Nokia N97 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste
Acties:
  • 389.468 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternative schreef op maandag 21 september 2009 @ 00:27:
[...]

Dat denk ik niet ?!?
Ik heb hier ook een n96 en een n97 :)
De n96 maakt super foto's (zonder waas van de flitser), en de n97 is bagger.
Op de dag zijn de foto's wazig (korrelig en onscherp) en s'avonds (of met weinig licht) krijg je die waas.
Overgens staat er fw 11.0.021 op
Is al menigmaal in het forum besproken,even met een zwarte fijnlijner stift een randje om de camera lens maken en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om in 1 widget 2 emailproviders te zetten? Ik heb nu ziggo erin staan maar ik wil Gmail toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 13:18

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 01:35:
Is het mogelijk om in 1 widget 2 emailproviders te zetten? Ik heb nu ziggo erin staan maar ik wil Gmail toevoegen.
Sorry is al gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:02:
Heb sinds twee dagen mijn N97 en hoewel mijn vodaphone abo pas eind september ingaat ben ik al wat aan het browser en e-mail testen en zo via mijn thuisnetwerkverbinding (goede ontvangst). Heb onder andere wefi geïnstalleerd (auto start 'on'). Ik loop steeds tegen het volgende probleem op: als ik de webbrowser open vraagt de N97 om de verbinding te selecteren (heb twee thuisnetwerken). Ik kies een netwerk en de homepage wordt geladen. Als ik echter vervolgens op een link klik, of een nieuwe Url invoer wordt er niets meer ingeladen. en soms verschijnt de foutmelding: Web: geen ractie van gateway. Wat is er aan de hand?
Heb je een KPN Experia Box ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 01:14:
[...]

Ja ik had het ook al gepost op mijn N96 werk hij super maar op de N97 is het echt bagger ook met wifi.Waar zit dan het verschil met de N96 ze hebben toch beide 16 miljoen kleuren. Waar zit het verschil dan in?
In de resolutie misschien?... Je kunt duidelijk zien dat de resolutie te laag is voor het toestel. De 'films' zijn dan ook niet speciaal voor een bepaald model gemaakt.
Op de n97 lijkt het dus slechter omdat het beeldscherm veel beter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 01:20:
[...]

Is al menigmaal in het forum besproken,even met een zwarte fijnlijner stift een randje om de camera lens maken en het probleem is opgelost.
Deze oplossing is mij bekend, maar het is toch van de gekke dat je zelf een huis tuin keuken trucje moet uithalen om een probleem bij een toestel dat bijna 700 euro kost op te lossen?

Daarnaast is volgens mij niets bekend over een (on)officiele reactie van Nokia m.b.t. dit probleem of ben ik de enige die met het probleem kampt? Als men bij Nokia die niet-krasbestendige lenscovers willen gaan vervangen, dan kunnen ze net zo goed ook meteen dat glaasje vervangen dat over de flitser ligt, lijkt mij.

Of moet ik dit schoonheidsfoutje maar voor lief nemen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@linkshalf

Of moet ik dit schoonheidsfoutje maar voor lief nemen?
Dat lijkt me toch niet !!!

voor dat bedrag (en van de ervaring van nokia) mag je toch wel wat beters verwachten voor je geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternative schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:48:
@linkshalf

Of moet ik dit schoonheidsfoutje maar voor lief nemen?
Dat lijkt me toch niet !!!

voor dat bedrag (en van de ervaring van nokia) mag je toch wel wat beters verwachten voor je geld
Die mening ben ik ook toegedaan. Maar blijkbaar ben ik 1 van de weinigen die klaagt over de flitser van de N97. Maar goed, ik ben ook de flitser van de N82 gewend, dat was echt een genot. Waarom niet die weaponery (o.a. Xenonflash) in het toestel gestopt als men bij Nokia de N97 als 'flagship device' ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:49
Ik ontdek net een geweldige eigenschap in de beveiliging van data in de N97. Om precies te zijn in het massageheugen en een eventueel aanwezige msd-kaart.

Als de telefoon uitstaat en via een usb-kabel (aangesloten op een usb-poort) wordt opgeladen herkent de computer het massageheugen en de msd-kaart gelijk als verwisselbare schijven met volledige toegang. Ook als je geheugenkaart van een wachtwoord is voorzien kun je alle gegevens benaderen... :(

Is dit standaard bij alle nokia's die via usb opgeladen kunnen worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Da's toch handig? Dan kun je het kaartje van je zus pakken en gewoon lezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:39:
Vraagje aan een ieder: iemand al problemen gehad met de bluetooth verbinding naar carkit..? Zolang ik niet gebeld wordt is er niets aan de hand, maar tijdens een gesprek wordt na 2-3 minuten de verbinding verbroken volgens de carkit en hoor ik ook niks meer, als ik dan op mijn foon kijk heb ik gewoon nog het gesprek lopen alleen praten door de telefoon gaat ook niet meer, iemand raad of advies?? heb alle instellingen die er zijn veranderd aan/uit gezet, carkit opnieuw geinstalleeerd, telefoon aan/uit, nieuwe verbinding met de kit gemaakt, hij blijft hetzelfde doen. ik heb ook nog een oude nokia 6021 in de auto erbij, geen enkel probleem met de foon, je zou dan toch denken dat het iets met de n97 moet zijn, verder super toestel!
heb ik ook met mijn N97 en pioneer f900bt toestel meestal naar 3 a 4min hoor ik niks meer en loop t de verbinding nog wel hij is dan nog wel verbonden met de radio heel raar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Yeah! Ik heb hem!! :D :D :D

Even een korte vraagje, firmware 12 staat voor me klaar, als ik hem update via de NSU, behoud ik dan -net als de n96- alle data die erop zit?

Alvast bedankt!

Edit: Zojuist geupdate, data blijft erop :)

[ Voor 11% gewijzigd door Masis op 21-09-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 20:27
Xmasjos schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:59:
[...]

Als je eventjes zoekt in het topic:

De foto's duren een hele tijd om te laden. Als je rustig wacht (kan écht heel lang duren) dan krijg je vanzelf de miniaturen/foto's.
Na 25 minuten wachten gebeurd er niets. Alleen de 6 miniaturen die hij meteen al laat zien bij het openen. Dus voor 51 items zo lang tijd nodig hebben lijkt me niet echt goed :?
Nadat de app. is afgesloten raakt i ook wat van slag met de andere mappen (wordt i erg traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zijn er veel verhalen van mensen met een Symbian S60v5 toestel die geen verbinding krijgen met de Experia box. Er worden veel oplossingen geboden maar heb er zelf nog geen een werkend gezien :-( Ook ik heb dit probleem als ik bij mijn schoonouders zit terwijl het thuis als een zonnetje draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basvanhees schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:45:
[...]

heb ik ook met mijn N97 en pioneer f900bt toestel meestal naar 3 a 4min hoor ik niks meer en loop t de verbinding nog wel hij is dan nog wel verbonden met de radio heel raar!!
heb ook de pioneer, precies hetzelfde probleem dus! Exact dezelfde klachten!
Maar nu nog een oplossing, aangezien m'n goedkope 6021 geen enkele klacht veroorzaakt
is er toch iets met de n97...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gekut met dat OVI. Had ik eindelijk die NokiaMessaging appliactie weer
draaiend, krijg ik een probleem met mijn OVI account.

Op advies van Nokia die account gewist, maar kon hem na 24 uur (zoals beloofd)
niet meer opnieuw aanmaken. Dus ik denk "whatever....maak wel een nieuw account aan"
maar nu werkt dus de email ook niet meer.

Wie weet een (liefst gratis) FATSOENLIJKE emailclient voor de N97?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:08:
Wat een gekut met dat OVI. Had ik eindelijk die NokiaMessaging appliactie weer
draaiend, krijg ik een probleem met mijn OVI account.

Op advies van Nokia die account gewist, maar kon hem na 24 uur (zoals beloofd)
niet meer opnieuw aanmaken. Dus ik denk "whatever....maak wel een nieuw account aan"
maar nu werkt dus de email ook niet meer.

Wie weet een (liefst gratis) FATSOENLIJKE emailclient voor de N97?
Gmail werkt bij mij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
PinokkioTV schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:16:
[...]

Ik hoop op een oplossing van het Sygic-GPS stabiliteitsprobleem. Op m'n 5800 werkt dezelfde Sygic-versie heel goed. Snelle fix ook zonder A-GPS en hij weet steeds waar ik ben. Kan dus niet echt heel ingewikkeld zijn om dit op de N97 te verbeteren ...

Een alternatief (voor zover je daar over kunt spreken) is Nokia Maps of Garmin. Ik wacht wel op Sygic :)
Vandaag eens getest met een losse GPS-ontvanger in plaats van de native GPS: Sygic werkt goed. Geen fratsen, niet opeens op een andere weg. Ligt dus echt aan de GPS ontvanger van de N97.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb verbinding met mijn experiabox. Ging eigenlijk best makkelijk en niks moeilijker dan mijn N95.
Gewoon wifi zoeken en dan de WPA code invoeren...klaar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:30:
[...]

Gmail werkt bij mij erg goed.
Kun je daar ook meerdere (niet-gmail) accounts in aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:29:
[...]

Kun je daar ook meerdere (niet-gmail) accounts in aanmaken?
emoze werkt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
etienne100 schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:01:
[...]

Na 25 minuten wachten gebeurd er niets. Alleen de 6 miniaturen die hij meteen al laat zien bij het openen. Dus voor 51 items zo lang tijd nodig hebben lijkt me niet echt goed :?
Nadat de app. is afgesloten raakt i ook wat van slag met de andere mappen (wordt i erg traag)
Ik bedoelde met wachten ook ong 30 sec. niet 30 min :p Maar verder heb ik geen idee. Foto's van de N97 zelf moet ie altijd pakken... De rest pakt ie tot nu toe ook allemaal bij mij, maar misschien heb jij er toevallig een paar die ie niet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey eff een vraag,
Ik heb sinds kort de nokia n97.
Mijn vraag was kan je op de homescreen ook een snelkoppeling van youtube of hyves maken inplaats van bijv de Accuweather?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Iemand die nog een programma weet om je toegangspunten standaard te definiëren?

Dat Boingo staat er wel op, maar dat is een 3 maanden trail. Op mijn E51 kon ik software gratis downloaden (via een optie op de telefoon) maar ik ben helaas vergeten hoe dat programma heet. Het is echt een freeware ding. Daarmee kan je dus eerst al je AP's af gaan, voordat die bijvoorbeeld via je 3G verbinding gaat naar buiten gaat. Dat werd dan een standaard toegangspunt op je telefoon, dus hoefde je verder in de programma's ook niks in te stellen, alleen dat toegangspunt.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
CasGas schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:52:
Iemand die nog een programma weet om je toegangspunten standaard te definiëren?

Dat Boingo staat er wel op, maar dat is een 3 maanden trail. Op mijn E51 kon ik software gratis downloaden (via een optie op de telefoon) maar ik ben helaas vergeten hoe dat programma heet. Het is echt een freeware ding. Daarmee kan je dus eerst al je AP's af gaan, voordat die bijvoorbeeld via je 3G verbinding gaat naar buiten gaat. Dat werd dan een standaard toegangspunt op je telefoon, dus hoefde je verder in de programma's ook niks in te stellen, alleen dat toegangspunt.
Dat doet je N97 automatisch. Als je je verbinding standaard op 'internet' instelt, kun je instellen welke verbinding hij daar als eerst kiest.
Ga naar: "instellingen->connectiviteit->bestemmingen->internet". Daar kun je de volgorde van de netwerken zelf instellen en je mobiele netwerk helemaal onderaan zetten etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Hoe heb je dit precies gedaan? Wil dit eventueel ook gaan gebruiken

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:20
Ik ben van plan om binnen 2 weken een Nokia N97 aan te schaffen, maar wil eerst wat weten. Ik gebruik op dit moment een Nokia E71 en daar moet ik voor veel applicaties toestemming geven om gegevens te verzenden/ontvangen, dit vind ik uitermate irritant en ik vroeg me af of dit bij de N97 ook zo is?
Ook kan je bij de E71 bij veel applicaties geen vast toegangspunt instellen.
Ik gebruik de applicaties Hyves, Gmail, Opera Mini.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Tjommer schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:09:
Ik ben van plan om binnen 2 weken een Nokia N97 aan te schaffen, maar wil eerst wat weten. Ik gebruik op dit moment een Nokia E71 en daar moet ik voor veel applicaties toestemming geven om gegevens te verzenden/ontvangen, dit vind ik uitermate irritant en ik vroeg me af of dit bij de N97 ook zo is?
Ook kan je bij de E71 bij veel applicaties geen vast toegangspunt instellen.
Ik gebruik de applicaties Hyves, Gmail, Opera Mini.
Alvast bedankt!
Dat is standaard bij Symbian. Voor zover ik weet is dit helaas nergens te veranderen. Je kunt wel dingen met certificaten downloaden die het er standaard in hebben, maar niet elk programma heeft dat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je bij de youtube app de streamkwaliteit instelt?
Kwaliteit staat standaard zeer laag (lager dan bij internetbrowser stream), en kan nergens vinden of dit ergens in te stellen valt.
Iemand ervaringen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:41:
Weet iemand hoe je bij de youtube app de streamkwaliteit instelt?
Kwaliteit staat standaard zeer laag (lager dan bij internetbrowser stream), en kan nergens vinden of dit ergens in te stellen valt.
Iemand ervaringen?
Volgens mij is dit het zelfde verhaal als bij de uitzending gemist applicatie, dat kan je niet zelf instellen, dat zal de leverancier van het videomateriaal moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik heb sinds vandaag weer een werkende koptelefoon (5e sennheiser pmx200 nu dankzei garantie :+). Echter het valt me op dat de connector slecht contact maakt in de telefoon, als ik een beetje beweeg met de connector kraakt de muziek. Dit is echt mateloos irritant als ik er mee loop, heeft iemand anders hetzelfde probleem?

