Ja dát is wel primaRed Baron schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:43:
Ja ik heb een 32B inderdaad.
Ik heb dezelfde update uitgevoerd zoals
[...]
Yup, doet het zeker netjes. Draai zelf nu Yoshi's 2.2 Rom, is ook goed te doen. Dat beetje extra geheugen scheelt best welDraai nu CM6.1 2708port (for new radio+spl) [unofficial] en dat werkt verder prima.
Nickname does not reflect reality
EZTerry heeft er eentje. Draait volgens Firerat erg okay. Niet zelf geprobeerd nog.m3gA schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:33:
Zijn er al goede gingerbread ports uit voor de magic?
Cyanogen zegt dat de development daarvan op een laag pitje staat, niet dat het helemaal niet gaat komenIk had begrepen dat er geen updates van cyanogenmod uitkomen voor de magic?
Anoniem: 19321
is dat echt nodig of kan ik ook gewoon mijn toestel als opslag gebruiken?
staat er ergens een howto ?Brad Pitt schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:35:
Heb het zelf onlangs gedaan d.m.v. de sappimg.nbh en daarna Flashrec.apk. Geen Goldcard voor nodig gehad.
en welke mod? cyanogenmod 6?
Er zijn tientallen how-to's te vinden, meerdere ook gewoon op het Magic (Sapphire) forum op XDA.Anoniem: 19321 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:56:
staat er ergens een howto ?
Mja, een afgeleide daarvan, draai nu Yoshi's 2.2 Rom. Dan weer wat anders, dan weer terug naar deze, enz.en welke mod? cyanogenmod 6?
Let wel op dat je met de nieuwe hboot niet alle fastboot commando's meer over hebt. Dus bijv. je bootscreen (die je ziet als je je mobiel aan zet) veranderen gaat dan niet zomaar meer. Maar goed, is allemaal te lezen
Alles volgens deze howto gedaan...
maar scherm blijft na het flashen van de laatste zip en een reboot langer dan een kwartier op het mooie vodafone bootscherm staan..
Fastboot Info:
SAPPHIRE PVT 32B SHIP S-ON G
HBOOT-1.33.0013 (SAPP10000)
RADIO-2.22.28.25
OCT 21 2009 ,22:33:27
hulp?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 19321 op 27-01-2011 02:04 ]
Draait in principe prima, wordt soms ff traag maar over het algemeen goed. Het enige wat niet goed werkt is de Market. Het downloaden van apps en het updaten doet het vaak niet, en altijd erg traag.
Is het mogelijk om de rom makkelijk te updaten? Of in ieder geval om de market werkend te krijgen...
Gr
Da's een erg oude versie jaHet Vosje schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:00:
Ik heb een Vodafone Magic en draai nu al behoorlijk wat maandjes CM 6.0.0-DS.
Op precies dezelfde manier als dat je 6.0.0 er op hebt gezet lijkt mij zo.Is het mogelijk om de rom makkelijk te updaten?
Maar als ik daar op druk dan zegt ie dat dat een functie is voor Premium Users. Dus vandaar dat ik dacht (of in ieder geval hoopte
Dus ik kan m'n Goldcard die ik voor 6.0.0 gebruikt heb pakken, die rom vervangen voor een andere rom, en via recovery updaten en thats it, hoef verder niks aan die Goldcard te veranderen?AlterMann schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:13:
Nieuwe ROM downloaden, op je SDcard zetten. Telefoon uit. Home + power, dan start je op naar je recovery. Daar kies je "update from zip" (of iets dergelijks), je selecteert de gedownloade ROM, paar minuutjes geduld.. en het Vosje is weer up to date
/Is redelijk noob in zulke dingen, heb het rooten + customrom volledig adhv. een tutorial gedaan
Heb je er geen recovery op staan waarmee je een zip kunt flashen dan? Dan heb je geen goldcard meer nodig.Het Vosje schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:57:
Dus ik kan m'n Goldcard die ik voor 6.0.0 gebruikt heb pakken, die rom vervangen voor een andere rom, en via recovery updaten en thats it, hoef verder niks aan die Goldcard te veranderen?
In ROM Manager heb ik staan:
ClockworkMod Recovery 2.5.0.1
CM 6.0.0-DS
En wat ik in de map zie waar ik de Goldcard mee gemaakt heb:
recovery-RA-sapphire-v1.7.0G.img
gapps-ds-ERE36B-signed
htc_ime_custom
En welke ROM is stabiel voor een magic met 2.2 en dat de market wel goed werkt etc?
[ Voor 14% gewijzigd door Het Vosje op 15-02-2011 11:03 ]
Vanuit die recovery moet het gewoon mogelijk zijn de meeste Roms te flashen, sommige zijn niet compatible.Het Vosje schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:57:
In ROM Manager heb ik staan:
ClockworkMod Recovery 2.5.0.1
Bij de meeste 2.x Roms werkt de Market gewoon prima. Je kan een recente Gingerbread Rom proberen, of een Froyo. Ben zelf na het testen van zo goed als al deze Roms weer terug bij een 2708-based Cyanogen 5.08 Rom.En welke ROM is stabiel voor een magic met 2.2 en dat de market wel goed werkt etc?
Daar ging ik ook van uit, maar als ik het probeer (zowel met Home+Power als Reboot into Recovery, zowel met m'n 'daily' uSD als met m'n 'goldcard' uSD) komt ie niet in recovery, maar blijft ie op het eerste scherm van de foon hangenBrad Pitt schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:02:
[...]
Vanuit die recovery moet het gewoon mogelijk zijn de meeste Roms te flashen, sommige zijn niet compatible.
[...]
Bij de meeste 2.x Roms werkt de Market gewoon prima. Je kan een recente Gingerbread Rom proberen, of een Froyo. Ben zelf na het testen van zo goed als al deze Roms weer terug bij een 2708-based Cyanogen 5.08 Rom.
Ik heb t liefst gewoon een stabiele 2.2 rom die ff wat sneller/soepeler werkt dan degene die ik nu heb. Moet nog een maand of 4-5 met deze foon namelijk...
Zou je mij in de richting kunnen wijzen waar ik deze ROM kan vinden? Ik ben op zoek gegaan op XDA-Developers en het is een klassiek bomen en bosprobleem voor mij daar.Brad Pitt schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:02:
[...]
Vanuit die recovery moet het gewoon mogelijk zijn de meeste Roms te flashen, sommige zijn niet compatible.
[...]
Bij de meeste 2.x Roms werkt de Market gewoon prima. Je kan een recente Gingerbread Rom proberen, of een Froyo. Ben zelf na het testen van zo goed als al deze Roms weer terug bij een 2708-based Cyanogen 5.08 Rom.
#StopBurningStuff
Hmmm, dan zal het inderdaad wel weer rommelen worden met een Goldcard ja. Primitief gedoe vind ik dat.Het Vosje schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:23:
Daar ging ik ook van uit, maar als ik het probeer (zowel met Home+Power als Reboot into Recovery, zowel met m'n 'daily' uSD als met m'n 'goldcard' uSD) komt ie niet in recovery, maar blijft ie op het eerste scherm van de foon hangen(MyTouch 3G groene scherm)
Mja, dan zal je gewoon een aantal Roms moeten proberen. Als je de commentaren op de XDA-fora leest zijn ze allemaal supersnel, superstabiel etc. In zekere zin is dat ook wel zo. Was zelf na verloop van tijd elke keer weer wat ontevreden met de snelheid als de telefoon een tijdje aan had gestaan.Ik heb t liefst gewoon een stabiele 2.2 rom die ff wat sneller/soepeler werkt dan degene die ik nu heb.
Draai nu een aantal weken deze Rom en ben daar vooralsnog heel erg tevreden over. Let wel, nieuwe hboot en radio zijn een vereiste. Gebruik zelf een kleine (32MB) Swap-partitie met Swappiness 15 en da's echt top._WgV_ schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:29:
Zou je mij in de richting kunnen wijzen waar ik deze ROM kan vinden? Ik ben op zoek gegaan op XDA-Developers en het is een klassiek bomen en bosprobleem voor mij daar.
Probeer uiteraard tussendoor elke keer weer de nieuwe Froyo en Gingerbread Roms en ondanks dat die relatief bijzonder goed lopen is er (heb ik er...) elke keer iets mee. Met de laatste Yoshi GB-Rom miste ik bijvoorbeeld weer inkomende SMS-berichten. Da's vrijwel altijd een teken van brak geheugenbeheer. Uiteraard mag je daar op die fora niets van zeggen want dan ben je meteen een n00b. Dus maar weer stilletjes terug naar 2.1
Dank voor de info. ik zit nog steeds op SuperD, erg snel en stabiel maar steeds meer apps die 2.1 vereisen dus ik wil toch maar over.Brad Pitt schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:41:
Draai nu een aantal weken deze Rom en ben daar vooralsnog heel erg tevreden over. Let wel, nieuwe hboot en radio zijn een vereiste. Gebruik zelf een kleine (32MB) Swap-partitie met Swappiness 15 en da's echt top.
#StopBurningStuff
Yup. Heb er ook maanden over gedaan een vervanger te vinden die enigszins aan die voorwaarden voldeed. Sinds dat beetje extra geheugen erbij is vrij gekomen draait 2.1 (naar mijn mening) geweldig. Heb nooit een 1.6 Rom geprobeerd met de nieuwe kernel. "Moest" naar 2.x zoals je zegt vanwege een aantal apps. No regrets_WgV_ schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:00:
Dank voor de info. ik zit nog steeds op SuperD, erg snel en stabiel maar steeds meer apps die 2.1 vereisen dus ik wil toch maar over.
Ik ben aan het klussen geslagen, het is nog best een stappenplan... Vooral omdat ik op een verse Ubuntu installatie eerst sdk/adb/fastboot weer aan het werk moest krijgen.Brad Pitt schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:04:
[...]
Yup. Heb er ook maanden over gedaan een vervanger te vinden die enigszins aan die voorwaarden voldeed. Sinds dat beetje extra geheugen erbij is vrij gekomen draait 2.1 (naar mijn mening) geweldig. Heb nooit een 1.6 Rom geprobeerd met de nieuwe kernel. "Moest" naar 2.x zoals je zegt vanwege een aantal apps. No regrets
#StopBurningStuff
Nu maar hopen dat het niet allemaal voor niets was omdat je het straks een foeking trage Rom vindt_WgV_ schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:15:
Ik ben aan het klussen geslagen, het is nog best een stappenplan... Vooral omdat ik op een verse Ubuntu installatie eerst sdk/adb/fastboot weer aan het werk moest krijgen.
Bij stap 4 van == Installing == in dit topic wilde hij niet naar de recovery rom booten via 'fastboot boot recovery-RA-sapphire-v1.7.0G-cyan.img'. (Hij bleef hangen op Booting....) Toen heb ik deze instructies gevolgd:
Met als resultaat een perfected SPL en een ROM die gelockt zit in Google account aanmaken, maar aangezien data roaming uit staat kan ik niet online en dus niet verder.If you find yourself stuck without recovery!!
Sapphire (MT3G)
1) Download SAPPIMG.nbh
2) enter fastboot and run 'fastboot flash nbh SAPPIMG.nbh'
3) Continue as per one click (flashreq) root instructions: http://www.getyourdroidon.com/wiki/i...One_Click_Root
Ik probeer nu een goldcard aan te maken om er weer een bruikbare SPL op te zetten, maar daarvoor moet je ook een werkende Magic hebben en een 64MB-512MB micro SD, ik heb enkel de standaard meegeleverde 8GB. Iemand hier uit de omgeving Amsterdam die een goldcard heeft liggen die ik even kan lenen?
[ Voor 3% gewijzigd door _WgV_ op 15-02-2011 16:09 ]
#StopBurningStuff
Dat is toevallig, had paar weken geleden preciés hetzelfde. Werd helemaal para toen ik die "fout" ook had gemaakt, na 109101x gewoon normaal een Rom te hebben geflashed. Moed zakte in m'n schoenen._WgV_ schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:08:
Met als resultaat een perfected SPL en een ROM die gelockt zit in Google account aanmaken, maar aangezien data roaming uit staat kan ik niet online en dus niet verder.
Weigerde een goldcard aan te maken en ben dus maar gaan rommelen en rommelen. Opeens, in een vlaag van extreme helderheid (lees: mazzel) op Menu gedrukt bij het aanmelden bij de Google servers (waar je inderdaad niét voorbij komt, super irritant). En daar staat dan dus gewoon de optie dat je een APN kan toevoegen. Toen de Vodafone APN aangemaakt en de Rom bootte vrolijk verder.
Daarna de Flashrec apk geïnstalleerd en van daaruit een betere (werkende) recovery laten aanmaken. Reboot in recovery en van daaruit de Amon_Ra 1.70 er op geflashed en verder zal het dan wel duidelijk zijn denk ik
Het moét dus lukken, ook zonder Goldcard. Enige dat ik ben vergeten te doen voor het installeren van de nieuwe hboot en radio is de bootscreen te veranderen. Die staat nu bij mij nog op dat groene scherm dat jij ongetwijfeld hebt (MT3G ding). Met de nieuwe hboot en radio kan je namelijk niet (alles) meer fastbooten (het is een soort semi-perfected bootloader, wil je dat niet moet je een oudere nemen maar dan heb je niet dat extra geheugen (dat echt nogal scheelt dus ik zou het wel doen)) en dat scherm is erna niet meer aan te passen.
Had geen zin meer in nog meer gehassle dus maar zo gelaten
[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 15-02-2011 16:19 ]
#StopBurningStuff
Zijn geen settings in te stellen waardoor het meteen werkt!? Wat vaag, nooit geweten dat zoiets provider-afhankelijk zou kunnen zijn. Nou ja, als dat maar werkt, kan je weer stapje verder ja. Succes!_WgV_ schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:20:
Die APN-instellingen had ik al gevonden :-) Maar vervolgens werkt het nog niet aangezien ik Telfort heb en je eerst dataroaming moet aanzetten om dat te laten werken. Moet dus even op zoek naar een Vodafone simkaart te leen.
Ik heb een Vodafone branded Magic (uit Duitsland) daarom moet ik altijd gegevensroaming aanzetten als ik wil internetten.Brad Pitt schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:36:
[...]
Zijn geen settings in te stellen waardoor het meteen werkt!? Wat vaag, nooit geweten dat zoiets provider-afhankelijk zou kunnen zijn. Nou ja, als dat maar werkt, kan je weer stapje verder ja. Succes!
#StopBurningStuff
Ook dat wist ik niet. Dacht dat het SIM-kaartje zou "bepalen" wanneer roaming aan/uit zou moeten, niet het toestel zelf. Kan me niet voorstellen dat een geïmporteerde mobiel alleen kan internetten met roaming aan_WgV_ schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:46:
Ik heb een Vodafone branded Magic (uit Duitsland) daarom moet ik altijd gegevensroaming aanzetten als ik wil internetten.

#StopBurningStuff
kan zo 123 geen windows tool vinden om de CID uit te lezen en mijn goldcard is helaas al geformatteerd
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Wat doet 'ie niet dan?_WgV_ schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:35:
Heb het inmiddels met een Vodafone simkaartje geprobeerd, dat mocht ook niet baten.
3G verbinding maken. De ROM die er nu opstaat is alleen op te starten als je je aanmeldt bij Google. En dat gaat natuurlijk niet zonder internetverbinding.
#StopBurningStuff
En dat komt omdat het een geïmporteerde telefoon is hè?! Vodafone deed hier gelukkig gewoon prima._WgV_ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:17:
3G verbinding maken. De ROM die er nu opstaat is alleen op te starten als je je aanmeldt bij Google. En dat gaat natuurlijk niet zonder internetverbinding.
Het hoe en waarom weet ik ook niet. Het is in ieder geval al sinds aankoop zo dat ik "Gegevensroaming" moet inschakelen om online te kunnen met mijn Telfort simkaart, en je kan niet bij die optie vanuit de set-up wizard in de MyTouch 3G rom die er nu op staat. Ik had het eerlijk gezegd nog nooit met een andere simkaart geprobeerd, ik hoopte dat het met een Vodafone kaartje wel zou werken, maar helaas.Brad Pitt schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:27:
[...]
En dat komt omdat het een geïmporteerde telefoon is hè?! Vodafone deed hier gelukkig gewoon prima.
#StopBurningStuff
Wel gewoon alle APN-settings van Vodafone manueel ingevoerd neem ik aan dan toch?_WgV_ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:31:
ik hoopte dat het met een Vodafone kaartje wel zou werken, maar helaas.
Yes, of die van Telfort als de Telfort kaart erin zit.Brad Pitt schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:34:
[...]
Wel gewoon alle APN-settings van Vodafone manueel ingevoerd neem ik aan dan toch?
#StopBurningStuff
Vaag... Dan wordt het inderdaad Goldcard maken weer I guess... Zijn de kosten niet natuurlijk, maar ja_WgV_ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:39:
Yes, of die van Telfort als de Telfort kaart erin zit.
Maar blijkbaar is het toch voor niets. De CM5.0.8 2708+ port blijft maar crashen en crashen. Het zou kunnen komen doordat ik nogal een verzameling Apps op mijn SD-kaart heb staan, die zou ik ook even kunnen parkeren in een andere map om te kijken wat er dan gebeurt.
Maar als dat niet helpt dan ga ik dus vrolijk mijn Nandroid backup terugzetten van voor het hele gedonder waarin de Market niet werkt en ik geen WhatsApp e.d. kan installeren. Maar die is tenminste wel snel en stabiel. Of zijn er nog dingen die ik kan doen om deze ROM wel werkbaar te maken Brad Pitt?
Edit:
Bovendien kan ik niet terugkomen vanuit de unlockscreen, waarschijnlijk verwacht hij een power button die uiteraard niet op de Magic zit.
Edit2:
Laat maar, volumebutton doet de truc.
Edit3:
Met een schone lei qua apps gaat het een stuk beter, wel veel werk om alles weer te installeren...
[ Voor 19% gewijzigd door _WgV_ op 17-02-2011 14:37 ]
#StopBurningStuff
Ik zou als ik jou was initieel inderdaad ook zo schoon mogelijk weer helemaal opnieuw beginnen ja. Heb hier ook vaak last van FC's met apps die je terug zet met bijv. Titanium Backup als die in een Gingerbread Rom zijn gebackupped en je restored ze in Eclair bijv._WgV_ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:19:
Edit3:
Met een schone lei qua apps gaat het een stuk beter, wel veel werk om alles weer te installeren...
Als ik een Rom een tijdje wil gaan gebruiken wipe ik ook gewoon álles en installeer elke app weer opnieuw, en ook al die apps weer opnieuw instellen. Mega naadje inderdaad, maar als je dáár eenmaal een prima backup van hebt kan je tenminste rommelen zonder enig risico.
Meer dan de nieuwe hboot en radio flashen en die Rom er op te zetten heb ik ook niet gedaan hoor. Draai nu trouwens niet precies dié Rom maar gewoon de standaard Cyanogen 5.08 met daar overheen een 2708 kernel.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
#StopBurningStuff
Mwa, het overgrote merendeel gaat gewoon over custom Roms hoorPetervanakelyen schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:08:
De laatste 10 pagina's van dit topic staan er bij mijn weten toch vol van?
Wil dus eigenlijk wel updaten naar een nieuwere 2.2 rom die (hopelijk) wat minder last hiervan heeft.
Welke Roms raden jullie me aan?
Wat staat er nu op dan? Nog steeds 6.0.0? Yoshi is wel een leuke 2.2 Rom en doet "alles" het op, Laszlo ook geprobeerd, die was enorm snel maar had een paar apps die het er niet op deden (Buienradar bijv.).Het Vosje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:13:
Ik heb het idee dat m'n Magic trager is dan toen ik net CM6.0.0-DS er op zette.
Zijn er zat. Ik vond ze allemaal "mwa", de gebruikers vinden ze allemaal "yeah!". Gewoon een paar proberen, zoveel werk is dat niet
[ Voor 43% gewijzigd door Brad Pitt op 23-02-2011 15:31 ]
Ben ook weer een magic aan het gebruiken. Brad pitt welke rom gebruik jij op dit moment als ik vragen mag?
Een oudjeTWFpa2Vs schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:22:
Ben ook weer een magic aan het gebruiken. Brad pitt welke rom gebruik jij op dit moment als ik vragen mag?
Heb denk ik alles wel geprobeerd jaTWFpa2Vs schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:36:
nooit de officiële release van 2.2 geprobeerd?
Nee dat niet. Op zich draait 2.2 ook gewoon okay hoor. Heb het idee dat 2.1 ietsjes leaner is waardoor meer apps tegelijk kunnen draaien. Probeer gewoon die officiële 2.2. Bevalt het niet kan je altijd nog switchen. Die voicedialing is een van de eerste dingen die ik verwijder uit een Rom dus dat probleem heb ik gelukkig niet.is de 2.1 zoveel sneller dan 2.2? ik wil namelijk eigenlijk voice dialing over bluetooth niet opgeven.
"Requirements:TWFpa2Vs schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:51:
heb nu Froyo by Laszlo erop staan draait wel goed moet ik zeggen. Weet jij of die extra geheugen hack van die andere kernel hier ook in zit?
SPL: 1.33.0013d (hboot)
RADIO: 2.22.27.08 / 28.25"
Ga versie 5.1 nu ook eens proberen. Kijken of alle apps nu wél willen draaien/er op blijven staan na een reboot
Hopelijk krijg je ook alle naar jou verstuurde SMS berichten daadwerkelijk binnenSefyu schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:40:
Yoshi's Gingerbread geflasht, en ik ben positief verrast
[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 24-02-2011 16:50 ]
Als dagelijkse Rom die álles gewoon prima doet Cyanogen 5.08. En dan paar keer per week wat andersPetervanakelyen schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:52:
Welke gebruik je nu?
Zou geen linkje weten waar dat eventjes makkelijk wordt bijgehouden. Kijk zelf ook gewoon dagelijks op XDA.En waar wordt er juist bijgehouden welke de meest recente versie is?
Gewoon de xxx.0013d en xxx.25 versiesPetervanakelyen schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:45:
Ik was wat te laat, ik doelde eerder op de hboot/radio versie
[Edit] Zo, aan de Laszlo Rom nog weinig veranderingen merk ik. Buienradar, Albert Heijn app, Zoek en Vind: allemaal FC. Mooi, terug naar 5.08 it is (yet again). Zal wel aan mijn telefoon liggen, so be it
[ Voor 34% gewijzigd door Brad Pitt op 24-02-2011 18:21 ]
Nee, zelfde frequentie draai ik ook op 5.08 (en nog hoger ook) en alle apps doen het gewoon primaTWFpa2Vs schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:30:
@brad pitt, heeft het misschien niet met overclocken te maken? dat hij daardoor FC's geeft?
[ Voor 118% gewijzigd door TWFpa2Vs op 25-02-2011 10:03 ]
Waarschijnlijk is Donut nog sneller hèTWFpa2Vs schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:23:
heb hem al gevonden, volgens jou is de 5.08 het snelst dus?
Gingerbread Roms (zeker met de bizarre default Compcache instellingen lately) worden wat trager bij gebruik. En apps worden te onpas uit het geheugen geknikkert. Als je dat niet erg vindt en het elke keer bij één-app-tegelijk houdt is een Gingerbread Rom prima te doen. Plus het is het nieuwste, bragging rights ftw
Als je eenmaal een leuke stabiele snelle setup hebt en daar even een backuppie van maakt kan je gewoon naar hartelust experimenteren toch? Deze week wederom nieuwste GB en Froyo Roms geprobeerd maar voor mij was het het net niet. De meeste mensen vinden het perfect lopen, ook prima toch
[Edit] Superkleine fix uitgebracht voor Laszlo Froyo die alle force close problemen hier oplost, ongelooflijk. Die maar weer even testen...
[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 25-02-2011 11:16 ]
Dit is voor mij tot nu toe de snelste configuratie sneller dan Laszlo.
[ Voor 10% gewijzigd door TWFpa2Vs op 25-02-2011 13:47 ]
Ik heb al een aantal sms'jes binnen gehad en nog geen klachten over niet geen reactie (op een sms). Ik neem dus aan dat het redelijk gaat.Brad Pitt schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:41:
[...]
Hopelijk krijg je ook alle naar jou verstuurde SMS berichten daadwerkelijk binnen
Is het trouwens bij alle custom ROMs zo dat Whatsapp vreemd doet? Ik heb namelijk dat wanneer ik Whatsapp start en naar de contactenlijst ga dat 'ie terugspringt naar het (startscherm van Whatsapp). Ik vermoed dat dit gerelateerd is aan het laden van de foto's van de contactpersonen.
Met CM 6 (.0 of .1, kan me niet herinneren) en Superfroyo 2.8.2 had ik hier ook last van. Gelukkig is het overkomelijk door gewoon snel op de persoon te klikken.
Heb hier geen last van, op zowel 2.1 als 2.2. Heb het inderdaad wel meegemaakt, geen idee meer met welke Rom dat was. Open je Whatsapp, open je je contactlist, en hoppa weer terug naar het beginscherm ja, klopt.Sefyu schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:41:
[...]
Is het trouwens bij alle custom ROMs zo dat Whatsapp vreemd doet?
die 5.08 is snel maar er zitten nog wel een aantal bugs in als je het mij vraagt. nu geupdate naar de laaste radio en cyanogen 6.1 met laatste kernel van ezbiff. Draait ook erg goed moet ik zeggen met minder bugs.
[ Voor 63% gewijzigd door TWFpa2Vs op 02-03-2011 06:53 ]
Noem er eens een paar dan?TWFpa2Vs schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:45:
die 5.08 is snel maar er zitten nog wel een aantal bugs in als je het mij vraagt.
Draai nu even Laszlo's laatste (nou ja, 5.2 is net uit, draai 5.1) Froyo Rom en die doet het na wat aanpassingen ook prima. Cyanogen 6.1 draait uiteraard met de nieuwe Radio ook goed. Elke verse Rom wel eigenlijk hènu geupdate naar de laaste radio en cyanogen 6.1 met laatste kernel van ezbiff. Draait ook erg goed moet ik zeggen met minder bugs.
bluetooth voicedaling werkt alleen als het scherm aanstaat, adresboek synchronisatie werkt niet juist met carkit, oproepinformatie komt niet door in de carkit. market hapert soms of herlaad meerdere keren.
[ Voor 24% gewijzigd door TWFpa2Vs op 02-03-2011 10:02 ]
En waarom kon ik alles zo gemakkelijk op XDA vinden voor mijn TyTN II en ben ik nu al 2 weken aan het zoeken naar de juiste combinatie van radio/kernel/spl/rom voor de Magic?
[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-03-2011 10:26 ]
Dat is inderdaad allemaal bekend, heeft op zich niets met 5.08 te maken maar is gewoon een < OS2.2 dingTWFpa2Vs schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:02:
bluetooth voicedaling werkt alleen als het scherm aanstaat, adresboek synchronisatie werkt niet juist met carkit, oproepinformatie komt niet door in de carkit. market hapert soms of herlaad meerdere keren.
De Market op 5.08 draait hier perfect. Zou alleen al vanwege die reden terug willen
Beiden jaPetervanakelyen schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:25:
Met de nieuwe radio wordt de 2.22.28.25 bedoeld? Of de 2.22.27.08?
Geen idee eigenlijk. De x.25 versie zal wel wat nieuwer zijn. Wat die "meer" doet weet ik nietWat is juist het verschil tussen die twee?
Van wat je hier en daar leest is de batterij-duur er met de nieuwe Radio en Kernet niet op vooruit gegaanOp mijn oude HTC TyTN II had de radio een behoorlijke invloed op de batterij (en de ontvangst). Is dat hier ook het geval?
Dat is dé reden om deze dingen te installeren ja. Dat beetje extra geheugen scheelt echt bakken.Ik lees ook dingen over extra geheugen dat met een andere radio versie vrijkomt, hoe zit dat juist?
Waarschijnlijk omdat er nogal wat versies zijn van de Magic?En waarom kon ik alles zo gemakkelijk op XDA vinden voor mijn TyTN II en ben ik nu al 2 weken aan het zoeken naar de juiste combinatie van radio/kernel/spl/rom voor de Magic?
[ Voor 41% gewijzigd door Brad Pitt op 02-03-2011 10:32 ]
http://www.engadget.com/2...port-android-past-and-fu/
[ Voor 4% gewijzigd door m3gA op 02-03-2011 14:39 ]
Artikel is wel grappig geschrevenAs usual with these builds, half of the phone's functions have still to be enabled and the UI lag seems like it'll be a permanent feature whatever happens, but still -- it's Honeycomb on the G1!
Edit: het ziet het er toch echt nog héél erg alpha uit

[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-03-2011 15:04 ]
Waarom ook niet, als je niet wilt bellen, internetten, SMS'en, of weet ik het allemaal, en dat alles in een verkeerde resolutie dus waarschijnlijk baggertraag, is het wel leukPetervanakelyen schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:59:
Misschien straks eens uitproberen, gewoon voor de lol
What does not work yet?
* Bluetooth
* Wifi
* 3G
* Sms
* Mms
* Screen resolution
[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 02-03-2011 17:29 ]
Kan je ook doen door naar de verstrekte Youtube video te kijken, zonder enige kans op een verkeerde flash waardoor er weer 112 vragen worden gesteldTWFpa2Vs schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:58:
haha brad pitt.. dat kan toch ook wel iets genuanceerder. Waarschijnlijk gooit hij hem er na 5 minuten weer af maar heeft hij wel een klein beetje een feeling gehad waar google naartoe wil met android

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 03-03-2011 16:29 ]
Hopelijk verdwijnen er geen dan geen SMS-berichten zoals op de meeste Gingerbread Roms het geval isPetervanakelyen schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:29:
Niemand zal er op dit moment zijn telefoon mee bricken: hij is nog niet beschikbaar. Blijkbaar hebben ze ondertussen echter wel SMS en 3G werkend
wat ik zo lees heeft dat te maken met het niet lokken van de sms app in het geheugen.Brad Pitt schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:32:
[...]
Hopelijk verdwijnen er geen dan geen SMS-berichten zoals op de meeste Gingerbread Roms het geval is
Nee hoorTWFpa2Vs schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:22:
wat ik zo lees heeft dat te maken met het niet lokken van de sms app in het geheugen.
Dus maar lekker terug naar 2.2. Het enige wat ik mis is de batt graph van GB.
Zijn er mensen hier die Biffmod en Laszlo's gebruikt hebben? Welke bevalt je meer?
Yup, LaszloSefyu schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:09:
Zijn er mensen hier die Biffmod en Laszlo's gebruikt hebben? Welke bevalt je meer?
Apps2SD vind ik persoonlijk nogal nutteloos aangezien een normaal mens het interne geheugen nooit vol krijgt met applicaties. Is dat wel zo, ja dan moet je wel. Draai zelf gewoon alle apps "intern".Petervanakelyen schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:48:
Veel mensen zijn ook niet echt tevreden met Apps2sd op FAT (dat is met 2.1 nog op de ext2-partitie).
Laszlo is CM6.1 hè, met wat optische dingen anders en wat (wel en niet werkende) scriptsIs Laszlo's sneller dan CM6.1 op de Magic? Of test ik het gewoon zelf uit?
Edit: blijkbaar is er nog een 2de XDA-thread waar wel een low res froyo versie staat

[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-03-2011 22:27 ]
Er zijn uiteraard inderdaad gewoon low-res versies voor élke versie van Android jaPetervanakelyen schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:16:
Edit: blijkbaar is er nog een 2de XDA-thread waar wel een low res froyo versie staat
[ Voor 5% gewijzigd door Wussie op 19-03-2011 20:50 ]
Ik heb nog niet gemerkt dat bestanden niet terug te vinden zijn op de sdkaart. Lijkt mij ergens een software probleem..
We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.
Ik krijg een "checkin result: succes" maar geen updates. Hebben ze de OTA update misschien al offline gehaald? Bij Systeemupdates staat dat ik de laatste updates heb.Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:38:
Automatisch. Je kan het checken forceren door *#*#checkin#*#* te typen op het numeriek klavier.
[ Voor 10% gewijzigd door m3gA op 22-03-2011 10:51 ]
Ik heb WiFi en 3g geprobeerd. WiFi maar heel even. Moet hij op WiFi zitten?Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:54:
Bij mij update hij nog steeds onmiddelijk wanneer ik 1.6 terugflash. Ik erger me er zelfs elke keer aan dood. Je bent verbonden via WiFi, toch?
Ik heb inderdaad een Vodafone 32B. Ik heb een jaar lang custom roms gedraaid maar ik heb regelmatig problemen en heb genoeg van het gehobby. Ik wil dus terug naar een fabrieksrom. (1.6 ziet er wel erg bagger uit trouwens- was het al vergeten)Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:04:
Ik zet hem altijd op WiFi, scheelt toch weer zo'n 50MB. De update komt overigens in 2 delen, bij het eerste deel wordt de SPL en de radio bijgewerkt, bij de 2de update het OS. Ik neem overigens aan dat de Vodafone 32B Magic hebt? Want op de 32A komt de update inderdaad niet OTA
[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 22-03-2011 11:06 ]
- SAPPIMG.nbh flashen met hboot vanaf microSD-kaart.
- Automatische reboot.
- Verbinden met WiFi en inloggen op de Android Market.
- Automatische popup "er is een update beschikbaar".
- Installeer --> Reboot
- Update 2 --> Installeer --> Reboot.
En dan zit je op de 2.2.1 ROM van Vodafone.
heb ik net gedaan maar dat werkt ook niet. vreemdPetervanakelyen schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:08:
Wat ik altijd doe:
- SAPPIMG.nbh flashen met hboot vanaf microSD-kaart.
- Automatische reboot.
- Verbinden met WiFi en inloggen op de Android Market.
- Automatische popup "er is een update beschikbaar".
- Installeer --> Reboot
- Update 2 --> Installeer --> Reboot.
En dan zit je op de 2.2.1 ROM van Vodafone.
[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-04-2011 23:43 ]
#StopBurningStuff
Hahaha, ja mooi hè! Hier echt precies hetzelfde. Draaide een paar weken Laszlo. Onlangs uiteraard weer de RC7 van GB geprobeerd maar daar is echt niet mee te werken vind ik. Apps op zich (per stuk) starten echt supersnel maar zoals je zegt is wisselen gewoon vaak niet mogelijk. Plus heb veel SMS gedoe gehad met GB.Petervanakelyen schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:39:
Wat draai jij nu Brad? Ik heb de laatste tijd constant zitten switchen tussen CM5.0.8, CM6.1.0, Laszlo's, GingerYoshi en Biffmod maar ik kom er gewoon niet uit.
Heb er sinds eergisteren maar weer 5.08 op gezet. Zou zo terug gaan naar Donut ware het niet dat er een paar apps zijn die ik gewoon "moet" kunnen draaien (zoals Whatsapp). Vooralsnog doet 5.08 het wel okay, maar de drang naar een nieuwe mobiel wordt wel met de dag groter. Even wachten op de Galaxy S2/HTC Pyramid
We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen