XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.213 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook jammer, als reactie op een mail krijg ik nu:
Bevestiging ontvangen bericht.

Geachte heer/mevrouw,

Uw email is in goede orde ontvangen en zal zo spoedig mogelijk in
behandeling genomen worden.

Om de efficiëntie van de mailbeantwoording te verhogen zal XMS de
mails niet beantwoorden als:

- Het probleem tussentijds al telefonisch besproken is;

- Er in de mail gevraagd wordt naar een reactie op een eerder
gestuurde mail die al beantwoord is.

Handige links:

- Veel gestelde vragen Internet:
http://www.xmsnet.nl/85_Vragen_over_Internet.html

- Veel gestelde vragen Telefonie:
http://www.xmsnet.nl/86_Vragen_over_Telefoon.html

- Bekijken en wijzigen persoonlijke gegevens:
https://mijn.xtramediaservices.nl/instellingen.php

Op dit bericht kunt u niet reageren, dit is een automatisch gegenereerd
bericht.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
XMS servicedesk.

XMS - servicedesk:
-----------------------------------------------------------------------------
URL : http://www.xmsnet.nl
Email : support@xmsnet.nl
Fax : 024-70 70 717
Tel : 0800- 555 2 555 (Ma t/m Vr 8.00u - 22.00u en Za 10.00u - 16:00 u)

-----------------------------------------------------------------------------

Dus vraag ik nog wat op een eerder verstuurde mail waarvan ik het antwoord niet begrijp,of wil ik nog wat opmerken,dan krijg je hierop geen antwoord meer.
Nu ga ik echt overwegen over te stappen. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 15-09-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Je verhaal komt me bekend voor Nick, ook al gaat het bij mij nu pas 1 keer mis, voor die ene keer heb ik wel 4 keer contact met xms gehad voordat ik de juiste creditering toegezegd kreeg (men belde 3 keer, telkens met een ander bedrag dat ik terug zou krijgen telkens te laag). Uiteindelijk heb ik het aan de hand van de factuur zelf aan hen voorgerekend en nu krijg ik dus dat bedrag terug (zegt XMS en ik hoop ook echt dat ze het terug storten en niet nog maanden gaan doorgaan met verrekenen, dan kan ik straks iedere week gana bellen).

Aangezien ik afgelopen maand onbeperkt bellen had aangevraagd en er nu dus weer een wijziging is (en nee, vraag me niet waarom want ik kan helemaal niet bellen want de lijnen zijn telkens bezet, maar goed, dat wist ik toen nog niet). ben ik bang dat de moeilijke factuur ook deze maand weer de nodige aandacht gaat vragen van mijn kant.

En inderdaad, de medewerkers handelen allemaal met de beste bedoelingen, ze bellen netjes terug en zijn niet te beroerd om te luisteren. Administratief klopt er echter schijnbaar geen zak van.

[ Voor 10% gewijzigd door milenko79 op 15-09-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
@Nick

Je realiseerd je wel dat de mail die je hebt ontvangen een auto reply is?
Bijna altijd word elke mail beantwoord. Zou kunnen dat er aangegeven word dat dit je via de telefoon al is medegedeeld maar zelfs dan ontvang je daar normaal gesproken een mailtje over.

Deze auto reply houd absoluut niet in dat je geen antwoord gaat krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Yogoi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:43:

@Maus:

NGC gaat goed tenzij er oude 4:3 uitzendingen zijn?

Discovery is altijd uitgerekt? of is het 4:3 dat naar 16:9 word gerekt?
NGC heb je correct...

Discovery is net andersom (of misschien bedoelde je daar je eerste zin mee)
Die zenden nu meestal ook 16:9 uit.. maar alles wordt gerekt naar 4:3. Dus lange smalle mensen... Tijdje werd alles in 4:3 letterbox gepropt.. wat niet ideaal/mooi is, maar wel de verhoudingen goed houd...

@ Nick
Helaas is die uitspraak trouwens makkelijk te omzeilen met heel simpel trucje... Verhoog de kosten met 2,50...
en bied korting aan wanneer men automatische incasso doet... Dan doe je het andersom. En daar is geen uitspraak over. Niet erg sociaal, maar dat zeiden ze toen in het Journaal.

[ Voor 20% gewijzigd door Mau_Maus op 15-09-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
ari3 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 01:19:
[...]
Ik heb nog gebeld met XMS over mijn vastgelopen 130 (pilotversie). Zaterdag en zondag deed de 130 het bij mij niet meer. Maandagmiddag startte hij weer normal. Software opnieuw inladen lukte ook zonder vastlopen. Wel vreemd is dat ik na updaten nog steeds geen iFanzy heb. Mijn versie zijn nu:

software versie = 0.11.21-A130-opera-gogi-subs-bitband
OEM versie = zt6-v1.0.0

Kan iemand met een 130 die wel iFanzy heeft even kijken wat zijn versies zijn?
Ik heb de 130 pilot, zelfde firmware, geen iFanzy. Ik heb hem een software update laten doorvoeren, dit heeft verder geen problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizna schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:49:
[...]

Ik heb de 130 pilot, zelfde firmware, geen iFanzy. Ik heb hem een software update laten doorvoeren, dit heeft verder geen problemen veroorzaakt.
Haal is een keer voor de zekerheid 2 min de stroom van de stb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:51:
Nick, wat is er dna steeds aan de hand met je facturen?
Dat het een keertje fout gaat snap ik maar als er een foutje in het systeem staat ( factureren gaat automatisch)
maar dat moet op te lossen zijn.
wat is het dan dat er elke keer verkeerd gefactureerd word?

en ps: directie is zich bewust van de rechtzaak waar je hier over praat. Echter is dat nog geen algemene regel maar er word wel degelijk naar gekeken en besproken of er veranderingen gedaan gaan worden.
zie http://www.consumentenbon...CID=EML_NBR_CB_20090911_L

• Krizna
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:21:
[...]

Haal is een keer voor de zekerheid 2 min de stroom van de stb.
Ik moest gisteravond alsnog drie keer de stroom eraf halen, het geluid deed het namelijk weer eens niet. De eerste reboot lukte niet (white screen of death), de tweede reboot loste het probleem niet op (nog steeds geen geluid), pas de derde reboot was succesvol. Go Amino. :|

Overigens nog steeds geen iFanzy.
Krizna schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:35:
[...]

[..] ik hoop dan wel dat er wat beweging komt in de hdtv-ontwikkeling bij XMS. Wanneer komt er een hdtv-zenderpakket? Hoe staat het met de EPG en PVR? Wordt er nog gewerkt aan de bugs, bijvoorbeeld bij teletekst?
Bump.

Verwijderd

Krizna schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:47:
[...]

Ik moest gisteravond alsnog drie keer de stroom eraf halen, het geluid deed het namelijk weer eens niet. De eerste reboot lukte niet (white screen of death), de tweede reboot loste het probleem niet op (nog steeds geen geluid), pas de derde reboot was succesvol. Go Amino. :|

.
hmmmmzzzz.. vaag hoor.
Want er zijn ook gewoon mensen bij met een 130 waarvan het gewoon werkt.
Maar goed,
ik blijf ook zeggen mijn 130 had problemen.
Dat ding deed heel vaag bij mij met geluid via de HC.
Dat heeft ie overigens nooit gedaan, en ook met Ziggo niet.
Maar goed wilde van het gezeik afzijn en maar een 130M aangeschaft.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
hmmm ik kan mijn buurman ook aanspreken op het feit dat hij zijn voortuin beter moet opruimen.. maar dat maakt het nog geen "wet". Er is in één case een uitspraak gedaan en het zou voor alle bedrijven "netter" zijn om zich hier bij aan te sluiten. Het kan pas afgedwongen worden na een nieuwe procedure en een nieuwe uitspraak voor elk individueel bedrijf.

Kijk naar "De Consumentenbond gaat bedrijven die dit na vandaag nog doen hierop aanspreken".. aanspreken.. niet verbieden. Er is een (subtiel) verschil.. Net zoals Brein mij erop mag aanspreken dat ik een mp3 versie heb van de cd die ik heb gekocht.. dan hoef ik daar nog niet naar te luisteren.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 16-09-2009 10:44 ]

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:29

Joppy

Ajuparaplu!

Krizna schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:35:
[...]

Dang :D

Zonder gekheid, ik hoop dan wel dat er wat beweging komt in de hdtv-ontwikkeling bij XMS. Wanneer komt er een hdtv-zenderpakket? Hoe staat het met de EPG en PVR? Wordt er nog gewerkt aan de bugs, bijvoorbeeld bij teletekst?
Nog meer bump.
Is er ergens te vinden wat de bugs zijn? Heb ook wat probleempjes met teletekst maar weet niet of dat bugs zijn of niet...

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• Krizna
Joppy schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:52:
[...]

Nog meer bump.
Is er ergens te vinden wat de bugs zijn? Heb ook wat probleempjes met teletekst maar weet niet of dat bugs zijn of niet...
Ze werden genoemd op het dtvpilot forum dat inmiddels is weggehaald. Pagina's die maar half inladen, het tonen van tekstregels van andere pagina's, en het tonen van de verkeerde pagina (na enige seconden de juiste pagina te hebben getoond).

• denan
Krizna schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:03:
[...]

Ze werden genoemd op het dtvpilot forum dat inmiddels is weggehaald. Pagina's die maar half inladen, het tonen van tekstregels van andere pagina's, en het tonen van de verkeerde pagina (na enige seconden de juiste pagina te hebben getoond).
Die bugs waren in de laatste firmware verholpen door Amino.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

Geen idee of dit destijds in dat forum ter sprake is gekomen, maar de genoemde soorten teletext-problemen worden ook vaak veroorzaakt door mensen die digitale TV via een kastje kijken (Humax, Amino, whatever) en dan de teletextfunctie van hun TV aanspreken. Dat werkt niet: door het zappen met de decoder krijgt de TV namelijk op één en hetzelfde kanaal teletext-pagina's aangeboden van verschillende zenders. Die gaat ie door elkaar gooien. Deze problemen voorkom je als je uitsluitend de teletextfunctie van de decoder gebruikt en van de teletextknoppen van de TV afblijft.

• Mau_Maus
  • Niet online
JME schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:50:
Geen idee of dit destijds in dat forum ter sprake is gekomen, maar de genoemde soorten teletext-problemen worden ook vaak veroorzaakt door mensen die digitale TV via een kastje kijken (Humax, Amino, whatever) en dan de teletextfunctie van hun TV aanspreken. Dat werkt niet: door het zappen met de decoder krijgt de TV namelijk op één en hetzelfde kanaal teletext-pagina's aangeboden van verschillende zenders. Die gaat ie door elkaar gooien. Deze problemen voorkom je als je uitsluitend de teletextfunctie van de decoder gebruikt en van de teletextknoppen van de TV afblijft.
Werkt prima via een kastje hoor... alelen na het switchen, moet je even paar seconden gedult hebben voor die alle pagina's weer ingeladen heeft van de nieuwe zender. Ik gebruik altijd trouwens nu de teletekst via het kastje, omdat het via hdmi niet wordt doorgegeven helaas. (weet niet of dat een standaard is of aan mijn tv ligt.)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
schaduw schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:13:
Het is volgens mij inderdaad IPTV. Je kunt de settopboxen alleen bestellen bij XMS, anderen gaan niet werken. Je kunt kiezen uit de 110 en 130, die laatste is voor HDTV en is al een tijdje verkrijgbaar (zie ook de xmssite).
Toch vreemd dat iemand van XMS tijdens een promotiedag (in Wijchen) vertelde dat elke settopbox gaat werken.
Dit was een technisch persoon van XMS (voor de "diepere" vragen) en geen promotie mannetje.
Kan iemand dit ophelderen?

[ Voor 8% gewijzigd door Gman op 16-09-2009 13:14 ]

• JME

JME

zeg maar Jamie

Mau_Maus schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:38:
Werkt prima via een kastje hoor... alelen na het switchen, moet je even paar seconden gedult hebben voor die alle pagina's weer ingeladen heeft van de nieuwe zender.
Bij jouw TV misschien wel, dat verschilt per merk en type. Niet iedere TV update automatisch alle teletextpagina's zodra de decoder een nieuwe zender doorgeeft. Bovendien gaat het makkelijk mis wanneer zender 1 wel iets op teletextpagina X heeft staan en zender 2 niet. De TV verwijdert die eerder ingeladen pagina X dan niet altijd, omdat de TV "zich niet realiseert" dat er opeens een andere zender wordt weergegeven. De TV blijft immers zelf op hetzelfde kanaal staan.

• Krizna
JME schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:50:
Geen idee of dit destijds in dat forum ter sprake is gekomen, maar de genoemde soorten teletext-problemen worden ook vaak veroorzaakt door mensen die digitale TV via een kastje kijken (Humax, Amino, whatever) en dan de teletextfunctie van hun TV aanspreken.
Dat doe ik niet. Dat kan zowiezo niet met hdmi.
denan schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:11:
[...]

Die bugs waren in de laatste firmware verholpen door Amino.
Ik heb software versie = 0.11.21-A130-opera-gogi-subs-bitband, OEM versie = zt6-v1.0.0, en de problemen zijn bij mij althans niet verholpen.

Werkt teletekst bij andere Amino-gebruikers zonder problemen?

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dat zei ik ook niet :+

• Mau_Maus
  • Niet online
JME schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:17:
[...]

Bij jouw TV misschien wel, dat verschilt per merk en type. Niet iedere TV update automatisch alle teletextpagina's zodra de decoder een nieuwe zender doorgeeft. Bovendien gaat het makkelijk mis wanneer zender 1 wel iets op teletextpagina X heeft staan en zender 2 niet. De TV verwijdert die eerder ingeladen pagina X dan niet altijd, omdat de TV "zich niet realiseert" dat er opeens een andere zender wordt weergegeven. De TV blijft immers zelf op hetzelfde kanaal staan.
Tja dat ie een lege pagina laat zien van een andere zender.. vind ik niet echt storen...
Zolang die maar wel alles laat zien van de nieuwe. Wat na 1 cyclisch altijd gebeurd. En Ik heb met 4 verschillende tv's dit niet meegemaakt.
Met Ziggo... 2 tv's (wat oudere samsung breedbeeld lcd en een beeldbuis van akai)
en XMS 2 tv's (nieuwe samsung lcd, en een beeldbuis van grundig, met zowel de 110 als 130)

Maar goed misshcien dat sommige tv's niet updaten zolang je op een zelfde zender staan... zou wel rot zijn, want dan update zulke tv's ook 888 niet.
Krizna schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:17:
[...]

Ik heb nog eigenlijk nooit problemen gehad met zowel de 110 als de amino 130 pilot versie... 1x geloof ik in begin van de pilot een half pagina gehad... en 1x langzame verversing gehad met ondertiteling van 888. Dat was het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Mau_Maus op 16-09-2009 14:54 ]

• denan
Gman schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:10:
[...]

Toch vreemd dat iemand van XMS tijdens een promotiedag (in Wijchen) vertelde dat elke settopbox gaat werken.
Dit was een technisch persoon van XMS (voor de "diepere" vragen) en geen promotie mannetje.
Klopt niet. Alleen de Amino 110/130(m) is gesupport, en dan alleen nog maar de versies die een specifieke registratiestring + firmware hebben. Je kunt dus geen andere STB's gebruiken en ook niet zomaar via Ebay ergens een Amino kopen. Je kunt echter wel de STB van een van de andere XMS gebruikers overnemen :)

Verwijderd

Krizna schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:17:
[...]

Dat doe ik niet. Dat kan zowiezo niet met hdmi.

[...]

Ik heb software versie = 0.11.21-A130-opera-gogi-subs-bitband, OEM versie = zt6-v1.0.0, en de problemen zijn bij mij althans niet verholpen.

Bij mij werkt teletekst prima via de Amino 130M.
Wel kan het soms zijn dat je een pagina voor de helft ziet,
maar als je dan gewoon ff een paar secoden wacht komt ie uiteindelijk helemaal.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Gman schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:10:
[...]

Ik ben zelf bij vrijwel elke promotiedag in Wijchen aanwezig geweest, en iedere ambasadeur van GSW en medewerker van XMS weet dat er alleen een amino 110/130 gebruikt kan worden. De medewerkers van XMS die ook in Wijchen hebben geholpen werken al jaren voor XMS en weten dit soort dingen natuurlijk ook (ik ben er zelf één van O-) )!

Zoals denan aangeeft, is het wel mogelijk om een amino van andere XMS gebruikers over te kopen.

edit: quotefail! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door DjVe op 16-09-2009 15:11 ]

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Komt er binnenkort nog een actie voor het Internet + Radio + TV pakket? Ik baal er een beetje van dat nu ik net XMS wil gaan aanvragen de actie van de eerste 3 (of 6?) maanden voor 25 euro afgelopen is EN de maandelijkse kosten verhoogd zijn naar 52,50 euro. Ga nu toch weer twijfelen tussen Ziggo en XMS...

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ik denk het niet, aangezien de prijzen pas net gewijzigd zijn. Als je het hele pakket neemt, krijg je de eerste 3 maanden nog wel korting :)

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Raar dat tussen het hele pakket (incl. bellen) en het Internet + Radio + TV maar 3 euro per maand verschil zit.

Yogoi: Is die actie "eerste 3 maanden korting" echt niet ook voor het Internet + Radio + TV pakket geldig?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

nee is alleen voor hele pakket. Marketing is een raar vak ;)

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
Hier in vathorst (3825) hebben we dat we continu voor andere in gesprek zijn maar dat is totaal niet zo.
Ik las dat er een storing was maar die was al op gelost.
Maar wij zijn gewoon continu in gesprek.
Meer mensen hier last van?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Yogoi
die storing is nog niet opgelost. (de oorzaak van het probleem is wel bekend)

er word momenteel aan gewerkt.
( is trouwens geen ingesprek toon maar een congestie toon, verschil is echter moeilijk te horen :P)

[ Voor 11% gewijzigd door Yogoi op 16-09-2009 21:31 ]

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
Yogoi schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:28:

( is trouwens geen ingesprek toon maar een congestie toon, verschil is echter moeilijk te horen :P)
Kan XMS dan niet een bandje (of iets moderners) starten met de mededeling dat de gebelde nìet in gesprek is maar dat XMS te weinig capaciteit heeft ingekocht o.i.d.? Dan kan de beller in dringende gevallen op een andere manier proberen de XMS-klant te bereiken.

[ Voor 9% gewijzigd door ArjenB64 op 16-09-2009 22:14 ]

Verwijderd

Enne... medio september? Come and gone. Dus? Dus? Dus? Nou? Nou? Nou? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:02:
Enne... medio september? Come and gone. Dus? Dus? Dus? Nou? Nou? Nou? :P
Jij bent denk ik niet van XMS toch? zo te merken aan je manier van typen!
Want vind wel dat het nogal verwarrend kan werken als mensen XMS zien staan achter je naam.
Deze opmerking is geen aanval hoor, alleen viel me op ;)

Verwijderd

morgen (vandaag dus, 17 september) wordt er een glasvezel winkel in wijchen geopend. denk meld het even. hij zit in het centrum in de buurt van de kerk. weet zelf ook nog niet waar precies.

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Krizna schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:49:
[...]

Sinds gisteravond (disndag) is mijn 130 weer in de lucht met Ifanzy, geluid, teletekst alles erop en eraan.
Vanmiddag even voor 6 uur had ik echter geen geluid, zowel op de zendrs als op uitzending gemist en RTL +.
Vervolgens heb ik een software update gedaan en alles werkt weer; Ifanzy, geluid en teletekst. Huidige versie is 0.11.21-A130 Oem 2-16-V 1.0.0

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Krizna schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:47:
Naar aanleiding van mijn storingsmelding afgelopen zaterdag heeft men een server gereset en toen had ik weer digitale TV. Echter nog steeds geen iFanzy. Ik heb toen wederom een update gewaagd en die ging welliswaar goed, maar nog steeds geen iFanzy of zichtbaar een nieuwe versie.

Daarna ook mijn tweede STB geüpdate en daar ging de update weer fout. Op het moment dat de update van de tweede STB fout ging kreeg de eerste STB "Deze is zender is momenteel niet beschikbaar". Sindsdien werkt digitale TV nier meer.

Hoe kan de update de ene STB de functionaliteit van de andere STB beïnvloeden?

Nouja, verhaal maar weer bij de servicedesk neergelegd. Wel jammer trouwens dat dit soort storingen via een externe partij lopen (begreep ik van de XMS supportmedewerker). Ik heb nu al twee dagen geen digitale TV en moet wachten totdat een externe beheerpartij zich geroepen voelt naar het probleem te kijken.

Ook stond ik blijkbaar niet geregistreerd als digitale TV gebruiker terwijl ik al sinds de HDTV-pilot digitale TV gebruik...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

ari3 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:12:
[...]
Naar aanleiding van mijn storingsmelding afgelopen zaterdag heeft men een server gereset en toen had ik weer digitale TV. Echter nog steeds geen iFanzy. Ik heb toen wederom een update gewaagd en die ging welliswaar goed, maar nog steeds geen iFanzy of zichtbaar een nieuwe versie.

Daarna ook mijn tweede STB geüpdate en daar ging de update weer fout. Op het moment dat de update van de tweede STB fout ging kreeg de eerste STB "Deze is zender is momenteel niet beschikbaar". Sindsdien werkt digitale TV nier meer.

Hoe kan de update de ene STB de functionaliteit van de andere STB beïnvloeden?

Nouja, verhaal maar weer bij de servicedesk neergelegd. Wel jammer trouwens dat dit soort storingen via een externe partij lopen (begreep ik van de XMS supportmedewerker). Ik heb nu al twee dagen geen digitale TV en moet wachten totdat een externe beheerpartij zich geroepen voelt naar het probleem te kijken.

Ook stond ik blijkbaar niet geregistreerd als digitale TV gebruiker terwijl ik al sinds de HDTV-pilot digitale TV gebruik...
Heb ik ook eens gehad.
Dan moet het nok de ip van de stbs even resetten.
Probleempje opgelost.
Duurde bij mij binnen uurtjes

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
Yogoi schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:28:

Yogoi schrijft: op: http://www.nieuwlandopgla...imit=6&limitstart=24#5714
Het probleem is gevonden!

Er zullen echter zoals ik heb begrepen een aantal kabels erbij meotne komen. De planning is dat dit voor eind september klaar moet zijn.
Dus eind september is het probleem opgelost? :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

En daar zet jij een smiley achter? Ik vind het onacceptabel begin september elke avond praktisch onbereikbaar te zijn en dat dit PAS eind september opgelost is. Vind ook dat XMS hier nogal laconiek mee om gaat: één regeltje op haar site... Waarbij je er dan ook per toeval achterkomt dat als je nummerweergave uit hebt staan, dit toch doorgegeven kan worden door een storing. Ze mogen er van mij wel iets aktiever mee omgaan. We hebben het over een TELEFOONDIENST, niet iets dat begin deze eeuw uitgevonden is ofzo...

• denan
ari3 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:12:
[...]
Ik heb inderdaad bij meerdere oud pilotdeelnemers gezien dat Ifanzy (en het nieuwe menu) niet geladen worden. Wellicht gaat er ergens iets mis met de identificatie van de box.. al zou dat niet mogen gebeuren. Ik heb een vraag uitgezet richting de productmanager van XMS met het verzoek dit op te lossen.
Nog een voorbeeld wat er allemaal mis kan gaan bij XMS.
Ik ben vroegtijdig uit de pilot gestapt,heb allang geen analoge of digitale tv meer en heb de 130 samen met de 110 in een mooi pakket geretourneerd aan Denan.
Inclusief een vrachtwagenlading aan plakband.

Brief: als ik de 130 niet terug stuur moet ik die betalen op de volgende factuur.
Dat ding is al meer dan een half jaar terug,Denan had hem ontvangen,dus het TPG bonnetje is weg.
'Maar ik mag het weer uit de knoop trekken terwijl elke medewerker kan zien dat ik allang geen pakket meer heb.

Denan Help !

• JME

JME

zeg maar Jamie

Zullen we Nick dan eindelijk maar vertellen dat ie in de XMS-versie van The Game zit? :+

• denan
Nick39 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:18:
Nog een voorbeeld wat er allemaal mis kan gaan bij XMS.
Ik ben vroegtijdig uit de pilot gestapt,heb allang geen analoge of digitale tv meer en heb de 130 samen met de 110 in een mooi pakket geretourneerd aan Denan.
Inclusief een vrachtwagenlading aan plakband.

Brief: als ik de 130 niet terug stuur moet ik die betalen op de volgende factuur.
Dat ding is al meer dan een half jaar terug,Denan had hem ontvangen,dus het TPG bonnetje is weg.
'Maar ik mag het weer uit de knoop trekken terwijl elke medewerker kan zien dat ik allang geen pakket meer heb.

Denan Help !
Hmpf.. jij stond ook echt niet op de lijst die aan XMS is doorgegeven :) (net nog even gechecked).
Stuur de reply van de CSD maar even naar mijn adres..

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-07 14:50
Glasvezel Kerkelanden Hilversum zal nog tot november gaan duren heb ik te horen gekregen na een bezoek aan Glashart Hilversum en het XMShuis.. terwijl ze op de site met "Vanaf september" adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Goed nieuws

Het congestie probleem is opgelost! (ingespreks ding)
Mochten er nog problemen zijn laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
we horen niets meer over de pilot inzake het nieuwe netwerk.

De testers die geselecteerd worden zijn die al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoudenbalch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Problemen met Amino 110

Ik weet niet of andere dit herkennen, maar mijn amino 110 reageert zeer slecht op mijn afstandbediening (de batterijen zijn goed).
Allereerst krijg ik mijn tv pas na veel gedruk op afstandbediening (rode lampje blijft maar branden dus dan moet ik steeds via de aan/en uitknop proberen dat weg te krijgen). Goed is dat eindelijk gelukt en kijk ik een programma, wil na een tijdje verder zappen: geen reactie van de amino 110 op mijn afstandbediening what so ever.
Ik zou wel willen weten of anderen ook dit soort problemen hebben of ligt het aan mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor de kwaliteit van analoge TV:

http://www.ed.nl/economie...kt-uitrol-digitale-tv.ece
Moedermaatschappij Reggefiber zou al hebben gebroken met tv-leverancier Hertzinger om de diensten zelf te kunnen gaan aanbieden
Om de kwaliteit van de dienst in de toekomst te kunnen verbeteren, heeft Reggefiber het heft in eigen handen genomen. De onderneming wil op korte termijn het klantenbestand van signaalaanbieder Hertzinger in Leusden overnemen. Dat heeft een zegsman van OnsNet Eindhoven gisteren bevestigd. Een woordvoerster van Hertzinger liet enkel weten 'sinds 1 september geen diensten meer te leveren aan OnsBrabantNet'.
Wellicht geld dit nu ook voor XMSNet omdat Hertzinger bij jullie ook baggerkwaliteit analoge TV levert (op een aantal plaatsen na dan waar wel goede apparatuur staat). Zou mooi zijn als Reggefiber ook bij jullie de analoge TV dienst overneemt. Dan heeft Nick39 niet voor niks zoveel werk gestoken om dit allemaal aan de man te brengen want tot nu toe heb ik XMSNet niet veel druk zien uitoefenen op Hertzinger om hier onderhand iets aan te gaan doen.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 23:21 ]

• ari3
  • Niet online
Aan het eind van het artikel wordt slechts gemeld dat er op internetfora gemokt wordt over de kwaliteit van analoge TV, maar het artikel zelf gaat over digitale TV. Reggefiber breekt dus met Hertzinger wegens de kwaliteit van digitale TV.

Overigens kan het positief zijn als XMS zou breken met Hertzinger en Lijbrandt. Het zenderaanbod van Lijbrandt kan zich niet meten met de Ziggo/UPC/Caiway. In eigen beheer zou het zenderaanbod kunnen verbeteren. Wellicht zou zelfs de geadverteerde belofte om alle analoge zenders ook digitaal beschikbaar te maken dan eindelijk eens ingelost worden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Maar omdat Reggefiber met Hertzinger gebroken heeft zal Reggefiber denk ik naast Digitale TV ook gewoon Analoog gaan overnemen. Zou raar zijn als Hertzinger nog wel analoog mag leveren. Ze zijn immers gedumpt omdat ze al maanden wanprestaties leveren en problemen niet op kunnen lossen. Het is alles of niks lijkt mij in zo'n situatie. In het artikel staat ook dat Hertzinger per 1 september geen diensten meer levert aan OBN.

Overigens zou ik denk ik heel erg tevreden zijn met een provider als Lijbrandt. Kwaliteit gaat voor mij voor mij echt wel voor het zenderaanbod. Ik heb liever 25 veel bekeken zenders met 1:1 aanvoer vanuit de studio's dan 50 zenders waar een hoop buitenlandse troep tussen zit waarvan alles met de satelliet wordt binnengehaald. Ook het feit dat Lijbrandt de basiszenders terecht niet versleuteld spreekt mij erg aan. Hertzinger heeft hier vanaf het begin af aan al alles dicht getimmerd door afwijkingen in de DVB-C standaard toe te passen op het netwerk en in de STB waardoor andere ontvangers buiten spel werden gezet en niet alle zenders konden inladen tijdens het zoeken. En daar bovenop deden ze nog eens Conax CAS7 encryptie. Niet echt een klantvriendelijke houding vind ik. En voor dat satelliet signaal hoef je het niet te doen. Enkel bij premium/betaal zenders eisen Content leveranciers encryptie. De basiszenders moet je gewoon met rust laten.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 04:25 ]

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:17
Het aangepaste DVB-C in combinatie met de sagem decoders die Hertzinger voor het digitale platform gebruikt zijn kennelijk ook 'n ramp hoor ik van mensen uit die regio. Er zijn enorm veel storingen van het beeld en geluid en analoog is ook matig.
Ik hoop dat ze bij Reggefiber/OBN IPTV gaan oppakken als standaard en dat samen met XMS verder gaan ontwikkelen, daar zou iedereen bij zijn gebaat denk ik :)

[ Voor 24% gewijzigd door NIKDCC op 19-09-2009 07:56 ]

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
ari3 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 03:31:
[...]
Aan het eind van het artikel wordt slechts gemeld dat er op internetfora gemokt wordt over de kwaliteit van analoge TV, maar het artikel zelf gaat over digitale TV. Reggefiber breekt dus met Hertzinger wegens de kwaliteit van digitale TV.

Overigens kan het positief zijn als XMS zou breken met Hertzinger en Lijbrandt. Het zenderaanbod van Lijbrandt kan zich niet meten met de Ziggo/UPC/Caiway. In eigen beheer zou het zenderaanbod kunnen verbeteren. Wellicht zou zelfs de geadverteerde belofte om alle analoge zenders ook digitaal beschikbaar te maken dan eindelijk eens ingelost worden.
In Haarlem krijgt Lijbrand de zenders van Multikabel/ziggo( analoge is iedergeval beter daar dan bij upc), was ongeveer nog 7maanden terug, of het nu nog zo is zou ik niet weten.

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

zoudenbalch schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:40:
Problemen met Amino 110

Ik weet niet of andere dit herkennen, maar mijn amino 110 reageert zeer slecht op mijn afstandbediening (de batterijen zijn goed).
Allereerst krijg ik mijn tv pas na veel gedruk op afstandbediening (rode lampje blijft maar branden dus dan moet ik steeds via de aan/en uitknop proberen dat weg te krijgen). Goed is dat eindelijk gelukt en kijk ik een programma, wil na een tijdje verder zappen: geen reactie van de amino 110 op mijn afstandbediening what so ever.
Ik zou wel willen weten of anderen ook dit soort problemen hebben of ligt het aan mijn TV.
Probeer eerst eens nieuwe batterijen..
edit: hmm, dat is al gecheckd.. Misschien is afstandsbediening niet op het juiste merk/soort televisie ingesteld?

[ Voor 7% gewijzigd door Moraxv op 19-09-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Moraxv schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:33:
[...]

Probeer eerst eens nieuwe batterijen..
edit: hmm, dat is al gecheckd.. Misschien is afstandsbediening niet op het juiste merk/soort televisie ingesteld?
Om de afstandsbediening goed te laten werken op je televisie heb je de juiste code nodig waarmee de afstandsbediening je televisie herkent. zie: http://www.glas-hart.nl/h...g%20Afstandsbediening.pdf

Het is wel zo dat je de afstandsbediening goed moet richten op de setup box om "verbinding" te maken.
Als je een universeel afstandsbediening hebt zoals die van logitech kun je die beter gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:17
Is het zo dat met het verdwijnen van Hertzinger als leverancier de kwaliteit van het ananloge signaal verder zal verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Hmm ben wel benieuwd wat eraan zal veranderen en zoals velen boven mij of XMS/Reggefiber nog wel doorgaat met analoge aanbod van Hertzinger.

Overigens om even terug te komen op de 'problemen' met usenet 2 weken geleden waarbij vaak maar 15/20 threads aan het werk waren en de andere 5 niks deden tot het eind.
Nou heb ik daar dit weekend totaal geen last van gehad en doet alles het perfect, hopen dat het zo blijft :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Ik zie hier
Dat Tele2 nieuwe Amino's (A532) met PVR gaat inzetten.

Gaat XMS deze ook aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
Medio september zullen we starten met communicatie over de pilot. U krijgt dan uitsluitsel of u mee kunt doen aan de test van ons nieuwe netwerk.

Is er al iets over bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:27:
Hmm ben wel benieuwd wat eraan zal veranderen en zoals velen boven mij of XMS/Reggefiber nog wel doorgaat met analoge aanbod van Hertzinger.
Volgens mij niet. Het lijkt erop dat Hertzinger van alle glasvezelnetwerken van Reggefiber is gedumpt.

Kijk maar eens op deze Hertzinger pagina van 21-8-2009 in de cache van Bing: http://cc.bingj.com/cache...nl-NL&w=ca80ddad,cb80b8f5

En nu de huidige pagina:
http://hertzinger.magiqso...p?w=kabelexploitant&id=13

Zoals je ziet, heel het lijstje 'Projecten' is weg bij de categorie 'Kabelexploitant'.

Ook als je op www.hertzinger.net een plaatsnaam intypt waar XMS, OBN, ONE of ONN actief is dan wordt er niks meer gevonden. Dat was een paar weken terug nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
@Yogoi

Is er al iets bekend over de beeldverhoudingen op/van Discovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Doorgegeven maar nog niks op terug gekregen.
zal nog even een mailtje sturen met een *whip*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:00:
[...]

Volgens mij niet. Het lijkt erop dat Hertzinger van alle glasvezelnetwerken van Reggefiber is gedumpt.

Kijk maar eens op deze Hertzinger pagina van 21-8-2009 in de cache van Bing: http://cc.bingj.com/cache...nl-NL&w=ca80ddad,cb80b8f5

En nu de huidige pagina:
http://hertzinger.magiqso...p?w=kabelexploitant&id=13

Zoals je ziet, heel het lijstje 'Projecten' is weg bij de categorie 'Kabelexploitant'.

Ook als je op www.hertzinger.net een plaatsnaam intypt waar XMS, OBN, ONE of ONN actief is dan wordt er niks meer gevonden. Dat was een paar weken terug nog wel.
Dat voorspelt veel goeds dus :)
sattertje schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:14:
Medio september zullen we starten met communicatie over de pilot. U krijgt dan uitsluitsel of u mee kunt doen aan de test van ons nieuwe netwerk.

Is er al iets over bekend ?
Daar ben ik toch nog steeds nieuwsgierig naar want een tijd terug was Denan nog zo standvastig dat medio ook echt medio is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zei toch ook dat kwaliteitsprobleem van analoge TV de hoogste priorteit had. En hoelang was dat ook alweer geleden?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:16:
Hij zei toch ook dat kwaliteitsprobleem van analoge TV de hoogste priorteit had. En hoelang was dat ook alweer geleden?
Nou... maby komt erin die kwaliteit wel verbetering binnenkort.
Ik kijk toch meestal digitaal, maar analoog... ik schrik er nog wel is van als ik er even naar kijk.

En wat betreft Denan,
kijk... die is in weze ook maar een doorgeefluik.
Hij kan daar ook niets aan doen.
Denan blijft wat mij betreft een toppie iemand _/-\o_
En Yogoi ook hoor ;) wat betekent die naam eigenlijk ? komt zo plots in me op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Voor technische vragen kom ik toch nog even hier. Als antwoord op een glasaanbieder om niet naar het "open" net werk te komen is als volgt:

Doordat er in Almere 32 POP's zijn waar ze een infrastructuur tussen zouden moeten realiseren en dat een dusdanige investering en inspanning met zich meebrengt dat het vooralsnog niet in de planning staat om hiermee te beginnen in Almere.

Wie begrijpt deze techniek en kan het mij enigszins verduidelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond vind ik het internet wat haperend.
Het is wel snel, maar soms stopt het even met laden van bv. webpagina's.
Meer mensen hier last van ?

btw. voor degeen die het niet weten..
ik zit dus dan op die momenten niet draadloos.

edit: Las net dat mensen bij OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven dezelfde problemen hebben.
Hopelijk morgen weer opgelost.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:53:

btw. voor degeen die het niet weten..
ik zit dus dan op die momenten niet draadloos.

edit: Las net dat mensen bij OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven dezelfde problemen hebben.
Hopelijk morgen weer opgelost.
Haha toevallig dat ik hier vanavond met Ziggo/@home opeens tergend langzaam internet heb, huisgenoten zaten ook al te klagen en niemand heeft downloads openstaan ;).
Zou wel top zijn als ik niet alleen bij mijn ouders Glasvezel had.. ben te verwend na 2 jaar XMS :+

[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 21-09-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:53:
Ja. heb ik dus ook, hele avond al. Mail timed ook uit af en toe, ftp etc. Las ik nou dat de verstopping met de telefoon eindelijk opgelost is? Zou eens tijd worden zeg, mensen worden echt vervelend naar mij toe, geven mij de schuld verdorie! :o

Nou nog bericht over de geselecteerde testers van 100mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
denan schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:06:
[...]

Ik heb inderdaad bij meerdere oud pilotdeelnemers gezien dat Ifanzy (en het nieuwe menu) niet geladen worden. Wellicht gaat er ergens iets mis met de identificatie van de box.. al zou dat niet mogen gebeuren. Ik heb een vraag uitgezet richting de productmanager van XMS met het verzoek dit op te lossen.
Digitale TV werkt weer, echter geen iFanzy. Ik krijg nu wel een, vermoedelijk relevante, melding bij het opstarten: "Authenticatie mislukt. Hierdoor zijn niet alle zenders, functies en diensten beschikbaar. Wilt u de settopbox opnieuw opstarten om de authenticatie opnieuw te proberen? Indien deze melding blijft terugkomen, neem dan contact op met uw service provider."

Met opnieuw opstarten, krijg weer dezelfde melding. Ik zie deze melding vandaag pas voor het eerst. Is dit relevant voor het probleem dat ik niet kan updaten?

[ Voor 26% gewijzigd door ari3 op 22-09-2009 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:24:
[...]

Ja. heb ik dus ook, hele avond al. Mail timed ook uit af en toe, ftp etc. Las ik nou dat de verstopping met de telefoon eindelijk opgelost is? Zou eens tijd worden zeg, mensen worden echt vervelend naar mij toe, geven mij de schuld verdorie! :o

Nou nog bericht over de geselecteerde testers van 100mbit...
Schijnbaar nog steeds niet opgelost want zelf nu nog heb ik dit probleem. Lijkt wel gewoon packet losses te hebben ofzo? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
zelfde probleem hier, het loopt niet helemaal lekker.

overigens nog steeds in conclaaf met de helpdesk over mijn a synchrone internetsnelheid... 48 down, 10 up.. proces loopt nu dus al 3 maanden... na vaak van het kastje naar de muur gestuurd te zijn of simpelweg geen antwoord te krijgen op mijn mails hoop ik nu dat ik in de goede kanalen zit om geholpen te worden (jammer dat je dus een keer erg boos moet worden voordat het zo ver is)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 09:57
Hier ook nog steeds problemen bij het laden van pagina's , lijkt wel op een dns probleem, als je het nog een keer probeert doet ie het namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idd ook hetzelfde probleem, was al weer bij mezelf aan het zoeken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
michelc85 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:21:
Hier ook nog steeds problemen bij het laden van pagina's , lijkt wel op een dns probleem, als je het nog een keer probeert doet ie het namelijk wel.
Ik zit bij OnsBrabantNet en ook daar hetzelfde probleem.

Het lijkt mij geen DNS probleem aangezien ik de servers van OpenDns gebruik en dan is het probleem er ook. Verder krijg ik ook regelmatig time outs bij gebruik van FTP. Volgens mij is er dus echt sprake van packetloss.

Hier lijkt het probleem nu wel minder erg dan gisterenavond overigens maar het is nog steeds niet helemaal weg.

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 22-09-2009 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

nedernakker schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 06:24:

overigens nog steeds in conclaaf met de helpdesk over mijn a synchrone internetsnelheid... 48 down, 10 up.. proces loopt nu dus al 3 maanden... na vaak van het kastje naar de muur gestuurd te zijn of simpelweg geen antwoord te krijgen op mijn mails hoop ik nu dat ik in de goede kanalen zit om geholpen te worden (jammer dat je dus een keer erg boos moet worden voordat het zo ver is)
Je hebt zelf ook al het een en ander geprobeerd neem ik aan?
michelc85 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:21:
Ja hier ook zo op Ziggo/@home in mijn studentenhuis, gisteravond was het zelfs zo erg dat het laden van websites alleen al 30s duurde om daarna te refreshen en weer 30s te wachten tot die het eindelijk deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ari3 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 00:00:
[...]
Digitale TV werkt weer, echter geen iFanzy. Ik krijg nu wel een, vermoedelijk relevante, melding bij het "

Met opnieuw opstarten, krijg weer dezelfde melding. Ik zie deze melding vandaag pas voor het eerst. Is dit relevant voor het probleem dat ik niet kan updaten?
Yup.. email je stb id even naar denan@inter.nl.net (mac + serienummer ook aub)
nedernakker schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 06:24:

Volgens mij is er een standaardregeling dat ze bij dit soort zaken (die aan XMS zijde goed staan maar waarbij de klant zegt dat de snelheid niet klopt) een engineer langs kunnen sturen. Ligt het aan XMS.. dan lost hij de storing op (op dit moment pas een paar gevallen). Ligt het aan je eigen instellingen/netwerk dan brengt hij voorrijkosten in rekening en mag je het zelf oplossen.

[ Voor 50% gewijzigd door denan op 22-09-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Zenderupgrade IPTV

Vanaf vandaag is het signaal van nationaal geographic geupgrade naar een 8Mbit feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
Denan is er iets bekend over een storing bij XMS, waardoor het laden van pagina's pas na de tweede keer lukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
michelc85 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:05:
Denan is er iets bekend over een storing bij XMS, waardoor het laden van pagina's pas na de tweede keer lukt ?
Geen idee. Ik herken de klachten ook niet en ik gebruik dezelfde DNS server als jullie.

Add: Ok.. nu heb ik er ook last van :P Lijkt erop dat het geen probleem is met de DNS servers maar iets met het netwerk. Het is niet alleen XMS maar ook de andere netwerken die over dezelfde koppeling lopen. Er zijn al een aantal netwerkengineers met een onderzoek begonnen.

[ Voor 31% gewijzigd door denan op 22-09-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
denan schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:50:
Zenderupgrade IPTV

Vanaf vandaag is het signaal van nationaal geographic geupgrade naar een 8Mbit feed.
Is ook ergens na te gaan wat de feed per zender is? Ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Krizna schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:42:
[...]

Is ook ergens na te gaan wat de feed per zender is? Ben ik wel benieuwd naar.
Hmmm ik had een lijstje op het iptv forum staan maar dat is ondertussen al opgeheven. Alles wat van de mediagateway komt is 8Mbit.. alles wat via de sat binnenkomt zit tussen de 3.5 en de 7Mbit. Wat de bitrate is zie je snel genoeg als je rond zapped :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Volgens een eerdere post zou het niet mogelijk zijn om de zenderindeling van de digitale zenders niet aan te passen naar eigen voorkeur voor de Amino 130m. De zenders die ik graag bekijk zitten dus over een groot aantal kanalen verspreid. Nu zag ik op een ander forum een reactie van Famous dat dit via het setupmenu van de Amino 110 wel mogelijk is (ook al verloopt dan de garantie etc.). Volgens XMS is dit niet mogelijk. Aangezien het op de 110 wel zou kunnen (via een omweg), maak daar toch uit op dat het eerder een kwestie van niet willen is dan niet kunnen (prioriteiten etc.). Kan iemand me vertellen of hier een oplossing voor is, danwel gaat komen? Ik merk dat ik me er toch wel aan stoor dat ik niet van 1-30 mijn favo zenders te zien krijg. Maar in plaats daarvan (een aantal) zenders waar ik niet in geinteresseerd ben. Ik heb gezocht binnen het forum, maar het valt niet mee om de juiste keywords te gebruiken bij je zoektocht en dan relevante informatie te krijgen. Mocht dit al eerder ter sprake zijn gekomen, mijn excuses voor het dubbel posten. Ik kon echter niets vinden.

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:25
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:46:
Even een vraagje. Volgens een eerdere post zou het niet mogelijk zijn om de zenderindeling van de digitale zenders niet aan te passen naar eigen voorkeur voor de Amino 130m. De zenders die ik graag bekijk zitten dus over een groot aantal kanalen verspreid. Nu zag ik op een ander forum een reactie van Famous dat dit via het setupmenu van de Amino 110 wel mogelijk is (ook al verloopt dan de garantie etc.)....
Kan je me even het linkje geven naar deze draad? Ik ben wel geintereseerd om de 110 op mijn eigen volgorde te krijgen...

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
De netwerkproblemen waardoor sommige sites trager werden zijn opgelost. Het bleek een issue op de AMS-IX locatie te zijn waarop XMS ingekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:40:
Yup.. email je stb id even naar denan@inter.nl.net (mac + serienummer ook aub)
Mail verstuurd. Het STBID kon ik niet aflezen want in het menu staat bij STBID "niet ge-authenticeerd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:46:
Nu zag ik op een ander forum een reactie van Famous dat dit via het setupmenu van de Amino 110 wel mogelijk is
zou het knap vinden als je kan vertellen waar dat staat! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
denan schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:25:
De netwerkproblemen waardoor sommige sites trager werden zijn opgelost. Het bleek een issue op de AMS-IX locatie te zijn waarop XMS ingekoppeld is.
thanks denan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
Volgens mij is er een standaardregeling dat ze bij dit soort zaken (die aan XMS zijde goed staan maar waarbij de klant zegt dat de snelheid niet klopt) een engineer langs kunnen sturen. Ligt het aan XMS.. dan lost hij de storing op (op dit moment pas een paar gevallen). Ligt het aan je eigen instellingen/netwerk dan brengt hij voorrijkosten in rekening en mag je het zelf oplossen.
dat het probleem vermoedelijk niet hier zit lijkt me nu wel duidelijk. hun denken dat het aan mijn pc ligt, maar zelfs in een veilige modus met netwerkondersteuning haal ik slechts een upload van 10 Mbit, dit is overigens op 3 verschillende pc's, zonder router met een cat 6 kabel van 2,5 meter direct op poort 1 van het modem.

zodoende durf ik nu onderhand na uren troubleshooten wel te zeggen dat ik alle opties die hier in mijin thuisnetwerk tot storing kunnen leiden wel heb uitgesloten.

dus ik ga met smart wachten op de monteur :)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Wat is ongeveer de termijn waarop XMS een aansluiting kan leveren? Op de site van glashart staat dat mijn aansluiting gereed is. Bij XMS staat netjes dat er op het adres al een aanvraag gedaan is.
Ik woon in hilversum en mijn appartement is een maand geleden voorzien van glasvezel.
Is er al bekend of er een datum is waarop hilversum (omgeving diependaalselaan vlakbij kerkelanden) kan beschikken over glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:50:
Zenderupgrade IPTV

Echt genieten ;) veel beter :D

Dat andere was soms echt niet aan te zien zo blokkerig op mij lcd...

[ Voor 12% gewijzigd door Mau_Maus op 22-09-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw. een hele tijd geleden alweer heeft XMS een klanttevredenheidsonderzoek gedaan,
naar aanleiding daarvan zouden er 2 HD stb's verloot worden.
Volgens mij is dit nog nooit gedaan,
althans niet kenbaar gemaakt!
Of mis ik nu iets :P

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:03
@nedernakker

Als je data verstuur tussen 2 lokale pc's haal je dan wel meer dan 10Mbit?
Weet je ook zeker dat de lokatie waar je de data heen stuur de snelheid wel aankan.
Je kan eventueel tcpoptimizer proberen of dat help indien je dat nog niet geprobeerd heb.

• user109731
  • Niet online
cjdijk schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:27:
@Denan: Nog maar eens mijn vraag. In de wijk in Veenendaal waar ik woon (De Pol), is teweinig belangstelling. Ondanks het feit dat ik al eens folders ben wezen rondbrengen, omdat ik zo graag wil. ;)

Nu lees ik in de Veenendaalse krant dat uiteindelijk heel Veenendaal glasvezel gaat krijgen. Kan iemand mij daar meer over vertellen (is dat zeker, en op welke termijn)?
denan schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:24:
[...]
Geen idee.. dat kun je het beste bij XMS navragen.
Weet iemand al meer? Het zou jammer zijn als bepaalde wijken overgeslagen worden omdat ze geen 40% halen... :)

• Yogoi
JanDM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:19:
[...]

[...]

Weet iemand al meer? Het zou jammer zijn als bepaalde wijken overgeslagen worden omdat ze geen 40% halen... :)
Over een minuut of 30 hoop ik wat meer te weten.
denan schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:25:
Hmm.. en ik maar zoeken met anti spyware... had ff niet aan het forum gedacht.
Was ook op het verkeerde been gezet want een traceroute naar hyves loopt niet over de ams-ix,het ging pas na vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net verkeerd... ok solved.
nedernakker schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:44:
[...]

dat het probleem vermoedelijk niet hier zit lijkt me nu wel duidelijk. hun denken dat het aan mijn pc ligt, maar zelfs in een veilige modus met netwerkondersteuning haal ik slechts een upload van 10 Mbit, dit is overigens op 3 verschillende pc's, zonder router met een cat 6 kabel van 2,5 meter direct op poort 1 van het modem.

zodoende durf ik nu onderhand na uren troubleshooten wel te zeggen dat ik alle opties die hier in mijin thuisnetwerk tot storing kunnen leiden wel heb uitgesloten.

dus ik ga met smart wachten op de monteur :)
Poort 1... heb je een Genexis CPS ?
Want anders hoort het echt poortje 2 te zijn.

Packetfront 8 poorts CPS
Poort 1: DRG-22 (telefonie)
Poort 2: IPTV
Poort 8: Internet

DRG 4 poorts CPS
Poort 1: IPTV
Poort 2: Internet

Genexis CPS
Poort 1:Internet
Poort 2:IPTV

• denan
Voor de pilotdeelnemers die geen Ifanzy hebben en niet kunnen update: Bestel via mijn.xmsnet.nl IPTV en selecteer de optie "ik hoef geen settopbox". Dan is het gratis.. en zal het binnen een uurtje goed moeten werken.
Nu nog een tv die volledig internet toegang heeft, zodat je zonder pc op te starten gewoon een normale tv gids kan laten zien.
Want de belemmering van de huidige epg's vind ik dat je niet in 1 oogopslag de belangrijkste zenders kan zien.
(misschien eens gaan kijken bij dat ifanzy)
Zoals op: http://www.nu.nl/tvgids/

Wow:
http://www.ifanzy.nl/guide/epgview
Impressed !

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 23-09-2009 14:20 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.