Het kleine-mismoderatietopic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 21.333 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 16:51
Ik vind onderstaande post toch echt meer een +1 waard dan een +2:
Anoniem: 271482 in 'nieuws: Tweede core van AMD Sempron 140 blijkt te unlocken'

Hij wordt namelijk hoger gewaardeerd dan deze eerdere post, terwijl er bijna hetzelfde instaat (en deze zelfs meerdere keren een 0 heeft gekregen):
successor in 'nieuws: Tweede core van AMD Sempron 140 blijkt te unlocken'

[ Voor 40% gewijzigd door Robino op 12-08-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 17:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eens. En dat terwijl die reactie erboven ook nog eens een 6x +0 heeft gehad 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Duidelijke -1 idd, en ook wel een modbreak waard.

Virussen? Scan ze hier!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:15
Anoniem: 282252 in 'nieuws: GPD publiceert per abuis nummers bekende Nederlanders - update' is wel een +2 waard wat mij betreft. Weinig +2 posts in die draad.

• Robino
Nieuw leesvoer:

Ook al vind ik het een verschrikkelijk slechte post, toch denk ik dat hij eigenlijk op 0 i.p.v. -1 thuishoort. Of is hij echt slecht genoeg (zwaar off-topic) om de -1 te scoren? :+
Anoniem: 74914 in 'nieuws: Sony produceert verbeterde oplaadbare batterij'

Deze twee horen thuis op 0 (eerste 1x een +3 en de tweede zelfs 2x 8)7)
dion_b in 'nieuws: Nintendo patenteert paardrij-controller voor de Wii'
TheGhostInc in 'nieuws: Nintendo patenteert paardrij-controller voor de Wii'

Zwaar off-topic: -1
Prototype666 in 'nieuws: Nintendo patenteert paardrij-controller voor de Wii'

Deze mogen nog wel een extra duwtje richting de -1 krijgen:
Anoniem: 133233 in 'nieuws: Nintendo patenteert paardrij-controller voor de Wii'
Hakkow in 'nieuws: Nintendo patenteert paardrij-controller voor de Wii'
Mellow Jack in 'nieuws: Nintendo patenteert paardrij-controller voor de Wii'

Deze valt wel onder de categorie "teveel op de man spelen"
Ackermans1973 in 'nieuws: Nintendo patenteert paardrij-controller voor de Wii'

De laatste zin maakt het wel een -1 waard
iAR in 'nieuws: Nintendo patenteert paardrij-controller voor de Wii'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rave17 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:11:
Nieuw leesvoer:

Ook al vind ik het een verschrikkelijk slechte post, toch denk ik dat hij eigenlijk op 0 i.p.v. -1 thuishoort. Of is hij echt slecht genoeg (zwaar off-topic)
om de -1 te scoren? :+
Anoniem: 74914 in 'nieuws: Sony produceert verbeterde oplaadbare batterij'
De reden dat hij op -1 staat is omdat de oorspronkelijke reactie alleen bestond uit één letter "x". Een echte edit-slet dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:39
BamSlam_ in 'nieuws: Mozilla Labs zoekt proefkonijnen voor softwareprojecten'
Alle reacties op deze offtopic post zijn zwaar offtopic, doordat het er nogal veel zijn (ca. 16 lange reacties), komt de eerste ontopic reactie op het nieuwsbericht pas na 2 meter na beneden te hebben gescolled.

Ik was begonnen met de eerste onschuldige offtopic een 0 te geven, maar vraag mij af of het niet veel beter is om die hele offtopic reactie-brij op -1 te zetten. Of is dat te streng?

Edit: Heb alles -1 gegeven behalve:
De eerste reactie, is gewoon een onschuldige 0.

itarix in 'nieuws: Mozilla Labs zoekt proefkonijnen voor softwareprojecten'
0, omdat hij nog probeert de reacties ook weer ontopic te krijgen.

dahakon in 'nieuws: Mozilla Labs zoekt proefkonijnen voor softwareprojecten'
+1, grootste deel van de post ontopic en onderbouwd.

[ Voor 35% gewijzigd door --Niels-- op 14-08-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
--Niels-- schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:13:
Alle reacties op deze offtopic post zijn zwaar offtopic, doordat het er nogal veel zijn (ca. 16 lange reacties), komt de eerste ontopic reactie op het nieuwsbericht pas na 2 meter na beneden te hebben gescolled.

Ik was begonnen met de eerste onschuldige offtopic een 0 te geven, maar vraag mij af of het niet veel beter is om die hele offtopic reactie-brij op -1 te zetten. Of is dat te streng?
Het is in ieder geval een hele rij van discussiepunten die totaal niets te maken hebben met het nieuwsbericht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OMG, dit is wel heel extreem, de helft van de replies onder de hele newspost is compleet offtopic, en heeft werkelijk niets met het onderwerp van doen... lijkt me dan ook een -1 allemaal, juist omdat het niet béétje offtopic is, maar compleet. Sommigen kunnen nog wel een paar zetjes gebruiken overigens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
--Niels-- schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:13:
[...]

Tja ik ben er ook niet bepaald blij mee, maar het zijn gewoon offtopic reacties en die horen op 0. Als je last heb van het scrollen zou ik het filter even op +1 zetten ;)

Sowieso hoort eigenlijk alleen de eerste op 0-offtopic te gaan, de rest zijn reacties op die offtopic reactie en dus eigenlijk ontopic binnen hun thread. Je zou de betere reacties zelfs omhoog kunnen modereren dus. Maar goed het is allemaal wel heel erg offtopic, dus w.m.b. past een 0 voor de thread ook prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Cloud op 14-08-2009 11:29 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik persoonlijk vind een 0 nog te licht, hoewel niet onverdedigbaar. Ik zou een 0 kiezen als het iig nog iets met het onderwerp van de newspost te maken zou hebben, maar dat is hier niet het geval.

Volgens deze definitie:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
is in mijn optiek de -1 beter, want naast zwaar offtopic voegt het aan de newspost ook nog eens niets toe...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Cloud schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:27:
[...]

Tja ik ben er ook niet bepaald blij mee, maar het zijn gewoon offtopic reacties en die horen op 0. Als je last heb van het scrollen zou ik het filter even op +1 zetten ;)

Sowieso hoort eigenlijk alleen de eerste op 0-offtopic te gaan, de rest zijn reacties op die offtopic reactie en dus eigenlijk ontopic binnen hun thread. Je zou de betere reacties zelfs omhoog kunnen modereren dus. Maar goed het is allemaal wel heel erg offtopic, dus w.m.b. past een 0 voor de thread ook prima.
Toch heb ik hier wat moeite mee. De reactie-mogelijkheid is bedoeld om het nieuwsbericht te bespreken. Met de nieuwe moderatieniveaus is het mogelijk geworden om lichtelijk offtopic reacties en andere niet veel toevoegende reacties op 0 te zetten. Maar, hier wordt door een aantal mensen hun frustraties geuit die niks met het nieuwsbericht te maken heeft. Dit vind ik ongewenst in een tech-bericht.

Als je hierover zou willen discussiëren, dan zou iemand een topic in WL of zo moeten open, maar dat hoort niet thuis in een nieuwsbericht over het betrekken van gebruikers bij het testen van software. Ook niet omdat in de titel van het nieuwsbericht het woord 'proefkonijnen' voorkomt.

Edit: Met wildhagen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Als je de richtlijn op die manier zou hanteren zou die score nog steeds alleen op de eerste reactie van toepassing zijn. Maar zoals ik al zei zijn de reacties op die eerste offtopic 'ontopic binnen de thread'.

Kortom, je zou kunnen discussiëren wat betreft de parentreactie, maar de rest hoort (tenzij om een ándere reden een -1) op minimaal 0 te komen.
--Niels-- schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:36:
[...]

Toch heb ik hier wat moeite mee. De reactie-mogelijkheid is bedoeld om het nieuwsbericht te bespreken. Met de nieuwe moderatieniveaus is het mogelijk geworden om lichtelijk offtopic reacties en andere niet veel toevoegende reacties op 0 te zetten. Maar, hier wordt door een aantal mensen hun frustraties geuit die niks met het nieuwsbericht te maken heeft. Dit vind ik ongewenst in een tech-bericht.
Het zijn mensen die reageren op een offtopic opmerking en daarmee van een offtopic opmerking nog een goede discussie proberen te maken. Door al die pogingen keihard de grond in te boren d.m.v. -1, zorgen we ervoor dat mensen nog minder snel geneigd zijn om te reageren. Het is niet verboden offtopic te reageren, het wordt alleen minder aantrekkelijk gemaakt door dat soort reacties met een 0 te beoordelen.

Ik juich zeker geen offtopic threads toe, maar ik vind het wel goed als mensen er nog het beste van proberen te maken. Ook uit offtopic reacties kunnen soms interessante en waardevolle discussies ontstaan. Door de parentreactie de juiste score te geven, kunnen mensen met hun niveaufilter op +1 prima de offtopic discussie vermijden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb de meeste van die brij naar 0 gemod, maar heb het idee dat het naar -1 modden van de post van BamSlam_ duidelijk aangeeft dat de hele sliert eronder eigenlijk ook ongewenst is...

Inderdad... met wildhagen :)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 00:38

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Cloud schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:42:
Als je de richtlijn op die manier zou hanteren zou die score nog steeds alleen op de eerste reactie van toepassing zijn. Maar zoals ik al zei zijn de reacties op die eerste offtopic 'ontopic binnen de thread'.

Kortom, je zou kunnen discussiëren wat betreft de parentreactie, maar de rest hoort (tenzij om een ándere reden een -1) op minimaal 0 te komen.
Sorry, maar hier ben ik het niet mee eens. Waarderen als ontopic binnen de thread is wat mij betreft alleen van toepassing als de parent ontopic is, maar bijvoorbeeld fouten maakt op punten die verder niets met het artikel te maken hebben. Een offtopic reactie die dit zou corrigeren is ontopic binnen de draad en voegt wat toe, dus die zal ik inderdaad hoger waarderen omdat hij ontopic binnen de thread is. Reacties die op een offtopic reactie reageren en daarbij net zo offtopic blijven als de parent mogen dan wel ontopic binnen de thread zijn, maar ga ik daar echt niet hoger voor waarderen.

Met dat in het achterhoofd heb ik al deze reacties als offtopic gewaardeerd, de meeste op 0, een enkele op -1 omdat die helemaal niets toevoegde en zelfs als ontopic al op 0 was terecht gekomen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dirk schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:23:
[...]
Reacties die op een offtopic reactie reageren en daarbij net zo offtopic blijven als de parent mogen dan wel ontopic binnen de thread zijn, maar ga ik daar echt niet hoger voor waarderen.
Dat is een keuze die ik kan respecteren. :) Wat ik echter niet graag zie is dat gehele threads keihard naar -1 gemodereerd worden simpelweg omdat het onderwerp van de thread niet genoeg overeenkomt met het artikel. Zelfs in dit vrij uitzonderlijke geval, vind ik dat gewoon veel te hard.
Met dat in het achterhoofd heb ik al deze reacties als offtopic gewaardeerd, de meeste op 0, een enkele op -1 omdat die helemaal niets toevoegde en zelfs als ontopic al op 0 was terecht gekomen.
Zo heb ik het ook gedaan. Gezien de mate van offtopic-heid (bestaat dat wel? :P), waar iedereen hier terecht over struikelt, vind ik het gros naar 0 een prima keuze. Er zaten inderdaad wat reacties tussen die hoe dan ook op -1 horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Ok, point taken, ik zal de thread even opnieuw doorlopen met deze beredenering in gedachten.

Edit:
6 x +3 voor deze lijkt mij een foutje of modmisbruik:
rob12424 in 'nieuws: Mozilla Labs zoekt proefkonijnen voor softwareprojecten'

[ Voor 54% gewijzigd door --Niels-- op 14-08-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, maximaal een 0 waard. Een +3 is, indien het geen fout is, absoluut modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben persoonlijk niet tegen offtopic an sich wanneer er iig een soortgelijke technische discussie van niveau plaatsvind. Maar een brede maatschappelijke discussie is niet echt ontopic of gewenst offtopic, nog daargelaten dat het alleen het lanceren van stereotypen en hyperbolen zijn. Weinig prettig leesbaar dus het hoogst haalbare is een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Argh, frustrerend altijd die irritante leken op t.net 8)7. johnbetonschaar in 'nieuws: Doom II verschijnt op Xbox Live Arcade' krijgt doodleuk een +2, omdat z'n verhaaltje wel leuk klinkt. Er klopt alleen weinig van |:(.

Sorry, moest ik even kwijt :P

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 14-08-2009 17:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, maar je kan ook niet verwachten dat het gros van de T.net'ers dit weet. Ik moet zeggen dat het best goed klinkt :$ Overigens heb ik die reactie niet gemod, en dat ga ik ook niet doen.

In ieder geval, gelukkig wordt onzin vaak snel weerlegd in een reply, dus dan is het makkelijker modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

I know, en ik snap de beweegredenen van de modders ook wel, maar daar wordt ik dan zo gefrustreerd van. Dat ik dan een +1 krijg, en iemand die op mij reageert die zegt dat het "volgens hem niet helemaal klopt" krijgt dan een +2 voor iets dat niet eens klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Hier een 4tal reacties die wmb wel interessant zijn, iig boven het welbekende maaiveld uitsteken. Denk dat ze wel een +2 verdienen. Heb sowies al het idee dat er de laatste paar weken veel op +1 blijft steken.

Woy in 'nieuws: Openstelling kabelnetwerken vertraagd door onderlinge onenigheid'
Countess in 'nieuws: Openstelling kabelnetwerken vertraagd door onderlinge onenigheid'
Joosie200 in 'nieuws: Openstelling kabelnetwerken vertraagd door onderlinge onenigheid'
pe1dnn in 'nieuws: Openstelling kabelnetwerken vertraagd door onderlinge onenigheid'
Hoor wel wat jullie er van vinden. :)

edit:
Deze poster geeft zelf al aan een 'kleine zijstap' te maken, en toch wordt er dan alsnog 11x+2 aan gegeven.
Misschien is het idee wel goed,maar de reactie hoort volgens mij toch op 0 thuis :)
rorydeleur in 'nieuws: Club3D introduceert 'groene' grafische kaarten'

[ Voor 16% gewijzigd door pcgek op 14-08-2009 20:50 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:15
Volledig eens, de laatste tijd gaat het weer heel erg toe naar de situatie voor het extra niveau... maar dan nu op +1.

Om het nog maar eens te zeggen:

Het modsysteem is om de differentiëren, dus mod met gevoel voor de draad en stel geen onmogelijke eisen om boven het maaiveld uit te mogen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Moet zeggen dat ik hier (neem aan door vakantietijd) wel een aantal mensen 'mis',neem aan dat het vanaf nu wel weer wat drukker gaat worden. Zal het modereren van reacties zeker ten goede komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 14-08-2009 21:19 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Penguin
  • Laatst online: 14-01-2024
Deze reactie op mijn post is volgens mij toch enigszins offtopic - het nieuwsbericht heeft verder weinig met TPB en al helemaal niet met Hollywood te maken.

Dus zo een '0' meer dan voldoende zijn voor deze posting...

Maar goed ik kan ook iets te kritisch zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ik begrijp ook niet goed op welk gedeelde hij nu eigenlijk ingaat, al kan ik er met enige fantasie wel inkomen wat hij probeert duidelijk te maken. Een 0 voor irrelevant is dus goed mogelijk, toch is een +1 geven volgens mij ook niet echt een mismoderatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +3 voor deze vergelijking met de maffia is toch wel als 'modmisbruik' te kwalificeren, en die +1 is ook op het uiterste randje. Die totaal nergens op slaande vergelijking maakt dat ik voor de -1 kies, zeker gezien het feit dat het hier een gevoelig onderwerp betreft.

En voor deze maffia-vergelijking geld uiteraard hetzelfde.

Of allerlei niet-zo-zinnige vergelijkingen met WO2... deze heeft zelfs een +3! Die mag imho wel nagekeken worden!

En wat is er zo ongewenst aan mijn post? Ik reageer gewoon op degene boven mij, en leg uit waarom wat hij meld imho onjuist is. Meningmodder ofzo?

[ Voor 55% gewijzigd door wildhagen op 15-08-2009 17:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 16:26
Hoe komt het deze post op -7 gezet wordt, die +3 ben ik trouwens niet maar is er natuurlijk wel over :)

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

-AzErTy- schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:25:
Hoe komt het deze post op -7 gezet wordt, die +3 ben ik trouwens niet maar is er natuurlijk wel over :)
Mensen vergelijken met NSB'ers gaat veel te ver.
wildhagen schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:03:
Een +3 voor deze vergelijking met de maffia is toch wel als 'modmisbruik' te kwalificeren, en die +1 is ook op het uiterste randje. Die totaal nergens op slaande vergelijking maakt dat ik voor de -1 kies, zeker gezien het feit dat het hier een gevoelig onderwerp betreft.

En voor deze maffia-vergelijking geld uiteraard hetzelfde.

Of allerlei niet-zo-zinnige vergelijkingen met WO2... deze heeft zelfs een +3! Die mag imho wel nagekeken worden!

En wat is er zo ongewenst aan mijn post? Ik reageer gewoon op degene boven mij, en leg uit waarom wat hij meld imho onjuist is. Meningmodder ofzo?
3x dezelfde modmisbruiker :)

[ Voor 59% gewijzigd door RoD op 15-08-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-AzErTy- schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:25:
Omdat er een extreem ongepaste en zeer denigrerende vergelijking met een organisatie uit WO2 gemaakt word.

Erg ongewenst, en dat is dus een -1!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe zit het met deze reactie. Leuk betoog, maar met het onderwerp van het artikel heeft het allemaal niet zo héél veel te maken, het is deels dus gewoon offtopic, en dus een 0, op zijn hoogst een +1. Die +3 lijkt me dan ook zwáár over de top...

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 15-08-2009 18:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
Volgens mij nemen jullie er teveel aanstoot aan hoor. Ik snap die hele obsessie met WO2 in Nederland ook niet zo goed maarja als het zo ongepast is hetzij zo.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

NIemand vindt het echt leuk om direct NSB'er genoemd te worden voor triviale meuk. Er zit een verschil tussen vervelende dienstkloppers en mensen die verbrandingsovens afvullen.

Ongewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-AzErTy- schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:51:
Volgens mij nemen jullie er teveel aanstoot aan hoor. Ik snap die hele obsessie met WO2 in Nederland ook niet zo goed maarja als het zo ongepast is hetzij zo.
Jij zou er geen aanstoot aannemen als je beschuldigd zou worden van landverraad, het meewerken aan het uitmoorden van een bevolkingsgroep, en het collaboreren met de vijand?

En let wel, dat zijn allemaal dingen die de NSB deed, en middels de vergelijking stelt de poster dat de organisaties, in dit geval Sabam/Brein/Buma/etc, dat ook doen.

Tsja, jouw keuze. Als ik voor die organisaties zou werken zou ik daar zeker wel aanstoot aan nemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
Neen dat stelt hij niet, er wordt niet gezegd dat die organisaties dat zouden zijn.
Wat er wél staat is dat niemand in principe weet of jij een radio hebt en daaruit concludeert hij dat iemand van de werknemers dus wellicht Sabam of soortgelijke moet ingelicht hebben.

En overdrijven is ook een kunst met je landverraad etc NSB, gestapo en andere hebben hier in België allang niet meer een dergelijke bijklank.

Het is niet omdat je een woord in meerdere contexten kan gebruiken dat je er meteen alle connotaties moet bijslepen of die er achter zoeken, hier wordt duidelijk de associatie gemaakt met verraad.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik hou het liever bij de feiten. Hetgeen wildhagen beschrijft komt overeen met wat de NSB inhoudt. Als je het maar vaak genoeg roept betekent niet dat de NSB er ineens anders van wordt. Het blijft wmb hoe dan ook ongepast. Mensen die deze "bijklank" niet meer herkennen, weten dus eigenlijk niet waar ze over praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 13:40

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik kwam net langs deze reactie onder het "Sabam gaat geld innen bij bedrijven voor afspelen muziek"-artikel
( nieuws: Sabam gaat geld innen bij bedrijven voor afspelen muziek )

Dit is echt belachelijk. Een radio station moet sabam betalen voor de uitgezonden muziek, omdat je er dan naar luistert binnen een bedrijf moet er plots nog eens betaald worden.
Als je thuis luistert naar het zelfde station is er geen probleem.

Het wordt tijd dat deze mafia voor eens en voor altijd gestopt wordt.

Door Silentos

De reactie was als ongewenst gemarkeerd maar waarom snap ik niet echt. Persoonlijk vind ik de argumenten juist goed en is de post dus zeker on-topic.

instant edit @ wildhagen: Ik zie dat jij de -1 gerechtvaardigd vind. De maffia opmerking slaat waarschijnlijk op de recente berichten waarin duidelijk word dat het geld lang niet altijd bij de artiesten terecht komt.
Ik quote hierbij even de intro van een artikel van 22 juli 2009.

Belgische justitie valt Sabam aan
De Belgische justitie beschuldigt inningsorganisatie Sabam van het achterhouden van een deel van de geïnde auteursrechten. Een al drie jaar lopend onderzoek heeft aangetoond dat een flink deel van de rechten bij Sabam in kas is gebleven.

En tja, vind je het gek dat het dan een gevoelig onderwerp word.
Waarom jij de vergelijking nergens op vind slaan snap ik ook niet helemaal. Een radiostation betaald inderdaad al geld om uit te zenden en nu er ook nog aan Sabam betaald moet worden gebeurd dat dus dubbel.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De maffia is een organisatie moordt en geweldsmisdrijven pleegt, een organisatie waar mogelijk fraude plaatsvindt daarmee vergelijken is not-done.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-AzErTy- schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 01:19:
Neen dat stelt hij niet, er wordt niet gezegd dat die organisaties dat zouden zijn.
Wat er wél staat is dat niemand in principe weet of jij een radio hebt en daaruit concludeert hij dat iemand van de werknemers dus wellicht Sabam of soortgelijke moet ingelicht hebben.
Ja, en iemand die een overtreding meld mag je meteen met een landverrader vergelijken, en met iemand die meegeholpen heeft mensen te vermoorden?

Het melden van een overtreding bij de daartoe aangewezen instantie, en volgens de procedures, lijkt me persoonlijk niet meer dan normaal. Om dat met landverraad te vergelijken is te absurd voor woorden.
En overdrijven is ook een kunst met je landverraad etc NSB, gestapo en andere hebben hier in België allang niet meer een dergelijke bijklank.
Fijn, maar we zitten hier op een Nederlandse site, waar de Nederlandse normen en waarden en omgangsvormen gelden... fijn dat in België landverraad en de Gestapo allemaal niet zo'n probleem gevonden worden, maar dat doet aan de zéér ongewenste vergelijking dus niet zoveel af.
Het is niet omdat je een woord in meerdere contexten kan gebruiken dat je er meteen alle connotaties moet bijslepen of die er achter zoeken, hier wordt duidelijk de associatie gemaakt met verraad.
Hij gebruikt het in de context van een overtreding aangeven, door een organisatie erbij te halen die alle bovengenoemde deed. Misschien niet letterlijk zo genoemd, maar impliciet vergelijkt hij die mensen dus wel degelijk met die organisatie.

Als mensen hun 'punt' alleen kunnen maken met dit soort totaal onzinnige en werkelijk nergens op slaande vergelijkingen, is hun 'punt' kennelijk helemaal niet zo sterk als men zelf wel denkt. Als dat wel zo was, had men het beter op een meer volwassen manier kunnen brengen. Word je ook meer serieus genomen enzo.

@i7x: precies wat DirkW hierboven al zegt. Hij beschuldigt Sabam, door middel van die vergelijking, dus van drugshandel, het vermoorden/liquideren van mensen, het ontvoeren van mensen en nog een paar van dat soort dingen meer (immers allemaal dingen die de maffia doet). Vind jij dat normaal? Ik niet, en de FAQ ook niet, dat is namelijk gewoon uiterst ongewenst, en dus -1.

Als hij zeker weet dat Sabam drugshandel doet, of mensen vermoord, moet hij toch op zijn minst met flink harde bewijzen en onderbouwing daarvoor komen.

[ Voor 68% gewijzigd door wildhagen op 16-08-2009 07:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06-2023
Kan iemand mij uitleggen waarom deze reactie van mij op deze reactie van Madrox als ongewenst wordt beoordeeld?

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
RazorBlade72nd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:11:
Kan iemand mij uitleggen waarom deze reactie van mij op deze reactie van Madrox als ongewenst wordt beoordeeld?
Ik heb geen idee, je raakt mogelijk bij veel mensen een gevoelige snaar aangezien pedofilie/kinderporno al snel als het ultieme kwaad wordt gezien. Daarom kan alle nuancering over het onderwerp als ongewenst worden gezien. Van mij heb je +1 gekregen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
Even voor de duidelijkheid, omdat ik zie dat er nu ook anders gemodereert wordt, er stond alleen 8 keer een ongewenst toen ik bovenstaande reactie hier plaatste.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-05 21:32
RazorBlade72nd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:11:
Je eerste reactie slaat in feite gewoon nergens op, jij stelt in feite alleen maar vragen en dat is in mijn ogen geen +1 waard. Pas als het echt iets 'nuttig' is of in ieder geval on-topic, dan had ik je een +1 gegeven.

Verder: RazorBlade72nd in 'nieuws: Bits of Freedom maakt doorstart na financiële injectie' - probeer dit soort reacties te voorkomen, op de man spelen komt namelijk niet al te fijn over.
Wesley.K in 'nieuws: Amerikaanse regering steunt miljoenenboete voor filesharing' - Hehe, hij probeert eens een leuke opmerking te brengen, een 0 van mij.
BeosBeing in 'nieuws: Amerikaanse regering steunt miljoenenboete voor filesharing' - Wat hiermee doen.. Zou eerder zeggen dat het wel in een afval putje mag, kost alleen onnodige DB ruimte.
Anoniem: 293673 in 'nieuws: Amerikaanse regering steunt miljoenenboete voor filesharing' - Wie kan deze eens dimmen, heb genoeg CAPS-LOCK gezien vandaag..
Crahsystor in 'nieuws: Amerikaanse regering steunt miljoenenboete voor filesharing' - Wat mij betreft krijgt deze een 0, geen enkel kwaad in de zin :)
Anoniem: 153389 in 'nieuws: Amerikaanse regering steunt miljoenenboete voor filesharing' - Iemand beschuldigen dat die corrupt is zonder enige bewijzen geef ik een -1...
arbraxas in 'nieuws: Amerikaanse regering steunt miljoenenboete voor filesharing' - Deze hele sub-thread mag wel worden nagekeken, iedereen geeft antwoord omdat één persoon een spelfout maakt.

Trouwens, valt het mij alleen op van dat als er een bericht is waa het woord privacy is dat meteen kinderporno erbij wordt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet niet hoor, maar is een +2 of +3 voor deze reactie niet enigszins misbruik te noemen?

Ik vind het niet meer dan een loze kreet zonder onderbouwing, en ook nog eens inhoudelijk onjuist, en als zodanig eerder een 0 dan een positieve score.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Manueltje22 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:41:
[...]

Je eerste reactie slaat in feite gewoon nergens op, jij stelt in feite alleen maar vragen en dat is in mijn ogen geen +1 waard. Pas als het echt iets 'nuttig' is of in ieder geval on-topic, dan had ik je een +1 gegeven.
Kan je uitleggen waarom de reactie nergens op slaat (blijkbaar heb je daar feiten voor die dat volledig helder maken). Daarbij, kan je aangeven waarom vragen stellen in jouw ogen geen +1 waard kan zijn; een vraag kan per definitie dus niet nuttig zijn?

In mijn ogen stelt RazorBlade72nd een on topic vraag in een on topic draadje. Het draadje gaat o.a. over het verbieden van illegale content, zoals bijvoorbeeld kinderporno. RazorBlade72nd zijn vraag toont aan dat het niet altijd zo duidelijk is wat illegaal is en wat niet. Bovendien geeft hij aan dat de controleerbaarheid niet altijd zo gemakkelijk is. Dat is allemaal niet spectaculair nieuw inzicht maar zeker de moeite van het lezen en dus voor mij een +1.
Manueltje22 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:41:
Trouwens, valt het mij alleen op van dat als er een bericht is waa het woord privacy is dat meteen kinderporno erbij wordt gehaald?
Kinderporno heeft een hele sterke emotionele lading waarbij het dus relatief gemakkelijk is om emotioneel sterke argumenten mee te maken. Door een beroep te doen op een moreel gelijk wordt geprobeerd de argumenten sterker te doen laten lijken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
Manueltje22,

Die reactie die jij aanhaalt was inderdaad op de man en dat was fout, ik heb hem aangepast met excuses aan het adres van superdre.

Ik ben het overigens niet met jou eens dat in een reactie vragen stellen gewaardeerd moet worden met ongewenst. Zeker niet als je een motivatie geeft waarom je die vragen steld. Dat sommige het nut van die reactie niet inzien maakt de reactie nog niet kwetsend of zwaar offtopic of welke andere kwalificatie dan ook die hoort bij een ongewenst moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:09:
Ik weet niet hoor, maar is een +2 of +3 voor deze reactie niet enigszins misbruik te noemen?

Ik vind het niet meer dan een loze kreet zonder onderbouwing, en ook nog eens inhoudelijk onjuist, en als zodanig eerder een 0 dan een positieve score.
Die post staat nu op 0 en is heftig ge-edit.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degene die deze flamebait een +2 gaf mag imho worden nagekeken, -1 is het enige verdedigbare niveau.

Ook deze reactie is een lichte flamebait (zogenaamd leuke, maar eigenlijk vrij zielige, naamsverbasteringen als 'kuikentje''). Niet superzwaar, wel een punt aftrek imho, daarom niet meer dan een 0. Zeker gezien de gevoeligheid van het onderwerp.

De laatste zin maakt van deze reactie imho ook een flamebait en dus -1. Ook dat gedoe over 'propaganda' helpt daaraan mee, evenals het feit dat de reactie verder ook geen inhoud heeft.

Ook deze reactie is een en al flamebait, en dus -1. Diegene die een +1 gaf mag imho worden nagekeken.

En deze reactie is weliswaar geen flamebait, maar heeft het met het onderwerp ook weer niet zoveel te maken. Een 0 lijkt me dan ook beter dan een +1.

En mensen een idioot noemen omdat ze een andere mening hebben kan ook wel wat vriendelijker.

En dit soort dreigementen lijkt me wel een -2 + modbreak waard, lijkt me niet wenselijk op de FP.

In andere woorden, gaat weer lekker jongens

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

nieuws: Brein wil internetverbinding downloaders afknijpen

BIjna alle replies die hiervoor zijn ook met uitleg en dus sowieso ontopic zijn bijna allemaal weggemod, beetje anti-BREIN moderatie hier...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tja, zodra het over Brein gaat, voelt de gemiddelde Tweaker zich gelijk aangetast in zijn 'recht op downloaden van een thuiskopie' ;)
Modden van dit soort draadjes is redelijk vermoeiend.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nogal ja ;)

Op de een of andere manier hebben veel tweakers kennelijk het idee dat op Internet de wetten niet gelden, en dat je daar alles mag doen en laten wat je wil. Guess what, ook op Internet heb je je gewoon aan de wet te houden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140398

wildhagen schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:37:
Nogal ja ;)

Op de een of andere manier hebben veel tweakers kennelijk het idee dat op Internet de wetten niet gelden, en dat je daar alles mag doen en laten wat je wil. Guess what, ook op Internet heb je je gewoon aan de wet te houden.
En om die wet te handhaven moet je al je rechten opgeven. En op zondagmiddag een domme uitspraak van tim kuik op de frontpage zetten is imho een troll van jewelste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuws = nieuws. Als het nieuws jou niet bevalt, dan kun je daar wat over zeggen. Op een nette manier. Het is geen reden om dan maar met scheldwoorden te gaan smijten, of zelfs bedreigingen te uiten, wat sommige mensen menen te moeten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 16-08-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en dat bepaal jij........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tegen zoveel onbenul sta ik machteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 140398 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:56:
tegen zoveel onbenul sta ik machteloos
Dit soort trolls zijn hier niet gewenst, dat kan je beter op Fok ofzo doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Ja hoor, weer eens een maffia-geval.
Door derest van een post toch nog een nul (i.p.v. -1) van mij gekregen.
Anoniem: 132507 in 'nieuws: Sabam gaat geld innen bij bedrijven voor afspelen muziek'

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

die zijn een stuk minder maffia, maar zij beheren dan weer geen muziek.
En ook niet helemaal een vergelijking met de 'normale maffia' :P
Van mij ook een 0 :)

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 16-08-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

hmmmm, 4x +2, 2x +1 voor deze wel erg off-topic reactie. Beetje vreemd, ik denk dat de ouwetjes onder ons (gelukkig ben ik nog jong :P) zich iets te veel herkennen in deze reactie.
Katsunami in 'nieuws: Sabam gaat geld innen bij bedrijven voor afspelen muziek'

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hmm, nu staat hij opeens op 0... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wildhagen schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:37:
Nogal ja ;)

Juist dan zou er veel beter naar gekeken moeten worden, mijn post daar:
Phyxion in 'nieuws: Brein wil internetverbinding downloaders afknijpen'

+1 On-topic 11
0 Off-topic / Irrelevant 6
-1 Ongewenst 1

Met de scores 0 en -1 ben ik het dan ook totaal niet eens.

Misschien handig om moderatie voortaan uit te zetten in zulke nieuws items? Het eindigt altijd in een flame partij daar en iedereen die er voor is wordt meteen als een idioot weggemod (Geheel onterecht).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb het idee dat de meeste flammers niet modden ;)
Die wandelen alleen even binnen, maken Brein/Buma/RIAA/... uit voor rotte vis en zijn weer weg.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 11:19
SG in Brein wil internetverbinding downloaders afknijpen

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Het is een slecht geschreven rant, die echter bij tijd en wijlen het topic raakt. +1 vind ik teveel, want in driekwart van de reactie is ie offtopic bezig, dus heb ik maar voor 0 geopteerd. Er is echter ook een argument voor -1 te maken:
[list]• Enorme hoeveelheden schrijffouten
• Slecht leestekengebruik (sommige alinea's hebben zelfs helemaal geen leestekens)
• Fout spatiegebruik
• Incoherent taalgebruik

Het zijn allemaal punten die vooral op de vorm betrekking hebben en niet zozeer op de inhoud. Het resultaat is echter dat er geen touw aan de hele reactie vast te knopen is, wat imho als ongewenst beschouwd kan worden.

Sample:
Uiteraard zal een semi arme kloot zijn $100K wat hij binnenhaald niet kopen. Maar $1K per jaar. Dan kan dat globaal ook al een veelvoud aan omzet vergroting zijn.

Piraten als in verhandelen van intulectueel property zijn eigen illigale dealers.
instanties die transpoort voorzien zijn smokkelaars. pirate bay.

Die heving vs straffen. Dekt dat mekaar of vuld dat mekaar aan.
Vind die heffing ook niks. zie liever dat ze al die klaploppers effectief aanpakken? Maar of dat ooit zal gebeuren.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een 0 kan denk ik wel.

En deze reactie is mijns inziens een -1, geen +1 die hij nu krijgt. Dit vanwege de beschuldiging van corruptie, waar geen enkel bewijs voor geleverd word. En dat in een gevoelig onderwerp... imho is dat gewoon trollen.

Ook deze reactie lijkt me zeer zeker geen +1 waard....

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 17-08-2009 10:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 11:19
Dat denk ik ook, maar is een -1 misschien niet terechter?
En deze reactie is mijns inziens een -1, geen +1 die hij nu krijgt. Dit vanwege de beschuldiging van corruptie, waar geen enkel bewijs voor geleverd word. En dat in een gevoelig onderwerp... imho is dat gewoon trollen.
Eensch
Ik vind de relativering wel grappig, zeker na alle "strot dichtknijpen" reacties vind ik dat zoiets wel wat hoger gewaardeerd mag worden.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Spheroid schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:12:
SG in Brein wil internetverbinding downloaders afknijpen

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Het is een slecht geschreven rant, die echter bij tijd en wijlen het topic raakt. +1 vind ik teveel, want in driekwart van de reactie is ie offtopic bezig, dus heb ik maar voor 0 geopteerd. Er is echter ook een argument voor -1 te maken:
[list]• Enorme hoeveelheden schrijffouten
• Slecht leestekengebruik (sommige alinea's hebben zelfs helemaal geen leestekens)
• Fout spatiegebruik
• Incoherent taalgebruik

Het zijn allemaal punten die vooral op de vorm betrekking hebben en niet zozeer op de inhoud. Het resultaat is echter dat er geen touw aan de hele reactie vast te knopen is, wat imho als ongewenst beschouwd kan worden.

Sample:

[...]
Ik twijfel tussen een 0 en een -1. Er staan sowieso beweringen in die off-topic zijn en het geheel is echt zeer slecht leesbaar door het taalgebruik 8)7
wildhagen schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:22:
Een 0 kan denk ik wel.

De eerste eens en de tweede vind ik wel een 0 waard, maar als mensen hem grappig vinden zou een +1 ook nog wel kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
@wildhagen, die laatste vind ik nog wel onschuldig genoeg voor een 0.

Deze twee reacties mogen wel naar -2.
Anoniem: 282934 in 'nieuws: Brein wil internetverbinding downloaders afknijpen'
jezzer in 'nieuws: Brein wil internetverbinding downloaders afknijpen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een 0 kan idd wel (hoewel ik zelf voor de -1 gekozen heb), maar een +1 vind ik toch echt ff te hoog. Zeker gezien de smiley is het namelijk absoluut overduidelijk niet als grap bedoeld.

En die laatste 2 kunnen idd het rioolputje in. Dit soort bedreigingen lijken me meer dan ongewenst.

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 17-08-2009 10:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

@niels: Eens dus weg.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Dit
Peatsmoke in 'nieuws: OM daagt beheerders Releases4u.com opnieuw voor de rechter'
lijkt me een min 1 en geen plus 1 zoals nu

Edit erbij:
en deze mag ook nog wel een tikkie lager
Nemesh in 'nieuws: OM daagt beheerders Releases4u.com opnieuw voor de rechter'

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 17-08-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Absoluut mee eens, forse flamebait. Die +1 zijn zelfs grof modmisbruik te noemen.

En die tweede is idd ook een flamebait door zielige naamsverbasteringen etc.

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 17-08-2009 11:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:33:
En die tweede is idd ook een flamebait door zielige naamsverbasteringen etc.
Ook daar had zo te zien iemand 6x +1 uitgedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat dacht je van deze reactie? Ook een zware flamebait die ook weer vrolijk +1's krijgt....

Lijkt een of andere modmisbruiker bezig te zijn op dit moment...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze mag ook wel een stappie lager
cappie in 'nieuws: Pirate Bay-beheerder en Brein-directeur gaan in discussie'

edit
Oeps, die had je zelf ook al. Ik herkende de link niet meteen

edit
Deze die het gewoon met flamebait cappie eens is heeft daarvoor ook een onterechte plus 1
AdnanKananda in 'nieuws: Pirate Bay-beheerder en Brein-directeur gaan in discussie'
is ook een nul of zelf een min 1

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 17-08-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Anoniem: 80466 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:46:
Deze mag ook wel een stappie lager
cappie in 'nieuws: Pirate Bay-beheerder en Brein-directeur gaan in discussie'

edit
Oeps, die had je zelf ook al. Ik herkende de link niet meteen

edit
Deze die het gewoon met flamebait cappie eens is heeft daarvoor ook een onterechte plus 1
AdnanKananda in 'nieuws: Pirate Bay-beheerder en Brein-directeur gaan in discussie'
is ook een nul of zelf een min 1
Met die laatste ben ik het niet eens. Dat hij het eens is met een flaimbait maakt zijn post nog niet ongewenst en daarnaast reageert hij gewoon on-topic. +1 wat mij betreft dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad, de post ansich bevat geen ongewenste elementen. En op zijn mening modereren hoort natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:54
Deze hoort wat mij betreft niet op +1. De post voegt helemaal niets toe en de laatste opmerking (hoewel waarschijnlijk grappig bedoeld) diskwalificeert de post helemaal. -1 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het wat zwaar voor een -1. Een nulletje is wmb een mooi compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degene die deze troll een +3 gaf wil graag van zijn modrechten af, kan iemand hem misschien helpen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:47:
Degene die deze troll een +3 gaf wil graag van zijn modrechten af, kan iemand hem misschien helpen?
Zeker :Y) Hij is gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tnx :)

Volgens mij is deze posting gewoon offtopic en dus een 0 waard, niet de +1 die hij nu heeft.

Ook deze reactie is offtopic lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 22:18

Electrowolf

Mod met Liefde!

* Electrowolf laat een "+3 ballonnetje" op voor B-BOB in 'nieuws: Foto retailer lijkt onbekende Nokia-telefoons te tonen' O-)

Geeft een goede inkijk in de mogelijke echtheid van de foto's + een mooi verhaal + ervaringen. Maar aangezien het geen harde feiten of technische informatie omtrent de telefoons geeft ben ik in dubio. (Op het moment +3 gemod)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Groot gelijk voor een +3 (gebruikservaring van intieme wereldjes tellen ook mee), alleen hebben we daar zelfs een dedicated topic voor:

Het grote +3 posts topic

Volgende keer daarzo :P

[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 17-08-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien dat iemand kan kijken wie deze oproep tot het plegen van een bomaanslag een +1 gaf? Lijkt me minstens een -1 waard, en een -2 + modbreak zou denk ik ook niet onverdedigbaar zijn...

En deze troll die ik al eerder meldde heeft nu een tweede misbruiker langsgehad die eveneens een +3 gaf. Misschien ook die even nakijken?

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 17-08-2009 16:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De mensen die Anoniem: 261379 in 'nieuws: Apple iPhone nu wel Europese smartphone van het jaar' +1 gegeven hebben mogen wel eens op de vingers getikt worden.

*edit* begon op +1 maar staat ondertussen stevig op -1 :)

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 17-08-2009 17:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 22:18

Electrowolf

Mod met Liefde!

Delerium schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:36:
Groot gelijk voor een +3 (gebruikservaring van intieme wereldjes tellen ook mee), alleen hebben we daar zelfs een dedicated topic voor:

Het grote +3 posts topic

Volgende keer daarzo :P
Zal het onthouden, gelukkig is het ook echt een mooie +3 geworden ;-)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij is deze reactie best wel offtopic en dus niet meer dan een 0 waard. Die +3 mag imho nagekeken worden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het eigenlijk gewoon ongewenst om zo te gaan ranten op iPhone-bezitters (maar hij heeft wel gelijk :Y).

+3-gever heeft er een handje van om anti-iPhone te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En toch is die meuk volledig ongewenst en daarom -1.

Had beter een positieve benadering neergezet dat vergelijken-met niet nodig is, maar Nederlanders zijn meer dan andere een vergelijkingsvolkje (pun intended). Altijd alles afzetten tegen die andere korenhalmen in het maaiveld zonder de eigen merites te wegen. En dat andere volksaardje (zeiken) helpt dan ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij nader inzien ga ik idd met jullie mee en is de -1 meer gepast idd, had het ranterige er niet zo van onderkend in eerste instantie :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom de -1 voor deze
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Justitie VS lost recordkraak persoonsgegevens op'

Het is toch opvallend dat de FBI erachter komt dat iemand op grote schaal credit card gegevens steelt terwijl deze persoon door een andere overheidsorganisatie was ingehuurd ...
Daar kun je heel wat achter zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:53:
Waarom de -1 voor deze
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Justitie VS lost recordkraak persoonsgegevens op'

Het is toch opvallend dat de FBI erachter komt dat iemand op grote schaal credit card gegevens steelt terwijl deze persoon door een andere overheidsorganisatie was ingehuurd ...
Daar kun je heel wat achter zoeken
Ik vind hem eigenlijk een 0 waard, omdat de laatste zin off-topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een -1 is wellicht wat zwaar, maar meer dan een 0 vind ik het ook niet. Er staat niets inhoudelijks in namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kom dan met theorieen... het enige dat ik zie is dat er een meewerkende crimineel naast zijn 'braaf' meewerken ondertussen 'gewoon' crimineel verdergaat.
Alleen maar roepen dat daar iets achter gezocht kan worden levert niet heel veel discussie-voer op (en zelfs MET de nodige conspiracies twijfel ik aan discussiewaarde)

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echt werken doet dat dus niet hier in het mismoderatie topic want het aantal minnetje is allen maar oegenomen ondanks de commentaren dat het een 0 zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:34:
Echt werken doet dat dus niet hier in het mismoderatie topic want het aantal minnetje is allen maar oegenomen ondanks de commentaren dat het een 0 zou moeten zijn.
Dit topic is dan ook niet bedoeld om je reacties naar het door jou gewenste niveau te tillen, maar om ze naar het niveau te tillen waar ze volgens de moderators thuishoren, nav de FAQ.

Het topic werkt dus prima, want dit is wat er meestal ook netjes gebeurd.

In dit geval is zowel een 0 als een -1 verdedigbaar. De laatste zin is imho wel wat trollerig namelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jester-NL schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:34:Kom dan met theorieen... het enige dat ik zie is dat er een meewerkende crimineel naast zijn 'braaf' meewerken ondertussen 'gewoon' crimineel verdergaat.
Dat lees jij dat misschien maar dat staat niet in het artikel. Er staat nergens dat hij dat 'naast' zijn werk voor de US secret service deed.
Je kunt uit het artikel net zo goed uit opmaken dat de gegevens van de 130 miljoen creditcards zijn gestolen terwijl de crimineel voor de US secret service aan het werk was.

Alleen daar blijkt al dat de reactie zinvol is omdat je blijkbaar die mogelijkheid nog niet had overwogen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.