit met het digitale UPC gedoe (niet HD)
Helaas is het digitale HD pakket nog echt beperkt in vergelijking met UPC, maar dat wordt imho totaal teniet gedaan door de wel werkende goed internet verbinding, email servers, vaker werkende telefoon en nieuwsgroepen.
Zelfs de support per telefoon of email is invergelijking met UPC perfect (in de reeele wereld kan ook bij XMS misschien de support nog beter) nu alweer.
iig alweer 2,5 jaar tevreden klant
onlangs een nieuwe moderne TV aangeschaft en ook daarop is het beeld van de analoge XMS TV vergelijkbaar in kwalioteit met het digitale UPC gedoe (niet HD)
Helaas is het digitale HD pakket nog echt beperkt in vergelijking met UPC, maar dat wordt imho totaal teniet gedaan door de wel werkende goed internet verbinding, email servers, vaker werkende telefoon en nieuwsgroepen.
Zelfs de support per telefoon of email is invergelijking met UPC perfect (in de reeele wereld kan ook bij XMS misschien de support nog beter) nu alweer.
iig alweer 2,5 jaar tevreden klant
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Verwijderd
Bij ons is het beeld ook uitstekend geweest (strak en scherp zonder blur en uitwazingen) toen ik van UPC naar ONE overstapte. Dat waren inderdaad flinke stappen vooruit in scherper en helderheid. Enkel in oktober 2008 is bij ons het beeldtype omgeslagen naar een heel andere beeldtype op alle zenders. Veel doffer en veeeel minder strak (rommelig, blurry met kleuroverlopingen/uitzakkingen/uitwazingen). Mijn eerste gedachte was meteen: hier is goede apparatuur vervangen door apparatuur van veel lagere kwaliteit. Als het namelijk aan de bronnen lag dan zou het beeld alleen minder scherp en helder moeten zijn maar je zag nu ook die kleur-overlopingen/uitwazingen/uitzakkingen die er eerst niet waren. Vanaf november 2008 klaag ik al over dit probleem bij Hertzinger en ONE, heb ik al vergelijkende screenshots en video's gemaakt om aan te geven wat er fout is in het beeld, maar nog steeds krijg ik dat 1980 beeld binnen (we zijn nu een heel jaar verder).
Overigens was ik bij een open DVB-C model met meer keuzevrijheid allang op Digitaal overgestapt. Ik ga gewoon niet aan een overbodig kastje beginnen terwijl die DVB-C tuner al ingebouwd zit in nieuwe TV's. Daarnaast wil ik ook op de PC TV kunnen kijken. Oftewel, ik bepaal zelf wel met welk apparaat ik het signaal wil ontvangen en niet mijn provider.
Overigens was ik bij een open DVB-C model met meer keuzevrijheid allang op Digitaal overgestapt. Ik ga gewoon niet aan een overbodig kastje beginnen terwijl die DVB-C tuner al ingebouwd zit in nieuwe TV's. Daarnaast wil ik ook op de PC TV kunnen kijken. Oftewel, ik bepaal zelf wel met welk apparaat ik het signaal wil ontvangen en niet mijn provider.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 17:12 ]
Verwijderd
Tjah.. ik zet toch nog ook maar even mijn krabbel derbij weer!
Hier in Amersfoort, schothorst is het analoge tv beeld echt te triest voor woorden.
Maar goed ik gebruik toch alleen maar digitaal,
maar okey... het hoort wel goed te werken vind ik, immers je betaald ervoor.
Maar als ik cijfers zou moeten geven,
dan zou het als volgt zijn :
XMS digitaal, 9
XMS analoog 5
Ziggo analoog 7.5
Hier in Amersfoort, schothorst is het analoge tv beeld echt te triest voor woorden.
Maar goed ik gebruik toch alleen maar digitaal,
maar okey... het hoort wel goed te werken vind ik, immers je betaald ervoor.
Maar als ik cijfers zou moeten geven,
dan zou het als volgt zijn :
XMS digitaal, 9
XMS analoog 5
Ziggo analoog 7.5
Andere zenderindeling.. andere configuratie van de hardware.. zelfde basisproduct. Het is niet dezelfde dienst, ook al is de hardware in jullie headend hetzelfde als bij XMS. Als je niet wilt zien dat er een verschil is in de dienst als je bij dienst 1 40 kanalen over een kabel drukt.. en een dienst waarbij men 52 kanalen over een kabel drukt.. tja.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:36:
Ik klaag al heel lang en heel veel bij Hertzinger en ONE (vanaf november 2008). Heb op 16 september weer een mail terug gehad dat ze ermee bezig zijn en of ik m'n TV model + bouwjaar wou geven (ja daar ligt het vast aan). Maar ik zie maar geen vooruitgang.
Het headend waarop de glazenkamp inkoppelt is exact hetzelfde headend als het headend waar de rest van nijmegen op aangesloten is. Ik heb het daar over de glasvezelaansluitpunten in de woning, daar zit een CATV module in met een andere dempingswaarde maar voor de bron maakt dat niets uit. Volgens mij ben je zelf al de hele tijd bezig over slechte headends en een brakke bron... dit bewijst het tegendeel.En btw, in Glazenkamp is de hardware toch anders hoor dan in andere XMS gebieden, dat zeg je hier zelf:
We dreigen nu in een discussie te verzakken waar jij inhoudelijk te weinig van weet.. en waar ik alleen 'leken' kennis van bezit. Natuurlijk heeft het optische signaal kwaliteitsverlies: als je het lightsignaal splitst of versterkt heeft dat invloed op het uitgangssignaal, het effect is alleen een factor 10 minder dan bij coaxiale netwerken. Het zijn geen digitale feeds naar de woningen maar lichtgolven... en dat in tegenstelling tot digitale TV waarbij het bitjes zijn. Waar analoge tv last heeft van invloeden door afstand, signaaldemping, ruisversterking en externe factoren is IPTV bij de uitgang exact gelijk aan de bron. Is dat niet zo dan heb je geen beeld.Ik vind het wel logisch dat de Analoge kwaliteit in de buurt komt van het Digitale bij Glasvezel. Het optische signaal heeft geen kwaliteitsverlies en wordt pas omgezet in een elektrisch signaal bij de mensen thuis. Dus hoezo kan het niet in de buurt komen van het Digitale signaal? Als dezelfde bronnen worden gebruikt en de omzetting in het headend goed is dan kan dat wel. En dat zou ook moeten. Analoge TV is juist zo'n dienst waar je bij Glasvezel ontzettend veel voordeel mee kan halen in kwaliteit.
Dus Nee-> analoge TV zal nooit in de buurt komen van digitaal beeld qua beeldscherpte en ruisongevoeligheid. Qua beeldbeleving wellicht wel maar dat is iets compleet anders. Op dat gebied zit het beeld van de glazenkamp (op dat "brakke" headend met die "bagger" bron) net onder de kwaliteit van digitaal beeld. Ik heb de beeldkwaliteit daar gezien en die is echt prima, net iets onder de kwaliteit van mijn eigen satellietopstelling thuis.
Waar je in een aantal XMS gebieden klachten hebt over de beeldkwaliteit kan dat te maken hebben met de configuratie in het headend, de invloed van dempingsfactoren in het netwerk zelf (het CATV deel) of problemen in de huisaansluiting bij klanten (komt ook nog zeer vaak voor). Ik weet wel dat de netwerkeigenaar daar serieus mee bezig is maar dat gaat op voor de XMS gebieden, niet voor jouw onsbrabandnet gebied.
Duidelijker kan ik het met mijn kennis echt niet voor je maken dus ik hoop dat we hiermee de discussie kunnen afsluiten. Het heeft in ieder geval geen nut om hier te komen klagen over de slechte kwaliteit van jouw ISP als dat niet de ISP is waar dit forum over gaat.
Om weer bij XS4all en Alice terug te komen: ik klaag ook niet in het XS4all forum als Alice mijn emails is kwijtgeraakt.
Verwijderd
Conclusie die je in ieder geval wel kan trekken is dat er veel fouten zijn gemaakt tijdens de aanleg en er duidelijk kennis te kort is. Als die headends niet eens goed geconfigureert zijn en er zoveel fouten/verkeerde afstellingen zitten in het netwerk wat betreft de signaaloverdracht dan zijn er duidelijk niet de juiste mensen aan het werk geweest. En dan is nog steeds de vraag waarom dit al maanden en maanden duurt. Blijkbaar worden dezelfde mensen ingezet voor het oplossen van het probleem. TIP: Huur eens wat engineers in van Ziggo of UPC.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 18:49 ]
Zo.. je post even aangepast zodat hij wat correcter isVerwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:43:
Conclusie die je in ieder geval misschien wel kan trekken is dat er veel fouten zijn gemaakt tijdens de aanleg van onsbrabandneten er duidelijkwellicht kennis te kort is. Als die headends niet eens goed geconfigureert zijn en er zoveel fouten/verkeerde afstellingen zitten in het netwerk wat betreft de signaaloverdracht dan zijn er duidelijkwellicht niet de juiste mensen aan het werk geweest. En dan is nog steeds de vraag waarom dit al maanden en maanden duurt. Blijkbaar worden dezelfde mensen ingezet voor het oplossen van het probleem. TIP voor onsbrabantnet: Huur eens wat engineers in van Ziggo of UPC.zoals bij XMS ook gebeurt is
Begrijp je mijn punt nu?
Zolang je niet weet hoe en wat kun je geen conclusies trekken, zeker niet als je alleen naar de symptomen kijkt. Ga je zo redeneren dan zul je veel vaker tegen een muur lopen. Dit is een vorm van logica die gelijk is aan 'Mijn straat staat vol met bomen. Alle bomen in mijn straat hebben groene bladeren. Dus alle bomen hebben groene bladeren." en daarmee compleet aan het feit voorbij gaat dat er in mijn straat dennenbomen staan.
Praat aub niet over het netwerk van XMS als je daar geen kennis van hebt. En trek geen conclusies uit symptomen die je in je eigen netwerk ziet, wellicht ligt de oorzaak op een compleet ander vlak dan waar jij zoekt.
Dus als ik het goed begrijp zit je nu al ruim een jaar naar een slecht analoog beeld te kijken, terwijl je een goed alternatief, namelijk digitale tv, enkel om principe redenen weigert te gebruiken....Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:01:
.........

offtopic:
Volgens de "conspiracy theory" maken ze analoog trouwens expres minder goed..... Dan stap je vanzelf over op digitaal, en kunnen ze analoog uiteindelijk afschaffen.....
Volgens de "conspiracy theory" maken ze analoog trouwens expres minder goed..... Dan stap je vanzelf over op digitaal, en kunnen ze analoog uiteindelijk afschaffen.....
Verwijderd
Zolang ik mijn eigen DVB-C ontvanger niet kan gebruiken stap ik niet over. Ik wil op dezelfde manier TV kunnen kijken als ik dat nu doe. Dus gewoon de tuner geintegreerd in de TV en met 1 AB. Ik hoop dat meer mensen ook zo denken, dan gaat de kabelmaffia vanzelf wel veranderen. Want nog steeds kijken er veel mensen analoog en ergernis nr 1 is het kastje. Dat is al gebleken uit diverse onderzoeken van de OPTA.Fiber schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:26:
[...]
Dus als ik het goed begrijp zit je nu al ruim een jaar naar een slecht analoog beeld te kijken, terwijl je een goed alternatief, namelijk digitale tv, enkel om principe redenen weigert te gebruiken....![]()
offtopic:
@denan
Terecht wat je zegt. Voor OnsBrabantNet/OnsNet Eindhoven geld hetzelfde. Ook hier zijn amateurs aan het werk geweest. Maargoed je zegt dat er bij XMSNet al engineers zijn ingehuurd. Waarom zijn er dan nog steeds maar een handjevol mensen die goed beeld binnen krijgen? Dit speelt echt al maanden. Dat er in zo'n grote tijdsperiode zo weinig bereikt is op dit punt is toch wel triest.
Mijn conclusies dat er verouderde apparatuur staat heb ik getrokken uit het feit dat er gewoon niks gebeurd. Als het enkel instellingen en afstellingen waren was dit allang gebeurd tussen november 2008 en nu. Ik heb eerder het idee dat het een centenkwestie is omdat er nieuwe apparatuur moet komen.
Daarnaast ga ik ook af op de bevindingen van Nick39 die ook al diverse keren heeft gezegd dat het door die oude Hertzinger apparatuur in de headends komt en dat hier ook al onderzoeken naar zijn geweest. Volgens Nick staan er een paar decodertjes op plankjes in plaats van professioneel spul in 19" racks. Dat zegt voor mij al genoeg. Als het allemaal meetwerk en instelwerk was was er in de periode november 2008-oktober 2009 allang iets veranderd Denan. Zoiets duurt misschien een aantal maanden, maar echt geen jaar. Bij jullie speelt dit zelfs nog langer.
Nick39 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:56:
[...]
Hertzinger/XMS hebben analoog gewoon een bepaald budget gehad waarvoor ze de apparatuur gekocht hebben.
Ik heb het spul gezien en wat hier staat is werkelijk een aanfluiting,geen 19 inch apparatuur maar gewoon een zooi decodertjes op een plankje.
Het testbeeld komt van een dvd speler van 3 tientjes.
Ook de zenders waren onderdeel van het budget,daarom dus analoog hier geen NGC.
Geen Tandberg/Nokia spul in nette 19 inch rekken,maar veredeld hobbyspul op plankjes.
Er komt zoveel ruis uit dat spul,contrast ratio is niet in te regelen,en dat gaat zo de vezel op.
Mocht er geen foto's van maken "omdat dat nou niet bepaald reclame was" ...
Vorig jaar toonden metingen van Volkers al aan dat het signaal beneden elk peil was,maar die metingen waren opeens weg.
Op verzoek van XMS kwam Hako en op verzoek van Portaal kwam nog een andere meetploeg en die constateerden hetzelfde.
En als ik het zo hoor gaat men dus niet over tot vervanging maar mag Hertzinger het gaan "oplappen".
Ben blij dat ik iets meer betaal bij Ziggo,maar tenminste net beeld heb.
Maar voor degenen die afhankelijk zijn van Hertzinger vrees ik het ergste.
Ligt er bij wijze van spreken een hoogwaardig Hifi netwerk met Van Heul kabel a 80 euro per meter en vergulde pluggen ( het XMS netwerk) en Hertzinger hangt er een jaren 70 pickup aan met een versleten naald
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 20:08 ]
Verwijderd
Volgens mij is er al een paar maal in de afgelopen maanden vriendelijk of wat directer gevraagd om bij uw eigen provider te klagen en dit forum te verschonen van uw bijdragen.
Ze voegen inhoudelijk niets toe aan de discussie en kwalitatief zijn ze ook geen verrijking.
Dat u bij uw eigen provider geen antwoord meer krijgt op uw klaagzangen, zou u wellicht te denken kunnen geven.
Ik heb geenszins de bedoeling u in een kwaad daglicht te plaatsen, maar misschien kunt u in het vervolg slechts een bijdrage leveren wanneer die er toe doet.
Ze voegen inhoudelijk niets toe aan de discussie en kwalitatief zijn ze ook geen verrijking.
Dat u bij uw eigen provider geen antwoord meer krijgt op uw klaagzangen, zou u wellicht te denken kunnen geven.
Ik heb geenszins de bedoeling u in een kwaad daglicht te plaatsen, maar misschien kunt u in het vervolg slechts een bijdrage leveren wanneer die er toe doet.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 21:32 . Reden: typo ]
Verwijderd
Das wel erg mooi gezegdVerwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:28:
Volgens mij is er al een paar maal in de afgelopen maanden vriendelijk of wat directer gevraagd om bij uw eigen provider te klagen en dit forum te verschonen van uw bijdragen.
Nee serieus hoor
Verwijderd
Volgens mij lever ik een bijdrage die er toe doet. Namelijk om dit probleem van analoge TV niet te laten versloffen en weer even de aandachtspunten op een rij te zetten. Dat is alleen maar goed want anders zitten jullie over een jaar nog naar die troep te kijken. XMSNet (en OnsNet ook) laat dit probleem het liefst zoals het is want het kost ze teveel om het op te lossen. Het feit dat XMSNet al meer dan een jaar de tijd heeft gehad om dit voor alle plaatsen op te lossen zegt mij al genoeg dat het niet iets is van verkeerde instellingen/afstellingen. Het verhaal van Nick39 bevestigt dit nogmaals.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:28:
Verwijderd
U leert het waarschijnlijk nooit.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:28:
[...]
Volgens mij lever ik een bijdrage die er toe doet............
Het verhaal van Nick39 bevestigt dit nogmaals.
Er is geen behoefte aan herhalingen; wij zijn uitstekend in staat zonder u onze boontjes te doppen.
Gelieve uw eigen forum te teisteren.
Verwijderd
Aan uw reacties hebben we ook geen behoefte. U meld zich hier enkel als ik weer eens reageer in dit topic om vervolgens over mij te gaan zeuren. Ik verzoek u vriendelijk om dit niet meer te doen en enkel nog inhoudelijk te reageren over zaken die XMSNet aangaan.
Dank u vriendelijk.
Dank u vriendelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 00:00 ]
Verwijderd
Als u dit ook deed, zou ik dit zeer op prijs stellen - maar waarschijnlijk kunt u dit niet omdat u geen gebruik maakt van de diensten van XMS.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:54:
Ik verzoek u vriendelijk om dit niet meer te doen en enkel nog inhoudelijk te reageren over zaken die XMSNet aangaan.
Dank u vriendelijk.
Denan heeft al meermalen duidelijk uitgelegd dat uw situatie niet te vergeljken is met de onze (van de XMS-gebruikers). U hebt immers veel meer zenders die over het zelfde frequentiespectrum moeten worden verdeeld, waardoor de kans op problemen groter is. Bovendien maak ik uit het verhaal op dat het probleem, voorzover er een probleem is, eerder bij Hertzinger ligt dan bij het glasvezelnetwerk zelf.
En waar u de wijsheid vandaan haalt dat "het overgrote deel van de mensen hier" het analoge signaal bagger vindt, ontgaat mij ook. Er zijn op dit forum een paar mensen die hierover klagen (en ik geef toe dat ook mijn analoge beeld niet je van het is, maar ik kijk wél digitaal als ik goede kwaliteit wil), maar volgens mij gaat het nog steeds om een minderheid van het aantal actieve posters.
En u kunt gerust verwachten dat uw aanbieder zich aan naadloos uw individuele wensen aanpast, maar dat gaat niet gebeuren. 16,5 Miljoen mensen, 16,5 miljoen meningen en voorkeuren; die kan een bedrijf, hoe groot ook, nooit allemaal te vriend houden. Als u grote groepen zo ver krijgt dat ze weg gaan bij bedrijven die hun RTV bij Hertzinger inkopen (wat Lakeman bij DSB-bank probeert), gaat Hertzinger failliet en heeft de rest helemaal niets meer.
Moraal van dit verhaal: klaag bij de partij die het probleem veroorzaakt, en bespaar anderen uw ongefundeerde klachten. Hartelijk dank.
Jasper
Verwijderd
Dat doe ik ook. Ik heb het immers over de analoge TV dienst van XMSNet. Ik hoef niet eens gebruik te maken van de diensten van XMSNet om te weten wat voor beeldtype jullie binnen krijgen. Dat heb ik allang aan alle reacties gelezen in de voorgaande XMSNet topics dat dit hetzelfde beeldtype is als wat wij binnen krijgen.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 00:53:
[...]
Als u dit ook deed, zou ik dit zeer op prijs stellen - maar waarschijnlijk kunt u dit niet omdat u geen gebruik maakt van de diensten van XMS.
Over bepaalde dingen die Denan zegt heb ik ernstig mijn twijfels. Hij kan wel zeggen dat wij teveel zenders in het pakket hebben maar dan moet ie ook maar eens uitleggen waarom ik vroeger bij de start van OnsNet Eindhoven met 53 zenders wel een scherp en strak beeld had.Denan heeft al meermalen duidelijk uitgelegd dat uw situatie niet te vergeljken is met de onze (van de XMS-gebruikers). U hebt immers veel meer zenders die over het zelfde frequentiespectrum moeten worden verdeeld, waardoor de kans op problemen groter is.
Wat betreft Hertzinger: die zijn er al uitgetrapt door Reggefiber wegens langdurige wanprestaties. Dus op Reggefiber netwerken waar XMS/ONE/OBN/ONN actief bied Hertzinger geen diensten meer aan. En dat is maar goed ook want anders komt er zoiezo geen verbetering.Als u grote groepen zo ver krijgt dat ze weg gaan bij bedrijven die hun RTV bij Hertzinger inkopen (wat Lakeman bij DSB-bank probeert), gaat Hertzinger failliet en heeft de rest helemaal niets meer.
Verwijderd
Ik ben normaal niet voor een cordon sanitaire, maar in dit geval stel ik het toch maar voor, misschien dat negeren de beste reactie blijkt.
Verwijderd
Ik suggereer ook niet dat julle TE veel zenders krijgen (Denan volgens mij ook niet), maar het zijn er wel meer dan wij - dat kun je niet ontkennen. En als meer mensen gebruik maken van dezelfde ruimte, blijft er minder ruimte per persoon over. Ook een RTV-signaal heeft een bepaalde (frequentie)ruimte nodig voor een bepaalde kwaliteit. Die ruimte per zender is bij jullie kleiner dan bij ons, dus kun je aannemen dat de kwaliteit minder is. Of dit in de praktijk te zien is of alleen te meten, kan ik niet beoordeen, dus daar laat ik me niet over uit.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 01:10:
Over bepaalde dingen die Denan zegt heb ik ernstig mijn twijfels. Hij kan wel zeggen dat wij teveel zenders in het pakket hebben maar dan moet ie ook maar eens uitleggen waarom ik vroeger bij de start van OnsNet Eindhoven met 53 zenders wel een scherp en strak beeld had.
Wat betreft het verschil tussen vroeger en nu: al eens gedacht aan slijtage door gebruik? Die slijtage kan overal optreden (eventueel ook bij de gebruiker), dus het is te makkelijk om de keiharde 'conclusie' te trekken dat het aan XMS moet liggen. Bij mij was op een gegeven moment de internetsnelheid drastisch gekelderd, maar toen bleek de kabel versleten te zijn en de connector niet goed te zijn gemonteerd. Toen we nog 'maar' 10 Mbit hadden, was dat geen probleem, bij 50 wel.
Verwijderd
Je was me voor, maar mijn bovenstaande bericht is wat mij betreft het laatste over dit specifieke onderwerp.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 01:36:
Ik ben normaal niet voor een cordon sanitaire, maar in dit geval stel ik het toch maar voor, misschien dat negeren de beste reactie blijkt.
Verwijderd
Hebben er trouwens meer mensen telefoonproblemen gehad, vandaag?
Mijn ouders konden mij een groot deel van de dag niet bereiken (rond 18 uur wel even, ze zeiden een in gesprek-toon te krijgen, maar ik denk dat ze het verschil met de congestietoon niet herkennen), en rond 23 uur kreeg ik geen contact, maar een bandje dat de gebelde niet bereikbaar was (niet hun antwoordapparaat).
Ik zie een bericht over een telefoniestoring op de XMS-website staan, maar ik weet niet of dat actueel is of nog van het vorige probleem.
Edit: Het bleek aan de telefoon van mijn ouders te liggen dat ik die gisterenavond niet kon bereiken. Voor gisteren overdag heb ik nog geen verklaring gevonden.
Mijn ouders konden mij een groot deel van de dag niet bereiken (rond 18 uur wel even, ze zeiden een in gesprek-toon te krijgen, maar ik denk dat ze het verschil met de congestietoon niet herkennen), en rond 23 uur kreeg ik geen contact, maar een bandje dat de gebelde niet bereikbaar was (niet hun antwoordapparaat).
