Als je een genexis modem hebt heb je standaard een vast IP.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:02:
[...]
Hm, zie daar de optie niet bijstaan helaas.
Verwijderd
Ok, wij gaan werken met een Voip systeem met meerdere telefoonpunten door NL.denan schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:34:
[...]
Als je een genexis modem hebt heb je standaard een vast IP.
Hiervoor moet steeds een vast IP-adres woorden aangeschreven om dit juist te laten functioneren. Hiervoor hoef ik dus verder niets aan te vragen? Zou mooi zijn.
Dank je Denan.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 09:37 . Reden: typefout ]
Verwijderd
Zover ik weet behoor je dit "belplafond wijzigen"echt telefonisch te doen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:25:
[...]
Word toch bellen denk ik. Deze opties heb ik er niet tussen staan.
Yogoi, kom er maar in ?
Want men wil er zeker van zijn dat jij degeen bent die belt.
Meestal dmv. check aantal gegevens.
Verwijderd
Telefoon ligt er uit hier, sinds 14.00uur!
Amersfoort!
Je hoort alleen die dubbelle toon, ook lampje modem is uit!
Amersfoort!
Je hoort alleen die dubbelle toon, ook lampje modem is uit!
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 14:17 ]
zal wel testen van het beeldbellen zijn (zie nieuwe XMS nieuwsbrief.)..... :-P
Hi Ha Hopjesvla
Verwijderd
Maar hebben meer mensen Last van deze storing dan?!
edit> staat al op de website van XMS!
edit> staat al op de website van XMS!
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 14:46 ]
telefoon werkt weer 
Als er nog problemen zijn laat het me even weten.
Acceslist van de packetfronts was blijkbaar veranderd.
Als er nog problemen zijn laat het me even weten.
Acceslist van de packetfronts was blijkbaar veranderd.
Vast IP is inderdaad via mijnxms aan te vragen.
Genexis modems hebben echter dit als standaard.
Even je IP-lease checken (denk dat ik een tweaker niet hoef uit te leggen hoe dat te vinden is)
"belplafond/bellimiet" is via de servicedesk (088-5552555) te verhogen.
Als het geen haast heeft kun je het mij ook wel mailen ( webteam[at]xmsnet.nl ) maar dan wel even vanaf je xmsnet email adres. Ik heb toch iets van safety nodig.
Even je IP-lease checken (denk dat ik een tweaker niet hoef uit te leggen hoe dat te vinden is)
Als het geen haast heeft kun je het mij ook wel mailen ( webteam[at]xmsnet.nl ) maar dan wel even vanaf je xmsnet email adres. Ik heb toch iets van safety nodig.
De nieuwsbrief:
Helaas geen verhoging naar 75/100 mbits in de nieuwsbrief waar ik stiekum op hoopte en waar ik mijn abonnement voor had aangehouden op het internet deel.
Valt er toch nog zoiets te verwachten of kan ik net zo goed overgaan ?
Beeldbellen is misschien leuk als beide partijen xms hebben maar niemand van mijn kennissen heeft dat (meer).
Gratis anti virus..mja... zouden de meeste mensen al geen anti-virus programma hebben ?
Verder een imitatie van Ziggo's John the cableguy met een tip hoe je je decoder op breedbeeld zet,alsof niemand dat zou hebben gedaan,Ziggo had ook zo'n tip als je ontvanger een foutmelding geeft helpt het om de stekker er even uit te trekken.
Ik hoop dat het voor andere mensen wel iets leuks bevat.
Helaas geen verhoging naar 75/100 mbits in de nieuwsbrief waar ik stiekum op hoopte en waar ik mijn abonnement voor had aangehouden op het internet deel.
Valt er toch nog zoiets te verwachten of kan ik net zo goed overgaan ?
Beeldbellen is misschien leuk als beide partijen xms hebben maar niemand van mijn kennissen heeft dat (meer).
Gratis anti virus..mja... zouden de meeste mensen al geen anti-virus programma hebben ?
Verder een imitatie van Ziggo's John the cableguy met een tip hoe je je decoder op breedbeeld zet,alsof niemand dat zou hebben gedaan,Ziggo had ook zo'n tip als je ontvanger een foutmelding geeft helpt het om de stekker er even uit te trekken.
Ik hoop dat het voor andere mensen wel iets leuks bevat.
Nick
Deze nieuwsbrief gaat naar alle abonnees dus ook diegene die minder technisch onderlegd zijn.
Jammer dat de standaard snelheid niet naar 100MB gaat zou een mooie actie/geste zijn voor XMS abonnees om tegengas te geven aan de Ziggo's en anderen.
Deze nieuwsbrief gaat naar alle abonnees dus ook diegene die minder technisch onderlegd zijn.
Jammer dat de standaard snelheid niet naar 100MB gaat zou een mooie actie/geste zijn voor XMS abonnees om tegengas te geven aan de Ziggo's en anderen.
Ik heb een Genexis modem, maar op mijn.xmsnet.nl staatYogoi schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:54:
Vast IP is inderdaad via mijnxms aan te vragen.
Wat voor garantie heb ik dat dit inderdaad een vast ip adres is?Instellingen internet
Op dit moment heeft u een dynamisch IP adres
GerkeP
Ik vind het toch ook een benadeling voor sommige die speciaal betaald hebben voor een vast ip. Wanneer andere het gratis krijgen.
Nick, even voor de goede orde. Remy is een bestaand iemand en wilde hieraan meewerken, maar zover mij bekend is alleen door hem bedachte tips want hij wilde er wel achter kunnen staan. Remy is bouwmanager van Amersfoort geweest en ging daar dus bij klanten langs. Tegenwoordig doet iemand anders het in Amersfoort en gaat Remy richting Almere
Wat in deze nieuwsbrief staat komt helaas veel vaker voor dan je zou denken.
speed upgrades.
officieel: niks over bekend
wat je niet van mij gehoord hebt: Er gaat wel iets komen alleen wanneer kan ik nog niet zeggen (buiten het feit dat ik het ook niet mag zeggen is er nog te weinig concreet hiervoor)
Wat in deze nieuwsbrief staat komt helaas veel vaker voor dan je zou denken.
speed upgrades.
wat je niet van mij gehoord hebt: Er gaat wel iets komen alleen wanneer kan ik nog niet zeggen (buiten het feit dat ik het ook niet mag zeggen is er nog te weinig concreet hiervoor)
Ja daar zat ik ook al over na te denken inderdaad!Mau_Maus schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:12:
Ik vind het toch ook een benadeling voor sommige die speciaal betaald hebben voor een vast ip. Wanneer andere het gratis krijgen.
Erg zuur en nou is 25eu eenmalig voor een vast ip adres niet een rib uit je lijf maar toch zeker wel een leuk bedrag en wat sommigen dus niet hoeven te betalen. Zelf zat/zit ik er steeds meer over na te denken om een vast ip te nemen omdat ik sinds een tijdje een beste NAS thuis heb draaien en waar ik oa. foto's van avonden/feesten etc van mij en vrienden/vriendinnen op ga hosten. Een 100% vast ip is dan wel zo handig namelijk.
Hmm een upgrade met pasen?Yogoi schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:29:
Je hebt me in ieder geval alweer helemaal nieuwsgierig gemaakt
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ok excuus, John the cableguy van Ziggo is zo nep als het maar zijn kan..net zo goed als dat de help scripjes opeens allemaal een vrouwennaam moeten hebben en doen of ze echt bestaan zoals Tess bij Ziggo.Yogoi schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:29:
Nick, even voor de goede orde. Remy is een bestaand iemand en wilde hieraan meewerken, maar zover mij bekend is alleen door hem bedachte tips want hij wilde er wel achter kunnen staan.
Maar hebben we het dan over maanden,een half jaar ?speed upgrades.
Buiten dan dat je dat officieel natuurlijk niet hebt gezegd ??

Over het nivo.. ik heb het wel eens meegemaakt bij een klant dat iemand de mantel had weg geknipt van een coax,want dat was immers toch alleen maar bescherming ?
En hele volksstammen halen bij dubbel afgeschermde kabel de zilverfolie die rond de plastic mantel van de binnenkern zit er af,of slaan dat ook om de buitenmantel....
[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 15-12-2009 19:52 ]
Dus vandaag ook weer iets leuks meegemaakt 
Tussen 8 en 1 zouden ze langs komen van NKM om dat genexis kastje te monteren. 10 over 8 stond hij aan de deur en om kwart over 9 was die weg. Er zou nog even een collega langskomen om de boel te activeren.
Die is alleen niet meer langs geweest
..
Als het wan lampje aanstaat zou het wel geactiveerd zijn of niet?
en hoe zit dat met RTV want ik heb geen abbonement genomen waar dat bij zit, of is analoog gewoon gratis erbij? (lijkt me niet toch?)
Tussen 8 en 1 zouden ze langs komen van NKM om dat genexis kastje te monteren. 10 over 8 stond hij aan de deur en om kwart over 9 was die weg. Er zou nog even een collega langskomen om de boel te activeren.
Die is alleen niet meer langs geweest

Als het wan lampje aanstaat zou het wel geactiveerd zijn of niet?
en hoe zit dat met RTV want ik heb geen abbonement genomen waar dat bij zit, of is analoog gewoon gratis erbij? (lijkt me niet toch?)
analoog is niet gratis, digitaal wel (moet je alleen nog wel een box kopen)
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Maar soms doetie het stiekum toch.....fast-server schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:24:
analoog is niet gratis........
Ach, we zijn in ruim 15 jaar van 14K4 (1992) via 28K8, 33K6 en 56K(1996) naar 50 Mbit met mogelijkheid voor 100 Mbit gegaan. Dat is een factor 3000. Ik denk dat we over een jaar of 5 Gigabit internet hebben.Yogoi schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:29:
.........
speed upgrades.
.........
[ Voor 64% gewijzigd door Fiber op 15-12-2009 20:45 . Reden: toevoeging ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
is het misschien een idee om een aparte thread te maken voor de ervaringen van glasvezel in Wijchen (wat vanaf januari van start zou gaan)? of is dat niet de bedoeling??
http://www.dyndns.com/psychoclown schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:20:
[...]
Ja daar zat ik ook al over na te denken inderdaad!
Erg zuur en nou is 25eu eenmalig voor een vast ip adres niet een rib uit je lijf maar toch zeker wel een leuk bedrag en wat sommigen dus niet hoeven te betalen. Zelf zat/zit ik er steeds meer over na te denken om een vast ip te nemen omdat ik sinds een tijdje een beste NAS thuis heb draaien en waar ik oa. foto's van avonden/feesten etc van mij en vrienden/vriendinnen op ga hosten. Een 100% vast ip is dan wel zo handig namelijk.
"Point a hostname to a dynamic or static IP address or URL."
de meeste routers ondersteunen dit al sinds een jaar of 5 minimaal, en anders heb je ook nog de losse clients. helemaal gratis
Die moet er nog zijn, was ooit een topic van.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:43:
is het misschien een idee om een aparte thread te maken voor de ervaringen van glasvezel in Wijchen (wat vanaf januari van start zou gaan)? of is dat niet de bedoeling??
@Nick: Wij hebben wel een echte Tess, telt dat? 
@Caelorum: Ik kan het voor je checken mocht je dat willen ( webteam[at]xmsnet.nl ) maar meestal doet degene die de modem komt aansluiten (mits het een actieve aansluiting is) ook de 'laptoptest' oftewel deze levert de aansluiting op.
En over een eventuele snelheids upgrade ga ik niks zeggen omdat ik hier gewoon nog geen concrete info over kan geven. Ik heb geen zin om nu iets te zeggen en er dan over een tijdje een hoop vragen over te krijgen omdat mij glazenbol voorspelling niet juist was
@Caelorum: Ik kan het voor je checken mocht je dat willen ( webteam[at]xmsnet.nl ) maar meestal doet degene die de modem komt aansluiten (mits het een actieve aansluiting is) ook de 'laptoptest' oftewel deze levert de aansluiting op.
En over een eventuele snelheids upgrade ga ik niks zeggen omdat ik hier gewoon nog geen concrete info over kan geven. Ik heb geen zin om nu iets te zeggen en er dan over een tijdje een hoop vragen over te krijgen omdat mij glazenbol voorspelling niet juist was
Gaat de bandbreedte van de digitale tv kanalen af van de bandbreedte van internet.
Als ik 2 digitale streams van pak 'em beet 10 Mbit/s kijk, blijft er dan 30 Mbit down over?
Als ik 2 digitale streams van pak 'em beet 10 Mbit/s kijk, blijft er dan 30 Mbit down over?
@CodeIt
de digitale tv kanalen gaan af van de 100mbit max.
in jou voorbeeld heb je bij een 100mbit abbo nog 80mbit over
en bij een 50 mbit abbo blijft er nog 80mbit over voor internet waar je er maar 50 van kan gebruiken ivm de limiet op je abbo
de digitale tv kanalen gaan af van de 100mbit max.
in jou voorbeeld heb je bij een 100mbit abbo nog 80mbit over
en bij een 50 mbit abbo blijft er nog 80mbit over voor internet waar je er maar 50 van kan gebruiken ivm de limiet op je abbo
momenteel wel.
meeste modems zijn 100mibt.
Dus je zal er met 50mbit internet niks van merken. (tenzij je teveel HD streams gaat bekijken misschien)
edit: ik zie dat abhaas net iets sneller was
meeste modems zijn 100mibt.
Dus je zal er met 50mbit internet niks van merken. (tenzij je teveel HD streams gaat bekijken misschien)
edit: ik zie dat abhaas net iets sneller was
[ Voor 14% gewijzigd door Yogoi op 16-12-2009 10:25 ]
@Yogoi
Zijn er ook plaatsen waar modems van meer dan 100mbit uitgerold worden?
Zijn er ook plaatsen waar modems van meer dan 100mbit uitgerold worden?
Om eerlijk te zijn hou ik dat momenteel neit bij welke modems welk maximum hebben.
Er zijn wat verschillende versies Genexis en een nieuwe packetfront (met genexis onderplaat) of deze meer dan 100mbit zijn weet ik niet.
Als ik tijd over heb vandaag (ik vrees van niet helaas) dan probeer ik het uit te zoeken.
Er zijn wat verschillende versies Genexis en een nieuwe packetfront (met genexis onderplaat) of deze meer dan 100mbit zijn weet ik niet.
Als ik tijd over heb vandaag (ik vrees van niet helaas) dan probeer ik het uit te zoeken.
Hier in Zeewolde worden nog gewoon de 100 Mbit varianten uitgerold. Is puur een centenkwestie. Wanneer de behoefte komt, is het een kwestie van apparatuur verwisselen bij je thuis en in de POP in een andere poort pluggen. (De apparatuur in de POP is ook maar 100 Mbit, heb ik mij laten vertellen).
Hoe kun je trouwens die nieuwsbrief krijgen? Ik heb hem nog nooit gekregen...
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Deze moet je krijgen op je hoofd-email account, waar ook de factuur op binnen komt.The Wizard schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:56:
Je kunt dit checken in "mijn XMS" wat je hoofd-email acoount is.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 15:39 ]
Wat zegt dat nou... mijn hond heet Tess.. daar wil je ook niet mee daten lijkt me

Vreemd, de factuur komt altijd wel keurig binnen, maar een nieuwsbrief heb ik nog nooit gezien...Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:38:
[...]
Deze moet je krijgen op je hoofd-email account, waar ook de factuur op binnen komt.
Je kunt dit checken in "mijn XMS" wat je hoofd-email acoount is.
Volgens mij staat er standaard 100Mb/s op de lijn, maar wordt er door het glasvezelkastje (Managed Ethernet gateway, zoals genexis deze noemt op hun site http://www.genexis.eu/products.php?id=ethernet_voip)
ge-rate limit naar 50Mb/s voor de 50Mb/s afnemers.
@Yogoi
XMS beheerd deze managed gateways dus?
ge-rate limit naar 50Mb/s voor de 50Mb/s afnemers.
@Yogoi
XMS beheerd deze managed gateways dus?
@marigo:
Ik weet het niet zeker maar volgens mij word van beide kanten het limiet gestelt omdat je anders verschillen in aanvoer en ontvangst krijgt.
Maar zoals ik al zei ik weet dit niet zeker, zul je eingelijk bij Reggefiber moeten vragen
@Nick:
Met een hond wil ik niet daten nee
Echter heb ik het niet over een hond.
--Offtopic warning--
En nog even iets, ik las gister de krant en UPC adverteerd met 4-1 abonnementen.
Ik moest er best wel om lachen. En dat zeg ik dan niet vanuit mij werk positie (ik ben gelukkig niet van marketing
)
Ik weet het niet zeker maar volgens mij word van beide kanten het limiet gestelt omdat je anders verschillen in aanvoer en ontvangst krijgt.
Maar zoals ik al zei ik weet dit niet zeker, zul je eingelijk bij Reggefiber moeten vragen
@Nick:
Met een hond wil ik niet daten nee
Echter heb ik het niet over een hond.
--Offtopic warning--
En nog even iets, ik las gister de krant en UPC adverteerd met 4-1 abonnementen.
Ik moest er best wel om lachen. En dat zeg ik dan niet vanuit mij werk positie (ik ben gelukkig niet van marketing
Ziggo is nu ook goed bezig, de snelheden die ik gemiddeld haal zijn 80 mbits ( download,upload is natuurlijk bagger ) ik weet niet wat ze met het netwerk hebben uitgehaald maar mijn naaste 6 buren hebben ook die 80 GB en er zakt niets in.Yogoi schreef op donderdag 17 december 2009 @ 07:58:
--Offtopic warning--
Ik moest er best wel om lachen. En dat zeg ik dan niet vanuit mij werk positie (ik ben gelukkig niet van marketing)
Video on demand loopt lekker hoewel de meeste functies nu overgenomen gaan worden door mijn eigen apparatuur, uitzending gemist gaat op de ps 3 draaien, journaal en zo draait daar al op, en op de tv komt standaard van samsung al uitzending gemist en RTL gemist.
Verder heeft ziggo een intern nummer in gebruik genomen ( 1200 ) waarmee je gratis belt met de klantenservice.
De telefonie van Ziggo heeft er tot nu toe niet uitgelegen en digitale tv ook niet,ik gebruik de ingebouwde decoder in de tv dus geen los kastje meer.
KPN is ook gestart met synchrone glasvezel verbindingen.
Het wordt allemaal toch wat beter om ons heen.
Vooral Ziggo lijkt de concurrentie van het glas serieus te nemen want ze zijn strak bezig de verbindingen te upgraden,ze knijpen alleen op hun eigen newsservers ( max 4 verbindingen ) maar niet op pay servers.
Ik heb het idee dat alle providers nu toch naar elkaar gaan kijken.. kpn biedt bv ook nu gratis settopboxen met recorders aan,en elke volgende recorder kan je huren voor 4 euro.
Idem Tele 2.
Xms gaat toch wel achter lopen nu.
Helaas ook een minder leuke melding,kpn stopt wel met het volledig verglazen van haar netwerk dus ftth zal toch niet voor iedereen beschikbaar komen.
nieuws: KPN voorziet glasvezelabonnement van symmetrische snelheden
Eeeehm. KPN gaat juist nu stoppen met de gratis boxen met PVR. Voor de PVR ga je in de nieuwe vorm 4 euro extra p/mnd betalen en ook het altijd gratis bellen naar vast verdwijnt als service die bij de (nog steeds hoge) prijs is inbegrepen.
Dus nee, @ Nick39... XMS loopt nog steeds niet achter! XMS is nog steeds een mooie optie voor mensen die met name goedkoop snel internet willen en in de basis analoge TV, aangevuld met digitaal waar ze zelf nog iets voor moeten aanschaffen. Daar is echt compleet niets mis mee. Je betaalt gewoon niet wat je niet gebruikt en kan met de diensten die je wil afnamen puzzelen, klaar.
Het is lovenswaardig dat KPN nu ook synchrone snelheden gaat aanbieden maar de prijs blijft nog steeds hoog in vergelijking met XMS en die mooie standaard services worden nu ook vermagerd. Wel zal KPN wellicht nog steeds voor consumenten die alles kant en klaar aangeleverd willen krijgen een goede optie zijn. Maar een voor velen super groot nadeel tov. de kabel blijft nog steeds dat je geen analoog signaal meer hebt. En geloof mij: Er zijn volksstammen mensen die niet zitten te wachten op een kastje bij iedere tv.....
edit: Over UPC heb ik het maar helemaal niet meer... van alle kabelaars is deze echt het minst klantvriendelijk ondanks de mooie kreten op hun site. Het achterlijke UPC biedt nog nieteens de optie om digitaal te kijken via de ingebouwde decoder van je TV. Pls dat je al 20 euro p/mnd kwijt bent voor alleen maar TV.
Dus nee, @ Nick39... XMS loopt nog steeds niet achter! XMS is nog steeds een mooie optie voor mensen die met name goedkoop snel internet willen en in de basis analoge TV, aangevuld met digitaal waar ze zelf nog iets voor moeten aanschaffen. Daar is echt compleet niets mis mee. Je betaalt gewoon niet wat je niet gebruikt en kan met de diensten die je wil afnamen puzzelen, klaar.
Het is lovenswaardig dat KPN nu ook synchrone snelheden gaat aanbieden maar de prijs blijft nog steeds hoog in vergelijking met XMS en die mooie standaard services worden nu ook vermagerd. Wel zal KPN wellicht nog steeds voor consumenten die alles kant en klaar aangeleverd willen krijgen een goede optie zijn. Maar een voor velen super groot nadeel tov. de kabel blijft nog steeds dat je geen analoog signaal meer hebt. En geloof mij: Er zijn volksstammen mensen die niet zitten te wachten op een kastje bij iedere tv.....
edit: Over UPC heb ik het maar helemaal niet meer... van alle kabelaars is deze echt het minst klantvriendelijk ondanks de mooie kreten op hun site. Het achterlijke UPC biedt nog nieteens de optie om digitaal te kijken via de ingebouwde decoder van je TV. Pls dat je al 20 euro p/mnd kwijt bent voor alleen maar TV.
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 17-12-2009 10:17 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Naja XMS loopt inderdaad niet achter... Maar figuurlijk wel. In de voorsprong die ze hadden lopen ze achter... De andere providers komen dicht in de buurt. Soms nog wat duurder, maar wel betere diensten. Tuurlijk is er nog een markt voor xms. Ik ga ook niet zomaar weg. Voor mijn behoefte is het voldoende. En zo zijn er genoeg die het huidige voldoende vinden. En daardoor ook goedkoper kunnen uit zijn dan bij andere. Maar de "unique selling point" is er bijna niet meer... Het enige waarmee echt verschil wordt gemaakt is de upload. Maar vele namen XMS toendertijd voor een flinke prijs (maar gemiddeld per mb goedkoper) het snelle internet en toekomstbeeld dat werd geschetst met de glasvezel techniek. De verhoging van 24/24 naar 50/50 was mooi op tijd tegenover de concurentie toentertijd. Helaas is dat nu niet meer voldoende. XMS zal vast in de toekomst met nieuwe dingen komen... Maar hopelijk is het niet te laat. Als mensen voor extra diensten overstappen, zullen ze minder snel weer terug gaan weer naar xms.
Tenminste zo zie ik het
Het kan nog uitgebreider, maar vind het wel best zo haha.
Tenminste zo zie ik het
Mja ach, voor digitale tv vind ik het aanbod al aardig op pijl komen als ik de zenderlijsten zie. Het gemis aan PVR is geen nadeel meer tov. KPN. En je schijnt de settopbox aanschaf ook in je abbo te kunnen laten opnemen.
Tov. de kabelaars lopen zowel XMS als KPN wat achter. Als in mijn gebied Ziggo of Caiway actief was had ik serieus hen overwogen, maar UPC biedt voor mij niks acceptabels door hun klantonvriendelijke TV beleid.
Tov. de kabelaars lopen zowel XMS als KPN wat achter. Als in mijn gebied Ziggo of Caiway actief was had ik serieus hen overwogen, maar UPC biedt voor mij niks acceptabels door hun klantonvriendelijke TV beleid.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb een huis gekocht waar een XMS aansluiting inzit, dus binnenkort heb ik ook fiber
Ben gaan vergelijken wat ik het beste kon gaan doen
XMS loopt met sommige dingen wel wat achter.
Internet: Prima aanbod, UPC capt de boel hier toch op de helft tot één derde als het uberhaubt werkten ADSL daar hebben we het maar niet over.
Telefonie: Bij andere aanbieders heb je voor 10 euro telefoon met onbeperkt bellen bij XMS is dit 25% duurder (12,50)
TV: Dit is een dienst welke ik niet bij XMS zal gaan afnemen, het aanbod is echt matig er missen gewoon een hele hoop zenders.
Ook ben ik niet zo's fan van het huidige systeem (IP-TV) en het maximaal aantal boxen.
Zal voor mij dus XMS Internet en telefonie (zonder onbeperkt) worden, TV kijken ga ik wel via de satelliet doen.
Ben gaan vergelijken wat ik het beste kon gaan doen
XMS loopt met sommige dingen wel wat achter.
Internet: Prima aanbod, UPC capt de boel hier toch op de helft tot één derde als het uberhaubt werkten ADSL daar hebben we het maar niet over.
Telefonie: Bij andere aanbieders heb je voor 10 euro telefoon met onbeperkt bellen bij XMS is dit 25% duurder (12,50)
TV: Dit is een dienst welke ik niet bij XMS zal gaan afnemen, het aanbod is echt matig er missen gewoon een hele hoop zenders.
Ook ben ik niet zo's fan van het huidige systeem (IP-TV) en het maximaal aantal boxen.
Zal voor mij dus XMS Internet en telefonie (zonder onbeperkt) worden, TV kijken ga ik wel via de satelliet doen.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik bedoel achterlopen op pakket gebied,natuurlijk is xms wel goedkoper,hoewel dat ook alleen geldt voor oudere klanten.
Analoog/digitaal is net zo duur als de concurrent,de aanvullende pakketten zijn duurder,kijk je de adsl aanbieders er bij dan biedt bv ook wel iedereen er een newsserver bij en dan niet zo'n gratis afgeknepen kneus.
Op kabel gebied zijn zo'n beetje alle providers met de normale instap pakketten al sneller ( download maar daar gaat het bij de meeste mensen wel om) dan xms.
Wat KPN doet snap ik niet zo, KPN stapt vrij hoog in de markt qua prijzen.
Misschien is dit om hun "eigen merken" goedkoper aan te kunnen bieden,xs4all schiet er aardig uit,biedt ook telefonie en is een stuk goedkoper.
Het mcafee anti virus en firewall pakket was altijd al gratis bij xs4all en de newsserver newszilla is enorm,en ook gratis.
Ik vraag me af of xms nu zoveel verdient aan die 100 mbits dat ze die niet vrij wil geven of,op 75 mbits gaat zitten.
Ik gebruik nu nog Ziggo totaal en internet van xms naast elkaar omdat ik niet wil overstappen op ziggo om opeens toch met problemen te stuiten maar ik download al 2 maanden vrolijk op ruim 50 en sinds een paar dagen op 80 mbits.
Nu overstappen op het geheel scheelt me bijna 20 euro per maand.
Maar ik heb nu bv 3 HD decoders via Ziggo lopen,dat kost me niets aan snelheid.
Bij xms kan ik geen 3 decoders nemen, ik ben er als het kan een godsvermogen aan kwijt,en als de 3 decoders aan zouden staan op een HD stream dan zou er zo'n 30 a 35 mbits van mijn 100 mbits af gaan.
Heb je zo'n mooi en modern glasvezelnet, hangen ze 100 mbits modems op en gaat elke tv decoder of binnenkomend telefoontje van je internet snelheid af.
Ik heb dat nooit zo begrepen,en denk er echt na een tot nu toe geslaagde Ziggo test over na definitief over te gaan en die 2 tientjes per maand die ik dan goedkoper ga ergens anders uit te geven.
Dus ik hoop echt dat xms een snelheidsverhoging uit de hoed gaat toveren die het prijsverschil goed maakt.
Analoog/digitaal is net zo duur als de concurrent,de aanvullende pakketten zijn duurder,kijk je de adsl aanbieders er bij dan biedt bv ook wel iedereen er een newsserver bij en dan niet zo'n gratis afgeknepen kneus.
Op kabel gebied zijn zo'n beetje alle providers met de normale instap pakketten al sneller ( download maar daar gaat het bij de meeste mensen wel om) dan xms.
Wat KPN doet snap ik niet zo, KPN stapt vrij hoog in de markt qua prijzen.
Misschien is dit om hun "eigen merken" goedkoper aan te kunnen bieden,xs4all schiet er aardig uit,biedt ook telefonie en is een stuk goedkoper.
Het mcafee anti virus en firewall pakket was altijd al gratis bij xs4all en de newsserver newszilla is enorm,en ook gratis.
Ik vraag me af of xms nu zoveel verdient aan die 100 mbits dat ze die niet vrij wil geven of,op 75 mbits gaat zitten.
Ik gebruik nu nog Ziggo totaal en internet van xms naast elkaar omdat ik niet wil overstappen op ziggo om opeens toch met problemen te stuiten maar ik download al 2 maanden vrolijk op ruim 50 en sinds een paar dagen op 80 mbits.
Nu overstappen op het geheel scheelt me bijna 20 euro per maand.
Maar ik heb nu bv 3 HD decoders via Ziggo lopen,dat kost me niets aan snelheid.
Bij xms kan ik geen 3 decoders nemen, ik ben er als het kan een godsvermogen aan kwijt,en als de 3 decoders aan zouden staan op een HD stream dan zou er zo'n 30 a 35 mbits van mijn 100 mbits af gaan.
Heb je zo'n mooi en modern glasvezelnet, hangen ze 100 mbits modems op en gaat elke tv decoder of binnenkomend telefoontje van je internet snelheid af.
Ik heb dat nooit zo begrepen,en denk er echt na een tot nu toe geslaagde Ziggo test over na definitief over te gaan en die 2 tientjes per maand die ik dan goedkoper ga ergens anders uit te geven.
Dus ik hoop echt dat xms een snelheidsverhoging uit de hoed gaat toveren die het prijsverschil goed maakt.
ALS je ziggo het goed doet en ook blijft doen, dan kan ik me voorstellen dat je daar idd best tevreden mee zou kunnen zijn. Ook omdat je hun digitale TV evt. kan kijken op een LCD tv met ingebouwde decoder
.
Echter, ik blijf sommige vergelijkingen die je doet gewoon krom vinden
. Maar geeft niet, ieder dat waar hij/zij zich het best bij voelt. Ik durf echter te wedden dat in Almere in ieder geval XMS de meest gunstige provider wordt. Ik heb toch maar 1 IPTV decoder nodig en zelfs als ik er 3 moest hebben en 100 mbit internet zou willen, zou ik het nog steeds acceptabel vinden wanneer tijdens TV kijken m'n internet snelheid in zou zakken.
Oh ja, op kabel gebied alle providers op instap internet sneller? Misschien Ziggo, maar ik daag je uit om bij UPC een internet aanbieding te vinden die qua download sneller is dan XMS en ook nog goedkoper (let op: wel de 17,50 die ze alleen in de kleine lettertjes vermelden erbij optellen he ;-) )
Echter, ik blijf sommige vergelijkingen die je doet gewoon krom vinden
Oh ja, op kabel gebied alle providers op instap internet sneller? Misschien Ziggo, maar ik daag je uit om bij UPC een internet aanbieding te vinden die qua download sneller is dan XMS en ook nog goedkoper (let op: wel de 17,50 die ze alleen in de kleine lettertjes vermelden erbij optellen he ;-) )
[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 17-12-2009 13:45 ]
Om even een wat duidelijkheid te geven over decoders.
Je kan er gewoon meerdere bestellen, alleen neit standaard.
Als je een 2e 110 wilt moet je gewoon even briefje sturen dat je een 2e wilt en emt de kostne instemt. onderteken deze even en klaar.
Alleen zul je met de 130M's rekening moeten houden met de streams
Je kan er gewoon meerdere bestellen, alleen neit standaard.
Als je een 2e 110 wilt moet je gewoon even briefje sturen dat je een 2e wilt en emt de kostne instemt. onderteken deze even en klaar.
Alleen zul je met de 130M's rekening moeten houden met de streams
Is het al bekend of in Veenendaal 'Gebied D: ’t Hoorntje, Gelderse Blom en De Pol' de 40 procent gehaald is? De deadline was namelijk 15 december en ik ben benieuwd of genoeg mensen zich aangemeld hebben.
Bij XMS betaal je gewoon 9,95.... http://www.xmsnet.nl/102_Aanvullend_pakket.htmlfast-server schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:24:
Een hele hoop zenders missen? Welke dan? Ik vind het pakket redelijk gevuld, tuurlijk is het geen UPC of Ziggo, maar het komt al redelijk in de buurt, zeker als je kijkt wat ze volgend jaar gaan introduceren.TV: Dit is een dienst welke ik niet bij XMS zal gaan afnemen, het aanbod is echt matig er missen gewoon een hele hoop zenders.
The Wizard, die 9,95 is een meerprijs naast de 2,50 die ze rekenen voor de telefonie.
XMS 12,45
Andere aanbieders 9,95
Dus XMS is 25% duurder
XMS 12,45
Andere aanbieders 9,95
Dus XMS is 25% duurder
@Yogoi: Welke partij moet die kastjes activeren dan? en is er een manier om te checken of deze is geactiveerd, misschien gewoon met de laptop?
@Caelorum:
De modem? dat doet de aannemer. Ik kan dat in mijn systeem zien ja. Mocht het daar neit over gaan update me dan even (geen tijd om alles terug te lezen vandaag, nieuw pand + kerst + nieuwe vaatwasser + een doos sinasappels. ja echt sinasappels zorgen ervoor dat ik te weinig tijd heb)
De modem? dat doet de aannemer. Ik kan dat in mijn systeem zien ja. Mocht het daar neit over gaan update me dan even (geen tijd om alles terug te lezen vandaag, nieuw pand + kerst + nieuwe vaatwasser + een doos sinasappels. ja echt sinasappels zorgen ervoor dat ik te weinig tijd heb)
Het kan zijn dat mijn vergelijkingen door mijn dislectie ook niet goed de hoek om komen,maar er zullen altijd dingen zijn die de lading niet helemaal dekken omdat je technisch gezien te maken hebt met 2 hele andere dingen,laten we het zo zeggen dat het potentieel van glas vele malen hoger is dan de kabel,maar dat er maar een fractie wordt gebruikt.eymey schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:44:
Echter, ik blijf sommige vergelijkingen die je doet gewoon krom vinden.
Dat maakt xms niet slecht,maar het zou veel beter kunnen.
Zo vraag ik me bv af of die tweede vezel die hier alleen voor dat rotte analoge signaal wordt gebruikt niet voor digitv zou kunnen worden gebruikt,bij bepaalde glashard projecten gebeurt dit ook,maar het vereist weer een andere decoder of een aantal ingrijpende veranderingen.
Ik zie mijn modem als de hals van een trechter,er kan zoveel meer doorheen maar aan het eind hangt de hardware die de boel zo beperkt.
Van UPC weet ik niet zoveel dat geef ik eerlijk toe,maar die 16,50 moet je als je tv van xms wil ook meetellen,zonder analoog krijg je geen digitaal terwijl die splitsing op de kabel niet kan maar bij xms wel.Oh ja, op kabel gebied alle providers op instap internet sneller? Misschien Ziggo, maar ik daag je uit om bij UPC een internet aanbieding te vinden die qua download sneller is dan XMS en ook nog goedkoper (let op: wel de 17,50 die ze alleen in de kleine lettertjes vermelden erbij optellen he ;-) )
Ik heb 2 tv's met ingebouwde decoder en ook al is de kwaliteit analoog van Ziggo 10 keer beter dan die van xms,ik kijk alleen nog maar digitaal.
Maar "vroeger" was xms analoog en digitaal 9,95 en dat was een leuk verschil met bv ziggo maar nu is het ook 16 euro.
Als ik de techniek vergeet,is Ziggo voor een vergelijkbare prijs sneller (qua download) hebben ze een veel groter digitaal pakket,en zijn de extra pakketten zoals HDTV goedkoper en zitten er meer zenders in.
XMS zou hier met kop en schouders bovenuit kunnen steken als ze die snelheidskraan open zouden draaien.
Goed nieuws op de Frontpage....
nieuws: Alle huishoudens Amersfoort krijgen glasvezelaansluiting
......
De gemeente Amersfoort heeft met Glashart een overeenkomst gesloten om de komende vier jaar alle huishoudens in de stad op een glasvezelnetwerk aan te sluiten. Het gaat daarbij om 55.000 fiber to the home-aansluitingen.
.....
Het ftth-glasvezelnetwerk moet een open netwerk worden, waarop meerdere partijen diensten als digitale televisie, internet en voip kunnen gaan aanbieden.
.....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zeker goed nieuws maar ehh.. het kan nog tot 4 jaar duren,nog ff geduld dusFiber schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:15:
Goed nieuws op de Frontpage....![]()
[...]
CoolFiber schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:15:
[...]
@nIck39: Van dat digitale signaal via de TV fiber: Klopt! Volgens mij gebruikt men op de "OnsBrabantNet" netwerken voor digitale tv gewoon (of ook?) de DVB-C standaard. Echter, je blijft natuurlijk net als met coax met beperkte frequentieruimte in het RF spectrum zitten dus met een IP netwerk voor TV ben je gewoon veel flexibeler.
Het zou op zich wel leuk zijn als XMS een en-en situatie zou kunnen bieden. Ik zou best graag DVB-C (zonder coderingen e.d.) willen zodat ik voor digi tv geen extra kastje meer nodig heb.
Het zou op zich wel leuk zijn als XMS een en-en situatie zou kunnen bieden. Ik zou best graag DVB-C (zonder coderingen e.d.) willen zodat ik voor digi tv geen extra kastje meer nodig heb.
edit:
@Mods: Oeps, sorry voor "achter elkaar" post. Ik vond dit onbewust niet helemaal on-topic met m'n vorige reactie
@Mods: Oeps, sorry voor "achter elkaar" post. Ik vond dit onbewust niet helemaal on-topic met m'n vorige reactie
[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 17-12-2009 19:53 ]
Maar misschien is het technisch wel mogelijk om iptv over die "analoge" fiber aan te bieden en dat dus los van je andere fiber te doen.eymey schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:52:
@nIck39: Van dat digitale signaal via de TV fiber: Klopt! Volgens mij gebruikt men op de "OnsBrabantNet" netwerken voor digitale tv gewoon (of ook?) de DVB-C standaard. Echter, je blijft natuurlijk net als met coax met beperkte frequentieruimte in het RF spectrum zitten dus met een IP netwerk voor TV ben je gewoon veel flexibeler.
Op die manier heb je de volle internet snelheid.
Dus fiber 1 voor internet en telefonie, fiber 2 voor analoog en digitale tv.
Volgens mij kan de Sagem van ons brabantnet ook iptv doen, er is genoeg ruimte op die "analoge" fiber om beiden te doen, analoge tv is ook digitaal op die fiber, de modulator in de kast maakt er pas analoog van dus voor die tijd zijn het gewoon 2 signaaltjes.
@Nick39: Nee, helaas werkt dat niet zo.
Bij mijn weten is die ene fiber van het analoge signaal 1 richtingsverkeer, wat voor DVB-C of analoge RTV afdoende is. Voor IPTV moet je altijd 2 kanten op kunnen, bv. om je STB aan de multicast routers door te laten geven dat je in een andere multicast groep wil voor een andere zender.
Je internet/telefonie/iptv gedeelte heeft twee fibers.
De genexis/packetfront in de kast krijgt volgens mij gewoon een RF signaal binnen maar dan optisch gemoduleerd en maakt daar weer een electrisch signaal voor. Het is niet zo dat hij IP signalen ontvangt en die realtime moduleert naar alle mogelijke RF frequenties die worden doorgegeven. Dat zou me heeeel sterk lijken iig.
De enige manier om icm. IPTV 100 mbit te halen is dus dat de CPE (de Genexis of packetfront) gigabit is.
Bij mijn weten is die ene fiber van het analoge signaal 1 richtingsverkeer, wat voor DVB-C of analoge RTV afdoende is. Voor IPTV moet je altijd 2 kanten op kunnen, bv. om je STB aan de multicast routers door te laten geven dat je in een andere multicast groep wil voor een andere zender.
Je internet/telefonie/iptv gedeelte heeft twee fibers.
De genexis/packetfront in de kast krijgt volgens mij gewoon een RF signaal binnen maar dan optisch gemoduleerd en maakt daar weer een electrisch signaal voor. Het is niet zo dat hij IP signalen ontvangt en die realtime moduleert naar alle mogelijke RF frequenties die worden doorgegeven. Dat zou me heeeel sterk lijken iig.
De enige manier om icm. IPTV 100 mbit te halen is dus dat de CPE (de Genexis of packetfront) gigabit is.
Nick, Zie ook deze site : http://ftthdordrecht.nl/g..._optische_transmissie.htmNick39 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:16:
[...]
Maar misschien is het technisch wel mogelijk om iptv over die "analoge" fiber aan te bieden en dat dus los van je andere fiber te doen.
Op die manier heb je de volle internet snelheid.
Dus fiber 1 voor internet en telefonie, fiber 2 voor analoog en digitale tv.
Volgens mij kan de Sagem van ons brabantnet ook iptv doen, er is genoeg ruimte op die "analoge" fiber om beiden te doen, analoge tv is ook digitaal op die fiber, de modulator in de kast maakt er pas analoog van dus voor die tijd zijn het gewoon 2 signaaltjes.
Hier wordt dus de hele freq. band in 1 keer op de vezel gezet. Ik weet niet of er "ruimte" overblijft voor extra (IP) informatie.
Het lijkt me dat je voor IP ook weer een retour kanaal nodig hebt om het zinvol te laten worden.....
Verder een duidelijke link, @The_wizard. Zo had ik het me ook voorgesteld.
Verder een duidelijke link, @The_wizard. Zo had ik het me ook voorgesteld.
[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 18-12-2009 17:01 ]
Een ieder bedankt voor hun technische info waar ik zo even lekker in duik.
Kern van mijn betoog waar ik blijkbaar niet lekker doorkom is,je hebt een glasvezel waar je bijna ongekende mogelijkheden mee hebt,de sky was the limit,en je hangt er een packetfront aan tot 100 mb,waar de kabelbedrijven nu lekker overheen donderen qua snelheid.
De goedkoopste hd decoder kost 119 euro via ziggo (maar worden ook gratis uitgedeeld) waar je bij xms 199 euro betaalt.
Bij tele2 krijg je de amino die kan opnemen er gratis bij (kan de 199 amino van xms niet) en bij Ziggo kan je de interactieve decoder al voor 50 euro krijgen (bij 2 jaar abonnement).
Dan lijkt XMS vaak goedkoper maar de bij de andere providers gratis newsserver moet je er nog bij tellen,de uitgebreidere uitzending gemist kost meer,hjet pluspakket van xms is net zo duur maar bevat minder zenders,het HD pakket is duurder en bevat minder zenders.
Ik heb van een actie van ziggo gebruik gemaakt en heb 5 decoders in huis ( 2 intern in de tv's ) en dat kost niets meer.
Film1 en sport 1 heb ik er voor een jaar bij voor 5,95 per maand welke xms niet levert.
Dan blijf ik zeggen,xms loopt achter.
Ziggo biedt maar liefst 3 decoders aan die ook kunnen opnemen (pvr) xms niet een.
Tele2 geeft dat amino ding met HD opname er bij.
Qua snelheid is xms nu de middenmoter,volgens de homepage worden de telefonie problemen niet voor medio januari opgelost en andere mensen hebben hier bijna 3 maanden moeten zeuren om een uitgeloofde decoder en een ander heeft al meer dan een jaar moeten wachten op een tuinprikker lijst.
Wil xms er weer uitschieten dan zal ze toch ergens iets moeten gaan doen,want ze zakken steeds verder weg.
In het begin keek men verlekkerd, jeemig heb jij al 50 mbit, nu is het..buur je loopt achter ik zit al aan de 80 mbit en de snelheden gaan weer omhoog.
Voor alle duidelijkheid,ik wil niet bashen,maar ergens zijn ze stil blijven staan waar anderen een enorme inhaalslag hebben gemaakt.
Kern van mijn betoog waar ik blijkbaar niet lekker doorkom is,je hebt een glasvezel waar je bijna ongekende mogelijkheden mee hebt,de sky was the limit,en je hangt er een packetfront aan tot 100 mb,waar de kabelbedrijven nu lekker overheen donderen qua snelheid.
De goedkoopste hd decoder kost 119 euro via ziggo (maar worden ook gratis uitgedeeld) waar je bij xms 199 euro betaalt.
Bij tele2 krijg je de amino die kan opnemen er gratis bij (kan de 199 amino van xms niet) en bij Ziggo kan je de interactieve decoder al voor 50 euro krijgen (bij 2 jaar abonnement).
Dan lijkt XMS vaak goedkoper maar de bij de andere providers gratis newsserver moet je er nog bij tellen,de uitgebreidere uitzending gemist kost meer,hjet pluspakket van xms is net zo duur maar bevat minder zenders,het HD pakket is duurder en bevat minder zenders.
Ik heb van een actie van ziggo gebruik gemaakt en heb 5 decoders in huis ( 2 intern in de tv's ) en dat kost niets meer.
Film1 en sport 1 heb ik er voor een jaar bij voor 5,95 per maand welke xms niet levert.
Dan blijf ik zeggen,xms loopt achter.
Ziggo biedt maar liefst 3 decoders aan die ook kunnen opnemen (pvr) xms niet een.
Tele2 geeft dat amino ding met HD opname er bij.
Qua snelheid is xms nu de middenmoter,volgens de homepage worden de telefonie problemen niet voor medio januari opgelost en andere mensen hebben hier bijna 3 maanden moeten zeuren om een uitgeloofde decoder en een ander heeft al meer dan een jaar moeten wachten op een tuinprikker lijst.
Wil xms er weer uitschieten dan zal ze toch ergens iets moeten gaan doen,want ze zakken steeds verder weg.
In het begin keek men verlekkerd, jeemig heb jij al 50 mbit, nu is het..buur je loopt achter ik zit al aan de 80 mbit en de snelheden gaan weer omhoog.
Voor alle duidelijkheid,ik wil niet bashen,maar ergens zijn ze stil blijven staan waar anderen een enorme inhaalslag hebben gemaakt.
Ik kan me bijna volledig vinden in je betoog. Alleen 'vergeet' je een beetje te vermelden dat de upload bij de 'snelle concurrenten' niet echt meeloopt met de download. Ik neem (naast de snelle download) XMS vooral voor de hoge upload. Dat ik daarbij genoeg moet nemen met de door jou genoemde tekortkomingen vind ik jammer, maar acceptabel.
Ah nice dat heb ik altijd wel in mijn routers zien staan maar nooit geweten wat het precies deed (niet dat ik het toen nodig had..).fish schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:14:
[...]
http://www.dyndns.com/
"Point a hostname to a dynamic or static IP address or URL."
de meeste routers ondersteunen dit al sinds een jaar of 5 minimaal, en anders heb je ook nog de losse clients. helemaal gratis
Kwam langs bij de mailing list van glasvezel initiatief groep kattenbroek.Fiber schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:15:
[...]
Dacht: is wel leuk voor wat tweakers
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Nee ik vergeet dat niet te vermelden,enige bladzijdes terug heb ik zelfs plaatjes getoond waarbij zowel mijn up als download getoond worden, op dit moment hangt mijn upload op zo'n 8 mbit bij een download van 80 mbit.CodeIT schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:14:
[...]
Ik kan me bijna volledig vinden in je betoog. Alleen 'vergeet' je een beetje te vermelden dat de upload bij de 'snelle concurrenten' niet echt meeloopt met de download. Ik neem (naast de snelle download) XMS vooral voor de hoge upload. Dat ik daarbij genoeg moet nemen met de door jou genoemde tekortkomingen vind ik jammer, maar acceptabel.
Overigens kan men wel die hoge upload bewerkstelligen maar dan moet er ruimte gemaakt worden.
Wat eurodocsis 3 doet is 3 tot 4, of zelfs nog meer afhankelijk van je snelheid,kanalen bundelen.
Zoals je vroeger met isdn ook kon doen,beide kanalen bundelen.
Dat kan in hetzelfde protocol ook met de upload alleen moeten er dan weer kanalen vrijgemaakt worden.
Als over een paar jaar analoge tv geheel is gesneuveld zou dat kunnen,of men kiest er voor meer tv kanalen digitaal door te geven.
Maar ik heb vanaf het begin aangegeven dat bij de kabelmaatschappijen de up en download niet synchroon loopt.
Heb je eigen servers draaien en moet je dus veel uploaden,dan heb je aan een kabel momenteel nog niet veel.
Bij upload zit je met smallere banden.
Eurodocsis per kanaal:
Download: 50 Mbit/s
Upload: 27 Mbit/s
En daarbij zijn 400 Mbit/s (download) en 108 Mbit/s (upload) de maximale snelheden bij 3.0.
Deze snelheden worden gehaald door de complexere modulatietechnieken en het bundelen van kanalen, dus eigenlijk net zoals bij ADSL proberen het maximale eruit te halen. Tuurlijk is de techniek stabieler dan die van ADSL (door de dikkere koperen kern en betere afscherming), maar de kabel begint nu ook tegen de grenzen aan te lopen. De eisen voor 3.0 zijn strenger dan die voor 2.0 (kwaliteit/sterkte signaal in huis).
Eurodocsis per kanaal:
Download: 50 Mbit/s
Upload: 27 Mbit/s
En daarbij zijn 400 Mbit/s (download) en 108 Mbit/s (upload) de maximale snelheden bij 3.0.
Deze snelheden worden gehaald door de complexere modulatietechnieken en het bundelen van kanalen, dus eigenlijk net zoals bij ADSL proberen het maximale eruit te halen. Tuurlijk is de techniek stabieler dan die van ADSL (door de dikkere koperen kern en betere afscherming), maar de kabel begint nu ook tegen de grenzen aan te lopen. De eisen voor 3.0 zijn strenger dan die voor 2.0 (kwaliteit/sterkte signaal in huis).
Sinds een week een nieuwe router en die is ongelooflijk snel, zowel wireless als over het netwerk heb ik al flinke snelheden gehaald met dingen kopieren naar mijn NAS etc.
Echter heb ik zojuist eens mijn verbinding met deze router (Netgear WNDR3700N) getest en ook met deze router haal ik gewoon niet mijn upload max terwijl die dat nog veel makkelijker zou moeten kunnen tov mijn oude router!

Laatst had ik een iets hogere upload na de internet uitval hier in Arnhem maar dit ligt volgens mij echt aan de lijn of iets want ik kan gewoon niet hoger dan 27Mbit...
Ik zie overigens net dat ik een iets hogere upload haal naar Eindhoven ten kosten van mijn download:
Echter heb ik zojuist eens mijn verbinding met deze router (Netgear WNDR3700N) getest en ook met deze router haal ik gewoon niet mijn upload max terwijl die dat nog veel makkelijker zou moeten kunnen tov mijn oude router!

Laatst had ik een iets hogere upload na de internet uitval hier in Arnhem maar dit ligt volgens mij echt aan de lijn of iets want ik kan gewoon niet hoger dan 27Mbit...
Ik zie overigens net dat ik een iets hogere upload haal naar Eindhoven ten kosten van mijn download:

[ Voor 13% gewijzigd door psychoclown op 20-12-2009 12:43 ]
Zijn de DNS servers niet overal gelijk? Ik heb hier geen problemen iig.
Ik gebruik dezelfde maar ik heb echt nergens problemen mee hoor?swima schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:12:
Nou - de DNS-servers hebben het hier in Nijmegen op dit moment weer bijzonder moeilijk :-/
@psychoclown, upload blijft hier ook altijd achter,maar via de newsservers haal ik het altijd,zal aan de meet methode liggen.
Server Mechelen is altijd lekker snel:

Ziggo doet dit: (op mijn andere pc die op de Ziggo kabel staat aangesloten )
ff via de ziggo test server.
Hoe Mechelen nu minder dan 50 miles kan aangeven terwijl ik in Leiden zit is me ff een raadsel..maar ik schijn vaker opeens in eindhoven te wonen.

Hoe Mechelen nu minder dan 50 miles kan aangeven terwijl ik in Leiden zit is me ff een raadsel..maar ik schijn vaker opeens in eindhoven te wonen.
[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 20-12-2009 17:51 ]
Hmm - ik gebruik nu tijdelijk weer de opendns servers & heb tevens ook de router herstart en sindsdien geen problemen meer ondervonden ...
Hmm zie het nu ook inderdaad, loos alarm dusNick39 schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:35:
@psychoclown, upload blijft hier ook altijd achter,maar via de newsservers haal ik het altijd,zal aan de meet methode liggen.
ff via de ziggo test server.
Even als test een vriend van mijn NAS laten downloaden en dat gaat gewoon met de volle upload
Iemand anders ook last van dat uitzendingemist het niet doet? en rtl gemist niet?
Ik zag het ieder geval sinds gisteravond... De "homepagina" veranderd wel gewoon met nieuwe items, maar kan niks navigeren.
Ik zag het ieder geval sinds gisteravond... De "homepagina" veranderd wel gewoon met nieuwe items, maar kan niks navigeren.
Klopt hier in Veenendaal werkt dit ook sinds gisteren niet meer. Sowieso vind ik sommige functies onder de "knoppen" niet helemaal logisch zoals:Mau_Maus schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:02:
Iemand anders ook last van dat uitzendingemist het niet doet? en rtl gemist niet?
- Waarom zit de EPG (tv-gids) niet gewoon onder de knop guide?
- De knop "back" heeft nu geen functie, maar lijkt me wel handig om één handeling terug te kunnen.
- Teletekst kan afgesloten worden met 3 knoppen. (Dit kan toch met één knop worden uitgevoerd)
- De "exit" knop heeft geen functie. Dit zou wel handig zijn om een menu te verlaten.
Of ben ik de enige die dit zo ervaart?
De latency van de DNS servers die XMS meegeeft in de DHCP is toch echt te hoog. Zodra ik de DNS servers instel van Opendns gaat het werkelijk een stuk sneller, alleen maar omdat die vrijwel direct reageren en die van XMS een behoorlijke vertraging hebben.denan schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:06:
[...]
Ik gebruik dezelfde maar ik heb echt nergens problemen mee hoor?
GerkeP
@Loveparade,
Kun je de latency ook uitdrukken in ms?
Of in andere woorden, kun je het verschil laten zien in waarden tussen de DNS servers van XMS en de DNS servers van OpenDNS?
Heb zelf een delay (wireless) van 3 ms voor een DNS request. (zie url)
http://home.xmsnet.nl/ccie/delay_dns_xms.JPG
Kun je de latency ook uitdrukken in ms?
Of in andere woorden, kun je het verschil laten zien in waarden tussen de DNS servers van XMS en de DNS servers van OpenDNS?
Heb zelf een delay (wireless) van 3 ms voor een DNS request. (zie url)
http://home.xmsnet.nl/ccie/delay_dns_xms.JPG
[ Voor 1% gewijzigd door marigo op 20-12-2009 21:07 . Reden: wireless delay ]
mja ik heb dit tooltje er even bij gepakt.
http://www.codeproject.com/KB/IP/DNSTester.aspx
http://www.codeproject.co...Tester/dnstester_demo.zip
en dan denk ik dat de dns van xms (217.149.196.6) gemiddeld niet onderdoet voor opendendns(208.67.222.222) en google(8.8.8.8)
mm wireless getest
http://www.codeproject.com/KB/IP/DNSTester.aspx
http://www.codeproject.co...Tester/dnstester_demo.zip
en dan denk ik dat de dns van xms (217.149.196.6) gemiddeld niet onderdoet voor opendendns(208.67.222.222) en google(8.8.8.8)
mm wireless getest
[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 20-12-2009 22:15 ]
Het is lastig te vertalen, ik gebruik een Gentoo machine en een Untangle machine en zi gewoon dat de responstijd van de dnsquery bij XMS langer duurt dan die bij OpenDNS.
Gentoo rechtstreeks aan XMS zonder verder iets er tussen getest en bij het surfen naar diverse sites vergelijking gemaakt, OpenDNS is echt een stuk sneller. Ik zou haast denken dat XMS forwarders gebruikt naar andere DNSen die ook weer forwarders gebruiken, waardoor vertraging optreedt. Het zou dus best zo kunnen zijn dat de lag nog verder ligt dan bij XMS zelf.
Ook nog even vergelijking gemaakt tussen ip en name, enorm verschil door bypassen DNS servers. Echt duidelijk dat de DNS de vertragende factor is bij XMS.
Gentoo rechtstreeks aan XMS zonder verder iets er tussen getest en bij het surfen naar diverse sites vergelijking gemaakt, OpenDNS is echt een stuk sneller. Ik zou haast denken dat XMS forwarders gebruikt naar andere DNSen die ook weer forwarders gebruiken, waardoor vertraging optreedt. Het zou dus best zo kunnen zijn dat de lag nog verder ligt dan bij XMS zelf.
Ook nog even vergelijking gemaakt tussen ip en name, enorm verschil door bypassen DNS servers. Echt duidelijk dat de DNS de vertragende factor is bij XMS.
[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 20-12-2009 23:35 ]
GerkeP
Vrijdagavond werkte het in Soest nog maar sinds zaterdagavond niet meer. Maar het navigeren kan ook niet onder Hyves..... een update van de software heeft niets opgeleverd.Mau_Maus schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:02:
Afgelopen donderdagavond was ik bij een bijeenkomst van Soest op glasvezel in de Schoof in Soest. En daar vertelde een man van XMS dat met de HD box (130) televisie opgenomen kon worden weliswaar als beta.
Klopt dit en missen de 130 gebruikers deze info en/of moet dit nog uitgerold worden naar de HD klanten.
Ook al zou er een beta beschikbaar zijn zou ik hier heel graag gebruik van willen maken. Ik heb al aan zoveel pilots mee gedaan en deze kan er nog wel bij. Bovendien als deze toepassing er inderdaad is zou dit denk ik veel mensen over de streep trekken.( om hd te nemen) Net als de geruchten over het aansluiten van een Ziggo box op de glasvezel.(om over te stappen naar XMS)
Klopt dit en missen de 130 gebruikers deze info en/of moet dit nog uitgerold worden naar de HD klanten.
Ook al zou er een beta beschikbaar zijn zou ik hier heel graag gebruik van willen maken. Ik heb al aan zoveel pilots mee gedaan en deze kan er nog wel bij. Bovendien als deze toepassing er inderdaad is zou dit denk ik veel mensen over de streep trekken.( om hd te nemen) Net als de geruchten over het aansluiten van een Ziggo box op de glasvezel.(om over te stappen naar XMS)
[ Voor 3% gewijzigd door wiebo66 op 21-12-2009 01:48 ]
Dit wil ik ook graag weten, ondanks dat ik gehoord heb dat het waarschijnlijk doorgaat, maar kan het nog steeds niet echt geloven, gezien ik weinig mensen in mijn buurt ken die over willen stappen naar glasvezel, iemanddead prez schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:06:
Is het al bekend of in Veenendaal 'Gebied D: ’t Hoorntje, Gelderse Blom en De Pol' de 40 procent gehaald is? De deadline was namelijk 15 december en ik ben benieuwd of genoeg mensen zich aangemeld hebben.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Er lijkt een probleem te zijn met de VoD diensten inderdaad.
Working on it
Veenedaal gebied D:
De resultaten liggen bij reggifiber en die beslist of het doorgaat of niet. Ik weet de exacte percentages helaas niet.
Working on it
Veenedaal gebied D:
De resultaten liggen bij reggifiber en die beslist of het doorgaat of niet. Ik weet de exacte percentages helaas niet.
Verwijderd
Iemand al nieuws rond het nummerweergave probleem met telefonie in Veenendaal
Telefoon blijft continue 'verborgen' aangeven als er iemand belt.
Erg irritant
Erg irritant
De meneer bij xms had een dikke duim.wiebo66 schreef op maandag 21 december 2009 @ 01:46:
Afgelopen donderdagavond was ik bij een bijeenkomst van Soest op glasvezel in de Schoof in Soest. En daar vertelde een man van XMS dat met de HD box (130) televisie opgenomen kon worden weliswaar als beta.
Het probleem is niet alleen in Veenendaal,het probleem is landelijk, op de site staat bij storingen dat dit tot medio januari duurt,reken dus op later.Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:39:
Iemand al nieuws rond het nummerweergave probleem met telefonie in Veenendaal![]()
Erg irritant
Het wordt trouwens wel tijd dat de xms site eens opnieuw wordt ingericht.
Ik heb een full hd monitor 23 inch en de helft van de knoppen vallen buiten de page, de knoppen "mijn xms en webmail" staan helemaal links buiten de kaders en naast de gewone page is aan weerszijden een grote dikke witte balk omdat de achtergrond resolutie niet hoog genoeg is.
Voor de grap nog eens de up en download test gedaan,heb opgegeven dat ik een glasvezel verbinding heb en een film wil downloaden van 600 mb.
Ik zou volgens de page versteld staan van het resultaat,dat klopt ook, de up en download van xms geven netjes 50 mbits aan, het balkje is ongeveer 5 cm lang, het file zou zijn gedownload in 2.48 minuten.
Mijn eigen gemeten up en download snelheid duurt 18 minuten en is 7.57 mb (zit toch echt via xms )
Leuke animatie maar kloppen doet ie niet.
Verder staat o.a. op de nieuws page :
Glasvezel leeft in Steenwijk
De eerste informatiebijeenkomsten over glasvezel in De Meenthe in Steenwijk zijn erg goed bezocht. Er waren vele tientallen vragen van de kant van de geïnteresseerden, die over het algemeen glasvezel nadrukkelijk zien zitten in Steenwijk. Ook de eerste aanmeldingen stromen inmiddels binnen.
Ook volgende week zullen er op maandag 21 en dinsdag 22 september om 20.00 uur informatiebijeenkomsten gaan plaatsvinden in de Meenthe.
Op 18 september opent Steenwijk op Glasvezel een servicewinkel aan de Markt 8 in Steenwijk. Deze winkel zal 6 dagen per week geopend zijn.
Ik heb een full hd monitor 23 inch en de helft van de knoppen vallen buiten de page, de knoppen "mijn xms en webmail" staan helemaal links buiten de kaders en naast de gewone page is aan weerszijden een grote dikke witte balk omdat de achtergrond resolutie niet hoog genoeg is.
Voor de grap nog eens de up en download test gedaan,heb opgegeven dat ik een glasvezel verbinding heb en een film wil downloaden van 600 mb.
Ik zou volgens de page versteld staan van het resultaat,dat klopt ook, de up en download van xms geven netjes 50 mbits aan, het balkje is ongeveer 5 cm lang, het file zou zijn gedownload in 2.48 minuten.
Mijn eigen gemeten up en download snelheid duurt 18 minuten en is 7.57 mb (zit toch echt via xms )
Leuke animatie maar kloppen doet ie niet.
Verder staat o.a. op de nieuws page :
Glasvezel leeft in Steenwijk
De eerste informatiebijeenkomsten over glasvezel in De Meenthe in Steenwijk zijn erg goed bezocht. Er waren vele tientallen vragen van de kant van de geïnteresseerden, die over het algemeen glasvezel nadrukkelijk zien zitten in Steenwijk. Ook de eerste aanmeldingen stromen inmiddels binnen.
Ook volgende week zullen er op maandag 21 en dinsdag 22 september om 20.00 uur informatiebijeenkomsten gaan plaatsvinden in de Meenthe.
Op 18 september opent Steenwijk op Glasvezel een servicewinkel aan de Markt 8 in Steenwijk. Deze winkel zal 6 dagen per week geopend zijn.

Beetje misleidend...
Er onder staat dan:
uw download snelheid wordt gemeten. uw upload snelheid wordt geschat op basis van de door u gekozen verbinding.
Terwijl ik gewoon met xms glasvezel zit en op speedtest zelfs over de 50 mbit heen ga

Foei.
[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 21-12-2009 10:46 ]
In de nieuwsbrief staat het volgende:Nick39 schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:37:
Het wordt trouwens wel tijd dat de xms site eens opnieuw wordt ingericht.
..............
Nieuwe XMS website
Eind januari 2010 introduceert XMS een nieuwe website. De huidige website bevat veel informatie over diensten en glasvezelgebieden en wordt daardoor enigzins onoverzichtelijk.
Gezien de groei van het verzorgingsgebied van XMS leek het ons daarom gepast om ook de website en de structuur eens onder de loep te nemen. Het resultaat zal u in de loop van januari kunnen bewonderen.
die krijgt je op je hoofd mail adres waar je ook maandelijks je factuur op krijgt.
Verwijderd
Jah, begreep ik al, maar ik heb hem niet ontvangen op dat emailadresdewaal schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:02:
die krijgt je op je hoofd mail adres waar je ook maandelijks je factuur op krijgt.
Zou het dan leuk vinden als er ook wat foto's getoond werden van server ruimtes en dergelijke,wat foto's van "behind the scene" alles gaat over de glasvezel maar er is nog geen vezel te zien.Yogoi schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:04:
Aan de website word gewerkt.
Zo ver ik weet komt er begin 2010 een totaal vernieuwde site.
Dit is bv de befaamde newsserver "newszilla" van xs4all waar ik nog steeds met veel plezier gebruik van maak.

Ik heb XS4all en download amper maar als ik dat doe dan gebruik ik een xms newsserver.
Maarja mijn XS4all haalt helaas geen 100mbit

Snelheidstest op de xms site via 50 mbits xms glasfiber

Snelheidstest op de xms site via Ziggo kabel.
Die test kan er beter af,want het staat wat erg raar als de concurrent tig keer sneller is
(mijn echte Ziggo snelheid is overigens 80 mbits)
[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 21-12-2009 12:25 . Reden: Netjes de echte snelheid (80 mbits) erbij gezet. ]
Als je een oud xs4all inbel abonnement nam (bestaan niet meer maar de abonnementen lopen nog als je hem niet opzegt) krijg je de gegevens van de xs4all newsserver waar je gewoon met je username en wachtwoord op kan inloggen.Yogoi schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:54:
Ik heb XS4all en download amper maar als ik dat doe dan gebruik ik een xms newsserver.
Het "leuke" is dat er blijkbaar geen controle plaatsvindt want inbellen gebruik ik natuurlijk niet (kan denk ik niet eens meer, wie zit er nou nog met een telefoon modem) maar je username en password werken nog steeds vandaar dat ik deze newsserver gebruik, ons ben zuunig he
[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 21-12-2009 12:23 ]
Als je IPV6 gebruikt kun je zonder inlog ook gewoon gebruik maken van Newszilla.Nick39 schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:22:
[...]
Als je een oud xs4all inbel abonnement nam (bestaan niet meer maar de abonnementen lopen nog als je hem niet opzegt) krijg je de gegevens van de xs4all newsserver waar je gewoon met je username en wachtwoord op kan inloggen.
Het "leuke" is dat er blijkbaar geen controle plaatsvindt want inbellen gebruik ik natuurlijk niet (kan denk ik niet eens meer, wie zit er nou nog met een telefoon modem) maar je username en password werken nog steeds vandaar dat ik deze newsserver gebruik, ons ben zuunig hezolang ik niet inbel,worden er geen kosten in rekening gebracht
Helaas van XMS nog steeds geen antwoord gehad over IPV6 ondersteuning
GerkeP
Dit topic is gesloten.