XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yogoi,

zou je aub even intern kunnen checken wat er met mijn klacht gebeurd is die ik 2 weken geleden heb ingelegd bij de helpdesk m.b.t. de werking van de Ifanzy TV gids ?

Zie hier mijn probleem :

http://gathering.tweakers...message/33353480#33353480

En ik ben niet de enige, want :

http://gathering.tweakers...message/33354176#33354176

Alvast bedankt en _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:10:
[...]

Is dat dan een argument om de slechte kwaliteit te handhaven ?
Vraag me echt af waarom dan al die metingen zijn gedaan hier..
Ik refereer naar HD...
En het argument dat er nog niet genoeg HD kanalen zijn ben ik het mee eens natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
Klopt het dat ongelezen mail (facturen) gedelete worden uit je mailbox? Heb weer eens ingelogd op de mail (sinds maanden) en zie dat er maar 6 facturen in staan.. Vreemd aangezien ik niets verwijder (eeeh ik log niet eens in op regelmatige basis..)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:02:
Klopt het dat ongelezen mail (facturen) gedelete worden uit je mailbox? Heb weer eens ingelogd op de mail (sinds maanden) en zie dat er maar 6 facturen in staan.. Vreemd aangezien ik niets verwijder (eeeh ik log niet eens in op regelmatige basis..)
Zou heel vreemd zijn; wat wel kan is dat u bijvoorbeeld wellicht Thunderbird gebruikt en daar [al of niet expres] in de opties hebt aangeven dat berichten na een bepaalde tijd van de server moeten worden verwijderd [i.v.m. onverwacht vollopen van de ruimte op de server].

Alle facturen staan trouwens wel op Mijn XMS [i.c. Uw XMS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
@Species, ik neem aan dat je me een mail gestuurd heb t op webteam[at]xmsnet.nl ?
anders kan ik het niet zo maar vinden ;)

wel vreemd want het werkte toen perfect bij mijn testopstelling, morgen nog even checken dan maar.

[ Voor 29% gewijzigd door Yogoi op 02-02-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:31:
[...]

Zou heel vreemd zijn; wat wel kan is dat u bijvoorbeeld wellicht Thunderbird gebruikt en daar [al of niet expres] in de opties hebt aangeven dat berichten na een bepaalde tijd van de server moeten worden verwijderd [i.v.m. onverwacht vollopen van de ruimte op de server].

Alle facturen staan trouwens wel op Mijn XMS [i.c. Uw XMS]
nope, ik kijk dus nooit in mijn mail, laatste keer is zeker een half jaar geleden (gewoon via web).Ik kijk altijd naar wat er afgeschreven wordt, zolang dat klopt hoef ik de factuur niet te zien.
Het klopt idd dat je via Mijn Xms de facturen ook kan zien (ook daar was ik gisteren weer eens sinds lange tijd), maar het is vreemd dat de mails (de oudere) er niet staan bij mij.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
eymey schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:10:
[...]

Euuuuhm, wat is daar vreemd aan? :S

Een goed analoog signaal is nog steeds superieur aan een gemiddeld digitaal signaal hoor. Maar dan moet het wel echt goed doorgegeven zijn, niet op de manier zoals de meeste CAI inrichtingen het tegenwoordig voor elkaar hebben.

Analoog geeft gewoon de volledige PAL resolutie door zonder compressie artefacten en zo.

Alleen HD zal beter zijn maar goed, dat lijkt me nogal logisch.
Lol dan mag jij je ogen wel eens nakijken, Analoog maakt niet gebruik van alle lijnen in je tv dat doet juist digitale tv, oftewel ff beter verdiepen in pal en digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Eeeeuhm.... Wikipedia: PALplus

Oftewel: Analoog wordt, zeker bij veel publieke omroep programma's, al heel lang met het volledige aantal beeldlijnen verstuurd en geloof mij: Ik ken mensen die, voordat analoog in de ether werd afgeschakeld, een antenne hadden en een platte TV en tegen de beeldkwaliteit van de meeste uitzendingen heb ik nog steeds geen enkel digitaal signaal op zien kunnen. En analoog via de CAI is al helemaal niet te vergelijken met hoe 'vroegah' analoog via de ether was. DVB-c en DVB-s komen er nog het meeste in de buurt.

Ennehm.... toevallig ben ik inderdaad slechtziend :D. Met als voordeel dat ik dus erg dicht bij het beeld kan zitten en dan ga je soms toch het ff nog meer in detail bekijken :P. En als ik met m'n neus op het scherm zit (niet tijdens het kijken hoor, maar wel als ik dus kwaliteit ga beoordelen) dan blijf ik, hoe hoog de bandbreedte ook is, compressie artefacts zien. Terwijl met een goed analoog signaal er nog nieteens het kleinste spoortje ruis is.

En bovendien, het ging me ook meer om de toon die op de vorige pagina werd aangeslagen, zo van: "jij kijkt analoog op een grote tv? Ben je wel goed snik?". Niet iedereen is verslaafd aan het hebben van 100 zenders. Er zijn nog genoeg mensen die gewoon af en toe het journaal kijken en wat anders en dus hun TV gewoon zo simpel mogelijk willen houden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesTrekhaak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04-2023
De NPO (Nederlandse Publieke Omroep) is enige tijd geleden afgestapt van PALplus en overgegaan op 16:9 anamorf (DVB) en 16:9 Full Frame (analoog).

DVB heeft de volledige PAL resolutie op 16:9, analoog 16:9 helaas niet (meer).. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanx voor de info, @JacquesTrekhaak

Ach ik vind het beleid bij XMSnet in ieder geval niet verkeerd: Standaard analoog aanbieden (op zo goed mogelijke kwaliteit) en de gebruiker helemaal vrij laten of hij voor hetzelfde abbo geld ook digitaal wil met de aanschaf van de STB als enige kostenpost.

