XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
DaRKaNGLe694 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:10:

Misschien was ik wat beknopt:
Ik heb CCNE en MSCE, en ben al 15 jaar profesioneel en gecertificeerd werkzaam in deze hoek (o.a. voor het NOC van een van de grootste providers van europa). dit zeg ik niet om hoog van de berg te blazen, meer om aan te geven dat het geen onderbuik gevoelens zijn maar dat ik het meestal goed kan onderbouwen.
Hmmm ik zal de beheerders eens vragen naar de load op de DNS servers te kijken. In principe heb ik er nooit last van en ik gebruik dezelfde DNS servers (2x reloaden dus).

Wat betreft die DHCP: Ik heb het nog niet teruggezien.. maar heb je een genexis of een packetfront?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Heb nog even geen tijd om alles te checken wat gepost is sinds ik "weg" ben maar even iets leuks voor de TV gebruikers:

Hou het zenderpakket in Soest (waar nu een vraagbundeling is) in de gaten.
Er gaat daar een een nieuw zender pakket geintroduceerd worden wat naar mijn mening erg interessant is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
denan schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:20:
[...]

Hmmm ik zal de beheerders eens vragen naar de load op de DNS servers te kijken. In principe heb ik er nooit last van en ik gebruik dezelfde DNS servers (2x reloaden dus).

Wat betreft die DHCP: Ik heb het nog niet teruggezien.. maar heb je een genexis of een packetfront?
Packet front is de modem met een klep aan de onderkant toch?

In dat geval heb ik een packetfront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Erg interessant voor Soest.....? :O Of gaan we allemaal dat nieuwe pakket krijgen....? :z Digitaal of ook analoog? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:40:
Erg interessant voor Soest.....? :O Of gaan we allemaal dat nieuwe pakket krijgen....? :z Digitaal of ook analoog? O-)
Tegen de tijd dat het in Soest leverbaar is zal het aanbod voor de rest van het netwerk ook te leveren zijn. En inderdaad.. het is een aardige upgrade :) (add: digitaal btw.. analoog is per regio anders)
DaRKaNGLe694 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:38:
[...]

Packet front is de modem met een klep aan de onderkant toch?

In dat geval heb ik een packetfront.
Check de handleiding even dan weet je exact wat je hebt.. Indien je een packetfront hebt en een static ip moet je dat NIET via DHCP instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 10-11-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
zoals denan zegt, gaat voor iedereen gelden maar word als eerste in soest gecommuniceerd.
en ik ben het met denan eens dat het een aardige upgrade is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Meer info! :p....

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat de DNS servers die je van XMS toegewezen krijg traag zijn is al lang bekend, of zou het moeten zijn.. Dit is bij de oplevering van de glasvezel nu 2,5/3 jaar terug al meerdere malen aangegeven. Ik geloof ook op dit forum maar in ieder geval bij de Servicedesk.

Wat je beter kan doen is DNS servers van Xs4all (of een willekeurige andere die het toestaat) gebruiken. Ik schakelde net even terug en merkte direct verschil in responstijd.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:20:
[...]

Ik heb dit al eerder aangekaart en kreeg het advies primary en secundary om te draaien maar dat helpt niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:34:
Heb nog even geen tijd om alles te checken wat gepost is sinds ik "weg" ben maar even iets leuks voor de TV gebruikers:

Hou het zenderpakket in Soest (waar nu een vraagbundeling is) in de gaten.
Er gaat daar een een nieuw zender pakket geintroduceerd worden wat naar mijn mening erg interessant is :)
Vrees dat dan ook het betaalde plus pakket wordt ingevoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Nick39 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:35:
[...]
Vrees dat dan ook het betaalde plus pakket wordt ingevoerd ?
Da's geen upgrade..... ;)

Ik gebruik al een tijdje Opendns. Werkt prima voor mij, gewoon de gratis versie. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van een echo tijdens het bellen ? Het viel me (ik woon in Nijmegen) zondagavond voor het eerst op en zojuist had ik het weer.... De andere partij hoort het niet, ik hoor mezelf via de hoorn met vertraging. Heel irritant. Echo is de ene keer meer dan de andere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hier (glazenkamp) ook een echo op de lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier in Zeewolde geen echo problemen, eigenlijk nog nooit telefonie problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Fiber schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:40:
Ziet er inderdaad heel erg goed uit zie: http://www.soestopglasvezel.nl/zenderoverzicht
Logisch dat je daar dan ook iets meer voor betaald. Het heeft even geduurt en we moeten nog even wachten maar XMS zet hier een aantal mooie paketten neer waar Ziggo ook een puntje aan kan zuigen, zeker gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 01:33:
[...]

Ziet er inderdaad heel erg goed uit zie: http://www.soestopglasvezel.nl/zenderoverzicht
Logisch dat je daar dan ook iets meer voor betaald. Het heeft even geduurt en we moeten nog even wachten maar XMS zet hier een aantal mooie paketten neer waar Ziggo ook een puntje aan kan zuigen, zeker gezien de prijs.
Ben ik niet geheel met je eens,het pluspakket van Ziggo kost 9,95 maar daar zitten heel wat meer zenders in,het pakket is mooi maar kost dus wel degelijk 8,95 waarmee dus het gratis kijken van de baan is.
Ik verklaar Ziggo niet voor heilig beslist niet maar er staat daar geen enkele zender bij die ook niet in het Ziggo pakket zit.
Zie het ziggo zender pakket: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/zenderoverzicht/

@Fiber,het plus pakket gaat dus 8,95 meer kosten en zo'n beetje alle zenders zijn verschoven naar het plus pakket.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 11-11-2009 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:12:
[...]
@Fiber,het plus pakket gaat dus 8,95 meer kosten en zo'n beetje alle zenders zijn verschoven naar het plus pakket.
Tsk tsk tsk.. iets positiever nick. Het pluspakket bestond al tijden dus het is niet zo dat nu opeens een aantal zenders naar het pluspakket verschoven zijn. Wat ze wel hebben gedaan is een groot aantal premium zenders in het pluspakket erbij plaatsen, bvb scifi/13th street/ESPN en de discovery's. (en niet te vergeten een aantal "natuur" zenders :P).

Persoonlijk vind ik het pluspakket nu een grote uitbreiding vergeleken met het voorgaande product, vooral gezien het feit dat het vorige pluspakket ZONDER die extra zenders ook rond de 7.95/8.95 zou gaan kosten. En tja.. scifi.. altijd goed als je even niets op de download klaar hebt staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ziet er goed uit, alleen jammer dat voor HD extra betaald moet worden. NL 1,2 en 3 zitten dan wel gelukkig in de basis, maar dan moet je voor 5 zenders 6 euro betalen, in verhouding erg duur.

Wel super is dat Discovery Science in het basispakket zit! :)... Maar ook in het pluspakket, is dit een typ foutje??

Waarom wordt eigenlijk dit pakket in Soest gelanceerd terwijl ze daar nog bezig zijn met de vraagbundeling? Dan duurt het nog minimaal een half jaar voordat het daadwerkelijk komt...

[ Voor 23% gewijzigd door The Wizard op 11-11-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
denan schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:10:
[...]

Check de handleiding even dan weet je exact wat je hebt.. Indien je een packetfront hebt en een static ip moet je dat NIET via DHCP instellen.
Hah!

Helaas. De oplevering hier is super rommelig gegaan destijds. Ze hebben een modembuiten in mijn meterkast opgehangen, en that's it.

Geen bericht, geen informatie, geen handleiding, helemaal niets.

Toen ik mijn meterkast opende (tsjah, ik zit er helaas niet elke dag in ;) ) zag ik opeens een glasmodem, en heb direct aangevraagd/aangesloten.

Ik heb gisteren even de router op static gezet, wat resulteerde in geen connectie; DHCP werkte wel.

Ik heb niet geprobeert om het glasmodem tussentijds te resetten, ik had niet zo veel tijd (de raid zou beginnen, en ik host vent).

Ik kijk wel even aan hoe het gaat met de nieuwe sitecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:54:
[...]

Tsk tsk tsk.. iets positiever nick. Het pluspakket bestond al tijden dus het is niet zo dat nu opeens een aantal zenders naar het pluspakket verschoven zijn. Wat ze wel hebben gedaan is een groot aantal premium zenders in het pluspakket erbij plaatsen, bvb scifi/13th street/ESPN en de discovery's. (en niet te vergeten een aantal "natuur" zenders :P).
Ik bedoelde met verschoven naar het pluspakket dat je nu voor dat pluspakket ook moet betalen terwijl die zenders eerst gratis waren.
Het werd even gebracht als een upgrade,als een toevoeging waarbij vergeten werd te vertellen dat hier nu voor betaald moet worden (wat wel logisch is begrijp me niet verkeerd,maar het werd niet genoemd)
Ik mis nog wel bv discovery world,en wat ik me ook afvraag is,veel van deze zenders worden ondertiteld via dvb subtitels, ondersteunt de amino die ook ?
Sci-Fi is nu de reden dat ik voornamelijk naar Ziggo ben gestapt,en ik heb dermate veel materiaal aangekocht (decoders/tv) om weer terug te komen dus dat is wat te laat.
Ook vind ik de prijs voor HD wat hoog,maar goed,dit mag je een volwaardig pakket noemen maar het gaat wat te ver om te zeggen dat Ziggo hier een puntje aan kan zuigen,het HD pakket heeft daar meer zenders, is goedkoper en zowel het basis als het pluspakket bevat een veelvoud aan zenders,zo ontbreekt bij XMS bv BBC 1 tm 4 om maar wat te noemen,zal wel een rechten kwestie zijn,maar het ontbreekt wel.
Mijn excuus als het te negatief overkwam,was zeker niet de bedoeling,maar meer dat een ieder nu wel moet beseffen dat die zenders er niet gratis bijgeplakt zijn.
Het is een pakket waar XMS trots op mag zijn,alleen om het te vergelijken met Ziggo en roepen daar mag je een puntje aan zuigen ging me ff te ver,zo is bij Ziggo de iptv decoder,voor HD bv GRATIS en kost de amino HD toch nog iets van 169 euro.
Maar goed,het gras bij de buren is altijd groener,zo heeft Caiway nog veel meer zenders.
Ik zal wel ff bij de buren vertellen dat dit er aan komt,want ook zij willen van XMS naar Ziggo over voor de zenders,misschien is het voor hun een reden om te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oops, buurman is heftig verontwaardigd,"de helft van de zenders had ik al gratis en daar moet ik nu voor gaan betalen"..die gaat naar Ziggo alles in een over... nog geprobeerd uit te leggen dat het pakket tot nu toe gratis was omdat er nog te weinig zenders waren en dat nu de extra zenders er komen hij voor het totaal moet dokken en dat daar altijd al sprake van was maar het viel daar niet in goede aarde.... dat wordt wel goed voorlichten door XMS want anders zullen veel anderen het vrees ik ook zo zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DaRKaNGLe694 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:12:
[...]
Ik heb gisteren even de router op static gezet, wat resulteerde in geen connectie; DHCP werkte wel.
Heb je wel een echt static IP aangevraagd via het klantenportal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53
denan schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:10:
[...]

Tegen de tijd dat het in Soest leverbaar is zal het aanbod voor de rest van het netwerk ook te leveren zijn. En inderdaad.. het is een aardige upgrade :) (add: digitaal btw.. analoog is per regio anders)
Wat me dan wel opvalt: In Soest is op de analoge radio Arrow Classic Rock te ontavengen, hoewel deze hier in Arnhem niet meer te ontvangen is (sterker nog, in het overzicht staat - (was Arrow Classic Rock) (oid). Waarom zou Classic rock niet meer terug op die positie kunnen komen? (en doe er meteen Arrow Jazz bij..)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
wiebo66 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 01:33:
[...]

Het basispakket en het pluspakket zijn best uitgebreid vind ik. Maar het hd-pakket vind ik wel duur: 6 euro per maand (feitelijk) voor NatGeo, Eurosport en Discovery. Zoom HD wordt uitgefaseerd in Europa dus die zal dan ook wel weer snel uit het pakket verdwijnen. Bij Ziggo zit EurosportHD in het basispakket en kost het hd-pakket met HistoryHD erbij 3,95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Gaan we het nieuwe pakket nog een tijdje gratis op proef krijgen? Ik heb geen ervaring met zenders als SciFi, Jimjam, etc. Ongezien ga ik er zeker niet voor betalen, maar wellicht raak ik verslaafd als ik het een tijdje gehad heb. ;)

BBC1 en BBC2 in het basispaket is wel weer netjes! Ik dacht altijd dat dat niet kon.... O-)

Bestaat er enige kans dat in de toekomst BBC3, BBC4 en de vlaamse (VTM, VT4, etc.) en Britse (ITV, etc.) commerciëlen ook toegevoegd gaan worden? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
denan schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:08:
[...]

Heb je wel een echt static IP aangevraagd via het klantenportal dan?
Ja, een maand, 1.5 maanjes geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DaRKaNGLe694 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:55:
[...]

Ja, een maand, 1.5 maanjes geleden.
Dan heb je ook een automatische popup gekregen waarin de static ip instellingen staan :) DHCP zou dan eigenlijk niet meer mogen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:07

d0s

sssst

Dat 'nieuwe' zenderpakket/zenderindeling ziet er erg goed uit, hiermee kan XMS al heel wat beter concurreren met de concurrentie (naast de beeldkwaliteit nu ook de invulling van en het aantal zenders)

[ Voor 5% gewijzigd door d0s op 11-11-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
denan schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:06:
[...]

Dan heb je ook een automatische popup gekregen waarin de static ip instellingen staan :) DHCP zou dan eigenlijk niet meer mogen werken.
Ahhhh.

Mijn foutieve aanname: ik heb op "mijn xms" bij mijn static een ander IP staan dan diegene die ik via DHCP krijg.
Kort door de bocht heb ik gisteren de gegevens die ik via DHCP krijg als static ingesteld (In my defence, de router die ik heb neemt het 1 op 1 over als je DHCP naar static veranderd, niet echt bij nagedacht...)... 8)7

Zo maar weer even testen (RDP, altijd lekker link). Vervelend want die aanname heb ik al doorgevoerd in de DNS records van de domainen.

Pffft. Ik zou dit ook niet moeten doen na een lange dag en 1.5 uur in openbaar vee vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKaNGLe694 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:17:
[...]

Ahhhh.

Mijn foutieve aanname: ik heb op "mijn xms" bij mijn static een ander IP staan dan diegene die ik via DHCP krijg.
Kort door de bocht heb ik gisteren de gegevens die ik via DHCP krijg als static ingesteld (In my defence, de router die ik heb neemt het 1 op 1 over als je DHCP naar static veranderd, niet echt bij nagedacht...)... 8)7

Zo maar weer even testen (RDP, altijd lekker link). Vervelend want die aanname heb ik al doorgevoerd in de DNS records van de domainen.

Pffft. Ik zou dit ook niet moeten doen na een lange dag en 1.5 uur in openbaar vee vervoer.
Daarom bij dit soort migraties altijd een lage TTL opgeven in je DNS voor de eerste tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:29:
[...]

Daarom bij dit soort migraties altijd een lage TTL opgeven in je DNS voor de eerste tijd ;)
Helemaal gelijk :). Grappig om te zien hoe prutserig het gaat als je het thuis doet ipv hoe je het op werk doet. "Ff snel" lijkt wederom het sleutelwoord voor rampen.
* Darkangle mompelt iets over mysql & php via IIS en word wederom gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKaNGLe694 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:38:
[...]

Helemaal gelijk :). Grappig om te zien hoe prutserig het gaat als je het thuis doet ipv hoe je het op werk doet. "Ff snel" lijkt wederom het sleutelwoord voor rampen.
/me mompelt iets over mysql & php via IIS en word wederom gek.
ik ken het.

Doe dagelijks beheer van grote netwerken, maar mijn thuis netwerk valt nog weleens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:39

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
In Soest krijgen we einde 2010 glasvezel volgens de laatste voorspellingen.
Welke zenders worden in HD uitgezonden bij het digitale televisie pakket?
Krijgen we een modem in bruikleen of moeten we dit zelf kopen?
Tot nu toe hadden we een draadloos netwerk (20 Mb abbo), 54 Mb p/s.
Vanwege de snelheid moeten we nu bedraad gaan werken, is er dan een router nodig (3 PC's)?
Welke netwerkkabel moeten we kopen (vb. Cat-5, Cat-6)? Ik bedoel dan een gewone netwerkkabel die in elk moederbord past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

TomasH schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:35:
In Soest krijgen we einde 2010 glasvezel volgens de laatste voorspellingen.
Welke zenders worden in HD uitgezonden bij het digitale televisie pakket?
Krijgen we een modem in bruikleen of moeten we dit zelf kopen?
Tot nu toe hadden we een draadloos netwerk (20 Mb abbo), 54 Mb p/s.
Vanwege de snelheid moeten we nu bedraad gaan werken, is er dan een router nodig (3 PC's)?
Welke netwerkkabel moeten we kopen (vb. Cat-5, Cat-6)? Ik bedoel dan een gewone netwerkkabel die in elk moederbord past ;)
Het modem wordt gratis opgehangen als je woning van portaal is, anders weet ik niet :)
Bedraad is wel het stabielst maar gezien je een router nodig zal hebben kan je kijken naar een draft N router dat is meer dan genoeg voor glasvezel. Als je besluit toch bedraad te gaan is de vraag 'Doe je veel aan mediastreamen etc binnen je netwerk?' als je dat namelijk veel doet is Cat-5e of Cat-6 aan te raden (mits je een Gbit Lan router hebt/koopt) anders voldoet Cat-5 prima (100Mbit netwerk).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Als je toch nieuwe bekabeling aanlegt, zou ik gelijk kiezen voor Cat-6, of in ieder geval kwaliteitskabels waarmee je een gigabit kunt halen. Dan kun je gelijk een tijd vooruit!

edit: en de aansluiting van het modem is gratis, zie http://www.soestopglasvezel.nl/faq

[ Voor 20% gewijzigd door schaduw op 11-11-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Wat is het verschil tussen Cat-5 en 6? Heeft het een andere aansluiting?
En we gaan voor het 100 Mb abonnement.
Ik wil wel graag mijn download 100% opentrekken...

EDIT:
Is Linksys RVS4000 4-Port Gigabit Security Router with VPN een goede router?
De netwerkkaarten die er nu zijn:
Mijn PC: Intel(R) 82562V-2 10/100 Network Connection
Andere PC: Intel(R) 82562GT 10/100 Network Connection
Laptop: Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
Zijn deze klaar voor de toekomst of is aanschaf van een nieuwe netwerkkaart noodzakelijk/aanbevolen?

[ Voor 71% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 11-11-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
TomasH schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:02:
Wat is het verschil tussen Cat-5 en 6? Heeft het een andere aansluiting?
En we gaan voor het 100 Mb abonnement.
Ik wil wel graag mijn download 100% opentrekken...

EDIT:
Is Linksys RVS4000 4-Port Gigabit Security Router with VPN een goede router?
De netwerkkaarten die er nu zijn:
Mijn PC: Intel(R) 82562V-2 10/100 Network Connection
Andere PC: Intel(R) 82562GT 10/100 Network Connection
Laptop: Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
Zijn deze klaar voor de toekomst of is aanschaf van een nieuwe netwerkkaart noodzakelijk/aanbevolen?
Netwerkkaarten zijn over het algemeen prima geschikt om 100Mbit te verstoken.. de prestaties van je linksys kun je checken op de link in de startpost (smallnetbuilder).

Kleine tip aangezien je duidelijk nieuw bent hier: Lees eerst de startpost en de websites van XMS/Soestopglasvezel voordat je vragen stelt. Op de meeste van je vragen staan daar de antwoorden gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Aangezien bekabeling door het hele huis best lastig gaat worden, is het ook een optie om over te schakelen naar 802.11n (300 Mb draadloos). Ondersteunt het modem van XMS 802.11n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het is puur en modem en niets meer hier. je zal denk ik toch even een router of een ap aan moeten schaffen

modems .. http://www.xmsnet.nl/uploads/file/Handleiding%20XMS.pdf

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 11-11-2009 21:34 ]

Iperf

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
[quote]Nick39 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:12:
[...]

Ben ik niet geheel met je eens,het pluspakket van Ziggo kost 9,95 maar daar zitten heel wat meer zenders in,het pakket is mooi maar kost dus wel degelijk 8,95 waarmee dus het gratis kijken van de baan is.
Ik verklaar Ziggo niet voor heilig beslist niet maar er staat daar geen enkele zender bij die ook niet in het Ziggo pakket zit.
Zie het ziggo zender pakket: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/zenderoverzicht/

Ziggo heeft slechts drie HD zenders naast Ned 1 ,2 en 3 en XMS heeft/krijgt er 5. Bovendien moet je apart betalen voor "net gemist" met een zeer mager aanbod! Een paar programma's op SBS6 en een handje vol op de Nederlandse. Bij XMS zit dit in het pluspakket waarmee je nagenoeg alle uitzendingen van Ned 1, 2 en 3 binnen haalt en daarnaast nog bijna alles van RTL 4, 5 en 7. De RTL zenders bekijk je overigens zonder de reclameblokken. Verder zullen er NOOIT lokale initiatieven op ziggo komen zoals de lokale sport, gemeentelijke items, kerktelevisie en vergeet bovendien de zorgfuncties niet. Zoals XMS vanavond vertelde op bewonersbijeenkomst "soest op glasvezel" komt de overcapaciteit van het netwerk ten goede aan lokale initiatieven. Ziggo zal nooit in de luxe positie zitten dat ze overcapaciteit hebben of krijgen. Zij krijgen de komende jaren te maken met een tekort aancapaciteit.Folkert vertelde vanavond dat Soest momenteel op 10 % inschrijvingen zit en dat in een kleine twee weken tijd.................................................................. Meer weten over het initiatief kijk dan eens op www.soestopglasvezel.nl

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42
Is er eigenlijk al ergens zo'n 'lokaal initiatief' ? Ik geloof namelijk niet dat dat er binnen nu en 5 jaar ook echt komt :)

Daarnaast is het xms zenderaanbod echt een lachertje vergeleken met die van ziggo. Leuk die paar HD kanalen, Ziggo heeft er trouwens 8! ;), maar ik heb graag ook mijn 10!!! wetenschap en natuur zenders.

• Darkangle
Was er al wat bekend over de verloting btw?

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
wiebo66 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:12:
[...]
Ziggo heeft slechts drie HD zenders naast Ned 1 ,2 en 3 en XMS heeft/krijgt er 5.
Dat klopt dus niet. Bij Ziggo zitten er 3 zenders in het hd-pakket van 3,95 euro: History, Natgeo en Discovery. De publieken én EurosportHD zitten bij Ziggo in het basispakket. VoomHD gaat binnenkort stoppen met uitzenden in Europa. Ziggo en XMS bieden dus evenveel hd-zenders, met als enige verschil in het zenderpakket dat Ziggo History aanbiedt en XMS Melody Zen. Echter, het hd-pakket bij Ziggo is 2 euro per maand goedkoper.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Ik snap eigenlijk überhaupt niet dat er extra betaald moet worden voor HD. Bij de overgang van zwart-wit naar kleur en bij de overgang van 4:3 naar breedbeeld werd het toch ook niet duurder of met speciale paketten etc. Ik wacht rustig af en over een jaar of 5 is waarschijnlijk alles standaard HD en is analoog ook afgeschaft. ;)

Ook vind ik het maar lastig dat ze overal maar "paketten" van maken. Van mij mag er één groot keuze menu komen waarbij je gewoon losse zenders kan kiezen voor bijvoorbeeld 50 cent per zender per maand. Niet elke zender zou dan even duur moeten zijn. Een kwaliteits zender zonder reclame zou bijvoorbeeld best wat duurder mogen zijn. :)

• denan
Fiber schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:39:
Ik snap eigenlijk überhaupt niet dat er extra betaald moet worden voor HD. Bij de overgang van zwart-wit naar kleur en bij de overgang van 4:3 naar breedbeeld werd het toch ook niet duurder of met speciale paketten etc. Ik wacht rustig af en over een jaar of 5 is waarschijnlijk alles standaard HD en is analoog ook afgeschaft. ;)
De productiekosten voor een HD zijn een stuk hoger.. niet alleen de apparatuur om de uitzendingen mee op te nemen maar ook de tijd die men moet steken in beeldbewerking na afloop.. Denk maar aan al die decors voor spelshows die met lijm en nietjes aan elkaar hangen. Op SD zie je dat niet.. op HD ziet het er niet uit :)
Ook vind ik het maar lastig dat ze overal maar "paketten" van maken. Van mij mag er één groot keuze menu komen waarbij je gewoon losse zenders kan kiezen voor bijvoorbeeld 50 cent per zender per maand. Niet elke zender zou dan even duur moeten zijn. Een kwaliteits zender zonder reclame zou bijvoorbeeld best wat duurder mogen zijn. :)
Als nou eens eerste de zenders beginnen met dit idee volgen de providers vanzelf. Er zijn genoeg leveranciers die alles per bundel verkopen, dus zender X krijg je alleen als je zender A,B,C en D ook afneemt.

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zie hier ook wat interessant nieuws op HD gebied in het algemeen:
http://www.hardware.info/...V_nieuws_van_de_HD_Dagen/
wiebo66 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:12:
[quote]Nick39 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:12:
[...]

Ziggo heeft slechts drie HD zenders naast Ned 1 ,2 en 3 en XMS heeft/krijgt er 5.
We moeten er denk ik geen Ziggo vergelijk topic van gaan maken,ik reageerde alleen omdat werd opgemerkt dat Ziggo hier een puntje aan kon zuigen en die opmerking vond ik onterecht.

Ziggo heeft meer HD zenders, alleen de HD zenders in het basis pakket worden niet apart genoemd, je hebt ned 1,2 en 3 HD, History HD, National Geographic HD,Discovery HD, Eurosport HD,RTL 5 en 7 HD (op het testnetwerk,die komen er bij) en buiten de pakketten om Film1 HD en Sport HD.
Een capaciteit probleem zie ik ook niet zo snel omdat Ziggo net als XMS ook al IPTV gebruikt.
Daarnaast hebben ze een VOD systeem,waarbij je bioscoopfilms kan bestellen via de videotheek.
Lokale initiatieven zie ik niet zo snel bij Ziggo komen,dat klopt,maar die heb je in Leiden bij XMS ook niet en nooit gehad,en ik betwijfel of die er ooit komen.
Ook de muziek zenders zitten bij Ziggo in het pluspakket en kosten bij xms dus ook nog eens extra 5,95.

BBC in het analoge pakket bij Soest is dus niet het analoge pakket bij iedereen bij xms,het gaat alleen om het digitale pakket,het is dus niet zo dat iedereen nu BBC 1 en 2 krijgt.
Analoog blijft je pakket zoals die nu is,dus geen BBC zenders er bij.

Helaas hebben mijn buren gisteren ook schriftelijk XMS opgezegd,ze vinden het nieuwe pakket van XMS te duur.

@Denan, had jij mijn vraag over de dvb subtitles al gezien en ondersteunt de amino dit ?
Zo niet dan heb je geen ondertitels op de discovery kanalen ( behalve het hoofd discovery kanaal) geen subs op Hallmark,MGM,Boomerang,Sci-fi,Zone-Reality,BBC-Prime,13th street enz.. dat gaat allemaal via DVB ondertitels nu..

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2009 14:41 ]

• denan
Nick39 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:06:
[...]
Helaas hebben mijn buren gister ook schriftelijk XMS opgezegd.
@Denan, had jij mijn vraag over de dvb subtitles al gezien en ondersteunt de amino dit ?
Zo niet dan heb je geen ondertitels op de discovery kanalen ( behalve het hoofd discovery kanaal) geen subs op Hallmark,MGM,Boomerang,Sci-fi,Zone-Reality,BBC-Prime,13th street enz.. dat gaat allemaal via DVB ondertitels nu..
Amino wel maar het moet ik in de firmware zitten.. Met andere woorden: geeeeeeen idee :)
denan schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:31:
[...]

Amino wel maar het moet ik in de firmware zitten.. Met andere woorden: geeeeeeen idee :)
Wel belangrijk om dat na te gaan,denk dat merendeel van de mensen wel graag de nederlandse ondertitels bij al die zenders willen zien,zonder aanpassing geen ondertiteling op veel van die mooie nieuwe zenders...

• denan
Nick39 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:43:
[...]

Wel belangrijk om dat na te gaan,denk dat merendeel van de mensen wel graag de nederlandse ondertitels bij al die zenders willen zien,zonder aanpassing geen ondertiteling op veel van die mooie nieuwe zenders...
Yup.. maar dat is iets wat binnen de verantwoordelijkheid van XMS valt. Wees in ieder geval blij dat de Scifi channel in NL niet nagesynchroniseerd is zoals in duitsland (zonder audio-2 opties :().
denan schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:56:
[...]

Yup.. maar dat is iets wat binnen de verantwoordelijkheid van XMS valt. Wees in ieder geval blij dat de Scifi channel in NL niet nagesynchroniseerd is zoals in duitsland (zonder audio-2 opties :().
Deden ze dat maar,die 2 kanaals opties.. vaak heeft duitsland mooie films maar een cpt picard met een piepstemmetje of een "come on make my day punk..." maar het kan nog erger.. neem de Polsat..elke stem,man of vrouw,is 1 persoon ! (versta er geen hol van maar tis bijna komisch om als een vrouw iets zegt diezelfde man met zijn voorleesstem er dwars doorheen toetert)
Maar het is jammer,de techniek is er om het originele audio kanaal door te geven... er zullen toch ook wel Duitsers zijn die dat op prijs stellen ?

Daarentegen zijn er ook positieve ontwikkelingen, BBC Prime en TV5 bv hebben nu ook nederlandse ondertitels,mijn Frans was nooit zo best...
En wat de Duitsers misschien nog niet zo door hebben is dat een hoop kinderen beter leren lezen als er iedere dag iets is met ondertitels waarbij ze het spelenderwijs oppikken.
Een Walt Disney film met Donald Duck klinkt ook niet in het Nederlands...

[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2009 16:43 ]

Grinnik,buurman klaagt dat ie geen internet en geen tv meer heeft.. heb um ff op stang gejaagd,misschien heeft XMS je nu al afgesloten :p... hij heeft gisteren de brief pas verstuurd dus zo snel zal dat niet gedaan zijn.

• Yogoi
at Nick39:
Er lijkt net een korte storing te zijn geweest in packetfront gebieden (waaronder dus leiden)
Alles werkt inmiddels weer (duurde echt maar 10-15 minuten lijkt het)

even de modem resetten en de diensten zouden weer moeten werken.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

XMS leest hier mee, dus ze konden zich voorbereiden..... ;) Internet en digi-tv afsluiten is zo gedaan. Analoog is wat lastiger....

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
@yogoi
misschien voor een volgend keer.... het is misschien handig om ook de website van XMS (storingen) dan snel te updaten. Ik dacht nu namelijk dat het aan mij lag. Ik ben met mijn mobiel naar de website van XMS gegaan om te kijken of het een storing bij XMS betrof, leek niet zo te zijn, dus stond al op het punt om hier te gaan kijken of er niet een kat zo gek was geweest aan een kabel te gaan knagen... (of iets anders geks, je weet het nooit namelijk)

Zou prettig zijn als we bij een storing ook daadwerkelijk snel bericht kunnen zien op de storingen website van XMS....

Verwijderd

Ik heb hier in Leiden ook een vaage telefoon verbinding en geen internet toegang via XMS... Ik zit nu op een draadloos netwerk van vrienden waarvan ik WEP weet.

ik las net dat er een storing was?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 17:19 ]

Ehm..daarnet lag ie er bij mij dus ook uit.. 5 min geleden.. Zit nu op Ziggo..

Verwijderd

Enige storing die op die moment bij xms staat is:
Telefonie: Anoniem bellen
Momenteel kunt u problemen ondervinden met de nummeronderdrukking. Mogelijk is uw nummer zichtbaar voor degene waar u naartoe belt.

Dit probleem is bekend en wordt zo spoedig mogelijk opgelost. Onze excuses voor het ongemak

ik hoop dat het snel weer woord gefixt want ik run een web server hier

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 17:24 ]

Had nooit verwacht dat ik Ziggo zou moeten gebruiken omdat internet van XMS het niet doet,wha... telefoon ligt er ook uit.. sorry tis vervelend maar eigenlijk ook wel humor,neem Ziggo er een tijdje naast omdat ik het internet niet gelijk vertrouw en nu moet ik er gebruik van maken omdat xms het niet doet _/-\o_

Verwijderd

Zal ik ook moeten neemen ja... dan moet ik denk ik wel een speciale router nemen.. heb nu een linksys WRTL met Tomato. Heb op dit moment 50MB/s ik ga denk ik een 100MB/s upgrade nemen als het mogelijk is.

• d0s

d0s

sssst

Zenderpakket van soestopglasvezel.nl is ineens weg..

nu weer online

[ Voor 16% gewijzigd door d0s op 12-11-2009 17:37 ]

Verwijderd

XMS is op dit moment weer up en running... Deze storing melding is toegevoegt:
Storing ip diensten
Er is een onderbreking geweest in de diensten.
Als u van alle apparaten een kwartier de stroom eraf haalt, zou dit de diensten moeten herstellen.

Onze excuses voor het ongemak
Hier nu ook weer op xms.. telefoon alleen nog niet,kijk ik later wel na..

Verwijderd

Betreffende de storing!

Tv, internet werkt idd weer.
maar..... meer mensen waar de telefonie dienst nog steeds niet werkt ????
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:16:
Betreffende de storing!

Tv, internet werkt idd weer.
maar..... meer mensen waar de telefonie dienst nog steeds niet werkt ????
Buren hier,ook na div keer resetten wil het lampje niet aan,het lampje bij mij brandt wel maar ik bel via Ziggo en mijn zoon hangt aan de telefoon dus kan het niet controleren.

Verwijderd

@ Nick > je buren kunnen dus ook nog steeds niet bellen?
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:45:
@ Nick > je buren kunnen dus ook nog steeds niet bellen?
Nee, en ik kom zelf met geen mogelijkheid meer boven de 10 mbit :(

Telefoon hier doet het ook niet en niet meer dan 10 mbit,flinke storing dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2009 19:30 ]

Telefonisch kontakt gehad met de helpdesk,probleem is nog niet verholpen,er is iets fout gegaan waardoor nu in elk geval de 10 mbits niet meer gehaald kan worden.
Moest nu een uur het modem van de stroom afhalen.
Heb ik al gedaan maar maakt niet uit.
"meneer dat maakt wel uit"
Fijn..vertel dan even wat het uitmaakt als ik het al gedaan heb en het geen verbetering oplevert ?
"meneer geen idee,ze zijn er nog mee bezig,kan ik u nog ergens anders mee helpen ? "
Ehh nou ja uw oplossing werkt niet.... zijn er mensen die op speedtest.net nog wel boven de 10 mbits uitkomen ?
Telefoon heeft het gedaan maar is nu dus ook uit...

Hoppa,kabels er uit,op Ziggo over en weer 50 mbit..ik denk dat ik overtuigd ben wat mijn keuze moet gaan worden.
Zal alvast een hint geven..dat Arris modem gaat niet terug.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2009 19:48 ]

Verwijderd

Hier werkt alles weer naar behoren :)
Stroom van alles afgehaald, router, stb, packetfront, telefonie modem,
alles eraf voor 15 minuten.
Toen alles weer één voor één erop gezet en alles werkte weer!

• d0s

d0s

sssst

OBN in Son en Breugel al naar 150 Mbit.. weet iemand hoe het zit met de hardware daar? dat zijn dan wel gigabit poorten neem ik aan.
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:49:
Hier werkt alles weer naar behoren :)
Stroom van alles afgehaald, router, stb, packetfront, telefonie modem,
alles eraf voor 15 minuten.
Toen alles weer één voor één erop gezet en alles werkte weer!
Mijn ip nummer is ook gewijzigd dus werken mijn servers ook niet meer.
Ik moet dus mijn nieuwe ip nummer weer bij de hosting provider invoeren,een nieuw zonefile genereren en de DNS servers laten updaten !
Ik vrees dat ik de servers gewoon ook naar Ziggo overzet nu ik toch de DNS zonefiles weer moet gaan wijzigen en dan morgen maar de opzegbrief er uit.

@yogoi hoe ging dat ook al weer met telefoonnummers porteren,moet dat verzoek van mij of van Ziggo komen ?

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
internet in utrecht lijkt ook niet over de 10mbit te willen... zelfs na even stroom eraf en er weer op.

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

@Nick39 Heb je dan geen vast IP aangevraagd en ingesteld? 't Zal wel erg rustig worden hier ;)

Bij mij werkte vanmiddag internet een paar minuten niet, na een router reboot weer wel. Voor de telefonie heb ik de stroom ook 15min van het modem afgehaald en daarna werkte ook dat weer.

edit: draadloos haal ik 2MB/s bij het testbestand, dus duidelijk boven de 10mbit, hebbie je router wel gereboot?

[ Voor 16% gewijzigd door schaduw op 12-11-2009 20:43 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier in Zeewolde (niet Packetfront, maar Genexis platform) geen enkel probleem, alles werkt goed.

schaduw schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:39:
@Nick39 Heb je dan geen vast IP aangevraagd en ingesteld? 't Zal wel erg rustig worden hier ;)

Bij mij werkte vanmiddag internet een paar minuten niet, na een router reboot weer wel. Voor de telefonie heb ik de stroom ook 15min van het modem afgehaald en daarna werkte ook dat weer.

edit: draadloos haal ik 2MB/s bij het testbestand, dus duidelijk boven de 10mbit, hebbie je router wel gereboot?
Nee ik heb geen vast ip aangevraagd omdat het tot 3 maanden geleden eigenlijk al die tijd het zelfde was.
Uiteraard heb ik de router gereboot (stom woord dit) maar al die dingen hadden weinig zin.
Uiteindelijk heb ik het reset knopje van het packetfront modem gebruikt en dat heeft resultaat gehad,heb nu de 50 mbit weer.. denk dat het packetfront zelf vast was gelopen op 10 mbit.
Maar ik had Ziggo al voor proef en haal daar ook gewoon ruim 50 mbit mee,heb zonder te moeten betalen daar een vast ip mee,telefonie,tv,digitale tv mee,ik heb Ziggo internet er bij genomen voor proef om te zien of het betrouwbaar is en dan valt XMS weg.
Als ik nu overstap betaal ik bijna 20 euro minder en nu draait uiteindelijk de server toch ook op Ziggo en betaal ik 36 euro meer... ik heb een opzegtermijn van een maand maar deze storing heeft me wel een zet nog dichter naar Ziggo gezet,maar goed,het draait weer..ik kijk nog ff.. mijn naaste buren zijn ook al weg van XMS,analoog niet goed,newsserver problemen,steeds weer die telefonie problemen,nu weer een storing,straks dat andere netwerk,twijfel nu wel heel erg..maar goed ik wil eerst weten hoe dat met die portering gaat en dan zie ik aan het eind van de maand wel hoe of wat.
Het enige nadeel aan het Ziggo probleem is die 5 mb upload..da's natuurlijk geen *censored* voor een eigen server.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2009 22:14 ]

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Tja, als je eigen server echt zo belangrijk is, zou eenmalig 25 euro voor een vast-ip toch een nuttige investering zijn? Bij elke reboot van je router of modem, is er een kans dat je een nieuw IP krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Hmmmmmmmm

Gisteren thuis gekomen, vrouw een beetje geirriteerd: internet was weg geweest. Gek genoeg 0.0 bericht op de site, ze had op eigen initiatief op haar mobieltje gekeken (zelf niet nagegaan).

Bij thuiskomst werkte alles weer, geen snelheids test gedaan; ik wist niet dat er een storing was.

Gezien we een nieuw IP hadden (???) liggen mijn servers ook even op hun gat (jammer, gezien het voice gedeelte van mijn server al live is!).

@Denan:
19:30, Gisteren, had ik niet veel tijd, excuses hier voor, ik zal wat beter testen van het weekend, echter ik wou dit even doen zodat ik nog feedback kon vragen als het niet werkte.

1) Mijn XMS ingelogged, de ipconfiguratie over genomen in mijn router die daar (mijn xms) staat voor fixed IP.
2) Actief gemaakt router gereboot.
3) Verbinding weg.
4) Glas modem (leiden, ik weet niet welk type ik heb) gereset.
5) router gereboot.
6) nog steeds geen verbinding.

Dit lijkt mij overeen te komen met wat je eerder aangaf over het type glasmodem, echter:

7) Router op DHCP gezet, gereboot, instant acces.
8 ) Afwijkend IP van mijn fixed IP zoals op Mijn XMS vermeld word.

Moet ik langer wachten met het glas modem uit te houden, of doe ik iets anders fout?
Ik neem hier even voorzichtig een aanname: Gezien ik niet het fixed IP adres krijg via DHCP, zal ik wel een fixed zelf in moeten stellen. Echter, dat lijkt geweigerd te worden.

Bedankt alvast.

@Yogoi:
Is er al nieuws over de uitkomst van de verloting van de 2 Animo 130 boxen? (mijn vrouw heeft veel hoop op TV in de slaapkamer ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door Darkangle op 13-11-2009 09:43 . Reden: 8 ) kan niet zonder spatie... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:42:
Moet ik langer wachten met het glas modem uit te houden, of doe ik iets anders fout?
Ik neem hier even voorzichtig een aanname: Gezien ik niet het fixed IP adres krijg via DHCP, zal ik wel een fixed zelf in moeten stellen. Echter, dat lijkt geweigerd te worden.
Laat hem even wat langer van de stroom.. ik denk dat de wijkrouter je DHCP lease nog vasthoud en daardoor geen ander IP op je link toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ok, ik vraag mijn vrouw wel even of ze de mountfarm kan onderbreken (118 and still going) voor een uurtje (ik zit op werk, zal de mik wel ff riskant via RDP aanpassen :D ).

Mocht je me niet meer hebben zien posten vandaag dan heeft mijn vrouw me vermoord; je weet mijn adres gegevens.

Ik neem aan 60 min zonder stroom? Ik kan ook mijn router een ander MAC geven als dat nog helpt.

[edit] Ik kan ook een DHCP release sturen voordat ik het glas uitzet, help dat voor de wijk router?

[ Voor 11% gewijzigd door Darkangle op 13-11-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:50:
Ik neem aan 60 min zonder stroom? Ik kan ook mijn router een ander MAC geven als dat nog helpt.

[edit] Ik kan ook een DHCP release sturen voordat ik het glas uitzet, help dat voor de wijk router?
een release + 60 minuten zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:50:
Ok, ik vraag mijn vrouw wel even of ze de mountfarm kan onderbreken (118 and still going) voor een uurtje (ik zit op werk, zal de mik wel ff riskant via RDP aanpassen :D ).

Mocht je me niet meer hebben zien posten vandaag dan heeft mijn vrouw me vermoord; je weet mijn adres gegevens.

Leiden is packetfront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:03:
[...]

een release + 60 minuten zou voldoende moeten zijn.
Ik krijg nu weer met geen godsmogelijkheid de mail de deur uit.
The smtp server smtp.xmsnet.nl said: 451 4.3.2. Please try later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Tijd voor een eigen mail-servertje..... ;) Of gewoon gmail oid. Zijn er serieus nog mensen die zo'n provider gebonden mail nog echt gebruiken? Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor contact met XMS, hoofdzakelijk rekeningen. Als je straks overstapt naar Ziggo kun je weer iedereen een e-mail-adres-wijziging sturen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:32:
[...]

Ik krijg nu weer met geen godsmogelijkheid de mail de deur uit.
The smtp server smtp.xmsnet.nl said: 451 4.3.2. Please try later
Relaying denied.. Als je via je ziggo verbinding probeert te mailen moet je jezelf eerst aanmelden op de SMTP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schaduw schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:19:
Tja, als je eigen server echt zo belangrijk is, zou eenmalig 25 euro voor een vast-ip toch een nuttige investering zijn? Bij elke reboot van je router of modem, is er een kans dat je een nieuw IP krijgt.
Zoals je ook van DaRKaNGLe694 ziet is een vast ip hebben geen garantie dat je die ook weer krijgt bij het rebooten.
Daarnaast als xms over gaat op haar nieuwe netwerk,behoud je dat ip ook niet en is dat dus ook weggegooid geld.
Ik heb bij een router reset nog nooit een ander ip gehad omdat de wijkserver je ip nummer (je lease) een uur lang vasthoudt en je bij een router reset ruim binnen dat uur blijft.
Zelfs een reset van het modem geeft geen ander ip nummer,vanwege die lease bij de wijkrouter.
Pas als je langer dan een uur het modem offline gooit,vervalt de lease in de wijkrouter en ook je ip nummer.
De kans is dus zo klein dat je normaal gesproken een ander ip krijgt dat ie te verwaarlozen is.
Er is nu wat anders gebeurt,er is wat gereset bij xms waardoor intern de leases die uitgedeeld waren door de wijkrouters niet meer geldig waren.
Daarvoor moet je ook je modem offline halen waardoor die na een uur uit de wijkrouter verdwenen is en je bij aanmelding een nieuw ip krijgt toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:01:
[...]

Zoals je ook van DaRKaNGLe694 ziet is een vast ip hebben geen garantie dat je die ook weer krijgt bij het rebooten.
Nee.. darkangle heeft zijn vaste IP niet geconfigureerd. Hij werkt nog via DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:51:
[...]

Relaying denied.. Als je via je ziggo verbinding probeert te mailen moet je jezelf eerst aanmelden op de SMTP server.
Alleen zit ik niet op de ziggo verbinding.
Als ik die gebruikte had ik uiteraard de smtp op die van ziggo gezet...
Ik krijg dit sinds ik gisteren het nieuwe ip heb gehad van xms...
De servers en andere pc's staan op een aparte router direct op ziggo.
Deze pc en 2 laptops staan via een eigen router op XMS.
Uiteraard gebruik ik op deze pc en op de laptops de smtp server van xms en op de andere pc's de smtp van Ziggo.. zo dom als ik er uit zie ben ik (nog) niet :+

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 13-11-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:06:
Uiteraard gebruik ik op deze pc en op de laptops de smtp server van xms en op de andere pc's de smtp van Ziggo.. zo dom als ik er uit zie ben ik (nog) niet :+
Niet? ow.. In dat geval-> email je ip eens naar mijn adres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:21:
[...]

Niet? ow.. In dat geval-> email je ip eens naar mijn adres :)
Ik weet dat dat moeilijk te geloven is.. volgens mijn zoon hoopt ie dat ik wel net zo oud word als dat ik er uit zie..mail is onderweg vanaf hotmail.
Grr er is daar een banner, weet u het ontbrekende getal ?
Een rondje met 5 taartpunten, een lege taartpunt, in de andere staan de volgende getallen:
0,7,10,9, ? blijkbaar ben ik toch dommer want ik kan er niet op komen..

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 13-11-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

4 denk ik....

Het getal dat je bij het vorige getal opteld wordt steeds 4 lager....

0 + 7=7
7 + (7-4)=10
10+ (7-4-4)=9
9 + (7-4-4-4)=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:13:
4 denk ik....

Het getal dat je bij het vorige getal opteld wordt steeds 4 lager....

0 + 7=7
7 + (7-4)=10
10+ (7-4-4)=9
9 + (7-4-4-4)=4
word ik ff stil van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd.. ik snap er nog geen knars van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:33:
[...]

idd.. ik snap er nog geen knars van :?
Deel tussen de haakjes reken je eerst uit... By the way, volgende maand NET 5 ook in HD bij Ziggo in het basis pakket en in januari volgen Veronica en SBS 6.

"SBS Broadcasting beloofde 'nog dit jaar' met HDTV te beginnen met Net 5 HD. De gehele infrastructuur voor de aanlevering van al haar zenders in HD-kwaliteit is nagenoeg operationeel. Met een Eurofiber glasvezelverbinding kan HD beeld heen en weer tussen de hoofdlocatie van SBS en de studio's in Amsterdam aan het IJ en de Mediagateway in Hilversum verbindt. Vanuit deze locaties kan HD naar de distributeurs.

SBS is na veel onderhandelingen rond met de kabelaars Ziggo, UPC en Caiway en met CanalDigitaal. Net 5 kan relatief veel buitenlandse producties in HD vertonen. Eric Eljon van SBS Broadcasting maakte tijdens de HD Dagen bekend dat NET5 vanaf volgende week in HD uitzendt, Veronica en SBS6 volgen in januari. "

[ Voor 59% gewijzigd door Nick39 op 13-11-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Op hardware.info zegt men dat er een exclusieve overeenkomst is van SBS met Caiway op Net5 vanaf eind deze maand in HD uit te zenden. UPC volgt dan begin 2010 en met Ziggo zou nog geen overeenkomst zijn wegens de vergoeding die SBS vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schaduw schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:37:
Op hardware.info zegt men dat er een exclusieve overeenkomst is van SBS met Caiway op Net5 vanaf eind deze maand in HD uit te zenden. UPC volgt dan begin 2010 en met Ziggo zou nog geen overeenkomst zijn wegens de vergoeding die SBS vraagt.
Die overeenkomst is er inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Hoe is het met XMS en de hd-kanalen? Kunnen we in 2010 dan eindelijk wat meer zenders verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Gangster93 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:33:
Hoe is het met XMS en de hd-kanalen? Kunnen we in 2010 dan eindelijk wat meer zenders verwachten?
heej.. psst.. stukje teruglezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg mijn mail nu wel weg,maar het gaat extreem traag,meer mensen die dit hebben ?
Balkje loopt zeer snel op om aan het eind stil te blijven staan.
Misschien weer een scanner die vast staat net als laatst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
denan schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:48:
[...]

heej.. psst.. stukje teruglezen ;)
Daar staat geen duidelijkheid hoor, alleen dat xms te klein is en dus geen hd-kanalen krijgt. Dus dit is hierbij bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gangster93 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:22:
[...]

Daar staat geen duidelijkheid hoor, alleen dat xms te klein is en dus geen hd-kanalen krijgt. Dus dit is hierbij bevestigd?
Nog iets verder terug kan je zien dat XMS het gehele aanbod van soest gaat aanbieden.
Vervolgens zou je dan gelezen hebben dat het aanbod hier staat:
http://soest.glasvezel.nu...r/HR_Tarieven_nov2009.pdf
En dan voor alle duidelijkheid ook nog op de tweede bladzijde van dat PDF file,en dan het aanbod bij DIGITALE tv waarbij analoog alleen voor Soest geldt maar digitaal binnenkort bij heel xms.
Het staat er echt maar duidelijker kan ik het niet neerzetten.
Daarna is een bezoek aan http://www.pearle.nl/ misschien aan te raden _/-\o_
Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.