Nokia N97 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 37 Laatste
Acties:
  • 389.472 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er nog steeds niet uit, vodafone live is foetsie na de firmware update van 10 naar 12...
hoe krijg ik vodafone live weer op mn foon, als ik de instellingen laat sms-en, gaat dat niet, onbekend toestel zegt men dan..
Proxy adres van vodafone heb ik al geprobeerd, maar lukt niet...

Ik kan nu geen gebruik maken van vodafone tv, wie o wie kan me helpen?
word langzamerhand gek ervan...kan toch niet dat vodafone live weg is na een update?

Bij vodafone zeggen ze dat je de live app. alleen maar weer terug kunt krijgen als je je toestel naar een nokia service point brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:45:
[...]

Ik heb alles via Nokia music gedaan en het werkt perfect ... ik heb de album art dus ook in Nokia Music toegevoegd.
Ja maar hoe had jij het voor je het er opzette?
Ik heb zeg maar 40 mappen, albums. Elk album heeft een album art , een .jpg met als bestandsnaam de naam van het album. Dat heb ik op de mass storage schijf gezet. Maar die pakt ie dus niet zo.

Hoe heb jij die album arts er bij gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
AjaxArena schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:54:
[...]

Ja maar hoe had jij het voor je het er opzette?
Ik heb zeg maar 40 mappen, albums. Elk album heeft een album art , een .jpg met als bestandsnaam de naam van het album. Dat heb ik op de mass storage schijf gezet. Maar die pakt ie dus niet zo.

Hoe heb jij die album arts er bij gedaan?
Met Nokia Music.Je kan dan een afbeelding selecteren en aanvinken dat hij bij alle tracks van het Album gebruikt kan worden. Moet je wel even alles opnieuw naar de telefoon sturen. Ik heb toen wel eerst op de telefoon verwijderd.
Ik had het eerst even getest voor ik aan het toevoegen begon. Voordeel van dit systeem is dat je bij het toeveoegen van een album ook iedere track een andere afbeelding kan geven. Ik kies meestal niet voor de album cover maar van de single. Ik rip niet eens volledige albums maar alleen de nummers die ik wil. Als er geen cover van het nummer is (omdat het nooit een single is geweest) gebruik ik die van het album. Ik heb alle covers opgeslagen in een aparte map op mijn pc en voeg ze daarna toe. Ik download ze door op google te zoeken naar afbeeldingen. Ik zorg dan wel dat de jpg minstens 200 x 200 pixels is. Dan ziet het er erg mooi uit op de telefoon! Bij mij geeft dit een veel mooier resultaat dan op mijn mp3 speler waar het ook met afbeeldingen per map werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tajvdz schreef op maandag 14 september 2009 @ 05:24:
[...]

Met Nokia Music.Je kan dan een afbeelding selecteren en aanvinken dat hij bij alle tracks van het Album gebruikt kan worden. Moet je wel even alles opnieuw naar de telefoon sturen. Ik heb toen wel eerst op de telefoon verwijderd.
Ik had het eerst even getest voor ik aan het toevoegen begon. Voordeel van dit systeem is dat je bij het toeveoegen van een album ook iedere track een andere afbeelding kan geven. Ik kies meestal niet voor de album cover maar van de single. Ik rip niet eens volledige albums maar alleen de nummers die ik wil. Als er geen cover van het nummer is (omdat het nooit een single is geweest) gebruik ik die van het album. Ik heb alle covers opgeslagen in een aparte map op mijn pc en voeg ze daarna toe. Ik download ze door op google te zoeken naar afbeeldingen. Ik zorg dan wel dat de jpg minstens 200 x 200 pixels is. Dan ziet het er erg mooi uit op de telefoon! Bij mij geeft dit een veel mooier resultaat dan op mijn mp3 speler waar het ook met afbeeldingen per map werkte.
Ik heb de art ook via Nokia Music toegevoegd ... alleen had ik nog geen art dus die heb ik Nokia music laten opzoeken ... zit ergens een optie in het menu (rechter muis klik). Nokia Music heeft 99% gevonden en de rest heb ik zoals hierboven staat gegoogled en toegevoegd.

Ik denk dat in het geval van AjaxArena je Nokia Music je Mass Storage schijf kan laten lezen en alsnog de art toevoegen. Anders zou je alles even er af moeten gooien en als je klaar bent opnieuw syncen. Suk6!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 08:22 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saninl schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:59:
als ik een telefoongesprek beeindig komt er te staan:

packet gegevens verbinding actief, wat is dat?

Het is al vanaf dat ik het toestel heb aangeschaft :s
dat internet weer is ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:40:
Ben er nog steeds niet uit, vodafone live is foetsie na de firmware update van 10 naar 12...
hoe krijg ik vodafone live weer op mn foon, als ik de instellingen laat sms-en, gaat dat niet, onbekend toestel zegt men dan..

word langzamerhand gek ervan...kan toch niet dat vodafone live weg is na een update?

Bij vodafone zeggen ze dat je de live app. alleen maar weer terug kunt krijgen als je je toestel naar een nokia service point brengt?
Instellingen voor live zijn terug te vinden op vodafone site. Is al ruimschoots besproken hier in dit topic. Incl. links e.d.

ff de zoek funtie gebruiken, rechts bovenin. "vodafone live" als zoek term geeft het antwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 14-09-2009 10:26 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:52
hallo daar,

Ik heb tijd geleden ergens mijn gps uitgeschakeld, aangezien ik dat tekentje vervelend vond als hij steeds gps gevonden had. maar ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb. kan ook nergens meer instellingen vinden waar je de gps aan kan zette! Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
vinpower schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:57:
hallo daar,

Ik heb tijd geleden ergens mijn gps uitgeschakeld, aangezien ik dat tekentje vervelend vond als hij steeds gps gevonden had. maar ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb. kan ook nergens meer instellingen vinden waar je de gps aan kan zette! Iemand die me kan helpen?
Je kunt je beter afvragen waarom hij telkens gps ging zoeken, want dat hoort hij niet zomaar te doen. Ik heb ook wel een vermoeden, waarschijnlijk had je de weer widget aan staan, en deze op current location staan. Dan probeert hij telkens je current location op te zoeken, en de weergave hier op aan te passen. Als je daar gewoon je woonplaats vast inzet, is er ook niet telkens gps verbinding nodig. Het is dan dus ook niet meer nodig om gps uit te zetten.

Om je vraag te beantwoorden:
Menu - Instellingen - Telefoon - Toepassinginst - Positiebepaling - Positiebep. methoden

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmzz... Ik heb nu wel iets raars.

Kreeg gisteren dit mailtje:
Geachte klant van Nokia Messaging,

Onlangs heeft onze e-maildienst geen verbinding kunnen maken met uw e-mailserviceprovider waardoor er geen e-mail kon worden afgeleverd op uw telefoon.

Dit kan een van de volgende oorzaken hebben:

1. U hebt het e-mailwachtwoord voor uw e-mailadres gewijzigd via uw serviceprovider. In dat geval moet u uw account voor de dienst Nokia Messaging bijwerken met uw nieuwe wachtwoord. E-mailberichten worden hierna afgeleverd op uw telefoon.

2. De server voor uw e-mailaccount is uitgeschakeld. Neem contact op met uw serviceprovider voor meer informatie.

3. U hebt mogelijk per ongeluk een instelling van uw account voor de dienst Nokia Messaging gewijzigd. Meld u aan bij uw account voor Nokia Messaging op de website http://netac7.vie.hosting.nokia.com/account om na te gaan of u de gegevens moet bijwerken.

