OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Heb 3.2 uiteraard al geprobeerd hè. Zag weinig waarvan ik nou kon zeggen wooowwww dat moét ik hebben. Plus het was langzamer. Dus SuperD staat er weer gewoon op.MHTC06 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:36:
jaja, we weten allemaal dat donut roms de allersnelste zijn... maar aangezien de supereclair een meer dan acceptabel snelle rom is wordt het tijd dat ook jij (ja JIJ hahaha) je los weekt van Donut ;-)
Nickname does not reflect reality
Ik denk dat jij overgaat naar eclair zodra SuperE uitkomt. Dat zal niet lang meer duren lijkt mij...
hè... gezellig, na een maand weer 's op GOT :-)
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Dat klopt... Moet zeggen dat het een erg nette Rom is, en het ziet er ook cool uit. Ben alleen geen fan van de Helix Launcher en wilde ADW's Launcher er op zetten en toen was het FC na FC. Dus Nandroid it wasMHTC06 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:33:
ja, het is langzamer, maar echt niet veel!!
Daar gebruik ik dan weer MyBackUpPro voor, die doet het onder 1.6 prima. Maar ook wel traag.Daarnaast het feit dat ik in veel minder tijd mn apps kan restoren maakt het voor mij op dit moment de perfecte ROM.
Ja da's wel mooi hèEr is in ieder geval voor ieder wat wils... donut, eclair, gethemed, ongethemed, met JIT, zonder JIT, met RH, zonder RH, wel sense (voor de sadomasochisten onder ons), geen sense.
Zit er inderdaad ook op te wachten ja! Benieuwd of die beter gaat lopen dan deze 3.2...Ik denk dat jij overgaat naar eclair zodra SuperE uitkomt. Dat zal niet lang meer duren lijkt mij...
Ja man. What is life without it!hè... gezellig, na een maand weer 's op GOT :-)
Mwah, als je welke Eclair ROM dan ook gebruikt en vervolgens naar een ROM als SuperD of met name Enomther gaat dan weet je echt wel weer waarom je bij 1.6 blijft. Het verschil in snelheid zou ik echt niet weinig willen noemen. Het is een wereld van verschil.MHTC06 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:33:
ja, het is langzamer, maar echt niet veel!!
SuperEclair is zeker de snelste 2.x rom, maar er zit nog een aanzienlijk snelheidsverschil.
[ Voor 10% gewijzigd door k7of9 op 22-04-2010 17:54 ]
Paar piccies:

Nu even naar mijn wens tweaken en deze maar eens aan de tand voelen verder. Helaas geen NoRamHack
[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 23-04-2010 15:52 ]
Ziet er goed uit. Die klok hoort bij de ROM of is die van jou?? Ik denk dat ik, al bevalt supereclair me perfect toch nog wel donutROMS ga flashen, al is het alleen maar om het flashen hahaha En op zich is het altijd een verrassing waar HtcClay mee komt. hij heeft vaak wel verrassende dingen in zn roms zitten...Brad Pitt schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:46:
HTCClay's SuperFast 1.3.2 draait ook érg fijn trouwens. Zit standaard een best mooi thema in (uiteraard, smaken verschillen), alles doet het en werkt soepeltjes. Een versie voor 32A is er ook.
Nu even naar mijn wens tweaken en deze maar eens aan de tand voelen verder. Helaas geen NoRamHack
Da's Beautiful Widgets met een custom skinMHTC06 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:08:
Die klok hoort bij de ROM of is die van jou??
Dat Android mannetje is ook wel leuk, kan je meteen naar je recovery etc. gaan.

Dat laatste ken ik wel jaIk denk dat ik, al bevalt supereclair me perfect toch nog wel donutROMS ga flashen, al is het alleen maar om het flashen hahaha
Verwijderd
Brad Pitt schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:17:
[...]
Er zit wel een klok(je) in, namelijk die hier onder.
Dat is een klok zoals er in de X10 zit
Ben blij dat hier terug een beetje schot in de zaak komt want kijk hier ook wel geregeld eens voor men Magic.
Misschien toch maar eens een CC aanschaffen om apps te kopen. BW is toch alleen maar als betaalde app te krijgen??Brad Pitt schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:17:
[...]
Da's Beautiful Widgets met een custom skinEr zit wel een klok(je) in, namelijk die hier onder.
Dat Android mannetje is ook wel leuk, kan je meteen naar je recovery etc. gaan.
[afbeelding] [afbeelding]
[...]
Dat laatste ken ik wel jaWas op zich ook super tevreden met Super 1.1.0.3 maar ja, flashen is leuk
Die androidpop ken ik al. Die zit in meerdere roms...
Ja maar het stikt op zich van de Roms, thema's, metamorphs en dergelijke hè! Als je gewoon even van een goed werkende telefoon een backup maakt kan je op zich gewoon rommelen wat je maar wil!Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:29:
Ben blij dat hier terug een beetje schot in de zaak komt want kijk hier ook wel geregeld eens voor men Magic.
Geen idee. Heb hem aangeschaft maar ik dacht dat er ook wel een gratis versie was (zonder skins dan wel)MHTC06 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:31:
Misschien toch maar eens een CC aanschaffen om apps te kopen. BW is toch alleen maar als betaalde app te krijgen??
[ Voor 28% gewijzigd door Brad Pitt op 23-04-2010 16:34 ]
Nope, alleen beautiful silence widgets en dat was niks. heb ik na 3 tellen erafgegooid...Geen idee. Heb hem aangeschaft maar ik dacht dat er ook wel een gratis versie was (zonder skins dan wel)
Is trouwens de "flashcommunity" voor de toestellen van dit moment (bv desire) ook al zo groot? Ik ben namelijk bang dat als ik een supertoestel ga halen dat er dan niets meer te flashen valt... Dan is de lol er af terwijlk ik dan toch een toestel heb wat alles aan kan... Is die Modacofiguur niet een van de topdevvers bij de high-endtoestellen?
[ Voor 7% gewijzigd door MetalManic op 23-04-2010 16:50 ]
Oh dat is naadje... Nou ja, zat andere mooie klokkies toch? En als je het heeel vaak gebruikt gewoon kopenMHTC06 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:48:
Nope, alleen beautiful silence widgets en dat was niks. heb ik na 3 tellen erafgegooid...
Nou neen... Desire is niet geroot (nog) hè. Dus flash-mogelijkheden nul. Daarom wacht ik ook nog. Voor mij echt geen (Android) toestel die niet (volledig, de Milestone is maar halfjes tweakbaar vind ik) geroot is en waarbij je niet alles kan aanpassen wat je maar wilt. Dat is juist het leuke!Is trouwens de "flashcommunity" voor de toestellen van dit moment (bv desire) ook al zo groot?
[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 23-04-2010 16:57 ]
Dat gaat niet lukken. Zo rond de 614Mhz is nu de stabiele grens. Boven de 625Mhz is het meestal al no go.adgjm schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:32:
Heeft iemand het al uitgeprobeerd om te overclocken naar 725 MHz ?
Dit heb ik tot nu toe te zeggen :
defanged base -- loopt zeeer snel
cyanogenmod 4.2.15.1 -- soepel, toch in minder dan 1 uur aantal keer blijven hangen
openEclair 1.3 -- zeer uitgebreid maar ook zeer trage reactie, kan geen contact personen importeren vanaf sim
Ik hoop nog steeds een leuke rom te kunnen vinden die vooral snel is,
Iemand nog tips ?
Denk dat eclair toch n beetje veel is voor de stock magic(heb geen idee hoe k m overclock).
ik voel me lekkaah !!!
Da's niet onlogisch, da's wel de meest basis Rom die je maar kan vindenLyP0 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:49:
defanged base -- loopt zeeer snel
Zet gewoon óver die defanged_base de laatste SuperD 1.1.0.3 Rom. Die is erg snel en stabiel. Heb deze nu draaien op 614Mhz (voor zover dat werkelijk waar is... de vorige overclock was ook bogusIk hoop nog steeds een leuke rom te kunnen vinden die vooral snel is,
Iemand nog tips ?
Tik in een command prompt "fastboot boot oc614-cm-4.2.15.1-boot.img" in en de telefoon herstart met de overclock kernel.
Zet dit bestandje op je SD-kaart en gebruik bij setcpu de onderste (Custom) preset. Stel hem nu als bijv. 245-614Mhz in. En zie zelf maar of het iets uitmaakt. Het meeste zal wel een placebo zijn (ik merk dus geen verschil...

De laatste SuperFast 1.3.2 Rom draait trouwens ook erg goed, die kan je ook eens proberen.
Maar die zijn dus beide 1.6 donut voor de duidelijkheid. Mn navi werkt namelijk ontzettend langzaam op 2.1
Zal dadelijk even kijken naar de verschillen tussen die 2.
Vind t wel leuk tot nu toe om wat verschillende uit te proberen.
Alleen ik moet telkens alles weer opnieuw er op zetten, eclair liep in het begin ook relax maar nu alles geinstalleerd is werkt t heel erg langzaam.
Tevens blijven er steeds services restarten die ik gewoon uit wil hebben. Google talk, sync feeds, launcher enz die komen steeds terug. Terwijl ik ze altijd kill.
Btw is het waar dat wanneer ik nu een "reset to factory defaults" doe de tel onbruikbaar word ?
Hier kwam iemand mee aan die dit op zn legend geprobeerd zou hebben.
update :
Heb net gekeken naar superD 1.2 maar die zou heel erg langzaam zijn in games maar zeer rap in de rest.... Toch even proberen straks met sygic navi.
[ Voor 10% gewijzigd door LyP0 op 27-04-2010 11:20 ]
ik voel me lekkaah !!!
Dat is correct. De enige manier om een snel OS te hebben op een Magic hèLyP0 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:14:
Maar die zijn dus beide 1.6 donut voor de duidelijkheid.
Oh ok... Sygic en CoPilot draaien prima op deze Rom(s). SuperFast is met Jit, daar zijn wisselende verhalen over. Heb er zelf geen instabiliteiten mee gehad maar draai nu weer even SuperD, die bevalt so far erg goed.Mn navi werkt namelijk ontzettend langzaam op 2.1
Zonder dat experimenteren is er geen f*ck aan nee, trueVind t wel leuk tot nu toe om wat verschillende uit te proberen.
Ik knal na een Rom-update gewoon weer via MyBackUpPro alle apps en hun instellingen terug. Duurt wel eventjes maar het is alsnog vele malen sneller (en makkelijker) dan het met de hand doen. Titanium Backup doet dat ook maar ik word niet wijs uit dat programma. Vind MBP veel en veel makkelijker werken.Alleen ik moet telkens alles weer opnieuw er op zetten, eclair liep in het begin ook relax maar nu alles geinstalleerd is werkt t heel erg langzaam.
Dat heb je met elke Rom, doe je niets aan, zo "werkt" Android gewoon. Lekker laten staan, zijn meestal kleine apps/services...Tevens blijven er steeds services restarten die ik gewoon uit wil hebben. Google talk, sync feeds, launcher enz die komen steeds terug. Terwijl ik ze altijd kill.
Wat is onbruikbaar? Je zal erna uiteraard wel weer het nodig moeten instellen/installeren ja, dat welBtw is het waar dat wanneer ik nu een "reset to factory defaults" doe de tel onbruikbaar word ?
reboot de telefoon, krijg ik een sms, dat ik 2 voicemails heb
want degene die me probeerde te bellen kreeg meteen de voicemail
zou dit aan super d kunnen liggen? (laatste versie met 32a port)
ik ga even supereclair installeren, dan maar traag
Geen last van hier. Weliswaar op 32B, maar als het zó erg zou zijn zou het forum er vol mee staan denk ikJarlSX schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:45:
zou dit aan super d kunnen liggen? (laatste versie met 32a port)
Er zijn geen andere 32A Donut Roms dan? Of je gooit de default Rom er weer op hèik ga even supereclair installeren, dan maar traag
en misschien is het inderdaad alleen een 32a probleem
Toch binnenkort even kijken waar ik een kan vinden.
Oorspronkelijk was t een vodafone branded htc magic maar nu word ie aangegeven als tmobile mytouch.
Ik draai nu de superD 1.10.3 boven op drc83 en ik moet zeggen dat t zeeer smooth werkt. Net wat langzamer dan alleen de drc83 maar toch zeer acceptabel. Ook tegenover wanneer ie nog origineel was. En naar mijn mening stabieler dan de cyanogen 4.2.15.1 (die crashte 2-3x in minder dan n uur.)
thnx voor de tip.
ik voel me lekkaah !!!
vervolgens een animatie en daarna mag ik m'n pin weer invoeren
moest zeker m'n pin uitzetten ofzo, maar dat stond nergens, weird
edit: die supereclair 4.1 beta port voor de 32a is dus waardeloos, komt ook geen enkele reactie in het topic op XDA, dus niet proberen!
die port is overigens voor oude radio, ik zou eigenlijk naar de nieuwe 6.35 radio moeten switchen, daar is ook een port voor
heb er nu tijdelijk openeclair 1.3.0.1 opgezet, ben op zich niet ontevreden, maar ja, weer geen video...
[ Voor 40% gewijzigd door JarlSX op 28-04-2010 09:59 ]
draai nu superD 1.10.3
Zit nu wel met een probleem, krijg mn navi niet t draaien(tot de eerste reboot werkte t wel gewoon). Hij kan geinstalleerd/geactiveerd worden maar wanneer hij de mappen probeert te laden gaat er iets mis en spingt ie terug naar het home screen van android.
Iemand een fix hier voor ??
tevens werkt apndroid helemaal niet.
Moet zeggen dat ondanks deze probs ik superD een hele goeie rom vind.
ik voel me lekkaah !!!
Welke navigatie? Zowel Sygic als CoPilot draaien hier prima op de SuperD 1.1.0.3 Rom.LyP0 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:16:
Zit nu wel met een probleem, krijg mn navi niet t draaien(tot de eerste reboot werkte t wel gewoon). Hij kan geinstalleerd/geactiveerd worden maar wanneer hij de mappen probeert te laden gaat er iets mis en spingt ie terug naar het home screen van android.
Doet het hier ook gewoon zoals het moet.tevens werkt apndroid helemaal niet.
Dat issie ookMoet zeggen dat ondanks deze probs ik superD een hele goeie rom vind.
Voorlopig alleen helaas nog een witte statusbalk, gaat met de final ook wel weer zwart worden

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 28-04-2010 10:44 ]
Dadelijk maar eens die beta downloaden en proberen.
Het battery verbruik was inderdaad flink omhoog gegaan.
sygic kreeg ik niet meer werkend, copilot heb ik niet geprobeerd.... beetje zonde van de licentie. Is nogal prijzig.
Btw ik kan die 1.10.4b niet vinden online... waar heb je m vandaan ?
kun je m anders even mailen/posten ? (als dat mag van ben)
[ Voor 19% gewijzigd door LyP0 op 28-04-2010 11:19 ]
ik voel me lekkaah !!!
Wel de meest recente versie geprobeerd dan? MM10 enzo?LyP0 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:02:
sygic kreeg ik niet meer werkend
Hier de download linkBtw ik kan die 1.10.4b niet vinden online... waar heb je m vandaan ?
kun je m anders even mailen/posten ? (als dat mag van ben)
Ja de laatste nieuwe. Toen de phone voor de 1e keer draaide werkte het perfect, na een reboot was t echter voorbij met de pret.
Het is wel erg leuk om alles verschillende rom's te proberen. Wil nog kijken of ik eentje kan vinden met de eclair lock.
Heb wel gemerkt dat de magic inderdaad te langzaam is voor eclair. Misschien wanneer ie overclocked is.
Binnekort eens proberen of ik een leuke versie kan vinden van htc zelf(met sense).
Ik laat nog wel weten hoe de 1.10.4b bevalt, hopelijk komt ie vanavond met de final.
ik voel me lekkaah !!!
Succes ermee! Ik ben weer terug naar x.3, trek die witte statusbalk echt niet. Wacht wel tot vanavond/morgenLyP0 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:30:
Ik laat nog wel weten hoe de 1.10.4b bevalt, hopelijk komt ie vanavond met de final.
1 voor mij toch wel na deel, de beta is met ramhack. Als je in de terminal inlogt als superuser ("su" enter en dan allow) en hierna intikt " cat /proc/meminfo " enter, hier kan je zien hoeveel ram er is.
De games lopen helemaal niet soepel, de rest wel.
ik voel me lekkaah !!!
Alleen "free" intikken kan btw ookLyP0 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:59:
Moet zeggen dat de rom heerlijk werkt, lekker snel en vloeiend.
1 voor mij toch wel na deel, de beta is met ramhack. Als je in de terminal inlogt als superuser ("su" enter en dan allow) en hierna intikt " cat /proc/meminfo " enter, hier kan je zien hoeveel ram er is.
Wel na het installeren van een NoRamHack kernel. Heb daar hier nu even geen linkje van maar met enig zoekwerk is die wel te vindenDe games lopen helemaal niet soepel, de rest wel.
Edit: De tweede Beta is ook weer uit, met wat patches er in verwerkt en zo
[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 28-04-2010 20:26 ]
Deze keer de non ramhack version, wil wel een beetje 3d kunnen doen.
Heb m net er op gezet en ga eens kijken hoe ie werkt.
En ja er zit ook een black version bij
ik voel me lekkaah !!!
Deze schijnt goed en snel te zijn..
[edit]
Hier alvast iemand die er een filmpje van heeft gemaakt
http://www.youtube.com/watch?v=3HVBVlAui3s
[ Voor 29% gewijzigd door TripleQ op 29-04-2010 10:48 ]
[Edit] Ook hoop gedoe hier helaas
[Edit] Dat werkte dus ook niet. Wat wel werkte is na het installen van de apps permissions te fixen. Oh well.
[ Voor 47% gewijzigd door Brad Pitt op 29-04-2010 13:30 ]
voor de magic blijft alles gewoon prima werken met de normale SPL als t goed is, alleen de dream heeft problemen met een te kleine system partitionpathfinder2k schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:20:
Kan iemand de link van die hacked SPL voor de Magic posten. Ik ben nog een leek op het gebied van rooten maar daar moest met die nieuwste cyanogen mod maar's verandering in gaan komen.
android since G1.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=672992
Draait tot nu tot erg goed en snel!
Live wallpaper met google maps werkt ook grappig, alleen moet ik nog even kijken wat dat voor me batterij betekend. Ben nog geen enkele hapering tegengekomen!
Ook werkt youtube op hoge kwaliteit! Eerste keer dat ik dat bij een 2.x rom zie
[ Voor 11% gewijzigd door TripleQ op 30-04-2010 10:19 ]
Whoah op onze kreupele magic zelfs?Brad Pitt schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:27:
Indeed! Zelfs de 3D-Gallery werkt bijzonder goed. Soepel scrollen, multitouch zoomen, etc. Érg netjes gedaan!
Ik wacht nog ff tot de kinderziektes er uit zijn, zon ledje zou ik me al aan kunnen ergeren
Ja verrassend wel! Het is natuurlijk geen Desire of zo hè, maar het is prima te doen
Mja wil ik eigenlijk ook, maar sommige dingen zijn best wel mooi enzo. Lastig, lastigIk wacht nog ff tot de kinderziektes er uit zijn, zon ledje zou ik me al aan kunnen ergeren

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 01-05-2010 11:26 ]
Linkerplaatje...is dat die launcher2 waar iedereen over praat op xda?
Nee is de Anderweb's Launcher. Dit is wel de 0.7beta versie, alleen voor Eclair...TripleQ schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:54:
Welke launcher heb je daar eigenlijk?
Linkerplaatje...is dat die launcher2 waar iedereen over praat op xda?
De 0.6.9 beta2 launcher voor Donut is echter ook bijzonder fijn. Snel, stabiel, en zit ook leuke eye-candy in, zoals Android 2.1 screen previews en dergelijke

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 01-05-2010 12:03 ]
Ik heb net die beta2 geflashed, maar ga maar snel weer terug denk ik.
De appdrawer verdwijnt telkens als ik hem omhoog wil slepen.
Maar iets om in de gaten te houden als het een stable versie krijgt!
Slepen kan niet hè... Het is klik-aan, klik-uit...TripleQ schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:24:
De appdrawer verdwijnt telkens als ik hem omhoog wil slepen.
Dit IS stable, zo op deze manier blijft het, ik wil niet anders meerMaar iets om in de gaten te houden als het een stable versie krijgt!
Schijnen meer mensen te hebben als je zo dat topic leest
Beta2 voor Eclair lees ik inderdaad minder goede dingen over. Je mist met Beta1 alleen Live Wallpapers maar dat boeit me toch niet, accuduur is al brak genoeg
Ik had idd 0.7beta2 geprobeerd...Ga nu beta1 doen!Brad Pitt schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:46:
Over welke versie hebben we het nu? Ik draai op Donut 0.6.9 beta2 en op Eclair 0.7beta1. Die laatste is "beter" dan beta2... Hiermee heb ik echt nooit last van dingen die verdwijnen.
Beta2 voor Eclair lees ik inderdaad minder goede dingen over. Je mist met Beta1 alleen Live Wallpapers maar dat boeit me toch niet, accuduur is al brak genoegMocht je Eclair draaien probeer dan Beta1 nog even...
Edit..
Ik zie dat ik daar hetzelfde "probleem" heb..
idd, als je erop klikt, komen de applicaties wel tevoorschijn.
Maar je kan hem ook iets naar boven slepen.
Hier zie je dat

De enige manier om dat dan weer normaal te krijgen, is om dat pijltje iets naar beneden te slepen.
Overigens zie ik ook niet die 2 buttons links en rechts
Kan ze wel weghalen bij options, maar zie geen mogelijkheid om er een afbeelding in te zetten.

Overigens draai ik dus ook CM 5
[edit2]
Nu snap ik het!
Je kan daar icoontjes naar toe slepen!
[ Voor 36% gewijzigd door TripleQ op 01-05-2010 13:28 ]
Dat zal dan wel een "andere" setting zijn want slepen kan ik hier echt niétsTripleQ schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:52:
Edit..
Ik zie dat ik daar hetzelfde "probleem" heb..
idd, als je erop klikt, komen de applicaties wel tevoorschijn.
Maar je kan hem ook iets naar boven slepen.
Hmmm ja I see... Welnu dat is hier echt onmogelijk. Waar het voor is weet ik ook niet dusHier zie je dat
[afbeelding]
De enige manier om dat dan weer normaal te krijgen, is om dat pijltje iets naar beneden te slepen.
Mooi, kan ik m'n tekst weer weghalen[edit2]
Nu snap ik het!
Je kan daar icoontjes naar toe slepen!

Bij jou zal er dus wel iets anders staan omdat je de Launcher ook iets kan verslepen
[ Voor 78% gewijzigd door Brad Pitt op 01-05-2010 13:39 ]
Dat is wat ik nog aan heb staan....
Daar kan je dus ook nog icoontjes heenslepen dan
Dat raadsel ook weer opgelost
Heb jij het flashen van die DangerSPL dan ook achterwege gelaten? Ik lees overal dat deze alleen voor de G1 nodig is, niet voor de Magic.k7of9 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 08:40:
Er staat een tutorial in de topicstart, die is duidelijk imo en heb ik oorspronkelijk ook gebruikt voor mijn eerste root
Klopt, is alleen nodig voor de G1. Zonder de danger SPL heeft de G1 dacht ik niet genoeg ruimte om te kunnen flashen. Aangezien de Magic meer geheugen aan boord heeft is dat niet nodig.pathfinder2k schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:07:
[...]
Heb jij het flashen van die DangerSPL dan ook achterwege gelaten? Ik lees overal dat deze alleen voor de G1 nodig is, niet voor de Magic.
Top, het is mij alleen niet gelukt om de recovery image naar mijn magic te flashen (permission denied). Ik kan hem wel via de fastboot terminal starten. Ik neem aan dat dit voldoende is om straks na de nandroid backup te wipen en dan die nieuwe cyanogen te flashen?k7of9 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:01:
[...]
Klopt, is alleen nodig voor de G1. Zonder de danger SPL heeft de G1 dacht ik niet genoeg ruimte om te kunnen flashen. Aangezien de Magic meer geheugen aan boord heeft is dat niet nodig.
Wat een gedoe zeg.. Goldcard maken, ROM flashen.. niet meer willen booten, helemaal opnieuw begonnen, en ik geloof dat het nu werkt

Jij maakt me nu weer aardig bang. Waarom niet gewoon een fastboot naar Cyanogen 1.4 recovery en daar een wipe en een flash naar cyanogen 5.0.7 ?AlterMann schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:09:
Zo.. Mijn 32B met perfected SPL is nu ook geroot en voorzien van de nieuwste cyanogen
Wat een gedoe zeg.. Goldcard maken, ROM flashen.. niet meer willen booten, helemaal opnieuw begonnen, en ik geloof dat het nu werkt
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Alleen nog geen NL woordenboek. Iemand die weet hoe ik daar aan kan komen?
[ Voor 7% gewijzigd door pathfinder2k op 02-05-2010 00:37 . Reden: opmerking over het keyboard ]
Sinds gisteren is er een nieuwe versie van Cyanogenmod waarbij de magic/dream ook 5.x kan draaien!spaceboy schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:09:
Sorry, heb het gevoel dat ik er "alweer een tijdje uit ben" met Cyanogen, maar er zijn toch twee "threads" van Cyanogen, een 4.x en een 5.x? Ik dacht dat die 5.x alleen voor de Nexus One en Motorola Droid was ofzo? Hoe zit dat? Kan ik gewoon mijn 4.x wipen en met de normale manier upgraden naar 5.x?
Die is dus met Eclair (2.x) . Dus niet meer alleen voor de nieuwe toestellen!
Omdat ik met m'n perfected SPL niet kan fastbooten naar Cyanogen. Moest er eerst een andere SPL in prutsen middels een goldcard.pathfinder2k schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:48:
[...]
Jij maakt me nu weer aardig bang. Waarom niet gewoon een fastboot naar Cyanogen 1.4 recovery en daar een wipe en een flash naar cyanogen 5.0.7 ?
Aangepaste HTC IME installeren, werkelijk geniaal toetsenbordpathfinder2k schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:23:
Alleen nog geen NL woordenboek. Iemand die weet hoe ik daar aan kan komen?
Leverde mij geen NL woordenboek op. Kan dat kloppen? Zelfs als ik het ding op "dutch" instel.Brad Pitt schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:23:
[...]
Aangepaste HTC IME installeren, werkelijk geniaal toetsenbord
Dat is raar. Als je toetsenbord-taal op NL staat moét je gewoon NL woordenboek hebben. Je hebt ook je locale op NL staan en eventueel een keer het toetsenbord en/of de telefoon gereset?pathfinder2k schreef op maandag 03 mei 2010 @ 01:22:
Leverde mij geen NL woordenboek op. Kan dat kloppen? Zelfs als ik het ding op "dutch" instel.
Is inderdaad raar, als ik de locale change naar Frans dan veranderd alles netjes mee. UI in het Frans en het woordenboek ook. Als ik het dan weer naar het Nederlands verander is de UI wel netjes Nederlands, maar het woordenboek weer Engels. Foutje in cyanogen 5.0.7 ?Brad Pitt schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:27:
[...]
Dat is raar. Als je toetsenbord-taal op NL staat moét je gewoon NL woordenboek hebben. Je hebt ook je locale op NL staan en eventueel een keer het toetsenbord en/of de telefoon gereset?
Toetsenbord resetten? Hoe?
Denk ik niet, doet het hier namelijk primapathfinder2k schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:30:
Foutje in cyanogen 5.0.7 ?
(al heb ik ook last van het niet aankomen van SMS'jes dus it's back to SuperD)
Er staat bij de opties van het toetsenbord ook "Kill keyboard" hèToetsenbord resetten? Hoe?
[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 03-05-2010 15:36 ]
Verwijderd
De mijnendsc schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:56:
[...]
Dat is onzin want ik heb dezelfde SPL en daar draait nu Cyanogen op. Zo ver ik weet zijn alle Nederlandse Magics 1.33.0004.
Sapphire unknown 32B SHIP S-ON G
HBOOT 1.33.0006 (Sapphire 10000)
CPLD 10
Radio:-2.22.19.26I
May 27 2009, 19:06:41
kan dat problemen geven?
Ik heb overigens geen "<sdk>\usb_driver\x86"
alleen "<AndroidSDK>\usb_driver\i386", en
"<AndroidSDK>\usb_driver\amd64"
Dus zal ik de drivers die in "<AndroidSDK>\usb_driver\" staan moeten gebruiken.
Schijnbaar is intussen die directory structuur veranderd.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 16:12 ]
1.33.0006 is een perfected SPL, die moet je even vervangen, zie tutorial hier
Verwijderd
Neen.JarlSX schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:41:
2.22? neem aan dat je 3.22 bedoelt?

Dat is duidelijk. Maar dat was mijn vraag niet!1.33.0006 is een perfected SPL, die moet je even vervangen, zie tutorial hier
Heb ik weer
"Remote not allowed", "perfected SPL"
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=529167
Dat betekent een goldcard methode gebruiken
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=548218
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 21:13 ]
Maar mijn vraag waar ik eigenlijk geen antwoord op kan vinden is: Moet je toestel simlock vrij zijn? Ik lees op de site van cyanogen wel hoe je een simlock moet verwijderen en je telefoon moet rooten. Maar er staat nergens dat de telefoon ook simlock vrij moet zijn om te rooten.
Heb namelijk nu een Vodafone Magic -> Simlock Vodafone. En ik moet nog een paar maandjes voordat ik een unlockcode (gratis) kan aanvragen.
Die heb ik ook. Rooten is dus geen probleem met die van jou. En ik moet nog een jaar, het kan nóg erger dusprutser387 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 07:40:
Heb namelijk nu een Vodafone Magic -> Simlock Vodafone. En ik moet nog een paar maandjes voordat ik een unlockcode (gratis) kan aanvragen.
http://www.vodafone.nl/pr...len/unlockcode_aanvragen/
Thanksprutser387 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:35:
Je kan na 1 jaar al gratis een unlock code aanvragen. Mijn contract loopt ook nog 14 maanden.../
De reden om eerst even naar 4.2.15.1 te gaan was omdat het downloaden van de GoogleApps horende bij 5.0.7 gisteravond niet werkte. en ik vond het te riskant om de GoogleApps van 4.2.15.1 te combineren met Cyanogen 5.0.7.
Tevens werkte de normale werkwijze niet zoals beschreven in diverse guides (o.a. bij Cyanogen). Daarom heb ik de alternatieve methode precies gevolgd, zodat ik in ieder geval wist dat het niet aan mij lag. En de alternatieve guide was een beschrijving naar 4.2.15.1.
Ik heb uiteindelijk gebruik gemaakt van deze handleiding:
http://wiki.cyanogenmod.c...od#Non-TMobile_32B_Magics
Dus de beschrijving voor de NON-TMOBILE 32B MAGICS. Ik heb hierbij gebruik gemaakt van Amon_RA’s 1.5.2G, omdat ik naar mijn idee terug moest naar Android 1.5 zodat de 1-click-root hack zou werken. Geen idee of dit nodig was, maar het werkt i.i.g. wel
Bij deze (http://wiki.cyanogenmod.c....5_downgrade_and_FlashRec) beschrijving die ik eerst had geprobeerd, kreeg ik een foutmelding dat mijn ModelID incorrect was toen ik de sapphire.img van Android 1.5 probeerde te installeren.
Dit zijn mijn ‘bootscreen’ gegevens ter info:
SAPPHIRE PVT 32B SHIP S-ON G
HBOOT-1.33.0004 (SAPP10000)
CPLD-10
RADIO-2.22.19.26I
Volgens alle guides zou ik dus gewoon van de standaard methode gebruik moeten kunnen maken. Maar dit werkte dus niet. Daarom de alternatieve methode geprobeerd. Deze werkte 'like a charm'.
Ga vanavond proberen om door te updaten naar 5.0.7. De download van de Google Apps lijkt nu wel weer te werken
Edit: ik heb de openingspost nog even doorgelezen. Maar hier staat veel info in, die volgens mij niet nodig is. Ik heb geen HackedSPL uit hoeven te voeren en ook heb ik maar 1 keer 'fastboot boot' gedaan en volgens mij maar 1 keer gereboot.
Ik vind de guide van Cyanogen voor 'non t-mobile 32b magics' overzichtelijker. Maar dat is misschien persoonlijk.
[ Voor 23% gewijzigd door prutser387 op 06-05-2010 11:53 ]
De OP is dan ook wel van een tijdje geleden weerprutser387 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:44:
Edit: ik heb de openingspost nog even doorgelezen. Maar hier staat veel info in, die volgens mij niet nodig is. Ik heb geen HackedSPL uit hoeven te voeren en ook heb ik maar 1 keer 'fastboot boot' gedaan en volgens mij maar 1 keer gereboot.
Ik vind de guide van Cyanogen voor 'non t-mobile 32b magics' overzichtelijker. Maar dat is misschien persoonlijk.
En zeker wel versie 5 van Cyanogen er op zetten, die Rom is echt waanzinnig fijn!
Heb wel swap erbij aan gezet omdat anders achtergrondtaken nogal snel uit het geheugen werden geknikkert vond ik. Blijkbaar vereist 2.1 nogal wat meer geheugen dan 1.6. Maar ondanks swap alsnog zeer zeer snel.
Thnx
Edit: gevonden=> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=673394
[ Voor 37% gewijzigd door Pepper99 op 06-05-2010 14:55 ]
Deze ziet er wel acceptabel uit denk ik. Even forum doorlezen voor eventuele probsPepper99 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:15:
Bestaat er al een 32A versie van de Cyanogen rom versie 5?
Thnx
[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 06-05-2010 14:24 ]
[ Voor 75% gewijzigd door JarlSX op 06-05-2010 14:24 ]
Op 32A-devices zal het helemaal lekker moeten lopen neem ik aan! Het is op de memory-crippled 32B al bizar hoe soepel het allemaal loopt. En met net dat beetje (nou ja, nogal wat...
Thnx!Brad Pitt schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:31:
[...]
Op 32A-devices zal het helemaal lekker moeten lopen neem ik aan! Het is op de memory-crippled 32B al bizar hoe soepel het allemaal loopt. En met net dat beetje (nou ja, nogal wat...) meer memory, woeiii!
Het zal mijn eerste custom rom worden die ik draai...
Nog verdere tips eventueel? Welke tutorial volgen, etc... ?
En meteen één van de beste dusPepper99 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:56:
Het zal mijn eerste custom rom worden die ik draai...
Geen idee. Ik heb het "toen" gedaan via de tekst uit de OP, maar da's zoals gezegd erg lang geleden. Kijk gewoon even op XDA voor eventuele manier. Neem je tijd. Doe alles grondig en letterlijk. Dan moet het lukken!Nog verdere tips eventueel? Welke tutorial volgen, etc... ?
Ach ja, en ook daar lees je enorme gemixte dingen over. Het is allemaal relatief. Heb sowieso nog geen enkele Android telefoon gezien die zo soepel is als een 3GS (qua scrollen/UI-snelheid), dus het kan altijd nog beter.JarlSX schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:07:
tja, wat is soepel, ik vrees dat ik na de paar dagen dat ik m'n X10 nu heb al aardig verwend ben
Sense op een 32B en snel gaan niet samen imo.Nighthawk9100 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:55:
Ik heb een vodafone magic 32b en wil eigenlijk een htc sense rom erop installeren zodat ik van htc sync gebruik kan maken. Nu zie ik op websites als xda zoveel roms dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Rooten en custom roms installeren heb ik nog niet geprobeerd op de magic maar dat moet wel lukken. Ik wil dus eigenlijk weten of er een goede recent geupdate htc sense rom is. 1.6 of 2.1 maakt niet zoveel uit. De rom moet vooral htc sync ondersteunen en een beetje snel zijn.
Het zal misschien niet de snelste rom zijn dat weet ik zelf ook wel maar ik wil gewoon agenda, contacten kunnen syncen via usb. Alleen het HTC framework voor sync etc. is al genoeg.
Dat is ook maar relatief hoor, wat een iPhone doet is langzaam scrollen, of iig kleine stukje per keer (net als opera doet op Android) en gewoon content weglaten. Dan heb ik liever dat het een beetje stottert maar wel snel gaat, functionaliteit over looksBrad Pitt schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:53:
[...]
Ach ja, en ook daar lees je enorme gemixte dingen over. Het is allemaal relatief. Heb sowieso nog geen enkele Android telefoon gezien die zo soepel is als een 3GS (qua scrollen/UI-snelheid), dus het kan altijd nog beter.
Ik vind het onbegrijpelijk dat een apparaat dat draait op 1000Mhz anno 2010 niet altijd soepel scrolltHammerT schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:52:
Dat is ook maar relatief hoor, wat een iPhone doet is langzaam scrollen, of iig kleine stukje per keer (net als opera doet op Android) en gewoon content weglaten. Dan heb ik liever dat het een beetje stottert maar wel snel gaat, functionaliteit over looks
Is gewoon bijzonder brak programmeerwerk IMHO.
Het heeft toch wel htc framework? Zodat ik kan syncen over usb met outlook etc?
hier precies hetzelfde! hahahapathfinder2k schreef op maandag 03 mei 2010 @ 01:22:
[...]
Leverde mij geen NL woordenboek op. Kan dat kloppen? Zelfs als ik het ding op "dutch" instel.
ben jij er nog uitgekomen?
Is dit op te lossen met dat swap-gebeuren en kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? Moet ik dan weer opnieuwe flashen of kan het ook zonder reinstall? Heb een 8GB class 6 kaartje erinzitten (Standaard bij vodafone magic)
Je kan ook Launcher in memory aanvinken, helemaal onderaan bij Spare Parts.prutser387 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:58:
Ik heb gisteren 5.0.7 erop gezet. Ik merk wel dat nu ik mijn 50+ apps er allemaal op heb staan, dat de 'desktop' soms uit het geheugen verdwijnt, waardoor ik bij terugkeer naar desktop soms 2-3 seconden moet wachten.
Swap kan je gewoon achteraf aanzetten, als je dat nodig lijkt. Je kan bijv. dit bestandje pushen naar /etc/init.d/ en dan alle permissies aanzetten. Bij het hier gelinkte bestandje ga ik er vanuit dat je een Swap-parititie hebt plus daarvoor een Fat32 en Ext. Dus swap is de derde partitie. Meer uitleg is allemaal te vinden op XDAIs dit op te lossen met dat swap-gebeuren en kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? Moet ik dan weer opnieuwe flashen of kan het ook zonder reinstall? Heb een 8GB class 6 kaartje erinzitten (Standaard bij vodafone magic)
Ow en ik heb nog een swap partitie ofzo. Stond in de instructies dat je dat alleen nodig had voor apps2sd.
Sure, hier staat alles wel in vermeldprutser387 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 07:43:
Heb je daar misschien ook een linkje van.
Zijn we allemaal geweest hoor. Al doende...Want ik ben nog een beetje een noob op dit gebied.
Of via ADB of met bijv. Root Explorer, die laatste optie is wel het makkelijkst (app is niet gratis maar erg handig).Ik snap dan ook echt niet hoe je een bestandje moet pushen naar 1 of andere map
Nee hoor, ik gebruik nu ook geen A2SD maar wel Swap. Nou ja, sinds Test3 en de losse update van Cya 5.07 eventjes niet meer omdat 'ie zonder ook prima draait maar A2SD benodigd geen Swap, en andersom ook nietOw en ik heb nog een swap partitie ofzo. Stond in de instructies dat je dat alleen nodig had voor apps2sd.
Nee. Ik heb automatisch aanvullen uitgezet, typ meestal zonder foutenpatrieckske schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:49:
[...]
hier precies hetzelfde! hahaha
ben jij er nog uitgekomen?
Nu is er weer een nieuwe versie en ik vond het een mooi moment om weer even een Nandroid back-up te maken. Mn backup heeft altijd goed gewerkt met mn Amon Ra recoverytool. Nu krijg ik echter de mededeling:
Error : Run 'nandroid-mobile.sh' via abd!
Heeft iemand deze melding al eerder gehad?
aantal vragen komen bij me op...
1. kan het zijn dat dit Rom gerelateerd is?
2. Kan het zijn dat mn Amon-Ra kuren begint te vertonen?
3. Is er een oplossing bekend?
Ik zag trouwens net dat hij bij de Bart-back-up de zelfde melding geeft.
ps. Ik gebruik de een-na-laatste versie van Amon Ra. Zou het updaten naar de laatste versie het probleem verhelpen??
Ik heb nu best wel een hoop ervaring met mn magicje, maar zodra de termen abd en pushen etc. in beeld komen worden mn handjes toch telkens weer klam...
Yes.MHTC06 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:44:
Heeft iemand deze melding al eerder gehad?
Dat is correct. Cyanogen heeft de manier van A2SD aangepast in zijn laatste Rom. Dan werkt de Nandroid + Ext backup niet meer. Aangezien SuperBad een Cyanogen 5.x kloon is geldt daar precies hetzelfde voor.1. kan het zijn dat dit Rom gerelateerd is?
Nope. Sterker nog, Amon_Ra is bezig zijn recovery aan te passen aan deze nieuwe A2SD-manier, patience2. Kan het zijn dat mn Amon-Ra kuren begint te vertonen?
Yup, staat gewoon in het XDA-forum vermeld. Ik dacht dat je alleen maar een mapje hoefde aan te maken.3. Is er een oplossing bekend?
Nee, de nieuwste versie doet dat ook. Enkel maar met Roms die op basis van 5.x zijn.ps. Ik gebruik de een-na-laatste versie van Amon Ra. Zou het updaten naar de laatste versie het probleem verhelpen??
Logisch, is ook geen feest. Even zoeken op XDA dusIk heb nu best wel een hoop ervaring met mn magicje, maar zodra de termen abd en pushen etc. in beeld komen worden mn handjes toch telkens weer klam...
Test4 van Cyanogen 5 is ook weer uit btw, net er op gezet.
Het posten van ervaringen mag in het algemene topic. Anders gaan de twee topics door elkaar lopen. Praat hier aub alleen over de beschikbare ROM's en het proces van het flashen van de ROM. Dan blijft het overzichtelijk voor iedereen