XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.239 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:58

d0s

sssst

Nick39 schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:02:
[...]

Die conclusie trek je zelf,er is niets loos als het inderdaad XMS was die belde,maar het linke is dat je dat dus niet weet,en daarom vind ik deze manier van verkopen erg dubieus.
Dat ze je polsen of je aangesloten wilt worden,prima,dat het gratis is,nog beter,alleen stuur dan ff een gewoon kontraktje waar je de kleine lettertjes van kan lezen.
De ervaring leert dat je er erg moeilijk vanaf kan komen en je in het slechtste geval je verbindingen laat over nemen door een ander.
Er zijn diverse bedrijven die zich voordoen als een ander,kijk maar eens naar Kassa enz..

Een na aansluiting,geen idee of het een bestaand woord is,maar in dit geval wordt bedoeld dat het netwerk al is aangelegd en operatief is en jouw aansluiting dus later wordt aangelegd.
Daar bedoelde ik mee een aansluiting die gerealiseerd kan worden in een bepaald gebied, zonder dat het binnen het vaste woningbestand (deal XMS met huurcorporaties) valt. Daarom bedoelde ik ook dat het al heel mooi is dat je überhaupt glasvezel kan krijgen, omdat de glasvezelkabel waarschijnlijk gunstig lig waardoor aansluiting mogelijk is. Normaal gesproken zou je hier fors voor moeten betalen. Ik bracht het ook iets te negatief, maar ikzelf zou al lang blij zijn als ik glas zou kunnen krijgen (gratis!) als ik niet eens een woning van een huurcorporatie huur :)

Of dat dan nu 2 of 4 weken duurt zou mij niet zoveel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 23:16
....en 6 maanden? Het boeit me niet als het niet kan en het zou geweldig zijn als het wel kan, maar ze laten simpelweg niets weten... dát is een beetje irritant en de reden dat inmiddels maar een groter pakket bij de concurrent besteld is. Wachten is prima en hebben we er graag voor over....maar niet eeuwig :-)

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Voor diegene die zich groen en geel ergeren aan de DNS servers:

http://code.google.com/speed/public-dns/

Misschien waard om even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Huh? Net 5 had bij Grey`s Anatomy HD staan...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
The Wizard schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:38:
Huh? Net 5 had bij Grey`s Anatomy HD staan...
Kan dit betekenen dat er shot is in de hd-kanalen?

RTL 4 t/m 8, net 5, de belgische zenders één en Ketnet/Canvas en BBC HD zijn nu reeds erbij gekomen bij de kanalen in hd bij caiway.

Er komt wel vaart in het hd-verhaal, Nu nog bij XMS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De RTL zenders vragen apart geld voor hun HD uitzendingen,het is niet zo dat XMS hier even uit kan kiezen.
Dat geeft dus al gelijk een probleem, een amino 110 bezitter heeft niets aan een HD versie.
Die kan je moeilijk laten betalen,dus is de enige keus,betalen uit het algemene budget of de HD versie in een betaald HD pakket te zetten.
Caiway betaalt het uit de algemene middelen pot.
Dat betekent dat niet HD bezitters dus ook mee betalen voor de HD bezitters omdat ze daar in het basis pakket zijn gestopt.
yogoi is blijkbaar even weg,weinig feedback meer van xms hier.

Ow..er is nog steeds een amino 110 over van een buurman die XMS er ook heeft uitgezet,interesse, pm me ff, dan breng ik jullie in kontakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iemand enig idee of het nieuwe (digitale) zenderpakket nog voor 2011 komt? (klinkt lullig, niet zo bedoeld maar wel een realistische vraag denk ik).. Ik zit er stevig aan te denken om voor tv en telefonie over te gaan stappen naar Ziggo ivm het gebrek aan concrete info hierover...

Buiten een mailtje (ergens in 2008) dat de huidige digitale tv nog een proef is en dit "binnenkort" volwassen wordt en een onofficieel bericht dat er een nieuw zenderpakket zit aan te komen is er volgens mij nog niks naar buiten gebracht ?
DaRKaNGLe694 schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:40:
Voor diegene die zich groen en geel ergeren aan de DNS servers:

http://code.google.com/speed/public-dns/

Misschien waard om even naar te kijken.
Thanks! Gaan we binnenkort maar 'ns proberen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Wilde op 08-12-2009 07:08 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:16
@dns-servers:

Ik heb even gechecked maar de DNS servers zijn al een tijdje gevirtualiseerd en de loads worden verdeeld over meerdere machines. "drukte" mag het probleem dus niet zijn.

Kunnen jullie eens omschrijven wat er precies gebeurt als de DNS servers:
217.149.196.6
217.149.192.6

ingesteld worden?

Aub wel nieuwe ervaringen en geen "6 maanden geleden deed X het niet en sinds die tijd zit ik op openDNS"-ervaringen. :)

@wilde:
Iets teruglezen.. komt ergens in 2010.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 08-12-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:56:
@dns-servers:

Ik heb even gechecked maar de DNS servers zijn al een tijdje gevirtualiseerd en de loads worden verdeeld over meerdere machines. "drukte" mag het probleem dus niet zijn.

Kunnen jullie eens omschrijven wat er precies gebeurt als de DNS servers:
217.149.196.6
217.149.192.6

ingesteld worden?

Aub wel nieuwe ervaringen en geen "6 maanden geleden deed X het niet en sinds die tijd zit ik op openDNS"-ervaringen. :)

@wilde:
Iets teruglezen.. komt ergens in 2010.
Wat er gebeurt.. heel simpel... je vraagt een site op.. dan komt de melding dat de site niet gevonden kan worden of het duurt een hele tijd.
F5 tadaa is er gelijk.
Omkeren heeft geen zin.
Het lijkt wel of je met de eerste keer zegt,hee dnd server,wake up..
2e keer, hallo hier ben ik en daar is je site,nou tevreden ?
(nog net geen dns melding die er zeikerd achteraan zet,of jaja geduld ik ben ook maar een machine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit last gehad van de DNS servers.. doen het altijd perfect bij mij :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Nick39 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:31:
[...]

Wat er gebeurt.. heel simpel... je vraagt een site op.. dan komt de melding dat de site niet gevonden kan worden of het duurt een hele tijd.
F5 tadaa is er gelijk.
Omkeren heeft geen zin.
Het lijkt wel of je met de eerste keer zegt,hee dnd server,wake up..
2e keer, hallo hier ben ik en daar is je site,nou tevreden ?
(nog net geen dns melding die er zeikerd achteraan zet,of jaja geduld ik ben ook maar een machine)
Heb je dat ook met Firefox? Ik heb dit ooit wel gehad met IE, maar sinds een nieuwe installatie van Windows (XP - incl. verse nieuwe software) niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
En de smtp-server heeft het ook weer zwaar vandaag ;-)

Het is me wat met die jongens & meisjes van XMS ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nu op Net5: 'Floor Faber' met HD-logo!
(Kwaliteit is niet echt HD te noemen...)

[ Voor 44% gewijzigd door schooierd op 08-12-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar zie je dat dan ook echt in "High Definition"? want ik heb hier UPC analoge tv en daar zie ik ook Net5HD maar ziet er echt niet scherper uit dan normaal. je hebt zoiezo die amino 130 nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:58

d0s

sssst

Alleen Caiway geeft net5 op dit moment in HD door, dus zelfs met Amino krijg je het niet in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wilde schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 07:06:
Iemand enig idee of het nieuwe (digitale) zenderpakket nog voor 2011 komt? (klinkt lullig, niet zo bedoeld maar wel een realistische vraag denk ik).. Ik zit er stevig aan te denken om voor tv en telefonie over te gaan stappen naar Ziggo ivm het gebrek aan concrete info hierover...
Tja, duurt inderdaad wel erg lang allemaal. Al meer dan een jaar geleden werd beloofd dat alle analoge zenders ook in het digitale pakket opgenomen zouden worden. Ik wacht nog steeds en krijg geen concrete info over wanneer men de belofte gaat inlossen. Ook ik ga naar Ziggo zodra ik mijn STB voor een goede prijs kan verkopen.

Wel zag ik vandaag toevallig een nieuwe zender in de zenderlijst: Schaatsplezier Rijssen (kanaal 993)... Dé topzender die iedereen over de streep zal trekken digitale TV bij XMS af te nemen!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:40:
maar zie je dat dan ook echt in "High Definition"? want ik heb hier UPC analoge tv en daar zie ik ook Net5HD maar ziet er echt niet scherper uit dan normaal. je hebt zoiezo die amino 130 nodig.
d0s schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:55:
Alleen Caiway geeft net5 op dit moment in HD door, dus zelfs met Amino krijg je het niet in HD.
HD-beeld was het niet bepaald. Wat opviel was dat het 'Net5 HD'-logo niet aanwezig was bij de overige programma's (behalve bij Grey's Anatomy', volgens The Wizard).

NB: ik kijk via de Amino 130M. Ben vergeten te checken of het logo er ook bij de analoge versie stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ik vind het ook erg jammer dat het hdtv-verhaal bij XMS niet opschiet, en dat ze er ook niet over communiceren. Ik hoop echt dat dat gaat veranderen bij XMS.

Vraagje: op een forum van Ziggo wordt/werd gediscussieerd over de bitrate waarmee de publieke hd-zenders werden/worden doorgegeven bij Ziggo, daar is dat sinds de zomer steeds lager geworden. De vraag was onder meer of Ziggo de bandbreedte terugbracht of dat de omroepen dat deden. Toen vroeg ik me af of de bitrate waarmee XMS de zenders doorgeeft ook te achterhalen is (ik denk het niet) of dat iemand van XMS dat wil vertellen, en of ook bij XMS de bitrate omlaag is gegaan. Zo kan ik me herinneren dat Denan onlangs vertelde dat de bitrate voor NatGeo omhoog is gegaan; XMS sleutelt dus wel degelijk aan de bitrate en het is dus niet zo dat ze 1:1 doorgeven wat ze ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:47
Je zou misschien een ruwe inschatting kunnen doen door een ouderwets dom "hubje" op de kop te tikken en die tussen je STB en de genexis hangen. Op een andere poort van het hubje een PC met bv. Linux (iig iets wat kan meten op hoeveel mbit er traffic op de NIC binnen komt en evt. kan wiresharken). Dan zie je iig bij het bekijken van een (HD)zender wat ong. de doorvoer is.

Een Linux doos met 2 netwerkkaarten up zonder IP (op 0.0.0.0/0.0.0.0) in bridged en promiscuous modus zou ook moeten werken. Genexis in ene kaart, STB in andere kaart.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:16
Krizna schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:53:
Ik vind het ook erg jammer dat het hdtv-verhaal bij XMS niet opschiet, en dat ze er ook niet over communiceren. Ik hoop echt dat dat gaat veranderen bij XMS.

Vraagje: op een forum van Ziggo wordt/werd gediscussieerd over de bitrate waarmee de publieke hd-zenders werden/worden doorgegeven bij Ziggo, daar is dat sinds de zomer steeds lager geworden. De vraag was onder meer of Ziggo de bandbreedte terugbracht of dat de omroepen dat deden. Toen vroeg ik me af of de bitrate waarmee XMS de zenders doorgeeft ook te achterhalen is (ik denk het niet) of dat iemand van XMS dat wil vertellen, en of ook bij XMS de bitrate omlaag is gegaan. Zo kan ik me herinneren dat Denan onlangs vertelde dat de bitrate voor NatGeo omhoog is gegaan; XMS sleutelt dus wel degelijk aan de bitrate en het is dus niet zo dat ze 1:1 doorgeven wat ze ontvangen.
Nee, XMS geeft 1 op 1 door wat ze binnenkrijgen. Als de aanbieder de bitrate omhoog gooit (in dit geval via technicolor of NatGeo) gaat de bitrate automatisch bij XMS ook omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schooierd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:32:
Nu op Net5: 'Floor Faber' met HD-logo!
(Kwaliteit is niet echt HD te noemen...)
Ze zetten dat HD logo in het beeld om aan te geven dat de uitzending er ook in HD is, de HD zender zelf geeft xms niet door, dat HD logo zie je zelfs analoog en voor HD heb je zowieso de 130 nodig.

@Krizna het nob heeft de bitrate van nederland 1,2 en 3 omlaag gegooid omdat bij de oude settings er een probleem ontstond in de encoders waardoor het geluid ging achterlopen op het beeld.
Er speelt nog een issue dat het dolby geluid zachter is dan de gewone kanalen,daar zijn ze nog mee bezig, ook wilde het geluid nog wel eens hakkelen.
Ook teletekst krijgen ze niet goed voor elkaar en ze zitten nog te knoeien met dvb subs voor doven en slechthorenden maar daar zal je bij xms geen last van hebben want het amino platform geeft geen ondersteuning voor dvb subtitling.
Daarnaast wordt nu het SD signaal van het HD signaal gehaald wat ook nog problemen geeft.

[ Voor 53% gewijzigd door Nick39 op 09-12-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Laatst online: 31-05 15:39
yogoi is blijkbaar even weg,weinig feedback meer van xms hier.
Ik heb het de laatste weken even veels te druk gehad helaas.
Nu is alles weer een beetje normaal en zal ik weer meer gaan reageren hier.

Ik zal proberen de komende dagen wat terug te lezen en wat updates te posten waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 10:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

Vandaag is de boel afgemonteerd bij ons thuis. Enig idee wanneer ik de boel kan gaan activeren?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
normaal gesproken tussen het aansluiten en 48 uur later.
aangenomen dat er geen uitgesteld aansluit datum staat.

Mocht je dat willen dan kan ik het tusendoor even controleren voor je.
(te mailen op webteam[at]xmsnet.nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:29:
normaal gesproken tussen het aansluiten en 48 uur later.
aangenomen dat er geen uitgesteld aansluit datum staat.

Mocht je dat willen dan kan ik het tusendoor even controleren voor je.
(te mailen op webteam[at]xmsnet.nl )
Nee niet uitstellen :-D
Wacht nu al zo lang, mag vandaag nog van mij.

mailtje is verstuurd

[ Voor 3% gewijzigd door GerkeP op 09-12-2009 15:01 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Alles zou al moeten werken momenteel.
modem ziet er goed en actief uit en abonnement is actief.
(zie ook je mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:19:
Alles zou al moeten werken momenteel.
modem ziet er goed en actief uit en abonnement is actief.
(zie ook je mail)
Ben om een uur of 7 thuis vanavond, gelijk aan de gang _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nu, naast de startende pilot wijken in Almere, ook nog mijn wijk (Stedenwijk) ontsluiten voor XMSnet, dan kan ik eindelijk ook eens gebruik maken van de diensten :P. Die afgemonteerde Genexis aansluiting hangt hier nu al TE lang werkeloos.

Maar goed, zal geduld moeten hebben... I guess :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Krizna schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:53:
Vraagje: op een forum van Ziggo Toen vroeg ik me af of de bitrate waarmee XMS de zenders doorgeeft ook te achterhalen is (ik denk het niet) of dat iemand van XMS dat wil vertellen, en of ook bij XMS de bitrate omlaag is gegaan.
Zojuist even in VLC de info van de XMS streams bekeken. Momenteel ligt de bitrate voor Nederland 1/2/3 HD rond de 13Mbps. Volgens mij is dit niet lager dan voorheen. Wel lijkt er geen Dolby Digital audio meer in de stream te zitten (alleen stereo audio). Weet niet of de NOB gestopt is met het doorgeven van Dolby Digital of dat XMS deze verwijdert wegens de klachten over het volumeverschil met andere zenders.

Brava HDTV doet het overigens met een video bitrate van 8Mbps. Brava heeft wel Dolby Digital geluid en is afhankelijk van het programma in stereo of 5.1 surround. Brava lijkt ook de enige zender te zijn met correcte EPG info in de stream waarin netjes het huidige en volgende programma opgenomen zijn.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:-) Kan je met VLC trouwens die streams ook nog steeds bekijken?

Vandaag krijg ik een kaart van xms,een sint en piet actie, een half jaar gratis tv en dan 16 euro zoveel.
Wederom haarscherp.. nu weet iedereen dat dat in Leiden betekent dat het enige dat je haarscherp ziet,de ruis is,maar goed.\Er wordt dan verwezen naar een xms site http://www.xmsnet.nl/sinterklaas.
Maar nergens blijkt dan wat je voor die prijs van ruim 16 euro krijgt.
Want dat is dezelfde prijs die Ziggo hanteert voor analoge en digitale tv.
vervolgens staan er ook op die site nog allemaal fouten.
Zoals de zin : Dit is aanmerkelijk voordeliger dan een jaar radio en afnemen via uw kabelprovider.
Het zal wel radio en televisie moeten zijn maar goed...
De prijs voor het tv pakket is dus aardig opgetrokken en gelijk aan die van Ziggo.
Misleidend ook nog want het eerste half jaar betaal je niets,daarna 16 zoveel.
Dus deelt men de prijs voor het half jaar maar door het gratis halve jaar en kom je op 8 euro zoveel uit.
En laat Ziggo nu ook die actie hebben.
Je bent dus niet alleen geen cent goedkoper uit maar je gaat ook nog eens over op de slechtste kwaliteit analoge tv.
Dat is een sint kadootje uit eigen zak.
Let ook op het tijdstip waarop deze kaart in de bus valt, sint is allang weer weg naar spanje.
De reclame mensen van xms snappen het nog niet zo geloof ik.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wauw... Ik let zelf slecht op zinsopbouw en spelling. Maar dit leest wel heel krom... Totaal niet kloppende zinnen. En gewoon woorden die missen. Of juist woorden die dubbel in een zin gebruikt worden. Alsof diegene halverwege weer aan een andere zin denkt...

Inderdaad heel slecht...

Ik ben zelf tevreden over mijn pakket van tv,radio en internet... Maar de concurrentie wordt echt steeds verleidelijker. ?Het enige wat nog echt beter is.. is de 50mb upload... Wat voor mijn werk erg handig is. Maar de rest is nu toch wel beter en goedkoper bij de concurrent.

Ze moeten echt weer gaan stunten met het internet. Of goedkoper... Of snelheid verhogen. En als ze digitale tv snel een boost geven met abbo's en extra's. Dan wordt het weer leuk. Zoals dus simpel met eigen externe hardeschijf opnemen. En zo was er tijdens de pilot voor de 130 een hele leuke waslijst. Waar echt leuke ideeen bij zaten. Maar men eheft gewoont e weinig tijd/mankracht om iets te betekenen. Want eerlijk is eerlijk. De pilot was een aanfluiting. Waar een jaar over werd gedaan, had in een week gekunt.

• eymey
Volgens mij ben jij haast anti-xms ofzo, @nick39. Er zijn hele volksstammen mensen (bv. in Zeewolde of Amersfoort) bij wie de analoge beeldkwaliteit haarscherp is: beter dan bij een Ziggo of een UPC in ieder geval.

Je kan ook alles omdraaien..... Dat ziggo toevallig ook ineens een actie heeft die lijkt op die van XMS betekent nog niet dat XMS niet eerlijk de intentie had om een scherpe aanbieding te doen. Bovendien vertellen ze je toch eerlijk wat het na det half jaar gaat kosten? Dat ziggo nu toevallig ook die actie heeft zal komen doordat ze ook niet gek zijn en de concurrentie door XMS echt wel aan zien komen.

eymey schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:53:
Volgens mij ben jij haast anti-xms ofzo, @nick39. Er zijn hele volksstammen mensen (bv. in Zeewolde of Amersfoort) bij wie de analoge beeldkwaliteit haarscherp is: beter dan bij een Ziggo of een UPC in ieder geval.

Je kan ook alles omdraaien..... Dat ziggo toevallig ook ineens een actie heeft die lijkt op die van XMS betekent nog niet dat XMS niet eerlijk de intentie had om een scherpe aanbieding te doen. Bovendien vertellen ze je toch eerlijk wat het na det half jaar gaat kosten? Dat ziggo nu toevallig ook die actie heeft zal komen doordat ze ook niet gek zijn en de concurrentie door XMS echt wel aan zien komen.
Nee ik ben niet anti xms, ik ben realist,hier in Leiden is het beeld BAGGER slecht.
Ik ben na een paar jaar XMS en tientallen klachten over het analoge beeld van xms overgestapt naar Ziggo,en ik ben niet de enige,de 2 abonnees van XMS die ik hier ken in de straat,zijn ook terug naar Ziggo.
Hele meetploegen van XMS,Reggefiber,Haco,Hertzinger zijn hier geweest en allen roepen het zelfde,de kwaliteit is ver onder de maat maar XMS doet er helemaal niets aan.
Ziggo heeft de actie al veel langer dan XMS,en bij Ziggo krijg je ook nog eens de decoder gratis die bij XMS 89 euro kost maar dat staat nergens bij de actie vermeld.
Het gaat er niet om of ik een xms hater ben,wat ik zeker niet ben,ben ook geen ziggo lover,het gaat er om dat je wel gewoon eerlijk moet vermelden waar je aan toe bent.
En hier in Leiden van je voor het zelfde bedrag gewoon slechter af.
Deel de kosten van die decoder van 89 euro (die xms even vergeten is te noemen in de aanbieding maar die je wel nodig hebt om de aanbieding te gebruiken) dan ook ff door 6 en tel die op bij de prijs.
Waar blijft je voordeel dan ?
Nergens staat in die actie dat je nog wel ff die decoder moet kopen (krijg je gratis bij Ziggo)
Overigens,moet dat persoonlijke er nu weer bij, als ik de waarheid zeg zoals het hoort ben ik anti xms ?
Voegt weinig toe zo'n opmerking,zal ik eens een persoonlijke opmerking naar jou maken dan?
Lees eens wat topics terug en lees je in,daar werd ik voor XMS lover uitgemaakt.
Lees de klachten eens terug,er staan er zat die mensen over xms analoog,telefonie enz. hebben.
Denk dan nog eens na over wat je zegt en kruip dan stilletjes in een hoek.
@Mau_maus.. pas op wat je zegt,volgens mij ben je anti xms hoor... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2009 12:28 ]

Verwijderd

Had jij niet je abbo opgezegd?
Wees eens wat specifieker ?
Wacht ff... dit is tweakers.. een openbaar forum..wow...
Dus zelfs als ik mijn abonnement had opgezegd,staat het me geheel vrij hier te reageren.
En nee, ik heb mijn internet abonnement nog
Aangezien de toon wat harder wordt,pas ik me aan en doe hetzelfde zolang er off topic persoonlijke reacties komen.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40
Ik ben benieuwd. Ik krijg begin volgend jaar glasvezel via XMS hier in Wijchen. Internet gaat natuurlijk sowieso via glasvezel, daar is geen twijfel over mogelijk ;) Maar TV ben ik nog niet over uit. Op zich ben ik niet ontevreden over UPC. Het gemist bij XMS van een HD decoder met opname functie, minder zenders en duurdere decoders zijn een beetje een probleem. XMS is behoorlijk klein en hoewel ze goed hun best doen moet ik nog even afwachten hoe dat hele TV gebeuren zich gaat ontwikkelen. Heb het idee dat het allemaal nog in de kinderschoenen staat.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:19:
[...]

Wees eens wat specifieker ?
Wacht ff... dit is tweakers.. een openbaar forum..wow...
Dus zelfs als ik mijn abonnement had opgezegd,staat het me geheel vrij hier te reageren.
En nee, ik heb mijn internet abonnement nog .
Aangezien de toon wat harder wordt,pas ik me aan en doe hetzelfde zolang er off topic persoonlijke reacties komen.
Eeeeh, ik stel een normale vraag.
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:21:
[...]

Eeeeh, ik stel een normale vraag.
Sorry.
Maar ik ga geen zoete XMS koekjes meer bakken en reageer vanaf nu gewoon terug.

In het algemeen:
Er komen hier ook toekomstige klanten,bv door dat vodje wat in de bus viel, en die mogen best weten dat het in Leiden in elk geval niet goed is.
En het telefoonprobleem met de verkeerde nummer weergave is ook nog steeds niet opgelost.
Gewoon realistisch, XMS is niet goedkoper in Leiden voor nieuwe abonnees.
De analoge kwaliteit is bagger.
Digitaal is goed,maar je moet een decoder kopen van 89, wil je HD dan kost die nog 100 euro meer.
Digitale pakket is kleiner dan dat van de concurrent,ook het toekomstige.
HD kost meer,voor een enkele zender.
De decoders zijn duurder.
Ziggo levert ook gewoon nu 50 mbits en ik ervaar dat dit een gegarandeerde snelheid is.
XMS is geen concurrent,xms is op zijn minst net zo duur, in sommige gevallen zelfs duurder, er mankeert steeds van alles aan de diensten die door een ander geleverd worden zoals ook de newsdienst.
Telefonie is ONBETROUWBAAR en laat een heel scala aan steeds wisselende en nieuwe problemen zien.
Ben ik anti XMS ?
Nee ik som gewoon op wat er is,en dan zeg ik,tot nu toe wordt die hele glasvezel overgewaardeerd en kan de kabel op zijn minst hetzelfde en vaak meer.
Acties met decoders en vlaggetjes acties, de beloofde prijzen worden niet uitgekeerd.
Pilots voor 100 mbits waar iedereen zich voor kan inschrijven maar die opeens beperkt worden naar 1 wijk.
Dus een toekomstige klant mag weten hoe XMS er een rommeltje van maakt en dan ben ik realistisch en geen anti xms.
Het klantvriendelijke XMS uit het begin,is pleite.

[ Voor 75% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2009 12:58 ]

Verwijderd

En jij vind het gek dat men je wel een beetje zat is hier. Reageer gewoon normaal man. Ik snap niet zo goed waar jij je allemaal druk om maakt.

Het enige wat ik wil vragen is of het xms bashen wat minder kan. Er zijn hier ook mensen die gewoon wat info willen en hun ervaringen kwijt willen. Jij wilt ook je ervaringen kwijt maar je zegt gewoon iedere keer hetzelfde. Je punt is duidelijk. Ga nu eens gewoon door met je leven wil je.

pfff..........
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:57:
En jij vind het gek dat men je wel een beetje zat is hier. Reageer gewoon normaal man. Ik snap niet zo goed waar jij je allemaal druk om maakt.

Het enige wat ik wil vragen is of het xms bashen wat minder kan. Er zijn hier ook mensen die gewoon wat info willen en hun ervaringen kwijt willen. Jij wilt ook je ervaringen kwijt maar je zegt gewoon iedere keer hetzelfde. Je punt is duidelijk. Ga nu eens gewoon door met je leven wil je.

pfff..........
Ik ben jou ook een beetje zat,ik bash niet,ik vertel de realiteit.
Wat ik met mijn leven doe is mijn zaak,erg ?
Men ?? oh je spreekt namens iedereen nu opeens ?
Sla mijn stukjes dan maar over of wen er aan.
De info is realiteit.
Het is leuk om te zien dat de xms fanclub waar ik ooit erelid van was blijkbaar nog leden heeft,maar over een jaar doe je zelf ook mee want de realiteit is anders.

Wat anderen over me zeggen,interesseert me echt niet meer,het zijn lettertjes die verdwijnen als ik op het kruisje druk en doorga met mijn leven waar jij je blijkbaar zo'n zorgen over maakt.
Maar als er weer zo'n misleidende actie is,ben ik net zo hard weer terug,helaas,verder kan je de moderator waarschuwen _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2009 13:50 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:52
In de hoop dat dit niet ondergesneeuwd wordt door de bovenstaande discussie:

Is het mogelijk voor xms om opnieuw het klantnummer en wachtwoord per brief te versturen naar mijn adres? Ik heb deze vraag ook al per email gesteld, maar afgaande op de vorige reactietijden, denk ik dat ik hier meer kans heb om het binnen twee weken te krijgen ^^
Dinsdag wordt mijn woning namelijk aangesloten en ik zou graag die uitgestelde datum van begin 2011 veranderen in 1-1-2010.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:57:

pfff..........
Vooropgesteld dat ik een tevreden xmsklant ben; heb alleen internet en analoge rtv. Ben niet erg veeleisend, wil wel graag dat waar ik rond de honderd gulden per maand voor betaal [ik ben een ouwe man die nog steeds in guldens denkt] werkt en daarover heb ik niet te klagen; nauwelijks storingen en uitval.

In het verleden ben ik het regelmatig niet met Nick39 eens geweest, maar hij is een promotor van xms van het eerste uur geweest. Hij is niet de doorsnee abonnee en blijft gelukkig aandacht vragen voor de kwaliteit van xms en de matige dienstverlening.

Yogoi was hier aangesteld om mee te doen op het forum i.p.v. de grote baas, die ook een keer of wat zich hier heeft gemeld, maar het al snel af liet weten. Yogoi laat weten dat hij het veels te druk heeft en duikt onder om zich vervolgens weer een keer te melden. Denan haalt af en toe wat kooltjes uit het vuur, omdat er van xms geen reactie komt.

Hoewel ik er zelf geen belang bij heb, vind ik het ook verbazingwekkend dat na regelmatige toezeggingen hier de uitslag van de decoder actie nog steeds niet bekend is gemaakt. Ook bij de vlaggetjes actie blijkt het niet goed gegaan te zijn en de 100mbits pilot is een farce geworden.
De enige provider met een gratis telefoonnummer is inmiddels ook al niet meer waar.
En blijkbaar heeft xms niets geleerd van de actie die ze eind verleden jaar heeft gehouden en komen nu weer met een klapsigaar met sinterklaas.
Deze actie is geldig tot 31 december 2009 en is niet overdraagbaar aan anderen. staat er op de kaart die ik gisteren mocht ontvangen.
Ook staat er dat ik zenders kado krijg als ik tv bestel via de glasvezel. Dus niet alleen een abonnement maar ook nog zenders.

Ik zie geen enkele reden waarom toekomstige abonnees niet geconfronteerd mogen worden met de strubbelingen die zo her en der optreden en waarom daar niet herhaald aandacht voor mag worden gevraagd.
Zolang er ontopic wordt gereageerd mag iedereen zich hier uiten en zolang de problemen blijven, mag daar ook herhaald over geschreven worden.

• Yogoi
Caelorum schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:19:
Dinsdag wordt mijn woning namelijk aangesloten en ik zou graag die uitgestelde datum van begin 2011 veranderen in 1-1-2010.
mail me even op webteam[at]xmsnet.nl
als je je naw gegevens vermeld dan stuur ik je die gegevens toe per post en zal tevens even de datum veranderen in 01-01-2010.

• Yogoi
Het lijkt mij abosuluut geen probleem als hier ook de negative punten belicht worden.
Zolang het realistisch is en er over gedisccusieerd kan worden.

Olddutch2: was het maar waar dat ik ondergedoken zat. dan had ik lekker veel tijd over gehad de laatste weken. maar no worries, als het goed is ben ik gewoon weer dagelijks hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb net een appartement gekocht in leiden en val ook in het rode gebied. Ik vroeg me al af waar het kabeltje uit de muur voor was, en de vreemde switch/router apparaten aan de muur.

Nu was ik gelijk enthousiast over het feit dat er glasvezel mogelijk is. Echter lees ik in dit forum over veel klachten en ontevreden klanten. Ik bedenk me nu wel 2 keer voordat ik over ga op een glasvezel verbinding.

Ik zit met vragen zoals:
Zijn er internet problemen of is het juist tv/telefoon wat uitvalt?
Het gaat mij in eerste instantie niet om tv/telefoon maar om internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kelfox schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 00:17:
Ik heb net een appartement gekocht in leiden en val ook in het rode gebied. Ik vroeg me al af waar het kabeltje uit de muur voor was, en de vreemde switch/router apparaten aan de muur.

Nu was ik gelijk enthousiast over het feit dat er glasvezel mogelijk is. Echter lees ik in dit forum over veel klachten en ontevreden klanten. Ik bedenk me nu wel 2 keer voordat ik over ga op een glasvezel verbinding.

Ik zit met vragen zoals:
Zijn er internet problemen of is het juist tv/telefoon wat uitvalt?
Het gaat mij in eerste instantie niet om tv/telefoon maar om internet.
Als u wat ruimer leest op dit forum blijkt dat er wat internet geen problemen zijn. Mits de eigen aansluitingen in orde zijn werkt het, zowel down als up als een tierelier.
De rtv werkt ook goed, maar niet iedereen is even tevreden over de kwaliteit en het aanbod van de digitale (& HD) tv.
De telefoon schijnt ook te werken [heb ik geen ervaring mee], maar heeft wat nukken met nummerweergave e.d.
De meeste klachten komen denk ik, doordat de servicedienst niet continu bemand is, vragen onbeantwoord laat, en er slecht, d.w.z. laat op emails wordt gereageerd.
Op een forum als dit loop je kans dat klachten wat opvallender zijn dan juichverhalen.
Waar je minder vrolijk van wordt is de rare fratsen die xms uithaalt met acties en het niet nakomen van beloftes, zie hiervoor hierboven, maar dat heeft niets te maken met de kwaliteit van het abonnement.
In de twee jaar dat ik abonnee ben, is er meen ik één keer zeer kort hier in Nijmegen een internet storing geweest en ik ben over het algemeen dik tevreden over mijn abonnement.

Nadenken, zelfs twee keer nadenken is altijd goed voordat je je ergens aan verbindt, maar ik zou me niet laten weerhouden door de uitingen hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Spijker op z'n kop, @olddutch2: De klagers hoor je natuurlijk altijd het hardst.

Zoals ik het zie:

* Internet is overal en altijd goed (los van soms wat DNS nukken)
* Analoge RTV is in de wat 'oudere' gebieden soms van matige kwaliteit maar gezien de nieuwe gebieden zit hier zeker verbetering (aan te komen).
* Digitale TV is gewoon GOED, zolang je het huidige digitale aanbod acceptabel vindt (en dat is zeker helemaal niet slecht, als ik de zender lijsten zo zie). Verder moet je accepteren dat je de settopbox zelf moet aanschaffen (zit bij veel andere bieders zoals KPN Glasvezel in de hogere abbo prijs)
* Telefonie is ook nog zeer zeker voor verbetering vatbaar.

Toch ondanks de klaag geluiden kan ik nog steeds niet wachten tot ze in mijn woonplaats, Almere, ook uitrollen naar mijn wijk. Ik ben m.n. geinteresseerd in internet en digitale TV. Analoge rtv zal vooral bedoeld zijn voor de computer boven en telefonie houd ik bij m'n huidige SIP aanbieder (Callvoip).

Het enige waar XMS wel ontzettend voor moet gaan oppassen is dat ze niet te veel hooi op hun vork nemen qua beloften maar gewoon DUIDELIJK gaan communiceren waar klanten aan toe zijn. Vooral de informatie op hun website en gebrek aan communicatie bij problemen/storingen gaat ze echt nekken.

Ik hoop dan ook echt dat XMS officials die evt. mee lezen in dit topic al deze problemen ter harte nemen en er hun voordeel mee doen zodat ze weer een provider worden die (zoals vroeger) hoog aangeschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ik weet niet of ik onder "official" hoor maar ik lees zeker mee. En als het mogelijk is probeer ik dingen te fixen.
(op de afgelopen ~maand na dan)

Telefonie word zeker aan gewerkt. Er is 1 december al wat omgezet. Helaas is hierdoor de nummerweergave beetje kapot gegaan. Echter lijkt de dienst nu wel stabieler en zou theoretisch het befaamde "capaciteits" niet meer voor kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nou ja, als je voor XMS werkt en bij machte om berichten en vragen van hier bij de juiste afdelingen uit te zetten en ze gevoelig te maken voor dit soort 'publiciteit', dan ben je denk ik 'official' genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ok dan val ik daar wel onder ja.

Ik werk als 2e lijner bij XMS en post hier beetje als het 'webteam'
Het webteam bestaat momenteel uit mij en mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Haha ok, duidelijk :).

Zojuist weer een mailtje verstuurd aan info@xmsnet.nl ... nu hopen dat ze een keer wel echt een serieus antwoord terug geven ipv niks of alleen maar "we zoeken het uit".

Vroeg me af wanneer XMS denkt aan de hand van de belangstelling te kunnen melden OF en hoe snel straks ook uitgerold gaat worden naar de rest van Almere met glasvezel. Of dat ik beter eerst nog een jaartje bij KPN kan gaan zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De eerste testusers in Almere buiten worden komende week geactiveerd.
Althans dat is de bedoeling. Volgens mij ga ik ze vanmiddag inschieten voor eht aanbsluit proces.

Woon je in het buiten gebied of in de rest van almere? want daar gaat het nog wel iets langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:37
@ Yogoi-> zou je eens kunnen doorspelen naar je meerderen dat ze eens snel wat moeten gaan doen aan de uitslag van de verloting e.d.?
Juist dit soort dingen kan je heel veel credits kosten bij de klanten, en dat lijkt me niet de bedoeling. Gezien het feit dat dit nu een tijdje loopt lijkt het me dat het tijd wordt om aan damagecontrol te gaan doen.

Totaal OT maar toch even delen: Sony laptopje met een ratelende fan -> bellen-> binnen een paar dagen opgehaald -> in 3 dagen weer thuis afgeleverd -> week erna telefoontje met de vraag of we tevreden waren over de afhandeling en of alles nog werkt.. Kijk, dat is pas service en gezien dat sony niet een klein bedrijf is, is het dus wel mogelijk. Ergo-> ik ben een blije klant en Sony heeft veel credits bij mij opgebouwd

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik zal even iemand gaan schoppen.
Heb dit al paar keer bij persoon in kwestie aangegeven.

(ik laat het wel weten als iemand de afdruk van mijn rechter allstar op een stuk vet heeft staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ok 1 afdruk gemaakt.
Ik hoop vanmiddag nog de orders aan te maken voor de 2 settopboxen.
(kan hier geen garantie op geven maar anders schop ik vanmiddga gewoon weer even iemand en dan horen jullie het maandag wel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yogoi schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:53:
De eerste testusers in Almere buiten worden komende week geactiveerd.
Althans dat is de bedoeling. Volgens mij ga ik ze vanmiddag inschieten voor eht aanbsluit proces.

Woon je in het buiten gebied of in de rest van almere? want daar gaat het nog wel iets langer duren.
Ik woon "in de rest van" :-). Ik heb de Genexis 'stub' al zitten (een leeg kastje met alleen de fiber afgemonteerd, verder nog geen modules). Ik verwacht ook niet dat ik volgende week word aangesloten, maar er is nog wel een verschil tussen "iets langer" (een maandje of 3?) of bv. nog een jaar.

Stel dat XMS de intentie heeft om vanaf juni of augustus 2010 ook in de rest van Almere actief te worden, dan zet ik onmiddellijk de order bij KPN stop. Maar als het nog tot 2011 duurt, dan wordt het een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dat is onbekend todat alemere buiten draait. Als daar blijkt dat er genoeg interesse is zal de rest van almere in beeld komen.

Ik kan hier absoluut geen concreet antwoord op geven maar ik vermoed dat we het dan al snel over maanden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ok :). Dan rest niets anders dan wachten....

Overigens, toevallig net in [Almeernet] Glasvezel in heel Almere weer wat klachten van mensen alhier die zich hebben aangemeld voor XMS (wonen in het Pilot gebied) en die nog helemaal niks, maar dan ook niks hebben gehoord. Nieteens over een vertraagde aansluitdatum of uberhaupt een bevestiging.

Misschien iets voor de communicatie afdeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Is er al enig zicht op native IPV6 bij XMS? Of ondersteunt XMS al IPV6 tunnels?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Yogoi kun je ook iets zeggen over hoe de voortgang in Hilversum is? Ik woon net buiten kerkelanden en begreep dat ze eerst daar aansluiten en daarna daarbuiten aan het werk gaan. Ik wil graag overstappen, heb momenteel wat vaker problemen bij Tele2 en zou graag die upgrade uit gaan voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Schoppen werkt!

2 STB orders aangemaakt voor 2 prijswinnaars.
Ik heb beide ook maar even gebeld. altijd leuk om mensen een prijs te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Enige tweakers die in de prijzen is gevallen? :)
Gratz aan de winnaars in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
geen idee of het tweakers zijn, ik vermoed van niet.

Bij de actievere tweakers weet ik ongeveer wie het zijn. Daar vallen deze 2 niet onder.
(kan een onbekende tweaker zijn natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Yeeeh! vandaag al mijn inloggegevens gekregen.. Snelle service hoor, zo binnen 1-2 dagen :P
Ik moet zeggen dat het enige vervelende aan xms wat ik tot nu toe heb ervaren is dat het moeilijk is om contact te krijgen met de servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Caelorum:
Wat was precies het probleem? Zo ver ik weet was het namelijk niet al te druk in de wachtrij de laatste week.
1 middag was druk en dat was dacht ik woensdag of donderdagmiddag.

Ben wel benieuwd, maybe een leuk aandachtspuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik bedoelde via email :)
Daar kan het makkelijk 3 werkdagen duren voordat je een echt antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ja redelijk druk daar laatste tijd.
je hebt altijd webteam[at]xmsnet.nl nog;)

natuurlijk niet in het weekend maar toch.
(nu niet iedereen daarheen mailen anders kan ik weer niet snel antwoorden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoFaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-08-2022
Een update over de tuinprikker actie... Vandaag zijn we gebeld door XMS... en YES!!! de tuinprikker actie die wij gewonnen hebben wordt alsnog 'uitgekeerd'. Het al betaalde abonnements geld (2 maanden) krijgen we netjes terug. Dit is een punt voor XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Netjes, gefeliciteerd! :)
Uiteindelijk zit er een beetje vaart in het zaakje (was ook hoog tijd daar niet van)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
hmm dan is de RFC uitgevoerd? zou lekker zijn. ik zat er al op te wachten :)
maandag meteen maar even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
[quote]eymey schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:57:
Inderdaad. Spijker op z'n kop, @olddutch2: De klagers hoor je natuurlijk altijd het hardst.

* Analoge RTV is in de wat 'oudere' gebieden soms van matige kwaliteit maar gezien de nieuwe gebieden zit hier zeker verbetering (aan te komen).

Ik woon in het oudste gebied XMS is namelijk begonnen in Soest bij de Portaal woningen maar ik ben al vanaf het begin zeer te spreken over het analoge signaal. Cesama (huidige Ziggo) had zomer en winter sneeuw. Ook al heb ik digitale en HD televisie kijk ik nog veel analoge televisie, dat zegt genoeg lijkt me!
Ik kijk overigens op een LCD televisie.

Internet heb ik nooit klachten over gehad; het downloaden ging af en toe zo snel dat mijn HDD de data niet zo snel kon verwerken.

Telefonie heb ik ook geen klachten over.

Sinds juni 2005 maak ik al gebruik van XMS en als ik niet tevreden zou zijn was ik al lang overgestapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yogoi,

Is de Ifanzy TVGids (proef) trouwens nu volledig operationeel ofzo ? Dat woordje (proef) is uit het menu verdwenen... Zo ja, wat zijn de verschillen met de proef-versie ? Die heb ik nog niet ontdekt, maar moet bekennen dat ik er nog niet echt ingedoken ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ik moet ook bekennen dat ik daar niet echt ingedoken ben :P

maandag maar even de 130m weer opstarten (ipv er alleen maar radio op te luisteren)
nog iets speciaals dat je wilt weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camiel schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:50:
Yogoi kun je ook iets zeggen over hoe de voortgang in Hilversum is? Ik woon net buiten kerkelanden en begreep dat ze eerst daar aansluiten en daarna daarbuiten aan het werk gaan. Ik wil graag overstappen, heb momenteel wat vaker problemen bij Tele2 en zou graag die upgrade uit gaan voeren :)
Camiel, 2 weken geleden berichte ik hier dat ik al een tijdje aan het bellen was ik woon op de Kloosterlaan en mij was beloofd per 1 september, ik dacht het wordt 1 december, dat is toch 3 maanden ? (in die tijd niets gehoord)
Ik ben de afgelopen weken weer aan het bellen geweest maar de reactie is nihil ik probeer er nu vanaf te komen zij beloofde 1 september en het is nu 13 december eb nog geen reactie, ... ik baal ervan.
mvg, robkerkelander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo internet doet het weer. Die stroomstoring in Nijmegen gisteravond heeft denk ik iets in de war geschopt. Analoge TV is nog steeds heel beroerd hier. Geluid ervan is prima, beeld is heel slecht (golven door het beeld). Heb het op de tv boven en beneden gecheckt, beide slecht beeld.
Analoge radio (zelfde coax kabel) niks mis mee. Telefoon en Digi TV ook geen problemen.

Meer mensen in Nijmegen die dit herkennen ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:11:
ik moet ook bekennen dat ik daar niet echt ingedoken ben :P

maandag maar even de 130m weer opstarten (ipv er alleen maar radio op te luisteren)
nog iets speciaals dat je wilt weten?
Nou, vooral of er nog iets verandert is sinds de proefperiode, want ik heb een beetje rondgekeken in de TV gids, maar zie geen verschillen. Kan natuurlijk betekenen dat de dienst vanaf het begin eigenlijk al goed was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:37:
[...]

Nou, vooral of er nog iets verandert is sinds de proefperiode, want ik heb een beetje rondgekeken in de TV gids, maar zie geen verschillen. Kan natuurlijk betekenen dat de dienst vanaf het begin eigenlijk al goed was. ;)
Wat is goed? ;)

Hetdoet wat het aanbied... Het ziet er gelikt en compleet uit... Dat zeker. Maar ik gebruik het nooit, omdat ik dan het huidige kanaal moet sluiten.

Het is veel handiger als het tijdens het kijken kan worden opgeroepen... De AB van de 130 heeft een "guide" knopje... De 110 niet, maar dat kan een kleurknopje worden lijkt me? En het zou prettig zijn als je dan ergens in het venster het huidige kanaal kan volgen... Het is nu meer een gesponserde tv gids website openen.

Maar goed dat is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:54:
[...]
Maar ik gebruik het nooit, omdat ik dan het huidige kanaal moet sluiten.

Het is veel handiger als het tijdens het kijken kan worden opgeroepen...
100% mee eens. Zoals het nu werkt, is niet ideaal maar ik gebruik het wel, want ik heb geen gids of krant.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:35:
Zo internet doet het weer. Die stroomstoring in Nijmegen gisteravond heeft denk ik iets in de war geschopt. Analoge TV is nog steeds heel beroerd hier. Geluid ervan is prima, beeld is heel slecht (golven door het beeld). Heb het op de tv boven en beneden gecheckt, beide slecht beeld.
Analoge radio (zelfde coax kabel) niks mis mee. Telefoon en Digi TV ook geen problemen.

Bij mij werkte meteen alles weer goed.
Iets over tienen viel de zaak uit, had gelukkig waxinelichtjes bij de hand, waardoor het toch nog gezellig werd, om kwart voor elf ging hier het licht weer aan en mijn tv & internet deden het meteen weer [ Ik heb geen telefoon van xms] in een voor mij zelfde kwaliteit als voor de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE : zojuist maar eens even de stroom van het aansluitpunt in de meterkast gehaald want het beeld was nog steeds slecht. En waarempel, beeld was meteen weer als vanouds nadat de spanning er weer opkwam :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Stroomstoring gehad in nijmegen dus begrijp ik?

Ik vraag me af of jullie verschillende modems hebben? (Species en Olddutch)
Genexis of een packetfront? (mocht het nodig zijn is het misschien handig voor de servicedesk mensen hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al meer bekend over het oplossen van het probleem met nummerweergave van de telefoondienst ?

In beeld komt nu steeds 'verborgen' wat redelijk irritant is :)

Voor de rest loopt alles als een speer in Veenendaal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@hvsetten:
Helaas, ik heb hier nog geen nieuws over. Ik vermoed dat het iets moeilijker is op te lossen dan ze hadden verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:41:

Genexis of een packetfront? (mocht het nodig zijn is het misschien handig voor de servicedesk mensen hier)
Stroom bij rond de 10.000 huishoudens uitgevallen, ontploffing in een transformatorhuisje, ongeveer 10 uur 's avonds, bij de meesten om kwart voor elf weer in werking, laatsten tegen 12 uur.

Bij mij packetfront 42networks drg met 4 poorten, [in huiskamer, nogal los gemonteerd, vanwege gebruik verkeerde plug, maar over die ergernis zal ik me niet meer hier uiten] en gebruikmakend van Linksys WRT350N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pfff ik snap soms wel waarom er steeds meer mensen zijn die glasvezel nu al niet meer serieus nemen.

In Zeewolde kent een collega van mij ook zo'n situatie waarbij de glasvezel gewoon via de achtertuin het huis in is geramd en met een plintje door de woonkamer heen loopt. Hoezo 'professioneel' en 'super bedrijfszeker' aangesloten :S.

Nee... (dit is natuurlijk niet alleen aan het adres van XMSNet)... de professionaliteit van de mensen van glashart laat wel heeeeel erg te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Helaas komt het inderdaad soms voor dat de glasvezel op een laten we zeggen aparte manier word aangesloten.

XMS heeft hier echter bijna geen invloed op. Het netwerk is van Reggefiber en word uitgerold door Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonfox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online

Ik had het zelfde probleem na de stroomstoring, geen internet. Volgens mij lag het aan de DNS-server. Toen ik de IP's van OpenDNS intikte in Windows deed hij het meteen weer ;) De DNS-server zal wel last hebben gehad van de stroomstoring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:43:
Helaas komt het inderdaad soms voor dat de glasvezel op een laten we zeggen aparte manier word aangesloten.

XMS heeft hier echter bijna geen invloed op. Het netwerk is van Reggefiber en word uitgerold door Glashart.
Jammer dat die niet controleren hoe het spul is aangelegd.
Ik was jammer genoeg zelf niet thuis toen de montage plaatsvond. Op het oog zag het er niet onaardig uit, alleen was er geen rekening mee gehouden dat je er ook nog een paar kabeltjes [elektra, tv & internet] aan moet sluiten. Waarschijnlijk hebben die monteurs keus uit één soort plug, die het misschien op bepaalde plaatsen wel wil houden, maar in ieder geval niet in mijn bakstenen muur. Ik ben benieuwd of het glas nog werkt, als de kast op een keer helemaal losraakt en op de grond valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YorickS schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:19:
[...]
Ik had het zelfde probleem na de stroomstoring, geen internet. Volgens mij lag het aan de DNS-server. Toen ik de IP's van OpenDNS intikte in Windows deed hij het meteen weer ;) De DNS-server zal wel last hebben gehad van de stroomstoring...
Ik weet niet of het uitmaakt dat ik een vast ip-adres heb, maar zoals al geschreven werkte het bij mij meteen weer zonder probleem, of dat het uit heeft gemaakt dat het bij mij minder dan 3 kwartier en bij u misschien langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:41:

Packetfront hier. Net als Olddutch las ik. Daar kun je dus weinig mee lijkt me....
Verschil met Olddutch is dat ik geen vast IP adres heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yogoi schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:43:

Mja het was ook niet echt kritiek aan XMSnet, maar toch.... Blijkbaar zijn sommige medewerkers van Reggefiber/glashart of onder-aannemers niet echt al te professioneel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik een vast IP adres aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:00:
Hoe kan ik een vast IP adres aanvragen ?
Via mijnXMS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, zie daar de optie niet bijstaan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:02:
[...]

Klopt, die optie mis ik ook, ook kan ik nergens het belplafond instellen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vast IP adres kun je aanzetten in "mijn XMS" bij de optie "internet instellingen"
Daar kun je "vast IP" adres aanvinken.
btw. vergeet na het aanvinken niet de instellingen op te slaan.
De kosten van het eenmalig IP adres zijn 24,95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik weet niet of Mijn XMS tegenwoordig voor iedereen nog hetzelfde eruit ziet, maar bij mij staat het bij de optie internetinstellingen. bovenaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:05:
[...]

Klopt, die optie mis ik ook, ook kan ik nergens het belplafond instellen
Het "belplafond" kun je inderdaad ook niet zelf instellen.
Dit kun je alleen via de XMS servicedesk doen.
Dit kun je gewoon door middel van een telefoontje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:20:
[...]

Het "belplafond" kun je inderdaad ook niet zelf instellen.
Dit kun je alleen via de XMS servicedesk doen.
Dit kun je gewoon door middel van een telefoontje doen.
Word toch bellen denk ik. Deze opties heb ik er niet tussen staan.
Yogoi, kom er maar in ? :9
Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.