Ik zie een bericht over een telefoniestoring op de XMS-website staan, maar ik weet niet of dat actueel is of nog van het vorige probleem.
Edit: Het bleek aan de telefoon van mijn ouders te liggen dat ik die gisterenavond niet kon bereiken. Voor gisteren overdag heb ik nog geen verklaring gevonden.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 18:07 ]
Ik had in Amersfoort Vathorst ook zeer slecht analoog beeld. Uiteindelijk (na veel belletjes en een aantal monteurs) is de glasvezelkabel opnieuw aan het modem gelast. Direct daarna veel beter analoog beeld (beter dan mijn oude Ziggo).
Nog maar eens een kickje van een post van ruim een halfjaar geleden waar helaas nog geen antwoord op is gegeven door een van de XMS medewerkers. Maar 'k ben/blijf geduldig hoor!KillerBee schreef op zaterdag [b]28 maart 2009 [/b]@ 19:53:
Ik ben woonachtig in Leiden en heb ongeveer een jaar geleden al eens via mail contact gezocht met XMS met de vraag wanneer zij glasvezel ook beschikbaar stellen aan bewoners van koopwoningen. De kabel loopt vlak langs mijn huis (2331), maar XMS heeft een jaar geleden op mijn mail gereageerd met een "helaas, op dit moment alleen via Portaal, koopwoningen zijn voorlopig niet aan de orde, wellicht in de toekomst".
Ik ben alleen zeer benieuwd wat dat "in de toekomst' inhoudt, is dit over 1 jaar, 5 jaar, 10 jaar? Ik hoop dat een insider hier meer over kan vertellen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
ik heb hier inmiddels al bijna een jaar glasvezel van OnsBrabantNet!
1 pakket, met internet telefoon en tv....
100/100Mbit internet, toppie!
voor 32.50 euro.
meer informatie zie: OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I)
1 pakket, met internet telefoon en tv....
100/100Mbit internet, toppie!
voor 32.50 euro.
meer informatie zie: OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I)
Verkeerde topic, hier gaat het over XMS en niet over OnsBrabantNet.
Volgens mij zijn er momenteel weer mensen bezig met de leadlijst (waar jij op staat als je je hebt aangemeld via de postcodechecker)KillerBee schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:35:
[...]
Nog maar eens een kickje van een post van ruim een halfjaar geleden waar helaas nog geen antwoord op is gegeven door een van de XMS medewerkers. Maar 'k ben/blijf geduldig hoor!![]()
Helaas zijn we de afgelopen tijd (ongevraagd) uitgebreid geinformeerd over het OnsBrabantNet terwijl dit een XMS forum is. Tegen Alexander01 kan ik alleen maar zeggen ga klagen in Brabant!! Bovendien verplicht niemand je om diensten af te nemen van OnsBrabantNet dus als je niet tevreden bent neem ergens anders je diensten af. Jou klaagzang levert alleen maar negatieve publiciteit op aan het verkeerde adres.
Zoals je al hebt kunnen lezen neemt niemand je hier meer serieus dus zou ik je willen vragen om dit forum niet meer te vervuilen! Dit is natuurlijk een open forum maar de inhoudelijke kwaliteit gaat waarschijnlijk een stuk omhoog met leesrechten voor iedereen en post (schrijfrechten) alleen met een XMS mailadres.
Zoals je al hebt kunnen lezen neemt niemand je hier meer serieus dus zou ik je willen vragen om dit forum niet meer te vervuilen! Dit is natuurlijk een open forum maar de inhoudelijke kwaliteit gaat waarschijnlijk een stuk omhoog met leesrechten voor iedereen en post (schrijfrechten) alleen met een XMS mailadres.
Verwijderd
Ik heb het in mijn laatste posts uitdrukkelijk gehad over de analoge tv kwaliteit van XMSNet en niet die van OnsBrabantNet. Aangezien jullie hetzelfde slechte beeldtype hebben op hetzelfde type Reggefiber glasvezelnetwerk met dezelfde analoge tv leverancier en dezelfde apparatuur is mijn klaagzang hier wel degelijk aan het goede adres. Ik klaag namelijk over het analoge tv beeld van XMSNet en dat ook XMSNet dit probleem laat versloffen (net als bij ons). Ik zou voortaan beter mijn posts lezen voordat je gaat roepen dat ik hier uitgebreid informeer over OnsBrabantNet. Op mijn laatste posts ben ik ingegaan op de analoge kwaliteit van XMSNet. Dat mensen dan vervolgens weer over OBN beginnen (ik zit overigens bij ONE, niet bij OBN) geeft mij nog wel het recht om hier op in te gaan en op te antwoorden. Dat niemand mij meer serieus neemt geld misschien voor 2 mensen. Ik heb in deze discussie toch een aantal mensen zien posten die ook nog eens de slechte kwaliteit benadrukten van het analoge XMSNet signaal.
Juist al die mensen die geen inhoudelijke berichten posten over XMSNet en enkel lopen te klagen over andere vervuilen dit topic, zijn geen verrijking en brengen de kwaliteit in het topic omlaag.
Ik ben in ieder geval klaar in dit topic. Mijn boodschap is goed doorgekomen, dat heb ik wel gemerkt.
Juist al die mensen die geen inhoudelijke berichten posten over XMSNet en enkel lopen te klagen over andere vervuilen dit topic, zijn geen verrijking en brengen de kwaliteit in het topic omlaag.
Ik ben in ieder geval klaar in dit topic. Mijn boodschap is goed doorgekomen, dat heb ik wel gemerkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 01:48 ]
Verwijderd
Dat had ik wel gelezen hoor... Maar in dit topic wordt vaak verwezen naar het goede analoge signaal in het Glazenkamp gebied. Dit wilde ik als Glazenkamp-klant dan ook even ontkrachtigen. Ik doelde dus niet op jouw post in het bijzonder.Yogoi schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:22:
[...]
Lees aub posts volledig voordat je er een antwoord op geeft. in mijn post over glazenkamp en zeewolde analoog staat duidelijk hetvolgende:
(let op dit zijn meldingen die ik van andere klanten te horen krijg)
De mening van de klant hoeft niet overeen te komen met het standpunt van XMS. Tevens verkondig ik ook niet het standpunt van XMS. Ik probeer op dit forum vragen en problemen te behandelen ter info van de posters hier.
Hoe gaat het verder met de telefonie-problemen?
En is XMS er al uit wanneer ze de settopboxen gaan verloten?
Als XMS klant ben ik zeer nieuwschierig naar de verloting en de nieuwe pilot. Al wat meer bekend?
Ook ben ik nog steeds nieuwschierig naar een eventuele sneak peek in de aankomende HD kanalen keuze.
Ook ben ik nog steeds nieuwschierig naar een eventuele sneak peek in de aankomende HD kanalen keuze.
[ Voor 63% gewijzigd door Darkangle op 12-10-2009 09:53 . Reden: Was te flamerig richting Alexander01. ]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:39:
[...]
Hoe gaat het verder met de telefonie-problemen?
En is XMS er al uit wanneer ze de settopboxen gaan verloten?
De nieuwe pilot start volgens mij eind Oktober, dat heeft Yogoi een pagina (of twee) terug gezegd.DaRKaNGLe694 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:52:
Als XMS klant ben ik zeer nieuwschierig naar de verloting en de nieuwe pilot. Al wat meer bekend?
Ok, daar zal ik overheen gelezen hebben. Bedankt. In mijn geheugen stond nl dat het eind September zou zijn.psychoclown schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:07:
[...]
De nieuwe pilot start volgens mij eind Oktober, dat heeft Yogoi een pagina (of twee) terug gezegd.
[Edit] Het laatste wat ik zo snel kan vinden is:
Medio september zullen we starten met communicatie over de pilot. U krijgt dan uitsluitsel of u mee kunt doen aan de test van ons nieuwe netwerk.
Op pagina 27, later vond ik niets concreets.
[ Voor 27% gewijzigd door Darkangle op 12-10-2009 11:05 . Reden: Even gezocht. ]
@Alexander01 ehh,verwijs niet steeds naar mij,ik ben het er wel mee eens,maar nu is het net alsof ik ook continue de uitspraken doe,bij mij was het simpel,analoog er uit en Ziggo analoog er in.
Als ik steeds blijf klagen over een dienst maar het verbetert niet dan stap ik er uit.
Bij Ziggo kan je ook niet kijken via de methode die je wil.
DVB-C werkt alleen via de alphacrypt,maar wordt door Ziggo niet ondersteund.
Daarnaast stapt Ziggo over op het CI+ systeem.
Ze verspreiden hier nu cam's voor, de Alphacrypt werkt niet meer bij het CI+ systeem en zo ben je toch gedwongen om een door Ziggo verkochte en gefabriceerde cam te gebruiken.
Weinig vrijheid van keuze dus.
Bij mij zijn mensen van Ziggo,XMS,Hertzinger en Haco geweest en allen hebben vastgesteld dat de signaal ruisverhouding niet in orde is.
Men heeft ook vastgesteld dat dit al zo uit het kopstation komt.
Of daar een component kapot is,werd me niet duidelijk maar ik vermoed van niet.
Het opnieuw lassen van de vezel heeft geen zin,deze is doorgemeten en in orde bevonden.
Wat ik begreep uit de gesprekken van de monteurs is dat niet XMS,maar Reggefiber moet beslissen over vervanging,er is in elk geval in de praktijk niets veranderd.
Waarom het in de ene plaats wel goed werkt met de identieke apparatuur weet ik niet,dat zou toch suggereren dat de apparatuur in Leiden,danwel een component daarvan,toch kapot is of niet 100% werkt.
Misschien ook een kwestie van inregelen van de componenten intern.
Vergeet ook niet dat ik alleen maar kan zeggen dat het beeld van XMS slechter is,omdat ik het kan vergelijken met Ziggo.
Maar ook die vergelijking klopt niet,want Ziggo maakt geen gebruik van plaatselijke kopstations en gebruikt voor analoog ook de Feeds van Technicolor/NOB en niet de satelliet waar XMS het vandaan haalt.
Vergelijk Film1 eens via Canal Digitaal en dan Via de Technicolor feed.
Je weet niet wat je ziet,dus ook de aanvoer verschilt enorm.
Naar mijn idee is XMS wel genegen er iets aan te doen,anders zouden ze die meetploegen niet sturen,maar als de aandeelhouder/eigenaar Reggefiber er vervolgens niets mee doet....
Xms is nu doordat Ziggo de prijs van analoog heeft opgevoerd naar 16,25 ook goedkoper waardoor meer mensen geneigd zijn een mindere kwaliteit te accepteren,en je zal er mogelijk ook wel aan wennen.
Het ironische van het hele gedoe is dat ik ziggo in huis heb gehaald voor de analoge kwaliteit,maar aangezien Ziggo is afgestapt van het systeem om maar 1 kaart te hanteren,kijk ik inmiddels overal digitaal.
Dit was van XMS ook prima,alleen het zender aanbod niet.
Ik zeg dit niet om XMS te verdedigen maar meer om enige nuance aan te brengen.
Overigens,iemand bewust negeren lijkt me kwalijk, ook al zit je bij een andere provider,je brengt wel zaken aan die met xms te maken hebben.
Niemand is verplicht je bijdrages te lezen.
Als ik steeds blijf klagen over een dienst maar het verbetert niet dan stap ik er uit.
Bij Ziggo kan je ook niet kijken via de methode die je wil.
DVB-C werkt alleen via de alphacrypt,maar wordt door Ziggo niet ondersteund.
Daarnaast stapt Ziggo over op het CI+ systeem.
Ze verspreiden hier nu cam's voor, de Alphacrypt werkt niet meer bij het CI+ systeem en zo ben je toch gedwongen om een door Ziggo verkochte en gefabriceerde cam te gebruiken.
Weinig vrijheid van keuze dus.
Bij mij zijn mensen van Ziggo,XMS,Hertzinger en Haco geweest en allen hebben vastgesteld dat de signaal ruisverhouding niet in orde is.
Men heeft ook vastgesteld dat dit al zo uit het kopstation komt.
Of daar een component kapot is,werd me niet duidelijk maar ik vermoed van niet.
Het opnieuw lassen van de vezel heeft geen zin,deze is doorgemeten en in orde bevonden.
Wat ik begreep uit de gesprekken van de monteurs is dat niet XMS,maar Reggefiber moet beslissen over vervanging,er is in elk geval in de praktijk niets veranderd.
Waarom het in de ene plaats wel goed werkt met de identieke apparatuur weet ik niet,dat zou toch suggereren dat de apparatuur in Leiden,danwel een component daarvan,toch kapot is of niet 100% werkt.
Misschien ook een kwestie van inregelen van de componenten intern.
Vergeet ook niet dat ik alleen maar kan zeggen dat het beeld van XMS slechter is,omdat ik het kan vergelijken met Ziggo.
Maar ook die vergelijking klopt niet,want Ziggo maakt geen gebruik van plaatselijke kopstations en gebruikt voor analoog ook de Feeds van Technicolor/NOB en niet de satelliet waar XMS het vandaan haalt.
Vergelijk Film1 eens via Canal Digitaal en dan Via de Technicolor feed.
Je weet niet wat je ziet,dus ook de aanvoer verschilt enorm.
Naar mijn idee is XMS wel genegen er iets aan te doen,anders zouden ze die meetploegen niet sturen,maar als de aandeelhouder/eigenaar Reggefiber er vervolgens niets mee doet....
Xms is nu doordat Ziggo de prijs van analoog heeft opgevoerd naar 16,25 ook goedkoper waardoor meer mensen geneigd zijn een mindere kwaliteit te accepteren,en je zal er mogelijk ook wel aan wennen.
Het ironische van het hele gedoe is dat ik ziggo in huis heb gehaald voor de analoge kwaliteit,maar aangezien Ziggo is afgestapt van het systeem om maar 1 kaart te hanteren,kijk ik inmiddels overal digitaal.
Dit was van XMS ook prima,alleen het zender aanbod niet.
Ik zeg dit niet om XMS te verdedigen maar meer om enige nuance aan te brengen.
Overigens,iemand bewust negeren lijkt me kwalijk, ook al zit je bij een andere provider,je brengt wel zaken aan die met xms te maken hebben.
Yogoi in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."DaRKaNGLe694 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:57:
[...]
Ok, daar zal ik overheen gelezen hebben. Bedankt. In mijn geheugen stond nl dat het eind September zou zijn.
Medio september zullen we starten met communicatie over de pilot. U krijgt dan uitsluitsel of u mee kunt doen aan de test van ons nieuwe netwerk.
Was een reactie op je eigen vraag.
[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 12-10-2009 11:53 ]
Ik dacht dat de anologe kanalen ook direct vanuit het NOB werden gevoed? Of is dat alleen bij de nieuwe aanleggebieden? Hier in Zeewolde zijn in ieder geval geen schotels geplaatst bij de City POP.
Hier staan ze echt,er is daar een ander type kopstation met een glasvezel feed direct van het NOB/Technicolor distributie punt.The Wizard schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:44:
Ik dacht dat de anologe kanalen ook direct vanuit het NOB werden gevoed? Of is dat alleen bij de nieuwe aanleggebieden? Hier in Zeewolde zijn in ieder geval geen schotels geplaatst bij de City POP.
Wij doen het met schoteltjes.
Ik weet niet wat ik vandaag heb... Je hebt helemaal gelijk.Mau_Maus schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:52:
[...]
Yogoi in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Was een reactie op je eigen vraag.
Waar je geen eigen ervaring mee hebt.. je gaat alleen van de symptomen uit die je ziet en trekt daar je conclusies uit. Probeer je (ook bij je eigen storingsmeldingen bij je eigen provider) niet te verliezen in overbodige analyses maar houd je aan de feiten:Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 01:23:
Ik heb het in mijn laatste posts uitdrukkelijk gehad over de analoge tv kwaliteit van XMSNet en niet die van OnsBrabantNet.
- Je beeld bij onsbrabandnet is slecht
- Je hebt een vage filter over je scherm liggen
*einde verhaal*
Suggestieve analyses over de beeldkwaliteit in andere delen van een ander reggefiber netwerk en conclusies die kant nog wal raken zullen je eigen storingsonderzoek bij onsbrabandnet niet bespoedigen. Je hebt slecht beeld.. *Punt uit* .. laat hen het maar onderzoeken en oplossen.
Met die houding kom je een stuk verder.. of je zet je diensten bij onsbrabandnet stop.
Heb je mijn eerdere reacties wel gelezen? Ja het is glasvezel.. maar dat is ook de enige overeenkomst. Als jullie daar al dezelfde hardware hebben staan (wat ik ten zeerste betwijfel aangezien de hardware binnen de XMS gebieden niet door Hertzinger is geplaatst) dan is de configuratie compleet anders. Wellicht zijn de symtomen gelijk maar de oorzaak kan iets compleet anders zijn.Aangezien jullie hetzelfde slechte beeldtype hebben op hetzelfde type Reggefiber glasvezelnetwerk met dezelfde analoge tv leverancier en dezelfde apparatuur is mijn klaagzang hier wel degelijk aan het goede adres.
Je reacties in dit forum zouden nuttig zijn als:Ik klaag namelijk over het analoge tv beeld van XMSNet en dat ook XMSNet dit probleem laat versloffen (net als bij ons). Ik zou voortaan beter mijn posts lezen voordat je gaat roepen dat ik hier uitgebreid informeer over OnsBrabantNet. Op mijn laatste posts ben ik ingegaan op de analoge kwaliteit van XMSNet. Dat mensen dan vervolgens weer over OBN beginnen (ik zit overigens bij ONE, niet bij OBN) geeft mij nog wel het recht om hier op in te gaan en op te antwoorden. Dat niemand mij meer serieus neemt geld misschien voor 2 mensen. Ik heb in deze discussie toch een aantal mensen zien posten die ook nog eens de slechte kwaliteit benadrukten van het analoge XMSNet signaal.
- Je je aan feiten zou houden ipv zelfbedachte conclusies
- Je niet continu twee verschillende netwerken met twee compleet verschillende diensten met elkaar zou vergelijken
- Je inhoudelijk zou reageren op reacties van anderen. (om de een of andere reden schijn je mijn commentaar op jouw posts over het hoofd te zien.. of je negeert het gewoon)
- Je commentaar zou leveren op diensten waar je zelf ervaring mee hebt.
- Je ook eens iets van iets anders aan zou nemen (jouw waarheid is DE waarheid.. en dat is gezien je frustraties begrijpelijk.. maar niet constructief)
add: wellicht komt dit over als 'op de man spelen ipv de bal' en dat is niet mijn bedoeling. Ik probeer je duidelijk te maken wat er niet klopt in je manier van redeneren.. en ik hoop dat je daar wat aan hebt bij je eigen storing.
Ik denk dat we op dat punt van mening verschillen. Ik wens je in ieder geval veel succes bij je problemen met ONE/OBN/watvoorproviderzedaarookhebbeninhetzuiden maar ik raad je wel aan om de bal daar gewoon bij de provider neer te leggen. Is het beeld slecht->meld het en geef ze de opdracht het op te lossen. Doen ze dat niet->zoek een andere provider.Juist al die mensen die geen inhoudelijke berichten posten over XMSNet en enkel lopen te klagen over andere vervuilen dit topic, zijn geen verrijking en brengen de kwaliteit in het topic omlaag.
Iedereen heeft inderdaad recht op zijn/haar eigen mening (ik ben altijd een voorstander geweest van discussies.. anders zou het ook maar saai worden hier) maar ik ga er wel van uit dat discussies inhoudelijk en relevant blijven. Zodra men in discussies met zelfverzonnen redenaties aankomt die niet feitelijk te onderbouwen zijn is de discussie bij voorbaat zinloos. Daarom ga ik ook zo graag tegen Nick in.. hij typt wel veel maar weet zich in ieder geval aan feiten te houden en begrijpt de inhoud.Overigens,iemand bewust negeren lijkt me kwalijk, ook al zit je bij een andere provider,je brengt wel zaken aan die met xms te maken hebben.
En bedanktdenan schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:52:
[...]
Iedereen heeft inderdaad recht op zijn/haar eigen mening (ik ben altijd een voorstander geweest van discussies.. anders zou het ook maar saai worden hier) maar ik ga er wel van uit dat discussies inhoudelijk en relevant blijven. Zodra men in discussies met zelfverzonnen redenaties aankomt die niet feitelijk te onderbouwen zijn is de discussie bij voorbaat zinloos. Daarom ga ik ook zo graag tegen Nick in.. hij typt wel veel maar weet zich in ieder geval aan feiten te houden en begrijpt de inhoud.
Misschien trek ik soms wat hard van leer,maar ik ben zeker niet zo dat het gras bij anderen altijd groener is,ik zie wel degelijk in of iets bij de concurrent ook niet in orde is en is er wat bij Ziggo dat niet klopt dan meld ik dat ook gewoon.
Het HD pakket bij Ziggo staat bv ook in schril kontrast met dat van Caiway.
En ik probeer me graag te verdiepen in de materie.
Ik ga er wel vanuit dat een goed aangelegde glasvezel niets toevoegt of verandert,komt iets er beroerd uit dan gaat het er beroerd in.
En je kan best bij bakker a gaan zeggen dat het brood bij bakker b slechter is,maar je kan niet zeggen,het is beiden brood dus is het gelijk,de ingredienten kunnen behoorlijk verschillen en dus moet je met de klachten zijn bij de bakker waar je je brood hebt gekocht,ik weet immers niet welke ingredienten hij gebruikt.
Maar goed,ik sluit de discussie,ga lekker met me nieuwe media player spelen..ik hou het andere model dat jij noemde ook in de gaten
(en voor de rest staat het dan 2-1 voor jou maar ik krijg je wel
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 12-10-2009 17:22 . Reden: foutjes ]
Ach achter de schermen hebben Martijn en ik het rustig over mediaplayertjes en series,we delen redelijk wat interesses en de series die hij aanmerkt als goed zijn dat ook,we zijn wel aan elkaar gewaagd hoor
Geen probleem maar het was eerst medio September alleen toen we daar niks van hoorden zei Yogoi op 6 Oktober het volgende:DaRKaNGLe694 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:57:
[...]
Ok, daar zal ik overheen gelezen hebben. Bedankt. In mijn geheugen stond nl dat het eind September zou zijn.
"ik krijg net eind oktober te horen voor de pilot. er volgt nog meer info hierover.
die Amino's ga ik weer even achteraan. (gezien het laatste bericht wat ik hierover gepost heb)"
BALEN,WEER DE TELEFOON CONTINUE IN GESPREK ! WEER ONBEREIKBAAR
Verwijderd
Op dit moment (21.05uur) heb ik daar geen last van NIck.Nick39 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:29:
BALEN,WEER DE TELEFOON CONTINUE IN GESPREK ! WEER ONBEREIKBAAR
Ik werd rond half 9 gebeld op mijn mobiel,iemand die al een uur probeerde me te bellen,dus ik bel mezelf met mijn mobiel, in gesprek.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:05:
[...]
Op dit moment (21.05uur) heb ik daar geen last van NIck.
Ik neem de hoorn op van vast,krijg gewoon een kiestoon.
Bel daarna mezelf opnieuw,weer bereikbaar.
Er lag ook geen handset "open" want dan knippert er een lampje beneden.
Ik kan ook niet in gesprek zijn want de vorige keer heb ik mijn modem gereset en dan staat standaard wisselgesprek aan waardoor de bellende partij gewoon niet in gesprek kan krijgen.
Als je wisselgesprek aan hebt staan en je bent echt in gesprek,dan krijgt de bellende partij gewoon de oproeptoon te horen,en ik piepjes in mijn hoorn.
Als iemand je belt terwijl wisselgesprek aan staat en je bent toch in gesprek moet dat dus een storing zijn.
Ik hoop dat Telio snel wat gaat doen aan deze ellende.
Dit topic is gesloten.