XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.214 views

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
denan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:08:
Voor de pilotdeelnemers die geen Ifanzy hebben en niet kunnen update: Bestel via mijn.xmsnet.nl IPTV en selecteer de optie "ik hoef geen settopbox". Dan is het gratis.. en zal het binnen een uurtje goed moeten werken.
Ik zie de optie ”ik hoef geen settopbox" niet. Ik kan bij de aanvraag alleen kiezen voor een STB of HDTV STB?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Nick39 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:14:
Nu nog een tv die volledig internet toegang heeft, zodat je zonder pc op te starten gewoon een normale tv gids kan laten zien.
Want de belemmering van de huidige epg's vind ik dat je niet in 1 oogopslag de belangrijkste zenders kan zien.
En ik maar denken dat jij zoveel content hebt rondslingeren dat je geen reguliere tv meer kijkt :)
(thuis 12 filmnets, 1200+ zenders.. en in de praktijk kijk ik voornamelijk series via XBMC aangezien er dan geen reclame tussen zit).

Ow.. enne -> Defying gravity.. komt over een jaar vast op tv in .nl.. officieel de enige sf serie die de vrouw kijkt :)

• denan
ari3 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:21:
[...]
Ik zie de optie ”ik hoef geen settopbox" niet. Ik kan bij de aanvraag alleen kiezen voor een STB of HDTV STB?
Zit er geen optie "geen STB" tussen? Die hoort er wel in te zitten.
denan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:25:
[...]

En ik maar denken dat jij zoveel content hebt rondslingeren dat je geen reguliere tv meer kijkt :)
(thuis 12 filmnets, 1200+ zenders.. en in de praktijk kijk ik voornamelijk series via XBMC aangezien er dan geen reclame tussen zit).

Ow.. enne -> Defying gravity.. komt over een jaar vast op tv in .nl.. officieel de enige sf serie die de vrouw kijkt :)
Het wordt wel steeds minder,tv kijken bedoel ik... Heroes is al aan seizoen 4 bezig.. town called eureka eind seizoen 3,dankzij jou verslaafd aan Fringe...
Dollhouse,ook een grandioze serie...Nederland loopt zwaar achter hier.
Supernatural ook al seizoen 5... en het door veronica zo met zwaar tamtam aangekondigde Terminator,the sarah conner files is weer een serie die zomaar stopt..hoewel ze bij Fringe ook allemaal dood zijn.
Maar er zijn belachelijk veel series uit die echt de moeite waard zijn die je hier gewoon niet ziet.
En mijn sat receiver is vastgelopen dus ik moet een nieuwe transponderscan gaan doen... Astra op 19,2 + 23,5 + 28,2 de hotbirds op 10 en 16 graden... de eurobird op 28,5.. dat is weer een dikke week werk om al die overgemoduleerde arabische "sex-betaalzenders" er uit te halen.. en alles te sorteren, zucht... dan ligt ook nog het complete 24 gedoe op dvd die ik nog moet gaan zien tm seizoen 6... enige voordeel is, moet er toch elke 2 uur uit om de kitten de fles te geven,dus dan kijk ik al dommelend de series af..

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
De Pol word ook aangesloten als daar de mensen voor zijn.
Er is op dit moment een voorschouwing in dat gebied

Gaat om het zogenaamde gebied D

• ari3
  • Niet online
denan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:26:
[...]

Zit er geen optie "geen STB" tussen? Die hoort er wel in te zitten.
Nope, ik zie deze twee opties:
[] k bestel een settop-box via XMS (Kosten: eenmalig €89.00). De settop-box wordt dan bij mij thuis afgeleverd.
[] Ik bestel een HDTV settop-box via XMS (Kosten: eenmalig €199.00). De settop-box wordt dan bij mij thuis afgeleverd.

Ik heb nu aangevraagd zonder een STB bestelling aan te vinken. Mogelijk is dat ook voldoende?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• denan
Nick39 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:41:
[...]
Maar er zijn belachelijk veel series uit die echt de moeite waard zijn die je hier gewoon niet ziet.
En mijn sat receiver is vastgelopen dus ik moet een nieuwe transponderscan gaan doen... Astra op 19,2 + 23,5 + 28,2 de hotbirds op 10 en 16 graden... de eurobird op 28,5.. dat is weer een dikke week werk om al die overgemoduleerde arabische "sex-betaalzenders" er uit te halen.. en alles te sorteren, zucht... dan ligt ook nog het complete 24 gedoe op dvd die ik nog moet gaan zien tm seizoen 6... enige voordeel is, moet er toch elke 2 uur uit om de kitten de fles te geven,dus dan kijk ik al dommelend de series af..
Blij dat ik op mijn dreambox de henksat channelsettings kan downloaden. Lekker voorgestorteerd :)

Maar.. nog meer tips: Stargate Universe (nov)- Hung - Glee - Flash Forward (eind sept)
ari3 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:00:
[...]
Ik heb nu aangevraagd zonder een STB bestelling aan te vinken. Mogelijk is dat ook voldoende?
Dat zou inderdaad goed moeten gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 23-09-2009 15:22 ]

denan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:21:
[...]

Maar.. nog meer tips: Stargate Universe (nov)- Hung - Glee - Flash Forward (eind sept)
Merci, even opgeschreven !
Hebben ze de decoder (130) trouwens al gevonden ? heb wel het verzendbonnetje bewaard en mac nummer genoteerd.
Dame zou me terug bellen als ze jou had gesproken maar dat heeft ze niet meer gedaan.

In de nieuwe Sony tv, v5800,w5800 en z5800 zou een sat decoder,dvb-c,dvb-t en iptv zitten..werkt misschien ook bij xms ? kunnen er in elk geval weer wat kastjes weg...

• denan
Nick39 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:46:
[...]

Merci, even opgeschreven !
Hebben ze de decoder (130) trouwens al gevonden ? heb wel het verzendbonnetje bewaard en mac nummer genoteerd.
Dame zou me terug bellen als ze jou had gesproken maar dat heeft ze niet meer gedaan.
Mij is niets gevraagd :)
In de nieuwe Sony tv, v5800,w5800 en z5800 zou een sat decoder,dvb-c,dvb-t en iptv zitten..werkt misschien ook bij xms ? kunnen er in elk geval weer wat kastjes weg...
Nope, voor IPTV is user identification/authorization nodig en dat werkt op basis van geregistreerde mac/serials en een specifieke firmware. Zoals een aantal mensen al ondervonden hebben is in een paar gebieden ook al conditional acces actief waardoor het niet meer via een PC te bekijken is.

Verwijderd

denan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:19:
[...]
Zoals een aantal mensen al ondervonden hebben is in een paar gebieden ook al conditional acces actief waardoor het niet meer via een PC te bekijken is.
Waarom? Neem eens het goede voorbeeld tegenover de andere kabelaars in Nederland. Voor zenders zonder premium content is dit totaal overbodig. Deze zenders eisen namelijk helemaal geen encryptie (zie het Caiway model en het bekende Hardware.info interview met Gradus Vos van Ziggo). Dat er encryptie komt op zenders als Film1 of Eredivisie Live, Oke. Maar op basiszenders als RTL, SBS, NET5, Veronica slaat natuurlijk helemaal nergens op. Waarom heerst hier in Nederland altijd zo'n houding van 'we moeten ALLES dicht timmeren zodat ze consumenten enkel via onze STB kunnen kijken'. Dat is typish iets Nederlands en daar moeten we vanaf en snel ook. Ik vermoed dat wij hier teveel van die rechtenzeikers en copyright mannetjes hebben die denken dat hun TV content meteen op internet wordt gegooid. Iets wat in Nederland echt maar weinig gebeurd want die series staan toch allang op internet omdat ze al zijn uitgezonden in de US.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 17:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:18:
btw. een hele tijd geleden alweer heeft XMS een klanttevredenheidsonderzoek gedaan,
naar aanleiding daarvan zouden er 2 HD stb's verloot worden.
Volgens mij is dit nog nooit gedaan,
althans niet kenbaar gemaakt!
Of mis ik nu iets :P
Yogoi kun jij hier iets meer over vertellen?
Ben gewoon nieuwsschierig,
en ik denk met mij wel meer mensen!
Had je ook nog gemaild... ze zijn een van de decoders kwijt die ik had terug gestuurd en die mag ik nu dokken als ik die alsnog niet terug stuur... ik had ze aan jou geadresseerd en jij was toen "naar boven" gelopen om ze eens ff op hun jeweetwel te geven... enorme berg plakband er omheen.. does that rings a bell ?
Mevrouw gaf jou ook nog de schuld, we hebben van "Denan" een lijst gehad van mensen waar nog een decoder moet staan dus vandaar dat u een rekening krijgt... van een extra 110 die ik ook terug had gestuurd (toendertijd om te proberen of 2 decoders het achter een switch ook deden) wisten ze weer helemaal niets af,volgens ons heeft u alleen een 130 gehad...

[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 23-09-2009 17:50 ]

Vandaag weer een factuur gehad,beloofde crediteringen zijn er niet vanaf... zucht...
@famous.. misschien heb ik die decoder wel gewonnen..schrappen ze um gewoon van mijn rekening ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Nick39 op 23-09-2009 17:52 ]

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:40:
Vandaag weer een factuur gehad,beloofde crediteringen zijn er niet vanaf... zucht...
@famous.. misschien heb ik die decoder wel gewonnen..schrappen ze um gewoon van mijn rekening ;)
hahahahaha idd Nick :9
Ik zit ook te wachten op bevestiging of mijne retour al is geboekt.
Want ik heb mijn 130 retour gedaan, niets dan elende met dat type joh...
nu heb ik de 130M en alles werkt perfect :*)

btw. Nick... ik gun em je van harte hoor,
als ik die andere dan heb gewonnen >:) ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 18:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:16:
[...]

IDD Yogoi denk dat die iets in de war was mr. Panic ;)
Excuus, verkeerd gekeken, mea culpa, maar neemt niet weg dat je er wel iets vanaf wist ;) Maar is dit echt onmogelijk zoals bij XMS gezegd wordt of ben ik werkelijk de enige die zich daaraan stoort?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:18:
[...]

Excuus, verkeerd gekeken, mea culpa, maar neemt niet weg dat je er wel iets vanaf wist ;) Maar is dit echt onmogelijk zoals bij XMS gezegd wordt of ben ik werkelijk de enige die zich daaraan stoort?
maakt niet uit, iedereen maakt wels foutje.
Maar ik reageer er wel altijd op dat mensen geen verkeerde info verkrijgen.

Meer mensen hebben dat al gevraagd of zender volgorde anders gezet kan worden,
maar helaas tot op heden kan dit "nog" niet!

Tipje!!! Wat je wel zou kunnen doen,
is bij iFanzy een persoonlijke gids aanmaken (zie XMS menu)
daar kun je dan je zenders op de volgorde zetten zoals jij wilt.
En vanuit de iFanzy gids kun je dan naar betreffende zender gaan.

Zo heb je en je zenders op jou volgorde,
je ziet meteen wat er op die zender is,
en je kunt door één klik op de knop naar betreffende zender gaan !!!

Het is natuurlijk niet wat je zou willen,
maar maby toch een idee.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ok ik meld het voor de laatste keer ;) Maar schijnbaar willen ze de pilot users de amino 130 gratis geven ofzo.. .weer niet op de factuur...

Nu ga ik het ook niet meer noemen., Als sta ik niet graag onverwachts voor verrassingen
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:18:
[...]

Het kan bij Ziggo en UPC ook niet.
Ten eerste verdienen bedrijven hier aan, je kan je vast nog wel herrinneren van vroeger dat zenders grote acties organiseerden om op voorkeurnummer 5 te komen.
Nu kunnen zenders hun plekje kopen.
UPC en Ziggo stemmen nu ook de zendernummers op elkaar af.
Voordeel is dus dat een zender kan roepen, u vindt ons op voorkeur nummer zoveel van uw decoder.
Op zich denk ik niet dat XMS hier iets aan verdient,maar dat kan dus in de toekomst wel.
Het nadeel is dat elke zender gekoppeld is aan een stream.
Kies je zender nummer zoveel dan weet het platform dat stream nummer zoveel moet worden getoond.
Wil je een optie hebben om zenders te hernummeren dan moet de decoder dus weten wat de originele plek was.
Stel RTL4 heeft nummer 4 en het platform weet dat de stream van RTL 4 hieraan gekoppeld is en dat die dus moet worden weergegeven.
Zou je de mogelijkheid krijgen om RTL4 op, ik noem maar wat,12 te zetten dan moet de decoder dus kunnen onthouden,voorkeurzender 12 is in werkelijkheid nummer 4, dus als jij 12 intikt wordt dat vertaald naar 4 zodat alsnog de juiste stream wordt getoond.
Bij een pakket van 100 zenders ( Ziggo heeft er meer) moet de decoder dus gaan onthouden welke zender gekoppeld is aan welke stream,er moet een mogelijkheid komen om die tabel te wissen ( als je wilt gaan her indelen ) dus er moet een interne database komen en dat vergt veel van een decoder.
Zappen wordt trager omdat steeds die vertaling moet worden gemaakt.
Zo is er een hele serie van Sony tv's met interne decoders tijdelijk van de markt gehaald omdat de interne database van de tv in de war raakte als je ging hernummeren.
Want ergens ga je dan toch overschrijven, als je 4 verplaats naar 6, wordt 6 gewist.
Bij Sony verdween die zender dus ook echt en herscannen hielp niet.

Het is dus voor een decoder software bouwer veel makkelijker om van vaste zenders uit te gaan in een vaste volgorde met een vaste nummering.
En voor een exploitant is het makkelijker om zenderplaatsen te verkopen,aangezien je de volgorde niet kan veranderen staat de zender gegarandeerd dus in het gehele gebied op het gewenste nummer.

En ja, ik vind het ook hinderlijk,maar het is niet anders.
Bij de Ziggo decoders kan je dan nog wel een favorietenlijst maken zodat je in ieder geval kan zappen op de gewenste volgorde,maar de nummering blijft altijd dezelfde.
Mau_Maus schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:04:
Ok ik meld het voor de laatste keer ;) Maar schijnbaar willen ze de pilot users de amino 130 gratis geven ofzo.. .weer niet op de factuur...

Nu ga ik het ook niet meer noemen., Als sta ik niet graag onverwachts voor verrassingen
Denk dat die van jou op mijn factuur staat dan :(

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:17:
[...]

Denk dat die van jou op mijn factuur staat dan :(
Nick... staat de stb dan al bij jou op de rekening van deze maand ?
Want zover ik weet, word de stb van de pilot in oktober gefactureerd!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
abhaas schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:01:
@nedernakker

Als je data verstuur tussen 2 lokale pc's haal je dan wel meer dan 10Mbit?
Weet je ook zeker dat de lokatie waar je de data heen stuur de snelheid wel aankan.
Je kan eventueel tcpoptimizer proberen of dat help indien je dat nog niet geprobeerd heb.
ik upload naar mijn eigen webspace van mijn xms account op advies van de helpdesk, zou toch wel de stunt van de eeuw zijn als ze zelf de snelheid niet halen :P
Nick39 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:28:
[...]

Poort 1... heb je een Genexis CPS ?
Want anders hoort het echt poortje 2 te zijn.

Packetfront 8 poorts CPS
Poort 1: DRG-22 (telefonie)
Poort 2: IPTV
Poort 8: Internet

DRG 4 poorts CPS
Poort 1: IPTV
Poort 2: Internet

Genexis CPS
Poort 1:Internet
Poort 2:IPTV
ik heb een 42networks DRG kast in de meterkast hangen, er zitten 4 lan aansluitingen op, op alle 4 doet hij overigens hetzelfde, installatie instruktie van xms zei mij poort 1 te gebruiken, evenals de helpdesk medewerkers. toch heb ik het dus zelf even getest, maakt geen verschil, tv en telefoon gebruik ik niet, dus er zit enkel een utp kabel aangesloten op het modem.

EDIT:
moet er overigens bij zeggen dat alles een jaar lang prima heeft gefunctioneerd, upload en download lekker sync en netjes rond de 48 Mbit.. dit probleem is er sinds juni

[ Voor 6% gewijzigd door nedernakker op 23-09-2009 19:46 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:56:
Goed nieuws

Het congestie probleem is opgelost! (ingespreks ding)
Mochten er nog problemen zijn laat het me weten.
Denk even een melding ervan maken!
Ik belde net een vaste lijn, en kreeg dus weer dat ingespreks ding :9
Daarna belde ik nog een keer en kreeg verbinding.
Degeen melde dat hij niet ingesprek was.
Kijk het was maar één keer, maar blijf het even in de gaten houden.

Verwijderd

@Famous: Bedankt voor de tip. Ik ga het uitproberen!
@Nick39: Bedankt voor de uitleg, Het is makkelijker om je ergens bij "neer"te leggen als je wat meer van de achtergrond weet. Mogelijk in de (nabije) toekomst, als de apparatuur en de providers er wat beter op ingericht zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:17:
@Famous: Bedankt voor de tip. Ik ga het uitproberen!
Graag gedaan :)
S6... en hoor graag wat je ervan vind!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:56:
Goed nieuws

Het congestie probleem is opgelost! (ingespreks ding)
Mochten er nog problemen zijn laat het me weten.
Nou, zojuist hoorde ik van iemand die mij probeerde te bellen dat dat een hele tijd niet lukte. Hij deed het geluid na van wat hij steeds hoorde en dat moet die congestie toon geweest zijn. Het was niet de ingesprekstoon zei degene die me probeerde te bellen. Net na 21.00 uur kreeg ik hem wel aan de lijn.

Lijkt me dus nog niet helemaal opgelost...

• Yogoi
lijkt er inderdaad op.
ik krijg vanuit Nieuwland ook deze meldingen.

(probleem is alweer aangegeven bij xms/telio)

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:27:
[...]

Waarom? Neem eens het goede voorbeeld tegenover de andere kabelaars in Nederland. Voor zenders zonder premium content is dit totaal overbodig. Deze zenders eisen namelijk helemaal geen encryptie (zie het Caiway model en het bekende Hardware.info interview met Gradus Vos van Ziggo). Dat er encryptie komt op zenders als Film1 of Eredivisie Live, Oke. Maar op basiszenders als RTL, SBS, NET5, Veronica slaat natuurlijk helemaal nergens op. Waarom heerst hier in Nederland altijd zo'n houding van 'we moeten ALLES dicht timmeren zodat ze consumenten enkel via onze STB kunnen kijken'. Dat is typish iets Nederlands en daar moeten we vanaf en snel ook. Ik vermoed dat wij hier teveel van die rechtenzeikers en copyright mannetjes hebben die denken dat hun TV content meteen op internet wordt gegooid. Iets wat in Nederland echt maar weinig gebeurd want die series staan toch allang op internet omdat ze al zijn uitgezonden in de US.
*shoo.. ga naar je eigen netwerk!* ;)

maar even serieus.. het is geen encryptie maar conditional acces. Dat is wel een vereiste bij de contenteigenaren.. het hoe & waarom hiervan is al meerdere keren uitgebreid in deze thread besproken.
Nick39 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:38:
[...]

Had je ook nog gemaild... ze zijn een van de decoders kwijt die ik had terug gestuurd en die mag ik nu dokken als ik die alsnog niet terug stuur... ik had ze aan jou geadresseerd en jij was toen "naar boven" gelopen om ze eens ff op hun jeweetwel te geven... enorme berg plakband er omheen.. does that rings a bell ?
Mevrouw gaf jou ook nog de schuld, we hebben van "Denan" een lijst gehad van mensen waar nog een decoder moet staan dus vandaar dat u een rekening krijgt... van een extra 110 die ik ook terug had gestuurd (toendertijd om te proberen of 2 decoders het achter een switch ook deden) wisten ze weer helemaal niets af,volgens ons heeft u alleen een 130 gehad...
Natuurlijk weet ik nog dat ik je STB heb gekregen.. maar ik heb ook expliciet vermeld dat jouw STB al weer terug was en uitgedeeld was aan iemand anders. Dat weet de productmanager van XMS ook aangezien ik met hem de nieuwe locatie besproken heb.

Ik log wel even in en maak een ticket aan voor de eerste lijn dat ze je met rust moeten laten :)
nedernakker schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:33:
[...]
ik upload naar mijn eigen webspace van mijn xms account op advies van de helpdesk, zou toch wel de stunt van de eeuw zijn als ze zelf de snelheid niet halen :P
Die server is gecapped op 8-10Mbit.. dus tja... daar ga je het niet op halen.
denan schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:32:
[...]

Natuurlijk weet ik nog dat ik je STB heb gekregen.. maar ik heb ook expliciet vermeld dat jouw STB al weer terug was en uitgedeeld was aan iemand anders. Dat weet de productmanager van XMS ook aangezien ik met hem de nieuwe locatie besproken heb.

Ik log wel even in en maak een ticket aan voor de eerste lijn dat ze je met rust moeten laten :)
Graag... het is een beetje een combi,ik heb ruim 350 euro uitstaan omdat verschillende bedrijven verschillende bedragen ten onrechte hebben afgeschreven.
En dan geven ze dus jou ook nog de schuld,mevrouw zei letterlijk,ik heb de lijst van de heer ...(jouw achternaam) gekregen dus u moet de decoder terugsturen naar Hillegom en als u dat niet doet komt ie op de eerstvolgende factuur.
Ik zal meneer ... zelf vragen en anders zal u echt moeten betalen.
Feit dat ze niets gevraagd hebben vind ik dan ook wat vervelend,beloof het dan niet.
M**d V. van de facturering maakt afspraken,een ander "overruled" die weer en brengt gewoon weer posten in rekening.
Met die decoders ook,ik had ze op jouw naam gestuurd,het was een persoonlijk pakket voor jou,maar dat pakket bleek al dagen elders te liggen zonder dat ze jou op de hoogte hadden gesteld.
Jij gaf opdracht een andere decoder te versturen,jij wist niet beter of dat was ook gedaan,beloofde mij dat ie er aan kwam,ik zat dagen thuis en toen bleek dat ie nog gewoon daar lag en de bewuste collega vergeten was het ding op te sturen.
Sommigen bij XMS, dus echt niet allemaal,lopen er de kantjes vanaf en dat bezorgt goedwillenden zoals jij en Yogoi toch een "slechte" naam.

Last but not least,mijn zwager ligt in het ziekenhuis en ik bel daarvoor veel naar het ziekenhuis en mijn zus.
Vanochtend was ze de hele ochtend in gesprek.
Ik bel op haar mobiel, zo van je bent in gesprek,nee hoor.
Kon ik dus weer niet bellen ( congestie probleem ? )
Zij belde mij terug en dat ging wel.
Uitgaand bellend opnieuw door mij leverde weer in gesprek op.
Mobiel naar haar vaste nummer en het werkte.
Mobiel naar mijn eigen nummer,verrek, ook in gesprek.
Het treedt dus zowel inkomend als uitgaand op.

• Yogoi
Inderdaad nick, congestie probleem lijkt nog te spelen
(of weer, ligt eraan hoe je het bekijkt)

en word ook (weer) aan gewerkt
Yogoi schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:24:
(of weer, ligt eraan hoe je het bekijkt)

en word ook (weer) aan gewerkt
Ik denk weer,want naar mijn idee heb ik er niet eerder last van gehad,toen het hier genoemd werd in elk geval niet,ik kon toen prima bellen,zo "erg" als vanochtend heb ik het in elk geval niet geconstateerd.
Maar ik bel nu ook dubbel zoveel... mijn gesprekskosten voor september zitten al aan de 18 euro en zo hoog heb ik nog nooit gezeten,zit normaal zo rond de 8 euro dus misschien heb ik er steeds omheen gebeld :*)

Van wanneer tot wanneer loopt die bel limiet van 25 euro eigenlijk,ik kom best wel in de buurt...

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 24-09-2009 11:36 ]

• Yogoi
per kalender maand.

dus van de 1e tot de 1e zeg maar.
bellimiet word er de 1e dan weer afgehaald als dat bereikt is.
Yogoi schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:18:
per kalender maand.

dus van de 1e tot de 1e zeg maar.
bellimiet word er de 1e dan weer afgehaald als dat bereikt is.
Dank je !

• nedernakker
denan schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:32:

Die server is gecapped op 8-10Mbit.. dus tja... daar ga je het niet op halen.
hmmmmzzz. is het misschien niet handig als de mensen daar op de helpdesk op zijn minst op de hoogte zijn van het product dat ze moeten helpdesken?

is dat niet het hele idee van een helpdesk?

* nedernakker wordt wel een beetje moe van xms...

op wat voor manier kan ik dit dan oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door nedernakker op 24-09-2009 18:16 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Yogoi
hmmmmzzz. is het misschien niet handig als de mensen daar op de helpdesk op zijn minst op de hoogte zijn van het product dat ze moeten helpdesken?
Dat zijn ze nu :) Na een hint zijn ze allemaal hierover even ingelicht
Het "product" webspace is niet echt populair trouwens. Althans onder de mensen die XMS bellen. word maar weinig gebruikt
Yogoi schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:46:
[...]

Dat zijn ze nu :) Na een hint zijn ze allemaal hierover even ingelicht
Het "product" webspace is niet echt populair trouwens. Althans onder de mensen die XMS bellen. word maar weinig gebruikt
Ik gebruik de webspace met veel plezier...

@Nedernakker,
Neem een gratis proef abonnementje bij bv tweaknews: http://www.tweaknews.nl/?page=news/subscriptions
Via usenet test newsgroepen kun je prima je snelheid testen met zowel up als downloads.

Verwijderd

Yogoi schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:24:
idd het speelt nog steeds.
Gisteren avond belde ik iemand die niet in gesprek was,
maar waarbij ik geen verbinding kreeg,
en vanavond weer bij diezelfde persoon.
Terwijl vanaf een andere lijn krijg ik ze op dat moment altijd wel te pakken.

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:21:
[...]

idd het speelt nog steeds.
Gisteren avond belde ik iemand die niet in gesprek was,
maar waarbij ik geen verbinding kreeg,
en vanavond weer bij diezelfde persoon.
Terwijl vanaf een andere lijn krijg ik ze op dat moment altijd wel te pakken.
Als ik dit zo hoor ben ik altijd weer bang dat bijvoorbeeld 112 niet te bereiken is vanwege congestie...

Verwijderd

Moraxv schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:46:
[...]

Als ik dit zo hoor ben ik altijd weer bang dat bijvoorbeeld 112 niet te bereiken is vanwege congestie...
gelukkig hebben we mobieltje nog ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Nick39 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:18:
[...]

Ik gebruik de webspace met veel plezier...

@Nedernakker,
Neem een gratis proef abonnementje bij bv tweaknews: http://www.tweaknews.nl/?page=news/subscriptions
Via usenet test newsgroepen kun je prima je snelheid testen met zowel up als downloads.
ik gebruik de webspace verder niet, heb het enkel geconfigureerd voor het testen van die upload..

ik heb een tweaknews account, al een paar jaar, maar ik heb een 25 Mbit account, hiermee kom ik dus ook niet aan de 50 MBit.

er moet toch wel een manier zijn om die verbinding gewoon te testen. via FTP moet dat toch gewoon te halen zijn?

begrijp me niet verkeerd, ik ben iedere dag 1 a 1,5 uur bezig met dit probleem, en ik heb echt het idee dat de klantenservice van xms geen fuck doet, heb alweer een week geen reactie terug gehad, dit is al de 5e keer dat ze de communicatie verbreken. moet ik weer bellen om ze dat te vertellen, krijg ik weer iemand aan de lijn die ik van begin af aan het verhaal moet uitleggen. daarbij raak ik echt geïrriteerd van die 1e lijns helpdesk medewerk(st)ers die niet eens weten waar ze het over hebben en enkel een stappenplan voor probleemoplossing voorlezen van een scherm.

feit blijft, het heeft een jaar lang prima gewerkt, ineens tijdens het downen via usenet merkte ik een lag in mijn internetverbinding tijdens het surfen, bleek dus dat mijn bandbreedte op was, usenet gebruikte dus 25 Mbit en met mijn router ertussen was dat dus mijn maximale downloadsnelheid, zo ben ik er achter gekomen.
met mijn router ertussen is mijn upload ook maar 2 a 2,5 Mbit. router is een draytek vigor 2900VG. deze op advies van draytek genomen ivm. de wanpoort met een capaciteit van 65 Mbit. is dus ruimschoots voldoende en heeft het idd prima gedaan. geen router is geen optie, ik zit in een domein en heb mijn vpn verbinding nodig voor mijn exchange service.

ik testte toen mijn verbinding met speedtest.net en deze kwam vroeger netjes rond de 50 Mbit synced uit. nu is dat 46 down en 13 up. maarja volgens xms is die meting niet betrouwbaar ( hoezo, hij heeft het altijd prima gemeten)

ik zit hier qua opties echt aan het eind van mijn ideeën, mijn broer is netwerkbeheerder en heeft zijn scala aan kunst en vliegwerk ook la 2 dagen zitten testen hier, zelfs hij kan geen ooorzaak vinden.

dan zeggen mensen van tcp optimizer dit en dat, allemaal leuk, maar hij heeft het out of the box altijd prima gedaan, en ineens niet meer, hier in huis is niks veranderd, (test overigens met 3 pc's) dus ik kan gewoon niet geloven dat het probleem hier zit.

als iemand een oplossing weet ga ik je zoenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht ten overvloede, ik neem eigenlijk aan dat je het al lang geprobeerd hebt, en ook geen directe oplossing, maar wel een goede test om een aantal problemen uit te sluiten. Dus wat ik zeg is alleen voor testen, niet voor permanent. Download eens een recente Linux Live CD/DVD, stop die in je computer, reboot van de CD/DVD, niet installeren, gewoon vanaf de CD/DVD draaien. (USB stick werkt eigenlijk nog beter maar is iets lastiger.) Dan je computer bedraad, zonder router, rechtstreeks op de DRG aansluiten en testen.
Favoriete linux distro's: Knoppix, Puppy, Mint, Ubuntu, Suse, maakt eigenlijk niet zo heel veel uit.

*Liever niet zoenen, tenzij mooie vrouw..... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Moet je niet iets van een shaper toepassen om je WAN poort?
Meestal wanneer je upload laag is dropped ie veel pakketjes omdat je teveel tegelijk aanbied aan het netwerk.

Let wel : Ik heb alleen ervaring met het KPN glasvezelnetwerk en daar zijn deze zaken van toepassing.

[ Voor 23% gewijzigd door Uberprutser op 25-09-2009 08:04 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
nedernakker, zie zo je dm. Ik maak even een account voor je aan op mijn ftpserver, daar moet je een goede snelheid kunnen halen.

EDIT: je dm staat uit. Zet hem even aan dan stuur ik je een login.

[ Voor 22% gewijzigd door milenko79 op 25-09-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:58:

[...]
(USB stick werkt eigenlijk nog beter maar is iets lastiger.)
[...]
Usbuntu.. Maak je een USB stick met een paar muisklikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nedernakker schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 06:50:
[...]

ik testte toen mijn verbinding met speedtest.net en deze kwam vroeger netjes rond de 50 Mbit synced uit. nu is dat 46 down en 13 up. maarja volgens xms is die meting niet betrouwbaar ( hoezo, hij heeft het altijd prima gemeten)
[...]
het valt me op dat veel mensen de laatste tijd bij speedtest max rond de 15 Mbit up zitten.
Ikzelf kom hier op kantoor ook niet verder, terwijl ik wel kan uploaden met 100Mbit naar mijn eigen FTP server (en die staat niet lokaal hier ;))

Erg betrouwbaar is dat dus niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@nederakker de testen van Speedtest zijn inderdaad niet betrouwbaar meer.
De servers die daar staan,iedere dropl*l kan zich aanmelden als testserver maar up haal ik de 20 mbits niet.
Je kan een test gratis accountje maken bij een usenet dienst, terwijl speedtest dus zegt dat ik de upload niet haal en bij 20 mbits blijf hangen upload ik naar de newsservers zonder enig probleem met gemiddeld 46 mbits met uitschieters naar 51.
Er zijn bij die testservers mensen aangemeldt die een leuke verbinding hebben maar vervolgens lekker downloaden.
En dan kom jij met je test op hun restcapaciteit...
Vervolgens berekent het testprogramma ook nog eens de download en upload.
Je download een file die dan in je cache terecht komt,dat is je download speed.
Dan moet je iets gaan uploaden maar dat komt niet vanuit de cache.
Als je dus iets downt in 3 seconden,verwacht de server het ook weer terug te krijgen in 3 seconden.
Doe je er 4 seconden over dan wordt er een berekening op los gelaten en dat is dan jouw snelheid maar de echte band snelheid wordt niet gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Volgens speedtest mag ik ook al blij zijn als ik 15mbit up haal, terwijl ik nu toch echt 5 MB/s upload naar mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
milenko79 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:33:
Volgens speedtest mag ik ook al blij zijn als ik 15mbit up haal, terwijl ik nu toch echt 5 MB/s upload naar mijn werk.
Speedtest is gewoon niet ge-ijkt.. in nederland zijn 4 of 5 servers, ik heb ze nu alle 5 geprobeerd.
Als ze zouden voldoen aan dezelfde criteria zouden ze alle 5 een gelijk resultaat moeten geven,dat doen ze niet.
Je meet ook niet je eigen snelheid,je meet de snelheid tussen jou,de host en de pc waar de test op draait.
Een van der servers is verbonden met "Evertje netwerk" mja.. betrouwbaar.. de andere,Caveo uit Purtugaal is een adsl pc'tje met 20 mbit..mja daar ga je de download en uploads ook niet mee halen,weer andere zijn Ziggo netwerken,kabel en adsl zijn niet syncroon dus technisch gezien kunnen ze gewoon ook niet onze snelheid halen.
De enige betrouwbare snelheidstest die je kan doen is een flink file up en downloaden naar een uncapped server,zoals bv een 50 mbits newsserver.Alle andere test die gebaseerd zijn op een kort bestandje ophalen en versturen zijn onbetrouwbaar,je hebt je eigen cache die eerst vol loopt,die van de host,die 10 tot 15 seconden zijn gewoon niet genoeg en zeker niet zoals Speedtest werkt,gebruik maken van kabel en adsl servertjes die het technisch gezien gewoon al niet aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik weet het, mijn voorbeeld was ook ter illustratie. Toen jij nog 100mbit had heb ik ene keer 6mb upload gehaald naar jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
denan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:21:
Dat zou inderdaad goed moeten gaan.
Gaat inderdaad goed nu. Ifanzy staat nu in het menu.

Overigens merkte ik met de update ook nog iets vreemds: Aangesloten met composiet video is er geen kanaalinformatie meer en ook wordt het menu niet meer weergegeven. Lijkt wel of de overlay van de STB niet meer werkt. Lijkt me een bug, want voorheen was dit niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-07 14:50
Spiked schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:56:
Glasvezel Kerkelanden Hilversum zal nog tot november gaan duren heb ik te horen gekregen na een bezoek aan Glashart Hilversum en het XMShuis.. terwijl ze op de site met "Vanaf september" adverteren.
Camiel schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:11:
Wat is ongeveer de termijn waarop XMS een aansluiting kan leveren? Op de site van glashart staat dat mijn aansluiting gereed is. Bij XMS staat netjes dat er op het adres al een aanvraag gedaan is.
Ik woon in hilversum en mijn appartement is een maand geleden voorzien van glasvezel.
Is er al bekend of er een datum is waarop hilversum (omgeving diependaalselaan vlakbij kerkelanden) kan beschikken over glasvezel?
Mocht je bij het kerkelanden gebied horen, dan staat hierboven je antwoord (deels). De Fransiscusweg heeft nog geen fiber, dus ik durf niet met zekerheid te zeggen dat je bij kerkelanden hoort! (Dat kan positief of negatief zijn :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
bedankt voor alle replies,

het volgende, ik ben nu aan het DMén met milenko om via zijn verbinding mijn upload te testen.
resultaten zal ik hier even posten.

daarna mocht het nodig zijn zal ik het gaan testen met een eventuele linux bootdisk.

ok, dat de upload van speedtest.net dus niet echt betrouwbaar is blijkt wel uit jullie comments.
maar. mijn verhaal is dus zo.

ik haalde dus voorheen, met mijn router ertussen een konstante downloadsnelheid van 5,3 a 5,5 MB/s.
dit van bijv. de amd servers voor drivers of direct via de microsoft site voor updates enz. dus, de verbinding via de router heeft wel degelijk gewerkt.

maar dus ineens van de ene op de andere dag is deze snelheid dus nog maar net 3,3 MB/s. ik heb hier in huis niks veranderd, en heb het ook getest met meerdere pc's.

nu zou je zeggen, tja, zonder router kom je wel aan je snelheid, maar het feit dat ik dus mijn uploadsnelheid (waarschijnlijk, tests gaan het uitwijzen) niet haal laat mij niet mijn router als schuldige aanwijzen, want dan zou hij het zonder router gewoon perfect moeten doen. toch?

wordt vervolgd...

nou, ik heb mijn upload getest via een FTP verbinding van Milenko79 (thanx for the effort)
en daar haal ik dus zonder router een whooping 640 KB/s

kortom, het werkt niet goed

[ Voor 7% gewijzigd door nedernakker op 25-09-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 15:17
Tele2 in Nederland gaat ook IPTV STB van Amino gebruiken voor het aanbieden van IPTV, hiervoor staat een aankondiging op de animo homepage. Ze gaan gebruik maken van de A-132 en A-532 met default PVR functionaliteit.
"Amino is expected to supply Tele2 with STBs, including its latest A132 and A532 MPEG-4 dual SD/HD compatible and Personal Video Recorder (PVR) models - over an 18-month period"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
NIKDCC schreef op zondag 27 september 2009 @ 10:13:
Tele2 in Nederland gaat ook IPTV STB van Amino gebruiken voor het aanbieden van IPTV, hiervoor staat een aankondiging op de animo homepage. Ze gaan gebruik maken van de A-132 en A-532 met default PVR functionaliteit.
"Amino is expected to supply Tele2 with STBs, including its latest A132 and A532 MPEG-4 dual SD/HD compatible and Personal Video Recorder (PVR) models - over an 18-month period"
Op 21 september was dit ook al gemeld, zie pagina 27 van dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Tijd geleden schrok ik van de nieuwe prijzen op xmsnet.nl, omdat die verhoogd waren Er was toen een pagina te zien, dat bijvoorbeeld voor mensen van Dudok, nog oude/andere tarieven gelden... Ook als die zich nog moesten aansluiten. Die pagina is weg...

Geldt dat nog wel dan?

http://www.xtramediaservices.nl/168_Pakketten.html:

Voor huurders van Portaal, Dudok Wonen en Woonstichting Naarden bij wie reeds een glasvezelaansluiting in de woning aanwezig gelden nog de "oude" tarieven van XMS. Ook in Amersfoort Vathorst, Hooglanderveen en Nieuwland gelden deze tarieven. Dit komt er voor deze gebieden nog andere afspraken zijn inzake afdrachten voor het gebruik van het (aan te leggen) netwerk.

@Yogoi
Nog iets over Discovery gehoord? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Dat was mij laatst ook opgevallen. Je ziet nu ook staan ergens dat als je je pakket wijzigd je automatisch het nieuwe tarief gaat betalen als huidige klant, als je niet wijzigd betaal je het oude.

Het was netjes gewesst als xms dit had gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
milenko79 schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:18:
Dat was mij laatst ook opgevallen. Je ziet nu ook staan ergens dat als je je pakket wijzigd je automatisch het nieuwe tarief gaat betalen als huidige klant, als je niet wijzigd betaal je het oude.

Het was netjes gewesst als xms dit had gecommuniceerd.
Volgens mij is het redelijk standaard dat bij product/prijswijzigingen bestaande tarieven altijd hetzelfde blijven maar dat bij elke mutatie het pakket geupdate zal worden naar de nieuwe situatie. Doet een bedrijf dat niet dan zal de administratie een hel worden. Hoe gaan ze bijvoorbeeld bijhouden wat de prijzen allemaal zijn als er in de toekomst meer wijzigingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik snap het, maar volgens mij is het ook redelijk normaal dat je als klant over een dergelijke wijziging geinformeerd wordt (op zijn minst in een mailtje). Zodat je weet dat je meer gaat betalen als je nu toch besluit tv te nemen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag me dan af wat er gebeurt als ik onbeperkt bellen aanvink, of de newsserver..ga je dan gelijk het nieuwe tarief betalen ?
Wat wordt gezien als binnen het huidige pakket en wat wordt gezien als buiten het huidige pakket.
Dat zou betekenen dat je helemaal nergens meer gebruik van kan maken,want het is dan wel allemaal nu per maand opzegbaar,maar pak je 1 keer een news abbo'tje voor een paar maandjes dan straf je jezelf door gelijk in een hoger tarief te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Maar evengoed is het toch nog zo dat bepaalde aanslutingen via een korting kunnen aansluiten? Of niet? Ik zag nergens een einddatum daarvoor.

Als dat niet meer zo is, en je had op die adressen gemeld dat ze nog die week van de korting gebruik konden maken, dat er dan grote kans was op aantal nieuwe aanmeldingen... Want de bedragen schelen aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Nick39 schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:15:
Vraag me dan af wat er gebeurt als ik onbeperkt bellen aanvink, of de newsserver..ga je dan gelijk het nieuwe tarief betalen ?
Wat wordt gezien als binnen het huidige pakket en wat wordt gezien als buiten het huidige pakket.
Dat zou betekenen dat je helemaal nergens meer gebruik van kan maken,want het is dan wel allemaal nu per maand opzegbaar,maar pak je 1 keer een news abbo'tje voor een paar maandjes dan straf je jezelf door gelijk in een hoger tarief te komen.
We zullen het snel genoeg merken want ik heb 2-3 weken geleden XMS newsserver genomen dus ik zal even bij de volgende factuur goed uit de doppen kijken ;)

Zou wel een flinke domper zijn inderdaad, al vraag ik me af of ze newsserver wel zo mee rekenen het is immers niet een verandering van het basispakket.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik heb dus na die wijzigingsdatum onbeperkt bellen aangevinkt en hoef niet meer te betalen. Zou naar mijn mening ook niet moetne want het is een aanvullende dienst en geen wijziging van de abonnementsvorm, maar goed, dat is dus niet terug te vinden en we zijn er niet over geinformeerd.

De rekening is bij mij nu zoals hij hoort te zijn deze maand (oude tarief). Dus wat mij betreft gaat het nu goed.
Toch zou meer informatie erg op prijs gesteld worden (bijv. ook over de aangekondigde pilot).

En inderdaad schieten ze er verder ook niets mee op. Ik heb nu digitenne en zat er ana te denken ooit als het aanbod goed is over te stappen naar de tv van xms, maar als ik dan het nieuwe tarief moet betalen (en dus rond de 15 euro per maand meer moet betalen voor de diensten die ik reeds gebruik, + de kostne van de tv die al hoger zijn dan digitenne, dan stap ik natuurlijk nooit meer over nu.

[ Voor 29% gewijzigd door milenko79 op 28-09-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

milenko79 schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:51:
Ik heb dus na die wijzigingsdatum onbeperkt bellen aangevinkt en hoef niet meer te betalen. Zou naar mijn mening ook niet moetne want het is een aanvullende dienst en geen wijziging van de abonnementsvorm, maar goed, dat is dus niet terug te vinden en we zijn er niet over geinformeerd.

De rekening is bij mij nu zoals hij hoort te zijn deze maand (oude tarief). Dus wat mij betreft gaat het nu goed.
Toch zou meer informatie erg op prijs gesteld worden (bijv. ook over de aangekondigde pilot).

En inderdaad schieten ze er verder ook niets mee op. Ik heb nu digitenne en zat er ana te denken ooit als het aanbod goed is over te stappen naar de tv van xms, maar als ik dan het nieuwe tarief moet betalen (en dus rond de 15 euro per maand meer moet betalen voor de diensten die ik reeds gebruik, + de kostne van de tv die al hoger zijn dan digitenne, dan stap ik natuurlijk nooit meer over nu.
Ok dat is mooi verwachtte het, zoals ik hierboven al zei, niet maar toch even mooi om een confirmatie te hebben :)

Ja dat vind ik ook wel een jammerlijke zaak, het ging een tijdje goed qua communicatie maar het is weer afgezakt. Natuurlijk is het super dat Denan en Yogoi hier rondzwerven maar dat is een bonus en het zou toch ook wel mooi zijn dat er via de officiële kanalen gecommuniceerd zou worden.

Vwb die pilot, het is al dik eind september en ik begin nu nog wel heel erg nieuwsgierig te worden hoe en wat omdat het zo verdacht stil blijft.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:17:
[...]
Vwb die pilot, het is al dik eind september en ik begin nu nog wel heel erg nieuwsgierig te worden hoe en wat omdat het zo verdacht stil blijft.
Verdacht, dat weet ik niet, maar stil wel ja. Medio is niet gehaald, nog even en september is ook niet gelukt :*)
Wordt de testperiode ook steeds korter neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
over het nieuwe tarief betalen na een abonnement wijziging:

Het gaat om diensten wijzigen. Dus als je bijvoorbeeld telefonie of radio&televisie erbij neem (of eraf haalt)
Dingen als onbepertk bellen, newserver of digitale televisie zijn veranderingen binnen het abonnement en zullen dus niet het abonnementsgeld veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:40:
over het nieuwe tarief betalen na een abonnement weiziging:

Het gaat om diensten weizigen. Dus als je bijvoorbeeld telefonie of radio&televisie erbij neem (of eraf haalt)
Dingen als onbepertk bellen, newserver of digitale televisie zijn veranderingen binnen het abonnement en zullen dus niet het abonnementsgeld veranderen.
Wijzig weizig even in wijzig en het is helder,tis namelijk met een lange ij ;) maar hoort internet snelheid upgraden of een vast ip dus ook onder het beleid dat daarbij de prijs gelijk blijft ?

Kortom, verander je je pakket voor een ander pakket dan verandert de prijs automatisch naar de nieuwe, voeg je binnen je huidige pakket de newsserver toe, onbeperkt bellen,snelheidsverhoging of statisch ip dan neem je geen ander pakket maar een pakket optie binnen je huidige pakket en blijft de prijs dus gelijk.
Pakketten zijn 1. Internet,telefoon,radio en televisie.
2. Internet en telefoon
3. Internet,radio en televisie
4. Internet
5. Radio en televisie

Verander je binnen deze 5 pakketten iets dan wordt de nieuwe prijs van kracht, aanvullende opties als:
1.Snelheidsverhoging
2.Onbeperkt bellen
3.Usenet news
4.Digitale tv (tenzij je geen analoge tv en radio in je pakket hebt)
5.Vast ip
hebben geen invloed op de pakketprijs ( behalve de prijs die de dienst zelf kost. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

Als je met SSL wilt downloaden vanaf de xms nieuwsserver, moet je dan ook het poortnummer veranderen? Als ik SSL aanvink in mijn download-applicatie, dan daalt mijn downloadsnelheid een beetje. Naar NUL om precies te zijn... :+

[ Voor 1% gewijzigd door JME op 29-09-2009 10:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23
Voor de mensen uit Amersfoort:

- Kattenbroek heeft de boel rond. Over de aanleg zeggen ze het volgende:
Naar verwachting gaat de aanleg van het glasvezelnetwerk rond de jaarwisseling van start en zullen de laatste woningen in de zomer van 2010 aangesloten zijn.
- Zielhorst, nog 56 aanmelding te gaan. Dus die zijn er bijna. Helaas te laat om het WK '10 in HD kwaliteit te zien :P