Ik vind em wel lekker snel werken. Ik moest wel een full wipe doen (vanaf CM 5.0.8) omdat m'n google apps anders niet meer goed werkten.. Verder zijn er nog wat problemen met de market (FC's) maarja.. het is een beta natuurlijk
er is nog geen 32a port he?
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Aangezien de Froyo JIT-compiler niet op de G1/Magic wordt gebruikt hebben wij niet dezelfde performance boost als op de "hogere" toestellen. Deze Rom zal dan ook zeker niet merkbaar sneller werken dan 5.08.AlterMann schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:53:
Ik vind em wel lekker snel werken.
Vooralsnog ontgaat mij dan ook een beetje het nut ervan, behalve natuurlijk het nieuwste te willen draaien
Hmmm my bad, de "snelle" Jit zit er blijkbaar wel in. Oh well, nog maar eens testen vanmiddag dan.
[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 12-07-2010 09:53 ]
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Is er echt merkbaar verschil in dan, qua snelheid? Ik kan het me moeilijk voorstellen voor en al memory crippled foon. Niet dat ik de Magic afkraak (heb em zelf), maar de hardware is al behoorlijk ingehaald met de nieuwe modellen.Brad Pitt schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:33:
[...]
Aangezien de Froyo JIT-compiler niet op de G1/Magic wordt gebruikt hebben wij niet dezelfde performance boost als op de "hogere" toestellen. Deze Rom zal dan ook zeker niet merkbaar sneller werken dan 5.08.
Vooralsnog ontgaat mij dan ook een beetje het nut ervan, behalve natuurlijk het nieuwste te willen draaien
Hmmm my bad, de "snelle" Jit zit er blijkbaar wel in. Oh well, nog maar eens testen vanmiddag dan.
Ik merkte inderdaad geen enkele snelheidswinst en ben dus maar weer terug gegaan naar een 5.08-based Rom.
Heb echter de Jit-optie niet aan gehad. Irriteerde me aan wat andere zaken (en had weinig zin het allemaal weer in te stellen naar wens) zodat ik het allemaal niet uitgebreid heb getest. Zonder Jit was er (voor mij) geen enkele reden deze Rom te draaien. Zag en merkte niets hevigs. De browser schijnt wel beter te zijn, al vond ik dat ook niet echt merkbaar. Wel leuk om eventjes mee te experimenteren natuurlijk
Heb echter de Jit-optie niet aan gehad. Irriteerde me aan wat andere zaken (en had weinig zin het allemaal weer in te stellen naar wens) zodat ik het allemaal niet uitgebreid heb getest. Zonder Jit was er (voor mij) geen enkele reden deze Rom te draaien. Zag en merkte niets hevigs. De browser schijnt wel beter te zijn, al vond ik dat ook niet echt merkbaar. Wel leuk om eventjes mee te experimenteren natuurlijk
Ik had JIT ook niet aanstaan, wist niet eens dat je het aan/uit kon zetten. (Cyanogenmod settings)
Maar nu een paar uurtjes met JIT aan ben ik er wel tevreden over! Geen errors, of traag reagerende telefoon!
Het enige 'probleem' wat ik nu nog heb is dat de market enorm traag laad, telkens duurt het een uur voordat deze vind wat je zoekt. Maar dat heb ik tot nu toe bij alle froyo roms gehad. Verder werkt de market wel gewoon
Maar nu een paar uurtjes met JIT aan ben ik er wel tevreden over! Geen errors, of traag reagerende telefoon!
Het enige 'probleem' wat ik nu nog heb is dat de market enorm traag laad, telkens duurt het een uur voordat deze vind wat je zoekt. Maar dat heb ik tot nu toe bij alle froyo roms gehad. Verder werkt de market wel gewoon
Heb hem nu een dagje geprobeert, ben er op zich wel tevreden mee, geen extreem merkbare snelheids winst t.o.v. CM5.0.8. maar ook nog niet met JIT geprobeert. Enige probleem zijn de regelmatige FC's met de market.
Nu maar eens JIT aan zetten dan.
Verwijderd
Dat bevestigd mijn vermoedens al. Met JIT zal denk ik maar een marginale snelheidswinst worden opgemerkt.Wussie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:42:
Heb hem nu een dagje geprobeert, ben er op zich wel tevreden mee, geen extreem merkbare snelheids winst t.o.v. CM5.0.8. maar ook nog niet met JIT geprobeert. Enige probleem zijn de regelmatige FC's met de market.
Ik wacht in ieder geval even af op de stable version.
Verwijderd
Hi every1,
Ook ik heb 2 dagen geleden mijn "HTC Magic (Vodafone)" maar eens voorzien van een andere ROM. Wegens de best wel 'veel' goede ervaringen van mensen heb ik gekozen voor "CyanogenMod-6.0.0-DS-RC1".
Wat mij direct opvalt is dat deze ROM de telefoon wel extreem traag maakt en in totaal maar "13MB" vrij geheugen heeft nadat alles is geladen en extra apps afgesloten zijn. Ook zie ik best veel Applicatie crashes voorbij komen.
Nu enkele vragen hieromtrent;
* Is dit te wijten omdat het nog een RC1 betreft, of is de 6.0.0 RC1 gewoonweg te zwaar voor de HTC Magic?
* Is een downgrade naar de 5.0.7 of 5.0.8 het verstandigste om uit te voeren en deze misschien verstandiger om te gebruiken op de HTC Magic of is ook deze te traag?
* Mocht in beide (bovenstaande) gevallen 'Ja' geantwoord worden... ik neem aan dat het enigste dat gedaan hoeft te worden, de ROM en Google Apps images op SD-card gezet hoeven te worden (Gold Card is niet langer nodig???) en middels Home + Power de ROM gewoon geïnstalleerd kan worden (uiteraard voorafgegaan door een wipe/sweap) ?
Aardig wat vragen, maar hopelijk krijg ik mijn telefoon spoedig weer wat vlotter opstarten van programma's duurt enkele (vaak tot wel 10) seconden zelfs met JIT en SWAP ingeschakeld !
Ook ik heb 2 dagen geleden mijn "HTC Magic (Vodafone)" maar eens voorzien van een andere ROM. Wegens de best wel 'veel' goede ervaringen van mensen heb ik gekozen voor "CyanogenMod-6.0.0-DS-RC1".
Wat mij direct opvalt is dat deze ROM de telefoon wel extreem traag maakt en in totaal maar "13MB" vrij geheugen heeft nadat alles is geladen en extra apps afgesloten zijn. Ook zie ik best veel Applicatie crashes voorbij komen.
* Is dit te wijten omdat het nog een RC1 betreft, of is de 6.0.0 RC1 gewoonweg te zwaar voor de HTC Magic?
* Is een downgrade naar de 5.0.7 of 5.0.8 het verstandigste om uit te voeren en deze misschien verstandiger om te gebruiken op de HTC Magic of is ook deze te traag?
* Mocht in beide (bovenstaande) gevallen 'Ja' geantwoord worden... ik neem aan dat het enigste dat gedaan hoeft te worden, de ROM en Google Apps images op SD-card gezet hoeven te worden (Gold Card is niet langer nodig???) en middels Home + Power de ROM gewoon geïnstalleerd kan worden (uiteraard voorafgegaan door een wipe/sweap) ?
Aardig wat vragen, maar hopelijk krijg ik mijn telefoon spoedig weer wat vlotter opstarten van programma's duurt enkele (vaak tot wel 10) seconden zelfs met JIT en SWAP ingeschakeld !
Geen ervaring met CM6rc1. 5.0.8 draait eigenlijk zo goed als een zonnetje. In ieder geval goed genoeg voor mij. Het systeem is gewoon meer af dan een donut rom (1,6). Idd even in recovery booten, whipen en de rom + apps flashen en rebooten.
Verwijderd
Thanks.... en inderdaad, 5.0.8. is 10x beter. Verschil is duidelijk merkbaar vergeleken met CM 6;pathfinder2k schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:48:
Geen ervaring met CM6rc1. 5.0.8 draait eigenlijk zo goed als een zonnetje. In ieder geval goed genoeg voor mij. Het systeem is gewoon meer af dan een donut rom (1,6). Idd even in recovery booten, whipen en de rom + apps flashen en rebooten.
* Sneller
* Stabieler (geen foutmeldingen meer)
* Meer geheugen vrij
Komende tijd gaan we het hier maar eens op houden. Ook het downgraden naar 5.0.8. verliep trouwens heerlijk vlot, kan niet beter
JIT gebruikt juist nog meer RAM, probeer anders eens cm6 met JIT uit en compcache aan. Je kan ook nog een beetje spelen met die VM heap size, maar ik weet niet precies wat dat inhoudVerwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:43:
Hi every1,
Verwijderd
Standaard staat JIT uitgeschakeld, maar in beide gevallen was het rete instabiel en traag. Zo bedoelde ik het eigenlijk.HammerT schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:27:
JIT gebruikt juist nog meer RAM,
Was de bedoeling een custom rom te gebruiken die zo ie zo gewoon stabiel en snel is, niet per direct al sneller maar na een aantal tweaks. De traagheid die bij 6.0 echter kwam, was al niet eens meer een uitdaging om te tweaken voor mij.HammerT schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:27:probeer anders eens cm6 met JIT uit en compcache aan.
Als deze in de 5.0.8 rom zit, ga ik hier wellicht ook eens mee experimenteren hoewel dit nu al aardig vlot draait.HammerT schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:27:
Je kan ook nog een beetje spelen met die VM heap size, maar ik weet niet precies wat dat inhoud
Een Cyanogen 5.08-based Rom met wat Swap draait naar mijn mening het beste. Is er tenminste nog enige kans op multitasking. Zonder Swap is dit mijns inziens erg lastig. Compcache helpt wat dat betreft ook niet echt.Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:09:
Als deze in de 5.0.8 rom zit, ga ik hier wellicht ook eens mee experimenteren hoewel dit nu al aardig vlot draait.
CM6 draait hier beter dan CM5.0.8. Draait erg lekker en soepel. Wel wat instellingen aangepast, alle effectjes uit, effecten van ADW uit, ADW forced in geheugen laten. 96mb cache op een class 6 SD kaart, JIT aan, compcache uit. Surface dithering ook uit. Verder AutoKiller op agressive ingesteld, en SetCPU op standaardsettings aan. Ten slotte nog een taskkiller, anders loopt 'ie na een dag wel erg rete-traag.
Over het algemeen heb ik het idee dat het soepeler draait dan 5.0.8
Over het algemeen heb ik het idee dat het soepeler draait dan 5.0.8
Verwijderd
Oké mijn bevindingen betreffende SM 6.0 versus SM 5.0.8 nogmaals, 6.0 heb ik 24 uur getest en 5.0.8. nog geen 24 uur.
* CM6.0;
- Was 's morgens (gisterenmorgen 15-07-2010) al zelfs gecrashed toen ik uit bed kwam.
- Heeft een wel erg lange opstart tijd nodig
- Gebruikt met standaard instellingen zeer veel geheugen
- Veel application hung meldingen
- Vaker rebooten
Met 'standaard instellingen' !!!
* CM 5.0.8
- draaide vanmorgen (16-07-2010) nog steeds.
- Veel minder opstart tijd nodig
- Heeft veel meer vrij geheugen
- Geen foutmeldingen meer
- Geen tussentijdse reboots hoeven doen
Het wordt nu dus even tijd om te experimenteren of met aangepaste instellingen e.e.a. nog wat verder te tweaken is. Over 5.0.8 ben ik nu dus al zeer te spreken en vooralsnog lijkt het erop dat ik het de komende tijd hier maar op ga houden.
/ Edit /
Oopsie... SM is wat anders. Privé en fora's gescheiden houden dus
* CM6.0;
- Was 's morgens (gisterenmorgen 15-07-2010) al zelfs gecrashed toen ik uit bed kwam.
- Vaker rebooten
* CM 5.0.8
Het wordt nu dus even tijd om te experimenteren of met aangepaste instellingen e.e.a. nog wat verder te tweaken is. Over 5.0.8 ben ik nu dus al zeer te spreken en vooralsnog lijkt het erop dat ik het de komende tijd hier maar op ga houden.
/ Edit /
Oopsie... SM is wat anders. Privé en fora's gescheiden houden dus
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 17:51 . Reden: Oopsie... SM is wat anders. Privé en fora's gescheiden houden dus :+ ]
SM?Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:17:
Oké mijn bevindingen betreffende SM 6.0 versus SM 5.0.8 nogmaals, 6.0 heb ik 24 uur getest en 5.0.8. nog geen 24 uur.
* SM 6.0;
- Vaker rebooten
* SM 5.0.8
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik ben pas in het bezit van een HTC MAGIC 32A van proximus, kan iemand me helpen aan de juiste files van alles watk nodig heb? (wil hem updaten naar een goed lopende versie)
Bedankt alvaste (ben totaly nub hierin)
Bedankt alvaste (ben totaly nub hierin)
[ Voor 12% gewijzigd door milow op 17-07-2010 03:13 ]
Wat loopt er nu niet goed?milow schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 01:51:
wil hem updaten naar een goed lopende versie
Op het forum waar je nu reeds zit dan wel hier staat ook wel "iets" te lezenBedankt alvaste (ben totaly nub hierin)
[Edit] Voor de mensen die weer wat willen flashen: Ben Buchacher's SuperF Test2 is uit
(zo en die is er ook weer af, alleen maar FC's bij de Market en gare geïntegreerde launcher, geen zin om dat weer te gaan fixen)
[ Voor 28% gewijzigd door Brad Pitt op 17-07-2010 12:57 ]
Brad Pitt, bedankt voor de reactie.
Ik heb gewoon non stop dinge geprobeerd. uiteindelijk is het me gelukt.
ik heb deze files / tut gevolg en het werkt
Enkel jammer dat de camera functie niet werkt in deze rom
Ik heb gewoon non stop dinge geprobeerd. uiteindelijk is het me gelukt.
ik heb deze files / tut gevolg en het werkt
Enkel jammer dat de camera functie niet werkt in deze rom
Verwijderd
Het lukt mij niet om mn Magic te rooten. Ook niet met de Goldcardmethode.
SAPPHIRE PVT 32B SHIP S-ON G
HBOOT-1.33.0007 (SAPP10000)
CPLD-10
RADIO-2.22.19.261
CPLD-10
RADIO-2.22.19.261
En wat is je vraag?Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:02:
Het lukt mij niet om mn Magic te rooten. Ook niet met de Goldcardmethode.
CPLD-10
RADIO-2.22.19.261
Ik bedoel, wat heb je zelf geprobeerd, waar gaat het mis? wat zijn de foutmeldingen....
[ Voor 13% gewijzigd door TripleQ op 19-07-2010 22:06 ]
Verwijderd
Mijn vraag is dus hoe het wel moetTripleQ schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:05:
[...]
En wat is je vraag?
Ik bedoel, wat heb je zelf geprobeerd, waar gaat het mis? wat zijn de foutmeldingen....
Met die tutorial van de Cyanogen wiki kom ik op Model ID incorrect ofzo. En met de goldcardmethode krijg ik Update failed! Beide keren bij de eerste stappen al dus ik blijf altijd op mijn standaardROM (1.6)
Ik heb trouwens een vreemd probleem met 5.0.8, iig ik hoop dat het aan de rom ligt. Soms na een niet vast te stellen periode vallen de microfoon, interne en externe speaker uit. Ik word dan bijvoorbeeld gebeld, geen ringtone, niemand te verstaan en ze verstaan mij ook niet. Ik kan het probleem ook niet zelf reproduceren en na een reboot is het probleem weg. Iemand ideeen?
[ Voor 5% gewijzigd door pathfinder2k op 20-07-2010 13:40 . Reden: reboot ]
Nog niet eerder meegemaakt zoiets. Je draait geen vage taskkiller die een of ander belangrijk proces uitzet ofzo?
[Edit] Chromatic heeft nu ook een Froyo-based Rom, versie 4.0. Draait zonder Swap echt bizar slecht (echt na élke app te hebben geopend een herladende Launcher en app-list) maar mét Swap doet 'ie het echt prima
[Edit] Chromatic heeft nu ook een Froyo-based Rom, versie 4.0. Draait zonder Swap echt bizar slecht (echt na élke app te hebben geopend een herladende Launcher en app-list) maar mét Swap doet 'ie het echt prima
[ Voor 55% gewijzigd door Brad Pitt op 21-07-2010 11:49 ]
Na 1.6 nooit meer een taskiller gedraait. Gelukkig. Het lijkt inderdaad alsof een proces gewoon de handdoek in de ring gooit. Memory probleem?
Dat kan natuurlijk nooooooit hè, op onze überspecced phonespathfinder2k schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:57:
Memory probleem?
Verwijderd
+1Brad Pitt schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:34:
[...]
Dat kan natuurlijk nooooooit hè, op onze überspecced phones
Al moet ik wel zeggen dat ondanks de beperkte werkgeheugen van de Magic, toch nog altijd bijzonder verrassend mee kan met de op 1 na nieuwste Android op de Magic. Tuurlijk kan je geen appels met peren gaan vergelijken door de Magic naast de Desire neer te gaan leggen. Zou erg raar zijn.
Maar met al dat, ben ik (na 1 volle jaar) toch nog altijd heel tevreden met de foon. Al is het alleen maar dat er van de Magic een enorme aanbod is van de custom ROMS. Zolang het aanbod van de ROMS blijft, blijf ik lekker flashen!
Gaat inderdaad zeker beter dan verwacht. Plus voor mij persoonlijk is er nog geen nieuwe telefoon die aan alle wensen voldoet. Trek aanraak-toetsen niet zodat een Galaxy S afvalt. De Desire heeft weer een slecht in de zon afleesbaar scherm. Een 4 inch telefoon met "goed" scherm en normale toetsen, daar wacht ik nog "even" opVerwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:27:
Al moet ik wel zeggen dat ondanks de beperkte werkgeheugen van de Magic, toch nog altijd bijzonder verrassend mee kan met de op 1 na nieuwste Android op de Magic.
Yes! Rommelen en tweaken en aanpassen is en blijft superleuk. Draai voorlopig nog steeds behoorlijk tevreden Chromatic 3.9, met wat Metamorph, Ninjamorph, font-en andere aanpassinkiesZolang het aanbod van de ROMS blijft, blijf ik lekker flashen!

Op 245/614Mhz, Swap (64MB / Swappiness 30) uiteraard aan. Is best mee te leven, vooralsnog
Zegguh, wat voor tv gids heb je daar?Brad Pitt schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:21:
[...]
Gaat inderdaad zeker beter dan verwacht. Plus voor mij persoonlijk is er nog geen nieuwe telefoon die aan alle wensen voldoet. Trek aanraak-toetsen niet zodat een Galaxy S afvalt. De Desire heeft weer een slecht in de zon afleesbaar scherm. Een 4 inch telefoon met "goed" scherm en normale toetsen, daar wacht ik nog "even" op
[...]
Yes! Rommelen en tweaken en aanpassen is en blijft superleuk. Draai voorlopig nog steeds behoorlijk tevreden Chromatic 3.9, met wat Metamorph, Ninjamorph, font-en andere aanpassinkies![]()
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Op 245/614Mhz, Swap (64MB / Swappiness 30) uiteraard aan. Is best mee te leven, vooralsnog
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Gewoon, dezelfde als jij waarschijnlijk ook hebt, maar alleen een ander icoontje voor gebruikt hè
a) ik heb nog geen tv gids, dus welke!???Brad Pitt schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:55:
[...]
Gewoon, dezelfde als jij waarschijnlijk ook hebt, maar alleen een ander icoontje voor gebruikt hè
b) hoezo, ander icoontje? hoe fix je DAT?
(ik voel me altijd een newb met al die vragen aan jou)

Okay kleine uitleg hoe je custom iconen op je Homescreen(s) krijgt:b) hoezo, ander icoontje? hoe fix je DAT?
1. Kies een Homescreen waar je het bewuste icoon wilt hebben (duh
2. Kies de applicatie die je wilt gebruiken
3. Daar staat ie dan, met de normale look en de normale naam
4. Open Bettercut en kies Edit ShortCut
5. Scroll naar de applicatie die je wilt aanpassen
[img]http://android.pfeffernuss.com/stuff/better01.jpg[/ img]

6. Verander de naam (vaak is een kortere naam mooier, wordt er geen tektst afgebroken)
7. Kies Change Icon, en dan plaatje of Icon Pack. In dit geval kies ik een plaatje
8. Scroll naar het plaatje dat je wilt gebruiken
9. Tevreden met de aanpassingen? Klik dan op Create
10. Et voila, daar staat de aangepaste applicatie op je Homescreen
[img]http://android.pfeffernuss.com/stuff/better06.jpg[/ img]

Anycut (is de gratis versie) zal wel ongeveer hetzelfde werken maar die heb ik nooit gebruikt.
We've all been there(ik voel me altijd een newb met al die vragen aan jou)
[ Voor 69% gewijzigd door Brad Pitt op 24-07-2010 14:16 . Reden: Uitleg en pictures added ]
Gave uitleg! Thanks! Heb net gelijk BetterCut gekocht. Leuk, om 't weer 's ff helemaal "blits" te maken...
Cool! Die paar Eurootjes, boeien toch! Als je dan helemaal klaar bent met de nieuwe setup is het wel even handig om een back-up te maken van je Homescreen-layout hè. Via ADW.Launcher zelf (als je die gebruikt) of met MyBackUpPro of zo. Van LauncherPro kan ik geen makkelijke backup maken en gebruik die dus ook nietspaceboy schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:15:
Gave uitleg! Thanks! Heb net gelijk BetterCut gekocht. Leuk, om 't weer 's ff helemaal "blits" te maken...

Scheelt je zoveel tijd bij een Rom upgrade en dergelijke!
(indien helemaal obvious: ignore
[ Voor 43% gewijzigd door Brad Pitt op 24-07-2010 14:31 ]
-verkeer topic
[ Voor 88% gewijzigd door pingkiller op 24-07-2010 18:42 ]
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Ik heb mijn Magic nu al bijna een jaar maar ik ben hem eigenlijk al goed zat.
Hij heeft heel veel vastlopers, en dan moet hij alles opnieuw inladen.
Hebben anderen hier ook last van of ben ik de enige?
En zijn er geen roms waarmee ik dit oplos?
[ Voor 9% gewijzigd door qwertyuio op 25-07-2010 14:09 ]
Kan iemand even korte uitleg geven over het aanmaken en gebruiken van een swappartitie? Ik snap snel dus het kan kort.
Je bedoelt de launcher opnieuw inladen? Even in spare parts keep launcher in memory aanvinken. Mijn standaard actie bij elke rom die ik flash.qwertyuio schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:08:
Ik heb mijn Magic nu al bijna een jaar maar ik ben hem eigenlijk al goed zat.
Backup maken van je Fat32 partitie op je computer, dan via de Amon_Ra recovery naar het partitioneer gedeelte gaan en daar een "leuke" indeling kiezen. Formaat van Swap is erg persoonlijk, draai nu zelf 64MB.pathfinder2k schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:59:
Kan iemand even korte uitleg geven over het aanmaken en gebruiken van een swappartitie? Ik snap snel dus het kan kort.
Je kan hierna ook het formaat van een eventuele Ext-partitie aangeven. Dit vind ik op een Magic niet echt nodig, je moet wel zo gruwelijk veel apps installeren om het geheugen vol te krijgen. Maar goed, je kán iets instellen, je hoéft het ook vaak niet te gebruiken. Kies dan gewoon iets kleins, 128MB of zo.
De rest wordt dan gewoon weer Fat32. Kopieër de bestanden weer terug van je PC naar de SD en klaar. Je hoeft niet te reflashen of zo, alles draait gewoon weer zoals ervoor. Alleen dat kopieëren kost wat tijd.
Mja, iets groter scherm, iets snellere CPU en GPU, wat is nou eigenlijk het verschil hè? (denial ftwTripleQ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:53:
Ikzelf heb nu een Samsung Galaxy
Enjoy it man!
Gheghe, thanks!Brad Pitt schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:04:
[...]
Mja, iets groter scherm, iets snellere CPU en GPU, wat is nou eigenlijk het verschil hè? (denial ftw)
![]()
Enjoy it man!
Net geinstalleerd. Ik merk geen verschil. Nog steeds FC's op de market. Enige verschil zo op het eerste gezicht is het enablen/disablen van je 2G/3G via de power-widget (ipv los via APNdroid).TripleQ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:53:
Voor de mensen die nog een htc magic hebben:
Cyanogenmod 6 RC2
Ikzelf heb nu een Samsung Galaxy
Mooi, thanks. Scheelt me weer gerommel. Geef maar een gil als er een goeie snelle stabiele 2.2 Rom isAlterMann schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:41:
Net geinstalleerd. Ik merk geen verschil. Nog steeds FC's op de market. Enige verschil zo op het eerste gezicht is het enablen/disablen van je 2G/3G via de power-widget (ipv los via APNdroid).
Tot die tijd draai ik gewoon lekker met 2.1. Froyo's JIT heeft toch geen enkele zin op onze telefoons, dus die zogenaamde tot-450%-sneller-zijn is aan ons sowieso niet besteedt. En buiten dat is het verschil erg gering.
Heb je wel een wipe gedaan? Hij is hier namelijk vliegensvlug (swap 48mb/swappiness 40) en heb geen force closes bij het gebruik van de market.AlterMann schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:41:
[...]
Net geinstalleerd. Ik merk geen verschil. Nog steeds FC's op de market. Enige verschil zo op het eerste gezicht is het enablen/disablen van je 2G/3G via de power-widget (ipv los via APNdroid).
alternativ
Als in? Überhaupt of relatief? Sneller dan een leuke 2.1 Rom? Kan mij dat laatste namelijk moeilijk voorstellenAlternativ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:25:
Hij is hier namelijk vliegensvlug
Ik heb met SuperD op 2.1 gezeten, reloadende homeapps en niet kunnen multitasken (nu kan dit ook liggen aan het feit dat ik alleen swap heb aangezet in de settings in SuperD en verder niets heb ingesteld) maar met swapper2 is de telefoon voor mijn gevoel sneller dan op 1.5. Multitask, home app in memory en gaan. Daarnaast had ik met Cyanogen 5.08 en SuperD last van problemen met de dialer (renice van het process en ik kon pas weer nummers zien) dat euvel is nu verholpen.Brad Pitt schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:28:
[...]
Als in? Überhaupt of relatief? Sneller dan een leuke 2.1 Rom? Kan mij dat laatste namelijk moeilijk voorstellen
alternativ
Nee, geen wipe. Ik zat al op RC1, dus het leek me niet echt nodig. Ach, misschien van het weekend maar even doenAlternativ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:25:
[...]
Heb je wel een wipe gedaan? Hij is hier namelijk vliegensvlug (swap 48mb/swappiness 40) en heb geen force closes bij het gebruik van de market.
Verwijderd
+1 same here.Brad Pitt schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:03:
[...]
Mooi, thanks. Scheelt me weer gerommel. Geef maar een gil als er een goeie snelle stabiele 2.2 Rom is
Tot die tijd draai ik gewoon lekker met 2.1. Froyo's JIT heeft toch geen enkele zin op onze telefoons, dus die zogenaamde tot-450%-sneller-zijn is aan ons sowieso niet besteedt. En buiten dat is het verschil erg gering.
Ik blijf net als jij lekker op de Froyo 2.1 ROM. Mocht de uiteindelijke final komen voor de 2.2, en door anderen als positief worden ervaren (snelheidswinst zal in ieder geval marginaal zijn) dan wil ik het nog wel overwegen op het op mijn foon te flashen.
Froyo 2.1?Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:25:
[...]Ik blijf net als jij lekker op de Froyo 2.1 ROM.
Froyo = 2.2
SuperE zal je wel bedoelenAlternativ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:46:
Ik heb met SuperD op 2.1 gezeten, reloadende homeapps en niet kunnen multitasken
Dit lukt met 2.1 ook welMultitask, home app in memory en gaan.
De Dialer is inderdaad notoir wat dat betreft. Hebben heel veel Roms last van. Eerst trillen, trillen, trillen en geluid en dán pas zien wie er daadwerkelijk belt. Da's nogal irritant ja.Daarnaast had ik met Cyanogen 5.08 en SuperD last van problemen met de dialer (renice van het process en ik kon pas weer nummers zien) dat euvel is nu verholpen.
Denk dat mijn puntje tussen 2.1 en Froyo verwarrend werkte
Super E inderdaad, probleem met de dialer is compleet weg onder Cyanogenmod 6Brad Pitt schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:21:
[...]
SuperE zal je wel bedoelenEn inderdaad, die Rom vond ik ook niet bijster geweldig. Zeker niet zonder Swap.
alternativ
Ik vind de wat trager werkende dialer onder 2.1 absoluut geen reden om te downgraden naar 2.2 echterAlternativ schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:38:
Super E inderdaad, probleem met de dialer is compleet weg onder Cyanogenmod 6
Heb trouwens gisteravond even deze aangeschaft. Ik had een nieuw klepje nodig (scheurtje) dus ik dacht hop ff accu'tje erbij. Voor een tientje kan ik weinig miskopen zou je zeggen.
Bewust of onbewust :-). Goed ik geef nog maar eens aan dat ik zeer tevreden ben met cyanogenmod, waar ik minder tevreden mee ben is Swapper 2, dat programma is echt bijster vervelend en komt constant met meldingen over root access acquired etc. Daar moet ik eens een oplossing voor gaan zoeken.Brad Pitt schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:32:
[...]
Ik vind de wat trager werkende dialer onder 2.1 absoluut geen reden om te downgraden naar 2.2 echter
alternativ
Retorisch, I presume?Alternativ schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:41:
Bewust of onbewust :-).
En een Swap-partitie aanmaken is geen optie dan?! Is toch veel makkelijker dan rommelen met Swapper?Goed ik geef nog maar eens aan dat ik zeer tevreden ben met cyanogenmod, waar ik minder tevreden mee ben is Swapper 2, dat programma is echt bijster vervelend en komt constant met meldingen over root access acquired etc. Daar moet ik eens een oplossing voor gaan zoeken.
Ja verdraaid nog aan toe ik heb een swap partitie maar geen idee hoe ik dat makkelijk kan instellen, daarnaast las ik op het cyanogenmod forum dat er wat problemen zijn met userinit.sh (wordt te laat geladen) waardoor Swapper in deze uitkomst biedt, neemt niet weg dat ik het een lelijk on-gebruiksvriendelijk programma vind.Brad Pitt schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:27:
[...]
Retorisch, I presume?![]()
[...]
En een Swap-partitie aanmaken is geen optie dan?! Is toch veel makkelijker dan rommelen met Swapper?
alternativ
Oh ok... Ja heb Cyanogen's Rom te kort gedraaid om het nog persoonlijk te weten of het was gelukt maar heb je Firerat's patch ook al gedraaid? Zal vast wel, zo niet: bestand in je root en in een terminal intikken:Alternativ schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:47:
Ja verdraaid nog aan toe ik heb een swap partitie maar geen idee hoe ik dat makkelijk kan instellen, daarnaast las ik op het cyanogenmod forum dat er wat problemen zijn met userinit.sh (wordt te laat geladen) waardoor Swapper in deze uitkomst biedt, neemt niet weg dat ik het een lelijk on-gebruiksvriendelijk programma vind.
su
sh /sdcard/fr-patch134.txt swap
Na een reboot zou je dan een actieve Swap-partitie moeten hebben. Weet nog wel dat ik problemen had met een Rom, weet niet meer of dat Cyanogen 6 was. Met andere 2.2 Froyo Rom's werkte de patch wel gewoon.
Erg benieuwd hoe de capaciteit in de werkelijkheid gaat zijn! Als ie echt goed is (beter dan de standaard accu) haal ik er ook eentje, om dan bijvorbeeld 480/614Mhz te kunnen draaien of zopathfinder2k schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:20:
Heb trouwens gisteravond even deze aangeschaft. Ik had een nieuw klepje nodig (scheurtje) dus ik dacht hop ff accu'tje erbij. Voor een tientje kan ik weinig miskopen zou je zeggen.
Moet ie het wel een dag uithouden
[Edit] Oops had moeten multiquoten, my bad, teveel dingen open enzo
[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 28-07-2010 16:09 ]
Werkt primaBrad Pitt schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:51:
[...]
Oh ok... Ja heb Cyanogen's Rom te kort gedraaid om het nog persoonlijk te weten of het was gelukt maar heb je Firerat's patch ook al gedraaid? Zal vast wel, zo niet: bestand in je root en in een terminal intikken:
su
sh /sdcard/fr-patch134.txt swap
Na een reboot zou je dan een actieve Swap-partitie moeten hebben. Weet nog wel dat ik problemen had met een Rom, weet niet meer of dat Cyanogen 6 was. Met andere 2.2 Froyo Rom's werkte de patch wel gewoon.
alternativ
Mooi! Heb bij deze patch wel zelf de Swappiness op 30 gezet, dan wordt er ietsjes minder "agressief" geswapped dan met de normale waarde van 60. Je kan hier ook een beetje mee experimenteren. Gewoon de txt openen met bijv. Notepad++ en dan weer opslaan en de Swap uit-en weer aan zetten. Maar denk niet dat het een wezenlijk verschil zal zijn dus gewoon op 30 laten staan kan gewoon. Ik vind het prima werken zo
Ik ook... maar goed... 10 euro.Brad Pitt schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:08:
[...]
Twijfel persoonlijk meestal erg aan de opgegeven waardes van die dingen.
Ja maar, 3200mAh!? Da's dubbele van wat we nu hebben. Kan me dat niet voorstellen. Sceptisch als ik ben denk ik dat deze zelfs minder lang mee zal gaan. Of erg warm wordt, weet ik het. Maar ben wél mega benieuwd
Swappiness had ik al aangepast naar 40Brad Pitt schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:41:
[...]
Mooi! Heb bij deze patch wel zelf de Swappiness op 30 gezet, dan wordt er ietsjes minder "agressief" geswapped dan met de normale waarde van 60. Je kan hier ook een beetje mee experimenteren. Gewoon de txt openen met bijv. Notepad++ en dan weer opslaan en de Swap uit-en weer aan zetten. Maar denk niet dat het een wezenlijk verschil zal zijn dus gewoon op 30 laten staan kan gewoon. Ik vind het prima werken zo
alternativ
die 3200mAh is dan ook twee keer zo groot in formaat, je krijgt er niet voor niks een ander klepje bij
ben benieuwd hoeveel dikker en zwaarder je telefoon dan wordt
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Die "30" was reeds mijn aanpassingAlternativ schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:13:
Swappiness had ik al aangepast naar 40, stond in de originele patchfile volgens mij wel op 30.
Owww dat was me even ontgaan... Dat zou een behoorlijke dealbreaker zijn als ie echt veel dikker zou worden!JarlSX schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:41:
die 3200mAh is dan ook twee keer zo groot in formaat, je krijgt er niet voor niks een ander klepje bij
Ik vraag me dus af of hij dikker zal worden... afwachten.Ecell is a British company that designs and manufactures innovative and cutting edge equipment for your digital lifestyle. All Ecell products offer you innovation, quality and increased freedom.
Replace your HTC Magic 1340mAh standard capacity battery with our extended life high capacity 3200mAh battery. Our battery is a direct replacement and will fit into your HTC Magic perfectly.
Charges and functions more than the HTC Magic original battery. Ecell high capacity replacement batteries are each designed & tested to ensure performance and quality.
Our extended battery is bundled with a replacement back cover so you can replace your cracked, marked, scratched, or damaged HTC Magic without compromising its pristine look.
Aan het plaatje te zien nogal duidelijk een "yes"pathfinder2k schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:20:
Ik vraag me dus af of hij dikker zal worden... afwachten.
Maar hij comprimised mijn pristine look nietBrad Pitt schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:48:
[...]
Aan het plaatje te zien nogal duidelijk een "yes"Nieuwe kapje is veel hoger dan de standaard versie
Even een schaamteloze crosspost omdat ik in het Desire topic zat te prutsen 
*Hier wordt een tutorial naar me toe geschopt met wat motivational talk*Goed, ik wil binnenkort mijn HTC Magic 32B gaan rooten en een custom rom gaan draaien om hem wat sneller te maken, 1.6 is met toch net iets te traag. Alleen als ik dan lees wat je allemaal moet doen voordat je een nieuwe ROM aan de praat hebt schrik ik toch wel een beetje terug!
Downgraden naar 1.5, bootloader installeren, Android SDK, custom roms flashen, er zijn zoveel stappen! Lees ik wel de goede handleidingen?
Ik ben opzoek naar een ROM die eigenlijk het zelfde is qua uiterlijk en interface als de orginele ROM, alleen wil ik dus 2.1 ipv 1.6, om de boel wat vlotter te laten draaien. Ik zat te denken aan Cyanogen omdat ik daar goede verhalen over hoor, maar als ik het goed begrijp is die niet zo 'kaal' als ik zou willen. Als ik wat gerichte googletermen probeer komt daar niks uit waar ik wijzer van word. Heeft iemand misschien een hintje naar wat ik zou moeten vinden?
Top, in die tutorial lijkt het een stuk makkelijker! Ik ga die eens proberen met Cyanogen. Dan kan ik later altijd nog een ROM erop flashen die meer aan mijn eisen voldoet, maar dan weet ik een beetje hoe het moet Bedankt!
EDIT: Gelukt, en works like a charm. Er zit me nog iets te veel fancy work op die ROM, maar dat moet vast wel te regelen zijn
M'n vraag is dus ook, is het dus Magic eigen dat het toetsenbordje wat lagt en hebben meer mensen last van een traag ladend homescreen met Cyanogen 5.0.8?Na wat gespeel zijn er een paar dingetjes die wat cluncky aanvoelen. Zo is de vertraging van Homebutton indrukken en daadwerkelijk naar home gaan erg groot. Eenmaal daar aangekomen moet ik even wachten voordat alle widgets etc worden ingeladen. Daarnaast heb ik ook nog steeds last van een keyboard dat lagt. Ik typ vrij vlot, maar de tekst hobbelt er een beetje achteraan. Is dit op te lossen met een alternatief keyboard, of is dit gewoon Magic eigen? Voor de rest is door menu's scrollen en menu's laden supersnel, en dat bevalt me goed. Ook laad de camera supersnel, en de gallery staat ook snel vol met foto's.
Nog een beetje gemengde gevoelens dus, maar overwegend positief
Yes, dit heb ik ook. Tot nu toe met alle Roms wel in meerdere of mindere mate gehad.omgwtfbbq schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:47:
M'n vraag is dus ook, is het dus Magic eigen dat het toetsenbordje wat lagt
Niet als je het Homescreen in memory lockt vanuit SpareParts. Ook Swap aanzetten wil nogal helpen.en hebben meer mensen last van een traag ladend homescreen met Cyanogen 5.0.8?
Swap aanzetten, zit dat standaard in de ROM of moet ik daar iets voor uit de Market halen (Zoals ik op google lees?)
Als je reeds een Swap-partitie hebt kan het ook op deze manier. Zo niet, dan eerst die partitie aanmaken
Verwijderd
Lijkt het maar zo, of duurt het nou toch best wel lang totdat de final van CM komt met FroYo?
Mag er eerst nog wel heel wat aan gebeuren IMHO. Ben weer lekker terug naar Eclair en couldn't be happierVerwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:02:
Lijkt het maar zo, of duurt het nou toch best wel lang totdat de final van CM komt met FroYo?
Ik heb trouwens mijn nieuwe batterij uit de UK met alternatief klepje. Mijn god wat wordt die telefoon daar lelijk van. :-) Accu nog niet echt kunnen testen maar het lijkt erop dat 'ie het zeker niet langer volhoudt dan de stockaccu. Toch maar €10,-... misschien een extra htc accu'tje op de kop tikken.
Timing! Wilde het nét gaan vragen deze ochtend!pathfinder2k schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:24:
Ik heb trouwens mijn nieuwe batterij uit de UK met alternatief klepje.
As expected...Mijn god wat wordt die telefoon daar lelijk van. :-)
Expected as wellAccu nog niet echt kunnen testen maar het lijkt erop dat 'ie het zeker niet langer volhoudt dan de stockaccu.
Zou er niet teveel geld meer in pompen en lekker wachten op de next gen phones. Althans, da's mijn planningToch maar €10,-... misschien een extra htc accu'tje op de kop tikken.
Brad, ben wel benieuwd op welke jij wacht? Ik zit ook al steeds kwijlend te kijken naar die nieuwe phones die langskomen. HTC Evo. Desire HD. Etc... what to do... heb bij elke phone het idee dat er "binnenkort vast een nog vettere uitkomt". Die accu-duur blijft killing. Ik wil een telefoon die 2x zo dik is en 2x zo lang meegaat.Brad Pitt schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:46:
[...]
Zou er niet teveel geld meer in pompen en lekker wachten op de next gen phones. Althans, da's mijn planning
Wilde eerst de Desire kopen, totdat bleek dat Amoled's in zonlicht toch helemaal niet zo briljant zijn (integendeel) en het Pentile matrix gebeuren stoort mij mateloos. Toen zou het de Galaxy S worden, maar die heeft dezelfde nadelen qua scherm en ook nog eens touch-keys, en dat laatste haat ik echt.spaceboy schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:19:
Brad, ben wel benieuwd op welke jij wacht?
Dus ik wacht op een volgende serie met 4 inch scherm, liefst zonder Pentile-gedoe, met normale toetsen.
Een telefoon die aan alles voldoet zal er uiteraard niet gaan komen, zodat er wat betreft een van de genoemde dingen een compromis zal moeten worden gemaakt
Nee, dan weet ik dat. Want als jij straks geen Magic meer hebt, dan kom je vast niet meer in dit topic en dan weet ik niet meer wat ik met mijn Magic moet doen.Brad Pitt schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:26:
[...]
Wilde eerst de Desire kopen, totdat bleek dat Amoled's in zonlicht toch helemaal niet zo briljant zijn (integendeel) en het Pentile matrix gebeuren stoort mij mateloos. Toen zou het de Galaxy S worden, maar die heeft dezelfde nadelen qua scherm en ook nog eens touch-keys, en dat laatste haat ik echt.
Dus ik wacht op een volgende serie met 4 inch scherm, liefst zonder Pentile-gedoe, met normale toetsen.
Een telefoon die aan alles voldoet zal er uiteraard niet gaan komen, zodat er wat betreft een van de genoemde dingen een compromis zal moeten worden gemaaktWaarbij normale toetsen eigenlijk pré nr. 1 is voor mij.
LOL! Zat andere enthousiastelingen hier volgens mij hoor!spaceboy schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:30:
Nee, dan weet ik dat. Want als jij straks geen Magic meer hebt, dan kom je vast niet meer in dit topic en dan weet ik niet meer wat ik met mijn Magic moet doen.
Sowieso niet heel erg veel te rommelen lately vind ik. Al worden de 2.2 Roms wel in een rap tempo beter en beter. Vind Chromatic 4.2 al veel beter draaien dan 4.1 en de net gereleasde 4.3 zal wel weer daar boven staan. Nog niet geprobeerd echter, morgen of vanavond misschien even doen. Verder is het maar een beetje Meta-en Ninjamorphen, tweaken, rommelen en zo toch. Blijft toch het leukste aan dit hele gedoe!
Ik heb het geld om nu over te stappen naar een next gen device maar ik heb het mezelf gewoon verboden. Ik moet van mezelf dit abonnement uitzitten. Toch ben ik benieuwd wat we eind 2010... te zien gaan krijgen. Gingerbread... jam.
Ja, it only gets better he? Ik denk niet dat ik snel meer een 2-jarig abbo ga nemen. Zit nog echt takke-lang vast aan deze nare Magic...pathfinder2k schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:35:
Ik heb het geld om nu over te stappen naar een next gen device maar ik heb het mezelf gewoon verboden. Ik moet van mezelf dit abonnement uitzitten. Toch ben ik benieuwd wat we eind 2010... te zien gaan krijgen. Gingerbread... jam.
(ach, eigenlijk bevalt hij me nog prima, soms beetje kwijlen bij het groene gras van de buren kan altijd)
Geheel herkenbaar gevoelspaceboy schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:28:
Ja, it only gets better he? Ik denk niet dat ik snel meer een 2-jarig abbo ga nemen. Zit nog echt takke-lang vast aan deze nare Magic...
Even voor de zekerheid, ik heb een 32B (128mb geheugen) gekocht via Vodafone.nl in September.
Dan hoef ik dus geen goldcard te maken?
Als het goed is inderdaad niet nee. Relatief makkelijk mee te rooten en ROMmelenqwertyuio schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:48:
Je komt er tijdens het rooten ook vanzelf achter. Ik moest wel rooten volgens de goldcard methode met mijn in september vorig jaar aangeschafte magicqwertyuio schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:48:
Even voor de zekerheid, ik heb een 32B (128mb geheugen) gekocht via Vodafone.nl in September.
(ik heb dit overigens gedaan volgende methode van ivo jansen op het androidworld forum, mocht je er straks tegenaan lopen
Edit: overigens eind september gekocht in een vodafone winkel.. ondertussen heb ik het magic kamp eigenlijk verlaten en ben voor de (veeel) snellere motorola milestone gegaan
Voel me bijna een soort verader in dit topic gezien de discussie hier boven van mensen die nog ruim een jaar aan hun abonnement vastzitten. Ik zat in hetzelfde schuitje, maar hield het niet meer uit en wilde iets snellers, echt belachelijk eigenlijk
[ Voor 29% gewijzigd door kohan op 13-08-2010 17:25 ]
Verwijderd
Ik zit al een tijdje op de CM met 2.1 (CM-mod 5.0.7-DS) en wil nu eens kijken voor een andere ROM. De laatste tijd heb ik spontane reboots, en zelfs af en toe complete vastlopers!
Nu zie op de site van androidspin link dat er 6 ROMS zijn met 2.2 FroYo versie. Echter vraag ik mij af welke ROM NL taal in heeft zitten, en of het ook stabiel is.
Ik had in de eerste instantie besloten om te wachten met het "upgraden" van mijn huidige ROM, zodra de RC versie uit zou komen van de FroYo. Echter duurt het naar mijn idee allemaal nu wel veel te lang
Ervaringen over één van de ROMS met FroYo hoor ik graag!
Nu zie op de site van androidspin link dat er 6 ROMS zijn met 2.2 FroYo versie. Echter vraag ik mij af welke ROM NL taal in heeft zitten, en of het ook stabiel is.
Ik had in de eerste instantie besloten om te wachten met het "upgraden" van mijn huidige ROM, zodra de RC versie uit zou komen van de FroYo. Echter duurt het naar mijn idee allemaal nu wel veel te lang
Ervaringen over één van de ROMS met FroYo hoor ik graag!
Draai nu Chromatic 4.3, die is ook gewoon in het NL. Draait op zich wel okay, alleen het opstarten van apps zou wat sneller kunnen, zit soms een paar seconden te kijken naar een zwart scherm. Met Swap (staat standaard aan, vind ik netjes) is het een prima Rom. Zou echter ook kunnen dat de Rom juist door die Swap wat trager aanvoelt. Sommige mensen in dat XDA-forum zeggen dan ook dat je Swap moet uitzetten en alleen Compcache moet gebruiken. Als je dat doet kan je echter maar één applicatie tegelijk draaien, alles wordt gequit zodra je ook maar even wisselt.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:44:
Echter vraag ik mij af welke ROM NL taal in heeft zitten, en of het ook stabiel is.
Ga vandaag weer terug naar Chromatic 3.9.1.1, zie niet helemaal de meerwaarde van Froyo op onze telefoons, zowel niet qua gebruiksgemak dan wel uiterlijk. JIT is sowieso geheel useless, op zinloze benchmark results na.
Dank voor de onderbouwing waarom ik niet naar FroYo hoef over te stappen. Ik draai nu zelf SuperE 1.03 zonder veel aanpassingen en dat gaat eigenlijk best soepel en probleemloos.Brad Pitt schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:35:
[...]
Draai nu Chromatic 4.3, die is ook gewoon in het NL. Draait op zich wel okay, alleen het opstarten van apps zou wat sneller kunnen, zit soms een paar seconden te kijken naar een zwart scherm. Met Swap (staat standaard aan, vind ik netjes) is het een prima Rom. Zou echter ook kunnen dat de Rom juist door die Swap wat trager aanvoelt. Sommige mensen in dat XDA-forum zeggen dan ook dat je Swap moet uitzetten en alleen Compcache moet gebruiken. Als je dat doet kan je echter maar één applicatie tegelijk draaien, alles wordt gequit zodra je ook maar even wisselt.
Ga vandaag weer terug naar Chromatic 3.9.1.1, zie niet helemaal de meerwaarde van Froyo op onze telefoons, zowel niet qua gebruiksgemak dan wel uiterlijk. JIT is sowieso geheel useless, op zinloze benchmark results na.
Het is alleen jammer dat de uitgebreidere Call History van SuperD er niet meer in zit. Bij SuperD kon je alle ontvangen, geplaatste of gemiste oproepen per contact bekijken.
#StopBurningStuff
Chromatic 4.4 zou je voor de lol wel eens kunnen proberen. Draai die sinds gisternacht en is verrassend okay. Swap staat automatisch aan, alles loopt best goed. Jammer van de iets doorgeslagen grafische customization maar ook daar is wel weer iets aan te doen natuurlijk. Accuduur is wel brak, maar da's met alle 2.2 Roms zo._WgV_ schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:35:
Dank voor de onderbouwing waarom ik niet naar FroYo hoef over te stappen.
Is gewoon gebaseerd op Cyanogen RC3 trouwens, dus ook die zou je kunnen doen, geen idee hoe die is echter.
Heb Rom Manager nu op mijn Magic geinstalleerd ( Hier staat 5.0.7-DS op ) Nou wou ik een andere versie downloaden doormiddel van dit programma ( cyanogenmod 6.0.0-RC2 ) maar zodra mijn telefoon reboot blijft hij hangen in het rode vodafone scherm en komt niet verder.. Iemand die weet hoe ik dit oplos?
Hoe lang wacht je? Kan echt takke-lang duren...souljah1h schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:58:
Heb Rom Manager nu op mijn Magic geinstalleerd ( Hier staat 5.0.7 op ) Nou wou ik een andere versie downloaden doormiddel van dit programma ( cyanogenmod 6.0.0-RC2 ) maar zodra mijn telefoon reboot blijft hij hangen in het rode vodafone scherm en komt niet verder.. Iemand die weet hoe ik dit oplos?
Ik denk dat ik ongeveer 10 - 15 minuten heb gewacht..spaceboy schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:04:
[...]
Hoe lang wacht je? Kan echt takke-lang duren...
Ik had er RA Recovery erop staan maar heb via Rom Manager Clockworkmod 2.5.0.1 geinstalleerd.. Kan dit een probleem geven? Omdat ik de RA Recovery niet heb verwijderd.. of doet dat programma dat automatisch?
[ Voor 31% gewijzigd door souljah1h op 18-08-2010 23:10 ]
Als het te lang duurt.. WIPE! werkt echt, desnoods eerst alles wipen (cache, dalvik, data etc.. ) en opnieuw flashen.. En als je je google apps terug wil, apart flashensouljah1h schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:05:
[...]
Ik denk dat ik ongeveer 10 - 15 minuten heb gewacht..
Ik had er RA Recovery erop staan maar heb via Rom Manager Clockworkmod 2.5.0.1 geinstalleerd.. Kan dit een probleem geven? Omdat ik de RA Recovery niet heb verwijderd.. of doet dat programma dat automatisch?
☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
Stel ik WIPE, en hij blijft weer hangen in het vodafone scherm wat dan? Dan is me rom toch ook al weg.. en me data? dan kan ik er niks meer mee ( Tenminste dat neem ik aan, heb er niet zoveel verstand van )LocalJoost schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:12:
[...]
Als het te lang duurt.. WIPE! werkt echt, desnoods eerst alles wipen (cache, dalvik, data etc.. ) en opnieuw flashen.. En als je je google apps terug wil, apart flashen
[ Voor 9% gewijzigd door souljah1h op 19-08-2010 12:16 ]
Je kan vanuit de Amon_Ra recovery gewoon toch even álles wipen en dan direct daarna ook vanuit dié recovery een nieuwe Rom flashen? Kans is bijzonder klein dat ie daarna blijft hangen lijkt mij.souljah1h schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:06:
Stel ik WIPE, en hij blijft weer hangen in het vodafone scherm wat dan? Dan is me rom toch ook al weg.. en me data?
Maar ik wou het graag via rom manager doen..Brad Pitt schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:12:
[...]
Je kan vanuit de Amon_Ra recovery gewoon toch even álles wipen en dan direct daarna ook vanuit dié recovery een nieuwe Rom flashen? Kans is bijzonder klein dat ie daarna blijft hangen lijkt mij.
Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen