Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Das weer een duidelijk verhaal Brad! thnks!! Maar fftjes in mn vrije dagen XDA afspeuren en het betreffende mapje aanmaken (of natuurlijk apps2sd uitvinken ;-))

Is de originele ROM van CM beter/sneller dan de afgeleide roms zoals bv die van htcclay of Kolohe? Als het verschil niet erg groot is dan ga ik niet over naar CM. Ik vind zijn ROMS vaak nogal lelijk met die lelijke drawerknop benedenin. Aan de andere kant misschien is het ook wel weer s leuk om zijn standaard ROM te nemen en daar verschillende themes over heen te flashen... Off-topic: Ach weet je, het blijft leuk zolang je shit kan wijzigen en veranderen... een vriendin van me heeft nu de desire. Valt me erg tegen en volgens mij kan je er qua comstumizing weinig mee... vooral de Sense van de desire was ik met 5 minuten spelen al helemaal zat :-).

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:59
MHTC06 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:37:
Das weer een duidelijk verhaal Brad! thnks!! Maar fftjes in mn vrije dagen XDA afspeuren en het betreffende mapje aanmaken (of natuurlijk apps2sd uitvinken ;-))
Je hoeft alleen maar een /system/sd mapje aan te maken. That's it, schijnbaar. Heb zelf niet getest though.
Is de originele ROM van CM beter/sneller dan de afgeleide roms zoals bv die van htcclay of Kolohe?
Nee beetje hetzelfde hè. Wat de anderen wel vaak doen is bijv. Jit toevoegen (that's bad), en dat soort dingen.
Ik vind zijn ROMS vaak nogal lelijk met die lelijke drawerknop benedenin. Aan de andere kant misschien is het ook wel weer s leuk om zijn standaard ROM te nemen en daar verschillende themes over heen te flashen...
Is een hoop te tweaken hoor. Draai nu Cya5 Test4 Rom, met daar overheen DarkStar 2 thema, ADW's launcher, transparante Power Control Widget, MotoBlur animaties en nog wat spul. Ben er bijzonder tevreden over nu :)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/cya5t4-01.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/cya5t4-02.png

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/cya5t4-03.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/cya5t4-04.png
vooral de Sense van de desire was ik met 5 minuten spelen al helemaal zat :-).
Being senseless rulez 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 12-05-2010 20:39 . Reden: Linkje en wat info toegevoegd ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Wow, das zeker een mooi telefoontje zo... zitten er erg veel betaalde dingetjes in of is het zonder cc ook wel zo te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:12:
Wow, das zeker een mooi telefoontje zo... zitten er erg veel betaalde dingetjes in of is het zonder cc ook wel zo te maken?
Alleen Beautiful Widgets (weer/klok) heb ik gekocht, rest is gewoon freeware ;) Enige waar je errrg op moet letten is de volgorde van het flashen. De ene mod overschrijft het leuke weer van een andere mod enzo. Maar goed, zoveel mensen zoveel smaken dus het is allemaal natuurlijk enorm persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Is Cya 5.0.7-test4 nu eigenlijk snel en stabiel genoeg voor dagelijks gebruik, zoals 4.2.15.1 dat nu al een poosje is? Ik ben wel nieuwsgierig namelijk, maar m'n vriendin is niet zo blij als haar Magic ineens weer kuren vertoont omdat ik eraan heb zitten prutsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
Ik draai al een tijdje sinds test2 (zie nu net pas dat 4 er is :P ) maar er zitten wel gekke dingen in hoor. Market die niet helemaal lekker werkt, muziek die ineens gaat spelen bij aansluiten van oordopjes en een niet werkende home knop. Maar dat is allemaal niet zo probleem, maar lijkt me niet echt tof om daar iemand anders mee op te zadelen ;) de nieuwe gallery is wel flashy (die werkt ook niet helemaal lekker met rotaten enzo)

Maar voor de rest ben ik wel tevreden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
HammerT schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:41:
maar er zitten wel gekke dingen in hoor.
Het is dan ook een Test Rom hè... ;)
Market die niet helemaal lekker werkt
Is gepatched.
een niet werkende home knop.
Da's meestal resultaat van niet (goed) wipen voor een re-flash. Dit is geen bekend probleem.
maar lijkt me niet echt tof om daar iemand anders mee op te zadelen ;)
Een Test Rom bij iemand installeren die er niet mee wil rommelen/constant nieuwe patches er op knallen is uiteraard inderdaad niet aan te raden nee :)
de nieuwe gallery is wel flashy (die werkt ook niet helemaal lekker met rotaten enzo)
Dat klopt wel, heb daarom ook gewoon de normale "2D" Gallery erbij gezet. Kan je die gewoon nemen voor je persoonlijke gebruik en de 3D Gallery laat je er dan op staan om mee te kunnen pimpen 8)
Maar voor de rest ben ik wel tevreden hoor ;)
De Test4 Rom die een beetje aangepast is werkt gewoon onwaarschijnlijk goed, mits je van lezen op XDA houdt.

[Edit] Test5 is nu ook alweer uit. Het blijft natuurlijk echter een Test Rom zoals gezegd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 14-05-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 21:55
Nu ik een tijdje de 2.1 Cyanogen draai heb ik helaas wel weer vaak last van het bekende "homescreen herladen" probleem, eigenlijk erger dan ik het ooit gehad heb.
Hier had ik bij de Enomther roms zo goed als nooit last meer van, dus ik hoop wel dat dit binnenkort opgelost wordt

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
k7of9 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:59:
Nu ik een tijdje de 2.1 Cyanogen draai heb ik helaas wel weer vaak last van het bekende "homescreen herladen" probleem, eigenlijk erger dan ik het ooit gehad heb.
Hier had ik bij de Enomther roms zo goed als nooit last meer van, dus ik hoop wel dat dit binnenkort opgelost wordt
En wat als je het homescreen in het geheugen zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
TripleQ schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:13:
[...]

En wat als je het homescreen in het geheugen zet?
Heb ik gedaan inderdaad maar dat hielp niet. Sterker nog, ik had het idee dat het juist erger werd.
Ook een aantal homescreen replacements geprobeerd zoals Helix en Launcher++, maar daarbij hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
k7of9 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:32:
Heb ik gedaan inderdaad maar dat hielp niet. Sterker nog, ik had het idee dat het juist erger werd.
Ook een aantal homescreen replacements geprobeerd zoals Helix en Launcher++, maar daarbij hetzelfde probleem.
Heb er zelf gelukkig niet bijzonder veel last van maar je zou ook kunnen kijken of het probleem weg dan wel minder is als je Swap aanzet? Of weer terug gaan naar een stabiele niet-test Rom, kan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Brad Pitt schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:36:
[...]

Heb er zelf gelukkig niet bijzonder veel last van maar je zou ook kunnen kijken of het probleem weg dan wel minder is als je Swap aanzet?
Kan ik ook nog wel proberen iderdaad.
Of weer terug gaan naar een stabiele niet-test Rom, kan ook ;)
That's no fun 8)

Trouwens, wat ik altijd vervelend vond bij CM is de 5 kolommen in de app drawer, ziet er imo rommelig uit. Dus ik was blij te zien dat in spare parts deze ook op 4 in te stellen is (Compact Launcher). Werkt deze voor anderen, want het lijkt bij mij niets te doen (ja ik heb gereboot)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
k7of9 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:41:
Kan ik ook nog wel proberen iderdaad.
Al raadt Cyanogen dit wel specifiek áf bij de laatste Test5 Rom... Zal heus wel een goede reden voor zijn ;)
Trouwens, wat ik altijd vervelend vond bij CM is de 5 kolommen in de app drawer, ziet er imo rommelig uit. Dus ik was blij te zien dat in spare parts deze ook op 4 in te stellen is (Compact Launcher). Werkt deze voor anderen, want het lijkt bij mij niets te doen (ja ik heb gereboot)?
Ik zeg installeer als de wiedeweerga de Launcher van ADW! :o

Zooo veel sneller mooier beter configureerbaar vetter heftiger smoother jah! O+

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/adwlauncher.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/adwlauncher2.png

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 15-05-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
k7of9 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:41:
Dat is wel vreemd, ik heb hem hier net op 4 gezet en dat werkte zonder reboot (test5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Er is een nieuwe Amon Ra recovery uit, die nu ook de Ext-partitie goed backupped van de nieuwe Cya5 Rom(s).

Met onder andere dus (speciaal voor MHTC06 :)):
"- Recovery and scripts use /sd-ext instead of /system/sd as mountpoint to support the new apps2sd method"

Plus ook de mogelijkheid om "los" de Google apps te backuppen en restoren:

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/amonra170.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybjlus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Heren,

Ik wil eindelijk eens mijn magic 32B gaan "updaten" maar het stappenplan op pag1 is nogal oud en niet alle links werken.... Kan ik dit stappenplan gewoon blijven volgen? En trouwens ik krijg de usb-driver niet geinstalleerd. In de sdk pack heb ik het wel gedownload maar ik kan mijn pc niet zover krijgen om de driver te updaten (win7 x86) Als ik dan adb devices intyp krijg ik niets te zien.... Kan dus de recovery img ook niet pushen.

Voelt iemand zich aangesproken om mij te helpen?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Brad Pitt schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:57:
[...]

Ik zeg installeer als de wiedeweerga de Launcher van ADW! :o

Zooo veel sneller mooier beter configureerbaar vetter heftiger smoother jah! O+
Thanks, heb het geprobeerd en die werkt inderdaad behoorlijk smooth.

Inmiddels heb ik ook deze geprobeerd: http://nl.androlib.com/an...m-fede-launcher-Ezxp.aspx

Deze is gebaseerd op de standaard launcher en is helemaal restesnel. Hij is wel een stuk minder configureerbaar als ADW, maar voor mij is dat persoonlijk niet zo'n probleem. En wie weet komt dat nog, het is een vrij nieuwe app geloof ik. Vooral prettig aan deze vind ik dat de home knop niet in beeld blijft staan als de drawer is uitgeklapt waardoor er een extra rij apps op past :)
Ik heb nu nog maar zelden een herladend homescreen :)

Grote wens wat mij betreft is een launcher waarbij je de icoontjes van bepaalde apps in de drawer kan verbergen en de icoontjes zelf kunnen veranderen zoals op het homescreen. Er zijn een aantal die dat doen zoals Panda en Advanced Launcher maar die bevallen mij om andere redenen weer niet.

[ Voor 18% gewijzigd door k7of9 op 19-05-2010 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja die is inderdaad ook bizar snel, wellicht nog iets sneller dan ADW zelfs (op het "openen" van de app-drawer effect na dan, maar die is dan ook wel weer supermooi ;) ).
Vooral prettig aan deze vind ik dat de home knop niet in beeld blijft staan als de drawer is uitgeklapt waardoor er een extra rij apps op past :)
De dev heeft aangegeven op verzoek van de gebruikers alsnog een knop toe te gaan voegen ;) Hopelijk gaat die dan aan-en uitzetbaar zijn, ik vond zo'n fullscreen drawer ook wel wat hebben ja!
Grote wens wat mij betreft is een launcher waarbij je de icoontjes van bepaalde apps in de drawer kan verbergen en de icoontjes zelf kunnen veranderen zoals op het homescreen.
De dev van ADW heeft aangegeven dat niet te gaan doen... Misschien de dev van deze Launcher wel ja.

Voornaamste reden dat ik deze Launcher niet gebruik is dat je je Homescreen icons niet aan kan passen d.m.v. BetterCut bijvoorbeeld. Da's voor mij echt een must. Ga niet zitten kijken naar de default icons namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Brad Pitt schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:13:

Voornaamste reden dat ik deze Launcher niet gebruik is dat je je Homescreen icons niet aan kan passen d.m.v. BetterCut bijvoorbeeld. Da's voor mij echt een must. Ga niet zitten kijken naar de default icons namelijk :)
Oh, dat had ik nog niet opgemerkt. Dat is wel jammer inderdaad. Ik vind de standaard icoontjes van Android zelf wel mooi (de 2.0 versies althans) maar bij bepaalde apps zou ik die inderdaad wel graag willen veranderen. Oh well, ooit moet toch de perfecte Launcher verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Brad Pitt schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:13:
Hierop terugkomend, excuus voor off-topic: ik heb het inmiddels eens geprobeerd, maar BetterCut werkt gewoon met LauncherPro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
k7of9 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:48:
Hierop terugkomend, excuus voor off-topic: ik heb het inmiddels eens geprobeerd, maar BetterCut werkt gewoon met LauncherPro :)
Oh ok! Ga ik het nu nog een keer proberen (en erna waarschijnlijk meteen weer terug naar ADW want die is toch fijner (en op de lange duur sneller) vind ik ;)

[Edit] Met deze, nieuwe, versie inderdaad wel ja! Op de oude versie was het onmogelijk. Eens kijken of er voor de rest nog verbeteringen in zitten (ik vind dat klein beetje doorslaan van schermen als je sweept zó cool hè :)). Hij is wel snel, op zich. Alleen het openen van de Dialer duurt bij mij elke keer een paar seconden, als je ervoor iets hebt gedaan. Dat trek ik niet. En heb daar geen last van met ADW (RC1 is ook cool daarvan). Terug it is 8)

[Edit2] Test6 is er nu ook ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Brad Pitt op 21-05-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:26:
Er is een nieuwe Amon Ra recovery uit, die nu ook de Ext-partitie goed backupped van de nieuwe Cya5 Rom(s).

Met onder andere dus (speciaal voor MHTC06 :)):
"- Recovery and scripts use /sd-ext instead of /system/sd as mountpoint to support the new apps2sd method"

Plus ook de mogelijkheid om "los" de Google apps te backuppen en restoren:

[afbeelding]
Fijn, van het weekend maar even er op knallen. Gelet op mijn ROM (Superbad = omgebouwde CM5.x Rom door htcclay) kan ik denk ik het beste kiezen voor de Abdmanier denk ik. Klopt dat? Via terminal kan immers niet vanwege mn ROM en via fastboot probeer ik maar niet omdat ik geen flauw idee heb welke SPL ik heb...

Ik zie trouwens dat er een rom-switcher in zit.... Wat is daar het voordeel van? Je kan toch gewoon een backup terugzetten van een andere ROM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
[ROM][PORT][ALPHA]jMod FroYo SDK Port for Dream/Sapphire 05/21

Ik weet dat het nog niet geoptimaliseerd is en dat een quick and dirty port nooit lekker zal draaien, maar ik moet het gewoon uitproberen! :D }:O

Oh well, nandroid is m'n vriend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
k7of9 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:34:
[ROM][PORT][ALPHA]jMod FroYo SDK Port for Dream/Sapphire 05/21

Ik weet dat het nog niet geoptimaliseerd is en dat een quick and dirty port nooit lekker zal draaien, maar ik moet het gewoon uitproberen! :D }:O

Oh well, nandroid is m'n vriend :P
En? En? En?? Wat vind je er van?? Hij schijnt volgens het xda-forum wel soepel te lopen (al werkt het meeste nog niet)...

Nu maar wachten op de eerste Gingerbread-ROM ;-) hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:00:
Ik zie trouwens dat er een rom-switcher in zit.... Wat is daar het voordeel van? Je kan toch gewoon een backup terugzetten van een andere ROM??
Rom switcher? Je bedoelt switchrom commando vanuit adb of zo? Da's niet helemaal wat jij denkt dat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Deze is nog niet gereleased hè. Ik ben benieuwd wat er allemaal werkt als deze rom beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
MHTC06 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:56:
[...]

En? En? En?? Wat vind je er van?? Hij schijnt volgens het xda-forum wel soepel te lopen (al werkt het meeste nog niet)...

Nu maar wachten op de eerste Gingerbread-ROM ;-) hehehe
Snelheid is prima te noemen. Maarja, je kan er dan ook zeer weinig mee :P
M'n SD kaart wordt niet goed herkend. Helaas kan ik daardoor de nieuwe mediaplayer niet zien :(
Ik heb verder totaal geen connectie, geen data en geen spraak. En aangezien wifi het ook niet doet zijn er niet zoveel opties meer verder :)

Verder ontbreken er een hoop dingen zoals de search widget en de google apps.

Dusss... je mist er weinig aan. Zit te twijfelen of ik even een ander sd kaartje probeer of er maar meteen weer af gooien :)
Geen release echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
k7of9 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:20:
[...]

Snelheid is prima te noemen. Maarja, je kan er dan ook zeer weinig mee :P
M'n SD kaart wordt niet goed herkend. Helaas kan ik daardoor de nieuwe mediaplayer niet zien :(
Ik heb verder totaal geen connectie, geen data en geen spraak. En aangezien wifi het ook niet doet zijn er niet zoveel opties meer verder :)

Verder ontbreken er een hoop dingen zoals de search widget en de google apps.

Dusss... je mist er weinig aan. Zit te twijfelen of ik even een ander sd kaartje probeer of er maar meteen weer af gooien :)

[...]

Geen release echter.
gooi er lekker af en wacht de Beta-ROMS af zou ik zo zeggen. Eclair is trouwens nog vers genoeg om ons daar een tijd mee te vermaken... Tegen de tijd dat ik een froyo-rom heb heb ik waarschijnlijk ook al een ander toestel... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
MHTC06 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:26:
[...]

gooi er lekker af en wacht de Beta-ROMS af zou ik zo zeggen. Eclair is trouwens nog vers genoeg om ons daar een tijd mee te vermaken... Tegen de tijd dat ik een froyo-rom heb heb ik waarschijnlijk ook al een ander toestel... 8)
Ja ik ga er ook niet teveel moeite in steken :) Maar ik moet het toch even geprobeerd hebben :P

Paar dingen die me trouwens opvielen:

-Het "recent" venster (wanneer je een longpress op de home knop doet) toont nu 8 apps ipv 6
-Bij location & security settings kunnen nu "device administrators" worden toegevoegd. Wanneer ik wil toevoegen staat er dat er geen zijn toegevoegd :P Geen idee wat dit verder zou moeten doen. Soort parental controls misschien
-standaard 5 homescreens
-Verder ook settings voor "encrypted certificates" op de sd kaart. Zal wel met de officiele apps2sd te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:44
Heb inmiddels ook de instructies allemaal doorlopen om mijn Magic 32B vodafone te rooten.

- Software geinstalleerd op PC.
- Via vastboot Cyagonen opgestart en backup gemaakt.
- Nandroid map op PC geplaatst
- Cyagonen 4.2 op sd geplaatst als update.zip
- Via fastboot weer opgestart en Wipe/reset factory gedaan.
- Vervolgens apply update.zip

Gaat installeren en zegt dat hij succesvol is geinstalleerd. Vervolgens reboot ik het systeem via het menutje en blijft het vodafone logo in beeld maar start niet door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
gerald88 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:36:
Heb inmiddels ook de instructies allemaal doorlopen om mijn Magic 32B vodafone te rooten.

- Software geinstalleerd op PC.
- Via vastboot Cyagonen opgestart en backup gemaakt.
- Nandroid map op PC geplaatst
- Cyagonen 4.2 op sd geplaatst als update.zip
- Via fastboot weer opgestart en Wipe/reset factory gedaan.
- Vervolgens apply update.zip

Gaat installeren en zegt dat hij succesvol is geinstalleerd. Vervolgens reboot ik het systeem via het menutje en blijft het vodafone logo in beeld maar start niet door...
Laat maar eens een tijdje wachten...kan LANG duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
k7of9 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:31:
[...]

Ja ik ga er ook niet teveel moeite in steken :) Maar ik moet het toch even geprobeerd hebben :P

Paar dingen die me trouwens opvielen:

-Het "recent" venster (wanneer je een longpress op de home knop doet) toont nu 8 apps ipv 6
-Bij location & security settings kunnen nu "device administrators" worden toegevoegd. Wanneer ik wil toevoegen staat er dat er geen zijn toegevoegd :P Geen idee wat dit verder zou moeten doen. Soort parental controls misschien
-Verder ook settings voor "encrypted certificates" op de sd kaart. Zal wel met de officiele apps2sd te maken hebben.
Je hebt gelijk ook. Het blijft natuurlijk erg leuk om rond te surfen op een nieuwe rom en ermee te spelen. Misschien kan je met die device administrators wel verschillende usersprofielen aanmaken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
TripleQ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:38:
[...]

Laat maar eens een tijdje wachten...kan LANG duren
Hoelang zal het ongeveer duren? Wacht nu al ruim een kwartier? Is dit alleen de eerste keer zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
gerald88 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:01:
[...]

Hoelang zal het ongeveer duren? Wacht nu al ruim een kwartier? Is dit alleen de eerste keer zo?
Duurt de eerste keer wel lang. Je kan het evt. in de gaten houden met 'adb logcat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
Krijg nu
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
D:\update\tools>adb logcat
* daemon not running. starting it now *
* daemon started successfully *
- waiting for device -
I//system/xbin/busybox(   48): +++ "This is your world, these are your people. Y
ou can live for yourself today, or help build tomorrow for everyone."
I//system/xbin/busybox(   48): +++ Welcome to Android 1.6 / CyanogenMod-4.2
I//system/xbin/busybox(   48): [: 1: unknown operand
I/logwrapper(   48): /system/xbin/busybox terminated by exit(0)
I/DEBUG   (   73): debuggerd: Oct 23 2009 18:52:50
E/flash_image(   79): error opening /data/recovery.img: No such file or director
y
I/vold    (   72): Android Volume Daemon version 2.0
I/vold    (   72): New MMC card 'USD  ' (serial 103819993) added @ /devices/plat
form/msm_sdcc.2/mmc_host/mmc1/mmc1:b368
I/vold    (   72): Disk (blkdev 179:0), 15659008 secs (7646 MB) 1 partitions
I/vold    (   72): New blkdev 179.0 on media USD  , media path /devices/platform
/msm_sdcc.2/mmc_host/mmc1/mmc1:b368, Dpp 1
I/vold    (   72): Partition (blkdev 179:1), 15650816 secs (7642 MB) type 0xb
I/vold    (   72): New blkdev 179.1 on media USD  , media path /devices/platform
/msm_sdcc.2/mmc_host/mmc1/mmc1:b368, Dpp 0
I/vold    (   72): Evaluating dev '/devices/platform/msm_sdcc.2/mmc_host/mmc1/mm
c1:b368/block/mmcblk0' for mountable filesystems for '/sdcard'
I/vold    (   72): Aborting start of /sdcard (bootstrap = 1)
I/vold    (   72): Volmgr not ready to handle device
D/vold    (   72): Bootstrapping complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
Welke guide heb je gebruikt en wat zie je als je start met back+power? (Ook al opnieuw geprobeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
Ik gebruik de handleiding zoals in de eerste post staat aangegeven.

Back+power is flashboot.. vandaar heb ik alles uitgevoerd via command line op pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
Bedoel wat je ziet in je flashboot? Deze guide is misschien wat meer up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En we gaan weer verder met Cyanogen 5.07 Test numero 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:28:
En we gaan weer verder met Cyanogen 5.07 Test numero 7 ;)
En hoe is deze ROM? Ben momenteel aan het flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:55:
[En hoe is deze ROM? Ben momenteel aan het flashen :)
Geen idee nog. Net thuis. Moet mega plassen maar éérst deze Rom er op hebben. Iets met foute prio's (:X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:59:
[...]

Geen idee nog. Net thuis. Moet mega plassen maar éérst deze Rom er op hebben. Iets met foute prio's (:X)
Ik heb em net erop gezet, werkt echt lekker! Alles echt helemaal NL ! Al vanaf het begin!
1 ding waar ik me toch wel een beetje aan stoor is dat zodra ik de koptelefoon aansluit, toont het niet in het statusvenster een koptelefoontje |:( Hij werkt wel. Maar het is jammer dat het niet te zien is.

Ik kan alleen echt niet wachten totdat de 2.2 ROM eraan komt! :9~

gosh, wat is het toch leuk spelen met android :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 00:15:
Ik kan alleen echt niet wachten totdat de 2.2 ROM eraan komt! :9~
Kan me niet voorstellen dat een 2.2 Rom nog zooo veel smoother en/of sneller gaat worden! Heb nu al beslist de huidige Android toestellen lekker te laten voor wat ze zijn, wacht gewoon op de volgende generatie. En dat komt voornamelijk door 5.07, erg blij mee. Uiteraard is het geen Desire/X10/whatever maar érg goed mee te leven.
gosh, wat is het toch leuk spelen met android :)
Echt hè! ;) Rommelen, instellen en een beetje SMS'en. Bellen doe ik zelden. Gaat nergens over, maar ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt hè! ;) Rommelen, instellen en een beetje SMS'en. Bellen doe ik zelden. Gaat nergens over, maar ja :)

Same here :) Altijd erug leuk hoe mijn collega's altijd zo verwonderd naar mijn telefoon turen! Maar zelf doen ze het niet. (te bang geloof ik) Bellen doe ik ook bijna niet, en als ik bel gaat het via SIP op 3G :) Vooral op het bedrijventerrein waar ik werk is 3G waanzinnig goed! Niemand die het in de gaten heeft dat ik met mijn mobiel via voipbuster aan het bellen ben.

Maar je hebt idd gelijk over de ROMS. Zo veel sneller zal de Magic niet meer gaan denk ik. Met de huidige Cyano met A2SD en SWAP heb je al denk ik echt het onderste uit de kan gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brad pitt

vandaag komt mijn broer met zijn net verworven telefoon. Rooten durft hij absoluut niet! En dan nog te bedenken dat hij een linux-goeroe is! Kan je het voorstellen?

Maar ik ga hem een beetje lekker aftroeven hoe mijn Magic nu is. Hehhehehe }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:52:
Hahaha mooi! d:)b Ik denk dat 'ie een "klein" verschil gaat zien tussen een stock Android telefoon en eentje die lekker helemaal getweaked is! Maar goed, it's his loss hoor 8) Test 7 draait nog steeds als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:52:
@Brad pitt

vandaag komt mijn broer met zijn net verworven telefoon. Rooten durft hij absoluut niet! En dan nog te bedenken dat hij een linux-goeroe is! Kan je het voorstellen?

Zo raar is dat toch niet? Je raakt volgens mij wel je garantie kwijt namelijk. Daarom doe ik het ook niet ook al zou ik graag de Cyanogen mod willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haijo schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:02:
[...]

Zo raar is dat toch niet? Je raakt volgens mij wel je garantie kwijt namelijk. Daarom doe ik het ook niet ook al zou ik graag de Cyanogen mod willen proberen.
Phoew, garantie :) Mocht er wat misgaan op mijn telefoon, zet ik mijn oude stock ROM er weer op, en lever dat zo bij vodapfoon af ;) Geen centje pijn!

@Brat Pitt;

Mijn broer was onder de indruk van mijn heerlijke getweakde telefoon. Ook hier Cyanogenmod test 7. Draait als een tierelier! De "final" van Cyanogenmod voor de 2.1 versie zit wel goed denk ik! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cyanogen is uit de test-fase ;) De eerste stable build is nu uit.

Dus voor de liefhebbers: de Rom, de Google-apps add-on, en eventueel ook de 32A patch.

Flash away! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:41:
Cyanogen is uit de test-fase ;) De eerste stable build is nu uit.

Dus voor de liefhebbers: de Rom, de Google-apps add-on, en eventueel ook de 32A patch.

Flash away! 8)
Ah thanks, Brad!
Ik heb het ook maar weer 's aangedurfd. Steeds als ik ga flashen denk ik weer "Pfff... hoe moest dat ook alweer", maar heb gewoon alleen de ROM zelf erop gegooid en een WIPE gedaan en over mijn CM 4.2.x gegooid.

Na de reboot krijg je al een hele stoere animatie (zo'n X/Android logo), is dat nieuw?

En die Google-apps add-on, heb ik die perse nodig?

Zo, ik ga 's ff kijken wat er allemaal voor moois inzit... :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:14:
Na de reboot krijg je al een hele stoere animatie (zo'n X/Android logo), is dat nieuw?
Yes. Al heb ik die zelf vervangen voor die geestige Bios/DOS bootloader, vond ik zelf veel leuker :)
En die Google-apps add-on, heb ik die perse nodig?
Als bepaalde dingen (Market, Maps, weet ik het) het niet doen weet je waar dat aan kan liggen ;)
Zo, ik ga 's ff kijken wat er allemaal voor moois inzit... :)
Vergeleken met een 4.xx Rom is er nogal wat veranderd ja! Da's wel een leuke stap voorwaarts! d:)b

Zo, en ook deze stable build weer helemaal aan de wensen aangepast. ADW rc2 Launcher, transparante PowerControl, gekleurde Instellingen, custom Icons/Lockscreen, etc. Voor nu weer helemaal happy 8)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/cya5-links.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/cya5-midden.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/cya5-rechts.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/cya5-prefs.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/cya5-lock.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Brad Pitt op 25-05-2010 11:30 . Reden: Pix added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 18:01
K@K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:19:
[...]

Yes. Al heb ik die zelf vervangen voor die geestige Bios/DOS bootloader, vond ik zelf veel leuker :)

[...]

Als bepaalde dingen (Market, Maps, weet ik het) het niet doen weet je waar dat aan kan liggen ;)

[...]

Vergeleken met een 4.xx Rom is er nogal wat veranderd ja! Da's wel een leuke stap voorwaarts! d:)b

Zo, en ook deze stable build weer helemaal aan de wensen aangepast. ADW rc2 Launcher, transparante PowerControl, gekleurde Instellingen, custom Icons/Lockscreen, etc. Voor nu weer helemaal happy 8)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ah, altijd interessant, screens van the master. ;)
- Wat voor MSN-app gebruik jij?
- Werkt navigatie een beetje? (welke app?)
- Welke agenda widget is dat?

Enne, succes bij de tandarts vanmiddag! :D

Ik vind 'm trouwens erg lekker en snel (compared to CM 4.2) werken. Beetje jammer dat ik er niet aan gedacht heb dat ik al m'n sms'jes kwijt zou raken. Maar goed, het is toch uit met m'n vriendin, dus die romantische shit hoef ik niet te bewaren. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:59:
- Wat voor MSN-app gebruik jij?
eBuddy. Is wel een battery-drainer to the max, maar ja, deze disconnect niet. Met Meebo had ik dat wel.
- Werkt navigatie een beetje? (welke app?)
Heb er CoPilot en Sygic op staan. Gebruik voornamelijk Sygic, áls ik het gebruik. Doe het meestal gewoon met het ding in de auto zelf. Heb CoPilot nog niet getest maar hoor er goede dingen over. Op de trage interface (qua settings e.d.) na vind ik Sygic op zich prima. Al hoor ik hier ook weer slechte dingen over.
- Welke agenda widget is dat?
Pure Calendar Widget.
Enne, succes bij de tandarts vanmiddag! :D
Hahaha thanks, gaat wel lukken :)
Beetje jammer dat ik er niet aan gedacht heb dat ik al m'n sms'jes kwijt zou raken.
Hmmm, installeer dan ook meteen MyBackupPro gewoon. Vind ik het geld persoonlijk echt ruimschoots méér dan waard. De latere versies backuppen ook de settings van de individuele apps, echt waanzinnig relaxt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:39:
[...]

Hmmm, installeer dan ook meteen MyBackupPro gewoon. Vind ik het geld persoonlijk echt ruimschoots méér dan waard. De latere versies backuppen ook de settings van de individuele apps, echt waanzinnig relaxt 8)
Top, dat laatste ga ik doen inderdaad. Mag wel 'n keer wat kosten.

Ben trouwens echt amazingly surprised met CM5. Heb echt het gevoel of ik een nieuwe telefoon heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:46:
Top, dat laatste ga ik doen inderdaad. Mag wel 'n keer wat kosten.
Als je beseft hoeveel tijd je ermee bespaart kost het nagenoeg niets. Vroeger moest ik na elke wipe/install weer dingen als m'n ftp adres en wachtwoord en dergelijke invoeren bij AndFTP en ESFile Explorer, bubble instellingen en dergelijke bij Handcent SMS en ga zo maar door. Nu geen last meer van. Flash, restore, done! _/-\o_
Ben trouwens echt amazingly surprised met CM5. Heb echt het gevoel of ik een nieuwe telefoon heb! :)
Ja same here! Ben wel nog een beetje aan het kijken wat het fijnst werkt qua CompCache, Swap en dergelijke. Heb nog niet vaak gehad dat de UI ging herladen maar 2.1 neemt wel duidelijk meer geheugen in beslag dan 1.6. Aangezien Cyanogen zelf Swap nadrukkelijk afraadt doe ik dat niet, een kleine CompCache (standaard is 24MB als je het aanzet) kan wel eens helpen, als je meerdere dingen tegelijk draait. Keeps one busy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Ik heb vandaag even CM v5 test7 geprobeerd na een week lang bijna helemaal tevreden SuperD v1.11 gedraait te hebben. Maar die CM v5 is wel zoveel trager dat ik gelijk terug ben gegaan. Inmiddels heb ik de issues die ik had op SuperD (o.a. PureCalendar widget die bleef crashen) ook opgelost dus ik ben weer helemaal blij.
Maar ik denk dat 2.1 gewoon niet thuishoort op een device met maar 192MB RAM.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
_WgV_ schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:14:
Ik heb vandaag even CM v5 test7 geprobeerd na een week lang bijna helemaal tevreden SuperD v1.11 gedraait te hebben. Maar die CM v5 is wel zoveel trager dat ik gelijk terug ben gegaan. Inmiddels heb ik de issues die ik had op SuperD (o.a. PureCalendar widget die bleef crashen) ook opgelost dus ik ben weer helemaal blij.
Maar ik denk dat 2.1 gewoon niet thuishoort op een device met maar 192MB RAM.
Juist vandaag is de final uitgekomen van CM v5.07! Misschien moet je die nog eens proberen.
Kwa snelheid merk ik helemaal geen verschil met 1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:19:
[...]

Ja same here! Ben wel nog een beetje aan het kijken wat het fijnst werkt qua CompCache, Swap en dergelijke. Heb nog niet vaak gehad dat de UI ging herladen maar 2.1 neemt wel duidelijk meer geheugen in beslag dan 1.6. Aangezien Cyanogen zelf Swap nadrukkelijk afraadt doe ik dat niet, een kleine CompCache (standaard is 24MB als je het aanzet) kan wel eens helpen, als je meerdere dingen tegelijk draait. Keeps one busy :P
Weet jij of het nog verstandig is om die 10mb van het grafische geheugen te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
HammerT schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:15:
Weet jij of het nog verstandig is om die 10mb van het grafische geheugen te gebruiken?
Als je nooit een spelletje gaat spelen is er geen enkel nadeel nee. Ik doe dat heeel af en toe wel en ben dus genoodzaakt helaas die Ram Hacks niet te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Zo, ook maar eens bezig geweest! CM 5.0.7 final erop gezet, CompCache aan, ADW 0.7 RC2 erop en met MyBackup Pro alles weer netjes teruggezet zoals het was.

Ik sta er versteld van hoeveel soepeler, sneller, beter alles aanvoelt. Enorm verschil tov CM 4.x!

Wel een vraagje. Ik zie een GTalkService. Iemand die al met succes uitgeschakeld? Ik weet sowieso niet hoe dat moet, maar lees dat je mogelijk geen toegang meer hebt tot de Market. Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rb338 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:08:
Ik sta er versteld van hoeveel soepeler, sneller, beter alles aanvoelt. Enorm verschil tov CM 4.x!
De (lichte) overclock kernel van Pershoot zit er ook al in he, erg kicken. Als je SetCPU installeert kan je tot 576Mhz gaan. Ik draai nu een andere kernel en op 633Mhz. Niet dat het iets uitmaakt, maar het kan ;)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/ockernel-01.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/ockernel-03.png
Wel een vraagje. Ik zie een GTalkService. Iemand die al met succes uitgeschakeld? Ik weet sowieso niet hoe dat moet, maar lees dat je mogelijk geen toegang meer hebt tot de Market. Ervaringen?
Google Talk moet je niét uitzetten. Gewoon laten draaien. Er zijn teveel dingen afhankelijk van die app/dat process. Je wint er sowieso weinig mee, dus lekker laten zoals het is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 25-05-2010 20:17 . Reden: Pix added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel aan het flashen naar de laatste CM :)

Stiekumpjes hoop ik dat de 2.2 versie nog te behappen zal zijn op de magic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zo!
Zojuist voor het eerst Android 2.2 Froyo op mijn Magic gedraaid! (32b).

Incall geluid werkt wel, alleen verder hoor ik nog geen geluid (ringtone etc..)
Verder werkt alles super goed en snel!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=686105

Wifi is ook nog niet werkend, maar daar komt misschien vanavond al een update voor zo te lezen...
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:22:
Stiekumpjes hoop ik dat de 2.2 versie nog te behappen zal zijn op de magic :P
Zeer goed dus! zeker gezien dit een port is de Nexus1/SDK versie.
Moet je nagaan zodra de source openbaar gemaakt wordt door Google!

[ Voor 31% gewijzigd door TripleQ op 25-05-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:22:
Zo!
Zojuist voor het eerst Android 2.2 Froyo op mijn Magic gedraaid! (32b).

Incall geluid werkt wel, alleen verder hoor ik nog geen geluid (ringtone etc..)
Verder werkt alles super goed en snel!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=686105

Wifi is ook nog niet werkend, maar daar komt misschien vanavond al een update voor zo te lezen...

[...]

Zeer goed dus! zeker gezien dit een port is de Nexus1/SDK versie.
Moet je nagaan zodra de source openbaar gemaakt wordt door Google!
:9~ :9~ zalige gedachte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zekers!
Voor de twitteraars onder ons...
http://twitter.com/enatefox
Deze persoon is bezig met Froyo voor de G1/Magic
MT3G Froyo test15. Works: calls/3G/LEDs/call audio/gapps/notification bar fixed. Broken: wifi/camera/gps/default wallpaper/external audio

[ Voor 22% gewijzigd door TripleQ op 25-05-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou het zeker in de gaten! Tis een kwestie van tijd dat er uiteindelijk de final zal komen.

Het is een fijne gedachte dat de magic (voor telefoonbegrippen een antieke foon) toch zo lang kan blijven meedraaien ! Ben achteraf gezien heel content met deze aankoop vorig jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:16:
[...]

De (lichte) overclock kernel van Pershoot zit er ook al in he, erg kicken. Als je SetCPU installeert kan je tot 576Mhz gaan. Ik draai nu een andere kernel en op 633Mhz. Niet dat het iets uitmaakt, maar het kan ;)

[afbeelding] [afbeelding]

[...]

Google Talk moet je niét uitzetten. Gewoon laten draaien. Er zijn teveel dingen afhankelijk van die app/dat process. Je wint er sowieso weinig mee, dus lekker laten zoals het is :)
Welke theme is dat?
(ja ik ben toch CM 5.07 final aan het uitproberen op dit moment)

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Is geen theme op zich maar de Black Bar metamorph van Cloverdale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:16:
Ah, nice! Ik zie dat je met SetCPU ook automatisch de CPU frequentie kan laten aanpassen, werkt dat 'n beetje? Dus dat 'ie terug springt naar 122 MHz als je hem niet gebruikt? Of is 122 het standaard minimum waar Android naar teruggaat (ik neem aan dat zoiets wel standaard is ingebouwd namelijk)?
Dacht ik al, maar wilde het toch ff zeker weten :)

Nu alleen nog even afwachten wat er nog van de batterij over is vanavond, na de eerste volledige dag op CM5. Kwam wel gelijk een vervelend bugje tegen (die al sinds test3 aanwezig is, zag ik later): als je in je contacts zit, iemand aantikt en vervolgens op de groene belknop drukt, verschijnt een force close van acore. Maar goed, hij is dus bekend en zal in de volgende update hopelijk eruit zijn :)

Waar had je trouwens die gekleurde instellingen-icoontjes vandaan? Ziet er veel beter uit dan die zwart-witte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rb338 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:46:
[...]
Dus dat 'ie terug springt naar 122 MHz als je hem niet gebruikt? Of is 122 het standaard minimum waar Android naar teruggaat (ik neem aan dat zoiets wel standaard is ingebouwd namelijk)?
Bij idle gaat ie nu terug naar 122Mhz ja, normaal is dat 128Mhz geloof ik. Je kan met SetCPU ook profiles aanmaken, zodat 'ie bijv. als je hem aan de oplader hebt gewoon altijd op 576Mhz draait, of als de accu onder de x% komt hij niet hoger clockt dan bijv. 345Mhz etc. De dev van de overclock kernel raadt dit echter af en zegt dat je gewoon 122/576Mhz moet instellen en dat verder zo moet laten. Welnu, dan doen we dat maar ;)
Kwam wel gelijk een vervelend bugje tegen (die al sinds test3 aanwezig is, zag ik later): als je in je contacts zit, iemand aantikt en vervolgens op de groene belknop drukt, verschijnt een force close van acore. Maar goed, hij is dus bekend en zal in de volgende update hopelijk eruit zijn :)
Geen last van, kan gewoon op telefoontje klikken en dan wordt er automatisch gebeld dan wel gevraagt welk nummer je wilt bellen als er meerdere opties zijn...
Waar had je trouwens die gekleurde instellingen-icoontjes vandaan?
Heb ze hier even geüpload. Gewoon flashen vanuit de recovery... Zijn inderdaad "nogal" wat mooier ja! :)

Draai nu voor de lol even deze Rom. Ik was positief verrast dat je hierbij de Android klok gewoon eindelijk uit kon zetten! Geen dubbele klok meer dus, als je gebruik maakt van een widget waar die ook in zit d:)b

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/extreme.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/extreme2.png

Is gewoon gebaseerd op de stable build van Cyanogen plus wat tweaks en apps die zijn toegevoegd.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 26-05-2010 16:03 . Reden: Text / pic added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:12
Mijn Vodafone htc magic denkt dat hij eem t-mobile my touch 3g is.
zal door het rooten komen.
is dit te herstellen?
met rom manager moet ik ook echt de my touch kiezen(koos uiteraard de magic, maar die werkte niet)

Is opgelost na het flashen van de nieuwe 5.07 rom.

[ Voor 10% gewijzigd door Petertjuh op 26-05-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Brad Pitt schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:59:
Bij idle gaat ie nu terug naar 122Mhz ja, normaal is dat 128Mhz geloof ik. Je kan met SetCPU ook profiles aanmaken, zodat 'ie bijv. als je hem aan de oplader hebt gewoon altijd op 576Mhz draait, of als de accu onder de x% komt hij niet hoger clockt dan bijv. 345Mhz etc. De dev van de overclock kernel raadt dit echter af en zegt dat je gewoon 122/576Mhz moet instellen en dat verder zo moet laten. Welnu, dan doen we dat maar ;)
Dan laat ik SetCPU voor wat het is :)
Geen last van, kan gewoon op telefoontje klikken en dan wordt er automatisch gebeld dan wel gevraagt welk nummer je wilt bellen als er meerdere opties zijn...
Vreemd! Heb het bij meerdere contactpersonen geprobeerd, maar overal een fc op acore. Straks maar 's verder onderzoeken. Had al een melding gemaakt in de bugtracker, maar ook daar kreeg de behandelaar het niet nagespeeld.
Heb ze hier even geüpload. Gewoon flashen vanuit de recovery... Zijn inderdaad "nogal" wat mooier ja! :)
Tnx!
Draai nu voor de lol even deze Rom. Ik was positief verrast dat je hierbij de Android klok gewoon eindelijk uit kon zetten! Geen dubbele klok meer dus, als je gebruik maakt van een widget waar die ook in zit d:)b

Is gewoon gebaseerd op de stable build van Cyanogen plus wat tweaks en apps die zijn toegevoegd.
Ik zag die optie om de klok uit te schakelen ook in CM 5.0.7, in Spare Parts ergens. Compleet met kleurinstelling! Het enige gekke was dat de vink standaard uit staat, terwijl de klok standaard aanstaat. Een keertje switchen en de launcher herstarten leverde het gewenste resultaat op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rb338 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:00:
Dan laat ik SetCPU voor wat het is :)
Tenzij je nóg wat hoger wilt gaan natuurlijk... ;)
Ik zag die optie om de klok uit te schakelen ook in CM 5.0.7, in Spare Parts ergens. Compleet met kleurinstelling! Het enige gekke was dat de vink standaard uit staat, terwijl de klok standaard aanstaat. Een keertje switchen en de launcher herstarten leverde het gewenste resultaat op :)
Pfff, net de "originele" Cyanogen Rom weer terug gezet en kwam die optie ook "opeens" tegen ja, wilde net mijn berichtje aanpassen maar je bent me voor :) Ja het werkt inderdaad niet meteen, net als die andere kleuren editten. Heb gewoon maar de hele telefoon gereboot. Wilde sowieso Swap toch maar even testen (eigenwijs :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBlok
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 13:42
Ik heb net ook de final van cyanogen 5.0.7. geflasht. Dit was de eerste keer dat ik een custom ROM draai. Vraag me nu af waarom ik dit niet eerder heb bedacht. Draait een stuk soepeler dan 1.6. Alleen de market draait niet echt lekker. Ik kan zoeken naar apps, maar zodra ik ze wil installeren wordt de rest van de info over de app (beschrijving, reacties, enz..) niet geladen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

EDIT: uiteindelijk kan ik wel iets downloaden, maar het duurt minstens een minuut voordat de inhoud verschijnt (via WiFi)

EDIT2:
Brad Pitt schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:36:
Dat heb ik de eerste keer na het flashen van een "verse" Rom ook ja. Na wat rebooten en zo is het weg :)
Klopt inderdaad. Probleem heeft zichzelf opgelost. Draait als een tiet nu :-)

[ Voor 33% gewijzigd door SimonBlok op 26-05-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat heb ik de eerste keer na het flashen van een "verse" Rom ook ja. Na wat rebooten en zo is het weg :)

Voor de Rommelaars (:D) en flashers onder ons heeft Ben Buchacher (SuperD) nu ook SuperE (Cya5 based) :P

[ Voor 52% gewijzigd door Brad Pitt op 29-05-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maciasty
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 09:53
Ik kom helaas niet verder :(

Nu heb ik een goldcard met daarop enkel SAPPIMG.nbh en krijg ik "Unknown fail! Update fail!" als ik in fastboot het image gebruik.

SAPPHIRE PVT 32B SHIP S-ON G
HBOOT-1.33.0006

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe ?

Tot nu toe heb ik deze guide gebruikt. (Downgrading from 1.6 TO 1.5 and Rooting for T-Mobile MT3G, dat gedeelte gebruikte ik.)

ps. als ik het vanaf Non-TMobile 32B Magics de guide volg, krijg ik bij fastboot boot C:\recovery-RA-sapphire-v1.x.xG.img een error, NOT ALLOW

edit2: Na het volgen van meerdere guides, die mij telkens duidelijk maakten dat mijn telefoon/versie van de SPL/radio weer een uitzondering was, heb ik nu een punt bereikt dat ik de telefoon niet meer aan kan zetten. Als ik de telefoon aan zet, blijft hij hangen bij het vodafone logo. Ik kan tevens niet in de fastboot komen (dan verschijnt gewoon het vodafone logo en kom ik dus niet verder). Wel gaat een van de LED lampjes blauw oplichten als ik power en de trackball tegelijk indruk.
Ik heb geprobeerd om fastboot commando's uit te voeren terwijl ik vast zit op het logo, maar ik krijg enkel het bericht "waiting for device" te zien.
Weet iemand of mijn telefoon nog te redden is en of er anders mogelijkheden zijn om hem te laten repareren ?

[ Voor 49% gewijzigd door maciasty op 28-05-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Brad Pitt schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:36:

Voor de Rommelaars (:D) en flashers onder ons heeft Ben Buchacher (SuperD) nu ook SuperE (Cya5 based) :P
Die ga ik maar eens proberen, was wel gecharmeerd van SuperD.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben nu een paar dagen actief met CM 5.0.7, maar ik heb wel het probleem dat ik heel regelmatig (bijna altijd) een flinke delay heb voordat mijn iconen op het scherm staan, na een actie. Als ik bijvoorbeeld m'n mail heb gecheckt met Gmail, duurt het echt wel een seconde of 5 voor alle iconen weer available zijn.

Heb al een paar keer geprobeerd m'n Magic uit en aan te zetten, maar dat helpt niet.

Grrrr... tips? Kan ik iets "opnieuw flashen"? Moet ik opnieuw partitioneren? Ik heb een wipe all gedaan bij de installatie van CM5.0.7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
spaceboy schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:02:
Ik ben nu een paar dagen actief met CM 5.0.7, maar ik heb wel het probleem dat ik heel regelmatig (bijna altijd) een flinke delay heb voordat mijn iconen op het scherm staan, na een actie. Als ik bijvoorbeeld m'n mail heb gecheckt met Gmail, duurt het echt wel een seconde of 5 voor alle iconen weer available zijn.

Heb al een paar keer geprobeerd m'n Magic uit en aan te zetten, maar dat helpt niet.

Grrrr... tips? Kan ik iets "opnieuw flashen"? Moet ik opnieuw partitioneren? Ik heb een wipe all gedaan bij de installatie van CM5.0.7...
Dit is toch echt al heel vaak beantwoord hier op Tweakers...
Zet in je Spare Parts, je Launcher in memory aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
_WgV_ schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:39:
Die ga ik maar eens proberen, was wel gecharmeerd van SuperD.
Die Rom draai ik nu ook weer inderdaad. Vind toch dat de 32B-Magics niet genoeg geheugen hebben voor de Eclair Roms. Onmogelijk om meer dan één programma tegelijk te draaien. Ben je aan het surfen en je gaat even naar je homescreen om wat anders te doen en weer terug naar de browser: hoppa, reload alles.

Zijn prima Roms voor single-task dingen. Als je wat meer (tegelijk) wilt is het echter niet zo'n feest (vind ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:18:
[...]

Dit is toch echt al heel vaak beantwoord hier op Tweakers...
Zet in je Spare Parts, je Launcher in memory aan...
Eigenlijk zou het standaard aan moeten zijn :+ Doe ik ook altijd. Werkt zo toch net iets weer soepeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Laatst online: 17:29
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:42:
[...]

Eigenlijk zou het standaard aan moeten zijn :+ Doe ik ook altijd. Werkt zo toch net iets weer soepeler!
Ik moet zeggen dat dat weinig verschil maakte bij mij. Swap aanzetten gaf veel betere resultaten, ik heb er nu geen last meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Thanks. Wereld van verschil, dat spareparts-verhaal. Sorry, heb niet elke topic gelezen uit deze serie, dus had 't kennelijk gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlaagGeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Gisteravond overgegaan op CM 5.0.7!

Helemaal blij mee! Was echt klaar met mn magic, dus nu echt wereld van verschil!

Alles werkt top, alleen heb ik geen NL woordenboek, ook als in mn taal instel op NL ( paar keer reboot, switch naar andere taal, en weer terug enz enz )

Alles geprobeerd maar kom er niet uit!

Zijn er meer mensen waarbij het NL woordenboek het niet doet bij CM 5.0.7?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
HTC_IME installeren en aldaar kiezen voor het NL-woordenboek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
Ben ik de enige die CM 5.07 draait waarbij de accu veel sneller leeg is?
Cpu schaalt nog wel en in het gebruik is ook weinig veranderd. Het lijkt wel of system_server constant op 50% cpuload staat. Connectbot > top. Zijn er meer mensen die dit opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlaagGeest
Brad Pitt schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:24:
HTC_IME installeren en aldaar kiezen voor het NL-woordenboek :)
Heb nu drie verschillende HTC_IME's geinstalleerd en 1x force close en 2x springt het toetsenbord niet omhoog.

Bij alle dutch geselecteerd en bij invoermethode de mod geselecteerd.

Heb je een link naar een HTC_IME die sowieso goed is voor een magic 32b met CM5.0.7?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
PlaagGeest schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:30:
[...]

Heb nu drie verschillende HTC_IME's geinstalleerd en 1x force close en 2x springt het toetsenbord niet omhoog.

Bij alle dutch geselecteerd en bij invoermethode de mod geselecteerd.

Heb je een link naar een HTC_IME die sowieso goed is voor een magic 32b met CM5.0.7?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
PlaagGeest schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:30:
Deze zou prima moeten werken (doet ie hier ook), is de laatste beta. En deze is de laatste final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlaagGeest
Brad Pitt schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:37:
[...]

Deze zou prima moeten werken (doet ie hier ook), is de laatste beta. En deze is de laatste final.
Final werkte niet bij me???

Die 26b1 wel!

Top!

Nu helemaal tevreden! :D

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nice! d:)b Wel die thread even in de gaten blijven houden hè, de app wordt nogal doorontwikkeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets heel anders :)

Ik ben het beroemde vodphone logo bij het opstarten van de Magic nogal erg beu aan het worden, en wil graag deze vervangen voor een andere leuke plaatje!

De TS gaf ook aan te willen veranderen, maar zou daar nog op terugkomen. Informatie wezen zoeken via google. Maar dat geeft tot nu toe niet echt gewenste resultaten. En alles wat ik tot nu vond was geschreven richting de G1 (de magic is blijkbaar via diverse sites anders).

Misschien dat één van jullie ervaring hebben hoe je de opstartlogo kan opleuken? Een Howto is zeker welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:53:
En alles wat ik tot nu vond was geschreven richting de G1 (de magic is blijkbaar via diverse sites anders).

Misschien dat één van jullie ervaring hebben hoe je de opstartlogo kan opleuken? Een Howto is zeker welkom.
Ik heb het ook gewoon via de "G1"-manier gedaan, dmv fastboot flash splash1 mysplash.rgb565

Zo'n rgb565 plaatje kan je zelf maken met dit proggie en dan die er op flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:02:
[...]

Ik heb het ook gewoon via de "G1"-manier gedaan, dmv fastboot flash splash1 mysplash.rgb565

Zo'n rgb565 plaatje kan je zelf maken met dit proggie en dan die er op flashen.
Het gaat toch niet helemaal volgens het boekje :X Dit is wat ik krijg in de terminal (linux)
jpvzijst@AMD3000:~/Downloads/android/tools$ ./fastboot flash splash1 mysplash.rgb565
sending 'splash1' (300 KB)... OKAY
writing 'splash1'... INFOsignature checking...
FAILED (remote: signature verify fail)

Mijn foon:

Sapphire PVT 32B SHIP S-ON G
HBOOT-1.33.0004 (SAPP10000)
RADIO-2.22.19.26I
Apr 9 2009,23:30:40

Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
Heb je een engineering SPL voor nodig, zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=529019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Draai nu SuperE 1.02 met deze "multi-task" kernel. Wel even Swap aanzetten (met alleen Compcache deed het hier niéts). Ben er (voorlopig) bijzonder blij mee. Kan nu eindelijk in een Eclair Rom dingen als GMail en de Browser en wat andere dingen tegelijk open hebben en heen en weer switchen zonder vervelende reloads :P

Draai het nog te kort om negatieve dingen te kunnen zeggen, misschien dat ie na een paar uur tergend traag wordt of zo, maar misschien wel leuk om eens te testen. Er wordt door de dev nog wat gespeeld met de settings. Zijn eerste poging was niet helemaal stabiel, deze zou beter moeten zijn. Is vooralsnog geen leugen ;)

Er is een standaard clockspeed en een overclock versie beschikbaar, draai zelf gewoon de eerste. Is snel zat :)
(let wel op als je de overclockversie flashed, die staat default als je niet uitkijkt en voorbereidingen doet op 825MHz en da's echt no go)

Deze Rom met die speciale kernel en ADW's 0.7.5 Launcher is best een okay combi (for now that is 8)).

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 02-06-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Ik heb een SPL v1.33.0007. Downgraden naar Android 1.5 werkt niet, dus het enige dat overblijft is een andere SPL flashen mbv een goldcard.

Welke SPL kan ik nu het beste gebruiken?

Het liefst zet ik er v1.33.0004 op (ivm garantie), maar die kan ik nergens vinden (en ik weet niet of ik wel naar een lagere versie kan flashen).

Info:
SAPPHIRE PVT 32B SHIP S-ON G
HBOOT-1.33.0007 (SAPP10000)
CPLD-10
RADIO-2.22.19.26I
Jul 31 2009, 15:49:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Mensen, ik ben op zoek naar een goede algemene ROM die mijn trage Magic de nodige pit geeft zonder instabiel te worden. Ik zou denken dat Cyagon een goede oplossing is maar ik weet niet of er nog andere mogelijke kandidaten zijn. Zou iemand mij een paar tips kunnen geven?

Overigens, wat is de kans dat je je garantie kwijt raakt?

[ Voor 10% gewijzigd door Haijo op 02-06-2010 16:46 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Let op:
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen :)