XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.229 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is al weer een tijdje dat ik het heb gevraagd maar zit er al vooruitgang in het aanbod van sport1 (en film1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:46
Fiber schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:02:
Ga je het verschil tussen 50Mbit en 75/80/100 Mbit eigenlijk echt merken in de praktijk? :z
Dat hangt er van af.
Als je alleen draadloos werkt, dan niet, dan is 50 al veel te hoog.
Als je bedraad werkt en veel downloadt en de server waarvan je download biedt die snelheid ook, dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Als je echt heel veel download(t?) en alleen maar van snelle servers: Ja. Ook als je bv. met meerdere mensen (vrienden, familie) over zo'n snelle verbinding beschikt is dat natuurlijk ook prettig als je vaak dingen naar elkaar toe stuurt.

Maar eerlijk gezegd vind ik 50 mbit alweer overdreven. Als XMS voor een tientje minder per maand ook 30/30 zou aanbieden of voor 2 tientjes per maand 20/20 zou ik waarschijnlijk daar voor kiezen :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

eymey schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:40:
Als je echt heel veel download(t?) en alleen maar van snelle servers: Ja. Ook als je bv. met meerdere mensen (vrienden, familie) over zo'n snelle verbinding beschikt is dat natuurlijk ook prettig als je vaak dingen naar elkaar toe stuurt.

Maar eerlijk gezegd vind ik 50 mbit alweer overdreven. Als XMS voor een tientje minder per maand ook 30/30 zou aanbieden of voor 2 tientjes per maand 20/20 zou ik waarschijnlijk daar voor kiezen :)
XMS bied in Wijchen een 10/10 Mbit abonnement aan. Betaal je 40 euro voor. Is alleen zonder DTV. Best leuke deal. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mojo schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:46:
[...]

XMS bied in Wijchen een 10/10 Mbit abonnement aan. Betaal je 40 euro voor. Is alleen zonder DTV. Best leuke deal. :)
fish betaald 33 euro voor 50/50
ASS-Ware schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:56:
[...]

Dat hangt er van af.
Als je alleen draadloos werkt, dan niet, dan is 50 al veel te hoog.
Als je bedraad werkt en veel downloadt en de server waarvan je download biedt die snelheid ook, dan wel.
*kuch* bullshit *kuch*

Ik werk hiet met wirelessN en nergens problemen

wat wel een feit is deat mijn huidige laptop net zolang bezig is met parren en unrarren als downloaden van een dvd

ik zit dus voor mezelf op het omslagpunt kwa snelheid bij een verdubbeling indownloadsnelheid gaat er maar 25% van de affective tijd af (wbt nieuwgroepen)

[ Voor 55% gewijzigd door Fish op 17-01-2010 22:08 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
De snelheid van xms zal voorlopig op 50 mb blijven. We hebben tot nu toe geen enkele verhoging meer gehad en zal ook voorlopig niet komen zoals eerder in dit topic staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dewaal schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:18:
De snelheid van xms zal voorlopig op 50 mb blijven. We hebben tot nu toe geen enkele verhoging meer gehad en zal ook voorlopig niet komen zoals eerder in dit topic staat.
euh .....

http://www.xmsnet.nl/158_Extra_snelheid.html
100 Mb/s
Standaard biedt XMS een verbinding aan van 50 Mb/s aan. Deze snelheid geldt voor zowel het down- als uploaden. Voor abonnees die (nog) meer uit hun glasvezelverbinding willen halen biedt XMS ook een 100 Mb/s abonnement aan. Deze dienst kost per 3 augustus nog maar 30 euro extra per maand! Dit bedrag betaalt u per maand extra dus bovenop de reguliere maandtarieven van de verschillende pakketten.

Deze tariefsverlaging (oorspronkelijk € 59,95) geldt ook voor bestaande abonnees

U kunt het 100Mb/s abonnement aanvragen via uw persoonlijke klantomgeving 'Mijn XMS'.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
*kuch* bullshit *kuch*
Jouw wireless N redt GEEN 50 Mbit netto, dat kun je niemand wijs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Euhm, met de N standaard haal je wel degelijk 50 Mbit, zie hieronder mijn speedtest met een laptop die een wireless n kaartje heeft, exact dezelfde waarden als met bedraad.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/686067684.png

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ASS-Ware schreef op maandag 18 januari 2010 @ 01:44:
[...]

Jouw wireless N redt GEEN 50 Mbit netto, dat kun je niemand wijs maken.
Ik wed dat ik het thewizzard wijs kan maken, en daarnaast nog een heleboel mensen
En dan werk ik nog geeneens dualband maar hij verbind bruto op 150mbit

Dat is gewoon in de huiskamer en in de slaapkamer. op de zolder gaat hij naar 135 oid
Het ap hangt gewoon in de meterkast.

Ik download regelmatig genoeg van nieuwsgroepen op 50mbit om te zeggen dat het stabiel is.
met utorrent krijgt zelfs de harde schijf problemen om het bij te houden met veel verbindingen

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 18-01-2010 10:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fish schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:06:
[...]

Ik wed dat ik het thewizzard wijs kan maken, en daarnaast nog een heleboel mensen
Klopt idd.
Met de wireless "N' standaard zal 50 Mbit ook geen enkel probleem moeten zijn.
Uiteraard kunnen obstakels zoals "beton" maar ook bepaalde andere draadloze apparatuur vermindering daarin brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:05:
[...]

Klopt idd.
Met de wireless "N' standaard zal 50 Mbit ook geen enkel probleem moeten zijn.
Uiteraard kunnen obstakels zoals "beton" maar ook bepaalde andere draadloze apparatuur vermindering daarin brengen.
Ik moet zeggen dat mijn N router prima door beton gaat.. een stuk beter dan alle G routertjes die ik had. Bijkomend voordeel is dat ik tegenwoordig een prima ontvangst heb tot 150 meter om de woning.. kan ik 's zomers mooi in de zon zitten met de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:19:
[...]

Ik moet zeggen dat mijn N router prima door beton gaat.. een stuk beter dan alle G routertjes die ik had. Bijkomend voordeel is dat ik tegenwoordig een prima ontvangst heb tot 150 meter om de woning.. kan ik 's zomers mooi in de zon zitten met de laptop :)
Jij zit toch zomers altijd al in de zon :P :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:37:
[...]

Jij zit toch zomers altijd al in de zon :P :9 ;)
Ik heb de router dan ook al een tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
dewaal schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:18:
Yogoi schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:29:
speed upgrades.
officieel: niks over bekend
wat je niet van mij gehoord hebt: Er gaat wel iets komen alleen wanneer kan ik nog niet zeggen (buiten het feit dat ik het ook niet mag zeggen is er nog te weinig concreet hiervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:02:
Ga je het verschil tussen 50Mbit en 75/80/100 Mbit eigenlijk echt merken in de praktijk? :z
Ja,maar dat is een afweging die ik zelf maak... ik snap de :z dus niet zo.

XMS presenteerde zich als de snelste provider,glasvezel had de toekomst.
In het begin was dat ook zeker waar !
Het enige waar ze momenteel sneller mee is, is de upload. (vergeleken met de kabel,niet met adsl)
Voor de rest loopt ze op alle fronten achter op bv Ziggo behalve met de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Joh, heb je ook al gekeken of Ziggo die hogere download snelheid ook werkelijk waar maakt? En dat bij (nagenoeg) alle abonnees die dat pakket hebben? Voorlopig hoor ik zo enorm veel klachten over Ziggo dat, zelfs al zou jij die zogenaamde 75/80/100 mbit van ze toevallig wel halen, er blijkbaar nog genoeg mensen zijn die dusdanige problemen hebben bij Ziggo dat ze zullen snakken naar een provider als XMSnet, ookal gaat daar misschien ook niet bij alle abonnees direct alles even goed.

Om nou dus zo stellig te beweren dat XMS op alle fronten achterloopt op Ziggo: NEE. want op upload lopen ze dus mijlen ver voor en ook het TV pakket is echt niet zo beroerd. Wat je XMS hoogsens kan verwijten op dit moment is gebrek aan een totaal pakket met een deftige PVR, die je bij Ziggo gewoon krijgt en dat ze hun procedures nog niet helemaal op een rijtje hebben.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:53:
Joh, heb je ook al gekeken of Ziggo die hogere download snelheid ook werkelijk waar maakt? En dat bij (nagenoeg) alle abonnees die dat pakket hebben?............
Als je goed gelezen zou hebben zou je weten dat ik naast mijn xms verbinding al 3 maanden ook een ziggo verbinding heb en JA, ze halen die snelheid bij mij tot nu toe onvoorwaardelijk.
Als je verder terug leest zie je zelfs speedtests die ik heb uitgevoerd.
Omdat ik die verhalen ook had gehoord wilde ik dus een ruime periode hebben waarbij ik de verbinding kon testen,ik heb daarvoor een half jaar genomen waarvan nu 4 maanden op zijn.
Gedurende die tijd staat dus een pc via realvnc in verbinding met deze pc zodat ik hem op afstand kan bedienen en ik geef die ziggo machine flink op zijn lazer door zo'n beetje alles uit de nieuwsgroepen te pompen,interesseert me niet wat het is,zolang ik die lijn maar belast.
Mijn zoon aan de andere kant van de stad,op een andere pop,doet hetzelfde maar die haalt alleen wat ie zelf wil.
Ook heb ik al eerder laten zien dat de upload inderdaad crappy is.
Ik ga dus niet over 1 nacht ijs en l*l (zet maar een u bij het sterretje) zeker niet uit mijn nek.
Daarnaast heb ik meegedaan aan bijna alle pilots van XMS, dus ik weet echt wel waar ik het over heb,al is dat wat langdradig.
Ik heb het nog niet meegemaakt dat de snelheid van Ziggo onder de 45 mbit is gezakt,in 4 maanden tijd.
Daarnaast heb ik,ondanks dat ik geen tv meer heb (maar nog wel signaal), 3x een meetploeg van XMS in mijn huis gelaten om tv metingen te doen waarbij de heren hier UREN hebben gezeten,alleen om andere mensen van dienst te kunnen zijn.
2 topics terug noemde men mij mister xms en mister positivo en mijn eerste bijdrage over xms op tweakers is al meer dan 1,5 jaar geleden en toen was ik net als jij,lekker positief (goed bedoeld) .

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 18-01-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, duidelijk verhaal @Nick39.

Dan hoop ik alleen maar dat jouw bijdrage nog eens doordringt in de 'hoge' regionen binnen XMS en men nou eindelijk het licht eens gaat zien, dat ze nou toch eens moeten beginnen een professioneel bedrijf te worden.

En ik denk dat je jezelf nog steeds gelukkig kan prijzen dat Ziggo het bij jou wel goed doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist een gesprek van ruim een uur gehad met iemand van de projectgroep van Portaal welke mij belde.
Ik weet niet in hoeverre dat vertrouwelijk was dus ik kan niet alles vertellen maar er wordt o.a. bevestigd dat men bezig is met het onderhandelen over de prijs,dat is al eerder gezegd dus dat kan ik wel kwijt.
Verder heb ik de man gewezen op dit en de andere topics die er gaande zijn over XMS.
Zodat niet alleen mijn mening maar ook van anderen gelezen kunnen worden.
Portaal wil in elk geval dat er meer mensen aan de vezel gaan en gaat een aantal projecten doen om dat te bewerkstelligen.
Het was iemand die naar mijn mening behoorlijk op de hoogte was van de materie,de techniek,de ins en outs.
Gevraagd werd bv of wireless Leiden een reden kon zijn waarom hier zo weinig mensen deelnemen of overstappen.
Nou dat kon meteen al ontkracht worden want Wireless Leiden zal nooit een concurrent worden van wie dan ook door de opzet van het netwerk,waar ik zijdelings bij betrokken ben geweest.
Ook nieuwkomers in woningen krijgen meer informatie over dat geheimzinnige kastje in de meterkast.
Verder was er veel interesse over de metingen die hier gedaan zijn voor het analoge beeld,de uitslagen enz.
Ik heb in elk geval het idee gekregen dat Portaal zich meer met e.e.a. gaat bemoeien hetgeen voor iedereen gunstig kan zijn en ik ben blij dat ik met iemand gesproken heb die heel duidelijk wist waar het over ging en die zeer serieus vragen stelde over de huidige problemen die spelen en speelden
Mijn eigen interpretatie is dat er wel hier en daar in de organisatie wat serieuze vragen gesteld gaan worden.

