Het kleine-mismoderatietopic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.611 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degene die deze troll en dus -1 een +3 gaf mag imho ook wel worden nagekeken.

En de laatste alinea van deze reactie kan volgens mij ook wel als flamebait betiteld worden. En ja, ik weet dat die naar mij is gericht, maar ik vind die laatste alinea qua toonzetting echt niet kunnen..

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

wildhagen schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 17:09:
Als het zo geheim is dat "slechts enekelen" ervan weten, is dat over het algemeen een aardige indicatie dat het meestal gewoon niet klopt. Hoe kan HIJ het anders weten, als het niet publiek is? Leer je dat op je CCIE-curasus ofzo ? ;)
Komt op mij een beetje over als: Ik weet het niet,dan kan hij het ook niet weten ;) Ik ben er van overtuigd dat er dingen gebeuren die ze uit veiligheidsoverwegingen niet aan de grote klok hangen,en onder die noemer nog wel meer ook. (maar dat is mijn mening)
De poster geeft aan met zulke systemen te hebben gewerkt, en dat hij er toch wel iets vanaf weet. Niet dat je het dan maar zo voor waar moet aannemen,maar afdoen als flauwekul is ook niet nodig.
Eigen ervaring telt toch ook?
Het verhaal ZOU waar kunnen zijn, maar het klinkt net ff te vergezocht voor mij om het zomaar voor zoete koek aan te nemen. Ik kan ook wel een verhaal posten dat Elvis niet dood is, maar ontvoert door de aliens die gecrashed zijn bij Roswell, en dat hun basis Area 51 is. Uiteraard kan ik geen bron geven, maar het is wel waar...
Volgens mij kun je dit soort reacties best wel als informatief verkopen aan de lezer. Niet zozeer omdat het informatie oplevert,maar omdat hij afwijkt van de rest en omdat het net zo goed waar kan zijn,en toch wel stof tot nadenken geeft.
Moet wel toegeven dat ik gevoelig ben voor dit soort theorien ,maar aan de moderaties te zien helaas de enige, maar heb ik ook geen problemen mee. :)

Wel een beetje jammer dat je de reactie zo onderuit probeert te halen met een 1 of andere kromme vergelijking,dat verdient hij in mijn ogen niet.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom zou mijn vergelijking krom zijn? Wie weet heb ik in Area 51 gewerkt, en weet ik dus net zoals j,breur!, uit eigen ervaring dat Elvis daar verblijft tussen de aliens, omdat ik hem daar zelf heb gezien?

Ik vind dat niet meer of minder geloofwaardig dan zijn reply. Zijn reply voldoet aan zo'n beetje alle criteria van een complot-theorie: super-geheim, geen details gegeven, volslagen afgesloten van de buitenwereld leven, slechts enkele mensen weten het, geen bron, klinkt te mooi om waar te zijn etc.

En de mensen die afgesloten leven van de buitenwereld, en dat maar liefst jaren lang? Yeah right, dat gebeurde zelfs niet bij het Manhattan Project (het team dat de atoombom gemaakt heeft), en dat is zo'n beetje het meest top-secret programma wat er ooit heeft bestaan.

Zoals het gezegde luid "als het kwaakt als een eend, loopt als eend, dan is het waarschijnlijk ook een eend en geen giraffe'. Hier ziet het eruit als een complot-theorie, dan is de kans dat het ook een complottheorie is bijzonder groot.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
pcgek schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:37:

maar afdoen als flauwekul is ook niet nodig.
En daarom krijgt hij een +1 en niet een 0.
wildhagen schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:10:
En de laatste alinea van deze reactie kan volgens mij ook wel als flamebait betiteld worden. En ja, ik weet dat die naar mij is gericht, maar ik vind die laatste alinea qua toonzetting echt niet kunnen..
Je hebt gelijk, gisteren telde ik er niet zo zwaar aan, maar de laatste twee alineas zijn puur op de man. Van mij een -1 nu.

[ Voor 71% gewijzigd door Sallin op 02-08-2009 11:04 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

wildhagen schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:56:
Waarom zou mijn vergelijking krom zijn? Wie weet heb ik in Area 51 gewerkt, en weet ik dus net zoals j,breur!, uit eigen ervaring dat Elvis daar verblijft tussen de aliens, omdat ik hem daar zelf heb gezien?
Misschien komt die tijd ooit nog dat je dit aan de lezer mag verkondigen aan de hand van een artikel,kan nog interessant worden :P
En de mensen die afgesloten leven van de buitenwereld, en dat maar liefst jaren lang? Yeah right, dat gebeurde zelfs niet bij het Manhattan Project (het team dat de atoombom gemaakt heeft), en dat is zo'n beetje het meest top-secret programma wat er ooit heeft bestaan.
Je hebt het over een project van tig jaar geleden, maar tijden veranderen. Denk dat ze nu toch aardig beter in staat zijn iets geheim te houden als dat nodig is. Is nu eenmaal een eigenschap van mensen, dingen perfectioneren/verbeteren. Zoals jij het nu doet overkomen zijn we dus geen steek verder gekomen in ong 65 jaar tijd.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-07 19:04
pcgek schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:37:
[...]

Komt op mij een beetje over als: Ik weet het niet,dan kan hij het ook niet weten ;) Ik ben er van overtuigd dat er dingen gebeuren die ze uit veiligheidsoverwegingen niet aan de grote klok hangen,en onder die noemer nog wel meer ook. (maar dat is mijn mening)
Dat is ook zo ongeveer het uitgangspunt van elke complottheorie. Het kan waar zijn, en ik respecteer je mening. Maar dat maakt het niet meer geloofwaardig.
De poster geeft aan met zulke systemen te hebben gewerkt, en dat hij er toch wel iets vanaf weet. Niet dat je het dan maar zo voor waar moet aannemen,maar afdoen als flauwekul is ook niet nodig.
Eigen ervaring telt toch ook?
Alleen is er helemaal geen sprake van eigen ervaring. Hij suggereert met dergelijke systemen gewerkt te hebben, maar als je even goed kijkt dan blijkt dat ie helemaal niet met dat soort systemen gewerkt heeft.
Volgens mij kun je dit soort reacties best wel als informatief verkopen aan de lezer. Niet zozeer omdat het informatie oplevert,maar omdat hij afwijkt van de rest en omdat het net zo goed waar kan zijn,en toch wel stof tot nadenken geeft.
Die redenering kun je voor elke complottheorie gebruiken.
Als er geen enkele moeite wordt gedaan om het enigszins geloofwaardig te maken, dan vind ik het geen informatie aan de lezer, maar desinformatie. En dat is dan wat mij betreft een 0 of zelfs -1.

Als ik gewoon goed naar die reactie kijk dan is het 100% complottheorie.
Ik kan niet één regel er uit halen die het enigzins geloofwaardig maakt.

Ook het punt van die cisco cursus maakt het niet geloofwaardiger. Als het dingen zijn die je leert op een cisco cursus, dan is het dus niet super geheim. Het verhaarl rammelt op dat punt gigantisch.

Zijn ervaring is met high-end cisco spul. Nou daar is niets geheimzinnigs aan.
En het concept van honeypots en criminelen hun gang laten gaan omdat je dan meer informatie over de grote figuren er achter kan vinden is ook niets nieuws.

Ik vind eigenlijk een +1 veel te hoog.

Mensen kijken tegenwoordig veel te veel naar de namen die de moderaties hebben gekregen.
Oh het is on-topic dus wordt het automatisch een +1.
Nee, het moet on-topic zijn, maar tegelijkertijd geen FP Vervuiling. Anders wordt het geen +1.
Een 100% zuivere complottheorie is wat mij betreft een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ben het met je eens dat er zat over te zeggen is,goed dat dit soort posts niet zo gek vaak voorkomen.
Toch heb ik totaal niet de indruk dat de poster uit zijn nek kletst, en hoe dicht wil je bij de waarheid komen als iets al strikt geheim zou zijn.
Naja, word zo wel een lang verhaal over 1 reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:26

MsG

Forumzwerver

maar wij denken het weer van wél. Feit blijft dat het gokwerk is. Dat zou anders zijn als hij bronnen neerzette of het feitelijk onderbouwde. Ik geef hem wel een +1, maar meer zeker niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
en hoe dicht wil je bij de waarheid komen als iets al strikt geheim zou zijn.
1. Als het strikt geheim was, dan zou hij het niet te weten zijn gekomen.
2. Hij claimed dit op basis van de mogelijkheden van Cisco hardware, die hij te weten komt in de cisco cursus. Absoluut niets geheims aan. Dat iets niet bij het grote publiek bekend is, betekent nog niet dat het geheim is. Dat stuk zou ie dus gewoon kunnen en moeten onderbouwen.
3. hij geeft zelf toe helemaal niet met die geheime systemen gewerkt te hebben en zelfs niet bij in de buurt gekomen te zijn. Zijn 'informatie' is dus gewoon van horen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De +3 voor deze reactie mag imho nagekeken worden. De reactie is voor 50 procent moderatiegezeik, en de rest is ook al 25x eerder in andere reacties gemeld, een -1 lijkt me dan ook een betere score dan de +3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
wildhagen schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:21:
De +3 voor deze reactie mag imho nagekeken worden. De reactie is voor 50 procent moderatiegezeik, en de rest is ook al 25x eerder in andere reacties gemeld, een -1 lijkt me dan ook een betere score dan de +3.
Dat is een notoire mismodder. Gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het niet eens met zijn mening; in mijn ogen is het juist een belangrijke taak van de kerk om te waarschuwen tegen mogelijke misstanden in het leven. Maar het feit dat Graviton12 op 0 en -1 genod wordt heeft volgens mij alles te maken met meningmoderatie. Zijn reactie is gewoon on-topic (maar wel kortzichtig).
Graviton12 in 'nieuws: Aartsbisschop waarschuwt voor sociale netwerken en e-mail'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 16:30

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De brakke opbouw gecombineerd met een zin als 'Dat ze eerst pedofilie binnen de kerk eens aanpakken' laat me toch op een 0 uitkomen hoor...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Dit is voor mij zelfs een -1. En wel hierom;

"Religie moet zich niet moeien met zo een dingen en onzin uitkramen"
Dit is gewoon ronduit een domme uitspraak, ook "religie" heeft het recht om meningen te uiten

"heeft meneer de bisschop studies laten uitvoeren ofzo, of het nu via een website of in real life is, er zijn altijd mensen die er niet tegen kunnen of het nu druk of pesten of een slechte dag is."
Dat is de pot verwijten dat (...) hij heeft zelf immers ook geen studie uitgevoerd, of dit blijkt tenminste niet uit zijn post.

"Dat ze eerst pedofilie binnen de kerk eens aanpakken en tot dan bij hun dagelijks gebed blijven en de rest van de mensen gerust laat tenzij ze het zelf opzoeken."
Volgens mij gewoon geiriteerd dat hij vandaag een Jehova aan de deur heeft gehad ofzo.

Ik ben zelf ongeveer zo atheistisch als maar mogelijk is, maar ik denk dat een dergelijke reactie, zonder enige onderbouwing en feitelijk alleen even afreageren op religie in het algemeen best in het rood mag staan op T.net

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Graag een beetje hulp gewenst bij deze bijdehanderik: nottofret in 'nieuws: Microsoft wil Windows 7 toch met IE8 leveren in Europa' (uit een reeks van dergelijk geneuzel, waarvan een overgroot deel al op -1 staat).

+1 is deze post al zeker niet waard, maar de +2 gever mag zich wel een beetje schamen...

[ Voor 7% gewijzigd door KillerBee op 03-08-2009 05:44 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, -1 it is, en daar staat-ie nu ook op. Trouwens, deze reactie kan ook nog wel een zetje naar -1 gebruiken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Oeps!

Done! :)

[ Voor 48% gewijzigd door KillerBee op 03-08-2009 06:31 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degenen die deze reactie een +2 of zelfs +3 gaven mogen imho wel nagekeken worden, het is gewoon een -1 om twee redenen:

1) Vergelijking met maffia is totaal onzinnig en gewoon een troll te noemen
2) Moderatie-gezeik-op voorhand... daarnaast vráágt hij om een -1, waarom zou je hem dan iets anders geven? :?

En deze persoon geeft gewoon openlijk toe zijn modrechten te misbruiken. Misschien onderzoekje waard?

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 03-08-2009 10:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zonder het moderatiegezeik zou je nog gaan twijfelen ook :P -1 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 15:15

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Het zal bekeken worden. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook deze reactie lijkt me eerder een -1 dan een 0.

Argumentatie:

- Van die eerste alinea wil ik eerst wel eens bewijs zien. Zonder bewijs klinkt het eerder als stemmingmakerij.
- "terroristische praktijken" is gewoon een ordinaire troll. Je mag het er mee eens zijn of niet, maar dit is op geen enkele manier met terrorisme te vergelijken.

Combineer dat het met de gevoeiligheid van het onderwerp, en voor mij word het een -1.

Hoe zien jullie dat?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48
wildhagen schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:56:
Ook deze reactie lijkt me eerder een -1 dan een 0.

Argumentatie:

- Van die eerste alinea wil ik eerst wel eens bewijs zien. Zonder bewijs klinkt het eerder als stemmingmakerij.
- "terroristische praktijken" is gewoon een ordinaire troll. Je mag het er mee eens zijn of niet, maar dit is op geen enkele manier met terrorisme te vergelijken.

Combineer dat het met de gevoeiligheid van het onderwerp, en voor mij word het een -1.

Hoe zien jullie dat?
Ik vind het steeds zo jammer om reacties op -1 te moeten modderen, omdat mensen van die ongelukkige uitspraken doen 8)7 Maar goed: wat moet, dat moet!

Deze reactie is er ook weer eentje in de categorie "jammer":
kmsch in 'nieuws: Apple tracht tienermeisje met ontploffende iPod monddood te maken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@wildhagen

Wel een lastige, uiteindelijk zou je hem hier op kunnen afrekenen:

'' Maar het zijn terroristische pratijken die de RIAA toe heeft gepast in hun oorlog tegen de filesharers (angst zaaien).''

Door het toevoegen van 'angst zaaien' onkracht hij de terroristische praktijken weer iets.
Heb er puur gevoelsmatig een 0 aan gegeven,maar de -1 is natuurlijk ook niet ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:13:
Degenen die deze reactie een +2 of zelfs +3 gaven mogen imho wel nagekeken worden, het is gewoon een -1 om twee redenen:

1) Vergelijking met maffia is totaal onzinnig en gewoon een troll te noemen
2) Moderatie-gezeik-op voorhand... daarnaast vráágt hij om een -1, waarom zou je hem dan iets anders geven? :?

En deze persoon geeft gewoon openlijk toe zijn modrechten te misbruiken. Misschien onderzoekje waard?
Ik vind het eignelijk helemaal geen min 1 maar een nul

Jou suggestie dat de maffia vergelijking een reden vind ik heel fout en out of context. er staat dit:
Dit zijn gewoon maffia praktijken in een modern jasje: Je zegt er niks over of we slepen je voor de rechter met een leger advocaten (iets waar Apple sowieso al goed in is).
In die context is maffia praktijken juist wel heel correct gebruikt.

En verder is de moderatie van de reacties in de hele thread opvallend. Ik vind het niet gek dat iemand daarover klaagt in een reactie. Jullie als mods hadden veel eerder moeten ingrijpen in de dozijnen reactie daarboven.

Mensen die het ontploffen van een iPod beschrijven als een "eigen fout" worden positief gewaardeerd. En een ontploffende iPod die potentieel letsel kan opleveren wordt vergeleken met eerdere issues xbox waarbij men Microsoft nog even flamered. Tja, dan laat men het hier ook wel zelf uit de hand lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-08 05:53
ThomasG in 'nieuws: The Pirate Bay gaat niet op zwart in Nederland' - Hij geeft alleen zijn mening wat hij erover vindt en zegt daarop: "Dat lijkt mij het zelfde als omkopen.". Dus waarom een -1? Omdat zijn reactie het woord omkopen bevat of juist weer een andere reden... Deze reactie verdient lijkt me gewoon een 0 omdat het niet echt een aanwinst is maar ook geen flame / troll is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, en ook nog eens een troll én een flame, hij is lekker bezig zo. Iig een -1 dus, en een modbreak om de links weg te halen is denk ik wel handig :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad. Beide gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Iemand heeft die reply nu ook een +3 gegeven... even nakijken misschien? Lijkt me duidelijke modmisbruiker...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:15
NASUM in 'nieuws: Rechter verbiedt The Pirate Bay in Nederland - update'

Daar is hij ook bezig geweest met wat spam. Wellicht nog een edit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:59:
Iemand heeft die reply nu ook een +3 gegeven... even nakijken misschien? Lijkt me duidelijke modmisbruiker...
Iemand met een gemiddelde afwijking van bijna 2 punten. Sja...
Die is weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Haha ik moet zeggen dat die edit het hem doet :)
Wordt nu lid van disney.com :D

Edit: @ mijn eigen reactie, het is gek steeds vaker te zien als je hier een opmerking plaatst dat er dan pas echt wordt gemod. Want toen ik voor het laatst keek was er 8x 0 en nu ineens 32x 0..

[ Voor 31% gewijzigd door Manuel op 03-08-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Manueltje22 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:25:
[...]

Edit: @ mijn eigen reactie, het is gek steeds vaker te zien als je hier een opmerking plaatst dat er dan pas echt wordt gemod. Want toen ik voor het laatst keek was er 8x 0 en nu ineens 32x 0..
Op zich is dat niet vreemd toch? Als je een reactie hier niet plaatst moet hij maar net 'gevonden' worden door de modders, maar als je de reactie hier plaatst heb je gegarandeerd mensen die je reactie zien en dus ook modereren. :)

Of begrijp ik je nu verkeerd? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 03-08-2009 13:27 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple tracht tienermeisje met ontploffende iPod monddood te maken
Kan iemand me vertellen waarom deze (mijn) reactie een -1 verdiend? Dat ik een afwijkende mening heb dat had ik al begrepen voordat ik poste, maar mening zou toch geen invloed moeten hebben op de moderatie?

En het is toch niet erg als je hier je eigen reactie opgeeft? Ik zeur echt niet snel, maar dit ruikt teveel naar meningsmoderatie IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Cloud schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:27:
[...]

Op zich is dat niet vreemd toch? Als je een reactie hier niet plaatst moet hij maar net 'gevonden' worden door de modders, maar als je de reactie hier plaatst heb je gegarandeerd mensen die je reactie zien en dus ook modereren. :)

Of begrijp ik je nu verkeerd? ;)
Ik begrijp het inderdaad, maar het valt alleen zo op. Eerst modden ze het allemaal fout en daarna snel omdat er een 'betere' score staat snel even veranderen :)
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:40:
Apple tracht tienermeisje met ontploffende iPod monddood te maken
Kan iemand me vertellen waarom deze (mijn) reactie een -1 verdiend? Dat ik een afwijkende mening heb dat had ik al begrepen voordat ik poste, maar mening zou toch geen invloed moeten hebben op de moderatie?

En het is toch niet erg als je hier je eigen reactie opgeeft? Ik zeur echt niet snel, maar dit ruikt teveel naar meningsmoderatie IMO.
Eigen reactie opgeven is natuurlijk niet verkeerd, alleen zeg nou zelf, wat heeft jouw reactie nou echt voor meerwaarde aan het nieuwsitem? Wat komt in je reactie voor wat niet in andere reacties naar voren komt?
Je reactie verdient naar mijn zinnen inderdaad geen -1 maar eerder een 0 / +1.

Ik zie namelijk nergens een aantal dingen terug komen als: "Laten vallen in de openhaard doet vast ook wonderen.", wat bedoel je hier precies mee? Van dat ze hem misschien in de openhaart hebben laten vallen en zeggen dat die is gevallen of lees ik het weeral verkeerd?

Graag een antwoord :) Aangezien de reactie mij niet helemaal duidelijk is geef ik je er nu eerst een 0 voor.

[ Voor 54% gewijzigd door Manuel op 03-08-2009 13:52 . Reden: EDIT* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ik zie totaal geen argument in je reactie staan waarom het 'een zinloze poging' is, of waarom de devkits makkelijker moeten zijn. Voor je reactie (zoals dit nu is) geef ik je gewoon een 0 aangezien er dingen ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manueltje22 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:47:[...]

Eigen reactie opgeven is natuurlijk niet verkeerd, alleen zeg nou zelf, wat heeft jouw reactie nou echt voor meerwaarde aan het nieuwsitem? Wat komt in je reactie voor wat niet in andere reacties naar voren komt?
Je reactie verdient naar mijn zinnen inderdaad geen -1 maar eerder een 0 / +1.

Ik zie namelijk nergens een aantal dingen terug komen als: "Laten vallen in de openhaard doet vast ook wonderen.", wat bedoel je hier precies mee? Van dat ze hem misschien in de openhaart hebben laten vallen en zeggen dat die is gevallen of lees ik het weeral verkeerd?

Graag een antwoord :) Aangezien de reactie mij niet helemaal duidelijk is geef ik je er nu eerst een 0 voor.
Dat van die openhaard was een voorbeeld. Ik bedoelde daarmee dat het goed zou kunnen dat de vader de Ipod niet zomaar uit zijn hand heeft laten vallen (1 - 1,5 meter dus zegmaar), maar misschien op iets wat (nog) slechter is voor de Ipod. Een grote hoogte (wat de persoon waarop ik gereageerd heb zei) kan natuurlijk ook.
En daarna bedoel ik dus dat je dat nooit zeker zal weten, omdat de Ipod volledig verwoest is. En dat iemand met kwaad in de zin het verhaal om die reden makkelijk wat op kan dikken.

Echt meerwaarde heeft het niet, maar daar ga ik kwam hier ook niet om die rating te halen. Een -1 vind ik gewoon onterecht en omdat minstens 90% van de reacties aangeeft hoe smerig het wel niet is van Apple, vermoedde ik gewoon meningmoderatie.

Maar ik zie dat ik nu op 0 zit, dus ik heb niks meer te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:06:
[...]
Dat van die openhaard was een voorbeeld. Ik bedoelde daarmee dat het goed zou kunnen dat de vader de Ipod niet zomaar uit zijn hand heeft laten vallen (1 - 1,5 meter dus zegmaar), maar misschien op iets wat (nog) slechter is voor de Ipod. Een grote hoogte (wat de persoon waarop ik gereageerd heb zei) kan natuurlijk ook.
En daarna bedoel ik dus dat je dat nooit zeker zal weten, omdat de Ipod volledig verwoest is. En dat iemand met kwaad in de zin het verhaal om die reden makkelijk wat op kan dikken.

Echt meerwaarde heeft het niet, maar daar ga ik kwam hier ook niet om die rating te halen. Een -1 vind ik gewoon onterecht en omdat minstens 90% van de reacties aangeeft hoe smerig het wel niet is van Apple, vermoedde ik gewoon meningmoderatie.

Maar ik zie dat ik nu op 0 zit, dus ik heb niks meer te klagen :)
De val-theorieën zijn al vaker langs gekomen, waardoor jouw reactie geen meerwaarde meer heeft. Een -1 is daarbij inderdaad onterecht, dus je hebt van mij een 0 gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Manueltje22 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:59:
[...]

Ik zie totaal geen argument in je reactie staan waarom het 'een zinloze poging' is, of waarom de devkits makkelijker moeten zijn. Voor je reactie (zoals dit nu is) geef ik je gewoon een 0 aangezien er dingen ontbreken.
Ik geef aan waarom ik persoonlijk er niet voor zal developen, vanwege de verschillen in hoe gemakkelijk het is om ervoor te developen. Dat is vrij duidelijk lijkt mij, niet off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
vgroenewold schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:01:
[...]

Ik geef aan waarom ik persoonlijk er niet voor zal developen, vanwege de verschillen in hoe gemakkelijk het is om ervoor te developen. Dat is vrij duidelijk lijkt mij, niet off-topic.
Ik moet het jammer genoeg nog steeds interpreteren als 'feiten' wat jij daar zegt, aangezien je pas begint bij het porten over je eigen mening: "Porten is niet echt een leuke hobby volgens mij en ik als iPhone developer heb daar op zich wel interesse in, maar niet voor WM zoals het nu is... eerder voor Android en WebOS.". Hetzelfde als dat je ineens aanhaalt: "Allemaal zaken die developers erg prettig vinden en zeker als het "gemakkelijk" is, veel meer developers zal aantrekken.", je interpreteert het weer als een feit terwijl het gewoon een eigen mening is, aangezien niet iedereen van mening is dat ze dat prettiger vinden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Manueltje22 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:59:
[...]

Het bevat weinig argumentatie, maar als dat wel zo was, was het mijns inziens een +2. Nu is het simpelweg ontopic, zonder verdere extra waarde. Offtopic is het niet, en irrelevant lijkt me ook niet, aangezien dat bericht gewoon inhaakt op het artikel. Zo'n hoge waarde hoeft er niet aan de +1 te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
RoD schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:56:
[...]

Het bevat weinig argumentatie, maar als dat wel zo was, was het mijns inziens een +2. Nu is het simpelweg ontopic, zonder verdere extra waarde. Offtopic is het niet, en irrelevant lijkt me ook niet, aangezien dat bericht gewoon inhaakt op het artikel. Zo'n hoge waarde hoeft er niet aan de +1 te hangen...
Weinig argumentatie? Ik zie er helemaal geen argument naar voren komen, dus je kan gerust geen beargumentatie zeggen. Het valt me trouwens steeds meer op dat de scores ten opzichte van het vorige systeem steeds naar boven gaan. Ik kan hier zo nu wel 10 reacties neer plaatsen die met ongeveer hetzelfde bericht toch een 0 hebben gekregen, waarom zou dit dan precies zo'n uitzondering zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat iets weinig tot geen beargumentatie bevat wil niet zeggen dat het dan meteen niet meer relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
RoD schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:02:
Dat iets weinig tot geen beargumentatie bevat wil niet zeggen dat het dan meteen niet meer relevant is.
Ik ga meteen maar eens een stuk uit de FAQ halen, ik weet ook dat de FAQ richtlijnen zijn, maar richtlijnen zijn gemaakt om ze ook te 'deels' te volgen.
Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
Zoals hierboven ook reeds staat beschreven: 'verwachten we enige onderbouwing van een mening.', dat heeft vgroenewold niet en lijkt me dus ook geen uitzondering voor een +1, het mag relevant zijn maar dan lijkt me enige onderbouwing van een mening toch wel op zijn plaats?

Edit:
Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Ik kom dan nog altijd bij deze uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Manuel op 03-08-2009 20:12 . Reden: Add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het in deze toch meer een redelijke reply dan loos geblaat. Dat je strikt genomen kunt zeggen dat het geen argumentatie bevat kan wel kloppen, maar ik vind het een dusdanig nette/nuttige reply dat ie wmb zonder meer een +1 verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Eens dat die reactie netjes is, maar dan zou ik graag uitleg willen waarom deze reactie nuttig is? Hij verkondigt alleen dat hij het makkelijker vindt werken met de dev-tools voor de iPhone in plaats van WM, waar ook nog eens geen argument aan te pas komt. Een goede-mening zonder argumenten bestaan er niet meer als ik mijn leraar moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als hij daadwerkelijk nuttig was (en dat was ie vast met onderbouwing), had ik er een +2 aan gegeven. Nu krijgt ie "slechts" een +1. En dat omdat hij ontopic is, netjes is, en een bepaalde mening verkondigd. Dat is voor mij genoeg om er een +1 aan te geven. Dit valt wmb voldoende onder de noemer "ontopic".

Ik snap je argumentatie wel hoor, ik ben het er alleen zelf niet mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Hehe, begrijpelijk ja. Alleen ben ik nu nog steeds van mening dat als een mening niet goed beargumenteerd is het in feite geen mening is, zijn reactie is namelijk zoals ik eerder zei, gewoon persoonsgebonden, wie weet vind Piet het wel fijner werken met WM dev-tools.

Ik zou graag een argument zien voordat ik een reactie naar een +1 of hoger gooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zolang je maar een beetje beargumentatie hebt voor jouw mening mag het best een +1 zijn vind ik, zolang het bericht geen flames of trolls bevat of duidelijk iemand of een groep beschuldigd zonder duidelijk reden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@ Manueltje 22

Denk dat je die scores wat los moet laten,en meer naar de benamingen moet kijken die eraan gekoppelt zijn.
Ik beoordeel voor de lezer,en dan krijgt de poster vanzelf wat hij verdiend.

edit:
Je mag van de vraag vinden wat je wilt,maar is wel gewoon ontopic en relevant. +1 dus
Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse filesharer krijgt boete van ruim half miljoen dollar'

Hier klopt sowieso al niks van Devion in 'nieuws: Amerikaanse filesharer krijgt boete van ruim half miljoen dollar'
Daar is een 0 meer op zijn plaats

edit 2:
Kom net deze 2 (grappige)reacties tegen, is toch opmerkelijk dat er zoveel -1 uitgedeeld is. Vooral als je bedenkt dat het hier vol zit met jonge users ;) Kan natuurlijk ook zijn dat de meesten het niet grappig vinden.
Bulls in 'nieuws: The Pirate Bay gaat niet op zwart in Nederland - update'
Splorky in 'nieuws: The Pirate Bay gaat niet op zwart in Nederland - update'

Ik begin niet aan dat artikel, dus deze 2 mod ik dan ook niet. :)

[ Voor 91% gewijzigd door pcgek op 03-08-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Die benamingen zijn er alleen om het iets duidelijker te maken, van on-topic en de tegenpool off-topic, is hier ook vaak genoeg naar voren gekomen als ik me het nog goed herinner. In feite zou ik dan elke post zowat on-topic kunnen modden aangezien het dan wel over het topic gaat ;)

Dus dat noem ik niet echt een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08 22:18

Gerco

Professional Newbie

Hoe moet je een reaktie modden die op zich wel on-topic is, maar feitelijk onjuist?

Bijvoorbeeld deze: Verwijderd in 'nieuws: Firmware van Apple-keyboard kan als keylogger worden gebruikt'

Ik heb in een reaktie toegelicht waarom de reaktie onjuist is, maar hij is ook nog ongemodereerd. Ik vermoed omdat niemand weet hoe hem precies te modden, aangezien hij wel on-topic is (binnen de sub-thread waar hij staat tenminste).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 08:46

Seraphyn

Jabberwocky!

Ontopic, maar onjuist is nog steeds on topic en geef ik dus eigenlijk bijna altijd wel een +1. Kweenie, het lijkt mij niet wenselijk om mensen omlaag te modden vanwege of ze dan wel of niet gelijk hebben. Onwaarheden kunnen toch het beste gewoon weerlegt worden met een post.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inhoudelijke onjuistheden horen een 0 te krijgen.

Tenminste, als dat alles is wat een reactie bevat, als er meer in zit kun je best hoger uitkomen.

[ Voor 50% gewijzigd door Dirk op 04-08-2009 00:50 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Manueltje22 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:08:
Die benamingen zijn er alleen om het iets duidelijker te maken, van on-topic en de tegenpool off-topic, is hier ook vaak genoeg naar voren gekomen als ik me het nog goed herinner. In feite zou ik dan elke post zowat on-topic kunnen modden aangezien het dan wel over het topic gaat ;)

Dus dat noem ik niet echt een reden.
vgroenewold in 'nieuws: Microsoft beschrijft porten van iPhone-app naar Windows Mobile'

Om nog even de originele post erbij te pakken. Ik zie er wel argumenten in staan, geen sterke argumenten, maar hij geeft argumenten: 'men zal toch echt eerst WM zelf vanuit de basis beter moeten aanpakken, consistentere UI's, makkelijkere DevKits, goede App-store, etc.' Dit noem ik een argument. Daarmee is het al geen losse en irrelevante kreet meer. Dit kan prima op +1. Het zijn inderdaad geen bijzondere argumenten, maar daarvoor hebben we dan ook de +2 gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Mee eens, mijn +1 blijft staan.

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:02:
Uiteraard... Maar wanneer het een fanboy verhaaltje wordt, dan wordt het toch ietsje anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:48:
[...]

Uiteraard... Maar wanneer het een fanboy verhaaltje wordt, dan wordt het toch ietsje anders...
Zoals Dirk hierboven gewoon terecht aangeeft, ik geef mijn redenen waarom ik ergens voor kies. Sterk zijn ze niet, maar dat is zeker ook geen vereiste voor een on-topic reactie. Ik schud regelmatig betere dingen uit de mouw, maar het kan niet zo zijn dat dat altijd nodig is om uberhaupt een normale rating te krijgen. En als je impliceert dat het een fanboy-verhaaltje is... really...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manueltje22 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:25:
[...]
Inderdaad.
Heel irritant eigenlijk want het is een topic voor mismods en niet meelopers die hun modafwijking willen beperken.

Als je op basis van dit topic een mod doe zou die eigenlijk altijd corrigerend moeten zijn en niet en meeloper mod. Als de modstatus namelijk al goed is is er geen reden om een meeloper mod te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik zou er niet vanuit gaan dat het meeloper mods zijn.

Als promod heb ik niet altijd de tijd om alle threads na te lopen. Dus dan komt het best wel voor dat ik alleen even dit topic door kijk. Dat geldt best voor meer mensen, dus dan is het niet vreemd dat er ineens veel mods op een item komen die in dit topic langs zijn geweest.
En als ik dan toch al naar een item gekeken heb, dan mod ik 'm uiteraard. Dan ga ik niet meer kijken of ie al veel mods heeft. (tenzij het een twijfelgeval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bovendien hebben ProMods/PowerMods een weging van x6. Dus je krijgt snel een hoop modpunten op je reactie. Een reactie die hier gepost wordt trekt aandacht en krijgt dus ook snel een aantal mods. Dat zegt helemaal niets over met wat voor intentie iemand modt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Onderstaande post staat op 0 (10x 0 zelfs), maar ik denk dat het wel een +1 waard is. Het nieuwsbericht gaat over de upgrade van de 780G naar de 785G-chipset en de post sluit daar on-topic op aan door een nadeel van de 780G-chipset te noemen.

Bargemanos in 'nieuws: AMD geeft 780G-chipset upgrade naar 785G'

Met onderstaande post weet ik niet goed wat ik aanmoet :?
Verwijderd in 'nieuws: AMD geeft 780G-chipset upgrade naar 785G'

[ Voor 20% gewijzigd door Robino op 04-08-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yep, gewoon een +1 idd.

Die tweede is een -1 imho, wegens de agressieve toon (wat de betreffende gebruiker overigens vaker doet).

[ Voor 76% gewijzigd door wildhagen op 04-08-2009 16:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
ik snap dat soort mensen niet. Hij heeft natuurlijk gelijk, maar waarom dat nou op zo'n aggressieve manier verteld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Omdat het ze aan inlevingsvermogen ontbreekt. Ze zijn alwéér dom, bij de 20e fout die hij tegenkomt. Dat het inmiddels het 1000e artikel is wat hij leest vergeet hij dan maar...

Een duidelijke -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Hij had het kunnen weten als hij goed gelezen had, dus een 0 is genoeg voor zijn reactie
Snake in 'nieuws: PowerColor introduceert HD 4890 met 2GB ddr5-geheugen'

En 'ja dat dacht ik ook' + verkeerde info ook een 0
watercoolertje in 'nieuws: PowerColor introduceert HD 4890 met 2GB ddr5-geheugen'

Gaan dit soort reacties naar het afvalputje of toch nog op een 0?
Verwijderd in 'nieuws: PowerColor introduceert HD 4890 met 2GB ddr5-geheugen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Eerste twee: Eens. Die laatste, moet je zelf weten. :) Allebei is prima te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een reactie die voor 2/3e uit moderatiegezever bestaat, en dan toch nog 6x +1 krijgt? Daar klopt iets niet volgens mij, zeker als je ziet dat er ook nog een troll ("linux-fans") tussen staat lijkt een -1 mij het aangewezen niveau...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad een -1. Daar staat ie inmiddels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RoD schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:04:
Inderdaad een -1. Daar staat ie inmiddels op.
Huh? Hij staat gewoon op 0, omdat er nog 3x een modmisbruikende +1 is uitgedeeld inmiddels....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:01:
Een reactie die voor 2/3e uit moderatiegezever bestaat, en dan toch nog 6x +1 krijgt? Daar klopt iets niet volgens mij, zeker als je ziet dat er ook nog een troll ("linux-fans") tussen staat lijkt een -1 mij het aangewezen niveau...
Tja hij heeft nu inmiddels al meerdere keren geëdit. Die 6x +1 is absoluut niet verwonderlijk als je bedenkt dat waarschijnlijk in eerste instantie alleen de eerste regel in de reactie stond. :)
wildhagen schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:05:
[...]

Huh? Hij staat gewoon op 0, omdat er nog 3x een modmisbruikende +1 is uitgedeeld inmiddels....
Het moderatiegeklaag is weggehaald en vervangen door een moderatiebedankje (now that's a first!). Logisch dat de scores wat hoger zullen uitvallen dus.

[ Voor 23% gewijzigd door Cloud op 05-08-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cloud schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:06:
[...]

Tja hij heeft nu inmiddels al meerdere keren geëdit. Die 6x +1 is absoluut niet verwonderlijk als je bedenkt dat waarschijnlijk in eerste instantie alleen de eerste regel in de reactie stond. :)
Ik heb inmiddels 5 edits gezien op de reactie. Die 6x +1 kwam er pas bij nádat de flames erbij werden ge-edit overigens ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoe dan ook, moderatiebedankjes vind ik ook ongewenst. Moderatie dient buiten de draad te worden gehouden imo. Of het nou positief of negatief commentaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik heb t idee dat dit over mijn comment gaat bij het nieuws over die botnets.

Ik wordt gewoon -6 aangepakt omdat ik een normaal commentaar geef dat ook nog eens ontopic is.

Hierna edit ik 2 x omdat het mij irriteert dat elke keer dat iemand commentaar geeft en hierin microsoft iets beter naar boven komt dan linux je meteen de linux -1 mods erbij krijgt die je keihard naar beneden halen.

Ik zal het bedankje ook weg halen maar ik vind dat sommige mensen echt hun modrechten neit verdienen.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Gewoon melden, want als je modklachten erbij edit zal het eerder een -1 worden (aangezien dat niks met het artikel temaken heeft) en we op dat moment haast niet meer kunnen controleren wie voor en na de edit gemodereerd heeft. Wanneer je het hier meldt kunnen we wel precies zien wie mocht het nodig zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@remcokatz: dat je klachten over moderatie niet op de FP moet plaatsen wist je, want dat staat in de FAQ, en bij registratie heb je je akkoord verklaard met die voorwaarde.

Moderatiegezeik op de FP is gegronde reden voor een -1. Klachten horen in dit topic thuis, niet als FP-vervuiling.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
wildhagen schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:55:
@remcokatz: dat je klachten over moderatie niet op de FP moet plaatsen wist je, want dat staat in de FAQ, en bij registratie heb je je akkoord verklaard met die voorwaarde.

Moderatiegezeik op de FP is gegronde reden voor een -1. Klachten horen in dit topic thuis, niet als FP-vervuiling.
De -6 die ik ontving was VOOR enige kritiek op de moderators ;)

Maar ik zal mij aan de faq proberen te houden.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die 7x +1 die deze troll en dus -1 krijgt mogen imho ook wel nagekeken worden, is toch echt modmisbruik.

Om het over die +3 voor deze reactie nog maar helemaal niet te hebben....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

wildhagen schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:41:
...
Om het over die +3 voor deze reactie nog maar helemaal niet te hebben....
Deze is al afgehandeld zo te zien.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heel mooi :)

Is dat dezelfde persoon die deze troll en dus -1 een +3 gaf toevallig?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Deze post: Jimmie in 'nieuws: Microsoft geeft rc-status aan XP-virtualisatie voor Windows 7' start een draadje wat bijna volledig over het register en dlls binnen xp gaat. Aangezien de nieuwspost over virtualisatie van xp binnen windows 7 gaat lijkt me dat allemaal offtopic. Zie ik het nu mis?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Yup, dat is grotendeels offtopic. Met nog een flame op het eind ook: Radiant in 'nieuws: Microsoft geeft rc-status aan XP-virtualisatie voor Windows 7' (combineer hem daarvoor met zijn parent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrlammers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Op het moment dat je je vraag stelde, was het al 48 uur nadat je reactie was geplaatst. Modereren kan dan niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sommige mods wel, daarom staat íe nu op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-08 16:23

Lulukai

God's gift to women

Hoewel het nog wat vroeg is lijkt deze reactie me toch wel wat meer waard.

Hoe kan ik een link plaatsen zoals bij de vorige posters?

[ Voor 17% gewijzigd door Lulukai op 06-08-2009 11:51 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
ruyckske schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:46:
Hoewel het nog wat vroeg is lijkt[URL="deze reactie[/URL] me toch wel wat meer waard.

Gewoon letterlijk de url dumpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Hoewel het nog wat vroeg is lijkt[URL="deze reactie[/URL] me toch wel wat meer waard.

Graag het linkje posten door de
code:
1
[url=link naar de post]Poster in 'nieuws: nieuwsartikelnaam'[/url]

Dan ben je al klaar ;)
Dirk schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:59:
[...]

vgroenewold in 'nieuws: Microsoft beschrijft porten van iPhone-app naar Windows Mobile'

Om nog even de originele post erbij te pakken. Ik zie er wel argumenten in staan, geen sterke argumenten, maar hij geeft argumenten: 'men zal toch echt eerst WM zelf vanuit de basis beter moeten aanpakken, consistentere UI's, makkelijkere DevKits, goede App-store, etc.' Dit noem ik een argument. Daarmee is het al geen losse en irrelevante kreet meer. Dit kan prima op +1. Het zijn inderdaad geen bijzondere argumenten, maar daarvoor hebben we dan ook de +2 gereserveerd.
Sorry voor het te late antwoord was dit namelijk helemaal vergeten, maar ik noem dat niet echt argumenten, ik zie namelijk nog steeds geen waarom dat nou echt moet. Het is allemaal persoonsgebonden, wie weet vind ik de DevKit van MS wel makkelijker dan die van Apple en ga maar door. Maar aangezien de post ook altijd al 48 uur oud is (of zelfs ouder) heeft het niet echt meer veel zin om er over door te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Hoewel het nog wat vroeg is lijkt deze reactie me toch wel wat meer waard.

Manueltje22 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:50:
[...]

Graag het linkje posten door de
code:
1
[url=link naar de post]Poster in 'nieuws: nieuwsartikelnaam'[/url]

Dan ben je al klaar ;)

[...]
Dus het gaat niet automatisch je moet zelf poster en artikelnaam invullen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
ruyckske schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:52:
[...]

[...]

Je kan het toch uitproberen terwijl je op "Bekijk bericht" drukt ;)

En letterlijk de url dumpen is al voldoende! Probeer het maar eens, het doet geen pijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Deed ik eerst, maar ik wou het mooier maken O-) . Maar goed, het gaat om deze reactie.

[ Voor 53% gewijzigd door Lulukai op 06-08-2009 11:59 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
ruyckske schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:56:
Deed ik eerst, maar ik wou het mooier maken O-) .
Volgens mij begrijp je het nog niet helemaal :P Je kan gewoon de hele url meteen in het bericht plaatsen, dus zonder te werken met tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
ruyckske schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:52:
[...]

[...]

Dat lijkt me logisch, hoeveel werk is het nou om dat even zelf in te vullen? Het kost je maar een paar seconden indien je een beetje snel bent :+

Maar even @ je post:
Ik moet zeggen een mooie post, alleen blijven mij een aantal dingen erg onduidelijk, zoals waar jij de 32% weghaalt, zelf heb ik namelijk totaal geen ervaring met de 'Standaard' en weet dus ook niet waar ik het moet kunnen zoeken. Er staat alleen een onduidelijkheid in je post als je even de reacties daaronder leest:
Beau Piccart @ FP:
Mogelijk bedoelen ze Ze bedoelen dat 32% van de totale bevolking voor de wet is en maar 21% van de mannelijke bevolking tussen 15 en 29 voor de wet is. Het is dus niet fout, al is het niet echt duidelijk geformuleerd.

update:
Zojuistdit artikelgevonden dat mijn redenering bevestigd.
Je hebt dan het artikel waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd, verder omdat het een nette post is geef ik je er een +2 voor ;) Alleen de +3 is wat overdreven als je het mij vraagt.

___
@Moderaties:
Finraziel in 'nieuws: 'Zweedse antipiraterijwet lijkt effectief'' - Op de man spelen doen we niet aan.
MePHiSTo1978 in 'nieuws: 'Zweedse antipiraterijwet lijkt effectief'' - Argumentloos, plus ook nog eens geen meerwaarde, dus een 0lletje is wel verdient lijkt me.
Stoney3K in 'nieuws: 'Twitter aangeklaagd wegens patentschending''

Dit was het eerst wel even, vanavond waarschijnlijk wel iets meer.. Begin namelijk inactief te worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Verwijderd in 'nieuws: Zweedse antipiraterijwet lijkt effectief'

Staat nu op 0, terwijl hij toch gewoon een kloppend antwoord geeft op een post. Hoewel het zeker geen +2'tje is, lijkt deze post mij zeker ontopic... (ondanks de tragische laatste zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:26

MsG

Forumzwerver

Wat is hier ongewenst aan?

Noxious in 'nieuws: Comcast begint met omstreden dns-redirectdienst'

Hij stelt toch gewoon iets wat inderdaad waar is. Ik heb hem een 0 gegeven. Ik heb het idee dat als men 1 keer een post op -1 zet, bijna iedereen volgt, terwijl als die op 0 stond iedereen hem ook een 0 gaf.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Manueltje22 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:46:
[...]

Dat lijkt me logisch, hoeveel werk is het nou om dat even zelf in te vullen? Het kost je maar een paar seconden indien je een beetje snel bent :+
Nogmaals 8)7 Plaats gewoon een url (dus http://tweakers.net/react...?Action=Posting&ParentID=) in een bericht en hij wordt automatisch omgezet d:)b
Obiter dictum schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:10:
Verwijderd in 'nieuws: Zweedse antipiraterijwet lijkt effectief'

Staat nu op 0, terwijl hij toch gewoon een kloppend antwoord geeft op een post. Hoewel het zeker geen +2'tje is, lijkt deze post mij zeker ontopic... (ondanks de tragische laatste zin)
Ik vind het zonde van zijn reactie om hem als ongewenst te modereren, maar die laatste zin knaagt toch wel. Heb hem daarom een 0 gegeven.
MsG schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:13:
Wat is hier ongewenst aan?

Hij stelt toch gewoon iets wat inderdaad waar is. Ik heb hem een 0 gegeven. Ik heb het idee dat als men 1 keer een post op -1 zet, bijna iedereen volgt, terwijl als die op 0 stond iedereen hem ook een 0 gaf.
Die vind ik ook gewoon een 0 waard :) Ik zie dubbel:
Dus die -1 was terecht :)

[ Voor 6% gewijzigd door Robino op 06-08-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wel wat snel dat ik hem hier noem, maar Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: ontwikkelaars moeten geen versiecheck in software inbouwen' verdient imo niet hoger dan een -1, aangezien deze link ook in het nieuwsbericht van T.net staat. Oftewel een zogenaamde interessante eerste reactie scoren zonder ook meer meer te lezen dan de eerste alinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Tja, misschien heeft hij het artikel wel gelezen maar de link over het hoofd gezien. Weet niet of dat nu zo hard bestraft moet worden. Aan de ene kant leest hij niet goed, aan de andere kant probeert hij behulpzaam te zijn.
Deze post als irrelevant beoordelen kan volgens mij ook best hoor, van mij een 0 dus.
Onderuit trekken doe ik alleen bij iets wat echt ongewenst is. :)

[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 06-08-2009 19:26 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.