XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is al weer tijdje geleden dat ik het heb gevraagd maar zit er al vooruitgang in het aanbod van sport1 en film1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
psychoclown schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:02:
[...]Weet je zeker dat je 30Gbit bedoelt? :o [...]
Eeh... 30Mbit natuurlijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:11:
het is al weer tijdje geleden dat ik het heb gevraagd maar zit er al vooruitgang in het aanbod van sport1 en film1?
Div keren beantwoord door Denan, die komen er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:37:
[...]

nou ik heb één keer kunnen lezen dat nooit gaat komen. de rest van de keren heb ik gelezen dat het een centenkwestie is. maar het komt dus echt NOOIT? dan hoef ik geen tv in ieder geval van xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:12:
[...]

nou ik heb één keer kunnen lezen dat nooit gaat komen. de rest van de keren heb ik gelezen dat het een centenkwestie is. maar het komt dus echt NOOIT? dan hoef ik geen tv in ieder geval van xms.
Ik kan niet namens Denan spreken maar zeker dit jaar niet en bij volgend jaar zet ik om mezelf in te dekken,waarschijnlijk niet.
Iemand die ik bij Reggefiber ken,zegt: nooit.

Het is totaal geen rechten kwestie.
De constructie van canal digitaal ( Film en Sport een ) is simpel.
Ze verwachten een minimaal aantal abonnees waar ze zich zelf totaal niet mee bemoeien.
Vergelijk het met merchandise, XMS koopt de rechten voor een bepaald bedrag en krijgt daarvoor de licentie.
Vervolgens moet XMS zelf zien dat ze uit de kosten komen hiermee.
Voorbeeld:
Canal Digitaal vraagt maandelijks een bedrag voor 10.000 abonnees ( VOORBEELD DUS)
XMS zal dan zelf moeten zorgen dat ze die 10.000 abonnees ook echt krijgt.
De eindgebruiker is niet eens bekend bij canal Digitaal.
XMS krijgt 10.000 programma gidsjes en moet die dan ook nog verspreiden onder haar abonnees.
En daar zit het echte probleem,er is totaal geen rechten probleem,maar om het rendabel te maken voor XMS zal ze minimaal zoveel abonnees moeten hebben als de licentie en dan zit ze op het break point.
Wil xms er wat aan gaan verdienen dan moeten ze in mijn voorbeeld dus minimaal 12.000 abonnees hebben.
Daarnaast ligt de administratie ook in handen van XMS.
Iedere,maar dan ook iedere,kabelmaatschappij kan Film1 en Sport1 krijgen,maar je kan niet zeggen tegen canal Digitaal/upc ik heb 20 abonnees,dat is 20x dat bedrag en dan 20x een euro voor mij voor de winst.
Het enige dat XMS kan doen is een prijs bepalen,aan iedere digitale abonnee een kontrakt sturen waarbij de kontraktant zich verplicht om een jaar Film1 en sport1 te nemen.
Hebben ze er genoeg,dan kunnen ze het gaan leveren.
Hebben ze er niet genoeg dan vervalt de deal.
Op dit moment verlangt Canal Digitaal een dusdanig bedrag dat alle digitale abonnees van XMS het zou af moeten nemen en dan is het nog krap aan of zelfs te kort.
Vandaar dat ik zeg: Nooit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Nick39 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:37:
[...]

Div. keren beantwoord door de telefonische helpdesk: Ja die hopen wij toe te kunnen voegen aan ons assortiment.

edit: ah sorry, had Nick zijn reactie nog niet gelezen. Erg jammer dit. Aangezien, zeker als je ene HD tv kastje hebt, de HD kanalen van Film 1 een erg fijne manier zijn om rustig een filmpje te kijken! Is het trouwens dan niet gewoon voor XMS mogelijk een subdeel in te kopen bij Ziggo oid? Of gezamenlijk met een groep bedrijven te kopen?

[ Voor 37% gewijzigd door swtimmer op 25-01-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké duidelijk. erg jammer dit. dan wordt het toch maar een alles in één pakket van UPC voorlopig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:22:
oké duidelijk. erg jammer dit. dan wordt het toch maar een alles in één pakket van UPC voorlopig.
Waarom nog film 1 ? Je hebt bij xms een snelheid van 50 mb/s je hebt zo een film binnen gehaald met nieuwsgroep. :P

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 25-01-2010 13:07 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
@swtimmer:
Een deel kopen bij ziggo zal denk ik contractueel niet kunnen. Neem aan dat canal digitaal dat wel in hun contract met UPC heeft staan.
Mocht het echter wel mogen dan vermoed ik dat Ziggo niet echt mee gaat werken met het helpen van XMS ;)

De uitleg van Nick klopt inderdaad.
De aantallen die Canal Digitaal eist zijn wel lager geworden maar nog dusdanig hoog dat het niet mogelijk is.
Wel moet je rekening mee houden dat dit in principe gaat om Glashart Media BV. Dat zijn meer abonnementen dan XMS alleen. Dus nooit? dat weet ik niet maar ik zou zeggen niet op korte termijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
pieterbas12 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:01:
[...]

Waarom nog film 1 ? Je hebt bij xms een snelheid van 50 mb/s je hebt zo een film binnen gehaald met nieuwsgroep. :P
Omdat sommige mensen het gewoon lekker vinden om een kanaal te hebben waar leuke films op komen en per avond gewoon lekker gaan kijken of er een leuke film is (je een beetje laten verrassen). Bovendien zit niet iedereen te wachten op hassle en illegaal downloaden......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@eymey,

Dat kan nog steeds. Downloaden is nog steeds legaal dus daar is op dit moment niks illegaals aan. En over dat verassen: je kan ook gewoon een paar films downloaden en blind er een aanwijzen en gaan kijken. Dus persoonlijk vind ik het zonde om voor upc te gaan alleen omdat ze film 1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat me ook totaal niet om film1:P sport1 wíl ik gewoon hebben. no matter what. tenzij er een site gemaakt wordt waar je voor zo'n 10 euro per maand online (HD) alle wedstrijden kunt streamen hoef ik geen TV van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
pieterbas12 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:52:
@eymey,

Dat kan nog steeds. Downloaden is nog steeds legaal dus daar is op dit moment niks illegaals aan. En over dat verassen: je kan ook gewoon een paar films downloaden en blind er een aanwijzen en gaan kijken. Dus persoonlijk vind ik het zonde om voor upc te gaan alleen omdat ze film 1 hebben.
Hehe, wist dat ik die opmerking terug ging kijken :P. Maarehm, je zal het toch met me eens zijn dat, los van wat de wet zegt, het te begrijpen is als mensen het toch niet lekker zit om alles maar te downloaden en er niet voor te betalen :).

Maar goed, zelf zou ik ook niet alleen maar voor film1 of sport1 UPC nemen (zelfde geldt ook voor BBC1 & 2). Het zouden wel redenen zijn die samen met andere voordelen de doorslag zouden kunnen geven voor een keuze, maar voorlopig wil ik nog niet terug naar UPC.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Yogoi schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:01:
De uitleg van Nick klopt inderdaad.
De aantallen die Canal Digitaal eist zijn wel lager geworden maar nog dusdanig hoog dat het niet mogelijk is.
Gaan het echt om aantallen of een minimaal bedrag? Je zou toch gewoon de kosten kunnen omslaan op alle gebruikers en dan de Duitse/Turkse/Franse/Italiaanse/Spaanse zenders weglaten uit het digitale pakket zodat Film1 standaard in het pakket komt.

Het lijkt me wel interessant om juist dat scenario eens te enquêteren: hoeveel mensen zouden de vreemde taal zenders niet liever inruilen voor premium content zenders als Film1?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik betaal btw wel voor mijn downloaden. 4 hele euros per maand voor een abonnement met een 50mb snelheid, 40 connecties en 180 dagen retentie.

maar waarom niet terug naar UPC als ik vragen mag? is XMS dan zo veel fijner/beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
eymey schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:16:
[...]

Hehe, wist dat ik die opmerking terug ging kijken :P. Maarehm, je zal het toch met me eens zijn dat, los van wat de wet zegt, het te begrijpen is als mensen het toch niet lekker zit om alles maar te downloaden en er niet voor te betalen :).

Maar goed, zelf zou ik ook niet alleen maar voor film1 of sport1 UPC nemen (zelfde geldt ook voor BBC1 & 2). Het zouden wel redenen zijn die samen met andere voordelen de doorslag zouden kunnen geven voor een keuze, maar voorlopig wil ik nog niet terug naar UPC.....
Dat ben ik ook zeker met je eens ;) en over dat downloaden: Het is ook zo lekker flauw argument :D
Maar die post leek er op dat deze persoon allen terug naar upc gaat omdat daar film 1 is en dat vond ik wel erg kort door de bocht vandaar dat ik een alternatief bedacht.

@hierboven,
natuurlijk mag je verhuizen maar als je, zoals je zegt, op nieuwsgroep zit is het handiger bij een provider te te zitten die tenminste niet je nieuwsgroep connecties loopt te knijpen en waar je gewoon je snelheid behaalt waar je voor betaalt.

[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 25-01-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ari3 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:25:
[...]
Gaan het echt om aantallen of een minimaal bedrag? Je zou toch gewoon de kosten kunnen omslaan op alle gebruikers en dan de Duitse/Turkse/Franse/Italiaanse/Spaanse zenders weglaten uit het digitale pakket zodat Film1 standaard in het pakket komt.

Het lijkt me wel interessant om juist dat scenario eens te enquêteren: hoeveel mensen zouden de vreemde taal zenders niet liever inruilen voor premium content zenders als Film1?
Nee het gaat om een bepaald bedrag maar het is wel zo dat canal digitaal een bedrag noemt van rond de 24 euro voor beiden dus het is het bedrag gedeeld door het maandbedrag hetgeen het aantal minimum abonnees oplevert.
Dit omslaan op alle gebruikers betekent dat gezien het bedrag dat ze vragen de gemiddelde gebruiker minimaal toch 15 euro per maand meer gaat betalen en daarmee prijs je je eigen pakket wel uit de markt.
Een deel gaat (via Film1) ook weer aan rechten naar de leveranciers als Sony, dus het wordt een behoorlijk bedrag,dat is niet interessant om dat per gebruiker te gaan omslaan...
Ik ken de exacte kontract voorwaarden van Film/Sport 1 niet,maar het zou gaan betekenen dat je bij de ene mc donalds 3 euro voor een bigmac zou dokken en de andere 2,dat kan niet.
Hoe dan ook,je moet gewoon het bedrag delen door het bedrag per abonnee en dan weet je hoeveel abonnees je moet hebben om op zijn minst break-even te zijn... het zo maar omslaan op alle gebruikers zou ook niet eerlijk zijn want je hebt het niet over 1 euro per maand...

En ja ik heb ruim 50 mbits bij xms en zo rond de 80 mbits bij Ziggo, download behoorlijk wat films maar heb toch ook een abonnement op Film1.

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 25-01-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen problemen met de Ifanzy TV gids ? Ik kan geen van de RTL's , NED1 t/m 3, Veronica, SBS, NET5 via de TV gids bereiken..... De andere zenders (zoals Discovery, Eurosport, de Belgen etc.) doen het hier wel gewoon vanuit Ifanzy.....

Alle zenders zijn overigens met zappen gewoon te benaderen.

Kreeg van de helpdesk vandaag na een week stilte (....) het advies om software te updaten, maar dat heeft niks geholpen ontdekte ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Werkt gewoon hier.
(ja zit nog op werk met starsky en hutch aan naast m'n bureau, neit bijster goede film trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:16:
Meer mensen problemen met de Ifanzy TV gids ? Ik kan geen van de RTL's , NED1 t/m 3, Veronica, SBS, NET5 via de TV gids bereiken..... De andere zenders (zoals Discovery, Eurosport, de Belgen etc.) doen het hier wel gewoon vanuit Ifanzy.....

Alle zenders zijn overigens met zappen gewoon te benaderen.

Kreeg van de helpdesk vandaag na een week stilte (....) het advies om software te updaten, maar dat heeft niks geholpen ontdekte ik net.
Net even getest en bij mij werkt het ook niet. Krijg een zwart scherm als ik via de Ifanzy gids naar die TV zenders ga. Bij die andere zenders doet ie het wel. Net de reset gedaan en een software update maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo is trouwens zonder verhoging van de kosten bezig om bij alle gemeenten de snelheden omhoog te brengen naar 120 mbit download en 10 mbit upload.
Upload is crappy maar het wordt echt tijd dat xms iets aan die 50 mbits snelheid gaat doen.
Vroeger keken mensen naar me op als ik zei dat ik 50 mbits had,nu is het,jeemig 50 mbits maar ?

"Het netwerk van Ziggo heeft volgens Marcel Nijhoff, commercieel directeur van Ziggo, nog voldoende ruimte om de snelheden de komende jaren te blijven verhogen. "
Bron: mediamagazine.
De verhogingen werden eerder al gerealiseerd in de Regio Den Haag,Utrecht en Groningen.
Het is de bedoeling om alle gemeentes uiterlijk kwartaal 2 van deze nieuwe snelheden te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:13:
Ziggo is trouwens zonder verhoging van de kosten bezig om bij alle gemeenten de snelheden omhoog te brengen naar 120 mbit download en 10 mbit upload.
Upload is crappy maar het wordt echt tijd dat xms iets aan die 50 mbits snelheid gaat doen.
Vroeger keken mensen naar me op als ik zei dat ik 50 mbits had,nu is het,jeemig 50 mbits maar ?

"Het netwerk van Ziggo heeft volgens Marcel Nijhoff, commercieel directeur van Ziggo, nog voldoende ruimte om de snelheden de komende jaren te blijven verhogen. "
Bron: mediamagazine.
De verhogingen werden eerder al gerealiseerd in de Regio Den Haag,Utrecht en Groningen.
Het is de bedoeling om alle gemeentes uiterlijk kwartaal 2 van deze nieuwe snelheden te voorzien.
Neem je toch een 100Mbit abbo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, bovendien, volgens mij is dat "neer kijken op 50 mbit" wat Nick39 zegt nog een beetje onzin. De meerderheid in mijn omgeving zegt juist "Jemig, jij bent gek dat je meer dan 25 euro over hebt voor je internet, alleen om 30 of 50 mbit te hebben". En daar zitten ook IT'ers en thuis-it'ers tussen.

Bovendien wil ik wel eens zien bij hoeveel mensen Ziggo die snelheid echt haalt. Leuk voor Nick dat hij het haalt, maar ook de klachten over Ziggo zijn niet van de lucht. Nee.... 50 mbit voor de prijs die XMS vraagt is, zeker gezien de goede upload, absoluut niets, maar dan ook niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:51:
Hehe, bovendien, volgens mij is dat "neer kijken op 50 mbit" wat Nick39 zegt nog een beetje onzin. De meerderheid in mijn omgeving zegt juist "Jemig, jij bent gek dat je meer dan 25 euro over hebt voor je internet, alleen om 30 of 50 mbit te hebben". En daar zitten ook IT'ers en thuis-it'ers tussen.

Bovendien wil ik wel eens zien bij hoeveel mensen Ziggo die snelheid echt haalt. Leuk voor Nick dat hij het haalt, maar ook de klachten over Ziggo zijn niet van de lucht. Nee.... 50 mbit voor de prijs die XMS vraagt is, zeker gezien de goede upload, absoluut niets, maar dan ook niets mis mee.
Mja, niet om het een of ander, maar ik heb regelmatig het gevoel dat nick zijn best doet om zijn stap naar Ziggo hier te verdedigen :P

Ik werk zelf momenteel in Twente, en iedereen daar heeft het gevoel om te moeten zeggen dat het daar zo mooi wonen is... Nou zal dat best, en ik heb er echt niets tegen, maar juist omdat mensen het zo vaak zeggen krijg ik het idee dat ik ze steeds minder moet gaan geloven. Volgens die theorie zou ziggo dus inmiddels ook slecht zijn. ;)

Ik weet het, slechte theorie, maar voor alsnog kan ik er niets aan doen dat ik die indruk krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb verder geen problemen bij XMS, Maar ik begrijp Nick echt wel... De verschillen zijn laatste 2 jaar veel minder geworden... Er werd veel beloof maar er gebeurd weinig... Tuurlijk de uupload is geweldig en de stbiliteit van het internet is super... Mensen kozen in het begin vooral voor het internet en toekomstbeeld XMS. Maar het internet is nu ingehaald qua download (normale consumsent kijkt niet naar upload) En al zal Ziggo's snelheid lager uitvallen, het is toch een aardige snelheid voor dat bedrag... En als ze naar 100mb gaan voor die prijs helemaal. En daarnaast zijn er meerdere voordelen tegen over XMS om naar Ziggo te gaan. Zoals meerdere keuzes voor zenderpaketten, mogelijkheid digitv zonder kastje, minder telefoon problemen, beter analoog beeld, een voordeligere nieuwsgroepen...

Tuurlijk is de ervaring per consument verschillend, want niet iedereen maakt het zelfde mee... De een wil nooit meer Ziggo om het 1 of ander, de ander geen UPC... Dat kan.

Maar als je probeerd objectief te kijken naar service/aanbod/prijs. Dan is het totaal plaatje gewoon minder. Ik ben nog steeds tevreden en blijf bij XMS, maar nieuwe consumenten zullen nu niet snel voor XMS kiezen. En ik zal dat ook niet snel adviseren aan mensen, ondanks dat het een prima provider is.

Ik mis gewoon de uitvoer van hun "unique selling point". En ik verwacht eigenlijk ook wel weer een gebaar van XMS om dit te uiten.

Daar hoef je het niet mee eens te zijn. En misshcien is Nick recht voor zijn raap, maar het komt niet zomaa ruit de lucht vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven. volledig mee eens.

trouwens, even een technisch vraagje (nieuwsgierig(A)). kost het XMS eigenlijk meer om de knop van 50mb naar 100mb te draaien voor iedereen? of zelfs 500mb (als dat kan)? ik kan me dit namelijk niet voorstellen hoe dit duurder zou moeten zijn maar dat is het waarschijnlijk wel (lijkt me). om welke redenen is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat XMS per Mbit betaald op de transit (verkeer naar andere, vaak buitenlandse sites / providers)

En stel je voor dat het verkeer toeneemt, dan moeten er op sommige plekken meerdeere 10 Gig verbindingen komen, wat alleen al 2x een laser van een paar duizend dollar kost per link eenmalig, plus de huur van de extra vezels etc,etc,etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:01:
[...]
Mja, niet om het een of ander, maar ik heb regelmatig het gevoel dat nick zijn best doet om zijn stap naar Ziggo hier te verdedigen :P
Dat denk ik niet. Nick is niet zo maar overgestapt naar Ziggo. Maar daarvoor moet je (denk ik) even een deeltje of 2~3 teruglezen van dit onderwerp.

Maar even wat anders, wie heeft de infrastructuur waarop Ziggo nu opereert aangelegd of wordt het glasvezelnetwerk in Nederland alleen maar door Reggfiber aangelegd. Want als dat het geval is, is mijn vraag waartoe er op het netwerk van Ziggo nog zoveel ruimte is om te groeien in snelheid, terwijl het schijnbaar lastigere is bij XMS die sowieso op een door RF aangelegd netwerk opereert. Of blijft het bij de bottomline allemaal een kwestie van geld. Is of blijft XMS na verhouding te klein om dergelijke stappen als Ziggo te kunnen ondernemen of zit Ziggo zich nu vies in de vingers te snijden?

Het feit blijft wel dat glasvezel een regio gebonden product is, vooralsnog. Ik woon nu in Almere, maar kan daar geen Ziggo krijgen/nemen. Het is of KPN of niets, althans met uitzondering van Almere Buiten alwaar ze nu ook voor XMS kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethargy schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:42:
[...]

Net even getest en bij mij werkt het ook niet. Krijg een zwart scherm als ik via de Ifanzy gids naar die TV zenders ga. Bij die andere zenders doet ie het wel. Net de reset gedaan en een software update maar dat heeft niet geholpen.
Zou je het aub ook even aan de helpdesk willen melden als je dat nog niet gedaan had ?
Tenks ! ;) Ik heb ze ook al laten terug gemeeld dat het voorstel dat ik kreeg (software update uitvoeren) niet geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Chocka: Ziggo (en iedere kabelaar, dus ook UPC) opereert op hun eigen netwerk. "Ooit" van gemeenten 'gekregen' en inmiddels ongetwijfeld voor een groot deel ge-upgrade naar glasvezel. Ik neem aan gewoon in eigen beheer of "dark fibers" gehuurt van eigenaren van bestaande glasvezel kabels. Het laatste stukje is echter nog steeds Coax op een mega-splitter per wijk/blok/straat. Met coax-modulatie/de-modulatie (hence "modem") technieken als Docsis 3.0 kunnen ze voorlopig de snelheid tot oprekken tot waarden die Ziggo nu dus ook op steeds meer plekken aan consumenten biedt.

Echter, (maar dit is een onderbuikgevoel, ken de limieten qua aantallen van Docsis 3.0 niet) kunnen ze mij niet wijs maken dat een hele wijk tegelijkertijd die volle 120 mbit die ze nu aanbieden kan halen.

De "ruimte op het ziggo netwerk" valt dus best wel mee. Van de huidige fiber infrastructuur die nu door Reggefiber wordt aangelegd weten we dat in de toekomst alle huisaansluitingen 1 Gb aan zullen kunnen (verdeeld over de afgenomen diensten). Ik wil nog wel eens zien dat Coax hier ooit aan gaat toppen, maar wie weet.

Ziggo en XMS hebben sowieso 1 ding gemeen: Van de wijk-pop (of dit nou een fiber pop is of in het geval van kabel de pop waar alle modem-signalen getermineerd zijn) gaat de hele brij van "leechende speed addicts" een backbone op, om uiteindelijk uit te komen op de aansluiting op de AMX-IX, waar de meeste Nederlandse providers onderling verkeer uitwisselen en duur bandbreedte betalen aan transit providers richting het "buitenlandse internet".

Voor zowel kabel als glasvezel providers (en adsl-providers uiteraard) geldt dus dat hun vermogen om alle abonnees de beloofde bandbreedte te geven valt of staat met de capaciteit op hun eigen backbone en de capaciteit naar internet toe.

Een wilde gok is dat de Ziggo's en UPC's van deze wereld zo groot zijn dat ze voorlopig voldoende bandbreedte zullen hebben om de grote hoeveelheden mbits de deur uit te krijgen en binnen te krijgen en dat XMS het dus misschien wat rustiger aan moet doen. Hoewel ik begrepen heb (correct me if I'm wrong) dat een groot deel van de XMS internet dienst door InterNLNet wordt verzorgd, volgens mij geen kleintje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dus wat je eigenlijk zegt, althans als ik zo mag stellen, is Ziggo een verkapte vorm van UPC. Welke beide hun infrastructuur hebben vervangen voor glasvezel ipv coax, behalve dan dat het FttH gedeelte vooralsnog coax is gebleven. Wat mij dan nog wel bevreemd is dat hun uploadsnelheden dan zo achterblijven op XMS, of heeft dat net zo als met KPN te maken dat door hun gebruikte apparatuur lichtelijk verouderd is en een dergelijk upload nog niet kan managen. Althans wat ik ervan heb mogen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:04:
Reggefiber wordt aangelegd weten we dat in de toekomst alle huisaansluitingen 1 Gb aan zullen kunnen (verdeeld over de afgenomen diensten). Ik wil nog wel eens zien dat Coax hier ooit aan gaat toppen, maar wie weet.
En met 1gb staan we natuurlijk nog aan het begin. Het probleem is vooral geld natuurlijk ook in dit geval weer. 1gb lasers zijn duurder dan 100mb, dus is 100mb de standaard. Maar aangezien er 100gb lasers in opkomst zijn over 1 single fiber zou het kunnen dat dat over 20 jaar betaalbaar is, en mensen dan naar 100gb over glasvezel gaan. Nu misschien moeilijk voor te stellen dat er diensten zijn die daar gebruik van zouden maken, maar ooit was ISDN ook snel genoeg toch? ;)

Ik weet nog hoe blij ik was met mijn 4Mbit abbo voor DSL.. nu baal ik dat ik geen glas thuis heb, want de 18Mbit die ik haal met die laffe 1 Mbit up van DSL schiet toch wel tekort.

Voorlopig kan je met docsis3 nog wel aardig rekken, maar die rek gaat natuurlijk nooit zover als glasvezel.
chocka schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:37:
[...]

Dat denk ik niet. Nick is niet zo maar overgestapt naar Ziggo. Maar daarvoor moet je (denk ik) even een deeltje of 2~3 teruglezen van dit onderwerp.
Ik volg het topic al een tijdje, en het was ook niet heel serieus bedoeld :P
Nick: Kan je me ooit vergeven voor mijn loze opmerkingen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag keurig briefje ontvangen van de afdeling Provisioning dat mijn abonnement per 1 februari zal worden beëindigd.

Over mijn nieuwe provider ben ik tot nu toe even tevreden als over xms, de tijd zal leren of dat zal duren.
Voorlopig heb ik ruim twee jaar vrijwel zonder storingen xms internet gehad, maar helaas heeft het wat enthousiaste bedrijf van eerder plaatsgemaakt voor een wat ingedutte en is de wet van de remmende voorsprong nu van toepassing.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 17:39 . Reden: na twee: jaar vergeten te schrijven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ik heb mijn verbinding gisteren opgeleverd gekregen (genexis modem) en nu wil ik mijn zyxel router er tussen hangen.

Welke instellingen dien ik dan te kiezen? PPoE o.i.d? Ik heb al even gegoogled maar het enige wat ik kon vinden is dat je een router er tussen kunt hangen, maar niet hoe je die dan moet instellen.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
DHCP, geen andere verificatie technieken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
ja, dat dacht ik ook, maar dat kan ik volgens mij niet kiezen. Je moet een type verbinding kiezen en dan die vpi/vc meuk.
Het betreft een P-2602HW-D1A btw.

Het is een ADSL router/modem , die is daar wss niet voor te gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door marko77 op 28-01-2010 20:50 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat gaat helaas niet werken idd :)

edit:

De lan backup functie kan je overigens ook niet gebruiken, omdat die zyxel voor lan geen DHCP client functie kent :(

Je kan eventueel wel een gewone router gebruiken voor je verbinding, en de wifi functie van die D1A. Als je dan een statisch ip insteld op de lan kant van de zyxel, en een backup_wan verbinding instelt via de gateway van die andere router, kan je het voip gedeelte + de 2 pstn poorten nog wel gebruiken :)

Complex, maar best te doen. Gebruik hier 1x zyxel bridged op mijn DSL lijn, en 1x zyxel voor voip / wifi. Werkt perfect.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Ah, dat is jammer :(

Welke router is op dit moment een goede bang for buck buy? Op de XMS site raden ze wel e.e.a. aan via glazvezelshop, maar ik krijg de indruk dat dat niet erg objectief is.

--De zyxel achter een gewone router zat ik idd aan te denken, echter een normale router heb ik sowieso niet :|
Een goede router met wlan erop en evt. bandwidth management heeft dan mijn voorkeur, voip e.d. boeit me niet zo.

[ Voor 36% gewijzigd door marko77 op 28-01-2010 21:15 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar XMS raad die routers aan omdat er niet veel routers zijn die echt de 100Mbit aan kunnen (alhoewel op de verpakking staat van wel).

Controleer dus hoe dan ook of de router echt 100 Mbit aankan (door wat google werk). Verder maakt het vaak niet zoveel uit. Als je echt iets met bandwith management wilt doen zal je echt even moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat er niet om wat XMS/Reggefiber kan,maar wat ze doet.
Natuurlijk snap ik dat XMS met haar glasvezel veel meer kan,maar wat doet ze:
Begrenst haar invoer naar de huizen met een packetfront/genexis van 100 mbit en laat de snelheid op 50 mbit staan.
Wat heb je aan vezel,als je het potentieel ervan niet gebruikt,dat probeer ik duidelijk te maken,niet dat Ziggo zo goed is.
Je hebt weinig aan een leiding van een meter doorsnede terwijl je voor de deur een verloopje zet naar 10 mm met daaraan een kraantje dat je ook nog maar eens half open zet.

Natuurlijk kan Ziggo/UPC niet tippen aan de maximale speed van Reggefiber,maar ze vernieuwen tenminste en verhogen continue de snelheid waar XMS al meer dan een jaar stil staat en ook bij de nieuwbouw netwerken wordt een maximaal 100 mbits modempje opgehangen,dus dat geeft in de toekomst ook weinig vertrouwen voor een snelheidsverhoging.
Dus nee, ik ben geen wandelende Ziggo doet alles beter,maar als iedereen overstapt,zie ze dan nog maar weer eens terug te krijgen.
Dus ja ik steek een beetje de draak met XMS omdat ik absoluut niet begrijp waarom ze op zijn minst niet probeert een beetje van dat zogenaamde glasvezel potentieel te laten zien.
Het gaat er niet om wat XMS kan ten opzichte van Ziggo/UPC want als je dat gaat vergelijken is XMS een Ferrari en Ziggo een lelijke eend.
Alleen rijdt die Ferrari maar 100 km per uur en blijft die eend steeds harder rijden.

Je kan klanten niet lokken met mogelijkheden die al jaren beloofd worden en voorgespiegeld worden maar waar niets mee gedaan wordt,de klant kijkt naar wat ie nu kan krijgen.
Dus ja, ik loop de boel op te -****- omdat XMS veel en veel meer kan dan Ziggo/UPC of welke kabel maatschappij dan ook,maar niet eens probeert een serieuse tegenzet te doen en zich zelfs bij de nieuwste opleveringen weer vast pint op een maximale 100 mbit door de keuze van het packetfront of genexis.
Ik n**i de boel op omdat XMS de apparatuur en de potentie heeft om voorop te lopen terwijl ze er voor kiest om achter in de rij aan te sluiten en daar snap ik werkelijk geen zak van want het kost klanten.
En dat zie ik overal om me heen.
Iemand er wel eens aan gedacht wat je hebt aan een hypermodern netwerk met geen betalende klant er op ?
Maar niemand schijnt te willen snappen wat ik echt bedoel met mijn Ziggo berichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:23:
Ok, maar XMS raad die routers aan omdat er niet veel routers zijn die echt de 100Mbit aan kunnen (alhoewel op de verpakking staat van wel).

Controleer dus hoe dan ook of de router echt 100 Mbit aankan (door wat google werk). Verder maakt het vaak niet zoveel uit. Als je echt iets met bandwith management wilt doen zal je echt even moeten zoeken.
Voor meer informatie over de geschikte routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:11:
Maar niemand schijnt te willen snappen wat ik echt bedoel met mijn Ziggo berichtjes.
Tjee, Nick. Je begint oud te worden ;)

Natuurlijk mag jij van de daken schreeuwen wie/wat er mogelijk is en wie/waar achteraan loopt, maar zeg nu zelf na ruim (wat is het) 5 jaar XMS, wat ben je per saldo wijzer van geworden. Het is wat het is en het gros van klanten is geen tweaker dus die vinden alles wel best, als het maar doet waarvoor men denkt te betalen.

Dingen gaan en verlopen nu eenmaal zoals deze gaan. Het heet allemaal politiek. Volgens mij hadden we tien jaar geleden allemaal al in eletriieke auto kunnen rijden, maar om een of andere houdt iets of iemand het tegen en zijn nog steeds het milieu aan het verzieken. Wie houdt wie hier nu voor de gek. Politiek, dat is alles waar het om draait.

