pcgek schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:37:
[...]
Komt op mij een beetje over als: Ik weet het niet,dan kan hij het ook niet weten

Ik ben er van overtuigd dat er dingen gebeuren die ze uit veiligheidsoverwegingen niet aan de grote klok hangen,en onder die noemer nog wel meer ook. (maar dat is mijn mening)
Dat is ook zo ongeveer het uitgangspunt van elke complottheorie. Het kan waar zijn, en ik respecteer je mening. Maar dat maakt het niet meer geloofwaardig.
De poster geeft aan met zulke systemen te hebben gewerkt, en dat hij er toch wel iets vanaf weet. Niet dat je het dan maar zo voor waar moet aannemen,maar afdoen als flauwekul is ook niet nodig.
Eigen ervaring telt toch ook?
Alleen is er helemaal geen sprake van eigen ervaring. Hij suggereert met dergelijke systemen gewerkt te hebben, maar als je even goed kijkt dan blijkt dat ie helemaal niet met dat soort systemen gewerkt heeft.
Volgens mij kun je dit soort reacties best wel als informatief verkopen aan de lezer. Niet zozeer omdat het informatie oplevert,maar omdat hij afwijkt van de rest en omdat het net zo goed waar kan zijn,en toch wel stof tot nadenken geeft.
Die redenering kun je voor elke complottheorie gebruiken.
Als er geen enkele moeite wordt gedaan om het enigszins geloofwaardig te maken, dan vind ik het geen informatie aan de lezer, maar desinformatie. En dat is dan wat mij betreft een 0 of zelfs -1.
Als ik gewoon goed naar die reactie kijk dan is het 100% complottheorie.
Ik kan niet één regel er uit halen die het enigzins geloofwaardig maakt.
Ook het punt van die cisco cursus maakt het niet geloofwaardiger. Als het dingen zijn die je leert op een cisco cursus, dan is het dus niet super geheim. Het verhaarl rammelt op dat punt gigantisch.
Zijn ervaring is met high-end cisco spul. Nou daar is niets geheimzinnigs aan.
En het concept van honeypots en criminelen hun gang laten gaan omdat je dan meer informatie over de grote figuren er achter kan vinden is ook niets nieuws.
Ik vind eigenlijk een +1 veel te hoog.
Mensen kijken tegenwoordig veel te veel naar de namen die de moderaties hebben gekregen.
Oh het is on-topic dus wordt het automatisch een +1.
Nee, het moet on-topic zijn, maar tegelijkertijd geen FP Vervuiling. Anders wordt het geen +1.
Een 100% zuivere complottheorie is wat mij betreft een 0.