• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:37:
JIT op een Magic is dan ook geheel useless hè, zoals al vaker aangegeven. Puur en alleen om een leuke Linpack benchmark-score te halen kan je het aanzetten, om het erna weer even hard op off te zetten :)

Compcache moet continu geheugen (de)comprimeren. Dat kost uiteraard tijd. Uit is dan ook sneller, mits er vrij geheugen beschikbaar is. Een Froyo Rom zonder Compcache dan wel Swap zou ik enorm dapper vinden :P
Swap staat wel aan, geloof ik, heb ik iig een swap partitie aangemaakt bij het partitioneren van m'n SD-kaart

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Sefyu schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:46:
Swap staat wel aan, geloof ik, heb ik iig een swap partitie aangemaakt bij het partitioneren van m'n SD-kaart
Even Free intikken in een terminal en kijken wat daar staat :) Niet op elke Rom staat het standaard aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 30-09-2010 23:19 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:09
Ik draaid superd ook met 16mb swap.
draait lekker, zelfs op 384mhz max. dus wat beter voor de accuduur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Petertjuh schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:54:
draait lekker, zelfs op 384mhz max. dus wat beter voor de accuduur ;)
Die is op 614Mhz inderdaad niet bijzonder lang nee ;) Dagje en hij is echt compleet op (bij "leuk" gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:19:
[...]

Even Free intikken in een terminal en kijken wat daar staat :) Niet op elke Rom staat het standaard aan.
Aha, leuk placebo-effect heeft dat gehad zeg. Swap aangezet, morgen even kijken hoe dat presteert in het dagelijkse gebruik.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu CyanogenMod 6.0 op mijn HTC Magic 32B. Werkt prima, met 32 MB swap, swappiness van 20, CompCache uit, VM Heap op 12 MB en JIT uit.

Het kijken van filmpjes gaat echter moeizaam. Het geluid kraakt dan nogal. Volgens mij is dit een bekend probleem met CM 6.0 op de Magic. Met CyanogenMod 5.0 schijnt dit probleem niet te zijn, deze heb ik echter nooit gedraaid dus kan dat niet bevestigen.

Zijn er ROM's met dezelfde functionaliteit als CM 6.0 die ook op 2.2 gebaseerd zijn die dit probleem niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:41:
Met CyanogenMod 5.0 schijnt dit probleem niet te zijn, deze heb ik echter nooit gedraaid dus kan dat niet bevestigen.
Draai nu zelf een CM5-based Rom (Chromatic 3.9.1.1). Heb je een linkje of zo, wil wel even testen?
Zijn er ROM's met dezelfde functionaliteit als CM 6.0 die ook op 2.2 gebaseerd zijn die dit probleem niet hebben?
Niet veel nee. De meeste zo niet allen zijn wel op Cya6-basis. Wat biedt 2.2 jou zooo veel meer dan 2.1 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:47:
[...]

Draai nu zelf een CM5-based Rom (Chromatic 3.9.1.1). Heb je een linkje of zo, wil wel even testen?

[...]

Niet veel nee. De meeste zo niet allen zijn wel op Cya6-basis. Wat biedt 2.2 jou zooo veel meer dan 2.1 dan?
Ik denk dat ik een CM5-based ROM ga testen. Als ik vanavond thuis ben zal ik er eentje flashen om te kijken hoe dit presteert t.o.v. CM6, want tja, voelt wel een beetje 'traag' aan.

Volgens mij zijn er niet zoveel voordelen om 2.2 te gebruiken, dus 2.1 will do it, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Brad Pitt schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:47:
[...]

[...]

Ik blijf me verbazen over hoe vaak jij switcht, maar mijn SuperD geeft wil ineens geen verbinding meer maken met datanetwerken dus ik dacht laat ik Chromatic er ook maar eens opfietsen. Nog tips voor settings?

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ik wil wel weer eens een andere rom, maar nu vraag ik me iets af.
Is je sd kaart na het formatteren ervan nog steeds een goldcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Sefyu schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:05:
[...]

Aha, leuk placebo-effect heeft dat gehad zeg. Swap aangezet, morgen even kijken hoe dat presteert in het dagelijkse gebruik.
Bedankt.
Ik moet toch zeggen dat het met swap aan echt niet lekker draait. Verklaar me voor gek, maar ik draai nu dus CM6, JIT uit, CompCache uit, Swap uit. Ik heb echt absoluut niet het gevoel dat m'n telefoon traag is...

edit: Moet wel opmerken dat ik LauncherPro gebruik ipv ADW.Launcher

[ Voor 6% gewijzigd door Sefyu op 08-10-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu CyanogenMod 5.0.7 geïnstalleerd, en denk dat ik deze voorlopig blijf gebruiken.
CyanogenMod 6.0 is gewoon traag vergeleken met de vorige versies.

Ik denk dat het komt door ADWLauncher die in 5.0.8 werd geïntroduceerd, deze versie was namelijk ook ineens een stuk trager dan 5.0.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
_WgV_ schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:05:
Ik blijf me verbazen over hoe vaak jij switcht, maar mijn SuperD geeft wil ineens geen verbinding meer maken met datanetwerken dus ik dacht laat ik Chromatic er ook maar eens opfietsen. Nog tips voor settings?
Zoals je hier kan lezen heeft iedereen zijn eigen settings en favoriete manieren van instellen. Ik vind een Rom zonder Swap geheel useless. Je kan niets openen of het wordt gesloten als je even wat anders gaat doen, zeker met een 2.2 Rom. Echt onwerkbaar. Een ander merkt hier niets van en vindt het heerlijk draaien zo ;)

Heb met Chromatic gewoon een Swap van 64MB (32MB kan ook), swappiness 40, compcache uit, Launcher in memory (LauncherPro) en verder alles wel default. Draait niet übersnel natuurlijk (SuperD is gewoon sneller) maar het doet het voor mij prima zo. Kan tenminste een GoogleTalk én PingChat request openen en beantwoorden en erna doorgaan waar ik mee bezig was, i.p.v. dat alles wordt gesloten, zoals met een 2.2 Rom.
[Edit] En om die die reden staat SuperD er nu wéér op. Dan maar geen LauncherPro en DialerOne. Zó veel sneller dan 2.x dit.
Sefyu schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:59:
Ik moet toch zeggen dat het met swap aan echt niet lekker draait. Verklaar me voor gek, maar ik draai nu dus CM6, JIT uit, CompCache uit, Swap uit. Ik heb echt absoluut niet het gevoel dat m'n telefoon traag is...

edit: Moet wel opmerken dat ik LauncherPro gebruik ipv ADW.Launcher
Da's natuurlijk logisch, dat 'ie met die instellingen snel draait. Dat zijn dan ook de "snelste" instellingen. Maar op deze manier is het echt 100.00% onmogelijk om meerdere dingen tegelijk te doen. Werkelijk álles zal worden gesloten als je even iets anders wilt gaan doen. Ga je dan weer terug naar je initiële applicatie zal deze opnieuw worden ingeladen, waarmee je snelheidswinst weer teniet is gedaan.
Alleen een Donut Rom zal enigszins werkbaar zijn met die settings, een 2.2 Rom IMHO geheel niet. Maar goed, als je echt constant maar één ding tegelijk doet zou ik inderdaad zeker met die settings werken want sneller kan het niet!

[ Voor 35% gewijzigd door Brad Pitt op 09-10-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
Ik heb een beetje een probleem, ik zit nu op CM 5.8 maar ik wil naar CM 6 met een snelle kernel.
Het probleem is alleen dat het me niet meer lukt om Amon RA of clockworld te flashen, en als het wel lukt dan blijft hij hangen bij het opstartscherm.

Ik heb een 32B en ik weet echt niet meer wat ik moet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De recovery inladen door middel van fastboot werkt ook niet? Die manier is sowieso veilig en werkt (vrijwel) altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
Nee het werkte niet, het probleem was dat mijn sappimg.nbh bestand beschadigd was want ik heb het net met een andere geprobeerd en het is me nu weer gelukt ;)
Nu even proberen een Magic te crëeren met 10mb meer ram en een 700mhz+ cpu op froyo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Laatst online: 06-04-2023
@Jeffrey: waarom 5.0.7 en gewoon 5.0.8?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JarlSX schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:31:
@Jeffrey: waarom 5.0.7 en gewoon 5.0.8?
Staat er toch bij? Hij denkt dat die trager is vanwege ADW Launcher. Ik denk van niet, maar goed, dat kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
Dudes, ik kan mijn recovery succesvol flashen maar hij blijft bij het Vodafone laadscherm hangen :'(
Hoe los ik dit op of gebruik ik een verkeerde image??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Je hebt wel de recovery voor de Magic (Sapphire) en niet toevallig die voor een G1 (Dream) of zo geflashed?

Krijg je wel iets te zien als je adb logcat intikt in een command prompt of komt ie niet eens zo ver?

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 10-10-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
'Waiting for device'

Een recovery inladen lukt wel via commandprompt maar die boot dan nooit (ook niet via flashrec. etc.)
Hij geeft wel aan dat het allemaal heel succesvol is gegaan.

Ik heb het trwns met 1.6.2G en 1.7.0G geprobeerd.

EDIT: Ik denk dat mijn radio niet goed is (3.22.20.17) volgens mij heb ik er progelijk een 32a radio op geflashed.
Ik zal dat proberen goed te krijgen.

EDIT: Hij geeft bijna bij elke 'sappimg.nbh' aan dat de 'main version older'.

Ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen, het probleem is ook dat ik nu een oude 1.5 draai nu.

[ Voor 57% gewijzigd door qwertyuio op 10-10-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
qwertyuio schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:17:
EDIT: Hij geeft bijna bij elke 'sappimg.nbh' aan dat de 'main version older'.
Het schijnt dat je dan deze guide zou kunnen proberen te volgen, als je die foutmelding krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 11-10-2010 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Draai al een tijdje SuperD, maar sinds de nieuwe FroYo market is gepushed naar deze rom (donut) mislukken al mijn downloads. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zonder opnieuw te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vorige Vending.apk terug er op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Inmiddels erachter gekomen dat installeren via Fast Web Installer van Appbrain wel gewoon werkt. Waar kan ik die oude vending.apk vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gewoon in de system/app directory van de SuperD Rom zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
Je kan ook gewoon onder instelling/toepassingen bij de market de updategeschiedenis en de cache wissen.
Daarna market opstarten en voorwaarden accepteren.

dan werkt hij weer(hier tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Heb met SuperD helemaal niets gemerkt van een of andere Market wisseling. Vaag. Draai weliswaar 1.12 maar da's gewoon een iets aangepaste 1.11 dus daar zal het ook niet aan liggen. Versie hier is Market 1.668 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Hier dus wel ;-) Ik ben blij dat ik het heb opgelost, want die nieuwe market was de hele tijd op de achtergrond iets aan het doen (kon hem ook niet killen met een taskkiller), waardoor mijn batterij echt met procenten per minuut achteruit ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Welke versie van de Market heb jij nu (weer) dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Er staat nu bij dat ik versie 1620 heb (dat is degene die wel werkt)

[ Voor 28% gewijzigd door adgjm op 22-10-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Grr, ik wilde net een app installeren tot er ik achter kwam dat hij de Market toch weer opnieuw geupdate had naar de nieuwe (niet werkende) versie 2070 (voor SuperD dan..).

Is er een manier om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels al CM 6.0.0-DS-RC3 op mijn foon. Het enige wat ik echt nog even moest doen is een NL woordenboek erin zetten. Standaard is het bij deze ROM niet meegeleverd.

Verder is CM met Compache aan en Swap bijzonder lekker vlot om mee te werken :) Verdere tweaks staan standaard ingesteld. Voorlopig ben ik weer helemaal tevreden en kan er voorlopig weer even mee vooruit. Ook de Market werkt helemaal goed. Een hele enkele keer wil hij een app niet downloaden. Even de download cancelen, en daarna opnieuw downloaden. Geen centje pijn 8)

Is het na CM6 nog een opvolger te verwachten voor de magic? Want ik heb het idee dat nu toch onderhand het onderste uit de kan is gehaald met de Magic? Zo ja, dan zal ik eens kijken of de Desire wellicht potentieel heeft om ermee te spelen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

HELP! :)
Ik heb net Cyanogenmod 6.1.0 RC1 geinstalleerd. Heb er ook de Google Addon voor m'n Magic (TINY) overheen gemikt. Als ik nu mijn Google accountje probeer te koppelen krijg ik steeds:

Can't establish a reliable data connection to the server.

Heb ook al via WIFI geconnect, geen verschil. What's up??

Edit: hmm... opgelost. Na 3x rebooten, geen probs meer. Lekker vlotte ROM trouwens!! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door spaceboy op 29-10-2010 20:07 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Komen hier nog wel 's mensen!? Of is de Magic langzaam aan het doodgaan? :)

Ik heb nog 'n probleem met 6.1.0. Namelijk, als ik het menu probeer open te "schuiven", verdwijnt die knop (met 9 vierkantjes) en moet ik herstarten. Als ik er gewoon op druk, opent de drawer netjes. Iemand bekend wat ik hieraan kan doen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Waarschijnlijk is dat de dockbar die dan omhoog komt (naar beneden sliden doet hem dan ook verdwijnen), daar kan je shortcuts inzetten, of gewoon uitzettin de de adw UI settings.

is 6.1.0 sneller dan 5.0.8?

[ Voor 8% gewijzigd door HammerT op 01-11-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nou nee, al zullen zat mensen weer vinden van wel. Zonder swap sowieso geheel onbruikbaar, met swap te doen (met een heel lage swappiness anders gooit ie binnen no-time 100% van je swap vol en is het game over) ;)
(ennnn ben weer terug naar SuperD, restore Nandroid, reboot, back in heaven. dan maar geen LauncherPro en Whatsapp :P )

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 03-11-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:06:
Komen hier nog wel 's mensen!? Of is de Magic langzaam aan het doodgaan? :).................
Dat idee heb ik wel. Ik zie ook steeds minder nieuws voor de Magic. Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook niet zo heel vreemd. Ik heb de Magic al 2 jaar. En voor mobiele telefoonbegrippen is het al superantiek!

Vooropig ben ik met CM 6.0.0-DS-RC3 op mijn foon al heel tevreden. Alles werkt naar behoren. Ik ben intussen wel langzaam maar zeker aan het oriënteren naar een nieuwe telefoon. De Desire scoort goed. Gelukkig ben ik geen ongeduldig type, en wacht even rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 01:12
In de US heeft t-mobile voor de mytouch 3g 1.0 (a.k.a. HTC Magic 32b). N froyo update OTA versprijd. Gister zipje gezocht, geinstalled, en t werkt vrij soepel voor n standaard rom.

Dus ik zat te denken.
Zouden we mischien een tweakers community rom kunnen bouwen op basis van die OTA rom. Dus Superuser toevoegen, onnodige t-mobile crap verwijderen, geschikt maken voor G1, Nederlandse taal toevoegen (nu alleen engels/spaans) en zorgen dat ie de Radio en recovery niet flasht.

Ik hoop dat er hier op tnet g1/magic users zijn die intresse hebben om misschien samen dit idee te verwezenlijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 00:02
Het lijkt hier inderdaad een beetje dood te bloeden..
Niet gek overigens, de magics kunnen niet echt meer meekomen met al het geweld wat daarna op de markt is gekomen. Volgens mij is het ook niet alleen hier dat het dood bloedt.. ook op xda worden volgens mij niet echt veel roms meer geplaatst. Weinig noemenswaardigs in ieder geval.

Zelf ben ik ook wat gestopt met het bijhouden van alle roms. Ik ben nu te verwend om weer terug te gaan naar een 1.6 versie, maar eigenlijk vind ik dat mijn telefoon te traag draait voor 2.1 of hoger. Zo nu en dan doe ik eens een poging een snellere rom te vinden omdat ik me irriteer aan de snelheid van m'n telefoon.

Op dit moment draait hier cm-6.1.0-RC1, straks de RC3 eens proberen. Heb ze eigenlijk allemaal wel gehad: super e, super f, chromatic, dwang, biffmod en ga zo maar door. Elke keer lees je weer ervaring dat super snel moet gaan.. maar dat valt toch meestal al snel weer tegen. Gebruikerservaringen heb ik in het algemeen ook weinig aan. Wat bij de 1 super snel werkt, werkt bij een ander juist weer langzaam.

@Da Syntax:
Het idee is zeker goed, maar ik vraag me wel een beetje af hoe groot de vraag nog is naar dergelijke roms en hoeveel snelheidswinst er nog valt te behalen met de magic. Ik zou graag meewerken als ik wat meer tijd er voor zou hebben, maar op dit moment gaat dat hem niet worden denk ik. Met 2 / 3 uurtjes per week kom je niet zo ver als je nog moet beginnen aan je eerste rom.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Opzich, het is een officieele rom. Ik zie ook dat bij actieve services staat dat ik veel meer RAM vrij heb dan dat ik normaal over heb als ik cm6/super F draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zit hier met een Magic dat gewoon niet wil mee werken ;)

Een Vodafone 32B
Met SPL 1.33.0006
Dat blijkt een perfected te zijn, daardoor werkte in eerste instantie het Fastboot commando niet.(fastboot remote: not allow)

Zodoende, een goldcard gemaakt, 2.53.707.2_-_sappimg.zip gedownload ( Engineerings SPL v1.33.2010 )
File renamed, op de goldcard gezet, en telefoon opgestart in HBOOT mode (opstarten met vol-down)
Hij heeft vervolgens de update gedaan, hierna opgestart met BACK+aan..
En voila,
Sapphire PVT 32B ENG S-OFF H
HBoot-1.33.2010
CPLD-10
RADIO-3.22.20.17

Het lukte me maar niet om RA-sapphire-v1.7.0 erop draaiend te krijgen. Fastboot werkte nu wel (upload bestand naar phone en doet reboot) maar blijft hangen. Ook het bestand flashen naar de recovery, en vervolgens met HOME+aan opstarten blijft het hangen.

De Clockworks recovery werkte wel, dus uiteindelijk daar mee verder gegaan.
Clockworks recovery gestart, alles gewiped (data en cache), CM6 geinstalleerd, herstaren..
Blijft hangen in HTC Magic opstart scherm.
Hierna nog even CM5.0.7 geprobeert, hetzelfde probleem.
Vervolgens de goldcard teruggestopt, de sappimg.zip geinstalleerd, en de telefoon start weer op in een magere 1.5.
Via Clockworks (als droid app) RA1.7.0 proberen op te zetten, loopt weer vast met het starten van RA.
Dan weer de clockworks recovery erop, weer CM6 en CM5.0.7 erop geflashed, toestel wil gewoon niet doorstarten. (zie alleen het HTC Magic scherm)

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
De fout die jij hebt gemaak, is dat je de radio hebt geflashed naar een 32A radio.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=547133

Voer daar de stappen uit onder het kopje "Revert to 32B Radio and ROM ".

Ik had eerst dit zelfde probleem, bij mij werkte deze oplossing. Maar een ding om te onthouden: "flash NOOIT je radio via je recovery. Bij mij brickte mijn magic toen (heb via garantie wel nog nieuwe gekrege)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Da Syntax schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:44:
De fout die jij hebt gemaak, is dat je de radio hebt geflashed naar een 32A radio.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=547133

Voer daar de stappen uit onder het kopje "Revert to 32B Radio and ROM ".

Ik had eerst dit zelfde probleem, bij mij werkte deze oplossing. Maar een ding om te onthouden: "flash NOOIT je radio via je recovery. Bij mij brickte mijn magic toen (heb via garantie wel nog nieuwe gekrege)".
Ah ok, dat het toestel wel gewoon startte (en werkte) met de engineering SPL rom deed mij niet denken dat er mogelijk een verkeerde radio firmware op zat.
Best lekker verwarrend ;)

Ik heb de stappen uit je link gevolgd, en alles werkt !
Bedankt voor de gouden tip!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Ik vond het ook al verwarrend, de eerste keer dat ik met dit probleem zat brickte ik mijn magic.

Dus ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen en jij niet met n gebrickte magic eindigde.

Even ander vraagje. Welke rom draai je nu? en hoe bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Da Syntax schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:45:
Ik vond het ook al verwarrend, de eerste keer dat ik met dit probleem zat brickte ik mijn magic.

Dus ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen en jij niet met n gebrickte magic eindigde.

Even ander vraagje. Welke rom draai je nu? en hoe bevalt die?
Ja inderdaad, zat wellicht heel dichtbij een gebrickte telefoon.
Ik heb er CM 5.0.7 opgezet, omdat ik overal las dat 6.0 een stuk trager zou zijn.
Mijn vriendin gebruikt de telefoon. Toen ze me nwe Galaxy-S zag wilde ze graag die update, de telefoon kwam van een 1.6 Vodafone branded af.
Totnutoe bevalt het erg goed, erg stabiel en snelheid beter dan voorheen. Nu eindelijk native MS Exchange ondersteuning, kan ze nu makkelijker 'r agenda en contactpersonen bijhouden met MS-Outlook.

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik ben er even tussenuit geweest omdat ik een iPhone heb momenteel, maar ik heb mijn android toestel aan mijn vriendin gegeven. Deze draait nu SuperF.

Nu zou ik graag willen weten wat momenteel een van de beste / snelste rom is, daar ik lees dat SuperD nog steeds de favoriet is van tweaker Brad Pitt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mja "men" is over het algemeen best tevreden met Cya 6.1RC1. Iets dat ik zelf niet helemaal snap want het is een Rom waarmee je onmogelijk meerdere dingen tegelijk/snel achter elkaar kan doen. Als je één ding tegelijk doet is het inderdaad een erg snelle Rom ja. Maar "even" een mailtje beantwoorden of een Ping binnenkrijgen terwijl je bijv. aan het surfen bent is een ander verhaal.

Maar goed, een Nandroid terugzetten is zo gedaan. Dus ik zou lekker een snelle betrouwbare Rom er op zetten (SuperD of bijv. Cya 5.0), backuppie maken, Cya 6.1RC1 er op zetten, kijken hoe die werkt, en als het dan tegenvalt (kans van 95%) gewoon de backup terugzetten. Kom zelf (helaas... want 2.x is wel "leuk") toch elke keer weer op een Donut Rom uit omdat die mijns inziens sneller draaien/blijven draaien dan 2.x Roms. Gelukkig doet de ADW Launcher ook een hoop leuke dingen zodat LauncherPro niet écht meer een gemis is.

YMMV uiteraard, gewoon testen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
Als froyo inmiddels een must is vind ik dit veruit de beste rom: TMUS-32B-Froyo-CM6Remix - Official T-Mobile ROOTED (geen nederlandse taalondersteuning)

Wanneer je opzoek bent naar de beste performance en een donut rom ook voldoet dan zou ik het gewoon houden bij een van de bekende donut roms.

[ Voor 5% gewijzigd door MDtje op 12-11-2010 19:39 ]

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:34

gday

TENACIOUS D TIME!!!

MDtje schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:38:
Als froyo inmiddels een must is vind ik dit veruit de beste rom: TMUS-32B-Froyo-CM6Remix - Official T-Mobile ROOTED (geen nederlandse taalondersteuning)

Wanneer je opzoek bent naar de beste performance en een donut rom ook voldoet dan zou ik het gewoon houden bij een van de bekende donut roms.
Die FroYo-ROM ga ik vanavond proberen op de Magic van m'n vriendin. Daar draait nu CM6 op met compcache uit en swap aan, maar het werkt vooralsnog niet echt geweldig ...

Ik neem aan dat die ROM ook prima werkt op Magics van Vodafone toch?

[ Voor 5% gewijzigd door gday op 15-11-2010 10:54 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
gday schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:54:
Prima is een relatief begrip :) "Men" vindt ook de door jou genoemde Cya6 "prima" lopen. Ieder zijn ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
gday schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:54:
[...]

Die FroYo-ROM ga ik vanavond proberen op de Magic van m'n vriendin. Daar draait nu CM6 op met compcache uit en swap aan, maar het werkt vooralsnog niet echt geweldig ...

;) Ja ik draai hier ook met een vodafone magic. Kleine update voordat je hem installeert: Hou goed in de gaten of je je smsjes wel binnen krijgt.. Ik ga vanavond weer opzoek naar wat nieuws omdat ik gister hoorde dat ik 3 smsjes niet heb ontvangen. (en volgens mij heb ik eerder ook al wat gemist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

MDtje schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:20:
[...]

;) Ja ik draai hier ook met een vodafone magic. Kleine update voordat je hem installeert: Hou goed in de gaten of je je smsjes wel binnen krijgt.. Ik ga vanavond weer opzoek naar wat nieuws omdat ik gister hoorde dat ik 3 smsjes niet heb ontvangen. (en volgens mij heb ik eerder ook al wat gemist)
Pfff, ik lees dat nu ook op XDA inderdaad. :( Dat is wel gaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Niet voor niets kan je in de CM6.1rc1 Rom de messaging applicatie in het geheugen forceren. Dit geeft natuurlijk al duidelijk aan dat deze toestellen gewoon niét geschikt zijn voor zo'n Rom. Vereist gewoon teveel geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Eh, waarom zou de messaging-applicatie actief moeten zijn in het geheugen? Op het moment dat er een sms wordt ontvangen wordt er een Intent gefired waar BroadcastReceivers op kunnen reageren. Het mooie daarvan is dat BroadcastReceivers juist niet actief hoeven te zijn in het geheugen maar geregistreerd zijn met een IntentFilter, zodat ze kunnen reageren op bepaalde Intents waaronder bijvoorbeeld een ontvangen sms.

Ik zie dus even niet waarom jij vindt dat dat duidelijk aangeeft dat de toestellen niet geschikt zijn. :) Niet dat je geen gelijk hebt, maar de beargumentatie gaat even aan mij voorbij.

Ik heb de ROM overigens tóch geflashed op de Magic van m'n vriendin en alle test-sms'jes die ik heb verstuurd vanaf m'n Desire zijn vooralsnog aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
gday schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:17:
Eh, waarom zou de messaging-applicatie actief moeten zijn in het geheugen? Op het moment dat er een sms wordt ontvangen wordt er een Intent gefired waar BroadcastReceivers op kunnen reageren. Het mooie daarvan is dat BroadcastReceivers juist niet actief hoeven te zijn in het geheugen maar geregistreerd zijn met een IntentFilter, zodat ze kunnen reageren op bepaalde Intents waaronder bijvoorbeeld een ontvangen sms.
Dit is in theorie allemaal heel mooi, maar Android knalt blijkbaar gewoon de hele messaging troep uit het geheugen (op de 2.2 Rom dan hè) en zodoende komen er bij sommige mensen geen berichten meer aan.
Ik zie dus even niet waarom jij vindt dat dat duidelijk aangeeft dat de toestellen niet geschikt zijn. :) Niet dat je geen gelijk hebt, maar de beargumentatie gaat even aan mij voorbij.
Dit lees ik ook alleen maar op XDA hoor. Heb die Rom ook gedraaid en berichten kwamen hier ook aan. D.w.z. tijdens die dag dat ik de Rom heb geprobeerd. Vond het totaal niet lekker draaien dus was er snel weer af ;)
Een memory crippled Magic is mijns inziens inderdaad geen geschikte 2.2-kandidaat. Elke app wordt uit het geheugen gemietert zodra je even wat anders doet. Swap werkt op zich wel, maar de implementatie met de nieuwe kernels is bijzonder brak. Loopt zeer snel vol waarna de telefoon onbruikbaar is. Disc thrashing galore.
Ik heb de ROM overigens tóch geflashed op de Magic van m'n vriendin en alle test-sms'jes die ik heb verstuurd vanaf m'n Desire zijn vooralsnog aangekomen.
Da's mooi. Komen ze niet (meer) aan kan je messaging in het geheugen forceren, ook al is dat niet nodig 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 16-11-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Brad Pitt schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:57:
[...]

Dit is in theorie allemaal heel mooi, maar Android knalt blijkbaar gewoon de hele messaging troep uit het geheugen (op de 2.2 Rom dan hè) en zodoende komen er bij sommige mensen geen berichten meer aan.
Ja, dat snap ik dus niet. Ik heb net getest op een Magic, waar ik het proces com.android.mms (de messaging app dus) heb gekilled. Dit heb ik geverifieerd in de shell met top. Desondanks kwam een sms die ik daarna verzond wél aan ... Ik snap dus die hele redenatie niet want (voor zover ik weet) wérkt messaging helemaal niet op die manier in Android.
[...]

Dit lees ik ook alleen maar op XDA hoor. Heb die Rom ook gedraaid en berichten kwamen hier ook aan. D.w.z. tijdens die dag dat ik de Rom heb geprobeerd. Vond het totaal niet lekker draaien dus was er snel weer af ;)
Een memory crippled Magic is mijns inziens inderdaad geen geschikte 2.2-kandidaat. Elke app wordt uit het geheugen gemietert zodra je even wat anders doet. Swap werkt op zich wel, maar de implementatie met de nieuwe kernels is bijzonder brak. Loopt zeer snel vol waarna de telefoon onbruikbaar is. Disc thrashing galore.
Helemaal gelijk! :) De 32A was wat dat betreft beter geweest ...
[...]

Da's mooi. Komen ze niet (meer) aan kan je messaging in het geheugen forceren, ook al is dat niet nodig 8)
Precies. ;)

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Heb een vraagje, als ik hier tenminste goed ben.
Over een Vodafone branded Magic, gewoon standaard Android 1.6, niks aan geklooid.
Ik baal van de snelheid van dat ding, of beter gezegd: traagheid/stroperigheid.
Is er enige kans dat een andere Rom installeren betere resultaten opleverd ?

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
gerbruggeman schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:22:
Is er enige kans dat een andere Rom installeren betere resultaten opleverd ?
Denk zelf van niet. Een custom 1.6 Rom is echt niet véél sneller dan een stock 1.6 Rom. Op een Vodafone Magic 2.x zetten is uiteraard goed mogelijk maar mijns inziens zeer zeker niet sneller dan 1.6. Als je hem hebt geroot is het een en ander uitproberen natuurlijk een relatief fluitje van een cent dus je zal het toch zelf moeten proberen. Persoon X roept/vindt namelijk toch iets heel anders dan persoon Y. Is allemaal persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Persoonlijk denk ik dat het probleem met custom roms vooral ligt bij de bruikbaarheid over een bepaalde tijd. Op het bezig (tot een week na het flashen) zijn ze meestal "razend" snel, maar daarna lijkt het alsof hij zich volzuigt met data en daardoor helemaal traag wordt.

Ik maak meestal een Nandroid backup nadat ik mijn rom helemaal geinstalleerd heb, en deze zet ik steeds terug zodra mijn telefoon weer trager wordt. Dit werkt voor mij op zich prima momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsbenik
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik ben zelf redelijk te spreken over superE 1.03 met de nieuwe Radio 2.22.27.08 en SPL 1.33.0013 met een modded kernel. De SPL is wel perfect, maar als je je recovery niet flashed en een andere als flashable zip gebruikt is er niks aan de hand. Nu heb ik 15 mb extra ram op de telefoon zelf en dat merk je wel. Waarschijnlijk zal superD nog soepeler zijn, maar ik mis dan wat apps die 2.x only zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Mijn Magic 32B is nu veeeel sneller dan eerst. Eerst draaide ik CM6 Final, nu draai ik SuperFroyo Batt-save lite 2.8.2 van super@tmel(zie XDA) met 64MB swap op een class 2(!) sd-kaartje. De snelheid is echt met sprongen vooruit gegaan. Voorheen gebruikte ik ook JuiceDefender om de batterij tenminste een hele dag te kunnen gebruiken. Met deze ROM hoeft dat niet eens meer, als ik zelf 3G uitschakel, en de telefoon in mijn zak hou, gaat er van de batterij ~3% per uur af.
Flashen gaat gewoon op de standaard manier, ik raad wel altijd een full wipe aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsbenik
  • Niet online
Cm 6.0 stond al niet bekend als een snelheidsbeest, nu is mijn vraag of je ook kan multitasken ook zonder swap en heb je compcache, JIT, surface dittering en al die troep uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Multitasken op een Froyo Rom zonder Swap is puur en geheel onmogelijk op een 32B Magic. Kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
fritsbenik schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 07:41:
Cm 6.0 stond al niet bekend als een snelheidsbeest, nu is mijn vraag of je ook kan multitasken ook zonder swap en heb je compcache, JIT, surface dittering en al die troep uit staan?
JIT, CompCache, surface dithering en turbo mode staan allemaal uit. Zonder swap zou ik het niet proberen, het enige wat eigelijk altijd draait is WhatsApp (~4MB mem), en dan heb ik nog maar 1-2MB aan telefoonRAM en 25MB virtueel geheugen.
Er is echt geen enkele goede reden om zonder swap te draaien, immers is mijn toestel al snel met een goedkoop chinees class 2 kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsbenik
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:44:
Multitasken op een Froyo Rom zonder Swap is puur en geheel onmogelijk op een 32B Magic. Kan niet.
Neem eens een kijkje hier, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=831139
Ik ben aan het multitasken met froyo ik zie alleen niet het voordeel van froyo tegenover eclair. Dus ik blijf lekker op eclair hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
fritsbenik schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:19:
Ik ben aan het multitasken met froyo ik zie alleen niet het voordeel van froyo tegenover eclair. Dus ik blijf lekker op eclair hangen
Waarom zou je dat doen als Froyo helemaal prima en snel draait dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsbenik
  • Niet online
Er zit een verschil tussen helemaal prima en snel en kunnen multitasken. Froyo gebruikt nog steeds merkbaar meer ram dan eclair en donut. EN zoals ik mijn vorige post al zei ie ik weinig verschil voor Magic gebruikers tussen Eclair en Froyo want de meeste apps zijn 2.x+ en niet 2.2+ (op youtube en gmail na dan)

Ik heb wel 1 minpuntje gevonden van de nieuwe kernel + radio + SPL en dat is dat de camera geen foto's wilt maken op 3 megapixel. Dit vind ik zelf geen probleem want hij doet het wel op een stapje lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
Sefyu schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:26:
Mijn Magic 32B is nu veeeel sneller dan eerst. Eerst draaide ik CM6 Final, nu draai ik SuperFroyo Batt-save lite 2.8.2 van super@tmel(zie XDA) met 64MB swap op een class 2(!) sd-kaartje. De snelheid is echt met sprongen vooruit gegaan. Voorheen gebruikte ik ook JuiceDefender om de batterij tenminste een hele dag te kunnen gebruiken. Met deze ROM hoeft dat niet eens meer, als ik zelf 3G uitschakel, en de telefoon in mijn zak hou, gaat er van de batterij ~3% per uur af.
Flashen gaat gewoon op de standaard manier, ik raad wel altijd een full wipe aan.
Waarom gebruik je juist de 2.8.2 versie? Als ik zo rondkijk zijn er een aantal nieuwere versies waarvan volgens mij de nieuwste V8.4 is. Ik heb zelf verder geen ervaring met deze roms, maar ben benieuwd waarom je juist voor die versie hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Versie 8 is de normale versie, met bloatware erop. Batt-save lite 2.8.2 is sneller, lichter en doet veel langer met een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froyo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 22:56
Ik draai op dit moment de Android 2.1 rom SuperE met 64mb swap + launcher in memory + Apps2SD. Is er op dit moment nog een snellere 2.1 rom? En is het aan te raden om de nieuwe SPL met 14mb ram hack te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik gebruib momenteel SuperD maar ik zoek een goede applicatie om pdf te kunnen openen, vermits de adobe reader enkel vanaf 2.X wordt ondersteund, iemand die een goede applicatie weet hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsbenik
  • Niet online
Froyo schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:38:
Ik draai op dit moment de Android 2.1 rom SuperE met 64mb swap + launcher in memory + Apps2SD. Is er op dit moment nog een snellere 2.1 rom? En is het aan te raden om de nieuwe SPL met 14mb ram hack te draaien?
Ik gebruik zelf ook SuperE omdat dat in mijn ogen ook de snelste is. Ik heb hem met die nieuwe SPL zonder swap en Apps2EXT, omdat mijn sdcard dat vaak niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froyo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 22:56
Vodafone NL heeft net bevestigd dat ze beginnen met het uitrollen van de officiele 2.2.1 rom voor de HTC Magic. Zie hier. Fantastisch natuurlijk dat ze voor zo'n oud toestel nog een 2.2.1 rom uitbrengen, maar ik betwijfel of het een beetje stabiel gaat draaien. Een custom rom met 2.2 zonder swap en apps2sd draait niet bepaald stabiel. Een custom rom met 2.2 met swap en apps2sd draait opzich wel, maar switchen tussen applicatie levert meestal een behoorlijke vertraging op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
"Zo wordt de HTC Magic tot vijf keer sneller door een nieuwe JIT-compiler". LOL. Niet op onze brakke memory crippled apparaatjes it won't ;) Ja, met één bepaalde benchmark merk je verschil, and that's it.
Fantastisch natuurlijk dat ze voor zo'n oud toestel nog een 2.2.1 rom uitbrengen, maar ik betwijfel of het een beetje stabiel gaat draaien. Een custom rom met 2.2 zonder swap en apps2sd draait niet bepaald stabiel. Een custom rom met 2.2 met swap en apps2sd draait opzich wel, maar switchen tussen applicatie levert meestal een behoorlijke vertraging op.
Echt (lekker snel) multitasken op een 2.2 Rom is inderdaad geheel onmogelijk, hoe je het ook instelt. Ook met de nieuwe "+15MB" kernel niet. Zou deze kernel wel willen hebben voor een Donut Rom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 14-12-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
Ik kon het allemaal niet meer aanzien :)
dus ga verhuizen naar het desire Z topic, veel succes nog allemaal met de magic, ik heb er toch zeker dik anderhalf jaar veel plezier aan gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Petertjuh schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:18:
Ik kon het allemaal niet meer aanzien :)
dus ga verhuizen naar het desire Z topic, veel succes nog allemaal met de magic, ik heb er toch zeker dik anderhalf jaar veel plezier aan gehad..
Goeie beslissing :) Ik wacht nog even op een Tegra2 mobiel en stap dan denk ik toch ook maar over ;)

[Edit]
Al draait de Magic nu met de nieuwe 15MB-kernel, klein beetje Swap en een lage Swappiness echt bizar goed met een leuke 2.2 Rom. Zwaar boven verwachtingen zelfs. Alles is snel, meerdere dingen tegelijk kunnen zowaar ook, top. Geen idee hoe het draait in the long run want langste sessie was maximaal een paar uur :)

I.c.m. een leuke Gingerbread theme ziet het er ook nog goed uit. Vooralsnog weer he-le-maal happy d:)b

Cyanogen 6.1 Final draait sowieso helemaal naar wens, Enomther heeft vandaag ook een nieuwe 2.2-Rom uitgebracht, ben die nu aan het testen. Zeer goed configureerbaar, echt zoals we van zijn Donut Roms ook gewend waren. Werkelijk alles kan je zo hoppa eventjes aan/uit zetten of de/installeren. Zal zo wat screens maken. Als deze net zoals Cya6.1 draait (kans is groot, is er op gebaseerd) gaat dit hem wel worden :P

[Edit 2]
Hierbij wat pix van de instelmogelijkheden van de Enomther 2.2 Rom. Echt bizar wat je allemaal kan doen :)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-01.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-02.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-03.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-04.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-06.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-07.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-08.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-09.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-11.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-12.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-13.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-14.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-15.jpg

Let wel, zo ziet de default Rom er niét uit hè. Ging alleen om de opties en zo.

Enige dat ik mis/nog niet heb gevonden is het té kicken bounce-effect uit de Cya6.1. Gotta have dus hè :/

[ Voor 105% gewijzigd door Brad Pitt op 15-12-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Heb het nu ook geinstalleerd, echt super gewoon :D

maja dat kan natuurlijk ook omdat ik nu een schone installatie heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
HammerT schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:53:
Heb het nu ook geinstalleerd, echt super gewoon :D

maja dat kan natuurlijk ook omdat ik nu een schone installatie heb :P
Zelfs na install van een hoop meuk draait het nog verrassend goed vind ik. Ben wel benieuwd hoe goed de Long Press Back Killer optie werkt bij Enomther 2.2*. Staat er net allemaal goed en wel op, nu ff écht testen en zo :P

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/enom22/enom22-12.png

* Edit: Het is niet zo handig om deze in te drukken bij Apps die metéén afsluiten zodra je de Back-toets aanraakt. Dan wordt namelijk de App gesloten en je Launcher gekilled :) Het werkt dus echter wél :P

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 15-12-2010 16:51 ]

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Heeft iemand een directe link naar die Vodafone 2.2 image die onlangs uitgerold is? Kan ik die gewoon flashen en dan werktie?

• HammerT
pathfinder2k schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:08:
Heeft iemand een directe link naar die Vodafone 2.2 image die onlangs uitgerold is? Kan ik die gewoon flashen en dan werktie?
Gewoon HBOOT 1.33.0013d installeren (is bijna hetzelfde als de 1.33.0013 die Vodafone heeft verstuurd) en RADIO-2.22.28.25, en dan ergens een ROM vandaan halen.. stock 2.2.1 ofzo, ik heb geen idee eigenlijk

[ Voor 3% gewijzigd door HammerT op 16-12-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Froyo schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:28:
Vodafone NL heeft net bevestigd dat ze beginnen met het uitrollen van de officiele 2.2.1 rom voor de HTC Magic. Zie hier. Fantastisch natuurlijk dat ze voor zo'n oud toestel nog een 2.2.1 rom uitbrengen, maar ik betwijfel of het een beetje stabiel gaat draaien. Een custom rom met 2.2 zonder swap en apps2sd draait niet bepaald stabiel. Een custom rom met 2.2 met swap en apps2sd draait opzich wel, maar switchen tussen applicatie levert meestal een behoorlijke vertraging op.
Zou die ook met de Proximus 32A versie (Belgie) compatibel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Geen idee hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, maar toen ik dit gisteren probeerde was het echt een zware achteruitgang vergeleken met SuperF BattSav. Dat is echt de enige FroYo rom die het redelijk 'smooth' doet allemaal. Na 2 uurtjes dus maar weer terug gegaan :-)
Brad Pitt schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:59:
[...]

Al draait de Magic nu met de nieuwe 15MB-kernel, klein beetje Swap en een lage Swappiness echt bizar goed met een leuke 2.2 Rom. Zwaar boven verwachtingen zelfs. Alles is snel, meerdere dingen tegelijk kunnen zowaar ook, top. Geen idee hoe het draait in the long run want langste sessie was maximaal een paar uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

pathfinder2k schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:08:
Ik kan die ROM helaas ook nergens vinden ... ik wil die graag installeren op de Magic van m'n vriendin omdat ik hoop dat die wat lekkerder draait dan de FroYo-versie van T-Mobile die er nu op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
adgjm schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:00:
Geen idee hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, maar toen ik dit gisteren probeerde was het echt een zware achteruitgang vergeleken met SuperF BattSav.
Hmmm, da's de enige Froyo Rom die ik nog niet heb geprobeerd, draai nu Enomther naar tevredenheid.
Dat is echt de enige FroYo rom die het redelijk 'smooth' doet allemaal. Na 2 uurtjes dus maar weer terug gegaan :-)
Prima. Toch weer wat te doen vandaag dus :)

[Edit]
Zo, geen succes dus. Twee maal geprobeerd. En maar weer snel terug naar Enomther dus :)
(zal wel komen door de nieuwe Radio, welnu, geen zin om terug te flashen aangezien deze Rom prima loopt)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/superf.png

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 20-12-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
Ik heb ongeveer een maand geleden de de t-moble 2.2.1 versie op mijn htc magic (vodafone) gezet. Het werkt allemaal goed maar, nu vraag ik mij of of er nog verschil tussen de t-mobile en de vodafone versie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
pruimman schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:00:
Ik heb ongeveer een maand geleden de de t-moble 2.2.1 versie op mijn htc magic (vodafone) gezet. Het werkt allemaal goed maar, nu vraag ik mij of of er nog verschil tussen de t-mobile en de vodafone versie zit.
is hetzelfde, dat staat hier boven ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
gday schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:05:
[...]

Ik kan die ROM helaas ook nergens vinden ... ik wil die graag installeren op de Magic van m'n vriendin omdat ik hoop dat die wat lekkerder draait dan de FroYo-versie van T-Mobile die er nu op draait.
Het gaat niet om de ROM maar om de HBOOT en radio, die zorgen er voor dat je meer geheugen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
HammerT schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:56:
Het gaat niet om de ROM maar om de HBOOT en radio, die zorgen er voor dat je meer geheugen hebt
True that! Zooo ongelooflijk blij met die nieuwe radio. Draai Enomther's 2.2 met kleine Swap (32MB), heel lage Swappiness (15), Ezterry's 285 nightly kernel en ben weer helemaal verliefd op het Magicje. Tegra2 can wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
HammerT schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:55:
[...]

is hetzelfde, dat staat hier boven ook ;)
Oow ok dan hou ik deze rom gewoon, deze is alleen in het engels maar dat maakt mij niet uit.
Hij draait in ieder geval een stuk beter dan met cm 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Ik vind XDA altijd erg onduidelijk over die Radio flashen. Wat is het nu daadwerkelijk precies en hoe kan ik dit flashen?
HammerT schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:56:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Hier staat de omschrijving over het flashen van de radio en hboot. Hierna zal je zelf nog een rom moeten installeren zoals Cyanogenmod of ik heb bijvoorbeeld Biffmod geinstalleerd. Zoals je ziet is het belangrijk dat je een rom gebruikt die de 2708 kernel gebruikt, deze kan je ook apart flashen over een normale ROM maar dat heb ik niet geprobeerd.

Recovery is het menu dat je in komt wanneer je home knop ingedrukt houdt tijdens booten
Fastboot is het menu dat je in komt wanneer je de back knop ingedrukt houdt tijdens booten

Als je de bovenstaande guide doorloopt formatteer je ook je SD kaart, hierna zal je dus op een of andere manier je ROM naar je telefoon moeten krijgen. Ik heb dat bijvoorbeeld gedaan door adb push te gebruiken. Dus je telefoon in recovery en dan met cmd:
code:
1
2
adb shell mount /sdcard
adb push BiffModV2.1-2708port_S.zip /sdcard/BiffModV2.1-2708port_S.zip

Hierna kan je dan de zip flashen vanuit het recovery menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Met de Amon Ra recovery kan je ook gewoon je gegevens overzetten naar je SD-kaart middels usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 13:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Onder andere aan de hand van deze link heb ik mijn radio ook kunnen updaten.
De files moeten op je pc staan (zijn ze ook niet erg duidelijk over, maar als je vaker hebt fastboot, weet je het wel), en soms moet er een zip worden uitgepak voor de benodigde .img-bestanden.

Met onderstaande commando's heb ik de mijn HTC Magic (32B) omgezet:
code:
1
2
3
4
5
6
fastboot flash recovery recovery-RA-sapphire-v1.7.0G-cyan.img
fastboot flash radio radio-2.22.27.08.img
fastboot flash hboot hboot-1.33.0013d.img
fastboot reboot-bootloader
fastboot erase system -w
fastboot erase boot

De Sapphire recovery had ik al, dus die hoefde er niet in.
Verder ben ik nu overgegaan van Cyan naar Enomther 2.2: Die is wel een stuk sneller dan Cyanogenmod (ik had 6.1). Alleen ben ik nog op zoek naar een leuke skin (had Hero van Nabzilla), het liefst een lichte. Het enige dat me echt boeit is die lelijke grijze balk bovenaan :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 00:56
Ik heb gisteren ook maar even een nandroid backupje terug gezet zodat ik die update binnen kreeg voor mijn Vodafone Magic.

Draait allemaal prima, maar ik wilde toch nog wel even een echt een cleane install maken en ook nog even CM 6.1 proberen nu deze 2.2.1 rom zo soepeltjes draait.

Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat m'n Amon RA recovery dus vervangen lijkt te zijn. En tot dusverre heb ik die nog niet weten terug te zetten, waarschijnlijk omdat m'n SPL nu dus is geupdate van 1.33.0006 naar 1.33.0013 ofzo?

Ik heb net als eerder de wiki van cyanogen gevolg maar dat werkt dus niet op dit moment :(

Hoe krijg ik nu de boel weer snel draaiende zodat ik weer wat meer kan pielen?

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
Ik heb mijn radio geupdate en de bijpassende cyanogenmod rom geinstalleerd maar sindsdien werkt exchange niet meer.. weet iemand waar dat aan kan liggen? De instellingen zijn 100% juiste maar hij ziet de server niet meer.

-edit- het probleem heeft zichzelf opgelost. opeens deed hij het weer :S

[ Voor 14% gewijzigd door m3gA op 30-12-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ai... volgens mij heb ik nu een serieus probleem.

Na mijn vorige post heb ik alsnog m'n telefoon weer geroot met SuperOneClickv1.5.5-ShortFuse.
Echter kon ik nog steeds niet de amon recovery flashen.

Ik heb vervolgens RomManager geinstalleerd van de market.
Daarmee heb ik de amon recovery erop gezet en heb ik ook weer een nandroid backup gemaakt.

Vervolgens heb ik geprobeerd om een andere nandroid backup (Cyanogen 5.08) terug te zetten om van daaruit zelf weer naar cyanogen 6.1 te updaten.
Echter deze rom bootte niet, toen heb ik nog een oudere backup terug gezet, maar ook die bootte niet.

Toen ging het eigenlijk echt mis, aangezien toen de amon recovery er ineens niet meer op stond, maar de standaard recovery op de een of andere manier weer terug gezet leek.

Nu zit ik dus met een standaard recovery, een niet bootende rom, en een fastboot waarin ik niets kan flashen omdat ik alsmaar FAILED (remote: not allow) errors krijg.

SAPPHIRE PVT 32B SHIP S-ON G
HBOOT-1.33.0013 (SAPP10000)
CPLD-10
RADIO-2.22.28.25
Oct 21 2009,22:33:27

Als ik het goed begrijp moet ik nu via een goldcard weer enig leven in m'n telefoon gaan toveren.
Echter heb ik op dit moment volgens mij nog geen adapter om de juiste bestanden op de microsd te kunnen zetten dus zijn er nog andere manieren hoe ik mijn telefoon weer kan reanimeren of wordt het toch even een adapertje regelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dit is toch de "nieuwe" Radio en HBoot? Weet je wel 100% zeker dat er in je Nandroid backups ook een daarvoor geschikte kernel zit? Je kan ook zo'n oude backup restoren en dan daar overheen een 2708 kernel van EZTerry of Pershoot flashen. Wellicht boot de telefoon dan wél weer.

[Edit] Oh wacht, je hebt geen goede recovery meer, iets te snel gelezen, hmmm da's wel vervelend dan.

Had eergisteren precies hetzelfde, heel toevallig. Had ook door te snel klikken/te moe zijn/weet ik het "opeens" geen geroote telefoon meer en een perfected SPL. Paniek. Had echter ook geen zin om een micro SD te gaan halen en met 112 tabjes open is het alsnog gelukt, staat weer een 0013d HBoot en de nieuwe Radio op.

Heb eerst een default Sapphire bestand (SAPPIMG.nbh) op de SD gezet en deze vanuit de Fastboot laten uitvoeren via de telefoon zelf. Toen die Rom er op stond met de Flashrec apk een Cyanogen 1.4 recovery er op gezet. En van daaruit weer stap voor stap andere HBoot, Radio enz. weten terug te zetten.

Fastbooten vanaf de PC doet deze HBoot echter niet, alles "moet" nu via de Amon_Ra 170 recovery. Oh well.

[ Voor 64% gewijzigd door Brad Pitt op 15-01-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik heb gisteren even een MicroSD kaartje gehaald en zonet toch maar even een goldcard gemaakt.
Ik was niet al te hoopvol omdat eigenlijk alle tutorials ervan uitgaan dat je de CID vanuit een werkende rom opvraagt.

Aangezien ik die niet had heb ik het toch maar geprobeerd door vanuit een Ubuntu installatie te doen.
Na het maken van de goldcard heb ik verder de instructies uit het [How-To] Fix perfected SPL (fastboot remote: not allow) topic gevolgd.

En zowaar het werkte, ik zit nu dus weer op een werkende 1.5 rom.
Echter vraag ik me nog wel het volgende af mbt tot de volgende fastboot info:
SAPPHIRE PVT 32B ENG S-OFF [u][b]H[/b][/u]
HBOOT-1.33.2010 (SAPP10000)
CPLD-10
RADIO 3.22.20.17
Jun  2 2009,17:27:03

Ik heb gewoon een Vodafone Magic, en dat was dan ook gewoon de G versie, maar nu geeft hij bij fastboot H aan.
Voor zover ik het lees zou dit overeen moeten komen met de 32A ipv de 32B is dit nog iets waar ik iets aan moet doen of ik kan ik dat gewoon verder negeren en gewoon de 1.7.0 G recovery van Amon_RA erop zetten?

Edit:
Ik zie dat je het hebt over een 1.4 recovery van cyanogen, is dat nog ergens voor nodig?
Ik heb nu de 1.7.0H erop staan; G werkte niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Red Baron op 15-01-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Red Baron schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:22:
Ik zie dat je het hebt over een 1.4 recovery van cyanogen, is dat nog ergens voor nodig?
Niet langdurig nee. Flashrec installeerde deze er op. Daarna heb ik ook 1.70 er op gezet.
Ik heb nu de 1.7.0H erop staan; G werkte niet.
H is voor 32A-devices. Ik neem aan dat je een 32B hebt dus ik zou het ook op zeker houden bij Radio's/kernels/Hboots voor dié serie toestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 15-01-2011 14:04 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :)