XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.240 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
denan schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:52:
Ook maakt men melding van het opzetten van een 24/7 storingsnummer waarop mensen generieke storingen kunnen melden.
:D
Mooi initiatief!

Ik zal het maar weer eens een schopje geven: Yogoi, zou je nogmaals willen kijken wat er met de verloting van die 2 decoders aan de hand is? Als er besloten is dat die actie vervalt ook prima, maar alles beter dan geen nieuws ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:32:
[...]

(Hahahaha) Die Nick, 5 decoders op XMS digitaal = 5 x 8Mb stream op een 50Mb lijn, dan blijft ranzig wijzig over om dei andere 16 apparaten te laten streamen op je netwerkje. Of heb je dan intussen alweer 100Mb??? 8)7 O-) ;)
Nee, ik kijk tv via Ziggo dus heb ook digitaal via Ziggo dus dat belast de XMS lijn niet.
Maar neem een normale configuratie, huisje, 2 kids, slaapkamer.
Dan heb je 4 decoders die ongeveer 32 mbits van je signaal afsnoepen.
Maar staan die 4 dan allemaal tegelijk aan ?
In praktijk zullen er op zijn hoogst 2 tegelijk aan staan alleen moet je jezelf wel aanleren de decoder uit te zetten als je niet kijkt.

Overigens heeft de nieuwe samsung tv ( die ik gelukkig heb) nu zelf RTL gemist ingebouwd,dus ik heb geen interactieve decoder van Ziggo of XMS meer nodig.
RTL gemist via de Samsung tv, uitzending gemist via de playstation en de xtreamer speelt beiden.

@ Loveparade:
Er was een kabelbreuk in Veenendaal,daar kon XMS weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs de factuur klopte al schrok ik even, waaaaattttt tot 1 januari 2010 zijn ze nu helemaal van de ratten besnuffeld... maar eind volgende maand zitten we al weer aan de oliebollen,ongelofelijk waar blijft de tijd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vrijdag internet van xms voorheen alice maar ik heb zeer regelmatig dat ik bepaalde websites niet kan openen hebben meer mensen hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

21 augustus 2009

Geachte heer......

Hierbij bevestigen we dat uw abonnementt bij xms zal worden beëindigd per 1 december 2009.... blah blah

24 november 2009 krijg ik een factuur van XMS over de maand december.

Nu weet ik dat het soms lastig is om de administratie op orde te hebben... maar hoe lang wil XMS van te voren de opzegging hebben? Ik mag hopen dat het niet van mijn rekening wordt afgeboekt.

Zucht.. en ook oxxio snapt het niet. Wat is er toch met al die instanties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Zoals veel bedrijven wordt er een maand van te voren geïnd. Dat geld wordt de maand daarop (bij beëindiging) weer teruggestort.

Tenminste, zo werken de meeste bedrijven :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat er weer niet naar hotmail-accounts gemaild kan worden vanuit xmsnet (kan iemand dit even verfieren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:14

msh

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:18:
ik heb sinds vrijdag internet van xms voorheen alice maar ik heb zeer regelmatig dat ik bepaalde websites niet kan openen hebben meer mensen hier last van
Ik had er af en toe ook last van dat bepaalde sites de ene dag niet bereikbaar waren en de volgende dag weer wel. Waarschijnlijk was dit een DNS probleem, sinds ik de dnsservers van OpenDNS gebruik (208.67.222.222 en 208.67.220.220) heb ik geen problemen meer gehad. Bijkomend voordeel is dat ze (als je een laptop gebruikt en veel rondreist) ook overal en provider-onafhankelijk werken en je ze maar 1 keer vast hoeft in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msh schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:46:
[...]

Ik had er af en toe ook last van dat bepaalde sites de ene dag niet bereikbaar waren en de volgende dag weer wel. Waarschijnlijk was dit een DNS probleem, sinds ik de dnsservers van OpenDNS gebruik (208.67.222.222 en 208.67.220.220) heb ik geen problemen meer gehad. Bijkomend voordeel is dat ze (als je een laptop gebruikt en veel rondreist) ook overal en provider-onafhankelijk werken en je ze maar 1 keer vast hoeft in te stellen.
mooi ik ben blijkbaar niet alleen met dit probleem,maar joh ik ben een echte leek,kun jij me uitleggen hoe ik open dnsservers krijg

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:34:
[...]
mooi ik ben blijkbaar niet alleen met dit probleem,maar joh ik ben een echte leek,kun jij me uitleggen hoe ik open dnsservers krijg
Op de OpenDNS site staan duidelijke handleidingen per besturingssysteem:
https://store.opendns.com/setup/computer
msh schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:46:
[...]

Ik heb al eerder diverse keren geklaagd over de DNS servers,de mail (ook hotmail lukt weer niet) de spam die binnenkomt,spamcop blokkade's.
Het is leuk dat er een open dns mogelijkheid bestaat die ik dus ook maar gebruik maar xms zou dit zelf op orde moeten brengen.
Zo zoetjes aan moet je zelf overal alternatieven voor gaan regelen,gisteren weer de hele avond in gesprek,andere newsprovider,mail zoveel mogelijk via G-Mail verzenden,televisie en telefonie via Ziggo en Budgetphone,DNS servers via open dns,het wordt wel een kale dienst zo en de helpdesk... mja als je daar je mail niet heen krijgt,of geen antwoord krijgt wordt het ook wat moeilijker.
Iedereen hier in de straat die ik ken heeft al opgezegd,zo gaat het natuurlijk niet goed.

Nadeel is ook dat ik bij de opzeggers XMS heb aangeprezen en men mij daar nu op aankijkt.
Voordeel: er zijn 2 amino's 110 te koop van de stoppers, bij interesse zal ik de eigenaars vragen wat ze er voor moeten hebben, PM me maar als je er een wil hebben.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
Ik vraag me inderdaad wel af of XMS dit leest en wat ze er aan willen gaan doen. Want als er inderdaad zo veel klachten zijn wordt straks alleen "Internet only" nog interessant om van XMS af te nemen en dan ook alleen maar voor de 'tweakers'.

Jantje modaal in Almere zal hier ook teleurgesteld van raken.....

XMS???....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds vandaag het hele pakket van XMS aangesloten. Alles werkt, internet ook.
Alleen de snelheid is bedroevend: ik kom niet boven 250kb/s uit!

Hoe is dit mogelijk ?

Analoog tv beeld is trouwens prima hier ! Mooie zenders, en duidelijk beeld.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Hoe heb je het aangesloten? Welke poort en wat voor modem? Router(s)? Wireless of bedraad? etc

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Verwijderd

psychoclown schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:53:
Hoe heb je het aangesloten? Welke poort en wat voor modem? Router(s)? Wireless of bedraad? etc
Hoi,

Ik gebruik een Netgear RangeMax Next Wireless Router WNR834Bv2

Dit blijkt overigens wel de zwakke schakel; als ik de kabel hieruit haal en rechtstreeks in de computer steek, heb ik wel de 50MB.

Ik gebruik de router bedraad ! Hoe kan ik de router instellen zodat ik in ieder geval bedraad wel de volle snelheid kan benutten ?

Verwijderd

edit; excuus niet goed gelezen.

Zet traffic shaping of qos eens uit in je router.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 15:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:38:
edit; excuus niet goed gelezen.

Zet traffic shaping of qos eens uit in je router.
Wow, ik even een firmware update gedaan via Netgear: als een tierelier !
Qos stond al uit overigens :)

Maar: hulde ! _/-\o_
Zo te zien werkt alles prima, ook wireless !

Verwijderd

Spacespider schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:51:
[...]

Op de OpenDNS site staan duidelijke handleidingen per besturingssysteem:
https://store.opendns.com/setup/computer
ontzettend bedankt het werkt weer goed bij mij,iedereen bedankt die mij geholpen heeft,het is trouwens wel heel gemakkelijk je dns servers open zetten

Verwijderd

btw. als je OpenDNS gebruikt en je hebt een dynamicIP adres dan kan het nuttig wezen deze software te installeren http://www.opendns.com/support/dynamic_ip_downloads/.

Dit proggie houd in de gaten of je IP adres is gewijzigd, en mocht dit wezen dan geeft dit het automatisch door aan je OpenDNS instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:42:
[...]

ontzettend bedankt het werkt weer goed bij mij,iedereen bedankt die mij geholpen heeft,het is trouwens wel heel gemakkelijk je dns servers open zetten
Je zet je DNS niet open of dicht, je kiest ervoor om gebruik te maken van de dns servers van het bedrijf opendns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
even een vraagje:
als ik een 100mbit verbinding zou afnemen bij XMS zou deze Router dan goed genoeg zijn? Of zijn d'r al andere routers die de 100mbit halen?
versie: Vigor 2710n

Met vriendelijke groet.

[ Voor 3% gewijzigd door Gangster93 op 27-11-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Linksys 150 en 160 N, WRT 610 N, de sitecom WL 306, WL 308 heb ik allemaal getest en deze doen het prima op 100 mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Nick39 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:13:
De Linksys 150 en 160 N, WRT 610 N, de sitecom WL 306, WL 308 heb ik allemaal getest en deze doen het prima op 100 mbits.
Geen één van die routers haalt dat draadloos ofwel?

Zou ik toch echt een keer aan het klussen moeten met netwerk kabels? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Voorlopig zijn er nog geen 100mbit glasvezel verbindingen bij XMS, voor zover ik weet. Bovendien is er nog geen officiele standaard voor draadloze technologie die meer dan 54mbit/s ondersteunt. Ja, er is 802.11n maar dat is nog maar een draft en de implementaties verschillen per fabrikant (zowel van AP's als NIC's)

Misschien dat je maar bekabeling moet overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

MrNGm schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:38:
Voorlopig zijn er nog geen 100mbit glasvezel verbindingen bij XMS, voor zover ik weet............
psssst..... http://www.xmsnet.nl/158_Extra_snelheid.html ....... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Oh ja :+ My bad 8)7 Maarja, 30 euries in de maand extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Voorlopig zijn er nog geen 100mbit glasvezel verbindingen bij XMS, voor zover ik weet. Bovendien is er nog geen officiele standaard voor draadloze technologie die meer dan 54mbit/s ondersteunt. Ja, er is 802.11n maar dat is nog maar een draft en de implementaties verschillen per fabrikant (zowel van AP's als NIC's)

Misschien dat je maar bekabeling moet overwegen ;)
Tegenwoordig is 802.11n geen draft meer hoor, maar een goedgekeurde standaard! En als ik de ervaringen om me heen of in reviews zie, dan werken verschillende N-apparaten al prima samen met elkaar.

Blijft natuurlijk staan dat bekabeling nog steeds de meeste betrouwbare manier is. Als een PC bij mij thuis ook maar enigszins permanent staat, dan gaat er een kabel heen :). Tot ik voldoende ervaring en apparatuur met Wireless-N heb.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:46:
21 augustus 2009

Geachte heer......

Hierbij bevestigen we dat uw abonnementt bij xms zal worden beëindigd per 1 december 2009.... blah blah

24 november 2009 krijg ik een factuur van XMS over de maand december.

Nu weet ik dat het soms lastig is om de administratie op orde te hebben... maar hoe lang wil XMS van te voren de opzegging hebben? Ik mag hopen dat het niet van mijn rekening wordt afgeboekt.

Zucht.. en ook oxxio snapt het niet. Wat is er toch met al die instanties?
Ook jij weg dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voorlopig zijn er nog geen 100mbit glasvezel verbindingen bij XMS, voor zover ik weet.
Iemand anders had al beantwoord.

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 28-11-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ook ik weg, maar zeker niet uit ontevredenheid over internet van XMSnet. Het is meer omdat ze in mijn nieuwe woonplaats lissabon, waar ik over twee weken naartoe verhuis, geen internet bieden. Anders had ik het zeker ook daar genomen :-)

Denk je dat vraagbundeling daar enig kans maakt? :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, heb sinds gisteren connectie, Genexis2 kastje. Installatie zelf, probleemloos.

Heb 2 pc's geconnect via switch only! Beide krijgen een IP adres, gezien getallen denk ik van XMS DHCP server. Opnieuw aansluiten geeft zelfde IP, dus semi-statisch? Lees overal dat je een router moet plaatsen... Heb ik geluk (hoef geen nieuwe router te kopen ;) ), of is dit tijdelijk, foutje XMS?

Ben benieuwd of het bij anderen wellicht ook werkt. Ter info, snelheid down 45Mb en up 52Mb.

Oa ja, en ik zie de andere pc dus in mijn thuisnetwerk ... wat betekent dat het glasvezelfmodem dus toch routerfunctionaliteit heeft?? Ben geen netwerkgoeroe, dus iemand een idee hoe dit zit?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grabit geeft uitschieters tot 5700 KB/s, toch prettig :P (Giganews 10 connections)

Zometeen even TV kabel aansluiten, maar internet lijkt alvast een succes van XMS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:30:
[...]

Yep ook ik weg, maar zeker niet uit ontevredenheid over internet van XMSnet. Het is meer omdat ze in mijn nieuwe woonplaats lissabon, waar ik over twee weken naartoe verhuis, geen internet bieden. Anders had ik het zeker ook daar genomen :-)

Denk je dat vraagbundeling daar enig kans maakt? :-)
Hmm... vraag het eens aan Denan,ik heb eigenlijk goede hoop... het onderzeese deel zou een probleem kunnen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:23:
Hmm... vraag het eens aan Denan,ik heb eigenlijk goede hoop... het onderzeese deel zou een probleem kunnen zijn....
Op de middelbare school waar ik werk in een 'nieuw geld' dorp krijgen we eindelijk een redelijke internet verbinding d.m.v. glasvezel. Enige aansluiting daar bevindt zich bij de brandweer, meer dan 300 meter verderop.
Graafwerkzaamheden hebben inmiddels al vertraging opgelopen, vermoedelijk door de Mexicaanse griep o.i.d.

Lissabon is denk ik iets verder, maar met een beetje enthousiasme is een hoop mogelijk toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:53:
[...]

Lissabon is denk ik iets verder, maar met een beetje enthousiasme is een hoop mogelijk toch :?
hmmm iemand een idee wat 2000km glasvezel kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 00:49:
[...]

hmmm iemand een idee wat 2000km glasvezel kost?
Misschien een goede wireless router haha, nee maar ik denk dat je hier wel iets aan hebt: http://www.evd.nl/nieuws/...=243373&location=/nieuws/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Glasvezel zelf zal in het niet vallen met de kosten voor het daadwerkelijk plaatsen ervan :)

@Olddutch2: 300 meter is niet zoveel... Bij HAR2009 was de aansluiting 800 meter verderop. Glasvezel in bomen enzo ;) Uiteraard wat minder permanent dan wat er bij jou gebeurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op maandag 30 november 2009 @ 01:38:
[...]

Misschien een goede wireless router haha, nee maar ik denk dat je hier wel iets aan hebt: http://www.evd.nl/nieuws/...=243373&location=/nieuws/
Hm misschien is een privé satelliet realistischer :-)

Maar goed nieuws over die glasvezel.. senks voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ik heb bij XMS (via Glazenkamp) glasvezel, en daarbij heb ik meerdere vaste IP's aangevraagd (that is: DHCP met unlimited lease tijd). Daarvoor heb ik de MAC adressen door moeten geven aan XMS, die deze vervolgens gekoppeld hebben aan een viertal vaste IP's.

De opstelling is: Modem (Genesis Genexis heet het ding volgens mij) -> switch -> meerdere computers. De MAC adressen van de 'meerdere computers' heb ik doorgegeven.

Nu het probleem: ik krijg geen IP's toegewezen, omdat de switch een eigen MAC-adres heeft. Ik heb dit met twee switches geprobeerd. De eerste switch had een geheel eigen MAC, en de tweede switch clonede de MAC van het eerste apparaat dat eraan hing en verhoogde die met één (hexadecimaal geteld).

Van dat laatste (MAC met een verhogen) heb ik hier iemand kunnen vinden die iets soortgelijks meldt (2e antwoord):
Switches commonly have a base MAC address and then the ports have an incrementing MAC from that - incrementing by Hex of course.
Beide setups (met de twee switches) werken niet meer wanneer er meer dan één apparaat gekoppeld is, omdat de computers erachter dan geen IP krijgen toegewezen (met één apparaat gaat het nog wel goed, want XMS reserveert nog een IP voor als geen van de opgegeven MAC-adressen verbonden is, maar daar schiet ik natuurlijk niet veel mee op).

Nu mijn vraag: ik zoek een switch die zelf geen MAC-adres heeft, en netjes álle MAC-adressen van de verbonden apparaten doorgeeft aan de modem. Welk merk/model moet ik hebben?

Op internet kan ik hier weinig over vinden, en na het doorscannen van dit topic ben ik nog geen soortgelijke vragen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pfff... bij mijn weten doen ALLE domme switches (koop gewoon een of ander 10/100 mbit ding van een tientje bij de locale computerboer) gewoon mac adressen van de verschillende apparaten die erachter hangen door sturen naar de ontvangende partij die er iets mee doet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Weet je een merk/type dat dit zeker doet? Ik heb namelijk een cheap-ass switch geprobeerd en een vrij dure, maar het ging bij alle twee fout :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonfox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
eymey schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:23:
Pfff... bij mijn weten doen ALLE domme switches (koop gewoon een of ander 10/100 mbit ding van een tientje bij de locale computerboer) gewoon mac adressen van de verschillende apparaten die erachter hangen door sturen naar de ontvangende partij die er iets mee doet.......
Ik dacht ook dat dit zo was. Maar het blijkt dus niet zo te zijn. Of er is iets anders aan de hand. Als je namelijk 4 verschillende apparaten aan een 5-poorts switch hangt, en de overige poort verbind met het Genexis modem, dan krijgt geen enkel van de aangesloten apparaten een ip adres toegewezen. Maar als je dezelfde switch tussen het Genexis modem en één apparaat hangt krijgt hij wél een ip adres toegewezen, alleen niet het vaste ip adres wat bij het mac adres hoort van het aangesloten apparaat. Heel vreemd, maar het lijkt dus alsof een switch wel een mac adres heeft, of misschien veranderd... Of zou het iets totaal anders kunnen zijn?

ik heb dit trouwens samen met pat42 geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het lijkt mij toch meer iets anders zijn dan (mss. nog ff aan XMS vragen?). Heb je al geprobeerd om 1 voor 1 ieder apparaat apart aan de genexis te hangen om te proberen of de settings bij XMS wel goed zijn?

Hier op m'n werk hebben we fiber van Unet en een zelfde constructie: Een domme switch aan de (in dit geval) Telsea module en de twee apparaten, met hun MAC geregistreerd bij Unet, aan de switch. En dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

eymey schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:59:
Het lijkt mij toch meer iets anders zijn dan (mss. nog ff aan XMS vragen?). Heb je al geprobeerd om 1 voor 1 ieder apparaat apart aan de genexis te hangen om te proberen of de settings bij XMS wel goed zijn?
Dat ga ik morgen proberen, ik heb helaas op dit moment geen toegang tot de hardware.
Hier op m'n werk hebben we fiber van Unet en een zelfde constructie: Een domme switch aan de (in dit geval) Telsea module en de twee apparaten, met hun MAC geregistreerd bij Unet, aan de switch. En dat gaat prima.
Weet je welk merk/type die domme switch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Laatst online: 24-07 14:50
Glasvezel in Kerkelanden, Hilversum wordt op dit moment aangesloten. 4 van de 21 aanvragen zijn aangesloten om te testen (resultaten zijn bij mij onbekend). Vanaf 16 november wordt er gewerkt aan het aansluiten van de overige 17 aansluitingen. Dit zal in december/januari afgerond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonfox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
eymey schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:59:
[...]

Heeft er iemand anders meerdere ip's in gebruik in combinatie met een Genexis modem van XMS? En zo ja, hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrNGm schreef op maandag 30 november 2009 @ 02:18:
@Olddutch2: 300 meter is niet zoveel... Bij HAR2009 was de aansluiting 800 meter verderop. Glasvezel in bomen enzo ;) Uiteraard wat minder permanent dan wat er bij jou gebeurt :+
300m blijkt wat optimistisch, in feite bijna 400 meter en ik weet niet wat HAR2009 is [een of ander event?], maar deze aanleg is wel voor één abonnee. Onze school ligt heerlijk verscholen in het bos. Er is dus verder niemand die meebetaalt of er van mee kan profiteren. Vanmorgen vroeg waren er in ieder geval 2 graafmachientjes aan de slag, dus maar hopen dat het na de kerstvakantie klaar is.

In het gebouw moeten natuurlijk alle routers en switchen en nog zo het een en ander ook vervangen worden; de begroting was in ieder geval ruim driemaal mijn jaarsalaris. [Ter geruststelling mijn salaris is niet erg hoog].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
pat42 schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:18:
Ik heb bij XMS (via Glazenkamp) glasvezel, en daarbij heb ik meerdere vaste IP's aangevraagd (that is: DHCP met unlimited lease tijd). Daarvoor heb ik de MAC adressen door moeten geven aan XMS, die deze vervolgens gekoppeld hebben aan een viertal vaste IP's.

De opstelling is: Modem (Genesis Genexis heet het ding volgens mij) -> switch -> meerdere computers. De MAC adressen van de 'meerdere computers' heb ik doorgegeven.

Nu het probleem: ik krijg geen IP's toegewezen, omdat de switch een eigen MAC-adres heeft. Ik heb dit met twee switches geprobeerd. De eerste switch had een geheel eigen MAC, en de tweede switch clonede de MAC van het eerste apparaat dat eraan hing en verhoogde die met één (hexadecimaal geteld).

Van dat laatste (MAC met een verhogen) heb ik hier iemand kunnen vinden die iets soortgelijks meldt (2e antwoord):

[...]

Beide setups (met de twee switches) werken niet meer wanneer er meer dan één apparaat gekoppeld is, omdat de computers erachter dan geen IP krijgen toegewezen (met één apparaat gaat het nog wel goed, want XMS reserveert nog een IP voor als geen van de opgegeven MAC-adressen verbonden is, maar daar schiet ik natuurlijk niet veel mee op).

Nu mijn vraag: ik zoek een switch die zelf geen MAC-adres heeft, en netjes álle MAC-adressen van de verbonden apparaten doorgeeft aan de modem. Welk merk/model moet ik hebben?

Op internet kan ik hier weinig over vinden, en na het doorscannen van dit topic ben ik nog geen soortgelijke vragen tegengekomen.
Wat een dikke BS. Switches doen niks met de Ethernet-headers, ze sturen ze alleen door. De pakketjes krijgen gewoon de adressen van de apparaten die ze verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Vinnienerd schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:42:
[...]

Wat een dikke BS. Switches doen niks met de Ethernet-headers, ze sturen ze alleen door. De pakketjes krijgen gewoon de adressen van de apparaten die ze verzenden.
Okee, ik sta open voor andere oorzaken... Enig idee?

Feit is dan XMS bij de twee verschillende switches de ene keer een totaal ander MAC-adres zag (dat was niet een MAC die in ons netwerk voorkwam, tenminste niet volgens de DHCP van onze router...), en de andere keer het MAC-adres van het verbonden apparaat met één verhoogd.

In beide gevallen doet het niets meer als ik meer dan één apparaat aansluit.

Dus, is er een andere logische verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
pat42 schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:49:
[...]

Okee, ik sta open voor andere oorzaken... Enig idee?

Feit is dan XMS bij de twee verschillende switches de ene keer een totaal ander MAC-adres zag (dat was niet een MAC die in ons netwerk voorkwam, tenminste niet volgens de DHCP van onze router...), en de andere keer het MAC-adres van het verbonden apparaat met één verhoogd.

In beide gevallen doet het niets meer als ik meer dan één apparaat aansluit.

Dus, is er een andere logische verklaring?
De DHCP server van XMS wil maar één apparaat (lees MAC-adres) zien aan jouw kant van de aansluiting, ik neem aan dat je verbinding maar 1 IP adres krijgt toegewezen. Je bent in dat geval aangewezen op een router, net zoals bij xDSL en kabel.

Oeps.
Blijkbaar krijg je 4 IP-adressen. Weet je dit zeker? Zo ja, dan lijkt het wel of je switch ook als router staat ingesteld. Daarom ziet hij ook een ander MAC-adres. Als je routing uitzet, OF het XMS-kastje niet op de WAN-poort van je router aansluit zou het wel moeten werken lijkt me.

[ Voor 15% gewijzigd door Vinnienerd op 30-11-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Vinnienerd schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:56:
[...]

Oeps.
Blijkbaar krijg je 4 IP-adressen. Weet je dit zeker?
Ja. Feitelijk zijn het er zelfs 5, ze reserveren er ook nog eentje voor als je een apparaat verbind dat niet bij de opgegeven MAC's (4 stuks) zit.
Zo ja, dan lijkt het wel of je switch ook als router staat ingesteld. Daarom ziet hij ook een ander MAC-adres. Als je routing uitzet, OF het XMS-kastje niet op de WAN-poort van je router aansluit zou het wel moeten werken lijkt me.
Omdat het in beide gevallen unmanged switches zijn, kan ik niet verbinden met de apparaten (en dus ook niets instellen). De goedkoopste van de twee ziet eruit alsof het een router was, maar door de fabrikant uitgegeven is als switch (want: 4 aan elkaar vast zittende poorten en 1 'losse'. Zo dus (= voorbeeld, het is niet dit apparaat). Maar er staat geen WAN bij (poorten zijn gewoon genummerd van 1/5), en onderop staat duidelijk dat het een switch is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Gooi er dan maar een ander apparaat aan want deze "switch" doet iets wat jij niet wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Vinnienerd schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:20:
Gooi er dan maar een ander apparaat aan want deze "switch" doet iets wat jij niet wilt :P
Precies ;)
En mijn vraag is nu: welke moet ik hebben? Gezien ik zowel een cheap-ass als een dure heb geprobeerd, en willekeurig switches blijven kopen geen optie is ;)

Op de site van fabrikanten is dit namelijk niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
pat42 schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:24:
[...]

Precies ;)
En mijn vraag is nu: welke moet ik hebben? Gezien ik zowel een cheap-ass als een dure heb geprobeerd, en willekeurig switches blijven kopen geen optie is ;)

Op de site van fabrikanten is dit namelijk niet te vinden.
Kies gewoon uit de pricewatch de goedkoopste van een bekend merk (HP, 3com, Linksys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Vinnienerd schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:34:
[...]

Kies gewoon uit de pricewatch de goedkoopste van een bekend merk (HP, 3com, Linksys)
De duurdere switch die ik heb geprobeerd was van Linksys, daarom zou het fijn zijn als ik zeker wist welke het wel of niet deden. Maar ik zal morgen wel even langs de lokale computerboer gaan, ik kan hem altijd nog terugbrengen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoFaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-08-2022
Even een update over mijn 'tuinprikker' actie:

Brief is inmiddels de deur uit.

En wat blijkt... maandbedrag is aangepast; geen EUR 54,95, maar EUR 50,00, het bedrag wat mij in mei 2009 is beloofd. Grappig detail is dat de korting ook naar beneden is bijgesteld zodat het uiteindelijke bedrag wat ik nu per maand betaal exact hetzelfde is als de vorige maand. Creatief met kur... eh geld heet dat ;-)

Nog geen nieuws verder over de tuinprikkerprijs...

To be continued...

[ Voor 2% gewijzigd door MoFaer op 30-11-2009 19:08 . Reden: syntax... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Spiked schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:04:
Glasvezel in Kerkelanden, Hilversum wordt op dit moment aangesloten. 4 van de 21 aanvragen zijn aangesloten om te testen (resultaten zijn bij mij onbekend). Vanaf 16 november wordt er gewerkt aan het aansluiten van de overige 17 aansluitingen. Dit zal in december/januari afgerond worden.
Eigenlijk ben ik heel benieuwd naar de ervaringen in hilversum. Wel weinig aansluitingen die aangevraagd zijn. Ik heb een aanvraag liggen bij XMS maar woon net buiten Kerkelanden. Aansluitingen worden daar waarschijnlijk vanaf januari gerealiseerd. Voor zolang gebruik ik nog Tele2.

Waar ik eigenlijk heel benieuwd naar ben is het volgende: Hoe groot zijn de kasten waarop het glas in huis wordt aangesloten. Kan iemand vertellen wat de maten zijn van bijvoorbeeld een Genexis of Packetfromt die in de meterkast zou komen te hangen? Onze aansluiting zit namelijk in de woonkamer naast de verwarming en daar is niet heel bijzonder veel ruimte.. Het standaard kastje wat bij iedereen geplaatst wordt past er in ieder geval wel. Hopelijk kan iemand eens kijken hoe groot die kasten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Camiel schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:33:
[...]
Kan iemand vertellen wat de maten zijn van bijvoorbeeld een Genexis of Packetfromt die in de meterkast zou komen te hangen?
De Genexis is vrij klein. Hij ziet er ongeveer zo uit, waarbij de hoogte 25 cm is, breedte 7,5 en dikte 5 cm (geschat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

quote: JaWSnl
das mss weer te veel van het goede. Volgens de website van Packetfront zijn de exacte afmetingen:

56mm (D) x 170mm (H) x 238mm (W), 2.20˝ (D) x 6.69˝ (H) x 9.37˝ (W)

DUS: Modem = 238 * 170
vergeleken met: A4 = 297 * 210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
De packetfront wordt niet meer geinstalleerd, alleen de Genexis versies.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

The Wizard schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:19:
De packetfront wordt niet meer geinstalleerd, alleen de Genexis versies.
Owja dat is waar ook, mijn post hierboven kun je dus vergeten.. behalve als je zelf zo'n beest hebt hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit las ik op de site van soest op glasvezel. (Over apparatuur die wel geschikt is voor glasvezel, en die aangeboden zal worden door XMS, komt binnenkort meer informatie beschikbaar. Er wordt op dit moment gewerkt en getest met de Ziggo/kabel apparatuur, zodra hier duidelijkheid over komt, laten we het op deze website weten!).

Dus we kunnen straks ook de apparatuur van Ziggo gebruiken????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
eeeeeeuhm.... gewoon een wilde gok hoor (ff nadenken)... ik neem aan dat ze gewoon bedoelen dat een router die geschikt is voor de hoge snelheden van ziggo, ook wel in staat zal zijn om de hoge snelheden van XMSnet te routeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
pat42 schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:39:
[...]

De Genexis is vrij klein. Hij ziet er ongeveer zo uit, waarbij de hoogte 25 cm is, breedte 7,5 en dikte 5 cm (geschat).
Dan hangt daarvan al een "dummy" bij mij binnen en weet ik dus dat het past. Nu nog zorgen dat er telefoon, netwerk, spanning en coax uit gaat komen bij het modem, kan alles zo snel mogelijk aangesloten worden!
Het kan niet snel genoeg januari worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Eigenlijk ben ik heel benieuwd naar de ervaringen in hilversum. Wel weinig aansluitingen die aangevraagd zijn. Ik heb een aanvraag liggen bij XMS maar woon net buiten Kerkelanden. Aansluitingen worden daar waarschijnlijk vanaf januari gerealiseerd. Voor zolang gebruik ik nog Tele2.

Waar ik eigenlijk heel benieuwd naar ben is het volgende: Hoe groot zijn de kasten waarop het glas in huis wordt aangesloten. Kan iemand vertellen wat de maten zijn van bijvoorbeeld een Genexis of Packetfromt die in de meterkast zou komen te hangen? Onze aansluiting zit namelijk in de woonkamer naast de verwarming en daar is niet heel bijzonder veel ruimte.. Het standaard kastje wat bij iedereen geplaatst wordt past er in ieder geval wel. Hopelijk kan iemand eens kijken hoe groot die kasten zijn..
Wij wonen in de Kerkelanden er is ons beloofd dat wij begin september aangesloten zouden worden ik ben nu ruim een week aan het bellen en wacht op antwoord 8)7
Gaan dit in de toekomst UPC-achtige situaties worden?
Dan bedank ik nu alvast!
mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Soest op glasvezel...... ga naar www.soestopglasvezel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Soest op glasvezel........

Op donderdag 10 december en 17 december organiseert het
bewonersinitiatief Soest op glasvezel een informatie avond. Het
bijzondere is dat men de mogelijkheden van een glasvezelaansluiting
zelf kan ervaren. Televiesie, bellen en razensnel internetten kunnen
zelfs worden uitgeprobeerd. Ook worden alle vragen: "'die men altijd
al heeft willen stellen" behandeld. Ook zal er de mogelijkheid zijn om
een papierencontract te tekenen.
De demonstraties worden georganiseerd op donderdagavond 10
december of 17 december aanvang 20.00uur in Sociaal cultureel centrum
'De Schoof', Molenstraat 142!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Laatst online: 24-07 14:50
[...]
Redelijk groot! Ik denk zo'n 25*15*8cm ongeveer. Ik zal binnenkort een foto posten als ik het niet vergeet :X
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:08:
[...]
Wij wonen in de Kerkelanden er is ons beloofd dat wij begin september aangesloten zouden worden ik ben nu ruim een week aan het bellen en wacht op antwoord 8)7
Gaan dit in de toekomst UPC-achtige situaties worden?
Dan bedank ik nu alvast!
mvg.
Hier nog iemand die vanaf september al belt.. maar wat in mijn vorige post staat heb ik van iemand op de helpdesk die zich 's avonds verveelde en het allemaal heeft uitgezocht voor mij. Als je bij het XMS-Huis langs gaat, kan je een gedetailleerde planning per woning opvragen heb ik mij laten vertellen. (Het XMShuis heeft veel meer lokale informatie dan de helpdesk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48
Nou ik vind het heel jammer voor XMS, maar op deze manier werkt het natuurlijk niet. Onze straat ligt in een 'rood' gebied, met de hoofdkabel niet ver weg. Meerdere bewoners hebben interesse dus: bellen, brief schrijven, e-mailen, etc. Maar als er meermalen beloofd wordt dat je teruggebeld wordt, en dat gebeurt vervolgens drie maanden lang niet, dan hecht je kennelijk niet veel waarde aan het hebben van klanten.

Het zou best kunnen dat dingen niet gerealiseerd kunnen worden, maar communiceer dat dan! Deze lakse houding slaat natuurlijk helemaal nergens op. Jammer voor ze; * Aesculapius gaat de straat maar informeren dat het toch UPC wordt, hoe zielig dat dan ook weer is. Die reageren tenminste wel. Kennelijk heeft XMS een cursusje ondernemen nodig...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat "ondernemen" snap ik XMS ook inderdaad totaal niet. Ik heb op vragen via de mail of ze in Almere willen komen aanbieden in het verleden ook nog nooit antwoord gekregen (alleen maar de belofte dat ik terug gemaild of gebeld zou worden voor uitleg).... tot ik dus ineens hoor dat ze voorzichtige stappen hier komen zetten.

Communiceren is blijkbaar helemaal NIET hun ding, niet als ze potentieel veel klanten erbij kunnen krijgen en ook niet als er storingen zijn (met grote ontevredenheid tot gevolg).