Met vriendelijke groet,
Het team van Nokia Messaging
Gekke is dat ik 100% zeker weet dat ik niets veranderd heb. Krijg vandaag nog steeds geen mails meer door. Kan het zijn dat Vodafone dit blockt of zo vanaf gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:03:
[...]

Foto's opnieuw toevoegen heb ik gedaan maar dat maakt geen verschil. Het opnieuw toevoegen aan de widget schijnt niet te lukken ... hoe zou je dit moeten doen ? Meen dat dit aanvankelijk lukte door aan de favorieten toe te voegen of verwijderen via het adresboek. Alleen als ik dat nu doe past het niks aan, maw dezelfde 4 blijven staan ? Bij Favorieten II, die je ook kan toevoegen, krijg ik helemaal niks toegevoegd.

Kan je zo'n widget ook opnieuw instaleren ? of iemand een andere suggestie ?
Wat bij mij lijkt te werken is:

In contacten je vierde favoriet geen favoriet meer maken.
Vervolgens telefoon herstarten.
Ik zag nu weer drie favorieten met foto staan.
Vervolgens vierde weer toegevoegd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
IvanM en tajvdz bedankt! Ik zal het eens proberen. Ik was al begonnen met het toevoegen van de art aan de mp3s. Dan werkt het ook, maar dat is wel een flink karwei..

Vraagje over Nokia Messenging, dat "grijze" mail programma (niet de standaard meegeleverde dus).
Ik kan met geen mogelijkheid meer de 3 dagen bewaarperiode van mail verlengen. Ik krijg de melding "Inst. kan nt wrdn gewijzigd". Ook lukt het me niet om een mail te verwijderen. Heb het ook geprobeerd terwijl ik offline sta, maar werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
AjaxArena schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:31:
IvanM en tajvdz bedankt! Ik zal het eens proberen. Ik was al begonnen met het toevoegen van de art aan de mp3s. Dan werkt het ook, maar dat is wel een flink karwei..
nou graag gedaan. Ik denk dat het op de telefoon zelf bijwerken wat lastig is. Ik heb op mijn laptop gewoon dezelfde muziek staan en bewerk alles daar. Dan kan je dus makkelijk wat wissen en aanpassen en weer terug sturen. Heb je dat niet op een pc staan dan zou je eerst even alles kunnen kopieeren, dan bewerken,op de telefoon verwijderen en dan weer terug zetten. Ik had met album covers als ik die had gewijzigs vaak dat de originele bleef staan. als ik het eerst weghaalde dan ging het daarna wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
AjaxArena schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:31:
Vraagje over Nokia Messenging, dat "grijze" mail programma (niet de standaard meegeleverde dus).
Ik kan met geen mogelijkheid meer de 3 dagen bewaarperiode van mail verlengen. Ik krijg de melding "Inst. kan nt wrdn gewijzigd". Ook lukt het me niet om een mail te verwijderen. Heb het ook geprobeerd terwijl ik offline sta, maar werkt ook niet...
Die instelling kan ik inderdaad ook niet veranderen. Wel kan ik mail verwijderen. Ik gebruik het programma voor mijn gmail account, gaat het bij jou om een ander account? Wellicht dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn zwarte n97 binnen gekregen via gsmweb.nl.

iPlayer zit er standaard op (hoort dit zo? ik heb ook een verloopstekker bijgekregen omdat de adapter niet in het stopcontact past, UK versie?)

En als de telefoon is ingeklapt lijkt er wat los te zitten in het toestel (als ik 'm heen en weer beweeg hoor ik iets los zitten binnenin?). Rare is dat als hij uitgeklapt is dat niet meer hoorbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:05:

iPlayer zit er standaard op (hoort dit zo? ik heb ook een verloopstekker bijgekregen omdat de adapter niet in het stopcontact past, UK versie?)
Ik heb ook een UK versie, maar zonder iPlayer, verloopstekkertje heeft iedereen er bij gekregen, alleen niet iedereen heeft hem nodig. Ikzelf heb een AC10-E gekocht via internel (bol.com). Het verloopstukje wordt erg warm en hij laadt minder snel op. Het verloopstukje is wel handig als je al een autolader van een oudere nokia hebt.
En als de telefoon is ingeklapt lijkt er wat los te zitten in het toestel (als ik 'm heen en weer beweeg hoor ik iets los zitten binnenin?). Rare is dat als hij uitgeklapt is dat niet meer hoorbaar is?
Zoek eens in dit topic, al vele malen voorbij gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 09:43
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:05:

Dat laatste is al een paar keer voorbij gekomen. Anyway dit is die bar met de specs erop oftoewel het klapmeganisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:52
The_Fes schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:41:
[...]

Je kunt je beter afvragen waarom hij telkens gps ging zoeken, want dat hoort hij niet zomaar te doen. Ik heb ook wel een vermoeden, waarschijnlijk had je de weer widget aan staan, en deze op current location staan. Dan probeert hij telkens je current location op te zoeken, en de weergave hier op aan te passen. Als je daar gewoon je woonplaats vast inzet, is er ook niet telkens gps verbinding nodig. Het is dan dus ook niet meer nodig om gps uit te zetten.

Om je vraag te beantwoorden:
Menu - Instellingen - Telefoon - Toepassinginst - Positiebepaling - Positiebep. methoden
Ja je hebt gelijk over die widget. Toen had ik bij positiebepaling me gps uitgezet en alleen via netwerk. Maar was vergeten waar ik dat had gedaan! Bedankt!

maar nu nog een volgende vraag. Bij die positiebep. methoden kan je ook kiezen voor een assisted gps. Zijn er losse gpssystemen voor de n97 verkrijgbaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinpower schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:26:
[...]
assisted gps. Zijn er losse gpssystemen voor de n97 verkrijgbaar dan?
Bij Assisted GPS gebruikt de N97 je internetverbinding en een grote
rekenserver ergens in de wereld om sneller je positie te bepalen.

Hij gooit (voor zover ik het begrijp) de eerste data die hij van de
satellieten krijgt naar die server die dan begint uit te rekenen waar
jij je moet bevinden. En aangezien die servers dus grote processoren
hebben gaat dat in principe sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
tajvdz schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:35:
[...]

nou graag gedaan. Ik denk dat het op de telefoon zelf bijwerken wat lastig is. Ik heb op mijn laptop gewoon dezelfde muziek staan en bewerk alles daar. Dan kan je dus makkelijk wat wissen en aanpassen en weer terug sturen. Heb je dat niet op een pc staan dan zou je eerst even alles kunnen kopieeren, dan bewerken,op de telefoon verwijderen en dan weer terug zetten. Ik had met album covers als ik die had gewijzigs vaak dat de originele bleef staan. als ik het eerst weghaalde dan ging het daarna wel goed.
Mja het gaat ook vrij traag idd. Nokia Music was ook veel te traag. Aangezien ik al begonnen was met toevoegen van Art aan de mp3's, ben ik er maar langzaam mee verder gegaan. Dat werkt wel, maar wel tijdrovend. Vooral het aanpassen van de idtag duurt langer aangezien het op de mass storage moet worden aangepast. ALs ik het gewoon op de pc had gedaan, dan was het veel sneller geweest. Maar dan had ik wel eerst de muziek moeten verwijderen, de muziek op mijn pc uitzoeken (heb meer muziek dan op de foon past), taggen en terugplaatsen. Maja ik kom er wel :P Als goed is ben ik zo ook af van de album art in de afbeeldingen galerij.
The_Fes schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:01:
[...]

Die instelling kan ik inderdaad ook niet veranderen. Wel kan ik mail verwijderen. Ik gebruik het programma voor mijn gmail account, gaat het bij jou om een ander account? Wellicht dat het daar aan ligt.
Ja, een hotmail account. Ben niet echt tevreden nog over Nokia Messaging, maar het heeft HTML weergave en dat had de oude client niet. Die mijns inziens wél beter werkte.

Wat ik verder toch als een minpunt blijf zien is de notificatie van een nieuw berichtje. Als het scherm op blokkering staat, dan merk je er niks van als je het smsje hebt gemist. Hopelijk kunnen ze zoiets nog (native) gaan toevoegen, dus dat ik dit zonder een eventuele app kan doen. En het feit dat er geen call id (foto niet, maar zelfs geen naam van wie je het smsje hebt ontvangend?!) wordt getoond bij een smsje vind ik ook matig eigenlijk

Had iemand nog een oplossing voor het verjaardag - kalender probleem? Ze worden niet in mijn kalender getoond. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:52:
[...]

Wat ik verder toch als een minpunt blijf zien is de notificatie van een nieuw berichtje. Als het scherm op blokkering staat, dan merk je er niks van als je het smsje hebt gemist.
SETTINGS / PHONE / NOTIFICATION LIGHT / EVENTS NOTIFIED
(of de nederlandse variant hierop) en je hebt een notificatielampje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:10:
[...]

I know ;)
Maar valt wat weinig op, of ik moet nog wennen. Maar bijvoorbeeld gewoon een envelopje ook op het scherm zou handig zijn. Wie weet in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:14:
[...]

I know ;)
Maar valt wat weinig op, of ik moet nog wennen. Maar bijvoorbeeld gewoon een envelopje ook op het scherm zou handig zijn. Wie weet in de toekomst.
Er STAAT een envelopje rechtsbovenin je scherm.....
(hoewel ik moet toegeven dat dat errug klein is)

Verder was er een applicatie die een sms-je geopend op je scherm bracht
(maar dat was maximaal 5 minuten geloof ik, ik gebruik hem iig niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:35
The_Fes schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:17:
[...]

Ik heb ook een UK versie, maar zonder iPlayer, verloopstekkertje heeft iedereen er bij gekregen, alleen niet iedereen heeft hem nodig. Ikzelf heb een AC10-E gekocht via internel (bol.com). Het verloopstukje wordt erg warm en hij laadt minder snel op. Het verloopstukje is wel handig als je al een autolader van een oudere nokia hebt.
Een Nokia carepoint wil je oude verkeerde adapter wel omruilen voor een AC10-E dus kopen is niet echt nodig. In mijn geval had ik een AC5-E ipv de AC10-E erbij gekregen 8)7

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:17:
[...]

Er STAAT een envelopje rechtsbovenin je scherm.....
(hoewel ik moet toegeven dat dat errug klein is)

Verder was er een applicatie die een sms-je geopend op je scherm bracht
(maar dat was maximaal 5 minuten geloof ik, ik gebruik hem iig niet meer)
Wanneer de telefoon geblokkeerd staat ;)
Het is dubbelop misschien met het lampje dat knippert, maar aangezien dat mij toch niet heel erg opvalt (nog), was het leuk geweest als er ook een envelopje in het scherm zou staan. Maar goed, misschien iets teveel mierenneuken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:22:
[...]

Ook ik heb een lange werkdag achter de rug :) :) :)

Maar er zal ongetwijfeld OOIT een screensaverachtigwidgetbevattend softwaredingetje komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Dat is ook niet zo raar toch? Vodafone heeft als laatste firmware versie 10.x en als jij hem hebt laten updaten of zelf hebt geupdate, zal dat met een unbranded firmwareversie zijn, aangezien Vodafone 12.x nog niet levert. Logisch dus dat de vodafone settings en programma's er ook af liggen. Je kan de helpdesk bellen of de site raadplegen voor instellingen, maar jou telefoon wordt nu niet meer als Vodafone telefoon herkend. En zolang jij geen vodafone firmware erop zet, zal dat volgens mij ook niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheusk schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:20:
[...]

Een Nokia carepoint wil je oude verkeerde adapter wel omruilen voor een AC10-E dus kopen is niet echt nodig. In mijn geval had ik een AC5-E ipv de AC10-E erbij gekregen 8)7
Okeej dus je hebt je lader gewoon ingelevert bij een nokia care point? en toen kreeg je de AC10-E?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb in het verleden mijn n95 via de pc geupdate en dit nam best veel tijd inbeslag. Netel mijn n97 via fota geupdate en dat ging vele malen sneller. Misschien een tip voor anderen om de update via de gsm zelf te doen zonder tussenkomst vabaar een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Er zitten nogal wat bugs in FOTA, dus das niet altijd even verstandig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
The_ReVenger schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:56:
[...]

Dat is ook niet zo raar toch? Vodafone heeft als laatste firmware versie 10.x en als jij hem hebt laten updaten of zelf hebt geupdate, zal dat met een unbranded firmwareversie zijn, aangezien Vodafone 12.x nog niet levert. Logisch dus dat de vodafone settings en programma's er ook af liggen. Je kan de helpdesk bellen of de site raadplegen voor instellingen, maar jou telefoon wordt nu niet meer als Vodafone telefoon herkend. En zolang jij geen vodafone firmware erop zet, zal dat volgens mij ook niet meer gebeuren.
Totale onzin, ik heb ook versie 12, maar bij mij werkt het internet en de Vodafone live site nog gewoon hoor. De applicaties die specifiek voor Vodafone zijn, zijn er wel af inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de nieuwe firmare op mijn n97 staan (12.0.026).

Nu kan ik nergens meer de wlan vinden. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn N97 via mijn Parrot 3100 carkit verbind komt er een autootje in beeld. Dit zou weg moeten gaan als de verbinding verbroken word, maar het lijkt of de N97 verbinding blijft houden. Het autootje blijft in beeld.

Is dit bij meerdere voorgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:10:
Als ik mijn N97 via mijn Parrot 3100 carkit verbind komt er een autootje in beeld. Dit zou weg moeten gaan als de verbinding verbroken word, maar het lijkt of de N97 verbinding blijft houden. Het autootje blijft in beeld.

Is dit bij meerdere voorgekomen?
Parrot ff updaten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:55:
Ik heb sinds vandaag de nieuwe firmare op mijn n97 staan (12.0.026).

Nu kan ik nergens meer de wlan vinden. Weet iemand hier meer van?
Ga eens naar Instellingen-->Connectiviteit-->Wireless LAN

Dan zou je wlan gevonden moeten worden, mocht dit niet zo zijn kan je daar ook je instellingen bekijken, misschien dat daar dan nog wat fout staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik heb gisteren een backup gemaakt via de telefoon zelf, nu ben ik al mijn smsjes kwijt.

Verder was ik Gmail kwijt, opnieuw geinstalleerd, ontvangen werkt, verzenden lukt niet meer, blijft in de wachtrij staan. Ik heb de juiste instellingen erbij gevonden maar geen resultaat.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:10:
[...]

Sorry hoor maar als je het hebt over een bug dan is dit de grootste hardware bug in de N97. Hoe kun je een lichtje achter een solid button zetten? Ivm met stof ben ik blij dat er maar weinig ruimte om de menu knop zit maar voor een notificatie zie je bijna niets. In een snelle blik moet je kunnen zien of je wat hebt staan en niet uitgebreid moeten turen.

Zie ook mijn review. Al mijn vorige Nokia's hadden een fatsoenlijke notificatie. De bugs die optreden als ik het toestel gebruik die zullen met firmware updates wel worden opgelost (iPhone doet dat ook) daar ben ik niet bang voor, deze notificatie is gewoon een design fout. Hopelijk butsen ze hem om naar de ophangen/opnemen knop en laten ze hem per seconden blinken. En hopelijk nemen ze het status info scherm (bovenste anderhalve cm van je scherm) over in het unlock scherm. Als je nu op Cancel drukt kun je een halve seconde lang even zien of je wat gemist hebt want dan wordt dit status info screen wel getoond.

[ Voor 9% gewijzigd door hamsteg op 15-09-2009 09:26 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:48:
Vraagje: ik heb gisteren een backup gemaakt via de telefoon zelf, nu ben ik al mijn smsjes kwijt.

Verder was ik Gmail kwijt, opnieuw geinstalleerd, ontvangen werkt, verzenden lukt niet meer, blijft in de wachtrij staan. Ik heb de juiste instellingen erbij gevonden maar geen resultaat.

Kan iemand mij hierbij helpen?
bij bericht instellingen je geheugen weer op massageheugen zetten, dit word gewijzigd als je de telefoon aan de computer hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MasterBunny: Bedankt voor de reactie, helaas heeft dit niet geholpen.

Iemand nog een idee i.v.m. het niet kunnen versturen van mailtjes via Gmail. Ontvangen lukt wel.
Heb dit al geprobeerd: http://www.pdashop.nl/vragen/38144/247157

Maak geen gebruik van Nokia Message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 08:42

JointFillah

Techno Addict

Voor de mensen die hun Vodafone branded toestel hebben omgezet naar een andere productcode en graag FW12 willen: het is wellicht een idee je toestel weer terug te zetten naar de originele vodafone productcode.

Ik kreeg net een smsje van nokia dat er een FW update was. Voor mijn unbranded code 0587245 bleek dat niet het geval. Echter voor mijn originele vodafone productcode 0587371 volgens de nokia website WEL!
Latest available software for Nokia N97, product code 0587371
Version: 12.0.026

Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download
Lijkt dus of Vodafone eindelijk een FW update heeft gemaakt!

Zo eens ff proberen :)

[ Voor 22% gewijzigd door JointFillah op 15-09-2009 15:13 ]

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:15:
[...]
Ga eens naar Instellingen-->Connectiviteit-->Wireless LAN

Dan zou je wlan gevonden moeten worden, mocht dit niet zo zijn kan je daar ook je instellingen bekijken, misschien dat daar dan nog wat fout staat.
Dit is dus het vreemde, ik heb bij instellingen-->connectiviteit--> geen wireless LAN staan. Daarom kan ik hem nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via ovi suite zegt ie dat ie hem update van 12..24 naar de nieuwe 12...26

maar bij mij is dat niet et geval hij geeft nog steeds 12...24 aan

nog meer mensen met dit euvel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 09:43
Zojuist de update uitgevoerd met mijn n97 branded vodafone naar FW12. Alle instellingen stonden er wonder boven wonder nog allemaal op. Telefoon is naar mjn mening ook stukke sneller geworden tov van FW10.
Kijken of ik nog dingen mis anders zet ik het gewoon weer mooi terug met de backups ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

With ovi suite hes says ik can update from v12..24 to v12...26.
Whem i.m updated it says that ik have still de firmware version v12..24

very strangee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Voor mijn toestel met product code 0587246 is FW 12...24 er nog niet eens, laat staan 12...26. Ik dacht, laat ik me een unbranded/unlocked toestel kopen, dan ben ik van die trage FW updates af en nu duurt het nog steeds lang >.<

Nouja, als FW v20 ofzo uit is ga ik wel langs een NSP om de firmware te updaten. Product code veranderen vind ik niet lastig, maar ook als je hem terug verandert naar de originele product code kunnen ze dat nog achterhalen.

Ondanks dat ben ik tot nu toe best tevreden met mijn N97, ik vind hem eigenlijk prettiger werken dan mijn n95 (die helaas gestolen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:21:
[...]
Dit is dus het vreemde, ik heb bij instellingen-->connectiviteit--> geen wireless LAN staan. Daarom kan ik hem nergens meer vinden.
Heb je hem geupdate via Firmwareupdate Over The Air (FOTA)?
Want dan komen dit soort vage dingen wel vaker voor. Mapjes die ineens een ander icoon hebben, functies die foetsie zijn... Eigenlijk adviseer ik alleen FOTA te gebruiken als het toestel maagdelijk schoon is, bijvoorbeeld net na aankoop. Zodra deze gebruikt is, raad ik de Nokia Software Updater (NSU) applicatie aan.

Als ik jou was zou ik een backup maken, harde reset geven en dan de backup terug zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 15-09-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mike
  • Laatst online: 03-09 10:51
hallo

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn n97 update met een mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
mad_mike schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:10:
hallo

Even langs een NSP denk ik ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:22:
[...]

Het is dubbelop misschien met het lampje dat knippert, maar aangezien dat mij toch niet heel erg opvalt (nog), was het leuk geweest als er ook een envelopje in het scherm zou staan. Maar goed, misschien iets teveel mierenneuken ;)
Zoek in de OVI store eens naar SMS preview. Is gratis en handig... Ziet meteen van wie het smsje komt en wat de inhoud er van is zonder het te openen. Ja, ja, echt waar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Laatst online: 10-08 08:18
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:29:
ging ook meer over je berichten die je "kwijt" was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Phoolie schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:30:
[...]

Totale onzin, ik heb ook versie 12, maar bij mij werkt het internet en de Vodafone live site nog gewoon hoor. De applicaties die specifiek voor Vodafone zijn, zijn er wel af inderdaad.
Hoezo onzin? Heb je wel goed gelezen? Ik zeg dat het logisch is dat de settings eraf liggen en dat er geen VF programma's meer opstaan, omdat er geen VF firmware meer op staat. Je hoort mij niet zeggen dat het niet meer werkt, ik zeg alleen dat het er niet meer op staat en dat dat niet zo raar is. Net als dat hij geen settings gestuurd krijgt, wat ook te verwachten was. Dus waar je totale onzin op richt? Je spreekt jezelf tegen en zegt ook nog eens dat ik onzin verkondig, terwijl ik duidelijk neerzet waar het op staat. Beetje dimmen dus. Ik help hier ook maar mensen hoor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
The_ReVenger schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:10:
[...]

Hoezo onzin? Heb je wel goed gelezen? Ik zeg dat het logisch is dat de settings eraf liggen en dat er geen VF programma's meer opstaan, omdat er geen VF firmware meer op staat. Je hoort mij niet zeggen dat het niet meer werkt, ik zeg alleen dat het er niet meer op staat en dat dat niet zo raar is. Net als dat hij geen settings gestuurd krijgt, wat ook te verwachten was. Dus waar je totale onzin op richt? Je spreekt jezelf tegen en zegt ook nog eens dat ik onzin verkondig, terwijl ik duidelijk neerzet waar het op staat. Beetje dimmen dus. Ik help hier ook maar mensen hoor. 8)7
En als je nu een niet branded toestel hebt met vodafone abo en update....dan gaat jouw hele verhaal toch niet op....toch...

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 15-09-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:29:

Iemand nog een idee i.v.m. het niet kunnen versturen van mailtjes via Gmail. Ontvangen lukt wel.
Heb dit al geprobeerd: http://www.pdashop.nl/vragen/38144/247157

Maak geen gebruik van Nokia Message.
Heb je vodafone? Dan moet je de proxy uitzetten.. Hoe je dat doet? Zoek maar eens in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

mad_mike schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:10:
Je kan het proberen via *#0000# > Opties > Controleren op updates > etc.
Mocht dat niet lukken of rare problemen oplossen dan kun je altijd nog langs een Nokia Service Point rijden of bij een kennis langs gaan met een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Release firmware versie 2.0 voor de Nokia N97 vertraagd?

Vanochtend verscheen op de Twitterfeed van S60Blog echter ineens de mededeling dat de release van de nieuwe firmware mogelijk vertraging gaat oplopen.

Navraag bij Nokia wees uit dat daar op dit moment (officieel) nog niets over bekend is. Voor zover de Nokia medewerkers in de Benelux het weten komt Firmware 2.0 voor de N97 gewoon in Oktober uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/S60Blog-N97-FW-delay-tweet.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Golf2vr6 op 15-09-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Golf2vr6 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:40:
[...]

En als je nu een niet branded toestel hebt met vodafone abo en update....dan gaat jouw hele verhaal toch niet op....toch...
Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Overigens spreek ik mezelf ook helemaal niet tegen, ik geef alleen aan dat de applicaties er niet meer zijn dat dat logisch is en dat de settings wel gewoon moeten werken nog, wat jij dus ook al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Golf2vr6 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:40:
[...]

Nee daar heb je denk ik gelijk in.
Heb nu gelukkig eindelijk up kunnen daten van 10.x naar 12.00.26 met VF firmware.
Is van 31 aug. 2009 dus vers van de pers :) !

Verder als je iets bedoelt en je zet het niet duidelijk neer, dan worden er dus conclusies getrokken die misschien niet nodig zouden zijn als je meteen een duidelijke post neerzet. Scheelt dubbelpostings, 100 antwoorden op dezelfde vraag omdat niemand het begrijpt enz. Toch? :+

[ Voor 25% gewijzigd door RV op 15-09-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:21:
[...]

Zoek in de OVI store eens naar SMS preview. Is gratis en handig... Ziet meteen van wie het smsje komt en wat de inhoud er van is zonder het te openen. Ja, ja, echt waar... ;)
En na 60 seconden is het berichtje weer van je scherm......

• esveldt86
  • Laatst online: 30-04-2023
Beste mensen,

Sinds vandaag ook eindelijk mijn VF telefoon kunnen updaten.
Maar kwam er nu achter dat mijn Telefoongeheugen C: vol zit.

Heb bij instelling en dan overig van berichten geheugen op massageheugen staan.
Geldt deze instelling ook voor je email?

Kan ik de hele map C: naar E kopieren? zag namenlijk bij updates nu ook N-gage staan, maar kan niet downen en instaleren omdat geheugen vol is.

Kan iemand mij helpen?

• BlisterAMG
Dan voel je je zelf ook wel bestolen zeg. Heb met opzet de telefoon niet bij VF gehaald om te voorkomen dat je veeeeel te laat firmware versies krijgt, zit ik nu met een NL versie die nog altijd op 11 zit...

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
hoe kan het nou dat ik nog steeds niet naar V12 kan update ??.

ik heb een N97 Van Hi een van de eerste serie product code
Code: 0587245

• Golf2vr6
Dat moet je aan nokia vragen. Die hebben de update voor betreffende productcode niet vrij gegeven. Ik hoopdat nokia bij v20 alle toestellen (geen branded om duidelijke redenen natuurlijk) tegelijk laat updaten. Dat zou elke pagina een "ik kan niet updaten" e.d. schelen.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
esveldt86 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 00:08:
Beste mensen,

Sinds vandaag ook eindelijk mijn VF telefoon kunnen updaten.
Maar kwam er nu achter dat mijn Telefoongeheugen C: vol zit.

Heb bij instelling en dan overig van berichten geheugen op massageheugen staan.
Geldt deze instelling ook voor je email?

Kan ik de hele map C: naar E kopieren? zag namenlijk bij updates nu ook N-gage staan, maar kan niet downen en instaleren omdat geheugen vol is.

Kan iemand mij helpen?
Bij de Samsung i8910 van mijn vrouw had ik het zelfde probleem. Zelfde besturingssysteem (S60v5) dus mogelijk zelfde oplossing: ik heb de instelling gewijzigd van C: naar E: en toen vroeg het toestel zelf of de berichten verplaatst moesten worden.

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 20:27

Bij mij stond daarna in de "bookmarks" de Vf live site zodat ik gewoon daar op uit kwam en via die pagina tv kon kijken. Ik weet het niet meer zeker (en ook niet hoe) maar volgens mij kon ik de eerste keer daarna opgeven met welke verbinding ik het internet op wilde. En daar heb ik Vf live gekozen.

Ander probleem; ik heb een paar filmpjes opgenomen met het toestel. Ga ik daarna naar "foto's" waar het toestel ook alle filmpjes in gooit (naast de map "video's") en zie ik maar een paar foto's weergegeven worden :?
Verder zie je bij de meeste andere foto's alleen het pict. met die twee bergjes op de achtergrond. Sommige foto's kan ik pas bekijken als ik ze open om te bewerken. Andere klik ik aan en dan moet ik met de schuif ff vergroten en dan verschijnt de foto wel in beeld.
Van de 5 video's die ik gemaakt had starten er 4 soms wel op maar soms ook niet. En ook laat het toestel bij openen van de map foto's niet het startbeeld zien van die video met daaroverheen het "play" pijltje (>) (dat het een video opname is)

Misschien wat verwarrend maar hoop dat iemand weet wat ik bedoel en ook nog weet wat de reden/oorzaak is.

• Xmasjos
etienne100 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:39:
[...]

Bij mij stond daarna in de "bookmarks" de Vf live site zodat ik gewoon daar op uit kwam en via die pagina tv kon kijken. Ik weet het niet meer zeker (en ook niet hoe) maar volgens mij kon ik de eerste keer daarna opgeven met welke verbinding ik het internet op wilde. En daar heb ik Vf live gekozen.

Ander probleem; ik heb een paar filmpjes opgenomen met het toestel. Ga ik daarna naar "foto's" waar het toestel ook alle filmpjes in gooit (naast de map "video's") en zie ik maar een paar foto's weergegeven worden :?
Verder zie je bij de meeste andere foto's alleen het pict. met die twee bergjes op de achtergrond. Sommige foto's kan ik pas bekijken als ik ze open om te bewerken. Andere klik ik aan en dan moet ik met de schuif ff vergroten en dan verschijnt de foto wel in beeld.
Van de 5 video's die ik gemaakt had starten er 4 soms wel op maar soms ook niet. En ook laat het toestel bij openen van de map foto's niet het startbeeld zien van die video met daaroverheen het "play" pijltje (>) (dat het een video opname is)

Misschien wat verwarrend maar hoop dat iemand weet wat ik bedoel en ook nog weet wat de reden/oorzaak is.
Als je eventjes zoekt in het topic:

De foto's duren een hele tijd om te laden. Als je rustig wacht (kan écht heel lang duren) dan krijg je vanzelf de miniaturen/foto's.

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:44
Ik zie de laatste tijd niet zoveel berichten meer langs komen mbt GPS problemen. Het blijft echter erg slecht gesteld om een GPS fix te verkrijgen met de N97 firmware V11 (ik kan nog niet updaten).

Vanmorgen even een test gedaan tussen mijn N82 en de N97 met Sygic Mobile Maps geinstalleerd. De N82 had binnen 3 minuten een fix (zonder A-GPS aan) en de N97 (zonder A-GPS) kreeg gedurende de rit van 20 minuten geen fix...

Slechts als ik A-GPS inschakel dan krijg ik een fix bij de N97 die vervolgens wel betrouwbaar is en mij niet doet laten denken dat ik 2 straten verderop ben.

Hebben meer mensen dit probleem? Ik ben van mening dat je A-GPS niet nodig zou moeten hebben om een goede fix te krijgen, stel je bent in het buitenland dan kunnen deze kosten nogal gaan oplopen...

