Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.405 views

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ok, daar zijn we weer.

Release gedaan van mijn IP, router uitgezet, glasmodem uitgezet.

Gaan winkelen.

Niewe sitecom terug gezet met de fixed IP instellingen van mijn xms pagina.

Niets. ik kon niet eens de gateway of DNS server pingen.

Na een tijdje gewacht te hebben, voor de grap de sitecom op DHCP gezet; werkt gelijk.... Zucht. Wederom een ander IP.

Ik doe niets fout, dus ik neem aan dat ik mijn fixed IP moet krijgen van DHCP. Echter, ook dit werkt niet.

Gezien ik voor een fixed IP heb moeten betalen (???) begin ik langzaam wat geirriteerd te raken.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:19

Fiber

Beaches are for storming.

DaRKaNGLe694 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:39:
..........
Gezien ik voor een fixed IP heb moeten betalen (???) begin ik langzaam wat geirriteerd te raken.
Mischien eens met de helpdesk bellen en vragen of je wel écht een vast ip hebt gehad..... O-)

Ik gok er op dat er iets fout gegaan is, en dat je, ondanks je aanvraag en betaling nog steeds gewoon eeen dynamisch ip hebt..... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Darkangle
Fiber schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:54:
[...]

Mischien eens met de helpdesk bellen en vragen of je wel écht een vast ip hebt gehad..... O-)

Ik gok er op dat er iets fout gegaan is, en dat je, ondanks je aanvraag en betaling nog steeds gewoon eeen dynamisch ip hebt..... :z
Er staat een fixed IP op de pagina "Mijn XMS". Ik neem aan dat deze door hun systeem gegenereerd is bij aanvraag.

Ik heb de helpdesk gebeld, maar die zijn al vannaf 4 uur dicht.

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:34
Nick39 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:55:
[...]

Nog iets verder terug kan je zien dat XMS het gehele aanbod van soest gaat aanbieden.
Vervolgens zou je dan gelezen hebben dat het aanbod hier staat:
http://soest.glasvezel.nu...r/HR_Tarieven_nov2009.pdf
En dan voor alle duidelijkheid ook nog op de tweede bladzijde van dat PDF file,en dan het aanbod bij DIGITALE tv waarbij analoog alleen voor Soest geldt maar digitaal binnenkort bij heel xms.
Het staat er echt maar duidelijker kan ik het niet neerzetten.
Daarna is een bezoek aan http://www.pearle.nl/ misschien aan te raden _/-\o_
haha, Ok hierom kan ik wel lachen, Hierbij mijn oprechte excuses, Misschien toch iets snel gereageerd.

In iedergeval nog bedankt voor je reactie.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wel gek dat Discovery Travel & Living niet in het digitale basispakket zit, want dat is wel beloofd bij de introductie van digitale televisie. Alle zenders uit het analoge pakket zouden zonder meerkosten ook in het digitale pakket komen. In dat licht mis ik ook Travel Channel, Sat 1 en XXL.

Tevens lijkt ondanks voorgenoemde belofte men toch geld te gaan vragen voor Discovery Travel & Living, Motors TV en Eurosport 2.

Hoe verhouden de "extra" zenders in het basispakket zich met het Pluspakket? Discovery Science zit namelijk in beiden. :? En wat betekent "extra" eigenlijk? Een zender zit in het basispakket of niet lijkt me. Waarom dat als "extra" aanduiden?

Wel fijn dat men toch BBC 1 en 2 in het basispakket zal opnemen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11 20:45

psychoclown

Back in black

Van de week waren hier al klachten over een grote storing maar toen ik thuis kwam vrijdag leek alles normaal nadat ik mijn router en modem even van het stroom af had gehaald.
Echter schommelt de download snelheid wel heel erg! Gister ging via usenet de ene film met een average van 8,7MB/s (ik heb 50Mbit..???) en de ander kwam niet boven de 3MB/s average..

Wat dan wel weer grappig is, ik kon nooit boven de 20-25Mbit upload uit komen terwijl mijn router dat makkelijk moet trekken maar na deze week kan ik opeens tot 35Mbit uploaden :o Lijkt me dus niet helemaal aan mijn netwerk te liggen?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

DaRKaNGLe694 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:39:Release gedaan van mijn IP, router uitgezet, glasmodem uitgezet.
[...]
Ik doe niets fout, dus ik neem aan dat ik mijn fixed IP moet krijgen van DHCP. Echter, ook dit werkt niet.
Volgens mij blijft DHCP werken, ook al heb je een vast IP aangevraagd. Als je dan DHCP inschakelt, krijg je weer een willekeurig IP adres (dus niet het gereserveerde vaste IP) toegewezen. Waarschijnlijk gaat het wel werken als je nu een vast IP inschakelt en een uur wacht (lang geleden dat ik dat gedaan heb, mijn router is braaf ingesteld ;)).

Ik snap ook niet hoe je je IP gereleased hebt, als je een vast IP had ingesteld, releasen kan toch alleen bij gebruik van DHCP?
Gangster93 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:14:
[...]

haha, Ok hierom kan ik wel lachen, Hierbij mijn oprechte excuses, Misschien toch iets snel gereageerd.

In iedergeval nog bedankt voor je reactie.
Je hebt het in elk geval opgevat zoals ik het bedoeld had ;)

• Darkangle
schaduw schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:19:
[...]

Volgens mij blijft DHCP werken, ook al heb je een vast IP aangevraagd. Als je dan DHCP inschakelt, krijg je weer een willekeurig IP adres (dus niet het gereserveerde vaste IP) toegewezen. Waarschijnlijk gaat het wel werken als je nu een vast IP inschakelt en een uur wacht (lang geleden dat ik dat gedaan heb, mijn router is braaf ingesteld ;)).

Ik snap ook niet hoe je je IP gereleased hebt, als je een vast IP had ingesteld, releasen kan toch alleen bij gebruik van DHCP?
Zoals ik al aangaf, draaide ik op DHCP.

Ook heb ik al gezegd dat ik het glasmodem al uit had gezet voor een lange tijd, en na aanzetten een nieuwe router online bracht met fixed IP instellingen. Ik zie even geen verschil tussen wat jij beschrijft en ik gedaan en beschreven hebt.

Nog even over het Fixed/DHCP verhaal, sommige providers geven je een fixed IP via DHCP, anderen weer niet. Zoals je hier een pagina of 3 terug kan lezen doet XMS beiden, afhankelijk van welk glasmodem je hebt.

Ik heb in het totaal 3 uur gewacht, ik denk niet dat het nog aan mij ligt.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
DaRKaNGLe694 schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:22:
[...]
Ik heb in het totaal 3 uur gewacht, ik denk niet dat het nog aan mij ligt.
Ik gok er ook op dat je oude (DHCP) lease in de wijkrouter "vast" zit waardoor je geen static IP krijgt. Toch even de helpdesk bellen dan kan de netwerkbeheerder het handmatig verwijderen.

• Yogoi
  • Laatst online: 31-05 15:39
bel inderdaad even of mail me even op webteam[at]xmsnet.nl

Ik denk dat in je packetfront modem internet nog op dynamisch staat en dat de diensten er even opnieuw opgezet moeten worden.

• Darkangle
Eindelijk :).

Na een aanpassing in het glasmodem zelf (dit blijkt in sommige gevallen handmatig te moeten) werkt het in een keer.

<--- Blij en tevreden.

Verwijderd

http://www.xmsnet.nl/135_Storing.html

Nou, hier in Nijmegen doet XSnews het anders ook niet..... :'(

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:35
Misschien interessant voor de Hilversummers die wachten op hun Glasverbinding via XMS..

Na een telefoontje werd me gister het volgende verteld:

- Wijk Kerkelanden wordt vanaf heden aangesloten
- overige gebieden worden vanaf januari aangesloten

gewoon ter info :)

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:41
Zijn er nog meer mensen bij wie de digitale TV het nu niet meer doet? Ik zie alleen een wit scherm.
Op de website van XMS staat:
Op woensdag 18 november zullen er tussen 02:00 en 06:30 werkzaamheden plaatsvinden aan het digitale telvisie platform van XMS.
Mogelijk zullen de IPTV diensten tijdens dit tijdsvak maximaal 30 minuten onderbroken worden.
Extra diensten zoals Uitzending gemist en RTL plus zullen wel beschikbaar blijven.
Raar dat de Digitale TV nu al niet meer werkt. Ik kijk nu weer analoog.
De newsserver ligt er ook al de hele avond uit.

• Mau_Maus
  • Niet online
Yes wou net posten... was ff Call of Duty gaan spelen.. dus op standby gedaan... doe het net weer aan en wit...

Zowel de 130 in woonkamer en de 110 in slaapkamer....

En het is in Hilversum

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 17-11-2009 22:37 ]

Verwijderd

Ja, hier in Nijmegen ligt digi tv er ook uit. Inderdaad wit scherm en reageert helemaal niet op afstandsbediening. Stroom eraf halen en weer erop heeft ook geen effect. En inderdaad, nieuwsserver ligt er ook uit...

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 13:21
lethargy schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:28:
Zijn er nog meer mensen bij wie de digitale TV het nu niet meer doet? Ik zie alleen een wit scherm.
Datzelfde heb ik ook. De STB uitzetten kan ook niet meer, het rode lampje licht alleen op als ik op de afstandbediening druk, het scherm blijft gewoon wit.
Ik heb de stekker al uit de box gehaald in de hoop dat-ie het morgen weer doet.

edit: Species kan sneller typen dan ik...

[ Voor 6% gewijzigd door ArjenB64 op 17-11-2009 22:39 ]

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11 12:43
Hier in Amersfoort werkt het weer

• Mau_Maus
  • Niet online
In Hilversum ook weer... dat was kort :)

• lethargy
  • Laatst online: 22:41
De digitale TV en de Newsserver doen het weer!

Verwijderd

Inderdaad, hier doen beide diensten het ook weer. Ik moet eerlijk bekennen, ik had niet gedacht dat dat vandaag nog goed ging komen. Complimenten dus.

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
XMS gaat nu ook actief in Almere. Jammer voor Choka nog niet in zijn gebiedt.
Het verslag van de aankondiging vanmiddag staat op http://www.glasvezel.nu/n...ms-nieuwe-provider-almere

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• mschepers
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10 18:29
De TS zegt dat het abo 32,95 kost voor internet 50/50. Echter op de XMS website zie ik 42,50. Ik zie in de thread niks terug over een prijsverhoging.

Toch best een groot verschil, vandaar mijn vraag, is het 32,95 voor oude klanten en 42,50 voor nieuwe? Of hangt de prijs af van waar je woont?

• psychoclown

psychoclown

Back in black

mschepers schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:33:
De TS zegt dat het abo 32,95 kost voor internet 50/50. Echter op de XMS website zie ik 42,50. Ik zie in de thread niks terug over een prijsverhoging.

Toch best een groot verschil, vandaar mijn vraag, is het 32,95 voor oude klanten en 42,50 voor nieuwe? Of hangt de prijs af van waar je woont?
32.95 is voor oude klanten die niet van pakket wisselen maar de TS mag inderdaad weer eens een update krijgen en misschien ook wel een nieuw deeltje :)

• Mau_Maus
  • Niet online
mschepers schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:33:
[...]
Ik zie in de thread niks terug over een prijsverhoging.
[...]
Het is wel eens genoemd ;)
Mau_Maus in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Neemt niet weg dat de TS een update mag krijgen, sommige mensen kijken eerst in de TS zoals het hoort ;)

• Mau_Maus
  • Niet online
psychoclown schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:23:
[...]

Neemt niet weg dat de TS een update mag krijgen, sommige mensen kijken eerst in de TS zoals het hoort ;)
Dat ontken ik ook verder niet

Verwijderd

bij tele2 heb je nu een HD harddisk recorder. ik geloof dat deze ook door amino geproduceerd worden en dus ook voor iptv gemaakt zijn. ik hoop dat deze binnenkort ook voor xms verkrijgbaar worden.

hier trouwens een artikel daarover.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 01:04 ]

• wiebo66
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 00:54:
bij tele2 heb je nu een HD harddisk recorder. ik geloof dat deze ook door amino geproduceerd worden en dus ook voor iptv gemaakt zijn. ik hoop dat deze binnenkort ook voor xms verkrijgbaar worden.

hier trouwens een artikel daarover.
Ik wacht liever op de aanpassing van de 130 waardoor er een usb HDD aan gehangen kan worden. :)

Verwijderd

zit die aanpassing er dan aan te komen?

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
wiebo66 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 01:34:
[...]Ik wacht liever op de aanpassing van de 130 waardoor er een usb HDD aan gehangen kan worden. :)
Wat is er dan mis met de Amino A532 STB? Is van hetzelfde bedrijf en ook voor IPTV ontwikkeld - lijkt me dan toch ook een makkie om die ook voor XMS in gebruik te nemen of niet? Anders heb je naast je STB-kastje ook nog een HD-kastje staan :/

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52
Ja laat die Amino A532 maar komen XMS :)

• DjVe
  • Laatst online: 16-11 18:00

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb zo'n Amino al in de pre order staan bij Tele2 :P...Februari 2010 komt die uit!

Ben eigenlijk wel benieuwd wat het kastje doet als ik hem op XMS aansluit :P

• denan
Jordy van e schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:50:
Ik heb zo'n Amino al in de pre order staan bij Tele2 :P...Februari 2010 komt die uit!

Ben eigenlijk wel benieuwd wat het kastje doet als ik hem op XMS aansluit :P
Helemaal niets.. daar zit compleet andere firmware in.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

jammer :P

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 18:01
Bij Tele2 krijg je die Amino nu gratis bij een 2-jarig abonnement. Ik moet zeggen: dit klinkt erg verleidelijk nadat ik twee weken volstrekt onnodig zonder XMS-internet heb gezeten, en zonder ook maar één keer sorry te hebben gehoord. Ook zet Tele2 in op hdtv en komt dat bij XMS maar niet van de grond...

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Krizna schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:27:
Bij Tele2 krijg je die Amino nu gratis bij een 2-jarig abonnement. Ik moet zeggen: dit klinkt erg verleidelijk nadat ik twee weken volstrekt onnodig zonder XMS-internet heb gezeten, en zonder ook maar één keer sorry te hebben gehoord. Ook zet Tele2 in op hdtv en komt dat bij XMS maar niet van de grond...
Het is nog maar de vraag hoe goed dat gaat werken he...volgens mij worden de normale digitale uitzendingen naar 720 getilt. Ben eerder benieuwd hoeveel snelheid ik moet inleveren en hoe snel het zappen gaat! Dit is bij XMS wel in orde (helaas heb ik geen vezel aansluiting thuis)
Jordy van e schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:37:
[...]

Het is nog maar de vraag hoe goed dat gaat werken he...volgens mij worden de normale digitale uitzendingen naar 720 getilt. Ben eerder benieuwd hoeveel snelheid ik moet inleveren en hoe snel het zappen gaat! Dit is bij XMS wel in orde (helaas heb ik geen vezel aansluiting thuis)
Beetje speculeren, waarom zou een bedrijf als tele2 wat niet veel meer is dan een doorgeefluik, een reseller van diensten,de SD uitzendingen eerst upscalen naar 720,het dan HD gaan noemen,terwijl de amino zelf upscaling doet.
Ze mogen zelfs niet eens wat aan de content doen,wat denk je dat SBS doet die zelf HD uitzendingen gaat verzorgen als Tele2 zich er aan zou gaan branden de gewone uitzendingen naar HD te upscalen en het dan aan te bieden als de HD versie van SBS ?
Dan zou XMS morgen alle zenders in HD kunnen aanbieden die nu SD zijn,nee dat mag echt niet en dat zal Tele2 ook echt niet gaan doen.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Info van Tele2:

2x scherper beeld dan SD
Standaardkanalen ook in HD-kwaliteit
Interactieve TV Gids
Reminders instellen voor tv-programma's die je niet wilt missen

Staat verder niets bij welke kanalen HD zijn en welke niet...anyway back ontopic!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 13:30
Is er iemand die wat meer af weet van storingen in Arnhem m.b.t. internet? De boel staat aardig te klapperen vandaag helaas :(

08:00 eerste hickup van 1 minuutje
11:50 weer een van 1 minuutje
13:32 tot op heden helemaal niets meer

[ Voor 47% gewijzigd door sPENKMAN op 19-11-2009 19:58 ]

Eve char: Warock <TEST>

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Jurjen de Vries schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:26:
XMS gaat nu ook actief in Almere. Jammer voor Choka nog niet in zijn gebiedt.
Het verslag van de aankondiging vanmiddag staat op http://www.glasvezel.nu/n...ms-nieuwe-provider-almere
Tjee, wat oud nieuws. had bericht al op glasvezel.nu geplaatst. :) :9

• denan
psychoclown schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:23:
[...]

Daar hebben jullie ook wel gelijk in. Aangezien XMS hier nu zelf actief post lijkt het me handiger als zij de TS overnemen van mij, uiteindelijk werk ik tenslotte wel voor een ander bedrijf en het lijkt me handiger om 'vreemde situaties' te voorkomen :)

Dus..
@Yogoi: Kun jij een nieuwe thread aanmaken? Je kunt natuurlijk gewoon de bbcode van mijn TS kopiëren. Als je hulp nodig hebt weet je mijn adres te vinden!
Storing bellen naar KPN:
http://www.nu.nl/binnenla...t-landelijke-storing.html

Mocht je hiervan last hebben dan ligt dat dus niet aan xms.

• Darkangle
Het ziet er werkelijk niet uit, en het draait allemaal binnen de webpage.... lelijk, en heeft een on-af gevoel.

Ook is het niet echt XMS gerelateerd ;)
DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:14:
[...]

Het ziet er werkelijk niet uit, en het draait allemaal binnen de webpage.... lelijk, en heeft een on-af gevoel.

Ook is het niet echt XMS gerelateerd ;)
Het was meer bedoeld als alternatief voor mensen die nog niet digitaal XMS hebben maar wel een ps3, hoe het er uit ziet kan ik niet beoordelen omdat zoonlief saintsrow 2 zit te spelen ( schrijf je dat zo ? ) en ik niet naar de tv "mag" wijzen...

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Wat kun je het beste doen als er internet storing is geweest?
Vorige week haalde ik al aan dat het internet na die storing (Arnhem) wel weer goed deed maar wel erg onregelmatig/schommelend en had ik op een gegeven moment zelfs 10MB/s en gemiddeld 8MB/s.
Nou las ik van de week al dat sPENKMAN van de week nog in Arnhem weer storing had en ik constateer nog steeds het schommelen van de snelheid.
Vorige week had ik al het een en ander geprobeerd door de router en moden te rebooten maar dat hielp niet heel veel.. iemand ideeën of tips?

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
chocka schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:10:
[...]

Tjee, wat oud nieuws. had bericht al op glasvezel.nu geplaatst. :) :9
Jij was te vroeg ;-) We hebben ervoor gekozen om te wachten tot het officiële persmoment van XMS en de wethouder te Almere. Omdat een andere redactie ook de uitnodiging had ontvangen was er al ergens anders wat online te lezen. Voordeel is dat wij een compleet verhaal hebben waaronder de aankondiging van de gemeente TV zender op het digitale netwerk, nadeel is dat we wat laat waren. Maar gelukkig zijn er dan mensen als jij die al een update plaatsen :-)

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:00
Hey Chocka, ook hier actief? :-). Gaaf dat XMSnet nu ook naar Almere komt! Alleen jammer genoeg, netals bij Chocka, dus ook nog niet in mijn wijk :(.

Wel vraag ik me af: Ik lees veel over storingen of slechte kwaliteit in het analoge tv-signaal, de afgelopen tijd. Is dit inmiddels alweer een beetje fatsoenlijk? En hoe is de kwaliteit eigenlijk van de FM doorgifte?

Het klinkt iig wel alsof XMSnet, ondanks soms wat storingen, een redelijk nette dienstverlening heeft :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Ik heb sinds 1600 uur geen verbinding meer met internet. Bekend probleem? Nieuwland Amersfoort. Helaas is de helpdesk niet bereikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 16:59 ]

Verwijderd

Zeewolde lag er ook uit, het werkt nu net weer :)

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30
Same in Veenendaal. Wel erg vervelend dat er geen storing nummer is oid. Helpdesk bellen had na 16:00 geen zin meer.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Yogoi
  • Laatst online: 31-05 15:39
@Yogoi: Kun jij een nieuwe thread aanmaken? Je kunt natuurlijk gewoon de bbcode van mijn TS kopiëren. Als je hulp nodig hebt weet je mijn adres te vinden!
Ik zal na het weekend eens kijken. Heb het de laatste tijd veels te druk....

Verwijderd

Gelukkig werkt het weer :)

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 12:51
Geen analoog tv signaal in Veenendaal wel digitaal tv signaal.

Meer mensen hier last van?

• MoFaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-08-2022
Inderdaad, geen analoog signaal in Veenendaal. Heb geen digitaal dus ... Internet en telefonie doen het wel. Wel vreemd overigens. Het klantenservicenummer van XMS is dicht. Waar meld ik nu die storing aan? E-mail? support@xmsnet.nl ?

• MoFaer
Ik heb dus maar een e-mail naar support@xmsnet.nl gestuurd van de storing met het analoge TV signaal in Veenendaal. Ben benieuwd of en wanneer het wordt opgepakt.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-11 22:33
Yup, hier ook storing in Veenendaal aan de Analoge TV. Ook lag net even de telefoon eruit (knipperende ledjes iig). Internet doet het inderdaad wel. Mijn ma is helemaal tegen mij aan het flippen dat de TV het niet doet.. Moeders....

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Darkangle
Jammer, een beetje erg veel storingen achter elkaar de laatste tijd. Wat kwalijker is, is dat er niets beschikbaar is qua informatie voorziening of qua melden van een probleem; de scheidings lijn tussen professioneel en hobby club zit hem meestal in 24 uurs bereikbaarheid: een betaalde dienst met een 24 uurs continuiteit dient ook zo'n ondersteuning te hebben, ook qua info voorziening.

Het internet gedeelte is goed, technisch gezien. Echter de manier waarop bepaalde zaken worden aangepakt kriebelen toch wel een beetje: ik betaal bv voor telefoon, echter ik gebruik het niet eens omdat het zo slecht is dat ik er niet op kan vertrouwen. Een keertje storing kan gebeuren, Echter de continue onderbrekingen gaan wel een paar stapjes verder dan simpelweg dat: het is slecht, ZEER slecht.

Misschien word het voor XMS eens tijd om qua telefonie en bereikbaarheid de hobbyclub sfeer te ontstijgen; het is slecht, niet wat je zou verwachten voor een betaalde dienst!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 16:22
Hier in Veenendaal nog steeds geen TV op het analoge signaal (geen decoder, dus digitaal zou ik niet weten). Internet deed het vanmiddag rond 4 uur niet meer, maar dat is nu iig wel opgelost.

Sneeuw is leuk, maar niet op je tv :+
Over de mail heb ik ook nog een leuke:
Ik krijg steeds meer spam binnen via XMS.
Deze stuur ik dan door via mailwasher naar spamcop.
Alleen zegt de xms server DAN wel dat de mail niet doorgestuurd wordt omdat het spam is,maar had er geen moeite mee om dat eerst bij mij af te leveren.
Via een omweg werkt xms dus nu mee aan spam, ze sturen het wel door,maar reporting staat ze niet toe zodat de spammer niet in het spamcop register kan worden opgenomen.
Ik zou willen dat dat spamfilter andersom zo zijn best deed want spam bezorgen daar doet xms niet zo moeilijk over :(

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 22 november 2009 @ 10:55:
Over de mail heb ik ook nog een leuke:
Ik krijg steeds meer spam binnen via XMS.
Deze stuur ik dan door via mailwasher naar spamcop.
Alleen zegt de xms server DAN wel dat de mail niet doorgestuurd wordt omdat het spam is,maar had er geen moeite mee om dat eerst bij mij af te leveren.
Via een omweg werkt xms dus nu mee aan spam, ze sturen het wel door,maar reporting staat ze niet toe zodat de spammer niet in het spamcop register kan worden opgenomen.
Ik zou willen dat dat spamfilter andersom zo zijn best deed want spam bezorgen daar doet xms niet zo moeilijk over :(
LOL. Dat is een aardige dead-lock inderdaad. (En aangezien zo'n 80 tot 90 procent van alle e-mails spam betreft, zullen er vast meer mensen last van hebben.)

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11 07:54
Internet en Telefoon doen het weer in Veenendaal, ik vind alleen vreemd dat de TV het nog steeds niet doet?
Storing is nu al bijna 20 uur aan de gang... |:(

• wiebo66
Het zijn blijkbaar lokale storingen in Soest heb ik namelijk nergens last van. Als ze bij Vodafone een storing hebben ligt alles eruit zelfs de tramverbinding Utrecht - Niewegein.

• Koploper
  • Laatst online: 23:01
IJnte schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:46:
Yup, hier ook storing in Veenendaal aan de Analoge TV. Ook lag net even de telefoon eruit (knipperende ledjes iig). Internet doet het inderdaad wel. Mijn ma is helemaal tegen mij aan het flippen dat de TV het niet doet.. Moeders....
Bij ons hier in Veenendaal doet de analoge TV het nog steeds niet. Mijn ma is in ieder geval ook not amused over XMS.
We hebben heel wat problemen met XMS gehad, zoals meerdere telefoonstoringen, maximaal € 25,- beltegoed en daardoor afgesloten worden terwijl we dachten dat het onbeperkt bellen was, ruis op de tv bij NL 1, RTL 4, Belgie Één (dit schijnt aan de zendmast van Digitenne te liggen aangezien die de boel verstoort) enzovoort. En nu dit weer.

M'n ouders hebben het in ieder geval helemaal gehad met XMS, en daarom gaat er morgen ook een brief de deur uit dat we er per direct van af willen... :/

Verwijderd

ik begin toch zwaar te twijfelen of ik klant bij xms wil worden wat betreft internet radio tv en telefonie. tv valt zwaar tegen wat betreft (HD) aanbod en extra zenders (film 1/sport 1). ook heb je geen mogelijkheid tot opnemen en online films etc bestellen zoals bij upc kan ook niet. telefonie schijnt ook een drama te zijn zo te horen en radio maak ik geen gebruik van maar me ouders wel.

nou zit ik wel op een forum waar relatief voor wordt geklaagd maar dan nog.

bij ons in het dorp zijn ze momenteel alles nu voor het eerst aan het aanleggen dus de hele infrastructuur is gloednieuw en er zou dan niet zoveel gezeik moeten zijn als bij de wat oudere infrastructuren.

• Koploper
Bij ons in Veenendaal is de infrastructuur ook gloednieuw. Dus daar zal het niet direct aan liggen. :)
Ik heb overigens wel begrepen van mensen die hier in Veenendaal op de Klipper wonen dat het glasvezel daar verkeerd is aangesloten en dat het alleen gerepareerd wordt als je zelf honderden euro's wilt betalen aan reparatiekosten. En dat terwijl Glashart dat veroorzaakt heeft! :X

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:20:
ik begin toch zwaar te twijfelen of ik klant bij xms wil worden wat betreft internet radio tv en telefonie. tv valt zwaar tegen wat betreft (HD) aanbod en extra zenders (film 1/sport 1). ook heb je geen mogelijkheid tot opnemen en online films etc bestellen zoals bij upc kan ook niet. telefonie schijnt ook een drama te zijn zo te horen en radio maak ik geen gebruik van maar me ouders wel.
Dan neem je toch telefonie, radio en televisie van UPC en internet van XMS? Je bent immers niet verplicht om alle services van XMS af te nemen als je dat niet wil.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• IJnte
Koploper schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:34:
Bij ons in Veenendaal is de infrastructuur ook gloednieuw. Dus daar zal het niet direct aan liggen. :)
Ik heb overigens wel begrepen van mensen die hier in Veenendaal op de Klipper wonen dat het glasvezel daar verkeerd is aangesloten en dat het alleen gerepareerd wordt als je zelf honderden euro's wilt betalen aan reparatiekosten. En dat terwijl Glashart dat veroorzaakt heeft! :X
Wat is er dan verkeerd aangesloten dan :? De aanbieder is verantwoordelijk voor de hele verbinding totaan het "modem".. Analoge TV nog steeds down.. Ik vrees ook dat wij teruggaan naar een andere aanbieder op het gebied van TV en telefoon (alhoewel telefoon nog best aardig werkt).

Verwijderd

Moet toch nog even reageren :)

Ik heb sinds maart internet/tv/radio/telefoon van XMS en gisteren was het voor het eerst dat ik een storing had. Verder loopt het bij mij als een trein.

Wat me dan wel irriteert is dat er in het weekend geen helpdesk is. Gelukkig was het dit keer een storing van 90 min maar je zal het hele weekend maar plat liggen en je kan niks niemand bereiken over wat voor een probleem het gaat.

Ik ben een dik tevreden klant d:)b

• Fiber

Fiber

IJnte schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:00:
[...]

Wat is er dan verkeerd aangesloten dan :? De aanbieder is verantwoordelijk voor de hele verbinding totaan het "modem".. Analoge TV nog steeds down.. Ik vrees ook dat wij teruggaan naar een andere aanbieder op het gebied van TV en telefoon (alhoewel telefoon nog best aardig werkt).
Waarom heb je eigenlijk nog geen digi tv? Die is veel beter. Ik snap al dat geklaag over analoge tv niet helemaal als je het betere alternatief niet probeert. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• IJnte
Euhm omdat ik niet degene ben die het betaald.. Ik kijk eigenlijk nooit TV, maar mijn ma wel. Kheb het ooit wel eens als alternatief aangedragen, maar ze hoeft het niet. Verder zouden we (naast wellicht het zenderaanbod) niets aan digitale TV hebben, omdat we nog een hele oude TV hebben (geen platte dus).

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Koploper schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:18:
[...]

Bij ons hier in Veenendaal doet de analoge TV het nog steeds niet. Mijn ma is in ieder geval ook not amused over XMS.
We hebben heel wat problemen met XMS gehad, zoals meerdere telefoonstoringen, maximaal € 25,- beltegoed en daardoor afgesloten worden terwijl we dachten dat het onbeperkt bellen was, ruis op de tv bij NL 1, RTL 4, Belgie Één (dit schijnt aan de zendmast van Digitenne te liggen aangezien die de boel verstoort) enzovoort. En nu dit weer.

M'n ouders hebben het in ieder geval helemaal gehad met XMS, en daarom gaat er morgen ook een brief de deur uit dat we er per direct van af willen... :/
Er is ook helemaal geen beltegoed bij XMS, wel een bellimiet die je op elk bedrag kunt instellen ;) Staat ook ergens op de XMS site volgens mij.

• Fiber

Fiber

IJnte schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:30:
Euhm omdat ik niet degene ben die het betaald.. Ik kijk eigenlijk nooit TV, maar mijn ma wel. Kheb het ooit wel eens als alternatief aangedragen, maar ze hoeft het niet. Verder zouden we (naast wellicht het zenderaanbod) niets aan digitale TV hebben, omdat we nog een hele oude TV hebben (geen platte dus).
Ik heb ook nog een ouderwetse beeldbuis..... Het kost ook niets extra, alleen eenmalig iets van 90 Euro voor de decoder. Alleen al de programma info onder in beeld bij het zappen is het waard. En het is handig als back-up. analoog en digitaal zijn vrijwel nooit gelijktijdig down. :)

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11 07:54
[...]

Inderdaad, Internet is prima op de kleine storing van gisteren na dan =)

Met kabel internet heb ik meer problemen gehad toen het geintroduceerd werd 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Riddler85 op 22-11-2009 16:17 ]

Verwijderd

mindcrash schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:46:
[...]

Dan neem je toch telefonie, radio en televisie van UPC en internet van XMS? Je bent immers niet verplicht om alle services van XMS af te nemen als je dat niet wil.
ja als ik telefonie, radio en digitale TV van UPC wil dan ben ik, als ik precies hetzelfde wil als wat ik bij XMS kan krijgen, 17 euro (analoge tv en radio) + 4 euro (digitale tv starter) + 4 euro (extra settopbox) + 10 euro (telefonie abonnement) = 35 euro per maand kwijt. terwijl als ik datzelfde bij XMS neem ik slechts 12,50 per maand extra kwijt ben. ik ben dan dus 22,50 euro per maand goedkoper uit. dan moet ik nog wel twee of drie settopboxen kopen om digitale tv te ontvangen maar die zijn dan mijn eigendom en die kan ik dan misschien nog verkopen wanneer ik wil upgraden of wanneer ik ga verhuizen.

als ik alles bij XMS neem ben ik dus 55 euro per maand kwijt (en de eerste 6 maanden maar 35 euro). en als ik alleen internet bij XMS haal en de rest bij UPC dan ben ik 42,50 (XMS internet) + 35 (de rest van UPC) = 77,50 euro kwijt.

snap je mijn situatie?

• MoFaer
We zijn nu bijna 24 uur verder ... en nog steeds geen analoog TV signaal. Ook helemaal geen reactie op mijn e-mail gehad, behalve dan het standaard antwoord...

Ik heb bewust nog geen digitale TV, want ik wacht op een settop box met HD-recorder. Wordt dus vanavond verplicht weer een filmpje kijken :-) of een spelletje doen. We komen de avond wel door!

• MoFaer
Trouwens iets heel anders... iemand op dit forum die de tuinprikker actie van XMS ook heeft gewonnen?

De tuinprikker actie betrof dat je na inschrijving (ingeschreven in april 2008, aangesloten oktober 2009) een prikker in je tuin plaatste met de tekst dat je glasvezel neemt/krijgt van XMS. Vooral natuurlijk om zoveel mogelijk buren/mensen in je wijk aan de glasvezel te krijgen. Ik was dan ook blij heel te lezen op de website van XMS dat ik de tuinprikkeractie gewonnen had.

Nu een jaar verder heb ik deze prijsnog steeds niet. Wel al netjes de eerste factuur gehad. En ook die maandprijs komt niet overeen met wat er ooit is afgesproken, en waar ik een handtekening voor heb gezet. Ik heb zelfs een brief van XMS waarin zwart-op-wit staat dat de prijs verhoging naar EUR 54,95 niet voor mij geldt omdat ik voor Mei 2009 ingeschreven heb. Nou... mooi wel dus ik betaal ook gewoon EUR 54,95 ipv. de afgesproken EUR 50,00. Ben wel een beetje teleurgesteld in de 'service' van XMS. Heb al vele telefoontjes gepleegd met de helpdesk over dit gegeven. Uiteindelijk kreeg ik de tip een brief hierover te schrijven aan XMS.

Maar ben bovenal toch benieuwd of er andere forumlezers zijn die de tuinprikker actie hebben gewonnen en ook echt hebben gekregen.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dat was wel een toffe actie inderdaad maar wel echt te gek dat je je prijs na een jaar! nog steeds niet hebt mogen ontvangen! Net zo goed dat er de laatste tijd opeens erg veel storingen zijn.
Hier (Arnhem) doet daarentegen wel alles normaal :)

• sPENKMAN
  • Laatst online: 09-10 13:30
Riddler85 schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:16:
[...]

Inderdaad, Internet is prima op de kleine storing van gisteren na dan =)

Met kabel internet heb ik meer problemen gehad toen het geintroduceerd werd 8)7
Vandaag is het ook weer raak:
Ivm een storing aan de apparatuur die Internet adressen uitgeeft kan het voorkomen dat u geen internet en/of telefoonverbinding heeft.
De oorzaak is bekend en de technische afdelingen zijn bezig het probleem op te lossen
Er zou dus een storing zijn aan de dhcp server? Meer kan ik er niet uithalen maar dat zou aardig BS zijn aangezien ik een vast ip (ingesteld) heb, ik niet te maken met de dhcp server van XMS.

@psychoclown, hier werkt het in Arnhem anders nog niet? Waarschijnlijk ligt het er alweer uit? ;)

Vraag me af wat er nou in vredesnaam gaande is de laatste dagen, de verbinding heeft er al heel wat uren uit gelegen inmiddels.

[ Voor 5% gewijzigd door sPENKMAN op 22-11-2009 19:32 ]

Eve char: Warock <TEST>

• Gangster93
  • Laatst online: 22:34
Had ik laatst niet iets opgevat dat ze naar een eigen netwerk gingen? Of droom ik dan toch echt dingen.

Misschien dat die storing daar aan kan liggen?

[ Voor 19% gewijzigd door Gangster93 op 22-11-2009 19:37 ]

• Koploper
[...]

Een vriendin van me vertelde het, maar ze wist niet de technische details aangezien het er haar alleen maar om gaat of het werkt of niet. ;) Alleen XMS wilde het dus alleen oplossen als ze zelf met een zak geld voor de dag kwamen. Ze hebben toen ook 4 maanden zonder tv, internet & telefoon gezeten. :/
Ze zitten nu overigens bij Online, en ik begreep dat dat ook een groot drama was. :P
schaduw schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:37:
[...]

Er is ook helemaal geen beltegoed bij XMS, wel een bellimiet die je op elk bedrag kunt instellen ;) Staat ook ergens op de XMS site volgens mij.
Nou als we probeerden te bellen kregen we steeds een mededeling te horen dat toch echt ons beltegoed op was. Dit is inmiddels wel opgehoogd. Maar we hebben toen wel een paar dagen zonder telefoon gezeten, en we hebben dus ook geen onbeperkt bellen naar vaste nummers zoals we dachten. :/

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 16:22
Hier in Veenendaal is er weer analoog TV signaal :) In ieder geval bij mij :+

• denan
sPENKMAN schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:30:
Er zou dus een storing zijn aan de dhcp server? Meer kan ik er niet uithalen maar dat zou aardig BS zijn aangezien ik een vast ip (ingesteld) heb, ik niet te maken met de dhcp server van XMS.
Wel als door de storing de gebruikte IP-space verkeerd verdeeld werd.. en dat gebeurde dus ook. Hoogstwaarschijnlijk heeft iemand met een dynamisch adres jouw IP opgevraagd (wat normaal dus niet kan) en daardoor je verbinding stopgezet.
Koploper schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:44:
Nou als we probeerden te bellen kregen we steeds een mededeling te horen dat toch echt ons beltegoed op was. Dit is inmiddels wel opgehoogd. Maar we hebben toen wel een paar dagen zonder telefoon gezeten, en we hebben dus ook geen onbeperkt bellen naar vaste nummers zoals we dachten. :/
Dat is een standaard tekst die aangeeft dat je limiet bereikt is, het woord beltegoed komt niet in de tekst voor. Als je de XMS site leest.. en je welkomstbrief staat het bellimiet duidelijk uitgelegd. Het is geen beperking op 'onbeperkt' kunnen bellen maar een bescherming zodat mensen niet onverwacht voor een telefoonrekening van 500+ euro komen te staan. Je wilt niet weten hoe vaak klanten van XMS een rekening kregen doordat ze een autodialer op hun computer hadden geinstalleerd of doordat hun kinderen stiekem naar dure 09xx nummers hadden gebeld.

Wat je hier ook door elkaar haalt is het onbeperkt bellen naar vaste nummers (als je dat gekocht hebt) en het bellimiet.

Onbeperkt bellen naar vaste nummers = Onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen in nederland.
Bellimiet=een beperking op de kosten die je maakt. Als je onbeperkt bellen hebt tellen dus alleen pay-nummers (06/09xx/084/087), oftewel "nummers die geld kosten" voor het bellimiet.

Btw: De hoogte van het bellimiet kun je zelf instellen door de helpdesk te bellen en is dus geen beperking op je gebruik. Dat kunnen ze zelfs 'on the fly' wijzigen.. dus als je tegen die tekst aanloopt (waarin ze ook duidelijk zeggen 'neem contact op met uw provider') is het een kwestie van de helpdesk bellen en het is binnen 5 minuten aangepast.
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:20:
Wat me dan wel irriteert is dat er in het weekend geen helpdesk is. Gelukkig was het dit keer een storing van 90 min maar je zal het hele weekend maar plat liggen en je kan niks niemand bereiken over wat voor een probleem het gaat.
Zaterdag is er wel een helpdesk maar die zijn maar tot 16:00 aanwezig. Verder zegt de afwezigheid van een helpdesk niets over het "storingsoplossende vermogen" van XMS buiten kantooruren. Zowel de netwerkbeheerder (fysieke laag), het netwerkbeheer van XMS, het NOC van Telio en de leveranciers van de IP streams hebben 24-uurs monitoring. Dat een klant een storing niet kan melden wil dus niet zeggen dat hij niet opgemerkt is. (let wel: dit gaat natuurlijk alleen op voor generieke storingen.. dus een hele straat/wijk/stad.. niet voor individuele storingen)

Zo is het probleem in Veenendaal door de beheerder van het fysieke netwerk opgemerkt en intern is er veel contact geweest tussen alle betrokken partijen. Al snel bleek dat het ook een fysieke storing betrof (breuk/onderbreking in de glasvezel die verantwoordelijk was voor de aanvoer van het TV-signaal naar de verschillende wijkcentrales). Men heeft er direct een team op afgestuurd maar een breuk herstellen kost nou eenmaal meer tijd dan een softwarematig probleem.

Ook het DHCP probleem werd bijna direct opgemerkt maar de exacte oorzaak was in het begin niet duidelijk. Terwijl men aan de ene kant druk bezig was om handmatig configuraties aan te passen zodat zo veel mogelijk mensen weer een verbinding kregen was men aan de andere kant bezig met een onderzoek naar de directe oorzaak. Toen men die uiteindelijk gevonden had heeft men de DHCP scripts aangepast zodat het niet meer kon voorkomen.

Nb: dat de helpdesk in het weekend niet te bereiken is zegt dus niets over de werkwijze van de storingsafdelingen/NOC's. Er is in ieder geval niets "hobbymatigs" aan.. gezien de bergen picket-mails die ik over beide issues in mijn mailbox vond vanmorgen.

• hybybyte
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-10 13:48
MoFaer schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:16:
Trouwens iets heel anders... iemand op dit forum die de tuinprikker actie van XMS ook heeft gewonnen?
...... knip

Nu een jaar verder heb ik deze prijsnog steeds niet. Wel al netjes de eerste factuur gehad. En ook die maandprijs komt niet overeen met wat er ooit is afgesproken, en waar ik een handtekening voor heb gezet. Ik heb zelfs een brief van XMS waarin zwart-op-wit staat dat de prijs verhoging naar EUR 54,95 niet voor mij geldt omdat ik voor Mei 2009 ingeschreven heb. Nou... mooi wel dus ik betaal ook gewoon EUR 54,95 ipv. de afgesproken EUR 50,00. Ben wel een beetje teleurgesteld in de 'service' van XMS. Heb al vele telefoontjes gepleegd met de helpdesk over dit gegeven. Uiteindelijk kreeg ik de tip een brief hierover te schrijven aan XMS.

.......
Zo dat lijkt zo inderdaad een actie met een luchtje.
Ben zeer benieuwd hoe dit bij je afloopt.
Ik ga er ook vanuit dat ik die lage prijs ( Patrimonium huurder dus: eerste drie maand gratis, dan 9 maanden 24,95 en daarna 50 ) ga betalen, wanneer het hier (M'Schans) over enkele weken het glas wordt aangesloten.. Als blijkt dat het niet het geval is dan is dit een zeer misleidende actie. Vooralsnog ga ik er vanuit dat XMS woord houdt maar ik wacht jouw conflict even af voor ik voor XMS kies. Zonder deze aanbieding is XMS nl niet echt heel aantrekkelijk (extra aanschaf Router, DTV kastje etc.).

[ Voor 3% gewijzigd door hybybyte op 23-11-2009 11:38 ]

• Darkangle
denan schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:44:
[...]

Wel als door de storing de gebruikte IP-space verkeerd verdeeld werd.. en dat gebeurde dus ook. Hoogstwaarschijnlijk heeft iemand met een dynamisch adres jouw IP opgevraagd (wat normaal dus niet kan) en daardoor je verbinding stopgezet.

[...]

Dat is een standaard tekst die aangeeft dat je limiet bereikt is, het woord beltegoed komt niet in de tekst voor. Als je de XMS site leest.. en je welkomstbrief staat het bellimiet duidelijk uitgelegd. Het is geen beperking op 'onbeperkt' kunnen bellen maar een bescherming zodat mensen niet onverwacht voor een telefoonrekening van 500+ euro komen te staan. Je wilt niet weten hoe vaak klanten van XMS een rekening kregen doordat ze een autodialer op hun computer hadden geinstalleerd of doordat hun kinderen stiekem naar dure 09xx nummers hadden gebeld.

Wat je hier ook door elkaar haalt is het onbeperkt bellen naar vaste nummers (als je dat gekocht hebt) en het bellimiet.

Onbeperkt bellen naar vaste nummers = Onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen in nederland.
Bellimiet=een beperking op de kosten die je maakt. Als je onbeperkt bellen hebt tellen dus alleen pay-nummers (06/09xx/084/087), oftewel "nummers die geld kosten" voor het bellimiet.

Btw: De hoogte van het bellimiet kun je zelf instellen door de helpdesk te bellen en is dus geen beperking op je gebruik. Dat kunnen ze zelfs 'on the fly' wijzigen.. dus als je tegen die tekst aanloopt (waarin ze ook duidelijk zeggen 'neem contact op met uw provider') is het een kwestie van de helpdesk bellen en het is binnen 5 minuten aangepast.

[...]

Zaterdag is er wel een helpdesk maar die zijn maar tot 16:00 aanwezig. Verder zegt de afwezigheid van een helpdesk niets over het "storingsoplossende vermogen" van XMS buiten kantooruren. Zowel de netwerkbeheerder (fysieke laag), het netwerkbeheer van XMS, het NOC van Telio en de leveranciers van de IP streams hebben 24-uurs monitoring. Dat een klant een storing niet kan melden wil dus niet zeggen dat hij niet opgemerkt is. (let wel: dit gaat natuurlijk alleen op voor generieke storingen.. dus een hele straat/wijk/stad.. niet voor individuele storingen)

Zo is het probleem in Veenendaal door de beheerder van het fysieke netwerk opgemerkt en intern is er veel contact geweest tussen alle betrokken partijen. Al snel bleek dat het ook een fysieke storing betrof (breuk/onderbreking in de glasvezel die verantwoordelijk was voor de aanvoer van het TV-signaal naar de verschillende wijkcentrales). Men heeft er direct een team op afgestuurd maar een breuk herstellen kost nou eenmaal meer tijd dan een softwarematig probleem.

Ook het DHCP probleem werd bijna direct opgemerkt maar de exacte oorzaak was in het begin niet duidelijk. Terwijl men aan de ene kant druk bezig was om handmatig configuraties aan te passen zodat zo veel mogelijk mensen weer een verbinding kregen was men aan de andere kant bezig met een onderzoek naar de directe oorzaak. Toen men die uiteindelijk gevonden had heeft men de DHCP scripts aangepast zodat het niet meer kon voorkomen.

Nb: dat de helpdesk in het weekend niet te bereiken is zegt dus niets over de werkwijze van de storingsafdelingen/NOC's. Er is in ieder geval niets "hobbymatigs" aan.. gezien de bergen picket-mails die ik over beide issues in mijn mailbox vond vanmorgen.
Ik geloof gelijk dat de NOC's e.d. wel op de hoogte zijn (mits het alarms triggert). Geen probleem, echter de info voorziening voor de klant zelf is dan niet echt optimaal (om het vriendelijk te zeggen).

En zodra de telefoon betrouwbaar word (lees; is nog niet geweest!) dan zal ik niet meer over een hobby dienst praten. Dit is echter nog niet het geval.

Ik snap heus wel de onderliggende issues: echter het totaal plaatje (als klant) is dat mijn telefoon het vaak niet doet en je er dus niet op kan vertrouwen.
MoFaer schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:16:
Een paar maanden geleden werden er decoders verloot,maar daar is zelfs 2 maanden later nog niet eens een uitslag van bekend terwijl dat diverse keren is beloofd,en dan moet men de prijs ook nog maar krijgen dat blijkt...

Ik kan helaas nog geen spam doorsturen naar Spamcop en mailwasher ondanks dat xms die spam wel netjes bij mij bezorgt.

Tja aan een doorgehakte kabel kan geen mens wat doen,behalve dan de veroorzaker,dat is echt overmacht.
Toch had Volker Wessels nog wel een mannetje over die in de stromende regen de deur van het xmshuisje donkergroen aan het schilderen is, of de tegels er omheen daar ben ik nog niet helemaal uit,de verdeling is namelijk gelijk,er ligt net zo'n grote kwak op de grond :o

Digitaal van xms is natuurlijk mooi maar het gaat wat ver als mensen problemen hebben met de analoge dienst om dan te roepen waarom neem je dan geen digitaal ?
Analoog is een betaalde dienst,hoewel hier in Leiden kwalitatief zeer matig,die je vrij makkelijk over diverse tv's kan verdelen.
Ik heb nu 5 ziggo kastjes staan om hetzelfde te doen,een aardige investering,met 2 decoders doet xms niet zo moeilijk maar met 5 zal men toch wel gaan mekkeren...

• eymey
Inderdaad, Analoog moet ook gewoon goed gaan werken! Zeker nu men in Almere ook op aan het komen is en ze met analoog (naast de andere talloze voordelen) een perfect verkoop argument hebben TEGEN kpn dat analoog heeft gestopt. Als dit steeds stoort, dan vertrekt men alsnog weer regelrecht terug naar de kabel, ben ik bang :(.

Wel hoorde ik van een bron die ik hier verder niet wil noemen dat XMS druk bezig is om wat aan de kwaliteit van Analoog te doen. Had iets met headends te maken

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 23-11-2009 13:36 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 13:53

The Wizard

Moderator Mobile
Almere zal net zo'n kwaliteit hebben van het analoge signaal als Hilversum en Zeewolde, gewoon van goede kwaliteit. Hier in Zeewolde is de anologe kwaliteit beter dan die van UPC.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Verwijderd

Toch nog maar even melden. In Amersfoort is de analoge kwaliteit van tv. is hier "nog" steeds erg slecht.
Veel sneeuw/wazig beeld.
(btw.) kan niet aan kabels liggen want dat zijn allemaal Hirsch en alles zit top aangesloten.

@ Nick > moet inderdaad toegeven dat er al heel wat meldingen hierover gedaan zijn,
betreffende die verloting.
Als we Yogoi mogen geloven die heeft het al heel wat keren aan hogerhand doorgegeven,
maar zelfs dat helpt niet!

Verwijderd

The Wizard schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:34:
Almere zal net zo'n kwaliteit hebben van het analoge signaal als Hilversum en Zeewolde, gewoon van goede kwaliteit. Hier in Zeewolde is de anologe kwaliteit beter dan die van UPC.
Dan hoop ik voor de almeerders dat ze hetzelfde hebben als in Zeewolde.
Hier in hilversum is het namelijk minder dan upc.
Het is volgens mij ten opzichte van een jaar geleden wel verbetert, maar om nou te zeggen dat het goed van kwaliteit is, nee.

• eymey
Ik heb ook van dezelfde bron vernomen dat op dit moment in verschillende XMS steden (afhankelijk van de dichtstbijzijnde headend) nog verschillende bronnen worden gebruikt voor analoog en dat het bij de één beter is dan bij de ander.....

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52
Mijn analoge tvbeeld is prima (Amersfoort Vathorst) en lijkt de afgelopen weken zelfs beter geworden.
Let wel dit is op een "ouderwetse" breedbeeld CRT.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Nick39 schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:01:
[...] , een aardige investering, met 2 decoders doet xms niet zo moeilijk maar met 5 zal men toch wel gaan mekkeren...
(Hahahaha) Die Nick, 5 decoders op XMS digitaal = 5 x 8Mb stream op een 50Mb lijn, dan blijft ranzig wijzig over om dei andere 16 apparaten te laten streamen op je netwerkje. Of heb je dan intussen alweer 100Mb??? 8)7 O-) ;)

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 16:23
Is er iemand hier al benaderd door XMS over een actie zonder aansluitkosten van 300 nog wat? Want ik werd vorige week gebeld door iemand van XMS en zei als ik nu XMS neem, dat ik geen aansluitkosten hoef te betalen en zelf mag weten wanneer het in mag gaan. Tot heden heb ik geen bevestigings brief of e mail van ze ontvangen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:55
hybybyte schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:36:
[...]

Zo dat lijkt zo inderdaad een actie met een luchtje.
Ben zeer benieuwd hoe dit bij je afloopt.
Ik ga er ook vanuit dat ik die lage prijs ( Patrimonium huurder dus: eerste drie maand gratis, dan 9 maanden 24,95 en daarna 50 ) ga betalen, wanneer het hier (M'Schans) over enkele weken het glas wordt aangesloten.. Als blijkt dat het niet het geval is dan is dit een zeer misleidende actie. Vooralsnog ga ik er vanuit dat XMS woord houdt maar ik wacht jouw conflict even af voor ik voor XMS kies. Zonder deze aanbieding is XMS nl niet echt heel aantrekkelijk (extra aanschaf Router, DTV kastje etc.).
Daar schuif ik mij bij aan :)

Die actie was trouwens wel leuk ja, alleen jammer dat die prikkertjes telkens werden gejat. Moet vast iemand van een concurrent hier in de buurt wonen ofzo.

• wiebo66
Eerder in dit forum stond te lezen dat soest (indien het volledig glas krijgt) een uitgebreider televisiepakket krijgt. Soest zou op zijn vroegst eind volgend jaar "over"zijn. Betekent dat we nog ruim een jaar moeten wachten voordat de uitbreiding er aan komt dus ook de uitbreiding van de HD zenders? Als men nu al zo'n uitbreidingslijst kan genereren lijkt het er op dat dit pakket eerder beschikbaar moet zijn. Is 1 januari 2010 dan geen mooie datum?? Niet dat ik zo graag meer wil gaan betalen maar ik wil wel graag meer zenders inclusief een uitbreiding van het aantal HD zenders en als daar een prijskaartje aan hangt so be it. Misschien een idee om iedereen vanaf 1 januari de uitbreiding te geven en deze vanaf 1 maart betalend in te voeren, je wil namelijk natuurlijk wel eerst weten waarvoor je meer betaald. Om in een pilot te stappen voor deze uitbreiding ben ik ook wel te porren.

• denan
wiebo66 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:19:
beschikbaar moet zijn. Is 1 januari 2010 dan geen mooie datum?? Niet dat ik zo graag meer wil gaan betalen maar ik wil wel graag meer zenders inclusief een uitbreiding van het aantal HD zenders en als daar een prijskaartje aan hangt so be it. Misschien een idee om iedereen vanaf 1 januari de uitbreiding te geven en deze vanaf 1 maart betalend in te voeren, je wil namelijk natuurlijk wel eerst weten waarvoor je meer betaald. Om in een pilot te stappen voor deze uitbreiding ben ik ook wel te porren.
Hoogstwaarschijnlijk zal het pakket wel eerder leverbaar zijn maar de exacte datum zal door XMS vastgesteld worden. Daar kunnen wij wel over speculeren maar dat heeft weinig nut.

Voor mensen buiten veenendaal: XMS heeft een brief gestuurd na de tv storing met daarin excuses voor de storing (+uitleg wat er gebeurt is). Ook maakt men melding van het opzetten van een 24/7 storingsnummer waarop mensen generieke storingen kunnen melden.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:31

GerkeP

Vragen mag altijd........

denan schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:52:
[...]

Voor mensen buiten veenendaal:
Is er wat bijzonders aan de hand in Veenendaal dan?

GerkeP

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.