er is geenIPv6 ondersteuning momenteel.
Zal er op korte termijn ook niet zijn denk ik.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Lijkt me niet echt jofel ?Yogoi schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:39:
er is geenIPv6 ondersteuning momenteel.
GerkeP
[ Voor 59% gewijzigd door Nick39 op 21-12-2009 13:35 ]
Omdat de rest van de wereld het ook nog niet gebruikt. IPV6 staat in ieder geval op de planken, migratiescenario's en uitbreidingen zijn al omschreven. De vraag is alleen wanneer een provider het moet introduceren.. en momenteel is de vraag nog niet "nijpend" genoeg.Loveparade schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:15:
[...]
Lijkt me niet echt jofel ?
Meest zwarte scenario is dat het eind 2010 op is, en natuurlijk zal IPV4 dan nog prima werken, maar zonder enige vorm van ondersteuning, hetzij Tunnels, hetzij native, ga je dus dan al je klanten afsluiten van datgene wat wel IPV6 draait?
En dan, hoe moeilijk is het om een protocol wat er al 20 jaar ligt door te voeren?
en dit voegt wat toe aan dit topic want...?Nick39 schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:01:
Zo even denkend heb ik nogal wat providers gehad...
Mijn allereerste : Knoware was mijn eerste provider in 1996 met windows 3.11 en trumpet winsock. (inbelluh en per uur betalen !! )
en verder niet in de juiste volgorde:
[[lijst van providers]]
[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 21-12-2009 15:59 ]
Ik vermoed net zoveel als jouw reactie ?Caelorum schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:49:
[...]
en dit voegt wat toe aan dit topic want...?
Verwijderd
Is er al enig zicht op wanneer dit opgelost gaat worden ?denan schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:28:
[...]
Het heeft te maken met de nieuwe connectie richting KPN. Het is daar al in onderzoek.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 17:41 ]
Dat klopt niet helemaal, in Azie zijn al massa's websites die IPV6 only zijn, echter door slimme trucs met IPV4 to IPV6 gateways zijn die benaderbaar, maar ook dat houdt een keer op, want ook daar zijn weer IPV4 adressen voor nodig, elke gateway kost minstens 4 ipadressen.denan schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:58:
[...]
Omdat de rest van de wereld het ook nog niet gebruikt. IPV6 staat in ieder geval op de planken, migratiescenario's en uitbreidingen zijn al omschreven. De vraag is alleen wanneer een provider het moet introduceren.. en momenteel is de vraag nog niet "nijpend" genoeg.
GerkeP
En in dat kleine tussenzinnetje zit 'em precies de kneep...Loveparade schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:35:
..........
(ja ik gebruik het zakelijk.......)
.........
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Aan dat straatje heb je niets wanneer je een website moet bezoeken die IPV6 only is. in NL hebben we misschien nog wel wat adressen, maar in het buitenland is dat allang niet meer het geval, geen ranges over, dus die moeten al over naar IPV6, geen tunnel, dus jij met je IPV4 adres kan helemaal niets, dus jij vind dat als Consument prima?Fiber schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:05:
[...]
En in dat kleine tussenzinnetje zit 'em precies de kneep...![]()
XMS is bedoelt voor consumenten. De meeste consumenten weten überhaupt niet wat DNS is of wat ip adressen zijn, en willen dat ook helemaal niet weten en dat hoeft ook niet.
Als je echt ipv6 wil zul je waarschijnlijk een zakelijke provider moeten zoeken. Pas als alle ipv4 adressen echt op raken zal XMS wel moeten, maar ik denk dat ze nog wel een 'straatje' op de plank hebben liggen.
Waarom ontbreekt XMS daar?Deelnemende partijen
# 6NET
# A/B/M/Adviesbureau
# AMS-IX
# AVM
# BIT BV
# Cisco Systems International BV
# Croes Consultants
# Duthler Associates
# ECP-EPN
# ESA
# ICTU
# Koninklijke KPN NV
# KPN Internet Solutions
# Max.nl
# Meanie
# Ministerie van Defensie
# Ministerie van Economische Zaken
# Ministerie van Landbouw, Natuur & Voedselkwaliteit
# MUADA
# NBIP
# Nederlands Normalisatie-instituut
# NLnet Labs
# Nortel Networks BV
# NRC Handelsblad
# Peter’s Griddle
# Philips Research Centre
# Priority Telecom
# Prolocation
# RIPE
# Stichting RAND Europe
# Signet
# Stratix Consulting Group
# SURFnet BV
# Syntens
# Tiscali BV
# Tholhuijsen consultancy
# TNO Informatie- en Communicatietechnologie
# Unilever R&D Vlaardingen
# Universiteit Utrecht
# Vereniging ISPConnect Nederland
# Versatel
# Vialis
# XS4ALL
# Ziggo
[ Voor 14% gewijzigd door GerkeP op 21-12-2009 20:06 ]
GerkeP
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Omdat dat gewoon een kwestie van vragen is, ook Ziggo levert op verzoek een IPV6 tunnel inmiddels. Er zijn zelfs al klanten bij Ziggo met native ipv6, zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11067eymey schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:22:
Hmm, waarom kan ik, als ik op de Ziggo website zoek, dan niks vinden over "ipv6" ?
Ook xs4all levert het voor zover ik kan vinden nog steeds niet native, alleen via een tunnel voor hun geavanceerde klanten. Nee.... ipv6 is in consumentenland echt nog niet zo vanzelfsprekend als jij zegt hoor
[ Voor 25% gewijzigd door GerkeP op 21-12-2009 22:40 ]
GerkeP
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Die ondersteuning komt er inmiddels steeds meereymey schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:56:
Ik ben meer voorstander van IPV6 dan je denkt hoor ;-). Heb ook toen de mogelijkheid net bestond bij XS4ALL en ik daar nog ADSL had een ipv6 tunneltje gehad. Heb me er echter niet heel diep in verdiept en toen ik op een gegeven moment geen 24/7 server meer thuis draaide ermee gestopt, in de hoop dat routers het snel gaan ondersteunen.
Wat ik dus meer probeerde aan te geven is dat niet zomaar iedere gebruiker het eventjes "aan zet" en door gebrek aan ondersteuning in routers het dus ook nog niet massaal gebruikt kan gaan worden door de gemiddelde consument.
GerkeP
Verwijderd
Omdat vrijwel alle routers Linuxbased zijn, zal bijna elke recente router middels een nieuwe firmware ipv6 ondersteuning gaan krijgen volgens Netgear, dus ik zal me er niet teveel zorgen over maken, het komt er aan, en of dat nu in 2010, 2011 of 2012 is, je ontkomt er niet aan. Een eventuele nieuwe router zal je ook de kop niet kosten natuurlijkVerwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:18:
Hoi, ik zat een heel stuk te lezen over ipv6, mijn vraag is kan elke router dat "aan" ik heb momenteel een netgear wpn824v2 en vraag mij af of ik een nieuwe moet kopen.
Bij Netgear zeggen zij dat ik mij daar geen zorgen om hoef te maken, maar ik zie het toch als een probleem.
mvg
GerkeP
Zodra ik de naam van deze man heb zal ik je dit via het webteam mailadres laten weten.Yogoi schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:11:
En welke meneer (wel of niet met dikke duim) was dit?
Dat kan niet, het weer kan alleen invloed hebben op sat-uitzendingen. (of de schotels van de zenders zelf moeten ondergesneeuwd zijn.. maar die zijn 30 meter in het rond ofzonachtwaker schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:40:
Bij mij blijft momenteel regelmatig het beeld op mijn digitale tv hangen, hebben meer mensen dat?
Ik denk zelf dat het door het weer komt.
Maar wat kan het dan zijn? Hebben andere mensen ook hetzelfde probleem als mij?denan schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:45:
[...]
Dat kan niet, het weer kan alleen invloed hebben op sat-uitzendingen. (of de schotels van de zenders zelf moeten ondergesneeuwd zijn.. maar die zijn 30 meter in het rond ofzo).
[ Voor 42% gewijzigd door denan op 22-12-2009 09:07 ]
Is het niet zo dat, zoals bij mobiel bellen, het sowiso verstandig is voor elk nummer in je telefoongeheugen het volledige nummer op te slaan (inclusief landcode)? Volgens mij werkt dat altijd goed, ongeacht de manier hoe xms het nummer aan jouw telefoon laat zien, en zal je telefoon dit automatisch herkennen. Indien xms later de boel aanpast, dat de landcode er niet meer bijzit, blijft het dus toch gewoon werken, als je in je telefoongeheugen wel die landcode erbij hebt staan.Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:39:
[...]
Is er al enig zicht op wanneer dit opgelost gaat worden ?
Gisteren zag ik hier (Nijmegen) nog steeds 31.... in het display van m'n vaste telefoon opduiken als mensen me vanuit Nederland bellen....
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Beeld blijft hangen, na een paar seconden gaat ie weer verder of er komt een zwart beeld met dat de zender niet beschikbaar is.denan schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:06:
Wat voor hickups heb je exact.. beeld zwart.. of stilstaand? (als het vaak gebeurt.. download dan een groot bestand en kijk of die download ook stokt)
Het lijkt erop dat het nu is opgelost, heb even de modem in de meterkast uit en aangezet.nachtwaker schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:46:
[...]
Beeld blijft hangen, na een paar seconden gaat ie weer verder of er komt een zwart beeld met dat de zender niet beschikbaar is.
Downloaden gaat gewoon goed, geen vertraging ofzo. Gewoon een constante snelheid.
Keertje m'n modem resetten?
Verwijderd
Loveparade, dank voor de reaktieLoveparade schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:25:
[...]
Omdat vrijwel alle routers Linuxbased zijn, zal bijna elke recente router middels een nieuwe firmware ipv6 ondersteuning gaan krijgen volgens Netgear, dus ik zal me er niet teveel zorgen over maken, het komt er aan, en of dat nu in 2010, 2011 of 2012 is, je ontkomt er niet aan. Een eventuele nieuwe router zal je ook de kop niet kosten natuurlijk
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Met de Amino 110 kun je digitale televise kijken en met de 130 digitaal en HD.detonated schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:19:
wij hebben onlangs een abbonement van XMS afgesloten.
nu hebben wij daar ook digitale televisie bij, ik ben van plan om op 1 TV digitale televisie te kijken.
dit wil ik graag doen via de amino 130.
nu is mij de vraag of ik via de amino130 gewoon digitale TV kan bekijken, of moet ik daar speciaal de amino110 voor aanschaffen.
dit is voor mij niet duidelijk omdat er niet staat aangeven of je met de amino130 ook digitale TV kan ontvangen, wel dat deze speciaal voor het HDTV pakket is wat wij nog niet hebben.
Uiteraard is dat mogelijk, maar om je verbinding lekker snel te houden wil je dat soort zaken natuurlijk het liefst zien op het netwerk van je ProviderNakebod schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:01:
Even kort over IPv6 nog, ookal biedt XMS geen native en/of IPv6 tunnels aan, er zijn (externe) oplossingen: IPv6 Tunnel Brokers, zoals tunnelbroker.net en sixxs.
GerkeP
Verwijderd
Zelfde euvel hier...NIKDCC schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:47:
Internet is buggy hier in Amersfoort Vathorst, af en toe geen verbinding voor korte tijd en dan is de verbinding weer terug.. (buren zelfde trouwens)
Andere mensen met dit probleem?
Waar is hier??/, Hier in Soest geen problemen, overigens ook niet met analoge televisie. (analoge televisie is sinds juni 2005 van goede tot zeer goede kwaliteit)schooierd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:31:
[...]
Zelfde euvel hier...
Modem al gereset, maar dat mocht niet baten.
Verwijderd
Verwijderd
Hier in Amersfoort Vathorst ook problemen. Tot vorige week retestabiel, maar mijn snelheid jumpt up en down. Het lijkt er op dat ergens een router moeilijk doet. Waar mijn snelheid strak boven de 5mb zit, zie ik nu uitglijders onder de 3mb. Modem gereset, router gereset, bekabeling gecontroleerd. Bij de buren zelfde ellende. Jammer, want het heeft sinds mei hier prima gewerkt. Ik hoop dat het snel opgelost wordt!schooierd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:31:
[...]
Zelfde euvel hier...
Modem al gereset, maar dat mocht niet baten.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door hybybyte op 24-12-2009 11:30 ]
En anders budgetphone, die kunnen op je huidige verbinding een telefoonlijn bieden,met een eigen nummer en je krijgt een kastje waardoor je eigen telefoon blijft werken.Yogoi schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:48:
Hybybyte contact me anders even op webteam[at]xmsnet.nl
Ik heb toevallig de conversatie omtent dit gesprke opgevangen en er zijn wel mogelijkheden. Althans niet hetgene wat jij wilt vrees ik want dat kan niet. Een wijziging in abonnement resulteert namelijk altijd in de nieuwe tarieven. maar ik vermoed dat er nog wel een ok oplossing mogelijk is.
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 24-12-2009 13:07 ]
[ Voor 24% gewijzigd door hybybyte op 24-12-2009 14:03 ]
[ Voor 20% gewijzigd door swtimmer op 24-12-2009 15:40 ]
En er is ook geen mogelijkheid bijv. de A530 DVR te kopen en die aan te sluiten?Yogoi schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:41:
Er is geen settopbox met hd recorder.
je hebt momenteel keuze uit de 110 en de 130m
Die zal niet geregistreerd zijn bij XMS en dus kun je er geen signaal mee ontvangen.swtimmer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:44:
[...]
En er is ook geen mogelijkheid bijv. de A530 DVR te kopen en die aan te sluiten?
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
[ Voor 10% gewijzigd door d0s op 24-12-2009 18:23 ]
Verwijderd
Ik heb mijn telefoondienst via optibel.nl lopen. Heb er prima ervaringen mee.hybybyte schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:00:
Bedankt Nick Dat is in elk geval een oplossing waar ik op korte termijn iets mee kan !
Kan ik in elk geval mijn nummer behouden en Telfort opzeggen.
Wat voor kastje heb je daarvoor nodig als je een gewone telefoon hebt (DECT met 2 handsets)
Je krijgt bij het start pakket er een adapter bij,die sluit je aan op je internet verbinding en er komt dan gewoon een analoog stekkertje uit,het is een kastje van linksys.hybybyte schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:00:
Bedankt Nick Dat is in elk geval een oplossing waar ik op korte termijn iets mee kan !
Kan ik in elk geval mijn nummer behouden en Telfort opzeggen.
Wat voor kastje heb je daarvoor nodig als je een gewone telefoon hebt (DECT met 2 handsets)
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Zappen 5 seconden, da's zeker niet normaal zou ik zeggen!ari3 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:25:
De laatste week is digitale TV erg slecht. Op de meeste zenders ervaar ik een kleine happering (van elk 1 á 2 seconden) om de 10 minuten.
Verder duurt tijdens het zappen het erg lang (soms wel 5 seconden zwart beeld) voordat het beeld verschijnt.
Is dit een bekend probleem? Wellicht te maken met de migratie naar Glashart Media?
Ik weet niet hoe XMS het exact aanbied, maar t zou me niets verbazen als je die wel kan gebruiken. In principe zijn de Animo's gewoon multicast-boxjes. Als je zelf de multicast adressen erin zet ben ik benieuwd. (in theorie zou je die multicaststream ook op een pc kunnen ontvangen met bv vlc, dat is hier al vaker in de deze topicserie langsgekomen.)psychoclown schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:50:
[...]
Die zal niet geregistreerd zijn bij XMS en dus kun je er geen signaal mee ontvangen.
Dat laatste heb je gelijk in maar wat betreft Amino's of decoders in het algemeen kun je bij XMS alleen signaal ontvangen als ze bij XMS geregistreerd zijn/de juiste firmware hebben.DJSmiley schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:52:
[...]
Ik weet niet hoe XMS het exact aanbied, maar t zou me niets verbazen als je die wel kan gebruiken. In principe zijn de Animo's gewoon multicast-boxjes. Als je zelf de multicast adressen erin zet ben ik benieuwd. (in theorie zou je die multicaststream ook op een pc kunnen ontvangen met bv vlc, dat is hier al vaker in de deze topicserie langsgekomen.)
Yogoi schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:53:
inderdaad, daar zit niet de juiste firmware in.
als ik eerdere posts mag geloven zijn er ook mensen die dat ding achter een router aan de gang gehad hebben of 'm in mediaportal werkend hebben. Dat betekend dat er dus niet met encryptie of macrestricties gewerkt wordt.psychoclown schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:14:
[...]
Dat laatste heb je gelijk in maar wat betreft Amino's of decoders in het algemeen kun je bij XMS alleen signaal ontvangen als ze bij XMS geregistreerd zijn/de juiste firmware hebben.
Zie ook de post van Yogoi na mij of oude posts van Denan:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 24-12-2009 22:19 ]
De multicaststreams zijn echter alleen te ontvangen als er een geregistreerde amino (of een apparaat dat hetzelfde macaddres heeft en de juiste dhcp instellingen heeft) aan het netwerk hangt, zodra deze wordt ontkoppelt valt het signaal na een uurtje weg. Je hebt dus wel een gerigstreerde amino nodig om daar het mac address van te lenen. Ik weet alleen niet precies wat er gebeurt als twee mensen hetzelfde mac addres gebruiken.DJSmiley schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:18:
Dat betekend dat er dus niet met encryptie of macrestricties gewerkt wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door irtimmer op 25-12-2009 10:27 ]
Verwijderd
Dat gaat niet werken dan... En ik kan me voorstellen dat ze daar mogelijk achterkomen, en dat je dan ineens geen TV of internet meer hebtirtimmer schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:26:
[...]
De multicaststreams zijn echter alleen te ontvangen als er een geregistreerde amino (of een apparaat dat hetzelfde macaddres heeft en de juiste dhcp instellingen heeft) aan het netwerk hangt, zodra deze wordt ontkoppelt valt het signaal na een uurtje weg. Je hebt dus wel een gerigstreerde amino nodig om daar het mac address van te lenen. Ik weet alleen niet precies wat er gebeurt als twee mensen hetzelfde mac addres gebruiken.
Het mac adres is ook nodig en dient geregistreerd te zijn bij xms.DJSmiley schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:52:
[...]
Ik weet niet hoe XMS het exact aanbied, maar t zou me niets verbazen als je die wel kan gebruiken. In principe zijn de Animo's gewoon multicast-boxjes. Als je zelf de multicast adressen erin zet ben ik benieuwd. (in theorie zou je die multicaststream ook op een pc kunnen ontvangen met bv vlc, dat is hier al vaker in de deze topicserie langsgekomen.)
[ Voor 54% gewijzigd door Nick39 op 25-12-2009 13:47 ]
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 15:56 ]
*meld zich ook*marigo schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:55:
't lijkt erop dat er een dubbele hop in het netwerk zit.
Heeft iemand anders dit ook?
.....
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
hier niet (meer)pieterbas12 schreef op zondag 27 december 2009 @ 02:10:
[...]
*meld zich ook*
Hier staat 10.254.3.18 er twee keer achter elkaar in.
[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 27-12-2009 09:35 ]
Vreemd dat er een privé adres in zit. Volgens RFC1918 worden deze prive adressen niet gerouteerd op het Internet.pieterbas12 schreef op zondag 27 december 2009 @ 02:10:
[...]
*meld zich ook*
Hier staat 10.254.3.18 er twee keer achter elkaar in.
[ Voor 60% gewijzigd door schaduw op 27-12-2009 17:38 ]
Dat zie je wel vaker. Deze worden ook gebruikt voor het routeren binnen het netwerk van een betreffende provider. (Immers, je internet loopt niet vanaf je glasvezel direct naar 'internet' maar zal via het corenetwerk van je provider gerouteerd worden)marigo schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:05:
[...]
Vreemd dat er een privé adres in zit. Volgens RFC1918 worden deze prive adressen niet gerouteerd op het Internet.
citaat:
Private Address Space The Internet Assigned Numbers Authority (IANA) has reserved the following three blocks of the IP address space for private internets:
10.0.0.0 - 10.255.255.255 (10/8 prefix)
172.16.0.0 - 172.31.255.255 (172.16/12 prefix)
192.168.0.0 - 192.168.255.255 (192.168/16 prefix)
Iemand een idee?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Precies helemaal geen problemen hier!pieterbas12 schreef op maandag 28 december 2009 @ 01:06:
Nee bij internet zeker niet.
In 2 jaar tijd zijn we hier misschien 2 keer er uit geweest door een storing.
Maar dit was zeer snel verholpen.
1
2
3
4
5
6
7
| 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1 2 1 ms <1 ms <1 ms 1-32-215.ftth.xms.internl.net [82.215.32.1] 3 1 ms 1 ms 1 ms 10.254.3.26 4 1 ms 1 ms 1 ms 10.254.3.26 5 2 ms 1 ms 1 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.5] 6 10 ms 2 ms 14 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171] 7 2 ms 2 ms 2 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] |
[ Voor 41% gewijzigd door Nick39 op 28-12-2009 12:22 ]
1
2
3
4
5
6
7
| 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1 2 1 ms <1 ms <1 ms 85.223.1.1 3 1 ms 1 ms <1 ms 10.254.3.22 4 1 ms 1 ms <1 ms 10.254.3.22 5 4 ms 5 ms 8 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45] 6 5 ms 12 ms 4 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171] 7 5 ms 4 ms 4 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] |
Je had ook gewoon even bij langs kunnen komen FerryFerry34 schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:55:
Ik ga morgen ook internet over glasvezel aanvragen, als ik zeker ben dat de opzegtermijn van mn adsl 1 maand is
Doodziek word ik door de uitval van Telfort. Vorig jaar een week zonder internet door KPN storing en nu 3 weken lang zo nu en dan uitval of last van een trage verbinding.
Zo te zien lijkt het opgelost, maar ik heb er de broek van vol!
Hoe is dit bij xms glasvezel? Geen last van dit soort grappen?
superB
Verwijderd
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 1-48-223.ftth.xms.internl.net [85.223.48.1] 2 14 ms <1 ms <1 ms 10.254.3.6 3 <1 ms 7 ms <1 ms 10.254.3.6 4 2 ms 2 ms 2 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45] 5 2 ms 14 ms 2 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171] 6 3 ms 3 ms 3 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] Trace complete. |
Mijn eerste gevoel zegt: JA. Mits die uitgang op de Amino 'stabiel' is en de DAC in je a-v receiver goed is lijkt mij dat deze directere signaalweg beter werkt dan eerst van digitaal->analoog in ja amino, analoog naar je TV en vanaf daar weer naar je a/v receiver.Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:12:
Weet toevallig iemand of het gebruik van de coaxiale uitgang van de Amino 110 een betere geluidsweergave geeft dan het gebruik van de output van de televisie (die het beeld/geluid van de Amino krijg via scart) op een a/v-receiver?
[ Voor 5% gewijzigd door Moraxv op 28-12-2009 20:36 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35] via maximaal 30 hops: 1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1 2 2 ms 2 ms 2 ms 1-52-215.ftth.xms.internl.net [82.215.52.1] 3 2 ms 3 ms 2 ms 10.254.3.30 4 3 ms 2 ms 2 ms 10.254.3.30 5 5 ms 5 ms 5 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45] 6 7 ms 17 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171] 7 5 ms 5 ms 5 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] De trace is voltooid. |
[ Voor 88% gewijzigd door Hopjesvla79 op 28-12-2009 20:43 ]
Hi Ha Hopjesvla
Verwijderd
Oke, bedankt, dan laat ik het zoals het is (via tv).eymey schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:09:
[...]
Mijn eerste gevoel zegt: JA. Mits die uitgang op de Amino 'stabiel' is en de DAC in je a-v receiver goed is lijkt mij dat deze directere signaalweg beter werkt dan eerst van digitaal->analoog in ja amino, analoog naar je TV en vanaf daar weer naar je a/v receiver.
Het voordeel van audio vanuit je TV zal overigens wel zijn dat je beeld en geluid automatisch synchroon zijn, maar verder valt alles bij de omzetting naar scart weg (niet dat ik denk dat XMS al audio aanbiedt in bv. dolby digital 5.1)
Zowel yogoi als Denan hebben per mail aangegeven dat dit met die dubbele ip nummers niet klopt en dat de netwerk beheerder moet gaan uitzoeken wat er mis is, als je een traceroute stuurt per mail komt uiteraard je ip nummer mee en kan er een reverse tracert gedaan worden.Moraxv schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:33:
Wat die traceroute meldingen betreft: Als er achter 10.254.3.x nog een firewall zit dan kan die zichzelf spoofen met hetzelfde ip-adres en is de firewall zelf onzichtbaar. De kans dat er tussen het XMS-netwerk en Internl een firewall zit lijkt me niet onwaarschijnlijk.
1
2
3
4
5
| 1 <1 ms <1 ms <1 ms 1-96-92.ftth.xms.internl.net [92.254.96.1] 2 1 ms <1 ms <1 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45] 3 1 ms <1 ms 1 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45] 4 1 ms <1 ms 1 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171] 5 <1 ms 1 ms <1 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] |
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Hmmm.... Zou wel interessant zijn om dat bestand middels een proxy te wijzigen en bijvoorbeeld een eigen kanaal toe te voegen dat verwijst naar de VLC-server in je lokale netwerk. Fijn je eigen bestand streamen via de AminoVerwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:40:
De amino software bestaat uit 2 stukken. De firmware (linux image) en de config data (javascript). Waar je tegenaan kijkt als je tv kijkt is in feite een soort browser. De menu's en apps bestaan uit javascript. Als je de Amino opstart vraagt ie aan de DHCP server om een adres en configuratie file (en om een image, maar wanneer weet ik ff niet meer). Deze config file wordt in de browser geladen en bevat dus alle kanalen met de bijbehorende streaming adressen.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
1
2
3
4
5
6
7
8
| 1 <1 ms <1 ms <1 ms Z-Y-X.ftth.xms.internl.net [85.X.Y.Z] 2 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.37.161 3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.37.157 4 1 ms <1 ms <1 ms 10.254.3.18 5 <1 ms <1 ms <1 ms 10.254.3.18 6 2 ms 2 ms 2 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45] 7 2 ms 2 ms 14 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171] 8 2 ms 2 ms 2 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] |
Op de site van Amino staat een hoop uitgelegd.ari3 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:58:
[...]
Hmmm.... Zou wel interessant zijn om dat bestand middels een proxy te wijzigen en bijvoorbeeld een eigen kanaal toe te voegen dat verwijst naar de VLC-server in je lokale netwerk. Fijn je eigen bestand streamen via de Amino![]()
Hoe vang je eigenlijk die firmware en config data? Ik heb mijn VLC kanalenlijst zelf samengesteld door het netwerkverkeer te loggen (hubje tussen DRG en STB). Ik zag al snel een patroon in IP-reeksen en poorten waarna een scannertje snel geprogrammeerd was. Maar die JavaScript zou ik graag onderscheppen om mee te expirementeren. Wordt het script via BOOTP of HTTP verstuurd?
Hee, bedankt. Dat is best een interessant document met die DHCP opties. Wellicht is het hiermee wel mogelijk een DHCP servertje op te zetten om de amino een zelfgemaakte HTML te laten lezen.DJSmiley schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:27:
[...]
Op de site van Amino staat een hoop uitgelegd.
http://support.aminocom.c...t/default.asp?deptID=1281
[ Voor 31% gewijzigd door ari3 op 29-12-2009 01:10 ]
Ik neem maar even aan dat je hiermee niet bedoeld dat ik maar zomaar iets loop te roepen.. Ook ik heb vooraf wat gezocht hierover.Nick39 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:22:
[...]
Ik ga natuurlijk niet uit mezelf zomaar iets roepen zonder dat eerst vooraf nagevraagd te hebben.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| mtr -n --report -c 1 www.tweakers.net HOST: swimmer Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. 192.168.1.1 0.0% 1 0.3 0.3 0.3 0.3 0.0 2. 85.223.48.1 0.0% 1 13.6 13.6 13.6 13.6 0.0 3. 172.20.138.134 0.0% 1 13.9 13.9 13.9 13.9 0.0 4. 172.20.138.138 0.0% 1 13.6 13.6 13.6 13.6 0.0 5. 172.20.138.142 0.0% 1 13.6 13.6 13.6 13.6 0.0 6. 172.20.138.146 0.0% 1 13.7 13.7 13.7 13.7 0.0 7. 10.254.3.22 0.0% 1 14.5 14.5 14.5 14.5 0.0 8. 10.254.3.22 0.0% 1 14.7 14.7 14.7 14.7 0.0 9. 217.149.196.45 0.0% 1 17.4 17.4 17.4 17.4 0.0 10. 195.69.144.171 0.0% 1 17.9 17.9 17.9 17.9 0.0 11. 213.239.154.35 0.0% 1 18.0 18.0 18.0 18.0 0.0 |
Nee ik zeg hiermee absoluut niet dat jij zo maar iets loopt te roepen of beweert dat ik zomaar iets loop te roepen.Moraxv schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 04:53:
[...]
Ik neem maar even aan dat je hiermee niet bedoeld dat ik maar zomaar iets loop te roepen.. Ook ik heb vooraf wat gezocht hierover.
Het feit dat ik aangeef dat hier MOGELIJK een firewall in het spel is wil toch niet zeggen dat je zomaar wat loopt te roepen? Relax svp...
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 29-12-2009 11:52 ]
Mail dat even door dan naar yogoi,het is daar even bij xms te druk om steeds op het forum te kijken.swima schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 05:03:
Nou - dan leg ik hier nog best wel een weg terug ;-)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 mtr -n --report -c 1 www.tweakers.net HOST: swimmer Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. 192.168.1.1 0.0% 1 0.3 0.3 0.3 0.3 0.0 2. 85.223.48.1 0.0% 1 13.6 13.6 13.6 13.6 0.0 3. 172.20.138.134 0.0% 1 13.9 13.9 13.9 13.9 0.0 4. 172.20.138.138 0.0% 1 13.6 13.6 13.6 13.6 0.0 5. 172.20.138.142 0.0% 1 13.6 13.6 13.6 13.6 0.0 6. 172.20.138.146 0.0% 1 13.7 13.7 13.7 13.7 0.0 7. 10.254.3.22 0.0% 1 14.5 14.5 14.5 14.5 0.0 8. 10.254.3.22 0.0% 1 14.7 14.7 14.7 14.7 0.0 9. 217.149.196.45 0.0% 1 17.4 17.4 17.4 17.4 0.0 10. 195.69.144.171 0.0% 1 17.9 17.9 17.9 17.9 0.0 11. 213.239.154.35 0.0% 1 18.0 18.0 18.0 18.0 0.0
Hier is het helemaal drama, 2x vlan, maar ook absoluut geen snelheidtraceroute naar tweakers.net (213.239.154.35), 30 knooppunten max, 40 byte pakketten
1 1-84-92.ftth.xms.internl.net (92.254.84.1) 0.992 ms 0.586 ms 0.549 ms
2 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 2.383 ms 2.415 ms 2.386 ms
3 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 2.387 ms 2.397 ms 2.371 ms
4 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl (195.69.144.171) 2.277 ms 6.145 ms 2.219 ms
5 www.tweakers.net (213.239.154.35) 2.740 ms 2.801 ms 2.789 ms
Traceroute voltooid
GerkeP
Verwijderd
Dat je 10.254.3.x dubbel tegenkomt is normaalNick39 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:22:
[...]
Zowel yogoi als Denan hebben per mail aangegeven dat dit met die dubbele ip nummers niet klopt en dat de netwerk beheerder moet gaan uitzoeken wat er mis is, als je een traceroute stuurt per mail komt uiteraard je ip nummer mee en kan er een reverse tracert gedaan worden.
Ik ga natuurlijk niet uit mezelf zomaar iets roepen zonder dat eerst vooraf nagevraagd te hebben.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar volgens mij is zoiets wel mogelijk (je zult er wellicht voor moeten zorgen dat je eigen DHCP server sneller reageert dan die van XMS).ari3 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:33:
[...]
Hee, bedankt. Dat is best een interessant document met die DHCP opties. Wellicht is het hiermee wel mogelijk een DHCP servertje op te zetten om de amino een zelfgemaakte HTML te laten lezen.
Zou je het wel willen uitleggen?Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:34:
[...]
Dat je 10.254.3.x dubbel tegenkomt is normaal
Ditto voor de dubbele vlan in je traceroute. Ik ga er verder niet op in waarom precies, maar het is de router van Reggefiber. Aangezien dit lokaal in de router afgehandeld wordt, zal je hier geen vertraging van ondervinden.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq