ymmv schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:42:
[...]
Ze hebben wel een punt. In de VS zijn er steeds meer gameswinkels met een verkoopstrategie die uit 2 dingen bestaat: zoveel mogelijk pre-orders verkopen door klanten bang te maken dat ze anders een game moeten missen, en na de release zoveel mogelijk 2e hands games verkopen door diezelfde klanten aan te sporen hun games na 1-2 weken al te verkopen. Wat er hierdoor gebeurt is dat een game vooral in de 1e week goed verkoopt maar daarna niet meer omdat dit soort winkeliers geen nieuwe exemplaren meer bestellen maar enkel nog de 2e hands verkoop stimuleren omdat de marges hoger liggen. Vergeet ook niet dat de klant maar weinig krijgt voor een 2e hands titel terwijl de die in de winkel maar een paar dollar onder de nieuwprijs ligt.
(oops, d/t error

)
Toch klopt er iets niet. Waarom zou iemand voor een appel en een ei zn game weg doen aan zo'n bedrijf? Verder, 60+ euro voor een game die eigenlijk te bout is voor woorden (en dat is de meerderheid) is gewoon diefstal. Ik kan het best betalen, daar gaat het niet om, het punt is dat wanneer ik een game koop en bv 60 euro betaal, en na 2 uur erachter kom dat het een repetatief prul is, dan vind ik dat gewoon zonde.
Je moet niet Sega de schuld geven maar al die gamers die de afgelopen jaren geen games buiten hun "comfort zone" willen kopen. Shooters verkopen nog steeds het beste, kijk maar naar Call of Duty, Gears of War, etc. Er is een financiele crisis gaande en dan zullen uitgevers minder risico's nemen. Treurig maar waar. Gelukkig komt er nog Alpha Protocol van Sega aan. Preorder deze game als je wilt dat er meer van dit soort games worden uitgebracht. Als je wacht tot ze in de budgetbak liggen omdat je Uncharted 2 en Modern Warfare 2 vanaf dag 1 wilde spelen ben je zelf schuld aan de ondergang van dit genre.
Ik weet niet of het een kip-ei probleem is of dat het gewoon een kwestie van marketing is. Ik bedoel: welke groep koopt de meeste games? Is dat 15-25 jarige jongens? Indien ja, waarom zou je dan niet een game maken die die groep juist leuk vindt? Die groep is wel het meest 'aanwezig' op gaming gerelateerde sites/fora/chat.
Alpha Protocol staat op mijn lijstje, maar ik ben nog niet te enthousiast omdat wat ik tot nu toe gezien heb eigenlijk gewoon een brakke shooter is, ik heb nog bar weinig RPG elementen gezien. Nu was dat bij Fallout 3 ook zo en dat heeft erg goed uitgepakt, maar de makers daarvan hadden een trackrecord dat het wel goed zou komen.
Verder pre-order ik helemaal niks en al helemaal niet voor support, het moet toch niet gekker worden. Je brengt het alsof ik op mijn blote knieen dankbaar moet zijn dat 'men' weer een rgp achtige game uitbrengt

Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Zij maken het product, en ik zie of ik het ga kopen. En als de game goed is koop ik hem, no problem. Ik heb alleen nogal wat games in mn kast staan die eigenlijk het spelen niet waard zijn. Dat vind ik gewoon zonde van de tijd.
In de muziekindustrie zie je al een hele tijd dat de grote studios gewoon focussen op bekende demographics en oeverloos blijven herhalen en uitmelken en de game industrie, op wat dappere dodo's na, doet nu eigenlijk hetzelfde. Ik wil best een game kopen die anders is of in een minder uitgekauwd genre valt, maar die games zijn op 1 hand te tellen of games gericht op game mechanics (psn/live). Echter, en daarom noemde ik het een kip/ei probleem, publishers leveren die games ook niet (meer) in grote getale of willen dat risico niet nemen en kiezen dan voor random shooters. Immers, als die games niet geleverd worden, of maar een handjevol (en dan loop je een groter risico dat de game brak is, niet alle producten zijn even goed immers), wat kan de consument dan doen?
Ik heb in dat kader toch van de week Alone in the Dark : inferno besteld, ookal is het op de ps3 af en toe ook tenenkrommend aldus sommige reviews.
Omtrent je split-screen opmerkingen: geven die niet hetzelfde aan? Nl. dat wat 'veilig is' wordt erin gestopt (bv multiplayer en co-op. Volgens mij (wild guess) speelt veelal de 15-25 jarige male demographic die luidruchtig aanwezig is op internet multiplayer games en/of co-op, en de 30+er niet, die wil liever singleplayer games (domweg omdat die 30+er gewoon minder vrienden heeft met een console + op hetzelfde moment tijd + interesse in dezelfde games). Ikzelf vind het jammer dat games zoals uncharted multi-player krijgen. Je kunt nl. in 1001 games deathmatchen, dus waarom hier nu tijd in steken? Immers, die tijd kun je beter steken in een langere singleplayer. Maar goed, ik behoor tot de minderheid, althans online
[
Voor 10% gewijzigd door
EfBe op 27-06-2009 14:28
]