Wees gerust Cloud, ik zie dit niet als aanvallend

(ook al omdat ik weet dat je zo niet bent)
Zonder termen als ranzig zou ik wat minder snel de -1 uitdelen ja. Dan zou ik wat meer twijfelen tussen 0 en 1. (wat toevallig ook de gemiddelde score op dit moment is)
Dat neemt niet weg dat het nog steeds allemaal beschuldigingen zijn onder enige onderbouwing, en dat is volgens mij prima onder "troll" te categoriseren.
"gehaaide zakenman" is wat mij betreft als woordkeus niets mee mis. Daar stoor ik me niet aan.
Een journalist/newszender er van beschuldigen dat ze niet eerlijk en gebalanceerd zijn vind ik een ernstige beschuldiging. Daar moet je wat onderbouwing plaatsen. Met name omdat 99% van de Nederlanders geen idee hebben of dat werkelijk zo is, of dat het gewoon de standaard vooroordelen zijn.
Met onderbouwing kunnen mensen dan een indruk krijgen in hoeverre er echt wat aan de hand is, of in hoeverre het gewoon de normale bias is die nederlandse kranten en actualiteiten rubrieken ook allemaal hebben.
Het stukje over het gedachtengoed van Fox News etc is ook duidelijk zeer negatief bedoeld, en is ook weer zo'n niet onderbouwde beschuldiging. En wat mij betreft ook een troll omdat er helemaal niet aangegeven wordt wat dan dat gedachten goed is, wat er dan zo slecht aan is.
Niet alleen is er geen onderbouwing, er is niet eens duidelijk wat de beschuldiging is, alleen maar dat ie er iets slechts aan vind. Als je in algemene termen een troll moet omschrijven dan is dit toch een fraaie.
Ik zie 0 als de plek voor alle posts die in principe niet kwaardaardig bedoelt zijn. Dus goedbedoelde off-topic posts. Goedbedoelde posts die desondanks helemaal niets toevoegen etc.
-1 zie ik als de plek voor "kwaadaardige posts met voorbedachte rade" (orginele omschrijving he?

)
kritiek en beschuldigingen willen wel eens rottiger overkomen dan bedoeld was. Maar als iemand het over "ranzige" bedrijven heeft, dan is het duidelijk dat iemand niet de intentie had om een nette post met kritiek te maken, maar dat ie gewoon even zijn gal wilde spuien.
Het is ook het criterium waarop ik bepaal of een off-topic gewoon 0 krijgt, of zodanig storen dat het -1 wordt.
Als een thread langzaam offtopic raakt dan geeft ik 0. Want dan is het gewoon een onderwerp wat in eerste instantie wel raakvlakken met het artikel heeft, maar naar aanleiding daarvan komt dan een discussie die er niets meer mee te maken heeft.
Dat vind ik heel wat anders dan posts waarbij iemand echt zonder enige aanleiding iets post wat totaal off-topic is.
0 is voor mij het "goedbedoelde afval-niveau" en -1 het "slechtbedoelde afval-niveau".