Tis een HTTP request. Let ff op je agent string en IP enzo..Ik kan me herinneren dat ik gewoon een zelfde IP configde op mn linux router en daar t http request deed.ari3 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:58:
[...]
Hoe vang je eigenlijk die firmware en config data? Ik heb mijn VLC kanalenlijst zelf samengesteld door het netwerkverkeer te loggen (hubje tussen DRG en STB). Ik zag al snel een patroon in IP-reeksen en poorten waarna een scannertje snel geprogrammeerd was. Maar die JavaScript zou ik graag onderscheppen om mee te expirementeren. Wordt het script via BOOTP of HTTP verstuurd?
Het is zo normaal dat zowel xms als reggefiber en internlnet vinden dat het niet normaal is, kijk, dat vind ik nu eens knap !Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:34:
[...]
Dat je 10.254.3.x dubbel tegenkomt is normaal
Ditto voor de dubbele vlan in je traceroute. Ik ga er verder niet op in waarom precies, maar het is de router van Reggefiber. Aangezien dit lokaal in de router afgehandeld wordt, zal je hier geen vertraging van ondervinden.
Vooral omdat het eerst niet was,en nu wel.
Laten we nu niet "eigen heer en meester", of de expert gaan uithangen,ongeacht of we dat nu wel of niet zijn en ongeacht of we die kennis nu wel of niet hebben,Yogoi van XMS vraagt of we die data aan hem willen mailen.
Als daar later van officiele zijde uitkomt dat het in orde is, let it be, prima.
Tot nu toe ben ik en jij niet iemand van xms dus laten we hier nu niet gaan "uitvechten" of iets al dan niet normaal is en vooral niet op de stoel van Yogoi gaan zitten.
Daarmee haal je de geloofwaardigheid (zal beslist onbedoeld zijn) van de man aardig naar beneden.
Tot nu toe is het XMS die vraagt of men traceroutes wil opsturen en lijkt het mij in elk geval beter om daar niet tussendoor te gaan schreeuwen dat het volkomen normaal is,laten we die uitspraken nu gewoon aan XMS overlaten.
Straks is het steeds uitvallen van mijn telefoon en mailserver en het trage reageren van de DNS servers ook volkomen normaal,alleen omdat iemand die niet bij XMS werkt en niet is aangewezen als woordvoerder,dat zegt.
Ik zeg niet dat je ongelijk heb,ik zeg alleen,wij als leken (dus niet jij maar de andere mensen die hetzelfde opmerkten) constateren iets dat volgens ons niet normaal is, er zijn storingen die ook niet normaal zijn, Yogoi en Denan zeggen in eerste instantie ook dat het niet normaal is,vragen de traceroutes op,laten we het bij die visie houden tot zij met iets anders naar buiten komen.
[ Voor 58% gewijzigd door Nick39 op 30-12-2009 11:46 ]
Nick let wel op, ik vind het er vreemd uitzien. Of het daadwerkelijk fout is weet ik niet. daarom wilde ik die data om dat uit te zoeken 
Ik denk zelfs dat de een groot deel posters hier technisch beter ontwikkeld is dan mij, alleen heb ik het voordeel dat ik inside informatie heb. zodra ik hier dan ook een duidelijk uitsluitsel over kan geven dan horen jullie dat meteen van mij.
Ik denk zelfs dat de een groot deel posters hier technisch beter ontwikkeld is dan mij, alleen heb ik het voordeel dat ik inside informatie heb. zodra ik hier dan ook een duidelijk uitsluitsel over kan geven dan horen jullie dat meteen van mij.
Vandaag de TV maar eens aangesloten.
In een woord vind ik het ronduit slecht. Alle zenders hebben ruis in beeld, na een half uur kijken heb ik al hoofdpijn. Met ziggo is het analoge beeld vele malen beter hier in Veenendaal.
Wat zijn de consequenties wanneer ik digitaal wil gaan kijken?
Netwerkkabel aanleggen voor de animo, of is dat op een of andere manier draadloos te regelen?
Iemand hier ervaring mee? Werkt dat met een Homeplugset van 200 Mbit ?
Of doe ik verstandig en neem ik het voor lief, en hou ik Ziggo gewoon aan?
In een woord vind ik het ronduit slecht. Alle zenders hebben ruis in beeld, na een half uur kijken heb ik al hoofdpijn. Met ziggo is het analoge beeld vele malen beter hier in Veenendaal.
Wat zijn de consequenties wanneer ik digitaal wil gaan kijken?
Netwerkkabel aanleggen voor de animo, of is dat op een of andere manier draadloos te regelen?
Iemand hier ervaring mee? Werkt dat met een Homeplugset van 200 Mbit ?
Of doe ik verstandig en neem ik het voor lief, en hou ik Ziggo gewoon aan?
GerkeP
Verwijderd
goede middag ik heb xmsnet internet van 100mbs 100mbs maar raar is dit haal ik in geen een test
snap hier helemaal niets van
snap zelf wel dat je 100 niet haalt maar moet toch wel ergens in buurt zitten
Verwijderd
True, true...Nick39 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:32:
[...]
Tot nu toe ben ik en jij niet iemand van xms dus laten we hier nu niet gaan "uitvechten" of iets al dan niet normaal is en vooral niet op de stoel van Yogoi gaan zitten.
Alhoewel ik ook niet op zijn stoel zou willen zitten
Verwijderd
- wat haal je dan?Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:09:
goede middag ik heb xmsnet internet van 100mbs 100mbs maar raar is dit haal ik in geen een test
- heb je je pc direct op de switch van XMS aangesloten? en zo ja, op welke poort?
- waarmee test je?
@ ITsMatthijs:
mijn stoel zit best lekker hoor en de koffie is great! (ik hou van sterke nespresso koffie)
@smurf:
de vragen van hsmade zijn inderdaad belangrijk om te weten, er word vaak verkeerd of op de verkeerde plek getest.
mijn stoel zit best lekker hoor en de koffie is great! (ik hou van sterke nespresso koffie)
@smurf:
de vragen van hsmade zijn inderdaad belangrijk om te weten, er word vaak verkeerd of op de verkeerde plek getest.
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:19:
[...]
- wat haal je dan?
- heb je je pc direct op de switch van XMS aangesloten? en zo ja, op welke poort?
- waarmee test je?

en pc zit recht streeks dus niets er tussen hier
Verwijderd
of kunt u mijn zeggen waar ik best ken testen en dat van poort weet ik niet heb daar geen verstand van zal niet weten hoe ik dit ken zien sorryYogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:35:
@ ITsMatthijs:
@smurf:
Op zich bestaat er zoiets als editenVerwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:49:
[...]
of kunt u mijn zeggen waar ik best ken testen en dat van poort weet ik niet heb daar geen verstand van zal niet weten hoe ik dit ken zien sorry
Anyways ik vond die test altijd erg betrouwbaar en dat is die ook wel enigszins maar de upload klopt niet.
Sinds een tijdje een nieuwe router en die haalde, net als mijn vorige, maar 25 Mbit max terwijl ik 50 Mbit hoor te hebben. Nou liet ik een vriend eens bij hem thuis iets van mijn NAS downloaden (eerder wel eens mijn oude router getest maar was hij niet bij zijn ouder, ONE) en dat ging wel met volle snelheid.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Zo te zien zit t wel goed hoor.. speedtest staat er om bekend dat ze niet genoeg capaciteit hebben voor dit soort testjes..Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:49:
[...]
of kunt u mijn zeggen waar ik best ken testen en dat van poort weet ik niet heb daar geen verstand van zal niet weten hoe ik dit ken zien sorry
Met poort bedoelde ik waar je je kabel in de switch gestoken hebt, aangezien sommige poortjes daarvan minder snelheid geven. Maar zo te zien heb je dat prima gedaan.
Ik weet zo even geen test sites die t wel redden, maar aan de cijfers te zien is er niet iets mis met je configuratie oid. Want dan zou het een stuk minder zijn
Verwijderd
oke want alles is door een monteur gedaan hier dus verwacht wel dat alles goed is
verder ben ik ook tevreden maar vond het raar dat upload niet zo hoog is
verder ben ik ook tevreden maar vond het raar dat upload niet zo hoog is
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:55:
[...]
Zo te zien zit t wel goed hoor.. speedtest staat er om bekend dat ze niet genoeg capaciteit hebben voor dit soort testjes..
Met poort bedoelde ik waar je je kabel in de switch gestoken hebt, aangezien sommige poortjes daarvan minder snelheid geven. Maar zo te zien heb je dat prima gedaan.
Ik weet zo even geen test sites die t wel redden, maar aan de cijfers te zien is er niet iets mis met je configuratie oid. Want dan zou het een stuk minder zijn
upload testen is en blijft gewoon een probleem.
de sites met testjes zijn niet echt ingesteld op 100mbit upload.
althans dat is de ervaring die ik er mee heb.
enige manier om het echt te testen is met een NAS of een snelle FTP waarna je kan uploaden denk ik.
enige manier om het echt te testen is met een NAS of een snelle FTP waarna je kan uploaden denk ik.
Verwijderd
even stommen vraag dan maar waar vindt in NAS want wil wel eens test doen
Yogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:59:
Druk op de helpdesk? 10 minuten in de wacht. TV is ver onder de maat, logo van de NOS met 2x schaduw in beeld, ruis in beeld, waardeloos.
GerkeP
Verwijderd
Misschien is het een idee voor XMS om een FTP server beschikbaar te stellen die automatisch de files weer weggooit ofzo..Yogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:59:
hmm ja het is nu erg druk opeens (0-3 minuten de rest van de dag op de lunch na)
Vreemd, even in de gaten houden of er iets is (lijkt me van niet want hier op tweakers zijn jullie er meestal als een van de eerste bij
)
Vreemd, even in de gaten houden of er iets is (lijkt me van niet want hier op tweakers zijn jullie er meestal als een van de eerste bij
na 18 minuten contactYogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:18:
hmm ja het is nu erg druk opeens (0-3 minuten de rest van de dag op de lunch na)
Vreemd, even in de gaten houden of er iets is (lijkt me van niet want hier op tweakers zijn jullie er meestal als een van de eerste bij)
Nu nog een bevredigend antwoord.
GerkeP
@Loveprarade:
Genexis modem veenendaal?
of zit ik er nu helemaal naast?
Krijg nu net namelijk een melding van precies hetzelfde door, even in de gaten houden.
edit:
ok of jij bent het gewoon?
Krijg nu net namelijk een melding van precies hetzelfde door, even in de gaten houden.
edit:
[ Voor 10% gewijzigd door Yogoi op 30-12-2009 15:23 ]
Dat zal ik wel zijnYogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:22:
@Loveprarade:
edit:
Je hebt een ticket voor me aangemaakt :-D
Nu eerst maar ff Ziggo weer aangesloten.
EDIT Ik schrik er van, maar ze komen morgenochtend al langs voor een meting

[ Voor 14% gewijzigd door GerkeP op 30-12-2009 15:35 ]
GerkeP
Verwijderd
Is hier ook met ONE. Kleuren (voornamelijk felle) zakken uit en zitten niet precies in de objecten wat je als schaduw/blur kan zien. Bijvoorbeeld de rode balk bij NOS journaal. De kleur rood daarvan zakt/waast beneden de balk uit. Met dat soort fouten wordt het hele beeld wazig/dof/opgedikt/blurry in plaats van strak en scherp. En daarboven op nog bovengemiddeld veel ruis ten opzichte van het Ziggo signaal. Ik klaag daar al meer dan een jaar over bij ONE/Hertzinger en nog hebben ze dat probleem niet verholpen.Loveparade schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:09:
TV is ver onder de maat, logo van de NOS met 2x schaduw in beeld, ruis in beeld, waardeloos.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 15:39 ]
ik heb het niet aangemaakt maar mijn collega wel 
(ok daar heeft hij toesteming voor gekregen van mij maar toch)
laat het me maar weten wat het resultaat is (op het ondertussen hopelijk bekende adres webteam[at]xmsnet.nl)
edit:
wat ze hebben ju nu al gecontact?
laat het me maar weten wat het resultaat is (op het ondertussen hopelijk bekende adres webteam[at]xmsnet.nl)
edit:
[ Voor 9% gewijzigd door Yogoi op 30-12-2009 15:35 ]
Yup, morgen tussen 8 en 12 uur (zal op tijd opstaanYogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:35:
ik heb het niet aangemaakt maar mijn collega wel
edit:
GerkeP
ok ik weet dat ze de laatste dagen redelijk snel zijn maar dit slaat alles.
wij hebben nog niet eens de terugkoppeling dat het ticket ontvangen is....
wel goed natuurlijk
wel goed natuurlijk
Leuke is dat Ziggo dezelfde mensen gebruiktYogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:38:
ok ik weet dat ze de laatste dagen redelijk snel zijn maar dit slaat alles.
wel goed natuurlijk
Ze hebben hier na 6 jaar zeuren anderhalf jaar geleden een compleet nieuwe kabel aangelegd van de wijkkast naar huis, signaal ging toen van 17% (echt waar) naar 81%.
GerkeP
Mogelijk is het drukker op de helpdesk omdat xms een nieuwsbrief heeft verspreid waarin voor ALLE klanten een prijsverhoging is aangekondigd.
http://www.xmsnet.nl/183_Tariefswijziging.html
http://www.xmsnet.nl/183_Tariefswijziging.html
[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 30-12-2009 15:52 ]
ok mischien weet ik het niet maar zo ver ik weet maakt Ziggo geen gebruik van het Regggefiber netwerk?
lijkt me dan ook sterk dat ze dezelfde mensen gebruiken eingelijk.
NKM doe ook Ziggo hier in VeenendaalYogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:52:
ok mischien weet ik het niet maar zo ver ik weet maakt Ziggo geen gebruik van het Regggefiber netwerk?
GerkeP
@Nick39
Niet aan de telefoon, er is wel al mail over binnen maar meer niet.
Was gewoon even plotseling heel erg druk. Nu staan er gewoon weer 2 mensen in de rij met een wachttijd van 2:56 (net ook tijdje even niemand trouwens)
@Loveprade:
Denk niet dat NKM in dit geval langskomt, tenzij reggefiber voor deze actie NKM vraagt te komen natuurlijk, maar ze hebben een eingen storingsdienst zo ver ik weet.
Niet aan de telefoon, er is wel al mail over binnen maar meer niet.
Was gewoon even plotseling heel erg druk. Nu staan er gewoon weer 2 mensen in de rij met een wachttijd van 2:56 (net ook tijdje even niemand trouwens)
@Loveprade:
Denk niet dat NKM in dit geval langskomt, tenzij reggefiber voor deze actie NKM vraagt te komen natuurlijk, maar ze hebben een eingen storingsdienst zo ver ik weet.
[ Voor 28% gewijzigd door Yogoi op 30-12-2009 15:54 ]
Ziggo heeft een eigen technische dienst maar voor glasvezel huren ze ook regelmatig monteurs in van Volker Wessels.Yogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:52:
Als een aansluiting via glas naar de wijkverdeelkast loopt is het de ene keer Van der Berg, de andere keer Volker Wessels,dan weer NKM.
Verwijderd
Bij ons hebben we ook NespressoYogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:35:
@ ITsMatthijs:
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 16:06 ]
Ik hoop alleen dat de prijsstijging in mijn geval,bijna 10 % ( klinkt lekker dramatisch voor 3 zoveel per maand ) wel inhoudt dat er serieus iets gedaan wordt aan de wegvallende telefoontjes,de soms niet reagerende DNS servers,de regelmatig foutmeldingen gevende smtp en pop servers.
Ik kreeg het mailtje trouwens maar 4 keer,waren de spamfilters ff uitgezet ?
Wat de dubbele ip nummers betreft, ik zeg ook niet dat het niet goed is ( hoewel een home netwerk goed op zijn bek gaat als 2 apparaten hetzelfde ip krijgen toegewezen) alleen iemand merkte het op,dat was ik niet eens,toen ben ik gaan kijken en merkte ik het zelfde,en heb dat gewoon netjes gemeld,het is aan XMS om er iets aan te doen of er iets over te zeggen.
Misschien is het een spoofende firewall, misschien is het een server die gewoon grootheidswaanzin heeft en doet of ie niet alleen is maar met zijn tweetjes.. kan dan ook nog een schitzofrene server zijn ( dubbele persoonlijkheid).. feit dat ie bij meerdere opduikt nu in hele andere netwerken doet mij ook vermoeden dat het opzettelijk zo is,maar ik ga daar gewoon niet over speculeren.
Het lijkt me dat je mogelijke onregelmatigheden die mogelijk invloed kunnen hebben op kwaliteit van de dienst gewoon netjes meldt.
En aangezien ik niet weet of ik hier vandaag of morgen nog wat lees, gelukkig nieuwjaar alvast allemaal.
Ik kreeg het mailtje trouwens maar 4 keer,waren de spamfilters ff uitgezet ?
Wat de dubbele ip nummers betreft, ik zeg ook niet dat het niet goed is ( hoewel een home netwerk goed op zijn bek gaat als 2 apparaten hetzelfde ip krijgen toegewezen) alleen iemand merkte het op,dat was ik niet eens,toen ben ik gaan kijken en merkte ik het zelfde,en heb dat gewoon netjes gemeld,het is aan XMS om er iets aan te doen of er iets over te zeggen.
Misschien is het een spoofende firewall, misschien is het een server die gewoon grootheidswaanzin heeft en doet of ie niet alleen is maar met zijn tweetjes.. kan dan ook nog een schitzofrene server zijn ( dubbele persoonlijkheid).. feit dat ie bij meerdere opduikt nu in hele andere netwerken doet mij ook vermoeden dat het opzettelijk zo is,maar ik ga daar gewoon niet over speculeren.
Het lijkt me dat je mogelijke onregelmatigheden die mogelijk invloed kunnen hebben op kwaliteit van de dienst gewoon netjes meldt.
En aangezien ik niet weet of ik hier vandaag of morgen nog wat lees, gelukkig nieuwjaar alvast allemaal.
Verwijderd
Ontvang net 3x dezelfde mail over de tariefsverhoging.
De nieuwsbrieven ontvang ik niet meer maar deze dus wel
Facturen komen ook gewoon binnen, beetje vaag.
De tariefsverhoging snap ik niet helemaal, de dienst is nauwelijks beter (of slechter) geworden, ik snap dat ook bedrijven soms hun tarieven verhogen maar dat wordt dan meestal wel beargumenteerd.
De kosten voor de dienstverlening zijn verhoogd?
Dat zal ongetwijfeld maar het zenderaanbod op digitaal is nog steeds mager, voor extra zenders moet straks ook betaald gaan worden.
De turkse zenders en zoover, hyves ik kijk er niet naar, analoog is nog steeds matig qua beeld (kijk nooit analoog maar betaal er wel voor)
Er werd hier gemeld dat er wellicht een snelheidsverhoging aan zat te komen, 50-50 is voor mij meer dan genoeg, ik zou dan liever een downgrade zien naar bv 24-24 en dan een korting op je abbo.
De nieuwsbrieven ontvang ik niet meer maar deze dus wel

Facturen komen ook gewoon binnen, beetje vaag.
De tariefsverhoging snap ik niet helemaal, de dienst is nauwelijks beter (of slechter) geworden, ik snap dat ook bedrijven soms hun tarieven verhogen maar dat wordt dan meestal wel beargumenteerd.
De kosten voor de dienstverlening zijn verhoogd?
Dat zal ongetwijfeld maar het zenderaanbod op digitaal is nog steeds mager, voor extra zenders moet straks ook betaald gaan worden.
De turkse zenders en zoover, hyves ik kijk er niet naar, analoog is nog steeds matig qua beeld (kijk nooit analoog maar betaal er wel voor)
Er werd hier gemeld dat er wellicht een snelheidsverhoging aan zat te komen, 50-50 is voor mij meer dan genoeg, ik zou dan liever een downgrade zien naar bv 24-24 en dan een korting op je abbo.
Ik heb ff gekeken maar als je de afzeg links bekijkt zie je dat ie aan het hoofd account is gestuurd,en aan de bijgemaakte accounts.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:08:
Ontvang net 3x dezelfde mail over de tariefsverhoging.
Vandaar dat ik um 4 keer had, heb een hoofdaccount,en 3 andere alias accounts.
Qua dienstverlening is er idd bij mij althans niets veranderd alleen komt xms qua prijs nu zelfs over de basis prijzen van ziggo heen terwijl ziggo nu (download) zelfs sneller is dan xms.. Maar goed ik heb nog nooit meegemaakt dat door een discussie over de prijzen en dienstverlening een provider is terug gekomen op de prijsverhogingen, kpn en ziggo hebben de prijs ook wel verhoogd maar procentueel is XMS nu wel een topper.
De opmerking over dat je je abonnement stop mag zetten is ook een beetje een wassen neus,het betreft hier in alle gevallen de oude klanten en die hadden dat recht toch al...
[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 30-12-2009 16:17 ]
Kreeg hem net ook opeens 2 maal binnen 
@ nick, klopt dat zag ik ook al
@ nick, klopt dat zag ik ook al
[ Voor 30% gewijzigd door psychoclown op 30-12-2009 16:16 ]
Ik denk dat ze de prijzen iets rechter willen trekken met de de nieuwe abonnementen.
Een triple play kost bijvoorbeeld 54,95/maand als je nu een abonenment neemt. De "oude" prijzen zijn nu nog 50/maand
Dat gaat dus naar 51.50/maand
nog steeds goedkoper dan een nieuw abonnement maar het verschil is iets minder geworden.
(of zou het inflatie zijn?
) Ik ben in ieder geval blij dat ik me daar niet mee hoef te bemoeien.
Een triple play kost bijvoorbeeld 54,95/maand als je nu een abonenment neemt. De "oude" prijzen zijn nu nog 50/maand
nog steeds goedkoper dan een nieuw abonnement maar het verschil is iets minder geworden.
(of zou het inflatie zijn?
Trouwens, Het staat als het goed is in de mail dat je deze meerdere kan krijgen, ik quote:
"Indien u meerdere mailadressen van XMS gebruikt kan het zijn dat u deze mail op meerdere adrssen ontvangt."
edit:
Dus ja er veranderd niet veel behalve dat je theoretisch een heel kort opzeg termijn hebt mocht je dat willen.
"Indien u meerdere mailadressen van XMS gebruikt kan het zijn dat u deze mail op meerdere adrssen ontvangt."
edit:
Je mag nu alleen tot 31 januari opzegging met een opzeg termijn tot 1 februari.Nick39 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:15:
[...]
De opmerking over dat je je abonnement stop mag zetten is ook een beetje een wassen neus,het betreft hier in alle gevallen de oude klanten en die hadden dat recht toch al...
Dus ja er veranderd niet veel behalve dat je theoretisch een heel kort opzeg termijn hebt mocht je dat willen.
[ Voor 55% gewijzigd door Yogoi op 30-12-2009 16:21 ]
mijn abonnement ( alleen internet en telefonie) is van €36,90 naar €40,00 gegaan. (via XMS)
Onbeperkt bellen via XMS, 9,95
Dan nog 66,50 voor Ziggo's alles in een.
9,95 voor het plus pakket digitale tv (via Ziggo)
14,95 voor het film 1 pakket (via Ziggo)
3,95 voor HD pakket (via Z|iggo)
8,95 maand voor de newsserver.. (via newsxl)
Het loopt aardig op zo,en de xms dienst had ik er alleen nog maar bij om te kunnen testen of ziggo meerwaarde bood of gelijk was qua internet en telefonie.. en tot nu toe ben ik van mening dat Ziggo in elk geval niet onder doet dus ik vrees dat de balans toch echt doorslaat naar Ziggo,dan vallen die 40 euro per maand in elk geval weg... want dubbel 50 mbits internet en dubbel telefonie om te testen voor 40 euro per maand wordt wel wat luxe... ik hoop nog steeds dat XMS een gebaar gaat doen qua snelheid maar anders....
Onbeperkt bellen via XMS, 9,95
Dan nog 66,50 voor Ziggo's alles in een.
9,95 voor het plus pakket digitale tv (via Ziggo)
14,95 voor het film 1 pakket (via Ziggo)
3,95 voor HD pakket (via Z|iggo)
8,95 maand voor de newsserver.. (via newsxl)
Het loopt aardig op zo,en de xms dienst had ik er alleen nog maar bij om te kunnen testen of ziggo meerwaarde bood of gelijk was qua internet en telefonie.. en tot nu toe ben ik van mening dat Ziggo in elk geval niet onder doet dus ik vrees dat de balans toch echt doorslaat naar Ziggo,dan vallen die 40 euro per maand in elk geval weg... want dubbel 50 mbits internet en dubbel telefonie om te testen voor 40 euro per maand wordt wel wat luxe... ik hoop nog steeds dat XMS een gebaar gaat doen qua snelheid maar anders....
Zeg hallo, ik lees prijsverhoging,denk je dat ik dan nog doorleesYogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:19:
Trouwens, Het staat als het goed is in de mail dat je deze meerdere kan krijgen, ik quote:
Verwijderd
Ik zat es te spelen met een USB keyboard aan de mn amino 110. Het volgende kreeg ik werkend:
- ctrl-t enabled debug mode
- shift-m geeft t menu, met daarin dan debug
Debug menu geeft ondere andere about:blank, maar veel kun je niet met die opera browser..
Debug menu geeft ondere andere about:blank, maar veel kun je niet met die opera browser..
Ik snap niet dat xms niet gewoon net als Ziggo een webbased tv deel maakt.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:41:
Ik zat es te spelen met een USB keyboard aan de mn amino 110. Het volgende kreeg ik werkend:
Bij Ziggo kun je gewoon inloggen,er wordt gekeken of je ip bij Ziggo vandaan komt waarna je de reguliere zenders gewoon op je pc kunt bekijken..lekker met je laptopje in bad tv kijken.
Volgens mij is de amino keyboard trouwens remote, dat zou betekenen dat je met infra rood meer opties kan krijgen,dat zou natuurlijk ook,als iemand de moeite wilde doen of al heeft gedaan,met een harmony remote kunnen worden ge-emuleerd...
Verwijderd
Tis inderdaad een IR keyboard. De USB aansluiting is voor game controllers enzo. Maar aangezien het gewoon een linux kernel is met HID en USB support... ;o)Nick39 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:13:
[...]
Ik snap niet dat xms niet gewoon net als Ziggo een webbased tv deel maakt.
Bij Ziggo kun je gewoon inloggen,er wordt gekeken of je ip bij Ziggo vandaan komt waarna je de reguliere zenders gewoon op je pc kunt bekijken..lekker met je laptopje in bad tv kijken.
Volgens mij is de amino keyboard trouwens remote, dat zou betekenen dat je met infra rood meer opties kan krijgen,dat zou natuurlijk ook,als iemand de moeite wilde doen of al heeft gedaan,met een harmony remote kunnen worden ge-emuleerd...
Maar zo te zien heeft onze firmware image niet al te veel support voor een keyboard. En over dat met die harmony had ik al wat dingen gezien op hun forum idd.
En een web ding maken is niet zo heel moeilijk hoor.. VLC heeft tegenwoordig gewoon een webplugin.
Een stukje voorbeeldcode (ik heb de streaming adressen maar even ge-xxx-ed):
<html>
<body>
<OBJECT classid="clsid:E23FE9C6-778E-49D4-B537-38FCDE4887D8"
codebase="http://downloads.videolan.org/pub/videolan/vlc/latest/win32/axvlc.cab"
width="400" height="300" id="vlc" events="True">
<param name="ShowDisplay" value="True" />
<param name="AutoLoop" value="True" />
<param name="AutoPlay" value="True" />
<param name="Volume" value="100">
</OBJECT>
<br>
<a href="javascript: document.vlc.play();">Play</a>
<a href="javascript: document.vlc.stop();">Stop</a>
<a href="javascript: document.vlc.playlistPrev();">Prev</a>
<a href="javascript: document.vlc.playlistNext();">Next</a>
<script language="javascript">
// <!--
var id=document.vlc.addTarget("udp://@xxx.xxx.xxx.xxx:xxxx",null,4+8,-666);
-->
</script>
</body>
</html>
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 21:23 ]
Ik zie het probleem niet zo, ik betaal sinds juni 2005 € 50,00 dus dat het nu naar € 51.50 vind ik normaal.Yogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:17:
Ik denk dat ze de prijzen iets rechter willen trekken met de de nieuwe abonnementen.
(of zou het inflatie zijn?) Ik ben in ieder geval blij dat ik me daar niet mee hoef te bemoeien.
Ik had al veel eerder een prijsverhoging verwacht. Ik hoop alleen niet dat ik nu iemand op een idee breng
Het is alleen dat de prijsverhoging niet evenredig is verdeeld.wiebo66 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:24:
[...]
Ik zie het probleem niet zo, ik betaal sinds juni 2005 € 50,00 dus dat het nu naar € 51.50 vind ik normaal.
Ik had al veel eerder een prijsverhoging verwacht. Ik hoop alleen niet dat ik nu iemand op een idee breng
Als de kosten stijgen,zou dat voor iedereen even veel moeten zijn.
Maar de laagste en minste abonnementen stijgen het meest in prijs.
Een beetje moeilijk te verkopen dat als de kosten gestegen zijn, ik meer moet betalen terwijl ik veel minder producten gebruik en dus veel minder kosten "veroorzaak" .
Het is meer een marketing stunt om de mensen die de laagste abonnementen hebben over te halen om voor dat weinige verschil er dan nog maar wat bij te nemen.
Ik lig ook niet enorm wakker om die 3,10 die mijn abonnement stijgt,maar als het om de kosten zou gaan zou een pakket waar alles in zit duurder moeten zijn dan een pakket waar bijna niets in zit.
Of de laagste pakketten worden dubbel gepakt en de hoogste ontzien,of die toegenomen kosten ( een B.S. reden) worden oneerlijk verdeeld.
Die gestegen kosten worden mede veroorzaakt door de "gratis" antivirus pakketjes die uitgedeeld gaan worden en met veel bombarie werden aangekondigd,gratis bestaat niet en dus mogen wij die dokken,en daar komt onze prijssstijging vandaan.
Hadden ze die "gratis" anti virus software nou niet weg gegeven dan had de prijs niet of minder gestegen,en iedereen kan gewoon gratis avg of avast of iets dergelijks op zijn pc zetten.
Die 3 euro zijn me worst,maar dat gratis virussetje dat ik toch niet gebruik omdat ik allang virus software heb, zijn een koekje uit eigen doos,die betaal ik zelf.
XMS had ook kunnen wijzen op die gratis producten,microsoft heeft nu essentials,ook gratis anti virus software,dan waren de kosten niet gestegen en had de prijsverhoging niet nodig geweest.
Prijsstijging door gestegen kosten terwijl je gratis anti virus software gaat weg geven,is natuurlijk een B.S. reden... het grotere tv pakket moet ook bekostigd worden ook al neem ik die niet af,maar stop die kosten dan in degene die dat wel afnemen en laat niet de laagste pakketten het meeste stijgen.
Of gebruik op zijn minst een echt excuus.
[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 30-12-2009 23:19 ]
Verwijderd
Vreemd dat ik het bericht drie maal krijg met vijf emailadressen; blijkbaar volstrekt willekeurig, maar goed het klopt dat ik het meer dan eenmaal ontvangt.Yogoi schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:19:
Waarom niet eenmaal net als de facturen?
Jammer is dat ik absoluut niet snap hoe de verschillende verhogingen in elkaar steken:
[Sorry voor de rare opmaak, maar ik weet zo snel niet hoe ik een tabeltje kan maken]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>.>>>>>Huidig>>>>Nieuw>>>Verschil
Internet,Telefoon, Radio en TV >>€ 50>>>>>€51,50>>>>€1,50
Internet en Telefoon >>>>>>>>> €36,90>>> €40,00>>>>€3,10
Internet. Radio en TV>>>>>>>> €42,90>>> €44,95>>>> €2,05
Internet>>>>>>>>>>>>>>>>>> €32,95>>> €34,95>>>> €2,00
Telefoon, Radio en TV>>>>>>>>€27,95>>> €29,95>>>> €2,00
Als iemand me de logica hiervan uit kan leggen, vooral met als redenatie de gestegen kosten van de dienstverlening, blijf ik beslist abonnee!!!!!
Leg mij het maar eens uit Folkert of een van je vazallen.
@Olddutch:
Max was 3 mails per account.
(wel vreemd dat nick er 4 ontving?misschien een auto forward ergens?)
@Loveparade:
En? Werkt het met nieuwe CATV module wel goed?
(wel goed dat je vroeg bent opgestaan
)
Edit:
Ok het werkte dus 5 minuten? vreemd. maar als het goed is helpt mijn collega je op dit moment verder.
Max was 3 mails per account.
(wel vreemd dat nick er 4 ontving?misschien een auto forward ergens?)
@Loveparade:
En? Werkt het met nieuwe CATV module wel goed?
(wel goed dat je vroeg bent opgestaan
Edit:
Ok het werkte dus 5 minuten? vreemd. maar als het goed is helpt mijn collega je op dit moment verder.
[ Voor 30% gewijzigd door Yogoi op 31-12-2009 09:52 ]
Het was even goed, maar nu helaas modulatie in beeld, niet continue, maar wel erg vervelend.
Eigenlijk wil ik wel eens zo'n Amino testen met een homeplugoplossing, als dat werkt, kan dat nog een alternatief zijn. Ik begrijp dat er geen mogelijkheid is om zo'n apparaatje even te "lenen" om te testen, maar om nu te gaan gokken en 90 euro uit te geven en dan toch niet tevreden zijn vind ik ook zo wat.
Eigenlijk wil ik wel eens zo'n Amino testen met een homeplugoplossing, als dat werkt, kan dat nog een alternatief zijn. Ik begrijp dat er geen mogelijkheid is om zo'n apparaatje even te "lenen" om te testen, maar om nu te gaan gokken en 90 euro uit te geven en dan toch niet tevreden zijn vind ik ook zo wat.
GerkeP
check anders even op nieuwlandopglasvezel.nl
Daar zijn een aantal mensen die homeplugs gebruiken.
Dit werkt bij de meesten gewoon goed. Wat ik wel gemerkt heb is dat het te adviseren is om de amino eerst met een utp aan te sluiten op de modem zodat deze geupdate is (dus even emt stroom en UTP in de meterkast voor een uurtje)
Daarna werkt het normaal gesproken met een homeplug. Mensen op de CSD mogen alleen niet garanderen dat het werkt omdat het af en toe voorkomt dat dit toch bij een klant niet lukt (of dat aan de klant ligt of iets anders durf ik niet te zeggen)
Daar zijn een aantal mensen die homeplugs gebruiken.
Dit werkt bij de meesten gewoon goed. Wat ik wel gemerkt heb is dat het te adviseren is om de amino eerst met een utp aan te sluiten op de modem zodat deze geupdate is (dus even emt stroom en UTP in de meterkast voor een uurtje)
Daarna werkt het normaal gesproken met een homeplug. Mensen op de CSD mogen alleen niet garanderen dat het werkt omdat het af en toe voorkomt dat dit toch bij een klant niet lukt (of dat aan de klant ligt of iets anders durf ik niet te zeggen)
Wellicht een vraag die al vele malen eerder gesteld, maar krijgen de vaste ip adressen ook een dns entry? (ivm met eigen webserver/pop/smtp...?
alvast bedankt!
alvast bedankt!
OU812?
Folkert zal je hier beslist niet meer zien.
Er is geen uitleg mogelijk,vorige maand kregen we nog een euforisch mailtje over 2010 waar eigenlijk niets in stond,maar wel gratis anti virus pakketjes.
Terwijl elk surfend mens zijn maatregelen heeft getroffen.
En een maand er op worden alle abonnementen duurder door gestegen onkosten.
Besluit dan om bv niet die anti virus pakketjes uit te delen ( is immers je eigen verantwoording) dan stijgen de kosten niet of minder,en hoef je de prijzen niet te verhogen.
Zo van schat we geven echt teveel geld uit, we moeten minderen,zullen we die LCD even kopen ?
Als je ziet dat je er qua kosten niet uit gaat komen,dan ga je geen extra geld uitgeven.
En dan gaat dat belabberde analoge beeld pakket waar in Leiden na alle metingen bij mij thuis (terwijl ik de dienst niet eens afneem maar ik de mensen toestond om anderen te helpen) ook nog weer eens omhoog.
Die 3,10 betaal ik met plezier maar kom dan wel met een echte reden aan.
Yogoi neem ik niets kwalijk,dus daar ga ik zeker niet tegen zeiken,die maakt het beleid niet,net als Denan niet.
Held Folkert die zich vaker zou laten zien,zijn post niet beantwoord,die zou nou eens echt met een goede reden moeten komen.
Als je ziet dat je er qua kosten niet uit komt,dan deel je ook geen "gratis" anti virus pakketjes uit.
En ik snap echt niet waarom mijn pakket nu het meest omhoog is gegaan,voor die kreupele telefoon dienst ?
Die zo betrouwbaar is dat er een extra Ziggo telefoon klaar staat als xms het weer niet doet ?
Dus of mijn abonnement betaalt mee aan de nieuwe projectjes die worden opgestart ( dus een vraagbundeling elders kost mij geld) of ik betaal mee aan de verbetering van het digitale pakketwat ik niet afneem.
Maar hoe meer diensten je afneemt des te minder je hoeft te betalen,dus omdat de andere diensten niet afgenomen worden betaal ik een boete.
Doe het dan eerlijk en verhoog alle abonnementen met een zelfde bedrag of percentage.
En dan gaat het me dus niet om die 3,10 want ik kies er zelf voor om xms nog naast mijn Ziggo te houden.
We zijn het afgelopen jaar getrakteerd op prijsverhogingen van telefonie,dus die kosten kunnen ook niet gestegen zijn..
Kom nu eens met een echte verklaring XMS, welke kosten,die we toch allemaal al betaalden,zijn nu zo gestegen ,wil Reggefiber sneller centjes zien,vallen de abonneetjes tegen ?
Teveel mensen opgezegd ?
Gat in het handje ?
Wilde Folkert een duurdere auto ?
Compenseert xms door een snelheidsverhoging van bv 75/75 ??
Zoals Olddutch2 al zegt,ik wil best die verhoging betalen maar leg dan wel ff uit hoe de verdeling zo tot stand kon komen,want in mijn geval met alleen internet en telefonie,dat ik ook niet kan opzeggen anders verander ik van abonnement en betaal ik nog meer,is het gewoon een boete.
En jij ook een gelukkig nieuwjaar!
Volgens mij doen ze het gewoon expres om jou te pesten. Net zo lang tot je weg bent. Sommige klanten wil je gewoon niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Haha, dat zou wel eens de reden kunnen zijn.Fiber schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:29:
[...]
En jij ook een gelukkig nieuwjaar!![]()
Volgens mij doen ze het gewoon expres om jou te pesten. Net zo lang tot je weg bent. Sommige klanten wil je gewoon niet.
Verwijderd
Ik denk dat de verhoging van de prijzen, i.p.v. verhoging van de snelheid het goede nieuws [voor xms] is voor 2010!Nick39 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:15:
[...]
Folkert zal je hier beslist niet meer zien.
Er is geen uitleg mogelijk,vorige maand kregen we nog een euforisch mailtje over 2010 waar eigenlijk niets in stond.....
En een maand er op worden alle abonnementen duurder door gestegen onkosten.
We hebben natuurlijk wel een keer gratis een update van 24 naar 50 gekregen.
En wat mij betreft mogen ze ook de prijzen gewoon voor iedereen hetzelfde maken, maar kom dan niet met onverklaarbare verhogingen onder het mom van gestegen kosten van de dienstverlening.
Klachten heb ik nog steeds niet, maar erg veel verbeteringen zie ik ook niet.
Gemiddeld krijg ik nog steeds minimaal 50 spam emaills per dag, ondanks de 'heavy' instelling en ik blijf het zeer merkwaardig vinden dat een emailadres tweemaal wordt uitgegeven, waardoor ik nog steeds email krijg bestemd voor een oud abonnee.
Als je De Hazenkamp in Nijmegen alleen binnen kunt halen als je iedereen daar 100 geeft voor de prijs van 50 krijg ik wel enigszins het idee dat anderen daarvoor moeten bloeden.
Ik heb in ieder geval een maand om eens om me heen te kijken naar andere aanbieders, wat ik anders niet gedaan zou hebben, ook al kan ik allang elke maand opzeggen.
Overigens iedereen een rustige jaarwisseling toegewenst en een voorspoedig nieuwjaar.
Mwah, zonder de werkelijke bedragen van de verhoging te kennen is het nog wat vroeg. Mischien is het gewoon een redelijke prijsstijging van een paar euro die netje met de inflatie e.d. meeloopt. Dat is vrij normaal.Edit: had niet gezien dat er een link in de mail stond.
Aan de andere moet XMS wel hun prijs/kwaliteit verhouding goed houden want met name de digitale TV-dienst loopt functioneel en in zenderaanbod achter op andere partijen in de markt. Prijsverhoging kan best nodig zijn om de digitale TV dienst inhoudelijk concurrerend te krijgen.
Persoonlijk wik ik vooral weten of de digitale TV-dienst daadwerkelijk beter wordt na een prijsverhoging.
Aan de andere moet XMS wel hun prijs/kwaliteit verhouding goed houden want met name de digitale TV-dienst loopt functioneel en in zenderaanbod achter op andere partijen in de markt. Prijsverhoging kan best nodig zijn om de digitale TV dienst inhoudelijk concurrerend te krijgen.
Persoonlijk wik ik vooral weten of de digitale TV-dienst daadwerkelijk beter wordt na een prijsverhoging.
[ Voor 4% gewijzigd door ari3 op 31-12-2009 13:07 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verwijderd
kan iemand mij vertellen wanneer AP1 in Wijchen online gaat? op glashart.nl stond dat het januari zou zijn. maar wanneer precies?
Jammer dat XMS de prijzen omhoog gooit. Ook ik begrijp het totaal niet. Tv is ondermaats, telefoon is onbetrouwbaar, internet is goed maar niet beter dan de concurrentie (als je geen server hebt draaien en niet 24/7 films aan het uploaden bent tenminste), de kwaliteit van de Servicedesk heb ik sinds de mooie pionierstijd bij XMS flink minder zien worden, de concurrentie neemt toe, hebben scherpe prijzen, komen met scherpe lok-aanbiedingen (gratis HD-Amino met harddisk bij Tele2), en kwamen het afgelopen jaar met nieuwe diensten die XMS nog niet eens hardop durft te beloven...
Verwijderd
Bij deze Wens ik iedereen ook alvast een goed en gezond 2010 toe!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2010 01:50 ]
Van hetzelfde, ook uiteraard aan de rest die dit topic leest!Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 19:52:
Bij deze Wens ik iedereen ook alvast een goed en gezond 2010 toe!
Hmm net for 1 a 2 seconden viel het internet compleet weg en was meteen weer terug.. iemand anders last van? Arnhem btw
[ Voor 20% gewijzigd door psychoclown op 31-12-2009 20:37 ]
Verwijderd
ik ga niet voor XMS denk ik. bij UPC heb je voor minder geld qua telefonie en tv/radio meer betrouwbaarheid, keuze en dergelijke.
Mja,maar de mensen die die dienst niet gebruiken betalen er dan het meest voor,volgens mij mag dat niet eens, ach de werkelijke reden krijgt niemand te horen en verder blijft het slikken of stikken.ari3 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:04:
Een prijsaanpassing vind ik ook absoluut niet erg alleen de verdeling klopt voor geen kanten.
Ik heb mezelf op mei 2010 vastgezet om het verschil tussen xms en ziggo te testen.
Qua analoog,digitaal en telefonie verslaat Ziggo xms genadeloos, qua internet scoren ze gelijk ( behalve de crappy upload van Ziggo ) het alles in een pakket van ziggo kost iets meer dan xms (hoogste pakket) maar behoeft daarentegen geen newsserver abbo en dan scheelt het nog 5 euro per maand,daarentegen zijn de kosten van het plus en HD pakket van Ziggo weer lager dus per saldo is xms niet meer goedkoper dan Ziggo.
Kijk je de bedragen die nieuwkomers bij XMS moeten dokken,dan kan ik me voorstellen dat er niemand gaat overstappen,want dan is Ziggo zelfs goedkoper.
Ik was al bang toen KPN/reggefiber XMS ging inlijven dat de kosten zouden gaan stijgen.
Dus in mei maak ik de balans op,maar die slaat op dit moment uit richting Ziggo.
Op concurrentie nivo begrijp ik echt niet waar XMS mee bezig is,het enige dat beter is,is de upload.
Maar goed,aangezien niemand van XMS zich geroepen voelt om uit te leggen waarom er totaal geen verhouding is tussen de prijsverhoging per pakket en waarom ik per jaar dan 35 euro extra moet betalen hou ik er lekker over op,neem een overgebleven appelflap en ga eens lekker bij de kids zitten.
Ik hoop dat XMS inziet dat zelfs met het nieuwe digitale pakket ze zal moeten uitblinken in lagere prijzen of hogere snelheden,want voor de rest heeft qua diensten en prijzen de kabel haar allang ingehaald.
Sorry, maar om de redenen die jij noemt ben ik een hele poos geleden juist bij UPC weg gegaan. Omdat internet en telefonie niet betrouwbaar waren, omdat je TV pas hebt vanaf 17,50 voor slecht analoog beeld en pas vanaf 20 als je digitaal wil (zonder PVR want dan ben je nog meer per maand kwijt).Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 09:05:
ik ga niet voor XMS denk ik. bij UPC heb je voor minder geld qua telefonie en tv/radio meer betrouwbaarheid, keuze en dergelijke.
En reken bij UPC ook maar op de jaarlijkse prijsverhogingen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ook voor mij zorgt deze prijsverhoging precies voor een te hoog prijspunt en dus een reden om rustig aan eens rond te gaan kijken naar een (ADSL) alternatief. Hier kan ik dan namelijk inmiddels toch een goede 200 euro per jaar op winnen voor een iets lagere snelheid. Bijvoorbeeld met een Telfort of Scarlet via Teletrends actie.Krizna schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:54:
Jammer dat XMS de prijzen omhoog gooit. Ook ik begrijp het totaal niet. Tv is ondermaats, telefoon is onbetrouwbaar, internet is goed maar niet beter dan de concurrentie (als je geen server hebt draaien en niet 24/7 films aan het uploaden bent tenminste), de kwaliteit van de Servicedesk heb ik sinds de mooie pionierstijd bij XMS flink minder zien worden, de concurrentie neemt toe, hebben scherpe prijzen, komen met scherpe lok-aanbiedingen (gratis HD-Amino met harddisk bij Tele2), en kwamen het afgelopen jaar met nieuwe diensten die XMS nog niet eens hardop durft te beloven...
In theorie is 50Mb/s namelijk leuk en stabiel en lage ping, maar het internet en alle diensten die ik erop gebruik zijn nog lang niet op dat niveau. 20Mb/s is dan dus snel/stabiel/lage ping genoeg om dit alles te faciliteren.
Uhm... Ik blijf het raar vinden om voor een prijs verhoging van 1.5 per maand om dan te gaan roepen dat het te duur word....
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Same here. Men is ook de prijsverlaging van het 100/100 abbo vergeten lijkt het wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2010 16:08 ]
Verwijderd
Ik ga niet elke keer reageren als iemand iets schrijft, maar blijkbaar heeft u de discussie niet zo goed gevolgd.pieterbas12 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:04:
Uhm... Ik blijf het raar vinden om voor een prijs verhoging van 1.5 per maand om dan te gaan roepen dat het te duur word....
€1,50 geldt maar alleen voor het volledige pakket, anderen, die minder afnemen hebben hogere opslagen, die niet zonder meer te verklaren zijn.
Bovendien ging het niet zo zeer om de verhoging, maar om de redenatie erachter, n.l. gestegen kosten van de dienstverlening.
Daarboven geldt dat door het optrekken van de tarieven, andere providers in het zicht komen en wellicht aantrekkelijker worden.
@ciris
Wanneer dat geen betrekking heeft op jezelf, valt er niets te vergeten.
In De Hazenkamp heeft iedereen 100 voor de prijs van 50 en verder zullen het geen duizenden abonnees zijn die een 100/100 abonnement afnemen.
Verwijderd
[
je hebt nu zo'n alles in 1 pakket voor 45 per maand inclusief de kosten van analoge tv wat normaal 17 euro is. en bij ons is vanaf vandaag de prijs voor analoog tv nog maar iets van 10,50 (wijchen). dus dan is het misschien nog maar 38 euro per maand. dan heb ik internet, weliswaar niet zo snel als XMS maar dat moet dan maar, radio/digitale starter tv en telefonie. dan wil ik nog sport 1 en eredivisie (is 15 euro erbij) en dan nog een tweede box met pvr functie (is 9 euro) dan ben ik voor 52 euro per maand klaar.eymey schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 11:50:
[...]
Sorry, maar om de redenen die jij noemt ben ik een hele poos geleden juist bij UPC weg gegaan. Omdat internet en telefonie niet betrouwbaar waren, omdat je TV pas hebt vanaf 17,50 voor slecht analoog beeld en pas vanaf 20 als je digitaal wil (zonder PVR want dan ben je nog meer per maand kwijt).
En reken bij UPC ook maar op de jaarlijkse prijsverhogingen.
Sinds de 31e ook XMS Internet + Telefonie
Eerst werkte de telefoon niet maar dat is op 31 december 19.00 opgelost
Verbinding loopt lekker Download speed: 5206.58 KB/s
Eerst werkte de telefoon niet maar dat is op 31 december 19.00 opgelost
Verbinding loopt lekker Download speed: 5206.58 KB/s
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Klopt, maar dat was wel 1 van de dingen waar men toenertijd erg hard om liep te zeiken. En blijkbaar nemen ze het dan niet af.@ciris
Wanneer dat geen betrekking heeft op jezelf, valt er niets te vergeten.
In De Hazenkamp heeft iedereen 100 voor de prijs van 50 en verder zullen het geen duizenden abonnees zijn die een 100/100 abonnement afnemen.
Een hoop mensen zijn alleen maar aan het zeiken om het zeiken. Because we can......
DNS servers, nooit problemen mee. Mail servers, nooit problemen mee. Bij ieder scheet die er gelaten word barst meteen de hel los terwijl er niets aan de hand is.
Je moet je ook realiseren dat je degene met de problemen ed. altijd het meeste geluid maken.Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:17:
[...]
Klopt, maar dat was wel 1 van de dingen waar men toenertijd erg hard om liep te zeiken. En blijkbaar nemen ze het dan niet af.
Een hoop mensen zijn alleen maar aan het zeiken om het zeiken. Because we can......
DNS servers, nooit problemen mee. Mail servers, nooit problemen mee. Bij ieder scheet die er gelaten word barst meteen de hel los terwijl er niets aan de hand is.
Zelf heb ook 0.0 problemen met de DNS, geen last van spam (ok ik gebruik het mailadres verder ook niet maar mijn studentenmail ook niet en daar krijg ik soms wel viagra spam) en internet doet het gewoon super.
Enige waar dan wel nog eens problemen mee zijn is de telefonie al is dat geloof ik de laatste tijd vrijwel afgenomen.
Verwijderd
Inderdaad ook hier niets dan positief:
- Internet werkt fantastisch, doorvoersnelheden worden prima gehaald. DNS ook prima.
- Telefoon 1 keer iets gemerkt, verder nooit problemen
- Televisie, analoog werkt prima, digitaal is een product wat nog enkele stappen moet maken, maar ach, geef ze hun tijd, ik geloof nooit dat XMS het hier bij laat. Juist het glasvezelmedium biedt onbegrensde mogelijkheden. De oprichting van Glashartmedia bevestigd dit volgens mij.
En die tariefsverhoging...daar moet ook geinvesteerd worden, geef ze hun tijd. (De eerste 6 maanden van mijn abonnement heb ik 20 euro betaald ipv 50, daar moet denk ik geld bij).
Ik pleit voor een forum waar afnemer en aanbieder met opbouwende kritiek de dienstverlening verder verbeteren en dat vind ik op dit forum niet meer sinds alle diensten stabiel werken.
XMS succes met alle ontwikkelingen de komende periode.
- Internet werkt fantastisch, doorvoersnelheden worden prima gehaald. DNS ook prima.
- Telefoon 1 keer iets gemerkt, verder nooit problemen
- Televisie, analoog werkt prima, digitaal is een product wat nog enkele stappen moet maken, maar ach, geef ze hun tijd, ik geloof nooit dat XMS het hier bij laat. Juist het glasvezelmedium biedt onbegrensde mogelijkheden. De oprichting van Glashartmedia bevestigd dit volgens mij.
En die tariefsverhoging...daar moet ook geinvesteerd worden, geef ze hun tijd. (De eerste 6 maanden van mijn abonnement heb ik 20 euro betaald ipv 50, daar moet denk ik geld bij).
Ik pleit voor een forum waar afnemer en aanbieder met opbouwende kritiek de dienstverlening verder verbeteren en dat vind ik op dit forum niet meer sinds alle diensten stabiel werken.
XMS succes met alle ontwikkelingen de komende periode.
De vogelbuurt in Veenendaal-west is ook aangesloten en sinds 1 januari 2010 werkt mijn internetverbinding.
Nu moet alleen nog ons telefoonnummer van het huidige abbonement overgezet worden naar ons XMS abbo.
tevens heb ik nu de mogelijkheid gehad om het kastje van digitale tv te bestellen en heb ik voor het kastje zonder HDTV gekozen omdat het zenderaanbod met HDTV minimaal is momenteel en de meerprijs niet opwoog tegenover het geleverde product.
Ondanks dat wij van te voren hebben aangegeven dat we ons oude telefoonnummer wilden meenemen is ons toch een nieuw telefoonnummer toebedeeld.
Als ik iets aan het geleverde product had willen veranderen zou dat het volgende zijn geweest.
-Bij oplevering van glasvezel ook direct het bestelde kastje voor digitale tv/HDTV beschikbaar stellen
-telefoonnummer overzetten naar nieuw abbo
-dit zou kunnen door middel van een formulier waarin we kenbaar kunnen maken hoe ons abbonement er uit zou moeten zien.
De functie van pas instellen als het abbonement ingegaan is vind ik namenlijk een dure optie omdat we dan alsnog 1 tot 2 maanden moeten betalen aan ons oude abbonement ivm opzegtermijn.
heb op dit moment internet werkend en niet anders dan lof over de geleverde verbinding.
De door mij gekochte draadloos router is wat dat betreft een grote aanfluiting maar daarover ga ik een ander topic openen omdat dit niets van doen heeft met XMS
Nu moet alleen nog ons telefoonnummer van het huidige abbonement overgezet worden naar ons XMS abbo.
tevens heb ik nu de mogelijkheid gehad om het kastje van digitale tv te bestellen en heb ik voor het kastje zonder HDTV gekozen omdat het zenderaanbod met HDTV minimaal is momenteel en de meerprijs niet opwoog tegenover het geleverde product.
Ondanks dat wij van te voren hebben aangegeven dat we ons oude telefoonnummer wilden meenemen is ons toch een nieuw telefoonnummer toebedeeld.
Als ik iets aan het geleverde product had willen veranderen zou dat het volgende zijn geweest.
-Bij oplevering van glasvezel ook direct het bestelde kastje voor digitale tv/HDTV beschikbaar stellen
-dit zou kunnen door middel van een formulier waarin we kenbaar kunnen maken hoe ons abbonement er uit zou moeten zien.
De functie van pas instellen als het abbonement ingegaan is vind ik namenlijk een dure optie omdat we dan alsnog 1 tot 2 maanden moeten betalen aan ons oude abbonement ivm opzegtermijn.
heb op dit moment internet werkend en niet anders dan lof over de geleverde verbinding.
De door mij gekochte draadloos router is wat dat betreft een grote aanfluiting maar daarover ga ik een ander topic openen omdat dit niets van doen heeft met XMS
computer voor alle werkzaamheden
maar een snelheidsverhoging naar 100/100 zal met de zelfde prijs ook goed zijn tenslotte gaat ziggo ook verder verhogen met de snelheid en verhogen ze de prijs nee.
1. Bij nieuwe aanmeldingen is dit inmiddels ook het geval, dat je direct kunt aangeven of je een Amino wilt of niet.Edwin van Cleef schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:30:
De vogelbuurt in Veenendaal-west is ook aangesloten en sinds 1 januari 2010 werkt mijn internetverbinding.
2. Dit kun je heel eenvoudig zelf regelen via 'Mijn XMS' of om even langs te gaan bij het XMS Huis. In principe krijgt iedereen een nieuw telefoonnummer van XMS totdat het nummer geporteerd word op deze lijn.
Op de aanmelding zelf kun je nummerbehoud niet aangeven, dit kan pas als het abonnement actief is (als je dit slim inplant dan heb je 'maar' 2/3 weken dubbele kosten). Het XMS huis kan je helpen bij deze planning.
Helemaal gelijk in, @mst!
Ik ken maar weinig aanbieders die NIET aan periodieke prijsverhogingen doen en ik ben er bijna van overtuigd dat XMS ook haar telefoniedienst en digitale tv dienst snel genoeg op orde zal brengen, zeker als je kijkt (de discussies hier een beetje gevolgd hebbende, heb helaas nog geen aansluiting bij ze) waar ze vandaan gekomen zijn.
Ik ken maar weinig aanbieders die NIET aan periodieke prijsverhogingen doen en ik ben er bijna van overtuigd dat XMS ook haar telefoniedienst en digitale tv dienst snel genoeg op orde zal brengen, zeker als je kijkt (de discussies hier een beetje gevolgd hebbende, heb helaas nog geen aansluiting bij ze) waar ze vandaan gekomen zijn.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
nogamaals de vraag.Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:24:
kan iemand mij vertellen wanneer AP1 in Wijchen online gaat? op glashart.nl stond dat het januari zou zijn. maar wanneer precies?
Je kunt het beste even bellen met Glashart.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
huisaansluitingen beginnen in de 2de week van januari, signaal wordt geleverd vanaf 1 fabruari.
Gekopieerd en geplakt van het Forum van Glasvezel Wijchen
Verwijderd
haha. dat is mijn thread die ik daar heb aangemaakt:P toen ik hier nogmaals vroeg was hij daar nog niet gereageerd. sindsdien nog niet gekeken. maar dat is fijn om te weten.
haha dat dacht ik al!Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:23:
haha. dat is mijn thread die ik daar heb aangemaakt:P toen ik hier nogmaals vroeg was hij daar nog niet gereageerd. sindsdien nog niet gekeken. maar dat is fijn om te weten.
Maar om je vraag hier te beantwoorden en andere laten weten dat die beantwoord is, hier ook nog maar gepost
Allebei wijchenaren dus!?
zijn er hier toevallig ook pilot testers van het nieuwe netwerk van xms?
Ja.
Ik zit op de 100 mbit verbinding als je dat bedoelt?
Ik zit op de 100 mbit verbinding als je dat bedoelt?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Heeft iemand hier ook het onderstaande gelezen op xmsnet.nl:
Hoe dan ook is er iets te melden over aanpassingen aan het Digitale TV pakket?
Sinds kort ben ik in het bezit van een Full HD LCD tv en moet zeggen dat ik geschrokken ben van de beeld kwaliteit. Het ziet er gewoonweg niet uit.
Eigenlijk zeggen ze hier dat de tarieven ongewijzigd blijven tot op het moment dat je van abonnementsvariant wijzigt? Dit sluit niet echt aan bij de genoemde verhoging als je het mij vraagt.Bestaande klanten
Heeft u zich voor aangemeld bij XMS voor 3 augustus 2009 en golden er op het moment van aanmelding andere tarieven? Ongeacht of uw aansluiting inmiddels al actief is, nog actief moeten worden of zelfs nog moet worden gebouwd, het tarief waarvoor u getekend heeft blijft geldig. Pas wanneer u van abonnementsvariant wijzigt gelden de nieuwe (huidige) tarieven gelden.
Hoe dan ook is er iets te melden over aanpassingen aan het Digitale TV pakket?
Sinds kort ben ik in het bezit van een Full HD LCD tv en moet zeggen dat ik geschrokken ben van de beeld kwaliteit. Het ziet er gewoonweg niet uit.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 15:13 ]
Wat bedoel je met "ziet er niet uit"?. En heb je het dan over het huidige digitale TV pakket? Als je van dag pakket zegt "ziet er niet uit", dan vraag ik me af of je ooit wel tevreden gaat zijn met de aankoop van je Full HD lcd tv. Dan vind je dvd er ook niet uit zien, want dat is (bij een beetje goed geproduceerde dvd) ong. gelijk aan de bandbreedte die XMS voor z'n streams gebruikt 
Standaard definitie beeld gaat er nooit 100% verbluffend mooi uit zien op een grote Full HD tv.
Standaard definitie beeld gaat er nooit 100% verbluffend mooi uit zien op een grote Full HD tv.
Verwijderd
Nou ik bedoel te zeggen dat de beeldkwaliteit werkelijk bedroevend is, ik zit tv te kijken alsof ik naar een slechte divx film zit te kijken. Hoe dan ook het beeld komt in de verste verte niet in de buurt van dvd kwaliteit, als ik een dvd aanzet of een HD download van bijvoorbeeld een Amerikaanse serie dan heb ik een strak beeld.
Nu moet ik bekennen dat in een Animo 110 ( zeg ik dat goed ? ) heb en dus geen HD kastje maar in vergelijking met dvd of HD bestanden is het beeld echt beroerd.
En ja ik ga zeker genieten van de tv, dvd-tje of HD kijken is een beleving op zich als ik bedenk hoe dit voorheen was op ons toch wel wat kleinere breedbeeld beeldbuisje.
Uiteraard ben ik me bewust dat het moeizaam is om dingen fatsoenlijk weer te geven op een groot LCD scherm, daarom heb ik bewust gekozen voor een niet al te groot scherm.
Wanneer ik Ziggo aansluit heb ik duidelijk een veel beter beeld dan met XMS.
Nu moet ik bekennen dat in een Animo 110 ( zeg ik dat goed ? ) heb en dus geen HD kastje maar in vergelijking met dvd of HD bestanden is het beeld echt beroerd.
En ja ik ga zeker genieten van de tv, dvd-tje of HD kijken is een beleving op zich als ik bedenk hoe dit voorheen was op ons toch wel wat kleinere breedbeeld beeldbuisje.
Uiteraard ben ik me bewust dat het moeizaam is om dingen fatsoenlijk weer te geven op een groot LCD scherm, daarom heb ik bewust gekozen voor een niet al te groot scherm.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 16:35 ]
Verwijderd
Dat staat er niet bijYogoi schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:50:
@Pat_:
Dat gaat om de mensen die na 3 februari actief zijn geworden met de "oude" tarieven.
Verwijderd
Denk dat er dan toch iets mis is: digitale tv van xms ziet er erg goed uit. Weet je heel zeker dat je digitaal aan het kijken bent?Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:33:
...
Verwijderd
Ja hoor dat weet ik zeker, tenminste ik heb niets anders dan de animo aangesloten.
Gebruik de afstandsbediening van de animo en kan de zaken als Hyves en uitzending gemist gebruiken.
Op afstand zijn blokjes zichtbaar om maar te zwijgen over hoe het beeld eruit ziet als je dichterbij komt.
Hoe dan ook de beeldkwaliteit is in vergelijking met Digitaal van Ziggo echt bedroevend te noemen.
Gebruik de afstandsbediening van de animo en kan de zaken als Hyves en uitzending gemist gebruiken.
Op afstand zijn blokjes zichtbaar om maar te zwijgen over hoe het beeld eruit ziet als je dichterbij komt.
Hoe dan ook de beeldkwaliteit is in vergelijking met Digitaal van Ziggo echt bedroevend te noemen.
Verwijderd
Maar heb je op die lcd tv al eens ziggo aangesloten gehad ?Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:29:
Ja hoor dat weet ik zeker, tenminste ik heb niets anders dan de animo aangesloten.
Want kijk als je over analoog XMS sprak zou ik zeggen, ja je hebt gelijk.
Maar digitaal van XMS is zeker NIET minder dan Ziggo, ik vind het duidelijk beter.
Want XMS geeft het signaal zo door als hun het binnen krijgen.
Ik zou dan toch eens te raden gaan of er niets aan je LCD tv mankeert,
of aansluiting van de tv.
Sluit de Amino anders is op een ander aansluitpunt van de tv aan.
Of kijk je kabel even na.
Ook kan je eens proberen de Amino even opnieuw de software te laten inladen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 17:39 ]
Verwijderd
Ja de LCD tv heb ik aangesloten op Ziggo en de andere stappen heb ik al geprobeerd. Kabels vervangen, Software opnieuw laden etc.
De LCD tv is nu net geen maand oud en alles werkt zoals het moet, ook digitale tv ( van Ziggo ) ziet er duidelijk beter uit dan het resultaat met XMS. Ik moet zeggen sommige zenders zijn wel strak andere duidelijk minder. Vooral rondom de logo`s van de Nederlandse zenders ( 1,2 & 3 ) is heel duidelijk te zien dat het beeld alles behalve straks is.
De LCD tv is nu net geen maand oud en alles werkt zoals het moet, ook digitale tv ( van Ziggo ) ziet er duidelijk beter uit dan het resultaat met XMS. Ik moet zeggen sommige zenders zijn wel strak andere duidelijk minder. Vooral rondom de logo`s van de Nederlandse zenders ( 1,2 & 3 ) is heel duidelijk te zien dat het beeld alles behalve straks is.
Verwijderd
Dan moet er toch iets mis zijn, hier alle logo's helemaal strak. Bewerkt je tv toevallig niet het beeld, zo ja: zet dat eens uit.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:14:
Ja de LCD tv heb ik aangesloten op Ziggo en de andere stappen heb ik al geprobeerd. Kabels vervangen, Software opnieuw laden etc.
En: toch wel via HDMI aangesloten?Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:01:
[...]
Dan moet er toch iets mis zijn, hier alle logo's helemaal strak. Bewerkt je tv toevallig niet het beeld, zo ja: zet dat eens uit.
Wellicht is het ook verstandig om even naar de beeldverhouding te kijken in het menu (HDMI: 16:9).
Het digitale beeld van XMS is significant (wat had ik altijd een hekel aan die term in wasmiddelreclames) beter dan het beeld van ziggo
Verwijderd
Ik heb sinds zaterdag een vast IP aangevraagd bij XMS.
Deze kreeg ik ook meteen keurig van hun in mijn overzichtje van gegevens.
Dus ik vol enthousiasme de gegevens in mijn Linksys WRT610N router gesmeten.
Gekozen voor Static IP en de gegevens overgenomen.
Echter kreeg ik geen verbinding met hun... Na weer terug te switchen naar Dynamic IP kreeg ik meteen een IP en kon ik weer internetten.
Daarna heb ik hem weer op static gezet en mijn XMS modem (packetfront) een nacht uit laten staan en de volgende dag weer proberen (om te zorgen dat hij alle mac adressen weer vrij geeft), alleen dit maakte verder ook niet uit.
Toen heb ik contact opgenomen met de supportafdeling van XMS, maar daar kreeg ik alleen te horen dat de lijn prima was, en dat ik mijn modem maar weer een uur uit moest zetten.
Als laatste poging dit dan nog maar een keer gedaan, maar dit helpt ook niet...
Iemand nog enig idee hoe dit opgelost kan worden?
Echter kreeg ik geen verbinding met hun... Na weer terug te switchen naar Dynamic IP kreeg ik meteen een IP en kon ik weer internetten.
Daarna heb ik hem weer op static gezet en mijn XMS modem (packetfront) een nacht uit laten staan en de volgende dag weer proberen (om te zorgen dat hij alle mac adressen weer vrij geeft), alleen dit maakte verder ook niet uit.
Toen heb ik contact opgenomen met de supportafdeling van XMS, maar daar kreeg ik alleen te horen dat de lijn prima was, en dat ik mijn modem maar weer een uur uit moest zetten.
Ze zeggen dat ze het statische ip gelijk doorvoeren maar dat is niet zo. Bij mij was dat de volgende dag. Toen kon ik geen dynamisch ip meer toegekend krijgen. Het statische ip werkte toen ook niet maar dat kwam omdat XMS het statische ip dubbel had uitgegeven.Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:44:
Ik heb sinds zaterdag een vast IP aangevraagd bij XMS.
ik heb hier echt een maf iets... mijn download is ruim 50 maar mijn upload komt niet boven de 10 mbits uit ??
Verwijderd
hmmm... dat betekend dus als ik van mijn werk thuis ben, maar weer even bellen met zeKrizna schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:07:
[...]
Ze zeggen dat ze het statische ip gelijk doorvoeren maar dat is niet zo. Bij mij was dat de volgende dag. Toen kon ik geen dynamisch ip meer toegekend krijgen. Het statische ip werkte toen ook niet maar dat kwam omdat XMS het statische ip dubbel had uitgegeven.
Verwijderd
Heb sinds begin december de glasvezelmodem in de meterkast! Alleen zijn ze vergeten de kabels te trekken onder de grond, (dat was gratis in veenendaal). Heb hierover gemaild en gebeld met XMSnet maar wordt niet veel wijzer,
Iemand hier die mij kan helpen
Iemand hier die mij kan helpen
Dit topic is gesloten.