Het kleine-mismoderatietopic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.606 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
pcgek schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:23:
Tja, misschien heeft hij het artikel wel gelezen maar de link over het hoofd gezien. Weet niet of dat nu zo hard bestraft moet worden. Aan de ene kant leest hij niet goed, aan de andere kant probeert hij behulpzaam te zijn.
Deze post als irrelevant beoordelen kan volgens mij ook best hoor, van mij een 0 dus.
Onderuit trekken doe ik alleen bij iets wat echt ongewenst is. :)
Als je alleen deze link te melden hebt controleer je toch even (zonodig dubble) welke links er in het nieuwsbericht staan. Zelfs heb ik ook het nieuwsbericht nog niet gelezen toen ik de reactie las. Ik zag in een keer de url onderstreping en klikte daarop en zag dat het dubbel was.

Je kan zeggen dat hij behulpzaam probeert te zijn, maar waarom lijkt het dan zo gehaast (hij heeft zelfs binnen een minuut zijn reactie ge-edit)? Naar mijn inziens is dit gewoon een interessante fipo proberen te scoren. Bovendien is vind ik het wel zodanig ongewenst aangezien het gewoon dubbel is met wat in het nieuwsbericht staat.

Dit is in ieder geval hoe ik er over denk. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Regeneration op 06-08-2009 19:49 . Reden: De reactie van pcgek nog even gequote aagezien mijn reactie op een niuew pagina kwam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Ik begrijp die -1 ook wel,maar ik kan de gedachten van de poster niet lezen, en wat er voor de edit stond weet ik ook niet. Maargoed, ik wil daar verder niet zo hard aan trekken.

Wat iig niet zo mooi is is dat veel moderators het nieuws ook niet goed hebben gelezen. Op dit moment 33x+1 en 1x+2 :?

edit:

Volgens mij ongewenst, beetje schoolmeesteren en voegt verder ook niets toe Was meer het benadrukken van een reactie, voegt niks toe maar kan nog wel op 0 :)
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: ontwikkelaars moeten geen versiecheck in software inbouwen'
Net als deze die op -1 thuishoort
arjankoole in 'nieuws: Microsoft: ontwikkelaars moeten geen versiecheck in software inbouwen'

[ Voor 61% gewijzigd door pcgek op 06-08-2009 21:34 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-07 11:48
pcgek schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:58:
Ik begrijp die -1 ook wel,maar ik kan de gedachten van de poster niet lezen, en wat er voor de edit stond weet ik ook niet. Maargoed, ik wil daar verder niet zo hard aan trekken.

Wat iig niet zo mooi is is dat veel moderators het nieuws ook niet goed hebben gelezen. Op dit moment 33x+1 en 1x+2 :?
Niet iedereen leest dit forum he, vergeet dat niet ;)

Trouwens:
bRight in 'nieuws: Microsoft: ontwikkelaars moeten geen versiecheck in software inbouwen' - Do I smell a 0 (of zelfs een -1)? :o
Erwin_Br in 'nieuws: Microsoft: ontwikkelaars moeten geen versiecheck in software inbouwen' - Smijt maar op een -1, caps zetten om het iets duidelijker te maken hoeft niet.. Daar hebben we de bold tag voor.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: ontwikkelaars moeten geen versiecheck in software inbouwen' - Waarom posten mensen toch altijd onzin? -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-07 13:49
Hij is het volgens mij met zijn voorganger eens, dus geen schoolmeester, maar gewoon een vrij onschuldige, niets toevoegende post. 0 gegeven.
Regeneration schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:09:
Wel wat snel dat ik hem hier noem, maar Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: ontwikkelaars moeten geen versiecheck in software inbouwen' verdient imo niet hoger dan een -1, aangezien deze link ook in het nieuwsbericht van T.net staat. Oftewel een zogenaamde interessante eerste reactie scoren zonder ook meer meer te lezen dan de eerste alinea.
Ben het wel met je eens dat het FiPo gehalte hoog genoeg is voor een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Manueltje22 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:31:
[...]

Niet iedereen leest dit forum he, vergeet dat niet ;)
Zodat je mensen erop kunt wijzen dat ze eerst een artikel goed moeten lezen voordat ze gaan modereren :?
Trouwens:
bRight in 'nieuws: Microsoft: ontwikkelaars moeten geen versiecheck in software inbouwen' - Do I smell a 0 (of zelfs een -1)? :o
Erwin_Br in 'nieuws: Microsoft: ontwikkelaars moeten geen versiecheck in software inbouwen' - Smijt maar op een -1, caps zetten om het iets duidelijker te maken hoeft niet.. Daar hebben we de bold tag voor.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: ontwikkelaars moeten geen versiecheck in software inbouwen' - Waarom posten mensen toch altijd onzin? -.-
Valt nog wel mee, heb ze alledrie een 0 gegeven
--Niels-- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:31:
[...]

Hij is het volgens mij met zijn voorganger eens, dus geen schoolmeester, maar gewoon een vrij onschuldige, niets toevoegende post. 0 gegeven.
Kreeg hem net nadat ik hem hier postte ook door ja :P

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Manueltje22 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:31:
[...]

0 gegeven, zeker niet storend genoeg in mijn ogen om hem gelijk op -1 te zetten, en hoewel zoiets netter kan, corrigeert hij wel gewoon een poster voor hem...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:54

MsG

Forumzwerver

Verwijderd in 'nieuws: Altek bouwt 'professionele' cameratelefoon'

Ik zie werkelijk niet wat daar +1 aan is :). Ik heb hem 0 gemod, niet ongewenst, maar ook totaal niet ontopic.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zie er ook niets in wat hem +1 zou maken,een 0 is wmb wel genoeg.

En bij een oproep aan 'alle sukkels' denk ik toch aan de -1
jorisLeuven in 'nieuws: Zweedse antipiraterijwet lijkt effectief'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Obiter dictum schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:47:
[...]

0 gegeven, zeker niet storend genoeg in mijn ogen om hem gelijk op -1 te zetten, en hoewel zoiets netter kan, corrigeert hij wel gewoon een poster voor hem...
CAPS om iets te verduidelijken vind ik zelf non-gedrag als ik eerlijk ben, vandaar dat ik er een leuke -1 aan heb gegeven. Als ze het duidelijk willen 'neerzetten', zet het dan nog altijd in de bold tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Omdat het maar om 1 woord gaat denk ik niet dat je dat zo hard moet afstraffen, een hele zin is een ander verhaal
Maar dat is hoe ik erover denk :)

[ Voor 18% gewijzigd door pcgek op 06-08-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Nog een min 1, en meneer had al zo'n leuke geschiedenis

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07 21:31

Electrowolf

Mod met Liefde!

pcgek schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:20:
Omdat het maar om 1 woord gaat denk ik niet dat je dat zo hard moet afstraffen, een hele zin is een ander verhaal
Maar dat is hoe ik erover denk :)
Same, niet correct nederlands en (een beetje) caps rechtvaardigd naar mijn idee niet direct een -1, wel zorgt het er voor dat een +1 zo ongeveer onmogelijk is tenzij de inhoud echt geweldig is. Hiermee doel ik niet meteen op kleine spellingsfouten maar meer op zinnen die totaal niet kloppen. We willen immers gebruikers niet bang maken zodat ze wel blijven reageren en nuttige input kunnen leveren, maar ook echte aso's afstraffen.

In dit geval dus een 0 voor de betreffende post.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Dr. Strangelove in 'nieuws: Mediamagnaat Murdoch wil betaling voor al zijn online content'
-1 naar mijn mening.

Heel de post is zijn persoonlijke mening (waar hij vast niet alleen in staat)
"Murdoch is een smet op het journalistieke blazoen"
"dat ranzige Fox News"
" het gedachtengoed van die instituten is al zo oud als de VS dus daar komen we ook niet vanaf."

Met name de 2e uitspraak maakt het naar mijn mening echt een -1.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-07 16:05

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Electrowolf schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:09:
[...]

Same, niet correct nederlands en (een beetje) caps rechtvaardigd naar mijn idee niet direct een -1, wel zorgt het er voor dat een +1 zo ongeveer onmogelijk is tenzij de inhoud echt geweldig is. Hiermee doel ik niet meteen op kleine spellingsfouten maar meer op zinnen die totaal niet kloppen. We willen immers gebruikers niet bang maken zodat ze wel blijven reageren en nuttige input kunnen leveren, maar ook echte aso's afstraffen.

In dit geval dus een 0 voor de betreffende post.
Bold en caps is mij om het even, beiden zijn opzich geschikt om nadruk op een enkel woord te leggen en beiden zijn in overmaat zwaar irritant. Ik ga voor deze reactie dus ook geen punten aftrekken.
Quacka schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:11:
Dr. Strangelove in 'nieuws: Mediamagnaat Murdoch wil betaling voor al zijn online content'
-1 naar mijn mening.

"dat ranzige Fox News"
" het gedachtengoed van die instituten is al zo oud als de VS dus daar komen we ook niet vanaf."

Die mag inderdaad wel naar -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Als mjtdevries in 'reviews: Canon EOS 500D-dslr beproefd' een (terechte) +3 krijgt, vind ik ook dat newinca in 'reviews: Canon EOS 500D-dslr beproefd' en Verwijderd in 'reviews: Canon EOS 500D-dslr beproefd' in deze hoogstaande discussie een +3 verdienen. Alleen mjt gaat in het begin even in de fout door de "appeal to authority" zoals newinca dat noemt. Minder elegant, maar niet heel erg....
Een +2 voor de volgende reacties vind ik iig geval het overwegen waard (zeker als je ziet hoe makkelijk de +1 tegenwoordig wordt uitgedeeld):
mjtdevries in 'reviews: Canon EOS 500D-dslr beproefd'
newinca in 'reviews: Canon EOS 500D-dslr beproefd'

Ga nu even verder lezen. Wel een mooi toestel die 500D, krijg er nog spijt van dat ik voor Nikon heb gekozen :P .

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 15:15

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Quacka schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:11:
-1 naar mijn mening.

"dat ranzige Fox News"

Dit vind ik apart. Waarom zou hij zijn mening niet mogen geven? Waarvoor is de reactiemogelijkheid er dan? :)

Ik zie echt geen -1 in die reactie, dat is veel te hard. Het is geen +1, maar een 0 moet wel degelijk kunnen. De reactie beschouw ik slechts als overbodig/irrelevant. Ook die tweede uitspraak, is maar een mening. Het is niet alsof hij vergaande vergelijkingen maakt met zaken uit het verleden toch? :? Als we voortaan alle meningen van de FP gaan weren wordt het nog een rode boel.

Kan iemand wat licht schijnen op zijn/haar reden om die reactie zo streng op -1 te modereren?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

De woorden die hij gebruikt om zijn mening te verkondigen vind ik ook niet van dien aard om hem op -1 te zetten. Denk dat het op deze manier nog moet kunnen, een 0 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Precies. Dat had gekund natuurlijk, er zijn mensen die al gauw naar het vloeken grijpen om dergelijke reacties te maken, maar dat was niet het geval bij deze reactie.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pjerry hierboven.

Helemaal mee eens aangaande de +3's en +2's.
Kan je alleen niet helpen, omdat ik zelf in die threads gepost heb. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:49:
[...]
Kan iemand wat licht schijnen op zijn/haar reden om die reactie zo streng op -1 te modereren?
Nou... de manier waarop Murdoch zijn naam door het slijk gehaald wordt is dusdanig, dat dat wel met enige argumenten omgeven mag worden.

Zoals het er nu staat, is het simpelweg ongefundeert bashen, en dat krijgt van mij -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ongefundeerd maar wel common-knowledge, dus zo toch geen -1.

Wel dat er geen enkele onderbouwing plaatsvind zodat nieuwe mensen geen idee hebben waarom Murdoch fout is, dus toch 0-offtopic geworden.

Namen door het slijk halen zonder onderbouwing moet kunnen, wanneer de naam zichzelf al heeft 'bewezen'. Iemand die rucksichtloss Adolf klootzak noemt hoeft dat echt niet te onderbouwen of zo; anderzijds levert het geen meerwaarde op.

[ Voor 37% gewijzigd door Delerium op 07-08-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik moet toch met Delerium meegaan in deze. :) Hij stelt het scherp en geeft inderdaad geen argumentatie. Daarom heeft hij inderdaad geen +1, maar een 0. Ik zie geen reden om nog meer aftrek te geven. Toegegeven, de reactie voegt niets toe aan de discussie, maar dáárvoor is nu net dat 0-niveau bedoeld.

Zijn reactie op spaceboy geeft aan dat hij niet verwacht dat Murdoch met deze actie in de mist zal gaan, omdat hij hem daarvoor te gehaaid vind. Wat je zelfs als een compliment zou kunnen beschouwen.

Ik zie die -1 nog steeds niet zo eigenlijk. Je mening geven moet kunnen toch, zelfs als het aan argumentatie ontbreekt. Als hij Murdoch nou van zaken zou beschuldigen (ik noem maar iets geks; afpersen, omkoping, etc.) dan zou ik daar ook graag wat argumenten voor zien. Maar nu geeft hij slechts zijn eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie argumentatie is gebaseerd op de stelling dat het common-knowledge zou zijn dat Murdoch zo'n verschrikkelijk figuur zou zijn.

Nou... voor mij is dat geen common-knowledge. En aangezien dit Amerikaanse journalistiek en niet algemene ICT betreft, mag je ook absoluut niet verwachten dat dat voor de typische Tweaker lezer common-knowledge zal zijn.

Als het over Bill Gates, Steve Jobs, of zelfs John Carmick ging, dan kon je het common-knowledge argument aanvoeren. Hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Wacht even, ik baseer mijn argumentatie niet op common knowledge hoor. ;) Ik zie hem zich nergens beroepen op common knowledge-argumenten waarvan hij verwacht dat iedereen ze kent. Ikzelf had nog nooit van de man gehoord, voor ik dit artikel las. Ik wist overigens wel dat Fox News niet de meest betrouwbare nieuwsbron is in de VS.

Ik zie gewoon iemand zijn mening geven over een man die ik niet ken, die blijkbaar in de VS nogal wat met media doet. Zelfs al zou ik ook nooit van de 'problemen' van Fox News gehoord hebben, dan had ik de reactie nog steeds niet anders gemodereerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 20:54
Ik vind deze moeilijk om te beoordelen door de laatste zin:
Verwijderd in 'nieuws: Hitachi brengt eerste 2TB-schijf met 7200rpm uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik niet, de toegevoegde waarde is al nihil, en dan zo'n zin... -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Obiter dictum schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:53:
[...]

Ik niet, de toegevoegde waarde is al nihil, en dan zo'n zin... -1
Maar we hebben het hier wel over de reactie van een FP ProMod, waarvan je mag verwachten dat die de regels kennen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Rave17 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:07:
[...]

Maar we hebben het hier wel over de reactie van een FP ProMod, waarvan je mag verwachten dat die de regels kennen O-)
haha en dát, beste vriend, noemen we klassenjustitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ik vind hem net over het randje voor "op de man", dus toch een -1. Anders was het tussen de 0 en +1 gezien het "oneliner" gehalte imho.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:36:
Nou... voor mij is dat geen common-knowledge. En aangezien dit Amerikaanse journalistiek en niet algemene ICT betreft, mag je ook absoluut niet verwachten dat dat voor de typische Tweaker lezer common-knowledge zal zijn.
Als je er geen verstand van hebt zou je er dus ook niet over mogen oordelen. In die zin is aftrek toekennen net zomin correct.

Let wel, ik geef een 0 zonder kennis te hebben van wel of niet Murdoch's reputatie, ik geef een nul omdat het overige lezers niets aanleert maar ook geen afvalputreactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die laatste zin is onder alle omstandigheden best wel ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Delerium schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:39:
[...]

Als je er geen verstand van hebt zou je er dus ook niet over mogen oordelen. In die zin is aftrek toekennen net zomin correct.
Waarom moet je er verstand van hebben? Op de man spelen / flamen is nooit gewenst. Als je flames moet beoordelen en daarbij rekening moet houden of zo'n iemand het misschien toch wel verdiend lijkt me een beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:43:
[...]

Waarom moet je er verstand van hebben? Op de man spelen / flamen is nooit gewenst. Als je flames moet beoordelen en daarbij rekening moet houden of zo'n iemand het misschien toch wel verdiend lijkt me een beetje gek.
Volgens mij heb je daar de verkeerde reactie in 't hoofd. ;) Delerium heeft het in die reactie over deze situatie: Cloud in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVII". Daar wordt niet op de man gespeeld noch geflamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Klein detail voor op-de-man-spelen: Die 'man' moet wel op dit forum kunnen meelezen om het echt flamen te noemen. Algemene namen en mensen 'ergens' in de wereld is een andere categorie en zullen doorgaans geen aanstoot nemen, wat de kwalificatie flamen aardig ondermijnt.

Niet dat het goed is, maar er zijn zat bedrijven die common-knowledge ronduit klote zijn om dat ook op fora als gegeven te beschouwen en te bespreken. Niet doen alsof Murdoch schone handen heeft, zelfs op Wiki staat dat 'ie een behoorlijke biased pusher was van de 2003-iraqoorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Cloud schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:54:
[...]

Volgens mij heb je daar de verkeerde reactie in 't hoofd. ;) Delerium heeft het in die reactie over deze situatie: Cloud in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVII". Daar wordt niet op de man gespeeld noch geflamed.
Delerium schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:59:
Klein detail voor op-de-man-spelen: Die 'man' moet wel op dit forum kunnen meelezen om het echt flamen te noemen. Algemene namen en mensen 'ergens' in de wereld is een andere categorie en zullen doorgaans geen aanstoot nemen, wat de kwalificatie flamen aardig ondermijnt.

Niet dat het goed is, maar er zijn zat bedrijven die common-knowledge ronduit klote zijn om dat ook op fora als gegeven te beschouwen en te bespreken. Niet doen alsof Murdoch schone handen heeft, zelfs op Wiki staat dat 'ie een behoorlijke biased pusher was van de 2003-iraqoorlog.
Ik zie daar een harde reactie richting een mij onbekende man staan, als ik daar geen verdere informatie bij heb geef ik daar gewoon een -1 voor. Ik ga niet zoeken op wikipedia ofzo of dit misschien een oorzaak zou kunnen hebben.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Of hij je bekend is doet er niet toe voor de beoordeling van de reactie, zoals RoD ook al zei. Het gaat erom hoe 'hard' je de reactie vindt. Het enige wat hij zegt is:
[...]
Murdoch is een smet op het journalistieke blazoen
[...]
De rest gaat over de bedrijven die hij niets vindt. Waar is hij nu zo hard dan? :? Alleen dat geciteerde zinnetje? Sorry maar dit is echt niet genoeg voor een -1. Er zijn reacties waarbij je kunt twijfelen, maar wat mij betreft is dit er echt niet een. Hij verkondigt zijn negatieve mening tenminste nog op een nette wijze.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 07-08-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-07 19:04
Bedrijven "ranzig" noemen is op een nette manier kritiek geven?
voor mij valt dat gewoon onder de noemer troll en/of flame.

Ik zie een post die geen inhoud heeft, niets toevoegd en geen onderbouwing heeft. Dat kan al niet meer dan een 0 opleveren. (daar lijkt iedereen het wel over eens te zijn)

Verder is de gehele toon uitermate trollerig/flamerig. Die toon hoort wat mij betreft op geen stijl thuis en niet op T.net. Daarom ongewenst en dus een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

mjtdevries schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:22:
Bedrijven "ranzig" noemen is op een nette manier kritiek geven?
voor mij valt dat gewoon onder de noemer troll en/of flame.
Voor de contekst is het bedrijf wel relevant. Maar voor de nul zijn we het idd eens. Het is niet het type reactie waar Tnet op zit te wachten idd, maar mijn inslag is meer omdat er verder in de reply niet zoveel staat behalve dan een deus-ex-machica evil Murdoch. En dat laatste alleen voegt gewoon niets toe.
(maar ik ga dat geen nodeloos geflame noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Als ik de reactie erbij pak, zie ik alleen dat woord 'ranzig' wat je als grof zou kunnen bestempelen. Waar is de rest van de troll/flame dan?

De reactie nog een keer zonder het woord 'ranzig':
Wishful thinking... Murdoch is een smet op het journalistieke blazoen. Fair and balanced... right.

Helaas is het ook een gehaaide zakenman, dus ik vrees dat we hem, News Corp en Fox News voorlopig nog wel even blijven tegenkomen. En laten we wel wezen, het gedachtengoed van die instituten is al zo oud als de VS dus daar komen we ook niet vanaf.
Hoe beoordeel je de reactie nu? Is het nu opeens een 0? Zo gevoelig hoeven we toch niet te zijn voor kleine krachttermen? GeenStijl-taal is écht wat anders dan dit hoor. :)

Dit is allerminst aanvallend o.i.d. bedoeld, het is puur voor discussie. Ik ben bang dat men wel eens wat te snel naar de -1 grijpt, terwijl we juist zo'n mooi 'afval'-niveau 0 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het nu ook weer niet zo zwaar dat het per se een -1 moet zijn, hoewel die niet onverdedigbaar is.

Zelf houd ik het lekker op een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-07 19:04
Wees gerust Cloud, ik zie dit niet als aanvallend :) (ook al omdat ik weet dat je zo niet bent)

Zonder termen als ranzig zou ik wat minder snel de -1 uitdelen ja. Dan zou ik wat meer twijfelen tussen 0 en 1. (wat toevallig ook de gemiddelde score op dit moment is)

Dat neemt niet weg dat het nog steeds allemaal beschuldigingen zijn onder enige onderbouwing, en dat is volgens mij prima onder "troll" te categoriseren.

"gehaaide zakenman" is wat mij betreft als woordkeus niets mee mis. Daar stoor ik me niet aan.

Een journalist/newszender er van beschuldigen dat ze niet eerlijk en gebalanceerd zijn vind ik een ernstige beschuldiging. Daar moet je wat onderbouwing plaatsen. Met name omdat 99% van de Nederlanders geen idee hebben of dat werkelijk zo is, of dat het gewoon de standaard vooroordelen zijn.
Met onderbouwing kunnen mensen dan een indruk krijgen in hoeverre er echt wat aan de hand is, of in hoeverre het gewoon de normale bias is die nederlandse kranten en actualiteiten rubrieken ook allemaal hebben.

Het stukje over het gedachtengoed van Fox News etc is ook duidelijk zeer negatief bedoeld, en is ook weer zo'n niet onderbouwde beschuldiging. En wat mij betreft ook een troll omdat er helemaal niet aangegeven wordt wat dan dat gedachten goed is, wat er dan zo slecht aan is.
Niet alleen is er geen onderbouwing, er is niet eens duidelijk wat de beschuldiging is, alleen maar dat ie er iets slechts aan vind. Als je in algemene termen een troll moet omschrijven dan is dit toch een fraaie.

Ik zie 0 als de plek voor alle posts die in principe niet kwaardaardig bedoelt zijn. Dus goedbedoelde off-topic posts. Goedbedoelde posts die desondanks helemaal niets toevoegen etc.

-1 zie ik als de plek voor "kwaadaardige posts met voorbedachte rade" (orginele omschrijving he? ;))
kritiek en beschuldigingen willen wel eens rottiger overkomen dan bedoeld was. Maar als iemand het over "ranzige" bedrijven heeft, dan is het duidelijk dat iemand niet de intentie had om een nette post met kritiek te maken, maar dat ie gewoon even zijn gal wilde spuien.

Het is ook het criterium waarop ik bepaal of een off-topic gewoon 0 krijgt, of zodanig storen dat het -1 wordt.
Als een thread langzaam offtopic raakt dan geeft ik 0. Want dan is het gewoon een onderwerp wat in eerste instantie wel raakvlakken met het artikel heeft, maar naar aanleiding daarvan komt dan een discussie die er niets meer mee te maken heeft.
Dat vind ik heel wat anders dan posts waarbij iemand echt zonder enige aanleiding iets post wat totaal off-topic is.

0 is voor mij het "goedbedoelde afval-niveau" en -1 het "slechtbedoelde afval-niveau".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
pcgek schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:58:

Een 0 zou wellicht nog kunnen, die +1's en +2 geven een zeer slecht gevoel bij mij van die modders bij mij. Kennelijk leest een groot deel van de mods zelf het artikel niet? :X Ik zou eigenlijk willen vragen of een PowerMod hem kan fixxen op -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Regeneration schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:52:
[...]

[...]

Een 0 zou wellicht nog kunnen, die +1's en +2 geven een zeer slecht gevoel bij mij van die modders bij mij. Kennelijk leest een groot deel van de mods zelf het artikel niet? :X Ik zou eigenlijk willen vragen of een PowerMod hem kan fixxen op -1?
Eens een -1 is imo de enige juiste score. Lijkt nu verdacht veel op een FiPo (had daardoor waarschijnlijk ook niet de tijd om de link te lezen :P). Maar ik denk dat ook niet iedereen alle linkjes leest; dat moet eigenlijk ook niet nodig zijn, een artikel moet op zichzelf leesbaar zijn. Om die reden zou ik eigenlijk ook voor duidelijker linkjes willen pleiten, maar ja dat hoort niet hier thuis....

-1 van mij, maar de reacties staat nog lang niet op -1 effectief.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ik heb hem een -1 gegeven aangezien iedereen wel eens fouten maakt, daar hoeft hij hem niet voor op de vingers te tikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Pjerry schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:59:
[...]

Lijkt nu verdacht veel op een FiPo (had daardoor waarschijnlijk ook niet de tijd om de link te lezen
Net wat je zegt, verdacht veel ja. Maar moet je bij een verdenking iemand al afschieten?
-1 van mij, maar de reacties staat nog lang niet op -1 effectief.
Waarom zou hij daar effectief naar toe moeten? ik vind em best staan op 0 zo :)

Deze lijkt me meer op een FIPO Verwijderd in 'nieuws: MSI Wind 12"-notebook met Celeron-cpu arriveert volgende week'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Poster heeft de vraag niet goed begrepen, geeft daarna info die al in het artikel staat. Volgens mij is een 0 dan wel genoeg avdg-BE in 'nieuws: Samsung kondigt biologisch afbreekbaar mobieltje aan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Een paar keer op -1 gezet. De Sukkel.

De offtopic van Verwijderd in 'nieuws: Intel E6500K zonder vaste multiplier gespot' stookt de boel dan ook voor niets op.

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 08-08-2009 09:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Weet niet wat er voor de edit stond, maar het grootste deel van zijn reactie gaat nu over het modereren.
Misschien dat iemand er voorzichtig nog een 0 in zou kunnen zien,al zie ik hem liever naar de -1 verdwijnen.
Bij deze een -1 van mij. :)

edit:
Een +3 voor deze reactie is wel heel erg veel Lord Daemon in 'nieuws: Samsung kondigt biologisch afbreekbaar mobieltje aan'

Om het maar even netjes uit te drukken :P

[ Voor 34% gewijzigd door pcgek op 08-08-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdg-BE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-04-2024
pcgek schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:09:
Poster heeft de vraag niet goed begrepen, geeft daarna info die al in het artikel staat. Volgens mij is een 0 dan wel genoeg avdg-BE in 'nieuws: Samsung kondigt biologisch afbreekbaar mobieltje aan'
Ik geef toe :)

Ik zie vaak veel details over het hoofd, maar als ik ze goed overleest is het meestal een verkeerde interpretatie :|

Eigenlijk kon ik niets anders doen hier dan het te laten staan, want intussen waren de andere al voor op mijn omgevormde reactie (wat zowieso al verwarrend is imo)

[ Voor 13% gewijzigd door avdg-BE op 08-08-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dat is ook geen zonde, overkomt iedereen wel eens. :) Het maakt nu alleen dat jou reactie geen toegevoegde waarde heeft, en dan kom je op een 0 uit.
Voor hetzelfde geld voeg je info toe wat niet in het artikel vermeld staat, dan had je(ondanks de vraag verkeerd te hebben begrepen) toch nog een hogere waardering kunnen krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 08-08-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet niet, maar volgens mij is deze reactie een keurige kandidaat voor de -1. Helaas kan ik hem zelf niet modden, want hij reageert op mij.

De één na laatste alinea is een flamebait richting mij, en de laatste alinea is een flamebait richting iedereen met een andere mening dan die van hem, met onzin over politiestaat etc, zonder dat hij echt lijkt te weten wat dat woord betekent.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

wildhagen schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:51:
De één na laatste alinea is een flamebait richting mij, en de laatste alinea is een flamebait richting iedereen met een andere mening dan die van hem, met onzin over politiestaat etc, zonder dat hij echt lijkt te weten wat dat woord betekent.
Niet alleen dat, zodra de wet van Godwin aan de pas komt in reacties vind ik het al redelijk snel een -1.

* Electrowolf verstopt zich voor Faust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zou niet weten waarom deze post niet op +1 zou mogen staan,volgens mij is de inhoud voldoende.
Fjerpje in 'nieuws: EU-ombudsman: Intel oneerlijk behandeld in monopoliezaak'

Het kan aan mij liggen maar ik begrijp de reactie die daar op komt niet zo goed
regmaster in 'nieuws: EU-ombudsman: Intel oneerlijk behandeld in monopoliezaak'
Volgens mij heeft de poster waarop hij reageert het best wel begrepen hoor(derden),komt nog eens bij dat de toon me niet aanstaat. Denk dat een 0 meer dan genoeg is.

Iemand mag zijn mening/ervaring van mij best verkondigen,maar ik zie hier toch niet meer in dan een -1
Verwijderd in 'nieuws: EU-ombudsman: Intel oneerlijk behandeld in monopoliezaak'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

pcgek schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:08:
Zou niet weten waarom deze post niet op +1 zou mogen staan,volgens mij is de inhoud voldoende.
Fjerpje in 'nieuws: EU-ombudsman: Intel oneerlijk behandeld in monopoliezaak'
Ik vind 'm tussen de 0 en 1 in, dus hij staat nu wel goed in het midden.
Het kan aan mij liggen maar ik begrijp de reactie die daar op komt niet zo goed
regmaster in 'nieuws: EU-ombudsman: Intel oneerlijk behandeld in monopoliezaak'
Volgens mij heeft de poster waarop hij reageert het best wel begrepen hoor(derden),komt nog eens bij dat de toon me niet aanstaat. Denk dat een 0 meer dan genoeg is.
Door de eerste zin heb ik er zelfs een -1 aan gegeven, dat soort bijdehand gedrag hoef ik niet ook al zou de inhoud juist zijn :/.
Iemand mag zijn mening/ervaring van mij best verkondigen,maar ik zie hier toch niet meer in dan een -1
Verwijderd in 'nieuws: EU-ombudsman: Intel oneerlijk behandeld in monopoliezaak'
Aangezien de onbudsman beticht wordt van messen in andermans ruggen te steken is het een -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, die 2e heb ik ook een -1 gegeven, de rest heb ik gemod zoals gesuggereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Enkeltje afvalput zou ik zo zeggen. Slaat echt nergens op:
Verwijderd in 'nieuws: Politie wil nog meer kentekens gaan scannen'

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die user heeft wel meer flames gepost. Wat vind je van 'gristentaliban' in deze reactie? Lijkt me ook een grove flamebait, toch krijgt-ie alleen maar +1's...

Verder speelt deze reactie wel een beetje op de man (1e alinea).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Electrowolf schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:31:

Door de eerste zin heb ik er zelfs een -1 aan gegeven, dat soort bijdehand gedrag hoef ik niet ook al zou de inhoud juist zijn :/.
En daarom heb ik mijn moderatie toch maar van 0 naar -1 bijgesteld :)
Aangezien de onbudsman beticht wordt van messen in andermans ruggen te steken is het een -1 waard.
Volgens mij bedoelde hij dat je van elke griek een 'mes' in de rug kan verwachten.
wildhagen schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 07:21:
Die user heeft wel meer flames gepost. Wat vind je van 'gristentaliban' in deze reactie? Lijkt me ook een grove flamebait, toch krijgt-ie alleen maar +1's...

Verder speelt deze reactie wel een beetje op de man (1e alinea).
Misschien zou je voor de eerste nog een 0 kunnen geven,omdat er nog iets meer in de reactie staat. Toch moeten we ook weer niet al te 'grensverleggend' bezig zijn,anders blijf je aan de gang. Van mij een -1

De 2de vind ik totaal onnodig op de man spelen, en ongewenst op deze manier. De reactie heeft verder ook geen inhoud, hier ook -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Als dit geen troll is weet ik het ook niet meer. Nochtans vond iemand het nodig daar een +1 voor te geven. :? iceheart in 'nieuws: Milieuorganisaties strijden om .eco-top level domain'

Edit: Dankuwel, er is massaal aan mijn oproep gevolg gegeven :)

[ Voor 11% gewijzigd door YellowOnline op 09-08-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ik kan de -1 wel begrijpen hoor. Maar het gebruik van 'milieumalloten' is waardoor je hem afschiet? Eigenlijk vind ik de reactie op het randje zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

'milieumalloten' + 'hun eigen enge agenda' is voor mij voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

pcgek schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:19:
Ik kan de -1 wel begrijpen hoor. Maar het gebruik van 'milieumalloten' is waardoor je hem afschiet? Eigenlijk vind ik de reactie op het randje zitten :)
Zie DirkW. Er staat nu echt niets anders dan gezeur op milieuactivisten in die reactie. Erger vind ik dat hij intussen weer omhoog gemod is. 7 mensen vonden die reactie een meerwaarde hebben - sterk stukje modmisbruik wat mij betreft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

"Millieumalloten" + "enge agenda" is imho -1.

Dat iemand het niet met ze eens is, is prima, maar om ze dan meteen voor malloot en mensen met een 'enge agenda' uit te maken gaat een stap te ver imho. Die +1's mogen overigens wel nagekeken worden, want dat is toch echt foute boel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Over welke woorden er niet of nog net wel door de beugel kunnen blijven de meningen toch wel verdeeld.
Wat mij betreft zijn ze net niet zwaar genoeg om de reactie op -1 te zetten, ik geef er een 0 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

waarom een stel van dit soort milieumalloten dan weer meent boven alle regels te staan om hun eigen enge agenda te pushen snap ik dan niet. l
Er is wel meer mis met deze zin alleen milieumalloten. -1 erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

In dezelfde thread mag diegene die deze reactie +1 gegeven heeft ook wel eens een PM krijgen: console in 'nieuws: Milieuorganisaties strijden om .eco-top level domain'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Omegium in 'nieuws: 'HEMA-poortjes schrijven geld van ov-chipkaart af''

Op dit moment een +2, maar het is niet echt ontopic aangezien de gehele draad over magnetische strips gaat ipv RFID chips. (Moet de halve draad dan eigenlijk niet op 0?)

vitokj in 'nieuws: 'HEMA-poortjes schrijven geld van ov-chipkaart af''

+2 voor "Het kan niet, het zal niet, het mag niet" zonder feiten? Ik zit op GOT en vind het overdreven! (sorry hoor :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Electrowolf schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:18:
Omegium in 'nieuws: 'HEMA-poortjes schrijven geld van ov-chipkaart af''

Op dit moment een +2, maar het is niet echt ontopic aangezien de gehele draad over magnetische strips gaat ipv RFID chips. (Moet de halve draad dan eigenlijk niet op 0?)
Nee, dat is niet offtopic, dat is wat onschuldige verwarring. Desondanks vind ik een +1 voor deze post ook wel voldoende.
vitokj in 'nieuws: 'HEMA-poortjes schrijven geld van ov-chipkaart af''

+2 voor "Het kan niet, het zal niet, het mag niet" zonder feiten? Ik zit op GOT en vind het overdreven! (sorry hoor :/)
Inderdaad echt niet meer dan een +1.

En verder nog een losse en onlogische suggestie die dan ook direct onderuit wordt gehaald hoeft niet op +2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
n0elite in 'reviews: De Xtreamer-mediaspeler op de testbank'

Lekker dan, ik word op -1 door de fabrikant zelf. Totaal niet objectief dus.

[ Voor 6% gewijzigd door n0elite op 09-08-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Was iemand anders. Jij weet niet wie het heeft gedaan, dus ook geen beschuldigingen graag.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

M.i. is het grootste deel van deze reactie dion_b in 'nieuws: 'HEMA-poortjes schrijven geld van ov-chipkaart af' - update' is off-topic. De +3 ontgaat mij dus helemaal, de grote hoeveelheid +2's kan ik alleen verklaren doordat mensen het eens zijn met zijn reactie.
In een +1 kan (ondanks het off-topic-deel) kan ik me heel goed vinden.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ik heb hem een +2 gegeven omdat hij een aantal interessante punten naar voren brengt die ik niet eerder in het artikel en de andere draadjes heb gezien. Het nieuwsartikel is meer een "mening" artikel dan een "feiten" artikel en staat in zulke gevallen naar mijn idee meer open voor interessante ideeën en zal ik daardoor ook sneller iets hoger beoordelen. Maar het is inderdaad geen +3 waard aangezien het voornamelijk meningen zijn zonder ze allemaal goed en stevig te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 23:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat is dit nou weer voor onzin, -1 op deze reactie: .oisyn in 'nieuws: Microsoft demonstreert aanslaggevoelig toetsenbord'

.edit: een +2 vind ik dan ook weer overdreven, gezien het feit dat ik ongelijk had ;)
(wel stom, ik mag m'n reactie niet meer editen, maar ik mag ook niet replyen op mijn eigen reactie? 8)7)

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 10-08-2009 11:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Is al meer dan 48 uur oud.. dus weinig dat we kunnen doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
.oisyn schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:22:
Wat is dit nou weer voor onzin, -1 op deze reactie: .oisyn in 'nieuws: Microsoft demonstreert aanslaggevoelig toetsenbord'

.edit: een +2 vind ik dan ook weer overdreven, gezien het feit dat ik ongelijk had ;)
(wel stom, ik mag m'n reactie niet meer editen, maar ik mag ook niet replyen op mijn eigen reactie? 8)7)
Haha, je hebt fans zo te zien! :)
Verder ga ik nu eens de TPB thread doorlezen, eens zien hoeveel daar weer wordt moder-gegooid.. (Zie je altijd terug als Brein / Microsoft / Apple / TPB er in voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Electrowolf schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 02:58:
Ik heb hem een +2 gegeven omdat hij een aantal interessante punten naar voren brengt die ik niet eerder in het artikel en de andere draadjes heb gezien. Het nieuwsartikel is meer een "mening" artikel dan een "feiten" artikel en staat in zulke gevallen naar mijn idee meer open voor interessante ideeën en zal ik daardoor ook sneller iets hoger beoordelen. Maar het is inderdaad geen +3 waard aangezien het voornamelijk meningen zijn zonder ze allemaal goed en stevig te onderbouwen.
Ik weet niet of je wel het juiste onderscheid maakt tussen meningen en feiten. Dit artikel geeft de feiten weer dat mensen van mening zijn dat.... enz. Dat is echt wat anders dan een "meningen" artikel. Nergens in het artikel wordt een woord gerept over de prijsstelling van de nieuw ingevoerde OV-chipkaart. Dus gewoon helemaal off-topic.
Dat de argumenten interessant zijn staat daar los van (vanwege het interessant zijn scoort hij ook nog een +1, i.p.v. een nul). Vaak zie je interessante off-topic discussies (die ik met veel plezier lees), maar die dan toch met een nul gemod worden conform de richtlijnen van T.Net.
IMO is een +2 en een +3 conform de richtlijnen gewoon een echte mismod, die veel te maken heeft met het eens zijn met de schrijcver van deze reactie.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel een nieuwe 'mening' en dus een nieuwe overweging voor andere mensen. Dat valt zeker onder 'interessant' wat wel degelijk een waardering oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Delerium schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:51:
Wel een nieuwe 'mening' en dus een nieuwe overweging voor andere mensen. Dat valt zeker onder 'interessant' wat wel degelijk een waardering oplevert.
Wat bedoel je nu te zeggen?
Ik vind het ook interessant vandaar +1 i.p.v. nul.
Of zie het anders: on-topic een +2, nu punt aftrek vanwege off-topic.
Dit is toch de normaalste manier van modereren? Ik snap de discussie niet helemaal.

/edit
.oisyn schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:22:

Ik heb je correctie eronder maar een +1 gegeven als pleister op de wonde. De -1 slaat idd nergens op.
Dit soort zaken moeten voor jouw werk toch wel razend interessant zijn, of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 57% gewijzigd door Pjerry op 10-08-2009 14:28 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degene die deze reactie een -1 gaf lijkt me een meningmoddende misbruiker die nagekeken mag worden. Reactie is gewoon ontopic, en dus een +1 imhp.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat lijkt gewoon een foutje te zijn van diegene. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 10-08-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze 2 zijn niet relevant, kunnen wmb wel op 0
Verwijderd in 'nieuws: Dell bevestigt einde voor Mini 12-netbook'
Ganondorf_875 in 'nieuws: Dell bevestigt einde voor Mini 12-netbook'

edit:
Denk dat deze toch wel naar de -1 kan Zeuren over wat geen of wat wel nieuws is,en ter afsluiting nog iets over het modereren.
kaluro2 in 'nieuws: Patch Fat Princess lost multiplayerproblemen op'

Zit bij deze een beetje te twijfelen tussen een 0 en de -1, door de laatste zin die hij neerzet.
GoBieN-Be in 'nieuws: Patch Fat Princess lost multiplayerproblemen op'
Zitten verder nog een 3tal reacties aan vast die ik alleen naar de -1 kon krijgen ,maar kunnen nog wel een extra zetje gebruiken :)

[ Voor 50% gewijzigd door pcgek op 10-08-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Laatst online: 09-07 08:46

Seraphyn

Jabberwocky!

Gewoon een +1tje. Hij maakt een punt, al zij het een beetje cru

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

De post bevat sowieso al geen relevante inhoud,en verder nog wat overbodig geblaat. Er staat trouwens een zinnetje in waardoor hij rechtstreeks naar het afvalputje kan:
Het mee draaikonterij met dit soort mafia instellingen is een dodelijk zwaktebod.
Van mij een -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
En daar gaan we weer:
Verwijderd in 'nieuws: The Pirate Bay onbruikbaar na serververhuizing'

En nog eentje waar wel eens naar gekeken mag worden:
Faust in 'nieuws: The Pirate Bay onbruikbaar na serververhuizing'

[ Voor 36% gewijzigd door Robino op 11-08-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Laatst online: 09-07 08:46

Seraphyn

Jabberwocky!

Is elke post van Faust een reclame voor zn blog? Of lees ik toevallig alleen zijn posts waarin ie iedereen weer oproept om toch vooral zijn blog even te checken.

Voor het bedrijgen iig een -1, lijkt me duidelijk.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Donders zeg :X.

* Delerium doet edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De +1 voor deze flamebait ('gristentaliban') mag imho nagekeken worden, enige correcte niveau voor deze reactie is een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Daar krijgt tie wel eens vaker een -1 voor, snap niet dat ze het dan niet afleren :?

edit:

Als de heren modders voor deze reactie een +1 geven Gendo in 'nieuws: The Pirate Bay onbruikbaar na serververhuizing'
Dan moeten reacties van dezelfde aard,en die binnen een bepaalde tijd vallen(in dit geval binnen 2 minuten) ook dezelfde score krijgen.
Deze
merkens11 in 'nieuws: The Pirate Bay onbruikbaar na serververhuizing'
En deze
jeffreytigch in 'nieuws: The Pirate Bay onbruikbaar na serververhuizing'

En deze 2 kunnen wmb toch gewoon naar de vuilnisbak hoor,-1 dus

[ Voor 86% gewijzigd door pcgek op 11-08-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, ezels stoten zich niet twee keer aan dezelfde stenen, maar sommige reageerders wel... zegt genoeg ;)

Is deze reactie werkelijk een +1 of zelfs +3 waard? Mij lijkt een -1 me beter op zijn plek...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
wildhagen schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:40:
Tsja, ezels stoten zich niet twee keer aan dezelfde stenen, maar sommige reageerders wel... zegt genoeg ;)

Is deze reactie werkelijk een +1 of zelfs +3 waard? Mij lijkt een -1 me beter op zijn plek...
Mja, 0 of een -1 hangt er een beetje tussenin.

Oproep tot DDOS-aanval?
Maxession in 'nieuws: The Pirate Bay onbruikbaar na serververhuizing'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rave17 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:48:
[...]

Mja, 0 of een -1 hangt er een beetje tussenin.
Dat "voor sommigen" en verder maakt het voor mij een -1, dit is gewoon moderatie-zeuren-op-voorhand. Koppel dat aan de gevoeligheid van het onderwerp en voor mij is de -1 duidelijk.
Ik interpreteer hem meer als 'is er weer een DDOS-aanval (geweest)?", en dan zou het een 0 zijn. Maar dat is mijn interpretatie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Wat ik er van begrijp is dat hij het zich afvraagt. Niet dat zijn post verder ook maar iets toevoegt,ik heb er een 0 aan gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 23:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pcgek schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:38:
Daar krijgt tie wel eens vaker een -1 voor, snap niet dat ze het dan niet afleren :?

edit:

Als de heren modders voor deze reactie een +1 geven Gendo in 'nieuws: The Pirate Bay onbruikbaar na serververhuizing'
Dan moeten reacties van dezelfde aard,en die binnen een bepaalde tijd vallen(in dit geval binnen 2 minuten) ook dezelfde score krijgen.
Deze
merkens11 in 'nieuws: The Pirate Bay onbruikbaar na serververhuizing'
En deze
jeffreytigch in 'nieuws: The Pirate Bay onbruikbaar na serververhuizing'
Die drie hebben alle drie dezelfde score gehad van mij: een 0 :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Je bedoeld dat jij het ook wel hebt gehad met nieuwsartikelen die over TPB gaan ? Tis dat ik vanmiddag thuis was, vanavond had ik em iig overgeslagen.
Maargoed, de reacties zijn wel ontopic en relevant(voegen info toe), :P Heb ze alledrie een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe zit het met deze reactie? Is dat niet gewoon oproepen tot plegen van vandalisme? Lijkt me -1?

Deze reactie, maar ook deze reactie, lijkt me iig een -1 wegens flamen ('lafaards'), de reactie erboven krijgt immers ook -1, dan wel consequent zijn lijkt me.

Ook deze reactie is een flamebait (met name de laatste zin). Die +1 en +2 mag imho nagekeken worden, is misbruik. Inmiddels is er ook een +3 bijgekomen, die mag al helemáál worden nagekeken!

[ Voor 73% gewijzigd door wildhagen op 11-08-2009 17:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
wildhagen schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:47:
[...]

Ook deze reactie is een flamebait (met name de laatste zin). Die +1 en +2 mag imho nagekeken worden, is misbruik. Inmiddels is er ook een +3 bijgekomen, die mag al helemáál worden nagekeken!
Ik ben het vaak met je eens, maar met deze niet geheel. De flamebait in de laatste zin vind ik niet dermate schokkend om hem met een -1 te modderen. Ik had hem in eerste instantie een +1 gegeven, want ik vind dat de reactie verder best on-topic is. Nu ga ik voor de middenweg en zet ik hem lekker op 0 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Heb er ook even aan getwijfeld,maar wat moet je anders met deze zin:
En nu terug in je mand bij Brein...
Volgens mij zeg je zoiets alleen tegen een hond. ik houd hem toch maar op -1

edit:
Zo'n hightech nieuwsartikel is dit niet, daarom mag deze reactie van mij best wel naar de +2.
D2D_Christiaan in 'nieuws: Lian Li introduceert high-end Tyr PC-X1000-behuizing'

Kan me niet voorstellen dat deze ongewenst is, een 0 moet toch wel kunnen.
HugoBoss1985 in 'nieuws: Lian Li introduceert high-end Tyr PC-X1000-behuizing'

[ Voor 56% gewijzigd door pcgek op 12-08-2009 10:21 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.