XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.215 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
CodeIT schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:54:
[...]

Ik kan melden dat ik vorige week ook een promotiebrief van Glashart had met daarin keuze uit de 2 aanbieders (Solcon en XMS). Ik weet niet of gebied E deze ook heeft gehad.
Ik neem aan dat ze niet langskomen aan de deur en tekeningen maken van men huis (welke aansluiting waar) zonder dat ze ze zeker weten dat ze gaan aanleggen.
Ik gok dat er in de media nog steeds de 40% regel wordt aangehouden, maar dat heel Veenendaal stiekem wordt voorzien van glasvezel.
Stiekem kost het ook veel geld, dus 'zomaar' aanleggen is er niet bij, helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
De 40% moet inderdaad gehaald worden.
Met minder kan wel tot aanleg overgegaan worden maar dat is een keuze die glashart dan moet maken.

Deze schouwing zal ook nog wel wat inschrijvingen opleveren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Yogoi schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:59:
De 40% moet inderdaad gehaald worden.
Met minder kan wel tot aanleg overgegaan worden maar dat is een keuze die glashart dan moet maken.

Deze schouwing zal ook nog wel wat inschrijvingen opleveren denk ik.
Hoe haal je die 40% dan in wijk C? Of laten jullie bij de berekening de bejaardenflats buiten de telling voor die 40%?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Krijg net te horen dat de wijken met lage %'en nog marketing acties gaan krijgen.
Zoals nu ook al beetje gebeurt met deze schouwingen.

@loveparade:
Geen idee, dat is iets wat Glashart (Reggefiber) moet beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Yogoi/Denan : Worden in de wijken die geen genexis modem hebben de oude 4 poorts 100 mbits kasten vervangen voor de genexis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Loveparade schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:53:
[...]

Hoe haal je die 40% dan in wijk C? Of laten jullie bij de berekening de bejaardenflats buiten de telling voor die 40%?
Tja, bejaardenflats in je wijk is wel zuur, zeker als die meegerekend worden.
Weinig kans dat daar potentiële klanten uit gehaald worden.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ik heb al een week thuis geen internet. Vorige week vrijdag had ik een deskundige medewerker van de servicedesk aan de telefoon (Emiel) die binnen 5 minuten het probleem wist te achterhalen en een ticket uitzette bij de netwerkbeheerder. Maar sindsdien krijg ik het idee dat servicedesk en netwerkbeheerder hopeloos langs zichzelf en elkaar heenlopen. Er wordt niet meer gereageerd op mijn mails en als ik bel dan krijg ik ofwel te horen dat ze niet weten hoe lang het nog gaat duren, of ik moet opnieuw hetzelfde helpdeskscript afwerken. Dit lijkt Ziggo wel. Help! Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?

[ Voor 0% gewijzigd door Krizna op 02-10-2009 10:28 . Reden: verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Robinski schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:25:
[...]

Tja, bejaardenflats in je wijk is wel zuur, zeker als die meegerekend worden.
Weinig kans dat daar potentiële klanten uit gehaald worden.
Kwestie van gericht marketing bedrijven, dunkt me.
Bejaarden leven ook gewoon in 2009, dus het kan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@ krizna , mail me even op webteam[at]xmsnet.nl met je naw.
ik herinner ze me nog maar half :( Dan kan ik even kijken wat er nu gebeurt of moet gebeuren.

en dankje voor het compliment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
JWfx schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:30:
[...]

Kwestie van gericht marketing bedrijven, dunkt me.
Bejaarden leven ook gewoon in 2009, dus het kan maar zo.
1 nadeel voor bejaarden is dat we het abonnement van Telefoon + radio/televisie niet meer aanbieden.
Dat was onder ouderen toch wel een "populair" abonnement.

Alhoewel je soms toch leuke dingen te horen krijgt, Ik paar weken terug een mevrouw met internet problemen en die vroeg ik even de kabel van poort te verwisselen. hetvolgende kreeg ik te horen: "Ik wil ze best wisselen maar dan moet ik even de buurman vragen want ik ben 87 en kan niet zo goed meer bukken om bij de aansluiting te komen"

needless to say, die was onverwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Yogoi schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:46:
[...]

1 nadeel voor bejaarden is dat we het abonnement van Telefoon + radio/televisie niet meer aanbieden.
Dat was onder ouderen toch wel een "populair" abonnement.

Alhoewel je soms toch leuke dingen te horen krijgt, Ik paar weken terug een mevrouw met internet problemen en die vroeg ik even de kabel van poort te verwisselen. hetvolgende kreeg ik te horen: "Ik wil ze best wisselen maar dan moet ik even de buurman vragen want ik ben 87 en kan niet zo goed meer bukken om bij de aansluiting te komen"

needless to say, die was onverwacht :P
Ze zijn er inderdaad, ik heb een klant van 92 die niet zo best meer ziet, die werkt sinds kort met een 30" Cinedisplay van Apple en kan weer vrolijk online bridgen en klaverjassen :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Loveparade schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:58:
[...]
Ze zijn er inderdaad, ik heb een klant van 92 die niet zo best meer ziet, die werkt sinds kort met een 30" Cinedisplay van Apple en kan weer vrolijk online bridgen en klaverjassen :D
Aan de andere kant is het wel een zeer kwetsbare klantengroep. Ik weet uit de beginperiode van XMS nog wel dat veel bewoners van bejaardenflats zich massaal inschreven zonder te weten waarvoor. Bij deze mensen is het heel belangrijk dat je vooraf duidelijk maakt wat ze krijgen en wat het hen kost.. en vervolgens nog eens goed nakijkt of ze begrepen hebben wat je bedoelt. Een formuliertje in de bus duwen is meestal een slecht idee :)

note: hiermee wil ik natuurlijk niet alle bejaarden over één kam scheren, ik ken er ook genoeg die dagelijks op internet zitten (één speelt er zelfs WoW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:23:
[...]

Aan de andere kant is het wel een zeer kwetsbare klantengroep. Ik weet uit de beginperiode van XMS nog wel dat veel bewoners van bejaardenflats zich massaal inschreven zonder te weten waarvoor. Bij deze mensen is het heel belangrijk dat je vooraf duidelijk maakt wat ze krijgen en wat het hen kost.. en vervolgens nog eens goed nakijkt of ze begrepen hebben wat je bedoelt. Een formuliertje in de bus duwen is meestal een slecht idee :)

note: hiermee wil ik natuurlijk niet alle bejaarden over één kam scheren, ik ken er ook genoeg die dagelijks op internet zitten (één speelt er zelfs WoW).
_/-\o_ Mooi bericht in de tijd dat je hoort dat ouderen massaal worden benaderd om over te stappen van energiebedrijf en bv Pretium praktijken...
Had je mijn vraag een bericht of 6 terug gelezen Martijn ?
Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Of Yogoi...

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 02-10-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de 100 mbits pilot.. ik vraag me een ding terdege af.
Er zijn een aantal mensen met oudere routers,mensen die nu al met problemen de 50 mbits gebruiken.
De pilot zal geselecteerd worden uit het aantal inschrijvingen.
Maar wie van die mensen kunnen de 100 mbits echt aan ?
In hoeverre beinvloed dit de pilot ?
Niet om mezelf op te hemelen,ik heb 100 mbit gehad en weet dat mijn apparatuur het aan kan.
Alles is cat 6, gigabit switches en routers.
De oude linksys router die ik had viel genadeloos af.
Ik heb eigen servers draaien en ook de computers zijn dusdanig geconfigureerd dat ze zonder enige probleem die 100 mbits down,maar ook up aankunnen.
Dat is bewezen.
Ik kan uncapped terecht op newszilla van xs4all waar ik de 100 mbit ook gewoon up en down op haal.
Maar kan iedereen dit.
Hele hoofdstukken zijn in het vorig topic besteed aan de snelheid,waarbij mensen mijn servers gebruikten om te testen.
Bv Milenko79.
Ik ben niet zo bang dat ik buiten de boot val,ik heb al een tijd op 100 mbits gedraaid dus ik zit niet te azen op weer een tijdje 100 mbits voor de prijs van 50.
Wordt ik ingeloot,prima,zo niet,jammer maar ook goed.
Alleen,zonder iemand te willen beledigen,als de pilot alleen wordt ingedeeld bij mensen die de snelheid niet blijken aan te kunnen qua eigen hardware,geeft dat wel een enorm vertekend beeld bij een pilot.
Hoe wil XMS hier mee om gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen problemen op dit moment met bellen en gebeld worden ???
(buitenom de capaciteits problemen die er momenteel gaande zijn hoor).
Als ik iemand bel, dan gaat de lijn wel over,
maar vervolgens hoor je niets, of een aantal stukjes van wat diegeen verteld.
Trouwens dit bovenstaande probleem, is zowel bij in als uitgaand bellen.
Ik lees wel een melding op de XMS site, maar daar staat een beetje gebrekkig wat het probleem in houd.
Dit probleem heb ik nu al menige uurtjes last van,
en gisteren ook al problemen gehad met telefonie.

Bekend of Telio hier al mee bezig is ?
want dit is heel irri, vooral als je op belangrijk telefoontje zit te wachten.

edit > er staat al een melding op de XMS site.
btw. ze zijn de laatste tijd wel weer een beetje aan't klooie Telio :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:24:
@Yogoi/Denan : Worden in de wijken die geen genexis modem hebben de oude 4 poorts 100 mbits kasten vervangen voor de genexis ?
Nee, de genexis hardware is in essentie gelijk aan de packetfront hardware... er zit alleen een andere netwerkstructuur achter. De profielen en diensten zijn echter exact hetzelfde.. al is bvb conditional acces bij het genexis/cisco netwerk een stuk makkelijker te implementeren. Voor Packetfront zal dit op termijn echter ook gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:32:
Meer mensen problemen op dit moment met bellen en gebeld worden ???
(buitenom de capaciteits problemen die er momenteel gaande zijn hoor).
Als ik iemand bel, dan gaat de lijn wel over,
maar vervolgens hoor je niets, of een aantal stukjes van wat diegeen verteld.
Ik vermoed dat we hetzelfde probleem heben. Moest tussen half 1 en 1 uur vanmiddag de thuiszorg bellen (Nijmegen), en dan krijg je zo'n bandje van: 'alle medewerkers zijn in gesprek enz.'. Omat ik het verhaal kan dromen, kan ik het ongeveer verstaan, maar verder klinkt het vooral alsof de telefoon onder water staat. Eerst dacht ik dat het aan mijn telefoon of die van de tegenpartij lag, maar als meer mensen er last van hebben, zal het wel aan het netwerk of de telefoonaanbieder liggen. Hopelijk wordt het probleem snel gevonden en opgelost.

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Er is momenteel inderdaad iets mis met de telefonie.
(moet zeggen, wel rustig hier op de afdeling ;))

Is bekend en word aan gewerkt. ik ben nog neit op de hoogte wat het precies is dus dat kan ik je nog niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
in wijchen stond in de krant dat ook glasvezel komt. helaas heb ik nog nergens wat gezien :(
heb me server al klaar staan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Marsjee schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:11:
in wijchen stond in de krant dat ook glasvezel komt. helaas heb ik nog nergens wat gezien :(
heb me server al klaar staan !
Aanleg begint ook pas eind dit jaar in wijchen
(heb de exacte planning nog niet gehoord maar dit is het laatste wat ik vernomen heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Jammer.

Woon je ook in wijchen ?
Ik zag wel dat het in heel wijchen kwam. echter zie ik overal van die bordjes staan met "Ik kies voor glasvezel"
Maar in mijn buurt GEEN 1 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Telefonieprobleem is verholpen, er bleek een probleem te zijn op de route buiten het netwerk van XMS/Telio. Er was wel een workaround waardoor een deel van het verkeer een andere route nam maar dit kon niet voor alle klanten geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nee ik werk voor xms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:47:
[...]

Nee, de genexis hardware is in essentie gelijk aan de packetfront hardware... er zit alleen een andere netwerkstructuur achter. De profielen en diensten zijn echter exact hetzelfde.. al is bvb conditional acces bij het genexis/cisco netwerk een stuk makkelijker te implementeren. Voor Packetfront zal dit op termijn echter ook gebeuren.
Ehh behalve dan dat de packetfronts 100 mbits zijn en de genexis gigabit toch ?
Bij een verhoging boven de 100 mbits houdt het oude packetfront op,de nieuwe kunnen dat wel aan,of zit ik er nu helemaal naast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:34:
Telefonieprobleem is verholpen, er bleek een probleem te zijn op de route buiten het netwerk van XMS/Telio. Er was wel een workaround waardoor een deel van het verkeer een andere route nam maar dit kon niet voor alle klanten geactiveerd worden.
Klopt idd.
Gelukkig dat dit snel verholpen was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Krizna schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:27:
Ik heb al een week thuis geen internet. Vorige week vrijdag had ik een deskundige medewerker van de servicedesk aan de telefoon (Emiel) die binnen 5 minuten het probleem wist te achterhalen en een ticket uitzette bij de netwerkbeheerder. Maar sindsdien krijg ik het idee dat servicedesk en netwerkbeheerder hopeloos langs zichzelf en elkaar heenlopen. Er wordt niet meer gereageerd op mijn mails en als ik bel dan krijg ik ofwel te horen dat ze niet weten hoe lang het nog gaat duren, of ik moet opnieuw hetzelfde helpdeskscript afwerken. Dit lijkt Ziggo wel. Help! Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?
dat klinkt precies als mijn probleem... dinsdag weer gebeld. en tot op vandaag weer niks gehoord. begin het echt zat te worden, ben nu al vanaf juni bezig... als het met xms zo doorgaat, zijn ze straks een klant kwijt...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Nick39 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:14:
Over de 100 mbits pilot.. ik vraag me een ding terdege af.
Er zijn een aantal mensen met oudere routers,mensen die nu al met problemen de 50 mbits gebruiken.
De pilot zal geselecteerd worden uit het aantal inschrijvingen.
Maar wie van die mensen kunnen de 100 mbits echt aan ?
In hoeverre beinvloed dit de pilot ?
Niet om mezelf op te hemelen,ik heb 100 mbit gehad en weet dat mijn apparatuur het aan kan.
Alles is cat 6, gigabit switches en routers.
De oude linksys router die ik had viel genadeloos af.
Ik heb eigen servers draaien en ook de computers zijn dusdanig geconfigureerd dat ze zonder enige probleem die 100 mbits down,maar ook up aankunnen.
Dat is bewezen.
Ik kan uncapped terecht op newszilla van xs4all waar ik de 100 mbit ook gewoon up en down op haal.
Maar kan iedereen dit.
Hele hoofdstukken zijn in het vorig topic besteed aan de snelheid,waarbij mensen mijn servers gebruikten om te testen.
Bv Milenko79.
Ik ben niet zo bang dat ik buiten de boot val,ik heb al een tijd op 100 mbits gedraaid dus ik zit niet te azen op weer een tijdje 100 mbits voor de prijs van 50.
Wordt ik ingeloot,prima,zo niet,jammer maar ook goed.
Alleen,zonder iemand te willen beledigen,als de pilot alleen wordt ingedeeld bij mensen die de snelheid niet blijken aan te kunnen qua eigen hardware,geeft dat wel een enorm vertekend beeld bij een pilot.
Hoe wil XMS hier mee om gaan ?
Ik denk dat je zeker voor een minimale configuratie eis moet komen. Dan kan je temiste ook goed het netwerk testen.

Ik zelf zal dus ook met gemak de 100 mb/sec wel halen aangezien ik er de apparatuur voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nick39 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:45:
[...]

Bij een verhoging boven de 100 mbits houdt het oude packetfront op,de nieuwe kunnen dat wel aan,of zit ik er nu helemaal naast ?
dat zal dus betekenen dat de netwerkbeheerder bij iedereen die een 100mbits aansluiting heeft langs moet om de boel te upgraden of heb ik het dan mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:31:
[...]

dat zal dus betekenen dat de netwerkbeheerder bij iedereen die een 100mbits aansluiting heeft langs moet om de boel te upgraden of heb ik het dan mis?
Tot 100mb zal dit geen problemen opleveren.
Alleen als er snelheden komen boven de 100mb dan zal de huidige apparatuur vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewaal schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:31:
[...]

Alleen bij snelheden boven de 100 mbit,aangezien de oude packetfronts tot 100 mbit gaan,maar de snelheidsverhogingen bij de concurrent gaan zo snel dat straks 100 mbit ook weer normaal is, wil je hoger dan zullen de packetfronts vervangen moeten worden want die gaan niet boven de 100 mbit.
(oops bericht van Famous niet gelezen)

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 03-10-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 01:40:
[...]

Tot 100mb zal dit geen problemen opleveren.
Alleen als er snelheden komen boven de 100mb dan zal de huidige apparatuur vervangen moeten worden.
Dat klopt de netwerkbeheerder zal dan in die wijk waar de packetfronts waren uitgezet deze moeten gaan vervangen.

Echter is het niet al makkelijk om al op voorhand deze dingen te gaan vervangen voor de 1gigabits exemplaren of zitten daar weer extra kosten aan die moeilijk te zijn terug te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:45:
[...]

Nee, die genexis CPE's zijn ook gewoon 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Even twee vraagjes.

1. Dus als ik het goed begrijp dan is het nog steeds onzeker of ik glasvezel kan krijgen, ondanks dat er iemand bij mij aan de deur is geweest om te schouwen? Ik woon in Veenendaal, gebied D.
2. Hoeveel retentie zit er op de nieuwsgroepen bij XMS? Is dat een beetje vergelijkbaar met TweakDsl? die zitten op zo'n 200 dagen retentie. Is het uploaden van binaries ook mogelijk bij XMS?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 09:47:
[...]

(oops bericht van Famous niet gelezen)
FOEIIIII NIck 8)7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:02:
Even twee vraagjes.

2. Hoeveel retentie zit er op de nieuwsgroepen bij XMS? Afbeeldingslocatie: http://www.xsnews.com/retentieteller/Images/2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xsnews.com/retentieteller/Images/4_5.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xsnews.com/retentieteller/Images/9_5.jpg
De retentie word uitgebreid naar 400 dagen.

Is het uploaden van binaries ook mogelijk bij XMS? Yeps!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 09:58:
[...]
Echter is het niet al makkelijk om al op voorhand deze dingen te gaan vervangen voor de 1gigabits exemplaren of zitten daar weer extra kosten aan die moeilijk te zijn terug te verdienen.
Mij is indertijd verteld op een meeting dat de 1gig exemplaren pas worden geplaatst als een klant ook die snelheid gaat afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle Hoofddorpers kunnen eind volgend jaar op een supersnelle digitale snelweg zitten. KPN en Reggefiber gaan begin volgend jaar overal in Hoofddorp glasvezelkabel leggen en alle 30.000 woningen krijgen gratis een aansluiting. Iedereen is daarbij geheel vrij of hij daar ook gebruik van gaat maken voor internet, televisie, telefoon en andere betaalde digitale diensten. Nieuw-Vennep en Badhoevedorp volgen later, en weer later waarschijnlijk ook de rest van de polder.

http://www.haarlemsdagbla...ersnelle+digitale+snelweg

"leuke" is dat al die extra's die geschets werden ook bij XMS,de huisarts die via de vezel kontakt kon houden ook hier weer worden geschetst:
"Met glasvezel wordt bijvoorbeeld cameratoezicht veel gemakkelijker, ook in de positieve zin: via een camera kan er een oogje worden gehouden op zelfstandig wonende maar hulpbehoevende ouderen."
Het kan,maar het wordt niet gedaan...

en:
"Er kan ook een bijna onbeperkt aantal televisiezenders worden doorgegeven. ,,Schotels zijn dan niet meer nodig om buitenlandse zenders te ontvangen''

Als je de inhoud van de digitale pakketten bekijkt lopen ook die zwaar achter bij UPC/Ziggo.
Waarom wordt die boel zo opgehemeld,noem gewoon de feiten,lekker snel internet maar verwacht verder nog niet teveel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet wat er loos is maar opeens is internet niet vooruit te branden hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:02:
Weet niet wat er loos is maar opeens is internet niet vooruit te branden hier...
>>Waarom wordt die boel zo opgehemeld,noem gewoon de feiten,lekker snel internet maar verwacht verder nog niet teveel..<<

Daarom, veel te optimistisch, nu is dat lekker snel internet ook nog weg, wat blijft er dan nog over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:15:
[...]

>>Waarom wordt die boel zo opgehemeld,noem gewoon de feiten,lekker snel internet maar verwacht verder nog niet teveel..<<

Daarom, veel te optimistisch, nu is dat lekker snel internet ook nog weg, wat blijft er dan nog over??
Ik begrijp dat u ook snelheids problemen heeft ? ik haal de 10 mbit niet eens meer...
Nu zit ie weer op 46... dipje ?

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 03-10-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Of neem je soms stiekum deel aan de pilot en kan je router het niet aan >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
Krijg sinds vanacht onderstaande berichten van de gratis xms newsserver:

ERROR Sun, 04 Oct 2009 05:49:15 +0000 Authorization for news. xmsnet. nl failed: Connection closed by remote host. : ErrNo 131, Connection reset by peer
ERROR Sun, 04 Oct 2009 05:49:15 +0000 Could not receive data on socket: ErrNo 131, Connection reset by peer
ERROR Sun, 04 Oct 2009 05:49:07 +0000 Connection to news. xmsnet. nl failed (Answer: 400 frontend- F05- 16: Server error, fd pass failed - news@frontend- F05- 16 )
ERROR Sun, 04 Oct 2009 05:49:06 +0000 Connection to news. xmsnet. nl failed (Answer: 400 frontend- F05- 16: Server error, fd pass failed - news@frontend- F05- 16 )

Omdat deze dienst gratis is heb je dus ook geen username/wachtwoord nodig, heb 'm al maanden in gebruik en werkte altijd prima.

Wat is er loos?

[ Voor 8% gewijzigd door sattertje op 04-10-2009 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
Newsserver doet het inderdaad niet meer. Ik krijg de volgende foutmeldingen.

4-10-2009 9:49:42 Unable to connect / authenticate server: xms @ news.xmsnet.nl (400 frontend-F05-16: Server error, fd pass [*** hidden ***]
4-10-2009 9:50:57 Unable to authenticate at server: xms (502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenaquo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09-2011
Xms niet bereikbaar dus mailtje naar XS News gezonden ... ben benieuwd of ze wat (kunnen) doen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
News zakte gisteren al helemaal in.
Dit is weer de "xms gate" want mijn gedeelde directe xsnews account werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is vanmorgen onderhoud gepleegd aan het platform en dit is de nasleep ervan (helaas). XMS was overigens op de hoogte hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 05:30
Newsserver deed het even weer.

Nu doet ie het weer niet.
4-10-2009 14:44:25 Unable to authenticate at server: xms (502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl). :(

[ Voor 77% gewijzigd door lethargy op 04-10-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedemiddag heb een vraag ik heb xms in hilversum
maar heb nu al 1 dag geen sbs6 meer op tv zijn er meer mensen die deze zender missen op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

:X Ach, wie mist SBS6 nou? :P
Maar hier in Utrecht werkt 'ie wel (via het analoge signaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:33:
goedemiddag heb een vraag ik heb xms in hilversum
maar heb nu al 1 dag geen sbs6 meer op tv zijn er meer mensen die deze zender missen op dit moment
Digitaal of analoog? (is nogal een verschil ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry is
analoog wat ik hier heb
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:06:
[...]

Digitaal of analoog? (is nogal een verschil ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:23:
sorry is
analoog wat ik hier heb

[...]
Nou ik woon in Hilversum en analoog is die bij mij ook weg... misschien is die naar een andere frequentie gegaan? Want ik kijk ook digitaal, dus maak me er niet zo druk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke we hebben weer beeld hier gelukkig moet ook maar eens over op digitaal
want dat moet geweldig zijn eens even in verdiepen
Mau_Maus schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:07:
[...]

Nou ik woon in Hilversum en analoog is die bij mij ook weg... misschien is die naar een andere frequentie gegaan? Want ik kijk ook digitaal, dus maak me er niet zo druk over

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:17
Ik heb ook analoge TV via XMS in Hilversum, en ook hier is SBS6 weg.. En nee, hij zit niet op een andere frequentie, dat heb ik al geprobeerd..

Dit is probleem nummer zoveel met Radio/TV via XMS/Hertzinger.. Over XMS qua internet en telefoon ben ik tevreden, maar Radio/TV heeft veel teveel problemen opgeleverd in de bijna 3 jaar dat ik het nu heb.. Ik was daarom sowieso al van plan om weer terug te gaan naar UPC voor Radio/TV als ik later dit jaar een nieuwe HDTV ga kopen.. Ik neem dan meteen digitale TV etc, een service waar ik bij UPC (helaas) toch iets meer vertrouwen in heb.. UPC's aanbod qua zenders is o.a. gewoon beter, en de mensen die ik ken die het hebben hebben ook al die problemen niet die ik wel heb met Radio/TV via XMS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Disney Channel iets voor XMS??
De glasvezel is een open netwerk.. in hoever is het denkbaar dat UPC of Ziggo het televisiegedeelte verzorgen? Is het probleem van de kosten per zender ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ik vermoed dat Ziggo/UPC dat nooit zal doen.

Zou vanuit hun kant ook wel een vreemde actie zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
SBS6 word ana gewerkt trouwens.
zodra ik meer er over hoor dan laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

cjdijk schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:02:
Even twee één vraagje.

1. Dus als ik het goed begrijp dan is het nog steeds onzeker of ik glasvezel kan krijgen, ondanks dat er iemand bij mij aan de deur is geweest om te schouwen? Ik woon in Veenendaal, gebied D.
Niemand?

De geschiedenis lijkt zich te herhalen. In 2001 wilde ik graag Demon Adsl (bbned) hebben, maar kon toen alleen KPN (Mxstream) kiezen. Twee jaar later kon ik pas overstappen, maar zag wel dat ik één van de weinige was die overstapte.

Mijn verwachting is dat in 2011 in alle grote steden (waaronder Veenendaal) overal glasvezel van KPN leverbaar is. Erg dom dat ze bij XMS zo'n extreem hoge drempel van 40% hanteren, dat gaat veel klanten kosten.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ja het is nog neit 100% zeker.

Maar gebied D lijkt aangesloten te gaan worden.
Echter is dit info die ik samenstel van wat ik tot mijn beschikking heb, dus officieel is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

cjdijk schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:13:
[...]

Niemand?

De geschiedenis lijkt zich te herhalen. In 2001 wilde ik graag Demon Adsl (bbned) hebben, maar kon toen alleen KPN (Mxstream) kiezen. Twee jaar later kon ik pas overstappen, maar zag wel dat ik één van de weinige was die overstapte.

Mijn verwachting is dat in 2011 in alle grote steden (waaronder Veenendaal) overal glasvezel van KPN leverbaar is. Erg dom dat ze bij XMS zo'n extreem hoge drempel van 40% hanteren, dat gaat veel klanten kosten.
KPN heeft in sommige vraagbundelingstrajecten zelfs 50% gehanteerd als norm geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja ook KPN gaat nu het economisch slechter gaat,op de centjes passen.
En het is dat het hier in Leiden door Portaal werd betaald want ik vraag me terdege af of die dekkingsgraad van 40% hier wel gehaald is.
Als ik zie hoe weinig mensen hier in deze wijk XMS hebben en hoeveel kabeltjes gewoon nog steeds uit de stoep steken,denk ik dat nog geen 20% van de mensen het hier genomen heeft.
Er zijn ontzettend veel mensen van KPN weg gelopen en naar een kabelaar of Tele 2 oid overgestapt,ik denk dat sommige wijken niet eens 40% KPN abonnees hebben,dus dan zou 100% van die abonnees vezel moeten willen,want er zijn in de praktijk weinig mensen die nog bereid zijn om bij verschillende aanbieders diensten te nemen... zeker niet met die koppelverkoop,als je al tv kijkt kan je voor relatief weinig de rest ook in huis halen...
Ook een beetje de schuld van KPN zelf,er zijn nu hier 6 nieuwbouwwijken gebouwd,maar nergens ligt glas tot aan de woning.
Er zijn nog 2 wijken in aanbouw,ook daar wel de bekende telefoonkabel en de bekende groene tv kabel,maar geen glas, en in die 8 wijken heeft dus ook Portaal geen glas meer laten aanleggen.

Mijn zoon heeft nu 50 mbits eurodocsis 3 bij ziggo,ok niet de upload maar daar ligt ie niet wakker van en die 50 mbits haalt ie ook ruim.
En die alles in 1 extra is maar 10 euro duurder dan xms,maar geeft wel een veel groter digitaal pakket en kwalitatief betere zenders en de newsserver is gratis.
Trek ik die newsserver kosten er van XMS vanaf dan is Ziggo net zo duur,en krijg je de digitale decoder er nog eens gratis bij.
XMS/KPN zal echt wat moeten doen,of de prijsstelling veranderen,of de snelheid verhogen,want nu ik los de diensten van xms afneem en los van Ziggo ben ik ook duurder uit,en alles in een extra gaat eind van dit jaar zelfs naar 80 mbit.. als ik nu overstap ben ik 8 euro goedkoper uit voor even snel internet (op de upload na) en straks ben ik niet alleen 8 euro goedkoper uit maar krijg ik ook nog eens 80 ipv 50 mbit,wie weet maak ik dan ook de overstap wel,met alles terug naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Even een reminder/verkapte vraag om een update:

Er zou eind September een pilot starten, heb ik de info gemist of komt dit nog?
Er zou een verloting zijn van 2 HD Animo's, ditto?

Voor de rest nog even een zeer serieuze kant tekening!
Als ik deze test van XMS run, dan blijkt dat mijn verbinding van XMS niet zo snel is als een gelijke XMS verbinding! Per direct gaarne al mijn geld terugs enz enz enz! ;)

Even serieuzer, ik snap dat dit een flauwekul (wel misleidend gezien het niet op feiten berust) statisch animatietje is, ik zou echter wel een exclusion op de XMS ip range gooien om verwarring door mensen die dit soort dingen wel geloven te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Over de eerste 2 vragen, daar is nog niks van bekend helaas hopelijk krijgen we dat binnenkort te horen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ik krijg net eind oktober te horen voor de pilot. er volgt nog meer info hierover.

die Amino's ga ik weer even achteraan. (gezien het laatste bericht wat ik hierover gepost heb)

[ Voor 0% gewijzigd door Yogoi op 06-10-2009 13:06 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
Goed om te horen.

Die misleidende flash animatie is volgens mij niet helemaal kosher ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Darkangle op 06-10-2009 13:21 . Reden: dikke vingers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:00:
ik krijg net eind oktober te horen voor de pilot. er volgt nog meer info hierover.

die Amino's ga ik weer even achteraan. (gezien het laatste bericht wat ik hierover gepost heb)
Er is wel animo voor die amino :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
gelukkig maar nick, anders was alles voor niks geweest.

ik moet ook eingelijk geen forum posts maken tijdens de lunch als het na de lunch ook kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Ze zijn met de tuinboringen begonnen hier in Wijchen,
Alleen wat ik me afvraag, Doen ze altijd maar met 1 busje alle Tuin boringen?
Gaat dit zo niet erg langzaam?

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ligt aan de planning en hoe snel alle aansluitingen door de aannemer gerealiseerd moet hebben.

En ja, een volledige glasvezelnetwerk aanleggen duurt een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Yogoi schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:17:
Ligt aan de planning en hoe snel alle aansluitingen door de aannemer gerealiseerd moet hebben.

En ja, een volledige glasvezelnetwerk aanleggen duurt een tijd.
Hmm.. Volgend jaar zomer moet ongeveer heel Wijchen aangesloten zijn..
Genoeg tijd dus, zo lijkt mij.. maar als het sneller kan, Waarom daar nietvoor kiezen?

Misschien heeft het allemaal met geld te maken, Hopen dat het toch nog snel gaat.
Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dit is maar een gok maar ik denk dat het ook niet wenselijk is om een heel gebied in 1x aan te sluiten.
vanuit XMS gezien dan. Gespreid zijn eventuele problemen veel makkelijker op te vangen.

Dit is echter maar een gokje, er zullen vast ene hoop factoren zijn die dit proces beinvloeden.
(ook voor een aannemer niet wenselijk om het in korte tijd met heel veel man aan te sluiten, wat doe je dan als je zoveel mensen in dienst hebt en je bent klaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
gaat straks de snelheid naar 100mb? Reden is dat ziggo hier in amersfoort de snelheid van zijn snelste abbonement de all in verhoogt naar 120mb.

Dit is televisie, telefonie, en internet voor 64.95 per maand. Voor de nieuwe xms abbonees scheelt dat dus 10 euro voor de oud gediende dus 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:30:
[...]
XMS/KPN zal echt wat moeten doen,of de prijsstelling veranderen,of de snelheid verhogen,want nu ik los de diensten van xms afneem en los van Ziggo ben ik ook duurder uit,en alles in een extra gaat eind van dit jaar zelfs naar 80 mbit.. als ik nu overstap ben ik 8 euro goedkoper uit voor even snel internet (op de upload na) en straks ben ik niet alleen 8 euro goedkoper uit maar krijg ik ook nog eens 80 ipv 50 mbit,wie weet maak ik dan ook de overstap wel,met alles terug naar Ziggo.
Nick, wees blij dat je in Leiden woont en nog wat te kiezen hebt wat kwa prijs niet absurd veel afwijkt van XMS. Ik ben intussen drie maanden onderweg hierin Almere. Maar daarin zit weinig vooruitgang. Als ik nu glasvezel aanvraag van KPN, kan het 7~9 maanden duren voordat mijn aansluiting mogelijk operationeel is. En veel andere keuze dan UPC is er niet. En ik heb geen telo abonnement van KPN, waardoor ik voor iedere ADSL abonnement 9.50 euro extra moet betalen wegens lijnhuur aan KPN. Dus wees blij met wat je hebt, want het kan erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

Newsserver ligt er hier (daar?) nog steeds uit. Enig idee wanneer die weer up and running is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:17:
[...]

Nick, wees blij dat je in Leiden woont en nog wat te kiezen hebt wat kwa prijs niet absurd veel afwijkt van XMS. Ik ben intussen drie maanden onderweg hierin Almere. Maar daarin zit weinig vooruitgang. Als ik nu glasvezel aanvraag van KPN, kan het 7~9 maanden duren voordat mijn aansluiting mogelijk operationeel is. En veel andere keuze dan UPC is er niet. En ik heb geen telo abonnement van KPN, waardoor ik voor iedere ADSL abonnement 9.50 euro extra moet betalen wegens lijnhuur aan KPN. Dus wees blij met wat je hebt, want het kan erger.
Ik ben ook blij dat ik de keuze heb,maar het wordt zometeen 120 mbits tegenover 50 mbits voor dezelfde prijs.
Daarom hoop ik dat XMS het optrekt naar 100 mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

JME schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:08:
Newsserver ligt er hier (daar?) nog steeds uit. Enig idee wanneer die weer up and running is?
Afgelopen zondag was het weer als vanouds. Heeft de newsserver het toen ook niet gedaan bij jou?
Kan het nu niet testen want doordeweeks zit ik in Enschede ;)

[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 06-10-2009 23:34 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 21:39
chocka schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:17:
[...]
En ik heb geen telo abonnement van KPN, waardoor ik voor iedere ADSL abonnement 9.50 euro extra moet betalen wegens lijnhuur aan KPN.
Dat geldt ondertussen lang niet meer bij elke telco. Telfort en Online rekenen het bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

psychoclown schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:33:
Afgelopen zondag was het weer als vanouds. Heeft de newsserver het toen ook niet gedaan bij jou?
Kan het nu niet testen want doordeweeks zit ik in Enschede ;)
Geen idee, was dit weekend niet thuis en de pc stond uit. Gisteravond deed de newsserver het soms even wel, dan weer niet, dan weer wel, het schommelde enorm. Uiteindelijk maar een gratis weekje XLned besteld. Best heftig: op die momenten dat de XMS newsserver ook online is, knallen de downloads nog net niet door de geluidsbarrière :9
Dat zouden alleen geen momenten moeten zijn, maar continu. Hoop dan ook dat de XMS newsserver weer snel stabiel wordt, hier betaal ik geen 6,95 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ik heb ondertussen twee weken geen internet thuis, en er lijkt totaal geen schot in de zaak te zitten. Behalve van Yogoi heb ik he-le-maal niets vernomen van XMS. Gisteravond nog maar eens gebeld met de servicedesk maar die doen niet meer dan nog maar eens een ticket uitzetten. Ik vind het schandalig dat er zo nonchalant met klanten (van het eerste uur) omgesprongen wordt. Ik denk dat ik maar eens de laatste incasso van XMS ga storneren, misschien dat er dan wel gereageerd wordt. Of overstappen op een andere provider. Ik heb altijd veel sympathie gekoesterd voor XMS en hun pioniersgeest, en veel kleine onvolkomenheden om die reden voor lief genomen. Maar internet is voor mij van vitaal belang en ik moet erop kunnen rekenen dat problemen adequaat en snel opgelost worden door mijn provider.

Update: Internet doet het weer! Dankzij ingrijpen van een Tweaker die bij Reggerfiber werkt. Thx!

[ Voor 5% gewijzigd door Krizna op 08-10-2009 11:40 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JME schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:03:
[...]

Geen idee, was dit weekend niet thuis en de pc stond uit. Gisteravond deed de newsserver het soms even wel, dan weer niet, dan weer wel, het schommelde enorm. Uiteindelijk maar een gratis weekje XLned besteld. Best heftig: op die momenten dat de XMS newsserver ook online is, knallen de downloads nog net niet door de geluidsbarrière :9
Dat zouden alleen geen momenten moeten zijn, maar continu. Hoop dan ook dat de XMS newsserver weer snel stabiel wordt, hier betaal ik geen 6,95 voor.
Het rare is dus dat een directe account bij xsnews wel werkt en is blijven werken.
Michiel zegt dan, XMS was op de hoogte,we deden onderhoud,maar als je de geschiedenis er op nakijkt is het steeds in een weekeind dat er onderhoud wordt gedaan en treden er steeds storingen op als er geen helpdesk beschikbaar is.
Terwijl het weekeind de meest drukke tijd is,iedereen die vrij is,zeker op een regenachtige zondag,wil ff news bekijken.
Waarom doen ze die werkzaamheden niet op een gewone dag.
Als iedereen werkt tref je veel minder mensen als je de boel offline haalt,en is er de hele dag een helpdesk bereikbaar.
Ik blijf het een raar cluppie vinden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Nog raarder is het dat de server wisselvallig gedrag blijft vertonen, ook nadat het onderhoud zou zijn afgerond. Dat klinkt alsof er iets niet goed is gegaan, wat ze niet opgelost krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ziggo verhoogt downloadsnelheid tot 120Mbps in Amersfoort

Het artikel zegt dat Ziggo dit doet vanwege de concurrentie in Amersfoort van de glasaanbieder. Gaat XMS mee in het verhogen?

Vooral omdat het verschil nog maar 15 euro is voor een triple-play abbo en mede omdat het digitale TV zenderaanbod bij Ziggo veel beter is. Nu gaat ook de downloadsnelheid nog beter worden bij Ziggo. Ben benieuwd of XMS meegaat want het kan potentieel veel klanten kosten.

[ Voor 32% gewijzigd door ari3 op 07-10-2009 16:18 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar volgens mij ben ik best een redelijk gemiddelde gebruiker. Ik heb nu een 50 Mbps glasvezelverbinding, mijn newsserver is beperkt tot 25 Mbps. Zelfs met die 25 Mbps haal ik de door mij gewenste content al vele malen sneller binnen dan dat ik die ooit zou kunnen consumeren. Waarom zou ik dan meer gaan betalen voor een 120 Mbps abonnement? Ik zie het nut daar niet van in. En dan zie ik ongetwijfeld een specifieke gebruikersgroep over het hoofd, dat geloof ik meteen, maar ik geloof niet dat de doorsnee glasvezelklant op dit moment al zit te wachten op 120 Mbps. Ik vergelijk het een beetje met de megapixelhype in cameraland: iedereen wil pronken met de grootste, maar slechts een enkeling drukt abriposters af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JME schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:42:
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar volgens mij ben ik best een redelijk gemiddelde gebruiker. Ik heb nu een 50 Mbps glasvezelverbinding, mijn newsserver is beperkt tot 25 Mbps. Zelfs met die 25 Mbps haal ik de door mij gewenste content al vele malen sneller binnen dan dat ik die ooit
Los daarvan: de testresultaten van de docsis 3.0 abonnementen zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Volgens mij heb ik een tijd geleden terug al een voorbeeld gepost van een 120Mbit verbinding die tijdens piekuren zakt onder de 12Mbit. Leuk zo'n docsis 3.0 abonnementje maar als je in de praktijk afhankelijk bent van een brakke backbone doe je er weinig mee. (tenzij je de enige bent in de wijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
grotendeels zal het hier om gaan:
snel is nooit snel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
denan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:51:
[...]

Los daarvan: de testresultaten van de docsis 3.0 abonnementen zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Volgens mij heb ik een tijd geleden terug al een voorbeeld gepost van een 120Mbit verbinding die tijdens piekuren zakt onder de 12Mbit. Leuk zo'n docsis 3.0 abonnementje maar als je in de praktijk afhankelijk bent van een brakke backbone doe je er weinig mee. (tenzij je de enige bent in de wijk :P)
Zoals ook eerder geschreven zal het gros deze snelheid niet nodig hebben en/of gebruiken. Maar puur marketing technisch biedt Ziggo nu de snelst mogelijke particuliere lijn in nederland aan. (aanname)
Als XMS hier binnenkort overheen denderd met >120Mbit/s snelheid (en ik zou, puur marketing technisch, kijken of 1gbit/s al mogelijk is) dan kan XMS dit gebruiken ter reclame.

(heel belangrijk, wel waarmaken als jullie verhogen, anders kan het bedrijfskundig dodelijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ericjanvanputten schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:14:
[...]

Zoals ook eerder geschreven zal het gros deze snelheid niet nodig hebben en/of gebruiken. Maar puur marketing technisch biedt Ziggo nu de snelst mogelijke particuliere lijn in nederland aan. (aanname)
Als XMS hier binnenkort overheen denderd met >120Mbit/s snelheid (en ik zou, puur marketing technisch, kijken of 1gbit/s al mogelijk is) dan kan XMS dit gebruiken ter reclame.

(heel belangrijk, wel waarmaken als jullie verhogen, anders kan het bedrijfskundig dodelijk zijn)
Mijn punt is meer: als de concurentie de beloften niet waarmaakt.. waarom zou XMS dan onware beloften moeten overtreffen? (note: mijn mening.. niet van XMS :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:11
@denan

Laten zien dat Xms het lekker wel kan en Ziggo niet :P

[ Voor 68% gewijzigd door White_Collar op 07-10-2009 20:00 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
musicfreak schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:30:
[...]

Dat geldt ondertussen lang niet meer bij elke telco. Telfort en Online rekenen het bijvoorbeeld niet.
Bedankt voor je tip! Want online was toch voornemens om mogelijk ook glasvezel te exploiteren in Almere, dan kan ik daar alvast een ADSL abonnementje nemen, waarmee ik mogelijk kan overstappen op hun glasaanbod.

Helaas, online is geen optie. Althans het is 8 euro goedkoper dan HetNet mij nu rekent. Maar krijg de melding:
Internet is beschikbaar op uw adres!

Let op: Uw adres valt buiten ons dekkingsgebied, waardoor uw verbinding wordt geleverd via het netwerk van KPN. Hierdoor is uw maximale downloadsnelheid 8 Mbit/s. Helaas kunt u niet profiteren van de actiekorting: eerste 3 maanden € 10 korting per maand.
Bij Telfort is het dekkingsgebied nog triester, die komen niet verder dan een abonnement tot 4Mb voor 20 euro. Nee hoor, zoals het er nu na uit ziet lijkt KPN ondanks de 28 euro per maand, ook de snelste aanbieder te zijn. Maar mss weet iemand een tegenbod te doen???

Mss weet Denan mij te vertellen waartoe bijvoorbeeld Alice nog wel extra lijnhuur berekend indien je geen actieve KPN lijn hebt???

[ Voor 49% gewijzigd door chocka op 07-10-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:23:
[...]

Mijn punt is meer: als de concurentie de beloften niet waarmaakt.. waarom zou XMS dan onware beloften moeten overtreffen? (note: mijn mening.. niet van XMS :))
Tot nu toe maak ik hier bij mijn zoon in de praktijk mee dat hij de 50 mbits WEL haalt en dat gewoon om 20.00.
Ik ben niet pro Ziggo,gewoon realistisch.
En de snelheid is gewoon constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
denan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:23:
[...]

Is zeker waar, ziggo heeft de grootste moeite om de snelheid te halen, desondanks heeft Ziggo een groot aantal leden weten te werven. Een kleinere onderneming wordt vaak, geheel onterecht, harder afgerekend op 'onwaarheden' dan een grotere organisatie.

En waarom overtreffen? is het nu veel duurder om mensen een hogere snelheid te bieden die veelal toch niet gebruikt wordt?! kan je het toch aanbieden en gebruiken in de communicatie. (begrijp dat je eigenlijk rekening moet houden met maximale snelheid bij knelpunten, maar is vast wel te zien in de statistieken, en dat hier kosten aan verbonden zijn om deze knelpunten te 'verruimen').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:32
ik heb nu hier in Leiden geen telefoon verkeer !
nummer bellen geeft constant in gesprek, bellen naar huis geeft bericht dat het nummer nu niet bereikbaar is !

nog meerdere last van ?

[edit] iets te snel getypt en niet op de site gekeken :)
Momenteel kunt u problemen ondervinden bij het naar buiten bellen via de telefoniedienst van XMS. Wij doen ons uiterste best dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

[ Voor 43% gewijzigd door absrnd op 07-10-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nou zoveel klachten met xms of zie ik dat verkeerd?

ik hoor dat er regelmatig problemen zijn met de bereikbaarheid, de newsserver en problemen met het tv (digitale) tv signaal.

eind dit jaar stappen wij waarschijnlijk over maar constante bereikbaarheid is een absolute must aangezien we hier een kantoor hebben zitten.

zijn er dus veel problemen of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zelf heb ik nog geen uitval gezien van internet, de rest doen we niet aan mee
wel specifiek website problemen gehad door het modem, die hebben ze pas na een dikke maand vervangen

Op een kantoor moet je zowiezo een backup hebben en niet afhankelijk worden van 1 lijn

telefoons zijn ze al een tijd mee aan het stoeien, ik heb toch wel een paar momenten gehad waar de helpdesk ook niet te bereiken was, overbelast of plat dat weet nik niet natuurlijk

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 07-10-2009 21:46 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om een abonnement te nemen van XMS. Ik heb al een de sleutels van mn nieuwe woning waar ook het glasvezel beschikbaar is. Alleen zit ik nog te twijfelen tussen ziggo waar ik altijd internet van heb gehad en het nog onbekende XMS. Bij ziggo betaal je dan €65 euro voor een alles in een pakket (50mb - volgend jaar 80mb) waar ik perse een tv abo bij moet nemen. Omdat ik alleen Internet en Telefonie nodig heb wil ik eigenlijk niet extra betalen voor een TV abonnement.

In principe zou ik voor XMS moeten kiezen. Maar toch zit het me niet lekker omdat glasvezel beginnende is en XMS toch nog een onbekende provider is. Het heeft wel zijn voordelen: bijv: snelle levertijd. 44.95 euro is voor internet+telefonie toch een redelijke prijs.

Graag wil wat advies van XMS gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadver.. weer de hele avond in gesprek,terwijl ik niet gebeld heb.
Was niet bereikbaar vanaf vast,en niet op vast bereikbaar via mobiel,maar kon zelf ook niet bellen op vast. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:10:
[...]
Mss weet Denan mij te vertellen waartoe bijvoorbeeld Alice nog wel extra lijnhuur berekend indien je geen actieve KPN lijn hebt???
Dat zijn de non-linesharing kosten die KPN ook aan Alice doorzet.
Nick39 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:11:
[...]

Tot nu toe maak ik hier bij mijn zoon in de praktijk mee dat hij de 50 mbits WEL haalt en dat gewoon om 20.00.
Ik ben niet pro Ziggo,gewoon realistisch.
En de snelheid is gewoon constant.
Dan heeft ie mazzel. De meeste mensen hebben dat namelijk niet (zie fora en verschillende nieuwsberichten). En dat is in scherp contrast met XMS.Iedereen heeft 50/50.
ericjanvanputten schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:12:
[...]
En waarom overtreffen? is het nu veel duurder om mensen een hogere snelheid te bieden die veelal toch niet gebruikt wordt?! kan je het toch aanbieden en gebruiken in de communicatie. (begrijp dat je eigenlijk rekening moet houden met maximale snelheid bij knelpunten, maar is vast wel te zien in de statistieken, en dat hier kosten aan verbonden zijn om deze knelpunten te 'verruimen').
De knelpunten zijn het probleem niet, het corenetwerk van XMS heeft een enorme overcapaciteit. Wil je hoger dan 100/100Mbit gaan dan moeten de straatrouters vervangen worden en de glasvezelswitchen in de woningen.. en dat is duur. Daar komt nog bovenop dat ziggo/UPC asynchrone profielen leveren. Laat ze eerst maar eens een compleet synchrone verbinding op minimaal 50/50Mbit leveren (en de reclame waarmaken) dan praten we verder :)

(note: ik heb hier natuurlijk bar weinig over te zeggen.. dus dit is allemaal mijn persoonlijke mening :))
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:02:
In principe zou ik voor XMS moeten kiezen. Maar toch zit het me niet lekker omdat glasvezel beginnende is en XMS toch nog een onbekende provider is. Het heeft wel zijn voordelen: bijv: snelle levertijd. 44.95 euro is voor internet+telefonie toch een redelijke prijs.

Graag wil wat advies van XMS gebruikers
XMS bestaat al sinds.. 2005(of was het nou 2006?) dus 'beginnend' zou ik het niet noemen. Ook is XMS ondertussen de grootste glasvezelprovider van Nederland.. onbekend is dus ook geen optie.
Verder is de dienst enorm stabiel, op een aantal telefonieproblemen na die de afgelopen weken gespeeld hebben. Dat had te maken met een capaciteitsprobleem op de koppeling met de rest van het telefonienetwerk maar dat zou ondertussen opgelost moeten zijn. Zo op gevoel kan ik in ieder geval zeggen dat er evenveel telefonie outages zijn als bij UPC/Ziggo/KPN.. en stukken minder internet outages. Als ik het het in mijn woning had kunnen krijgen had ik het al lang gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
maar komt er dit jaar nog een snelheidsverhoging naar standaard 100 mb/ 100mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
dewaal schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:25:
maar komt er dit jaar nog een snelheidsverhoging naar standaard 100 mb/ 100mb?
Standaard biedt XMS een verbinding aan van 50 Mb/s aan. Deze snelheid geldt voor zowel het down- als uploaden. Voor abonnees die (nog) meer uit hun glasvezelverbinding willen halen biedt XMS ook een 100 Mb/s abonnement aan. Deze dienst kost per 3 augustus nog maar 30 euro extra per maand! Dit bedrag betaalt u per maand extra dus bovenop de reguliere maandtarieven van de verschillende pakketten.

Deze tariefsverlaging (oorspronkelijk € 59,95) geldt ook voor bestaande abonnees

U kunt het 100Mb/s abonnement aanvragen via uw persoonlijke klantomgeving 'Mijn XMS'.
bron: http://xmsnet.nl/158_Extra_snelheid.html

[ Voor 3% gewijzigd door Gangster93 op 07-10-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:14:
.
Verder is de dienst enorm stabiel, op een aantal telefonieproblemen na die de afgelopen weken gespeeld hebben. Dat had te maken met een capaciteitsprobleem op de koppeling met de rest van het telefonienetwerk maar dat zou ondertussen opgelost moeten zijn.
Die zijn helaas nog niet opgelost,zie het bericht van mij boven jouw bericht.
Vanavond weer grote telefoon problemen...
Uiteraard heb je gelijk als je zegt dat Ziggo geen synchrone verbinding levert... maar als ik straks 120 kan downloaden voor minder dan nu 50 bij XMS... kijk ik weet best hoe stabiel internet is via xms... maar toch...

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 07-10-2009 22:34 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.