XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
er is geenIPv6 ondersteuning momenteel.
Zal er op korte termijn ook niet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Yogoi schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:39:
er is geenIPv6 ondersteuning momenteel.
Zal er op korte termijn ook niet zijn denk ik.
Lijkt me niet echt jofel ?

Meest zwarte scenario is dat het eind 2010 op is, en natuurlijk zal IPV4 dan nog prima werken, maar zonder enige vorm van ondersteuning, hetzij Tunnels, hetzij native, ga je dus dan al je klanten afsluiten van datgene wat wel IPV6 draait?

En dan, hoe moeilijk is het om een protocol wat er al 20 jaar ligt door te voeren?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt er aan hoe korte termijn ook kort is... heb net op de Ziggo page een tv zender geval gevonden,leuk,zonder te klooien tv in bad kijken :)
Nadeel weer van Ziggo ( jaja ik vertel ook de nadelen ) is dat je maar maximaal 4 draadjes open mag hebben naar hun newsserver..dus voorlopig xs4allen we gewoon met news... mijn oude KPN internetplusbellen homepage werkt nog en ik kan daar nog op inloggen,en mijn mail adressen ook,dus erg goed account opruimen doen ze geen van allen erg goed,xs4all is al zeker 4 jaar geleden dat ik daar mijn account opzegde.

[ Voor 59% gewijzigd door Nick39 op 21-12-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 22:27
Loveparade schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:15:
[...]

Lijkt me niet echt jofel ?

Meest zwarte scenario is dat het eind 2010 op is, en natuurlijk zal IPV4 dan nog prima werken, maar zonder enige vorm van ondersteuning, hetzij Tunnels, hetzij native, ga je dus dan al je klanten afsluiten van datgene wat wel IPV6 draait?

En dan, hoe moeilijk is het om een protocol wat er al 20 jaar ligt door te voeren?
Omdat de rest van de wereld het ook nog niet gebruikt. IPV6 staat in ieder geval op de planken, migratiescenario's en uitbreidingen zijn al omschreven. De vraag is alleen wanneer een provider het moet introduceren.. en momenteel is de vraag nog niet "nijpend" genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo even denkend heb ik nogal wat providers gehad...
Mijn allereerste : Knoware was mijn eerste provider in 1996 met windows 3.11 en trumpet winsock. (inbelluh en per uur betalen !! )
en verder niet in de juiste volgorde:
Holland Online
Demon internet
Xs4all inbellen.
Superweb ( wat een debacle)
Casema 30 ( 30 uur per maand )
Vobisnet
Freeler ( via de Postbank )
Orange
KPN Internetplusbellen
Het Net
xs4all adsl
Wannadoo
Zonnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:00
Nick39 schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:01:
Zo even denkend heb ik nogal wat providers gehad...
Mijn allereerste : Knoware was mijn eerste provider in 1996 met windows 3.11 en trumpet winsock. (inbelluh en per uur betalen !! )
en verder niet in de juiste volgorde:
[[lijst van providers]]
en dit voegt wat toe aan dit topic want...?

*edit*
Vreemd dat ik al wel de nieuwsbrief heb, ook al is mijn abbo nog niet ingegaan en is mijn modem nog steeds niet geactiveerd..

@nick: zo beter? btw, mijnn nutteloze post was tenminste nuttiger dan die van jou... :/

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 21-12-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:49:
[...]

en dit voegt wat toe aan dit topic want...?
Ik vermoed net zoveel als jouw reactie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:28:
[...]

Het heeft te maken met de nieuwe connectie richting KPN. Het is daar al in onderzoek.
Is er al enig zicht op wanneer dit opgelost gaat worden ?
Gisteren zag ik hier (Nijmegen) nog steeds 31.... in het display van m'n vaste telefoon opduiken als mensen me vanuit Nederland bellen....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:58:
[...]

Omdat de rest van de wereld het ook nog niet gebruikt. IPV6 staat in ieder geval op de planken, migratiescenario's en uitbreidingen zijn al omschreven. De vraag is alleen wanneer een provider het moet introduceren.. en momenteel is de vraag nog niet "nijpend" genoeg.
Dat klopt niet helemaal, in Azie zijn al massa's websites die IPV6 only zijn, echter door slimme trucs met IPV4 to IPV6 gateways zijn die benaderbaar, maar ook dat houdt een keer op, want ook daar zijn weer IPV4 adressen voor nodig, elke gateway kost minstens 4 ipadressen.

Wat me opvalt is dat XMS ontbreekt bij de IPV6 Taskforce, is daar een reden voor?

Wanneer je op DNS niveau kijkt zijn er steeds meer AAAA records te vinden, daarbij ben je gelijk ook van je NAT problemen af die nu nog spelen.

Ik durf rustig te beweren dat een zichzelf serieusnemende provider allang en breed een scenario moet hebben liggen voor IPV6 (ik moet beter lezen, de scenario's zijn er dus :D ). Misschien nog niet voor native IPV6 voor de klanten, maar minstens een optie om IPV6 te gebruiken, bijvoorbeeld middels een IPV6 tunnel mogelijkheid.

Je ziet ook steeds meer fabrikanten van Routers etc IPV6 mogelijkheden introduceren.
Voorts zou het voor mij persoonlijk een geweldige ontwikkeling zijn om IPV6 te kunnen gebruiken op het XMS netwerk (ja ik gebruik het zakelijk en heb aan 1 ipadres niet voldoende) ipv van Nat achter Nat (daar wordt je echt niet vrolijk van).

Dus ik zou het erg fijn vinden wanneer ik morgen een IPV6 tunnel zou kunnen opzetten via XMS en dan gelijk mijn BDSL van Xs4all kan afstoten.

There's no place like : : 1

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:25

Fiber

Beaches are for storming.

Loveparade schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:35:
..........
(ja ik gebruik het zakelijk.......)
.........
En in dat kleine tussenzinnetje zit 'em precies de kneep... ;)

XMS is bedoelt voor consumenten. De meeste consumenten weten überhaupt niet wat DNS is of wat ip adressen zijn, en willen dat ook helemaal niet weten en dat hoeft ook niet.

Als je echt ipv6 wil zul je waarschijnlijk een zakelijke provider moeten zoeken. Pas als alle ipv4 adressen echt op raken zal XMS wel moeten, maar ik denk dat ze nog wel een 'straatje' op de plank hebben liggen. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Fiber schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:05:
[...]

En in dat kleine tussenzinnetje zit 'em precies de kneep... ;)

XMS is bedoelt voor consumenten. De meeste consumenten weten überhaupt niet wat DNS is of wat ip adressen zijn, en willen dat ook helemaal niet weten en dat hoeft ook niet.

Als je echt ipv6 wil zul je waarschijnlijk een zakelijke provider moeten zoeken. Pas als alle ipv4 adressen echt op raken zal XMS wel moeten, maar ik denk dat ze nog wel een 'straatje' op de plank hebben liggen. :)
Aan dat straatje heb je niets wanneer je een website moet bezoeken die IPV6 only is. in NL hebben we misschien nog wel wat adressen, maar in het buitenland is dat allang niet meer het geval, geen ranges over, dus die moeten al over naar IPV6, geen tunnel, dus jij met je IPV4 adres kan helemaal niets, dus jij vind dat als Consument prima?

Wat een dooddoener is die opmerking van je, pffffffffffffffff

Er zijn al meerdere providers die een IPV6 tunnel kunnen leveren, gewoon consumentenproviders.

Wanneer je de lijst van de taskforce bekijkt staan er al een hoop tussen:
Deelnemende partijen
# 6NET
# A/B/M/Adviesbureau
# AMS-IX
# AVM
# BIT BV
# Cisco Systems International BV
# Croes Consultants
# Duthler Associates
# ECP-EPN
# ESA
# ICTU
# Koninklijke KPN NV
# KPN Internet Solutions
# Max.nl
# Meanie
# Ministerie van Defensie
# Ministerie van Economische Zaken
# Ministerie van Landbouw, Natuur & Voedselkwaliteit
# MUADA
# NBIP
# Nederlands Normalisatie-instituut
# NLnet Labs
# Nortel Networks BV
# NRC Handelsblad
# Peter’s Griddle
# Philips Research Centre
# Priority Telecom
# Prolocation
# RIPE
# Stichting RAND Europe
# Signet
# Stratix Consulting Group
# SURFnet BV
# Syntens
# Tiscali BV
# Tholhuijsen consultancy
# TNO Informatie- en Communicatietechnologie
# Unilever R&D Vlaardingen
# Universiteit Utrecht
# Vereniging ISPConnect Nederland
# Versatel
# Vialis
# XS4ALL
# Ziggo
Waarom ontbreekt XMS daar?

En dit soort opmerkingen zijn dus daadwerkelijk de oorzaak waarom het allemaal niet wil vlotten, totdat het misgaat ;)

Het lijkt wel overheid en veiligheid, er moeten eerst doden vallen alvorens er iets gaat gebeuren.

Xs4all, Bit, Tele2 leveren aan gewone consumenten allang een ipv6 mogelijkheid.
Op de een of andere manier zijn mensen zoals ik diegenen die de boel vlot moeten trekken, en ja dat zijn de consumenten. Dat ik het OOK zakelijk gebruik is dus volgens jou de oorzaak ?

Hup terug naar school, de boeken in, leren wat marktwerking is en hoe je klanttevredenheid moet toepassen ;)

En dan nog even als laatste opmerking, In China draait IPV6 al een aantal jaren, daar hebben ze allang geen IPV4 adressen meer, China is een opkomende economie. En dan de bedreiging natuurlijk, zet eens een IPV6 doos in je netwerk, je zult verbaasd staan van de hoeveelheid IPV6 verkeer wat er over je netwerk heenvliegt, net zoals de bewijzen van IPV6 Botnets van Apple, Vista en Windows7 dozen, met standaard IPV6 wat aanstaat en dus gretig over het internet heenvliegen zonder dat dit opgemerkt wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door GerkeP op 21-12-2009 20:06 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:14
Hmm, waarom kan ik, als ik op de Ziggo website zoek, dan niks vinden over "ipv6" ? :S

Ook xs4all levert het voor zover ik kan vinden nog steeds niet native, alleen via een tunnel voor hun geavanceerde klanten. Nee.... ipv6 is in consumentenland echt nog niet zo vanzelfsprekend als jij zegt hoor :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:22:
Hmm, waarom kan ik, als ik op de Ziggo website zoek, dan niks vinden over "ipv6" ? :S

Ook xs4all levert het voor zover ik kan vinden nog steeds niet native, alleen via een tunnel voor hun geavanceerde klanten. Nee.... ipv6 is in consumentenland echt nog niet zo vanzelfsprekend als jij zegt hoor :S
Omdat dat gewoon een kwestie van vragen is, ook Ziggo levert op verzoek een IPV6 tunnel inmiddels. Er zijn zelfs al klanten bij Ziggo met native ipv6, zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11067

Xs4all is bezig met de eerste native IPV6 uitgiftes, de IPV6 tunnel is bij xs4all al een jaar of 3 mogelijk, staat gewoon onder experimentele diensten en werkt als een tierelier, en dus zeker niet voor alleen "geavanceerde klanten"

Overigens heeft xs4all al in mei de eerste native ipv6 klant aangesloten : http://www.fix6.net/archi...ive-ipv6-adsl-connection/

En er zijn meer: http://www.ispam.nl/archi...-met-ipv6-over-glasvezel/
en ook nog http://www.fix6.net/archives/category/internet-providers/

Maar om de discussie niet uit de hand te laten lopen, want dit wordt toch een welles-nietes spelletje door de mensen die nog niets met IPV6 van doen hebben gehad en toch graag willen mee discussieren ;) (zie ook http://www.computable.nl/...kkeert-overstap-ipv6.html ). De vraag is wanneer er een mogelijkheid komt om bij XMS IPV6 te gaan gebruiken.

Misschien kan Denan daar wel een antwoord op geven? Ik kan me nl niet voorstellen dat er nog helemaal niets is als de draaiboeken er inmiddels liggen. En als er gebruikers worden gezocht voor een Pilot, dan wil ik daar graag aan mee doen.

Nog een leuke discussie waarom IPV6 op een of andere manier niet wil doorbreken, hoe noodzakelijk het ook is: https://194.109.6.92/alle...74&start=0&st=0&sk=t&sd=a

[ Voor 25% gewijzigd door GerkeP op 21-12-2009 22:40 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben meer voorstander van IPV6 dan je denkt hoor ;-). Heb ook toen de mogelijkheid net bestond bij XS4ALL en ik daar nog ADSL had een ipv6 tunneltje gehad. Heb me er echter niet heel diep in verdiept en toen ik op een gegeven moment geen 24/7 server meer thuis draaide ermee gestopt, in de hoop dat routers het snel gaan ondersteunen.

Wat ik dus meer probeerde aan te geven is dat niet zomaar iedere gebruiker het eventjes "aan zet" en door gebrek aan ondersteuning in routers het dus ook nog niet massaal gebruikt kan gaan worden door de gemiddelde consument.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:56:
Ik ben meer voorstander van IPV6 dan je denkt hoor ;-). Heb ook toen de mogelijkheid net bestond bij XS4ALL en ik daar nog ADSL had een ipv6 tunneltje gehad. Heb me er echter niet heel diep in verdiept en toen ik op een gegeven moment geen 24/7 server meer thuis draaide ermee gestopt, in de hoop dat routers het snel gaan ondersteunen.

Wat ik dus meer probeerde aan te geven is dat niet zomaar iedere gebruiker het eventjes "aan zet" en door gebrek aan ondersteuning in routers het dus ook nog niet massaal gebruikt kan gaan worden door de gemiddelde consument.
Die ondersteuning komt er inmiddels steeds meer _/-\o_
AVM heeft inmiddels IPV6 ondersteuning in de Fritzbox geimplementeerd.
Met een Asus WL500G is het inmiddels al mogelijk sinds 2004 (http://wl500g.info/showthread.php?t=1685)
Laten we Apple niet vergeten met de Airport en AppleTV
Linksys ondersteunt inmiddels op de laatste series WRT160N, 320N, 610N op de wan interface IPV6.
Netgear heeft met de Docsis 3 ondersteuning ook IPV6 support inmiddels.
Er komen er steeds meer bij.

Voor de heavy gebruikers die optimaal gebruik willen maken van hun XMS verbinding kan ik overigens Untangle van harte aanbevelen, Oude hardware (233 MHz MMX) werkt prima, zolang gje er maar 2 gigabit netwerkadapters in kwijt kunt. De wizard laat je in een half uurtje een prima router met een hele hoop extra tools installeren, je eigen spamfiltering draaien etc. Inmiddels is die ook volledig Nederlands te installeren. Niet gaan voor de variant die je op een windows doos kunt installeren, maar gewoon voor de dedicated versie. Draait ook perfect in VMware of Virtualbox etc. Heb je gelijk ook de volledige IPV6 ondersteuning voor alles (WAN en LAN) als je dat wenst. (LINK: http://www.untangle.com/ )

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik zat een heel stuk te lezen over ipv6, mijn vraag is kan elke router dat "aan" ik heb momenteel een netgear wpn824v2 en vraag mij af of ik een nieuwe moet kopen.
Bij Netgear zeggen zij dat ik mij daar geen zorgen om hoef te maken 8)7 , maar ik zie het toch als een probleem.
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:18:
Hoi, ik zat een heel stuk te lezen over ipv6, mijn vraag is kan elke router dat "aan" ik heb momenteel een netgear wpn824v2 en vraag mij af of ik een nieuwe moet kopen.
Bij Netgear zeggen zij dat ik mij daar geen zorgen om hoef te maken 8)7 , maar ik zie het toch als een probleem.
mvg
Omdat vrijwel alle routers Linuxbased zijn, zal bijna elke recente router middels een nieuwe firmware ipv6 ondersteuning gaan krijgen volgens Netgear, dus ik zal me er niet teveel zorgen over maken, het komt er aan, en of dat nu in 2010, 2011 of 2012 is, je ontkomt er niet aan. Een eventuele nieuwe router zal je ook de kop niet kosten natuurlijk ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Yogoi schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:11:
En welke meneer (wel of niet met dikke duim :P) was dit?
Zodra ik de naam van deze man heb zal ik je dit via het webteam mailadres laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
Bij mij blijft momenteel regelmatig het beeld op mijn digitale tv hangen, hebben meer mensen dat?
Ik denk zelf dat het door het weer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
nachtwaker schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:40:
Bij mij blijft momenteel regelmatig het beeld op mijn digitale tv hangen, hebben meer mensen dat?
Ik denk zelf dat het door het weer komt.
Dat kan niet, het weer kan alleen invloed hebben op sat-uitzendingen. (of de schotels van de zenders zelf moeten ondergesneeuwd zijn.. maar die zijn 30 meter in het rond ofzo ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
denan schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:45:
[...]

Dat kan niet, het weer kan alleen invloed hebben op sat-uitzendingen. (of de schotels van de zenders zelf moeten ondergesneeuwd zijn.. maar die zijn 30 meter in het rond ofzo ;)).
Maar wat kan het dan zijn? Hebben andere mensen ook hetzelfde probleem als mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wat voor hickups heb je exact.. beeld zwart.. of stilstaand? (als het vaak gebeurt.. download dan een groot bestand en kijk of die download ook stokt)

[ Voor 42% gewijzigd door denan op 22-12-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:39:
[...]

Is er al enig zicht op wanneer dit opgelost gaat worden ?
Gisteren zag ik hier (Nijmegen) nog steeds 31.... in het display van m'n vaste telefoon opduiken als mensen me vanuit Nederland bellen....
Is het niet zo dat, zoals bij mobiel bellen, het sowiso verstandig is voor elk nummer in je telefoongeheugen het volledige nummer op te slaan (inclusief landcode)? Volgens mij werkt dat altijd goed, ongeacht de manier hoe xms het nummer aan jouw telefoon laat zien, en zal je telefoon dit automatisch herkennen. Indien xms later de boel aanpast, dat de landcode er niet meer bijzit, blijft het dus toch gewoon werken, als je in je telefoongeheugen wel die landcode erbij hebt staan.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
denan schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:06:
Wat voor hickups heb je exact.. beeld zwart.. of stilstaand? (als het vaak gebeurt.. download dan een groot bestand en kijk of die download ook stokt)
Beeld blijft hangen, na een paar seconden gaat ie weer verder of er komt een zwart beeld met dat de zender niet beschikbaar is.

Downloaden gaat gewoon goed, geen vertraging ofzo. Gewoon een constante snelheid.

Keertje m'n modem resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
nachtwaker schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:46:
[...]

Beeld blijft hangen, na een paar seconden gaat ie weer verder of er komt een zwart beeld met dat de zender niet beschikbaar is.

Downloaden gaat gewoon goed, geen vertraging ofzo. Gewoon een constante snelheid.

Keertje m'n modem resetten?
Het lijkt erop dat het nu is opgelost, heb even de modem in de meterkast uit en aangezet.

Hij schokt nu niet meer (of het moet nog komen), ook uitzendinggemist doet het weer, die deed het al een paar dagen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:25:
[...]

Omdat vrijwel alle routers Linuxbased zijn, zal bijna elke recente router middels een nieuwe firmware ipv6 ondersteuning gaan krijgen volgens Netgear, dus ik zal me er niet teveel zorgen over maken, het komt er aan, en of dat nu in 2010, 2011 of 2012 is, je ontkomt er niet aan. Een eventuele nieuwe router zal je ook de kop niet kosten natuurlijk ;)
Loveparade, dank voor de reaktie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Nakebod

Nope.

Even kort over IPv6 nog, ookal biedt XMS geen native en/of IPv6 tunnels aan, er zijn (externe) oplossingen: IPv6 Tunnel Brokers, zoals tunnelbroker.net en sixxs.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
wij hebben onlangs een abbonement van XMS afgesloten.
nu hebben wij daar ook digitale televisie bij, ik ben van plan om op 1 TV digitale televisie te kijken.
dit wil ik graag doen via de amino 130.

nu is mij de vraag of ik via de amino130 gewoon digitale TV kan bekijken, of moet ik daar speciaal de amino110 voor aanschaffen.
dit is voor mij niet duidelijk omdat er niet staat aangeven of je met de amino130 ook digitale TV kan ontvangen, wel dat deze speciaal voor het HDTV pakket is wat wij nog niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
detonated schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:19:
wij hebben onlangs een abbonement van XMS afgesloten.
nu hebben wij daar ook digitale televisie bij, ik ben van plan om op 1 TV digitale televisie te kijken.
dit wil ik graag doen via de amino 130.

nu is mij de vraag of ik via de amino130 gewoon digitale TV kan bekijken, of moet ik daar speciaal de amino110 voor aanschaffen.
dit is voor mij niet duidelijk omdat er niet staat aangeven of je met de amino130 ook digitale TV kan ontvangen, wel dat deze speciaal voor het HDTV pakket is wat wij nog niet hebben.
Met de Amino 110 kun je digitale televise kijken en met de 130 digitaal en HD.
Per televisie heb je een box nodig maar d.m.v een switch kun je 2 x een 110 en 1 x een 130 aansluiten, aldus XMS. Maar in de praktijk kun je ook driemaal een 130 aansluiten via een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
okee dat je meer dan 2 settopboxen kan aansluiten is ook nieuw voor mij.

dit word op de XMS site anders aangegeven.

bedankt voor de info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Het is technisch mogelijk. Er word zo ver mij bekend is alleen officieel geen ondersteuning op geboden.
Oftewel het kan maar als je internet bijvoorbeeld trager word omdat je 5 130m's aansluit en aanzet dan is dat geen reden om te klagen ;)

Als je meer dan 1 110 of 130m wilt bestellen moet je dat via ondertekende brief naar xms sturen waairn je de STB die je wilt aangeeft en dat je akkoord gaat met de kosten. Dan maak ik een order aan daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nakebod schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:01:
Even kort over IPv6 nog, ookal biedt XMS geen native en/of IPv6 tunnels aan, er zijn (externe) oplossingen: IPv6 Tunnel Brokers, zoals tunnelbroker.net en sixxs.
Uiteraard is dat mogelijk, maar om je verbinding lekker snel te houden wil je dat soort zaken natuurlijk het liefst zien op het netwerk van je Provider ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Denan/Yogoi

Kunnen jullie al zeggen hoe het staat met de voortgang van het slechte analoge TV beeld op een aantal plaatsen bij XMSNet? Is Reggefiber er nou al achter wat de oorzaak is van het grofkorrelige wazige,waterige,blurry beeld? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 15:17
Internet is buggy hier in Amersfoort Vathorst, af en toe geen verbinding voor korte tijd en dan is de verbinding weer terug.. (buren zelfde trouwens)
Andere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NIKDCC schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:47:
Internet is buggy hier in Amersfoort Vathorst, af en toe geen verbinding voor korte tijd en dan is de verbinding weer terug.. (buren zelfde trouwens)
Andere mensen met dit probleem?
Zelfde euvel hier...
Modem al gereset, maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
schooierd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:31:
[...]

Zelfde euvel hier...
Waar is hier??/, Hier in Soest geen problemen, overigens ook niet met analoge televisie. (analoge televisie is sinds juni 2005 van goede tot zeer goede kwaliteit)

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Nog even over IPv6. De reden dat het nog niet in NL grootschalig wordt geïmplementeerd ligt schijnbaar bij het feit dat de tapinstallaties er nog niet gereed voor zijn.

Juist een provider als XMS, die toch wel redelijk vooruitstrevend is mbt uitrollen van glasvezel in Nederland, lijkt me toch ideaal om ook meteen IPv6 erin te gooien?

Verwijderd

Hebben er meer mensen last met uitgaand bellen? Eerder vanavond kreeg ik een pieptoon tehoren die op 'in gesprek' leek, maar degene die ik belde, was niet in gesprek (naar eigen zeggen, en mobiel kreeg ik wel contact), dus het zal de congestietoon wel zijn geweest. Ik hoor het verschil niet... Dit was vlak voor 22 uur in Nijmegen, en ik wilde naar een niet-XMS'er bellen.
Het gebeurt niet altijd, maar wel geregeld. En ik weet dat dit probleem in het verleden heeft gespeeld, maar het lijkt dus nog niet opgelost. Radio, tv (analoog en digitaal) en internet werken wel goed; dat ik de 50Mbit niet haal, zal ongetwijfeld aan mijn lokale systeem liggen.

Jasper

Verwijderd

schooierd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:31:
[...]

Zelfde euvel hier...
Hier in Amersfoort Vathorst ook problemen. Tot vorige week retestabiel, maar mijn snelheid jumpt up en down. Het lijkt er op dat ergens een router moeilijk doet. Waar mijn snelheid strak boven de 5mb zit, zie ik nu uitglijders onder de 3mb. Modem gereset, router gereset, bekabeling gecontroleerd. Bij de buren zelfde ellende. Jammer, want het heeft sinds mei hier prima gewerkt. Ik hoop dat het snel opgelost wordt!

Verwijderd

Even een vraagje over de amino 110 (ik zit op mijn werk..). Kan iemand mij vertellen wat er ook al weer voor een aansluiting zit aan de tv-zijde van de AV-kabel? Is dat Rood-Groen-Blauw, Rood-Wit-Geel of scart?

• Yogoi
De 110 word via SCART aangesloten
Leiden: Telefoonverbindingen vallen weg, af en toe geen internet, bij mail checken: "no such host,ensure that popserver is correct" boel al gereset, de ziggo stekker er maar ff ingestoken...

• hybybyte
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 08:26
Nou mijn eerste ervaringen met XMS zijn niet best: technisch allemaal prima in orde hoor, personeel dat aansluit ook allemaal prima maar de organisatie erachter: dus XMS is qua klantgerichtheid slecht.

Bij aanmelding via de site (mei 2008) heb ik nooit een bevestiging ontvangen van het door mij bestelde abonnement (Internet, TV&radio, Telefonie) Pas na het opleveren vorige week bleek dat het door mij aangevraagde telefoongedeelte niet is geleverd. Volgens XMS is dit niet opgegeven bij de internet aanmelding.

Volgens mij wel, ik weet wel zeker van wel zelfs.. Maar omdat zij nooit een bevestiging van de door mij aangevraagde diensten hebben toegestuurd (ook niet na een toezegging van hen op een verzoek van mij een week later,) heb ik daarvan geen bewijs.
Ik moet nu bewijzen dat ik dat wel gedaan heb maar ik zou niet weten hoe ik dat moest doen, ik kreeg na aanmelding niet eens een samenvatiing van mijn aanmelding in beeld die ik moest bevestigen, of een bevestiging in beeld waar ik een screenshot van had kunnen maken.

Het punt is dat ik dat telefoongedeelte er wel bij kan aanvragen, maar dat dan niet de lage tarieven van toen gelden. Dit gaat me dus heel veel extra geld kosten. En dit puur vanwege slordigheden bij XMS: immers tot na de oplevering heb ik ook maar nooit een bevestiging van welke aangevraagde dienst gekregen.

Ook de administratie lijkt erg onvolledig: zo kon de medewerkster mij niet vertellen wat de abonnementskosten NU - incl korting Via Patrimonium waren. Ik weet dus ook niet wat deze actie van XMS me extra gaat kosten: bovenop de door mij speciaal aangeschafte nieuwe Router en Amino. Kortom om wanhopig van te worden. Totaal geen transparantie en communicatie.

Xms weigert met mij mee te denken, en ik weet niet hoe ik nu verder moet: het liefst wil ik er nu helemaal van af. Ik zit met een internet en telefonie abonnement van een andere provider dat ik nu niet kan opzeggen omdat ik dan mijn tlefoonnummer kwijt ben. Wie weet wat ik kan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door hybybyte op 24-12-2009 11:30 ]

• Yogoi
Hybybyte contact me anders even op webteam[at]xmsnet.nl

Ik heb toevallig de conversatie omtent dit gesprke opgevangen en er zijn wel mogelijkheden. Althans niet hetgene wat jij wilt vrees ik want dat kan niet. Een wijziging in abonnement resulteert namelijk altijd in de nieuwe tarieven. maar ik vermoed dat er nog wel een ok oplossing mogelijk is.
Yogoi schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:48:
Hybybyte contact me anders even op webteam[at]xmsnet.nl

Ik heb toevallig de conversatie omtent dit gesprke opgevangen en er zijn wel mogelijkheden. Althans niet hetgene wat jij wilt vrees ik want dat kan niet. Een wijziging in abonnement resulteert namelijk altijd in de nieuwe tarieven. maar ik vermoed dat er nog wel een ok oplossing mogelijk is.
En anders budgetphone, die kunnen op je huidige verbinding een telefoonlijn bieden,met een eigen nummer en je krijgt een kastje waardoor je eigen telefoon blijft werken.
Je betaalt geen maandelijkse abonnementskosten en budgetphone kan je huidige nummer porteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 24-12-2009 13:07 ]

• hybybyte
Bedankt Nick Dat is in elk geval een oplossing waar ik op korte termijn iets mee kan !
Kan ik in elk geval mijn nummer behouden en Telfort opzeggen.

Wat voor kastje heb je daarvoor nodig als je een gewone telefoon hebt (DECT met 2 handsets)

[ Voor 24% gewijzigd door hybybyte op 24-12-2009 14:03 ]

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Sinds gister ook het internet hier geactiveerd. De bedoeling is ook over te stappen op TV en telefoon. Nu zit ik even te kijken maar wat ik niet terug kan vinden is of het mogelijk is een digitale HD box te krijgen die ook een hd recorder in zich heeft? Ik zie op de XMS site alleen de normale en hd versie vermeld staan welke volgens dit forum een amino 110 of 130 is. Is dit alles wat mogelijk is?

En een tweede vraagje. Mbt meenemen KPN telefoonnummer. Dat abbo loopt nu midden februari af. Wat zijn de ideale stappen die ik nu moet nemen om te zorgen dat ik mijn vertrouwde nummer kan houden?

[ Voor 20% gewijzigd door swtimmer op 24-12-2009 15:40 ]

• Yogoi
Er is geen settopbox met hd recorder.
je hebt momenteel keuze uit de 110 en de 130m

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Yogoi schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:41:
Er is geen settopbox met hd recorder.
je hebt momenteel keuze uit de 110 en de 130m
En er is ook geen mogelijkheid bijv. de A530 DVR te kopen en die aan te sluiten?

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

swtimmer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:44:
[...]

En er is ook geen mogelijkheid bijv. de A530 DVR te kopen en die aan te sluiten?
Die zal niet geregistreerd zijn bij XMS en dus kun je er geen signaal mee ontvangen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Yogoi
inderdaad, daar zit niet de juiste firmware in.

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Kan de 130M tot een max. uitsturen van 1080i?

Erg jammer, want ik had wel graag uitzendingen of bepaalde zenders in 1080p gezien.

Komt hier nog verandering in?

Komen er nog meer decoders die XMS gaat ondersteunen?

Word eindelijk in maart aangesloten, gelukkig rond die tijd eindelijk wat snelheid in me internetverbinding ;)

• eymey
Ach, het is compleet marktconform (afaik) dat de 130M een max uitstuurt van 1080i. Ik heb nog geen enkele TV aanbieder gezien die 1080p aanbiedt en de meeste STB's bij andere providers (in ieder geval KPN) doen ook maximaal 1080i.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

1080p via DVB zie ik voorlopig ook nog niet gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door d0s op 24-12-2009 18:23 ]

Verwijderd

hybybyte schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:00:
Bedankt Nick Dat is in elk geval een oplossing waar ik op korte termijn iets mee kan !

Wat voor kastje heb je daarvoor nodig als je een gewone telefoon hebt (DECT met 2 handsets)
Ik heb mijn telefoondienst via optibel.nl lopen. Heb er prima ervaringen mee.
hybybyte schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:00:

Je krijgt bij het start pakket er een adapter bij,die sluit je aan op je internet verbinding en er komt dan gewoon een analoog stekkertje uit,het is een kastje van linksys.

• hybybyte
Ja bedankt! Ik heb het inmiddels even bekeken en heb het direct aangevraagd. Zo ben ik in elk geval qua vaste telefonie niet gebonden aan de internetprovider mocht ik na een jaar switchen.
Geluk bij een ongeluk, zullen we maar denken.

De hele aanmelding via internet en de latere communicatie en abonnementregistratie is zo ongelooflijk slordig geregeld (toen ik mij aanmeldde) dat ik inmiddels een illusie armer ben over het idee dat XMS de boel beter heeft geregeld dan bijv. Ziggo. Jammer en een gemiste kans.

• ari3
  • Niet online
De laatste week is digitale TV erg slecht. Op de meeste zenders ervaar ik een kleine happering (van elk 1 á 2 seconden) om de 10 minuten.

Verder duurt tijdens het zappen het erg lang (soms wel 5 seconden zwart beeld) voordat het beeld verschijnt.

Is dit een bekend probleem? Wellicht te maken met de migratie naar Glashart Media?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 15:17
ari3 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:25:
De laatste week is digitale TV erg slecht. Op de meeste zenders ervaar ik een kleine happering (van elk 1 á 2 seconden) om de 10 minuten.

Verder duurt tijdens het zappen het erg lang (soms wel 5 seconden zwart beeld) voordat het beeld verschijnt.

Is dit een bekend probleem? Wellicht te maken met de migratie naar Glashart Media?
Zappen 5 seconden, da's zeker niet normaal zou ik zeggen!
Ik heb gewoon de Amino 110, maar nooit problemen met digitale TV, werkt tot dusver altijd super stabiel.
Heb je al 'ns geprobeerd de amino te resetten door 'm van de spanning af te halen 'n poosje?

Weet iemand toevallig of er vorderingen zijn m.b.t. 'n firmware voor de Amino die 't mogelijk maakt om op 'n externe usb drive op te nemen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01
psychoclown schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:50:
[...]

Die zal niet geregistreerd zijn bij XMS en dus kun je er geen signaal mee ontvangen.
Ik weet niet hoe XMS het exact aanbied, maar t zou me niets verbazen als je die wel kan gebruiken. In principe zijn de Animo's gewoon multicast-boxjes. Als je zelf de multicast adressen erin zet ben ik benieuwd. (in theorie zou je die multicaststream ook op een pc kunnen ontvangen met bv vlc, dat is hier al vaker in de deze topicserie langsgekomen.)

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
't lijkt erop dat er een dubbele hop in het netwerk zit.
Heeft iemand anders dit ook?

Protocol [ip]:
Target IP address: nu.nl
Translating "nu.nl"...domain server (192.168.1.1) [OK]

Source address: 10.0.0.1
Numeric display [n]:
Timeout in seconds [3]:
Probe count [3]:
Minimum Time to Live [1]:
Maximum Time to Live [30]:
Port Number [33434]:
Loose, Strict, Record, Timestamp, Verbose[none]:
Type escape sequence to abort.
Tracing the route to nu.nl (62.69.179.198)

1 172.16.0.1 60 msec 68 msec 20 msec
2 fritz.fonwlan.box (192.168.1.1) 16 msec 32 msec 32 msec
3 1-84-92.ftth.xms.internl.net (92.254.84.1) 12 msec 4 msec 8 msec
* 4 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 8 msec 8 msec 8 msec
* 5 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 8 msec 8 msec 8 msec
6 br1.ams.terremark.net (195.69.145.48) 36 msec 8 msec 12 msec
<output omitted>

• psychoclown

psychoclown

Back in black

DJSmiley schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:52:
[...]

Ik weet niet hoe XMS het exact aanbied, maar t zou me niets verbazen als je die wel kan gebruiken. In principe zijn de Animo's gewoon multicast-boxjes. Als je zelf de multicast adressen erin zet ben ik benieuwd. (in theorie zou je die multicaststream ook op een pc kunnen ontvangen met bv vlc, dat is hier al vaker in de deze topicserie langsgekomen.)
Dat laatste heb je gelijk in maar wat betreft Amino's of decoders in het algemeen kun je bij XMS alleen signaal ontvangen als ze bij XMS geregistreerd zijn/de juiste firmware hebben.
Zie ook de post van Yogoi na mij of oude posts van Denan:
Yogoi schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:53:
inderdaad, daar zit niet de juiste firmware in.

• DJSmiley
psychoclown schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:14:
[...]

Dat laatste heb je gelijk in maar wat betreft Amino's of decoders in het algemeen kun je bij XMS alleen signaal ontvangen als ze bij XMS geregistreerd zijn/de juiste firmware hebben.
Zie ook de post van Yogoi na mij of oude posts van Denan:

[...]
als ik eerdere posts mag geloven zijn er ook mensen die dat ding achter een router aan de gang gehad hebben of 'm in mediaportal werkend hebben. Dat betekend dat er dus niet met encryptie of macrestricties gewerkt wordt.

Een animo haalt normaal via een aantal dhcp opties z'n configs op enz (zie animo website) maar je kan icm de juiste firmware ook zelf files op die box editten (is een linux-ding) of via een seriele interface inloggen op de box. De multicast adressen kun je wel sniffen (of uitlezen uit een box als je daarin komt)

Onmogelijk lijkt het me dus niet, maar het vergt wel wat kennis ;) (maar goed.. hoe heet dit forum :X )

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 24-12-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
DJSmiley schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:18:
Dat betekend dat er dus niet met encryptie of macrestricties gewerkt wordt.
De multicaststreams zijn echter alleen te ontvangen als er een geregistreerde amino (of een apparaat dat hetzelfde macaddres heeft en de juiste dhcp instellingen heeft) aan het netwerk hangt, zodra deze wordt ontkoppelt valt het signaal na een uurtje weg. Je hebt dus wel een gerigstreerde amino nodig om daar het mac address van te lenen. Ik weet alleen niet precies wat er gebeurt als twee mensen hetzelfde mac addres gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door irtimmer op 25-12-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irtimmer schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:26:
[...]

De multicaststreams zijn echter alleen te ontvangen als er een geregistreerde amino (of een apparaat dat hetzelfde macaddres heeft en de juiste dhcp instellingen heeft) aan het netwerk hangt, zodra deze wordt ontkoppelt valt het signaal na een uurtje weg. Je hebt dus wel een gerigstreerde amino nodig om daar het mac address van te lenen. Ik weet alleen niet precies wat er gebeurt als twee mensen hetzelfde mac addres gebruiken.
Dat gaat niet werken dan... En ik kan me voorstellen dat ze daar mogelijk achterkomen, en dat je dan ineens geen TV of internet meer hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJSmiley schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:52:
[...]

Het mac adres is ook nodig en dient geregistreerd te zijn bij xms.
Verder dient de software in de box vervangen te worden door xms omdat die hun eigen platform gebruiken.
Een bij de buren geleende tele 2 amino deed het in elk geval niet,die gebruiken ook weer hun eigen middleware.
Een gekloond ip adres in de amino emulator leverde bij zowel mij als de buren geen tv meer op,dat was al geprobeerd.
Als je dus een andere box wil gebruiken dan de 110 of de 130 dan zul je in de box software geladen moeten hebben die compatible is met de door xms's gebruikte platform.
Upgraden zal ie zowieso niet gaan doen dus op die manier kan je de software niet laden.
De tele2 box probeerde het wel..daarna ging het rode lampje branden en deed ie ook via tele2 geen moer meer, de buren zitten nu zonder want hij wil ook de firmware van tele2 niet meer laden,tele 2 stuurt een koerier om hem om te wisselen.
Ik heb 4 amino's gehad en van alle 4 de mac adressen genoteerd,maar in de emulator doen die mac adressen het dus niet.
Ik zou het dus afraden om een andere amino te gaan gebruiken,het mac adres is niet bekend bij xms,en de firmware klopt niet die er in zit,en een upgrade gaat ie niet doen omdat het upgrade adres niet bekend is,en zelfs al zou die bekend zijn,er is alleen een image te downloaden voor de 110 of de 130 dus een andere box accepteert gewoon die images niet.

Tele2 heeft het Evo TV Service Platform van het Canadese Espial geselecteerd. Espial's software producten (zogenaamde 'middleware') is bedoeld voor de IPTV-diensten van Tele2.
De 532 draait dus op andere middleware als XMS.

Op een ander forum probeerden men het al veel eerder:
http://www.vathorst.nu/fo...file;area=showposts;u=470
(daar zat Denan toen ook al..)

Na enige navraag blijkt dat de 530 zelfs niet werkt i.v.m. software flashgeheugen etc. maar is dat nou zo moeilijk om te laten werken? Het ding werkt op een Linuxachtige omgeving dus om nou te zeggen dat het onmogelijk is???

Succes dus !

[ Voor 54% gewijzigd door Nick39 op 25-12-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De amino software bestaat uit 2 stukken. De firmware (linux image) en de config data (javascript). Waar je tegenaan kijkt als je tv kijkt is in feite een soort browser. De menu's en apps bestaan uit javascript. Als je de Amino opstart vraagt ie aan de DHCP server om een adres en configuratie file (en om een image, maar wanneer weet ik ff niet meer). Deze config file wordt in de browser geladen en bevat dus alle kanalen met de bijbehorende streaming adressen. Als je een kanaal opent verstuurt de amin een IGMP join request naar de IGMP router of switch van XMS. Die enabled de gevraagde stream dan op jouw poort.

Zoals je ziet kan XMS door middel van de DHCP config alleen al bepalen wie of wat er mee mag doen. Daarnaast kan men de IGMP router of switch restricties meegeven (MAC's bijvoorbeeld).

Het probleem met het ondersteunen van diverse amino's is dat er ten eerste firmware beschikbaar moet zijn op de DHCP server als daar om gevraagd wordt en, nog veel vervelender, de javascript file. Ik heb de file al eens ontleed... en het is echt een draak. Het is niet eenvoudig om de files voor andere versies bij te houden en te voorzien van de juiste kanelen en adressen bij wijzigingen. Ik kan me voorstellen dat XMS daar niet aan wil beginnen.

Op dit moment zijn er nog geen restricties voor zowel DHCP (denk ik) als IGMP. Dus men kan gewoon met bijv. vlc de streams bekijken, mits de IGMP stream adressen bekend zijn en er geen hardware tussen zit (zoals een eigen router) die geen IGMP kan proxyen.

Zodra XMS de restricties in gebruik genomen heeft zijn er nog wel mogelijkheden om de streams te bekijken door MAC cloning van toegestane amino's e.d.

Om zelf een andere amino versie werkend te krijgen zul je moeten beginnen met een firmware image te vinden, een console aan te sluiten (rs232, zelf solderen, vergeet de level conversion niet ;)) en uit te zoeken hoe de config er uit ziet. Dan zul je zelf een DHCP/BOOTP server moeten opzetten om de amino van deze files te voorzien.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:10
marigo schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:55:
't lijkt erop dat er een dubbele hop in het netwerk zit.
Heeft iemand anders dit ook?
.....
*meld zich ook*

Hier staat 10.254.3.18 er twee keer achter elkaar in.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pieterbas12 schreef op zondag 27 december 2009 @ 02:10:
[...]

*meld zich ook*

hier niet (meer)

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.0.1
2 1 ms 2 ms 1 ms 1-hal-llo.ftth.xms.internl.net [85.223.hal.lo]
3 2 ms 1 ms 1 ms 10.254.3.18
4 2 ms 2 ms 2 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
5 * * 4 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
6 2 ms 2 ms 2 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

vroeger wel (voordat mijn modem is vervangen), zie beneden

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 2 ms 2 ms 2 ms 1-do-ei.ftth.xms.internl.net [85.223.do.ei]
3 1 ms 1 ms 1 ms 172.19.193.137
4 1 ms 1 ms 1 ms 172.19.193.133
5 1 ms 1 ms <1 ms 172.19.193.129
6 1 ms 1 ms 1 ms 172.19.193.125
7 1 ms 1 ms 1 ms 172.19.193.121
8 1 ms 1 ms 1 ms 172.19.193.117
9 1 ms 1 ms 1 ms 172.19.193.113
10 1 ms 1 ms 1 ms 10.254.3.18
11 1 ms 1 ms 1 ms 10.254.3.18
12 2 ms 2 ms 2 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149
13 15 ms 3 ms 14 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.1
14 2 ms 2 ms 2 ms gathering.tweakers.net [213.239.154.36]

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 27-12-2009 09:35 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Laatst online: 13-09 15:57
pieterbas12 schreef op zondag 27 december 2009 @ 02:10:
[...]

*meld zich ook*

Vreemd dat er een privé adres in zit. Volgens RFC1918 worden deze prive adressen niet gerouteerd op het Internet.

citaat:

Private Address Space The Internet Assigned Numbers Authority (IANA) has reserved the following three blocks of the IP address space for private internets:

10.0.0.0 - 10.255.255.255 (10/8 prefix)
172.16.0.0 - 172.31.255.255 (172.16/12 prefix)
192.168.0.0 - 192.168.255.255 (192.168/16 prefix)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Probeer t eens zonder je router?

(ps. ik heb het hier niet zonder router, maar met router kan ik helaas geen tracerts uitvoeren)

[ Voor 60% gewijzigd door schaduw op 27-12-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
marigo schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:05:
[...]

Vreemd dat er een privé adres in zit. Volgens RFC1918 worden deze prive adressen niet gerouteerd op het Internet.

citaat:

Private Address Space The Internet Assigned Numbers Authority (IANA) has reserved the following three blocks of the IP address space for private internets:

10.0.0.0 - 10.255.255.255 (10/8 prefix)
172.16.0.0 - 172.31.255.255 (172.16/12 prefix)
192.168.0.0 - 192.168.255.255 (192.168/16 prefix)

Iemand een idee?
Dat zie je wel vaker. Deze worden ook gebruikt voor het routeren binnen het netwerk van een betreffende provider. (Immers, je internet loopt niet vanaf je glasvezel direct naar 'internet' maar zal via het corenetwerk van je provider gerouteerd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Ik ga morgen ook internet over glasvezel aanvragen, als ik zeker ben dat de opzegtermijn van mn adsl 1 maand is ;)

Doodziek word ik door de uitval van Telfort. Vorig jaar een week zonder internet door KPN storing en nu 3 weken lang zo nu en dan uitval of last van een trage verbinding.
Zo te zien lijkt het opgelost, maar ik heb er de broek van vol!

Hoe is dit bij xms glasvezel? Geen last van dit soort grappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:10
Nee bij internet zeker niet.
In 2 jaar tijd zijn we hier misschien 2 keer er uit geweest door een storing.
Maar dit was zeer snel verholpen.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

pieterbas12 schreef op maandag 28 december 2009 @ 01:06:
Nee bij internet zeker niet.
In 2 jaar tijd zijn we hier misschien 2 keer er uit geweest door een storing.
Maar dit was zeer snel verholpen.
Precies helemaal geen problemen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
code:
1
2
3
4
5
6
7
 1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.1
 2     1 ms   <1 ms   <1 ms  1-32-215.ftth.xms.internl.net [82.215.32.1]
 3     1 ms     1 ms     1 ms  10.254.3.26
 4     1 ms     1 ms     1 ms  10.254.3.26
 5     2 ms     1 ms     1 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.5]
 6    10 ms     2 ms    14 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
 7     2 ms     2 ms     2 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

hopje 3 en 4 is gelijk.. misschien komt daar die ellende vandaan van niet bestaande mailservers.
Hopje 1 is mijn eigen router.
Bij hopje 2 zit de wijkrouter.
Hopje 3 en 4 zijn prive adressen,dat mag omdat je nog steeds niet internet op gaat,maar je wordt 2 keer door dezelfde router heen gestuurd,als die dingen een time out hebben snap ik wel waar de foutmeldingen vandaan komen.
Bij hopje 5 verlaat ik het interne xms netwerk en ga je pas echt het internet op.
Hopje 4 hoort er niet in.

Ik heb ook naar aanleiding van marigo in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..." even kontakt opgenomen met Denan en Yogoi want 2 dezelfde routers in een netwerk hoort niet, alleen de traceroute van Marigo toont een 2e router na het wijknetwerk en de mijne toont 2x dezelfde router binnen het wijk netwerk.

[ Voor 41% gewijzigd door Nick39 op 28-12-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Laatst online: 07-09 23:30
Ook maar even melden dan.. Heb hetzelfde verhaal:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.1
  2     1 ms   <1 ms   <1 ms  85.223.1.1
  3     1 ms     1 ms   <1 ms  10.254.3.22
  4     1 ms     1 ms   <1 ms  10.254.3.22
  5     4 ms     5 ms     8 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
  6     5 ms    12 ms     4 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  7     5 ms     4 ms     4 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Postcode: 6537HB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001

inXs

known as inXs

Ferry34 schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:55:
Ik ga morgen ook internet over glasvezel aanvragen, als ik zeker ben dat de opzegtermijn van mn adsl 1 maand is ;)

Doodziek word ik door de uitval van Telfort. Vorig jaar een week zonder internet door KPN storing en nu 3 weken lang zo nu en dan uitval of last van een trage verbinding.
Zo te zien lijkt het opgelost, maar ik heb er de broek van vol!

Hoe is dit bij xms glasvezel? Geen last van dit soort grappen?
Je had ook gewoon even bij langs kunnen komen Ferry ;) Ik heb in ieder geval nog geen last gehad van uitval, draait als een tiet bij mij.

(Ha Pieter Bas, jij ook hier!)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet toevallig iemand of het gebruik van de coaxiale uitgang van de Amino 110 een betere geluidsweergave geeft dan het gebruik van de output van de televisie (die het beeld/geluid van de Amino krijg via scart) op een a/v-receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook hetzelfde :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  1-48-223.ftth.xms.internl.net [85.223.48.1]
  2    14 ms    <1 ms    <1 ms  10.254.3.6
  3    <1 ms     7 ms    <1 ms  10.254.3.6
  4     2 ms     2 ms     2 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
  5     2 ms    14 ms     2 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  6     3 ms     3 ms     3 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

3437NA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:12:
Weet toevallig iemand of het gebruik van de coaxiale uitgang van de Amino 110 een betere geluidsweergave geeft dan het gebruik van de output van de televisie (die het beeld/geluid van de Amino krijg via scart) op een a/v-receiver?
Mijn eerste gevoel zegt: JA. Mits die uitgang op de Amino 'stabiel' is en de DAC in je a-v receiver goed is lijkt mij dat deze directere signaalweg beter werkt dan eerst van digitaal->analoog in ja amino, analoog naar je TV en vanaf daar weer naar je a/v receiver.

Het voordeel van audio vanuit je TV zal overigens wel zijn dat je beeld en geluid automatisch synchroon zijn, maar verder valt alles bij de omzetting naar scart weg (niet dat ik denk dat XMS al audio aanbiedt in bv. dolby digital 5.1 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@wizkid_niels en B4MB4M mail jullie traceroutes ff naar "webteam AT xmsnet punt nl"
dan kan yogoi daar mee aan de gang.
Misschien is dit ook de reden waarom telefonie bij mij zo moeilijk verloopt.
Het verkeer 2 keer over dezelfde router laten lopen is in elk geval niet goed,zeker niet als die QOS doepassen,en het geeft in elk geval een partij extra onnodig netwerk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Wat die traceroute meldingen betreft: Als er achter 10.254.3.x nog een firewall zit dan kan die zichzelf spoofen met hetzelfde ip-adres en is de firewall zelf onzichtbaar. De kans dat er tussen het XMS-netwerk en Internl een firewall zit lijkt me niet onwaarschijnlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Moraxv op 28-12-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
ola, hoe krijg ik die trace gegevens in een bestandje? Heb nl. ook hetzelfde hier..
done (moest weer even in mijn DOS geheugen zoeken...)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35] via maximaal 30 hops:

1     1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.2.1 
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-52-215.ftth.xms.internl.net [82.215.52.1] 
  3     2 ms     3 ms     2 ms  10.254.3.30 
  4     3 ms     2 ms     2 ms  10.254.3.30 
  5     5 ms     5 ms     5 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45] 
  6     7 ms    17 ms    17 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171] 
  7     5 ms     5 ms     5 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35] 

De trace is voltooid.

[ Voor 88% gewijzigd door Hopjesvla79 op 28-12-2009 20:43 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:09:
[...]

Mijn eerste gevoel zegt: JA. Mits die uitgang op de Amino 'stabiel' is en de DAC in je a-v receiver goed is lijkt mij dat deze directere signaalweg beter werkt dan eerst van digitaal->analoog in ja amino, analoog naar je TV en vanaf daar weer naar je a/v receiver.

Het voordeel van audio vanuit je TV zal overigens wel zijn dat je beeld en geluid automatisch synchroon zijn, maar verder valt alles bij de omzetting naar scart weg (niet dat ik denk dat XMS al audio aanbiedt in bv. dolby digital 5.1 ;) )
Oke, bedankt, dan laat ik het zoals het is (via tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moraxv schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:33:
Wat die traceroute meldingen betreft: Als er achter 10.254.3.x nog een firewall zit dan kan die zichzelf spoofen met hetzelfde ip-adres en is de firewall zelf onzichtbaar. De kans dat er tussen het XMS-netwerk en Internl een firewall zit lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Zowel yogoi als Denan hebben per mail aangegeven dat dit met die dubbele ip nummers niet klopt en dat de netwerk beheerder moet gaan uitzoeken wat er mis is, als je een traceroute stuurt per mail komt uiteraard je ip nummer mee en kan er een reverse tracert gedaan worden.
Ik ga natuurlijk niet uit mezelf zomaar iets roepen zonder dat eerst vooraf nagevraagd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb trouwens geen 10.x.x.x adres dubbel, maar wel de vlan... Wel vreemd trouwens dat de traceroute niet mijn router aangeeft...

code:
1
2
3
4
5
  1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  1-96-92.ftth.xms.internl.net [92.254.96.1]
  2     1 ms   <1 ms   <1 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
  3     1 ms   <1 ms     1 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
  4     1 ms   <1 ms     1 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  5   <1 ms     1 ms   <1 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:40:
De amino software bestaat uit 2 stukken. De firmware (linux image) en de config data (javascript). Waar je tegenaan kijkt als je tv kijkt is in feite een soort browser. De menu's en apps bestaan uit javascript. Als je de Amino opstart vraagt ie aan de DHCP server om een adres en configuratie file (en om een image, maar wanneer weet ik ff niet meer). Deze config file wordt in de browser geladen en bevat dus alle kanalen met de bijbehorende streaming adressen.
Hmmm.... Zou wel interessant zijn om dat bestand middels een proxy te wijzigen en bijvoorbeeld een eigen kanaal toe te voegen dat verwijst naar de VLC-server in je lokale netwerk. Fijn je eigen bestand streamen via de Amino :*)

Hoe vang je eigenlijk die firmware en config data? Ik heb mijn VLC kanalenlijst zelf samengesteld door het netwerkverkeer te loggen (hubje tussen DRG en STB). Ik zag al snel een patroon in IP-reeksen en poorten waarna een scannertje snel geprogrammeerd was. Maar die JavaScript zou ik graag onderscheppen om mee te expirementeren. Wordt het script via BOOTP of HTTP verstuurd?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Mijn traceroute dan ook maar even:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  Z-Y-X.ftth.xms.internl.net [85.X.Y.Z]
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.19.37.161
  3    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.19.37.157
  4     1 ms    <1 ms    <1 ms  10.254.3.18
  5    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.254.3.18
  6     2 ms     2 ms     2 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
  7     2 ms     2 ms    14 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  8     2 ms     2 ms     2 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
ari3 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:58:
[...]
Hmmm.... Zou wel interessant zijn om dat bestand middels een proxy te wijzigen en bijvoorbeeld een eigen kanaal toe te voegen dat verwijst naar de VLC-server in je lokale netwerk. Fijn je eigen bestand streamen via de Amino :*)

Hoe vang je eigenlijk die firmware en config data? Ik heb mijn VLC kanalenlijst zelf samengesteld door het netwerkverkeer te loggen (hubje tussen DRG en STB). Ik zag al snel een patroon in IP-reeksen en poorten waarna een scannertje snel geprogrammeerd was. Maar die JavaScript zou ik graag onderscheppen om mee te expirementeren. Wordt het script via BOOTP of HTTP verstuurd?
Op de site van Amino staat een hoop uitgelegd.

http://support.aminocom.c...t/default.asp?deptID=1281

Je kan dus gaan sniffen om zo het config file te downloaden. Alternatief is om zelf een seriele interface te maken, de 110 heeft een header hier intern voor. Met een MAX232 setupje hang je m zo aan je seriele poort. Vervolgens kun je rondbrowsen en de kanalen uitlezen ( chnls.txt, zie pagina 17 van config guide pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Hee, bedankt. Dat is best een interessant document met die DHCP opties. Wellicht is het hiermee wel mogelijk een DHCP servertje op te zetten om de amino een zelfgemaakte HTML te laten lezen.

[ Voor 31% gewijzigd door ari3 op 29-12-2009 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Nick39 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:22:
[...]
Ik ga natuurlijk niet uit mezelf zomaar iets roepen zonder dat eerst vooraf nagevraagd te hebben.
Ik neem maar even aan dat je hiermee niet bedoeld dat ik maar zomaar iets loop te roepen.. Ook ik heb vooraf wat gezocht hierover.
Het feit dat ik aangeef dat hier MOGELIJK een firewall in het spel is wil toch niet zeggen dat je zomaar wat loopt te roepen? Relax svp... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Nou - dan leg ik hier nog best wel een weg terug ;-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 mtr -n --report -c 1 www.tweakers.net 
HOST: swimmer                     Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1. 192.168.1.1                   0.0%     1    0.3   0.3   0.3   0.3   0.0
  2. 85.223.48.1                   0.0%     1   13.6  13.6  13.6  13.6   0.0
  3. 172.20.138.134                0.0%     1   13.9  13.9  13.9  13.9   0.0
  4. 172.20.138.138                0.0%     1   13.6  13.6  13.6  13.6   0.0
  5. 172.20.138.142                0.0%     1   13.6  13.6  13.6  13.6   0.0
  6. 172.20.138.146                0.0%     1   13.7  13.7  13.7  13.7   0.0
  7. 10.254.3.22                   0.0%     1   14.5  14.5  14.5  14.5   0.0
  8. 10.254.3.22                   0.0%     1   14.7  14.7  14.7  14.7   0.0
  9. 217.149.196.45                0.0%     1   17.4  17.4  17.4  17.4   0.0
 10. 195.69.144.171                0.0%     1   17.9  17.9  17.9  17.9   0.0
 11. 213.239.154.35                0.0%     1   18.0  18.0  18.0  18.0   0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moraxv schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 04:53:
[...]

Ik neem maar even aan dat je hiermee niet bedoeld dat ik maar zomaar iets loop te roepen.. Ook ik heb vooraf wat gezocht hierover.
Het feit dat ik aangeef dat hier MOGELIJK een firewall in het spel is wil toch niet zeggen dat je zomaar wat loopt te roepen? Relax svp... :+
Nee ik zeg hiermee absoluut niet dat jij zo maar iets loopt te roepen of beweert dat ik zomaar iets loop te roepen.
Alleen er zijn duizenden (ok wat overdreven misschien) redenen te verzinnen of te bedenken waarom het zou zijn,zoals een firewall,maar :
Ik heb zowel aan Denan als Yogoi gemaild met mijn traceroute en die van anderen.
Beiden gaven aan dat dit niet goed was en dat de netwerk beheerder hiernaar moest kijken.
Zou er sprake zijn van een spoofende firewall dan zou een van de twee op zijn minst gezegd hebben,"Nick maak je geen zorgen,dat is in orde." Uit hun reacties maak ik uit dat het niet in orde is " waardoor mijns inziens een spoofende server/firewall dus uitvalt.
Met, ik loop niet zo maar te roepen bedoel ik,ik heb eerst gevraagd bij 2 mensen van xms is het in orde, wat zou het kunnen zijn,is er een verklaring.
Toen het antwoord kwam dat reggefiber er naar moest kijken heb ik het pas hier gemeld.
Het komt misschien wat rottig mijn toetsenboard uit,maar ik heb niet de intentie mensen te kwetsen.
Verder leek het mij dat als Yogoi meerdere traceroutes kreeg ( helaas worden ze hier gepost terwijl mailen sneller gaat ) hij hiermee gemakkelijker naar reggefiber en volker/wessels toe kan stappen.
Het is dan aantoonbaar geen individueel maar een generiek probleem.
Want ook XMS moet de netwerk beheerder weer overtuigen dat er iets mis is.
Met ik loop niet zo maar iets te roepen bedoelde ik te zeggen, ik heb zowel aan Denan als aan Yogoi gevraagd is dit in orde,is hier iets raars aan de hand,weten jullie hiervan.
Antwoord was nee.
Ik hoop hiermee duidelijker te maken dat ik en relaxt ben,en dat zowel Denan als Yogoi zeggen dat Reggefiber er naar moet gaan kijken,en dat ik niet bedoelde dat jij dan maar uit je nek loopt te lullen.
Zou het onderdeel uit maken van een beveiliging dan zou men dat geweten hebben en dat gezegd hebben. ( of reggefiber heeft verzuimd de reden door te geven aan xms,die er in elk geval nu niets van afweet)
Laten we allemaal relaxt zijn :+

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 29-12-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swima schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 05:03:
Nou - dan leg ik hier nog best wel een weg terug ;-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 mtr -n --report -c 1 www.tweakers.net 
HOST: swimmer                     Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1. 192.168.1.1                   0.0%     1    0.3   0.3   0.3   0.3   0.0
  2. 85.223.48.1                   0.0%     1   13.6  13.6  13.6  13.6   0.0
  3. 172.20.138.134                0.0%     1   13.9  13.9  13.9  13.9   0.0
  4. 172.20.138.138                0.0%     1   13.6  13.6  13.6  13.6   0.0
  5. 172.20.138.142                0.0%     1   13.6  13.6  13.6  13.6   0.0
  6. 172.20.138.146                0.0%     1   13.7  13.7  13.7  13.7   0.0
  7. 10.254.3.22                   0.0%     1   14.5  14.5  14.5  14.5   0.0
  8. 10.254.3.22                   0.0%     1   14.7  14.7  14.7  14.7   0.0
  9. 217.149.196.45                0.0%     1   17.4  17.4  17.4  17.4   0.0
 10. 195.69.144.171                0.0%     1   17.9  17.9  17.9  17.9   0.0
 11. 213.239.154.35                0.0%     1   18.0  18.0  18.0  18.0   0.0
Mail dat even door dan naar yogoi,het is daar even bij xms te druk om steeds op het forum te kijken.
webteam at xmsnet punt nl
Op verzoek ook niet naar Denan,die is slechts op projectbasis bezig en kan zich met specifieke netwerkproblemen niet gaan bezighouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Inderdaad, mail ze even naar mij aub :)
(alleen als er daadwerkelijk iets mee is, ik heb niet de tijd om 100 traces door te gaan spitten voor een paar goede :P)

Mail ze aub met naw gegevens naar webteam[at]xmsnet.nl

Dan blijft dit topic ook nog een beetje overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

traceroute naar tweakers.net (213.239.154.35), 30 knooppunten max, 40 byte pakketten

1 1-84-92.ftth.xms.internl.net (92.254.84.1) 0.992 ms 0.586 ms 0.549 ms

2 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 2.383 ms 2.415 ms 2.386 ms

3 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 2.387 ms 2.397 ms 2.371 ms

4 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl (195.69.144.171) 2.277 ms 6.145 ms 2.219 ms

5 www.tweakers.net (213.239.154.35) 2.740 ms 2.801 ms 2.789 ms

Traceroute voltooid
Hier is het helemaal drama, 2x vlan, maar ook absoluut geen snelheid :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:22:
[...]

Zowel yogoi als Denan hebben per mail aangegeven dat dit met die dubbele ip nummers niet klopt en dat de netwerk beheerder moet gaan uitzoeken wat er mis is, als je een traceroute stuurt per mail komt uiteraard je ip nummer mee en kan er een reverse tracert gedaan worden.
Dat je 10.254.3.x dubbel tegenkomt is normaal :)

Ditto voor de dubbele vlan in je traceroute. Ik ga er verder niet op in waarom precies, maar het is de router van Reggefiber. Aangezien dit lokaal in de router afgehandeld wordt, zal je hier geen vertraging van ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
ari3 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:33:
[...]
Hee, bedankt. Dat is best een interessant document met die DHCP opties. Wellicht is het hiermee wel mogelijk een DHCP servertje op te zetten om de amino een zelfgemaakte HTML te laten lezen.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar volgens mij is zoiets wel mogelijk (je zult er wellicht voor moeten zorgen dat je eigen DHCP server sneller reageert dan die van XMS).

Zie ook http://www.lecentre.net/blog/archives/119 voor wat meer informatie over de Amino icm DHCP server.

Voorheen was de homepage gewoon beschikbaar vanaf de packetfront (http://tv.lijbrandt.net/tvmenu/index.xhtml.gz), maar op een gegeven moment is dat afgeschermt. Wellicht dat je een computer het IP adres van je Amino kunt laten aannemen (10.x.x.x) en op die manier toch een kopie kunt trekken van de html source ?

Het is mij wel gelukt om een computer uit te rusten met XBMC, en de zenderlijst van XMS hierin te hangen. Maar het zapt toch niet lekker snel heen en weer op deze manier. Uiteindelijk zul je waarschijnlijk toch uitkomen op de Amino voor het huis, tuin en keuken tv kijken, en een home theater pc voor het kijken van gedownloade films etc.

Er is ook een IR keyboard wat je icm de Amino kunt gebruiken, hiermee kun je zelf een URL invoeren, maar ik heb nog niet gehoord of men bij XMS deze optie heeft uitgeschakeld. Zo'n IR keyboard kost ongeveer 50 dollar, en dat vind ik net wat te prijzig om het zomaar te bestellen en proberen.

Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:34:
[...]

Dat je 10.254.3.x dubbel tegenkomt is normaal :)

Ditto voor de dubbele vlan in je traceroute. Ik ga er verder niet op in waarom precies, maar het is de router van Reggefiber. Aangezien dit lokaal in de router afgehandeld wordt, zal je hier geen vertraging van ondervinden.
Zou je het wel willen uitleggen? :). We zijn niet voor niets tweakers en dus nieuwsgierig :p.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.