nee nog niet.ericjanvanputten schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 07:49:
[...]
Misschien begrijp ik deze niet helemaal, maar is dan al bekend WIE er in de pilot zitten?
(en de mensen die er niet inzitten hebben die ook bericht gehad?)
Yogoi... Weet jij misschien wat de mogelijkheden hiervoor zijn
denan schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:50:
Zenderupgrade IPTV
Vanaf vandaag is het signaal van nationaal geographic geupgrade naar een 8Mbit feed.
Mau_Maus schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:51:
Ik weet dat dit niet echt een verzoek pagina is
Maar is dit ook niet te doen voor Discovery Channel? Je ziet nu net zoveel artifacts als voorheen met NGC, en na de update is NGC echt super mooi.
[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 28-10-2009 11:32 ]
Ondanks dat ik nog geen bericht heb gehad van de pilot maken mijn torrents vandaag wel plots hoge pieken naar 10MB/s. Is het niet toevallig al geactiveert voor de pilotdeelnemers zonder dat de pilotdeelnemers dat al weten?
[ Voor 4% gewijzigd door irtimmer op 28-10-2009 13:11 ]
uhm nee.irtimmer schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:10:
Ondanks dat ik nog geen bericht heb gehad van de pilot maken mijn torrents vandaag wel plots hoge pieken naar 10MB/s. Is het niet toevallig al geactiveert voor de pilotdeelnemers zonder dat de pilotdeelnemers dat al weten?
Zou niet moeten kunnen in ieder geval.
Er is een lijstje gemaakt.
wanneer de communicatie naar de mensen toe is weet ik niet precies maar dit zal spoedig zijn.
wanneer de communicatie naar de mensen toe is weet ik niet precies maar dit zal spoedig zijn.
Met 100 mbits moet dat snel bekend zijnYogoi schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:53:
Verwijderd
Ben benieuwd.Yogoi schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:53:
Als we toch onze 'sterke' punten willen noemen.
Indien nodig zou ik op 2 locaties kunnen testen.
Zowel in Utrecht Overvecht als Amersfoort Vathorst kan ik de beschikking hebben over XMS.
De voordelen zijn natuurlijk duidelijk voor tweakers.
Indien nodig zou ik op 2 locaties kunnen testen.
Zowel in Utrecht Overvecht als Amersfoort Vathorst kan ik de beschikking hebben over XMS.
De voordelen zijn natuurlijk duidelijk voor tweakers.
We zullen vanzelf wel een mailtje ontvangen met wel/niet meedoen in de pilot.
En zeg nou zelf 50mbit gegarandeerd is toch ook al waanzinnig!
ik wacht het wel even af.
En zeg nou zelf 50mbit gegarandeerd is toch ook al waanzinnig!
ik wacht het wel even af.
Ok, ik kan testen vanafons bedrijfs netwerk, bandbreedte te over (vele gigabits)
[ Voor 13% gewijzigd door milenko79 op 29-10-2009 09:01 ]
Ik hoop er bij te zitten, mooi excuus om een nieuwe router neer te zetten!
"schat we moeten nieuwe router, anders komt die dvd in 15 minuten binnen ipv 7 minuten"DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:19:
Ik hoop er bij te zitten, mooi excuus om een nieuwe router neer te zetten!
(denk dat je met een sterker argument moet komen)
Ik heb een geek vrouw.ericjanvanputten schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:23:
[...]
"schat we moeten nieuwe router, anders komt die dvd in 15 minuten binnen ipv 7 minuten"
(denk dat je met een sterker argument moet komen)
"Schat, we hebben sneller internet, maar de router moet wel even geupgrade worden"
-"Ok, honey, just pm me the brand and type, I'll get one and you can enjoy it too when you come home"
Ze zit er de hele dag achter, dus vind het allemaal prachtig
De digitale tv ligt er bij mij uit.
Ben woonachtig in soest, hebben met mensen hier last van?
Laat maar hij doet het alweer, kastje in de meterkast even van het stroomnet gehaald
Ben woonachtig in soest, hebben met mensen hier last van?
Laat maar hij doet het alweer, kastje in de meterkast even van het stroomnet gehaald
[ Voor 31% gewijzigd door nachtwaker op 29-10-2009 11:10 ]
Beste reactie die ik eruit weet te krijgen is; "een wat?"DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:40:
[...]
Ik heb een geek vrouw.
"Schat, we hebben sneller internet, maar de router moet wel even geupgrade worden"
-"Ok, honey, just pm me the brand and type, I'll get one and you can enjoy it too when you come home"
Ze zit er de hele dag achter, dus vind het allemaal prachtig
Maar vervolgens heb ik wel vrij spel, dus dat is wel weer relaxed.
(maar ik 'mag' dan weer niet een AP ophangen in het midden van het trapgat)
Ik weet niet of het al ter sprake is geweest, forgive me als dat het geval is. Maar als we zometeen 100 Mbit internet kunnen krijgen, gaat dat dan ten koste van de bandbreedte van het tv-signaal? Of wordt de totale bandbreedte ook omhoog? Als ik me niet vergis is de huidige totale bandbreedte 100 Mbit?
Het is al eerder voorbij gekomen. Maar de bandbreedte voor je tv gaat af van je 100mbit.Krizna schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:24:
Ik weet niet of het al ter sprake is geweest, forgive me als dat het geval is. Maar als we zometeen 100 Mbit internet kunnen krijgen, gaat dat dan ten koste van de bandbreedte van het tv-signaal? Of wordt de totale bandbreedte ook omhoog? Als ik me niet vergis is de huidige totale bandbreedte 100 Mbit?
En je telefonie gaat er ook af... (Tv alleen digitale tv, analoog komt over een andere vezel binnen)ericjanvanputten schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:35:
[...]
Het is al eerder voorbij gekomen. Maar de bandbreedte voor je tv gaat af van je 100mbit.
[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 29-10-2009 16:40 ]
Toch gaat het er afYogoi schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:48:
Telefonie is 25kbit per lijn
(ongeveer dan)
dus ik denk niet dat je dat echt gaat merken.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb al twee dagen niet via nieuwsgroepen kunnen downloaden. Elke job geeft aan: "Waiting to download".
Het gaat om het gratis abonnement (512 kbit) wat meestal gewoon 400-500 KB per sec is.
Hebben anderen hier ook last van toevallig?
Ik heb al twee dagen niet via nieuwsgroepen kunnen downloaden. Elke job geeft aan: "Waiting to download".
Het gaat om het gratis abonnement (512 kbit) wat meestal gewoon 400-500 KB per sec is.
Hebben anderen hier ook last van toevallig?
't is iets meer -> 128-256Kbyte per telefoonlijn aangezien de profielen ook rekening moeten houden met wisselgesprekken en 3-way calling.Nick39 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:58:
[...]
Toch gaat het er afmaar geen idee dat het zo weinig was
"Beste abonnee,Mau_Maus schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:12:
Ja ze gaan alleen testen in Amersfoort![]()
Dat hadden ze wel eerder kunnen bedenken... Jammer
In de zomer heeft u zich aangemeld voor de XMS pilot om het nieuwe netwerk te testen. De afgelopen maanden zijn wij druk bezig geweest met de voorbereiding van ons nieuwe netwerk. Vanaf volgende week gaan wij starten met onze pilot.
Helaas moet wij u mededelen dat u niet bent uitgekozen om deel te nemen aan deze pilot. De reden hiervoor is dat wij de pilot gaan uitvoeren met klanten uit de Amersfoortse wijken Vathorst en Nieuwland.
We willen u graag bedanken voor uw aanmelding en houden u via onze algemene nieuwsbrief op de hoogte over de voortgang van de pilot.
Met vriendelijke groeten, "
Het is niet zozeer de teleurstelling maar als men nu aan het begin had gezegd dat het alleen in genoemde wijken zou zijn zouden niet zoveel mensen nu voor niets hebben zitten hopen.
Het is steeds wat met de communicatie.
Of was het nou iets met blij maken en dode mussen...
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 30-10-2009 17:24 ]
Vind het niet zo'n heel probleem, had het voornamelijk gezien als een leuke verrassing maar iemand als Nick had ik het zeker gegund. Ook omdat hij het grondig kan testen, alleen ik begrijp ook heel goed dat ze hele wijken willen testen want hier en daar iemand van de 100Mbit pilot zegt natuurlijk niet veel. Alleen zoals Nick en Mau_maus al zeggen.. het had opzich wel van tevoren bedacht/gemeld kunnen worden.Mau_Maus schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:12:
Ben in ieder geval blij dat we Denan en Yogoi hier op GoT hebben lopen
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Hmmm, ik zou liegen als ik zeg dat ik niet teleurgesteld ben, maar ik kan het wel begrijpen. Technisch gezien is een hele wijk testen veel beter om wat duidelijkheden te krijgen.
Volgende keer misschien alleen even van te voren melden, tenzij het hier ging om het aantal aanmeldingen per wijk.
Volgende keer misschien alleen even van te voren melden, tenzij het hier ging om het aantal aanmeldingen per wijk.
Aardig van je dat je het mij gunde,meen ik echt, ik heb het al eerder kunnen testen toen met de nieuwsgroep problemen dus ik weet wel dat mijn apparatuur het aan kan.psychoclown schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:22:
[...]
Vind het niet zo'n heel probleem, had het voornamelijk gezien als een leuke verrassing maar iemand als Nick had ik het zeker gegund. Ook omdat hij het grondig kan testen, alleen ik begrijp ook heel goed dat ze hele wijken willen testen want hier en daar iemand van de 100Mbit pilot zegt natuurlijk niet veel. Alleen zoals Nick en Mau_maus al zeggen.. het had opzich wel van tevoren bedacht/gemeld kunnen worden.
Ben in ieder geval blij dat we Denan en Yogoi hier op GoT hebben lopen
Ik vind het gewoon jammer dat wel iedereen zich kon aanmelden en dan blijkbaar naderhand is besloten om het te beperken tot 2 wijken,beperk dan een "voorinschrijving" ook tot die paar wijken.
Nu weet ik niet wat het doel is van de pilot,gaat de snelheid omhoog voor iedereen na de pilot,worden er dingen getest tijdens de pilot om bepaalde services in het netwerk te knijpen ?
Wordt er gekeken wat er gebeurt met de wijk en andere routers als iedereen 100 mbit krijgt ?
Maar bv ook,hoeveel mensen halen daadwerkelijk de 100 mbit en hoe weet je of klachten niet te wijden zijn aan eigen infrastructuur ?
Of krijgt iedereen dezelfde router ?
Een pilot is over het algemeen een aanloop tot iets definitiefs..dus wat wordt het dan, ok we weten dat het netwerk het kan en doei,of ok,het netwerk kan het dus krijgt iedereen 100 mbit ?
Waarom werd er bv niet gevraagd naar de hardware van de testers ?
Iemand met een oude 386 en een draytek tot 10 mbits zou in princiepe nu mee kunnen doen aan een pilot omdat ie in die wijk zit.
Maar in hoeverre levert zo'n iemand een wezenlijke bijdrage ?
Sorry,nogmaals geen kritiek als teleurstelling,maar het komt allemaal wat amateuristisch over door al zo te starten.
Verwijderd
Ook ik vraag me af wat het doel van de pilot is: de Glazenkamp is toch al een hele wijk waar iedereen een 100 Mbit verbinding heeft, of is de hele Glazenkamp 1 grote pilot voor xms?
Ik snap dat testen van plaats overzichtelijker is voor een pilot.. zolang die plek representatief is voor alle xms wijken... dan vind ik het best. Maar inderdaad had even gemeld kunne worden, en ben inderdaad ook meer benieuwd naar het doel(en) van deze test.
Matig, ook 'negatief' nieuws over deelname (wel mooi mailtje).
En ik kon zowel op vathorst als utrecht overvecht inzetten. Heb ik op utrecht ingezet...
( in het licht dat xms misschien de wijk wil testen, kan ik in vathorst nog wel meedoen? )
En ik kon zowel op vathorst als utrecht overvecht inzetten. Heb ik op utrecht ingezet...
( in het licht dat xms misschien de wijk wil testen, kan ik in vathorst nog wel meedoen? )
Het gaat om nieuwe infrastructuur. Glazenkamp zit gewoon op de infrastructuur die nu door iedereen binnen xms gebruikt word.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:55:
Ook ik vraag me af wat het doel van de pilot is: de Glazenkamp is toch al een hele wijk waar iedereen een 100 Mbit verbinding heeft, of is de hele Glazenkamp 1 grote pilot voor xms?
ps over het testen van 2 wijken:
Ik denk dat daar later pas over beslist is. Ik hoorde dit namelijk ook pas woensdag voor het eerst toen ik de pilot mensen kreeg.
Denk wel dat het makkelijk is. Vathorst en Nieuwland, beide in amersfoort en beide draaiende op andere systemen. Makkelijk voor als er iemand langs zou meoten gaan voor bepaalde dingen (mocht dit nodig zijn natuurlijk)
Had me ook opgegeven, woon in Nieuwland en heb de goede apparatuur voor 100MB, echter nog geen bericht gehad van XMS.
Misschien is in dit geval 'geen nieuws is goed nieuws'. Ze hebben in iedergeval iedereen buiten vathorst en nieuwland een 'negatief' bericht gestuurd. En het lijkt erop dat ze de wijk ipv de individueel willen testen.sattertje schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:10:
Had me ook opgegeven, woon in Nieuwland en heb de goede apparatuur voor 100MB, echter nog geen bericht gehad van XMS.
Dus lijkt me dat je een goede kans maakt.
succes
Verwijderd
Misschien is er gekeken naar het aantal aanmeldingen per wijk, en is er op basis daarvan een keuze gemaakt.Mau_Maus schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:12:
maar zal na de test de snelheid naar 100 MB worden opgeschroeft?
Ik heb werkelijk geen idee, bij nader inzicht begrijp ik de hele pilot ook niet zo.dewaal schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:02:
Je kan nu ook gewoon 100 mbits nemen,ze veranderen wat aan je profiel en voila,werkt dat duurt 10 minuten.
Het is glasvezel dus zou moeiteloos een x factor aan snelheid hoger ook nog moeten werken.
Het hele netwerk is aangelegd om hoge snelheden aan te kunnen en ik weet uit eigen ervaring dat dat ook gewoon kan.
Als ik nu het vinkje bij 100 mbit aankruis heb ik 100 mbit, kijk dat je net als bij ziggo een nieuw protocol invoert met nieuwe modems dan snap ik dat je wil testen.
Je probeert immers iets wat nieuws uit.
Voor de wijk apparatuur zou een snelheid van 50 naar 100 ook geen bal moeten uitmaken.
Misschien gaat men testen of bij een snelheidsverhoging ook het dataverkeer in totaal gaat toenemen zodat men meer moet inkopen want anders snap ik het niet.
Het netwerk moet het gemakkelijk aankunnen,glasvezel is gemaakt voor gigabit snelheden en meer,dus die 100 mbit zou een lachertje moeten zijn.
Er ligt ook een wetsvoorstel van het kabinet dat downloaden uit illegale bron verbiedt,dus ook downloaden wordt bij wet verboden (nieuwsgroepen) dus dat wordt nog maar kort genieten...
Dat is pas over 3 jaar he! en alleen als er dan ook fatsoenlijke alternatieven zijnNick39 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:44:
[...]
Er ligt ook een wetsvoorstel van het kabinet dat downloaden uit illegale bron verbiedt,dus ook downloaden wordt bij wet verboden (nieuwsgroepen) dus dat wordt nog maar kort genieten...
Nick39 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:44:
[...]
Ik heb werkelijk geen idee, bij nader inzicht begrijp ik de hele pilot ook niet zo.
Je kan nu ook gewoon 100 mbits nemen,ze veranderen wat aan je profiel en voila,werkt dat duurt 10 minuten.
Het is glasvezel dus zou moeiteloos een x factor aan snelheid hoger ook nog moeten werken.
Het hele netwerk is aangelegd om hoge snelheden aan te kunnen en ik weet uit eigen ervaring dat dat ook gewoon kan.
Als ik nu het vinkje bij 100 mbit aankruis heb ik 100 mbit, kijk dat je net als bij ziggo een nieuw protocol invoert met nieuwe modems dan snap ik dat je wil testen.
Je probeert immers iets wat nieuws uit.
[..........................]
edit: kijk ook maar naar de tekst uit die nieuwsbrief:Yogoi schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:13:Het gaat om nieuwe infrastructuur. Glazenkamp zit gewoon op de infrastructuur die nu door iedereen binnen xms gebruikt word.
Gezocht: testusers
XMS zal vanaf januari 2010 haar nieuwe Internet netwerk in gebruik gaan nemen. Dit netwerk is gebouwd en ontworpen om de komende tijd de snelle groei van XMS gebruikers te kunnen opvangen en hogere snelheden te kunnen gaan bieden. Voordat wij het netwerk in gebruik gaan nemen, willen we de nieuwe infrastructuur intensief testen. Wij zijn dus op zoek naar ongeveer 100 testgebruikers die in het derde en vierde kwartaal als eerste gebruikers op dit netwerk worden aangesloten. Alle testgebruikers krijgen gedurende de testperiode een snelheid van 100Mb (tegen het tarief van de 50Mb snelheid).
Als ik het bovenstaande lees, denk ik van niet (bovendien is 100MB nu al beschikbaar tegen een meerprijs).dewaal schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:02:
[ Voor 33% gewijzigd door schaduw op 31-10-2009 17:34 ]
Wat moet ik mij voorstellen bij een nieuw netwerk? Gaat XMS een eigen netwerk in gebruik nemen of blijven ze gewoon bij internl? Het hele netwerk is al lang 100 Mbit geschikt, anders kon je geen 100 Mbit nemen als optie.
> 100 Mbit is nog niet mogelijk ivm de aanwezige apparatuur in de POP's. Deze zal eerst geupgrade moeten worden. Zelfs bij nieuwe projecten zoals hier in Zeewolde wordt nog standaard de 100 Mbit apparatuur geplaatst en zijn de Genexis kastjes ook max 100 Mbit.
> 100 Mbit is nog niet mogelijk ivm de aanwezige apparatuur in de POP's. Deze zal eerst geupgrade moeten worden. Zelfs bij nieuwe projecten zoals hier in Zeewolde wordt nog standaard de 100 Mbit apparatuur geplaatst en zijn de Genexis kastjes ook max 100 Mbit.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Mja, ze testen het nieuwe netwerk, en niet of het wel 100 Mbit aankan. Dat is volgens mij gewoon een extra iets dat je krijgt omdat je aan de test mee werktNick39 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:44:
[...]
Ik heb werkelijk geen idee, bij nader inzicht begrijp ik de hele pilot ook niet zo.
Het klinkt voor mij alsnog dat de Nuon na een paar jaar 230 volt te hebben geleverd op een netwerk opeens wil gaan testen of alle lampen er wel op branden of zo.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:45:
[...]
Mja, ze testen het nieuwe netwerk, en niet of het wel 100 Mbit aankan. Dat is volgens mij gewoon een extra iets dat je krijgt omdat je aan de test mee werkt
Alleen als vriend Folkert nou weer zo'n actie verzint laat ie het dan goed doen,als je een beetje geloofwaardig wil overkomen,ik krijg nu toch wel een "ja eerst zien en dan geloven" gevoel en dan gaat het me echt niet om die 100 mbit want als er over alle wijken was geloot was de kans statistisch ook niet groot dat ik er bij zou zitten.
Loterijen met gratis aminets 130 uitloven en daar dan aan het eind niet meer op terugkomen,pilots die vertraagd worden en uiteindelijk beperkt worden tot 2 wijken,er wordt herhaaldelijk wat toegezegd en hier zie je dan steeds de vragen van: zeg Denan of Yogoi weet jij al iets over.... het wordt steeds maar zonder enig bericht uitgesteld en veranderd.
Yogoi is "aangesteld" om Folkert te vervangen hier op het forum,maar vervolgens wordt hem ook niets verteld, het is dat het bij de concurrent niet beter is en internet grandioos is via XMS want waar ze zich vroeger in onderscheidde is allang niets meer van over.
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 01-11-2009 11:41 ]
Verwijderd
is er ook een thread van xms dat over digitale tv gaat?
ik vroeg me namelijk af hoe het zit met die verschillende settopboxen. ik weet dat nu alleen de amino 110 (sdtv) en de amino 130M (hdtv) ondersteund worden maar die hebben beide geen opname functionaliteit. het bedrijf amino heeft nog andere boxen in hun producten lijst en ook boxen met mogelijkheid tot opnemen.
weet iemand of dat XMS deze boxen, of andere, gaat ondersteunen, en wanneer dan ongeveer?
ik vroeg me namelijk af hoe het zit met die verschillende settopboxen. ik weet dat nu alleen de amino 110 (sdtv) en de amino 130M (hdtv) ondersteund worden maar die hebben beide geen opname functionaliteit. het bedrijf amino heeft nog andere boxen in hun producten lijst en ook boxen met mogelijkheid tot opnemen.
weet iemand of dat XMS deze boxen, of andere, gaat ondersteunen, en wanneer dan ongeveer?
Verwijderd
Ok, ik zal proberen eea toe te lichten. Ik ben niet van XMS, dus de info is van wat ik weet/aanneem.Nick39 schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:20:
[...]
Het klinkt voor mij alsnog dat de Nuon na een paar jaar 230 volt te hebben geleverd op een netwerk opeens wil gaan testen of alle lampen er wel op branden of zo.
Alleen als vriend Folkert nou weer zo'n actie verzint laat ie het dan goed doen,als je een beetje geloofwaardig wil overkomen,ik krijg nu toch wel een "ja eerst zien en dan geloven" gevoel en dan gaat het me echt niet om die 100 mbit want als er over alle wijken was geloot was de kans statistisch ook niet groot dat ik er bij zou zitten.
Loterijen met gratis aminets 130 uitloven en daar dan aan het eind niet meer op terugkomen,pilots die vertraagd worden en uiteindelijk beperkt worden tot 2 wijken,er wordt herhaaldelijk wat toegezegd en hier zie je dan steeds de vragen van: zeg Denan of Yogoi weet jij al iets over.... het wordt steeds maar zonder enig bericht uitgesteld en veranderd.
Yogoi is "aangesteld" om Folkert te vervangen hier op het forum,maar vervolgens wordt hem ook niets verteld, het is dat het bij de concurrent niet beter is en internet grandioos is via XMS want waar ze zich vroeger in onderscheidde is allang niets meer van over.
XMS heeft zich ontwikkeld tot een volwaardige ISP, maar werkte tot op heden met het netwerk van InterNL. Binnenkort zal XMS migreren naar een eigen netwerk, met een eigen AS nummer. Hiervoor is dus ook een nieuw ISP netwerk neergezet, met eigen routers/servers e.d.
Bij het neerzetten van een nieuwe ISP netwerk, heb je ook te maken met AMS-IX peering, en nieuwe transit leveranciers e.d. Voor een beheerder is het dan natuurlijk onmogelijk om te testen of alle websites van het internet bereikbaar zijn, en of dat op een acceptabele snelheid gaat. Natuurlijk wordt er gekeken of de bekende websites werken, en of usenet providers een beetje vlot werken, dus enigsinds testen gaat wel. Voor een echte test heb je wat friendly users nodig die redelijk wat verkeer verstoken. Die komen daarna mogelijk met eventuele klachten/opmerkingen waarna je als beheerder specifiek kan gaan kijken naar de verkeers stromen, en het netwerk verder kan 'tunen'.
Het aansluiten van deze test klanten is handwerk, dus als je daar 300 klanten voor neemt kan je je voorstellen dat iemand een week lang zit te typen
Na de test alle eindgebruikers omzetten is minder werk, omdat dat netjes via de leverstraat kan lopen.
Nou ik ben benieuwd
mijn schoonouders hebben al sinds april XMS, redelijk zonder problemen, behalve de telefoondienst, daar hebben ze echt problemen mee.
Ik heb vrijdag de sleutel gehad van mijn koopwoning met XMS en wil het dus gaan aanvragen. Ik ga afnemen Internet en TV voip heb ik zelf al via een Sipura met een Solcon nummer (waar ik nagenoeg nooit problemen mee heb gehad)
Ik vraag me af of het verstandig is nu het geheel al aan te vragen vanwege wacht tijden of weten hier mensen uit ervaring dat het wel snel kan gaan.
Ik heb vrijdag de sleutel gehad van mijn koopwoning met XMS en wil het dus gaan aanvragen. Ik ga afnemen Internet en TV voip heb ik zelf al via een Sipura met een Solcon nummer (waar ik nagenoeg nooit problemen mee heb gehad)
Ik vraag me af of het verstandig is nu het geheel al aan te vragen vanwege wacht tijden of weten hier mensen uit ervaring dat het wel snel kan gaan.
Je hebt gelijk, op http://www.ams-ix.net/con...610d2d96355ed1ea2615b32b8 staat dat ze lid zijn vanaf augustus 2009.
Ben benieuwd, wanneer gaat XMS over naar hun eigen netwerk? Na het testen snap ik
, maar ongeveer een indicatie?
Ben benieuwd, wanneer gaat XMS over naar hun eigen netwerk? Na het testen snap ik
[ Voor 11% gewijzigd door The Wizard op 01-11-2009 13:06 ]
In de XMS-nieuwsbrief van juni (waarin ook de oproep voor deelnemers aan de pilot stond) staat:The Wizard schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:05:
Ben benieuwd, wanneer gaat XMS over naar hun eigen netwerk? Na het testen snap ik, maar ongeveer een indicatie?
"XMS zal vanaf januari 2010 haar nieuwe Internet netwerk in gebruik gaan nemen."
Het woordje "vanaf" levert natuurlijk wat flexibiliteit op.
Kijk hier kunnen we wat mee !Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:05:
[...]
Ok, ik zal proberen eea toe te lichten. Ik ben niet van XMS, dus de info is van wat ik weet/aanneem.
Verhaal ingekort.
Maakt in elk geval duidelijk wat er bedoeld wordt met testen van het netwerk,bedankt voor deze simpele info welke heel wat vragen beantwoord !
Snap nu ook waarom bepaalde wijken in de test gaan,het is simpeler om wijkrouters te koppelen dan individuele abonnees her en der verspreid.
Of ik er blij mee ben is vraag 2,het liep prima via internl.net en ik heb er niet om gevraagd om over gezet te worden op een nieuw netwerk.
Het internetdeel van xms was het enige wat van mij het predikaat betrouwbaar kreeg.
VOIP zal dan vermoedelijk ook wel via dat nieuwe netwerk gaan draaien,of wordt alleen internetverkeer afgevangen.
If it aint broken, don't fix it... vind het een heel onprettig idee dat men van een bewezen bestaand netwerk overstapt op een eigen,snap wel dat er eerst het e.e.a. wordt getest maar toch,de andere diensten zijn ook regelmatig getest maar vertonen ook wel regelmatig kuren.
Misschien ben ik te pessimistisch maar het klinkt een beetje als een muis die aan een 220 volt draad knabbelt.. pakt ie de nul en gaat het goed,of pakt ie de fase...
Hmm veel posts zo na het weekend.
(even tussendoor, ik zal deze week niet zo heel veel hier posten omdat ik bezig ben met nieuw personeel trainen en niet zoveel tussendoor tijd heb)
XMS gaat naar een nieuw eigen netwerk, dus niet meer op het Internl netwerk. (zoals ITsMatthijs al aangaf)
Dus of de testers nu 12 50 of 100mbit testen maakt niet heel veel verschil.
Ja op dit nieuwe netwerk is 100mbit+ makkelijk mogelijk. Echter zijn niet alle huidge modems hiervoor geschikt. Hoe en wat daarmee gebeurt weet ik nog niet.
Voip zal inderdaad ook overgaan op een ander systeem (wat mij veel stabieler lijkt
)
Ik weet niet hoeveel info ik over plannings data kan vertellen (hangt natuurlijk af van hoe de pilot gaat bijvoorbeeld) in de eerste helft van 2010 is toch wel het idee. Meer info zal ik hier tegen die tijd nog wel posten.
(even tussendoor, ik zal deze week niet zo heel veel hier posten omdat ik bezig ben met nieuw personeel trainen en niet zoveel tussendoor tijd heb)
XMS gaat naar een nieuw eigen netwerk, dus niet meer op het Internl netwerk. (zoals ITsMatthijs al aangaf)
Dus of de testers nu 12 50 of 100mbit testen maakt niet heel veel verschil.
Ja op dit nieuwe netwerk is 100mbit+ makkelijk mogelijk. Echter zijn niet alle huidge modems hiervoor geschikt. Hoe en wat daarmee gebeurt weet ik nog niet.
Voip zal inderdaad ook overgaan op een ander systeem (wat mij veel stabieler lijkt
Ik weet niet hoeveel info ik over plannings data kan vertellen (hangt natuurlijk af van hoe de pilot gaat bijvoorbeeld) in de eerste helft van 2010 is toch wel het idee. Meer info zal ik hier tegen die tijd nog wel posten.
Ik hoop op veel info,XMS er van tegenhouden zal niet lukken,maar ik heb deze netwerk wisselingen nu bij 3 providers meegemaakt and guess what, waarom zit ik nu bij xms ?
Als het maar niet ook door KPN beheerd gaat worden,want via planet en het net en dergelijke zijn allerlei sites geblokkeerd,wordt traffic shaping gebruikt en worden standaard de usenet en tunneling applicaties ook geknepen en geblockt.
Natuurlijk verdient iedereen het voordeel van de twijfels,maar ik hou er gewoon niet van als iemand aan de poot van mijn tafel gaat zagen,ook al komt er een nieuwe poot voor terug.
Vermoedelijk kan Denan,werkzaam bij internl,ook niet meer in dat nieuwe netwerk komen om dingen te veranderen zoals hij nu kan.
Never change a winning team... telefonie was al niet denderend... voor alle zekerheid toch maar het ziggo formulier gedownload,sorry dat ik al bij voorbaat iets afknal,maar het verleden heeft me wijs genoeg gemaakt.
Dus: doe pogingen de komende maanden om me gerust te stellen...
Als het maar niet ook door KPN beheerd gaat worden,want via planet en het net en dergelijke zijn allerlei sites geblokkeerd,wordt traffic shaping gebruikt en worden standaard de usenet en tunneling applicaties ook geknepen en geblockt.
Natuurlijk verdient iedereen het voordeel van de twijfels,maar ik hou er gewoon niet van als iemand aan de poot van mijn tafel gaat zagen,ook al komt er een nieuwe poot voor terug.
Vermoedelijk kan Denan,werkzaam bij internl,ook niet meer in dat nieuwe netwerk komen om dingen te veranderen zoals hij nu kan.
Never change a winning team... telefonie was al niet denderend... voor alle zekerheid toch maar het ziggo formulier gedownload,sorry dat ik al bij voorbaat iets afknal,maar het verleden heeft me wijs genoeg gemaakt.
Dus: doe pogingen de komende maanden om me gerust te stellen...
Het netwerk blijft exact gelijk, het gaat specifiek om de uplink (transit/peering) naar het internet (zoals Itsmathijs al aangaf). Ik kan me voorstellen dat men het naar buiten brengt onder de noemer "verandering van netwerk" aangezien de normale consument geen idee heeft wat transit/peering en AS-nummers zijn.Nick39 schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:15:
Ik hoop op veel info,XMS er van tegenhouden zal niet lukken,maar ik heb deze netwerk wisselingen nu bij 3 providers meegemaakt and guess what, waarom zit ik nu bij xms ?
Voor het netwerk zelf zal er dus weinig veranderen, dat valt tenslotte onder het beheer van operator/reggefiber en niet onder de dienstdoende ISP. Ook is op dat netwerk nu al voldoende capaciteit voor snelheden boven de 100Mbit maar daarvoor zal de hardware in de wijkcentrale en op klantlocatie vervangen moeten worden.
Dankdenan schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:26:
[...]
Het netwerk blijft exact gelijk, het gaat specifiek om de uplink (transit/peering) naar het internet (zoals Itsmathijs al aangaf). Ik kan me voorstellen dat men het naar buiten brengt onder de noemer "verandering van netwerk" aangezien de normale consument geen idee heeft wat transit/peering en AS-nummers zijn.
Voor het netwerk zelf zal er dus weinig veranderen, dat valt tenslotte onder het beheer van operator/reggefiber en niet onder de dienstdoende ISP. Ook is op dat netwerk nu al voldoende capaciteit voor snelheden boven de 100Mbit maar daarvoor zal de hardware in de wijkcentrale en op klantlocatie vervangen moeten worden.
Ook hier geldt wel, XMS moet wel beter voorlichten want men jaagt mensen die al wat narigheid gehad hebben de stuipen op het lijf met dingen als "nieuw netwerk" .
Blijft natuurlijk wel dat jij dan op werk,bij internl niet meer dingen kan monitoren die niet meer via jullie netwerk verlopen.
Ik heb bv een net tv,veel moeite om dat in te kunnen stellen, ip nummers software matig met een editor in image files moeten klooien omdat ie standaard ip nummers pikt die via de kabel lopen.
Moet je je voorstellen dat je dus een firmware update met een editor zit te veranderen,een fout en je flasht je tv naar de je weet wel.. bij nieuwe netwerken denk ik aan nieuwe ip nummers, mijn servers,mijn sites,mijn tv en dan breekt het angstzweet me wel uit...
Dat doe ik nu ook alleen maar voor zaken die met de routering van bepaalde verkeerstypes te maken hebben, bijvoorbeeld het probleem met telia/cogentco waar een aantal WoW-spelers last van hadden.Nick39 schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:33:
[...]
Dank
Ook hier geldt wel, XMS moet wel beter voorlichten want men jaagt mensen die al wat narigheid gehad hebben de stuipen op het lijf met dingen als "nieuw netwerk" .
Blijft natuurlijk wel dat jij dan op werk,bij internl niet meer dingen kan monitoren die niet meer via jullie netwerk verlopen.
Verder spiek ik af en toe in de statistieken van de uplink om te kijken wat het dataverbruik is van alle XMS klanten aangesloten op de InterNLnet ams-ix locatie.. handig om te kijken wat voor effect een release van een nieuwe film op het overall dataverbruik heeft
Wat betreft je comment over IP-adressen: XMS klanten die aangesloten worden op de andere uplink zullen inderdaad een ander IP krijgen, vandaar ook dat eigen AS-nummer.
Degene die meedoen aan de pilot krijgen dus een ander ip-adres?
Wat gebeurt er zodra de pilot afgelopen is en het voor iedereen doorgevoerd word met de ip-adressen van de personen met een vast ip-adres?
Wat gebeurt er zodra de pilot afgelopen is en het voor iedereen doorgevoerd word met de ip-adressen van de personen met een vast ip-adres?
Krijgen nu niet alle XMS klanten een ander IP adres? Iedereen wordt toch volgend jaar overgezet naar het "nieuwe" netwerk?
Verwijderd
Hm dit snap ik niet helemaal Nick, er is sprake van wisselspanning, de polen draaien bij ons netwerk (230 volt tegenwoordig) dus steeds om. Het zou voor die muis dus geen moer mogen uitmaken of hij de nul of de fase doorbijt. Het resultaat is en blijft een geroosterd muisje :-)Nick39 schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:29:
[...]
Misschien ben ik te pessimistisch maar het klinkt een beetje als een muis die aan een 220 volt draad knabbelt.. pakt ie de nul en gaat het goed,of pakt ie de fase...
Dat kan zijn,maar waarom gaat mijn spanningszoeker dan niet branden als ik de (blauwe) nuldraad aanraak ?Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:26:
[...]
Hm dit snap ik niet helemaal Nick, er is sprake van wisselspanning, de polen draaien bij ons netwerk (230 volt tegenwoordig) dus steeds om. Het zou voor die muis dus geen moer mogen uitmaken of hij de nul of de fase doorbijt. Het resultaat is en blijft een geroosterd muisje :-)
En waarom kan ik um,als de spanningszoeker niet gaat branden,gewoon aanraken ?
Je hebt wel een punt..bij 50 herts wisselt de spanning dus 50 keer per minuut.. maar waarom blijft de nul draad dan toch spanningsloos ?
Steek je spanningszoeker maar in het stopkontakt,hij brandt toch echt maar in 1 gaatje...
Opgezocht:
"In het lichtnet is de nuldraad de draad die een elektrische koppeling met de aarding/aarde bezit en waarin vrijwel geen spanningsverschil met de aarde optreedt. Hoewel de nuldraad en de aarddraad beide spanningsloos zijn ten opzichte van de aarde, voert de nuldraad, samen met de fasedraad, de elektrische stroom. Ten gevolge daarvan kan op de nuldraad bij grote belasting toch een spanning aanwezig zijn (zie opm. 1).
Voor het toevoeren van stroom wordt er vanaf de elektriciteitscentrale een spanning in het algemeen 230 Volt wisselspanning aangebracht tussen de nuldraad en fasedraad (= fasespanning), die ervoor zorgt dat er in de aangesloten apparaten een stroom gaat lopen. In oude elektriciteitscentrales staat er 115 Volt op de fasedraad en -115 Volt op de neutraaldraad tegenover de aarding en zo heeft men dan 230 Volt."
Er staat dus blijkbaar alleen spanning op beide draden als er een apparaat staat aangesloten.
[ Voor 36% gewijzigd door Nick39 op 02-11-2009 16:06 ]
Heb net een avchd van "the Orphan" opgehaald.. 16 gig... met NL ondertitels.. film is trouwens totaal anders,maar niet minder spannend,dan ik had verwacht.. zal de inhoud niet gaan vertellen want hij gaat hier pas deze week in premiere.denan schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:42:
[...]
Verder spiek ik af en toe in de statistieken van de uplink om te kijken wat het dataverbruik is van alle XMS klanten aangesloten op de InterNLnet ams-ix locatie.. handig om te kijken wat voor effect een release van een nieuwe film op het overall dataverbruik heeft(en voor je je zorgen maakt: daar zit nog steeds een enorme overcapaciteit op)
Ben ik trouwens wel erg benieuwd naar, wat is het dataverbruik van alle XMS klanten?denan schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:42:
[...]
Verder spiek ik af en toe in de statistieken van de uplink om te kijken wat het dataverbruik is van alle XMS klanten aangesloten op de InterNLnet ams-ix locatie.. handig om te kijken wat voor effect een release van een nieuwe film op het overall dataverbruik heeft(en voor je je zorgen maakt: daar zit nog steeds een enorme overcapaciteit op)
Dat is vast vertrouwelijke infoThe Wizard schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:11:
[...]
Ben ik trouwens wel erg benieuwd naar, wat is het dataverbruik van alle XMS klanten?(piekverbruik)
Tsss....
.
Hier zelfde situtatie.sattertje schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:10:
En geen enkel bericht. Jammer...
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
*zucht*Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:26:
[...]
Hm dit snap ik niet helemaal Nick, er is sprake van wisselspanning, de polen draaien bij ons netwerk (230 volt tegenwoordig) dus steeds om. Het zou voor die muis dus geen moer mogen uitmaken of hij de nul of de fase doorbijt. Het resultaat is en blijft een geroosterd muisje :-)
Voor de mensen onder ons die nog niet geselecteerd zijn voor de pilot:
Ben je niet geselecteerd voor de pilot maar wil je wel meedoen? mail dan je naw gegevens naar webteam[at]xmsnet.nl. Dit geld echter alleen voor mensen in Vathorst en Nieuwland.
Er zijn namelijk mensen onder de geslecteerde die niet mee zullen doen. Dan willen we natuurlijk mensen die nog wel geinteresseerd zijn. (waar kun je dan beter zijn dan op tweakers)
Oftewel, mail me even en dan kom je op deze "reserve" lijst te staan waaruit als het goed is de extra mensen geslecteerd zullen worden.
(heb je er toch nog wat aan om een forum te lezen
)
Ben je niet geselecteerd voor de pilot maar wil je wel meedoen? mail dan je naw gegevens naar webteam[at]xmsnet.nl. Dit geld echter alleen voor mensen in Vathorst en Nieuwland.
Er zijn namelijk mensen onder de geslecteerde die niet mee zullen doen. Dan willen we natuurlijk mensen die nog wel geinteresseerd zijn. (waar kun je dan beter zijn dan op tweakers)
Oftewel, mail me even en dan kom je op deze "reserve" lijst te staan waaruit als het goed is de extra mensen geslecteerd zullen worden.
(heb je er toch nog wat aan om een forum te lezen
Even een heads-up: momenteel is de XMS helpdesk alleen bereikbaar vanaf XMS telefoonlijnen.. lijkt er sterk op dat men bij KPN het verkeerde stekkertje heeft losgetrokken. Kun je de helpdesk dus niet bereiken vanaf je vaste lijn dan weet je waarom.
[add] Storing is opgelost bij KPN.
[add] Storing is opgelost bij KPN.
[ Voor 7% gewijzigd door denan op 04-11-2009 10:41 ]
Hoi Yogoi,
Had me al aangemeld (Woon in NIeuwland), maar nog geen reactie gekregen. Weet jij of ik reeds op de reserve lijst sta?
Had me al aangemeld (Woon in NIeuwland), maar nog geen reactie gekregen. Weet jij of ik reeds op de reserve lijst sta?
Yogoi schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:14:
Voor de mensen onder ons die nog niet geselecteerd zijn voor de pilot:
(heb je er toch nog wat aan om een forum te lezen)
Verwijderd
Jippie, woensdag wordt het glasvezel hier aangesloten en ik heb in Mijn XMS aangegeven dat ik het woensdag geactiveerd wil hebben. Nu maar hopen dat het proces soepel verloopt.
Oh boy, nou ik hoop maar dat we er niet op achteruit gaan, want ik heb niet zulke goede ervaringen in het verleden met zogenaamde overgangen naar 'nieuwe' netwerken bij verschilende ISP's (allemaal na overnames).. Tot nu toe (ik zit als sinds december 2006 bij XMS) ben ik zeer tevreden over het internet via het Internl netwerk, dus ik hoop maar dat het 'nieuwe' eigen netwerk minstens net zo goed is, dat we er geen gezeik mee gaan krijgen (mindere snelheden, verhoogde latency, packetloss etc).. We wachten maar weer in spanning af..Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:05:
[...]
Ok, ik zal proberen eea toe te lichten. Ik ben niet van XMS, dus de info is van wat ik weet/aanneem.
XMS heeft zich ontwikkeld tot een volwaardige ISP, maar werkte tot op heden met het netwerk van InterNL. Binnenkort zal XMS migreren naar een eigen netwerk, met een eigen AS nummer. Hiervoor is dus ook een nieuw ISP netwerk neergezet, met eigen routers/servers e.d.
Bij het neerzetten van een nieuwe ISP netwerk, heb je ook te maken met AMS-IX peering, en nieuwe transit leveranciers e.d. Voor een beheerder is het dan natuurlijk onmogelijk om te testen of alle websites van het internet bereikbaar zijn, en of dat op een acceptabele snelheid gaat. Natuurlijk wordt er gekeken of de bekende websites werken, en of usenet providers een beetje vlot werken, dus enigsinds testen gaat wel. Voor een echte test heb je wat friendly users nodig die redelijk wat verkeer verstoken. Die komen daarna mogelijk met eventuele klachten/opmerkingen waarna je als beheerder specifiek kan gaan kijken naar de verkeers stromen, en het netwerk verder kan 'tunen'.

Ik deel je zorgen...eigen sites en servers zullen een tijdje onbereikbaar zijn ivm de dns,er lopen wat scriptjes waar mijn ip nummer in verwerkt is en die moeten ook aangepast worden maar dat is allemaal het ergste niet,tot nu toe heb ik dezelfde ervaringen maar misschien is XMS nu eens een uitzondering.Inflatable schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:39:
[...]
Oh boy, nou ik hoop maar dat we er niet op achteruit gaan, want ik heb niet zulke goede ervaringen in het verleden met zogenaamde overgangen naar 'nieuwe' netwerken bij verschilende ISP's (allemaal na overnames).. Tot nu toe (ik zit als sinds december 2006 bij XMS) ben ik zeer tevreden over het internet via het Internl netwerk, dus ik hoop maar dat het 'nieuwe' eigen netwerk minstens net zo goed is, dat we er geen gezeik mee gaan krijgen (mindere snelheden, verhoogde latency, packetloss etc).. We wachten maar weer in spanning af..
Gisteren hadden alle bellers opeens geen nummerweergave.
Vanavond ben ik weer in gesprek.
Het gaat nog steeds niet lekker met de telefoon.
Vanavond ben ik weer in gesprek.
Het gaat nog steeds niet lekker met de telefoon.
Ik ben benieuwd of er al schot zit in het hdtv-pakket?
Als is het zo hoor dan is het telefonie vrij gammel ?
Met horten en stoten,soms gaat het weken tot maanden goed en dan is het opeens weer een paar dagen raak.MiK schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:08:
Als is het zo hoor dan is het telefonie vrij gammel ?
Ik weet ook niet hoelang deze melding er op staat, Ik neen die telefonie alvast helemaal niet serieus meer. ik had het heel even overwogen. Maar ik ben blij dat ik het niet heb gedaan.Nick39 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:00:
[...]
Met horten en stoten,soms gaat het weken tot maanden goed en dan is het opeens weer een paar dagen raak.
Telefonie: Anoniem bellen
Momenteel kunt u problemen ondervinden met de nummeronderdrukking. Mogelijk is uw nummer zichtbaar voor degene waar u naartoe belt.
Dit probleem is bekend en wordt zo spoedig mogelijk opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 06-11-2009 14:06 ]
Ik heb het dus andersom gehad,nummers zijn opeens anoniem via vaste KPN lijnen,wat vanaf voip komt heeft wel een nummer.fish schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:05:
[...]
Ik weet ook niet hoelang deze melding er op staat, Ik neen die telefonie alvast helemaal niet serieus meer. ik had het heel even overwogen. Maar ik ben blij dat ik het niet heb gedaan.
[...]
Vind ik niet zo'n belemmering alleen het steeds in gesprek zijn blijft af en toe de kop opsteken.
Ik wilde het pakket nemen zonder telefonie maar dan betaal je hier in Leiden 52 euro nog iets
Als je met telefonie neemt iets van 54 euro en dan nog eens de eerste 3 maanden 34.50.
Dus 2 euro verschil. Ik ga het wel doen maar ik behoud mijn nummers bij Solcon en mijn Sipura daar heb ik namelijk nooit problemen mee. Kost me 20 euro per jaar voor het hebben van een nummer, de belkosten daarna komen gewoon per maand op factuur.
Waar ik nog niet echt uit ben is of het in Leiden ook mogelijk is een extra IP adres te krijgen. Volgens mij was dat niet het geval.
Als je met telefonie neemt iets van 54 euro en dan nog eens de eerste 3 maanden 34.50.
Dus 2 euro verschil. Ik ga het wel doen maar ik behoud mijn nummers bij Solcon en mijn Sipura daar heb ik namelijk nooit problemen mee. Kost me 20 euro per jaar voor het hebben van een nummer, de belkosten daarna komen gewoon per maand op factuur.
Waar ik nog niet echt uit ben is of het in Leiden ook mogelijk is een extra IP adres te krijgen. Volgens mij was dat niet het geval.
Behoorde ik net tot de gelukkige die mee mochten doen met de pilot ben ik vandaag opeens uitgesloten
, omdat we een vast ip adres hebben (wat we alleen maar hadden afgenomen omdat het bij aanmelding voor ons gratis was).

Verwijderd
En in Amersfoort ligt xmsnews er weer uit. Lijkt een herhalend patroon te worden op vrijdagavond...
Ik vanmiddag met 2 connecties die er later weer terug waren maar daarstraks ook maar overgestapt op newsxs.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:56:
En in Amersfoort ligt xmsnews er weer uit. Lijkt een herhalend patroon te worden op vrijdagavond...
120Mbit 50 threads en met de actie voor maar 75eu als je een jaar neemt (inclusief gratis domeinnaam
Als xms het gewoon prima deed dan was ik er wel gebleven maar ook ik ondervond steeds vaker problemen..
Nu doet de xms usenet het hier ook helemaal niet, wel een mooie timing qua overstap dus
[ Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 06-11-2009 23:24 ]
Ach en straks komt er dan weer een wij weten niets van een storing of er is onderhoud geweest en xms weet daar vanaf verhaal... oud news
Ziggo probeerseltje van eergisteren...

Upload is nul comma niets maar download is nog niet zo verkeerd...
Wel wat hogere ping...

Upload is nul comma niets maar download is nog niet zo verkeerd...
Wel wat hogere ping...
Wat ik dus niet begrijp is waarom XMS de nieuwsgroepdienst niet gratis maakt. Als klanten namelijk elders usenet gaan afnemen gaan de exploitatiekosten voor XMS omhoog. Die 120Mbit van psychoclown gaan over het internet terwijl xsnews via een peeringlijntje kan en dus veel goedkoper is.psychoclown schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:11:
[...]
120Mbit 50 threads en met de actie voor maar 75eu als je een jaar neemt (inclusief gratis domeinnaam).
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
De kosten vind ik niet eens zo'n probleem (tuurlijk is goedkoper altijd beter) maar ik wil wel stabiliteit.ari3 schreef op zondag 08 november 2009 @ 00:19:
[...]
Wat ik dus niet begrijp is waarom XMS de nieuwsgroepdienst niet gratis maakt. Als klanten namelijk elders usenet gaan afnemen gaan de exploitatiekosten voor XMS omhoog. Die 120Mbit van psychoclown gaan over het internet terwijl xsnews via een peeringlijntje kan en dus veel goedkoper is.
Nou had ik in het begin wat probleemjes met wat threads die niet wilden maar dat was het weekend erna weer opgelost. Echter nu dat er steeds problemen zijn met capaciteit is het gewoon weggegooid geld en ik gebruik(te)* het alleen maar in het weekend!
*: Voordeel van een externe usenet provider is dat ik ook op de UT flink kan downloaden zeker als ik een wireless N module in mijn laptop had kon ik de 120Mbit vol dichttrekken (onze zalen zijn sinds afgelopen 2 weken uitgerust met meer routers en ze kunnen ook nog eens N).
idd, maar zorg dan in iedergeval dat je minstens een concurenende prijs aanbied, dus 5 ipv 10 euroari3 schreef op zondag 08 november 2009 @ 00:19:
[...]
Wat ik dus niet begrijp is waarom XMS de nieuwsgroepdienst niet gratis maakt. Als klanten namelijk elders usenet gaan afnemen gaan de exploitatiekosten voor XMS omhoog. Die 120Mbit van psychoclown gaan over het internet terwijl xsnews via een peeringlijntje kan en dus veel goedkoper is.
nu id de eerste 5mb wel gratis, maar ja je hebt niet voor niet 50mbit
Volledig mee eens... ik heb nu 2x newsxs waarbij met 1 abbo ik met mijn Ziggo lijn die ik er voor proef bij heb 50 mbits wegtrek en de andere 50 mbits met xms.ari3 schreef op zondag 08 november 2009 @ 00:19:
[...]
Beide newsxs samen zijn goedkoper dan 1x 100 mbits lijntje bij xms en een 100 mbits usenet van xms via xsnews.
Ik heb dus nu 100 mbits internet plus 100 mbits via newsxs voor minder dan die 100 mbits bij xms kost..
Het Ziggo lijntje heb ik er bij genomen als een soort "proefabonnement" en om te zien of het qua download een volwaardig alternatief is.
Tot nu toe blijft ie stabiel op zo'n 48 mbits en blijf ik het zo'n 2 a 3 maanden proberen,maar als het zo blijft dan steel ik uit mijn eigen portemonnee en kan ik beter over naar Ziggo.
XMS zou qua dataverkeer de boel beter zelf in eigen hand kunnen houden.
Blijft Ziggo zo stabiel dan ga ik weg bij xms,analoge tv had ik al bij Ziggo,Digitale tv had ik al bij ziggo,Telefonie heb ik ernstige twijfels over bij xms en wat news betreft zie ik ook steeds meer mensen weglopen.
Door steeds te kiezen voor partners die er regelmatig een zooi van maken en kwalitatief en kwantitatief minder leveren en je overal voor bij moet betalen prijst XMS zichzelf uit de markt.
Nu de concurrent ook gewoon minimaal 50 mbits levert (en als dat stabiel blijft) snap ik waarom het moeilijk gaat worden die 40% te krijgen.
Ok mijn upload is zoveel minder maar who cares... uitgaand bel ik nog via xms maar inkomend ook al via Ziggo omdat er steeds problemen zijn met dat Telio.
Ik had nooit gedacht dat ik het zou gaan zeggen,maar Ziggo haalt XMS in,en in februari gaat de snelheid weer omhoog.
Dan zit Ziggo standaard al hoger dan XMS en zie ik werkelijk niet meer waarin XMS zich zo onderscheidde.
Analoge tv is hier in Leiden kwalitatief 10 keer beter,het digitale pakket biedt veel meer,telefonisch werkt Ziggo beter en de download snelheid is gelijk,waarom zou ik omdat ik alleen internet nog gebruik daar 36 euro voor betalen terwijl ik het voor 20 extra bijziggo heb..steek ik 16 euro per maand in mijn zak.
Jammer !
Héhé, eindelijk na al die jaren van gezeur, gaat eens wijs worden. Ik zal willen zeggen heel veel plezier bij Ziggo........Nick39 schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:15:
[...]
Blijft Ziggo zo stabiel dan ga ik weg bij xms

Nee, helaas. XMS is een te kleine speler in de markt en heeft daarvoor geen budget. Houd de klant graag aan het lijntje dat het ooit eens gaat komen. Maar zodra ze mogelijk zover denken te komen, zullen zijn opgeslokt door een grotere vis die haar infrastructuur willen vergroten en XMS voor een prikkie hebben kunnen overnemen. Over 5~10 jaar is XMS alleen nog maar drie letters uit het alfabet en heeft geen mens meer idee wie of wat ze waren.Krizna schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:57:
Ik ben benieuwd of er al schot zit in het hdtv-pakket?
Ik hou ook van jou hoor Marcochocka schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:44:
[...]
Héhé, eindelijk na al die jaren van gezeur, gaat eens wijs worden. Ik zal willen zeggen heel veel plezier bij Ziggo........![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee,ik hou Ziggo er een maand of 3 naast om zeker te zijn dat de snelheid stabiel blijft,je kan internet per maand opzeggen bij ze en misschien doet XMS wel opeens het aanbod om de snelheid te verhogen naar 100 mbits.
In elk geval heeft het weekeind geen invloed gehad op de ziggo snelheid,netjes 48 mbits,ik denk dat een hoop gemopper over de snelheid ook hier te wijten is aan de apparatuur thuis net als mensen hier in het begin klaagden over de snelheid.
[ Voor 42% gewijzigd door Nick39 op 09-11-2009 11:18 ]
@Nick39
Ik wens je veel succes bij Ziggo
Je kunt geluk hebben, dat in jouw buurt niemand dat brakke internet afneemt bij Ziggo. Overgens heb ik wel het idee dat tv/radio van Ziggo wel de voorkeur heeft t.o.v. XMS. In elk geval kun je bij Ziggo wel gewoon HDTV kiezen, en ook voor een ontvanger met PVR (opname mogelijkheid). Ook kun je bij veel tv's digitaal Ziggo kijken, zonder extern decoder kastje. Tevens blijkt de beeldkwaliteit en het zenderaanbod bij Ziggo beter te zijn. Dus ik ga voor internet en bellen bij XMS, en tv/radio bij Ziggo. Wel twijfel ik een beetje over het bellen, als dat echt slecht is bij XMS, behoud ik misschien mijn KPN lijntje.
Ik wens je veel succes bij Ziggo
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ik heb zo'n tv en kijk inderdaad met plezier zonder kastje..en er zit ook internet tv op en een ingebouwde streamer voor de films. ( dit ding: http://www.samsung.com/nl...v&model_cd=UE40B7000WPXXN )cjdijk schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:18:
@Nick39
Ik wens je veel succes bij ZiggoJe kunt geluk hebben, dat in jouw buurt niemand dat brakke internet afneemt bij Ziggo. Overgens heb ik wel het idee dat tv/radio van Ziggo wel de voorkeur heeft t.o.v. XMS. In elk geval kun je bij Ziggo wel gewoon HDTV kiezen, en ook voor een ontvanger met PVR (opname mogelijkheid). Ook kun je bij veel tv's digitaal Ziggo kijken, zonder extern decoder kastje. Tevens blijkt de beeldkwaliteit en het zenderaanbod bij Ziggo beter te zijn. Dus ik ga voor internet en bellen bij XMS, en tv/radio bij Ziggo. Wel twijfel ik een beetje over het bellen, als dat echt slecht is bij XMS, behoud ik misschien mijn KPN lijntje.
Het rare is,over dat brakke internet,tot nu toe loopt het echt als een trein,de buren hebben ook Ziggo,en mijn zoon zit in een hele andere wijk en haalt ook zonder enig probleem de 50 mbit,maar ik wil het niet laten afhangen van een weekje dus ik test het eerst een tijdje uit,het komt niet op een maand aan.
Als ik er spijt van krijg zit ik gelijk aan het duurdere abonnement van XMS vast,dus voorlopig probeer ik het eerst een tijdje voor vast.
Digitaal is natuurlijk helemaal ideaal,HD zonder losse kastjes.
De enige twijfel is dus internet..telefonie hou ik alleen aan omdat ik anders van abonnementsvorm verander en dus meer ga betalen..mocht ik met alles overgaan dan zit ik alleen met porteren,ik heb al een Ziggo nummer maar wil mijn oude xms nummer meenemen.
Om even een positieve draai te geven aan het geheel:
Ik ben nog steeds tevreden
(internet dan).
2 vraagjes, eentje voor Denan (2 voudig).
1) DHCP, het valt mij op dat mijn lease verloop soms gepaard gaat met een verlengde uitval. a) Gaat hier iets fout? Ik lees hier tussen de regels terug dat meerere mensen er last van hebben. b) ik heb een fixed adres, is het ok om dat ook zo in te stellen? (ja, ik ben bekend met dat ik dan zelf even moet kijken every now and then of er iets veranderd is in het netwerk
)
2) Ik draai thuis wat services op een dedicated server voor een gaming community (non commercieel), en vind mijn huidige router te onstabiel hiervoor (WRT54G, v7.0.0.8). Welke router word hier aanbevolen voor optimale doorvoer & stabiliteit en is redelijk geprijst? (services = site, forums, voicecomms & filehosting voor movie editting; raw 4.3gb files per 3 minuten film
)
Binnen 2 weken verhuizen we alles van de server van sky channel (luxe, helaas voorbij) naar deze bak, en ik wens dat de up/down link niet de bottle neck word.
Bij voorbaat dank.
[Edit] Vergeten te vragen: de DNS servers die door XMS voorzien worden lijken onder te doen aan andere externe DNS servers. Is het een probleem als deze gebruik worden ipv de aangeboden?
Ik ben nog steeds tevreden
1) DHCP, het valt mij op dat mijn lease verloop soms gepaard gaat met een verlengde uitval. a) Gaat hier iets fout? Ik lees hier tussen de regels terug dat meerere mensen er last van hebben. b) ik heb een fixed adres, is het ok om dat ook zo in te stellen? (ja, ik ben bekend met dat ik dan zelf even moet kijken every now and then of er iets veranderd is in het netwerk
2) Ik draai thuis wat services op een dedicated server voor een gaming community (non commercieel), en vind mijn huidige router te onstabiel hiervoor (WRT54G, v7.0.0.8). Welke router word hier aanbevolen voor optimale doorvoer & stabiliteit en is redelijk geprijst? (services = site, forums, voicecomms & filehosting voor movie editting; raw 4.3gb files per 3 minuten film
Binnen 2 weken verhuizen we alles van de server van sky channel (luxe, helaas voorbij) naar deze bak, en ik wens dat de up/down link niet de bottle neck word.
Bij voorbaat dank.
[Edit] Vergeten te vragen: de DNS servers die door XMS voorzien worden lijken onder te doen aan andere externe DNS servers. Is het een probleem als deze gebruik worden ipv de aangeboden?
[ Voor 8% gewijzigd door Darkangle op 10-11-2009 11:42 . Reden: vergeten: DNS ]
Als je een static IP hebt via het oude systeem (packetfront hardware) moet je dit gewoon static instellen in je router. DHCP is dan geen optie. Heb je een static IP via het nieuwe systeem (genexis hardware) dan moet je het IP oppakken via DHCP. Beide cases mogen niet voor uitval zorgen.. gebeurt dat wel dan zou ik eens goed naar je router kijken als ik jou was. (logjes)DaRKaNGLe694 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:38:
Om even een positieve draai te geven aan het geheel:
Ik ben nog steeds tevreden(internet dan).
1) DHCP, het valt mij op dat mijn lease verloop soms gepaard gaat met een verlengde uitval. a) Gaat hier iets fout? Ik lees hier tussen de regels terug dat meerere mensen er last van hebben. b) ik heb een fixed adres, is het ok om dat ook zo in te stellen? (ja, ik ben bekend met dat ik dan zelf even moet kijken every now and then of er iets veranderd is in het netwerk)
Ga voor de nieuwe sitecom serie.. de 30x serie (verkrijgbaar vanaf 30 euro) verstookt zonder problemen 90Mbit up/down in combinatie met grote aantallen p2p connecties (na de laatste firmware update). Ook de wireless speed op de N modellen ligt in de range van de veel duurdere belkin series.2) Ik draai thuis wat services op een dedicated server voor een gaming community (non commercieel), en vind mijn huidige router te onstabiel hiervoor (WRT54G, v7.0.0.8). Welke router word hier aanbevolen voor optimale doorvoer & stabiliteit en is redelijk geprijst? (services = site, forums, voicecomms & filehosting voor movie editting; raw 4.3gb files per 3 minuten film)
Bij voorbaat dank.
Nee.. maar de XMS DNS servers moeten gewoon goed werken. Draai de prim en de secundaire DNS eens om en kijk eens of dat beter werkt.. zoja-> even een gil geven dan laat ik een beheerder naar die machine kijken.[Edit] Vergeten te vragen: de DNS servers die door XMS voorzien worden lijken onder te doen aan andere externe DNS servers. Is het een probleem als deze gebruik worden ipv de aangeboden?
[ Voor 9% gewijzigd door denan op 10-11-2009 11:47 ]
Bedankt voor de snelle reactie:
Misschien was ik wat beknopt:
Ik heb CCNE en MSCE, en ben al 15 jaar profesioneel en gecertificeerd werkzaam in deze hoek (o.a. voor het NOC van een van de grootste providers van europa). dit zeg ik niet om hoog van de berg te blazen, meer om aan te geven dat het geen onderbuik gevoelens zijn maar dat ik het meestal goed kan onderbouwen.
Ik heb zowel de prim en sec DNS gemeten tegenover een paar publieke DNS servers en in alle gevallen bleken deze een fractie trager (eveneens lijkt er een caching/snelheids probleem te zijn zo nu en dan; een pagina moet 2x opgevraagd worden, 1ste keer geen resultaat, 2de keer even snel als elk ander verzoek, andere gebruikers melden dit ook, ik heb dit ook geconstateerd met mijn werk tops direct op het glasmodem).
Ze werken (redelijk) goed, echter, andere lijken beter. Eye of the beholder misschien, ik ben gewoon wat rappere DNS servers gewend. Het 2x laden is wat kwalijker, dit heb ik vaker gezien (watson/sidestreet van RUL/SURFNET bv)
De logs van mijn router laten zien dat er een verlende uitval mbt DHCP is, ik heb dit helaas nog niet getest met een werktop gezien de lease laten verlopen langer duurt dan mijn vrouw zonder internet kan
. Echter, ik heb dit vaker terug gelezen op het forum dus ik nam aan dat ik niet een geisoleerd incident ben.
Op het moment van uitval duurt het releasen en aanvragen handmatig ook meer tijd dan normaal. Melden dat het op gezette tijden is heeft natuurlijk weinig zin
. Ik heb op het moment er alleen zondags last van, dat is de enige keer dat ik achter de hele handel zit en de lease verloopt. Mijn vrouw merkt het echter vaker.
Zaterdag zal ik de nieuwe sitecom kopen, bedankt voor de tip (helaas hou ik consumer hardware niet meer bij, gaat allemaal zo snel; en om er nu een cisco neer te zetten is wat prijzig, het moet wel leuk blijven).
Misschien was ik wat beknopt:
Ik heb CCNE en MSCE, en ben al 15 jaar profesioneel en gecertificeerd werkzaam in deze hoek (o.a. voor het NOC van een van de grootste providers van europa). dit zeg ik niet om hoog van de berg te blazen, meer om aan te geven dat het geen onderbuik gevoelens zijn maar dat ik het meestal goed kan onderbouwen.
Ik heb zowel de prim en sec DNS gemeten tegenover een paar publieke DNS servers en in alle gevallen bleken deze een fractie trager (eveneens lijkt er een caching/snelheids probleem te zijn zo nu en dan; een pagina moet 2x opgevraagd worden, 1ste keer geen resultaat, 2de keer even snel als elk ander verzoek, andere gebruikers melden dit ook, ik heb dit ook geconstateerd met mijn werk tops direct op het glasmodem).
Ze werken (redelijk) goed, echter, andere lijken beter. Eye of the beholder misschien, ik ben gewoon wat rappere DNS servers gewend. Het 2x laden is wat kwalijker, dit heb ik vaker gezien (watson/sidestreet van RUL/SURFNET bv)
De logs van mijn router laten zien dat er een verlende uitval mbt DHCP is, ik heb dit helaas nog niet getest met een werktop gezien de lease laten verlopen langer duurt dan mijn vrouw zonder internet kan
Op het moment van uitval duurt het releasen en aanvragen handmatig ook meer tijd dan normaal. Melden dat het op gezette tijden is heeft natuurlijk weinig zin
Zaterdag zal ik de nieuwe sitecom kopen, bedankt voor de tip (helaas hou ik consumer hardware niet meer bij, gaat allemaal zo snel; en om er nu een cisco neer te zetten is wat prijzig, het moet wel leuk blijven).
Dit topic is gesloten.