Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:59
Haijo schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:45:
Ik zou denken dat Cyagon een goede oplossing is maar ik weet niet of er nog andere mogelijke kandidaten zijn. Zou iemand mij een paar tips kunnen geven?
SuperD, SuperE, Enomther, etc.
Overigens, wat is de kans dat je je garantie kwijt raakt?
Mja, meningen over verdeeld. Als je je default OS weer terugzet (als dat nog kan) zal het wel meevallen denk ik.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Brad Pitt schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:49:
[...]

SuperD, SuperE, Enomther, etc.

[...]

Mja, meningen over verdeeld. Als je je default OS weer terugzet (als dat nog kan) zal het wel meevallen denk ik.
In welke gevallen zou je je default OS niet terug kunnen zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Haijo schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:59:
In welke gevallen zou je je default OS niet terug kunnen zetten dan?
Als ie niet meer op wil starten en je wil hem terugsturen of zo :) Zal niet gauw gebeuren though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei... wat een keuze.. welke is nou de juiste voor mij?

Mijn huidige foon:
Sapphire PVT 32B SHIP S-ON G
HBOOT-1.33.0004 (SAPP10000)
RADIO-2.22.19.26I
Apr 9 2009,23:30:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Brad Pitt schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:02:
[...]

Als ie niet meer op wil starten en je wil hem terugsturen of zo :) Zal niet gauw gebeuren though.
Ja ok, ik had ook wel verwacht dat je bij een softwarematig probleem je wss je garantie kwijt bent.

Ik ben alleen bang dat ze, als bv. mijn scherm stuk gaat, ze eerst ff gaan checken of ie nog wel legaal is en vervolgens moeilijk gaan lopen doen.

Maar ik ga denk ik Cyanogen proberen, hoor er veel goede verhalen over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:07:
[...]

Woei... wat een keuze.. welke is nou de juiste voor mij?
Heb zelf 'SPL 1.33.2005' er op staan.

Hier staat trouwens ook wat meer uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zedonite schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:28:
[...]

Heb zelf 'SPL 1.33.2005' er op staan.

Hier staat trouwens ook wat meer uitleg.
TNX 8) Heb nu lekker mijn eigen plaatje erop gezet! Over een maandje gaat mijn jaarabbo af en dan nog unlocken. Tegen die tijd eens kijken welke abbo ik neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

Waaaah, crap. Sinds kort heb ik opeens dat ik via USB geen verbinding meer kan maken met m'n phone.

Heb CM 5.0.7. er opstaan, maar ik betwijfel of het daaraan ligt, want heb eerder met CM 5.0.7. ook verbinding kunnen maken. Heb al een factory defaults/wipe gedaan, telefoon uitgezet, etc. Maar als ik verbinding maak met USB met m'n telefoon laadt hij wel op, maar hij vraagt niet om USB-verbinding te maken.

Iemand bekend met dit gedoe? :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Op XDA staat dat het soms kan helpen als je de telefoon in fastboot aan de computer hangt. Dan wordt 'ie vaak wel herkent. Dan de telefoon herstarten en zie je hem ook onder Windows. Niet zelf getest, maar worth a try ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Heeft iemand de USB Tethering van CM 5.0.7 / SuperE al onder Windows geprobeerd? Onder Ubuntu 10.04 werkt het in ieder geval als een zonnetje, letterlijk plug & play! :D

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_WgV_ schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:27:
Heeft iemand de USB Tethering van CM 5.0.7 / SuperE al onder Windows geprobeerd? Onder Ubuntu 10.04 werkt het in ieder geval als een zonnetje, letterlijk plug & play! :D
Leuk om te weten! Heb gelijk na het lezen van je bericht ook eens geprobeerd om mijn foon via usb in mijn Ubuntu pc te proppen. Het is idd letterlijk plug en play! Sterker nog, het ging geheel automatisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:43:
[...]

Leuk om te weten! Heb gelijk na het lezen van je bericht ook eens geprobeerd om mijn foon via usb in mijn Ubuntu pc te proppen. Het is idd letterlijk plug en play! Sterker nog, het ging geheel automatisch!
Zojuist op Windows Vista geprobeerd, waarbij eerst automatisch een Driver geïnstalleerd werd. Duurt allemaal net iets langer maar uit eindelijk ook plug & play!

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:30:
[...]

Op XDA staat dat het soms kan helpen als je de telefoon in fastboot aan de computer hangt. Dan wordt 'ie vaak wel herkent. Dan de telefoon herstarten en zie je hem ook onder Windows. Niet zelf getest, maar worth a try ;)
Nee helaas. Wel apart dat hij in fastboot zelf wel een soort van verbinding probeert te maken met mijn pc. (merk ik in Windows)

Maar los van dit probleem: ik ga nog 's opnieuw alles wipen en installen. Wat mij opvalt tot nu toe is dat als ik een nieuwe versie flash, dat ik nog mijn oude applicaties heb (ook na een wipe). Heb mijn memory card helemaal leeggegooid, wipe/defaults enz, maar toch weet hij nog welke apps ik had. Hoe begin ik ECHT met een schone lei?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Als je een A2SD-Rom hebt gebruikt en er dus apps op je externe partitie staan moet je dié ook wipen hè ;) Daarna zou toch alles wel weg moeten zijn. Ik wipe meestal alles dat mogelijk is (al gebruik ik geen A2SD).

Je kan ook je Fat32-gedeelte even backuppen op de PC, de SD-card re-partitioneren vanuit de recovery en de Fat32-data weer terugzetten. Dan weet je echt 100% zeker dat alles weg is :)

[Edit] Als je je Backup-data bij Google aan hebt staan gaat ie ook vaak als je hebt geflashed en geboot automatisch je ervoor geïnstalleerde apps downloaden. Dat kan het óók nog zijn ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Brad Pitt op 07-06-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Voor de geintresseerden...

http://forum.cyanogenmod....p?/topic/253-test-builds/

Cyanogen is ook weer bezig met vernieuwingen aan zijn 2.1 versie.
De adw launcher zit er nu standaard in. Werkt aardig goed moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TripleQ schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:47:
De adw launcher zit er nu standaard in. Werkt aardig goed moet ik zeggen!
Ook al wat van die multitasking kernels geprobeerd? Maakte hier nogal een verschil moet ik zeggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Gebruik jij dan deze?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=692862

En welke van die versies moet je hebben :?
Zie 2 versies voor test2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Vandaag ook voor het eerst aan de slag geweest met deze tut: http://www.techzine.nl/tu...je-htc-magic-naar-an.html

Tot punt 15 ging het goed, nu word me SD kaart niet meer herkend :S ( SD-kaart is verwijderd, plaats een nieuwe ) in Windows ziet die hem wel, heb hem geformat maar mijn Magic ziet hem niet meer.. wat kan ik nu nog doen? Batterij is er ook al een tijdje uitgeweest..

Ook heb ik een factory reset geprobeerd maar dacht mocht ook niet baten

[ Voor 12% gewijzigd door souljah1h op 07-06-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TripleQ schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:48:
En welke van die versies moet je hebben :?
Zie 2 versies voor test2
Draai zelf de overclockversie, op 122/633Mhz. Eindelijk ook op Eclair Roms meerdere dingen tegelijk draaien :)
(gebruik die kernel wel op SuperE 1.02, aangezien ik die echt way fijner vind dan Cyanogen 5.08 test 1/2)
souljah1h schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:11:
in Windows ziet die hem wel, heb hem geformat maar mijn Magic ziet hem niet meer..
Je hebt hem toch wel als Fat32 geformatteerd hè..? Klinkt als een bestandssysteem fout (NTFS format).
Partitioneer hem anders vanuit de recovery zelf (let op: je data gaat hierbij verloren, maak dus wel eventueel een backup van de eerste partitie (als er nog wat bruikbaars op staat) via je computer).

[ Voor 54% gewijzigd door Brad Pitt op 08-06-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Brad Pitt schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:25:
[...]

Draai zelf de overclockversie, op 122/633Mhz. Eindelijk ook op Eclair Roms meerdere dingen tegelijk draaien :)

[...]

Je hebt hem toch wel als Fat32 geformatteerd hè..? Klinkt als een bestandssysteem fout (NTFS format).
Partitioneer hem anders vanuit de recovery zelf (let op: je data gaat hierbij verloren, maak dus wel eventueel een backup van de eerste partitie (als er nog wat bruikbaars op staat) via je computer).
Ja hij is geformateerd als Fat32!

Oke zit er nu in heb 4 opties:

Reboot System Now
Apply sdcard:update.zip
Wipe data/factory reset
Wipe cache partition

Welke moet ik hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door souljah1h op 07-06-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
souljah1h schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:31:
Ja hij is geformateerd als Fat32! Ik heb er niet veel verstand van, hoe kom ik in de recovery?
Staat notebene in die link van je :) Blijven drukken op Home terwijl je je telefoon aan zet. Dan gewoon via het partitioneer menu een leuke indeling kiezen. Dus iets van 96MB swap, 256MB Ext en de rest Fat32, ik noem maar iets. Wat men hier kiest is erg persoonlijk. Gebruik zelf geen Ext en een wat kleinere Swap bijv.
Welke moet ik hebben?
De op twee na onderste optie dus...

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/gl/content/2779_615f66f2be_10.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 07-06-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Brad Pitt schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:34:
[...]

Staat notebene in die link van je :) Blijven drukken op Home terwijl je je telefoon aan zet. Dan gewoon via het partitioneer menu een leuke indeling kiezen. Dus iets van 96MB swap, 256MB Ext en de rest Fat32, ik noem maar iets. Wat men hier kiest is erg persoonlijk. Gebruik zelf geen Ext en een wat kleinere Swap bijv.

[...]

De op twee na onderste optie dus...

[afbeelding]
Rode hoorn + Home = een driekhoek met uitroep teken en een magic die eronder ligt.. krijg dat menu dus niet te zien

Als ik dan vervolgens nog eens rode hoorn + Home druk kom ik in een ander scherm terecht. Boven in staat
Android System recovery (2e)

Onder in gele letters staat: E: Can't open /cache/recovery/command

[ Voor 23% gewijzigd door souljah1h op 07-06-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
souljah1h schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:36:
Rode hoorn + Home = een driekhoek met uitroep teken en een magic die eronder ligt.. krijg dat menu dus niet te zien
Dan zou ik nog even proberen die recovery opnieuw te flashen. Als dat niet lukt wordt verdergaan sowieso nogal lastig... Moet nu helaas ff weg, dus dit is voor nu (van mij dan...) het laatste antwoord... Succes in ieder geval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Brad Pitt schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:41:
[...]

Dan zou ik nog even proberen die recovery opnieuw te flashen. Als dat niet lukt wordt verdergaan sowieso nogal lastig... Moet nu helaas ff weg, dus dit is voor nu (van mij dan...) het laatste antwoord... Succes in ieder geval!!
Recovery opnieuw geflashed, partition SDcard gedaan maar toestel vind hem nog steeds niet :( windows overigens wel. Alvast bedankt voor je hulp :)

[ Voor 5% gewijzigd door souljah1h op 07-06-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
souljah1h schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:58:
Recovery opnieuw geflashed, partition SDcard gedaan maar toestel vind hem nog steeds niet :( windows overigens wel.
En als je, gewoon voor de lol, de SD met alleen maar een Fat32 partitie maakt? Dus zonder Ext en Swap, wat dan? Het is natuurlijk bijzonder vaag dat de telefoon hem niet pakt als je hem vanuit de telefoon zelf partitioneert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Brad Pitt schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:16:
[...]

En als je, gewoon voor de lol, de SD met alleen maar een Fat32 partitie maakt? Dus zonder Ext en Swap, wat dan? Het is natuurlijk bijzonder vaag dat de telefoon hem niet pakt als je hem vanuit de telefoon zelf partitioneert!
Al geprobeerd mocht ook niet baten :) toen voor de grap de benodigde bestanden er alvast opgezet maar zodra ik bij stap 20 aankom zegt die :

E: Cant moet /dev/block/mmcblk0p1 ( or dev/block/mmcblk0) No such file or directory E: Cant mount SDCARD:

Edit: Inmiddels gelukt, met SDcard formatter een FULL erase gedaan! Daarna alle stappen doorlopen en het staat erop! Werkt niet super snel.. maar is wel mooi!

[ Voor 11% gewijzigd door souljah1h op 08-06-2010 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
souljah1h schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:24:
Edit: Inmiddels gelukt, met SDcard formatter een FULL erase gedaan! Daarna alle stappen doorlopen en het staat erop! Werkt niet super snel.. maar is wel mooi!
Top! Heeft nogal wat bloed, zweet en tranen gekost maar eindelijk! Wat loopt er niet snel dan? Vind een goede Eclair Rom zeker enigszins vergelijkbaar met een Donut Rom qua snelheid, na wat tweaken en rommelen. Sowieso vind ik SuperE echt stukken fijner dan Cyanogen, anders zou je die ook eens kunnen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Brad Pitt schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:05:
[...]

Top! Heeft nogal wat bloed, zweet en tranen gekost maar eindelijk! Wat loopt er niet snel dan? Vind een goede Eclair Rom zeker enigszins vergelijkbaar met een Donut Rom qua snelheid, na wat tweaken en rommelen. Sowieso vind ik SuperE echt stukken fijner dan Cyanogen, anders zou je die ook eens kunnen proberen ;)
Hehe zo dacht ik er ook over ;) maar het is gelukkig gelukt en ben er blij mee! Kwa snelheid was Donut toch ( Voor mijn gevoel ) sneller. Scrollen in het menu etc happerd nu terwijl ik daar eerst geen last van had. Ook vanaf het homescreen naar een ander screen scrollen heeft een merkbare vertraging net zoals het opstarten van applicaties. Heb Launcher in memory aanstaan en ook CompCache staat aan. Alle animaties staan ook uit. Zijn er nog dingen die ik kan doen om hem sneller te maken op een niet al te moeilijke manier? Ben net begonnen met het flashen en heb er dus niet al teveel verstand van. Ik hoorde ook iets over een SWAP.. maar wil me SDCard niet weer formatten..

Ook irriteer ik me aan het feit dat als ik een woord heb getypt en ik hem afmaak met T9 er niet automatisch een spatie tussen de zinnen in komt

[ Voor 10% gewijzigd door souljah1h op 08-06-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
souljah1h schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:32:
Ook vanaf het homescreen naar een ander screen scrollen heeft een merkbare vertraging
ADW Launcher dan wel LauncherPro installeren. Al heeft de test2 Rom die eerste er wel standaard in zitten (met de lelijke gradient bug, had beter 0.76 kunnen nemen) en zou het dus behoorlijk smooth moeten gaan.
net zoals het opstarten van applicaties.
Apps opstarten zal met Eclair niet noemenswaardig langzamer gaan dan met een Donut Rom lijkt mij zo :?
Heb Launcher in memory aanstaan en ook CompCache staat aan. Alle animaties staan ook uit. Zijn er nog dingen die ik kan doen om hem sneller te maken op een niet al te moeilijke manier?
Dat is allemaal wel prima ja. Al heb ik zelf CompCache uit staan en gebruik ik een Swap partitie.
Ik hoorde ook iets over een SWAP.. maar wil me SDCard niet weer formatten..
Dan zou ik even geen swap gebruiken nee ;) Al is Swap in combinatie met de SuperE Rom en een multitasking kernel érg fijn werken moet ik zeggen 8) Gisteren Cya 5.08 test2 geïnstalleerd maar die was snel weer af.
Ook irriteer ik me aan het feit dat als ik een woord heb getypt en ik hem afmaak met T9 er niet automatisch een spatie tussen de zinnen in komt
Dan maar het HTC_IME toetsenbord van JonasL installeren en die helemaal naar je wens configureren hè ;)

En Cyanogen 5.08 Test 3 is er nu ook. Met de volgende changelog (multitasking kernel! :) ). Flash on! 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 08-06-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Yep, test3 draai ik nu ook!
in combinatie met swap lijkt die echt weer lekker snel te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TripleQ schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:33:
Yep, test3 draai ik nu ook!
in combinatie met swap lijkt die echt weer lekker snel te zijn!
Swap krijg ik niet aan de praat met deze Rom, heel vaag. Back to SuperE. Hoop dat die snel met 1.03 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:01:
[...]

Swap krijg ik niet aan de praat met deze Rom, heel vaag. Back to SuperE. Hoop dat die snel met 1.03 komt.
Ik gebruik gewoon "Swapper 2" uit de market.
En dan "use swap partition"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TripleQ schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:11:
Ik gebruik gewoon "Swapper 2" uit de market.
En dan "use swap partition"
En dan na elke reboot dat weer moeten activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:00:
[...]

En dan na elke reboot dat weer moeten activeren?
Hmm, ik reboot vrijwel nooit :p Alleen als ik een nieuwe rom flash :+
Maar zal het nu even testen

[edit]
Swapper start zichzelf wel op bij een reboot van de telefoon, maar idd swap staat wel uit :|

[ Voor 23% gewijzigd door TripleQ op 09-06-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TripleQ schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:32:
Swapper start zichzelf wel op bij een reboot van de telefoon, maar idd swap staat wel uit :|
Ja en daar kan ik dus niet tegen. "Moet" Swap hebben omdat je zonder slechts één app tegelijk kan draaien. Alles herlaadt. Hoewel Cyanogen zelf een (kleine (12MB)) CompCache aanraadt vind ik dat totaal niet werken.

Op SuperE werkt Swap gewoon en is voor mij dus onnoemlijk veel fijner dan Cyanogen 5.08 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 09-06-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:26
Brad Pitt schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:01:
[...]

Swap werkt prima met 5.08

adb > remount
adb > shell
echo "swapon /dev/block/mmcblk0p"X"" >> /etc/init.d/25swap ("X" is hierbij nummer van je swappartitie)
chmod +x /etc/init.d/25swap
reboot

mount automagisch bij reboot..

[ Voor 0% gewijzigd door Paulusbrand op 09-06-2010 15:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Been there done that :) Maar thanks!
mount automagisch bij reboot..
Hier dus niet ;) Wat niet erg is, SuperE draait sowieso significant beter (voor mijn doeleinden dan hè).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad, kun jij mij in een korte Jip en Janneke zin uitleggen waarom ik ook 's naar SuperE zou moeten kijken? Ik heb nu CM 5.0.7 en zoals je ondertussen uit deze topics wel weet hoef ik niet steeds het allernieuwste van 't nieuwste, maar soms een fresh update is wel leuk.

Dus... waarom SuperE? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Geen idee :) Als 5.07 doet wat jij er van verlangt (en dat doet ie op zeker) is er weinig reden over te stappen. Voor mij werkt SuperE fijner als je meerdere dingen tegelijk wilt doen. Zal ook heus wel op 5.07 mogelijk zijn met wat tweaks maar vond dit resultaat zelf makkelijker te bereiken met SuperE eigenlijk. Het loopt allemaal net even wat fijner. Wat sneller, minder reloads, etc. Als je de fora leest is dat puur persoonlijk omdat er minimaal evenveel mensen zijn die 5.0x geweldig vinden. Zal ook wel afhangen van je gebruiksmethodes.

Maar dan nog, Nandroid, flash een andere Rom, zet er wat apps op, test het. Is het niks, zo weer terug, toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ondertussen is test4 ook weer uit.
5.0.8-test3 - 5.0.8-test4:
----------------------------
* Common: Fix the "party-in-your-pocket" magical music bug - Glenn Maynard
* Common: Update ADW Launcher to 0.7.8 (pinch to zoom) - Ander Webbs
* Common: Updated omni-tether patches and full BT DUN support - Stefan Tomanek
* Common: Move ADW settings into settings instead of home - Mehdi ABAAKOUK
* Common: Move Spare Parts option into Settings - Mehdi ABAAKOUK
* Common: Updated translations - Eug89
* Common: Fix BT control connection race condition - Glenn Maynard
* DS: Reenable LBDAF to fix ext mount problems
* N1/DS: Disable NORMALIZED_SLEEPER now that the media bugs are fixed
* N1/DS: Disable MTD_LAZYECCSTATS as it was causing many problems
Swap werkt overigens nog steeds niet automatisch...Na een reboot ff instellen en het werkt wel

Maar nog iets veel leukers...
De MyTouch 3G krijgt volgens de geruchten de komende tijd een officiele update naar Froyo!
Volgens mij is die kwa hardware hetzelfde als de Magic 32B? *O*
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=698107

[ Voor 12% gewijzigd door TripleQ op 10-06-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik wil de super E rom gaan flashen maar er staat "REQUIRES DANGER SPL", hoe kan ik controleren of ik deze heb? Ik had in het verleden al eens de SUPER E rom erop gezet, maar de 3G werkt niet...

Ik heb een HTC Magic 32B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:09
souljah1h schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:24:
[...]

Al geprobeerd mocht ook niet baten :) toen voor de grap de benodigde bestanden er alvast opgezet maar zodra ik bij stap 20 aankom zegt die :

E: Cant moet /dev/block/mmcblk0p1 ( or dev/block/mmcblk0) No such file or directory E: Cant mount SDCARD:

het is idd een hele fijne tutorial :) werkt super.

[ Voor 192% gewijzigd door m3gA op 10-06-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TripleQ schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 08:38:
Ondertussen is test4 ook weer uit.
Mooie nieuwe opties! Zoals ADW in de Android Settings, incl. backup/restore opties enzo, erg knap! d:)b

[Edit]
Erg tevreden over deze Rom (icm Swap that is). Multitasking kernel zit er ook al in, dus dat scheelt weer. Enige optie is eventueel een overclocking kernel te flashen, maar is niet écht nodig IMHO. Draai hem nu icm een 64MB Swap-partitie en de rest stock (op wat optische tweaks na dan). Denk dat ie nu wel soon final is :)
En dan maar weer wachten op een snelle en stabiele 2.2 Rom natuurlijk 8)

[ Voor 45% gewijzigd door Brad Pitt op 10-06-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 12:34
Droned schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:28:
Ik wil de super E rom gaan flashen maar er staat "REQUIRES DANGER SPL", hoe kan ik controleren of ik deze heb? Ik had in het verleden al eens de SUPER E rom erop gezet, maar de 3G werkt niet...

Ik heb een HTC Magic 32B
Danger spl is voor de G1, de Magic heeft geen danger spl (nodig).

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Heeft er iemand soms nog last van 3G in samenwerking met Super-E? Het lijkt dat hij enkel kan uploaden maar niet downloaden. Af en toe wel maar niet constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
net voor het eerst een custom ROM op m'n magic gezet (5.0.8 test4) draait allemaal heerlijk :). Het is mij alleen nog even onduidelijk hoe het nu werkt met swapfiles/swappartities. Ik heb die swapper app uit de market geprobeert, dat leek te werken maar ik lees hier weer dat die bij iedere boot opnieuw ingesteld moet worden wat niet echt optimaal is, dus nu heb ik met RA recovery de SD card gepartitioneerd zodat deze een swap partitie heeft, maar de vraag is nu - moet ik dan verder nog wat doen om het swappen aan te zetten of word dat al door de recovery mode gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Je kan deze patch file draaien van Firerat, die zet Swap aan en doet nog wat meer dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
Brad Pitt schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:58:
Je kan deze patch file draaien van Firerat, die zet Swap aan en doet nog wat meer dingen.
super, bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
De final van cyanogenmod 5.08 is er ook weer!

http://forum.cyanogenmod....2ee707b5ed9808b6707825292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat er eigenlijk geen noemenswaardige verschillen zijn tussen de Cyanogenmod 5.0.7-DS en de 5.08?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Iemand anders ook problemen met de 3g verbinding van de Magic? Ik kan alleen de eerste pagina van de Market openen, bij de rest krijg ik een " verbindingsproblemen" foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:47:
[...]

Klopt het dat er eigenlijk geen noemenswaardige verschillen zijn tussen de Cyanogenmod 5.0.7-DS en de 5.08?
Nou ja...volgens de changelog is er wel veel veranderd...

http://github.com/cyanoge...gen/blob/eclair/CHANGELOG
Grootste punt is toch wel de ADW Launcher die er nu standaard in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu nog de CyanogenMod 5.0.7 stable. Heb echter 1 probleempje (dat niet rom-gebonden is), mss heeft iemand van jullie hier ook last van...?
Via POP3 haal ik emails binnen op mijn Magic, dit werkt goed. Voor het versturen van emails moet ik echter altijd mijn SMTP server veranderen (om mijn dataverkeer via 3G te beperken schakel ik meestal over naar wifi indien dit kan)...

- werk ik op 3G, dan neem ik smtp.mobistar.be
- werk ik op wifi telenet, dan neem ik smtp.telenet.be
- werk ik op wifi belgacom adsl, dan neem ik relay.skynet.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 12:39

pathfinder2k

is hier...

Waarom importeer je niet gewoon je pop3 in GMail en laat je Google alles afhandelen. Er verandert niets, je kunt zelfs je "oude" mailadres als afzender gebruiken maar je hebt wel de goddelijke threaded GMail interface en je mails worden gewoon naar je toegepusht. Nooit meer mail ophalen... heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

pathfinder2k schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:34:
Waarom importeer je niet gewoon je pop3 in GMail en laat je Google alles afhandelen. Er verandert niets, je kunt zelfs je "oude" mailadres als afzender gebruiken maar je hebt wel de goddelijke threaded GMail interface en je mails worden gewoon naar je toegepusht. Nooit meer mail ophalen... heerlijk.
Wat hij zegt... :) En als je het nog iets sneller wilt doen, laat je van je oude adres(sen) forwarden. Omdat Gmail maar 1x per ongeveer 50 minuten volgens mij POP3 checkt. Maar hoe dan ook: let Google handle it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kohan
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Net even Swapper 2 geïnstalleerd en ingesteld.. Had ik best eerder kunnen doen! Alles blijft nu tenminste in het geheugen staan en het homescreen hoeft niet steeds te herladen, geniaal dus.

Magic is nu weer minstens zo snel als toen ik hem niet geroot had. (Verkorte levensduur van SD-Card neem ik wel voor lief, hoe extreem zal dit zijn?). Verder nog geen bugs of rare dingen tegen gekomen.

http://www.androidzoom.co...-for-root-users_habn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kohan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:28:
Net even Swapper 2 geïnstalleerd en ingesteld.. Had ik best eerder kunnen doen!
De recente Roms zijn inderdaad zonder Swap nogal onwerkbaar, ondanks wat anderen beweren. Als je op XDA de term Swap ook maar in je mond neemt wordt je al geflamed. Welnu, ieder zijn ding, mét Swap is het über.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Heb zojuist cyanogen 5.0.8 stable erop (magic) gegooid. Draait op zich prima maar dit keer via de Amon Ra recovery gedaan en alles gewhiped (ook Dalvik cache). Vreemdgenoeg blijven zo goed als al mijn oude apps staan. Hoe kan dat? Backt 'ie die up ergens ofzo, kheb d'r namelijk niet om gevraagd. Verder, hebben jullie ook geen functionerende led, of moet ik dat kreng ergens aanzetten. Ik dacht namelijk dat ze dat bij test 1 of 2 van 5.0.7 gefixt hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:42:
[...]

Wat hij zegt... :) En als je het nog iets sneller wilt doen, laat je van je oude adres(sen) forwarden. Omdat Gmail maar 1x per ongeveer 50 minuten volgens mij POP3 checkt. Maar hoe dan ook: let Google handle it.
Idd, had ik ook al aan gedacht, maar via de POP3 check van google zit teveel vertraging. Tot op heden heb ik nog nergens gevonden waar ik bij telenet mijn mails automatisch kan laten forwarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 12:34
pathfinder2k schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:12:
Heb zojuist cyanogen 5.0.8 stable erop (magic) gegooid. Draait op zich prima maar dit keer via de Amon Ra recovery gedaan en alles gewhiped (ook Dalvik cache). Vreemdgenoeg blijven zo goed als al mijn oude apps staan. Hoe kan dat? Backt 'ie die up ergens ofzo, kheb d'r namelijk niet om gevraagd. Verder, hebben jullie ook geen functionerende led, of moet ik dat kreng ergens aanzetten. Ik dacht namelijk dat ze dat bij test 1 of 2 van 5.0.7 gefixt hadden.
Applicaties worden als je ergens een vinkje voor backups via google aan hebt staan inderdaad ge-backupped, bij een herinstallatie worden die applicaties automatisch voor je opnieuw gedownload en geinstalleerd.

Ik draai overigens ook de 5.0.8 stable en heb geen last van niet functionerende leds.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Brad Pitt schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:40:
[...]

De recente Roms zijn inderdaad zonder Swap nogal onwerkbaar, ondanks wat anderen beweren. Als je op XDA de term Swap ook maar in je mond neemt wordt je al geflamed. Welnu, ieder zijn ding, mét Swap is het über.
Inderdaad über. N.a.v. deze berichten heb ik Swapper2 ook maar eens geinstalleerd; het apparaat reageert zo weer supersnel (CM 5.0.8 met CHM) .
Wat ik me nog afvroeg: Kan je Swapper niet ook de swapfile laten plaatsen ergens op / ipv /sdcard? Of is dat te riskant voor de interne opslag?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:26
Arjan A schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:30:
[...]

Inderdaad über. N.a.v. deze berichten heb ik Swapper2 ook maar eens geinstalleerd; het apparaat reageert zo weer supersnel (CM 5.0.8 met CHM) .
Wat ik me nog afvroeg: Kan je Swapper niet ook de swapfile laten plaatsen ergens op / ipv /sdcard? Of is dat te riskant voor de interne opslag?
Kan wel hoor. Swapfile aanmaken op je /.
mkswap Swapfile
swapon Swapfile

Denk dat het weinig voordelen heeft. Maar het is wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froyo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 20:24
Ik heb problemen met het rooten van mijn HTC Magic 32B en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb gebruik gemaakt van deze tutorial. klik. Stap 1.1 t/m 1.15 gaan perfect. Bij stap 2 gaat het fout, als eerst kreeg ik bij het back-uppen van de recovery 'backup failed'. Het maken van de backup is te omzeilen door naast die button te klikken, hij flashed dan de nieuwe recovery. Hij komt ook met de melding 'flashed new recovery image'. Als ik nu de telefoon start en in de recovery modus(Home + Power) probeer te komen blijft hij hangen bij het eerste bootscherm.

Als tweede heb ik geprobeerd om de recovery via de fastboot in te laden, er gebeurd precies hetzelfde. Als ik in de recovery modus probeer te komen blijft hij weer hangen bij het eerste bootscherm.

Nog even wat gegevens:
SAPPHIRE PVT 32B ENG S-OFF H
HBOOT-1.33.2010 (SAPP10000)
CLPD-10
RADIO-3.22.20.17
Jun 2 2009 17:27:03

Standaard stond er een perfected SPL op, maar ik heb de non-perftected SPL (Engineerings SPL v1.33.2010) erop gezet.

Is er wat mis mijn recovery? Kunnen jullie me een beetje op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
volgens mij moet je de telefoon starten met back + power ipv home + power

ik heb overigens nooit de recovery geflashed, gewoon fastboot boot <recovery image> gedaan

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froyo
JarlSX schreef op zondag 27 juni 2010 @ 02:38:
volgens mij moet je de telefoon starten met back + power ipv home + power

ik heb overigens nooit de recovery geflashed, gewoon fastboot boot <recovery image> gedaan
Als ik start met Back + Power kom ik de fastboot, zover ik weet is het altijd nog Home + Power geweest.

Ook dat heb geprobeerd, dan blijft hij ook hangen bij het eerste bootscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Of probeer deze recovery eens. (met fastboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
als ik een rom wil flashen doe ik:

-rom op de sd kaart kopieren
-telefoon uit
-telefoon aan, met back + power
-fastboot boot <recovery image>
-in het menu van recovery de telefoon wipen
-en vervolgens via hetzelfde menu de rom flashen

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JarlSX schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:07:

-telefoon uit
Ik ook. Met name omdat mijn USB-verbinding met m'n Magic naar de klote is. Wel balen, maar ach... ik flash niet zovaak als Brad Pitt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froyo
JarlSX schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:07:

-telefoon uit
Ik probeer het dus ook op deze manier. Bij de stap 'fastboot boot <recovery image>' gaat hij niet verder. Ik krijg 2x OKAY te zien in m'n cmd, de telefoon restart en blijft nu al 5 minuten op het scherm met 'HTC Magic' erop staan. Er is toch iets goed mis met mijn recovery, ik hoop echt dat iemand me kan helpen.

Edit: Na even zoeken ben ik deze topic op xda-developers tegen gekomen. http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4314039&postcount=1. Ik heb de stap 'Revert to 32B Radio and ROM:' gevolgd en nu boot de recovery wel helemaal perfect.

Het blijkt dus zo te zijn dat als je de Engineerings SPL v1.33.2010 SAPIMG flashed er een 32A radio geflashed word. Door het flashen van de officiële htc radio word het mogelijk om de RA recovery erop te zetten. Het toestel bevat dan weer een 32B radio zodat de RA recovery (G versie) erop geflashed kan worden. Het koste even tijd maar dan heb je ook wat. Nu opzoek naar een geschikte rom!

[ Voor 34% gewijzigd door Froyo op 28-06-2010 23:29 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zojuist http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=714462 geflasht....

Zo'n beetje één van de eerste succesvolle Froyo ASOP builds!
Waarschijnlijk gaat die er toch wel weer af als Cyanogen met zijn versie 6 komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
TripleQ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:17:

Waarschijnlijk gaat die er toch wel weer af als Cyanogen met zijn versie 6 komt ;)
heb hem net ook even geprobeert, lekker snel! Nog maar weer even terug naar m'n oude vertrouwde 2.1 totdat Cyanogen met z'n nieuwe uitkomt inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:17:

Gaaf! de Final komt steeds dichterbij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ja ik heb nu de nighly build draaien van cm6

cm_dream_sapphire-07032010-124210
en dan met gapps
gapps-mdpi-FRF83-signed

werkt gewoon goed, alleen de camera + gps werkt nog niet. programma's crashen als ze die willen aanspreken.
Maar goed, gebruik dat toch niet elke dag. En er zijn al rombouwers die het wel voor elkaar hebben gekregen geloofik, dus zal het ook wel snel in cm6 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Toch wel zeer benieuwd hoe lang het e.e.a. nog gaat duren. Ik zie op z'n (@cyanogen) dat hij nog een oriëntation probleempje heeft en inderdaad die gps en camera. Betekent dat dat hij een heel eind op weg is om Froyo aan de gang te krijgen op onze Sapphires?

[ Voor 0% gewijzigd door pathfinder2k op 07-07-2010 15:10 . Reden: dubbel pp in sapphire... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Nog een vraagje... heeft iemand met Vodafone ooit een HSDPA logo'tje gezien. Ik niet maar ik weet dat hier wel een HSDPA paal staat. Huisgenoot heeft wel een H'tje met z'n Sense Hero terwijl 'ie naast me zit met Vodafone. Ik dacht dat de standaard Magic firmware gewoon dat logo niet kende. Maar nu zie ik het volgende plaatje op de Cyanogen site staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.cyanogenmod.com/wp-content/gallery/cm-mod/device11.png
Andere huisgenoot met een NexusOne kan zich ook het H'tje niet herinneren. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pathfinder2k schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:20:
heeft iemand met Vodafone ooit een HSDPA logo'tje gezien.
Met een bepaalde Rom wel een keer, maar dat was gewoon een H-logo ipv 3G. Om de boel te "neppen". Op een normale manier niet nee. Vraag me af of je überhaupt verschil gaat merken, de 3G-snelheid wordt nu ook niet bepaalt constant maximaal benut is mijn idee.
Ik dacht dat de standaard Magic firmware gewoon dat logo niet kende. Maar nu zie ik het volgende plaatje op de Cyanogen site staan:
[afbeelding]
Dit is niet echt van een Magic hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Klopt ;) Maar het lijkt me niet dat een N1 wel een H'tje meekrijgt en de Sapphire niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pathfinder2k schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:37:
Klopt ;) Maar het lijkt me niet dat een N1 wel een H'tje meekrijgt en de Sapphire niet.
De hardware van de Desire en de Sapphire ontloopt elkaar wel ietsjes hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
Nog een vraagje... heeft iemand met Vodafone ooit een HSDPA logo'tje gezien. Ik niet maar ik weet dat hier wel een HSDPA paal staat. Huisgenoot heeft wel een H'tje met z'n Sense Hero terwijl 'ie naast me zit met Vodafone. Ik dacht dat de standaard Magic firmware gewoon dat logo niet kende. Maar nu zie ik het volgende plaatje op de Cyanogen site staan:
[afbeelding]
Andere huisgenoot met een NexusOne kan zich ook het H'tje niet herinneren. Hoe zit dat?
Is dat überhaupt mogelijk met de magic?

[ Voor 7% gewijzigd door HammerT op 08-07-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

Arjan A

Cenosillicafoob

[afbeelding]
Ik heb een tijdje een versie van CM gedraaid op mijn Magic waarop ook steeds die H stond, terwijl ik in werkelijkheid 3G gebruikte. Nadat ik een andere CM erop had gezet, was het weer de vertrouwde 3G.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik heb ook ooit wel eens een H gezien bij een bepaalde rom....

Maar goed, nieuw weekend / vrije avond, dus weer rom probeer tijd :9

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=715920
En dan cm_dream_sapphire-07092010-013513.zip deze rom...
Werkt als een tierelier op me 32B Wifi EN Gps _/-\o_

Owjah, die uitleg die erbij staat voor FireRat's boot patcher snapte ik voor geen meter, de info in het topic van FireRat maakte het nou niet simpeler ofzo. Dus ik nam de proef op de som, en heb gewoon alleen de Rom +Gapps geflashed, niks geen problemen.

[edit]
Alle google apps werken goed, maar de market ontbreekt gewoon??

[ Voor 6% gewijzigd door TripleQ op 09-07-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Brad Pitt schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:02:
[...]

De hardware van de Desire en de Sapphire ontloopt elkaar wel ietsjes hoor :)
Ik bedoel dat er geen reden is om de Sapphire in een rom geen H'tje mee te geven. Specs zijn op radio gebied zo goed als identiek.
HammerT schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:56:
[...]

Is dat überhaupt mogelijk met de magic?
Jazeker... de HTC Magic ondersteunt gewoon HSDPA.
HSDPA/WCDMA:

900/2100 MHz
Up to 2 Mbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds
van http://www.htc.com/nl/product/magic/specification.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pathfinder2k schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:45:
Ik bedoel dat er geen reden is om de Sapphire in een rom geen H'tje mee te geven. Specs zijn op radio gebied zo goed als identiek.
Mja, in de Rom die ik nu draai zitten deze graphics die de data-snelheid aangeven:

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/g.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/e.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/3g.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/h.png

Maar die "H" zie je dus echt gewoon helemaal nooit (bij Vodafone dan tenminste) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Brad Pitt schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:18:
[...]

Mja, in de Rom die ik nu draai zitten deze graphics die de data-snelheid aangeven:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Maar die "H" zie je dus echt gewoon helemaal nooit (bij Vodafone dan tenminste) ;)
Hmm... misschien dat de radio firmware het icoontje niet laat oproepen. Zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pathfinder2k schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:37:
Hmm... misschien dat de radio firmware het icoontje niet laat oproepen. Zou dat kunnen?
Dat zou je dan moeten kunnen zien aan de data-snelheid... Die maxed bij mij bij lange na 3G niet out :)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/3gspeed.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/wifispeed.png

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 09-07-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Brad Pitt schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:46:
[...]

Dat zou je dan moeten kunnen zien aan de data-snelheid... Die maxed bij mij bij lange na 3G niet out :)

[afbeelding]
Die speed tests zeggen me zo weinig. Ik zie gewoon WinMo 6.5 devices die met dezelfde provider gewoon vrolijk een HSDPA icoontje laten zien en mijn Magie niet terwijl die ernaast ligt. Waarschijnlijk heeftie dus wel degelijk een HSDPA verbinding maar laat het niet zien, helaas. Trouwens die speedtest komt bij mij met WiFi enabled ook niet boven de 2 á 3 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pathfinder2k schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:03:
Die speed tests zeggen me zo weinig. Ik zie gewoon WinMo 6.5 devices die met dezelfde provider gewoon vrolijk een HSDPA icoontje laten zien en mijn Magie niet terwijl die ernaast ligt. Waarschijnlijk heeftie dus wel degelijk een HSDPA verbinding maar laat het niet zien, helaas.
Ja okay. Maar als je al niet eens "maximale" 3G-snelheden haalt, wat boeit dat icoontje dan? ;)
Trouwens die speedtest komt bij mij met WiFi enabled ook niet boven de 2 á 3 mbit.
Mja dan haal ik wel ietsjes meer, zie edit hierboven. (Leek me qua opmaak wat netter om pic daar te zetten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Brad Pitt schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:12:
[...]

Ja okay. Maar als je al niet eens "maximale" 3G-snelheden haalt, wat boeit dat icoontje dan? ;)

[...]

Mja dan haal ik wel ietsjes meer, zie edit hierboven. (Leek me qua opmaak wat netter om pic daar te zetten :) )
Icoontje is gevoelskwestie... "goh kijk eens ik heb hier hsdpa". Jij haalt trouwens duidelijk hogere snelheden via WiFi... zal wel weer aan die brakke sitecom rotzooi liggen.

Trouwens waar is een lijstje met nieuwe radio firmwares te vinden, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
TripleQ schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:14:
Ik heb ook ooit wel eens een H gezien bij een bepaalde rom....
Alle google apps werken goed, maar de market ontbreekt gewoon??
Om ook maar even de oplossing te geven..
via adb shell Vending.apk verwijderd, en opnieuw finalgapps.zip geflasht..Nu heb ik weer een market!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
http://www.cyanogenmod.com/home/cyanogenmod-6-0-0-rc1

CM6.0.0 RC-1 is uit, ga hem zo maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Yep, zag hem vanmorgen al op twitter langskomen...

Werkt hier allemaal perfect zo te zien. Heb wel swap aangezet.

Overigens heb ik nu al 2x een FC gezien van één of ander framework wat crashte. Maar dit lijkt geen invloed te hebben op de werking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees ik het nou goed, is dit de final :) Of toch nog experimenteel? Als deze idd 100% goed werkt, dan ga ik em er ook op knallen op m'n Magic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:46
RC1 - Release Candidate oftewel nog geen full versie, maar wel post-beta.

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jester schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:52:
RC1 - Release Candidate oftewel nog geen full versie, maar wel post-beta.
Thx, ik was al aan het twijfelen. Ik hoor graag van anderen hoe hun ervaringen zijn met de CM6. Is de ROM nou echt zoveel sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:58:
[...]

Thx, ik was al aan het twijfelen. Ik hoor graag van anderen hoe hun ervaringen zijn met de CM6. Is de ROM nou echt zoveel sneller?
Sneller dan wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de CM6 duidelijke snelheidsverbetering heeft t.o.v. de 2.01 versie. Ik hoor zoveel verhalen dat de FroYo enorme snelheidswinst oplevert. Maar ik vraag het me toch of in hoeverre dat ook zou kunnen opgaan voor de Magic.

FroYo op een Desire zetten lijkt mij aanemelijker dat er verschil in snelheid te merken zou moeten zijn. Maar een 528 Mhz processor op de Magic, twijfel ik enigzins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Sneller dan 2.1 denk ik dat 'ie bedoelt met die JIT compiler.
This is a release candidate, but you will find it stable enough for everyday use.
Goed genoeg om straks eens te flashen dus... wil eigenlijk wel bereikbaar zijn mocht Oranje het halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pathfinder2k schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:04:
[...]

Sneller dan 2.1 denk ik dat 'ie bedoelt met die JIT compiler.
Ik doelde idd op de 2.1 met JIT (had wat te snel getypt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vind het geen wonderbaarlijke Rom vooralsnog. Terug naar Chromatic. Wacht wel op de volgende versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te horen wacht ik dan toch nog maar even met het flashen van een nieuwe ROM ;)
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :)