XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:03
@offxms

Is bij de buren de kabel al wel aanwezig in de meterkast?
heeft de monteur nog iets gezegt toen bleek dat de glasvezelmodem niet op de glasvezel kon worden aangesloten.
Je kan eventueel proberen om contact op te nemen met het bedrijf dat de kabels legt XMS in namelijk niet degene die eigenaar is van het netwerk en het laat aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
@offxms: Vaag. Ze hebben bij het afmonteren dus ook nooit een verbindingstest met de pop gedaan? :S.

Echt, allemaal leuk en aardig dat glasvezel, maar de (manier van) aanleg is soms om treurig van te worden :r. In Almere op div. plekken allemaal gekloot met kapotte vezels of flats waarin de aanleg nog niet begonnen is (hoewel de kabels al onderaan klaar liggen) door tegenwerking van enkele bewoners, kapotte vezels of (een geval in Zeewolde) zelfs een kabel (die oranje) die gewoon door de woonkamer heen getrokken wordt ipv netjes via de kruipruimte. En dus plekken waar het niet goed gebeurt en waarna glashart ineens van niets weet en bewoners veel moeten neertellen om het alsnog goed te krijgen.....

Hier kan XMS natuurlijk niets aan doen maar come on, glasvezel heeft als ik zo om me heen luister nu al het imago een "pruts product" te zijn, op voorhand. Door de onprofessionele werkwijze van de kabel gravers (lelijk terug gelegde bestrating in de hele stad) en gedoe bij het afmonteren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abhaas schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:58:
@offxms

de glasvezelmodem is aangesloten end oet het ook. Ik heb het over het aanleggen van de kables binnenhuis. Van de gasvezelmodem naar de tv/telefoon en de router in de woonkamer (onder het huis)

Bij de buren is het ook aangesloten

Is bij de buren de kabel al wel aanwezig in de meterkast?
heeft de monteur nog iets gezegt toen bleek dat de glasvezelmodem niet op de glasvezel kon worden aangesloten.
Je kan eventueel proberen om contact op te nemen met het bedrijf dat de kabels legt XMS in namelijk niet degene die eigenaar is van het netwerk en het laat aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ooooooh het gaat over de kabels binnenshuis. Tsja, daar is Glashart niet voor verantwoordelijk ;). Als dat inderdaad een aanbieding was, dan lijkt me toch XMS daarvoor verantwoordelijk als je ook bij hen diensten gaat afnemen. Als ze het zelf niet doen, dan via een partij die het namens hen (op kosten van hen) doet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier was het:
Volker Wessels huurde een aannemer,die legde de fundering voor de wijkpop,wijkpop kwam kompleet op vrachtwagen aan en werd met kraan op de fundering gezet.
Bedrijf a groef de sleuven vanaf de wijkpop, een of ander turks loonbedrijf.
Grebbezicht en Volker Wessels legden daarin de hulzen,met een lus voor de deur.
Het Turkse bedrijf gooide de sleuven weer dicht.
Stam infraStructuur blies vervolgens de vezels door de buizen en tules heen.
Een installateur kwam stopkontakten in de meterkast aanleggen,
Toen kwamen ze er achter dat ons type huis anders is en dat de plek waar ze de kabel binnen wilden laten komen,midden in de huiskamer ipv de meterkast was.
Turkse loonbedrijf verlegde de kabel naar de plek waar de meterkast zat en gooide het gat weer dicht.
Het Turkse loonbedrijf gooide na een week voor de deur 3 tegels er uit, groef de kabel weer op en boorde een gat van buiten naar binnen (heel brok uit de muur van de meterkast )
XMS plaatste een plankje in de meterkast en bevestigde de DRG er op.
Turkse loonbedrijf groef een geul naar andere wijkpop ( duurde 5 weken)
Volker Wessels en Stam sloten onze wijkpop aan op de andere wijkpop.
Volker/Wessels sloot de glasvezel aan, XMS deed vervolgens iets met een laptoppie op een van de poorten van de DRG in mijn meterkast.
Toen werkte het.
Toen kwam het gasbedrijf, de gemonteerde plankjes zaten over een gaspijp en dat mocht niet.
Volker Wessels schroefde het plankje los en monteerde de DRG gewoon tegen de muur van de meterkast over het gat heen.
Klaar...
2 jaar later steken nog steeds overal oranje tules met vezels uit de grond bij de gevels van mensen die de monteurs niet binnen wilden laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
@Yogoi / Denan

vandaag kwam het bericht op frontpage langs dat de ADSL providers zelden de beloofde snelheid halen.
Dit is een uitgelezen kans voor de marketing afdeling om de voordelen van XMS en glasvezel te tonen.

Misschien is een samenwerking van de XMS, VW en Reggefiber marketingafdelingen wel een krachtig middel om de marktpositie verder te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:02:
[...]

En: toch wel via HDMI aangesloten? :)
Wellicht is het ook verstandig om even naar de beeldverhouding te kijken in het menu (HDMI: 16:9).

Het digitale beeld van XMS is significant (wat had ik altijd een hekel aan die term in wasmiddelreclames) beter dan het beeld van ziggo :)
Huh? De Amino110 heeft toch helemaal geen HDMI-uitgang...
Voor de duidelijkheid: hier is het beeld goed, het was niet mijn probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 15:17
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:14:
Ja de LCD tv heb ik aangesloten op Ziggo en de andere stappen heb ik al geprobeerd. Kabels vervangen, Software opnieuw laden etc.

De LCD tv is nu net geen maand oud en alles werkt zoals het moet, ook digitale tv ( van Ziggo ) ziet er duidelijk beter uit dan het resultaat met XMS. Ik moet zeggen sommige zenders zijn wel strak andere duidelijk minder. Vooral rondom de logo`s van de Nederlandse zenders ( 1,2 & 3 ) is heel duidelijk te zien dat het beeld alles behalve straks is.
Ga 'ns met je Amino langs bij 'n XMS huis in de buurt zou ik zeggen, digitale TV moet echt goed zijn hoor. Ook hier is 't kwalitatief beter dan het digitale signaal van Ziggo wat ik eerst had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:38:
Heb sinds begin december de glasvezelmodem in de meterkast! Alleen zijn ze vergeten de kabels te trekken onder de grond, (dat was gratis in veenendaal). Heb hierover gemaild en gebeld met XMSnet maar wordt niet veel wijzer,

Iemand hier die mij kan helpen
mja :) Hier ligt alles al maar is de 'collega die het dezelfde dag nog zou komen activeren' nog steeds niet langsgekomen.. Heb van Yogoi wel een telefoonnummer gekregen, maar alleen nog geen tijd gehad om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:14
ericjanvanputten schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:12:
@Yogoi / Denan

vandaag kwam het bericht op frontpage langs dat de ADSL providers zelden de beloofde snelheid halen.
Dit is een uitgelezen kans voor de marketing afdeling om de voordelen van XMS en glasvezel te tonen.

Misschien is een samenwerking van de XMS, VW en Reggefiber marketingafdelingen wel een krachtig middel om de marktpositie verder te versterken.
Volgens mij heeft XMS daar geen interesse in, hier in Tiel is alleen ADSL beschikbaar omdat de UPC hun netwerk niet retourgeschikt wil maken, dus ik had XMS al een mail gestuurd of hier een vraagbundelingsactie begonnen kon worden (moest eerst gecheckt worden met Reggefiber of dat kon en de kosten niet te hoog werden), heb 3 maanden geleden voor het laatst een mail gehad, nadat ik zelf een mailtje stuurde na 1 maand of reggefiber al een antwoord had gestuurd, niks meer gehoord daarna, vorige week weer een mailtje gestuurd, nog steeds niks gehoord.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:38:
Heb sinds begin december de glasvezelmodem in de meterkast! Alleen zijn ze vergeten de kabels te trekken onder de grond, (dat was gratis in veenendaal). Heb hierover gemaild en gebeld met XMSnet maar wordt niet veel wijzer,

Iemand hier die mij kan helpen
offxms, stuur mij even een PM met je gegevens, dan breng ik je in contact met iemand uit Veenendaal die dit even voor je kan nakijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin XMS hier een beetje beu te worden. De eerste drie maanden (sinds maart aangesloten, wijkinitiatief) allerlei kosten op de factuur die niet van toepassing waren (instelservice, aansluitkosten van 189,-), waardoor ik wat afschrijvingen gestorneerd had en het juiste bedrag overgemaakt. Direct wat dreigementen (incassobureau's, afsluitingen), maar na wat maanden en telefoontjes alles goedgekomen. Ligt er vandaag weer een (dreig-)brief in de bus dat er 6,06 (+ 10,- euro administratiekosten) nog betaald moet worden, binnen 8 dagen, anders worden we afgesloten en wordt een incassobureau ingeschakeld. Heb al gebeld, maar word morgen teruggebeld omdat de fin. adm. nu dicht is.
Kortom, kan weer in de financieren en facturen gaan duiken van 3/4 jaar geleden. Lekkere professionele toko dat XMS. Ben blij dat het wijkinitiatief (Glazenkamp) het glasvezelnetwerk zelf in beheer heeft en we op korte termijn gebruik kunnen maken van eendere welek provider zich aanmeldt bij het netwerk, want heb het wel een beetje gehad met XMS.
Zo, dat lucht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Wij zijn vandaag geactiveerd (althans het signaal) maar het kastjes de packtefront kan ik op de site bij installatie handleidingen niet vinden de foto's komen niet overeen dus vraag ik het hier maar: Is er iemand mee bekend?
mvg
robkerkelander

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:00:
Hoi,
Wij zijn vandaag geactiveerd (althans het signaal) maar het kastjes net de packtefront kan ik op de site bij installatie handleidingen niet vinden de foto's komen niet overeen dus vraag ik het hier maar: Is er iemand mee bekend?
mvg
robkerkelander
Even een kleine tip, haal je email adres weg / zet hem neer op een manier dat een bot er geen spamadres van kan maken :)

Hoe groot is het kastje? Weet je zeker dat het een packetfront is en niet genexis?

[ Voor 7% gewijzigd door psychoclown op 06-01-2010 21:47 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 09:11
Op mijn oude breedbeeld televisie worden een aantal zenders (analoge televisie) sinds kort niet meer vergroot naar breedbeeld formaat. De zenders lijken in 4:3 formaat te worden doorgestuurd. Dus bij een 4:3 uitzending zijn er wel zwarte balken aan de zijkant, maar bij een 16:9 uitzending zijn er overal zwarte balken en is het beeld zelf erg klein.

Mijn panasonic televisie heeft een WIDE stand waarbij een 16:9 uitzending automatisch beeldvullend wordt gemaakt. Dit gebeurt nu echter niet meer. Zoomen is ook geen optie, omdat er dan delen van het beeld wegvallen.

Het gaat hierbij om de zenders NET5, SBS6 en Veronica + aantal buitenlandse zenders. Opvallend dus omdat zij allen dezelfde moedermaatschappij hebben. Mogelijk komt het signaal al verkeerd binnen bij XMS??

Hebben jullie hier ook ervaringen mee, en zo ja...kan hier iets door XMS (meelezers) aan gedaan worden??

Daarnaast zit er een regelmatig storing (witte spikkels) op de zender NED 1, 2 en 3 en RTL 4 terwijl de andere zenders er geen last van hebben. In het zenderoverzicht zitten deze zenders qua frequentie vlak bij elkaar, dus mogelijk stoort er iets op die frequentie. Zijn er anderen die dit herkennen?

[ Voor 5% gewijzigd door Icekool op 06-01-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met pvr via Animo. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21
Ergens in Februari/Maart wordt ik aangesloten op glasvezel in Wijchen. Internet gaat sowieso via XMS lopen, maar TV ben ik absoluut nog niet over uit. Het gemis van een PVR functie speelt behoorlijk mee. Ik ben net als pieter1967 behoorlijk benieuwd of er een decoder met PVR aan zit te komen. En ik zit niet echt te wachten op een PVR waar een externe HD aan gehangen moet worden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-07 14:50
Vandaag de klantenservice nog niet kunnen bereiken, er wordt nergens opgenomen.. Problemen met het nieuwe telefoonmenu, of ben ik te ongeduldig?

Edit: Ik ben ongeduldig :P

[ Voor 9% gewijzigd door Spiked op 07-01-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Zou d'r geen nieuw ontwerp komen voor de XMS website? Of haal ik nu wat door elkaar?

Ik word ook ergens in maart aangesloten op glasvezel van XMS.

1 Februari gaan de eerste aansluitingen online, ik ben benieuwd wat de eerste berichten zullen zijn!

We hebben getekend voor een alles in 1 pakket. Zouden we dit nog kunnen veranderen naar alleen glasvezel? Want televisie ben ook ik nog niet echt uit.

Van Alles in 1 naar Internet & telefonie.

UPC heeft toch nog een groter zenderpakket dan XMS en de opname functie ontbreekt toch nog teveel om (even) zonder te kunnen.

[ Voor 39% gewijzigd door Gangster93 op 07-01-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:26:
Zou d'r geen nieuw ontwerp komen voor de XMS website? Of haal ik nu wat door elkaar?
Nieuwe XMS website
Eind januari 2010 introduceert XMS een nieuwe website. De huidige website bevat veel informatie over diensten en glasvezelgebieden en wordt daardoor enigzins onoverzichtelijk.
Gezien de groei van het verzorgingsgebied van XMS leek het ons daarom gepast om ook de website en de structuur eens onder de loep te nemen. Het resultaat zal u in de loop van januari kunnen bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:03:
[...]

Nieuwe XMS website
Eind januari 2010 introduceert XMS een nieuwe website. De huidige website bevat veel informatie over diensten en glasvezelgebieden en wordt daardoor enigzins onoverzichtelijk.
Gezien de groei van het verzorgingsgebied van XMS leek het ons daarom gepast om ook de website en de structuur eens onder de loep te nemen. Het resultaat zal u in de loop van januari kunnen bewonderen.
Dat bedoelde ik, ik dacht dat het vanaf 1 januari online ging. Verkeerd gedacht dus!
Ben benieuwd maar toch nog even geduld dus..

Iemand nog antwoord op me andere vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:45:
[...]
Iemand nog antwoord op me andere vraag?
Ik zou daarover even telefonisch contact met XMS over opnemen,
zij kunnen je daar beter mee van dienst zijn.

Of misschien evt. Yogoi. je vind zijn email adres wel vaker in dit topic terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:17:
Begin XMS hier een beetje beu te worden. De eerste drie maanden (sinds maart aangesloten, wijkinitiatief) allerlei kosten op de factuur die niet van toepassing waren (instelservice, aansluitkosten van 189,-), waardoor ik wat afschrijvingen gestorneerd had en het juiste bedrag overgemaakt. Direct wat dreigementen (incassobureau's, afsluitingen), maar na wat maanden en telefoontjes alles goedgekomen. Ligt er vandaag weer een (dreig-)brief in de bus dat er 6,06 (+ 10,- euro administratiekosten) nog betaald moet worden, binnen 8 dagen, anders worden we afgesloten en wordt een incassobureau ingeschakeld. Heb al gebeld, maar word morgen teruggebeld omdat de fin. adm. nu dicht is.
Kortom, kan weer in de financieren en facturen gaan duiken van 3/4 jaar geleden. Lekkere professionele toko dat XMS. Ben blij dat het wijkinitiatief (Glazenkamp) het glasvezelnetwerk zelf in beheer heeft en we op korte termijn gebruik kunnen maken van eendere welek provider zich aanmeldt bij het netwerk, want heb het wel een beetje gehad met XMS.
Zo, dat lucht op.
Vandaag zelf maar even teruggebeld naar XSM omdat ik half vijf nog steeds niet gebeld was. Het was een geautomatiseerd proces aar ze niks aan konden doen, we zouden 8 dagen geleden een herinnerings-factuur gehad hebben (hebben we niet gehad, maar bewijs dat maar eens). Uit proberen te leggen dat ik het niet eens was met de gang van zaken omdat we het in juni erover eens waren dat de rekening vereffend was. Op zich klopt de naheffing van 6,06, dat zijn de gesprekskosten van juni, maar administratiekosten omdat ze dat niet gewoon gefactureerd hebben vind ik niet normaal. Ik kon een klachtenbrief schrijven ,maar voor die 10 euro vind ik dat niet de moeite. Uiteindelijk brak degene aan de andere kan het gesprek af.
Erg klantvriendelijk zijn ze dus niet bij XMS, administratie is ook niet op orde en een stabiele telefoondienst kunnen ze ook niet leveren. Als de 'monopolie-positie-periode' van XMS voorbij is op 'ons' glasvezelnetwerk, weet ik wel wat ik ga adviseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Haha :). Blijft wel grappig dat juist de klanten op netten die nu nog door KPN gedomineerd worden, met smart op XMS zitten te wachten om soortgelijke redenen....

Blijft wel staan dat ik me ook best wel zorgen maak over de dienstverlening van XMS. Dus als ik het neem (zonder telefoon), hopen dat de rest gewoon direct werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Laatst online: 31-05 15:39
@Gangster
Als je voordat je actief word je abonnement aanpast is dat geen probleem.

@Robkerkelander:
Ik neem aan dat dit om Hilversum gaat? Dan heb je een Packetfront DRG 600
Die staan alleen in de nieuwe handleiding, die heb je als het goed is toegestuurd gekregen.

Zo niet mail me dan even je naw gegevens op webteam[at]xmsnet.nl dan stuur ik je er 1 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ben benieuwd wanneer ik wat ga horen over onze tv aansluiting. Is helaas nog steeds drama.

En als ze gebeld hebben, dan kan ik dat niet zien want de nummerherkenning doet het ook nog niet.

Overigens hebben we met telefonie ook een enorme echo op de lijn wanneer je naar mobiel of ander voipnummer belt, alleen bellen naar oude kpn nummers op de vaste lijn geen echo.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de laatste twee dagen is de analoge TV in Utrecht werkelijk bagger! Hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0512
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 19:37
Ik heb even een vraagje, ik kan nl. somige websites niet bereiken via xmsnet zoals www.werkenbijdeoverheid.nl en www.werkenbijhetrijk.nl en www.gamecopyworld.com en als ik deze sites met mijn mobiel opvraag worden ze wel getoond en met xmsnet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29

msh

@rjmp.schoenmake
Ik woon ook in Utrecht maar heb geen problemen met de analoge TV. Ik kijk nog wel alleen CRT, misschien dat dat ook uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

M0512 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:09:
Ik heb even een vraagje, ik kan nl. somige websites niet bereiken via xmsnet zoals www.werkenbijdeoverheid.nl en www.werkenbijhetrijk.nl en www.gamecopyworld.com en als ik deze sites met mijn mobiel opvraag worden ze wel getoond en met xmsnet niet.
Was is nu dan precies de vraag? :P

Bij mij werken ze overigens gewoon goed, ik gebruik de XMS DNS servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0512
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 19:37
psychoclown schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:59:
[...]

Was is nu dan precies de vraag? :P

Bij mij werken ze overigens gewoon goed, ik gebruik de XMS DNS servers.
Als ik naar deze websites surf dan krijg ik het scherm van google ( •Kopie uit het cachegeheugen van Google weergeven) en de website krijg ik niet te zien. Als ik ping naar het adres dan krijg ik 4 pakketen verzonden, ontvangen 0, verloren 4 100 % verlies. Maar ik ga eens met de dns servers aan de slag ik heb nl. alles op automatisch staan. In ieder geval bedankt. _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door M0512 op 09-01-2010 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Als ik de dns servers van XMS gebruik moet ik vaak ook refreshen voordat de pagina zichtbaar word.

Heb ze net veranderd naar opendns en het werkt weer prima, lijkt dus echt een probleem te zijn met de dns servers van XMS.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dat vind ik dus zo raar want ik heb dus echt totaal geen problemen met de DNS servers van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zit me ook ff te bedenken hoe het ook alweer precies zit met interactie tussen je webbrowser -> dns server van router (dwz de meeste routers zullen dhcp-clients instrueren de ingebouwde dns forwarder in de router te gebruiken) -> dns servers provider.

Dat refreshen voordat een pagina zichtbaar wordt herken ik op zich wel, maar dat heb ik dus ook met mijn KPN verbinding (waarop ik sinds een half jaar ook OpenDNS gebruik, dwz m'n router gebruikt ze). Ook OpenDNS zie ik soms wel eens een hik hebben met de genoemde verschijnselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Is geen vraag&aanbod hier.

[ Voor 84% gewijzigd door bjck op 10-01-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Zoals eerder in dit (of vorig) topic aangegeven zou ik gaan verhuizen vanuit een XMS netwerk (utrecht) naar een XMS netwerk in Amersfoort Vathorst. Inmiddels zitten we ongeveer een maand op onze nieuwe stek.

Inmiddels thuis het netwerk ook aangelegt zodat deze als het goed is helemaal klaar is voor het nu (old school) en toekomst (new scool?). In elke kamer zijn er dan ook minimaal 2 utp poorten en een coax + sat. poort beschikbaar.

Op dit moment zijn er alleen nog pc's aangesloten. Echter wil ik in januari nog digitale tv en het +pakket gaan gebruiken en ook telefonie zal ik voor het eerst in 3 jaar gaan gebruiken (ondanks al 3 jaar het alles uit de kast pakket te hebben).

Over digitale tv aardig ingelezen en hierbij gekeken naar de illustratie van Bartz netwerk van tv + internet. (die komt ook ergens voor) (excuses als het anders geschreven is). Dus ik denk dat dat wel goed zit.

Echter over telefonie is er weinig te vinden. (behalve dat de verwachtingen niet overal gehaald worden) hierover twee vragen:
1. graag zou ik de mogelijkheid hebben om over een fysieke telefoon te bellen, echter als ik een dag veel wil/moet/zal bellen wil ik dit graag via een pc laten lopen. Zijn hier mogelijkheden in? (hoeft natuurlijk niet tegelijk en via fysieke en via computer te bellen.
2. klopt onderstaand schema ivm telefoon en eigenlijk de rest ook?

Afbeeldingslocatie: http://92.254.94.116/pictures/Netwerk_XMS_thuis.jpg

Volgens mij lijkt dit netwerk op die van Bartz netwerk qua tv en internet met als toevoeging van telefonie.
Komt er eigenlijk op neer (als plaatje niet werkt) Packetfront -> i-net in wan dgl-4300 (router) - tv en tel. in vrije router poort -> uplink van router naar switch en dan pluggen maar met computers, amino's en telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zette je ook al weer wisselgesprek uit ? het staat weer eens aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
ericjanvanputten schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:41:
1. graag zou ik de mogelijkheid hebben om over een fysieke telefoon te bellen, echter als ik een dag veel wil/moet/zal bellen wil ik dit graag via een pc laten lopen. Zijn hier mogelijkheden in?
Nee, XMS geeft geen SIP-accounts aan eindklanten dus bellen via PC is niet mogelijk.
2. klopt onderstaand schema ivm telefoon en eigenlijk de rest ook?
Internet en digitale TV via dezelfde router stelt wel eisen aan de router. Ook is het type DRG van belang. Op nieuwere DRGs zijn de poorten anders geconfigureerd waardoor er geen digitale TV streams via de WAN-poort binnenkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door ari3 op 09-01-2010 18:49 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

M0512 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:09:
hier werken de sites prima niets aan de hand

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 03:20:
Als ik de dns servers van XMS gebruik moet ik vaak ook refreshen voordat de pagina zichtbaar word.

Heb ze net veranderd naar opendns en het werkt weer prima, lijkt dus echt een probleem te zijn met de dns servers van XMS.
Leuk programmaatje om dns snelheden te vergelijken:

http://code.google.com/p/namebench/

Downloaden en uitvoeren op je computer, duurt even maar geeft wel aardig aan wat het snelst is.
Bij mij thuis zijn de standaard xms dns instellingen net iets langzamer dan de snelste, maar op mijn school scheelde het ruim 20% door andere instellingen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
ari3 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:45:
[...]
Nee, XMS geeft geen SIP-accounts aan eindklanten dus bellen via PC is niet mogelijk.

[...]

Internet en digitale TV via dezelfde router stelt wel eisen aan de router. Ook is het type DRG van belang. Op nieuwere DRGs zijn de poorten anders geconfigureerd waardoor er geen digitale TV streams via de WAN-poort binnenkomen.
Telefonie: En de benodigde SIP gegevens zijn ook niet uit te lezen?

TV: Zover ik het begrijp moet de router het IGMP protocol ondersteunen. (volgens google ondersteund de dgl-4300 dit, echter ben ik het nog niet tegengekomen (ook nog niet lang gezocht)).

Alle 3: Echter als de router het dus aankan, kan op deze manier telefoon, internet en dtv worden aangesloten? Ik zit in Vathorst en heb geen idee wat voor DRG er hangt. (heeft 4 poorten en 2 telefoonpoorten)

[ Voor 6% gewijzigd door ericjanvanputten op 09-01-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
ericjanvanputten schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:24:
Telefonie: En de benodigde SIP gegevens zijn ook niet uit te lezen?
Dat zou wel het betere hack-werk zijn. Afhankelijk van het type DRG zit het VOIP modem ingebouwd of is het modem extern. Bij de externe variant zou je theoretisch een ander modem kunnen aansluiten (of een PC) maar dan moet je wel weten hoe die te configureren. Zelf heb ik het externe VOIP-modem maar ik kan daar niets aan instellen of uitlezen. Aan andere kant heb ik het netwerkverkeer tussen het VOIP-modem en de DRG nooit bekeken.
TV: Zover ik het begrijp moet de router het IGMP protocol ondersteunen. (volgens google ondersteund de dgl-4300 dit, echter ben ik het nog niet tegengekomen (ook nog niet lang gezocht)).
Ja, IGMP en DHCP-delegation.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
VOIP support op je PC zou je eventueel nog kunnen regelen met één van de producten van AVM, bv. de Fritz!box 7270 of 7170 (beetje overkill als je al een router hebt), maar misschien kunnen de simpeler apparaten (bv. hun ata's) ook het onderstaande:

Met m'n FB 7270 kan je sinds de huidige firmware, naast je DECT telefoons en 2 analoge telefoons, ook een intern SIP account aanmaken en als "telefoon" registreren. Vanaf je interne netwerk kan je dan perfect een SIP client (dus ook software op een pc) gebruiken voor het bellen. Ik zelf gebruik de "vaste lijn" aansluiting van m'n Fritz niet, maar ik neem aan dat SIP ook daaraan gekoppeld kan zijn, naast reguliere VOIP accounts waarop je belt.

Misschien het onderzoeken waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Echter als ik het goed begrijp heb je voor een SIP account op je computer dan nog steeds de account gegevens nodig. En deze worden volgens Ari3 niet vrijgegeven aan eindgebruikers.

Echter weet iemand of ik de telefoon ook zo 'vrij' in het netwerk erbij kan hangen?

(overigens komt alleen het internet binnen via de router's WAN en de rest gaat van poort DRG naar gbit poort op router... begrijp hem net. Om IGMP te kunnen multicasten/routeren moet het wel via de WAN gaan...)

iemand een idee of vathorst 2008/2009 DRG's dit op de juiste manier doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat er een manier is om in je packetfront te komen, de monteur hier deed dat ook.
In het web interafce van de DRG stelde ie bv het aantal db in voor de tv.
Er is dus wel een manier om in de drg te komen en als dat eenmaal gelukt is zul je de sip gegevens ook wel op kunnen vragen.
Alleen HOE je in die drg komt weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ericjanvanputten schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:08:
Echter als ik het goed begrijp heb je voor een SIP account op je computer dan nog steeds de account gegevens nodig. En deze worden volgens Ari3 niet vrijgegeven aan eindgebruikers.

Echter weet iemand of ik de telefoon ook zo 'vrij' in het netwerk erbij kan hangen?

(overigens komt alleen het internet binnen via de router's WAN en de rest gaat van poort DRG naar gbit poort op router... begrijp hem net. Om IGMP te kunnen multicasten/routeren moet het wel via de WAN gaan...)

iemand een idee of vathorst 2008/2009 DRG's dit op de juiste manier doen?
Als je een fritzbox hebt (of vergelijkbaar) om met een sip client op die box in te kunnen loggen, dan heb je dus niet meer je XMS telefonie accountgegevens nodig. Want je box hangt dan gewoon met een analoge draad aan de DRG.

Qua IPTV: Ja, in bijna alle situaties die ik ken met glasvezel heb je voor IPTV een andere poort dan waar internet uit komt. IPTV en internet zijn dus gescheiden infrastructuren waar het je huisnetwerk betreft. Wil je alles over 1 kabel naar iedere kamer sturen, zou je eigenlijk een router moeten hebben die zowel het IPTV netwerk as is kan taggen in een VLAN en je thuisnetwerk ook in een VLAN en dan in iedere kamer een switch of router die het weer un-tagged zodat je pc's en STB's weer los aan hun eigen poort kan hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Telefonie: Maar als je dus voor een (bijvoorbeeld) een Fritzbox gaat heb je dus geen telefonieabbo van XMS meer nodig. Op dit moment heb ik dit wel en zou ik ik hier graag gebruik van maken. Dit zowel prive via een fysieke telefoon als stukje zakelijk via PC. Echter lijkt dit laatste dus niet te gaan zonder SIP gegevens.
Echter zou ik dan heel goed prive via een fysieke telefoon via XMS kunnen bellen en eventueel zakelijk via een voipbuster bijvoorbeeld via de computer. Dit laatste is een goede 2de mogelijkheid.

TV: ik hoef niet via 1 kabel naar elke kamer. Elke kamer heeft minimaal 2 RJ45 poorten en UTP kabels. Echter lijkt het mij relaxed om op de slaapkamer niet een HTPC én een SETOP te hebben. Maar alleen een HTPC die via de Amino (die dan in de meterkast staat geparkeerd) zijn gegevens krijgt.

(het splitsen van 1 kabel naar 2 poorten is prima mogelijk hier hebben ze kant en klare oplossingen voor. Echter voor de zekerheid heb ik bij aanleg elke kamer voorzien van minimaal 2 UTP kabels)

Maar het is dus gokken/testen of eerder genoemde en geillustreerde netwerkopstelling zal werken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Heb hier een fritzbox 7170 met de laatste firmware (58.04.78) Nu zie ik echter in de event log dat de router om de 12 uur de verbinding "opnieuw" vindt. (XMS 50/50 abb.)

10.01.10 17:58:45
Internet connection established successfully. IP address: 92.254.122.xxx, DNS server: 217.149.196.6 and 217.149.192.6, Gateway: 92.254.122.1

10.01.10 05:58:31
Internet connection established successfully. IP address: 92.254.122.xxx, DNS server: 217.149.196.6 and 217.149.192.6, Gateway: 92.254.122.1

09.01.10 17:58:17

09.01.10 05:58:09

Iemand anders die dit ook heeft?

[ Voor 33% gewijzigd door marigo op 10-01-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Zowel in de routers log als in de routers statistieken geen aanwijzing van een disconnectie.
(Amersfoort - Vathorst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@ericjanvanputten: Ja, ik denk dat je gewoon moet/mag gaan experimenteren ;). Het zou natuurlijk wel leuk zijn als, wanneer je interessante bevindingen doet, deze deelt :D

Qua telefonie: Tsja, ik zal met mijn Fritzbox idd ook gewoon m'n huidige VOIP account aanhouden. Dat is echter puur omdat XMS in z'n standaard triple-play tarief toch al geen "flat fee bellen" aanbiedt. KPN en kabelaars als UPC en Ziggo doen dat bv. wel. Als ik of m'n vriendin echt zo veel vast zouden bellen dat dit uit kan, dan zou ik het wrs. toch doen met de Fritzbox als SIP front-end voor een analoog touwtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27
eymey schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:31:
Qua telefonie: Tsja, ik zal met mijn Fritzbox idd ook gewoon m'n huidige VOIP account aanhouden. Dat is echter puur omdat XMS in z'n standaard triple-play tarief toch al geen "flat fee bellen" aanbiedt. KPN en kabelaars als UPC en Ziggo doen dat bv. wel.
Ik zou de sites en hun aanbod nog maar eens goed doorlezen. Een van hen telt zelfs binnen het 'flat fee' abonnement een starttarief mee, anderen hebben alleen flatfee tijdens bepaalde uren.

add:
UPC -> onbeperkt bellen is bijbetalen.. en ook binnen het onbeperkte pakket rekenen ze een starttik (http://www.upc.nl/aanbied...t-25-en-bellen-standaard/)

Ziggo -> onbeperkt bellen is bijbetalen. Starttikken en andere info zijn te goed verborgen op de site (https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra/)

etcetc.. vergelijken is prima.. maar informeer je dan aub wel goed :)

[ Voor 26% gewijzigd door denan op 11-01-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe ok, thanks voor de correctie, @denan. Ze verbergen het dan idd wel heeeel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
@Denan: Tijd voor deel VII ?? Mooie start van 2010? Deel VI loopt nu ruim een jaartje. Dus ik zou zeggen elk jaar een nieuw deel, is het misschien ook makkelijk om iets terug te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
wiebo66 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:40:
@Denan: Tijd voor deel VII ?? Mooie start van 2010? Deel VI loopt nu ruim een jaartje. Dus ik zou zeggen elk jaar een nieuw deel, is het misschien ook makkelijk om iets terug te zoeken.
Ik heb yog al een paar keer aangegeven dat hij het beste een nieuw topic kan starten. Ik heb tenslotte weinig meer met XMS te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:08:
[...]

Ziggo -> onbeperkt bellen is bijbetalen. Starttikken en andere info zijn te goed verborgen op de site (https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra/)

Bij alle aanbieders betaal je voor een onbeperkt bellen tarief, ook bij XMS.
Bij XMS betaal je voor onbeperkt bellen 9,95 extra per maand ongeacht welk abonnement je hebt.
Geen start tarief.
http://www.xtramediaservices.nl/102_Aanvullend_pakket.html

Ziggo:
https://www.ziggo.nl/#pro...tra-diensten/volopbellen/
Ik gebruik deze dienst en ik kan je verzekeren,geen starttik wordt in rekening gebracht.
Toen Ziggo nog gedeeltelijk casema was,was het abonnement onbeperkt bellen begrensd tot 1800 minuten in de kleine lettertjes en was er een starttarief,dat is bij de overgang naar Ziggo verdwenen.
Klantenservice bel je bij Ziggo nu gratis via 1200.
Kosten: 10 euro, geen startarief.

Kost dus 5 cent per maand meer dan xms.

Bij UPC heb je geen onbeperkt bellen dag en nacht 7 dagen in de week vandaar dat je daar overdag een start tarief betaald.
Het enige pakket waarin je 24 uur per dag 7 dagen in de week mee kan bellen is Bellen onbeperkt + europa en daar betaal je 10 cent per gesprek.
Voordeel hiervan is dus ook dat je bv naar Turkije kan bellen voor 10 cent per gesprek,waar je bij XMS en Ziggo ongeacht of je onbeperkt bellen hebt, de gewone landen tarieven voor betaald.
Bel je alleen binnen Nederland dan betaal je bij UPC inderdaad een duppie per gesprek en dat betaal je bij XMS niet,maar bel je vaker naar het buitenland dan is dit bij UPC toch stukken goedkoper dan bij XMS of Ziggo ondanks die 10 cent.
Bellen onbeperkt + europa kost 18,50 en het hangt dus van je belgedrag af of dit goedkoper is dan bij XMS,bel je uitsluitend binnen Nederland dan is dit pakket stukken duurder dan bij Ziggo of XMS.
http://www.upc.nl/bellen/bellen_onbeperkt_europa/

Overal zijn mobiele nummers uitgesloten en de betaal nummers. (maar tussen de 3 bij XMS het goedkoopst)

Naar een mobiel nummer bellen is bij XMS,ZIGGO en UPC te duur.
0,167 via xms
0,169 via Ziggo
0,175 plus 10 cent starttarief via UPC
Dat kan goedkoper met belbob: http://belbob.nl/index_tarieven.htm
Daar betaal je naar een mobieltje bellen 13 cent per minuut.

(ik bedoel niet dat Denan je niet goed informeert,maar zo heb je alles op een rijtje)

[ Voor 77% gewijzigd door Nick39 op 12-01-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:19:
[...]

Bij alle aanbieders betaal je voor een onbeperkt bellen tarief, ook bij XMS.
Bij XMS betaal je voor onbeperkt bellen 9,95 extra per maand ongeacht welk abonnement je hebt.
Geen start tarief.
http://www.xtramediaservices.nl/102_Aanvullend_pakket.html

Ziggo:
https://www.ziggo.nl/#pro...tra-diensten/volopbellen/
Ik gebruik deze dienst en ik kan je verzekeren,geen starttik wordt in rekening gebracht.
Toen Ziggo nog gedeeltelijk casema was,was het abonnement onbeperkt bellen begrensd tot 1800 minuten in de kleine lettertjes en was er een starttarief,dat is bij de overgang naar Ziggo verdwenen.
Klantenservice bel je bij Ziggo nu gratis via 1200.
Kosten: 10 euro, geen startarief.

Kost dus 5 cent per maand meer dan xms.
<snip>

Aangezien ik aangaf dat ik info over starttikken en beltarieven niet kon vinden bij ziggo (rampzalige site!) zeggen we toch eigenlijk hetzelfde? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:49:
[...]

Aangezien ik aangaf dat ik info over starttikken en beltarieven niet kon vinden bij ziggo (rampzalige site!) zeggen we toch eigenlijk hetzelfde? :)
Ik had het idee dat je zei dat ze er bij Ziggo wel waren maar te goed verstopt, ik heb de hele lijst inclusief alle kosten nu op een rijtje gezet en dat is dus na jouw post gedaan..
Site design is inderdaad nul comma niets en met die snel opschietende en verdwijnende menu's voor de oudere of minder ervaren computermens haast niet te doen,dan is het menu allang weer weg.
Verschil tussen XMS en Ziggo scheelt nauwelijks ( xms is 5 cent goedkoper ) UPC is ronduit duur.
Eigenlijk zou je ook de maandskosten nog mee moeten tellen want de dienst telefonie betaal je altijd apart.
Ik heb dit laatst al eens opgezocht,weet de exacte prijzen niet meer maar een telefoonpakket is bij XMS het goedkoopst in alle combi's tot aan de tariefsverhoging in februari.
Maar dan moet je weer de snelheid van de abonnementen mee gaan rekenen,dat wordt me te ingewikkeld.
Als je mijn stuk opnieuw leest zie je dat XMS goedkoper is in de pakketkosten voor onbeperkt bellen,al is het maar met 5 cent.

Jammer dat XMS niet voorkomt bij bellen.com zo kun je dus niet goed vergelijken qua pakket kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 12-01-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de 130 bezitters:

Olympische Spelen toch in HD via de NOS

De Olympische Winterspelen in Vancouver zijn toch in native HD-kwaliteit te zien bij de Nederlandse Publieke Omroep. Dit heeft de NOS vanmorgen op een persconferentie bekend gemaakt. Lange tijd was er onduidelijkheid of de NOS het grootste mondiale sportevenement in HD zou uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een snuggere vraag. als ik HDTV wil hebben is het enige wat ik hoef te doen een amino 130 aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:19:
ff een snuggere vraag. als ik HDTV wil hebben is het enige wat ik hoef te doen een amino 130 aanschaffen?
Nu nog wel, xms komt met aan apart HD abonnement maar dat is er nog niet.
In latere gevallen zul je bij bepaalde zenders naast de amino 130 dus ook een hd abonnement moeten afnemen,maar tot nu toe volstaat een amino 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49

CodeIT

Code IT

Op de Xms site veenendaal.opglasvezel.nl staat al even de tekst "Krijgen de Pol,Gelderse Blom en 't Hoorntje glasvezel?" Is hier al een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij informeren, ik heb een draadloosnetwerk thuis met een Linksys Wrt54g endus een internetabonnement van 50mb.

Nu kom ik wat betreft snelheid niet verder dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/681300972.png

Is dit een normale snelheid als je op draadloos zit? Of ligt het aan het draadloosmodem?

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, mijn ouders met een UPC 25/1.5 verbinding halen bij een goed draadloos signaal ook met gemak 20 mbit/s download. Met een WRT54GL met tomato firmware als draadloze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:48:
..........
Is dit een normale snelheid als je op draadloos zit? Of ligt het aan het draadloosmodem?
........
Die Linksys Wrt54g router is gewoon niet snel genoeg voor glasvezel.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar een Wrt54g kan 54 mb toch aan? Dat moet ie toch ook verder komen dan 15 mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:09:
Maar een Wrt54g kan 54 mb toch aan? Dat moet ie toch ook verder komen dan 15 mb?
54g haal je in de praktijk 20-30 mee, in het gunstigste geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik zou zeggen sluit de PC/laptop rechtstreeks aan op de kabel, tussen de router en de modem, en kijk of die dan wel sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21
Dat denken veel meer mensen. Maar die 54Mbit is het theoretisch maximum aan de hand van de frequentie en bandbreedte van het draadloze signaal. In de praktijk betekent dit dat, omdat het signaal duplex (= in twee richtingen) dat je per richting slechts de helft theoretisch maximaal over hebt. Dus theoretisch kan je met downloaden rond de 27Mbit halen. Tel daar overhead en kwaliteitscontrole bij op en je hebt en nog lagere maximale snelheid. Tel daar weer factoren op als afstand, storing etc en je komt op die snelheid die je nu haalt. Je ping is prima in orde, je hebt volgens mij dus een prima signaal voor een draadloos netwerk.

[ Voor 0% gewijzigd door Luuk1983 op 14-01-2010 22:23 . Reden: Typo ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In november heb ik contact gehad met xmsnet over een aansluiting op xmsnet, maar op dat moment kon men nog niet vertellen wanneer ik aangesloten kon worden. Toen ben ik op een lead lijst gezet.

Het gaat om een appartement in een nieuwbouwcomplex waarbij de straat ernaast al wel xmsnet heeft. Daarnaast heb ik de supportdesk de hint gegeven dat het 70 nieuwbouw appartementen zijn en dat het misschien slim is om een aanbieding te sturen. Aangezien de meeste mensen wel internet willen en nu nog geen aansluiting hebben ;)

In januari weer gebeld en men kan nog steeds niks zeggen wanneer ik aangesloten kan worden.

Heeft iemand enig idee hoe lang dit normaal duurt?

Ik krijg bijna het idee dat ze geen geld willen verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik kan me voorstellen dat reggefiber/glashart whatever op dit moment gewoon erg druk zijn met grotere projecten en dat xmsnet dus ook geen enkele duidelijke feedback of plannen terug krijgt.

Hier trouwens gisteren maar even gebeld met glashart veenendaal, kreeg als reden voor de niet geactiveerde modem: "een technische storing". Vandaag voor 12 uur zal er iemand langskomen om te kijken. Nu maar hopen dat het niet ernstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:11:
In november heb ik contact gehad met xmsnet over een aansluiting op xmsnet, maar op dat moment kon men nog niet vertellen wanneer ik aangesloten kon worden. Toen ben ik op een lead lijst gezet.
Ik zit met exact dezelfde vraag, ook ik heb in november hierover via mail contact gehad met xms, de glasvezel loopt vlak langs ons huis (Leiden, 2331 RJ postcode gebied), we zijn op de lijst gezet en hier werd toen wel duidelijk bij vermeld dat het nog wel even kon duren. Dat zoiets enkele weken in beslag kan nemen, kan ik me op zich nog voorstellen, maar we zijn nu inmiddels twee maanden verder... :/

XMS, is er al iets bekend, of is er op z'n minst bekend wanneer er iets bekend wordt? :P ;)
Caelorum schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:16:
Ik kan me voorstellen dat reggefiber/glashart whatever op dit moment gewoon erg druk zijn met grotere projecten en dat xmsnet dus ook geen enkele duidelijke feedback of plannen terug krijgt.
Ik vind het eerlijk gezegd een wat omgekeerde wereld, geïnteresseerden die flink hun best moeten doen om een abonnement te verkrijgen, in plaats van reclamefoldertjes die bij ons in de bus gedeponeerd worden of we alsjeblieft klant willen worden. Ze mogen het druk hebben, maar overall geeft het niet zo'n goede indruk bij een potentiële klant als ze zo lang moeten wachten op een antwoord of we 'al dan niet klant mogen worden' 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door KillerBee op 14-01-2010 10:21 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar hij houdt bijvoorbeeld ook rekening met verkeer om je heen.
Ik had deze router toen ik aan het xms avontuur begon,maar ook bedraad gaat deze het niet trekken en ik hem hem inmiddels weg gedaan.
Voor 50 mbit glasvezel,zelfs met alternatieve software,is deze router helaas niet geschikt.
De 150 en 160 doen het prima, of een sitecom 306 of 308, ik heb een linksys wrt 610 en die haalt de 100 makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

KillerBee schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:17:
[...]

Ik zit met exact dezelfde vraag, ook ik heb in november hierover via mail contact gehad met xms, de glasvezel loopt vlak langs ons huis (Leiden, 2331 RJ postcode gebied), we zijn op de lijst gezet en hier werd toen wel duidelijk bij vermeld dat het nog wel even kon duren. Dat zoiets enkele weken in beslag kan nemen, kan ik me op zich nog voorstellen, maar we zijn nu inmiddels twee maanden verder... :/

XMS, is er al iets bekend, of is er op z'n minst bekend wanneer er iets bekend wordt? :P ;)

[...]

Ik vind het eerlijk gezegd een wat omgekeerde wereld, geïnteresseerden die flink hun best moeten doen om een abonnement te verkrijgen, in plaats van reclamefoldertjes die bij ons in de bus gedeponeerd worden of we alsjeblieft klant willen worden. Ze mogen het druk hebben, maar overall geeft het niet zo'n goede indruk bij een potentiële klant als ze zo lang moeten wachten op een antwoord of we 'al dan niet klant mogen worden' 8)7
Wat je niet moet vergeten is dat XMS hier ook weinig invloed op heeft, Glashart/Reggefiber bepalen nieuwe aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@d0s

Aha, dit wist ik niet. Door dit gegeven, kan ik hier wel wat meer begrip voor opbrengen, maar feit is wel -ondanks dat dit kennelijk dus ook buiten xms omgaat- dat het allemaal erg lang duurt, iets wat imho echt niet nodig zou hoeven zijn.
Dat ze met meerdere grote projecten bezig zijn en hier veel tijd in zit, oké, maar AL hun tijd en met AL hun medewerkers?? Ze kunnen lijkt me toch ook een beperkt aantal mensen (en tijd) inzetten om aanvragen te behandelen. Iets zegt mij dan dat er organisatorisch iets niet helemaal lekker loopt daar bij Reggefiber.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nick39 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:23:
[...]

Ja maar hij houdt bijvoorbeeld ook rekening met verkeer om je heen.
Ik had deze router toen ik aan het xms avontuur begon,maar ook bedraad gaat deze het niet trekken en ik hem hem inmiddels weg gedaan.
Voor 50 mbit glasvezel,zelfs met alternatieve software,is deze router helaas niet geschikt.
De 150 en 160 doen het prima, of een sitecom 306 of 308, ik heb een linksys wrt 610 en die haalt de 100 makkelijk.
:) Bedoel je met "voor 50 mbit glasvezel" in het geval over de WRT54g dan de "rekenkracht om 50 mbit aan pakketjes te kunnen routeren" of "de snelheid van het wireless netwerk"?

Heb de indruk dat we in de berichten dat onderscheid een beetje door de war gooien :).

In het geval van draadloze netwerken volgens de 54g standaard, bijvoorbeeld, zal geen enkele router ooit voldoen, zie het goede verhaal van Luuk1983. Daar heb je echt een Wireless N netwerk voor nodig. En zelfs dan kan het nog tricky zijn door slechte signaal omstandigheden en het verschil in kwaliteit (rekenkracht) van de apparaten zelf.

Het beste advies is dus, mocht je een zgn. Wireless N router hebben en glasvezel gekregen hebben, om eerst je pc of laptop gewoon eens met UTP aan de router te hangen. Als je dan de beloofde snelheid wel haalt, is puur je draadloze netwerk niet toereikend. Haal je ook dan de snelheid nog niet, op geen enkele server, dan is de router zelf niet krachtig genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@KillerBee: Ben het met je eens.

Ik kan me voorstellen dat XMSnet druk bezig is met grote projecten (hoewel dat meer de afdelingen binnen Reggefiber zijn die zich bezig houden met de infrastructuur en de aanleg, lijkt me) maar zelfs dan is dat nog geen excuus voor XMSnet om maar helemaal niet te reageren.

Wat dat betreft baal ik wel van XMSnet: De e-mail bevestiging vanaf de site (wat steeds wordt beloofd dat dat opgelost zal worden) werkt niet en een fatsoenlijke bevestiging "met uitleg waarom het wat langer kan duren voordat je aangesloten wordt" of iets dergelijks zit er ook niet in. Oftewel, communiceren is nog steeds NIET XMSnet hun sterkste punt, en dat is jammer.

In een ander topic, over glasvezel in Almere, baalt een Almeerder (nieuw gebied voor XMSnet, lijkt me dat je daar een goede eerste indruk wil wekken bij (potentiele) klanten?) dat hij niet uitgaand kan mailen via de smtp-server van XMSnet als hij bv. met z'n xs4all-adres als identiteit wil mailen. De XMSnet helpdesk hangt bij het melden van het probleem gewoon lomp op of WIL het niet begrijpen en gaat met dingen smijten als pc herstarten, outlook profiel verwijderen, etc. maar doorverwijzen naar een 2e of 3e lijn, ho maar.
Terwijl je als beetje IT' er die pretendeert verstand van SMTP te hebben al bijna direct kan zien dat XMSnet in Almere blijkbaar nieuwe IP-subnetten gebruikt die gewoon nog niet in de SMTP server geadministreerd staan als behorend bij het vertrouwde netwerk. Of er is een andere reden maar zoek dat dan uit en COMMUNICEER!

Sorry XMS, ik wacht nog steeds vol verwachting op de datum dat jullie ook in mijn wijk kunnen/gaan leveren, maar doe verdorie eens wat aan je processen zeg :S.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 14-01-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:58:
[...]

:) Bedoel je met "voor 50 mbit glasvezel" in het geval over de WRT54g dan de "rekenkracht om 50 mbit aan pakketjes te kunnen routeren" of "de snelheid van het wireless netwerk"?
de rekenkracht, hij haalt ook bedraad de 50 mbit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Gisteren een bedrade telefoon van het werk kunnen lenen. Echter een RJ11 stekker in de telefoon en een RJ45 stekker om in te pluggen. De DRG heeft natuurlijk een RJ11 poort. Dus telefoon testen werd niks.

Wel even geprobeerd (oke wist vrij zeker dat het geen zin had) om kabel RJ11 in DRG en RJ45 kant in de switch. Switch liet geen verbinding zien. Kan het zijn dat ik dan in de connector de kabels op een andere plek moet knijpen? nu zitten ze in de middelste vier (van de RJ45).

Dit weekend iets meer tijd om wat meer te proberen.
(al heb ik het vermoeden dat het ergens gewoon een kabel omzetten van RJ45 naar RJ11 wordt).

Zou toch mooi zijn. 1 dik RJ45 CAT5/6 netwerk en dan overal pluggen maar wat je wilt. Amino, telefoon, pc, whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@ericjanvanputten: Is de telefoon die je van het werk hebt geleend niet toevallig OF een isdn-toestel, of hebben ze die rj45 er gewoon aan gezet zodat hij op het bestaande UTP netwerk te patchen is? Dat deden we op mijn werk altijd: RJ45 stekker aan analoge telefoon en het zelfde trucje omgekeerd in de patchkast in de serverruimte zodat we iedere aansluiting in kantoor waar nodig op de telefooncentrale konden patchen. Wel donders goed oppassen dat je dit goed administreert.

Maar bij de constructie die ik omschrijf zou je in de telefoondraad sowieso maar 2 aders nodig hebben, die gewoon in de middelste 2 van de rj11 of rj45 hoeven te zitten. Zorg ds dat je zeker weet dat het wel een analoog toestel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
@Eymey: Geen idee wat voor toestel het is. Een Siemens optipoint 500 entry. Dat patchen zit ik ook aan te denken om dat maar te gaan doen als de rest niet werkt. Ik ga er al vanuit dat andere zaken niet echt een mogelijkheid is.

Dit weekend meer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

ericjanvanputten schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:11:
@Eymey: Geen idee wat voor toestel het is. Een Siemens optipoint 500 entry. Dat patchen zit ik ook aan te denken om dat maar te gaan doen als de rest niet werkt. Ik ga er al vanuit dat andere zaken niet echt een mogelijkheid is.

Dit weekend meer proberen.
Is een ISDN toestel, gaat dus niet werken ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
@Loveparade: dat scheelt een hoop aanklooien en testen het weekend. Moet ik nog even opzoek naar een analoge telefoon. Dan zal het daarna nog wel vrijsnel werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Hallo jongens, hoe gaat het hier in XMS land.

Groeten K. Plop

(fijn om af en toe ff langs te wippen, BTW (oeps te laat) nog de Beste wensen aan alle "oud" bekenden, teveel om op te noemen, maar zoals Nick; hopjesvla; loveparade; eric; eymey; denan; en hoe heette die directeur van xms ook alweer ;-))) En iedereen die ik vergeten ben/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
haha, insgelijks @chocka. Dat 2010 maar het jaar mag worden dat XMS ook in Almere Stad haar diensten gaat aanbieden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:12
En ook van mij de beste wensen! , en ook aan de rest hier (och het is nog januari, dus het mag....)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Laatst online: 22:00
Weet hier iemand waarom ik geen mail kan versturen via smtp.xmsnet.nl ?

Als ik smtp.xmsnet.nl instel in mijn (3 verschillende) mail-clients, dan krijg ik "Relaying denied".

Als ik mail via TELNET smtp.xmsnet.bl 25, dan krijg ik :
220 webmail10.mail.sp.isp-net.nl ESMTP sendmail 8.13.2/2.04 ready at Wed, 13 Jan
2010 22:57:28 +0100 (MET)
HELO xmsnet.nl
250 webmail10.mail.sp.isp-net.nl Hello [92.254.124.246], pleased to meet you
MAIL FROM: xxxxxxxxxx@xmsnet.nl
250 2.1.0 xxxxxxxxxx@xmsnet.nl... Sender ok
RCPT TO: xxxxxxxxxx@xmsnet.nl
550 5.7.1 xxxxxxxxxx@xmsnet.nl... relaying denied for 92.254.124.246

Als ik de smtp server van XS4ALL invul en authenticatie met mijn XS4ALL acount, dan kan ik wel mailen.

De xmsnet helpdesk adviseert mij webmail te gebruiken.

Iemand die mij een normaal antwoord kan geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ASS-Ware schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:50:

Als ik smtp.xmsnet.nl instel in mijn (3 verschillende) mail-clients, dan krijg ik "Relaying denied".

Als ik mail via TELNET smtp.xmsnet.bl 25, dan krijg ik :
220 webmail10.mail.sp.isp-net.nl ESMTP sendmail 8.13.2/2.04 ready at Wed, 13 Jan
2010 22:57:28 +0100 (MET)
HELO xmsnet.nl
250 webmail10.mail.sp.isp-net.nl Hello [92.254.124.246], pleased to meet you
MAIL FROM: xxxxxxxxxx@xmsnet.nl
250 2.1.0 xxxxxxxxxx@xmsnet.nl... Sender ok
RCPT TO: xxxxxxxxxx@xmsnet.nl
550 5.7.1 xxxxxxxxxx@xmsnet.nl... relaying denied for 92.254.124.246

Als ik de smtp server van XS4ALL invul en authenticatie met mijn XS4ALL acount, dan kan ik wel mailen.

De xmsnet helpdesk adviseert mij webmail te gebruiken.

Iemand die mij een normaal antwoord kan geven ?
hmmm stuur even een email naar denan@inter.nl.net dan kijk ik maandag even naar dat IP adres. Ik neem aan dat je ook 'aanmelden bij SMTP server met pop username/password' aangevinkt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
hmmm stuur even een email naar denan@inter.nl.net dan kijk ik maandag even naar dat IP adres. Ik neem aan dat je ook 'aanmelden bij SMTP server met pop username/password' aangevinkt hebt?
Nee, dat heb ik, zoals in de handleiding staat, NIET aan staan.
Sterker nog, dat gaat niet met telnet, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
ASS-Ware schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:12:
[...]

Nee, dat heb ik, zoals in de handleiding staat, NIET aan staan.
Sterker nog, dat gaat niet met telnet, volgens mij.
Voor een voorbeeld van SMTP auth via telnet: http://www.webpan.com/Customers/Email/SMTP_Authentication_Telnet_Test.htm

Verder: Is het IP-adres 92.254.124.246 wel van XMS ? Je mag alleen relayen wanneer je in het XMS net hangt. Ik heb het zojuist zelf gecontroleerd, bij mij werkt het gewoon (static IP-adres 85.223.x.x) . Wellicht heeft men vergeten jouw IP-range in de relaying-allowed lijst te zetten ?

Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Thnx, cool.
Verder: Is het IP-adres 92.254.124.246 wel van XMS ?
Mag ik brutaal zijn ?
Als het niet van XMS zou zijn, hoe zou ik er dan aan komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
barryl schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:57:
[...]
Verder: Is het IP-adres 92.254.124.246 wel van XMS ?
Volgens Whois hoort het adres bij InterNLnet, dus dat zou moeten kloppen als XMS-adres:

code:
1
2
3
4
5
% Information related to '92.254.0.0 - 92.254.127.255'
inetnum:        92.254.0.0 - 92.254.127.255
org:            ORG-IB4-RIPE
netname:        NL-INTERNLNET-20071212
descr:          InterNLnet BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
92.254.96.x is mijn ip adres, zijn gewoon nieuwe ranges die XMS gebruikt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
Misschien goed nieuws voor Portaalhuurders met een XMS-aansluiting? Het lopende onderzoek van Portaal-panel onder huurders gaat over "glasvezel":

We starten met een aantal vragen over glasvezel.
Op ons initiatief zijn alle woningen van Portaal aangesloten op een glasvezelnetwerk door telecombedrijf Reggefiber. Hiermee kunnen huurders op een goedkope en snelle manier televisie kijken, telefoneren en internetten. Een basispakket aan diensten (analoge en digitale televisie & radio, telefoon en internet) wordt door dienstenleverancier XMS aangeboden.
Eind 2009 maakt ongeveer 20% van onze huurders gebruik van het basispakket van XMS. Telecombedrijf Reggefiber heeft aangegeven graag het aantal gebruikers te willen verhogen en is bereid om voor meerdere jaren de prijs van het pakket naar beneden bij te stellen.
Portaal heeft met Reggefiber afgesproken dat zal worden onderzocht welke samenstelling van het basispakket het beste aansluit bij de wensen van de huurders
.

Wel jammer dat de prijzen volgende maand eerst omhoog moeten om ze (misschien) later weer te verlagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASS-Ware schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:50:
Ik vrees het niet want dit probleem heb ik al diverse keren aangemeld.
Soms helpt het als je de re: uit het subject helpt.
Ook krijg ik zeer vaak de melding dat de pop server niet bestaat als ik mail wil halen.

Zie ook:
Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Heb dit al aan XMS,Denan en Yogoi gezegd, ze kunnen niets vinden maar het probleem blijft bestaan.

Dus ik post de mail maar via Ziggo.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 17-01-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArjenB64 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 10:49:
Misschien goed nieuws voor Portaalhuurders met een XMS-aansluiting? Het lopende onderzoek van Portaal-panel onder huurders gaat over "glasvezel":

We starten met een aantal vragen over glasvezel.
Op ons initiatief zijn alle woningen van Portaal aangesloten op een glasvezelnetwerk door telecombedrijf Reggefiber. Hiermee kunnen huurders op een goedkope en snelle manier televisie kijken, telefoneren en internetten. Een basispakket aan diensten (analoge en digitale televisie & radio, telefoon en internet) wordt door dienstenleverancier XMS aangeboden.
Eind 2009 maakt ongeveer 20% van onze huurders gebruik van het basispakket van XMS. Telecombedrijf Reggefiber heeft aangegeven graag het aantal gebruikers te willen verhogen en is bereid om voor meerdere jaren de prijs van het pakket naar beneden bij te stellen.
Portaal heeft met Reggefiber afgesproken dat zal worden onderzocht welke samenstelling van het basispakket het beste aansluit bij de wensen van de huurders
.

Wel jammer dat de prijzen volgende maand eerst omhoog moeten om ze (misschien) later weer te verlagen...
Tv er uit (analoog) snelheid verhogen en de laatste prijsverhogingen ongedaan maken, met alleen de snelheid omhoog en de laatste prijsverhoging ongedaan maken ben ik al dik tevreden.
De bewoners commissie krijgt de laatste tijd ook steeds meer klachten omdat de meeste mensen vinden dat de xms helpdesk ze niet serieus neemt.
Men vraagt zich onder andere af waarom het basis pakket nu duurder is dan dat van Ziggo terwijl o.a. de analoge beeld kwaliteit ondanks talloze beloftes hier iets aan te doen,bedroevend blijft.

De prijs van het alles in een pakket van xms, met daar boven de kosten voor de newsserver, is hoger dan het Ziggo pakket met 50 mb met gratis newsserver.
Waren er bij aanvang nog 4 leden van de commissie met XMS,nu is dat er nog maar 1 (ik) dus terecht dat men eens er naar gaat kijken.

Daarnaast is het netwerk hier door Portaal gefinancierd en niet door Reggefiber,dus met geld van de huurders,dus het zou alleen al terecht zijn als daar een korting tegenover stond.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 17-01-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Via andere portaal wegen heb ik vernomen dat portaal medewerkers denken/proeven dat het aanbod van XMS niet geheel aansluit op de doelgroep van portaal. Is het namelijk niet zo dat een fors deel van de portaal huurders sociale huurders zijn (prijs) en dat de communicatie vanuit XMS volgens mij voornamelijk (zo niet volledig) in het nederlands is.

Misschien zouden ze een portaal abbonement moeten/kunnen maken waarbij er eerst flink gecommuniceerd wordt in de juiste taal naar portaal huurders. Vervolgens kan gekeken worden wat nu het gemiddeld bedrag is wat deze huurders uitgeven aan hun internet/telefonie/televisie abbonementen. (grote kans dat XMS in huidige vorm niet kan concurreren op telefoon en televisie (zowel op prijs als aanbod)). En indien mogelijk een passend abbonement ontwikkelen gericht op deze (specifieke) doelgroep.

Mijn ervaring, heb zelf tijdelijk in koopappartement van portaal gewoond tussen de huurappartementen, is dat je je draadloos kan (lees onbewust) delen met ongeveer 15 computers NIET in je eigen appartement. Toch hoeft ook dat geen slecht idee te zijn. Laat de VVE van elk appartementencomplex een uberabbonement afsluiten en op elke 2 verdiepingen een wireless ophangen... (iets van nieuwe markt benadering) Al begrijp ik dat hier een behoorlijk aantal tegenargumenten op te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al zei, in tegenstelling tot gewone processen waarbij wordt gekeken of er 40% van de bewoners interesse heeft en dan Reggefiber investeerd, is in elk geval in Leiden de financiering in zijn geheel of grotendeels door Portaal gedaan.
Hoe je het ook bekijkt,de inkomsten van Portaal komen van de huurders,dus het is met geld van de huurders betaald.

Ik heb wel ooit een uitnodiging gehad voor het klantenpanel maar had er toen geen tijd voor.

Voor mij zou XMS interessant blijven als ze de prijsverhoging van mijn huidige internet en bellen abonnement ongedaan zouden maken en de snelheid verhogen tot 100 mbits.

Helemaal terug naar xms ga ik niet meer,het digitale tv aanbod van Ziggo is (zelfs na de aangekondigde verandering van XMS) veel beter, over analoog ga ik het niet meer hebben (Ziggo is beter maar ik kijk uitsluitend nog digitaal) dus een verandering van het alles in een aanbod zou voor mij weinig zinvol zijn.

Het liefst deed ik telefonie er ook nog uit van XMS want dat vertoont na 2 jaar nog steeds teveel kinderziektes.

Vanochtend met mijn partner het hier nog over gehad,als in maart uiterlijk XMS niets gedaan heeft aan de prijs van het internet en bellen pakket en de snelheid gaan we in totaal over naar ziggo.
Een alles in een pakket van XMS zou ik nooit meer kunnen nemen,ik heb teveel geld gestoken in decoders van Ziggo,mijn tv heeft een ingebouwde decoder van Ziggo,dus ik blijf alleen als ze met de internet prijs en snelheid nog wat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Hoi allemaal ook zit er aan te denken over stappen van XMS naar |Ziggo de ontwikkelingen gaan bij XMS veel te langzaam
het omslag punt zal zijn al Ziggo de snelheid weer verhoogt
IK zal mijn kosten specificeren
XMS internet+ bellen 40€
Ziggo tv 16.45 +10€ ( totaal pakket)+15€ eredevisie live totaal 81.45€

Als ik alles bij ziggo neem kost dit 66,50+15+10 = 91,50
Ik zou nu al goedkoper uit kunnen zijn maar vind de retentie van 30 dagen op nieuwsgroepen gewoon te kort
Zodra Ziggo 80mbit gaat aanbieden ga ik er toch over nadenken over te geen heb wel 10€ over voor die snelheid

Dus XMS kom op jullie hebben de prijzen verhoogt wees ziggo voor en kom met 75/75 anders vrees ik dat ik er vandoor ga.
Nog maar niet te spreken over als ziggo de snelheid verhoogt en ook gaat stunten met decoders zoals ze soms doen voor nieuwe alles in 1 abbo´s dan word het nog aantrekkelijker
Zo´n HD decoder kost nu nog 99€ bij betalen als je die ook voor 0 zou krijgen ben ik om denk ik

Nick hoe komt het dat jij in jouw berekeningen zelf goedkoper uit bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Ga je het verschil tussen 50Mbit en 75/80/100 Mbit eigenlijk echt merken in de praktijk? :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er af en toe een prijsverhoging plaatsvindt is onvermijdelijk en daar heb ik geen moeite mee, ook al vind ik het niet leuk. De argumentatie erachter en de onevenwichtige verhoging voor de verschillende pakketten is voor mij echter een struikelblok.
De heren van xms hebben hier nog steeds geen teken van leven gegeven over deze vreemde wijze van de prijsverhoging.
Hoewel er nog ongeveer twee weken resteren om op te zeggen vanwege de verhoging, verwacht ik eigenlijk niet dat er nog een bevredigend antwoord komt.
Inmiddels heb ik al een proefabonnement bij een andere provider afgesloten en wanneer dat enigszins bevalt is het exit xms.
Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.