Daarnaast zijn Ziggo en UPC zeker niet heilig en spelen daar ook zeker problemen,zo sodemietert daar bijna dagelijks momenteel de online videotheek er uit.
Was er gisteren door een schakelfout bv bij de EPG geen verdere informatie meer op te vragen en is er 2 weken geleden een foutje gemaakt waardor alle sony tv's met ingebouwde decoders op zwart gingen en in sommige gevallen zelfs niet meer aan wilden.
Het is dus zeker niet zo dat het alleen bij XMS soms mis gaat en dat vertel ik ook gewoon eerlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 18-01-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 00:13
Misschien interessant voor de mensen die een D-Link hebben:

D-Link patcht beveiligingslek in routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Thanx, direct gepatched :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
The Wizard schreef op maandag 18 januari 2010 @ 06:56:
Euhm, met de N standaard haal je wel degelijk 50 Mbit, zie hieronder mijn speedtest met een laptop die een wireless n kaartje heeft, exact dezelfde waarden als met bedraad.

[afbeelding]
Die speedtest laat vaak vreemd lage of juist vreemd hoge getallen zien.
Doe eens een download van een film van 4 GB en reken het dan eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ASS-Ware schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:50:
Weet hier iemand waarom ik geen mail kan versturen via smtp.xmsnet.nl ?

Als ik smtp.xmsnet.nl instel in mijn (3 verschillende) mail-clients, dan krijg ik "Relaying denied".

Als ik mail via TELNET smtp.xmsnet.bl 25, dan krijg ik :
220 webmail10.mail.sp.isp-net.nl ESMTP sendmail 8.13.2/2.04 ready at Wed, 13 Jan
2010 22:57:28 +0100 (MET)
HELO xmsnet.nl
250 webmail10.mail.sp.isp-net.nl Hello [92.254.124.246], pleased to meet you
MAIL FROM: xxxxxxxxxx@xmsnet.nl
250 2.1.0 xxxxxxxxxx@xmsnet.nl... Sender ok
RCPT TO: xxxxxxxxxx@xmsnet.nl
550 5.7.1 xxxxxxxxxx@xmsnet.nl... relaying denied for 92.254.124.246

Als ik de smtp server van XS4ALL invul en authenticatie met mijn XS4ALL acount, dan kan ik wel mailen.

De xmsnet helpdesk adviseert mij webmail te gebruiken.

Iemand die mij een normaal antwoord kan geven ?
Een deel van je IP range miste inderdaad in de "allowed" lijst op de SMTP server. Ik heb de beheerders gevraagd om de lijsten even te checken tegen alle nieuwe IP ranges. Probeer in de loop van de ochtend maar eens of het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al meer bekend over de storing met nummerweergave ?

Op de XMS site staat dat er gewerkt word aan het probleem, maar dat staat er al een maand :)
Ik wil graag zien wie mij belt, en wie er gebeld heeft :9

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ASS-Ware schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:16:
[...]

Deze is betrouwbaar, als je maar met firefox meet. Deze waarde is exact gelijk met bedraad en bij het downloaden uit nieuwsgroepen haal ik strak 5,6 MB/s.

Nu wel overtuigd? Geloof me maar, deze waarden haal je echt, mits je de router goed ingesteld hebt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:49:
Is er al meer bekend over de storing met nummerweergave ?

Op de XMS site staat dat er gewerkt word aan het probleem, maar dat staat er al een maand :)
Ik wil graag zien wie mij belt, en wie er gebeld heeft :9

Hans
Hans,
De melding is wel veranderd op de storings pagina van XMS hoor.
De melding was eerst dat het medio Januari zou worden opgelost.
Inmiddels is deze gewijzigd in: "Inmiddels is de oorzaak van dit probleem bekend en de nodige stappen zijn al genomen om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen".

Dus ik ga ervan uit dat het niet zo erg lang meer zal gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:06:
[...]

Hans,
Inmiddels is deze gewijzigd in: "Inmiddels is de oorzaak van dit probleem bekend en de nodige stappen zijn al genomen om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen".

Jah, daar heb je gelijk in ;)
Ben benieuwd wanneer het gefixed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:49

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:06:
[...]

Hans,

Sterker nog, sinds gisteren werkt bij ons nummerweergave ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:46:
[...]

Dan zal het hier in Veenendaal ook niet al te lang meer duren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke er komt een prijs verhoging zowat. Alles werkt hier perfect al 5jaar geen problemen alles is zelfs beter dan bij Ziggo /KPN. Wat lopen jullie hier te zeuren over snelheids verhoging - problemen met analoog tv. Wij kunnen een heleboel mensen die aangesloten zijn bij XMS en we horen helemaal niemand over de problemen die hier zijn.Er zijn zelfs mensen die het allemaal niet intresseren die hebben zelfs de set top box nog in de doos staan die vinden het wel prima kwaliteit analoog beter dan Ziggo. 9 van de 10 weten niet eens wat downloaden uit nieuwsgroepen is . Oke hier zijn de echte freaks? die lopen te zeuren als ze niet de volle 50 mb halen maar 47 mb zowat wacht je een paar minuutjes.Sorry moets het even kwijt.
XMS ga zo door hoop dat heel Soest wordt aangeloten we werken er hard aan om zoveel mogelijk leden te krijgen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Degene met klachten hoor je altijd het hardst maar aan de andere kant is dat ook helemaal niet verkeerd hoor.
Zonder de kritische gebruikers (en Denan/Yogoi) zouden veel problemen waarschijnlijk veel later opgepikt worden. Tevens zitten we hier op tweakers en dat zijn meestal kritische gebruikers ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Mij hoor je hier ook niet klagen :)
Ben pas sinds kort klant van XMS en afgezien van het leveren van een DTV abbo + settop box zonder toestemming van mijn kant geen problemen geweest hier.
Haal hier zelfs 94/70 op mijn 50/50 verbinding (met router 42/37, goedkope sitecom).. Wat ruim het dubbele en een kwart meer is dan wat ik eigenlijk had verwacht.

Mijn eerste ervaring met de klantenservice was dan ook erg goed. binnen 2 min geholpen (90 sec in dat menu) en meteen zonder problemen iemand aan de lijn die iig verstand had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen op dit moment problemen met telefonie ?
Als je belt of gebeld word is de andere kant zeer slecht te verstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:57:
Meer mensen op dit moment problemen met telefonie ?
Als je belt of gebeld word is de andere kant zeer slecht te verstaan!
Yep, Net even vanuit Nieuwegein naar Veenendaal gebeld (ook XMS). Het lijkt wel gebrabbel. Ik heb geprobeerd mobiel de storingsdienst te bereiken, maar dat duurde me te lang. Straks nog maar een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ASS-Ware schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:16:
[...]

Koop dan eens een fatsoenlijke wireless n router en dongle oid of kom uit de atoombunker en reken het zelf maar eens opnieuw uit

echt waar je staat kwajts te verkopen. het is pertinent niet waar dat je geen 50mbit haalt
ik zie het toch hier met het downloaden. of wil je zeggen dat ik lieg?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-01-2023
De telefoonstoring wordt inmiddels op de storingspagina gemeld!

[ Voor 6% gewijzigd door Hurman op 19-01-2010 20:34 . Reden: toevoeging "telefoon" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurman schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:19:
[...]

De storing wordt inmiddels op de storingspagina gemeld!
Thnks voor je reactie..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment werkt telefonie weer goed!
Hopen dat het idd al is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
fish schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:31:
[...]

Koop dan eens een fatsoenlijke wireless n router en dongle oid of kom uit de atoombunker en reken het zelf maar eens opnieuw uit

echt waar je staat kwajts te verkopen. het is pertinent niet waar dat je geen 50mbit haalt
ik zie het toch hier met het downloaden. of wil je zeggen dat ik lieg?
Theorie en praktijk zijn 2 heel verschillende dingen en mijn ervaring is anders dan de jouwe.
Geen reden om mij te gaan beledigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
denan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:27:
[...]

Een deel van je IP range miste inderdaad in de "allowed" lijst op de SMTP server. Ik heb de beheerders gevraagd om de lijsten even te checken tegen alle nieuwe IP ranges. Probeer in de loop van de ochtend maar eens of het weer werkt.
Dank je wel.
Jammer, het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik heb sinds 3 weken XMS, wat mij opvalt is dat alleen de download gecapped is op 50Mbps, upload loopt vrolijk door :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/688140204.png

Zijn ze bij mij iets vergeten in te stellen of is dit normaal?

Ik klaag niet :P

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste ASS-Ware, fish > ik vind persoonlijk dat de discussie iets uit de hand gaat lopen.
De meningen over de snelheid zijn nu gedaan, dus STOP verder hier alsje mee.
Dit maakt het niet gezelliger erop voor de overige Tweaks hier te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fish heeft wel gelijk: met een goede draadloze n-router haal je met gemak de 50 mbit. Om dan te zeggen: theorie en praktijk zijn twee verschillende dingen... In de praktijk is de snelheid natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren, maar met een goede n-router is het toch niet heel moeilijk de 50 mbit te halen. Dus de stelling dat 50 mbit al te snel is als je alleen draadloos gebruik maakt van je internetverbinding kun je dan ook niet handhaven (ook al haal je er steeds nieuwe dingen bij en doe je of je beledigd bent ;) ), Dat mag dan ook best toegegeven worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 07:08:
Fish heeft wel gelijk: met een goede draadloze n-router haal je met gemak de 50 mbit. Om dan te zeggen: theorie en praktijk zijn twee verschillende dingen... In de praktijk is de snelheid natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren, maar met een goede n-router is het toch niet heel moeilijk de 50 mbit te halen. Dus de stelling dat 50 mbit al te snel is als je alleen draadloos gebruik maakt van je internetverbinding kun je dan ook niet handhaven (ook al haal je er steeds nieuwe dingen bij en doe je of je beledigd bent ;) ), Dat mag dan ook best toegegeven worden...
Ben ik idd met je eens.
Ik zeg ook niet dat fish gelijk of ongelijk heb.
Als je terug leest kun je ook zien wat ik zelf over een N router vertelde dat 50 mbt no problem is.
Maar het gehakketak heen en weer dat is hetgeen waarover ik het had.
Op een gegeven moment moet gewoon één de verstandigste zijn en stoppen met de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Loveparade schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:46:
[...]

Te vroeg gejuicht, de nummers van andere xms bellers komen door, de rest niet :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
fast-server schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 01:59:
Ik heb sinds 3 weken XMS, wat mij opvalt is dat alleen de download gecapped is op 50Mbps, upload loopt vrolijk door :9~

[afbeelding]

Bij mij zijn ze het ook vergeten. Het loopt nu lekker op 95/75, zonder router. Ze zullen het vanzelf wel gaan cappen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 06:50:
Beste ASS-Ware, fish > ik vind persoonlijk dat de discussie iets uit de hand gaat lopen.
De meningen over de snelheid zijn nu gedaan, dus STOP verder hier alsje mee.
Dit maakt het niet gezelliger erop voor de overige Tweaks hier te komen.
En opmerkingen over een atoombunker vind jij wel normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me verstandig de strijdbijl te begraven.
Blijkbaar zijn de omstandigheden voor de een anders dan bij de ander.
Normaal gesproken haalt men met een n-router met draad of draadloos makkelijk 50 Mbit/s, zoals met allerhande speedtests hier is aangetoond. Een weinig teruglezen in eerdere delen waarbij servers van leden beschikbaar werden gesteld om te testen waren duidelijk genoeg.

Als iemand het betwijfelt is dat zijn/haar goed recht, maar doet aan de feiten niets af. Wij weten wat we meten en gemeten hebben en wat mij betreft allang geen discussie meer, dus kappen met zinloze discussies om het hier prettig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Loveparade schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:07:
[...]

Te vroeg gejuicht, de nummers van andere xms bellers komen door, de rest niet :(
Ze mogen wel eens opschieten, medio januari is bijna al eind januari :). Waarom moet dit eigenlijk zo lang duren? En wat is de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

@#$%@#@@ dag vrij genomen, zou vanmorgen monteur komen voor TV signaal, heb hier 5 keer een zwart busje zien rijden van BODI glasvezeltechniek, maar geen monteur geweest.

Snipperdag naar de maan, hebben ze enig idee wat dat kost?

Dan maar gewoon tv bij Ziggo :( , dit noem ik niet bepaald service

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

ASS-Ware schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:09:
[...]

Denk dat hij dat grappig bedoelde, vind hem leuk namelijk :+
Zou niet kunnen bedenken hoe zo iets beledigend zou moeten overkomen of je moet nare ervaringen met atoombunkers hebben gehad in je jeugd.

maar even on-topic:

Ook hier een volledig tevreden klant, nooit geen gezeur tov collega's die met Ziggo of een andere provider zitten.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Loveparade schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:46:
@#$%@#@@ dag vrij genomen, zou vanmorgen monteur komen voor TV signaal, heb hier 5 keer een zwart busje zien rijden van BODI glasvezeltechniek, maar geen monteur geweest.

Snipperdag naar de maan, hebben ze enig idee wat dat kost?

Dan maar gewoon tv bij Ziggo :( , dit noem ik niet bepaald service
En inmiddels is er een monteur van Hako

En nu wel strak analoog beeld. Volgens de monteur ligt het aan de niewe CATV modules in de Genexys. De 14C is nu vervangen door een 14B, een wereld van verschil _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door GerkeP op 21-01-2010 13:51 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
nvt,
in dat geval biedt ik mijn excuses aan.

[ Voor 202% gewijzigd door ericjanvanputten op 21-01-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ericjanvanputten schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:59:
Al gooi ik misschien olie op het vuur, maar zou je dan niet je oorspronkelijke bericht van: Loveparade schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:46: verwijderen?

En misschien zelfs je excuses aanbieden?
Nee, want de afspraak was 's morgens en niet 's middags. Nu moet ik nog naar een andere afspraak, die ik waarschijnlijk niet kan voltooien, moet nl eerst 200 km gaan rijden alvorens ik daar ben, Dus die afspraak moet ik waarschijnlijk gaan opsplitsen in 2 keer, dus kost het mij nog steeds een extra snipperdag, waren ze wel op tijd geweest, was dat nl niet nodig geweest.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 01:59:

[afbeelding]

Cool, welke stad? Dan kom ik daar ook wonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:00:
[...]

Cool, welke stad? Dan kom ik daar ook wonen ;)
Misschien zijn de nieuwe aansluiting wel, onbewust, deelnemers aan de pilot groep van de mysterieuze snelheidsverhoging waarover een tijdje terug post werd.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Zojuist een trieste brief ontvangen van XMS, ik was hier al bang voor. Helaas is in Veenendaal het aanmeldingspercentage voor de wijken 't Hoorntje en de Gelderse Blom blijven steken op 20% :/ Het goede nieuws is dat de inschrijvingsperiode verlengd wordt tot 1 maart, omdat de laatste paar weken veel nieuwe aanmeldingen erbij kwamen. Hopelijk gat het uiteindelijk toch nog lukken.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASS-Ware schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:09:
[...]

Voor mij is het :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

cjdijk schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:17:
Zojuist een trieste brief ontvangen van XMS, ik was hier al bang voor. Helaas is in Veenendaal het aanmeldingspercentage voor de wijken 't Hoorntje en de Gelderse Blom blijven steken op 20% :/ Het goede nieuws is dat de inschrijvingsperiode verlengd wordt tot 1 maart, omdat de laatste paar weken veel nieuwe aanmeldingen erbij kwamen. Hopelijk gat het uiteindelijk toch nog lukken.
In dezelfde brief stond ook dat ze zelf geen actieve marketing meer gaan doen. Ik hoef iig niet meer te kiezen of ik nog wel XMS wil.
Morgen maar eens een CI+ kaartje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Waarom zijn de nieuwsgroepen alleen lezen? Wel aardig dat ze gratis zijn, maar waarom kan er niet gepost worden? Bij alle andere providers kun je de nieuwsgroepen lezen en posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:58:
Waarom zijn de nieuwsgroepen alleen lezen? Wel aardig dat ze gratis zijn, maar waarom kan er niet gepost worden? Bij alle andere providers kun je de nieuwsgroepen lezen en posten.
Bij andere providers krijg je ze er ook gewoon bij... wil je een hogere normale snelheid,meerdere draadjes en uploaden dan moet je dokken,hetzij aan xms,hetzij aan een externe dienst.
Dat is het voordeel van het alles in een pakket,wil je je 50 of 100 mbits echt gebruiken,dan zul je nog wat extra moeten dokken, het is alles in een voor XMS, wil je alles gebruiken dan verdwijnt dat in een portemonnee,die van xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
LOL... sommige mensen weten ook echt van alles een heel grote doodszonde te maken he voor XMS....

Beseffen jullie je wel dat er bijna geen enkele provider is (op XS4ALL na maar zelfs hun newszilla is tegenwoordig matig in vergelijking met een goede payserver) die uberhaupt binary nieuwsgroepen aanbiedt?? Je kan mij niet wijsmaken dat bv. een Ziggo wel een newsserver van 100en terabytes met maximale download snelheid aanbiedt.....

Alleen als ze ook in de gewone discussiegroepen geen posten ondersteunen zou ik het kwalijker vinden....

Edit: Ik zelf zit bij KPN, bovenop de 47 euro per maand die ik nu betaal voor ADSL (8/10 + IPTV, ook gewoon bij te betalen voor een payserver.....

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 21-01-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Het gaat om alle mogelijke manieren van posten, ik heb het juist niet over de binary, maar puur text. Het is ook niet voor mijzelf, maar andere gebruikers die hier over klagen in een andere forum. Er wordt nl. nergens een melding gemaakt dat het alleen een read-only newsserver toegang is. Voor binary posten kan ik het voorstellen, maar text?

Ik heb zelf ook een betaalde USP, maar anderen die willen gewoon usenet gebruiken waar het ooit voor bedoeld was :). Ik post zelf nooit, dus deze "tekortkoming" was mij nog nooit opgevallen.

[ Voor 22% gewijzigd door The Wizard op 21-01-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk,weer een nieuwe enquete..je kan 2 settopboxen winnen... leuke prijs,die was natuurlijk nog over van de vorige enquete... heb mijn mail adres maar niet eens ingevuld, de_vorige_zijn_nog_niet_uitgereikt@hotmail.com mocht niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Nick39 op 22-01-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Het duurde even maar ze zijn wel degelijk vergeven hoor :)
Yogoi schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:17:
Schoppen werkt!

2 STB orders aangemaakt voor 2 prijswinnaars.
Ik heb beide ook maar even gebeld. altijd leuk om mensen een prijs te geven.
Meteen maar even invullen dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site staat echter wat anders, of vind jij een mededeling op een forum leidend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:57:
Op de site staat echter wat anders, of vind jij een mededeling op een forum leidend?
Ja want die site is 1. niet duidelijk en 2. dat is een oud bericht :)
Denk ook niet dat ze nu nog veel aan de site zullen doen gezien ze met een vernieuwde site zouden komen in begin (medio januari als ik mij niet vergis) 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
zo ook maar even de enquete in gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
eymey schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:10:
Je kan mij niet wijsmaken dat bv. een Ziggo wel een newsserver van 100en terabytes met maximale download snelheid aanbiedt.....
Ja dat doen ze wel. Ik haal mijn maximum van 30mbit. Er zijn wel 2 maars:
1: De retentie is maar rond de 30 dagen.
2: Maximaal 50 gigabyte/maand (tenzij je het extra abo hebt, dan is het onbeperkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:36
psychoclown schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:04:
[...]

Misschien zijn de nieuwe aansluiting wel, onbewust, deelnemers aan de pilot groep van de mysterieuze snelheidsverhoging waarover een tijdje terug post werd.. :*)
Als dat zo is dan staat er jullie nog een mooie verrassing te wachten. :)
Op het moment in Almere ziet het er na meerdere speedtest (o.a FTP, UPC en deze test) zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/690307222.png

Hoewel ik wel twijfel aan de upload, ik heb ze ook al gezien op speedtest.net van 75Mb/s.
Op de UPC site blijft hij wel stug 50Mb/s aangeven....

[ Voor 11% gewijzigd door CyberFR op 22-01-2010 19:57 ]

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Oh, is er weer een nieuwsbrief verstuurd? Heb ik weer niet mogen ontvangen... Volgens de helpdesk moet ik hem wel krijgen, maar ze kijken niet even na of ik daadwerkelijk in de mailinglist sta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ghost81 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:33:
[...]
Ja dat doen ze wel. Ik haal mijn maximum van 30gbit. Er zijn wel 2 maars:
1: De retentie is maar rond de 30 dagen.
2: Maximaal 50 gigabyte/maand (tenzij je het extra abo hebt, dan is het onbeperkt).
Weet je zeker dat je 30Gbit bedoelt? :o
CyberFR schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:54:
[...]

Als dat zo is dan staat er jullie nog een mooie verrassing te wachten. :)
Op het moment in Almere ziet het er na meerdere speedtest (o.a FTP, UPC en deze test) zo uit:

Hoewel ik wel twijfel aan de upload, ik heb ze ook al gezien op speedtest.net van 75Mb/s.
Op de UPC site blijft hij wel stug 50Mb/s aangeven....
Zou niet slecht zijn ;)
Tis ook maar een wilde suggestie van mij maar het valt wel op dat elke nieuwe abbo die hier post zulke speeds haalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
maar ik verwacht zelf geen verhoging van de snelheid de komende half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eymey schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:10:
LOL... sommige mensen weten ook echt van alles een heel grote doodszonde te maken he voor XMS....

Beseffen jullie je wel dat er bijna geen enkele provider is (op XS4ALL na maar zelfs hun newszilla is tegenwoordig matig in vergelijking met een goede payserver) die uberhaupt binary nieuwsgroepen aanbiedt?? Je kan mij niet wijsmaken dat bv. een Ziggo wel een newsserver van 100en terabytes met maximale download snelheid aanbiedt.....

Alleen als ze ook in de gewone discussiegroepen geen posten ondersteunen zou ik het kwalijker vinden....

Edit: Ik zelf zit bij KPN, bovenop de 47 euro per maand die ik nu betaal voor ADSL (8/10 + IPTV, ook gewoon bij te betalen voor een payserver.....
100en ? zeg maar iets meer
300 dagen retentie
http://binsearch.info/groupinfo.php 1.52 PB
http://binsearch.info/groupinfo.php?server=2 586.69 TB

zeg maar 300 dagen = 2 Petabyte

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

The Wizard schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:00:
Oh, is er weer een nieuwsbrief verstuurd? Heb ik weer niet mogen ontvangen... Volgens de helpdesk moet ik hem wel krijgen, maar ze kijken niet even na of ik daadwerkelijk in de mailinglist sta...
Ik heb al 1 mailbericht gehad op mijn xms account, de factuur, geen nieuwsbrief etc, helemaal noppes

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
fish schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:57:
[...]

100en ? zeg maar iets meer
300 dagen retentie
http://binsearch.info/groupinfo.php 1.52 PB
http://binsearch.info/groupinfo.php?server=2 586.69 TB

zeg maar 300 dagen = 2 Petabyte
Ik zie daar nergens staan dat dit de cijfers zijn van bv. Ziggo of een andere willekeurige consumenten provider waar je zulke capaciteiten er gratis bij krijgt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eymey schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:00:
[...]

Ik zie daar nergens staan dat dit de cijfers zijn van bv. Ziggo of een andere willekeurige consumenten provider waar je zulke capaciteiten er gratis bij krijgt......
ziggo bied de meeste niet aan, vooral a.b. niet net zoals alle gratis servers.
newszilla heb ik ook niet echt goede ervaring mee

ik probeerde eigelijk alleen maar te benadrukken dat het zo veel is dat het niet verwonderlijk is dat je het niet gratis krijgt.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:58:
[...]

Ik heb al 1 mailbericht gehad op mijn xms account, de factuur, geen nieuwsbrief etc, helemaal noppes
Hier idem, alleen een factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Yep, die komen wel altijd... Maar die nieuwsbrief, ho maar :)... Dit kan toch niet moeilijk in te stellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dit is wel vreemd!
De vorige nieuwsbrief heb ik ontvangen, ook al was toen het glasvezel nog niet eens aangesloten/geactiveerd.
De nieuwe nieuwsbrief laat nog op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fish schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:17:
[...]

ziggo bied de meeste niet aan, vooral a.b. niet net zoals alle gratis servers.
newszilla heb ik ook niet echt goede ervaring mee

ik probeerde eigelijk alleen maar te benadrukken dat het zo veel is dat het niet verwonderlijk is dat je het niet gratis krijgt.
Ben het hier niet met je eens, tot nu toe heb ik bij ziggo gewoon de alt.binary groepen en alles wat op o.a. FTD staat kan ik via de ziggo newsgroepen gewoon binnen halen.
Alleen is de retentie niet zo hoog,pak um beet een maand.
in "mijn" tijd was newszilla de beste,het was wel een experimentele service.
Het is dus ten onrechte dat er gezegd wordt dat Ziggo het meeste niet aanbied,want dat is gewoon niet waar.
Alleen heb je bij de goedkopere abonnementen een datalimiet en is de snelheid ongeveer op 30 mbit gecapt en mag je 4 verbindingen open hebben.
Maar ik heb nog geen ene binary groep kunnen ontdekken die wel door newsxs wordt aangeboden en niet door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Misschien ziet iemand kans om de link naar de enquête te plaatsen?
(indien dit mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Nick, tof bedankt.

Moet zeggen dat ik enquête vragen niet heel sterk vind. Een NVT knop of geen ervaring mee zou de uitkomst een stuk representatiever maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nick,

heb jij een mening over deze enquete aangezien je een zeer kritische blik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Daar is een V&A sectie voor, topics op GoT zijn geen marktplaats.

[ Voor 65% gewijzigd door bjck op 24-01-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
N.a.v. het Dolby Digital logo op m'n Amino 130M:
- er staat mij bij dat naast de HDMI-kabel ook een S/PDIF-kabel moet worden gebruikt voor Dolby doorgifte, is dat inderdaad zo? (mijn surround receiver komt geen zenders tegen met Dolby-signaal)
- heeft bovenstaande überhaupt zin, oftewel: is er überhaupt (HD?) televisiecontent met Dolby audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nick39 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:30:
[...]

Ben het hier niet met je eens, tot nu toe heb ik bij ziggo gewoon de alt.binary groepen en alles wat op o.a. FTD staat kan ik via de ziggo newsgroepen gewoon binnen halen.
Alleen is de retentie niet zo hoog,pak um beet een maand.
in "mijn" tijd was newszilla de beste,het was wel een experimentele service.
Het is dus ten onrechte dat er gezegd wordt dat Ziggo het meeste niet aanbied,want dat is gewoon niet waar.
Alleen heb je bij de goedkopere abonnementen een datalimiet en is de snelheid ongeveer op 30 mbit gecapt en mag je 4 verbindingen open hebben.
Maar ik heb nog geen ene binary groep kunnen ontdekken die wel door newsxs wordt aangeboden en niet door Ziggo.
Kan, ik heb recent het een en ander geprobeert en ik meen ook ziggo bij de buurman. En ik meen dat ik niet meer dan 8 a.b. groepen zag. Maar ik ga nog een keer kijken dan (dat zal de buurman ook wel fijn vinden ;) )

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
schooierd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:25:
N.a.v. het Dolby Digital logo op m'n Amino 130M:
- er staat mij bij dat naast de HDMI-kabel ook een S/PDIF-kabel moet worden gebruikt voor Dolby doorgifte, is
dat inderdaad zo? (mijn surround receiver komt geen zenders tegen met Dolby-signaal)
Ja, Dolby Digital kan gewoon via HDMI. Het apparaat wat het HDMI-signaal ontvangt moet dan wel Dolby Digital kunnnen decoderen. Veel televisies kunnen dit niet, maar AV receivers meestal wel.

Jouw receiver komt geen zenders met Dolby Digital tegen omdat de Amino geen Dolby Digital via SPDIF of HDMI uitstuurt. Op zich is de Amino hier wel gechikt voor, maar de software die XMS ervoor gemaakt heeft doet dit niet. De XMS software decodeert Dolby Digital en maakt er PCM stereo van. Hierdoor gaat alle surround- en metainformatie van de Dolby Digital stream verloren.
- heeft bovenstaande überhaupt zin, oftewel: is er überhaupt (HD?) televisiecontent met Dolby audio?
Ja, er is Dolby audio content. Dit betreft voornamelijk de HD-zenders Brava en Nederland 1/2/3. Met name bij Brava is geen Dolby Digital een gemis want die zenden redelijk veel uit in 5.1 surround. De Nederlandse publieke omroep had enkele maanden geleden ook surround uitzendingen, maar om een of andere reden zijn ze hier weer mee gestopt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@ ari3:

Goed verhaal, dank voor je uiteenzetting :)
Balen dat de XMS firmware dit zo aanpakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
[modbreak]Daar is een V&A sectie voor, topics op GoT zijn geen marktplaats.[/modbreak]

Excuus!

[ Voor 97% gewijzigd door ArjenB64 op 24-01-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
De zoveelste vraag over HD-zenders: Komen er meer HD-zenders bij XMS? Of blijft het alleen bij 4 zenders.
  • Ned. 1 HD (Bij UPC,ook bij XMS)
  • Ned. 2 HD (Bij UPC,ook bij XMS)
  • Ned. 3 HD (Bij UPC,ook bij XMS)
  • RTL7 HD (Bij UPC, niet bij XMS) Gaat deze nog komen of heeft UPC hier alleen rechten voor?
  • RTL8 HD (Bij UPC, niet bij XMS) Gaat deze nog komen of heeft UPC hier alleen rechten voor?
  • Eurosport HD (Bij UPC, niet bij XMS) Gaat deze nog komen of heeft UPC hier alleen rechten voor?
  • Discovery HD (Bij UPC, niet bij XMS) Gaat deze nog komen of heeft UPC hier alleen rechten voor?
  • National Geographic HD (Bij UPC, niet bij XMS) Gaat deze nog komen of heeft UPC hier alleen rechten voor?
Zenderaanbod:
  • Foxlife is en blijft alleen bij UPC of kan deze zender ook naar XMS komen?
  • Komt er nog een uitbreiding van het zenderaanbod bij XMS?
Correct me if i'm wrong: Volgens mij staan er nu veel meer gebieden bij XMS op de site dan een paar jaar geleden, Betekend dit dat er meer abonnees zijn er ook meer mogelijkheden zijn tot uitbreiden van zenderaanbod en andere mogelijkheden bij digitale tv?

Komt er nog verandering in de software van XMS met dat Dolbygeluid of PCM. 2.0 geluid?
want als de HD-zenders er komen is het toch wel mooi om 5.1 geluid te hebben ;)
Dit werkt nu wel bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
ari3 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 02:50:
Jouw receiver komt geen zenders met Dolby Digital tegen omdat de Amino geen Dolby Digital via SPDIF of HDMI uitstuurt. Op zich is de Amino hier wel gechikt voor, maar de software die XMS ervoor gemaakt heeft doet dit niet. De XMS software decodeert Dolby Digital en maakt er PCM stereo van. Hierdoor gaat alle surround- en metainformatie van de Dolby Digital stream verloren.
Dit is erg jammer als dit waar is. Want reken er maar op dat er steeds meer surround-uitzendingen komen, met name tv-series uit de VS. Is het bekend of XMS dit nog gaat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewaal schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:24:
Nick,

heb jij een mening over deze enquete aangezien je een zeer kritische blik heb.
Ik mis bij een aantal vragen gewoon de optie om uit te leggen waarom ik iets slecht vind en een hoop vragen slaan kant nog wal,,ook vragen over anti virus programma's die wel beloofd zijn maar niet ter beschikking staan.
Ik kijk officieel geen tv via xms maar het signaal staat er nog onveranderd slecht op, alleen die optie kan ik niet weergeven omdat ik het officieel niet heb.
Weer worden er gratis decoders beloofd waar mensen met alleen internet niets aan hebben,geef dan ook een prijs weg als 1 jaar gratis 100 mbit of zo.
Er wordt ook niet naar je postcode gevraagd,ik kan dus nu aangeven dat analoge tv slecht is,maar iemand met een nieuwe centrale zal goed invullen en heft mijn stem op.
Dat is niet representatief.
Zou je postcodes kunnen invullen dan zou xms kunnen zien,wow in Leiden stemmen wel veel mensen negatief.
Er wordt wel gevraagd bij welke andere provider ik mijn usenet abbo heb maar nergens wordt gevraagd waar ik dan mijn tv abbo heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gangster93 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:52:
De zoveelste vraag over HD-zenders: Komen er meer HD-zenders bij XMS? Of blijft het alleen bij 4 zenders.
  • Ned. 1 HD (Bij UPC,ook bij XMS)
  • Ned. 2 HD (Bij UPC,ook bij XMS)
  • Ned. 3 HD (Bij UPC,ook bij XMS)
  • RTL7 HD (Bij UPC, niet bij XMS) Gaat deze nog komen of heeft UPC hier alleen rechten voor?
  • RTL8 HD (Bij UPC, niet bij XMS) Gaat deze nog komen of heeft UPC hier alleen rechten voor?
  • Eurosport HD (Bij UPC, niet bij XMS) Gaat deze nog komen of heeft UPC hier alleen rechten voor?
  • Discovery HD (Bij UPC, niet bij XMS) Gaat deze nog komen of heeft UPC hier alleen rechten voor?
  • National Geographic HD (Bij UPC, niet bij XMS) Gaat deze nog komen of heeft UPC hier alleen rechten voor?
Zenderaanbod:
  • Foxlife is en blijft alleen bij UPC of kan deze zender ook naar XMS komen?
  • Komt er nog een uitbreiding van het zenderaanbod bij XMS?
Foxlife zit ook bij Ziggo, UPC heeft hier geen alleenrecht op,
Idem voor Discovery HD,NatGeo HD,Eurosport HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Nick39 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:45:
[...]

Foxlife zit ook bij Ziggo, UPC heeft hier geen alleenrecht op,
Idem voor Discovery HD,NatGeo HD,Eurosport HD.
Dus er is kans dat deze ook naar XMS kunnen komen?
Als deze aan de zoveel abonnees/kijkers zitten?
Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

d0s

sssst

Gangster93 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:55:
[...]

Dus er is kans dat deze ook naar XMS kunnen komen?
Als deze aan de zoveel abonnees/kijkers zitten?
Of zie ik dit verkeerd?
In dit topic is het waarschijnlijk 'toekomstige' zenderpakket van XMS al eens aan bod gekomen (van soestopglasvezel). Duidelijk is dat Discovery en NGC HD ook bij XMS komen in een los HD pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
@Gangster93

zie hier:
http://www.soesterbergopg.../diensten/zenderoverzicht

bij het Hd pakket:

HD € 5,95
1. Nederland 1, 2, 3 (in basis)
2. Discovery
3. Nat Geographic
4. Eurosport
5. Melody Zen
6. Voom HD

Dat is dus waarschijnlijk maar nog niet 100 % zeker

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
d0s schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:59:
[...]
In dit topic is het waarschijnlijk 'toekomstige' zenderpakket van XMS al eens aan bod gekomen (van soestopglasvezel). Duidelijk is dat Discovery en NGC HD ook bij XMS komen in een los HD pakket.
Sorry, ik heb dat niet gezien!
pieterbas12 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:00:
@Gangster93
zie hier:
http://www.soesterbergopg.../diensten/zenderoverzicht
bij het Hd pakket:
HD € 5,95
1. Nederland 1, 2, 3 (in basis)
2. Discovery
3. Nat Geographic
4. Eurosport
5. Melody Zen
6. Voom HD
Dat is dus waarschijnlijk maar nog niet 100 % zeker
Als dat bij XMS zou komen is dat al een hele opluchting en vooruitgang!
Hopelijk word dit binnenkort bevestigd!
Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.