Anders kom voor de aardigheid eens in Almere wonen, hier kennen we geen Ziggo. Hier hebben we een monarchie van KPN en XMS. Oftwel XMS, onderdeel van Reggfiber alwaar KPN 40% eigendom van heeft. De kranten stonden er bol van, in Almere gaan we het helemaal anders aanpakken. Na 2~3 jaar valt het slop erin, KPN kan de aansluitingen niet tijdig verwerken en XMS gaat een proef projectje draaien in ALLEEN Almere Buiten. Oftewel de wachttijd op een KPN aansluiting (8~9 maanden + 1 jaar contract) zal waarschijnlijk net overeenkomen dat ook XMS besloten heeft verder uit te rollen.
Yogoi schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:11:
Dat ligt een beetje aan hoe Almere buiten verloopt.
Maar zal zeker nog wel even duren (persoonlijk vermoed ik minimaal een aantal maanden omdat dan pas duidelijk is hoe Almere buiten loopt)
Het kan allemaal nog wel even duren. En dat is met alles zo bij XMS het duurt en het duurt maar en per saldo komt er zak van terecht. Hoe staat met die EPG, welke alweer proef draait vanaf 2008. Of dat HDTV projectje uit 2008 met die Amino 130. Het blijft allemaal stilliggen. Stilstand is achteruitgang, zei mijn opa altijd.

Dus ik denk per saldo dat heel veel mensen jouw heel goed begrijpen, maar ook wel inzien dat het allemaal een gebed zonder eind aan het worden is. En ga je morgen weg XMS, bedankt en tot ziens. Er zal geen medewerker bij XMS zijn die er een nachtje minder om slaapt. Het boeit schijnbaar allemaal niet zo veel meer. Men (XMS; KPN; UPC; ZIggo etc) doen toch gewoon wat ze zelf willen en wat boeit hun nu dat handje vol schreeuwers die zien dat er meer mogelijk is tussen hemel en aarde, dan dat er nu althans geboden wordt.

Zoals in deel 2 of 3, al eens gezegd over 20 jaren lachen we rot over wat er nu speelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:11:

..........omdat XMS de apparatuur en de potentie heeft om voorop te lopen terwijl ze er voor kiest om achter in de rij aan te sluiten en daar snap ik werkelijk geen zak van.........
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ben het vaak niet met je eens, maar sta wel volledig achter deze tirade. Alleen ben ik bang dat het niet eens zo heel veel klanten kost omdat veel mensen niet zo veeleisend zijn en het allemaal wel best vinden zo....

Wij willen gigabit internet en tv mogelijkheden die minstens net zo goed zijn als Caiway, maar eigenlijk wil ik ook nog de Vlaamse en Engelse Commerciëlen, BBC 1,2,3,4 + HD en US zenders als HBO.... :9~

Iets anders, bij analoge tv heb je een splitter om radio en tv van elkaar te scheiden en dan plug je daar de coax kabel naar je stereo en je tv in. Dan kan ik dus tv kijken met het geluid van de radio aan. Dus bijvoorbeeld voetbal op Nederland 1 kijken met daarbij het commentaar van Jack van Gelder op Radio 1, Langs de Lijn. Hoe doe ik zoiets digitaal? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een technische vraag.

waarom ondersteunt XMS de Amino 530 of 532 (die momenteel bij tele2 wel afgenomen kan worden) met opnamen fuctie nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Nick39: Ik snap heel goed je berichten over Ziggo maar zoals Chocka ook al zegt: Het is zoals het is. Bedenk trouwens ook wel dat, ales bedrijven zoals Reggefiber/XMS nooit met glas waren begonnen, het met de snelheden van Ziggo en UPC waarschijnlijk ook nog vies was tegen gevallen. Ze reageren namelijk gewoon allemaal op elkaar. Kijk maar bv. in welke gemeenten Ziggo heel 'toevallig' het eerste die upgrade naar 100mbit+ ging doen (o.a. Amersfoort), vanwege de aanwezigheid van XMS in sommige wijken daar.

Het boeit niets dat XMS 'maar' 50 mbit down aanbiedt. De meeste consumenten vinden dat al prima. Alleen enkele echte leech freaks lopen warm voor 100 mbit of meer. En een nog andere categorie snelheids-freaks zal nog steeds voor XMS of andere fiber aanbieders kiezen vanwege de veel hogere upstream (tot die categorie behoor ik).

Nee.... qua TV en telefoon ben ik het roerend met je eens dat XMS ontzettend achter begint te lopen op de concurrentie en dat dat ze nog wel eens kan gaan opbreken, maar qua internet aanbod vind ik dat ze het echt niet slecht doen. En er zijn ook mensen (zoals ik) die met het huidige TV aanbod van XMS voorlopig prima vooruit kunnen, zolang de kwaliteit maar goed is. Bovendien is er nog meer dan Ziggo, qua CAI. Ziggo heeft gewoon een heel aantrekkelijk aanbod en ook qua TV kijken snappen ze waar de consument behoefte aan heeft (bv. digitaal het basispakket kijken zonder extra kastje, als je tv al een digitale tuner heeft). UPC is echt BEROERD.

Maar goed, in Almere schiet het inderdaad sowieso al niet op dus misschien gaan we in almere Stad wel nooit de luxe krijgen van een mogelijke keuze voor XMS. KPN heerst nog steeds in het overgrote deel van de stad met een aanbod dat precies afgestemd is op hoe UPC het doet en met leverproblemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inhakend op mijn vorig berichtje nog, ik was zoals gezegd dolblij met xms,maar toen kocht KPN zich in een keer in, XMS was niet meer onafhankelijk.We praten niet even over de tweaker maar over de gemiddelde consument,we kijken niet naar het potentieel van glas,we kijken naar de realiteit.
In de realiteit zit ik bij een andere provider,voor 60 all in ( dus incl newsserver) en daar komt XMS met haar grandioze aanbod, voor 150 euro aansluitkosten mag u overstappen op een lagere downloadsnelheid dan dat u nu heeft,moet u de newsserver los betalen,mag u een nieuwe HD decoder gaan kopen voor 200 euro,maar als 40% in uw plaats niet over wil op een net zo dure provider die een minder digitaal pakket biedt dan gaat het hele "feest" niet door.Ik stapte in toen Ziggo met zielige 5 mbits abonnementjes zat te klooien en XMS en haar service was een verademing.Maar vanaf het moment dat KPN mee ging spelen waren opeens de mooie beloftes van een PVR pleite,gingen de prijzen van bv mijn abonnement met ruim 20% omhoog,begonnen de nog steeds niet opgeloste problemen met nummer weergave en bleef XMS stil staan, Volgens mij gebruikt KPN XMS alleen maar om haar eigen andere producten aan te prijzen zoals nu VDSL,KPN had niet gerekend op eurodocsis 3 en de amerikanen zijn al weer met een opvolger bezig.

Stel gewoon even hypothetisch,ik zit bij kabelmaatschappij "het losse stekkertje",ik heb 2 decodertjes waarvan ik er een kreeg toen ik abonnee werd,kan downloaden met minimaal 80 mbits en heb een goed digitaal abonnement,ik betaal voor dat alles 60 euro per maand incl newsserver.

Waarom zou ik dan overstappen op een concurrent,150 euro aansluitkosten gaan betalen, een alles in een abonnement nemen dat met newsserver net zo duur is als "het losse stekkertje", met een lagere download snelheid,waar ik weer 2 decodertjes moet kopen (HD) a 400 euro,en een minder digitaal pakket krijg en ik moet hopen dat er nog 40% van mijn stadje zo dom is om ook 550 euro te dokken voor minder,in een economisch slechte tijd.

Ik wijs KPN aan als de schuldige voor het huidige beleid,de kabel zat met eurodocsis 2 aan haar limietje,en waar is waar,de snelheden van xms waren een hemel op aarde.
Maar toen toverden de kabelmaatschappijen eurodocsis 3 uit de hoed (en men werkt al aan een opvolger die nog sneller kan) en gingen de snelheden verhogen naar nu al de nieuwe standaard van 120 mbits,en XMS stond er bij en keek er naar en bleef op 50 mbits hangen,ja de upload is sneller..
XMS verhoogde zelfs de prijzen nog eens,komop unlock dat potentieel,laat de kabelmaatschappijen een poepie ruiken!!! Maar XMS gaat door met haar 40% eis,biedt duurdere decoders,vergeet de PVR,vraagt een belachelijke aansluitprijs,verkoopt idioot dure decoders die niet eens kunnen opnemen,biedt geen mogelijkheid om met een ci+ tv direct te kunnen kijken zonder decoder,komt met een magerder digitaal abonnement.

Ik ken het volledige potentieel van de glasvezel,maar als ik "het losse stekkertje" en het aanbod van XMS naast elkaar zet,zou ik momenteel ook niet bij die 40% overstappers horen,beloofde decoders worden na maanden gezeur eens uitgereikt,een directeur die wat zou gaan zeggen hier verdwijnt na 3 posts alweer,de nieuwsbrieven blijven uit en het enige wat we hebben is een vage belofte van Yogoi dat er iets gedaan gaat worden,terwijl je links en rechts wordt ingehaald,de pvr functie komt er niet,de nummerweergave problemen worden niet opgelost.Geef me een reden waarom ik als klant van "het losse stekkertje" zou overstappen...
En het zelfde patroon zie je bij al die andere bedrijven waar KPN zich heeft ingekocht,er gebeurt niets meer,het had zo mooi kunnen zijn met die nieuwe oranje tule die na zo lang wachten naast de groene Ziggo kabel werd opgehangen.

En nu sorry voor alles,ik wilde alleen de mensen wakker schudden,ik heb het lekker aangedikt.
Maar het is wel de waarheid,helaas,april stap ik geheel over op ziggo,die xms kabel rot niet weg,ik heb geen opzegtermijn bij Ziggo dus als XMS na al die jaren haar beloftes eens waar zou gaan maken,kan ik zo weer terug,ik heb zeker in het begin genoten van XMS maar sinds KPN er bij is gekomen laat XMS haar klanten met mooie beloftes in de kou staan en verhoogt alleen de prijzen ipv de snelheden,aangezien ik toch over ga,lees ik eventuele reacties niet en een hoop mensen zullen nu fijn roepen dat ik oprot.. maar denk alsjeblieft wel ff na over wat ik geroepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Nick39: Ik geloof direct dat je (deels) gelijk hebt als je het over Ziggo hebt maar nogmaals: Dat stukje van CI+ / direct digitale TV in je televisietoestel zelf gaat ook ALLEEN maar bij Ziggo en Caiway op. Er is geen enkele andere tv aanbieder die dat ook heeft. En ook die 120 mb is ZEKER nog niet de standaard bij Ziggo. Alleen in een paar plaatsen, en andere kabelproviders zijn nog niet zo ver. Dus ik blijf erbij: 50 mbit is zelfs anno nu nog steeds NIETS, maar dan ook NIETS om je voor te schamen. Zelfs in glasvezel land behoort XMS met die snelheid voor deze prijs tot de top (op OnsBrabantNet na).

Maar ik ben het wel met je eens: Op TV en telefonie gebied moeten ze HEEL SNEL grote sprongen gaan nemen om te professionaliseren, anders missen ze inderdaad de boot.

En wat KPN betreft heb je denk ik gelijk:
Ik mag het niet hardop zeggen (in het "glasvezel in Almere" topic word ik beschuldigd van speculatie en stemmingmakerij als ik het roep), maar ik begin inderdaad steeds meer de indruk te krijgen dat KPN de schuldige is. De uitrol van XMS gaat mondjesmaat (alleen een paar wijken in Almere Buiten) en -heel toevallig- op het moment dat bleek dat KPN voorlopig geen uitzicht heeft op einde van hun eigen leveringsproblemen maar ondertussen gebeurt er verder niets. KPN kleedt haar glasvezelpakketten drastisch uit terwijl ze niet goedkoper worden. Alleen de snelheden worden synchroon (joepie, je betaalt dan nog steeds 65 euro per maand voor 30/30 :S ) en bij XMS gebeurt verder niets om te innoveren.

Noem mij paranoid, maar KPN is smerig bezig .En de gemeente hier maar mooi weer spelen met "Het glasvezelnet in Almere is OPEN".... voorlopig stranden allerlei pogingen van andere providers om hier voet aan de grond te krijgen en de toevallig enige 'concurrent' van KPN lijkt in een spagaat te zitten......

XMS, lees verdomme eens wat er speelt onder je klanten en trek je conclusies: Maak 2010 tot het jaar waarin je je schare klanten weer een WOW gevoel kan geven over goede service en mooie diensten (zorg op z'n minst eindelijk voor een compleet pakket digitale TV inclusief PVR) of neem je verlies omdat KPN nu reggefiber voor 40% in handen heeft....

Nee, het is nog steeds donker binnen de oranje tules die door Almere heen lopen en inmiddels heeft Tele2 hier ook al 60 mbits VDSL2 mogelijk gemaakt....

Maar ik houd het voorlopig nog wel op m'n 10/1 KPN verbindinkje. Tot UPC ook digitale tv via CI+ gaat aanbieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 nou ik ben het helemaal met jou eens wat is xms nu nog niet heb hier 100 100
kost meer en anderen halen ons gewoon in nieuwsgroep is niets op xms duur en snelheid ken niet tippen aan
die ik nu heb
maar ja wil zekker niet terug naar upc want die zijn heel erg
hoop dat ze eens in gaan zien dat ze klanten nodig hebben en niet als oud vuil zien
als je naar ze belt voor een vraag snapen hoop geen eens waar je over praat en zeg je iets van dan gooi ze haak er op zo werken ze nu bij xms laat ze eens iets doen voor hun klanten
en niet met mooi praatjes maar daden daar hebben we iets aan hier allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
Ik begrijp Nick39 ook helemaal.
Op dit moment ben ik nog tevreden zoals het gaat, kijk analoog en dat is op mijn kleine tv wel te doen, maar zou me wel gen**id voelen wanneer ik eens digitaal zou gaan kijken. (wat me er op dit moment ook vanaf houd door het magere aanbod en kosten decoder).
Internet snelheid is voor mij voldoende nu, maar wanneer de omgeving meer voor minder krijgt, wordt ook dat minder interessant.
Telefoon werkt voor mij goed genoeg, maar om eerlijk te zijn bel ik naar buiten via Voipbuster, en op de inkomende gesprekken heb ik niets op aan te merken.
Probleem is natuurlijk wel een beetje dat voor mijn gevoel XMS zich hier niet zoveel van aantrekt. Wat Nick39 ook al vertelde: Folkert is een keer geweest, maar nooit meer iets van gehoord. De uitslag van de enquête van laatst zal ook wel goed genoeg zijn om niets te doen.Initiatief van een usermeeting die ooit een keer geweest is, is leuk maar lijkt me ook niet echt geschikt (mensen moeten tijd hebben, zin hebben om ergens heen te gaan etc.)
Yogoi helpt zo ver mogelijk, maar met alle respect zal ook hij de hoge heren niet onder hun kont kunnen schoppen.
Als ik nu zou moeten kiezen XMS of iets anders dan zou de keuze wel moeilijk worden: op papier heeft XMS de meeste potentie, maar idd: aanbod is mager. Wat ook al gezegd is: gratis decoder vs betalen, tja daar help je idd mensen niet mee over de streep. Snelheid zus tegen een snelheid TOT zo? Tja, merendeel zal het niet zoveel boeien zolang de snelheden maar hoog zijn (of het werkelijk gehaald wordt is een tweede), tegen een aantrekkelijke prijs.
CI+ is leuk, maar ook voor de huis en tuin gebruiker die HDMI niet van coax kan onderscheiden zal het niet zo van belang zijn, als ze die decoder maar voor (bijna) niets krijgen.
De vraag is: hoe kunnen wij XMS eens even wakker schudden? Natuurlijk, met z'n allen overstappen zullen ze niet leuk vinden, maar is ook onrealistisch om te denken dat dat gebeurd (buiten de powerusers die hier rond hangen zal de meerderheid gewoon blijven zitten). Je zou eigenlijk iets van een sort of petitie moeten hebben ofzo, om een signaal af te geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 29-01-2010 11:57 . Reden: typos ed ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
heb helaas even geen tijd om deze hele verhalen te lezen maar mijn oog viel op 2 dingen:
Er zal geen medewerker bij XMS zijn die er een nachtje minder om slaapt. Het boeit schijnbaar allemaal niet zo veel meer.
Dat zal je nog verbazen, we hebben hier een aantal mensen die echt een hele grote affiniteit hebben met hun werk en XMS. Leuk voorbeeld is een collega van me die een klein foutje had gemaakt op vrijdag middag (daar 's avonds thuis achterkwam) en dus op zaterdag toch nog even naar een in principe dicht kantoor reed om de fout te herstellen terwijl dit eingelijk maar ene klein dingetje was)
Yogoi helpt zo ver mogelijk, maar met alle respect zal ook hij de hoge heren niet onder hun kont kunnen schoppen.
letterlijk schoppen? nee :P maar figuurlijk gebeurt dat zo nu en dan wel hoor. Voor de mensen die het gevolgt hebben omtrent die 2 gratis STB's met het klanten onderzoek. maar de meeste dingen die ik "schop" zijn neit dingne die ik hier post (niet alles is interessant voor jullie ;))

Ik zal later vandaag of van het weekend de rest nog wel even lezen.
en voor nu weer NiN hard aan en dit project afmaken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
mooi, was trouwens niet negatief bedoeld, maar dat had je wel in de gaten hoop ik.
Vraag me af of je wellicht antwoord kan geven of jullie (XMS) er mee bezig zijn met de dingen die zoals hier op het forum spelen en of jullie je daar ook zorgen om maken (het negatieve geluid van de klanten).

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door een storing bij satellietprovider Eutelsat hebben diverse commerciële radiozenders problemen met de doorgifte van haar programma's. De satelliet Eutelsat W2 is woensdagavond uitgevallen. Via deze satelliet lopen de verbindingen van onder andere 100 % NL, Radio Veronica, Arrow Jazz, Slam FM, Sky Radio en BNR Nieuwsradio voor de aanvoer van etherzenders en kabelkopstations. De aanvoer voor de etherzenders is in veel gevallen voorzien van een backup-verbinding. Via de kabel en internet zijn de genoemde stations in veel gevallen niet meer te ontvangen. Hoe lang de storing gaat duren is onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Hopjesvla79:

Als er dingne zijn waarvan ik denk dat ze belangrijk zijn en/of veranderd kunnen/moeten worden dan geef ik dat wel door of ik schop er mensen over.
Of het dan ook echt veranderd word is natuurlijk een ander verhaal maar ik blijf het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Yogoi schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:26:
Dat zal je nog verbazen, we hebben hier een aantal mensen die echt een hele grote affiniteit hebben met hun werk en XMS.
Ik denk dat ik namens iedereen hier spreek als ik zeg dat jouw input op GoT en je inzet voor de Tweakers hier bijzonder wordt gewaardeerd.

Maar je bent één van de weinigen waar we iets van merken. Er is al langere tijd kritiek op XMS, waaronder hier op GoT. Die kritiek komt van mensen met kennis van zaken, is zeer inhoudelijk, en is vaak uitgebreid en constructief. Die mensen die kritiek hebben, draaien mee in pilots die XMS waardevolle info verschaffen, zijn (of waren) XMS-klanten van het eerste uur, en hebben vroeger vaak uitgebreid bij vrienden gelobbyd voor XMS. Deze voorlopers verwoorden zaken die normale gebruikers over 1 á 3 jaar zullen gaan verwoorden. Maar een echte reactie van XMS blijft uit, teleurstellend genoeg.

Toen ikzelf bijvoorbeeld in oktober een klachtenbrief stuurde naar XMS (na twee weken zonder internet) kreeg ik echt een zeer teleurstellende reactie terug -- er konden zelf geen excuses van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mooi gezegd, @Krizna.

Ik was in mijn reactie op Nick39 ook vergeten om een slag om de arm te nemen richting Yogoi en evt. andere XMS'ers die hier wel eens zijn. De inzet van Yogoi wordt door mij ook enorm gewaardeerd!

Maar in the end ben ik bang dat dat niet genoeg gaat zijn om de echt kritische klanten (en vooral de tv-beluste) klanten te trekken en vooral te behouden.

Ondanks het werk dat Yogoi doet vind ik het gewoon zo verrekte jammer dat het management bij XMS blijkbaar in het slop zit, iig qua vernieuwing.

Maar goed, wat zeur ik eigenlijk... XMS is in mijn wijk nog nieteens beschikbaar. Anders had ik jullie allang een kans gegeven. Het feit dat jullie je klanten WEL een eigen router laten gebruiken vind ik namelijk een overweldigend plus punt en persoonlijk is het beperkte TV aanbod voorlopig eigenlijk ook wel genoeg voor mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Het feit dat jullie je klanten WEL een eigen router laten gebruiken vind ik namelijk een overweldigend plus punt
Voor users zoals de tweakers hier is dat een goed punt ja. Helaas zijn er genoeg mensen die het een groot gemis vinden. Maarja dat soort dingen zal je altijd blijven houden.

En bedankt voor het complimentje mensen :)
Maar blijf ook vooral doorgaan met posten van de goed en helaas ook slechte dingen. Jullie mening zal natuurlijk niet altijd gebruikt worden maar is soms zeker van invloed op processen of andere dingen.
(ik blijf het altijd leuk vinden als management langskomt bij mij om te peilen hoe bijvoorbeeld een verandering is ontvangen op de verschillenda fora.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Met routers zou je op deze manier juist een mooie toegevoegde waarde kunnen creeren door, net zoals UPC, ook een router te pakken, die een beetje dicht timmeren en dan aan klanten aanbieden. Vergt wat van je support proces maar dan heb je wel wat. En het is in ieder geval beter dan hoe KPN, Tele2, Alice en consorten het aanbieden.

Overigens, het lijkt mij ook best leuk om voor een zich ontwikkelende toko als XMS te werken (bv. in netwerk beheer, etc.). Helaas zitten jullie te ver weg om met het OV te reizen :D

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 29-01-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Krizna schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:52:
[...]

Ik denk dat ik namens iedereen hier spreek als ik zeg dat jouw input op GoT en je inzet voor de Tweakers hier bijzonder wordt gewaardeerd.
_/-\o_

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Heeft de modem die je van XMS krijgt eigenlijk router functionaliteit in de zin van DHCP server? Ik heb nu namelijk een router van Telfort (met maar 1 aansluiting) met daarachter een 8 poorts gigibit switch. De modem van Telfort regelt DHCP zaken. Ik zou het stom vinden om van de XMS router een draadje naar een router te moeten laten lopen en vervolgens weer één draadje naar de switch te laten lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 29-01-2010 16:40 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee, hij heeft geen router functionaliteit. Op het kastje wat op je glasvezel wordt afgemonteerd zit o.a. een UTP poort en daar komt je internet op uit. Op dezelfde manier als bij UPC zeg maar. Alles wat je daar op aansluit krijgt via DHCP direct je publieke IP uitgedeeld. Je moet er dus zelf een router op aansluiten om internet te delen en een LAN op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Inderdaad, zoals Eymey zegt klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
[quote]eymey schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:11:

Noem mij paranoid, maar KPN is smerig bezig .En de gemeente hier maar mooi weer spelen met "Het glasvezelnet in Almere is OPEN".... voorlopig stranden allerlei pogingen van andere providers om hier voet aan de grond te krijgen en de toevallig enige 'concurrent' van KPN lijkt in een spagaat te zitten......

XMS, lees verdomme eens wat er speelt onder je klanten en trek je conclusies: Maak 2010 tot het jaar waarin je je schare klanten weer een WOW gevoel kan geven over goede service en mooie diensten (zorg op z'n minst eindelijk voor een compleet pakket digitale TV inclusief PVR) of neem je verlies omdat KPN nu reggefiber voor 40% in handen heeft....

Ik snap niet dat Yogoi niet meteen ontkracht dat KPN de touwtjes in handen heeft.
Of klopt het verhaal uit het FD van 15 december:

"KPN nam vorig jaar een minderheidsbelang in Reggefiber Group bv van 41%, met de mogelijkheid dit belang uit te bouwen tot 60% al naar gelang er meer huizen op het netwerk worden aangesloten. Met instemming van de investeerder achter Reggefiber zou ook de laatste 40% in handen kunnen vallen van KPN."

Het hele artikel is te lezen op:
http://www.fd.nl/artikel/...fiber-12-onwaarschijnlijk

En wat gaat dat allemaal betekenen voor de toekomst van XMS, Glashart en het Portaal netwerk??

[ Voor 4% gewijzigd door wiebo66 op 29-01-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
De geschiedenis maar wat wordt de toekomst.......

http://www.infolook.nl/do...jfsprofiel-Reggefiber.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

wiebo66 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:20:
En wat gaat dat allemaal betekenen voor de toekomst van XMS, Glashart en het Portaal netwerk??
Dan wordt XMS een KPN pop (net zoals XS4All), Glashart afgebroken en ondergebracht in KPN glasvezel en heb op dit moment even geen idee wat je met het Portaal netwerk bedoeld dus daar kan ik mijn glazen bol (pun intended) niet over raadplegen. :p

En de overheid zit erbij en kijkt erna terwijl KPN wéér een flinke monopolie positie verkrijgt ('concurrentie in de vorm van de diverse kabelreuzen'? doe ff normaal...)

[ Voor 5% gewijzigd door mindcrash op 29-01-2010 23:33 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Laatst online: 01:46
Luuk1983 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:39:
Heeft de modem die je van XMS krijgt eigenlijk router functionaliteit in de zin van DHCP server? Ik heb nu namelijk een router van Telfort (met maar 1 aansluiting) met daarachter een 8 poorts gigibit switch. De modem van Telfort regelt DHCP zaken. Ik zou het stom vinden om van de XMS router een draadje naar een router te moeten laten lopen en vervolgens weer één draadje naar de switch te laten lopen.
Je krijgt van XMS geen modem en geen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theoretisch niet nee omdat het eigenlijk geen modem is. Je krijgt wel iets wat functioneert als een modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben gebruiker van XMS van het eerste uur (Soest) en ik ga ook overstappen naar Ziggo.

Internet werkt wel goed, aan de 50MB heb ik als ervaren gebruiker genoeg en het is stabiel.

Telefoon is nog steeds waardeloos: Onbetrouwbaar, vaak niet bereikbaar, slechte geluidskwaliteit, eerste stukken van t gesprek die wegvallen, faxen gaat niet tot matig, keuzemenu's werken soms niet. Helpdesk bellen heeft het nog nooit opgelost. Dat was vanaf het begin al zo en is niet verbeterd - sterker nog: De laatste tijd is het weer verslechterd.

Analoge TV is redelijk maar niet denderend, bij de eerste de beste flinke sneeuw- of regenbui vallen er allerlei satelietsignalen weg. Ook dat al vanaf het begin en nooit verbeterd.

Digitale TV is niet gek, behalve dat er VEEL te weinig zenders en content zijn vergeleken met UPC of Ziggo. Dit ook al jaren terwijl er al jaren beterschap wordt beloofd.

Mijn broek zakte dan ook af toen de tarieven in januari werden verhoogd, en dat was de druppel die de emmer deed overlopen.

Bij Ziggo heb ik voor hetzelfde geld een beter aanbod, zowel internet (nieuwsgroepe) als telefonie (betrouwbaar) en last but nog least: de analoge en digitale TV met veel meer content.

Wat meerdere mensen al zeiden - XMS was een veelbelovende provider - maar is al aan alle kanten ingehaald door de concurenten, en ik verwacht ook niet dat er verbetering gaat komen.

Ik heb XMS al aan anderen afgeraden en zal dit blijven doen.

Gr Ronald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
wiebo66 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:20:

"KPN nam vorig jaar een minderheidsbelang in Reggefiber Group bv van 41%, met de mogelijkheid dit belang uit te bouwen tot 60% al naar gelang er meer huizen op het netwerk worden aangesloten. Met instemming van de investeerder achter Reggefiber zou ook de laatste 40% in handen kunnen vallen van KPN."

Het hele artikel is te lezen op:
http://www.fd.nl/artikel/...fiber-12-onwaarschijnlijk
Leuk stukje. Aardig te lezen dat KPN toch iets heeft geleerd van "Internetplusbellen", maar daar in tegen zich wederom verslikt heeft in de aanleg cq laten aanleggen van FttH glasvezel. Ondanks dat ze nu even niet verder willen gaan uitrollen en zich meer willen richten op het verbeteren van het huidige IT systeem en de consumenten alwaar de glasaansluiting al ligt uit te drogen.

Maar dan zal de vraag worden in hoeverre KPN het toelaatbaar gaat vinden dat er prik op die uitdrogende lijnen gaat worden gezet door XMS (lees Reggfiber). Want in Almere duurt het vooralsnog ruim 8~9 maanden voordat je als consument operationeel bent op je KPN glasvezellijn, nadat die al wel in de meterkast is aangelegd. En gedurende 8~9 maanden zijn er dus geen opbrengsten voor de club.

Na mijn idee heeft de instap van KPN bij Reggfiber, naast geld voor meer investeringen voor de club, alleen maar beslommeringen met zich mee gebracht waardoor XMS meer een redmiddel voor de club is om uitdrogende lijnen een beetje rendabel te laten maken, zodra het Reggfiber allemaal te lang gaat duren wat KPN uitvoert. En heeft XMS geen enkele potentie meer om mee te groeien met alle clubs, wetende "onder bezwaar" het product op termijn toch in handen komt van KPN. Economisch en zakelijk gezien, een goede keuze met enig nadeel wij als consument de huilende derden zijn. En maar moeten afwachten.

Dus nogmaals maakt het geen zak uit wat wij hier schrijven, kies voor jezelf en wat je kan krijgen. Maar heb niet de hoop dat er komende 2~3 jaren spannende dingen zullen gaan gebeuren met XMS. Kan je morgen een nieuwe topic beginnen "XMS Glasvezel Helpdesk: voor al uw problemen" Toch bijzonder dat die er dan nog is hier op Tweakers.net Geen enkele andere provider heeft dan en daar zullen we mee moeten doen.

Daarnaast is toch wel duidelijk te lezen dat alle bezwaren nog lopende zijn en deze eerst afgehandeld dienen te zijn alvorens KPN een nog groter belang in Reggfiber kan gaan krijgen. En daarmee zullen er weer nieuwe bezwaren ontstaan.

Vooralsnog is de monopolie van KPN nog lang niet voorbij. Dat zie ik nu wel weer met het verkrijgen van ADSL abonnement. Alles gaat over het kopernetwerk van KPN en daarvoor moet betaald worden, ondanks dat deze oud/ versleten is en nodig aan vervanging toe is.

De dichtsbijzijnde station ligt 1KM van mijn huis is van BBNed (Alice), maar van de 20Mb blijft er circa 10~12 Mb over. Kosten eenmalig 100 euro voor de lijnhuur, omdat ik geen KPN vaste lijn heb en daarboven op 10 euro per maand, dus 20 euro abonnement 20Mb plus 10 euro lijnhuur. Van alle overige aanbieders ligt het ADSL station nog verder weg (schijnt) waardoor een ieder (XS4ALL; Online; Telfort; Tele2 etc) niet meer dan 4Mb kunnen garanderen. Dus waarom niet iedereen via BBNed station mogen verlopen, heb ik geen idee.

Overigens weet iemand of ik niet een simpel KPN budget lijntje kan huren, om van dat gezeur over die lijnhuur kwijt te zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rfbroek schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 06:53:
Telefoon is nog steeds waardeloos: eerste stukken van t gesprek die wegvallen, Gr Ronald.
Dat moet ik inderdaad bekrachtigen. Ik merk ook idd dat sinds een aantal weken het eerste deel van het gesprek niet te horen is. Dus vaak begint het gesprek vanuit de andere kant met "hallo, is daar iemand" wel vervelend idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 19:52
@yogoi

Ik heb vanmiddag een brief gekregen van XMS en dat is volgens mij een standaard brief...... wij willen namelijk overstappen van concepts naar XMS maar volgens mij denkt XMS dat het een hele nieuwe aansluiting is als ik de brief zo lees.

Bij wie moeten we nu zijn ? bij XMS of bij Glashart? Want alles in huis is al aangesloten en er hoeft alleen een telefoonnummer geporteerd te worden en een aansluiting overgenomen worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik las op de site XMS, dat ze ook glasvezeldiensten in Utrecht gaan aanbieden, in ieder geval mijn buurt staat op de kaart met rood erover heen. Daarna kreeg ik een brief dat ze bezig waar met de aanleg van het netwerk.
Weet iemand wanneer ik XMS in Utrecht kan bestellen, dus wanneer de aanleg helemaal klaar is, en consumenten op het netwerk worden toegelaten, om het zo maar even te zeggen?
rfbroek schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 06:53:
Ik ben gebruiker van XMS van het eerste uur (Soest) en ik ga ook overstappen naar Ziggo.

Internet werkt wel goed, aan de 50MB heb ik als ervaren gebruiker genoeg en het is stabiel.

Telefoon is nog steeds waardeloos: Onbetrouwbaar, vaak niet bereikbaar, slechte geluidskwaliteit, eerste stukken van t gesprek die wegvallen, faxen gaat niet tot matig, keuzemenu's werken soms niet. Helpdesk bellen heeft het nog nooit opgelost. Dat was vanaf het begin al zo en is niet verbeterd - sterker nog: De laatste tijd is het weer verslechterd.

Analoge TV is redelijk maar niet denderend, bij de eerste de beste flinke sneeuw- of regenbui vallen er allerlei satelietsignalen weg. Ook dat al vanaf het begin en nooit verbeterd.

Digitale TV is niet gek, behalve dat er VEEL te weinig zenders en content zijn vergeleken met UPC of Ziggo. Dit ook al jaren terwijl er al jaren beterschap wordt beloofd.

Mijn broek zakte dan ook af toen de tarieven in januari werden verhoogd, en dat was de druppel die de emmer deed overlopen.

Bij Ziggo heb ik voor hetzelfde geld een beter aanbod, zowel internet (nieuwsgroepe) als telefonie (betrouwbaar) en last but nog least: de analoge en digitale TV met veel meer content.

Wat meerdere mensen al zeiden - XMS was een veelbelovende provider - maar is al aan alle kanten ingehaald door de concurenten, en ik verwacht ook niet dat er verbetering gaat komen.

Ik heb XMS al aan anderen afgeraden en zal dit blijven doen.
Mij gaat het persoonlijk alleen om het internet, is de latency enzo bij XMS wel goed, en haal je de beloofde snelheden?

[ Voor 68% gewijzigd door Turdie op 30-01-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XMS grote speler?
Benadering aantal abonnees xms laatste twee jaar afgemeten aan het verschil in factuurnummers per maand:

7693 feb
7856 mrt
8064 apr
8241 mei
8326 jun
10391 jul [Dit was een aparte factuur met wat verrekeningen, waardoor het rijtje niet meer mooi oploopt]
8554 aug
8588 sep
8918 okt
9113 nov
8740 dec
12945 jan [Past niet helemaal, lijkt wel of er in januari extra wordt gefactureerd, zie ook hieronder]
10060 feb
11090 mrt
12090 apr
12278 mei
13807 jun
14733 jul
15403 aug
15602 sep
16358 okt
16933 nov
17685 dec
26153 jan [Weer merkwaardig groot verschil]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
En wat nou als er meer dan een factuur per adres is verstuurt, hoe gaat je berekening vs het aantal abonnees dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:33:
En wat nou als er meer dan een factuur per adres is verstuurt, hoe gaat je berekening vs het aantal abonnees dan?
Er staat ook dat het een benadering is, ofwel een schatting, er zullen ongetwijfeld meer ongewisse factoren zijn.
Bij een herinnering neem ik aan dat het hetzelfde factuurnummer betreft.
Als iemand twee facturen met verschillende nummers ontvangt, moet er al één abonnee afgetrokken worden.
De trend is in ieder geval dat er gegroeid wordt, maar of het snel genoeg gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
shadowman12 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:05:
Ik las op de site XMS, dat ze ook glasvezeldiensten in Utrecht gaan aanbieden, in ieder geval mijn buurt staat op de kaart met rood erover heen. Daarna kreeg ik een brief dat ze bezig waar met de aanleg van het netwerk.
Weet iemand wanneer ik XMS in Utrecht kan bestellen, dus wanneer de aanleg helemaal klaar is, en consumenten op het netwerk worden toegelaten, om het zo maar even te zeggen?

[...]

Mij gaat het persoonlijk alleen om het internet, is de latency enzo bij XMS wel goed, en haal je de beloofde snelheden?
Ik kan niet spreken voor utrecht maar ik heb hier 5ms ping naar google en haal 95/75 van de beloofde 50/50 ^^
Al met al zeker niet slecht dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13-09 11:09
Jeej sinds 15 jan is mijn xms actief, gister pas aangesloten vanwege de verbouwing, op het packet front ding branden 2 lampjes. Op het gedeelde eronder brandt het lampje signal, en de tv werkt dus ook.

Echter als ik poort 1 voor voip poort 2 voor digitv en poort 8 voor internet aansluit dan gaat er op geen van de poortjes een lampje branden. Ook mn laptop zegt dat hij geen netwerk verbinding ziet. Diverse patch kabels geprobeerd maar noppes.

De XMS helpdesk zegt dat het wel vaker voorkomt, ze zagen in systeem staan dat mijn packetfront kast (bovenste gedeelte) geen stroom kreeg, maar toen ik aangaf dat de 2 groene of gele led lampjes wel brandde vonden ze het wel erg merkwaardig.

Het gaat hier om een XMS aansluiting die nog nooit actief is geweest, appart is dan wel dat analoge tv van xms wel werkt, dus de vezel is goed, en het probleem moet dus echt in het bovenste gedeelte zitten.

Iemand ervaring met dit probleem ? eventueel een kleine actie die het tot leven kan wekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt hem wel even uit en aan gezet ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiK schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:44:
Jeej sinds 15 jan is mijn xms actief, gister pas aangesloten vanwege de verbouwing, op het packet front ding branden 2 lampjes. Op het gedeelde eronder brandt het lampje signal, en de tv werkt dus ook.

Echter als ik poort 1 voor voip poort 2 voor digitv en poort 8 voor internet aansluit dan gaat er op geen van de poortjes een lampje branden. Ook mn laptop zegt dat hij geen netwerk verbinding ziet. Diverse patch kabels geprobeerd maar noppes.

De XMS helpdesk zegt dat het wel vaker voorkomt, ze zagen in systeem staan dat mijn packetfront kast (bovenste gedeelte) geen stroom kreeg, maar toen ik aangaf dat de 2 groene of gele led lampjes wel brandde vonden ze het wel erg merkwaardig.

Het gaat hier om een XMS aansluiting die nog nooit actief is geweest, appart is dan wel dat analoge tv van xms wel werkt, dus de vezel is goed, en het probleem moet dus echt in het bovenste gedeelte zitten.

Iemand ervaring met dit probleem ? eventueel een kleine actie die het tot leven kan wekken ?
Kruising van de glasvezel kabels denk dan... Dan zien ze de verbinding niet "up" komen bij XMS, omdat er een andere poort up komt die ze op dat moment niet uitlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens, in maart kunnen wij gebruik gaan maken van glasvezel. ze zijn hier in Wijchen nog alles aan het aanleggen dus daarom kan het dan pas. er is al een pakket besteld maar ik ben er nog niet zeker van of ik er daadwerkelijk gebruik van wil gaan maken. het klopt toch dat ik mijn bestelling kan annuleren en dus geen gebruik van XMS hoef te maken? en hoe lang van te voren moet ik dan aangeven dat ik geen gebruik van XMS wil maken?

ze zijn hier dus nu geweest om de glasvezelkabels te trekken en ik heb nu dus zo'n bundel glasvezelkabel bij mijn voordeur uit de grond steken. volgens mij zijn ze van plan om heel Wijchen aan te sluiten dus of je nou een abonnement hebt afgenomen of niet. maar klopt het dus dat wanneer ik afzie van mijn abonnement dat ze me dan alsnog aansluiten alleen niet activeren? als dit niet klopt wat gebeurt er dan met die bundel glasvezel kabel die nou bij mijn voordeur is?

en als ik dan over één jaar toch glasvezel wil dan hoeven ze niks meer te doen behalve mij te activeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:03:
jongens, in maart kunnen wij gebruik gaan maken van glasvezel. ze zijn hier in Wijchen nog alles aan het aanleggen dus daarom kan het dan pas. er is al een pakket besteld maar ik ben er nog niet zeker van of ik er daadwerkelijk gebruik van wil gaan maken. het klopt toch dat ik mijn bestelling kan annuleren en dus geen gebruik van XMS hoef te maken? en hoe lang van te voren moet ik dan aangeven dat ik geen gebruik van XMS wil maken?

ze zijn hier dus nu geweest om de glasvezelkabels te trekken en ik heb nu dus zo'n bundel glasvezelkabel bij mijn voordeur uit de grond steken. volgens mij zijn ze van plan om heel Wijchen aan te sluiten dus of je nou een abonnement hebt afgenomen of niet. maar klopt het dus dat wanneer ik afzie van mijn abonnement dat ze me dan alsnog aansluiten alleen niet activeren? als dit niet klopt wat gebeurt er dan met die bundel glasvezel kabel die nou bij mijn voordeur is?

en als ik dan over één jaar toch glasvezel wil dan hoeven ze niks meer te doen behalve mij te activeren toch?
Ik zit het met hetzelfde ding 'probleem',
Alleen bij ons zijn ze nog niet bezig met graven/aansluiten, dat komen ze volgens mij in maart doen, volgens de planning.

Alleen ook ik weet nog niet of dat ik het abonnement wat ik heb gekozen wel wil afnemen,
Nadat ik dit forum was tegen gekomen en een aantal stukken gelezen had, wist ik niet zeker of dat ik wel een alles-in-1 pakket wil van XMS.

Ik wil er eerst zeker van zijn dat in Wijchen alles goed zit.
Ik heb al wel met een paar mensen gepraat die toch al signaal op hun Wijchense glasvezel aansluiting hadden.
Een van hun sprak hierover en zei dat de analoge televisie perfect was!
Nadat ik gevraagd had op welke tv en resolutie hij dit keek, ging ik weer terug naar mijn oude mening.
Hij keek analoge tv op een resolutie van 1024x768 niet denderend dus en dat is nog altijd anders dan mijn pc-beeldscherm waarop ik analoge televisie wil kijken.
De mooie Pioneer full hd plasma tv die beneden staat wil ik gebruiken voor de Digitale tv. ;)

Alle verhalen hier over internet zijn Positief dus ik wil in iedergeval een internet aansluiting van XMS.

[ Voor 18% gewijzigd door Gangster93 op 31-01-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:36:
[...]

Een van hun sprak hierover en zei dat de analoge televisie perfect was!
Nadat ik gevraagd had op welke tv en resolutie hij dit keek, ging ik weer terug naar mijn oude mening.
Hij keek analoge tv op een resolutie van 1024x768 niet denderend dus en dat is nog altijd anders dan mijn pc-beeldscherm waarop ik analoge televisie wil kijken en de mooie Pioneer full hd plasma tv die beneden staat ;)
Mja, ga jij met je plasma scherm naar analoge tv kijken dan? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:32:
[...]

Psst, lees is.
Ik wou dit op mijn pc-scherm doen, dit is een 1680x1050, dus ben benieuwd hoe dit er uit ziet, eerst even verhalen horen van de Wijchenaren die al een werkende aansluitingen hebben.

Digitale tv op het Plasma scherm, maar ik weet niet wat de kwaliteit van de digitale tv is.

Het stond nogal raar in de tekst die ik getypt had.

[ Voor 15% gewijzigd door Gangster93 op 31-01-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Euuuuhm, wat is daar vreemd aan? :S

Een goed analoog signaal is nog steeds superieur aan een gemiddeld digitaal signaal hoor. Maar dan moet het wel echt goed doorgegeven zijn, niet op de manier zoals de meeste CAI inrichtingen het tegenwoordig voor elkaar hebben.

Analoog geeft gewoon de volledige PAL resolutie door zonder compressie artefacten en zo.

Alleen HD zal beter zijn maar goed, dat lijkt me nogal logisch.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 31-01-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Laatst online: 01:46
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:23:
Theoretisch niet nee omdat het eigenlijk geen modem is. Je krijgt wel iets wat functioneert als een modem.
Nee, je krijgt een netwerk aansluiting, dat is geen modem en ook geen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
viel me dit weekend op dat het oranje Hertzinger kanaal schermpje vervangen is door een Glashart schermpje. Iemand enig idee waarom?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Als je een formulier hebt ondertekend met handtekening dat je een abbo wil bij XMS, ben je verplicht (contract verplichting) om deze af te nemen. Als je er van af wil, kun je dit altijd bij XMS voorleggen, misschien dat ze het contract willen ontbinden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Was het niet zo dat men langzamerhand TV headends van andere aanbieders dan Hertzinger gaat gebruiken? (gezien de dubieuze kwaliteit en service van Hertzinger, zie ook de topics over Ons Brabant Net hier op GoT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

eymey schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:06:
Was het niet zo dat men langzamerhand TV headends van andere aanbieders dan Hertzinger gaat gebruiken? (gezien de dubieuze kwaliteit en service van Hertzinger, zie ook de topics over Ons Brabant Net hier op GoT).
Geen idee wat ze in Veenendaal gebruiken, maar ik vind het in ieder geval ver onder de maat, iedereen hier klaagt over de ruis in het beeld, een van de buren heeft wel digitaal, die is daarover wel te spreken.
Voorlopig hou ik het bij Ziggo, digitaal via xms wordt voor mij pas een optie bij een HD decoder met PVR functie of een oplossing om mijn mediacenter te kunnen gebruiken. Omdat wij voor 34,95 het eerste jaar het hele pakket hebben hou ik het nog aan, hebben ze nog kans om de boel te verbeteren.

Telefonie is ook dramatisch, van iedereen die ons belt krijg ik te horen dat het een en al echo is op de lijn, slecht verstaanbaar etc etc. Ben nu maar aan het kijken naar een ATA module zodat ik naar een andere telefonieprovider toe kan, want daar ga ik echt niet op wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 01-02-2010 14:21 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopjesvla79 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:29:
viel me dit weekend op dat het oranje Hertzinger kanaal schermpje vervangen is door een Glashart schermpje. Iemand enig idee waarom?
Sinds een maanden staat op de facturen Glashart vermeld als leverancier en niet meer Hertzinger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb tot nu toe 1 dienst werkend en heel veel narigheid.

Ik vroeg XMSnet aan ergens in december, omdat de verbouwing ongeveer 15 januari klaar zouden zijn was dit een mooie startdatum

2 dagen lader kreeg ik een brief dat mijn verbinding actief was en alles werkte, inmiddels ook al 176 euro afgeschreven van mijn rekening. Ik heb direct een vast IP adres aangevraagd, maar vond het raar dat als ik pas actief wordt op 15 januari dat ik nu al hoge kosten had.

Na wat uizoekwerk kwam ik erachter dat ze me direct hadden aangemeld en alles al werkte. Na wat gebeld te hebben met XMS hebben ze het correct geregeld en mijn het geld terug gestort

Eerder deze post melde ik al dat ik wel analoge tv had en geen internet. Ik heb de helpdesk hiervoor zaterdag gebeld, en een aantal tests gedaan. De medewerkster zei "ik zet het door naar de 2e lijns en die gaat het naar de storingsdienst doorzetten" ItsMatthijs heeft alles ook even nagelopen maar kon niets vinden (bedankt trouwens) Vandaag maar weer eens gebeld waarom ik niemand meer hoorde over een afspraak van een monteur. Ik kreeg te horen dat er in een ticket stond dat ik overal de stroom vanaf moest halen, jaja dan begin ik me wel te ergeren, ten eerste had ik dat al gedaan, en ten tweede waarom moet ik zelf bellen ? er was beloofd dat er een monteur werd aangestuurd.

Dit soort situaties geven mijn een ongemakkelijk gevoel, ik wil niet voor een dienst betalen die niet werken en er zelf overigens achteraan moeten zitten zodat de juiste mensen worden aangestuurd,
Uiteindelijk veel betalingsverkeer, en alleen analoge TV komt er woensdag een monteur van reggefiber die binnen een kwartier belde toen ik ophing bij de XMS helpdesk.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

MiK schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:18:
........
Ik vroeg XMSnet aan ergens in december, omdat de verbouwing ongeveer 15 januari klaar zouden zijn was dit een mooie startdatum

2 dagen lader kreeg ik een brief dat mijn verbinding actief was en alles werkte, inmiddels ook al 176 euro afgeschreven van mijn rekening. Ik heb direct een vast IP adres aangevraagd, maar vond het raar dat als ik pas actief wordt op 15 januari dat ik nu al hoge kosten had.

Na wat uizoekwerk kwam ik erachter dat ze me direct hadden aangemeld en alles al werkte. Na wat gebeld te hebben met XMS hebben ze het correct geregeld en mijn het geld terug gestort
.........
In december werkte alles dus wel? En dan ga je alles weer laten afsluiten omdat het een paar weken te vroeg is? Tja, dat is vragen om problemen, zeker bij XMS. Als het werkt, werkt het en moet je niet gaan lopen
veranderen want dan gaat het gegarandeerd fout.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Neen in december was mijn huis een bouwval, dus heb er niets aan gehad.

En aangezien het best een mooie actie was, de eerste 3 maanden voor 34 euro, wil ik daar best gebruik van maken. En niet 1.5 maand voor joker betalen voor hun fout.

Maar ik vermoed dat er iets sowiso niet goed zit, en dat het in december al had ik alles aangesloten niet had gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Mail me anders even op webteam[at]xmsnet.nl , dan check ik het nog wel even of er dingne zijn die niet goed lopen.

Maar als er een reggefiber monteur komt dan had het waarschijnlijk in december ook niet goed gewerkt (of het is tussen toen en nu kapot gegaan natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Yogoi schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:37:
Mail me anders even op webteam[at]xmsnet.nl , dan check ik het nog wel even of er dingne zijn die niet goed lopen.

Maar als er een reggefiber monteur komt dan had het waarschijnlijk in december ook niet goed gewerkt (of het is tussen toen en nu kapot gegaan natuurlijk)
Mail verzonden.

Het kan tussen die tijd kapot gegaan zijn, maar ik weet wat en hoe je glasvezel moet behandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, wat betreft behandeling van glasvezel ben ik ook niet helemaal blij met hoe ze dat in mijn huis in Almere hebben aangepast. Er ligt nog een meter of 4 binnen in de kruipruimte (dat is op zich handig) maar het ligt in een lus en deels "vast" zodat ik het ook niet netjes ergens tegenaan kan zetten. Nu ligt het op de vloer van de kruipruimte en moet ik, als er iemand in de kruipruimte moet zijn, maar hopen dat het heel blijft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Is een klassiek "line down" geval.
oftewel de data komt niet tot aan je 'modem'

meest voorkomende oorzaak is dat de glasvezel niet meer vast in de connector zit.
normaal gesproken makkelijk op te lossen (morgen dus aangezien de afspraak voor morgen staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al meer informatie over de nummerweergave storing ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik volg de site al geruime tijd, maar zie weinig veranderingen:
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:50:
Iemand al meer informatie over de nummerweergave storing ? :?
Of over de nieuwe website in januari ?
Eind januari 2010 introduceert XMS een nieuwe website. De huidige website bevat veel informatie over diensten en glasvezelgebieden en wordt daardoor enigzins onoverzichtelijk.
Gezien de groei van het verzorgingsgebied van XMS leek het ons daarom gepast om ook de website en de structuur eens onder de loep te nemen. Het resultaat zal u in de loop van januari kunnen bewonderen.
Of over de mogelijke snelheidsverhogingen ?
Yogoi schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:29:
speed upgrades.
officieel: niks over bekend
wat je niet van mij gehoord hebt: Er gaat wel iets komen alleen wanneer kan ik nog niet zeggen (buiten het feit dat ik het ook niet mag zeggen is er nog te weinig concreet hiervoor)
Of over de Telefonie: Anoniem bellen sinds medio vorig jaar ?
Momenteel kunt u problemen ondervinden met de nummeronderdrukking. Mogelijk is uw nummer zichtbaar voor degene waar u naartoe belt.

Dit probleem is bekend en wordt zo spoedig mogelijk opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
Of over de uitkomsten van het testen van het nieuwe netwerk ?

Al met al genoeg ???, maar weinig !!!. |:( |:(

Groet, Richard

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divver schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:23:
Ik volg de site al geruime tijd, maar zie weinig veranderingen:

[...]

Of over de nieuwe website in januari ?

[...]

Of over de mogelijke snelheidsverhogingen ?

[...]

Of over de Telefonie: Anoniem bellen sinds medio vorig jaar ?

[...]

Of over de uitkomsten van het testen van het nieuwe netwerk ?

Al met al genoeg ???, maar weinig !!!. |:( |:(

Groet, Richard
:? Euh, ik vroeg alleen of iemand meer wist over de nummerweergave. De rest interesseert me niet zo. Hier werkt alles prima naar behoren (hele pakket) en kan ik het aan iedereen aanraden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Is dat dan een argument om de slechte kwaliteit te handhaven ?
Vraag me echt af waarom dan al die metingen zijn gedaan hier..
Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.