XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.219 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
@Nick:
19:30-20:45 dus dat er problemen waren?
Ik heb graag de data zo accuraat mogelijk. hoe meer info hoe beter we telio (en kpn) kunnen helpen dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:24:
[...]

Dat klopt aardig mits de aansluiting in je woning helemaal gereed is. Er worde in de "nieuwe" gebieden ook passieve gedaan. Dan word er een "dummy" modem op de kabel gezet. Deze moet dan alsnog door een aannemer geactiveerd worden.

(de servicedesk kan in het CRM voor je checken of er een active of passive aansluiting is in je woning)
Dit begrijp ik niet helemaal. Ik heb vandaag alles besteld via internet maar nog niet gecontroleerd. Kun jij nog wat uitgebreider vertellen wat een active of passive aansluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
een actieve is er 1 die helemaal klaar is voor gebruik. opgeleverd. Dit houd in dat als er een abonnement op komt te staan dit in ongeveer 3 uur actief kan zijn.

Bij een passieve aansluiting moet er nog even iemand van de aannemer langskomen om op te leveren. (en soms nog even er een module in te plaatsen, dit verschilt een beetje per gebied) Wat inhoud dat het dus wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:07:
@Nick:
19:30-20:45 dus dat er problemen waren?
Ik heb graag de data zo accuraat mogelijk. hoe meer info hoe beter we telio (en kpn) kunnen helpen dit probleem op te lossen.
Ja, althans dat ik weet,het kan al eerder begonnen zijn maar die persoon probeerde dat in die tijd.
Ik heb het trouwens ook weer dat een opgevraagde site, in dit geval Bol.com, de eerste keer niet laadt en niet gevonden kan worden,de 2e keer gaat het vlekkeloos.

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 13-10-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMSTERDAM - Onderzoekers hebben een nieuw snelheidsrecord geboekt via een glasvezelverbinding. In een laboratorium in het Franse Villarceaux verstuurden medewerkers van Bell Labs de inhoud van 400 dvd's binnen een seconde over een afstand van 7000 kilometer.

http://www.nu.nl/internet...srecord-glasvezelnet.html

En wij hebben maar 50 mbits :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Nick39 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:08:
AMSTERDAM - Onderzoekers hebben een nieuw snelheidsrecord geboekt via een glasvezelverbinding. In een laboratorium in het Franse Villarceaux verstuurden medewerkers van Bell Labs de inhoud van 400 dvd's binnen een seconde over een afstand van 7000 kilometer.

Hoe wou je ongeveer 2 Terrabyte aan data per seconde willen verwerken op je computertje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Moraxv schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:23:
[...]

Hoe wou je ongeveer 2 Terrabyte aan data per seconde willen verwerken op je computertje? :+
het gaat er natuurlijk om dat je dan kan pronken met je internet snelheid die wordt gelimiteerd door je pc :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Daar is wellicht nog wel wat op te verzinnen, maar 400 dvd's per seconde bekijken.... Dat ga ik echt niet trekken hoor... O-)

Maar goed, als je het dan weer met de hele straat moet delen schiet het uiteindelijk nog niet op, wanneer je buurjochie het lijntje weer eens dicht trekt met z'n torrents... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

ik zou zeker wel 5 seconden kunnen downloaden ... dan is mijn Nas vol }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Nick39 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:49:
[...]

Ja, althans dat ik weet,het kan al eerder begonnen zijn maar die persoon probeerde dat in die tijd.
Ik heb het trouwens ook weer dat een opgevraagde site, in dit geval Bol.com, de eerste keer niet laadt en niet gevonden kan worden,de 2e keer gaat het vlekkeloos.
Is dat continu? ruil in dat geval eens je DNS servers om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgorde is nu veranderd in 217.149.192.6 primary en 217.149.196.6 secondary, eens kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Anders Open DNS gebruiken, werkt perfect.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Nick39 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:08:

Maar nu weet je wel wat er mogelijk is met de glasvezel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Is XMS ook in gesprek met RTL over RTL7 HD en RTL8 HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een kwartier heb ik een storing op XMS News. Regio Amersfoort.Krijg access denied en socket connection reset. Server too busy e.d.. Verschillende meldingen, maar geen verbinding.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Arnhem en ik heb de zelfde problemen met xms news. Hopen dat het snel opgelost wordt anders kan ik geen dragonball kai kijken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
Zelfde probleem in Soest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het werkt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb vandaag de 130m ontvangen, aangesloten, braaf gewacht en daar hadden we beeld! Ongeveer 20 minuutjes, daarna viel hij uit (rood lampje brand nog wel). Keurig weer gewacht, geen dataverkeer, dus na een half uur de stroom eraf gehaald, maar helaas, dat werkt ook niet. Ik laat hem nog enkele uurtjes aan, hoop dat het toch een soort van update is, anders ben ik bang dat ie kaduuk is... :(

Kan ik hem ook resetten?

[ Voor 3% gewijzigd door The Wizard op 14-10-2009 20:40 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik kwam dit artikel tegen: http://tweakers.net/nieuw...t-iptv-voor-xbox-360.html

kan dit met xms? dus je xbox 360 als decoder en tevens als dvr voor je opnamen van tv gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
Packardhell schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:03:
Voor de mensen uit Amersfoort:

- Kattenbroek heeft de boel rond. Over de aanleg zeggen ze het volgende:

[...]

- Zielhorst, nog 56 aanmelding te gaan. Dus die zijn er bijna. Helaas te laat om het WK '10 in HD kwaliteit te zien :P
Zielhorst is nu ook rond, alle benodigde aanmeldingen zijn binnen. Het is nog even afwachten op uitspraken betreffende de planning van de aanleg/aansluiting.
Het is in ieder geval feest :D

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:35:
hey,

ik kwam dit artikel tegen: http://tweakers.net/nieuw...t-iptv-voor-xbox-360.html

kan dit met xms? dus je xbox 360 als decoder en tevens als dvr voor je opnamen van tv gebruiken?
Niet ineens..je moet ook een geregistreerde amino hebben,en xms gaat langzaam aan de boel dichttimmeren zodat je echt een amino nodig hebt.
Voor de liefhebbers van HD, vanaf 10 november gaat nederland 3 elke avond Dexter uitzenden in hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:35:
hey,

Vooralsnog is het alleen mogelijk met een Amino DTV te ontvangen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke.

is er dan al iets bekend over een Animo model met PVR functie? en zouden die modellen dan ook zo'n functie als live tv pauzeren en terugspoelen en zoiets als upc on demand (dus films kopen) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:54:
oke.

is er dan al iets bekend over een Animo model met PVR functie? en zouden die modellen dan ook zo'n functie als live tv pauzeren en terugspoelen en zoiets als upc on demand (dus films kopen) hebben?
Hmm er was op een gegeven moment wel sprake dat ze bezig waren met een FW waarin PVR functie via een ext HDD mogelijk zou zijn maar daar hebben we verder nooit meer iets van vernomen.

Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, DTV (ook al ben ik alleen in het weekend thuis) en dan met name HDTV spreekt me zeer aan als HD freak maar de mogelijkheden en aanbod is voor mij nog veels te laag. Zal deels niet aan XMS liggen maar waar ik op doel is dat we sowieso nog niet overstappen als het aanbod en de mogelijkheden van de functie nog niet respectabel genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

Ben zeer benieuwd of het echt mogelijk gaat worden om op te nemen met een externe HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze zenders willen structureel betaald krijgen voor hun content,reden waarom bv Ziggo ze ook nog niet heeft toegevoegd.
Als XMS ze toevoegt is het maar de vraag of dat nog steeds gratis kan,vermoedelijk zal dan toch ( maar dat is aan Denan/Yogoi om dat te bevestigen) het betaalde HD pakket ingevoerd moeten worden.
Ziggo heeft wel aangeboden een eenmalige bijdrage te geven,maar dat wil RTL niet.
Het is nu weer het bekende kip/ei verhaaltje, wil RTL een landelijke dekking dan zal ze met Ziggo een overeenkomst moeten sluiten,welke dan model kan staan voor andere providers zoals XMS.
Voor RTL is ( met uitzondering van RTL 4 en 5 ) het in princiepe zeer goedkoop,de meeste buitenlandse series worden al in HD aangeleverd.
Maar als XMS voor 2 zenders extra een betaald pakket in het leven moet gaan roepen heb je kans dat niet veel mensen hier een abonnement op zullen nemen onder het mom van, SD RTL krijgen we gratis en dan zullen we voor de HD versie moeten gaan betalen ?
Het zal dus vermoedelijk een blufpoker spelletje worden,want wat heb je aan HD zenders als geen enkele maatschappij ze behalve UPC verder door wil geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met digitale tv kijken op een htpc en het opnemen hiervan? iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:36:
hoe zit het met digitale tv kijken op een htpc en het opnemen hiervan? iemand hier ervaring mee?
Output tulp op video ingang kaart pc en geluid op ingang geluidskaart,bij mij werkte de infra rood sturing niet dus ik kon niet zappen,misschien is dat nu verholpen.
Bij de 130 moet je verloopkabeltjes op de kop tikken want via hdmi lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:03
met behulp van software van dvblogic zou je dtv moeten kunnen ontvangen op je htpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKaNGLe694 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:52:
Als XMS klant ben ik zeer nieuwschierig naar de verloting
Nog steeds niets bekend betreffende de verloting 130's? :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
is er ook al iets bekend over het testen van het nieuwe netwerk. Medio september zouden we bericht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

dewaal schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:54:
is er ook al iets bekend over het testen van het nieuwe netwerk. Medio september zouden we bericht krijgen.
Is toen later naar eind Oktober verschoven maar ondertussen hebben we nog steeds niks gehoord...

Trouwens zijn er in Arnhem ook nog vaak telefonieproblemen, vanochtend belde me moeder op om te testen want ze had al een paar keer gehoord dat we steeds in bezet zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ik heb dat DVBLink eens geprobeerd en het werkt nog ook :-) Jammer dat ik binnenkort niet meer bij XMSnet zit.

Er zit een m3u file bij voor Lijbrandt maar dit zijn maar 31 zenders, heeft iemand een idee of er een uitgebreidere bestaat met alle kanalen die op XMSnet te ontvangen zijn? En waar ik deze dan kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo en Tele2 willen Reggefiber dwarsbomen.

http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=697731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Elkaar beconcurreren of dwarsbomen is naar mijn idee toch wezenlijk verschillend ;). Lijkt me alleen maar mooi voor de inwoners van Houten dat ze straks 3 leuke opties hebben.

Ik ben inmiddels een maandje of 6 van glas terug naar DSL, er gaat hier geen dag voorbij dat ik de verbinding van XMS mis. Wel in een "rood" gebied maar helaas in een flat en zover ik heb kunnen achterhalen dus geen mogelijkheid tot een glas verbinding. Kabel ligt inmiddels in het verschiet hier.....

Even een quote van mezelf nogmaals onder de aandacht brengen, wellicht heeft iemand nog een tip?
sPENKMAN schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:35:
Ik heb inmiddels twee maal het formulier op de XMS (3 en 2 maanden geleden) website ingevuld maar van de "We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om u te informeren of uw woning ook aangesloten kan worden" komt helaas niets terecht, ik heb nog altijd niets vernomen.

Met wie kan ik nou het beste contact opnemen voor een concreet antwoord?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@spenkman:

Helaas is hier niet altijd een concreet antwoord op te geven.
Dit proces is in de afgelopen weken weer opgestart. Ik kan wel kijken op de lijst of jouw adres erbij staat die naar de aannemer gestuuurd gaat worden.

moet je alleen wel even je naw gegevens mailen naar webteam[at]xmsnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Yogoi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:39:
@spenkman:

Helaas is hier niet altijd een concreet antwoord op te geven.
Dit proces is in de afgelopen weken weer opgestart. Ik kan wel kijken op de lijst of jouw adres erbij staat die naar de aannemer gestuuurd gaat worden.

moet je alleen wel even je naw gegevens mailen naar webteam[at]xmsnet.nl
Bij deze toegezonden :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Helaas Spenkman geen goed nieuws.
Je adres staat op de lijst van adressen die niet doorgaan.

(ter info voor de rest zodat het topic duidelijk blijft)

[ Voor 24% gewijzigd door Yogoi op 21-10-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oooooooohhh, ik heb een probleem met XMS

En ik ben niet zo handig als mijn broer dus ik heb niet, voordat ik me voor XMS in Juni heb aangemeld, gecheckt waar dan precies die glasvezelaansluiting zit in mijn 'woning'. En die zit dus in de meterkast op de begane grond die buiten mijn woning staat!!!! Mijn woonkamer zit op 2 hoog... Dus nu zou ik met een kabel moeten werken van buiten naar binnen in mn huis, nog een trappie op...
Dat werkt toch niet??? Dat is een kabel van ongeveer 22 meter...
Daarmee haal ik toch nooit 50 mb???

Maar .. ik had gekozen voor de optie dat ik zelf een moment wilde kiezen waarop ik het abonnement in liet gaan en ik dacht dus er vanaf te zijn door op te bellen dat onze omstandigheden niet oke zijn, want ze wilden de glasvezelkabel niet doortrekken in ons huis.

Krijg ik ineens in Augustus een pakket en een brief thuis dat ik een XMS abonnement heb!! Terwijl ik al weer een andere provider had gevonden...

Dus nu moet ik dubbel betalen.. 2 providers..

HELP!

Nu werkte mijn eerste brief voor het opzeggen niet, maar ik geef niet op! Dus ben nu een tweede aan het schrijven en nu volgens de regels....
Ik hoor graag reacties/tips..

Groetjes van Madelinde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:03
een kabel van 22m is geen probleem voor het halen van de 50Mbit de kabel mag zelfs 100m zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
tip voor je brief:

Schrijf het als klachtenbrief/opzegging.
leg de situatie duidelijk uit en waarom dit onmogelijk is.

anders heb je geen kans.

Mocht je het nog willen gaan gebruiken:
Een lange kabel moet werken.
anders misschien een homeplug systeem (aannemend dat je stroom voorziening van de meterkast naar de woning loopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super!
Goed dat ik weet dat zo'n lange kabel dus wel kan..
Misschien voor de toekomst handig.. als ik mijn vriend nog kan overtuigen met XMS weer iets te proberen.. en mijzelf..

Bedankt voor de tip

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:31:
oooooooohhh,..........Mijn woonkamer zit op 2 hoog........HELP!.........
OMG... Ik word oud zeker......! O-) Waar is de tijd gebleven dat de tv-aansluiting in de woonkamer naast de voordeur zat, de meterkast in de gang, de zolder op de tweede etage, 3 slaapkamers op de eerste etage en de keukendeur altijd open stond voor vriendjes..... ;) :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha!!

JA!

Onze woning is zeer apart: Op de eerste etage zit onze voordeur, als je die binnenstapt heb je meteen rechts een kleine slaapkamer. Loop je gewoon recht door dan ga je de trap op en kom je in een halletje en vervolgens in de woonkamer..

En onze meterkast.. ergens onder onze slaapkamer in het fietsenhok ;- / Of eigenlijk niet eens.. de meterkastdeur is gewoon aan de weg.

tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:32:
Hahahaha!!

JA!

Onze woning is zeer apart: Op de eerste etage zit onze voordeur, als je die binnenstapt heb je meteen rechts een kleine slaapkamer. Loop je gewoon recht door dan ga je de trap op en kom je in een halletje en vervolgens in de woonkamer..

En onze meterkast.. ergens onder onze slaapkamer in het fietsenhok ;- / Of eigenlijk niet eens.. de meterkastdeur is gewoon aan de weg.

tja..
Als ik ooit nog eens dakloos wordt kom ik in jouw portiek wonen ;)
Maar 22 meter is geen enkel probleem,of je hangt een draadloos routertje in de meterkast,en inderdaad met een zogenaamde homeplug gaat het ook.
UTP kabel kun je gewoon per meter kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Draadloos vind ik persoonlijk neit echt een wenselijke oplossing in dit geval.
Router in meterkast is al niet ideaal.
Dan nog het fietsenhok, de buitenlucht, nog een buitenmuur en dan alles in de woning nog ertussen?
tuurlijk kan best werken maar ik zou toch voor de kabel of homeplug gaan.

(kan ook komen door mijn niet zo fijne ervaring met draadloze netwerken natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:05:
Draadloos vind ik persoonlijk neit echt een wenselijke oplossing in dit geval.
Router in meterkast is al niet ideaal.
Dan nog het fietsenhok, de buitenlucht, nog een buitenmuur en dan alles in de woning nog ertussen?
tuurlijk kan best werken maar ik zou toch voor de kabel of homeplug gaan.

(kan ook komen door mijn niet zo fijne ervaring met draadloze netwerken natuurlijk)
20 meter is ook kritisch voor draadloos,ben ik volledig met je eens,maar het ligt er ook aan of het beton is,want 20 meter kabel betekent natuurlijk niet 20 meter verderop het kan bv maar 2 meter door de muur zijn maar met een kabel 20 meter zijn,maar misschien ligt er wel een lege pijp naar de meterkast,bv van de bel.. daar kan ie makkelijk bij,en anders wil je weinig ellende dan de grootste uitvoering van de homeplug ja.
Ikzelf zou in elk geval voor de glasvezel gaan,in vergelijking met een adsl abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:10

JME

zeg maar Jamie

Krijg op dit moment op de nieuwsserver voortdurend de melding "Only 10 connections allowed". Helaas is er geen enkele connectie actief, laat staan 10. Downloadsnelheid is dus weer nul, en dat is niet voor het eerst.
Ik ben nogal nieuw in nieuwsserverland. Is dit normaal, doe ik iets fout, zou ik bij andere providers hier ook last van hebben? Niet om te flamen, gewoon nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

JME schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:40:
Krijg op dit moment op de nieuwsserver voortdurend de melding "Only 10 connections allowed". Helaas is er geen enkele connectie actief, laat staan 10. Downloadsnelheid is dus weer nul, en dat is niet voor het eerst.
Ik ben nogal nieuw in nieuwsserverland. Is dit normaal, doe ik iets fout, zou ik bij andere providers hier ook last van hebben? Niet om te flamen, gewoon nieuwsgierig!
Dit is een melding die alleen voorkomt bij mensen die de nieuwsserver van hun provider gebruiken. Dit is duidelijk een tekort aan capaciteit. De exacte getallen weet ik niet, maar stel XMS betaalt 10.000 connecties, en heeft 100.000 klanten. XMS gaat er vanuit dat er maar 1000 klanten de nieuwsserver gebruikt. XMS heeft ingesteld dat iedere klant maximaal 10 connecties kan openen. De conclusie is dus dat er gisteravond meer dan 1000 klanten al hun 10 connecties probeerden te openen, waarbij jij buiten de boot viel. Ze moeten dus een duurder abbo nemen bij XMS. Als je een nieuwsserver niet bij XMS zou afnemen, bijvoorbeeld bij Eweka, dan kun je dit probleem niet krijgen,

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Das wel vreemd dan, want ik krijg dezelfde melding nu nog steeds :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Met deze melding zou ik eerder aannemen dat vanaf één verbinding (IP) meer dan 10 connecties geopend is/wordt/zijn en dat er een 11de geen toegang krijgt. De max is 10, dus dat moet per gebruiker/IP zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 23-10-2009 09:21 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
JME schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:39:
Ik krijg die melding ook regelmatig op de XMS-newsserver, maar meestal lopen er dan nog een stuk of vijf connecties door. Dan lopen er dus 5 connecties en zie ik op de andere 5 (van mijn maximum van 10 wat ik heb ingesteld) dat ik maar 10 mag hebben. Ook voor mij vreemd.
Op dit moment download ik wel met 10 connecties (met maar max. 75% van de maximale snelheid, maar dat ben ik inmiddels gewend, ik haal maar af en toe de maximale snelheid van 25 Mb).

edit: inmiddels zit ik ook op 3 verbindingen en krijg ik voor de rest te zien: maximaal 10 toegestaan (waarom kan ik er dan geen 10 gebruiken??).
Gelukkig blijft de snelheid bij 3 verbindingen hetzelfde als bij 10.

(terwijl ik zit te typen blijven er nog maar 2 verbindingen over...)

[ Voor 18% gewijzigd door ArjenB64 op 23-10-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exit Hertzinger welkom Glashart Media B.V.

Factuur 23 september:

De TV-dienst wordt geleverd door de firma Hertzinger

Factuur 22 oktober:

De TV-dienst wordt geleverd door de Glashart Media B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
mmm nu maar hopen op positieve verbeteringen!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Veenendaal-West (Zwaluwenbuurt) liggen de kabels inmiddels in de grond.
Voor mijn deur steekt een oranje kabel 15 cm boven de grond uit.

Het wachten is nu op de aansluiting in de meterkast.
Iemand enig idee wanneer dit te gebeuren staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:23:
Hier in Veenendaal-West (Zwaluwenbuurt) liggen de kabels inmiddels in de grond.
Voor mijn deur steekt een oranje kabel 15 cm boven de grond uit.

Het wachten is nu op de aansluiting in de meterkast.
Iemand enig idee wanneer dit te gebeuren staat ?
Hier toevallig gisteren aangesloten in de meterkast (Munikenweg), kabel lag er al een maandje. Je krijgt van te voren een bericht over het maken van een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

bjck schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:21:
Met deze melding zou ik eerder aannemen dat vanaf één verbinding (IP) meer dan 10 connecties geopend is/wordt/zijn en dat er een 11de geen toegang krijgt. De max is 10, dus dat moet per gebruiker/IP zijn.
Neem toch maar aan van niet :+ ik ben namelijk de enige gebruiker hier.
Lees dat anderen vergelijkbare problemen hebben en had onlangs ook al gedonder, dus ik zoek wel een andere nieuwsserver. Jammer, was makkelijk om alles op 1 rekening te hebben, maar dan moet het natuurlijk wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeIT schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:29:
[...]

Hier toevallig gisteren aangesloten in de meterkast (Munikenweg), kabel lag er al een maandje. Je krijgt van te voren een bericht over het maken van een afspraak.
Ok, dank je.
En heb je al resultaten ? Hoe is snelheid, misschien ook tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:11:
[...]

Ok, dank je.
En heb je al resultaten ? Hoe is snelheid, misschien ook tv ?
We hebben het nog niet getest. Over 2 dagen zou alles geactiveerd zijn en dan moet alles nog omgeprikt/omgelegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

JME schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:39:
bjck schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:21:
JME schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:53:
[...]

Neem toch maar aan van niet :+ ik ben namelijk de enige gebruiker hier.
Lees dat anderen vergelijkbare problemen hebben en had onlangs ook al gedonder, dus ik zoek wel een andere nieuwsserver. Jammer, was makkelijk om alles op 1 rekening te hebben, maar dan moet het natuurlijk wel werken.
Soms kan het zijn dat het programma wat je gebruikt om mee te downloaden niet correct is afgesloten, en dus eigenlijk nog 10 connecties open heeft staan. In dat geval kun je het beste je pc even opnieuw opstarten, om zeker te zijn of dat het probleem is. Maar nogmaals: meestal is het gewoon een capaciteits probleem, dus dat XMS een te krap abbo heeft afgesloten t.o.v. het aantal actieve klanten van XMS.

Als er genoeg mensen gaan klagen bij XMS, zullen die echt wel een duurder abbo gaan afnemen bij hun nieuwsserver. Dit heeft uiteraard niets te maken met de prijs die je als klant aan XMS moet betalen voor hun nieuwsserver.

Eigenlijk zou ik niemand aanraden de nieuwsserver bij XMS te nemen. Niet zozeer vanwege dit (tijdelijke) probleem, maar gewoon omdat de prijs die je als klant van XMS betaalt vergelijkbaar is met de prijs van een andere payserver. Dus eigenlijk zijn ze veels te duur, het zou eigenlijk gratis moeten zijn. Als velen overstappen naar een andere nieuwsserver, kost dat veel extra dataverkeer (en dus geld) voor XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Welke raad je dan wel aan? Liefst qua prijs/snelheid/retentie een beetje vergelijkbaar met XMS. Goedkoper mag ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ArjenB64 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:31:
[...]

Ik krijg die melding ook regelmatig op de XMS-newsserver, maar meestal lopen er dan nog een stuk of vijf connecties door. Dan lopen er dus 5 connecties en zie ik op de andere 5 (van mijn maximum van 10 wat ik heb ingesteld) dat ik maar 10 mag hebben. Ook voor mij vreemd.
Op dit moment download ik wel met 10 connecties (met maar max. 75% van de maximale snelheid, maar dat ben ik inmiddels gewend, ik haal maar af en toe de maximale snelheid van 25 Mb).

edit: inmiddels zit ik ook op 3 verbindingen en krijg ik voor de rest te zien: maximaal 10 toegestaan (waarom kan ik er dan geen 10 gebruiken??).
Gelukkig blijft de snelheid bij 3 verbindingen hetzelfde als bij 10.

(terwijl ik zit te typen blijven er nog maar 2 verbindingen over...)
Een tijd terug had ik ook problemen met de 100Mbit abbo, toen bleven er vaak 5 connecties van de 20 hangen en wilden niet verder maar dat is al 2 weken alweer goed opgelost :)
cjdijk schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:58:
[...]

Soms kan het zijn dat het programma wat je gebruikt om mee te downloaden niet correct is afgesloten, en dus eigenlijk nog 10 connecties open heeft staan. In dat geval kun je het beste je pc even opnieuw opstarten, om zeker te zijn of dat het probleem is. Maar nogmaals: meestal is het gewoon een capaciteits probleem, dus dat XMS een te krap abbo heeft afgesloten t.o.v. het aantal actieve klanten van XMS.

Als er genoeg mensen gaan klagen bij XMS, zullen die echt wel een duurder abbo gaan afnemen bij hun nieuwsserver. Dit heeft uiteraard niets te maken met de prijs die je als klant aan XMS moet betalen voor hun nieuwsserver.
Dan ben ik benieuwd wanneer die problemen opspelen bij JME dus welke dagen vooral en rond welk tijdstip want in het weekend heb ik met mijn 100Mbit abbo op 50Mbit nooit problemen. De enige keren dat de snelheid inkakt is omdat mijn HDD/PC het niet kan trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JME schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:02:
Welke raad je dan wel aan? Liefst qua prijs/snelheid/retentie een beetje vergelijkbaar met XMS. Goedkoper mag ook ;)
newsxs, 8,95 per maand bij 50 mbits (korting bij betaling per jaar), geen download2day want dat is een reseller en draait ook via xsnews.
Retentie +240 dagen,gebruik ik al ruim 1 jaar zonder ooit enig probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 23-10-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:50:
Zenderupgrade IPTV

Vanaf vandaag is het signaal van nationaal geographic geupgrade naar een 8Mbit feed.
Ik weet dat dit niet echt een verzoek pagina is ;)

Maar is dit ook niet te doen voor Discovery Channel? Je ziet nu net zoveel artifacts als voorheen met NGC, en na de update is NGC echt super mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

JME schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:02:
Ik maak zelf momenteel gebruik van de GRATIS nieuwserver van TweakDsl, die zit dus bij mijn huidige ADSL verbinding. Bij Tweak zijn ze wel zo slim om hun dataverkeer zoveel mogelijk lokaal te houden. Maar ik heb ook wel eens Eweka en Astraweb gehad. Die eerste is erg geschikt voor dagelijks gebruik, die tweede is geschikt voor sporadisch gebruik, als je kiest voor het pay-by-download, zeg maar pre-paid abbo. Die tweede heb ik trouwens nog steeds als backup, bijvoorbeeld als ik meer dan 300 dagen retentie nodig heb. Maar je kunt ook even dit topic doorlezen: Newsservers met binaries [deel 9]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

psychoclown schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:55:
Dan ben ik benieuwd wanneer die problemen opspelen bij JME dus welke dagen vooral en rond welk tijdstip want in het weekend heb ik met mijn 100Mbit abbo op 50Mbit nooit problemen. De enige keren dat de snelheid inkakt is omdat mijn HDD/PC het niet kan trekken ;)
Sinds gisteravond continu die meldingen. Tussendoor wel de pc tijdelijk uit hebben staan (kon toch niet downloaden) maar nu al weer een paar uurtjes aan en nog steeds geen connecties. Donderdag en vrijdag dus. Weet niet meer op wat voor dag het de vorige keer misging, maar heb mijn abo pas ruim een maand en dan vind ik 2 van dit soort storingen best veel.
Nick39 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:58:
newsxs, 8,95 per maand bij 50 mbits (korting bij betaling per jaar), geen download2day want dat is een reseller en draait ook via xsnews.
Retentie +240 dagen,gebruik ik al ruim 1 jaar zonder ooit enig probleem.
Thanx. Maarreh: je noemt newsxs en xsnews, dat zijn 2 verschillende. Xsnews heeft geen 50 mbits, newsxs wel maar die heeft weer 210 ipv 240 dagen retentie. Welke bedoel je dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:27:
[...]
Thanx. Maarreh: je noemt newsxs en xsnews, dat zijn 2 verschillende. Xsnews heeft geen 50 mbits, newsxs wel maar die heeft weer 210 ipv 240 dagen retentie. Welke bedoel je dus?
Nick bedoeld NewsXS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

[...]

Sinds gisteravond continu die meldingen. Tussendoor wel de pc tijdelijk uit hebben staan (kon toch niet downloaden) maar nu al weer een paar uurtjes aan en nog steeds geen connecties. Donderdag en vrijdag dus. Weet niet meer op wat voor dag het de vorige keer misging, maar heb mijn abo pas ruim een maand en dan vind ik 2 van dit soort storingen best veel.
Hmm wat vreemd want daarstraks heb ik nog een film met 20 connecties binnen getrokken.
Zal nu ook even een film binnentrekken en kijken hoe die het doet :)

-edit-
Denk dat cjdijk gelijk heeft.. want nu kan ik ook geen verbinding maken :(

[ Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 23-10-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 05:30
Ik krijg nu ook geen verbinding meer met newsserver. Vanmiddag waren er geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik hoor hem bijna nooit, misschien staat ie niet zo goed aangeschreven? maar toen ik ook zoveel problemen had met de xms nieuwsserver, heb ik bij een aantal een abbonement gehad van 1 maand. en ik ben blijven hangen bij XLned. ik heb de 120mb verbinding... +210 dagen retentie en 12 connecties. En die is op jaarbasis 7,50 p/m. Ik ben daar heel tevreden over. Het nadeel is, is dat hun 1 na hoogste abbo 20mb is. en erna dus 120mb. Als je 50mb abbo bij xms heb, mis je snelheid, of heb je teveel. Ik heb zelf een 50mb xms verbinding, maar gebruik het ook wel eens op mijn werk en dan haalt ie de volle snelheid, als mijn computertje het bijhoud dan. Voor mensen met een 100mb verbinding bij xms kan ik deze zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dank voor de tips, ik ben vanavond overgestapt op newsxs. 50 mbit, dus prima afgestemd op mijn glasvezel-abo.
Bovendien nu enorm in de aanbieding, namelijk 50% korting. Als je een jaar ineens betaalt, zit je op minder dan 4 euro per maand... :9~
Verbinding gaat weer als de brandweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
JME schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:16:
Bovendien nu enorm in de aanbieding, namelijk 50% korting. Als je een jaar ineens betaalt, zit je op minder dan 4 euro per maand... :9~
Jij bedankt voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik gebruik beide maar beveel newsxs aan, het xsnews unlimited abonnement geeft dus 50 mbits omdat dit de snelheid is die ik heb.
Newsxs heeft officieel 210 dagen maar de retentie loopt verder terug en is in praktijk gelijk aan die van xsnews.
Ik neem dus newsxs,de posts zijn completer,de snelheid is constant,geen storing en de prijs is gewoon bij een maandkontrakt 8,95 (en blijkt dus nu in de aanbieding te zijn)
XMS "least" bij Xsnews en die ligt er in het weekeind vaak uit,onbetrouwbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Ik ben een toekomstige klant van XMS en hou dus alles rond XMS in de gaten,
Ik zie heel veel forum berichten over slechte Telefonie.

Nu lees ik op de site van XMS het volgende :
Onderhoud telefoonnetwerk
Woensdag 28-10-2009, wordt er in de ochtend (03:00am - 06:00am) onderhoud aan het telefoonnetwerk gepleegd

Er zal dan geen gebruik gemaakt kunnen worden van het telefoonnetwerk van XMS.

Excuses voor het ongemak.

Kan dit betekenen dat de problemen daarmee opgelost worden of word er iets anders aangepakt bij de telefonie van XMS?

Ps. Ik heb wellis gelezen dat XMS webspace heeft, Alleen uit nieuwsgierig heid: Hoeveel ruimte gaat het dan over? Kan je ook een website maken?(Gratis) Dat bijv. vrienden foto's van een feestje kunnen downloaden!

[ Voor 16% gewijzigd door Gangster93 op 25-10-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:44:
Ps. Ik heb wellis gelezen dat XMS webspace heeft, Alleen uit nieuwsgierig heid: Hoeveel ruimte gaat het dan over? Kan je ook een website maken?(Gratis) Dat bijv. vrienden foto's van een feestje kunnen downloaden!
100 Mb webspace. Zie :

http://www.xmsnet.nl/65_Internet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:59:
[...]

Ik gebruik beide maar beveel newsxs aan, het xsnews unlimited abonnement geeft dus 50 mbits omdat dit de snelheid is die ik heb.
Newsxs heeft officieel 210 dagen maar de retentie loopt verder terug en is in praktijk gelijk aan die van xsnews.
Ik neem dus newsxs,de posts zijn completer,de snelheid is constant,geen storing en de prijs is gewoon bij een maandkontrakt 8,95 (en blijkt dus nu in de aanbieding te zijn)
XMS "least" bij Xsnews en die ligt er in het weekeind vaak uit,onbetrouwbaar dus.
Kun je dat laatste nog een keer uitleggen? Wanneer is er een storing bij XS News? Retentie is trouwens 260+ dagen, dus ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Is dit uit te breiden?

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ik lees net (over Veenendaal):
Ook in een deel van gebied G worden op dit moment de woningen geschouwd. In dit gebied wordt op dit moment de riolering gerenoveerd en wordt op verzoek van de gemeente gelijk glasvezel aangelegd.
Ik weet dat ze rond de Kanaalweg bezig zijn. Betekent dit dat ze heel gebied G gaan doen of enkel het deel waar ze nu aan het werk zijn? IMHO is het veel beter en duidelijker om dan maar gelijk heel het gebied mee te pakken :P

Kan iemand van XMS hier wat over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 22:39:
[...]

Kun je dat laatste nog een keer uitleggen? Wanneer is er een storing bij XS News? Retentie is trouwens 260+ dagen, dus ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt?
Ik noem toch echt de retentie van newsxs en niet die van xsnews. (jullie dus)
De retentie van newsxs is officieel 210 dagen maar loopt verder terug dan die 210 dagen en dat is wat ik zeg.
In praktijk zijn de meeste files ook 260 dagen oud.

Wanneer is er een storing bij xsnews.. misschien moet je even een klein stukje terug lezen waar diverse mensen melden dat verbindingen helemaal weg vallen en ze meldingen krijgen dat er maar 10 verbindingen open mogen staan terwijl ze er veel minder hebben.
Even verder terug staan klachten dat mensen er helemaal niet meer in kunnen,een paar weken daarvoor was er storing (ook weer in het weekeind) en zeg je dat er werkzaamheden zijn geweest en dat xms dit had kunnen weten.
Natuurlijk,in het weekeind wanneer de meeste mensen hun pc opzoeken gaan jullie onderhoud doen,op een zondag ochtend wanneer er geen helpdesk bereikbaar is,lijkt me toch echt beter om dat op een doordeweekse ochtend te doen.
Zijn jullie eigen zaken,maar als je je niet even in wilt lezen,reageer dan gewoon niet.

Begrijp dat het niet leuk is om te horen dat de concurrent in praktijk net zoveel retentie heeft als jullie,geen storing heeft en momenteel zelfs de helft kost van wat jullie kosten maar het is echt zo.
Als je geen zin hebt om terug te lezen wil ik de linkjes wel posten hier hoor.
JME in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
ArjenB64 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
psychoclown in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
psychoclown in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
lethargy in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Verwijderd in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Verwijderd in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
nachtwaker in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Mau_Maus in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Nog meer of is dit voorlopig genoeg ?

/edit
By the way nu dus weer allemaal Frontend errors,gewoon op een rechtstreeks xsnews account.

[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 26-10-2009 17:46 . Reden: Frontend errors ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeIT schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:50:
[...]

We hebben het nog niet getest. Over 2 dagen zou alles geactiveerd zijn en dan moet alles nog omgeprikt/omgelegd worden.
Ok, dan wachten we maar af :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:40:
[...]

Is dit uit te breiden?

Met vriendelijke groet.
Geen idee. Ik zou zeggen ; bel de XMS helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Vanmiddag ontving ik van "tech-admin" de volgende vreemde mail:

Attention!

On October 30, 2009 server upgrade will take place. Due to this the system may be offline for approximately half an hour.
The changes will concern security, reliability and performance of mail service and the system as a whole.
For compatibility of your browsers and mail clients with upgraded server software you should run SSl certificates update procedure.
This procedure is quite simple. All you have to do is just to click the link provided, to save the patch file and then to run it from your computer location. That's all.

http://updates.xmsnet.nl....msnet.nl-patch044871.aspx

Thank you in advance for your attention to this matter and sorry for possible inconveniences.

System Administrator

Volgens mij stuurt XMS nooit engelstalige mail dus gelieve verwijderen en zeker niet op de link klikken!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
XMS heeft ook een eigen forum wat nog niet erg gevuld is, kunnen we met elkaar daar iets aan doen?? :) :)

http://www.xmsforum.nl/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:22:

Attention!

On October 30, 2009 server upgrade will take place. Due to this the system may be offline for approximately half an hour.
The changes will concern security, reliability and performance of mail service and the system as a whole.
For compatibility of your browsers and mail clients with upgraded server software you should run SSl certificates update procedure.
This procedure is quite simple. All you have to do is just to click the link provided, to save the patch file and then to run it from your computer location. That's all.

linkje

Thank you in advance for your attention to this matter and sorry for possible inconveniences.

System Administrator

Volgens mij stuurt XMS nooit engelstalige mail dus gelieve verwijderen en zeker niet op de link klikken!!!!!!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
matthijs@nms3:~$ wget http://updates.xmsnet.nl.secure.w-ww-admin.net/core/id=727592340655-hvleeuwenkamp@xmsnet.nl-patch044871.aspx
--2009-10-26 23:58:48--  http://updates.xmsnet.nl.secure.w-ww-admin.net/core/id=727592340655-hvleeuwenkamp@xmsnet.nl-patch044871.aspx
Resolving updates.xmsnet.nl.secure.w-w-w-admin.net... 113.105.152.213
Connecting to updates.xmsnet.nl.secure.w-w-w-admin.net|113.105.152.213|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 301 Moved Permanently
Location: http://updates.xmsnet.nl.secure.w-w-w-admin.net/patch.exe [following]
--2009-10-26 23:58:50--  http://updates.xmsnet.nl.secure.w-w-w-admin.net/patch.exe
Connecting to updates.xmsnet.nl.secure.w-w-w-admin.net|113.105.152.213|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 105984 (104K) [application/octet-stream]
Saving to: `patch.exe'

100%[===================================================================================================================>] 105,984     54.3K/s   in 1.9s

2009-10-26 23:58:52 (54.3 KB/s) - `patch.exe' saved [105984/105984]

Geen goed teken dus ;)

Patch.exe is vast niet iets dat je wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
wiebo66 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:25:
XMS heeft ook een eigen forum wat nog niet erg gevuld is, kunnen we met elkaar daar iets aan doen?? :) :)

http://www.xmsforum.nl/index.php
Is dit een officiele forum van xms dan? Misschien wel hoor, maar als er ergens in een url xms staat betekend niet perse dat het vanuit xms is he ;) net zoals die spam mail... Ik vind goed dat je waarschuwd hoor. Veel mensen zijn niet zo snugger ;) En al is dit gedeelte op tweakers niet echt een forum... splitsing van berichtgeving is alleen maar verwarrend. Zo zag je met het dtv-forum dat er veel zowel hier besproken werd als op het forum en is alleen maar verwarrend. centraal op 1 plek is altijd handiger naar mijn mening.
Maareuh misschien wel handig om je eigen mailadres uit je voorbeeld linkje te verwijdere... met sterretjes ofzo dan werkt ie ook gelijk niet meer voor als mensen erop drukken :)

[ Voor 62% gewijzigd door Mau_Maus op 27-10-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
wiebo66 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:22:

Attention!

<knip>

System Administrator

Is het handiger om dat linkje uit je bericht te halen?
Even niet opletten en je hebt gezellig bezoek over de vloer in de vorm van 'patch.exe'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
dat forum is niet een officieel forum van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@wiebo66:

XMS stuurt inderdaad geen engelstalige mail.
en inderdaad dat patch.exe lijkt inderdaad niet iets wat wenselijk is op je pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:11:
@wiebo66:

XMS stuurt inderdaad geen engelstalige mail.
en inderdaad dat patch.exe lijkt inderdaad niet iets wat wenselijk is op je pc ;)
Blijkbaar zijn de xms accountgegevens en zo wel erg gewild,in mijn xs4all tijd kreeg ik nooit van dit soort mailtjes... wordt hier aan de kant van xms nog wat mee gedaan ?
Aan de hand van de headers en zo moet toch e.e.a. wel te achterhalen zijn ?
De volgende keer komt er een wat slimmere figuur en die doet het in het Nederlands.
En wat doet de patch... ik kan me de vorige keer nog herinneren dat we massaal uit hotmail werden geknikkerd en er zullen ongetwijfeld nu weer mensen rondrennen met die patch op hun pc.
Als het voor een botnet is zullen er ongetwijfeld weer problemen komen met een blokkade ergens.

Zijn er al data terug over de telefoon problemen ?
Ik bel mezelf nog steeds regelmatig om e.e.a. te controleren omdat we nog steeds wachten op hetgene dat ik je persoonlijk mailde waar nog geen verandering in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@nick:
Het vreemde is dat er geen meldingen meer over binnenkomen. Het lijkt opgelost te zijn.
KPN heeft aangegeven geen problemen te zien.

@pilotmensen:
Heb geduld, het is bijna zo ver. Deze week word er een "borrel" gedaan omdat de nieuwe infrastructuur gemaakt is. intern word het even getest en dan komt de pilot erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Yogoi schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:26:
@pilotmensen:
Heb geduld, het is bijna zo ver. Deze week word er een "borrel" gedaan omdat de nieuwe infrastructuur gemaakt is. intern word het even getest en dan komt de pilot erop.
Nice! Ben benieuwd of een van de tweakers in de prijzen valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:36
@pilotmensen:
ja dat zou vet zijn zit er nu ook al een tijdje op te wachten tot daar nieuws over komt.

[ Voor 62% gewijzigd door aegis op 27-10-2009 14:04 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@psycho:
zou mathematisch wel logisch zijn gezien de hoeveelheid mensen ik hier zie die zich ingeschreven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
Goed om te horen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
En de mogelijheid om een HDD aan te sluiten op de 130???
Is daar al iets meer over bekend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:16:
Dank voor de tips, ik ben vanavond overgestapt op newsxs. 50 mbit, dus prima afgestemd op mijn glasvezel-abo.
Verbinding gaat weer als de brandweer!
Ook vandaag deze afgesloten voor een jaar, inderdaad een aanrader!
En voor de Hollanders :+ onder ons een koopje d:)b
Qua snelheid even goed als andere payservers die ik heb gebruikt, ik haal hier ca 48 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
misschien is xms ook bereid eens met de mensen van newsxs te praten,een leuke korting te bedingen,als de een na de ander overstapt op de concurrent geeft dat toch te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
~
@pilotmensen:
Misschien begrijp ik deze niet helemaal, maar is dan al bekend WIE er in de pilot zitten?
(en de mensen die er niet inzitten hebben die ook bericht gehad?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ericjanvanputten schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 07:49:
[...]

Misschien begrijp ik deze niet helemaal, maar is dan al bekend WIE er in de pilot zitten?
(en de mensen die er niet inzitten hebben die ook bericht gehad?)
Ik heb nog geen berichten gezien van iemand of ze wel of niet in de pilot zitten.
Ik heb tot op heden niks vernomen, ik vermoed dat het dan ook nog niet naar buiten is gebracht.
Wellicht kan Yogoi dit bevestigen.
Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.