Het was nog mooier geweest als ze ook dvb-t of dvb-c over het RF gedeelte zouden aanbieden maar goed :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
Hier werkt de Ifanzy TV gids ook nog steeds niet goed bij de nederlandse zenders. Ik krijg nog steeds een zwart scherm als ik een programma selecteer. Heb het vorige week gemeld bij de helpdesk, maar er verder niets meer over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Klopt het dat iFanzy niet in HD is? En ook geen breedbeeld? Ik krijg zwarte balken en koeieletters op het scherm waardoor ik niet meer dan 2 uur programmering kan inzien. Is er een setting om in één pagina de hele avondprogrammering te zien van 10 zenders tegelijk? Zoals het nu is, is het gewoon niet bruikbaar.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:56:
@Species, ik neem aan dat je me een mail gestuurd heb t op webteam[at]xmsnet.nl ?
anders kan ik het niet zo maar vinden ;)

wel vreemd want het werkte toen perfect bij mijn testopstelling, morgen nog even checken dan maar.
You've got mail ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Niet online
@Yogoi

net weer aan de telefoon gehangen over de nummer weergave in de wijk nieuwland.
na 2 maanden ja echt waar mensen 2 maanden moeten wij al wachten.

begin december 2009 kwam het aan het licht.

1st komt er op de site medio januari prima afwachten dan maar.

dan bijna eind januari veranderd xms de melding en halen ze januari weg.

dan horen wij aan de telefoon ja we hebben een probleem weten wat het is maar hoe we het moeten oplossen ja dat moeten we nog bedenken :( 8)7 :? :? :?

Yogoi je hebt al veel mensen geholpen hier ten eerste top!!!
zou je dit eens na willen kijken.

bleikbaar zijn 4500 woningen hier in de wijk voor xms niet belangrijk dat die nummerweergave hebben.
denk dat er meerdere zijn die een genexis modem hebben die hier last van hebben.

groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

Is niet alleen in Nieuwland hoor ;)
Ook in Veenendaal werkt het niet, behalve tussen de xms bellers onderling.

Wat ik wel vreemd vind is dat er werd aangegeven dat de oorzaak bekend was, waarom nog steeds geen oplossing dan?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
't is misschien niet eerlijk, omdat op internet natuurlijk vooral de klagers te vinden zijn, maar ik krijg steeds minder zin in glasvezel hier in Wijchen. Het hele pakket van internet, radio, telefoon en tv is best leuk geprijsd, maar alleen internet is best duur. Maar het beperkte TV aanbod en dan met name het gemis van een decoder met opnamefunctie is voor mij een behoorlijke dealbreaker. Ik heb weinig zin nu een HD decoder te kopen voor 199 euro en vervolgens een tijdje later een nieuwe te moeten kopen met opnamefunctionaliteit. En sowieso zit ik er niet echt op te wachten om zelf een externe harddisk aan het ding te moeten hangen. En als ik nou hoor dat telefoon ook behoorlijk brak is, dan weet ik nog niet wat ik ga doen. En alleen internet is in verhouding weer best duur.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Niet online
ferrarifreak schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:49:

denk dat er meerdere zijn die een genexis modem hebben die hier last van hebben.
@Loveparade

daarom heb ik dat ook erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Luuk1983 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:07:
't is misschien niet eerlijk, omdat op internet natuurlijk vooral de klagers te vinden zijn, maar ik krijg steeds minder zin in glasvezel hier in Wijchen. Het hele pakket van internet, radio, telefoon en tv is best leuk geprijsd, maar alleen internet is best duur. Maar het beperkte TV aanbod en dan met name het gemis van een decoder met opnamefunctie is voor mij een behoorlijke dealbreaker. Ik heb weinig zin nu een HD decoder te kopen voor 199 euro en vervolgens een tijdje later een nieuwe te moeten kopen met opnamefunctionaliteit. En sowieso zit ik er niet echt op te wachten om zelf een externe harddisk aan het ding te moeten hangen. En als ik nou hoor dat telefoon ook behoorlijk brak is, dan weet ik nog niet wat ik ga doen. En alleen internet is in verhouding weer best duur.
Ik ben van mijn alles in 1 pakket bij ziggo afgestapt :)
Heb nu digitale televisie van ziggo en internet van xmsnet. Nog geen spijt van gehad tot nu toe. Bij ziggo lag het internet namelijk meerdere keren per dag eruit, iets waar ik nu geen last meer van heb.

Ik weet niet wat de prijzen zijn in Wijchen maar alleen internet afnemen in Veenendaal is belachelijk goedkoop, zelfs foor 10E per maand extra zou ik het waarschijnlijk nog wel afnemen. Had ik dat nou maar niet gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Iedereen met een Genexis kastje heeft last van het nummerweergave probleem. Begin nu ook te irriteren dat het niet werkt, ik ben blij dat een garage niet 2 maanden er over doet om een band te repareren :)...

Ze moeten een keer met harde data komen, dat hadden ze ook, media januari, maar geen jaartal erbij :P.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet (en dat is niet zo veel :)) wordt er hard gewerkt om de problemen op te lossen. Echter kan dit te maken hebben met de server-kant van het netwerk en niet zozeer de Genexis CPE. En aan de server-kant van een dienst ga je niet 'zomaar' even wat veranderen, omdat dat nogal wat impact op andere zaken kan hebben.

Het is dus belangrijk om een oplossing eerst goed te testen zodat je niet straks met de situatie zit dat je Caller ID wel werkt, maar er geen audio meer over de lijn komt ;). De stap tussen 'het probleem is bekend' en 'het probleem is opgelost' kan dus wat tijd in beslag nemen - zeker als er uit testen nog onvoorziene neveneffecten komen.

Wat niet wegneemt dat klanten goed informeren altijd belangrijk blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:02:
Voor zover ik weet (en dat is niet zo veel :)) wordt er hard gewerkt om de problemen op te lossen. Echter kan dit te maken hebben met de server-kant van het netwerk en niet zozeer de Genexis CPE. En aan de server-kant van een dienst ga je niet 'zomaar' even wat veranderen, omdat dat nogal wat impact op andere zaken kan hebben.

Het is dus belangrijk om een oplossing eerst goed te testen zodat je niet straks met de situatie zit dat je Caller ID wel werkt, maar er geen audio meer over de lijn komt ;). De stap tussen 'het probleem is bekend' en 'het probleem is opgelost' kan dus wat tijd in beslag nemen - zeker als er uit testen nog onvoorziene neveneffecten komen.

Wat niet wegneemt dat klanten goed informeren altijd belangrijk blijft
Dat mag ik hopen, maar dan moeten ze ook alles maar in een keer oplossen en zorgen dat de echo en het gekraak ook verdwenen is.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Helaas dit het nummer weergave probleem erg lang.
Gisteren is er weer een hoog overleg geweest. Ik heb echter nog geen concrete datum te horen gekregen.
Hopelijk krijg/hoor ik die komende week.

Vraag me niet waarom het is dat het zo lang duurt, ik heb geen idee van de techniek die hierachter schuilgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Loveparade

mail me even je naw gegevens, kijk ik even wat er al gedaan is en wat er nog gedaan kan worden aan het gekraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mededeling: Uitnodiging Meeting !!!

In overleg met Folkert (Directeur XMS) is er besloten om weer een meeting te organiseren,
wel bij voldoende animo.
Je kan op die meeting dan al je suggesties, klachten etc etc kwijt,
ook kunnen en zullen er dingen met XMS besproken worden.
De meeting zal plaatsvinden in Utrecht, en +/- medio half maart.
Verdere data zullen bekend worden en besproken worden bij voldoende animo.
Iedereen die graag hierbij aanwezig zou willen zijn,
zend mij even een PM'tje (persoonlijk berichtje).
Dus niet hier op het forum melden maar een PM'tje zenden.
Let op! Graag wel serieuze belangstellenden,
want bij de vorige meeting kwamen er teveel afmeldingen op het laatste moment.

Greetz, Famous.

Edit > broodjes zullen aanwezig zijn!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:06:
Mededeling, betreffende Meeting !!!

In overleg met Folkert (Directeur XMS) is er besloten om weer een meeting te organiseren,
wel bij voldoende animo.

Greetz, Famous.
Van de vorige beloftes is geen reet terecht gekomen,als jij met Folkert ergens wil gaan zitten om mooie maar nietszeggende woorden aan te horen moet je dat uiteraard zelf weten.
Niets ten nadele van jou overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:18:
[...]

Van de vorige beloftes is geen reet terecht gekomen,als jij met Folkert ergens wil gaan zitten om mooie maar nietszeggende woorden aan te horen moet je dat uiteraard zelf weten.
Dat is juist de bedoeling om oa. dat soort dingen te bespreken.
Ik snap je irritatie Nick, maar ik wil toch alles een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:27:
[...]

Dat is juist de bedoeling om oa. dat soort dingen te bespreken.
Ik snap je irritatie Nick, maar ik wil toch alles een kans geven.
Ik waardeer het ook zeer dat je het nog probeert maar Reggefiber zit er nu toch zo ver in dat Folkert ook niet teveel meer kan toezeggen en de vorige keer kwam er ook niets van terecht.
Ik wacht liever op de gesprekken tussen Portaal en XMS,Portaal heeft nogal wat vragen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:59:
[...]

Ik waardeer het ook zeer dat je het nog probeert maar Reggefiber zit er nu toch zo ver in dat Folkert ook niet teveel meer kan toezeggen en de vorige keer kwam er ook niets van terecht.
Ik wacht liever op de gesprekken tussen Portaal en XMS,Portaal heeft nogal wat vragen ook.
Ik snap het!
Maar des te meer mensen erop zitten des te beters vind ik.
Uiteindelijk nemen we de dienst toch af van XMS en niet "direct" van Portaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvulling op : Mededeling Meeting

Het kan voor sommige belangrijk wezen, omdat zij misschien vanuit het werk zullen komen.
Maar op de meeting zullen uiteraard belegde broodjes aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mededeling, betreffende Meeting !!!

Leuk dat u blijkbaar overleg heeft met de directeur zelf, maar kan die heer niet voor zichzelf spreken?
En wie heeft dit besloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Ik wilde nog even melden dat mijn probleem is opgelost. Ik had een packet front versie 1 dus met voip ata appart. Toen de monteur kwam kon ik ter vervanging meteen een versie 2 krijgen daar zit de ata dus al in.

Daarna werkte het vrijwel direct, nog even wat aanloop-problemen met de dtv maar dat is door Yogoi goed in de gaten gehouden.

Ik heb niet echt uitsluitsel kunnen vinden wat betreft een geschikte router, maar de Linksys WRT 320 is het geworden. Na wat reviews gelezen te hebben heb ik even getwijfeld hem terug te brengen. Ik heb uiteindelijk de DD-WRT firmware geflashed en ga maar eens kijken wat de toekomst brengt. Op dit moment heb ik goeie stabiele verbinding en haal ik de beloofde snelheden met een ping van 2ms naar een server in Amsterdam.

Ik ben benieuwd, ik hou dit topic in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
ging even wat mis

[ Voor 93% gewijzigd door boswandeling op 05-02-2010 22:40 . Reden: moest PM zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Mededeling: Uitnodiging Meeting !!!

wel bij voldoende animo.
Verdere data zullen bekend worden en besproken worden bij voldoende animo.

Greetz, Famous.
Hoe stuur je hier een PM?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door het eerst aan te zetten in je voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Loveparade > Ga via > forum > myreact > voorkeuren, "en zet dan een vinkje in" > direct message

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:43:
[...]

Leuk dat u blijkbaar overleg heeft met de directeur zelf, maar kan die heer niet voor zichzelf spreken?
En wie heeft dit besloten?
Nou het was mijn idee, dus dan vind ik het ook niet erg dit verder af te handelen, het heeft niets maar dan ook niets te maken met dat Folkert dat niet zelf kan of wil!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik merk wel dat ik op sommige digitale kanalen geen goeie stream hebt. SLAMTV bijvoorbeeld dat schokt en blokt als de neten. Lijkt me eerder een probleem van de aanbieder van de stream dan van mij hier thuis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiK schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:26:
Ik merk wel dat ik op sommige digitale kanalen geen goeie stream hebt. SLAMTV bijvoorbeeld dat schokt en blokt als de neten. Lijkt me eerder een probleem van de aanbieder van de stream dan van mij hier thuis ?
Inderdaad, SLAMTV is ook hier (Nijmegen) niet om aan te zien zoveel artifacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:17:
[...]

Inderdaad, SLAMTV is ook hier (Nijmegen) niet om aan te zien zoveel artifacts
Duidelijk dat er een storing is bij de doorgifte SlamTV. Normaal ziet het er wel goed uit. Dus daar even melding van maken bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Hier in het Xms huis ook. Mailtje zojuist verstuurt dat ze er even naar moeten kijken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 06-02-2010 16:19 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Zojuist eens wezen testen met de dns servers van xms en die van opendns.

Ik weet niet wat er verkeerd gaat met die van XMS, maar door het gebruik van die van OpenDNS heb ik een enorme performancewinst.

Denk dat ik nu toch maar definitief die van OpenDNS ga gebruiken.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loveparade schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:17:
Zojuist eens wezen testen met de dns servers van xms en die van opendns.

Ik weet niet wat er verkeerd gaat met die van XMS, maar door het gebruik van die van OpenDNS heb ik een enorme performancewinst.

Denk dat ik nu toch maar definitief die van OpenDNS ga gebruiken.
Tja.. die ervaringen deel ik..terwijl de DNS van Ziggo juist weer sneller zijn dan die van OpenDNS.
Tijden geleden heeft Denan eens geadviseerd primary en secundary dns om te draaien maar dat helpt niet.
Toch zegt men dat er niets mis is met de DNS.
Ook bij de mail check krijg ik regelmatig een foutmelding dat er geen pop server zou zijn.
Ik denk dat we roepende in de woestijn blijven zo.
Waar is het oude xms van toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

En weer een nieuw probleem.

Ik heb een dynamisch IP, maar volgens XMS is dat stiekem toch een Vast IP, maar aanvragen in mijn.xmsnet.nl kan ik dat niet.
Ik heb alles ingesteld en na 2 uur prima werken geen Internetverbinding meer. Ik heb me hier de pokkepleuris lopen zoeken, maar kennelijk wil XMS een DHCP renew zien. Na langdurig puzzelen werkt de boel nu dus weer, maar nu zit ik weer opgescheept met de DNS servers van XMS welke de boel enorm vertragen, want mijn Untangle Server kan niet met mixed overweg.

@YOGOI, kun jij hier wat zinnigs over roepen?

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 07-02-2010 18:24 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:58:
[...]

Tja.. die ervaringen deel ik..terwijl de DNS van Ziggo juist weer sneller zijn dan die van OpenDNS.
Tijden geleden heeft Denan eens geadviseerd primary en secundary dns om te draaien maar dat helpt niet.
Toch zegt men dat er niets mis is met de DNS.
Ook bij de mail check krijg ik regelmatig een foutmelding dat er geen pop server zou zijn.
Ik denk dat we roepende in de woestijn blijven zo.
Waar is het oude xms van toen...
Ik vind het nogal een verschil. Met XMS DNS een ping naar news.xs4all.nl van 27 ms, met Open DNS een ping van 8 ms.

Een download van mijn werkFTP met XMS DNS haal ik 20 Mbit, met OpenDNS haal ik 57 Mbit.

Er kan een hoop beweerd worden, maar ergens in het netwerk gaat het dan niet goed, of de DNS deugt niet, of de routering naar die DNS server is dramatisch. Want het verlies door die DNSqueries lijkt me wel duidelijk.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Loveparade schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:27:
[...]

Ik vind het nogal een verschil. Met XMS DNS een ping naar news.xs4all.nl van 27 ms, met Open DNS een ping van 8 ms.

Een download van mijn werkFTP met XMS DNS haal ik 20 Mbit, met OpenDNS haal ik 57 Mbit.

Er kan een hoop beweerd worden, maar ergens in het netwerk gaat het dan niet goed, of de DNS deugt niet, of de routering naar die DNS server is dramatisch. Want het verlies door die DNSqueries lijkt me wel duidelijk.
:S Beetje vaag verhaal, ping bijvoorbeeld, als je pingt resolved hij eerst het domein naar het ip adres en daar pingt hij uiteindelijk op. De DNS server resolved alleen het domein.

Een download zou ook niet beinvloed kunnen worden door een DNS server, het resolven kan langer duren uiteraard maar als hij een file gaat binnen halen is dat puur vanaf het ip en niet de dns server. Want uiteindelijk zoals hierboven al staat resolve je dns server alleen domeinnamen om naar IP adressen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik wil net zeggen: Een verschil in query response tijd tussen DNS servers kan geen wezenlijk verschil uitmaken tijdens een FTP transfer. Want tijdens die FTP transfer gebeurt er niets, maar dan ook echt niets, met DNS.

Ook bij een ping is het meestal gewoon een keer DNS resolven en bij de werkelijke round trip time telt alleen die van het verzenden van het pakketje naar het doel IP en de terugkom-tijd daarvan. Dus heeft ook weer niets met DNS te maken.

Laat overigens wel onverlet dat DNS bij providers duidelijk niet de meeste aandacht krijgt. Van KPN/Planet zijn de DNS server bv. ook een drama. OpenDNS is by far beter dan de meeste provider DNS' en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

UIteraard is dit vaag, ik kan het ook niet verklaren, lijkt ook het meest op een routeringsprobleem. Feit is dat ik de bovenstaande testen een aantal malen heb uitgevoerd met steeds de zelfde verschillen. Er gaat duidelijk ergens iets niet goed.

Bij de buren en overburen het zelfde uitgevoerd, ook met de zelfde resultaten, schiet mij maar lek, ik snap het in ieder geval niet meer, ergens een dnsloop of zo?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:07:
[...]

Leuk programmaatje om dns snelheden te vergelijken:

http://code.google.com/p/namebench/

Downloaden en uitvoeren op je computer, duurt even maar geeft wel aardig aan wat het snelst is.
Bij mij thuis zijn de standaard xms dns instellingen net iets langzamer dan de snelste, maar op mijn school scheelde het ruim 20% door andere instellingen te gebruiken.
Tijdje terug al eens aangegeven:
Opendns is niet altijd en overal het snelst, maar met dit programmaatje kan getest worden welke het best werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ok even wat dingen:

SlamTV, nog steeds? Hier namelijk absoluut niks meer te zien. (heb gewoon speciaal voor jullie 90min slamTV zitten kijken.... niet echt mijn muziek :P)

@MiK: Ben blij dat het nu weer goed werkt.

@Loveparade: FTP en downloads hebben ,zoals MiK al aangaf,weinig (of eigenlijk ongeveer niks :P) met de DNS te maken.

Wel zal ik even kijken of ik er iets mee kan. Geen idee, me nog nooit mee bemoeit namelijk.

@Mogelijke XMS meeting:
Als het doorgaat ben ik er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Loveparade schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:27:
UIteraard is dit vaag, ik kan het ook niet verklaren, lijkt ook het meest op een routeringsprobleem. Feit is dat ik de bovenstaande testen een aantal malen heb uitgevoerd met steeds de zelfde verschillen. Er gaat duidelijk ergens iets niet goed.

Bij de buren en overburen het zelfde uitgevoerd, ook met de zelfde resultaten, schiet mij maar lek, ik snap het in ieder geval niet meer, ergens een dnsloop of zo?
Maak anders eens tracerts van de beide situaties.. kan me in ieder geval niet voorstellen dat DNS van invloed kan zijn op je downloadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Zit hier nog wat rond te struinen, ff kijken hoe Untangle mijn traces maakt.

Ik kan me niet voorstellen dat XMS de boel verplicht langs een proxy stuurt zoals Telfort en die andere budgetproviders toch?

@Famous had je dm ontvangen?

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 08-02-2010 12:12 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:06:
[...]

Maak anders eens tracerts van de beide situaties.. kan me in ieder geval niet voorstellen dat DNS van invloed kan zijn op je downloadsnelheid.
Ik ook niet, maar de constatering blijft wel degelijk.

Zal eens kijken naar een opfriscursus TCP/IP 8)7

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:10:
Zit hier nog wat rond te struinen, ff kijken hoe Untangle mijn traces maakt.

Ik kan me niet voorstellen dat XMS de boel verplicht langs een proxy stuurt zoals Telfort en die andere budgetproviders toch?

@Famous had je dm ontvangen?
Stuurt Telfort dingen langs een proxy dan? Das nieuw ;)

Hebbie een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:32:
[...]

Stuurt Telfort dingen langs een proxy dan? Das nieuw ;)

Hebbie een bron?
Zijn heel veel providers die dat doen, kun je bij een aantal wel uitzetten, maar daar moet je wel wat voor doen.
Op zich niet zo vreemd vanuit provider gezien, scheelt een hoop op je intertraffic en dus op je kosten.

Telfort deed dat in ieder geval wel, wet niet of het nog zo is. @Home deed het ook. Van Wanadoo en de opvolger Orange weet ik het ook zeker, of Online het nog doet durf ik niet te zeggen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:40:
[...]

Zijn heel veel providers die dat doen, kun je bij een aantal wel uitzetten, maar daar moet je wel wat voor doen.
Op zich niet zo vreemd vanuit provider gezien, scheelt een hoop op je intertraffic en dus op je kosten.

Telfort deed dat in ieder geval wel, wet niet of het nog zo is. @Home deed het ook. Van Wanadoo en de opvolger Orange weet ik het ook zeker, of Online het nog doet durf ik niet te zeggen.
Telfort mobiel, of bedoel je Tiscali / Telfort... Die deden dat nl in elk geval niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:16:
Meer mensen problemen met de Ifanzy TV gids ? Ik kan geen van de RTL's , NED1 t/m 3, Veronica, SBS, NET5 via de TV gids bereiken..... De andere zenders (zoals Discovery, Eurosport, de Belgen etc.) doen het hier wel gewoon vanuit Ifanzy.....

Alle zenders zijn overigens met zappen gewoon te benaderen.

Kreeg van de helpdesk vandaag na een week stilte (....) het advies om software te updaten, maar dat heeft niks geholpen ontdekte ik net.
Net een mailtje van de helpdesk dat ze de ifanzy tvgids getest hebben en dat het naar behoren werkt.
Ik heb het hier net nog even geprobeerd en nog steeds het probleem dat NED 1 t/m3, RTL's, SBS6 en NET5 niet via ifanzy te bereiken zijn. :'(
Kennelijk een lokaal probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik ga het zo (eerst even eten) even voor je checken.
Vorige keer had ik hier echter geen problemen.

Wat doe je precies en wanneer gata het fout?
dan probeer ik het te dupliceren hier.
(mail het anders even naar webteam[at]xmsnet.nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Net op alle manieren naar Ned1 , SBS6 , Een en Ketnet gegaan, elke keer werkte het.

Oftewel, wat is het dat je precies doet want misschien die ik het anders?

edit: getest met een 130m trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Yogoi op 08-02-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Yogoi schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:12:
Ik ga het zo (eerst even eten) even voor je checken.
Vorige keer had ik hier echter geen problemen.

Wat doe je precies en wanneer gata het fout?
dan probeer ik het te dupliceren hier.
(mail het anders even naar webteam[at]xmsnet.nl )
Ik heb er ook problemen mee, niet dat ik het zon drama vindt. Eveneens als SLAM tv dat gisteravond nog veel haperde.

Kan je BTW een 2e Amino bestellen via XMS (ik bedoel in het algemeen, technisch is het mogelijk maar bieden jullie het ook aan om een tweede amino te leveren). wil t in de slaapkamer ook hebben hehe> nee niet voor de neuq channels :P

[ Voor 9% gewijzigd door boswandeling op 08-02-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ja kan, als je een 2e van hetzelfde type wil (110/130m) dan moet je wel even ene brief sturen.
Naw gegevens, welke STB je wilt, dat je instemt met de kosten en een handtekening.

Als dat binnekomt dan bestel ik de STB voor je :)

edit:
en als het wel voor de neuq kanalen is dan mag dat ook hoor ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Yogoi op 08-02-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Eveneens als SLAM tv dat gisteravond nog veel haperde.
Gister avond nog wel?
Deze ochtend helaas niks meer van te zien. Laat het me even weten als het weer speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Test het nu

Hier in Leiden 2324

Wel minder dan de eerste keer dat ik het meldde (halve week geleden)
Bij beeldveranderingen of drukke veranderingen gaat het heel erg blokken en vallen er delen weg, ook het geluid heeft kortstondige schokjes.

[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 08-02-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
BIj MIJN Xmsnet heb ik vorige week een vast IP adres aangevraagd. Die heb ik inmiddels, maar nu heb ik de optie Dynamisch IP staan bij MIJN Xmsnet. Dat is gratis, maar als ik dat doe en ik wil later toch weer een Vast komen er dan weer kosten voor ? die 24.95 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik heb Slam FM hier op kantoor en in XMS huis utrecht getest en bij beide geen enkel probleem.

Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hier een filmpje dat ik net schiet

http://home.xmsnet.nl/boekee/P1020112.MOV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Yogoi schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:13:
Net op alle manieren naar Ned1 , SBS6 , Een en Ketnet gegaan, elke keer werkte het.

Oftewel, wat is het dat je precies doet want misschien die ik het anders?

edit: getest met een 130m trouwens.
Ik heb de 110 en net nog even een software update gedaan.
Dan ga ik naar de ifanzy gids en selecteer een programma. Bijvoorbeeld nu Pauw&Witteman op Ned 1 en dan druk ik op OK en dan gaat ie wel naar Ned1 maar is het beeld zwart. De teletekst doet het dan ook niet. Als ik bijvoorbeeld Ketnet selecteer en op OK druk dan krijg ik wel beeld.
Verder hier bij SlamTV ook nog steeds storing. Beeld blokkerig en haperingen.
Dus dan kan het op kantoor en in het XMS huis wel doen, maar bij de mensen thuis doet het dan niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dus dan kan het op kantoor en in het XMS huis wel doen, maar bij de mensen thuis doet het dan niet goed.
zijn echter dezelfde verbindingen ;)
maar ik ga er nog wel even achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiK schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:16:
[...]

Ik heb er ook problemen mee, niet dat ik het zon drama vindt.
en
lethargy schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:06:
[...]

Net een mailtje van de helpdesk dat ze de ifanzy tvgids getest hebben en dat het naar behoren werkt.
Ik heb het hier net nog even geprobeerd en nog steeds het probleem dat NED 1 t/m3, RTL's, SBS6 en NET5 niet via ifanzy te bereiken zijn. :'(
Kennelijk een lokaal probleem.
Lokaal probleem ?? Denk het niet !
Ik woon in Nijmegen en gebruik de Amino 110. MiK zit in Leiden zag ik.
Lethargy, ik weet niet waar jij woont, maar lijkt me duidelijk dat het niet lokaal is. Wel is het misschien gerelateerd aan de A110, want die heb jij ook las ik.....

Ik heb overigens na de 2e meel naar Helpdesk hierover niks meer gehoord, dus ze zullen er nog mee bezig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:47:
[...]

zijn echter dezelfde verbindingen ;)
maar ik ga er nog wel even achteraan.
Graag !
Want zojuist hier (Nijmegen) even getest en SlamTV is nog steeds heel slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Ik gebruik die ifanzy gids maar heel weinig, maar het werkte wel altijd goed. Wel vreemd dat het nu dus niet meer werkt op een aantal zenders. Ik zit hier trouwens in Utrecht, dus allemaal verschillende plaatsen waar het dus niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net hier even Slam TV bekeken,
en hier is ie helemaal okey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:47:
Net hier even Slam TV bekeken,
en hier is ie helemaal okey!
Is het geen multicast probleem in een "wijk kast" of wat dan ook.
Ik heb op dit moment slamtv aanstaan en dat hapert net zoals in het filmje wat ik geupload had.

Toch wel appart dat het dan gewoon niet te vinden is. Het netwerk is hier 100% goed, alles getest met een certi tester.
Nu ook soms doet TV oranje het wel en soms doet ie het niet, en nu blijft het beeld weer zwart, geen foutmelding of wat.

Ik moet ook wel even wennen aan dit zender pakket, ik kom van ziggo met extra pakket en in vergelijking is dit wel een zware degradatie. Voor die 10 euro extra krijg je weinig extra boeiende kanalen.

Bij ziggo had je misdaadnet meerdere discovery en gewoon echt leuke interessante zenders. Bij XMS valt dat toch wel tegen. Maar dit wist ik wel hoor, ik heb dit bewust aangevraagd omdat ik toch wel benieuwd ben naar het geheel. Mocht in het aankomende jaar niet veel beter worden qua zender aanbod, dan overweeg ik wel weer terug naar ziggo te gaan wat TV betreft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Slam stoort hier in Amersfoort ook, blokkerige artefacts, A110. Niet dat ik er anders wel eens naar keek, maar toch. En ook het ifanzy probleem is hier aanwezig. Gebruik ik eigenlijk ook nauwelijks.....

Ifanzy zou beter werken als het:
  • Een dedicated knop had op de AB.
  • Een pop-up venster was waaronder je reeds spelende programma gewoon doorliep.
  • Een preview functie had.
  • Een geheugen had zodat je terugkomt waar je gebleven was ipv steeds boven aan de lijst.
  • Een doorlopende lijst was ipv per 5 zenders een andere pagina oid.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kringloper
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2023
Bij mij (Zeewolde) stoort SlamTV ook en is hetzelfde probleem met Ifanzy. Overigens getest met de A110.
Fiber schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:43:
Slam stoort hier in Amersfoort ook, blokkerige artefacts, A110. Niet dat ik er anders wel eens naar keek, maar toch. En ook het ifanzy probleem is hier aanwezig. Gebruik ik eigenlijk ook nauwelijks.....

• Een geheugen had zodat je terugkomt waar je gebleven was ipv steeds boven aan de lijst.
Als iFanzy een eenvoudigere interface had, zou het prettiger werken. Er zijn nu zoveel items die onderdeel zijn van de navigatie dat je te veel stappen moet zetten om van de ene kant van het scherm naar de andere kant te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het zijn trouwens wakkere jongens daar op de XMS Abuse desk.
Kennis van mij heeft sinds gisteren zijn glasvezel aangesloten en om te proberen gelijk even een filmpje in de download gezet middels Bittorrent.
Vandaag had hij al een mailtje te pakken dat er illegale content vanaf zijn IP wordt verspreid.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Dan heeft Xms een mailtje gehad van een content beheerder en Xms moet in dat geval dan een mailtje door sturen naar de betreffende persoon. Don't worry: Xms heeft nog nooit iemand afgesloten en zal dat alleen in hele extreme gevallen doen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door White_Collar op 09-02-2010 20:58 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ja, ik zit me nu ook in te lezen. Het is dat BayTSP bedrijf.
Van die typen die piracy bestrijden door er zelf aan mee te doen en dan alle IPtjes die ook in de zwerm zitten te traceren en te rapporteren.
Heb die kennis dan ook maar vertelt die torrent even weg te doen...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Ultraman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:09:
Ja, ik zit me nu ook in te lezen. Het is dat BayTSP bedrijf.
Van die typen die piracy bestrijden door er zelf aan mee te doen en dan alle IPtjes die ook in de zwerm zitten te traceren en te rapporteren.
Heb die kennis dan ook maar vertelt die torrent even weg te doen...
Heeft XMS een bedrijf op z'n klanten gezet tegen illegale verbinding of verspreiding van bestanden?
Dit kan toch eigenlijk niet, Je wilt toch optimaal van je verbinding gebruik kunnen maken?

Kan het bedrijf, XMS een klant af laten sluiten?

Kan dat bedrijf BayTSP om persoonlijke gegevens vragen en moet XMS deze geven? Dit lijkt me toch vreemd.
Zo kunnen ze dat met elke torrent downloader doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Gangster93 op 09-02-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, er zijn bedrijven die de IP's scannen van de mensen die torrents uploaden. Met Whois gegevens kun je zien welke provider het is, en die is dan verplicht om die persoon een mailtje te sturen, zonder gegevens door te sturen naar dat bedrijf.

En ja, dat kunnen ze met elke torrent UPloader doen, downloaden is in Nederland niet illegaal (uitgezonderd software).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Fiber schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:43:

Eens, ik gebruik die ifanzy niet tot nauwelijks. Met Ziggo werkte het inderdaad zoals hierboven en dat was perfect. Vooral de 'feature' dat je programma's kon reserveren, zodat hij automatisch oversprong als het zo ver was.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij KPN werkt het dan blijkbaar ook net zoals bij Ziggo.... de TV-gids bij KPN werkt best goed (ook met preview, programmaherinnering door automatisch over te schakelen, etc.). Het enige nadeel van KPN is dat de ontvanger en met name die gids traaaaaaaaaaaaagggg zijn.

Maar je zou dus in ieder geval toch zeggen dat XMS op z'n minst tig goede voorbeelden zou moeten hebben van hoe het wél moet.... Je zou bijna zeggen dat er bij XMS nauwelijks meer wordt doorontwikkeld.

In Almere lijkt het nóg leuker te worden... "Tweak" (bekend van tweaknews en tweakdsl) heeft aan alle vaste klanten brieven verstuurd over de aankomende beschikbaarheid van glasvezel :). Dus hup hup XMS, doe eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Gangster93 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:14:
[...]

Heeft XMS een bedrijf op z'n klanten gezet tegen illegale verbinding of verspreiding van bestanden?
Dit kan toch eigenlijk niet, Je wilt toch optimaal van je verbinding gebruik kunnen maken?

Kan het bedrijf, XMS een klant af laten sluiten?

Kan dat bedrijf BayTSP om persoonlijke gegevens vragen en moet XMS deze geven? Dit lijkt me toch vreemd.
Zo kunnen ze dat met elke torrent downloader doen?
XMS stuurt de klachten gewoon 1 op 1 door naar de klanten maar zal geen gegevens van die klanten aan zo'n stichting/bedrijf afstaan. Dat doen ze alleen als justitie aanklopt met een officieel schrijven (dan is het ook een wettelijke verplichting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:37:
[...]

XMS stuurt de klachten gewoon 1 op 1 door naar de klanten maar zal geen gegevens van die klanten aan zo'n stichting/bedrijf afstaan. Dat doen ze alleen als justitie aanklopt met een officieel schrijven (dan is het ook een wettelijke verplichting).
Maar ik hoor dit alleen bij XMS, van andere aanbieders heb ik nog nooit iemand gehoord dat die zon mail of brief heeft gekregen.

Maar hebben jullie die 1 op 1 doorstuurmail al eens aangepast? Ik heb hem 2 of 3 keer gehad, en toen overgestapt op nieuwsgroepen volledig, maar de links die erin stonden werkten alle 3 de keren niet, en alle 3 de keren had ik daar melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:11:
[...]

Maar ik hoor dit alleen bij XMS, van andere aanbieders heb ik nog nooit iemand gehoord dat die zon mail of brief heeft gekregen.

Maar hebben jullie die 1 op 1 doorstuurmail al eens aangepast? Ik heb hem 2 of 3 keer gehad, en toen overgestapt op nieuwsgroepen volledig, maar de links die erin stonden werkten alle 3 de keren niet, en alle 3 de keren had ik daar melding van gemaakt.
Dat is redelijk standaard in ISP land hoor. Alice/InterNLnet/XS4all/Solcon/etc doen het ook.

Stuur die melding maar eens naar denan@inter.nl.net (die met de foute links) dan zal ik er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:23:
[...]

Dat is redelijk standaard in ISP land hoor. Alice/InterNLnet/XS4all/Solcon/etc doen het ook.

Stuur die melding maar eens naar denan@inter.nl.net (die met de foute links) dan zal ik er eens naar kijken.
Ja die mailtjes heb ik al niet meer... Die gingen daarna gelijk de prullebak in haha. Maar volgens mij was het naar een link op de xms site van de voorwaarden of uitleg hoe het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 08:55:
Nee, er zijn bedrijven die de IP's scannen van de mensen die torrents uploaden. Met Whois gegevens kun je zien welke provider het is, en die is dan verplicht om die persoon een mailtje te sturen, zonder gegevens door te sturen naar dat bedrijf.

En ja, dat kunnen ze met elke torrent UPloader doen, downloaden is in Nederland niet illegaal (uitgezonderd software).
Maar als je een torrent download,upload je tegelijk ook dus verspreid je en dat mag niet.
Gebruik in elk geval peerguardian of bitthief:
http://www.dcg.ethz.ch/projects/bitthief/
Met bitthief upload je niet,maar het programma zelf variert nogal qua snelheid.
Peerguardian is een soort firewall die geblackliste ip's tegenhoudt,dat zijn de ip's van die bedrijven die je zo'n waarschuwing sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geachte heer/mevrouw

Bij deze melden wij u dat u waarschijnlijk auteursrechtelijk beschermd materiaal via Internet heeft verspreid. Via dit bericht willen wij u verzoeken maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Omdat wij u hierbij graag behulpzaam zijn, vindt u de benodigde informatie in dit bericht.

Verwijzing naar de algemene voorwaarden waarvan de link niet werkt,dan nog een heel stuk tekst.
Vervolgens:

4. Waarom u actie moet ondernemen
Het illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal is, conform de Algemene Voorwaarden van XMS en de Acceptable Use Policy, verboden. Ook loopt u het risico dat u strafrechtelijk vervolgd kunt worden, omdat illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal ook een overtreding van de Nederlandse wet is. Zie hiervoor http://www.auteursrecht.nl In geval van een rechtmatig bevel tot het afgeven van gegevens van een klant die zich hieraan schuldig gemaakt zou hebben, zal XMS deze gegevens moeten verstrekken.

Punt 4 verwijst naar de algemene voorwaarden:
http://www.xtramediaservices.nl/gebruikersvoorwaarden
Link werkt niet meer.
En naar de acceptable use policy
http://www.xtramediaservices.nl/gebruikersvoorwaarden
Deze werkt ook niet meer.

Met vriendelijke groet,
XMS afdeling Abuse afhandeling

[ Voor 75% gewijzigd door Nick39 op 10-02-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb ook wel eens zo'n melding gehad over een bestand waar totaal geen copyright op zit. De instantie namens wie de klacht ingediend was ook niet bekend.
Ik heb toen gevraagd of er aan mij gemeld kon worden wie de klacht had ingediend en waarom hij dacht dat hij copyrighthouder was van het betreffende bestand.
Natuurlijk heb ik hier nooit meer iets op vernomen.
Nadien heb ik nooit meer zo'n melding ontvangen, maar als ik er nog 1 krijg gaat hij rechtstreeks de spambox in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
milenko79 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:22:
Ik heb ook wel eens zo'n melding gehad over een bestand waar totaal geen copyright op zit. De instantie namens wie de klacht ingediend was ook niet bekend.
Ik heb toen gevraagd of er aan mij gemeld kon worden wie de klacht had ingediend en waarom hij dacht dat hij copyrighthouder was van het betreffende bestand.
Natuurlijk heb ik hier nooit meer iets op vernomen.
Nadien heb ik nooit meer zo'n melding ontvangen, maar als ik er nog 1 krijg gaat hij rechtstreeks de spambox in.
het enige dat de abuseafdeling doet met dergelijke mails is 1 op 1 doorsturen.. meer niet. Daarna gaat hij bij die afdeling ook de prullenbak in :) Ze hebben het daar ook niet zo op instanties die verzonnen hebben dat zij opsporingsbevoegdheid hebben en het recht naar hun hand proberen te buigen. Het doorsturen is ook meer iets dat men doet om de klant te waarschuwen dat het IP gelogged is.

Wat betreft die email: ik heb het template al aangevraagd en zal de standaard mail laten aanpassen. Ik zal ook XMS even een email sturen dat ze wijzigingen in de website even moeten doorgeven zodat abuse die links kan aanpassen.

add: aangepast.. de emails verwijzen nu naar de nieuwe link:
http://www.xmsnet.nl/uploads/file/gedragsregels%20XMS.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 10-02-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nick39 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:56:
[...]

Maar als je een torrent download,upload je tegelijk ook dus verspreid je en dat mag niet.
Gebruik in elk geval peerguardian of bitthief:
http://www.dcg.ethz.ch/projects/bitthief/
Met bitthief upload je niet,maar het programma zelf variert nogal qua snelheid.
Peerguardian is een soort firewall die geblackliste ip's tegenhoudt,dat zijn de ip's van die bedrijven die je zo'n waarschuwing sturen.
Yay, en zo sloop je tegelijkertijd ook het hele principe achter peer to peer netwerken! Maar goed, dat is natuurlijk precies wat de auteursrechten organisaties willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:45:
[...]

Yay, en zo sloop je tegelijkertijd ook het hele principe achter peer to peer netwerken! Maar goed, dat is natuurlijk precies wat de auteursrechten organisaties willen ;)
Die discussie kunnen we wel aangaan maar als Brein eventueel voor je deur staat en je hebt in elk geval alvast een programma als dit klaar staan (bitthief) dan kun je altijd nog verweren dat je niet mee gedaan hebt aan het princiepe.
De nederlanders zelf slopen al het peer2peer systeem,probeer maar eens een file binnen te halen met nederlandse ondertitels en let eens op je snelheid... die zuinige ollanders hebben hun upload helemaal dicht staan en dat duurt dan weken...
Ik sloop het peer2peer princiepe helemaal want ik haal mijn materiaal bij de nieuwsgroepen vandaan.
En met Peerguardian hou je alleen de foute jongens tegen..of zijn dat nu de goede jongens.. ehh in elk geval degenen die niet willen dat je peer2peer gebruikt >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 10-02-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, ik doe ook het meeste via usenet hoor ;). Kudo's naar de release groepen :)

• Yogoi
Ahh heerlijk zo'n dag met goed nieuws :) (althans ik hoop dat jullie dat ook gaan vinden)
(hierover later vandaag meer)

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Je maakt me alweer veels te nieuwsgierig! :( :+

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eymey schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:25:
Hehe, ik doe ook het meeste via usenet hoor ;). Kudo's naar de release groepen :)
dat ik ook echt een verademing als je wanneer je doorhebt hoe het werkt. itt tot het gekut in snelheid met torrents

Iperf

• Yogoi
psychoclown schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:58:
Je maakt me alweer veels te nieuwsgierig! :( :+
misschien moet ik toch maar bij marketing gaan werken dan ;)

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:06:
[...]

misschien moet ik toch maar bij marketing gaan werken dan ;)
We zijn al een halve dag verder ;)

Vertel vertel vertel _/-\o_

GerkeP

• Yogoi
sorry, vanmiddag pas, en een halve dag? ik ben pas net begonnen met werk....

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:17:
sorry, vanmiddag pas, en een halve dag? ik ben pas net begonnen met werk....
Dat zijn geen werkdagen he ;)

Ik begin om 6 uur, dus om 10 uur zit de halve dag er op :D

GerkeP

• eymey
Ik ben ook heel benieuwd :P

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.