XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.212 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Heb je m wel op de juiste poort aangesloten? (4-poorts versie poort 1, 8 poorts versie poort 2, Genexis vaak poort 2). Verder kun je hem het beste gewoon ff laten laden en ondertussen ff wat anders doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:01:
[...]

Offtopic: Docsis 3.0 Fiberspeed is bagger... kennis van me is na een verhuizing overgestapt op fiberspeed en haalt overdag van zijn 60Mbit abonnement maar 30-40Mbit met sterk fluctuerende up/downspeeds. In de namiddag zakt dat verder omlaag naar 20-25Mbit en in de avonduren daalt ie zelfs onder de 12Mbit.

Contact met de helpdesk toont aan dat dit schijnbaar normaal is vanwege de hoge overboeking op dat netwerk. Wees maar blij met jullie XMS abonnementjes :)
Weet niet of ie bij UPC zit, UPC heeft toegegeven aan trafficshaping te doen.
Overdag en gedurende de avond uren worden newsservers en peer2peer verkeer geknepen tot 60% omdat de anderen daar mogelijk last van kunnen hebben, ze noemen dit netwerk beheren ;)
(zie nu dat dit al genoemd werd in dit topic).

http://webwereld.nl/nieuw...ap-in-afknijpkwestie.html
http://webwereld.nl/de-vi...ternet-af-te-knijpen.html

XMS heeft via een andere dienstverlener (volgens mij was dit inderdaad telfort) wel degelijk in de begintijd in Leiden ook mobiel bellen aangeboden.
Alleen toen het beschikbaar kwam hier was de dienst al weg.
Het was dus geen onbeperkt bellen naaar 06 nummers pakket,maar een mobiel bellen variant in de vorm van die bv nu albert heijn gebruikt,je gebruikt het netwerk van een operator en gebruikt het merk van appie.
Het is er maar heel kort geweest,vermoedelijk te weinig animo voor.

[ Voor 28% gewijzigd door Nick39 op 06-09-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

schaduw schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:43:
Heb je m wel op de juiste poort aangesloten? (4-poorts versie poort 1, 8 poorts versie poort 2, Genexis vaak poort 2). Verder kun je hem het beste gewoon ff laten laden en ondertussen ff wat anders doen :)
Yep, juiste poort. Staat intussen (volgende ochtend) nog steeds op "Loading...". Tijd om XMS maar eens te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
@ JMA:
Yup, xms bellen lijkt me een goed idee. Het klinkt namelijk alsof je amino geen signaal krijgt.
lijkt erop dat je of een genexis hebt en het toevallig op een andere poort zit of een packetfront en dat de dienst niet op je modem staat.

Je zou ook mij kunnen mailen en dan kijk ik even of ik zo snel iets kan vinden. (je naw gegevens naar webteam[at]xmsnet.nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

@ Yogoi: heb je gemaild op genoemd adres. Benieuwd of je iets kunt vinden. Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Heerlijk snelle helpdesk!
Denk dat we er wel uit gaan komen. Aan de XMS-kant lijkt alles te werken, maar ze "zien" de Amino niet. Probleem ligt hoogstwaarschijnlijk in de kabel, vanavond eens met een andere proberen.

Andere Amino-vraag: ik wil mijn Aminet110 graag staand plaatsen. Er zit een houdertje bij waar je hem dan op kan schuiven. Hoort de Amino daar in vast te klikken, of is het normaal dat ie er bij het minste tikje weer af dondert? Ik hoef nu maar iets aan de kabels te rommelen of de Amino valt al weer om. Herkent iemand dit en heeft iemand een oplossing? Elastiekje of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Laat het even weten als het met een andere kabel wel werkt.

Wat ik me alleen afvraag is dat de kabel die je nu gebruikt is de kabel die je meegestuurd hebt gekregen maar heeft maar 4 "draadjes" in de stekker. Dit zou onmogelijk moeten zijn, de UTP die meesguurd word is altijd met 8.
Je hebt nu dus of een UTP met 4 of een telefoonkabel....
Probeer anders even die kabel van je DTV in de telefoon aansluiting. Als dat normaal past dan heb je een telefoonstekker erop. (dan gaat het 100% zeker niet werken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:21:

Wat ik me alleen afvraag is dat de kabel die je nu gebruikt is de kabel die je meegestuurd hebt gekregen maar heeft maar 4 "draadjes" in de stekker. Dit zou onmogelijk moeten zijn, de UTP die meesguurd word is altijd met 8.
Probeer anders even die kabel van je DTV in de telefoon aansluiting. Als dat normaal past dan heb je een telefoonstekker erop. (dan gaat het 100% zeker niet werken ;))
Kan ook nog een ISDN kabel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Aesculapius schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:26:
het verschil zit hem er denk ik in dat onze straat al in het rood gemarkeerde gebied ligt. Er ligt dus al glas in de grond, alleen de aansluitingen zijn er nog niet. Volgens de heer in het XMS huis was in dat geval de "40%-regel" niet van toepassing en kon met relatief kleinere groepen (we zijn nu met 8 huizen) een aansluiting gerealiseerd worden.

Als dat niet zo zou blijken te zijn mag er wel wat gedaan worden aan de training van de medewerkers; ik vond sowieso dat die maar slecht geinformeerd was - wist eigenlijk niets over onze situatie te vertellen en verwees me vrolijk door naar het moederbedrijf...
Ik moet zeggen dat mijn ervaring met het inwinnen van informatie over de mogelijkheid tot aansluiting ook niet erg positief is. Ik heb tot op heden nog geen concreet antwoord kunnen loskrijgen.

Ik heb inmiddels twee maal het formulier op de XMS (3 en 2 maanden geleden) website ingevuld maar van de "We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om u te informeren of uw woning ook aangesloten kan worden" komt helaas niets terecht, ik heb nog altijd niets vernomen.

Met wie kan ik nou het beste contact opnemen, XMS helpdesk en dan vragen naar de verantwoordelijke voor de planning in Arnhem?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Eventjes verduidelijken...
Ik heb keurig een volledig bedrade UTP-kabel meegeleverd gekregen bij de Amino. Alle 8 draadjes zijn verbonden. De stekkers zijn gewone RJ45 stekkers en die passen dus niet op een telefoonaansluiting. De kabel is nu aangesloten op de Amino en op poort 2 van de Genexis. Desondanks lijkt er geen verbinding tussen beide apparaten te zijn. Usual suspect is dan de kabel, dus mogelijk heb ik een exemplaar met een breuk gekregen, kan natuurlijk altijd.
De verwarring over 4 draadjes komt wellicht doordat ik in mijn mail aan Yogoi schreef, dat ik ook nog een andere kabel heb liggen, maar dat dat zo'n goedkoop geval is met slechts 4 verbonden draadjes (maar wel met RJ45 stekkers). Mijn vraag was of de Amino ze alle 8 nodig heeft of dat ik die elcheapo kabel kon gebruiken om te testen of het probleem in de kabel zit.
Gezien de reacties gaat dat laatste niet werken. Daarom ga ik vanavond proberen om de volledig bedrade UTP-kabel die ik nu voor internet gebruik (en die het doet) op de Amino aan te sluiten. Zo kunnen we checken of het aan de kabel ligt. We komen er vast wel :)

[ Voor 22% gewijzigd door JME op 07-09-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
JME schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:37:
[...]

Mijn vraag was of de Amino ze alle 8 nodig heeft of dat ik die elcheapo kabel kon gebruiken om te testen of het probleem in de kabel zit.
Gezien de reacties gaat dat laatste niet werken. Daarom ga ik vanavond proberen om de volledig bedrade UTP-kabel die ik nu voor internet gebruik (en die het doet) op de Amino aan te sluiten. Zo kunnen we checken of het aan de kabel ligt. We komen er vast wel :)
Het kan wel werken met slechts 4 draadjes... Vraag me alleen af welke 4 van de 8 deze gebruikt... Ikzelf heb namelijk over 1 volledig bedraaide kabel, zowel internet als digitale tv lopen... Doormiddel van speciale stekkers... 4 draden voor internet en 4draden voor digitaal. Omdat ik geen nieuwe kabel kon leggen.

[ Voor 34% gewijzigd door Mau_Maus op 07-09-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb mijn oude blokkeer kastje maar weer uit de kast gehaald,kennis van me is opgenomen in het ziekenhuis en met de 06 blokkade kan ik niet doorverbinden.
Natuurlijk is een puber in huis,en het als zijn beltegoed op is niet willen luisteren naar het verbod om op de vaste lijn zijn vriendinnetjes te bellen,niet de schuld van XMS maar het zou toch handig zijn als je 06 en 0900 nummers kon blokkeren via de portal,nu moet je daar de helpdesk weer voor bellen.
Een mogelijkheid die bijna elke provider wel biedt.
Is daar op korte termijn nog verandering in te verwachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@nick39:
nee daar is op kort termijn geen verandering in te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In elk geval heeft de rechter besloten dat bedrijven geen extra kosten in rekening mogen brengen voor een betaling met acceptgiro als ze als enig ander alternatief alleen automatisch betalen hebben.
http://www.rnw.nl/nl/cari...iro-mag-niet-duurder-zijn
Dat XMS hier 2,50 voor rekent is dus verboden.
" De Consumentenbond wil dat bedrijven niet langer extra kosten berekenen voor het gebruik van acceptgiro's. Dat zei een woordvoerster van de belangenbehartiger vandaag. De bond gaat met ondernemingen in gesprek over het berekenen van de kosten.

De Consumentenbond reageerde hiermee op een rechtzaak van eind augustus tussen Stadsverwarming Purmerend en een inwoner van Purmerend. Toen oordeelde een rechter in Haarlem dat Stadsverwarming geen extra kosten voor het gebruik van een acceptgiro mocht rekenen, omdat het bedrijf slechts twee betaalmogelijkheden aanbood, automatische incasso en acceptgiro.

De rechter noemde het "onredelijk bezwarend" dat er kosten worden berekend voor een betaalmogelijkheid, als er sprake is van slechts twee manieren om te betalen. "Daarmee dwing je een klant tot het gebruik van de andere methode en dat is onredelijk", aldus de zegsvrouw van de Consumentenbond"

[ Voor 57% gewijzigd door Nick39 op 07-09-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Nick39 schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:27:
In elk geval heeft de rechter besloten dat bedrijven geen extra kosten in rekening mogen brengen voor een betaling met acceptgiro als ze als enig ander alternatief alleen automatisch betalen hebben.
http://www.rnw.nl/nl/cari...iro-mag-niet-duurder-zijn
Dat XMS hier 2,50 voor rekent is dus verboden.
" De Consumentenbond wil dat bedrijven niet langer extra kosten berekenen voor het gebruik van acceptgiro's. Dat zei een woordvoerster van de belangenbehartiger vandaag. De bond gaat met ondernemingen in gesprek over het berekenen van de kosten.

De Consumentenbond reageerde hiermee op een rechtzaak van eind augustus tussen Stadsverwarming Purmerend en een inwoner van Purmerend. Toen oordeelde een rechter in Haarlem dat Stadsverwarming geen extra kosten voor het gebruik van een acceptgiro mocht rekenen, omdat het bedrijf slechts twee betaalmogelijkheden aanbood, automatische incasso en acceptgiro.

De rechter noemde het "onredelijk bezwarend" dat er kosten worden berekend voor een betaalmogelijkheid, als er sprake is van slechts twee manieren om te betalen. "Daarmee dwing je een klant tot het gebruik van de andere methode en dat is onredelijk", aldus de zegsvrouw van de Consumentenbond"
Tja, ik vind het toch een beetje offtopic maargoed... Als dat zo is dan zou ook XMS daar nog maar eens naar moeten kijken. Ik denk dat de meeste bedrijven wat kosten in rekening brengen om elektronisch geldverkeer te stimuleren. De banken stimuleren dit op hun beurt weer door kosten voor andere betaalmethodes te rekenen aan zakelijke klanten die nergens op slaan, dus die hebben ook 'geen keuze'. Het grote voordeel van elektronisch geldverkeer is dat de banken hierdoor lanzaam maar zeker absolute controle over al het geld kunnen creëren en dat ze data zonder dat er geld achter staat van account naar account kunnen schuiven zodat ze zelf met het 'echte' geld weer lekker onverantwoordelijk kunnen gaan zitten doen. [glas half leeg mode] Als je Nederland naar de kloten wil helpen zou Ziggo, KPN en XMS op de zelfde dag eens naar de hun bank moeten gaan om hun centen te laten uitbetalen, dan is de Icesave ramp snel vergeten :X [/glas half leeg mode]

Gelukkis is het internet van XMS OK, olle olle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Nick39 schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:27:
[...]

XMS heeft via een andere dienstverlener (volgens mij was dit inderdaad telfort) wel degelijk in de begintijd in Leiden ook mobiel bellen aangeboden.
Alleen toen het beschikbaar kwam hier was de dienst al weg.
Het was dus geen onbeperkt bellen naaar 06 nummers pakket,maar een mobiel bellen variant in de vorm van die bv nu albert heijn gebruikt,je gebruikt het netwerk van een operator en gebruikt het merk van appie.
Het is er maar heel kort geweest,vermoedelijk te weinig animo voor.
Klopt maar de aanbieder was debitel: [img]C:\Users\Wiebo\Desktop\XMSMobiel.jpg[/img]
Het lukt me helaas niet om een foto van deze actie hier te krijgen, grrrr

[ Voor 5% gewijzigd door wiebo66 op 07-09-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
inmiddels gaat kattenbroek in amersfoort ook glasvezel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

wiebo66 schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:13:
[...]

Klopt maar de aanbieder was debitel: [[url="C:\\Users\\Wiebo\\Desktop\\XMSMobiel.jpg"]afbeelding[/url]]
Het lukt me helaas niet om een foto van deze actie hier te krijgen, grrrr
Gewoon even uploaden naar bijv. tinypic moet toch niet zo'n probleem zijn? ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
psychoclown schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:58:
[...]

Gewoon even uploaden naar bijv. tinypic moet toch niet zo'n probleem zijn? ;)
Soms moet je even op weg geholpen worden, bedankt!
http://nl.tinypic.com/use...KDFEgQjlBMd%2F4h4l5k2TGxc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Nog beter is links van het plaatje te kijken daar staat oa. een directe link ;)
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2r2m8hx.jpg

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dat werkte! Wel jammer dat de meegeleverde kabel blijkbaar niet functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
is er inmiddels al info over de pilot. Begin september zouden de deelnemers die uitgekozen waren geinformeerd worden. Is er al info hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Medio september is niet begin september :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Is er naast NGC ook al wat bekend over wanneer de amino 130 van de pilot in kosten wordt gebracht op de factuur? Duurt nu wel erg lang... En wil er graag rekening mee kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
schaduw schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:33:
Medio september is niet begin september :P
we zitten inmiddels al weer bijna op de helft van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Mau_Maus schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:08:
Is er naast NGC ook al wat bekend over wanneer de amino 130 van de pilot in kosten wordt gebracht op de factuur? Duurt nu wel erg lang... En wil er graag rekening mee kunnen houden.
Ssttt... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
dewaal schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:33:
[...]
we zitten inmiddels al weer bijna op de helft van de maand.
Je zit op de helft van de helft :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Te laat ;)

Vermoedelijk op de komende factuur. (facturering van de pilot 130's dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Yogoi schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:23:
[...]

Te laat ;)

Haha, ze doen het echt nog wel hoor, of ik stil bleef of niet ;) Maar wil gewoon graag beetje rekening mee kunen houden, omdat met de automatische incasso gaat. En heb niet echt veel buffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Yogoi schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:23:
[...]

Te laat ;)

Dang :D

Zonder gekheid, ik hoop dan wel dat er wat beweging komt in de hdtv-ontwikkeling bij XMS. Wanneer komt er een hdtv-zenderpakket? Hoe staat het met de EPG en PVR? Wordt er nog gewerkt aan de bugs, bijvoorbeeld bij teletekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ok ik heb nieuws over NGC. (niet echt het beste nieuws maar beter dan niks)
Discovery wil voor zo’n breed mogelijk publiek de uitzending zichtbaar maken, dus ook nog voor de oude 4/3 toestellen.
Discovery levert zelf aan via satelliet, en die decoder is precies zoals hun wens ingesteld
XMS is hier natuurlijk niet echt heel tevreden mee en zal ook proberen hier verandering in te brengen.
Helaas moeten we het er momenteel mee doen zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Yogoi schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:58:
Ok ik heb nieuws over NGC. (niet echt het beste nieuws maar beter dan niks)

[...]

XMS is hier natuurlijk niet echt heel tevreden mee en zal ook proberen hier verandering in te brengen.
Helaas moeten we het er momenteel mee doen zoals het nu is.
Hmm vreemd... ergens anders werd juist gezegt dat ze overgeschakeld waren naar 16:9, maar dan nog. Als ze 4:3 uitzenden officieel prima.. maar dan moet 16:9 signaal en 4:3 singaal wel gefilterd worden en bij 16:9 uitzendingen er een Letterbox van gemaakt worden. En het is gek dat Ziggo digitaal er geen problemen mee heeft... en analoog gaat ook alles goed.

En er is wel aan gesleuteld na de eerste melding van mij. En nu mag het niet meer?

Ik heb het idee dat ze het toaal niet goed ingesteld hebben... En Discovery zelf was na omschakeling eerste dag ook niet goed... en nu wel... neem aan dat het dus wel kan.

Dus succes als XMS hier verandering in te brengen. En hopelijk snel, want volgens mij hebben ze niet door dat ze iets fouts ehbebn ingesteld.. en als de mensen van discovery het bij mijt husi zien, dat ze dan zelf ook gaan klagen als overkoepelende organistatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Mau_Maus op 09-09-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Daarom hebben wij geen televisie bij XMS genomen en zitten we gewoon met digitale televisie bij ziggo. Toch net wat beter en minder bugs.

Misschien tegen de tijd dat het allemaal goed werkt dat wij dan alsnog de overstap maken, maar voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
ALF schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:39:
Daarom hebben wij geen televisie bij XMS genomen en zitten we gewoon met digitale televisie bij ziggo. Toch net wat beter en minder bugs.

Misschien tegen de tijd dat het allemaal goed werkt dat wij dan alsnog de overstap maken, maar voorlopig niet.
Dat vind ik dan persoonlijk weer net iets te kort door de bocht... bugs vind ik meevallen. Alleen nog niet echt alle verwachte diensten en zenders. Als het is zoals het gemeld wordt, dan kunnen ze daar niks aan doen, maar er zit nu gewoon iets niet goed... Maar de beeldkwaliteit is subliem (Al is de bron van NGC erg lage bitrate ;) haha) Ik zou alelen de overstap niet maken als je bepaalde zenders echt mist.. en goede EPG. Anders is het een goed platform.

En terwijl ik nu naar NGC kijk is het ineens breedbeeld... Dus schijnbaar hebben ze na het verzenden van dat bericht aan XMS toch er nog even naar gekeken. Laten we hopen dat het goed blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 09-09-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
Hey,

Ik heb gister XMS aangevraagd (aansluiting was al klaar voor gebruik) en binnen een uur werkte het ook :), lekker snel :)
Even een vraagje dus, ik heb het via internet aangevraagd en ik wil ook nummerbehoud aanvragen, ik heb begrepen dat dit via Mijn XMS moet, maar omdat ik nog geen mail heb gekregen met mijn klantnummer en wachtwoord, vroeg ik me af hoe/wanneer ik die kan verwachten? Het abbonement van Wanadoo (of Orange/Online) verloopt op 14 september, vandaar dat er een beetje haast achter zit.)

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0512
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 19:37
wizkid_niels schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:06:
Hey,

Ik heb gister XMS aangevraagd (aansluiting was al klaar voor gebruik) en binnen een uur werkte het ook :), lekker snel :)
Even een vraagje dus, ik heb het via internet aangevraagd en ik wil ook nummerbehoud aanvragen, ik heb begrepen dat dit via Mijn XMS moet, maar omdat ik nog geen mail heb gekregen met mijn klantnummer en wachtwoord, vroeg ik me af hoe/wanneer ik die kan verwachten? Het abbonement van Wanadoo (of Orange/Online) verloopt op 14 september, vandaar dat er een beetje haast achter zit.)

Alvast bedankt,
Ik heb sinds 2 maanden ook internet en telefonie van xmsnet en ik zou per brief de inlogcodes ontvangen maar na 2 weken na de aansluiting had ik nog niets gekregen. Ik heb toen gebeld en ik heb toen de inlogcodes per telefoon ontvangen. Vraag ook even om inlogcodes van je e-mail account want ze maken er standaard al een aan voor je.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
M0512 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:06:
[...]

Ik heb sinds 2 maanden ook internet en telefonie van xmsnet en ik zou per brief de inlogcodes ontvangen maar na 2 weken na de aansluiting had ik nog niets gekregen. Ik heb toen gebeld en ik heb toen de inlogcodes per telefoon ontvangen. Vraag ook even om inlogcodes van je e-mail account want ze maken er standaard al een aan voor je.

Succes
Bedankt, dan ga ik morgen voor de zekerheid eens bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
nummerbehoud kun je ook via de servicedesk meteen aanvragen.
net zo makkleijk als je die toch al aan de lijn hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ondanks het bericht vandaag van Yogoi over NGC leek het stiekum toch aangepast te zijn... en werkte de 16:9 uitzendingen... maar blijkbaar wordt nu gewoon alles naar 16:9 geforceerd... ook 4:3 uitzendingen... Ik snap serieus echt niet wrom dit kan... Hiervoor was het precies andersom... en voor de eerste poging om aan te passen was de situatie zoals nu weer...

Yogoi, is er ergens anders te klagen over dit? Het lijkt me toch aan XMS te liggen als het digitaal wel werkt bij Ziggo... en analoog bij XMS ook... Ik stoor me er namelijk echt heel erg aan. wel steeds in achterhoofd gehad dat het tijdelijk is, maar na je laatste berichtje hierover ben ik bang dat dit anders nog maanden blijft... want ik kijk er supervaak naar... en mooie docu's worden er voor redelijk door verpest... En vraag me af hoe het dan precies zit met discovery... daar gaat jou bericht op... alles is en 4:3 en breebeeld uitzendingen in 4:3 letterbox... Maar bij NGC wordt duidelijk ook echt in 16:9 uitgezonden, dus zal zonde zijn om dat in letterbox te doen.. en vind die stelling sowieso raar want oude 4:3 toestellen, maken van 16:9 signaal zelf de balken boven en onder

bedankt alvast.

[ Voor 26% gewijzigd door Mau_Maus op 09-09-2009 23:32 ]

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Volgens mij is het beeld vanavond goed. De Duitsers uit WO2 hebben de juiste dikte en lengte. Op mijn lcd-tv heb ik geen zwarte balken meer.
Hopelijk is dit nu "voor altijd" opgelost.

• Mau_Maus
  • Niet online
ArjenB64 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:59:
[...]

Volgens mij is het beeld vanavond goed. De Duitsers uit WO2 hebben de juiste dikte en lengte. Op mijn lcd-tv heb ik geen zwarte balken meer.
Hopelijk is dit nu "voor altijd" opgelost.
Klopt... Dat is een 16:9 uitzending... En nu wordt breedbeeld geforceerd... Dat is ook beter dan de vorige instelling, want ze zenden bijna altijd uit in 16:9

Maar heel soms zenden ze nog in 4:3 uit.. en dat wordt dan ook geforceerd naar 16:9.. en worden de mensen dik... Zo zag ik dat gistere nog bij een uitzending...

edit:

Nu om 23:44 is Discovery ook niet goed... een breedbeelduitzending wordt vervormd tot 4:3 zowel het programma Eyewitness Disaster als de reclame... ;( En analoog doet het wel weer goed... jammer dat het schijnbaar zo lastig is...

Update:
De hele dag nog steeds 16:9 uitzendingen van Discovery uitgerekt naar 4:3 tot nu (21:52) met ultimate survival... Schijnbaar dus niet iets eenmaligs...

[ Voor 23% gewijzigd door Mau_Maus op 11-09-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Gelezen in de telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/b...n_breedband__.html?p=33,2

zou de postduif het ook gewonnen hebben van glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
wiebo66 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 00:14:
Gelezen in de telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/b...n_breedband__.html?p=33,2

zou de postduif het ook gewonnen hebben van glasvezel?
Postduif: 1028 KB/ps
Glas (50 mbit): 5800 KB/ps

Glas is nog wel een paar slagen sneller, in dit geval dus 5x zo snel maar je kan ook nog versturen met dezelfde snelheid. Glas verslaat duif dus met een factor 10. Neem je tijd mee welke nodig was de data te kopieren naar usb wat volgens het artikel ook een uur zou moeten duren dan haalt de duif dus maar 514 KB/ps waarmee glas 20x zo snel wordt :w

Daarnaast, wie wil er nou werken met een ping van 4.080.000 ms, dat zal lekker werken met chatten / mailen of allerlei andere zaken welke weinig bandbreedte gebruiken? Doe mij dan toch maar die DSL lijn welke ~130 MB per uur kan uploaden ;)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

In de toekomst kan DSL ook gewoon 1Gbit aan.
http://www.telecomlog.nl/1gbsec-dsl/

Hebben we heel die kabel, glasvezel of postduif niet voor nodig :+

[ Voor 5% gewijzigd door Robinski op 11-09-2009 09:23 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Als het goed is is er een testversie van de Ifanzy EPG actief bij alle IPTV abonnementen.
Kies hiervoor "menu" en ga dan naar "ifanzy(proef)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Is er iemand die kan uitleggen wat ik nodig heb voor het digitala opnemen van XMS via een PC? Ik weet dat er mogelijkheden waren maar moet net nog wat info hebben voor ik overga tot bestellen van digitale TV.. Ik woon in Hilversum en ben benieuwd of het nog kan.. (liefst meerdere streams gelijk...)

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:17:
Als het goed is is er een testversie van de Ifanzy EPG actief bij alle IPTV abonnementen.
Kies hiervoor "menu" en ga dan naar "ifanzy(proef)".
Geen ifanzy hier (Amersfoort). Erger nog, ik deed een update en de STB (Amino 130) is twee uur later nog bezig. Even de stroom er af gehaald en hij komt niet meer op. Kan dit gerelateerd zijn aan de nieuwe ifanzy of is er iets anders aan de hand?

Ik heb nog een tweede STB, zal morgen even kijken of die het nog wel doet.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

ari3 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 03:12:
[...]
Geen ifanzy hier (Amersfoort). Erger nog, ik deed een update en de STB (Amino 130) is twee uur later nog bezig. Even de stroom er af gehaald en hij komt niet meer op. Kan dit gerelateerd zijn aan de nieuwe ifanzy of is er iets anders aan de hand?

Hier (Amersfoort) werkt het wel hoor.
Dus ik denk dat er bij jou iets mis gaat.

• wiebo66
ari3 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 03:12:
[...]

Idem hier in Soest.

• ari3
  • Niet online
Tweede STB doet het nog wel, maar heeft geen ifanzy. Ik durf hem niet te updaten.

Is het niet zo dat een STB een recovery modus heeft die altijd de nieuwe software kan inladen?

De STB die het niet doet lijkt in een soort lus te zitten. LED knippert een aantal maal kort, daarna brandt de LED circa 8 seconden. Daarna weer van voorafaan. Er is geen foutmelding in beeld ook.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• wiebo66
ari3 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:15:
Tweede STB doet het nog wel, maar heeft geen ifanzy. Ik durf hem niet te updaten.

Is het niet zo dat een STB een recovery modus heeft die altijd de nieuwe software kan inladen?

De STB die het niet doet lijkt in een soort lus te zitten. LED knippert een aantal maal kort, daarna brandt de LED circa 8 seconden. Daarna weer van voorafaan. Er is geen foutmelding in beeld ook.
Ik heb de STB 110 ook nog liggen maar heb nog niets getest.
Zou het kunnen dat de Ifanzy alleen functioneel is op de 110 en dat deze (nog) niet getest is op de 130?

Verwijderd

ari3 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:15:

Het zou ook best een ander probleem kunnen wezen.
Wat jij omschrijft heb ik ook dikwijls hehad.
Ook heb ik wel is meegemaakt dat om die reden een IP vernieuwing gedaan moest worden.
Hiervoor heb je wel XMS zelf nodig, want moet de TD doen.

Ook kun je nog even proberen alles even los te koppelen,
en uurtje van stroom afhalen, dus ook je glaskastje.

Verwijderd

wiebo66 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:30:
[...]

Zou het kunnen dat de Ifanzy alleen functioneel is op de 110 en dat deze (nog) niet getest is op de 130?
Werkt ook op de 130!
Ik heb dan wel de 130M.

Verwijderd

Bij mij werkt het op de 110 en de 130.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:42:
Bij mij werkt het op de 110 en de 130.
Maar jij hebt dan ook wel de 130 M toch ?

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:00:
[...]

Bij werkt het ook allebei op de 110 en de 130 (originele pilot versie).

Mogen we hier er ook feedback op geven? ;)
Of komt er een speciale plek voor?

Dingen die me opvallen: huidige kanaal zichtbaar in epg omgeving...nu verlaat je het kanaal helemaal, dat is hinderlijk. En vind zo raar met Comedy Central, dat je altijd het laatste programma van Nickolodeon ziet. En dat ze dus niet hun schema hebben. Op Veronica/Jetix zie je bij Jetix, ook niet welke tekenfilm er is. Dit was altijd al zo, maar ook in die speciale iFranzy. En het lijkt alsof de epg 3 minuten voorloopt op de werkelijke tijd... Dus terwijl een programma nog net bezig is, zie je het volgende 2 programma's al..

[ Voor 12% gewijzigd door Mau_Maus op 12-09-2009 17:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:00:
[...]

Ja ik heb de 130M.
Mijn pilot 130 stopte er een paar weken voor afloop van de pilot mee, toen heb ik de 130M gekregen.
Is geen straf, de 130M is zwart en kleiner (net zo groot als de 110) en vind hem mooier dan de zilver/grijs versie.

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:30:
[...]
Dingen die me opvallen: huidige kanaal zichtbaar in epg omgeving...nu verlaat je het kanaal helemaal, dat is hinderlijk. En vind zo raar met Comedy Central, dat je altijd het laatste programma van Nickolodeon ziet. En op Veronica/Jetix zie je bij Jetix, ook niet welke tekenfilm er is. Dit was altijd al zo, maar ook in die speciale iFranzy
Het is een Natuurlijk wel een "proef" versie hé!
Veel dingen komen er ook nog bij in de toekomst/officiele versie..
zoals.: in te stellen "reminders" etc etc...

• wiebo66
wiebo66 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:30:
[...]

Inmiddels de 110 getest Ifanzy werkt hierop wel.
Stand van zaken lijkt dus Ifanzy wel op de 110, 130M maar niet op de pilot 130.
Ifanzy ziet er overigens netjes uit maar kun je via login en favorieten ook de lijst aanpassen?

Verwijderd

Mijn 130 (pilot versie) kreeg ook rare kuren.
Geluid stoorde als een achterlijke op de home cinema set (nooit last van gehad en ook niet in de tijd dat ik Ziggo nog had).
Nu met de "M" totaal geen last meer.
Maar koste me wel weer 199,- euries de gein :'(

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:51:
[...]
Het is een Natuurlijk wel een "proef" versie hé!
Veel dingen komen er ook nog bij in de toekomst/officiele versie..
zoals.: in te stellen "reminders" etc etc...
Euh ja dat begrijp ik... Ik neem aan dat je tijdens een proef ook suggesties/fouten mag aangeven? Neem aan dat dat ook onderdeel is van een "proef"..
wiebo66 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:52:
[...]
Stand van zaken lijkt dus Ifanzy wel op de 110, 130M maar niet op de pilot 130.
Bij mij werkt ie ook op de pilot 130

Verwijderd

wiebo66 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:52:
[...]

Ifanzy ziet er overigens netjes uit maar kun je via login en favorieten ook de lijst aanpassen?
Jeps dat kan. Maar is het makkelijks via de website te doen van iFanzy.
Daar moet je dan even een accountje aanmaken,
en dan kun je een persoonlijke tv gids aanmaken...
en zenders verwijderen, toevoegen, verplaatsen!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:01:
[...]

Euh ja dat begrijp ik... Ik neem aan dat je tijdens een proef ook suggesties/fouten mag aangeven? Neem aan dat dat ook onderdeel is van een "proef"..
Klopt ook :P Maar die kunt je dan (denk Ik) het beste melden via de Ifanzy website,
daar is een optie om sugesties etc. door te geven!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:07:
[...]

Klopt ook :P Maar die kunt je dan (denk Ik) het beste melden via de Ifanzy website,
daar is een optie om sugesties etc. door te geven!
Haha ja dat zag ik, maar deze dienst zit bijvoorbeeld bij Lijnbrandt al als volledig aangeboden... ik denk dat je het beste via het XMS lijntje kan laten lopen... omdat deze speciaal via XMS digitaal is, maar goed... we horen het vast wel ;)

Nog wat anders:

Weet niet of mensen gek van mij worden... Maar het valt me op dat bijna niemand zicht stoort aan de Discovery beeldverhouding... En dat ligt echt aan XMS want het zenderlogo rechtsboven is ook uitgerekt... Dat is nu als zeker 2 dagen zo.

NGC is juist sinds 2 dagen zo goed als goed... Omdat het nu geforceerd wordt naar 16:9, en de meeste uitzendingen nu 16:9 zijn.. op een aantal uitzendingen na.. en dan wordt 4:3 beelden uitgerekt, maar die uitzendingen zijn er nu amper.

Hebben andere daar niet ook last van? En misschien weet Yogoi nog iets? Kunnen we ergens anders dit nog melden? Want denk dat de klantenservice dit doorstuurt naar de zelfde partij als Yogoi dat doet. (Als de klantenservice het verhaal al helemaal snapt ;))

[ Voor 44% gewijzigd door Mau_Maus op 12-09-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Mau_Maus schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:25:
Maar het valt me op dat bijna niemand zicht stoort aan de Discovery beeldverhouding... En dat ligt echt aan XMS want het zenderlogo rechtsboven is ook uitgerekt... Dat is nu als zeker 2 dagen zo.
Het is inderdaad een vreemd beeld.

Lichtpuntje: in ifanzy kan je (via de website) de programma's van de HD-variant van beide zenders aan je profiel toevoegen. Zou dat betekenen dat het HD-pakket eraan komt? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ArjenB64 op 13-09-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArjenB64 schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:11:
[...]

Het is inderdaad een vreemd beeld.

Lichtpuntje: in ifanzy kan je (via de website) de programma's van de HD-variant van beide zenders aan je profiel toevoegen. Zou dat betekenen dat het HD-pakket eraan komt? ;)
Er staan wel meer zenders bij (buiten HD om) die we nog niet hebben ;)
Maby staan ze erbij omdat het ook proef betreft,
maby dat ze eraan komen.
Je weet maar nooit met XMS :9 De Ifanzy was er ook plots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey,

er wordt hier binnenkort begonnen met aanleggen. Ik heb alleen nog wat onduidelijkheden die ik graag beantwoord wil hebben.

1. het is toch zo dat je geen settopbox voor analoge tv hoeft te hebben?

2. je hebt toch gewoon één kabel waar het analoge- (en digitale) tv signaal op zit maar om digitale tv op je tv te krijgen heb je toch een settopbox nodig?

3. Wij hebben het duurste pakket gekozen en we hebben dus 40 analoge en 52 digitale zenders. We hebben ook eredivisie live erbij genomen. is het nou zo dat je eredivisie live ook via het analoge signaal kunt bekijken of heb je een settopbox nodig?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

1 klopt, 2 DTV gaat via een aparte netwerkkabel, niet via coax 3 eredivisielive kan alleen via een settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o. die DTV is dus een soort van IPTV?

en qua settopboxen kunnen we alleen uit het merk animo kiezen? en dan heb je de 110 en de 130 toch? en de 130 is voor HDTV maar dat is nog niet te koop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Het is volgens mij inderdaad IPTV. Je kunt de settopboxen alleen bestellen bij XMS, anderen gaan niet werken. Je kunt kiezen uit de 110 en 130, die laatste is voor HDTV en is al een tijdje verkrijgbaar (zie ook de xmssite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:03:
o. die DTV is dus een soort van IPTV?

en qua settopboxen kunnen we alleen uit het merk animo kiezen? en dan heb je de 110 en de 130 toch? en de 130 is voor HDTV maar dat is nog niet te koop toch?
Klopt idd. DTV van XMS is IPTV.

En ook dat klopt. Je kunt alleen de STB's van XMS aansluiten op het XMS netwerk,
en dus alleen de Amino 110 (SD) en 130 (SD en HD).

En de Amino 130 is alweer een tijdje te koop,
kun je ook bekijken op de XMS website.
De Amino 130 kost 199,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaduw schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:13:
Het is volgens mij inderdaad IPTV. Je kunt de settopboxen alleen bestellen bij XMS, anderen gaan niet werken. Je kunt kiezen uit de 110 en 130, die laatste is voor HDTV en is al een tijdje verkrijgbaar (zie ook de xmssite).
haha.. je was net iets sneller dan mij Schaduw,
maar terwijl ik nog aan het type was had jij em al geplaatst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

:*) Alleen Lucky Luke is sneller dan zijn eigen schaduw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en een animo kopen van iemand anders of via ebay of iets dergelijks kan gewoon. krijg je geen regio problemen? want kan misschien overnemen van iemand die verhuisd.

EDIT: op xmsnet.nl staat:
Het is mogelijk 1 Digitale televisie settopbox en 1 HDTV settopbox aan te sluiten op uw glasvezel aansluiting.
.betekent dat dat je dan maar maximaal 2 settopboxen per huishouden (aansluiting) kunt hebben. want wij hebben er 3 nodig.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:17
Dan zul je het voorlopig officieel op 1 tv met analoge tv moeten doen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaduw schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:27:
:*) Alleen Lucky Luke is sneller dan zijn eigen schaduw ;)
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:42:
en een animo kopen van iemand anders of via ebay of iets dergelijks kan gewoon. krijg je geen regio problemen? want kan misschien overnemen van iemand die verhuisd.

EDIT: op xmsnet.nl staat:
[...]
.betekent dat dat je dan maar maximaal 2 settopboxen per huishouden (aansluiting) kunt hebben. want wij hebben er 3 nodig.
Jeps.. je kan hem ook gewoon van iemand overnemen,
zolang deze maar afkomstig is van XMS zelf.

En je kunt meer stb's aankoppelen hoor,
gewoon even een switch aanschaffen.
Voor de prijs hoef je het niet te laten,
deze heb je al voor iets van 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:22:

En je kunt meer stb's aankoppelen hoor,
gewoon even een switch aanschaffen.
Daarom zei ik 'officieel' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thx. en je hebt alleen de animo 110 en de 130 dus? en deze hebben geloof ik geen optie om op te nemen of live tv te pauzeren zoals dat bij UPC ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
Een opname functie zit er nog niet in maar zou als ik het goed begrepen heb technisch wel moeten kunnen en komt misschien in de toekomst.
Om op te nemen zou je onofficieel de stream kunnen oppikken met je PC (VLC) en daar de stream kunnen capturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook lekker: kunnen niet meer bellen en gebeld worden. Helpdesk is ook niet te bereiken (via mobiel). Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:01:
Ook lekker: kunnen niet meer bellen en gebeld worden. Helpdesk is ook niet te bereiken (via mobiel). Meer mensen last van?
Kan te maken hebben met de capaciteit van het telefonie netwerk.
Zie XMS website http://www.xmsnet.nl/135_Storing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:37:
[...]

Kan te maken hebben met de capaciteit van het telefonie netwerk.
Zie XMS website http://www.xmsnet.nl/135_Storing.html
Ik hoop dat ze binnenkort alle zaakjes op orde hebben, Want in de loop van november 2009 tot zomer 2010 krijgen ze er weer een dorp bij met genoeg aansluitingen ;).

Hopelijk zullen ze genoeg netwerkcapaciteit en telefooncapaciteit inslaan/inkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Is er al iets meer bekend over het vastlopen van de 130 (pilot versie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
wiebo66 schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:59:
Is er al iets meer bekend over het vastlopen van de 130 (pilot versie)?
Ik heb nog gebeld met XMS over mijn vastgelopen 130 (pilotversie). Zaterdag en zondag deed de 130 het bij mij niet meer. Maandagmiddag startte hij weer normal. Software opnieuw inladen lukte ook zonder vastlopen. Wel vreemd is dat ik na updaten nog steeds geen iFanzy heb. Mijn versie zijn nu:

software versie = 0.11.21-A130-opera-gogi-subs-bitband
OEM versie = zt6-v1.0.0

Kan iemand met een 130 die wel iFanzy heeft even kijken wat zijn versies zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
vreemd ik heb echt geen enkel probleem met de 130 pilotversie... ik had dat ifranzy zonder update... en ik doe het savonds en overdags altijd helemaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:01:
mail anders even je naw gegevens naar webteam[at]xmsnet.nl
check ik even of er wat te zien is.

@famous:

Zo ver ik geinformeerd ben zijn ze bezig met extra kabels/connectors aansluiten tot eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hey Yogoi

Ik wil me niet opdringen, maar opzich over NGC was je duidelijk. Al wil ik graag weten wie ik nog kan aanspreken als het fout gaat met oude 4:3 uitzendingen.

Maar over Discovery heb ik nog niks gehoord... Is daar een melding over doorgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Yogoi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:55:
[...]

@famous:

Zo ver ik geinformeerd ben zijn ze bezig met extra kabels/connectors aansluiten tot eind september.
Mag ik dan ook even mailen? , ik kreeg ook weer de melding van meerdere mesnen dat ik al een paar dagen 's avonds niet bereikbaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
's avonds niet bereikbaar mag wel amar dat kan ik je zo ook wel vertellen ;)

Deze mensen horen een congestie toon , een iets snellere variant van in gesprek, wat te maken heeft met capaciteits problemen.
Dit komt omdat de kabels onverwacht minder verkeer aankunnen dan zou moeten. Ze zijn nu dna ook extra kabels aan het leggen. Probleem zou steeds minder moeten voorkomen tussen nu en eind september.

Waarom ik Joshua vroeg te mailen is omdat dat ook iets anders kan zijn (althans uit zijn msg is niet alles op te maken maar het kan zijn dat hij helemaal niet meer kan belen)

@Maus:

NGC gaat goed tenzij er oude 4:3 uitzendingen zijn?

Discovery is altijd uitgerekt? of is het 4:3 dat naar 16:9 word gerekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik ben altijd te mailen natuurlijk :) Alleen kan ik helaas niet altijd alles oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:55:
[...]

...
Zal vanavond even mailen (zit nu op mijn werk en weet mijn inloggegevens van webmail niet).
Als je doelt op de limiet, daar heb ik aan gedahct, maar weet mijn inloggevens bij xms niet meer (en als de helpdesk onbereikbaar is, is dat ook niet op te vragen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
maakt mij niet uit vanaf welke mailserver/adres je naar me mailed hoor.
gewoon webteam[at]xmsnet.nl
korte omschrijving van je probleem en je naw gegevens erbij dan kan ik het opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Als het congestie is dan wacht ik het nog even af. Ik hoop alleen wel dat het dan inderdaad snel structureel is opgelost. Ik heb nu een maand telefonie van XMS en ben behalve dat men mij daarvoor meteen 130 euro teveel voor in rekening bracht, ook nog eens niet bereikbaar op de momenten die ik thuis ben en kan dan zelf ook niet bellen.

Het probleem mag dan simpel zijn, maar het is eigenlijk wel onaanvaardbaar.

We zijn nu al op het punt dat mensen standaard naar mijn mobiel bellen omdat ik toch "altijd in gesprek ben".

Al met al geen goed begin voor mij (en ik ben al weer bang voor de factuur die ik deze maand ga krijgen).

[ Voor 9% gewijzigd door milenko79 op 15-09-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:54:
maakt mij niet uit vanaf welke mailserver/adres je naar me mailed hoor.
gewoon webteam[at]xmsnet.nl
korte omschrijving van je probleem en je naw gegevens erbij dan kan ik het opzoeken.
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de factuur gesproken,ook bij mij klopte deze dus weer niet.
Kleine bedragen,geen 130 euro hoor.
Alleen dubbelen posten en zo in rekening gebracht.
Lieftallige dame van XMS belt mij op, "zeg mogen we weer automatisch gaan incasseren,want het kost ons heel veel moeite en tijd om dit te controleren"
Dus ik "nee,want deze maand was het weer niet goed en het kost mij ook heel veel moeite en tijd om het te controleren en te corrigeren"

"ja maar het wordt toch gecrediteerd"
En dat vind ik een foute benadering.
Als ik boodschappen doe en ik pin en ik controleer mijn bon en het blijkt dat er ten onrechte boodschappen in rekening gebracht zijn,ik noem maar 2 zakken chips,dan loop ik ook naar de kassa zeker als dit meerdere keren voorkomt.
Niemand neemt dan genoegen met een kassa juffrouw die zegt "jammer maar als u volgende maand weer boodschappen betaalt,dan wordt het automatisch in mindering gebracht"
Moet ik dat dan van XMS wel tolereren ?

Daarna kwam de boete van 2,50 voor niet automatische incasso ter sprake.
Dit is vorige maand door de rechter in een vergelijkbare zaak verboden.
De rechter oordeelde, als men een keuze heeft uit 2 betalingsvarianten waarbij men de tweede keuze beboet,dan wordt men door de boete gedwongen een keuze te maken uit de eerste en is het geen keuze meer.
Er moet,voordat je een boete oplegt,een 2e niet beboete variant worden aangeboden en die is er ook: de digitale nota.
Nuon werkt er mee, Neckerman,alle Nederlandse gemeentes,Ziggo,talloze andere bedrijven.
"digitale nota,nog nooit van gehoord...." ehm ja.. dame netjes uitgelegd dat de digitale nota bij bv "mijn ing" als een afschrijving opduikt waarbij je 3 keuzes kan aanklikken.
1.Direct betalen.
2.Betalen per verval datum.
3.Weigeren.
Het verdere betalen vindt dan plaats als een overboeking zoals elke online betalen transactie.
Je hebt dan ook de keuze om tegelijk die digitale nota (het pdf'je dat xms al verstuurt) te bekijken.
Nuon rekende ook de "acceptgirokaart boete" maar sinds je de digitale nota kan gebruiken wordt deze boete dus terug gestort.

Mevrouw zou zich er in verdiepen.
Maar ik vind dus wel dat het hier de verkeerde kant op gaat,je wordt gedwongen tot automatische incasso,die zeer regelmatig fout is (zie ook weer Milenko) en moet zelf moeite gaan doen om het recht te trekken,een maand wachten want als je terugboekt krijg je de meest gruwelijke brieven.
130 eurie is geen kattenpies meer.

De discussie moet niet zijn,welke keuze heb ik,nee XMS moet bij zichzelf kijken en zien waarom ze steeds verkeerde incasso's doet en tot die tijd machtig ik ze niet.
En mij een boete opleggen of hiervoor afsluiten is door de uitspraak nu dus ook verboden,dus XMS doe je werk eens goed,moet ik als klant u nu echt gaan wijzen op wat legaal is,welke varianten er zijn en wat wel mag,daar is toch juist een administratie voor ?

Sorry voor misschien het gezeur,maar ik wordt ook een beetje pissig door het gezeur van XMS.
Zorg dat je administratie niet zo stom is om steeds verkeerde bedragen te incasseren,hou je op de hoogte van de wet en hou je op de hoogte van alternatieven,de digitale nota is er al sinds 2005 !

[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 15-09-2009 15:04 . Reden: 3e keuze vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nick, wat is er dna steeds aan de hand met je facturen?
Dat het een keertje fout gaat snap ik maar als er een foutje in het systeem staat ( factureren gaat automatisch)
maar dat moet op te lossen zijn.
wat is het dan dat er elke keer verkeerd gefactureerd word?

en ps: directie is zich bewust van de rechtzaak waar je hier over praat. Echter is dat nog geen algemene regel maar er word wel degelijk naar gekeken en besproken of er veranderingen gedaan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
dankje, en sorted, voor de rest:
onderdeel van congestie probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:51:
Nick, wat is er dna steeds aan de hand met je facturen?
Dat het een keertje fout gaat snap ik maar als er een foutje in het systeem staat ( factureren gaat automatisch)
maar dat moet op te lossen zijn.
wat is het dan dat er elke keer verkeerd gefactureerd word?

en ps: directie is zich bewust van de rechtzaak waar je hier over praat. Echter is dat nog geen algemene regel maar er word wel degelijk naar gekeken en besproken of er veranderingen gedaan gaan worden.
Als er een rechtszaak over is geweest en de rechter heeft er een uitspraak over gedaan is het geen algemene regel maar is het wel zo dat dit jurisprudentie is voor elke volgende zaak en mag je als consument die uitspraak interpreteren als regel.

Wat er mis gaat: even een greep van de laatste 1,5 jaar,het is steeds iets anders,er worden pakketten in rekening gebracht die ik niet heb zoals digitale/analoge tv, onbeperkt bellen pakketten,newsserver pakketten die al 2, of 3 maanden zijn opgezegd,incassokosten,decoders die ik niet heb en 1 die ik mocht houden omdat ik met een pilot mee deed,downgrade kosten omdat ik voor een test voor xms en xsnews met de newsservers even op 100 mbit was gezet en daarna weer terug was gezet naar 50,een factuur die 2 keer werd berekend omdat een handmatige correctieboeking er niet was afgetrokken.
Ik ken de dames van de factuur afdeling bij voornaam.
Een van de incasso dames stelde voor om het hele incasso gedoe ff te vergeten,men zou me een factuur per mail sturen,daar standaard al 2,50 vanaf trekken vanwege de (nu ook door de rechter verboden) boete die daar dan op zou staan maar vervolgens trekt men 1x deze boete van het bedrag af maar zet de boete er 2 keer per factuur op.
Dan betaal ik hem dus nog.
En heus het zijn lieve dames,maar er is iedere keer wel weer wat mis.
Dat crediteren gedoe is niet alleen XMS,dat doet bijna elk bedrijf hoor,maar dat stuit me tegen de borst.
We hebben het hier over verkeerd gefactureerde bedragen van 2,50 tot 199 euro.
Het is ook al een keer gebeurd dat het te krediteren bedrag hoger was als het te incasseren bedrag,maar ipv dat de rest dan terug gestort wordt,wordt dat weer gecrediteert met de maand er op.
Had ik een week leuk van kunnen eten maar mag je 2 maanden over doen om het terug te krijgen maar o wee als ik een dag te laat betaal...
Alleen mogen bedrijven er standaard blijkbaar vooraf al kosten voor in rekening brengen en kan je als partikulier die alles moet regelen om dingen terug te krijgen of goed te krijgen niets in rekening brengen en dreigt altijd het gevaar van een afsluiting.
Dat is zoals gezegd niet alleen bij XMS maar een ontwikkeling die zich bij alle bedrijven voordoet,eerst inharken en dan later wel zien of het klopt,en als je meer zelf de controle wil wordt je beboet of "bedreigd" ... en daar kom ik tegen in het geweer ( voel me nu net Lucky Luke ;) ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is trouwens bij XMS ook een keer andersom geweest,men had weer teveel geincasseerd.
Ik heb toen het hele bedrag terug geboekt en het juiste bedrag overgemaakt.
In samenspraak met de mevrouw van de administratie.
In princiepe had XMS dus gehad waar ze recht op had.
Echter de maand er op crediteerde men toch.
Daar had ik geen recht meer op,omdat ik het juiste bedrag al had overgemaakt en het verkeerde bedrag had gestorneerd.
Toen ik belde was dit niet meer terug te vinden dus de mevrouw zei,"houdt u het dan maar want ik kan het niet terug vinden".
Ik heb het toen alsnog gestort want ik heb wel het princiepe als ik teveel betaal wil ik het terug,maar krijg ik iets waar ik geen recht op heb,dan moet het terug.
Dat vond ze maar raar.
Er is toen een soortement van rekening gemaakt en mijn terug storting is daar aan gekoppeld,want anders zou ik het de maand er op weer terug krijgen... maar dat gaat er dus steeds mis ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.