Dat geeft me inderdaad nog steeds een behoorlijke mickey-mouse indruk van ze.... terwijl ik dolgraag internet en TV van ze wil gaan afnemen maar ik me wel ernstig zorgen over de betrouwbaarheid......

Want hoe belachelijk duur en stug en inflexibel KPN ook is (bv. met betrekking tot eigen routers kunnen gebruiken): Het werkt in ieder geval wel bijna altijd en meestal krijg je tot zelfs in het weekend gewoon iemand aan de lijn (los van het feit dat je nog wat te vaak pech kan hebben met wie je aan de lijn krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:37

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik zal dit ook graag willen weten aangezien ze hier over 2 weken komen het glas aanleggen..
Iemand hier al ervaringen met rechtstreeks de UTP kabel in de pc/ htpc stoppen en tv kijken?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 06:41
Ik heb het volgende telefonieprobleem van XMS. De afgelopen dagen geeft de nummerherkenning van mijn telefoon ook de landcode door als ik door iemand in nederland wordt gebeld. Er staat dan 31 35 xxxxxxx. Voorheen stond er gewoon 035 xxxxxxx. Het vervelende hiervan is, dat als iemand belt die in het telefoongeheugen staat, dat niet herkend wordt. Er staat dan niet meer de naam van die persoon bij.
Nu kan ik de telofoon niet meer screenen en is het ook lastiger om te zien wie er gebeld heeft. :(
Zijn er meer mensen die dat ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethargy schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:04:
Ik heb het volgende telefonieprobleem van XMS. De afgelopen dagen geeft de nummerherkenning van mijn telefoon ook de landcode door als ik door iemand in nederland wordt gebeld. Er staat dan 31 35 xxxxxxx. Voorheen stond er gewoon 035 xxxxxxx. Het vervelende hiervan is, dat als iemand belt die in het telefoongeheugen staat, dat niet herkend wordt. Er staat dan niet meer de naam van die persoon bij.
Nu kan ik de telofoon niet meer screenen en is het ook lastiger om te zien wie er gebeld heeft. :(
Jeps.. hier hetzelfde!
Al met XMS over gebeld, en werd niet echt op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethargy schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:04:
Simpele oplossing is alle personen die in de telefoon opgeslagen zijn voorzien van +31 .
Maakt dan niet meer uit of het landennummer wordt doorgegeven wordt of niet, bijv. +3135nnnnnnn of 035nnnnnnn je altijd de naam of nummer zult zien, mits de nummerweergave werkt natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:33:
[...]

Jeps.. hier hetzelfde!
Ik ben bang dat je de nummers die in het telefoongeheugen staan zal moeten aanpassen naar +31xxxxxxxxx.....
Aesculapius schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:14:
..........

Het zou best kunnen dat dingen niet gerealiseerd kunnen worden, maar communiceer dat dan! Deze lakse houding slaat natuurlijk helemaal nergens op. Jammer voor ze; * Aesculapius gaat de straat maar informeren dat het toch UPC wordt, hoe zielig dat dan ook weer is. Die reageren tenminste wel. Kennelijk heeft XMS een cursusje ondernemen nodig...
eymey schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:23:
.........

Communiceren is blijkbaar helemaal NIET hun ding, niet als ze potentieel veel klanten erbij kunnen krijgen en ook niet als er storingen zijn (met grote ontevredenheid tot gevolg).

.........

.........
Zou Yogoi Mexicaanse Griep hebben of zo, het wordt tijd voor een weerwoord denk ik. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het glasvezelproject in Steenwijk komt niet van de grond. Nog geen twintig procent van de huishoudens in Steenwijk heeft interesse in zo'n snelle communicatieverbinding. Aanbieder XMS wil in Steenwijk pas met de aanleg van glasvezelkabels beginnen als minimaal veertig procent van de huishoudens meedoet. (RTV Oost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:33:
[...]

Jeps.. hier hetzelfde!
Het heeft te maken met de nieuwe connectie richting KPN. Het is daar al in onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:28:
[...]

Het heeft te maken met de nieuwe connectie richting KPN. Het is daar al in onderzoek.
Maar is de bedoeling dat dit weer naar de oude situatie word terug gebracht..... of

als je voor alle nummer +31 zet werkt en blijft het dan zo en zo altijd werken ?

Want ik heb geen zin om overal nu +31 voor te gaan zetten, als het strax naar de oude situatie word teruggebracht en dan weer alles te moeten wijzigen.

<edit> had ook nog weer even gebeld vanavond, maar ze konden daar geen antwoord op geven. Dus ik wacht even jou (Denan) antwoord af voordat ik ga veranderen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:17:
[...]

Maar is de bedoeling dat dit weer naar de oude situatie word terug gebracht..... of

als je voor alle nummer +31 zet werkt en blijft het dan zo en zo altijd werken ?

Want ik heb geen zin om overal nu +31 voor te gaan zetten, als het strax naar de oude situatie word teruggebracht en dan weer alles te moeten wijzigen.

<edit> had ook nog weer even gebeld vanavond, maar ze konden daar geen antwoord op geven. Dus ik wacht even jou (Denan) antwoord af voordat ik ga veranderen :P
Ik zou even afwachten, de situatie moet gewoon in de oude staat hersteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:25:
[...]

Ik zou even afwachten, de situatie moet gewoon in de oude staat hersteld worden.
Okee dan!
Thnks voor de snelle reaction Denan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds gisteren is het nu al 8 keer gebeurd dat midden in een gesprek mensen me niet meer horen en ik een rare soort van kruising tussen een in gesprek toon en een oproeptoon hoor.
Erg hinderlijk als je in de wacht staat en je kan weer opnieuw gaan bellen.
Wat is er toch met de telefoon aan de hand,het werkt weer, of nog steeds,niet goed.
De andere partij hoort gewoon een klik en dan niets meer, alsof ik ophang.
Dit is gebeurd naar een tele-2 abonnee, een KPN abonnee, een Ziggo Abonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:21:
Sinds gisteren is het nu al 8 keer gebeurd dat midden in een gesprek mensen me niet meer horen en ik een rare soort van kruising tussen een in gesprek toon en een oproeptoon hoor.
Erg hinderlijk als je in de wacht staat en je kan weer opnieuw gaan bellen.
Wat is er toch met de telefoon aan de hand,het werkt weer, of nog steeds,niet goed.
De andere partij hoort gewoon een klik en dan niets meer, alsof ik ophang.
Dit is gebeurd naar een tele-2 abonnee, een KPN abonnee, een Ziggo Abonnee.
Vaag hoor Nick.
Deze problemen ken ik gelukkig niet.
Maar hoe lang duurd het gesprek dan ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:28:
[...]

Vaag hoor Nick.
Deze problemen ken ik gelukkig niet.
Maar hoe lang duurd het gesprek dan ongeveer?
De ene keer na 20 minuten,de andere keer na 5 al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
DaRKaNGLe694 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:49:
[...]
Ik zal het maar weer eens een schopje geven: Yogoi, zou je nogmaals willen kijken wat er met de verloting van die 2 decoders aan de hand is? Als er besloten is dat die actie vervalt ook prima, maar alles beter dan geen nieuws ;).
Meer dan een week alweer radio stilte, tijd voor een schopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKaNGLe694 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:29:
[...]

Meer dan een week alweer radio stilte, tijd voor een schopje.
Jah ik snap het ook allemaal niet hoor!
Maar één ding weet ik zeker,
dit schaad wel het gezicht van XMS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschepers
  • Laatst online: 08-09 08:22
Ik kreeg 2 weken geleden een telefoontje van XMS dat ze bij mij in Leiden in onze straat fiber kunnen aanbieden en dat ze het gratis aansluiten. De jongen kon mij niet vertellen wanneer dit zou gebeuren, maar iig op korte termijn, ik zou daar nog meer over horen.

Vervolgens heeft hij mijn rekening nummer gevraagd en mijn stem opgenomen terwijl ik een paar vragen beantwoorde dat ik klant wou worden. Ik hoefde nog niet aan te geven welke diensten ik wou afnemen.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn in Leiden die zo'n telefoontje gehad hebben en of die al zijn aangesloten. Ik heb verder nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste paar weken al een paar keer gehad dat mijn A110, na aangezet te zijn vanuit standby :

* geen XMS logo weergeeft in het menu
* geen Ifanzy TV gids weergeeft
* zenders mist

:| :|

Een reset vanuit het menu heeft steeds deze problemen verholpen.
Ervaren meer mensen dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschepers schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:33:
Ik kreeg 2 weken geleden een telefoontje van XMS dat ze bij mij in Leiden in onze straat fiber kunnen aanbieden en dat ze het gratis aansluiten. De jongen kon mij niet vertellen wanneer dit zou gebeuren, maar iig op korte termijn, ik zou daar nog meer over horen.

Vervolgens heeft hij mijn rekening nummer gevraagd en mijn stem opgenomen terwijl ik een paar vragen beantwoorde dat ik klant wou worden. Ik hoefde nog niet aan te geven welke diensten ik wou afnemen.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn in Leiden die zo'n telefoontje gehad hebben en of die al zijn aangesloten. Ik heb verder nog niks gehoord.
Kijk,en van die stunts hou ik nu niet,want je rekeningnummer is helemaal niet nodig en opnemen van de stem en vragen beantwoorden, klinkt meer als Pretium... of een energiebedrijf.
Die bellen regelmatig namens KPN of een ander bedrijf.
Als ze willen dat je een aansluiting neemt kunnen ze vragen of je interesse hebt en me dan een formulier sturen,op deze manier zou ik het zeker niet doen.
Ik hoop dan ook dat ze in het opgenomen deel ook diverse keren de naam XMS genoemd hebben en niet alleen in het voorstukje,anders vertellen ze mooi hun praatje over XMS, gaan dan opnemen en vragen "dus u wilt wel overstappen ? "
Jij,denkend aan het verhaaltje dat het om XMS gaat: "ja hoor"
Mogen we dan uw rekening nummer.. waarom dat dan,aansluiten was toch gratis en pas als je een pakket kiest komen er kosten die men mag incasseren.
Als het wel XMS is, bah.. die voice logs praktijken zijn "not done" .

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 03-12-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond vandaag een Sinterklaas kaart van XMS (niet persoonlijk, maar gericht aan de bewoners van dit pand) in de bus. Als ik nu zou overstappen op tv via glasvezel, kijk ik het eerste half jaar gratis....

Ik heb al bijna 3 jaar een abonnement op de Triple Play basisdienst... :? :? :?

http://www.xmsnet.nl/182_Sinterklaasactie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28
Hee idem hier! Beetje vaag, dacht toen ik de voorkant zag nog mooi!, maar eenmaal de achterkant gelezen.....
Weer blij maken met een dooie mus... Ben idd ook al 3 jaar afnemer van Triple Play.....

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Aanzich niet zo raar dat dergeijke aanbiedingen plaatsvinden om nieuwe/recente klanten over de streep te helpen. KPN is daar ook zo goed in, maar vaak wil het dan nog wel eens gebeuren dat er op je bestaande abonnement niets is vermeld dat je bij het overstappen een bepaald termijn niet meer bij diegene iets mag afnemen. Dus kan het zijn dat je oude abonnement kan opzeggen en een nieuwe kan afsluiten tegen het aanbieidngstarief. Alleen vaak doen mensen dat niet wegens de bureaucratische rompslomp die erbij komt kijken en het feit dat je er een jaar vast zit, terwijl je bvb na drie jaar de maand opzegtermijn kan genieten. |Dus waarom niet gewoon eens uitproberen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28
eeh maar ik ben toch geen nieuwe klant? Er valt ook niet over te stappen aangezien ik al alles van XMS al zo'n 3 jaar afneem..
Ik snap dat het interessant kan zijn voor mensen die alleen bv internet hebben, maar lijkt me dat dit makkelijk op te zoeken is voor XMS wie triple-play heeft en wie niet. Lijkt me dat je de mensen die dit al hebben, geen kaartje hoeft te sturen.
Opmerkelijke is dat wanneer ik op de site kijk bij : "Kijk hier of u in aanmerking komt voor de speciale sinterklaas aanbieding", ik mijn adres doorgestreept zie met de vermelding dat er al een klant is. Ik krijg dus niet te zien dat ik in aanmerking voor de aanbieding kom, maar krijg dus wel een kaartje :S

Maar ach, fouten maken we allemaal en er zijn ergere dingen, was ook meer om mede te delen dan om er een issue van te maken.

[ Voor 85% gewijzigd door Hopjesvla79 op 04-12-2009 13:47 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:12
mschepers schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:33:

same story hier...

ik heb sindsdien niks meer van ze vernomen. Degene aan de lijn was wel opdringerig!

maargoed, ik wacht wel af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik zou eerst per 1 dec 2009 over gaan naar Glasvezel bij XMS.
Echter, mijn oude ISP Online (liever gezegd OFFline), besloot ons 19 nov alvast maar af te sluiten.
Dit terwijl we van Online zwart op wit 1 dec als datum hadden.

Online was niet (meer) bereid om hun fout te herstellen en vertelde ons dat dat minimaal een week zou duren.
Hierop hebben we XMS gebeld of zij wat voor ons konden doen. Deze belden ons na 45 minuten terug dat we aangesloten waren en ze ons een tijdelijk tel. nummer hadden gegeven totdat de nummer-portering ook rond was.
Kortom, waar Online enorm faalt in zijn service, doet XMS het wel goed.

De enig 3 nadelen welke ik ondervonden heb zijn de volgende...

1) XMS heeft nog geen 24/7 helpdesk, maar ze zeggen hier aan te werken om dit zo snel mogelijk te realiseren.

2) Als ik bij telefonie instel dat ik een "geheim nummer" heb, dan zien anderen mijn nummer niet als ik hen bel, wat normaal is. Maar als ik gebeld word, zie ik het nummer van de beller ook niet meer!
Ik vind dit erg vreemd, want bij alle andere providers werkt dit wel gewoon zoals het hoort.
XMS kan geen goed antwoord geven op de vraag waarom dit is, "het is nou eenmaal zo".

En tenslotte
3) Voor de standaard digitale-tv moet je de Amino 110 aanschaffen.
Deze dien je aan te sluiten met de meegeleverde kabel welke een 10 pins DIN stekker aan de Animo kant heeft en een Scart aan je tv kant
Deze kabel is echter maar 1,5m lang en dat is voor mij te kort.
Bij navraag aan XMS verteld men mij dat er geen langere of andere kabels bestaan.
Iedere elektronica winkel verteld hetzelfde, omdat die 10 pins DIN een "eigen browsel" zou zijn van Animo en dus geen standaard is.
De enige "oplossing" die XMS geeft is dat ik dan maar (voor 100,- meer) de Animo 130 moet aanschaffen, want die word middels HDMI aan de tv aangesloten.
Volgens de site van Animo zelf zijn er wel andere kabels, maar ik kan nergens vinden waar ik deze kan verkrijgen.

Verder bevalt het me prima bij XMS.
Telefonie doet het goed (muv "geheim nummer"), en ook de audio kwaliteit is prima.
Digitale tv werkt perfect en heeft goede beeldkwaliteit.
Analoge tv is ook goed, alleen zit er een "ruis" in RTL7 die ik niet weg krijg.
Internet is helemaal niets mis mee. Daar haal ik gemiddeld 47MB/s down en zelfs boven de 60MB/s up (met een 50/50 abbo).

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nick39 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:24:
[...]

Kijk,en van die stunts hou ik nu niet,want je rekeningnummer is helemaal niet nodig en opnemen van de stem en vragen beantwoorden, klinkt meer als Pretium... of een energiebedrijf.
Die bellen regelmatig namens KPN of een ander bedrijf.
Als ze willen dat je een aansluiting neemt kunnen ze vragen of je interesse hebt en me dan een formulier sturen,op deze manier zou ik het zeker niet doen.
Ik hoop dan ook dat ze in het opgenomen deel ook diverse keren de naam XMS genoemd hebben en niet alleen in het voorstukje,anders vertellen ze mooi hun praatje over XMS, gaan dan opnemen en vragen "dus u wilt wel overstappen ? "
Jij,denkend aan het verhaaltje dat het om XMS gaat: "ja hoor"
Mogen we dan uw rekening nummer.. waarom dat dan,aansluiten was toch gratis en pas als je een pakket kiest komen er kosten die men mag incasseren.
Als het wel XMS is, bah.. die voice logs praktijken zijn "not done" .
Ach, met voice logs opnemen is helemaal niets mis hoor! Het getuigt gewoon van "zich aan de wet voor telefonische verkoop houden" dat ze dit doen! Dus juist erg netjes.

Het rekeningnummer vragen is wel dubieus, dat geef ik toe... tenzij ze tijdens het opnemen ook duidelijk uitleggen waarom ze dat nodig hebben. Maar met een formulier zou netter zijn.

Maar goed, verder zie ik niet in wat XMS hier fout doet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Thasaidon schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:13:En tenslotte
3) Voor de standaard digitale-tv moet je de Amino 110 aanschaffen.
Deze dien je aan te sluiten met de meegeleverde kabel welke een 10 pins DIN stekker aan de Animo kant heeft en een Scart aan je tv kant
Deze kabel is echter maar 1,5m lang en dat is voor mij te kort.
Bij navraag aan XMS verteld men mij dat er geen langere of andere kabels bestaan.
Iedere elektronica winkel verteld hetzelfde, omdat die 10 pins DIN een "eigen browsel" zou zijn van Animo en dus geen standaard is.
De enige "oplossing" die XMS geeft is dat ik dan maar (voor 100,- meer) de Animo 130 moet aanschaffen, want die word middels HDMI aan de tv aangesloten.
Volgens de site van Animo zelf zijn er wel andere kabels, maar ik kan nergens vinden waar ik deze kan verkrijgen.
Kun je niet gewoon een scart-verlengkabel kopen? Deze sluit je aan op de normale scart-kant van de kabel. Bij bijvoorbeeld electronica-online.nl heb je voor 3 euro (+verz. helaas) 2,5 meter extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

schaduw schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:04:
[...]
Kun je niet gewoon een scart-verlengkabel kopen? Deze sluit je aan op de normale scart-kant van de kabel. Bij bijvoorbeeld electronica-online.nl heb je voor 3 euro (+verz. helaas) 2,5 meter extra.
Ja dat zou kunnen, maar ik heb liever een kabel uit 1 stuk. Iedere "extra" stekker/koppeling ertussen is weer signaal verlies. Nu zal dat met deze lengte wel meevallen, maar toch.

Ik heb trouwens op de site van Amino (na lang zoeken) ook andere kabels gevonden, waar onder de
10 pin DIN naar RCA CVBS met stereo audio. (geel (composiet), rood/wit (audio), tulp)
en
10 pin DIN naar S-VHS and RCA CVBS met stereo audio. (geel (composiet) of S-Video, rood/wit (audio), tulp)
Enige nadeel is dat er geen lengte bij vermeld staat en ik nergens kan vinden waar deze kabels te krijgen zouden zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 05-12-2009 13:17 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 22:25

d0s

sssst

eymey schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:00:
[...]

Ach, met voice logs opnemen is helemaal niets mis hoor! Het getuigt gewoon van "zich aan de wet voor telefonische verkoop houden" dat ze dit doen! Dus juist erg netjes.

Het rekeningnummer vragen is wel dubieus, dat geef ik toe... tenzij ze tijdens het opnemen ook duidelijk uitleggen waarom ze dat nodig hebben. Maar met een formulier zou netter zijn.

Maar goed, verder zie ik niet in wat XMS hier fout doet.....
Buiten dat, deze 'na-aansluitingen' moeten eigenlijk al heel blij zijn dat ze (gratis!) aangesloten kunnen worden. Voor sommige mensen is het schijnbaar nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschepers
  • Laatst online: 08-09 08:22
d0s schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:38:
[...]

Buiten dat, deze 'na-aansluitingen' moeten eigenlijk al heel blij zijn dat ze (gratis!) aangesloten kunnen worden. Voor sommige mensen is het schijnbaar nooit goed.
Voor welke mensen is het nooit goed? HoaHong en ik klagen niet en Nick39 houdt niet van voice logging.

Ik ben gewoon benieuwd wat ik nu de komende weken kan verwachten en XMS kan mij helaas verder niks vertellen dus ik hoop hier verhalen te horen van mensen die ook op deze manier zijn benaderd.

Kun je me trouwens uitleggen wat een 'na-aansluiting' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d0s schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:38:
[...]

Die conclusie trek je zelf,er is niets loos als het inderdaad XMS was die belde,maar het linke is dat je dat dus niet weet,en daarom vind ik deze manier van verkopen erg dubieus.
Dat ze je polsen of je aangesloten wilt worden,prima,dat het gratis is,nog beter,alleen stuur dan ff een gewoon kontraktje waar je de kleine lettertjes van kan lezen.
De ervaring leert dat je er erg moeilijk vanaf kan komen en je in het slechtste geval je verbindingen laat over nemen door een ander.
Er zijn diverse bedrijven die zich voordoen als een ander,kijk maar eens naar Kassa enz..

Een na aansluiting,geen idee of het een bestaand woord is,maar in dit geval wordt bedoeld dat het netwerk al is aangelegd en operatief is en jouw aansluiting dus later wordt aangelegd.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 06-12-2009 16:04 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.