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 22:24
De nieuwe Opera Mini 5 werkt ook op de N97.. Heerlijke browser, stuk beter dan de nokia browser, alleen jammer dat er elke keer een toetsenbord in beeld komt als je een adres wilt invoeren.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Kleintje pils schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:06:
Ik zie de laatste tijd niet zoveel berichten meer langs komen mbt GPS problemen. Het blijft echter erg slecht gesteld om een GPS fix te verkrijgen met de N97 firmware V11 (ik kan nog niet updaten).
Ik heb gemerkt dat het uit en aandoen van je toestel wonderen kan betekenen. Heb dit probleem ook een paar keer gehad en door uit/aan was er binnen 30sec wel een fix. Blijkbaar hebben ze ergens nog wat programmeerfouten in de GPS libs zitten.

... gecensureerd ...

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:45

Mfpower

In dubio

Kleintje pils schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:06:

Vanmorgen even een test gedaan tussen mijn N82 en de N97 met Sygic Mobile Maps geinstalleerd. De N82 had binnen 3 minuten een fix (zonder A-GPS aan) en de N97 (zonder A-GPS) kreeg gedurende de rit van 20 minuten geen fix...

Slechts als ik A-GPS inschakel dan krijg ik een fix bij de N97 die vervolgens wel betrouwbaar is en mij niet doet laten denken dat ik 2 straten verderop ben.

Hebben meer mensen dit probleem? Ik ben van mening dat je A-GPS niet nodig zou moeten hebben om een goede fix te krijgen, stel je bent in het buitenland dan kunnen deze kosten nogal gaan oplopen...
Ik heb het ook en ik baal er echt ENORM van. Zelfs met A-GPS gaat het niet zo goed. Buiten wel, maar in de auto lagt het ding verschrikkelijk of raakt de fix kwijt. Mijn oude N95 deed het altijd perfect in de auto. Ik heb overigens een UK versie met van oorsprong de v10 firmware. (inmiddels v11. ik wacht op 12). Ik las ergens op een ander forum dat versies waar v10 oorspronkelijk op zat allemaal dit probleem hebben. Ik weet nog niet hoe ik dit ga aanpakken - ik denk dat ik binnenkort eens naar een service point ga, maar ik weet niet wat ze daar voor me kunnen doen (nieuwe GPS antenne misschien).

• Xmasjos
kalua85 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:30:
De nieuwe Opera Mini 5 werkt ook op de N97.. Heerlijke browser, stuk beter dan de nokia browser, alleen jammer dat er elke keer een toetsenbord in beeld komt als je een adres wilt invoeren.
Of je stelt m in op de oude manier. Als je dan klikt op een invoervak gaat ie naar een 'edit'-schermpje en daar kan je dan alles invoeren. Ziet er iig beter uit zo :p

• BlisterAMG
Ik vind em ook erg vet eruit zien. Even proberen hoe dit allemaal gaat.
Moet wel zeggen dat ik de nokia browser steeds meer ga waarderen. Ik was opera mini 4 gewend, en dan is het toch heel wat anders. Maar na een beetje wennen zit het toch best goed in elkaar. Heb de shortcut op homescreen zelfs veranderd naar de nokia browser, ook omdat Opera elke keer afsloot als je em naar de achtergrond stuurde. Elke keer weer opnieuw opstarten.

Verwijderd

Hallo Hier,

sinds een paar dagen dit mobieltje, moet zeggen tot nu toe erg d:)b .

heb alleen 1 vraagje (tot nu toe :-) af en toe hoor ik een toontje uit mn mobieltje, geen idee waarom die dit doet, net alsof je een berichtje binnen krijgt maar dan een andere toon.

iemand enig idee? heb al tijdje lopen zoeken in meerdere forums maar kan niets vinden :( .

vr.gr.
D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 16:34 ]

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 08:42

JointFillah

Techno Addict

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:24:

heb alleen 1 vraagje (tot nu toe :-) af en toe hoor ik een toontje uit mn mobieltje, geen idee waarom die dit doet, net alsof je een berichtje binnen krijgt maar dan een andere toon.

iemand enig idee? heb al tijdje lopen zoeken in meerdere forums maar kan niets vinden :( .
Dit had ik eerst ook met 2 soorten toontjes:
- Het toontje "Wlan disconnected/out of reach"...gebeurt altijd 10m buiten de deur :P
- Het toontje "Je hebt nieuwe e-mail". Ik had 3 mailboxen in Nokia Messaging gezet. Zelfs als ik tegen Nokia Messaging zei "Start Manually", gaftie toch een toontje als er nieuwe e-mail was. Leuk, maar niet altijd! Opgelost door alle sync-opties uit te vinken in Nokia Messaging.
- Oh en Battery Low toontje, maar dat bedoel jij vast niet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door JointFillah op 16-09-2009 16:56 ]

~* Peace, Love & XTC *~

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Hallo Hier,

vr.gr.
D
Heb je niet gewoon je mail ingesteld?
En is dat niet het geluid van een binnen gekomen email?

edit: spuit 11 }:O

Tha

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-08 22:42
AjaxArena schreef op woensdag 16 september 2009 @ 00:20:
Dan voel je je zelf ook wel bestolen zeg. Heb met opzet de telefoon niet bij VF gehaald om te voorkomen dat je veeeeel te laat firmware versies krijgt, zit ik nu met een NL versie die nog altijd op 11 zit...
Ik leef met je mee, heb hetzelfde probleem.
Hallo Hier,

vr.gr.
D
Ik heb hetzelfde hier ook af en toe. Erg irritant moet ik zeggen.

Die nieuwe versie van maps werkt een stuk beter dan de oude. Alleen heeft hij sporadisch momenten dat het menu verschrikkelijk traag werkt. Het verspringen van straten is minder geworden, maar hierdoor heeft hij ook veel later door dat je eigenlijk al door een bocht bent. Als je een paar bochten kort achter elkaar moet rijden houdtie het totaal niet bij waardoor je zelf weer geen idee hebt waar je nu heen moet. Ik heb mijn oude wegenkaart weer tevoorschijn getoverd, want dit is gewoon waardeloos. Mijn N95 en N96 werkten perfect als ze eenmaal een fix hadden. Zonder A-GPS kan ik niet eens een fix krijgen :/

• liffey
  • Laatst online: 30-11-2021
Mfpower schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:17:
[...]

Ik heb het ook en ik baal er echt ENORM van. Zelfs met A-GPS gaat het niet zo goed. Buiten wel, maar in de auto lagt het ding verschrikkelijk of raakt de fix kwijt. Mijn oude N95 deed het altijd perfect in de auto. Ik heb overigens een UK versie met van oorsprong de v10 firmware. (inmiddels v11. ik wacht op 12). Ik las ergens op een ander forum dat versies waar v10 oorspronkelijk op zat allemaal dit probleem hebben. Ik weet nog niet hoe ik dit ga aanpakken - ik denk dat ik binnenkort eens naar een service point ga, maar ik weet niet wat ze daar voor me kunnen doen (nieuwe GPS antenne misschien).
Mochten ze je helpen dan hoor ik het graag.
Het lijkt mij inderdaad een software probleem. Ik kom ook van de n82, net als kleintje pils, en dit onderdeel MOET verbeteren met de 2.0 versie. :(
Ik heb ook een origineel uk toestel met software versie 10.
Inmiddels versie 12, maar daar is de gps niet mee geholpen. Ik denk niet dat het aan de gps ligt, want mijn nokia maps heeft binnen 10 seconden een fix!
Sygic heeft een beroerde fix en ook andere applicaties zijn traag. Blijkbaar werkt de a-gps niet met alle software. 8)7

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Nokia N97, en heb nu al 2x het volgende probleem meegemaakt. Als de accu leeg is, en de telefoon is uitgevallen, en ik start hem dan opnieuw op, dan is de telefoon al mijn berichten kwijt (inbox/verzonden/mail) plus ook de instellingen van de mail. Heeft iemand dit ook ervaren? Zoja, is het te verhelpen met een software update?

Edit: Voor toekomstige referentie, ik heb de firmwareversie geupdate van 10.xx naar 11.0.021.265.01 en daarmee heeft de telefoon (na opnieuw opstarten) uit zichzelf de mailinstellingen weer teruggevonden. Ik ga nog zoeken naar de berichten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 20:13 ]

Verwijderd

Nou mensen ik snap er niks van bij Nokia,
1. telefoon lade niet meer op.. ik naar nokia carecenter die hebbe hem opgestuurt..Telefoon terug laait die wel op maar herkend die de pc niet meer, ik terug en neej ook bij hun het zelfde probleem.
2. Weer opgestuurt met het probleem dat de pc hem niet herkend. Heb ik hem net terug.. en hun woude hem testen.. deed die het WEER niet...
3. heb hem nu thuis nog. Morgen weer terug.. als die hier naar niet werkt krijg ik een nieuwe N97 want naar 3 keer heb je recht op een nieuwe telefoon..

IK BAAL ben hem al meer dan 5 weken kwijt ZUCHT :(

ben de telefoon langer kwijt.. dan dat ik hem zelf in de hand gehad heb :/ :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 20:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:50:
Nou mensen ik snap er niks van bij Nokia,
1. telefoon lade niet meer op.. ik naar nokia carecenter die hebbe hem opgestuurt..Telefoon terug laait die wel op maar herkend die de pc niet meer, ik terug en neej ook bij hun het zelfde probleem.
2. Weer opgestuurt met het probleem dat de pc hem niet herkend. Heb ik hem net terug.. en hun woude hem testen.. deed die het WEER niet...
3. heb hem nu thuis nog. Morgen weer terug.. als die hier naar niet werkt krijg ik een nieuwe N97 want naar 3 keer heb je recht op een nieuwe telefoon..

IK BAAL ben hem al meer dan 5 weken kwijt ZUCHT :(

ben de telefoon langer kwijt.. dan dat ik hem zelf in de hand gehad heb :/ :/
ja pff wachten duurt lang.Over een fix heb ik niet te klagen gaat sneller dan mijn nokia n95 .

Verwijderd

Eindelijk is de update v11 voor mijn productcode ook beschikbaar (0587691).
Veel bugs opgelost, jammer genoeg nog wachten op v12 / 20.

Heb alleen nog wel een vraag, onder 'symbols' staan niet de tekens als éáàö etc etc (wordt dit verholpen in v12 of moeten die tekens anders ingevoerd worden?).

• liffey
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:02:
Eindelijk is de update v11 voor mijn productcode ook beschikbaar (0587691).
Veel bugs opgelost, jammer genoeg nog wachten op v12 / 20.

Heb alleen nog wel een vraag, onder 'symbols' staan niet de tekens als éáàö etc etc (wordt dit verholpen in v12 of moeten die tekens anders ingevoerd worden?).
Zit er wel op hoor: sym ingedrukt houden en dan op de letter drukken, snel drukken geeft vele opties per letter.

Verwijderd

liffey schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:35:
[...]

Zit er wel op hoor: sym ingedrukt houden en dan op de letter drukken, snel drukken geeft vele opties per letter.
Heb me rotgezocht. Thanks voor de tip!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:45

Mfpower

In dubio

liffey schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:20:
[...]

Mochten ze je helpen dan hoor ik het graag.
Het lijkt mij inderdaad een software probleem. Ik kom ook van de n82, net als kleintje pils, en dit onderdeel MOET verbeteren met de 2.0 versie. :(
Ik heb ook een origineel uk toestel met software versie 10.
Inmiddels versie 12, maar daar is de gps niet mee geholpen. Ik denk niet dat het aan de gps ligt, want mijn nokia maps heeft binnen 10 seconden een fix!
Sygic heeft een beroerde fix en ook andere applicaties zijn traag. Blijkbaar werkt de a-gps niet met alle software. 8)7
Nokia Maps gebruik ik eigenlijk nooit. Ik zal eens kijken of dat beter gaat in de auto. Het laggen van de gps heeft niets met agps te maken, agps is alleen voor een initiele fix handig. Ik wil idd ook sygic gebruiken. Het feit dat v11 en v12 niets verbeteren wordt ook bevestigd op het andere forum. Ik heb alleen geen zin in de malle molen van toestel opsturen etc. Er stond ooit een filmpje op youtube (maar die is verwijderd door nokia) van iemand die een koperdraadje tegen de gps antenne aanhield van onze originele v10 toestellen en de lag was meteen weg. Ik ga vrijdag eens langs een carepoint om te zien wat zij zeggen.

• Golf2vr6
Die koperdraad oplossing is te vinden op symbian-freak.com forum in de modding sectie.

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
De nieuwe opera mini 5 beta is echt een aanrader.

Een verbeterde interface en snel _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door aeroxtaxi op 17-09-2009 08:09 ]

Verwijderd

Hallo allemaal,

heeft iemand een gratis PDF reader gevonden voor de n97 want die proef versie is echt bagger....
Grtz

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:18:
Hallo allemaal,

heeft iemand een gratis PDF reader gevonden voor de n97 want die proef versie is echt bagger....
Grtz
Kijk *weg* dubieuze site eens, veel bruikbaar spul...

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 18-09-2009 11:42 ]

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Is er al iemand tegen een applicatie aangelopen waarmee meerdere "workspaces" gedefinieerd kunnen worden in het homescreen van de N97? Persoonlijk vind ik de Android methode erg charmant, gewoon naar links en rechts scrollen voor nieuwe schermen met widgets. Op de n97 kan dat wel maar het is een puur cosmetische actie om de actieve widgets te verbergen.

Het zou wel erg prettig zijn om meerdere schermen met widgets te hebben, vooral als er meer handige widgets uitkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 17-09-2009 08:51 ]

• Masis
  • Laatst online: 08-12-2020
Hallo,

Heb momenteel een N96, wat 'n ellende, is momenteel opgestuurd voor reparatie. Ik zat te kijken voor een N97, en heb er in de Mediamarkt eventjes mee gespeeld. TS is erg wennen, verder lijkt alles gewoon goed. Wel jammer dat kinetic scrollen pas in V20 komt, weer een toestel die te vroeg op de markt is gebracht.

Zijn er toevallig mensen die ook de N96 hebben, en die kunnen zeggen of de N97 echt een verbetering is? Vind hem nou nog wel wat aan de dure kant, ik denk ook dat ik wacht tot V20 uit is.

Alvast bedankt!

• XstarzZ
  • Laatst online: 09-10-2022
hey iedereen,
ik heb een redelijk moelijk vraag en ik hoop dat iemand hier me ermee kan helpen.
ik heb dus een belgische witte n97 met dus bijhoorend azerty bordje.
nu was ik het dus zat om te wachten op de firmware 12....
en zonder verder nadenken had ik dus men producktcode verandert naar benulux.
nu zit ik dus met firmware 12... maar die staat dus ingestelt op een qwerty bordje.
dus heb ik nu mijn produckcode verandert naar wat ze was, maar zegt hij dat ik al de nieuwste beschik maar hij zegt niet voor opnieuw te kunnen instaleren aangezien die nog niet beschikbaar is.
dus mijn vraag aan jullie, bestaat er een mogelijkheid om mijn azerty softwarematig terug te krijtwargen nu?
software downgraden is naar mijn onderzoek niet mogelijk.
en naar een care point gaan is lastig voor mij omdat ik niet zeker weet of ze gaan lastig doen ivm produckcode veranderen.
ik had al gedacht van wachten tot de 12. uit is voor belgie en dan kan ik die instaleren, maar weet iemand hoe lang dit nog gaat duren? want nu is het enorm lastig typen op de n97.
eeuwige dankbaarheid bij diegene die me kan helpen!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb de NL versie van de N97 en zit op FW11.

Naast Nederlands en Engels zou ik ook de Turkse taal willen hebben.

Ik weet niet naar welke product code ik de N97 moet veranderen, zodat ik ook Turks als taal krijg.

Wie van jullie heeft de talen Engels, Nederlands en Turks in z'n N97 en kan me zijn of haar product code even geven? Dan kijk ik wel of daar intussen FW12 voor beschikbaar is.

Bij de N95 was het de EURO2 code, maar misschien zit Turks ook al in de Benelux code.

Edit:
0579050: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW Black en 0570817: RM-505_EMEA_EURO_QW1 Black beschikken allebei over FW12. Weet iemand welke talen er bij deze product codes horen?

[ Voor 15% gewijzigd door Sansar op 17-09-2009 11:48 ]

Verwijderd

aeroxtaxi schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:07:
De nieuwe opera mini 5 beta is echt een aanrader.

Een verbeterde interface en snel _/-\o_
Inderdaad een hele fijne browser voor zover ik hem nu uitgeprobeerd heb! Ik krijg alleen met geen mogelijkheid die drie shortcuts op je beginscherm veranderd. Als je je vinger er op houdt dat zie je wel clear en edit maar kan dit niet selecteren. Iemand een idee?

• TheFes
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:08:
[...]

Inderdaad een hele fijne browser voor zover ik hem nu uitgeprobeerd heb! Ik krijg alleen met geen mogelijkheid die drie shortcuts op je beginscherm veranderd. Als je je vinger er op houdt dat zie je wel clear en edit maar kan dit niet selecteren. Iemand een idee?
Ik weet niet wat er bij jou anders is dan, maar bij mij kan ik dan gewoon de shortcut veranderen.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
Masis schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:27:
Hallo,

Heb momenteel een N96, wat 'n ellende, is momenteel opgestuurd voor reparatie. Ik zat te kijken voor een N97, en heb er in de Mediamarkt eventjes mee gespeeld. TS is erg wennen, verder lijkt alles gewoon goed. Wel jammer dat kinetic scrollen pas in V20 komt, weer een toestel die te vroeg op de markt is gebracht.

Zijn er toevallig mensen die ook de N96 hebben, en die kunnen zeggen of de N97 echt een verbetering is? Vind hem nou nog wel wat aan de dure kant, ik denk ook dat ik wacht tot V20 uit is.

Alvast bedankt!
Ik heb de N96 en de N97. Ik vind de N96 zo`n rot toestel nu, want ik heb geregeld vastlopers. Het is zo erg, dat ik de batterij van mijn N96 eruit moet halen. Het opstarten duurt ellelang van mijn N96. Ik heb tot nu toe van de N97 nog nergens geen last van gehad. Alles start snel op, geen vastlopers en navigatie werkt perfect. Ik heb mijn N97 vanaf 21-07-2009.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Double post, sorry, wilde editten

[ Voor 93% gewijzigd door Sansar op 17-09-2009 11:48 ]

• Xmasjos
XstarzZ schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:48:
hey iedereen,
ik heb een redelijk moelijk vraag en ik hoop dat iemand hier me ermee kan helpen.
ik heb dus een belgische witte n97 met dus bijhoorend azerty bordje.
nu was ik het dus zat om te wachten op de firmware 12....
en zonder verder nadenken had ik dus men producktcode verandert naar benulux.
nu zit ik dus met firmware 12... maar die staat dus ingestelt op een qwerty bordje.
dus heb ik nu mijn produckcode verandert naar wat ze was, maar zegt hij dat ik al de nieuwste beschik maar hij zegt niet voor opnieuw te kunnen instaleren aangezien die nog niet beschikbaar is.
dus mijn vraag aan jullie, bestaat er een mogelijkheid om mijn azerty softwarematig terug te krijtwargen nu?
software downgraden is naar mijn onderzoek niet mogelijk.
en naar een care point gaan is lastig voor mij omdat ik niet zeker weet of ze gaan lastig doen ivm produckcode veranderen.
ik had al gedacht van wachten tot de 12. uit is voor belgie en dan kan ik die instaleren, maar weet iemand hoe lang dit nog gaat duren? want nu is het enorm lastig typen op de n97.
eeuwige dankbaarheid bij diegene die me kan helpen!
Ik heb 2 oplossingen:
- Wachten tot er een nieuwere versie voor België uitkomt en dan hopen dat ie het gaat doen;
- Leren typen op een GEWOON (amerikaans) toetsenbord! ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Xmasjos op 17-09-2009 11:49 ]

• XstarzZ
  • Laatst online: 09-10-2022
Xmasjos schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:48:
[...]

Ik heb 2 oplossingen:
- Wachten tot er een nieuwere versie voor België uitkomt en dan hopen dat ie het gaat doen;
- Leren typen op een GEWOON (amerikaans) toetsenbord! ;)
ja als de belgische versie uitkomt gaat hij het weer normaal doen.
maar wanneer is dit dan ong?

ja op een qwerty typen is geen probleem maar omdat men tekens nu verkeerd staan ook is het een beetje lastig

maar bestaat er geen andere oplossing om dit softwarematig te veranderen dan?

[ Voor 7% gewijzigd door XstarzZ op 17-09-2009 11:57 ]

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:59

NetAmp

"for indoor use only"

denan schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:41:
[...]
add:
Als ik mijn n97 via usb aansluit verdwijnen alle widgets van mijn hoofdscherm en moet ik ze handmatig toevoegen of de telefoon herstarten. Ik neem aan dat dit komt doordat ze op het massageheugen staan.. vies bugje?
Zelfde hier... Als ik hem als "Massa Opslag" had aangesloten, kan hij (na loskoppelen) niet meer bij het massageheugen (E:). Open ik bijv. mijn Berichten scherm, dan geeft hij ook een melding in de zin van "Geen toegang tot E:, nu wordt C: gebruikt voor berichten opslag" 8)7
Waarna ik in de Inbox, berichten (sms'jes) zie staan die op C: waren opgeslagen, en moet ik de opslaglocatie handmatig weer terugveranderen naar E: :/

* NetAmp kijkt al uit naar software V2 in oktober...

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 22:24
XstarzZ schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:53:
[...]

ja als de belgische versie uitkomt gaat hij het weer normaal doen.
maar wanneer is dit dan ong?

ja op een qwerty typen is geen probleem maar omdat men tekens nu verkeerd staan ook is het een beetje lastig

maar bestaat er geen andere oplossing om dit softwarematig te veranderen dan?
Op internet een qwerty keypad bestellen. Is heel makkelijk te vervangen namelijk.

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Kalua schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:19:
[...]

Op internet een qwerty keypad bestellen. Is heel makkelijk te vervangen namelijk.
Of met Phoenix het juiste softwarepakket laden (zie N79-topic voor uitleg over Phoenix)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Verwijderd

Tha schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:16:
[...]

Heb je niet gewoon je mail ingesteld?
En is dat niet het geluid van een binnen gekomen email?

edit: spuit 11 }:O
Klopt inderdaad, bleek 1 van de emailadressen te staan die stond op continu syncen, nu snapte ik ook waarom die internetverbinding continu open bleef staan. _O-

thanx voor de replies hier _/-\o_
Pagina: 1 ... 32 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.