☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
[ Voor 98% gewijzigd door souljah1h op 19-08-2010 14:07 ]
Flashen via de recovery heb ik nog nooit gedaan, ben bang dat ik dan alles verprutsLocalJoost schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:46:
[...]
flashen via ROM manager zou niet mijn voorkeur hebben.. en daar kom je nu toch niet in, aangezien die blijft hangenDus ik zou het toch via recovery doen
Hoe simpel kan het zijnsouljah1h schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:36:
Flashen via de recovery heb ik nog nooit gedaan, ben bang dat ik dan alles verprutstenzij iemand een how-to heeft waarin het duidelijk staat beschreven
De how-to plus alle verdere benodigde dingen staan ook wel in het XDA Amon_Ra recovery topic hè.
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 19-08-2010 14:02 ]
Nickname does not reflect reality
Ja maar als je niet in de recovery komt gaat het lastig?Brad Pitt schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:01:
[...]
Hoe simpel kan het zijnJe gaat naar de recovery, even naar het Wipe gedeelte, wipe alles dat relevant is, kies hierna Flash Zip from SD-card, selecteer je Rom naar keuze en klaar
De how-to plus alle verdere benodigde dingen staan ook wel in het XDA Amon_Ra recovery topic hè.
Kom je ook niet in via een command prompt in de tools directory van de Android SDK en dan fastboot boot xxxxx.img doet en zo? Waarbij xxxxx naam is van de (Amon_Ra) recovery.souljah1h schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:08:
Ja maar als je niet in de recovery komt gaat het lastig?
Als je al niet in de recovery komt (power+home) zul je die eerst opnieuw moeten flashen.souljah1h schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:08:
[...]
Ja maar als je niet in de recovery komt gaat het lastig?
Booten in fastboot (power+back)Brad Pitt schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:22:
[...]
Kom je ook niet in via een command prompt in de tools directory van de Android SDK en dan fastboot boot xxxxx.img doet en zo? Waarbij xxxxx naam is van de (Amon_Ra) recovery.
als dat ook al niet werkt, klinkt het als ge-brickt/dood/kapot/bye-bye
en dan vanaf je PC (met android sdk geinstalleerd)
1
| fastboot flash recovery [naam van recovery image].img |
of via adb (weet niet of dat werkt als je niet kunt booten)
1
2
3
4
| kopieer de image naar je sdcard adb shell #mount -a (this can give back an error if you don't have an ext partition, don't worry about it and just proceed) #flash_image recovery /sdcard/[naam van recovery image].img |
Hier staat ook wel het een en ander: http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Magic_Rooting
Oh ja.. Geen garanties
[ Voor 33% gewijzigd door LocalJoost op 19-08-2010 16:48 ]
☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
Verwijderd
Ben wezen googlen onder verschillende namen om de powerbar terug te vinden, maar ik heb het idee dat ik het onder een compleet andere naam moet zoeken, want alles wat ik tot nu toe heb kunnen vinden lijken in de verste verte niet eens naar.
Iemand die het weet onder welke naam ik het moet zoeken?
PS: CM 6 met FroYo werkt heel goed! Snelheidswinst is marginaal, maar heeft wel een paar mooie toevoegingen (tweaks) om het allemaal naar je eigen smaak in te richten.
@BradPitt: JIT is idd ruk.
Die bar die Cyanogen er altijd ingooide heet volgens mij Extended Controls. Gewoon te downloaden in de market (er zijn ook genoeg alternatieven voor deze app trouwens)Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 08:19:
In de eerdere CM ROMS had je altijd een soort "powerbar" waarbij je de wifi, GPS, screenlight, en bauwtand kon bedienen. Nu echter heb ik de laatste versie van CM binnen met FroYo, maar helaas is deze zonder die powerbar
Ben wezen googlen onder verschillende namen om de powerbar terug te vinden, maar ik heb het idee dat ik het onder een compleet andere naam moet zoeken, want alles wat ik tot nu toe heb kunnen vinden lijken in de verste verte niet eens naar.
Iemand die het weet onder welke naam ik het moet zoeken?
Verwijderd
TNX. dat zoekwoord "extended Controls" had ik niet gebruikt in de market. Wel veel varianten daarop. Ben blij dat ik em nu heb!kohan schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 09:52:
[...]
Die bar die Cyanogen er altijd ingooide heet volgens mij Extended Controls. Gewoon te downloaden in de market (er zijn ook genoeg alternatieven voor deze app trouwens)
Sefyu schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 01:13:
Ik heb enkele dagen geleden CM 6 RC3 geflasht naar mijn 32B, pijnloos proces. Moet zeggen dat 'ie wel lekker draait. Af en toe wat traag als 'ie lang ongebruikt in m'n broekzak heeft gezeten, maar ik heb het vermoeden dat dat door TasKiller of juicedefender komt. Daarnaast raad ik iedereen LauncherPro aan, scroller gaat soepeler, homescreens zijn sneller en de app drawer is sneller.
Zijn de guides om te rooten nog steeds actueel, of is daar iets gemakkelijkers voor gekomen? En welke 2.1 of 2.2 rom kan ik het best gebruiken (goede balans voor snelheid/gebruiksvriendelijkheid en stabiliteit.).
Alvast bedankt
*komt er nog een officiele update voor deze telefoons? Dat vind ik toch wel het grootste nadeel van HTC en andere fabrikanten, veel beloftes, maar weinig updates die daadwerkelijk komen. Gezeik was er met windows mobile ook al.
[ Voor 18% gewijzigd door DarkShadow op 24-08-2010 17:58 ]
Als je met Swap draait niet nee. Anders is Froyo op een Magic echt een single-task affair. Zodra je een app eventjes verlaat wordt ie meteen gesloten. Multi-tasken is vrijwel onmogelijk. Compcache helpt iets, niet alles.adgjm schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:43:
In FroYo doen de taskkillers het meestal niet meer ;-) Heb je nu ook echt niet meer nodig op je Magic hoor.
Ik heb voor het rooten de handleiding op Cyanogenmod.com gebruikt. Check eerst even of je een 32B of 32A Magic hebt, zie hier hoe. Waarschijnlijk heb je een 32B, dan kun je 'm rooten volgens deze handleiding. Volg Non-TMobile 32B Magics and ION/ADP2, vond ik persoonlijk makkelijker dan de eerst beschreven methode.DarkShadow schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:55:
Hallo, mijn kleine broertje heeft een HTC Magic gekocht voor 110 euro (2e hands). Hij is vodafone branded. Nu zit er nog Android 1.6 op en ik dacht eraan om er 2.1 of 2.2 op te zetten, maar ik ben nog niet bepaald wegwijs in het hele android gebeuren (zelf iphone).
Zijn de guides om te rooten nog steeds actueel, of is daar iets gemakkelijkers voor gekomen? En welke 2.1 of 2.2 rom kan ik het best gebruiken (goede balans voor snelheid/gebruiksvriendelijkheid en stabiliteit.).
Alvast bedankt
*komt er nog een officiele update voor deze telefoons? Dat vind ik toch wel het grootste nadeel van HTC en andere fabrikanten, veel beloftes, maar weinig updates die daadwerkelijk komen. Gezeik was er met windows mobile ook al.
Froyo ROM, ik draai op het moment [FAST][STABLE]SpeedTeam Froyo [v3.1.1][OFFICIAL RELEASE][8/23/10], draait behoorlijk vlotjes hier, is gebaseerd op Cyanogenmod6.
Bedankt voor de reactie, ik ga het nu proberenJorik90 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:06:
[...]
Ik heb voor het rooten de handleiding op Cyanogenmod.com gebruikt. Check eerst even of je een 32B of 32A Magic hebt, zie hier hoe. Waarschijnlijk heb je een 32B, dan kun je 'm rooten volgens deze handleiding. Volg Non-TMobile 32B Magics and ION/ADP2, vond ik persoonlijk makkelijker dan de eerst beschreven methode.
Froyo ROM, ik draai op het moment [FAST][STABLE]SpeedTeam Froyo [v3.1.1][OFFICIAL RELEASE][8/23/10], draait behoorlijk vlotjes hier, is gebaseerd op Cyanogenmod6.
Man wat een gedoe, kan ik niet gewoon androot gebruiken voor de htc magic van vodafone (32b). Op het moment krijg ik het nog niet eens voor elkaar dat windows 7 de telefoon herkent. Ik krijg telkens een error dat een bepaald pad niet gevonden kan worden bij het installeren van de drivers van htc zelf

edit: Eindelijk werken de drivers, maar nu kan ik nog steeds niet mn phone of mn sd card benaderen via windows, is dat normaal? Verder ziet htc sync mijn tel nog steeds helemaal niet.
Onder OS X kan ik mn sd card dus wel mounten, onder windows geeft hij aan dat hij dat stomme ding herkent, maar mounten ho maar, als ik in android kies voor het koppelen geeft hij aan dat hij de sd card voorbereid, hij ziet de tel als opslagapparaat, maar het ding verschijnt nooit onder windows.
edit 2: htc drivers en htc sync verwijderd en ineens lukt het wel

Alleen ziet hij nu niets meer als ik adb devices doe.
[ Voor 33% gewijzigd door DarkShadow op 28-08-2010 17:58 ]
Nu vroeg ik me echter af wat ik kan doen aan optimaliseren, heb veel gelezen over swapper, jit en compache. Dat laatste staat aan. Nu is de performance ok, zie niet veel verschil met android 1.6, maar wel lekker meer mogelijkheden. Hoe zit dat met partitioneren?
Brad (e.a. die er ervaring mee hebben), met dat backup-proggie, behoud je dan ook je sms'jes? Hoe heette dat ding ook alweer? MyBackup Pro toch? Ik heb namelijk een aantal belangrijke smsjes die ik echt wil bewaren... Gaat dat 100% goed?
[ Voor 7% gewijzigd door spaceboy op 28-08-2010 20:27 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ja die gebruik ik ook altijd. Ging tot nu toe 100% van de keren goed maar had bij Cyanogen RC2 wel wat gedoe. Kreeg bij het restoren een foutmelding bij mensen waar meer dan 200 SMSjes bij stonden, heel vaag. Geen idee hoe dat bij de final is, nog niet geïnstalleerd. Ben weer even terug naar Donut zelfsspaceboy schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:25:
Brad (e.a. die er ervaring mee hebben), met dat backup-proggie, behoud je dan ook je sms'jes? Hoe heette dat ding ook alweer? MyBackup Pro toch? Ik heb namelijk een aantal belangrijke smsjes die ik echt wil bewaren... Gaat dat 100% goed?
Een apps partitie van 2GB is echt onzinnig, tenzij je 2000 applicaties wilt gaan installeren. Iets van 256MB is al overkill, maar ieder zijn ding natuurlijkDarkShadow schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:57:
Ik heb in de recovery boot een swap partitie aangemaakt van 128 mb en een ext partitie van 2gb (is toch voor apps installeren). Hoe kan ik nu apps op de sd card installeren en hoe kan ik van die swap partitie gebruik maken?
Swap kan je eventueel aanzetten met het script van FireRat. Een Swap van 128MB wordt overigens ook ten zeerste afgeraden
Swap heb ik op 32MB, SD kaart geformatteerd vanuit Amon Ra recovery.
Nu is het dan natuurlijk wel handig als ik er 2.2 op kan zetten, nu zie ik vaak cyagonmod voorbij komen, maar op andere forums zie ik modaco ook vaak voorbij komen. Heeft iemand beide al eens geprobeerd, en met welke had je de beste ervaringen qua stabiliteit/snelheid? Andere mods mogen natuurlijk ook altijd aangeraden worden.
(tegen het einde van dit jaar koop ik waarschijnlijk wel 1tje dat wat sneller is en dan komen er normaal een paar leuke toestelletjes aan)
Nou ja, of je moet houden van mail checken, hey een Whatsapp bericht, mail sluiten, Whatsapp openen, reageren, Whatsapp sluiten, mail openen, verder lezen, hey weer een berichtje, mail sluiten, Whatsapp openen, reageren, Whatsapp sluiten, verder mail lezen etc.
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 29-08-2010 21:23 ]
In de Cyanogen Rom zit dat ingebakken, kan je aanzetten dmv 'Swappy' in een terminal. Compcache moet uit ja.DarkShadow schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:01:
Waar kan ik vinden hoe je swap aanzet? Zet je compcache dan weer uit? En hoe pas je swappiness aan?
Ah, shit. Goeie tip wel! Want het gaat me JUIST om de 1200+ sms'jes van m'n vriendin die ik echt WIL bewaren. Dan ga ik gewoon niet over naar een nieuwe CM... Heb je heel toevallig al info over de final icm 200+ sms'jes? (of iemand anders)Brad Pitt schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 01:15:
[...]
Ja die gebruik ik ook altijd. Ging tot nu toe 100% van de keren goed maar had bij Cyanogen RC2 wel wat gedoe. Kreeg bij het restoren een foutmelding bij mensen waar meer dan 200 SMSjes bij stonden, heel vaag. Geen idee hoe dat bij de final is, nog niet geïnstalleerd. Ben weer even terug naar Donut zelfs
[...]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Cool! Thx.Brad Pitt schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:17:
Zal straks een oude SMS-backup terugzetten naar Cyanogen 6 Final. Zei het trouwens verkeerd in de vorige post, het terugzeten naar Chromatic 4.4 (ook een 2.2. Rom) ging niet goed... Dus wellicht dat het nu wel goed gaat. Moet nog even wat rommelen, laat het zo weten

Let wel, dit heb ik vreemd genoeg óók met SMS Backup and Restore, "dus" het ligt niet aan MyBackUp.
[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 30-08-2010 10:37 ]
ah, en ik moet denk ik de sd card opnieuw formatteren? Aangezien 128mb dus blijkbaar teveel is...Brad Pitt schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:22:
[...]
In de Cyanogen Rom zit dat ingebakken, kan je aanzetten dmv 'Swappy' in een terminal. Compcache moet uit ja.
Je kan hem ook zo laten aangezien deze Rom niet de hele Swap gebruikt maar slechts de helft. Ben nu ook alles weer opnieuw aan het indelen met een 96MB Swap. Echt super irritant. JIT krijg ik ook niet uit. Dus er zal wel weer een versie 6.01 aankomen binnenkort.DarkShadow schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:03:
ah, en ik moet denk ik de sd card opnieuw formatteren? Aangezien 128mb dus blijkbaar teveel is...
Fix permissions al gedaan (via ROM Manager) en ook al 2 reboots, maar zonder succes. Wat kan ik nog doen om de market weer aan de praat te krijgen??
Dat had ik de eerste keer ook, daarna de google apps opnieuw gedownload en de boel opnieuw gewiped en geïnstalleerd, daarna werkte het OK.rb338 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:25:
Hm, net CM6 final op m'n vriendin haar Magic gezet. Werkt lekker, behalve de Market: die start niet op
Fix permissions al gedaan (via ROM Manager) en ook al 2 reboots, maar zonder succes. Wat kan ik nog doen om de market weer aan de praat te krijgen??
Hoe weet je dat JIT aan staat dan? Draai eens een dalvikvm -help in een terminal en geef die output eens?Wussie schreef op woensdag 01 september 2010 @ 02:31:
CM6 final werkt hier lekker hoor tot zoverre, draai met swap (volgens firerat's script) en JIT, zonder compcache en het lijkt best wel aardig te werken allemaal.
Ja dat zou je denkenSefyu schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:06:
Als je JIT aanzet in je preferences lijkt het me dat het gewoon aan staat?
*help text*Brad Pitt schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:09:
[...]
Hoe weet je dat JIT aan staat dan? Draai eens een dalvikvm -help in een terminal en geef die output eens?
Configured with: debugger profiler hprof jit show_exception=1
Dalvik VM init failed (check log file)
oh...
edit: na dalvikvm -help gerunt te hebben staat er '-67' (of naja, een nummer wat zo af en toe verandert en het is zo te zien niet battery percentage) in m'n taskbar, hoe krijg ik dat weer weg
[ Voor 20% gewijzigd door Wussie op 01-09-2010 22:04 ]
Die -67 aanduiding heeft niets te maken met de dalvikvm test hoor
[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 02-09-2010 10:47 ]
Brad Pitt schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:46:
Officieel zou er with_jit moeten staan. Maar deze output geeft ie bij mij ook, hoe het vinkje bij JIT ook staat. Dus of ie nu aan of uit staat, het vinkje werkt in ieder geval sowieso niet.
Die -67 aanduiding heeft niets te maken met de dalvikvm test hoorJe hebt waarschijnlijk bij de settings ipv de ontvangst-sterkte-in-streepjes het aantal dB's als aanduiding ingesteld.

Mijn uiteindelijk doel is om naar CM6 te gaan op deze telefoon.
Na wat leeswerk valt me op dat de stappen hierna verschillende uitwerkingen hebben. Kan iemand me vertellen is het zinnig is om een eng spl te flashen en zo ja welke het beste werkt met CM6?
Tevens - aangezien deze telefoon 5 minuten geleden nog helemaal stock was neem ik aan dat ik ook nog een radio moet flashen - ook hier lees is verschillende dingen over - kan iemand me vertellen welke radio nodig is voor CM6 ?
De SPL die er nu op staat is: HBOOT-1.33.0006 (SAPP10000)
De radio die er nu op staat is: RADIO-2.22.19.26I
Ik draai RA 1.7.0 als recovery image.
Hoe kan ik dit oplossen?
Toen ik me inlas over het rooten van mijn Magic (32B) las ik ook allerlei dingen over radio en SPL. Ik heb toen gewoon de guide van Cyanogen gevolgd: http://wiki.cyanogenmod.c...ide_-_HTC_Magic_%2832B%29 verder heb ik niks gedaan. Geen radio update/downgrade/upgrade, geen SPL (wat dat ook moge zijn), gewoon een werkende Magic met Froyo.JJans schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:45:
Ik heb net een stock Vodafone Magic geroot en de RA recovery image er op gezet.
Mijn uiteindelijk doel is om naar CM6 te gaan op deze telefoon.
Na wat leeswerk valt me op dat de stappen hierna verschillende uitwerkingen hebben. Kan iemand me vertellen is het zinnig is om een eng spl te flashen en zo ja welke het beste werkt met CM6?
Tevens - aangezien deze telefoon 5 minuten geleden nog helemaal stock was neem ik aan dat ik ook nog een radio moet flashen - ook hier lees is verschillende dingen over - kan iemand me vertellen welke radio nodig is voor CM6 ?
De SPL die er nu op staat is: HBOOT-1.33.0006 (SAPP10000)
De radio die er nu op staat is: RADIO-2.22.19.26I
Ik draai RA 1.7.0 als recovery image.
Ion/Mytouch 3G of HTC Magic
Ik heb het PVT32B model met HBOOT-133.004, moet ik gewoon de guide volgen en de eerste optie kiezen of voor HTC Magic gaan?
Bij mij ook, draai ondertussen CM6 draait heel lekker, zie hierboven iets over smsjes backuppen?Petertjuh schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:54:
Bij mij werkte de Mytouch3g optie.
Dat ging ook goed bij mij, heb de smsjes gedaan met mybackup pro.. De programma's met hun data heb ik met titanium back-up teruggezet en alles werkt hier.
Ik heb een 32B Magic, waar ik laatst geprobeerd heb een custom rom op te zetten (volgens DEZE tutorial ).
Alleen gaat het bij stap 6 fout, omdat m'n telefoon niet wil rebooten. Even eea uitgezocht, en ik blijk dus de 'perfected SPL' 1.33.0006 te hebben
Nou zag ik dat je dan een Goldcard moet maken ofzo, maar dat proces zag er wel vrij ingewikkeld uit. Iemand die me kan vertellen wat de makkelijkste manier is om m'n telefoon van 2.2 te voorzien?
Verwijderd
Weet iemand welke versie van Swype ik kan installeren? Hier vind ik 3 verschillende: http://www.zenid.net/swype/
Heeft blijkbaar te maken met verschillende resoluties...
Heb onlangs nog een Magic geroot met dezelfde SPL, met deze tutorial. Heb je geen goldcard voor nodig.Het Vosje schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:28:
Hallo,
Ik heb een 32B Magic, waar ik laatst geprobeerd heb een custom rom op te zetten (volgens DEZE tutorial ).
Alleen gaat het bij stap 6 fout, omdat m'n telefoon niet wil rebooten. Even eea uitgezocht, en ik blijk dus de 'perfected SPL' 1.33.0006 te hebben![]()
Nou zag ik dat je dan een Goldcard moet maken ofzo, maar dat proces zag er wel vrij ingewikkeld uit. Iemand die me kan vertellen wat de makkelijkste manier is om m'n telefoon van 2.2 te voorzien?
Waarschijnlijk kan je niet in fastboot USB komen waardoor je je rom niet kan flashen.
Gebruik ROM Manager om cm recovery te installeren, je telefoon word nu wel gevonden in de usb modus waardoor je de AMONRA hiernaartoe kunt gooien. Hiermee installeer je CM6..
Met Quick boot kom je gegarandeerd in de recovery (als je het uitroepteken krijgt)
Alleen staan al die google apps er niet op, en kan ik die ook niet via de market downloaden. Terwijl ik wel die gapps.zip (stap 3 -> 6 ) gedaan heb, iemand een idee?
Universal Androot werkte echter als een TREIN! Ik heb nog nooit zó makkelijk geroot!
[ Voor 7% gewijzigd door gday op 15-09-2010 11:53 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Ik overweeg terug te gaan naar een andere ROM (non-froyo dan helaas), tenzij iemand natuurlijk nog tips voor me heeft
Vind dat persoonlijk een prima besluitrik schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:17:
Ik overweeg terug te gaan naar een andere ROM (non-froyo dan helaas), tenzij iemand natuurlijk nog tips voor me heeft
Alleen ben ik nu bang dat ik dan al mijn gegevens (smsjes etc. ) weer kwijtraak, hoe kan ik dat voorkomen??
Ik heb dezelfde soort problemen, draai trouwens nog wel RC3, nog niet de tijd genomen om de final te flashen.rik schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:17:
Ik heb nu een paar weken CM6 draaien op mijn Magic 32B, maar zo nu en dan is hij zo traag als dikke stront. Zeer regelmatig klapt m'n (Android) toetsenbord eruit. Dit had ik nog veel regelmatiger met BetterKeyboard, vandaar teruggegaan naar Android keyboard. Lijkt me een geheugen probleem, maar de weinige apps die ik erop heb staan heb ik al naar de geheugenkaart overgezet, compcache staat uit. Heb van de week nog clear Naviccache-actie uitgevoerd.
Keyboard wil dan idd vaak niet opkomen of reageert extreem traag(Better Keyboard), Handcent is ook behoorlijk traag, evenals Phonebook. Ik heb echter het vermoeden dat dit met de final veel minder erg is...
Backup maken/terug zetten met SMS Backup and Restore, MyBackup Pro, Titanium Backup, whatever?qwertyuio schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:43:
Ik heb een vraag, ik draai nu CM5.8 op mijn Magic maar nou wil ik upgraden naar een 2.2 rom.
Alleen ben ik nu bang dat ik dan al mijn gegevens (smsjes etc. ) weer kwijtraak, hoe kan ik dat voorkomen??
Verwijderd
Iemand enig vermoeden wanneer wij de final van CM tegemoet kunnen zien? Het blijft al een aardige tijd stil.Sefyu schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:43:
[...]
Ik heb dezelfde soort problemen, draai trouwens nog wel RC3, nog niet de tijd genomen om de final te flashen.
Keyboard wil dan idd vaak niet opkomen of reageert extreem traag(Better Keyboard), Handcent is ook behoorlijk traag, evenals Phonebook. Ik heb echter het vermoeden dat dit met de final veel minder erg is...
De final is er al een paar weken!Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:02:
[...]
Iemand enig vermoeden wanneer wij de final van CM tegemoet kunnen zien? Het blijft al een aardige tijd stil.
Plus is ook geen snelheidswonderSefyu schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:08:
De final is er al een paar weken!
Nu heb ik SuperD 1.11 (1.6), deze is lekker snel (zonder compache of swap), maar mis de mogelijk om meer dan 1 gmail account te koppelen.
Zou Froyo met een swap partitie veel uitmaken in performance? Of toch Eclair installeren?
De hoeveelheid werkgeheugen in de 32B Magic's is gewoon te weinig voor 2.x Helaas want ik zou graag van wat features gebruikmaken zoals Chrome-to-Phone en applicaties als WhatsApp kunnen draaien.
#StopBurningStuff
Draai zelf 1.11 met Swap aangezien dat toch net ff lekkerder multitask't.zx9r_mario schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:57:
Nu heb ik SuperD 1.11 (1.6), deze is lekker snel (zonder compache of swap), maar mis de mogelijk om meer dan 1 gmail account te koppelen.
Froyo zonder Swap is alleen mogelijk als je sado masochistische trekjes hebt IMHO. Met Swap draait het prima, maar niet zo snel als SuperD nee. Eclair draait ook okay, was erg tevreden over Chromatic 3.9.1.1 (Cya5-based).Zou Froyo met een swap partitie veel uitmaken in performance? Of toch Eclair installeren?
Ik heb Swapper2 icm Froyo gebruikt (swapfile op fat32), maar ik vond de performance niet veel bijster en de batterij was in notime leeg.Brad Pitt schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:17:
Froyo zonder Swap is alleen mogelijk als je sado masochistische trekjes hebt IMHO. Met Swap draait het prima, maar niet zo snel als SuperD nee. Eclair draait ook okay, was erg tevreden over Chromatic 3.9.1.1 (Cya5-based).
Maar sloop je de sd kaart niet met een swappartitie ivm veelvuldig schrijven?
Ik heb Chromatic geprobeerd, zonder swap draait deze al redelijk vlot, en er is meer geheugen vrij dan onder froyo.
Misschien een domme vraag: de roms voor de G1 32b zijn ook te gebruiken voor de Magic 32b?
[ Voor 20% gewijzigd door zx9r_mario op 25-09-2010 13:55 ]
Die zal inderdaad wel eerder "op" zijn ja. Maar ja, zonder Swap is het zinloos, dus het is niet anderszx9r_mario schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:27:
Maar sloop je de sd kaart niet met een swappartitie ivm veelvuldig schrijven?
Chromatic is m'n op één na favoriete Rom ja. Draait voor een 2.x Rom erg okay.Ik heb Chromatic geprobeerd, zonder swap draait deze al redelijk vlot, en er is meer geheugen vrij dan onder froyo.
Niet allemaal nee... Er moet wel bij staan dat het ook voor de Magic/Sapphire is. Is meestal echter wel het geval.Misschien een domme vraag: de roms voor de G1 32b zijn ook te gebruiken voor de Magic 32b?
MAAR..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=567023
Serieus, de beste ROM tot nu toe, supersnel, android 1.6. Voor de HTC Magic raad ik deze voor iedereen aan.
Less is more
Nou we gaan hem dan ook maar eens proberenkickassmen schreef op zondag 26 september 2010 @ 17:35:
Heb op m'n magic van vodafone ook een heel aantal ROM's geprobeerd, t/m 2.2 van CM. Echter, het was allemaal net niet, snelheid was matig, geheugen vaak vol, vaak wachten op start scherm.
MAAR..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=567023
Serieus, de beste ROM tot nu toe, supersnel, android 1.6. Voor de HTC Magic raad ik deze voor iedereen aan.
de nightlies van Cm werden wel sneller, maar toch geheugen problemen..
lekker snel en vrijwel alles draait.
alleen swype wil niet beginnen
games speel ik er niet op, dus boeit me niet erg veel.
Enige waar ik echt van baal is dat LauncherPro niet werkt. Maar ja, ADW is ook wel leuk te configgen op zich.
[ Voor 38% gewijzigd door Brad Pitt op 27-09-2010 11:02 ]
heb hier nu een backup van gemaakt dus kan zo terug.
Maar hij draait echt veel soepeler dan de laatste nightly van CM.
agenda en weer updaten weer automatisch elke nacht(bleef hiervoor op de dag van gister staan)
Wist niet dat ze nog werden verkocht....Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:05:
Net een t-for telecom foldertje gekregen.
HTC magic voor 130 euro !
[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 27-09-2010 20:32 ]
Verwijderd
Kan je me uitleggen wat het verschil is?Brad Pitt schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:32:
Helaas (uiteraard) ook de brakke Vodafone versie. Als het een 32A was had ik er eentje gehaald
de 32a heeft meer geheugenVerwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:46:
[...]
Kan je me uitleggen wat het verschil is?
vodafone heeft 192mb, 32a uit mijn hoofd 288mb
Ten eerste SparksMod, maar die is iets te ver gegaan met zijn aanpassen van de graphics vind ik. Heb heel wat dingen moeten NinjaMorphen tot het een beetje naar mijn zin was
Ten tweede de Rom die ik nu dan maar even tijdelijk draai, BiffMod 2.0. De versie voor de Magic (MT3G) resulteerde hier in een bootloop. Op het XDA forum hebben talloze mensen daar last van. Vreemd genoeg deed de 'normale' versie het gewoon prima.
Het is een heel basic Rom qua uitstraling, vind ik fijn. Kan je zelf een beetje rommelen wat je wilt
Ik heb nu SuperD erop, verschil met Dwang is niet enorm(ervaar ik)
Wel veel geheugen vrij terwijl er flink wat widgets draaien.
Over het algemeen ben ik er over te spreken..
Heb er niet zo heel veel widgets op staan, alleen SwitchPro, Beatutiful Widgets, Android Agenda en BattStatt.Petertjuh schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:29:
En draait die ook een beetje fatsoenlijk als je wat widgets gebruikt?

Plaatjes zijn het resultaat van wat NinjaMorph gedoe hoor, Rom ziet er standaard niet zo uit, gaat alleen even om de widgets...
SuperD is inderdaad nog steeds een van de fijnste Roms ja. Blijft ook redelijk lang acceptabel, sommige andere Roms kakken in na een tijdje aan te hebben gestaan. Deze BiffMod en SparksMod Roms zijn, net zoals alle andere Froyo Roms op een Magic, geen helden qua multi-tasken. Een app tijdelijk verlaten zal meestal resulteren in het sluiten van die app. Bij terugkomst moet er weer ingeladen worden. Een grotere Swap (draai nu 64MB, dat was voor SuperD prima) helpt dan wel maar vertraagt het geheel weer wat, zeker na langere tijd.Ik heb nu SuperD erop, verschil met Dwang is niet enorm(ervaar ik)
HTC_IME gebruik ik zowel op Donut als wel op Froyo ja. Werkt prima. Wel de goede versie nemen ofcourseadgjm schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:27:
Is iemand bekend met de HTC_IME_mod die rondgaat op XDA? Ben zelf benieuwd naar de extra functies, maar ik kan niet vinden of deze ook te draaien is op de 32B (donut of FroYo)
De normale HTC_IME is ook een goede, maar met deze kan je niet zo makkelijk switchen tussen verschillende languages bijvoorbeeld.
Ja, ik ook. Versie 27. Voor Donut. Of Froyo.adgjm schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:41:
ik heb het over de HTC_IME_MOD.. dus de versie met extra swipe functies ed.

En weer terug naar SuperD btw. Op BiffMod en SparksMod kun je maar één ding tegelijk. SuperD still ftw.
Gebruik slide-it en soms ook better Keyboard.
Brad Pitt schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:22:
[...]
Ja, ik ook. Versie 27. Voor Donut. Of Froyo.
Compcache moet continu geheugen (de)comprimeren. Dat kost uiteraard tijd. Uit is dan ook sneller, mits er vrij geheugen beschikbaar is. Een Froyo Rom zonder Compcache dan wel Swap zou ik enorm dapper vinden
Het enige probleem waar ik nu tegenaan loop met deze rom is dat m'n 3G-verbinding heel instabiel is. Soms werkt het, soms niet. Icoontje verdwijnt dan ook. Ik kan het met APN-droid wel weer uit en aan zetten, maar dat helpt ook niet altijd (en soms als APN-droid zegt dat de connectie uit is krijg ik het 3G-icoon en andersom
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen