Nokia N97 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste
Acties:
  • 389.483 views

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Geen last van, bij mij is het de deblokkeertoets aan de zijkant die een beetje tikt.

Hum, editje, lees ik net dat het bij jou over is als je de foon openklapt.... raar.
Dat heb ik namelijk dus niet bij die toets.

Editje nog een keer; de proef op de som leert mij dat het een van de messing lagertjes is die er voor zorgen dat ie soepel open kan.
Is heel normaal en ik heb er ook geen last van.
Om nog maar eens te zeggen: "goh, een hele prettige telefoon!"

[ Voor 69% gewijzigd door dragunova op 03-09-2009 21:06 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
Dat is waarschijnlijk je klapmechanisme, ik hoor het ook.

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 09:43
Dit is het meganisme waarop een paar specs op zijn geschreven. Bij mij is dat ook het geval alhoewel ik niet echt schud met mijn foon ;).

Verwijderd

Flexmaster schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:11:
Dit is het meganisme waarop een paar specs op zijn geschreven. Bij mij is dat ook het geval alhoewel ik niet echt schud met mijn foon ;).
Ja ok, maar wel ERG vervelend! P.S zou het niet dat "snoertje" zijn, wat in een soort krul loopt van onder naar boven???

Ik erger me dood aan dat getikker opeens! Het is net alsof er iets los is gerammeld.......!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
In blijvende afwachting van mijn N97 heb ik de vraag of de oorspronkelijke mail app die op de N97 stond inmiddels is vervangen door de volgens de verhalen betere versie van die van de 5800 (en E75?) ?

Beetje zonde als ik straks aan de slag ga met mail en dan weer een nieuwere, betere app moet gaan installeren/downloaden..

Verwijderd

kalua85 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:30:
[...]

Een NSP kan ook geen firmware downgraden, bij nokia toestellen zit een beveiliging ingebouwd die dat onmogelijk maakt.
onzin... Je kan met de juiste appz elke firmware versie installeren op je telefoon die je zelf wilt. Hetzelfde als dat je vista op je pc installeert maar toch weer terug wilt naar xp.

Dit gaat echter niet middels pc suite of ota.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:49:
[...]

Ja ok, maar wel ERG vervelend! P.S zou het niet dat "snoertje" zijn, wat in een soort krul loopt van onder naar boven???

Ik erger me dood aan dat getikker opeens! Het is net alsof er iets los is gerammeld.......!
Dit is niet het snoertje maar inderdaad zoals eerder gezegd dat plastic ding met de specs er op, die open onder spanning staat en dicht niet. Snap niet waar je je druk om maakt want dat rammelen doet 'ie al vanaf het begin hoor.

Verwijderd

polo306 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:23:
De nieuwe 3.1 nokia maps heb ik net gedownload.ff geprobeerd en toen zag ik iets snel voorbij komen over een proefperiode ofzoiets.weet iemand wat dit nou was??
Erg leuk maar ik wil geen geld dokken voor de nokia maps.iemand??
Ja, laat nokia maps voor wat het is en installeer sygic, garmin of ndrive... Of alledrie als je niet kan kiezen :D

• Tiemen19
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 07:37
Heb de N97 nu 2 weken en ben er zeer over te spreken! Heb Seinheiser in ear dopjes gekocht en die werken perfect. Helemaal als ik wat extra bas instel Maakt dat je het geluid erg hard wil zetten want het klinkt zo onwijs goed! Gelukkig kan ik me inhouden en zijn mijn oren me liever :p Gebruik verder ProfiMail voor mijn mail, heb er 3 adressen instaan en het werkt perfect, meestal is de mail 3 seconden later binnen op mijn telefoon als op de PC. Acceptabel :) Verder gravity voor twitter en twitpic, vooral dat laatste werkt echt fijn. Het is ook een homescreen app dus alle nieuwe tweets komen gewoon op je homescreen. Verder heb ik (gelukkig) een onbeperkt internet abonnement bij Vodafone, wat is jullie data verbruik op dit moment gemiddeld per maand? Na 2 weken heb ik er toch echt 70 MB doorheen gejast!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Zo, bij deze maar eens een nokia N97 in huis gehaald. Alleereest moet ik zeggen dat het een mooi toestel is! :) Alleen erger ik me kapot aan het vodafone mail widget ding... Ik heb namelijk HI, en krijg deze niet weg :S (ook niet na un-branden) en google is mijn beste vriend helaas niet... Iemand met de gouden tip? :D

Verwijderd

Als je een hard reset doet, schrijft de Ovi store op je tel je dan automatisch uit? Dus dat je dan opnieuw moet inloggen? Dit omdat het toestel even bij iemand heb liggen en geen zin in onkosten.

Heb het account al terminated via de online store. Dus dan kan die persoon er niets meer mee toch, mocht hij niet automatisch uitloggen bij een reset?! Dit omdat ik het account online al gesloopt heb?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze wil ik even een bericht plaatsen voor mensen die van plan zijn een N97 aan te schaffen maar door een aantal niet nader te noemen personen in dit topic op een verkeerd been gezet worden.

Ik heb al zo'n 15 jaar mobiele telefoons en heb een jaar of wat geleden eenmaal de fout gemaakt niet voor een Nokia maar voor een Samsung te kiezen. Deze Samsung heb ik na een week gebruiken teruggebracht en omgeruild voor de ik meen destijds Nokia 6260. Mijn eerste telefoon was een Panasonic en buiten die ene week een Samsung heb ik alleen maar Nokia's gehad. Heb nu na de N95 de N97 en ik weet nu al zeker dat mijn volgende telefoon ook weer een Nokia wordt. Ik zal eerlijk bekennen dat ik na de N-95 getwijfeld heb om een overstap te wagen naar de Iphone maar na een week met dat ding gespeeld te hebben was ik er van overtuigd dat de Iphone gemaakt is als gadget, als hebbeding voor de jeugd.

Nu de N-97... Ik lees hier regelmatig berichten van mensen die na 1 keer iets proberen wat niet gelukt is hier maar meteen een bericht neerplempen in de trent van "wat een waardeloos ding, hij doet niet wat ik wil...!" Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat 95% van die mensen de handleiding nog net zo netjes in de doos hebben zitten als dat deze zat toen ze hem uitpakten...

Traag? Welnee, de telefoon is gewoon snel voor de hardware die er in zit... Applicaties openen kost soms tijd maar dat is op je nieuwste laptop ook zo... Browsers die crashen? Ach, als je een hele grote site met veel grafische zooi, javascript, flash etc gaat openen op je mobieltje kan dat wel eens fout gaan ja... Maar is de N97 daardoor een waardeloos toestel? Dacht het niet.

"Wat een &*%zooi... Ik heb nog steeds geen nieuwe firmware!" Uhm, open je ogen, kijk eens op internet, google eens wat... Kan je dan nog niets vinden, geef dan je provider of jezelf de schuld maar niet je N97.

"Ik krijg geen email op mijn telefoon...." Snap niet wat die mensen niet goed doen want ik heb hier de laatste versie van Nokia Messaging draaien die mij keurig netjes laat weten wanneer ik op 1 van de 5 opgegeven emailadressen een mailtje ontvang. Zowel IMAP als POP-3.

Het zou te gek zijn als ik op alle klachten mijn zegje ga doen maar ik wil zo alleen maar even laten weten dat de N97 een prima toestel is. Voorzien van alle gemakken die je je op dit moment op het gebied van mobiele telefonie maar kan wensen.

Het enige puntje van kritiek wat ik op de N97 heb is dat het hardware gedeelte betreffende de camera op de N95 beter was en daarmee ook de beeldresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:58:
Ik ben zeer tevreden met mijn Nokia N97! Ik heb nogsteeds V11....nogwat.
Alles draait soepel qua menu en apps, maar ik ben erachter gekomen, dat als ik mijn N97 heen en weer schuddel, dat ik een getikker hoor, in de phone!!

Wat is DIT nouweer???
En....als ik het beeldscherm openklap, is het over!!

Heb iemand er ook last van???

Groetjes!
Heb je er een extra geheugenkaart inzitten? Die had ik niet en bij mij rammelde 'dat mechanisme' (dus waar je de geheugenkaart in stopt). Ik heb er nu een oude 64MB :P geheugenkaart inzitten, maar daardoor rammelt hij niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, heb mn n97 via vodafone gekocht en er zat dus standaard vodafone live op, maat van me heeft de nieuwe firmware erop gezet versie 12 dus, echter nu is vodafone live weg, weet iemand hoe je dit weer erop krijgt, als ik de instellingen opvraag via een sms, dan krijg ik terug: helaas, toestel word niet ondersteund?!

normaal kijk ik via vodafone live mobiel tv, wat nu dus niet meer gaat.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:01:
Bij deze wil ik even een bericht plaatsen voor mensen die van plan zijn een N97 aan te schaffen maar door een aantal niet nader te noemen personen in dit topic op een verkeerd been gezet worden.

KNIP!
Geheel mee eens

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 15:51
friendlyfiend schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:29:
[...]

Moet nog zien hoor, dat ie dit jaar uitkomt.

Ik heb ook van december vorig jaar tot juli dit jaar de ene datum na de andere voorbij horen komen over de N97.

Als ik eerlijk ben denk ik lente volgend jaar.

Dan hebben we de N97 ook al weer bijna een jaar. :X Tijd voor wat nieuws :D

PS: en het hele grote verschil met nu is, dat ik nu de N97 heb (waar ik nog niet mee uitgespeeld ben). En toen al 2.5 jaar de N95. Daar raak je op uitgekeken. Dus ik hou het wel een jaartje vol. (waar hebben we het eigenlijk over... ;) )
ahum, lente volgend jaar:
http://shop.nokia.nl/noki...reserveer-n900-in-de-shop

volgende maand ;)

we mogen dus nogg een maandje onze n97 als vlaggenschip zien.... daarna is ie vlaggenschip af :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 04-09-2009 10:12 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
No wat ouder nieuws wat ik hier niet voorbij heb zien komen, maar waar sommige misschien in geïnteresseerd zijn:

Nokia heeft vandaag op Nokia World de Nokia N97 mini aangekondigd. Dit toestel bouwt voort op het succesvolle design van de Nokia N97, maar dan in een kleiner formaat en voor een zachtere prijs.
Nokia World is vandaag van start gegaan en dat betekent heel wat nieuwe producten van Nokia. Een van deze producten is de vandaag aangekondigde Nokia N97 mini. Dit toestel was al veelvuldig uitgelekt en zelfs gepreviewd, maar nu is het ook echt officieel. De Nokia N97 mini draagt de naam en het design van de succesvolle Nokia N97, maar is wat kleiner en zal wat lager geprijsd op de markt belanden. Het toestel moet namelijk rond oktober 2009 in de winkels te vinden zijn voor een adviesprijs van €450.

De Nokia N97 mini beschikt onder andere over een 3,2 inch touchscreen dat opklapt als je het toestel openschuift, waardoor je het qwerty-toetsenbord onthult. Met zijn 113x52,5x14,2 millimeter is de mini redelijk klein voor een smartphone en net wat kleiner dan de N97, terwijl hij maar weinig functionaliteit inlevert. Het toestel mist de navigatietoets van de N97 en zal slechts 8GB geheugen ingebouwd hebben. Verder heeft hij net als de N97 een 5-megapixelcamera, GPS-ontvanger, Wi-Fi- en HSDPA-ondersteuning en een 3,5 millimeter jackplug. Het toestel zal draaien op Symbian S60 5th Edition, met verschillende extra's zoals Nokia's Ovi Store en Ovi Maps. Ook heeft het toestel een geüpdatete versie van S60 met onder andere flickscrolling, iets wat lange tijd ontbrak in S60 5th edition. De volledige specificaties van de Nokia N97 Mini kun je hieronder in de pdf terugvinden.

http://www.allaboutphones...0All%20About%20Phones.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Golf2vr6 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:10:
[...]

volgende maand ;)

we mogen dus nogg een maandje onze n97 als vlaggenschip zien.... daarna is ie vlaggenschip af :'(
Ik vind het helemaal niet erg dat ik die N900 niet heb. Er is nu nog ontzettend weinig software voor. het duurt weer een tijdje voordat alle apps die je altijd gebruikt ook beschikbaar komen voor Maemo. Nee, ik wacht nog wel ff een jaartje of wat :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Net zoals er mensen zijn die snel klagen, zijn er ook mensen zoals jij die soms blind zijn voor de feiten.(je geeft zelf al aan bijna altijd een Nokia te hebben gehad, dus hoe objectief kun je zijn!!!)

Het toestel werkt gewoon niet optimaal. Daarnaast wil een consument een toestel aanschaffen dat het gewoon normaal doet. Dus niet voor elk klein dingetje eerst het internet helemaal omspitten om het antwoord te vinden. Helaas is dat tot nu toe bij de N97 vaak wel het geval.

Traag is die wel. Snel voor de hardware die erin zit? Ja dat wel, maar dat neemt niet weg dat het toestel langzaam is voor de technologie van deze tijd. Met de nieuwe firmware lijkt dat enigzins wel opgelost te worden. Goed nieuws, maar neemt niet weg dat de hardware een stuk beter kon.

Browser crashen! Toestel dat gemaakt is om dag en nacht online te zijn en toch nog vaak crasht. :s Lijkt mij dat dat niet de bedoeling is.....

Enige minpuntje hardware gedeelte camera? Wat dacht je van een super groot minpunt, namelijk de krassen op de lens!!!!

Al met al zijn er veel voor- en nadelen aan dit toestel. Juist in dit soort forums hebben de mensen de gelegenheid om de goede en zwakke punten te benoemen. De rest kan dan goed afwegen om het toestel wel of niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Inderdaad. Overall is het een fijn toestel maar Nokia heeft echt wat keuzes gemaakt die bij mij grote vraagtekens boven mijn hoofd zetten.

Ze willen concurreren met alle nieuwe toestellen van de concurrenten maar de nieuwe toestellen van hun concurrenten hebben meestal allemaal een 600Mhz processor en daarnaast nog een GPU. Terwijl de N97 het zonder GPU moet doen en met een 400Mhz processor.

Het komt er uiteindelijk op neer dat -op dit moment- mijn N97 langzamer aanvoelt dan mijn N82 die wél een GPU aan boord heeft. Het is nog te vroeg om daar conclusies over te trekken gezien ze nog druk bezig zijn met nieuwe firmware.

En dan dat telefoongeheugen... dat vind ik echt één van de vreemde keuzes ooit. Waarom geef je een toestel in hemelsnaam zo weinig geheugen als je weet dat het toestel er voor is gemaakt om mee te multitasken, dit vind ik nog wel het grootste bezwaar.

Nee, ik ben wel blij met mijn telefoon maar het voelt echt aan als een product dat Nokia zo snel mogelijk heeft willen produceren met de gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

monaldo schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:24:
[...]

Net zoals er mensen zijn die snel klagen, zijn er ook mensen zoals jij die soms blind zijn voor de feiten.(je geeft zelf al aan bijna altijd een Nokia te hebben gehad, dus hoe objectief kun je zijn!!!)

Het toestel werkt gewoon niet optimaal. Daarnaast wil een consument een toestel aanschaffen dat het gewoon normaal doet. Dus niet voor elk klein dingetje eerst het internet helemaal omspitten om het antwoord te vinden. Helaas is dat tot nu toe bij de N97 vaak wel het geval.

Traag is die wel. Snel voor de hardware die erin zit? Ja dat wel, maar dat neemt niet weg dat het toestel langzaam is voor de technologie van deze tijd. Met de nieuwe firmware lijkt dat enigzins wel opgelost te worden. Goed nieuws, maar neemt niet weg dat de hardware een stuk beter kon.

Browser crashen! Toestel dat gemaakt is om dag en nacht online te zijn en toch nog vaak crasht. :s Lijkt mij dat dat niet de bedoeling is.....

Enige minpuntje hardware gedeelte camera? Wat dacht je van een super groot minpunt, namelijk de krassen op de lens!!!!

Al met al zijn er veel voor- en nadelen aan dit toestel. Juist in dit soort forums hebben de mensen de gelegenheid om de goede en zwakke punten te benoemen. De rest kan dan goed afwegen om het toestel wel of niet aan te schaffen.
Mijn n97 doet het gewoon (it just works)
Het aanraakbeeldscherm is prima.
Mijn n97 is snel(ler dan de n73) genoeg, mensen in mijn omgeving, ook iphonegebruikers beamen dit
Mijn browser is stabiel.
Ik hou mij toestel redelijk schoon, en de lens is nog in goede staat. Wel stop ik het toestel in mijn broekzak.
Er zijn genoeg leuke applicaties.
Ik luister met veel plezier naar muziek via een oortelefoontje, dit wordt helder en zuiver afgespeeld.

Heel graag zou ik de nieuwe firmware willen installeren, want ik heb begrepen dat daar kinetic scrolling in zit 8)

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 09:43
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:56:
Vraagje, heb mn n97 via vodafone gekocht en er zat dus standaard vodafone live op, maat van me heeft de nieuwe firmware erop gezet versie 12 dus, echter nu is vodafone live weg, weet iemand hoe je dit weer erop krijgt, als ik de instellingen opvraag via een sms, dan krijg ik terug: helaas, toestel word niet ondersteund?!

Dit is makkelijk te vinden door op de vodafone site de instellingen op te zoeken voor vodafone live ;).

Hier even voor je opgezocht klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 08:42

JointFillah

Techno Addict

BastiaanN schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:43:
[...]

Nee, ik ben wel blij met mijn telefoon maar het voelt echt aan als een product dat Nokia zo snel mogelijk heeft willen produceren met de gevolgen van dien.
Ik kan me vinden in de kritieken. Het is duidelijk dat Nokia te lang heeft gedaan over het bouwen van de hardware (waardoor het qua performance net een stap achter loopt op de concurrentie (uit korea)). Toen de hardware eenmaal af was, moesten ze volgens mij het toestel wel snel op de markt zetten (zonder fatsoenlijke firmware).

Helaas is dit niet uniek voor Nokia, maar komt voor bij vele telefoonproducenten.

Dit is mijn eerste Nokia en ik ben gewoon blij dat ik uberhaupt de mogelijkheid heb om nieuwe firmware te installeren met nieuwe/verbeterde functies. Dat was bij al mijn vorige telefoons onmogelijk (technisch onmogelijk of er werden gewoon geen firmware updates gemaakt).

Het ding heeft nog wat glitches (maar daar word aan gewerkt door nokia) en Symbian opzichzelf is (voor mensen die nokia niet gewend zijn) af en toe een beproeving, maar overall is dit een goeie telefoon. Zeker de buildquality vind ik stukken beter dan bijvoorbeeld de HTC's (die ik in handen heb gehad).

En tja zelfs iPhones exploderen tegenwoordig, dus welke telefoon is nou echt 100% goed (hardware, firmware, software)?

Feit is dat we het allemaal pikken :P Ik heb zelfs bijna 2 jaar vrijwillig rondgelopen met een Motorola v3i ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JointFillah op 04-09-2009 11:59 ]

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

volgende maand ;)

Het lijkt me sterk dat ie er al zo snel is.. Maar wel een beetje suf. Daarmee zeggen ze eigenlijk per definitie al dat dat ging gewoon niet goed is, en ze daarom iets heel anders gaan proberen met de N900. Fijn voor de mensen die een 2-jarig abonnement er bij hebben afgesloten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
dragunova schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:45:
[...]
Heel graag zou ik de nieuwe firmware willen installeren, want ik heb begrepen dat daar kinetic scrolling in zit 8)
Das v20 en niet V12. die komt pas in oktober ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:15:
[...]

Het lijkt me sterk dat ie er al zo snel is.. Maar wel een beetje suf. Daarmee zeggen ze eigenlijk per definitie al dat dat ging gewoon niet goed is, en ze daarom iets heel anders gaan proberen met de N900. Fijn voor de mensen die een 2-jarig abonnement er bij hebben afgesloten 8)7
Ik heb een 2jarig abonnement, ik moet even afwachten hoe de N900 gaat presteren. Ondanks de bugs en dergelijke ben ik nog altijd tevreden met het toestel. Ik zit vol verwachting uit te kijken naar V20, kinetic scrolling 'door het hele toestel' is m.i. al een hele verbetering.

Ik ben momenteel niet in staat om het uit te zoeken, maar zijn er al Nederlandse widgets beschikbaar die ik op de homescreen kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:32
[...]

Inderdaad. Overall is het een fijn toestel maar Nokia heeft echt wat keuzes gemaakt die bij mij grote vraagtekens boven mijn hoofd zetten.

Ze willen concurreren met alle nieuwe toestellen van de concurrenten maar de nieuwe toestellen van hun concurrenten hebben meestal allemaal een 600Mhz processor en daarnaast nog een GPU. Terwijl de N97 het zonder GPU moet doen en met een 400Mhz processor.

Het komt er uiteindelijk op neer dat -op dit moment- mijn N97 langzamer aanvoelt dan mijn N82 die wél een GPU aan boord heeft. Het is nog te vroeg om daar conclusies over te trekken gezien ze nog druk bezig zijn met nieuwe firmware.

En dan dat telefoongeheugen... dat vind ik echt één van de vreemde keuzes ooit. Waarom geef je een toestel in hemelsnaam zo weinig geheugen als je weet dat het toestel er voor is gemaakt om mee te multitasken, dit vind ik nog wel het grootste bezwaar.

Symbian en om precies te zijn S60 doet niks met de GPU voor het renderen van het menu, opstarten van apps en andere OS-gerelateerde handelingen. Bepaalde applicaties maken gebruik van de GPU (denk bijv. aan coreplayer, de homebrew apps om Quake te draaien en andere OPENGL gerelateerde apps). De snelheid van het menu heeft niks te maken met de GPU, die wordt niet ingezet voor het OS.

Nu zal je zeggen waarom is de Samsung Omnia HD/i8910 HD sneller ? want die heeft wel een GPU. Die gebruikt een nieuwere snellere variant van de ARM chipset die bovendien ook nog hoger klokt is (600mhz t.o.v van de 400mhz op de N97)

Ik vind de keuze van 128mb RAM meer een probleem (Ik loop geregeld tegen automatisch gesloten apps aan) aangezien de multitasking er op achter uitgaat t.o.v. S60 3rd edition. De N95-8GB had bijv ook 128mb ram maar 3rd edition gebruikt minder ram dan 5th edition. Op de N95-8Gb had je nog rond de 90mb vrij na een fresh start. Daar kon je aardig op multitasken. Op de N97 heb ik nu rond de 40mb vrij na een fresh start maar dat loopt snel af als je meerdere apps open hebt en ook gaat browsen. Dit heeft ook te maken met het widget-homescreen, de 5800XM heeft bijv meer free ram ondanks dat die ook 5th edition draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat wij een van de weinige zijn die dit probleem hebben, want ik heb het eerder al gepost en nog geen oplossing gezien.
Saninl schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:17:
[...]

Even iets meer informatie.

Ik heb de Hyves applicatie gedownload via de goede weg die meerdere Tweakers hebben gevolgd. Ik heb hem geinstalleerd via een .sis bestand. De installatie ging goed enzovoorts.

Als ik de Hyves applicatie opstart, gaat alles goed. Er komt een 'loading' tekentje rechtsbovenin het grote scherm met groot 'Hyves; erin. En linksbovenin komt het 3,5G tekentje. Dan na een 10tal seconden komt er te staan:

Het programma wordt afgesloten vanwege een interne fout.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Dit lijkt op een warez-request, en dat willen we hier niet zien.

[ Voor 71% gewijzigd door RoD op 04-09-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flexmaster schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:47:
[...]

Dit is makkelijk te vinden door op de vodafone site de instellingen op te zoeken voor vodafone live ;).

Hier even voor je opgezocht klikkerdeklik
Thnx voor de moeite, heb het gisteren nacht geprobeerd, maar geen succes, zal het nog eens proberen met die maat van me, is wat meer thuis met dit soort zaken, ben echt een leek wat dat betreft ;)
Zou ik niet gewoon de klantenservice kunnen bellen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
[...]

volgende maand ;)

;) zelfbescherming he? Valt het altijd mee. Gewoon zeggen, duurt nog 6 maanden, en dan plots gaat zoiets snel en is ie er volgende maand al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Iemand positieve ervaringen met het converten van mkv naar mp4?
Ik gebruik zelf namelijk Ultra MP4 converter met de volgende settings:
Video Quality: High
Codec: Mpeg4
Resolution 640x352
Aspect Ratio: Auto
Audio Quality 160kbps
Audio Codec: mpeg4aac
Sample Rate 44100hz

Krijg alleen iedere keer de melding dat de mp4 niet afgespeelt kan worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 08:25

Saninl

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:00:
Het lijkt er op dat wij een van de weinige zijn die dit probleem hebben, want ik heb het eerder al gepost en nog geen oplossing gezien.

[...]
Hmm, das toch gek dat wij alleen dat probleem hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumbly
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-03-2024
Is het hier iemand gelukt om een podcast te downloaden (en te luisteren)? Ik kan wel een link toevoegen, en dan zien dat er een nieuwe podcast klaar staat on te downloaden, maar de download stopt na een paar seconden en ik heb geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:56:

Dit zou ik dus ook graag willen weten. Ik wil ook mobiel tv kijken via vodafone, maar nadat ik mijn firmware via NSS heb geüpdate kan ik dit nergens meer terug vinden. internet sms'en naar 1300 geeft als resultaat dat mijn telefoon niet wordt ondersteund....

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Laatst online: 20-09-2023
Techno Overlord schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:12:
[...]

Dit zou ik dus ook graag willen weten. Ik wil ook mobiel tv kijken via vodafone, maar nadat ik mijn firmware via NSS heb geüpdate kan ik dit nergens meer terug vinden. internet sms'en naar 1300 geeft als resultaat dat mijn telefoon niet wordt ondersteund....
Dat komt omdat het via je productcode wordt gecheckt. Ze zien dat die code niet één van vodafone is, dus dan doen ze dat natuurlijk niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Xmasjos schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:04:
[...]

Dat komt omdat het via je productcode wordt gecheckt. Ze zien dat die code niet één van vodafone is, dus dan doen ze dat natuurlijk niet :p
:?

Dat verzin je net zelf ben ik bang. Ik heb vodafone abo met branded-free n97. Dus geen vodafone productcode. Volgens jou kan ik dus geen vodafone live meer gebruiken omdat ik geen vodafone toestel (productcode) heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Golf2vr6 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:18:
[...]

:?

Dat verzin je net zelf ben ik bang. Ik heb vodafone abo met branded-free n97. Dus geen vodafone productcode. Volgens jou kan ik dus geen vodafone live meer gebruiken omdat ik geen vodafone toestel (productcode) heb.
Lijkt me niet, want dat heb ik nl ook eerder gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
waarom kon dat eerst wel dan. Ik heb de orginele productcode van mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Mfpower schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:41:
[...]

wat bij mij helpt (als je veel surft) is regelmatig de cache van de browser leeggooien. Die kan alleen maar op c: (volgens mij) maar heeft bij mij zeker 15MB opgeleverd!
[/quot
Is dit niet in te stellen dat dit automatisch gebeurd?
Ik heb het net ook gedaan dat gaat wel snel als je even het internet op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:04:
[...]

Echt niet, je hebt waarschijnlijk de vodafone proxy uit staan, als je die er weer inzet dan kun je wel weer tv kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al zo'n 15 jaar mobiele telefoons en heb een jaar of wat geleden eenmaal de fout gemaakt niet voor een Nokia maar voor een Samsung te kiezen. Deze Samsung heb ik na een week gebruiken teruggebracht en omgeruild voor de ik meen destijds Nokia 6260. Mijn eerste telefoon was een Panasonic en buiten die ene week een Samsung heb ik alleen maar Nokia's gehad. Heb nu na de N95 de N97 en ik weet nu al zeker dat mijn volgende telefoon ook weer een Nokia wordt. Ik zal eerlijk bekennen dat ik na de N-95 getwijfeld heb om een overstap te wagen naar de Iphone maar na een week met dat ding gespeeld te hebben was ik er van overtuigd dat de Iphone gemaakt is als gadget, als hebbeding voor de jeugd.

Nu de N-97... Ik lees hier regelmatig berichten van mensen die na 1 keer iets proberen wat niet gelukt is hier maar meteen een bericht neerplempen in de trent van "wat een waardeloos ding, hij doet niet wat ik wil...!" Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat 95% van die mensen de handleiding nog net zo netjes in de doos hebben zitten als dat deze zat toen ze hem uitpakten...

Traag? Welnee, de telefoon is gewoon snel voor de hardware die er in zit... Applicaties openen kost soms tijd maar dat is op je nieuwste laptop ook zo... Browsers die crashen? Ach, als je een hele grote site met veel grafische zooi, javascript, flash etc gaat openen op je mobieltje kan dat wel eens fout gaan ja... Maar is de N97 daardoor een waardeloos toestel? Dacht het niet.

"Wat een &*%zooi... Ik heb nog steeds geen nieuwe firmware!" Uhm, open je ogen, kijk eens op internet, google eens wat... Kan je dan nog niets vinden, geef dan je provider of jezelf de schuld maar niet je N97.

"Ik krijg geen email op mijn telefoon...." Snap niet wat die mensen niet goed doen want ik heb hier de laatste versie van Nokia Messaging draaien die mij keurig netjes laat weten wanneer ik op 1 van de 5 opgegeven emailadressen een mailtje ontvang. Zowel IMAP als POP-3.

Het zou te gek zijn als ik op alle klachten mijn zegje ga doen maar ik wil zo alleen maar even laten weten dat de N97 een prima toestel is. Voorzien van alle gemakken die je je op dit moment op het gebied van mobiele telefonie maar kan wensen.

Het enige puntje van kritiek wat ik op de N97 heb is dat het hardware gedeelte betreffende de camera op de N95 beter was en daarmee ook de beeldresultaten.
Ik ben het helemaal met je eens ik ben zeer tevreden over de N97.Daarvoor had ik een N96 dit toestel was verre van goed zelfs met de laatste software was het nog niet goed. Maar de N97 is een mooi aparraat en als direct de nieuwe firmware (oktober) uitkomt lijkt het me een veelbelovende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Wat zou het toch leuk zijn als blackberry connect zou bestaan voor n97 :(

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Laatst online: 30-11-2021
mumbly schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:29:
Is het hier iemand gelukt om een podcast te downloaden (en te luisteren)? Ik kan wel een link toevoegen, en dan zien dat er een nieuwe podcast klaar staat on te downloaden, maar de download stopt na een paar seconden en ik heb geen idee waarom.
Via de podcast die op de telefoon staan wel ja, maar nog niet van zelf toegevoegde links.
Zoeken op trefwoord levert ook veel leuke podcast op.
Zal morgen eens 1 zelf proberen toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:58:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens ik ben zeer tevreden over de N97.Daarvoor had ik een N96 dit toestel was verre van goed zelfs met de laatste software was het nog niet goed. Maar de N97 is een mooi aparraat en als direct de nieuwe firmware (oktober) uitkomt lijkt het me een veelbelovende telefoon.
Ben ik het ook mee eens.
Ben een vervent nokia gebruiker, van n73 naar n82 en nu n97, en dit toestel steekt met kop en schouders boven de andere toestellen uit.
Touchscreen is super, widgets zijn super. Scherm maakt internet en al die applicaties ook echt de moeite waard, met de n82 deden die het ook wle maar was toch een vele malen minder plezierige ervaring. Nu filmpjes kijken, podcast downloaden, foto's maken en bekijken met de browser, enz enz. Mail niet te vergeten, wat een plezier met de nokia messaging en qwerty!

2 nadelen die hopelijk worden opgelost met de firmware: gps is instabiel en webbrowser valt soms uit.

Hardware nadeel: de camera, hoo pdat daar ook iets voor komt maar vrees het ergste...

Overal super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik neem aan dat je voordat je deze telefoon hebt gekocht toch een beetje research hebt gedaan?? Dan moet je nu niet achteraf gaan z...ken over weinig geheugen 400 Mhz dan had je toen een ander merk moeten kiezen. Dacht je soms dat toestellen van een ander merk geen problemen hebben? Kijk maar en op het forum van samsung of Lg e.a. Daar hebben ze ook problemen hoor. Je geeft namelijk niet zomaar zoveel geld uit voor een toestel om daarna te gaan lopen klagen sorry hoor maar dit is een beetje flauwekul. Toestel is gewoon prima en als de nieuwe firmware komt dan zullen een hoop problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:24:
[...]

Lijkt me niet, want dat heb ik nl ook eerder gehad ;)
Gewoon naar de vodafone live site gaan daarna tv zoeken en je kunt zo kijken naar tv.Let op wel verbinden via vodafone live,als je verbinding zoekt via je draadloos netwerk lukt het (bij) mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik foto's maak lijkt de camera in een andere stand dan als ik hem in de videomodus zet. Met de videomodus lijkt het alsof hij wat meer inzoomed, hebben meer mensen dat? Of is dat normaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten op de V20.0 versie. Staat dat het in oktober waarschijnlijk beschikbaar wordt.
momenteel draait op de mijne nog braaf de V11 en heb de productkey niet omgezet, maar als de V20 er is ga ik erniet op wachten en switch ik gewoon de productkey...want deze is het echt waard!!

De N97 word nu pas echt leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Hier is een filmpje van de firmware 2.0 van de Nokia N97. Om precies te zijn firmware versie v20.0.005 :

http://www.youtube.com/wa...iajkv2YE8&feature=popular

[ Voor 16% gewijzigd door RV op 05-09-2009 01:12 . Reden: Versie erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Rechts bovenin het scherm zit een zoek funktie ;)
The_ReVenger schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:10:
Hier is een filmpje van de firmware 2.0 van de Nokia N97. Om precies te zijn firmware versie v20.0.005 :

http://www.youtube.com/wa...iajkv2YE8&feature=popular
-xs2www- schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:53:
Interesting:

http://www.allaboutsymbia..._v20_firmware_demonst.php
.
cuberob schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:35:
kijk, hier wordt ik nou blij van! http://thenokiablog.com/2009/09/03/nokia-n97-firmware-video/
(demo van de 2.0 firmware, verwacht oktober)!!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Golf2vr6 op 05-09-2009 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monaldo schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:24:
[...]

Net zoals ieder normaal mens heb ik ook mensen om me heen. Genoeg vergelijkingsmateriaal! Dus nee, absoluut niet objectief. Vraag me bovendien af wat voor jou hier de feiten zijn.
Mijn toestel doet het normaal en werkt optimaal.
Je auto is ook gemaakt om dag en nacht op weg te zijn. Jij hebt toch ook wel eens een lekke band? :S
Nog geen krassen hier... En N97 gebruiker vanaf het eerste uur.
Daar ben ik het helemaal mee eens en dat was ook de reden van het plaatsen van mijn bericht. Wanneer iemand niet weet waarom hyves blijft zeuren over een bluetoothconnectie en het dan maar een baggertoestel vindt is dat dan een zwak punt? Is het een zwak punt dat providers geen nieuwe firmwareversie vrijgeven? Is het een zwak punt dat bij een aantal mensen de connectie met een Parrot (die bij mij overigens telkens vlekkeloos verloopt) niet goed gaat?

Ja, dat zijn zwakke punten maar echter niet aan het toestel te schrijven.

Nogmaals; prima toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf de Cp-382 hoes toch een onding vinden omdat de telefoon met te veel pijn en moeite er uit komt. Bij mijn Nokia 8800 (die ik hiervoor had) zat een hoes met een soort trek lint ... werkte echt perfect en daarmee trok je zo de telefoon uit de hoes. Iemand al zo iets voor de N97 gesignaleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedenmorgen, ik probeer bijv. foto's c.q. Bestanden via bluetooth op mijn telefoon te krijgen, maar als ik deze dus verstuur zegt hij te weinig geheugen, dit komt dus doordat hij het op de c:schijf zet, ik kan alleen helemaal nergens de instellingen vinden waar ik die kan omzetten naar het massa geheugen, de telefoon vraagt ook niet waar hij het bestand moet plaatsen. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 09:48:
Ik blijf de Cp-382 hoes toch een onding vinden omdat de telefoon met te veel pijn en moeite er uit komt. Bij mijn Nokia 8800 (die ik hiervoor had) zat een hoes met een soort trek lint ... werkte echt perfect en daarmee trok je zo de telefoon uit de hoes. Iemand al zo iets voor de N97 gesignaleerd ?
Hij gaat na 2 weken gebruiken bij mij ook nog steeds heel zwaar. Maar je moet gewoon aan de onderkant er tegen duwen dan komt hij er een stukje uit en dan kan je hem er makkelijk uit trekken. Dit werkt bij mij het beste en gaat er dan ook best snel uit.

succes er mee :P.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:05:
[...]

Hij gaat na 2 weken gebruiken bij mij ook nog steeds heel zwaar. Maar je moet gewoon aan de onderkant er tegen duwen dan komt hij er een stukje uit en dan kan je hem er makkelijk uit trekken. Dit werkt bij mij het beste en gaat er dan ook best snel uit.

succes er mee :P.

Gr.
Zo doe ik het idd ook ... alleen best wel vervelend als je gebelt wordt .. is een bijna kansloze race om dat ding er op tijd uit te wringen en nog op te nemen ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaastaxi
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik heb al een paar weken deze beschermhoes voor de N97 en die werkt uitstekend.
Kost weinig en is snel leverbaar op deze link.
http://link.marktplaats.nl/266977037

met vriendelijke groet
Klaastaxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Klaastaxi schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:11:
[...]

met vriendelijke groet
Klaastaxi
Ik heb hem meteen besteld voor die paar euro! Thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:38:
[...]

Zo doe ik het idd ook ... alleen best wel vervelend als je gebelt wordt .. is een bijna kansloze race om dat ding er op tijd uit te wringen en nog op te nemen ook :?
Bij mij gaat het heel gemakkelijk. De zijkanten van de telefoon met de duim en wijsfinger samenknijpen en de telefoon komt zonder moeite uit het hoesje... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik heb sinds woensdag de krussel orbit voor mn nokia.leuk hoesje.gehaald bij de pdashop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metallicattim schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:34:
[...]

Ik heb hem meteen besteld voor die paar euro! Thx voor de tip!
Idd bedankt _/-\o_ - dit is min of meer wat ik voor mijn 8800 had. Ook besteld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:30:
[...]

onzin... Je kan met de juiste appz elke firmware versie installeren op je telefoon die je zelf wilt. Hetzelfde als dat je vista op je pc installeert maar toch weer terug wilt naar xp.

Dit gaat echter niet middels pc suite of ota.
Met de officiele Nokia applicatie (Phoenix, waarmee alle NSP's werken) is het dus echt niet mogelijk om de firmware te downgraden, als je dat niet gelooft wil ik best een screenshot van de error maken die phoenix geeft als je dit probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:53:
Als ik foto's maak lijkt de camera in een andere stand dan als ik hem in de videomodus zet. Met de videomodus lijkt het alsof hij wat meer inzoomed, hebben meer mensen dat? Of is dat normaal :D
Niemand anders opgevallen? Of is dat normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:59
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:33:
[...]

Ik denk niet dat het een andere stand is, maar puur de resolutie.
Bij het maken van film is het bij mij meer pixelated dan wanneer ik de foto modus gebruik om kiekjes te maken.

*edit
Net nog even gekeken, in Image mode heb je inderdaad meer (hoe zeg je dat) ruimte om te schieten, omdat je 5 megapixels tot je beschikking hebt.
In Video mode gebruik je slecht een klein deel daarvan.

Overigens is het niet zo dat wanneer je een andere kwaliteit (lees megapixels) instelt in Image mode, dat ie dan ook verder inzoomt. Waarschijnlijk omdat het beeld wel in 5 mp blijft, maar na het schieten wordt bijgewerkt naar de gekozen instelling. :?

[ Voor 40% gewijzigd door Takkie op 05-09-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

kalua85 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:09:
[...]
Met de officiele Nokia applicatie (Phoenix, waarmee alle NSP's werken) is het dus echt niet mogelijk om de firmware te downgraden.
Precies, dat kan ik bevestigen. Ook ik werk met Phoenix en je kunt niet zomaar downgraden, daar heb je aanvullende hardware voor nodig. Het platform en de tools zijn nu eenmaal zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

pff.... wordt echt doodmoe van mn N97. er valt gewoon domweg niet mee te werken als je veel email binnen krijgt. De C zit zo vol. dus zet je alles op de E schijf. Gebruik je je foon dan ff via de usb om muziek of foto's over te zetten dan kan de telefoon niet meer bij het E geheugen. Stop je met usb dan zou ie zich moeten herstellen en de E schijf weer moeten vinden. Dat doet ie dus niet. Kan alles weer opnieuw gaan instellen.. zucht. Ik wacht nog even op firmware 2.0 en anders is ie weg.

Ga de komende maand weer heerlijk mn E90 gebruiken. Toptelefoon was dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 15:23
tijmeng schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:26:
pff.... wordt echt doodmoe van mn N97. er valt gewoon domweg niet mee te werken als je veel email binnen krijgt. De C zit zo vol. dus zet je alles op de E schijf. Gebruik je je foon dan ff via de usb om muziek of foto's over te zetten dan kan de telefoon niet meer bij het E geheugen. Stop je met usb dan zou ie zich moeten herstellen en de E schijf weer moeten vinden. Dat doet ie dus niet. Kan alles weer opnieuw gaan instellen.. zucht. Ik wacht nog even op firmware 2.0 en anders is ie weg.

en wat is je vraag? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

niets, maar ik ben voor het eerst in jaren gewoon echt teleurgesteld in een telefoon. Heb heel wat telefoons gehad die zo instabiel waren als de pest: SE P800, Nokia 7710, Siemens SX1, SE P990, Nokia E90. Maar de N97 zelfs in V12 blijft af en toe vervelend hopeloos

De E90 was aan het begin ook drama, maar er viel mee te leven. Ik wil met mijn post alleen maar aangeven dat als je een E90 user bent die veel emailt je beter maar geen N97 kan nemen. De oplossing voor nokia is simpel. Een C schijf van 512 mb ofzo... dan heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijmeng schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:26:

ik krijg gemiddeld zo'n 60 mails per dag binnen via exchange maar heb nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb iets vaags

Ik heb een backup gemaakt van mn phone met Nokia pc suite
Daarna heb ik em ge-unbrand met nss, fw-update gedaan en de backup weer teruggezet

Nu heb ik alleen bij mn smsberichten iets vaags. Ik kan bij elk oud bericht geen reply doen.
Dat antwoorden icoontje blijft grijs en als ik opties kies staat er ook geen beantwoorden bij.

Nieuwe berichten die komen is geen enkel probleem mee.
Iemand hetzelfde probleem of ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Golf2vr6 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 06:32:
Rechts bovenin het scherm zit een zoek funktie ;)

[...]

[...]

.

[...]
Ik mag hopen dat je daarmee niet richting mij een opmerking maakt? Ik post gewoon wat nieuws, een filmpje op youtube, zónder ook maar een vraag te stellen die al 100x is gesteld, en dan kom jij aan met 'er zit een zoekfunctie'? Door trieste figuren als jij post straks niemand meer iets hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Graag weer ontopic.

Als er zaken niet volgens de verwachting verlopen, maak dan aub een topicreport aan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, als ik hem update naar v12 werkt dan de GPS ook beter?
iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalua85 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:09:
[...]

Met de officiele Nokia applicatie (Phoenix, waarmee alle NSP's werken) is het dus echt niet mogelijk om de firmware te downgraden, als je dat niet gelooft wil ik best een screenshot van de error maken die phoenix geeft als je dit probeert.
Daar heb je helemaal gelijk in, geloof ik ook zonder meer. Zag ook dat R. Webbe dat al aangegeven had. Er bestaat echter ook nog zoiets als JAF (odeon) en naar wat ik begrepen heb moet het daarmee ook mogelijk zijn te downgraden als je over de juiste PKEY beschikt. Dat dit alles niet geheel zonder risico is en een redelijk omslachtig proces is spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:42:
Telefoon van mij is al geupgrade en de GPS werkt prima maar dat deed 'ie bij mij ook bij de vorige FW versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v1co schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:32:
Iemand positieve ervaringen met het converten van mkv naar mp4?
Ik gebruik zelf namelijk Ultra MP4 converter met de volgende settings:
Video Quality: High
Codec: Mpeg4
Resolution 640x352
Aspect Ratio: Auto
Audio Quality 160kbps
Audio Codec: mpeg4aac
Sample Rate 44100hz

Krijg alleen iedere keer de melding dat de mp4 niet afgespeelt kan worden :(
Nu weet ik even niet of het aan je originele MKV of de geconverteerde MP4 ligt maar probeer anders Total Video Converter van Ojosoft eens... Wereldprogramma! Heb al heel wat .avi, .flv, .mpeg filmpjes geconverteerd en overgezet op mijn N97. Helaas geen .mkv dus ik kan het vooraf niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:33:
[...]

Heb ik ook, en was me nog niet opgevallen. Heeft ongetwijfeld een technische reden.
Ding maakt wel top filmpjes overigens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:12:
[...]

ik krijg gemiddeld zo'n 60 mails per dag binnen via exchange maar heb nergens last van
Zit op de 10 per dag en heb ook nergens last van.
3 sec delay, thats all!

Via nokia messaging, werkt perfect! Top telefoon qua mail zou ik zeggen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:42:
Ik had grote problemen met gps ,maarrrrrr:
Sinds ik google maps werkend heb, en die de assisted gps laat gebruiken (automatisch) en ik daarnaast mc guider draai dan loopt het allemaal vlekkeloos. Kleine bug dus lijkt het maar prima wrkend te krijgen zo. Hopelijk met software versie 20 helemaal uit de problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Bij mij was de GPS fix inaccuraat en viel de fix regelmatig weg wat het navigeren gewoon niet makkelijk (onmogelijk) maakt. Het is met v12 niet gefixed bij mij dus ik hoop echt op de v2.0 als redding, want ik heb wel een mooie Brodit houder in de auto die ik nu niet optimaal gebruik.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

liffey schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:30:
[...]

Zit op de 10 per dag en heb ook nergens last van.
3 sec delay, thats all!

Via nokia messaging, werkt perfect! Top telefoon qua mail zou ik zeggen! >:)
hebben jullie dan nooit last dat de C schijf vol zit? Bij mij is dat binnen 2 weekjes het geval. Daarom zet ik alles op de E schijf met als resultaat dat als ik m aan de usb hang ik alles opnieuw mag gaan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt alles ook binnen laten komen op de e: schijf en ook het aantal emails beperken helpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
*weg*
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 08:16:
Je kunt alles ook binnen laten komen op de e: schijf en ook het aantal emails beperken helpt....
Dat geeft hij toch aan, dat hij dat al doet! Alleen als hij zijn telefoon aan pc hangt via usb kabel verandert de instelling weer naar c: en moet die weer handmatig teruggezet worden.

[ Voor 71% gewijzigd door RoD op 07-09-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijmeng schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:31:
[...]

hebben jullie dan nooit last dat de C schijf vol zit? Bij mij is dat binnen 2 weekjes het geval. Daarom zet ik alles op de E schijf met als resultaat dat als ik m aan de usb hang ik alles opnieuw mag gaan instellen.
wat heb je dan voor instellingen? Bij mij worden alle headers met tekst tot 200 kb automatisch gepusht en die mails die ik helemaal wil lezen of waar een bijlage bij zit haal ik dan zelf op. Verder alles gewoon standaard en al 4 weken zo dus er staan al de nodige mails en bijlagen op en heb nergen problemen mee. Overigens sla ik bijlagen op de F schijf op omdat die doorgaans wat groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:05:
[...]

wat heb je dan voor instellingen? Bij mij worden alle headers met tekst tot 200 kb automatisch gepusht en die mails die ik helemaal wil lezen of waar een bijlage bij zit haal ik dan zelf op. Verder alles gewoon standaard en al 4 weken zo dus er staan al de nodige mails en bijlagen op en heb nergen problemen mee. Overigens sla ik bijlagen op de F schijf op omdat die doorgaans wat groter zijn.
laatst was er al iemand die zei om je cache leeg te halen, scheelde bij mij ook al 10 mb op de c:schijf.
weten jullie of je ergens kan instellen waar je je binnen gekomen bestanden kan neerzetten. Wil niks op de c:schijf zetten maar vaak heb ik geen keuze en komt het daar bij te staan, maar kan dit bestand nooit meer terug vinden als ik er naar zoek? En weet iemand waar je kan instellen waar je je ontvangen bestanden van bluetooth kan neerzetten, bij mij gaan deze ook automatisch naar de c: toe, maar als hier geen ruimte op is zet hij hem niet door naar het massa geheugen, ik wil dit graag instellen maar kan het nergens vinden, staat ook nergens in de handleidingen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestaat de hyves widget al..? kan hem nergens vinden... terwijl volgende de reclame spot op tv er wel een hyves widget is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:49:
[...]

laatst was er al iemand die zei om je cache leeg te halen, scheelde bij mij ook al 10 mb op de c:schijf.
weten jullie of je ergens kan instellen waar je je binnen gekomen bestanden kan neerzetten. Wil niks op de c:schijf zetten maar vaak heb ik geen keuze en komt het daar bij te staan, maar kan dit bestand nooit meer terug vinden als ik er naar zoek? En weet iemand waar je kan instellen waar je je ontvangen bestanden van bluetooth kan neerzetten, bij mij gaan deze ook automatisch naar de c: toe, maar als hier geen ruimte op is zet hij hem niet door naar het massa geheugen, ik wil dit graag instellen maar kan het nergens vinden, staat ook nergens in de handleidingen...?
Dat kun je instellen met de instellingen van berichten. Het probleem is alleen dat die instellingen weer teruggezet worden naar C: als je je n97 verbindt met je pc. Dat is ook de reden waarom ik op het moment geen e-mail op dat ding gebruik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 18:13
Ik snap niet dat jullie allemaal problemen hebben met GPS. Ik heb maps 3.0 en zodra ik die aanzet heb ik bijna meteen een fix. Heb een UK N97 met versie 11.

Mijn c-schijf loopt ook vol. Hoe kan je die idd het beste opschonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:59:
bestaat de hyves widget al..? kan hem nergens vinden... terwijl volgende de reclame spot op tv er wel een hyves widget is
Reclame is reclame. Dat moet je gewoon niet geloven :p Ik kan m ook nog niet vinden. Komt vast nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
thaeastwood schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:11:
Ik snap niet dat jullie allemaal problemen hebben met GPS. Ik heb maps 3.0 en zodra ik die aanzet heb ik bijna meteen een fix. Heb een UK N97 met versie 11.

Het ligt meestal aan de cache van je browser. Die kun je gewoon verwijderen in je browser (opties -> privacy.. -> cache/alles).
Verder kan het ook aan je berichten/e-mail's liggen. Als je de standaard e-mailzooi van nokia gebruikt (gewoon in 'berichten') dan wordt alles meestal ook op je c-schijf opgeslagen. Dit kan je veranderen door in de bericht-instellingen bij 'overige' het 'gebruikt geheugen' op E: te zetten. Nadeel is dus dat dit elke keer na verbinden met de pc weer terug op C: wordt gezet :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze absoluut niet gebruiken! Deze heb ik ook gekocht vanaf het begin. Na 1 tot 2 maanden hele toestel van de achterkant zwart! Een vriend van mij had precies hetzelfde. Heb hem daarna schoongemaakt met nagellakremover en toen ging het er wel af. Na 2 wekene weer hetzelfde probleem. Heb daarom het hoesje van Nokia gekocht en nu blijft hij lekker wit.

Ik zou zeggen absoluut niet kopen! Ik meen het, je schrikt je dood als je witte telefoon opeens donkerrode en zwarte vlekken krijgt.
Klaastaxi schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:11:
[...]

met vriendelijke groet
Klaastaxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:34:
Deze absoluut niet gebruiken! Deze heb ik ook gekocht vanaf het begin. Na 1 tot 2 maanden hele toestel van de achterkant zwart! Een vriend van mij had precies hetzelfde. Heb hem daarna schoongemaakt met nagellakremover en toen ging het er wel af. Na 2 wekene weer hetzelfde probleem. Heb daarom het hoesje van Nokia gekocht en nu blijft hij lekker wit.

Ik zou zeggen absoluut niet kopen! Ik meen het, je schrikt je dood als je witte telefoon opeens donkerrode en zwarte vlekken krijgt.
[...]
Dan is dat ding dus geverfd... Dat gebeurt best vaak. Dan heb je er waarschijnlijk geen problemen mee als je een zwarte hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik had hem hier vandaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

thaeastwood schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:11:

Het probleem bij mij is ook niet het snel verkrijgen van een fix, maar meer het (accuraat) behouden van de fix tijdens navigeren. Af en toe is die fix namelijk zo inaccuraat dat hij denkt dat je één of twee straten ernaast aan het rijden bent, wat voor je programma betekent dat hij een nieuwe route gaat uitrekenen. Eén seconde later heeft hij weer een goeie fix en moet hij weer opnieuw uitrekenen. Of wat ik ook nog heb is dat de telefoon nog steeds denkt dat hij 500 meter terug zit, terwijl ik al 500 meter verder ben gereden.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Amiet01 schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:23:
[...]

Het probleem bij mij is ook niet het snel verkrijgen van een fix, maar meer het (accuraat) behouden van de fix tijdens navigeren. Af en toe is die fix namelijk zo inaccuraat dat hij denkt dat je één of twee straten ernaast aan het rijden bent, wat voor je programma betekent dat hij een nieuwe route gaat uitrekenen. Eén seconde later heeft hij weer een goeie fix en moet hij weer opnieuw uitrekenen. Of wat ik ook nog heb is dat de telefoon nog steeds denkt dat hij 500 meter terug zit, terwijl ik al 500 meter verder ben gereden.
Mijne werkt over het algemeen prima, maar gisteren verloor hij opeens zn fix in Sygic McGuider. Ik kreeg de fix ook niet terug, zelfs niet na het herstarten van McGuider. pas toen ik de telefoon een volledige reboot had gegeven werkte het weer... Ik maak zelfs gebruik van de assisted GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:23:
[...]

dit heb ik nu ook. Ben de kruising al een paar honderd meter gepasseerd en dan vertelt hij mij pas dat ik moet afslaan.
Niet mee te navigeren dus.
Ook duurt het bij mij ongeveer een kwartier voor ik de eerste fix heb.
Hoe jullie de GPS ingesteld?(degene bij wie het wel goed werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene waarbij de e-mail functie niet werkt.
Ik ben zelf ook erg lang aan het kloten geweest met de e-mail functie bij berichten.
Hierbij krijg ik het niet voor elkaar om alleen de nieuwste +/- 50 berichten te laten downloaden.
Er is gelukkig wel een ander programma wat wel goed werkt. Dit was er ook al voor mijn n82.
Het is nu vernieuwd. Je kunt je hiervoor aanmelden op de site http://email.nokia.com/account/home.action
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Xmasjos schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:17:
[...]

Het ligt meestal aan de cache van je browser. Die kun je gewoon verwijderen in je browser (opties -> privacy.. -> cache/alles).
Verder kan het ook aan je berichten/e-mail's liggen. Als je de standaard e-mailzooi van nokia gebruikt (gewoon in 'berichten') dan wordt alles meestal ook op je c-schijf opgeslagen. Dit kan je veranderen door in de bericht-instellingen bij 'overige' het 'gebruikt geheugen' op E: te zetten. Nadeel is dus dat dit elke keer na verbinden met de pc weer terug op C: wordt gezet :@
De E: schijf is inderdaad niet te benaderen wanneer je het toestel via de kabel aan je pc hangt, wanneer je dit echter via BT doet is dit niet het geval, dus misschien is het een optie om BT te gebruiken ipv de kabel.
Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.