Het ligt overigens aan de telefoon, niet de koptelefoon, die heb ik al direct getest op mijn versterker. En ik duw hem ook ver genoeg de telefoon in tot hij klik zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
Voor de liefhebbers van Last.FM en nog geen werkende scrobbler hebben gevonden (aangezien Mobbler nog niet werkt voor S60 5th)

http://www.last.fm/group/Vodafone+Scrobbler

Werkt rechtstreeks, zonder enige vertraging. Erg fijn!

[ Voor 14% gewijzigd door BlisterAMG op 22-09-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 09:43
Bij werkt de uitgang van de telefoon zeer goed heb er totaal geen problemen mee.
Iig niet in de vorm van lopen en me muziek kraakt hooguit dat er soms brakke kwaliteit liedjes tussen zitten (mijn eigen fout verkeerde versie erop gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paauwej
  • Laatst online: 14-08-2024
oke, ik heb een nogal (denk ik) ingewikkelde vraag.

Bij mij thuis is de situatie als volgt. internet via een fritzbox met een andere fritzbox en een sitecom router gedeeld via wds. Het idee is: het zelfde internet door het hele huis in zonder dingen in te stellen.
het werkt perfect met computers en laptops etc.

Helaas wil de n97 er maar 1 van de 3 pakken. De geeft niet overal genoeg bereik.
Meerdere accespoints opgeven van hetzelfde lijkt niet te werken omdat ze dus hetzelfde SSID hebben.

Zou je een Accespointlist kunnen specificeren op mac adres o.i.d.?
of kan wat ik wil gewoon niet?

Alvast Bedankt,

Jasper

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 13:58
Sinds gisteren is mijn N97 ook binnen :) Eerste indrukken zijn goed, alleen veel meer opties dan ik gewend was op mijn Nokia 6300 :p. Nu heb ik een vraag over het opslaan van muziekbestanden:

Op mijn Nokia 6300 had ik een map voor alle muziek, en ik had eigen beltoontjes gemaakt. Deze had ik in de standaard 'tonen' map gezet, zodat de beltoontjes niet in de muziekspeler naar voren komen. Op de N97 lukt mij dit niet, ik kan de map niet vinden waar de standaardtonen zijn opgeslagen. Ik kan de muziekbestanden wél in een aparte map zetten, maar dan komen ze ook naar voren in de muziekspeler.

Heeft er iemand een suggestie?

[ Voor 6% gewijzigd door Er!k op 23-09-2009 10:33 ]

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Xmasjos schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:54:
[...]

Dat is standaard bij Symbian. Voor zover ik weet is dit helaas nergens te veranderen. Je kunt wel dingen met certificaten downloaden die het er standaard in hebben, maar niet elk programma heeft dat natuurlijk.
Je kunt gewoon onder instellingen de applicatieinstellingen openen. Daar kun je opgeven welk accespoint elke app moet gebruiken en of de app toestemming moet vragen voordat hij de connectie opzet.

add: hmmm nu ben ik het ook kwijt maar in de oude fw zat het daar wel ergens :S

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 23-09-2009 10:55 ]

Verwijderd

Vraagje aan een ieder: iemand al problemen gehad met de bluetooth verbinding naar carkit..? Zolang ik niet gebeld wordt is er niets aan de hand, maar tijdens een gesprek wordt na 2-3 minuten de verbinding verbroken volgens de carkit en hoor ik ook niks meer, als ik dan op mijn foon kijk heb ik gewoon nog het gesprek lopen alleen praten door de telefoon gaat ook niet meer, iemand raad of advies?? heb alle instellingen die er zijn veranderd aan/uit gezet, carkit opnieuw geinstalleeerd, telefoon aan/uit, nieuwe verbinding met de kit gemaakt, hij blijft hetzelfde doen. ik heb ook nog een oude nokia 6021 in de auto erbij, geen enkel probleem met de foon, je zou dan toch denken dat het iets met de n97 moet zijn, verder super toestel!
Ik heb hetzelfde probleem!

Watvoor auto/carkit heb je...?

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Xmasjos schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:58:
[...]

Dat doet je N97 automatisch. Als je je verbinding standaard op 'internet' instelt, kun je instellen welke verbinding hij daar als eerst kiest.
Ga naar: "instellingen->connectiviteit->bestemmingen->internet". Daar kun je de volgorde van de netwerken zelf instellen en je mobiele netwerk helemaal onderaan zetten etc ;)
Ah thanx!!

Op deze telefoon zit het een en ander toch meer verborden dan dat ik op mijn E51 had, maar we komen er wel :) :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• bullish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03-2023

bullish

. . . - - - . . .

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:12:
[...]

Dat heb ik zowel met mijn N96 als N97. Heb me erbij neergelegd dat die franse troep (parrot) de oorzaak is. Die is welliswaar nieuw maar kent zelfs de N95 niet in zijn instellingen (maar daar had ik dat probleem niet mee). Bij alle drie lukt het niet om je phonebook te uploaden naar de parrot. Maar waarschijnlijk ligt daar ook het probleem van het afbreken verbindingen; Hij blijft steeds een nieuwe verbinding maken.

motorola cd920 - Nokia 6210 - SE T610 - K750 - K800 - N95 - N96

• Masis
  • Laatst online: 08-12-2020
Klein vraagje, hoe kopieer/plak je tekst met de N97? Selecteren gaat nog wel, en daarna? Heb van alles geprobeerd.... :(

• v1co
  • Laatst online: 10-06-2022
Even een gamer vraagje :) : Mensen die ervaring hebben met het spelen van NGage games op de N97?
Eventuele emulators die ook werken op deze foon?

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:04
In de huidige Ovi Maps (3.0) is geen optie meer om te kiezen tussen mapweergave en sattelietweergave. Ik krijg nu alleen nog maar de mapweergave.Ik gebruikte juist de sattelietweergave veel bij de vorige versie. iemand een idee?

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 20:06
Problemen met m'n carkit heb ik ook.
Ik heb een ingebouwde carkit bij het "3D Sound by Arkamys" pakket in mijn Renault Megane.

Hier een lijstje van mijn problemen met de carkit.
- Elk telefoon gesprek stoort behoorklijk (constant gekraak op de achtergrond)
- Bij het beeindigen van het telefoongesprek, denkt m'n carkit dat het gesprek nog gaande is en moet ik m'n radio uit- en aanzetten (of 1 minuut wachten) om weer gewoon radio te luisteren.
- Als ik gebruik maak van een navigatie programma en ik ga bellen, of wordt gebeld, zie ik dat wel op m'n carkit, maar schakeld mijn N97 over naar 'handheld' stand.

Al deze problemen heb ik nooit met m'n N73 gehad.

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 20:06
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 10:49:
[...]

Uhm ja, dat kan ik je wel vertellen maar niet hier. Als je me een PM stuurt met een emailadres kan ik je de (zeer uitgebreide) instructies mailen. Het gaat om deze versie:

Garmin Mobile XT V5.00.30 die ook werkt op de 5800
Garmin Mobile XT heb ik reeds draaien op mijn N97.
Enig minpuntje is dat de weergave in landscape mode niet lekker er uit ziet. Een gedeelte van het scherm wordt dubbel getoond.

Maar heeft iemand ook Navigon MobileNavigator 7 reeds werkend op de N97.

• Xmasjos
Masis schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:07:
Klein vraagje, hoe kopieer/plak je tekst met de N97? Selecteren gaat nog wel, en daarna? Heb van alles geprobeerd.... :(
Probeer het met selecteren, ga dan naar 'opties ->kopieren'. en dan ergens anders naar 'opties->plakken'.

Dat was moeilijk ^^

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
AjaxArena schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:10:
Voor de liefhebbers van Last.FM en nog geen werkende scrobbler hebben gevonden (aangezien Mobbler nog niet werkt voor S60 5th)

http://www.last.fm/group/Vodafone+Scrobbler

Werkt rechtstreeks, zonder enige vertraging. Erg fijn!
Bij mij doet Mobbler het wel hoor. Bijna perfect. Bijna, omdat bij 3G het liedje ongeveer 40 sec. moet laden... heel jammer. Maar hij doet het gewoon. Hierrr te downloaden

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
v1co schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:20:
Even een gamer vraagje :) : Mensen die ervaring hebben met het spelen van NGage games op de N97?
Eventuele emulators die ook werken op deze foon?
gamen gaat redelijk, n-gage games zijn leuk maar het zijn er weinig. voor de rest hier en daar wel wat leuks te vinden.
het meest ben ik zelf te spreken over vbag, met een kleine tweak (Verwijderd in "Nokia N97 - Deel 2" ) werkt die echt perfect (en fullscreen) op de n97. Echt super om bijna alle Game boy advance games te spelen op je n97! (dpad links, volume omhoog als L en de camera knop al r en dan A en B op bijv P en . zo heb je gewoon een volwaardige GBA op je telefoon! :D)

@Friendlyfiend, ik denk (weet) dat hij bedoelt dat het scrobblen zelf niet werkt op de n97 icm met de standaard muziekspeler. Op de n95 (en alle andere s60v3 toestellen) werkte dit wel, wat toch wel erg leuk was. Maar hij linkt nu dus naar een andere scrobbler (die van vodafone) die dit wel doet. Overigens is dit een bekend probleem bij mobbler en zijn ze er mee bezig, het is alleen pas sinds een paar weken dat (wss) de juiste API's hiervoor voor hun toegankelijk zijn, dus dat zijn ze nu aan het uitzoeken. Mobbler werkt iig wel een stuk prettiger dan die vodafone scrobbler vind ik dus ik hoop snel die update te zien!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:12:
[...]

ik heb een pioneer bluetooth systeem, begrijp er niets van, hij blijft t probleem houden.
wel jammer dat m'n nokia 6021 het zonder probleem doet..
instellen, phonebook overzetten allemaal geen probleem, verbinding blijft die houden alleen tijdens
een gesprek stopt hij er na 2-3 minuten mee.
op mijn telefoon is dan nog steeds het gesprek open, alleen je kan hem niet met de telefoon weer oppakken,
kan hem alleen maar wegdrukken..
maar ik begrijp dat meer mensen dit probleem hebben, alleen niemand een oplossing helaas...

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Ik heb net ff dat Ovi Contacts geinstalleerd en moet zeggen dat het een geweldig progje is. Alleen is het enige probleem dat niet veel mensen een Nokia hebben die ik ken of onbeperkt internet op hun mobiel. Het zou handig zijn als er zo'n progje zou zijn voor MSN contacten. Iemand een goed alternatief voor mij? Die officiële van MSN zelf vond ik niet zo lekker werken.

En over die GBA emulator. Hoort het dat je geen geluid hebt? Ik kan ook niet echt lang spelen want dan krijg ik een melding dat ik hem moet aanschaffen. Ik dacht dat het gratis was?

[ Voor 12% gewijzigd door Amiet01 op 23-09-2009 22:50 ]

Master_A

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
cuberob schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:24:
[...]

@Friendlyfiend, ik denk (weet) dat hij bedoelt dat het scrobblen zelf niet werkt op de n97 icm met de standaard muziekspeler. Op de n95 (en alle andere s60v3 toestellen) werkte dit wel, wat toch wel erg leuk was. Maar hij linkt nu dus naar een andere scrobbler (die van vodafone) die dit wel doet. Overigens is dit een bekend probleem bij mobbler en zijn ze er mee bezig, het is alleen pas sinds een paar weken dat (wss) de juiste API's hiervoor voor hun toegankelijk zijn, dus dat zijn ze nu aan het uitzoeken. Mobbler werkt iig wel een stuk prettiger dan die vodafone scrobbler vind ik dus ik hoop snel die update te zien!
Precies. Mobbler gaat mijn voorkeur ook naar uit, maar werkt niet met de standaard player, maar tot die tijd gebruik ik deze. Wat wel prettig zou zijn is dat mobbler qua gebruikte recources (ram) klein gehouden wordt. De N97 gooit te vaak nog apps uit, omdat ze wellicht teveel geheugen in beslag nemen. Dat betekent dat dan bijv. mobbler/VF scrobbler opeens uit blijkt te staan.

• friendlyfiend
AjaxArena schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:00:
[...]

Precies. Mobbler gaat mijn voorkeur ook naar uit, maar werkt niet met de standaard player, maar tot die tijd gebruik ik deze. Wat wel prettig zou zijn is dat mobbler qua gebruikte recources (ram) klein gehouden wordt. De N97 gooit te vaak nog apps uit, omdat ze wellicht teveel geheugen in beslag nemen. Dat betekent dat dan bijv. mobbler/VF scrobbler opeens uit blijkt te staan.
aha! Duidelijk. Jullie gebruiken mobbler dus puur vooor het scrobblen. Ik dacht meer aan het afspelen van je fav. Nummers ofzo.. Daar gebruik ik het voor. Eigenlijk een dig. Radio. Maar ja dat wil niet zo vlotten met 3g. Hopen dat dat ook opgelost wordt met die update.

Verwijderd

Wanneer ik de youtube applicatie open, en mijzelf wil aanmelden, krijg ik dit niet voor elkaar. Wanneer ik mijn username en wachtwoord invul en inlog, keert het oningevulde inogscherm weer terug.

Via google kan ik geen verhalen vinden van mensen die dit ook ondervinden, vandaar dat ik de vraag hier drop.

Hoe kan ik dit oplossen en inloggen op de youtube site?

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 20:19
heb sinds een week de telefoon super ding echt klasse! heb allen nog de 11.x firmware kan nog niet upgraden. Alleen die GPS is heel erg vaag! gebruik mcguider, als ik dan gps signaal wil zoeken duurt die er soms 5 a 10 minuten over. Maar als ik me telefoon uit en dan aanzet en dan meteen mcguider start heeft die binnen 5 a 10 seconden al een lock op de gps. Heb dit nu al 5 dagen geprobeerd. Dus voor ik wil navigeren eerst even telefoon rebooten dan heeft die echt in 10 seconden een gps lock.

Meerdere mensen waarbij dit het geval is? vind het niet erg want binnen 10 seconden is echt supersnel.

Verwijderd

Mobistar tv gaat niet weet iemand de instellingen?Gps heeft veel te maken met een zuiver installeren van de software.Zo heb ik mc guider op een geformatteerde massa geheugen geplaats en sinds dien heb ik steeds een fix in 5 SEC

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
dkawa schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:02:
Goedemorgen,

Vraagje.. ik kan voor 325 EUR een N97 black krijgen (1 maand oud)

Ik heb nu zelf een N85.

Is het de moeite waard om over te stappen van een N85 naar een N97?

gr.Dani
Ja sinds afgelopen maandag ben ik ook een trotse eigenaar van een N97 black UK versie. Ben er hartstikke blij mee. Dinsdag had ik mijn N85 kunnen verkopen dus het kwam allemaal goed uit..

Toestel heb ik al gehacked en heb er al verschillende apps op zitten. 32Gb, jeetje.. zoveel.. Ik weet gewoon niet wat ik er op moet zetten. Voorheen met de N85/N95 had ik genoeg apps voor de S60v3 maar dit is S60v5 dus net iets anders.

Mijn toestel is wel 2ehands (gekocht bij een officiële dealer in Eindhoven, tevens ook NSP) maar ziet er nog goed uit. Alleen het lensje bij de camera heeft al wat lichte krasjes. Ik probeer het zo schoon mogelijk te houden om zo nog normale foto's te kunnen maken.

Ik heb het probleem al aangekaart bij de NSP en ik krijg een mail zodra de vernieuwde covers binnen zijn. En repareren ze het onder garantie (klaar terwijl ik wacht)

Brando Ultra Clear Screenprotector moet als het goed is vandaag binnenkomen. Dus vanavond heb ik weer een klusje te doen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:40:
Mobistar tv gaat niet weet iemand de instellingen?Gps heeft veel te maken met een zuiver installeren van de software.Zo heb ik mc guider op een geformatteerde massa geheugen geplaats en sinds dien heb ik steeds een fix in 5 SEC
Heb ook totaal geen probleem snelle fix en hetzelfde gedaan als jij zij.Nieuwe firmware erop gezet en dan eerst mc guider

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:40:
Ik denk dat dat mobistar tv hetzelfde werkt als de aplicatie van de bbc.
Dit houd in dat je de aplicatie alleen kunt gebruiken in engeland (bbc) en mobistar zal wel alleen in belgie te gebruiken zijn. Ik kan trouwens nergens een download vinden van de mobistar aplicatie.
Het is wel jammer dat hier in nederland zo weinig wordt gedaan met live tv.
Ik heb vodafone en had mijn eigen geabonneerd op live tv maar dat heb ik meteen weer opgezegd bedroevende kwaliteit.Terwijl het wel kan ik heb via ovi het programma 24france gedownload.Dit is live nieuws net zoiets als cnn en de kwaliteit is super. Dus het kan wel degelijk.

Verwijderd

*weg*

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 24-09-2009 14:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:27:
Ik heb sinds een week nu mijn N97, nu heb ik het probleem dat ik geen melding krijg als er een sms gestuurd wordt. Dit probleem wordt verholpen als ik de telefoon uitschakel, maar na een tijdje komt dit probleem weer naar voren. Zijn er andere die dit probleem ook hebben of gehad hebben? En weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb dit probleem ook en volgens mij heeft nog niemand antwoord gegeven. Inmiddels heb ik van alles geprobeerd en volgens mij staan alle instellingen goed, maar ik krijg nog steeds geen melding van een ontvangen sms. Noch tekst noch geluid. Wie o wie heeft de oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:45:
[...]

Ik denk dat dat mobistar tv hetzelfde werkt als de aplicatie van de bbc.
Dit houd in dat je de aplicatie alleen kunt gebruiken in engeland (bbc) en mobistar zal wel alleen in belgie te gebruiken zijn. Ik kan trouwens nergens een download vinden van de mobistar aplicatie.
Het is wel jammer dat hier in nederland zo weinig wordt gedaan met live tv.
Ik heb vodafone en had mijn eigen geabonneerd op live tv maar dat heb ik meteen weer opgezegd bedroevende kwaliteit.Terwijl het wel kan ik heb via ovi het programma 24france gedownload.Dit is live nieuws net zoiets als cnn en de kwaliteit is super. Dus het kan wel degelijk.
Op mijn nokia n95 werkt mobistar tv perfect alleen krijg ik het met de n97 niet aan het werk terwijl ik toch dezelfde instellingen neem .Ik zal eens bij een verkoopspunt langs gaan.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
ik heb al gezocht, maar kan het niet vinden, hoe krijg ik een flash player op de N97??

Als ik met de N97 naar de macromedia site ga en voor mobiel flash kies, kom ik steeds weer op de vorige pagina terecht... wil niet echt lukken.

Iemand een tip?

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Ik krijg sinds gisteren géén enkele fix meer op mijn telefoon. Op mijn N96 kon ik zien hoeveel satelieten en zo er zijn. Maar op de N97 kan ik niets vinden over satelietstatus of zo.
Kijk ik er over heen?

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
Sinds vanmiddag werkt mijn trilsignaal niet meer als ik gebeld wordt.
Dit had ik eerder ook al, en toen heb ik een ander profiel gepakt en daarbij alles stil gezet (met tril) en toen werkte het weer. Sinds vanmiddag, zomaar uit het niets, werkt dit nu niet meer.

Is dit opgelost met FW12? Ik zit nog op FW11 omdat ik een UK toestel heb (en geen zin heb om de code te wijzigen).

Home Assistant configuratie

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:24:
[...]

Op mijn nokia n95 werkt mobistar tv perfect alleen krijg ik het met de n97 niet aan het werk terwijl ik toch dezelfde instellingen neem .Ik zal eens bij een verkoopspunt langs gaan.
Heb jij de instellingen van mobistar?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:43:
[...]

Heb jij de instellingen van mobistar?
Manuele instelling:

1) Druk op de Menutoets en selecteer [Instellingen] > [Verbindingen] > [Bestemmingen].
2) In [Netwerkbestemmingen] selecteer [Internet].
3) Druk op [Opties] > [Nieuw toegangspunt].
4) Antwoord [Neen] op de vraag : "Automatisch controleren op beschikbare toegangspunten?" en selecteer [Pakketgegevens] .
Voer de volgende informatie in:

Pakketgegevens toegangspunt naam : mworld.be (Druk op [OK] ).

5) In [Internet] , selecteer het nieuwe profiel (standaard " mworld.be " ) en druk op [Opties] > [Bewerken] .

Naam van de verbinding : Videostream
Gegevensdrager : pakketgegevens
Toegangspunt naam : mworld.be
Gebruikersnaam :
Protocol : HTTP
Wachtwoord :
Authentificatie : Normaal
Startpagina : Geen
Toegangspunt gebruiken : Automatisch

6) Druk op [Opties] en selecteer [Geavanceerde instellingen].

Netwerk type : IPv4 :
Telefoon IP adres : Automatisch
DNS adressen : Automatisch
Proxyserver adres : Geen
Proxy poortnummer : 0

7) Druk op [Opties] > [Afsluiten].
8) In [Menu] selecteer [Applicaties] > [RealPlayer] .
9) Druk op [Opties] , selecteer [Instellingen] > [Streaming] > [Proxy].

Gebruik proxy : nee

10) Druk op [Terug] en selecteer [Netwerk] .

Toegangspunt in gebruik : Selecteer het nieuwe profiel Videostream .
Online tijd : ongelimiteerd
Laagste udp port : null
Hoogste udp port : 32000

11) Druk op [Opties] > [Geavanceerde instellingen].

GPRS bandbreedte : 100
EGPRS bandbreedte :
Umts benwidth :
WLAN bandbreedte :
HSDPA bandbreedte : 1,43 Mbit/s

12) Druk op [Opties] > [Afsluiten].
Het nieuwe profiel wordt opgeslagen en ingeschakeld.

Nummer
GSM
Instellingen

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:25:
[...]

Heb ook totaal geen probleem snelle fix en hetzelfde gedaan als jij zij.Nieuwe firmware erop gezet en dan eerst mc guider
Maar zorgt dat er ook voor dat je gedurende een rit ook constant een GOEIE fix hebt? Anders ga ik dat ook eens proberen. Ik heb nu namelijk het probleem van achterlopen van de navigatie (hij denkt nog een stuk terug te zijn terwijl ik al 300 meter verder ben).

Master_A

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:18:
[...]

Manuele instelling:

1) Druk op de Menutoets en selecteer [Instellingen] > [Verbindingen] > [Bestemmingen].
2) In [Netwerkbestemmingen] selecteer [Internet].
3) Druk op [Opties] > [Nieuw toegangspunt].
4) Antwoord [Neen] op de vraag : "Automatisch controleren op beschikbare toegangspunten?" en selecteer [Pakketgegevens] .

Pakketgegevens toegangspunt naam : mworld.be (Druk op [OK] ).

5) In [Internet] , selecteer het nieuwe profiel (standaard " mworld.be " ) en druk op [Opties] > [Bewerken] .

Naam van de verbinding : Videostream
Gegevensdrager : pakketgegevens
Toegangspunt naam : mworld.be
Gebruikersnaam :
Protocol : HTTP
Wachtwoord :
Authentificatie : Normaal
Startpagina : Geen
Toegangspunt gebruiken : Automatisch

6) Druk op [Opties] en selecteer [Geavanceerde instellingen].

Netwerk type : IPv4 :
Telefoon IP adres : Automatisch
DNS adressen : Automatisch
Proxyserver adres : Geen
Proxy poortnummer : 0

7) Druk op [Opties] > [Afsluiten].
8) In [Menu] selecteer [Applicaties] > [RealPlayer] .
9) Druk op [Opties] , selecteer [Instellingen] > [Streaming] > [Proxy].

Gebruik proxy : nee

10) Druk op [Terug] en selecteer [Netwerk] .

Toegangspunt in gebruik : Selecteer het nieuwe profiel Videostream .
Online tijd : ongelimiteerd
Laagste udp port : null
Hoogste udp port : 32000

11) Druk op [Opties] > [Geavanceerde instellingen].

GPRS bandbreedte : 100
EGPRS bandbreedte :
Umts benwidth :
WLAN bandbreedte :
HSDPA bandbreedte : 1,43 Mbit/s

12) Druk op [Opties] > [Afsluiten].
Het nieuwe profiel wordt opgeslagen en ingeschakeld.

Nummer
GSM
Instellingen
Hartelijk dank ik ga het vanavond eens even proberen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:15:
[...]

Hartelijk dank ik ga het vanavond eens even proberen :)
Wel de site maar tv noppes helaas

• cuberob
friendlyfiend schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:48:
[...]

aha! Duidelijk. Jullie gebruiken mobbler dus puur vooor het scrobblen. Ik dacht meer aan het afspelen van je fav. Nummers ofzo.. Daar gebruik ik het voor. Eigenlijk een dig. Radio. Maar ja dat wil niet zo vlotten met 3g. Hopen dat dat ook opgelost wordt met die update.
doe ik ook hoor maar ook om te scrobblen :).
maar ik snap niet dat dat streamen niet lukt bij jouw via 3g, gaat hier namelijk perfect... bij welke provider zit je als ik vragen mag. Hi/KPN cappen namelijk de 3g snelheid op 128kbps als ik het me goed herinner, dat zou verklaren waarom het zo lang duurt voordat hij begint met streamen

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 09:43
The_Fes schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:21:
Sinds vanmiddag werkt mijn trilsignaal niet meer als ik gebeld wordt.
Dit had ik eerder ook al, en toen heb ik een ander profiel gepakt en daarbij alles stil gezet (met tril) en toen werkte het weer. Sinds vanmiddag, zomaar uit het niets, werkt dit nu niet meer.

Is dit opgelost met FW12? Ik zit nog op FW11 omdat ik een UK toestel heb (en geen zin heb om de code te wijzigen).
Telefoon uit zetten en weer aanzetten geprobeerd? Dit probleem had ik in fw10 (vodafone branded). Het is nog niet voorgekomen bij FW12 ;)

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 13:42
Weet iemand of er een app of instelling is zoals lifeblog op m'n n95? Ik vind het wel prettig om sms conversaties terug te lezen met verzonden en ontvangen berichten na elkaar...

Voor zover ik heb kunnen vinden, is er wel zoiets voor op de PC maar niet voor op m'n tel...

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik heb al gezocht en ben genoeg post tegen gekomen waar staat dat het kan, maar nergens staat hoe het moet.

Ik heb een aantal rss feeds, hoe kan ik instellen dat deze automatisch verversen?

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:46
kaydecop schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:42:
Weet iemand of er een app of instelling is zoals lifeblog op m'n n95? Ik vind het wel prettig om sms conversaties terug te lezen met verzonden en ontvangen berichten na elkaar...

Voor zover ik heb kunnen vinden, is er wel zoiets voor op de PC maar niet voor op m'n tel...
Ik neem aan dat je bedoelt zoals het er op een iPhone uitziet, dus dat je een opsomming van verzonden en ontvangen sms'jes ziet.
In dat geval ken ik alleen Free-iSMS v1.02.

Check hier: http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,5216.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
cuberob schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:52:
[...]

doe ik ook hoor maar ook om te scrobblen :).
maar ik snap niet dat dat streamen niet lukt bij jouw via 3g, gaat hier namelijk perfect... bij welke provider zit je als ik vragen mag. Hi/KPN cappen namelijk de 3g snelheid op 128kbps als ik het me goed herinner, dat zou verklaren waarom het zo lang duurt voordat hij begint met streamen
ik heb idd een Hi eindeloos online abbo. Maar op 64 kbps doet ie precies hetzelfde. En nog vreemder, vind ik, is dat ie het op mijn N95 wel goed deed.. Met hetzelfde abbo....dus was mijn 1e gedachte dat het aan het programma lag.. Welke provider en versie heb jij dan? En hoelang laadt ie bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
friendlyfiend schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:55:
[...]

ik heb idd een Hi eindeloos online abbo. Maar op 64 kbps doet ie precies hetzelfde. En nog vreemder, vind ik, is dat ie het op mijn N95 wel goed deed.. Met hetzelfde abbo....dus was mijn 1e gedachte dat het aan het programma lag.. Welke provider en versie heb jij dan? En hoelang laadt ie bij jou?
Hey, dat is idd raar... ik zal vanavond even mijn last.fm subscription vernieuwen en nog een keer testen, maar voor zo ver ik het me kon herinneren draaide hij ook op mijn n97 gewoon goed (kom ook van een n95(8gb)). ik zal ff laten weten hoe lang het allemaal duurt!.

oja ik zit bij t-mobile (niet plus) dus 384kbps....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ries010
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-07 17:56
Phoolie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:51:
Ik heb al gezocht en ben genoeg post tegen gekomen waar staat dat het kan, maar nergens staat hoe het moet.

Ik heb een aantal rss feeds, hoe kan ik instellen dat deze automatisch verversen?
Het staat in het n97 boekje.. Browser starten, ga naar - webfeeds, opties -> bewerken -> bewerken, automatische updates kan je daar aangeven per kwartier/uur/enz.

Heb ik nog een vraagje, ik heb een aantal rssfeeds die "verkeerd" op tijdsvolgorde staan, dus de oudste staat boven en de nieuwste onder (bijv. bij de NU.nl feed). Daardoor geeft de rss widget op het homescreen de 2 oudste ipv nieuwste aan, iemand idee om dit te kunnen wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de leestekens al beschikbaar zijn middels 't QWERTY toetsenbord? Dus letters als é, ë, ö e.d. Deze kan ik alleen gebruiken via het on-screen toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:39
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:45:
Weet iemand of de leestekens al beschikbaar zijn middels 't QWERTY toetsenbord? Dus letters als é, ë, ö e.d. Deze kan ik alleen gebruiken via het on-screen toetsenbord.
De toets 'Sym' (rechts van spatiebalk) inhouden en dan op bv de 'e' drukken om 'ë' te krijgen. Voor andere tekens meerdere keren drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chapie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:00:
[...]

De toets 'Sym' (rechts van spatiebalk) inhouden en dan op bv de 'e' drukken om 'ë' te krijgen. Voor andere tekens meerdere keren drukken.
Nice, tnx!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 20:27
Xmasjos schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:19:
[...]

Ik bedoelde met wachten ook ong 30 sec. niet 30 min :p Maar verder heb ik geen idee. Foto's van de N97 zelf moet ie altijd pakken... De rest pakt ie tot nu toe ook allemaal bij mij, maar misschien heb jij er toevallig een paar die ie niet pakt.
Hij liet bijna niets zien maar heb het al gevonden. Licentie Kasparsky was verlopen dus die heb ik er maar af gegooid. Vanaf dat moment liet hij alles meteen weer zien. Vermoed dat die bij openen steeds alles ging scannen wat dan waarschijnlijk erg lang duurt.
Maar het is weer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ries010 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:24:
[...]

Het staat in het n97 boekje.. Browser starten, ga naar - webfeeds, opties -> bewerken -> bewerken, automatische updates kan je daar aangeven per kwartier/uur/enz.

Heb ik nog een vraagje, ik heb een aantal rssfeeds die "verkeerd" op tijdsvolgorde staan, dus de oudste staat boven en de nieuwste onder (bijv. bij de NU.nl feed). Daardoor geeft de rss widget op het homescreen de 2 oudste ipv nieuwste aan, iemand idee om dit te kunnen wijzigen?
Inderdaad dit is irritant, ik heb er ook last van. Waarschijnlijk is NU.NL de enige die dit kan oplossen, tenzij iemand weet hoe je de zichtbare volgorde van de RSS feeds in het toestel zelf kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn N97 als modem voor mijn notebook.

Hij is verbonden via bluetooth.(Nokia Suite)
De maximale snelheid die ik behaal is maar 115kbps

Kan dit sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:54:
Ik gebruik mijn N97 als modem voor mijn notebook.

Hij is verbonden via bluetooth.(Nokia Suite)
De maximale snelheid die ik behaal is maar 115kbps

Kan dit sneller?
Het kan sneller via kabel... Bluetooth is max 128 KBps (tenzij je V2 hebt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Je kan ook Joikuspot (light) gebruiken. Dat werkt via wifi en ik heb eens een keer getest met nieuwsgroepen en haal rond de 300 KB/s dacht ik (anders is het 350 KB/s). Dit is met Vodafone Onbeperkt Internet.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-08 22:42
Erg irritant dat de V12 update nog steeds niet beschikbaar is voor de vanilla NL versies. Weet iemand waarom dat eigenlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Hacula schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:53:
Erg irritant dat de V12 update nog steeds niet beschikbaar is voor de vanilla NL versies. Weet iemand waarom dat eigenlijk is?
Nee, maar het algemene vermoeden is dat voor deze toestellen V12 wordt overgeslagen. V20 zou dan weer voor alle toestellen beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe het nu eigenlijk zit met divx ondersteuning voor de n97? Of is er een 3rd party software die iets kan betekenen. De mensen van coreplayer gaan er niks meer aan doen vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-07-2023
op mijn N95 had ik standaard als screensaver, dat heel vaag ( dus amper stroomverbruik ) de tijd en datum zichtbaar bleven. Bij de N97 leek het in het begin of dit weer kon, maar ik kan het nergens instellen. Wie weet hoe je dat moet doen, aannemende dat het ook echt kan. Nu gaat mijn scherm na de in te stellen vertraging, op volledig zwart.
Ik hoor graag,
Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
Crusher77 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:16:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt zoals het er op een iPhone uitziet, dus dat je een opsomming van verzonden en ontvangen sms'jes ziet.
In dat geval ken ik alleen Free-iSMS v1.02.

Check hier: http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,5216.0.html
ik bedoelde idd a la ipod... ik zal het eens bekijken, thanx!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik weet niet of de applicatie illegaal is zo ja dan moet het maar weg gemod worden...

Maar GPSd (zo te vinden via usenet) werkt erg goed als je een snelle fix wilt hebben! :D
Dus mensen die dat niet hebben installeer die tool. Start hem en nadat hij gps signaal heeft gevonden hide je hem en start je het navigatie programma en heb je gelijk een fix _/-\o_

PunlArjen

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Is er een mogelijkheid om de foto,s uit mijn n95 ook te laten zien op de N97?

Ik heb de complete menustructuur 1op1 overgezet in de map images/camera op het massgeheugen.
Zo te zien hebben deze dezelfde naamsetting qwa data, 26092009001 zeg maar.

Maar die worden niet weergegeven in de N97fotobrowser,alleen de foto,s die met de n97 zijn gemaakt.

De video,s die ik overgezet heb worden wel zichtbaar in de videobrowser.
Dus dat werkt prima.

Ik heb gezocht op die previeuwmapjes _PAlbTN waarin de N95 een soort van previewtjes van lage resolutie in aanmaakte, ik dacht dat daar de fout zat,,maar de N97 lijkt deze niet te gebruiken.
Teminste deze wordt niet aangemaakt.

De alternatieve Beta FotoBrowser (die gebruik maakt van de touchslide funcie) Die ziet alle foto,s uiteraard wel,maar deze is tergend traag aangezien het om +1000 foto,s gaat.
Hij gaat gewoon steeds opnieuw alles inladen waardoor de previeuw niet echt lekker werkt.

Graag verneem ik of iemand een oplossing heeft.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
staan die oude foto's dan niet in het 'downloads' mapje oid, bij je foto-browser (niet die betalab- app!)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
kaydecop schreef op zondag 27 september 2009 @ 00:07:
staan die oude foto's dan niet in het 'downloads' mapje oid, bij je foto-browser (niet die betalab- app!)?
nee, gewoon in de oude menustructuur van de N95 in de menustructuur van de N97 gezet.

in het downloads mapje zie tie ze ook niet,,ook niet in een losse map op de root.

het moet gewoon in de images/camera map staan,,, denk ik.
Ik denk dat de n97 gewoon ergens een mapje met previeuws heeft dat gekoppeld zit aan de orginele images,,echter kom ik daar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:49:
Je kan ook Joikuspot (light) gebruiken. Dat werkt via wifi en ik heb eens een keer getest met nieuwsgroepen en haal rond de 300 KB/s dacht ik (anders is het 350 KB/s). Dit is met Vodafone Onbeperkt Internet.
Dus in feite heeft de N97 een interne wifi-zender? Kost dit meer accu dan Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
W.Bakker schreef op zondag 27 september 2009 @ 01:41:
[...]

nee, gewoon in de oude menustructuur van de N95 in de menustructuur van de N97 gezet.

in het downloads mapje zie tie ze ook niet,,ook niet in een losse map op de root.

het moet gewoon in de images/camera map staan,,, denk ik.
Ik denk dat de n97 gewoon ergens een mapje met previeuws heeft dat gekoppeld zit aan de orginele images,,echter kom ik daar niet uit.
De foto-browser van de N97 pakt alleen foto's die in de afbeeldingen-map staan. Waar ze in die map staan maakt niet uit, maar ze moeten daarin staan, anders pakt ie ze gewoonweg niet.

De bètabrowser laadt niet alle foto's telkens opnieuw hoor... Hij laadt alle foto's 'globaal', dus in een soort van lage resolutie. Die zet hij er stuk voor stuk in. Als ze er eenmaal in staan, horen ze er niet meer uit te gaan, tenzij je ze in een andere map zet of verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
arjentjuh schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:04:
Ik weet niet of de applicatie illegaal is zo ja dan moet het maar weg gemod worden...

Maar GPSd (zo te vinden via usenet) werkt erg goed als je een snelle fix wilt hebben! :D
Dus mensen die dat niet hebben installeer die tool. Start hem en nadat hij gps signaal heeft gevonden hide je hem en start je het navigatie programma en heb je gelijk een fix _/-\o_
Qua fix werkt dit inderdaad erg goed. Zal van de week eens testen of de fix ook stabieler blijft tijdens het rijden.

edit: Inmiddels een ritje van 10 km door de stad gemaakt.
mc guider loopt nog steeds 200m achter, erg irritant.
GPS positie verwaait ook nog steeds (van 5 streepjes ontvangst naar 0 binnen seconden).
Positie is nog steeds onnauwkeurig, zit geregeld goed, maar verspringt dan opeens een straat waardoor de route veranderd en je alle aanwijzingen kunt negeren. Op de gok de goede richting aanhouden en wachten op een goede fix. Erg vervelend dus nog.

conclusie: proggie zorgt voor een snelle fix, maar maakt het navigeren verder niet beter.

[ Voor 31% gewijzigd door liffey op 27-09-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Sansar schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:28:
[...]

Nee, maar het algemene vermoeden is dat voor deze toestellen V12 wordt overgeslagen. V20 zou dan weer voor alle toestellen beschikbaar komen.
12.0.26 zijn ze nu aan het uitrollen voor alle 'CV B' / 'CV W' toestellen. die komt binnenkort ook wel voor de Nederlandse variant beschikbaar. Mijn tip is om iig 12.0.24 NIET te installeren wanneer je een CV versie van de Nokia hebt, dan wordt alles zo instabiel als wat. Ik heb op het moment de Deense versie van 12.0.26 er op staan en het toestel werkt een stuk beter, ik heb alleen geen Nederlandse taal :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Xmasjos schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:05:
[...]

De foto-browser van de N97 pakt alleen foto's die in de afbeeldingen-map staan. Waar ze in die map staan maakt niet uit, maar ze moeten daarin staan, anders pakt ie ze gewoonweg niet.

De bètabrowser laadt niet alle foto's telkens opnieuw hoor... Hij laadt alle foto's 'globaal', dus in een soort van lage resolutie. Die zet hij er stuk voor stuk in. Als ze er eenmaal in staan, horen ze er niet meer uit te gaan, tenzij je ze in een andere map zet of verwijdert.
in de afbeeldingenmap? je bedoeld de map images? nou daar staan ze in de map camera, daar waar ook de n97 ze wegschrijft. de fotos die die zelf heeft gemaakt komen in de fotobrowser,die van de n95 niet,raar dus

En de betalabs browser laadt bij mij gewoon steeds alle foto,s opnieuw, dat zie je id niet als het maar om enkele foto,s gaat, maar bij groter hoeveelheid zie je dat goed.

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.